Tékozló Homár

Ha az utazási iroda szerint nincs lépcső, akkor nincs lépcső

2008.07.22. 08:41 | ge | 106 komment

Az utazási iroda által gyermekbarátnak nevezett szálloda különösen sok lépcsővel várja kedves vendégeit, de legalább a szobát lefoglalták, nem úgy, mint a következő alkalommal, amikor Éviék rajtuk keresztül intézték a szállásukat. Félretájékoztatott, a reggeli kávé hiányától robbanás közeli állapotba kerülő szállóvendégek a Balatonnál.

Ha nyár, akkor nyaralás. Nyolc hónapos fiammal nem szívesen mentem volna külföldre, ezért hazai vizeken evezve, a Balaton környékét céloztuk be. A szállásfoglalást még márciusban kezdtük el szervezni, anyu kapott üdülési csekket a munkahelyén ezért az egésszel ő volt megbízva. Mivel a tavalyi évben egy Vászolyi nyaralás kapcsán én és a férjem elégedettek voltunk a közeli utazási iroda munkájával és hozzáállásával, ezért szívesen küldtem hozzájuk anyut, gondolván, hogy ezúttal is szép, tartalmas nyaralást szerveznek nekünk. Eredetileg ugyan Zamárdiba szerettünk volna menni, lévén hogy ott ismerjük a körülményeket, de oda már márciusban nem volt hely.

Az utazási irodában a hölgy Balatonföldvárt ajánlotta helyette. Anyu mondta, hogy „de hát Balatonföldvár tele van lépcsővel, ismerjük a körülményeket, majd még egyszer elmondta, hogy két nő, autó nélkül, egy 6 éves és egy 8 hónapos gyerekkel, babakocsival menne frekventált helyre, centrumba, vagy annak közelébe, a Balaton partjára, mindegy melyik oldalra. A hölgy közölte, hogy rosszul tudjuk, Balatonföldváron sincs mindenhol lépcső, a Hotel Magaspartot pedig nagyon szokták szeretni és a Balcsi 15 percre van a szállótól. Anyu még egy darabig óckodott a foglalástól, és még egyszer visszakérdezett, hogy de hát a Magaspart hotel, mint ahogy a nevében is benne van, nem magason fekszik? Mert nem szeretnénk lépcsőzni babakocsival. A válasz másodjára is az volt, hogy nem, nincs lépcső. Ezért anyu lefoglalta a szállást.

Ezután, bár már gyanúsnak kellett volna lenni a dolognak, szegénykém még egy szállást foglalt Szegeden, ami szintén nem volt egyszerű. Először, lévén, hogy a kérés ez esetben is hasonló volt (frekventált helyen legyen, belvárosban, közel mindenhez), egy lakótelepi lakást ajánlottak neki. Mikor azt visszautasította, kapott lehetőséget egy olyan szállodában, ahol az olcsóbbik (jelzem nem a legolcsóbb) szobákba nem tud foglalást biztosítani, mivel azokat épp felújítják (főszezonban! Gratulálok!), de a mellette lévő, kicsit drágább szobát ajánlja. Anyunak ez sem tetszett (fúj, milyen válogatós!), merthát kinek van kedve olyan, ráadásul drágább szobába lakni a nyaralása alatt, ami mellett kopácsolnak, fúrnak, faragnak a felújítás jegyében?

Így foglalt végül szállást a Novotel Hotelben.

De térjünk vissza a Hotel Magasparthoz, mert időrendben az volt előbb.

A szobákat du. 2-től lehetett elfoglalni, és mivel mi 11-re már ott voltunk, gondoltuk, addig lemegyünk a partra. Ekkor már kezdett felforrni az agyvizem, a partra ugyanis egy olyan meredek és 11 kanyarral ellátott szerpentines lépcsősor vitt le, amilyet még életemben nem láttam. Próbáltunk kis kerülővel egy lépcsőmentes helyen lemenni, úgy nagyjából 500 méterre a lépcsős szakasztól, de nem sikerült, bár kevesebb lépcsővel megúsztuk, és akkor még a sofőrré avanzsált Öcsém is velünk volt, így segített a babakocsit és a strandcuccokat levinni. A strandolás után visszafelé megpróbálkoztunk a szerpentines lépcsőkkel, szintén az Öcsém segítségével, de még Ő is megállt kétszer pihenni.

Útközben betértünk egy büfébe, megállapítottuk, hogy reggel 9-kor nyit, de sebaj, gondoltuk, nekünk lesz úgyis a szálláshelyen büfé, ahol kávézhatunk, hiszen a prospektus ezt ígérte.

Szóval. Visszaértünk a szálláshelyre, és becsekkoltunk. A hölgytől megkapom a kulcsokat, és közli, első emelet. Hát úgy éreztem magam, mint akit tarkón vágtak. „Első emelet? Nem mondja komolyan, hogy még itt is lépcsőznöm kell a babakocsival?” Első pillantásra látszott, hogy meghökken, de aztán gyorsan feltalálta magát és közölte, hogy ha az utazási iroda értesítette volna őket arról, hogy baba is jön, akkor tehetett volna valamit, de sajnos most már nem tud, mert minden földszinti szobát elfoglaltak már, cserére sincs lehetőség. Jelzem: a becsekkoláskor leadott, szálló által visszaigazolt megrendelőlapon mindkét gyerek születési dátuma szerepelt. Robbanásközeli állapotban felmentem hát a kijelölt, emeleti szobánkba, ahol meglepve tapasztaltam, hogy a két heverő mellett egy db, pótágyként használható fotelágy volt jelen. Namármost: ha azt nem tudták, hogy az egyik plusz egy fő baba, azt, hogy négyen jövünk, csak tudniuk kellett volna. Kérdem: hova tegyem a második gyereket, ha baba, ha nem?

Szerencsére hoztunk magunkkal egy utazó kiságyat, amit a strandolásra szántunk, de első pillantásra hirtelen azt sem tudtam, hol és hogyan fogjuk felállítani, a szoba kicsinysége miatt (megjegyzem nem volt mindenki ilyen szerencsés. Később megismerkedtünk egy másik családdal – papa, mama, gyerek –, akiknek pótágyuk sem volt, így a becsekkolást követően elautóztak a centrumba, és vettek a gyereknek egy felfújható csónakot, alvásra. Nem irigylem őket, de nekik legalább autójuk volt).

Vacsoraidőben, amire négyünkből kettő felnőttre előfizettünk, kaptunk egy etetőszéket „legalább ezzel hagy segítsek” felszólalással. Ami nem is hangzott rosszul, tényleg mintha lett volna egy kis segítőkészség a hölgy hangjában, csak akkor még nem sejtettem, hogy az etetőszéket nekem kell takarítanom, azt ugyanis minden esetben pont olyan állapotban találtam, amilyenben én hagytam. Amit a gyerekem rákent reggel, az bizony megvárt este, ha vihar volt éjjel, akkor állt a tálcájában a víz, nedves volt az ülőrésze.

A reggeli kávénk érdekében rákérdeztünk a büfére, erre kedvesen elirányítottak minket a közeli büfébe, ami reggel 9-kor nyit.

Na itt már elszakadt a cérna, pedig akkor még nem tudtam arról, hogy másnap megnézzük azt a centrumot, ami az utazási iroda szerint közel van (cirka 1 km), és onnan visszakanyarodva a Balaton partján a sínek mellett végigmenve a málhával két gyerekkel, babakocsival 40 perc alatt érünk le a strandra, ezért férjem segítségével felhívtam az utazási irodát. Lelkére kötöttem, hogy az irodában az idős hölgynek adja a telefont, mivel ehhez a „félreértéshez” a két fiatal lánynak semmi köze.

Az idős hölgy azzal indított, hogy a kolléganője biztos félreértett valamit és hogy mindjárt megnézi a prospektust, én azt hiszem akkor kezdtem el kiabálni. Egyrészt mert rögtön a kolléganőjére akarta „kenni” a dolgot, másrészt mert úgy gondolom, azért fizettem az utazási irodának, hogy többletinformációt tudjak meg, esetleg olyan dolgokat, amik a prospektusban nincsenek benne. Persze én is felhívhattam volna a szállót a kérdéseimmel és akkor nem biztos, hogy így járunk, de akkor nyilván lefoglalhattam volna a szállást is magamnak, az utazási iroda kihagyásával.

