Tékozló Homár

Az AVIA kútnál 50 litert fér a 45 literes tankba?

2008.08.28. 00:34 | ge | 238 komment

Attila tankolás után csodálkozva látta, hogy a Skoda Fabia 45 literes, nem üres tankjába 50 liter benzin fért. Miután mindenki kioktatta és hülyének nézte, megérkezett a rendőr aki tanácstalanságában kiakarta fizetni a különbözetet. Benzines kabaré Zuglóból.

2008. május 26-án negyed 11 körül beálltam tankolni a Budapest XIV., Gvadányi út 67. alatt lévő AVIA benzinkúthoz. Erről a helyről annyit érdemes tudni, hogy azon kevesek közé tartozik, ami még mindig nem önkiszolgáló. Töltő szakemberek töltik az üzemanyagot a járművekbe, majd vagy készpénzben a kút mellett, vagy bent a shop-részben lehet fizetni. Ilyenkor beszólnak walkie-talkien, hogy ez és ez a kút fizet, ennyit és ennyit. Ez az igazi wireless kapcsolat.

Szóval, visszatérve az én sztorimra: egy Skoda Fabiaval érkeztem, beálltam a 4-es kúthoz. A töltőnyílás pont az ellentétes oldalon volt, ezért előregurultam annyira, hogy ki lehessen húzni rendesen a csövet. Jött is a szakember, kérdezte, mennyit kérek. Tele - válaszoltam, majd a további napi programomat kezdtem átnézni. A gondolataimból az üzemanyagtöltő szakember billentett vissza egy "kész vagyunk" közléssel, majd megkérdezte, hogyan szeretnék fizetni. Mondom, hogy kártyával, mire a shopba irányított. El is indultam, és csak úgy reflexből megkérdeztem, mennyi a vége - na ekkor dobtam az első hátast... Mondott egy olyan számot, ami első hallásra nem igazán stimmelt. Sőt, másodikra sem... Visszamentem, és látom, hogy 50,35 litert mutat a számláló. Computing... computing... csörögnek a csontjaim a mechanikus agyamban, zörgés, csilingelés: 45 literes a tank, még nem világított a lámpácska - b*meg, itt ez k*vára nem stimmel. Kérdezem, hogy ez mind az enyém ? A töltő szakember válasza egyértelmű igen, megfűszerezve egy "egyet rányomtam" szöveggel. Erre én: OK, akkor ezt most lefényképezzük, és veszünk fel róla egy jegyzőkönyvet.

Be is mentem, kértem a főnököt. Megvárakoztatott ugyan, de csak kijött végül. Elővezettem neki a problémámat, és mondtam, hogy a problémák elkerülése érdekében próbáljunk valahogy megegyezni. Na, ekkor dobtam a második hátast: nem egyezkedünk, az ő kútjuk hiteles, a Fabia tankja 60 literes, csak én ezt nem tudom (egyébként tudom, hogy _pontosan_ 45 literes - magyarázat az epilógus legvégén, a zárójeles részben). Mondta ezen kívül, hogy én nem ismerem az autót, ő ezt jobban tudja, mert mindig a Fabiakkal van baj, és egyébként is rohadt Volkswagenek (?), meg nézzem meg a vásárlók könyvét, más is panaszkodik.

Vészcsengő: ezek szerint nem ez az első eset, összeszokottnak tűnik a csapat (magánvélemény)... Mondom a főnöknek, hogy öt éve az összes tankolási bizonylat el van téve, az utolsó kettő nálam is van, és még csak meg sem közelítettem soha ezt a mennyiséget. Márpedig ez ennyi, fizessek, különben... Kezdett elfogyni a türelmem, úgyhogy mondtam, számításaim szerint kb. 30-35 liter mehetett a tankba, de legyünk nagyvonalúak, kifizetek 40 litert, ez az arany középút. Ezt nem fogadta el, csak hajtogatta a magáét, ilyen lopás meg olyan, ha nem fizetem ki az egészet, úgyhogy mondtam, akkor hívjon rendőrt. Morgott egy sort, hogy így meg úgy, aztán elkezdett telefonálni (először nem sikerült, nem tudta a számot). Közben elkezdtem számolni a computer adatai alapján, mennyi benzin volt még az autóban tankolás előtt: legalább 16 liter, tehát jelen állás szerint a 45 literes tankban 66 liter benzin van. Nem semmi, bazz... most vagy én vagyok tökhülye, vagy nagyon primitív módon próbálnak lehúzni.

Jó sokára megérkeztek a rendőrök, főnökünk habzó szájjal elő is adta, mekkora gazember vagyok. Rendőrünk rezignáltan hallgatta, majd amikor felém fordult, akkor mondtam, hogy igazából nem azért jöttek, mert nem akarok fizetni, hanem azért, mert csalás miatt szeretnék feljelentést tenni. Hmm... mi is történt ? Én próbálok lopni vagy a kút csalni ? Végülis mindegy, 20 000 Ft alatt van, a rendőrség nem illetékes, egyezzünk meg. Újra összecsaptak az érvek, közben már főnökünk a Skoda gépkönyv és az időközben felhívott márkaszerviz adatait is megkérdőjelezte, merthogy az a kútjával ellentétben nem hiteles (na ja: 45 litert ír, és valójában 60 literes - muhaha). Rendőrünk kezdte megunni, és azt mondta, majd ő kifizeti a vitás részt. Mondom, ez nonszensz, biztos, hogy nem ez a megoldás. Akkor mi ? Újra mondtam, hogy 40 litert kifizetek, aztán részemről az ügy lezárva, ő pedig keresse azon a maradékot, akin akarja. Erre jött az obligát műbalhé, hogy az ő munkatársai sok éve ott dolgoznak, miegymás (szigorúan magánvélemény: valóban összeszokott csapat), és ez neki egyébként sem jó. Mondom, akkor most beülök az autóba, és elmegyek.

Na, itt dobtam a soron következő hátast: innen én ki nem teszem a lábam, nézzem meg, hárman is itt vannak - és mindezt a rendőrünk füle hallatára (!). Mondom neki, hogy remélem, tudja, mit mondott. Igen, tudja, és megismételte. Megkérdeztem rendőrünket, hogy visszatarthat-e, de nem kaptam egyértelmű választ, úgyhogy azt mondtam, kérem őket, hogy amíg elmegyek, védjenek meg. Na, erre sem volt egyértelmű reakció (hmm... 21 év evezés után nem vagyok az a vasággyal együtt 40 kilós típus), viszont annyit sikerült elérni, hogy főnökünk észbekapott, hogy ez bizony egész más megítélés alá eső dolog, mint a háromezer forintos lehúzás... Kínos csend, majd megállapodás: 40 litert kifizetek, nyugtát nem kapok (!), téma lezárva. Így is történt, természetesen kártyával, hogy maradjon nyoma a fizetésnek. Rendőrünk ismét felajánlotta, hogy kifizeti a különbözetet, de - nagyon helyesen - nem fogadta el tőle senki. Búcsúzóul annyit mondott a főnök, hogy ha mégis 100 km-rel többet menne az autó, akkor legyek szíves visszamenni és kifizetni a maradékot is (ezt meg is ígértem, ha így lesz, vissza is fogok menni).

Epilógus: amikor végeztünk, azt javasolta rendőrünk, hogy már csak a magunk megnyugtatására mérjük meg, tkp. mennyi benzin van az autóban. Játsszuk végig, gondoltam, ezért beleegyeztem a dologba. Azt kérdezte a főnök, hogy ha megvan a 60 liter, kifizetem-e a maradékot - természetesen igen, válaszoltam, és én is megkérdeztem, hogy ha csak 45 van benne, akkor én is visszakapom-e a különbözetet az eredetileg benne lévő 16 liter levonása után. Nem, erről szó sem lehet, az ő kútjuk hiteles - na, itt már nem vitatkoztam, lássuk a medvét. Mondom a rendőrnek, hogy a mérést már felajánlottam korábban is, akkor azt mondták, csak az én költségemre lehet. Végül kiderült, hogy lehet másként is, úgyhogy a főnök elment egy szomszédos szervizbe egy szerelőért, aki közölte, hogy az ülést ki kell venni, a tartályról a szerelvényeket lecsavarozni, mert fölülről nem lehet. Na, ezt már azért nem hagytam, már csak azért sem, mert a szerelő is elejtett egy olyan mondatot, hogy igen, egy-két litert eltérhet a tank mérete a megadottól, de ennyit biztosan nem.

Mialatt ez az egész zajlott, hárman is kioktattak, hogy hogyan is működnek az autók, milyenek a tartályok, és mint egy hülyegyereknek elmagyaráztak egy pár dolgot. Türelmes ember lévén végighallgattam, majd búcsúzóul annyit mondtam, hogy azért nem vagyok síkhülye, egy picit konyítok a dolgokhoz (ha valaki magára ismer, még annyit elárulok neki: gépészmérnök vagyok, járművek átépítésével foglalkozom).

Epilógus 2: minden, a leírásban szereplő állítás igazolható tény, a megfelelő szervek kérésére a dokumentumokat át tudom adni.
 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jack Sparrow 2008.08.28. 12:27:14

Ez vicc. Aki üzemanyag közelében van mindenki LOP.Ezt jó pár év üzemanygszállítással a hátam mögött bátran kimerem jelenteni.. Lopnak a töltőn, mert 30.000 L az nem 30.000L amit beletöltesz a kocsiba, lop a sofőr /:) / lop a kutas. És mindenkinél megvan literre a mannyiség.. Na akkor h is van ez??? 30.000 L ből simán elpattinthatsz 150L t és a kúton észre sem veszik, a kutas elpattint megint legalább ennyit. Szóval máris -300 de az esti záráskor mindenki mosolyog... :)Aki megengedi h más tankoljon a kocsijába az meg is érdemli...
És rengeteg OMV Shell kúton MOL benzint tankolgattok, csak más az adalék, amit v beletesznek v nem... Ideírhatnám, h melyik az az üzemanyag ami eredeti kinti cucc.