Egyébként a felemlegetett prospektus a következőket írja, idézem:

„Balatonföldvár – Hotel Magaspart

A nemrég felújított, színvonalas szálloda Balatonföldvár legszebb részén, a Magasparton fekszik, vasútállomástól, buszmegállótól 10 percnyi, strandtól, központtól 15 percnyi távolságra.

Szolgáltatások: térítésmentes: társalgó, parkoló, grillezés a kertben, asztalitenisz, gyermekjátszótér, homokozó, hűtőszekrény-használat (folyosón); térítéses: étterem, büfé

Ellátás: félpanzió (bővített kontinentális reggeli és menüvacsora)

Elhelyezés: 2 ágyas, pótágyazható, zuhanyzó/WC-s, színes televízióval felszerelt standard és superior szobákban.”

És az egész alatt rózsaszín foltban kiemelve felkiáltójellel: Gyermekbarát szálláshely!

A „nemrég felújított” jelző valószínűleg a gondnoki lakásra értendő, vagy volt akkora pech-hünk, hogy egyedül a mi szobánk maradt ki a felújítás alól. Nem a levegőbe beszélek, készítettem fotókat a nem éppen díszítésként feltett falvédő alatti helyzetről. A vasútállomásról és buszmegállóról nem tudok nyilatkozni, de ismétlem, a központ 1 km-re van, én személy szerint babakocsi nélkül sem tudtam volna 15 perc alatt megtenni ezt a távot.

A társalgó létezése valós tény, a parkoló ez esetben azt jelenti, hogy megállhatsz kocsival a szálló kerítése mellett a füvön. A grillező-helyet mi is megtaláltuk, de hogy adnak-e hozzá kérésre nyársat, vagy grillrácsot nem tudom, mert a ping-pongasztal is létezik ugyan, de labdájuk nem volt. A játszótér és a homokozó valóban ott van, azt gyanítom, hogy ezek megléte avanzsálta őket gyermekbarát szálláshelynek (hogy az utazási iroda tette őket azzá ezáltal, vagy maguk döntöttek így, hogy ők akkor most azok, sosem fogom megtudni), a hűtőszekrény-használat (folyosón) viszont úgy nézett ki, hogy a földszinti hűtőre ki volt írva, hogy rossz, kérik az emeletit használni. Végülis hűtő elromolhat bármikor, bárhol, akár otthon is, de én úgy gondolom, hogy ha ez történne otthon, akkor felhívnék egy szerelőt, és délutánra már jó lenne a hűtő, elvégre a XXI. században, nyáron, hűtő nélkül nem lehet meglenni, pláne nem gyerekkel és pláne nem akkor, ha a legközelebbi kis ABC a központban, a szállótól cirka egy km-re található. Arról már nem is beszélve, hogy az emeleten 15, a földszinten 11 szoba található, no, erre az összesen 26 szobában lévő (ha csak kettesével számoljuk is) 52 embernek jutott így egy hűtőgép.

A WC létezik, sőt, van a földszinti folyosón is (külön férfi és női!), hogy csak ezért ne kelljen a szobába bemenni, bár ezekből az egyik zárva volt, a másik meg rossz. Az étterem létezik, a büfé nem, a színes televízió csodák csodájára működött, mind a három létező csatornát tudtuk volna nézni, bár élvezni nem lehetett, mert kétpercenként egy-egy pillanatra hangos sistergéssel elment a kép, de hát nem is tv-zni jöttünk a Balcsira.

Az is eszembe jutott, hogy a hölgy szerint minden bizonnyal ezért volt ilyen olcsó (bár az olcsóság, mint szempont, eddig szóba sem jött, de hát lásd a lakótelepi ajánlását), viszont ha visszaszámolom, akkor fejenként naponta 6000 Ft-ba fájt ez a szállás, persze gyerekek nélkül, de legyünk őszinték, a játszótér-használatom kívül ők valóban nem is kaptak mást. Szerintem az olcsóságnak, márha ezt annak lehet nevezni, nem a minőségben, hanem a szobák felszereltségében kélne megmutatkoznia, ami meg is állta a helyét.

Azt még hozzáteszem, hogy amikor a hölgynek azt mondtam, hogy a Dunakeszi, Cassalgrande téren található Tengerszem utazási irodába többé sem én, sem az ismerőseim be nem tesszük a lábunkat, akkor habogott valamit arról, hogy ők a Car-Tours valamilyen valamilye, de ez nem volt tiszta sem nekem, sem (hallhatóan) neki, mindenesetre ekkor már nem a kolléganője volt a hibás, de továbbra sem ő, hanem egyenesen a Car-Tours. Én személy szerint a Car-Toursot csak annyiban hibáztatom, hogy szálláshelyek ajánlására és eladására tökéletesen alkalmatlan személyt alkalmaznak a Dunakeszi irodájukban, és ezt igazolja az is, hogy amikor anyu elment a visszaigazolásokért és azt nem találták, az idős hölgy egy fiatal sráctól kért segítséget így: „Balatonföldvár-Magaspart, XY név. Nem tudsz róla valamit?” Mire a srác visszakérdezett: „Belföld?” És akkor halkan jegyzem meg, hogy NEM lehetett az egész foglalást üdülési csekkel rendezni, mindenképpen kellett forintot is adni, magyarázatot erre sem kaptunk, pedig biztosan van valami frappáns, ha más nem hát az, hogy ők nem tehetnek róla.

E levelet egyrészt azért írtam meg, mert az utazási irodában a hölgy kérte és ÉN betartom az ígéretemet.

Amúgy azt is ígérte, hogy másnap a központból fel fognak hívni. No ezt a telefont azóta is várom szeretettel, de még nem jött meg. Bizonyára azért, mert nem tudnak mihez kezdeni a problémámmal, amit én is tudok, de azért egy bocsánatkérést szívesen vettem volna, amit sem a hölgytől a saját telefonszámlámra, sem a központból nem kaptam meg.

Másrészt okulásként szánom azoknak az embereknek, akik a Car-Tours utazási iroda Dunakeszi, Tengerszem felirat alatti irodájában (továbbra sem világos számomra, hogy mi a kapcsolat közöttük) próbálnának utazást szervezni maguknak a Balaton környékére. És azért hangsúlyozom, a Balaton környékét, mert belső információim szerint (egy ismerősöm dolgozott náluk, EBBEN az irodában), az iroda alkalmazottai a fél világot bejárják a külföldi szállások ellenőrzése végett, míg a belföldi utazások úgy tűnik bemondásos alapon kerülnek be azokba a prospektusokba, amiket nekik kellene összeállítaniuk (és akkor még szerencséd van, ha tisztában vannak vele, hogy Balaton belföld, vagy sem).

Anyuék közben megérkeztek a Szegedi Novotelba, amit a levél elején jeleztem, szintén ebben az utazási irodában, ugyanekkor, ugyanazon idős hölgy által intézett út volt. Nos: a Novotelben közölték, hogy az utazási iroda nem adta le a szállásfoglalásukat, így nincs szobájuk.

Ez már a férjemnek is sok volt, ezért bement személyesen az utazási irodába, ahol a főnök papírokkal igazolta, hogy ők leadták a szobafoglalást, és (FIGYELEM, erről eddig szó sem volt!) ez esetben az Ibusz a hibás. Anyagi kártérítést ne is kérjünk (szerintem bocsánatkérést se), mert anyagi kárunk nem keletkezett, a bosszúsággal meg ugye sajnos nem tudnak mit kezdeni. Szerintem viszont keletkezett anyagi kárunk. Én ugyanis azt gondolom, hogy a pénzünkért nem azt kaptuk, amit kértünk, de még csak azt sem, amit ígértek, ellenben kaptunk valamit, amit nem kértünk.

Az idős hölgy pedig, aki az irodavezető anyukája, még mindig sérelmezi, amit és ahogy a telefonban mondtam neki. Pedig engem mostantól egyetlen dologgal tudna kiengesztelni: ha végignézhetném, ahogy egy héten át minden áldott nap a Balatonföldvári Magaspart Hotelből megteszi a 15(!) perces utat a strandig, meg vissza egy gyerekkel, egy babával, babakocsistól és az alap strandcsomaggal (pokróc, babakaják, termosz, utazó kiságy, stb…)

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Emberzetvédelmi főfelelős 2008.07.22. 09:35:58

Tulajdonképpen 7 másodperccel vesztettem. Mi ez a hét másodperc a több, mint 13 milliárd éve létező világunkhoz képest?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.07.22. 09:39:38

Földvárra miért utazási irodán keresztül foglal valaki? A szállodában tuti beszél valaki magyarul. És az utazási irodával ellentétben talán ismerik a szállodájukat.

Primavera 2008.07.22. 09:41:30

Az "óckodás" valami ősi román szokás?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.07.22. 09:42:36

"Az idős hölgy pedig, aki az irodavezető anyukája, még mindig sérelmezi, amit és ahogy a telefonban mondtam neki."

:)))

A hosszú cikk helyett inkább ezt írtad volna! Ravatal volt benne?

hijarna 2008.07.22. 09:44:47

Nagyon kellemes emlékeim vannak Balatonföldvárról, süldő koromban mindig oda mentünk nyaralni. Szerencsére a rokonságnál elcsövezhettünk, nem volt soha gond a szállással. Emlékeim szerint a vasútállomás és a strand környékén nem voltak lépcsők, persze azóta ez lehet, hogy nem így van.

Emberzetvédelmi főfelelős 2008.07.22. 09:45:38

Mindenesetre ha az idős hölgy (az irodavezető mamája) megpróbálja 15 perc alatt megtenni a hotel és a strand közötti utat, én fizetek az űlőhelyért, illetve olcsón tudok mobil lelátókat biztosítani az érdeklődők számára. (Szurkolótáborok bérlése is jutányosan megoldható).

hijarna 2008.07.22. 09:45:58

Apropó, az öcsém kb 2 éves volt, nem vittünk babakocsit se, jött szépen velünk a lábbusszal mindenhova. :-)

homár molla 2008.07.22. 09:46:08

belföldre, utazási irodával... hát, nem mondhatnám, hogy sikeresek vagytok. mindazonáltal a tengerszemesek meg rohaggyanak meg, mégiscsak sikerült elbaszniuk egy család nyaralását. sose lássanak többet egy forint bevételt se.

Primavera 2008.07.22. 09:47:30

"Persze én is felhívhattam volna a szállót a kérdéseimmel és akkor nem biztos, hogy így járunk, de akkor nyilván lefoglalhattam volna a szállást is magamnak, az utazási iroda kihagyásával"

Azt hiszem itten van az eb elhantolva.

Emberzetvédelmi főfelelős 2008.07.22. 09:47:54

Egyébként tessék, már megint átvertek valakit, és már megint van valaki, aki a szerencsételen becsapott ügyfélre tesz megjegyzéseket. Eléggé szomorú.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.07.22. 09:50:08

Én tényleg nem értem. Még külföldre is csak saját szervezésben utazok hosszú évek óta, nemhogy belföldre... Hát mire való az internet?

helianthus 2008.07.22. 09:50:38

végigolvastam, most muszáj pihennem! (nem szemrehányásként mondom, tudom begépelni sem lehetett egyszerű)

Primavera 2008.07.22. 09:51:05

"szintén az Öcsém segítségével, de még Ő is megállt kétszer pihenni."
"a központ 1 km-re van, én személy szerint babakocsi nélkül sem tudtam volna 15 perc alatt megtenni ezt a távot."
Néminemű sport nem ártana a családnak...

hijarna 2008.07.22. 09:53:16

Emberzetvédelmi főfelelős 2008.07.22. 09:47:54

Nem csesztetés, de tényleg van internet, meg újsághírdetés, ez-az. Nem kell jutalékot fizetni a közvetítőnek, ergo olcsóbb is, ha magadnak intézed.

nudlee 2008.07.22. 09:54:32

Balatonszabadi-sóstó, kb. 500 méterre a strandtól már vannak szobák napi 3-4000-ért.

JohnnyB 2008.07.22. 09:56:05

Amúgy mi szükség utazási irodákra, ha nem az általa szervezett buszos-csoportos kirándulásra mész? Ott a "zúj internet" és minden szállás fenn van. Én biztos nem tenném be a lábam egybe se, ha csak a családdal megyek kocsival-vonattal.

Amikor vihar volt, akkor nem gondoltál arra hogy a sün dörög? :)

beachball 2008.07.22. 09:58:32

Már bocs, de mi a gond azzal, hogy irodán keresztül akarta a postoló szervezni a nyaralást?Az utazási iroda ugye arra van (lenne), hogy levegye a szerevzés nyűgjét annak a válláról, aki igényli azt. Nem azért,hogy megfejje őket. Ennyi erővel ki lehetne tenni egy perselyt az ajtóba, hogy automatikusan tegye bele a zsét az, aki Balcsira akar menni azt forduljon ki az irodából azonnal az illető.
Szerintem tökmindegy, belföldre vagy külföldre ad-e elszart, a szar az szar.

Hubologist 2008.07.22. 10:02:40

Azért, aki 1 km-t nem tud 15 perc alatt megtenni, vagy minden lépésnél megáll pihenni, vagy nem is akar menni sehova. Amúgy a 8 hónapos babának kimondottan jót tesz a séta, még ha ő csak élvezi is fekve/ülve.

JohnnyB 2008.07.22. 10:03:57

beachball: Igen, csak az a gond, hogy az utazási irodák (egy része is) csak rövidtávon gondolkozik, és a pillanatnyi bevétel fontosabb, mint az elégedett ügyfél.
Sajnos ez megy hazánkban, lásd az angol bankkártyás példát. Annyit tudsz tenni, hogy nem veszed igénybe a szolgáltatásokat.

beachball 2008.07.22. 10:05:41

Hubologist, azért baromira nem kellemes ám még egy 8 hónapos gyereket sem rángatni fel-le a töméntelen lépcsőn.Asszonykám ezzel kínlódott majd 2 évig és megváltásként élte meg, amikor a babakocsi végre kikerült a képből...olykor még egy buszra felszállás is pokol.
De a 15 perc télleg fura.

beachball 2008.07.22. 10:08:08

JohnnyB, értelek Benneteket. Csak az szomorít el, hogy itthon még mindig abban élünk, hogy mi adjuk fel a dolgokat csalódottan, nem padig az, aki fekáliával bótol.
Én magam nem megyek irodába, nekem kifejezetten élvezet megszervezni az utakat, eddig egy rossz tapasztalatunk volt.De számomra ennek ellenére is meglepő, hogy sokan nem azt látják, hogy az iroda hibázott, hanem azt, hogy minek az.

Emberzetvédelmi főfelelős 2008.07.22. 10:08:24

Már annyiszor leírtam, megteszem még egyszer: mindenkinek a saját döntése, hogy milyen szolgáltatást vesz igénybe. Ha te másképpen gondolod, az a te döntésed. Ezért igenis, hogy a sérelemeket elszenvedett fél mellé kell állnunk, nem pedig leírni, hogy hányféleképpen lehetett volna okosabban... Majd ha te kerülsz ilyen helyzetbe, biztos nem fog jól esni, hogy ha én azt írom, hogy "Létezik internet, meg újsághirdetés - miért ide mentél? HIHIHIHAHA, úgy kell neked." Ugye, hogy nem segítő hozzáállás? És nyugodj meg, amit írok, az minden szolgáltatásra vonatkozik, a vízvezeték-szereléstől a szőnyegvásárláson át a parkolásig. Egyszer te is lehetsz/leszel a sértett fél.

staropramen 2008.07.22. 10:11:25

ha jól értem ugyanaz az iroda egyszer elcseszte egy család nyaralását azzal, hogy hazudott a szálláshely felszereltségéről és megközelíthetőségéről.(csupán zárójelben: ha a név magaspart akkor oda v.lépcső, v. szerpentin. v.lanovka visz . ez azért gyanus lehetett volna)Ezen kívül meg eladott egy szegedi szállodai szobát, amit valaki valamiért nem fizetett ki.Ez azért pofátlanság.Gondolom a fogyasztóvédelem csak tudna tenni valamit, ha bejelentenék

Bond_007 2008.07.22. 10:12:13

Ha a homárt ismeri a posztot író, akkor a szállást is megtalálta volna a neten. SZVSZ vastagon benne van ő is, de ez nem menti fel a genyó utazási irodát.

hijarna 2008.07.22. 10:13:16

Emberzetvédelmi főfelelős 2008.07.22. 10:08:24

Részben igazad van, de demagógnak érzem a szövegelésed. Persze, hogy mindenki beszopja egyszer-egyszer, de ez nem jelenti azt, hogy nem lehet körültekintően intézni az ügyeinket, utánanézni, megkérdezni, puhatolózni.