MosoMasa 2008.08.28. 12:33:15

milyen kinti cucc vazze - a környék legnagyobb finomítója a mol

becsibacsi 2008.08.28. 12:35:15

DocBullywood: nem kell emogott semmi okossagot sejteni, csak annyi a kulonbseg, hogy Ausztria Kozel-Keleti es Eszaki-tengeri, un. "konnyu" koolajat vasarol, mig Magyarorszag jobbara orosz (ill. a volt SZU orszagaibol szarmazo), un. "nehez" koolajat. (Nem ertek hozza, nekem is "olajos"szakember mondta, hozzateve, hogy az egeshoben is kulonbseg van.)

Felreertes ne essek: nem vagyok MOL-os! :))) Csak annak idejen, jo par eve engem is maceralt a dolog, hogy ha itt, Ausztriaban tankoltam, akkor tovabb futott a kocsi, mint magyar benzinnel. Akkor meg eleg oreg autoim voltak, es azoknal allitolag hatvanyozottan jelentkezik ez a jo benzin, rossz benzin kulonbseg. Raadasul, amikor kikerultem kulfoldre (eloszor Nemetorszagba, majd Ausztriaba), akkor meg a gengsztervaltas utani idokben Magyarorszagon elegge zavaros volt az uzemanyag helyzet, ma mar talan egysegesebb a kep, bar nem tudom, mert mindig Ausztriaban tankolok.

Egyet azonban tudok (bar ez kisse elter az itteni tematol, de hatha hasznos lehet valakinek): azt is szakemberektol hallottam, hogy a modern common rail dizeleknel (a precizios piezo(?) fuvokak miatt) fokozottan kell ugyelni az uzemanyag minosegere, azt is mondtak, hogy rendszeresen Mo-on tankolva erdemes plusz szurot beepiteni.

Jack Sparrow 2008.08.28. 12:37:41

A shell v-power/ v-power dízel és ha jól emlékszem az OMV 100. Ezeket hordják kintről. A V-power és az OMV 100 az Lobauból jön, a V-power dízel meg hajón. Persze aOMV is hozat be hajón benzint, meg gázolajat, de ha kifogy mehetsz a MOl telepre OMV-t tölteni

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2008.08.28. 12:42:50

Ezek a kutasok nem a közmondásos nyolcvanas évekbeliek. Ezek szegény droidok.

SzZ 2008.08.28. 12:44:37

Nevezett kútnál nekem is volt egy kalandom.

Előzmény: Rendszeresen ott tankoltam, amíg arrafelé laktam (7 éve). Igaz, akkor még a kutat is Castrolnak hívták és nem Avianak, sokkal kisebb volt, összeszokott jó kedélyű csapattal. A benya pár forinttal olcsóbb, cserébe adtam némi jattot - ugyanott voltam anyagilag, csak nem az én kezem lett koszos. Soha (öt éven át havi 2-3 alkalommal tankoltam ott) nem éreztem úgy, hogy megpróbáltak volna átvágni.

Vagy három éve épp arra jártam, amikor kigyulladt a kis lámpa, gondoltam visszamegyek a régi helyre. Ekkor már Avia volt, csodálkoztam is, hogy mennyire átépítették.

Kártyás fizetés bent, nyújtja a pénztáros aláírásra a papírfecnit (az összeget helyettem nagyvonalúan nyugtázta!). Néztem, 6800 helyett 8800 szerepel rajta. Mondom neki, hogy ezt nem írom alá, mert kétezerrel több.
Emberünk láthatóan megdöbbent, majd sűrű 'Jaj tévedtem' felkiáltások között felajánlotta, hogy írjam alá, és kp.-ban visszaad kétezret.

Belementem - mást nem nagyon tehettem volna. Azóta nem jártam náluk.

423ft 2008.08.28. 12:45:46

becsibacsi 2008.08.28. 12:35:15
"hozzateve, hogy az egeshoben is kulonbseg van"

ezt amgyarázom már folyamatosan feljebb

becsibacsi 2008.08.28. 12:35:15
hogy a modern common rail dizeleknel (a precizios piezo(?) fuvokak miatt) fokozottan kell ugyelni az uzemanyag minosegere

Igen a fuvókák bekokszosodhatnak, ez abban vehető észre hogy füstöl a kocsi, a teljesitménye csökkeni fog

becsibacsi 2008.08.28. 13:11:10

423ft: nem egeszen pontosan fogalmaztal. :))) Amit irtal, _altalaban_ a dizelekre jellemzo. A common rail dizeleknel a fuvokak szo szerint mikroszkopikusak, igy azok nem kokszosodnak, hanem "siman" eltomodnek.