Mnofőnix 2008.07.22. 10:21:41

Normál utazási irodánál az ember bemegy, elmondja az igényeit és az ott dolgozók ennek alapján ajánlanak valamit. Kicsit drágább, mintha az ember maga intézi, magának keresgél a neten stb..., de ELVILEG bízhat benne, hogy olyan szállást kap amit kért.

Ez mint mondtam csak ELVILEG van így. Gyakorlatban ez az utazási iroda csak lenyúlta a posztolót, rá se hederítve arra,hogy ki lesz akadva és legközelebb be sem megy hozzájuk.

Jövőre majd keresgél a neten, telefonál ide oda ezerrel (persze ott is hazudhatnak), és több eséllyel talál megfelelő szállást.
Egyébiránt babakocsis pici gyerekkel megfelelő helyet találni tényleg nem egyszerű.

staropramen 2008.07.22. 10:22:05

ezeknek a kis utazásközvetítő irodáknak nincsenek saját szervezésű útjaik és nincsenek lekötött szállodai kontingenseik.A nagyobb cégek útjait, szállodai férőhelyeit árulják, nem ritkán többszörös áttétellel.Így aztán ha valami balul sül el akkor mindig meg lehet nevezni legalább 2 céget aki hibázott,csak nem ők, és legvégső érvnek mindig ott az a kolleganő aki már nem dolgozik nálunk.Per ,vagy reklamáció esetén mindig az a hunyó aki a pénzt beszedte, a felelősséget nem háríthatja tovább

tarkamarha 2008.07.22. 10:30:51

Utazási iroda? Az mire jó? Csak egy plusz lépcső a szálláasdó és az utazni vágyó között. Internet.
(pld.: utószezon eleje, Görög o., 1500 Ft/fő/éjszaka, apartman, hűtő, tv evidens.)

Firstname 2008.07.22. 10:32:28

Legalább ne lennének helyesírási hibák.
Egyébként meg az illetékesek szarjanak sünt.

verm 2008.07.22. 10:39:02

Azért lehet tanulni az esetböl. Földvár szar hely, legközelebb menjetek Keszthelyre, ott nincs lépcsö, csak iszap...

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2008.07.22. 10:39:35

Elkezdtem, de aztán a helyesírási hibák miatt abbahagytam. Ha te nem tudsz rendesen írni, én nem fogom elolvasni.

verm 2008.07.22. 10:42:38

Ja! Idén Révfülöp, no lépcsö, 2 konyha, 2 hütö, 2 strand, mindkettö 200m 3000ft/éj...internet foglalás, korrekt képek, 1 ora ráforditott idö, 3 telefonhivás...

Egészségesebb cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2008.07.22. 10:45:37

hűjje hejjesíráss ellemzök...
A lépcső pedig mondjon le!

hoppacska72 2008.07.22. 10:48:49

Belföldre csak S.K. Tavaly tavasszal internet,Balatoni szállodák,Hotel Marina,E-mail küld,árajánlat jön. Válaszom megy. Igen,szeretnénk. Indulás napja reggel azért telefonáltam egyet nekik. Egy kedves hölgy közölte,hogy nem várt elektromos hálózati probléma lépett fel és ezért nincs szállás.De rögtön mondta,hogy Hotel Annabella ugyanazzal a feltétellel és természetesen 10% kedvezménnyel,a kellemetlenségekért. Szerintem teljesen korrekt volt.

homár molla 2008.07.22. 10:51:06

utazási irodától egyszer kaptam kifogástalan szolgáltatást, azt is főtevékenységen kívül, közvetve, egy utazási irodás lánytól. úgy még senki, mint ő.

Asidotus 2008.07.22. 10:53:46

Belföldre utazási iroda?
Arra van ideje vlakinek, hogy utazási irodába járjon, akkor miért nincs ideje arra, hogy maga megszervezze? És ezzel még pénztis spórol.
Egy barátom tavaly nyáron Skóciában nyaralt két hetet a bartánőjével, és mindent meg tudott szervezni a neten, és nemcsak a szállás, repülő, hanem minden egyes buszozás flottul ment (menetrende, jegyfoglalás) Mindezt iroda nélkül.

k.tam 2008.07.22. 11:07:40

hijarna!

Ha az életedben egyszer peres-eljárásra kerül a sor bíróságon, ne fogadj ügyvédet!!! Elég ha tájékozódsz, utána jársz te mindennek. Biztos pernyertes leszel!

Kuszmák 2008.07.22. 11:08:32

Szeretem, hogy sokan megfogják a lényeget. Nem arról írnak, hogy megint egy szar cég átbassza az ügyfelet, hanem hogy miért megy utazási irodával! Eleve mért megy a Balatonra? És miért szült gyereket? De a legjobban tenné, ha egész évben csak dolgozna, akkor még pénze is maradna!!

Roltii 2008.07.22. 11:09:45

biztos olyan helyre megyek, ahol a folyosón van a hűtőszekrény:D
aki ennyire csoró MARADJON OTTHON!! vagy ha mégse, akkor viselje csórósága következményeit...mellesleg biztos vagyok benne, hogy ugyanazért a pénzért sokkal jobbat is kaphat!

k.tam 2008.07.22. 11:10:14

Nűnű!

Neked pedig azt kívánom, intézz magadnak egy nyaralást Bulgáriban és amikor angol WC helyett lyukba kell pottyantani, kiáltsál egy hangosat, hogy mekkora ÁSZ vagyok!

Greg36 2008.07.22. 11:13:06

Nünü, olvasd el mégegyszer a szöveget. Arra sem volt ideje, hogy utazási irodába járjon, mást küldött be maga helyett.
És jah, külföldi utazást én is neten szervezek, de utazási irodával. Mert a cég, amit használok, eleve 10-20% kedvezményt ad szállásokra.
Amúgy nem mindegyik hotelben lehet ám utazási csekkel fizetni. Szal simán lehet, hogy azért kellett a közvetítő (utazási iroda), mert ők elfogadták.
De a homár mostantól arról fog szólni, hogyha valaki igénybe vesz egy szolgáltatást, és átverik, akkor miért nem csinálta maga?

p@rasztpicsa 2008.07.22. 11:13:26

én csak azt tudom, hogy a Car-Tours egy eszméletlen suttyó mocskos tirpák geci lenyúlós társaság.

k.tam 2008.07.22. 11:16:36

Ügyfélszolgálaton dolgoztam és úgy látom van itt pár olyan ember mint akikkel anno beszéltem. Csak azt nem értik ami a lényeg, akárhányszor mondják el nekik!
Hatalmas sötétség honol!

beachball 2008.07.22. 11:21:48

Tehát akkor az a konklúzió, hogy veregessük meg az embert átb..ó cégek vállát, hogy "Jóvan, ha hülye, b...ák csak át nyugodtan..."Utána meg ájuldozunk, hogy így szar pl.a Balatoni vendéglátás, meg úgy szar...
Ugyan már. Ne lehessen már ennyire gátlás nélkül átverni senkit sem!

Málnás Vodkazselé 2008.07.22. 11:24:50

" bonifac · vezetek.blog.hu/ 2008.07.22. 10:39:35
Elkezdtem, de aztán a helyesírási hibák miatt abbahagytam. Ha te nem tudsz rendesen írni, én nem fogom elolvasni. "



Abban az esetben, ha ezt komolyan írtad: szánalmasnak tartom ezt a hozzáállast a masik emberhez. Ki nem szarja le, hogy mennyire ír helyesen, nem az volt a lényege az adott postnak. Mindig is utáltam a helyesíráson lovagló, ezzel a postot offoló embereket. Köszönöm a figyelmet, és bocs az off-ért.