423ft 2008.08.28. 13:22:52

igen, én se olvastam figyelmsen habár nem szeretm a dizeleket, tul sok velüka macera, de igen a common rail elég macerás dolog, mai dizelek már 1800 baron dolgoznak. Fúvokák eltömödése meg ha jol tudom a benzin tisztasága miatt szokott lenni. de dizelbe annyira nem vagyok otthon. az uj dizelek másik nagy hibája a részecskeszűrő eltömödése, ez is nagy szopás, mer csökkeni fog a kocsi teljesitménye. Egy megoldásvan csak a regeneráció, ami kiégetést jelent. Nem szép látvány a kocsi gazdájára nézve. 15 percen kesreztül kb leszabályozási fordulaton megy a motor kb 115 fokos hűtőviz hőmérséklet mellet, közbe folyamatosan dadog sugog pattog a gép, és ontja magábol a forráságot:D

havajj 2008.08.28. 13:22:58

Hú nekem ez megy az agyamra a kagylós kutn:
-Szioka, szmártkártyád van?
-Nincs.
-Akkor gyorsan csinálok neked egyet.
-Kértem én ilyet?
-Nem, de azér csinálok, ingyen van.
-Nem kell kösz.
-Miért? Nem akarsz pontokat gyűjteni?
-Nem, csak fizetni szeretnék.
-De egy csomó ajándékot kapsz a pontokért!
-Nem érdekel.
-Jóvan, ha nem kell nem kell. Pedig ezek értékes dolgok ám.
-Anyád!

Hozzátartozik, hogy egyszer beadtam a derekam, mert gondoltam előbb megszabadulok majd tőlük, ha odaadom a kártyát.

Megjött a kártya. KÉT NAP múlva elromlott.
Csaj:
-Hát bárhogy próbálom nem jó. Csináljunk neked egy másikat?
-JBQA.

Na azóta nem voltam kagylós kúton. Rájöttem miért kagyló a jele. A benzinük meg tejjesen sz@r.
A drága típus az sokkal drágább mint máshol, az olcsó típusból meg sokkal több fogy mint, más fajtából.

Secnir 2008.08.28. 13:25:27

"THK 2008.08.28. 11:35:50
Legalább abba gondoljon már bele vki, h ugyan mire menne a kutas vele, ha többet mér a kútfej?!"

belegondoltam.

autósonként 1 literrel többet mér tankolásonklnt. nem észrevehető az autósnál. gyakori a "ha nem kér számlát, nem kell befáradnia, adja csak ide, majd én kifizetem" is.
namármost.

egy nap tankol mondjuk 1000 autó. mindegyikkel megjátsszák.
az 1000 liter. az 300.000.- HUF
minden 4. vevő mondja azt, hogy "Tessék, itt a pénz!" és beül elhajt, átlagban 6.000.- HUF az annyi mint 1000/20*6000 =300.000.- forint.
na pont ez az az összeg, ami be sem kerül a kasszába. vagy letankoljék bezninben, és befizetik a kasszába.

becsibacsi 2008.08.28. 13:29:45

> habár nem szeretm a dizeleket, tul sok velüka macera, de igen a common rail elég macerás dolog

Ez azert nem egeszen igy van, de meghagylak ebben a hitben. :)))

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.28. 13:32:18

remekül csinálta a posztíró!!

bár egy dolgot nem értek: "A töltőnyílás pont az ellentétes oldalon volt..."
a faszért nem lehet megjegyezni hogy ha a bal oldalon van a lik akkor úgy állok hogy a balon legyen a kútfej???

nők szoktak szenvedni ezerrel amig körberángatják a csővel a kocsit. hát nem egyszerűbb jó oldalra állni?

423ft 2008.08.28. 13:32:31

felhasználó számára nem macerás, de amikor behoznak egy dizelt hogy világit a mil lámpája, akkor ezerszer nagyobb szopás van vele mint a benzinesekkel. én erre gondoltam:D:D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.28. 13:33:27

@KopaszMercis : Akkor viszem a bazooka-t, aztán a kagylós kút vezért meginterjúvoljuk.

Egy kis észrevétel : OK hogy az autók tankja nagyobb, de azért a 6x liter benzin akkor si dúúúúúrva a Fabia-ba.

Természetesen a sok kutas lehúzós sztori után a postoló hülye, miután már a Homáron kiderítettük hogy a kutasok sokszor nem 0-n hagyják a számlálót... Akármibe lefogadom hogy most is ez volt.


Egyébként én inkább többször tankolok.
Általában havi 1-2x megyek hosszabb útra, és előtte tudom hány km. lesz, annyira tankolok + pár lityi tarcsi.
Amikor városban mászkálok 1-2 hetet, akkor pedig konstans 5L-eket, ami 60-70km-re elég. Ha fogy, akkor újabb 5 lityi.

Tulajdonképp minek cipleje azt a +50L benyát a kocsi (Escort Mk V., 55 lityi a tank) amikor 1km-enként benzinkút van mindenhol? Csak többet fogyaszt, melóba járáskor meg min. 3 kút útba esik. és mindig én tankolok.

THK 2008.08.28. 13:34:13

hibás, mert ha nem fizetik be a kasszába, akkor onnan hiányozni fog (hiszen a számítógépes nyilvántartás szerint annyit adtak el, amit a kútfej mutat!): ennyi erővel simán meg is lophatják a kasszát, semmi szükség többet mérő kútfejre...

a "letankolják"-al pedig az a baj, h ahhoz egy olyan kút kellene, ami meg egyáltalán nem mér - különben azt a tankolást IS be kellene fizetniük

20-30 éve mehettek még trükközések, de a mai ellenőrzőrendszerek mellett a kutasok kis porszemek, nem tudnak ilyesmivel játszani - ld. a föntebb linkelt 8 éves(!) cikket...

becsibacsi 2008.08.28. 13:38:15

423ft: aha, igy mar ertheto.
Na persze, gondolom, a szettaposott, leharcolt jarganyoknal van igy, a rendszeresen karbantartott, szervizelt talicskaknal nem ilyen a kep. (Sokadik dizelem van, es nagyon pöpec a mostani HDI motorom, pedig mar eleg sok van benne, de a kopo alkatreszek cserejen kivul a kocsit meg nem kellett javitani, igaz, mindig Ausztriaban tankolok, es mindig idejeben szervizeltetem.)
Persze minden automarkanal elofordulnak kirivo esetek, de osszessegeben en ugy gondolom, a rendben tartott kocsik ritkan okoznak kellemetlenseget.

torma99 2008.08.28. 13:45:46

Nekünk ladánk van 20 éves és sztem sosem volt tele tankolva. Egyébként meg mindig én tankolok bele, így nem vernek át, max ha a kútfej maga nem jól mér.
Kedvencem de már leírtam kb 1 éve egy hasonló posztnál, az egyik Mol kúton, este 10 körül tankolok, nagyon durva alkeckinézetű kutas jönne oda mondom köszi nem kell segítség boldogulok. Leveszem a 95-öst, mire a még mindig ott ólálkodó kutas benyögi. Tankoljak Evo 99-et ,mert megérdemli a kocsi, erősebb lesz a motor :)))) Hát mit ne mondjak jót röhögtem (felrémlett előttem a drága benzintől 4,8-as ferrari erőforrássá változó ezerötös orosz csoda képe), azóta ott nem tankolok.

THK 2008.08.28. 13:51:50

ez a "prémium"-benzin erőltetés is azt jelzi, milyen nyomorult helyzetben vannak a kutasok: gyakran elő van írva nekik, h egy bizonyos mennyiséget muszáj eladniuk belőle - nem azért kínálgatják, mert tényleg hinnének benne

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.28. 14:08:12

Ezt a megérdemli a kocsi dunmát én is jól kis zoktam röhögni a 16 éves Escorttal (igaz, jó állapotú).

@THK : Khmm. ha a kutas tankol x litert magának, és utána neked nem 0-ról indul a számláló, akkor te fizeted a kutas autózását.
Persze biztos nem egyszerű emgoldani, de nem vagyok beninkutas. Szerintem simán megoldhatják, ügyesek ezek.


Amúgy a múltkor egy OMV kúton nem volt kiírva hogy nincs Super95-ösük...
És 2 oszlop nem adott 95-öst...
A 3. igen...
Érdekes nem tudtak róla hogy nem jó a töltő...
És nem is tettek rá semmit...

Szóval kénytelen voltam a Carrera 95-ösből tankoln (+5Ft).
Mondjuk rajtam nem kerestek, mert csak a szokott 5L-es tankolás volt.

genyó kapitány 2008.08.28. 14:19:38

KopaszMercis 2008.08.28. 09:28:41
Secnir:
azert latvanyosabb szinekkel tud pompazni az oto ha a tagulasi ter kevesnek bizonyul, mint a 300-leteres viztartalyod otthon :)

Tévedsz ron j
ha otthon elpukkan a víztartály viszi a tetőt is meg a falakat

THK 2008.08.28. 14:20:10

khmm, föntebb én is írtam a "nem nulláról induló számláló" lehetőségét - de ezt nagyon egyszerű kivédeni

de ha a kútfej csalna, abból a kutasnak semmi haszna nem lenne, max az anyacégnek (amíg nincs balhé abból, h többet ad el egy jövedéki termékből, mint megvett - szóval az sem valószínű)

theutat villám 2008.08.28. 15:00:19

ColT 2008.08.28. 13:33:27
"... annyira tankolok + pár lityi tarcsi."
meg koviubi, hambi, meki, csiripöri, öngyi, depi

faszom


"Amikor városban mászkálok 1-2 hetet, akkor pedig konstans 5L-eket, ami 60-70km-re elég. Ha fogy, akkor újabb 5 lityi."

Pofám leszakadna 5 litereket tankolgatni a benzinkúton. Ez kb. olyan, mint mikor beállt elém egy új Audi TT, aztán 2 ezerért tankolnak bele.

"Tulajdonképp minek cipleje azt a +50L benyát a kocsi (Escort Mk V., 55 lityi a tank) amikor 1km-enként benzinkút van mindenhol? Csak többet fogyaszt, melóba járáskor meg min. 3 kút útba esik. és mindig én tankolok."

Hát igen, ez is egy megfigyelés, nem is tudom, kell-e hozzáfűzni valamit...