Greg36 2008.07.22. 11:28:31

Roltii 2008.07.22. 11:09:45
biztos olyan helyre megyek, ahol a folyosón van a hűtőszekrény:D
aki ennyire csoró MARADJON OTTHON!!

Egyetértek, aki nem tud kifizetni egy Loewe vagy Mitsubishi laser/lcd tvt, az ne vásárolhasson tvt, akinek nincs egy Jaguar XJ-je minimum, az ne mehessen az utcára gépkocsival, és akinek meg nincs Peugeot kerékpárja, az még bicajra se szállhasson.

Lófő (törölt) 2008.07.22. 11:49:38

Sajnálom a hölgyet,de azért nem szivesen lennék a férje...

Maura 2008.07.22. 11:52:49

Tenyleg ennyire hulye a magyar ember, hogy kepes kiadni 6000 ft-ot per fo arra, hogy a folyoson van a budi meg a huto?
Hat en ezt nem hiszem el...

6000 Ft-ert privat helyen mar kinyaljak a segget az embernek. Es ne menjen szarszora, hanem egy kisebb faluba. Lasszoval, ird es mondd, lasszoval fogjak a balatonon a turistakat a szallasadok, mert egeszen egyszeruen annyira pang az egesz turizmus, hogy ha napi tizezret ad valaki egy komplett kis felhazat ki tud berelni a ket gyerekkel, sajatudvar, stb.

Szerencsetlen posztolo, azt hitte, hogy kap valamit a penzeert. Szerintem mostantol inkabb maganak intezi a dolgait.

Secnir 2008.07.22. 11:56:47

Belföldre utazási iroda?
az olyan, mintha az asszonyt megkérném, hogy menjen le a kocsmába és foglaljon állóhelyet.

1km/h babakocsival abszolválható dolog.
feltéve, hogy a kerekek ideálisra vannak fújva, nyárigumi van fönt és az Öcsém a 2 évével tud kapaszkodni a Nővér szoknyájába.

többször nyaraltunk már itthon (igaz, külföldön egyszer sem, amíg Magyarországot be nem jártuk), és 3 telefon elég volt a szállásfoglaláshoz mindig. Szegeden -Forrás Hotel- pedig az email is.

The AVE 2008.07.22. 11:58:47

Tipikus homáros posztok, mindenki mindent olyan nagyon jól tud, és maga intézi. Gondolom saját termesztésű ételt esztek, olajkút és finomító is van az udvaron, h legyen nafta a kocsiba, windows helyett saját készítésű oprendszert használtok, ...

Azt zárójelben meg lehet említeni, h sokszor jobban jár az ember, ha maga foglalja a szállást és nem bízik meg másokban. De a lényeg az, h csúnyán elcseszte az ügyfél nyaralását az iroda, kifejezett igényeit magasról leszarva. Basszus, legalább azokat tartsák be, amiket konkrétan kérnek! Ha ehhez még pluszban jön valami kellemes meglepetés, attól lesz vki igazán elégedett ügyfél (apróságok, figyelmességek, amik sokszor nem kerülnek pénzbe). Na ez a szint a legtöbb szolgáltatónál elérhetetlen...

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.07.22. 12:01:05

1 km-t még ő sem tudna megtenni gyalog 15 perc alatt? :O Azért tényleg ráférne egy kis mozgás. Azért az utazási iroda bekaphatja, esetleg potyogtathat sünöket. Menni kell Dunakeszire és megmondani a magadét, addig verni az asztalt, amíg valamit el nem érsz, hívják fel a Car Tours-t, beszéljenek velük stb.

Secnir 2008.07.22. 12:11:26

"1 km-t még ő sem tudna megtenni gyalog 15 perc alatt? :O Azért tényleg ráférne egy kis mozgás."
enzsolt:
próbáld ki. fogj meg egy bevásárlókocsit pl. a Tescoban, rakj bele 4 görögdinnyét, 4-et meg húzz magad után, és keress egy enyhe emelkedőt, azon tégy meg 1km-t 15 perc alatt.
ja, és a görögdinnyék legyenek sértetlenek az út végére...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.07.22. 12:12:40

Azt hiszem a kedves posztoló azért intézett mindent utazási irodával, hogy a két gyermek mellett valamivel több ideje maradjon. Illetve, hogy ne vegyen "zsákbamacskát". Sajnos az utazási irodákat a leginkább az érdekli, hogy visszajáró vendég legyél, inkább az, hogy minnél hamarabb fizess, minnél többet.

Bár szerintem kb. fél óra netezéssel kideríthető egy megfelelő szálláshely, különösen belföldön. Akkor biztos megfelelőt találsz.

Gondolom a szállás ára 2*6000/fő/éj volt akkor, hiszen pici gyerekek ingyen szoktak menni, nem tudom ebben benne van-e a kaja... Ez egy fiatal párnak pont megfelelő, bár ha benne van a kaja akkor kezd gyanús lenni.

Egy valamire való 4-5*-os szállodában csúcsidőben nem nagyon kapsz 30-50ezer forint alatt egy szobát és ez pedig legalább 3x ár. Viszt amit ott kapsz az gyermekfelügyelet, játékos programok, saját jakuzzi a fürdőszobában, külső-belső medencék, szauna stb. szóval szolgáltatásban több, mint 3x annyit kapsz. Talán érdemes többet feccelni abba az egy hétbe amit belföldön szeretne az ember tölteni.

Másik dolog: ha nem svédasztalos a reggeli/vacsora akkor jobban megéri ha kimegy az ember a büfébe/étterembe. Egyszerűen mennyiségre, minőségre de még árra nézve is jobb. Talán a Balaton környéke elég zsúfolt ahhoz, hogy babával se kelljen sokat menni.

Az említett lépcső téma igen kellemetlen lehetett, el tudom képzelni, hogy az utazási iroda nem tudta, hogy pl. nincs a szállodában lift.

Mondjuk a fene cipelte volna a babakocsit: lenthagyni és a kicsit felvinni kézben, bár vannak kivehető mózeskosárral is kocsik.

Összefoglalva: szerintem sem állt ki az utazási iroda jól az ügyfeléért. A konkrét igényeidet el kellett volna kérnie és egy olyat ajánlani ami megfelelő és figyelmeztetni az esetleges különbségekre.

lwcolors 2008.07.22. 12:32:43

Érdekes, a Magaspart hotelről mit dobott ki a Google az első oldalon:
"Jó állapotú 1045 m²-es hotel eladó Magaspart - Balaton környéke"
www.expressz.hu/ingatlan/ipari/hotel/showAdvert8949808.html
Ez nekem azt jelenti, hogy a régi tulaj már sz..ik rá, milyen a hotel...

vape 2008.07.22. 12:45:17

Saját magam tapasztaltam ebben az évben, hogy külföldre saját szervezéssel nem biztos, hogy olcsóbb az út.
Lehet, hogy a szoba árából meg tudtam volna spórolni 1-2e Ft-ot közvetlenül a szállodánál foglalva, de a külföldre utalás díja (nekem csak forint számlám van) került volna 5e Ft-ba. Valamint a választott szállodánál az általam kiszemelt időszakra már foglalt volt minden szoba, míg magyar irodánál még találtam szobát ugyanoda. Továbbá az utazási irodánál 5% kedvezményt adtak a "listaárból", ha legalább az ár felét befizetem előlegként. Így már mindenképpen az utazási irodás megoldás jött ki olcsóbban.
Miért is görcsöltem volna akkor azzal, hogy közvetlenül a szállodánál foglalok?

Magyarországon belül viszont én is csak saját szervezésben utaztatom a családot, neten keresve és foglalva szállást.

hijarna 2008.07.22. 12:48:21

k.tam 2008.07.22. 11:07:40

a kettő nem ugyan az

Primavera 2008.07.22. 13:18:39

"próbáld ki. fogj meg egy bevásárlókocsit pl. a Tescoban, rakj bele 4 görögdinnyét, 4-et meg húzz magad után, és keress egy enyhe emelkedőt, azon tégy meg 1km-t 15 perc alatt."