Secnir 2008.08.28. 15:04:18

THK:
ez igaz, ha MOL, OMV vagy ilyen kúrtól beszélünk, de tudod mennyi privát kút van, amelyik csak veszi a benzint és saját alkalmazottal adja el? az szerinted leszarja, hogy mennyit kell vennie, ha van rajta a asaját nyereségén túl x ezer forint plusz és risztel az alkalmazottaival?

THK 2008.08.28. 15:06:56

igazad lehet - de aki privát kútnál tankol, szerintem magának keresi a bajt

Gyilkos nyúl 2008.08.28. 15:18:51

???? Ilyen jól megy a fakabátoknak? Csak úgy zsebből a különbözetet?
Még jó, hogy nem bankrabláshoz hívták ki őket.

A problémamegoldás módját egyébként nevetségesnek tartom. Ez lenne a hivatalos eljárás menete? "Jaj, jaj, inkább kifizetjük amivel lóg itt ez az ipse, csak ne veszekedjetek, mert attól nekünk fáj a fejünk"

Balance Of Power 2008.08.28. 15:23:37

Na most mar megkerdezem. A Fiat Puntob miert akad mindig tankolas kozben? Elkezdem nyomni bele, alig evett valamit, katt. Ujrakezdem, katt. Gyakorlatilag nem lehet megallapitani, mikor van tele. Egyszer egy kutas azt mondta, ez Punto-betegseg.

Az is regota erdekel, konkretan mennyire szamit a benzin markaja. A MOL nem ugyanazt adja el nekunk joval dragabban, mint mondjuk a Lukoil?

Balance Of Power 2008.08.28. 15:28:14

theutat:
Miert gaz 5 litert tankolni? Amiota elertuk a 300-at, en is 10 litereket vagy max. 5 ezreket teszek bele, ez utobbit utazas eseten.

havajj 2008.08.28. 16:15:24

Vazze, utazás esetén 5ezerért??? :DD Hova utazol, Budaörsre? :DDDD

Hja, ha valakinek tengernyi ideje van 5-10 literenként pisztolyozni, sorbaállni, stb.
Vedd ki a pótkereket is, meg a hátsó ülést, úgy még kevesebbet fogyaszt.

Egyébként komolyra fordítva, a kattogás nem a punto hibája, bár tény, hogy elég szarul van megtervezve a bevezető cső.
Az igazi baj azóta van, mióta lecserélték az összes kúton a pisztolyokat, és egy bunkó van a tövénél, mert az dizájnos.
Ellenben nem megy be tövig a cső. :)
Barmok.
Nekem ugyan nem akad el a töltés, de ha nem fogom állandóan, akkor melléfröcsög miatta. Az esso volt az utsó aki a hagyományost használta, de már ott is áttértek. (bár ez kútfüggő)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.08.28. 16:16:14

@Balance Of Power

"Még hogy drágább a benzin? Hülyeség, mindig 5000-ért tankolok..."

De tényleg, úgy olcsóbb?

Balance Of Power 2008.08.28. 16:21:15

Es, hozzateszem, baszott lassu is igy a toltes. Ezert is utalom teletankolni.

Amugy en "mazsola" vagyok, ergo keveset autozom, az is foleg varosban vagy telekre, esetleg videkre, ritkan kulfoldre. Egy 5 ezres toltes igy igen sokaig eltart es igen, 5 ezer a matematika torvenyei szerint kevesebb, mint 12. ;)) Ha telebaszom, egy honap alatt se nagyon fogy el, ellenben ha lemegy kozben 3x a benzinar, buktam egy kis penzt.
Nem a penz miatt erdekes ez, hanem az elv szamit. A benzinnel ugyanis kurvara lehuznak, gyakorlatilag mindenki annyiert adja, amennyiert akarja. Ha rajtam mulna, egysegesitenem az arat, mint a ciginel.

boldiii 2008.08.28. 16:28:00

Volt már ilyen post vagy cikk a totalcaron vagy nem tudom, és akkor is a skodákról volt szó.

Nézzétek vissza a commenteket, szinte mindenhol skoda, volkswagen, elvétve seat. Nem fura ez?

Különben meg mindenki baromira okos, hogy a tágulás meg a tartály meg az eltérés nem lehet akkora. Hát öcsém, nekem gőzöm sincs hogy néz ki egy tank belülről! Sejtésem szerint nem úgy mint egy ászokhordó, ezért meg sem bírnám becsülni, hogy amikor "tele" van, akkor mennyire van tele és milyen irányban.

Egyébkéntis, Ukrajnában biztos beleférni 65 liter is.