Kicsit se fognak hülyének nézni. Legjobb esetben is agrárgerillának.
2 görögdinnye = 1 gyerek? :))

Secnir 2008.07.22. 13:44:57

"Primavera:
2 görögdinnye = 1 gyerek?"

hát nem tudom. kösd körbe kötéllel mindkettőt, és húzd magad után 500 métert. ugyanolyan piros csík marad mindkettő után, és ugyanúgy kopik...

tarkamarha 2008.07.22. 14:04:43

Páran szidják itt a postolókat, hogy azon vannak kiakadva miért használ valaki utazási irodát és nem azon, hogy hogyan nyújthatnak azok rossz szolgáltatást. Ha úgy vesszük igazuk van de:
- Írásba foglalták, hogy nem lesz lépcső még a környéken sem? Mondani bármit lehet... (Mondjuk írni is, de arra legalább lehet hivatkozni.)
- Az utazási iroda a hasonló utaknál szerintem SEMMILYEN szolgáltatást nem nyújt, csak közvetít. Cserébe látatlanul kell lekötnöm magam. Ha a helyszínen vagyok már nemigen van más választásom. Ha magam szervezek és nem tetszik a hely simán átmegyek egy másik szállásadóhoz. Nyugalom, lesz másik...

- The AVE 2008.07.22. 11:58:47
"...Gondolom saját termesztésű ételt esztek, olajkút és finomító is van az udvaron..."
Hát mondjuk nem, de azt hiszem olyanok is kevesen vannak, akik mással rendeltetik meg az étteremben a saját kajájukat. Merthogy fölösleges és nem pont azt kapod, amit szeretnél.

Luckye 2008.07.22. 14:10:04

Sziasztok!
Először is mélységes megértésem a post írója felé. Nem szeretnék ugyanígy járni.
Viszont - hogy pozitív dolgot írjak - évek óta a Car-Tour szervezésében nyaralunk a Balaton mellett különböző szállodákban, apartmanokban. Eddig minden esetben korrektek voltak mind az utazási irodában, mind a szálláson. Soha, semmilyen panasz nem merült fel. Ja, legutóbb 3 gyerekkel voltunk...
Szóval ez a dolog inkább ezt a fiókirodát (?) jellemzi.
Ja, és valószínűleg nem vagyok sikeres ember, mert kényelmi szempontok miatt nem magam keresek szállást belföldre, hanem utazási irodához fordulok.

The AVE 2008.07.22. 14:29:53

Gyerekkel "kicsit" kevesebb a szabadidő és nehezebb a mozgolódás. Valamint tavalyi pozitív tapasztalat után bátran mentek hozzájuk. Egyébként én sem így csináltam volna, de ettől még lehetett volna korrekt az iroda, erről szól a cikk.

(Sokadszor bizonyosodik be, h mennyi minden múlhat az éppen kiszolgáló személy felkészültségén és hozzáállásán.)

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.07.22. 14:36:33

Luckye,

"kényelmi szempontok miatt nem magam keresek szállást belföldre, hanem utazási irodához fordulok."

Mi a fenétől kényelmesebb?
Oda is be kell menni, ha virtuálisan is, ott is meg kell beszélni, hogy mit, mikor, hogy.

maincoon © 2008.07.22. 14:40:53

"Már bocs, de mi a gond azzal, hogy irodán keresztül akarta a postoló szervezni a nyaralást?Az utazási iroda ugye arra van (lenne), hogy levegye a szerevzés nyűgjét annak a válláról, aki igényli azt. Nem azért,hogy megfejje őket."
Tök igazad van!!!!!! Nem értem, mások miért nem ezt látják?!

"Ha a homárt ismeri a posztot író, akkor a szállást is megtalálta volna a neten."
Én 3 hete keresek MEGBÍZHATÓ, kulturált szállást a neten, de tudom, hogy az igéreteknek felét kell csak elhinni / általában.
Gondolj bele, hogy 2 kisgyerek mellett ha azt írta volna a postoló, hogy 'egész nap szállást kerestem...' - a következő hozzászólás ilyen lett volna: 'ahelyett, hogy a gyerekeiddel foglalkoztál volna'... Na, szóval, az én meglátásom szerint erre valók lennének az utazási irodák, a postoló ezt akarta kihasználni, ehelyett ő lett kihasználva a pénzéért... Felháborító!

k.tam 2008.07.22. 14:55:09

Nem azzal kell mindent megmagyarázni amire már ész érv nincs, hogy "azért az nem ugyanaz"

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.07.22. 15:23:27

az ember átlagosan 4 km/h sebességgel sétál. azaz 1km távot 15 perc alatt tesz meg.

1 km az 2,5 kör a focipálya körül. a futók ezt a távot kb 3 perc alatt teszik meg.

ha 1km/h sebességgel haladsz akkor valószínűleg csípőficamos lehetsz. vagy közben a gyerekek miatt meg kell állni kutyát simogatni meg ilyenek. de ha a gyerekek miatt mész lassan akkor attól még normál körülmények között 15 percre van.

meg amúgy sem volt hogy mivel 15 perc. csak annyi hogy "15 perc távolság". szal nem ugyanaz
15 perc traktorral
15 perc gyalog
15 perc kocsival
15 perc versenyautóval
15 bicajjal
15 perc gyerekekkel, lépcsőt mászva, babakocsit baszkodva, kutyát simogatva, fagyiért sorbaállva, kocsm nyitvatartását nézegetve, kirakatokat bámulva, közben a gyerekről fényképeket csinálva. szerintem örüljél neki hogy 1 óra alatt meg tudtad tenni.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.07.22. 15:33:08

csak nekem fura ez a mondat, hogy

'az etetőszéket nekem kell takarítanom, azt ugyanis minden esetben pont olyan állapotban találtam, amilyenben én hagytam. Amit a gyerekem rákent reggel, az bizony megvárt este'

nekem bizony nem lenne pofám kajamaradékokkal telehányva otthagyni az etetőszéket, a minimum, hogy a látható cuccot letörölgetem róla, természetesen takarítsák le estére, node akkor is...

helianthus 2008.07.22. 15:44:52

Rékuc, nekem spec feltűnt, csak mire a végére értem, elfelejtettem a gondolatomat. A véleményedet osztom a témában, ha valahol sikerül valamit koszolni, mindig összetakarítom, pl. a kocsmában kidől az ital, akkor azonnal rongyot, papírtörlőt kérek és felitatgatom. Bár Én nem akarom fényezni magam, de ha a kuka mellé esik véletlen a szemetem, képes vagyok azért is lehajolni.
Még a ráckevei strandon sem dobom el a szalmonellás mandulás kalácsom papírját, hanem parkoló keresés közben keresek kukát is, aztán ha van rajta parkolócédula, akkor abba megy bele.

helianthus 2008.07.22. 15:47:19

A post író védelmére legyen mondva persze az is, hogy egy étteremben, büfében stb. elvárható lenne, hogy ne csak az asztalt takarítsák, hanem a gyermek etetőszéket is!
Akik dolgoztak már Mekstb.-ben biztos tudnának mesélni ebben a témában!

Magam_a_Mondomét! 2008.07.22. 16:14:26

Az utazási iroda szlogenje:

A bevétel erősíti a szabályt!

hijarna 2008.07.22. 16:42:03

k.tam 2008.07.22. 14:55:09

hogy jön össze a peres eljárás, meg az elqrt nyaralás? (másmint egy időben, nem pedigb egymás utáni sorrendben?)

theutat villám 2008.07.22. 17:03:16

bár már sokan írták, de 15 perc alatt 1 km-t nem tudsz legyalogolni? nincs lábad, vagy mi? kemény 4 kmh sebességgel kell haladnod, az nem túl megterhelő, még gyerekkel sem. menj el edzeni.