Balance Of Power 2008.08.28. 16:40:58

Egy haverom csinalja mindig azt, hogy VW-csoportos cegautoval kulfoldi (magan)ut soran a magyar hatarnal telerakja ugy, hogy levegoztetot is, hogy minel kesobb kelljen kulfoldon sajat zsebre tankolni. Ez egyfelol tkp. szarragas (sporol rajta 2 rugot?! vagy 5-ot?!), masfelol meg ha tenyleg tovabb megy a kulfoldi benzinnel az auto, akkor eppen hogy ugyanott van :)

Kulics 2008.08.28. 16:59:15

Secnir 2008.08.28. 13:25:27
Régen járhattál benzinkúton. Nem ezer hanem max 100 kocsi tankol naponta egy egy kisebb helyen, kb 2-300 pedig forgalmasabb helyen. Ezeknek kb 10%ánál lehet lehúzást csinálni, tehát azért nem olyan nagy biznisz. Politikusnak lenni sokkal jobb. Vagy Edének.

jesszumpepi (törölt) 2008.08.28. 17:19:01

Tudtátok,hogy a törpegyíkok évente átlag 50 liter vizet megisznak?

۝merta-X 2008.08.28. 17:21:31

Balance Of Power 2008.08.28. 16:40:58

A szlovéneknél 270 a 100-as, nálunk meg 330, szal ja, olyan 3000 pénz

Emiceha 2008.08.28. 18:32:01

Azért olyan kúton, ahol lehet fizetni (2008!!) a tankolást végző munkatársnál is helyben, készpénzzel, igencsak komoly gyanúkat öblöget fel bennem a tény, hogy többet töltenek a tankba...

Ne szarakodjunk azzal a maszlaggal, hogy jövedéki termék, meg bizonylat, meg el kell számolnia a kutasnak a termékkel, satöbbi. Tudják a módját, hogyan kell többletet eltüntetni, íme egy példa:

Tanker megjön a kútra 1 rekesz benzinnel (általában 4-6, néha 7 rekeszre van osztva a tanker tartálya). Előtte más vevőknél leadta a többi rekeszt, azok tehát elméletileg üresek, gyakorlatilag viszont nem. Az előző vevőknél mindenhol a mérési hibahatáron belül minuszosan ad le a sofőr, így mire a kútra ér, van durván 100-120 liter olyan üzemanyag a tankerban pluszban, amit le tud csorgatni a töltőállomáson. Ezt a kutas megveszi a sofőrtől a listaár 50%-áért, majd általában a készpénzzel fizető, sietős ügyfeleknél, akik általában nem várják megy a nyugtát - egészen egyszerűen nem viszi be a gépbe az eladást.

avogadro00 2008.08.28. 19:28:42

a, kellett volna venni ott egy 5 literes kannát és lemérni
b, a rendőrök is bennelehettek, ha ki akarja fizetni, ilyen jólkeresne????

THK 2008.08.28. 19:30:25

a nagy hálózatok kútjainál ez kizárt!

nincs olyan, h "nem viszi be az eladást": amit egy kútfej kiadott, azt a számítógépes rendszer már rögzítette - azt ki is kell egyenlíteni, különben hiány lesz...

Dream-R 2008.08.28. 19:58:38

hm, ez a tágulási dolog elég érdekes, lassan 6,5 éve nyúzom a fábiámat, minden egyes tankolás alkalmával kihasználom a tágulási részt, érdekes módon még soha sem sikerült 48 liternél többet beletankolni. Több kútnál is próbálkoztam, nem jött össze, lehet, hogy egyedi a tankom :P

UserError 2008.08.28. 20:44:13

csak nekem fura hogy a tágulási teret nem arra tervezték a gyárban, hogy telenyomd benzinnel? Nyilván többet mész vele stb, de valamiért csak odarakták.
Vajon a vízzel hajtott kocsikat meddig lehet tölteni? :) Nyilván a fizikusok a hülyék.

Lombroso 2008.08.28. 21:30:28

Hurrá Torpedó · 2008.08.28. 13:32:18

Hát nem érted? Járművek átépítésével foglalkozik! Rollert csinál belőle, vagy....Néha összezavarodik, hogy előző nap épp melyik oldalra építette a TANKOT..

A kutas ellenben nem zavarodik össze, online fizetőrendőrrel van összekötve.

goes 2008.08.28. 21:53:26

"Volt már ilyen post vagy cikk a totalcaron vagy nem tudom, és akkor is a skodákról volt szó.

Nézzétek vissza a commenteket, szinte mindenhol skoda, volkswagen, elvétve seat. Nem fura ez? "

Olvasd el az előző kommentem. A VW konszernes autóknál a 10 literes tágulási tartályba is tudsz tankolni, ha egy pöcköt megnyomsz a nyílás oldalában. Azért mindig VW, nem véletlen.

Vladimir Harkonnen 2008.08.28. 21:59:27

nemelehetnee 2008.08.28. 02:01:54

Na ezen már érdemes elgondolkodni.
A tartály nyitható, mivel ott ellenőrizhető, sőt kötelező ellenőrizni a tartályban lévő vízmennyiséget. (Alu. pálca kezel, ledug, a benzin alatt lévő víz elszinezi, rózsaszínűre.) Átadás-átvételkor mechanikusan, mérőpálcával mérik a benzin mennyiségét a nagy tartályban.