Attee 2008.07.22. 18:04:10

Tudom, hogy nem erről szól a post, de tanulságként meg kell, hogy jegyezzem: sokkal jobban jártál volna, ha mindent magad intézel.
6000ft/fő/éj enyhén szólva kissé sok egy lepukkant 0,5nm-es szobácskáért, közös wc-vel, hűtővel a folyosón...
Vannak nagyon jó és olcsó (no és tényleg kismamabarát) szálláshelyek a Balcsin, csak körül kell nézni, érdeklődni. Internet, hirdetések, katalógusok, stb...ja, és telefon. És nem feltétlenül szállodát kell keresni.
Eddig mindig így intéztem a belföldi nyaralásokat, utakat és sosem ért csalódás.

Attee 2008.07.22. 18:09:18

Ja, és nem kellett sosem heteket tölteni a keresgéléssel.

2008.07.22. 18:18:31

Azért sokan fordítva ülnek a lovon a kedves kommentelők közül:
persze, hogy interneten kell szállást foglalni, de ha valaki mégsem ezt teszi, akkor sem alapértelmezett, hogy az utazási iroda paraszt legyen vele, azt se tudja, mit ad el neki, magyarán az ún. szolgáltatásáért ne vállalja a felelősséget.
A poszt írójának jogában áll hülyének lenni, és nem venni igénybe az internet szabadságát, jogában áll nem tudni lesétálni 1 km-t 15 perc alatt, sőt, még azt is jogában áll kikötnie, hogy csak olyan szállásra hajlandó menni, ahol halvány almazöld falvédő van, angyalkákkal...ha az iroda BIZTOSÍTJA, hogy az, ahová küldik, ilyen, akkor nem a posztíró a hülye...
Ahogy nem az a vendég a hülye, aki elé romlott ételt tesznek egy étteremben, mert otthon is főzhetett volna magának, sőt, még nem is a bliccelő tehet arról, ha egy ellenőr megüti, mert nincs jegye, vagy az a vendég tehet arról, hogy szar szobát kapott, aki egyáltalán kitette a lábát otthonról (fúj, van rá pénze, stb)

Amúgy, legyünk már őszinték, simán előfordulhat az is, hogy az interneten rendelt szállással sem stimmel minden ezer százalékig, legfeljebb annyiban jobb, hogy ott lehet verni a helyszínen a tamtamot, de, ugye még akkor sem garantált, hogy az interneten lefoglalt szoba valóban olyan lesz, mint ígérték, sőt, az sem, hogy a tamtam verés után kapunk egy olyan szobát, amit ígértek...

Ettől még igen, ezer másféle út van a szállás lefoglalására, meg egy normál ember még babakocsival is lesétál 1km-t 15 perc alatt, sőt, lehet helyesebben is írni, mint, ahogy a poszt írója tette, de ettől még nem EZ a felvázolt probléma okozója, max. meg lehet a véleményetek a poszt írójáról, de szidni azért mégis azt az irodát kéne, amelyik ÍGY kezeli a reklamációt, azt a szállást kéne szidni, amelyik ÍGY kezeli a vendégét...

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.07.22. 18:30:18

Greg36 2008.07.22. 11:13:06
és kedves posztíró
Az utazási iroda vagy azért kért pénzt is,mert a szállodában fizettél a csekkeddel, és ők viszont nem a két szemedért,hanem jutalékért közvetítettek oda Téged (és mivel kis cég,a jutalék szálloda általi visszautalása nekik nem felel meg);
vagy azért kért pénzt,mert Te mondjuk egy 12000 Ft/éj szállást 12000 Ft csekkel óhajtottad rendezni.Ugyanis,az ÜCS belföldi turistaforgalmat generál-olyan is elmegy hotelba,aki amúgy nem tenné.Ezért,ha 10000 Ft-ot adsz csekkben egy hotelban,utazási irodában,stb,akkor ők arról kiállítanak egy számlát az elszámolási időszak végén a Nemzeti Üdülési Szolgálatnak-akik,mivel úgymond forgalmat generáltak-a teljes 10000 Ft-nak csupán 85%-át,8500-at utalnak vissza.Tehát,ha az iroda 12000 Ft-ot köteles fizetni utánad a hotelnak és te csak 12000 Ft ÜCS-t adsz nekik ezért,még nincsenek pénzüknél.
MINDAZONÁLTAL EGYEDÜL EZ AZ ELJÁRÁS NEM SÉRELMEZHETŐ AZ EGÉSZ SZTORIDBAN.
jelentsd fel őket, komolyan,nyert ügyed van.Ha készült jegyzőkönyv...

elinor 2008.07.22. 19:43:22

Megnéztem az oldalt, amit lwcolors belinkelt, ahol hirdetik, hogy eladó a szálloda. Ott azt írják: "JÓL müködő 3080 nm- en elterülő 1050 nm -es szálloda (,ami idősek otthonának is megfelelő)." Tényleg komolyan gondolják, hogy megfelel az időseknek azzal a sok lépcsővel? Megáll az ész.

kócos cápalány 2008.07.22. 20:14:41

Hát amennyi időt a kedves posztíró a levél megírásába fektetett, annyi idővel és energiával kurva jó szállást is találhatott volna a Balatonon az interneten keresgélve. Mert van neki, az biztos...
De aki ennyire szerencsétlen vagy kényelmes, az fizessen és ne rinyáljon!

crashdummy 2008.07.22. 20:56:35

A kedves postolót azért olyan mérhetetlen méltánytalanság nem érte, amilyen mérhetetlen hosszan írja le a történetet.

Két kisgyermek szülőjeként állíthatom, hogy sem gyerekkel nyaralni, sem babakocsival közlekedni nem olyan nagy ördöngősség. Legfeljebb néha kicsit kényelmetlen.

Az interneten szállást találni meg egyenesen pofon egyszerű. Idén mi is a balatonon voltunk. Parti szálloda, saját stranddal, igen korrekt áron és igen korrekt szolgáltatással. Ja, és a www.udulesicsekk.hu oldalon találtam. És természetesen mindent lehetett üdülési csekkel fizetni.

Szóval előbb gondolkodni, aztán morogni.

gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2008.07.22. 21:02:38

Aki azt írja, hogy 15 perc alatt 1 km-t babakocsival, pici gyerekkel magától értetődő feladat megtenni, az még nem próbálta.
Az legalább fél óra. (A gyerek nem felnőtt és nem száguld, mint a nyúl, ellenben minden érdekli. Ezen felül a cuccot is vinni kell.)

bakter012 2008.07.22. 21:19:15

Az "Anyuka" azért jól van?

Lombroso 2008.07.22. 22:21:07

Nem hagyják az egész mókát Ücs.ben fizetni, mert az IFÁ-t mindenképp kp-ban kell befizetnie a szállásadónak is...

Snayperskaya 2008.07.23. 00:15:13

...utólag okosnak lenni olyan, mint előre hülyének....(SZerényVéleményemSZerint)

Magg (törölt) 2008.07.23. 06:40:37

Üdv,

az ilyen típusú híreket kéretik feltenni a www.ongo.hu-ra!

zsizsik 2008.07.23. 09:03:06

Tavaly mentünk balcsira 2 éves gyerekkel,babakocsi nélkül,autóval,semmi gond,leértünk,de nem volt szállás..be egy utazási irodába,és az szerzett egy olyan tuti helyet...olcsón,és sehol nem volt kiírva rá hogy zimmerferi,soha nem találtuk volna meg..a gáz az volt,hogy a szomszéd éjjel kihívta ránk a rendőrséget,mert szólt a kocsiban a zene,és nemtudott aludni.de amikor bejöttek a rend őrei,ők is röhögtek,hogy a 2 éves fiam kint az erkélyen alukált,míg a zene ment..mind1.én is utazási irodára hagyatkoznék..amit megspórolok,telefon számlán eltudom költeni nyaraláson.viszont az,hogy van vagy nincs lépcső egy városban...ilyen kérdés megsem fordulna a fejemben.
El kell menni Zánka Gyermeküdülő centrumba...lépcső nincs,de az út sem 40 perc a strandig.
A központi épületben pedig lift is van:D

FwM / Arlene 2008.07.23. 09:18:07

De ez azért már tényleg általánossá kezd válni itt a homáron. Ha valaki az UPC-re panaszkodik, rögtön nekiesnek, hogy minek vagy UPC-s? Ha Wizzair-rel utazott, akkor miért nem Malévval? Ha az OTP-vel vannak gondjai, akkor miért nem MKB-s? És adott esetben: az utazási irodára van panasz, ott a kész tanács: szervezted volna magadnak! A nevek helyére bármilyen szolgáltató tetszés szerint behelyettesíthető... Pedig ettől sem jobb, sem rosszabb nem lesz a levélírónak! Szerintem mindig az adott problémát kéne boncolgatni, és nem bosszantó tanácsokat adni...

Azon viszont én is meglepődtem: "az etetőszéket minden esetben pont olyan állapotban találtam, amilyenben én hagytam." WTF? A minimum az, hogy legalább a legnagyobb gányt az ember letörli róla, nem? Én nem várnám el a nyaralótól, hogy mindennap negyven percig sikálja az etetőszéket fertőtlenítőszerrel, de azt, hogy "amit a gyerekem rákent", azt letörölje, azt igen. Dolgoztam régebben hotelban, ahol az esküvői népségnek járt etetőszék. Nyilvánvalóan ÉN takarítottam le előtte, mielőtt a vendégnek adtam volna, meg a használat után is, nincs is ezzel gond. De van különbség aközött, hogy egész kiborított bébiétel, plusz a beletunkolt fél kiló kenyér cafatjai vártak az etetőszéken, vagy bár koszos volt, de látszott, hogy az anyukának nem tört le a keze attól, hogy egy kicsit letörölgette, amit "a gyereke rákent".

2008.07.23. 09:23:42

Én ezt nem bírtam végigolvasni.
Ez egy hosszú, unalmas picsogás.
Légy legalább volt a kalácsban?

FwM / Arlene 2008.07.23. 09:36:29

hErpEsz, az nem volt, de szerintem az utazási iroda kifejezetten hízott, zöldhátú legyeket ígért!

Ráckevén egyébként mindenhová csúszda fog vezetni, elbontják a lépcsőket, de talán csak jövőre, mert most elég nehézkesen halad a munka, nagyon nehéz felcipelni a betonkeverőt a szerpentines lépcsőkön. Még jó, hogy van Tipli a munkásoknál, mert így, amikor kétszer megállnak pihenni, van mit betolni. :)

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.07.23. 10:08:25

Secnir:

"a központ 1 km-re van, én személy szerint babakocsi nélkül sem tudtam volna 15 perc alatt megtenni ezt a távot."

erre gondoltam.
Mellesleg, simán megcsinálom neked a dinnyés mutatványt :)

Kovama 2008.07.23. 11:41:32

Én egyszerűen nem értem, hogy miért az áldozatot kell csesztetni!!!???

Arra még senki sem gondolt, hogy esetleg a terhesség alatt felszedett némi plusz súlyt,amitől nehezebben mozog, és éppenséggel nem ér rá konditerembe járni?!

Vagy arra sem gondolt senki, hogy hegynek felfele, lépcsőkön a babakocsit magad előtt tolva (vagy magad után húzva), másik szintén elég kicsi gyerekedre vigyázva (nehogy leguruljon), esetleg még a nagymamát is támogatva VALÓBAN nehéz azt a nyamvadt 1 km-t megtenni??? ( plusz gumimatrac, vizespalack...)

Szerintem inkább szégyelljék magukat azok akiknek egy ilyen sztoriból csak az tűnik fel, hogy túl lassan tette meg az utat! És nem pedig az hogy valakit átvertek!

Talán ha ebben az országban nem kellene folyton attól tartani, hogy átvernek, kihasználnak, akkor a kedves (bunkó) bloglók sem intéznének maguk mindent, hanem mondjuk kihívnák a szerelőt, elmennének egy utazási irodába...és nahát több embernek lenne munkája.

Az, hogy valaki megpróbált bizalommal lenni, és egy szolgáltatást igénybe venni szerintem teljesen NORÁLIS dolog, és ABNORMÁLIS az hogy átverték.

Kovama 2008.07.23. 11:46:11

ja! és 4km/h na de egyenes útvonalon!!!
Nem hegynek fel, lépcsőkön!!!

nem várt fordulat 2008.07.23. 11:50:10

Sencir:

"próbáld ki. fogj meg egy bevásárlókocsit pl. a Tescoban, rakj bele 4 görögdinnyét, 4-et meg húzz magad után, és keress egy enyhe emelkedőt, azon tégy meg 1km-t 15 perc alatt."

vs

"a központ 1 km-re van, én személy szerint babakocsi nélkül sem tudtam volna 15 perc alatt megtenni ezt a távot."

tehát azt írja, hogy babakocsi, és dinnye nélkül se. mit nem értesz ezen?

ahogy többen leírták, 1km kb. 15 perc, ha kilépsz egy kicsit, akkor lehet 10.

Szumi 2008.07.23. 11:51:03

Egy trehány és lusta nő, akivel csúnyán kib@sztak. 1 km-t 15 perc alatt úgy megteszek, hogy közben etetőszékeket takarítok el.

Szumi 2008.07.23. 11:52:55

Ha reggek 7-kor nincs kávé, akkor legyenek hétszer átkozottak. Tényleg, átkozd el őket!

Szumi 2008.07.23. 11:53:55

Mondjuk az összedisznózott abroszt sem a vendégeel mosatják ki.....remélhetőleg.

Szumi 2008.07.23. 11:55:02

Ez egy felejthetetlen nyaralás volt, értéket kaptál a pénzedért:)

Uglee · http://nagydobraverem.blog.hu 2008.07.23. 12:38:20

Igazából ha már gonoszak vagyunk, akkor tologassa szépen Balatonföldváron az irodavezető az édesanyját kerekesszékben a lépcsőkön fel-le, valamint viszont.

vizsla74 2008.07.23. 14:49:45

A beíró legközelebb fordítson annyi energiát az utazásainak megszervezésére, mint amennyit a történet megosztására, és akkor nem lesz ennyi baja...szerintem...ha már ennyire fontos neki a lépcsőnélküliség(amit egyébként a helyzetére való tekintettel teljesen megértek)

Nava 2008.07.24. 17:14:05

Kedves hozzászólók, akik értelmetlennek nyílvánították az utazási iroda igénybe vételét:
1.) kétgyermekes családanya pici babával nem feltétlenül időmilliomos, hogy csak úgy lecsüccsenjen a net elé
2.) az utazási irodákat pont ezért nyitották, nem értem mi csodálkozni való van ezen.

Az emberi rosszindulat magasfokú gyakorlása érezhető itt kőkeményen...

"azta" 2008.07.25. 14:11:12

elkéste.
szóval senki nem vette észre, hogy ez egy válasz a "homar.blog.hu/2008/07/10/vilagfajdalom_keszthelyen" postra? idézem:
"Földváron pedig van több szabad strand is, szépen kikövezve, füvesítve, gondozva, lépcsővel. A rendőrök és a polgárőrök folyamatosan járőröznek, csupa virág minden, tisztaság van. Az árak teljesen emberiek. Mindenki kedves, mosolyog, a vendéget körül ugrálják."
és
"Utóirat: Köszönet mindenért Balatonföldvár!"

Tibéériusz 2008.07.25. 16:04:33

Belezsibbadtaszemem.
Madzsar turiszt.
Lekéne szokni a kibaszosdi-ról, mint társasjátékról!

nav 2008.07.26. 21:20:13

Kinek van ideje ezt elolvasni?

Navarone 2008.07.29. 19:48:18

ALapjában megértem a posztoló problémáját, két dologban azonban nagyon nem értek egyet.

1. Egy kilométert 15 perc alatt le lehet gyalogolni. Az átlagos gyaloglási sebesség (NEM rohanás!) 4 km/h. Tehát az egy kilométerre lévő központ nincs messze!

2. Micsoda dolog úgy hagyni az etetőt, ahogy a gyereke lehányta, összekente? Ha kiborítja a kávét, akkor átül egy másik asztalhoz ahelyett, hogy esetleg letörölné? Micsoda bunkóság ez?
Az a minimum, ha a gyereke nem tud szépen enni, hogy az összenyálazott, leevett etetőszéket letörli utána. Különben ha ő kapta volna meg mások után az etetőt, nyilván emiatt is írt volna.
süti beállítások módosítása