Te is jó régen járhattál benzinkúton! Ezt már vagy 10 éve elvégzi helyettük a tartályfelügyelet!

neménvagyok 2008.08.28. 22:00:37

Emiceha 2008.08.28. 18:32:01
egyszerűen nem viszi be a gépbe az eladást.

Értsd már meg seggfej, hogy ilyen nincs! Ha egy töltőpisztolyt leakasztottál és használtad, addig nem tudod újra használni a következő autónál, amíg az előző tankolásról nem készült nyugta - azaz pénztári bevételezés!!!!!!! Éééérted?!!

Már nem a vadkeleten élünk, csak ezt a hozzád hasonló egyszerű agyúak nem képesek felfogni, és jól esik összeesküvés elméleteket gyártani, mi?

Pedagógus vagyol-e?

neménvagyok 2008.08.28. 22:09:40

Ja!

És félévenként megjelenik minden benzinkúton az OMH (gyengébbek kedvéért Országos Mérésügyi Hivatal), és ha a kútoszlop nem fér bele a hibahatárba, a helyszínen tarkón lőnek.

Éééérted?

neménvagyok 2008.08.28. 22:14:25

Dream-R 2008.08.28. 19:58:38
"hm, ez a tágulási dolog elég érdekes, lassan 6,5 éve nyúzom a fábiámat, minden egyes tankolás alkalmával kihasználom a tágulási részt, érdekes módon még soha sem sikerült 48 liternél többet beletankolni. Több kútnál is próbálkoztam, nem jött össze, lehet, hogy egyedi a tankom :P "

Ilyenkor mondanám legszívesebben, hogy minden Fabiás hülye?

Velem is mindig azok baszakodtak, aztán amikor leszívtuk a tartályukat, és kiderült hogy benne volt a cucc, még ugattak, amiért kifizettettem velük a benzines kannákat is, amibe leengedtük az anyagot.

Jólfelhúztammagam 2008.08.28. 22:15:04

Ott van a Bajnok által belinkelt hivatalos Porsche Hungária Kft állásfoglalás: +25% fér a konszern autóinak tankjába, ha benyomják azt a hülye szelepet. Szerintem már az óvodások is tudják ezt, egy gépészmérnök miért nem?

Vajon a postoló be fog-e írni, amikor kiderül, hogy sokkal többet tud megtenni a telitankkal?

Amúgy meg mi a hitelesebb, a benzin szintjelzőről és átlagfogyasztásból kalkulált benzinmennyiség vagy az OMH által hitelesített 0,5% pontosságú kútfej mérése?

Külföldi alacsony fogyasztás. Az ilyenkor nem tűnik fel, hogy többszáz km-eket teszel meg egyhuzamban országúton, autópályán, és nem napi 10-20-at a pesti dugóban döcögve?

Vladimir Harkonnen 2008.08.28. 22:42:10

kompi · trailer.blog.hu/ 2008.08.28. 10:17:37
RosszQtya:
És a Mol-os kártyára szerinted hogy kerül pénz nagyeszűkém?

Jobb fajta MOL-os kártyán nincs pénz! Sőt a Shellesen, és az OMV-n sem! Tankolsz, kártyázol, aztán a hónap végén jön a számla a cégnek!

avatartalan 2008.08.28. 22:43:23

nem önkiszolgálo kutra be sem megyek
régebben irtam erröl lehúzásos sorokat ezekszerint hiába...
utojára írom le:magadnak tankolsz,beszaladsz,pénzt odadobod és elfutsz(kicsit sarkítva)
ekkor nem basznak át
különben igen
pont
magyarisztánban vagyunk ecsém

GYK 2008.08.28. 23:12:59

Azt meg tudja valaki mondani, hogy ha én nem kérem külön a kutast, hogy töltse tele a létező összes rést a kocsin üzemanyaggal, akkor ugyan magától miért vetemedik ilyesmire? Legközelebb ha tele kérem tankolni a kocsit külön szóljak, hogy "nem annyira tele"?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.28. 23:15:22

@Theutat villám : Nem tudom mi abban a hülyeség hogy ha +45kg kerót cipel az autó, akkor többet fogyaszt. Vigyél minden utadra +1 embert.

Amúgy nálam az is számít hogy gyárilag igen bután vannak kitalálva a lengéscsillapítók, így hiába kvázi újak (2-3 éve cseréltettem), ha a hátuljába bármit teszel az autónak, kurvára leül. Kipuffogót már egyszer szedte le egy fekvőrendőr.
És akkor képzeljük el hogy a leülni hajlamos autóban a 45kg benzin mellett még van hátul 120kg ember (mondjuk még nem hullák) meg pár 10kg csomag.
Azért tankoljam tele hogy jobban terhelje a lengéscsillapítót, vagy mi a tökömnek? Az úticélomat elérem így is.

Másrészt, nekem van 1db munkahelyem, ahova bejárok dolgozni. Amikor nem ott vagyok akkor pillanatnyilag semmi dolgom. És nem járok a WC-re is autóval mint sokan. Ergo ha látom hogy közelít a km számláló a 60 felé akkor melóba menet megállok tankolni. Kb. 5 perc.

Amúgy az Audi TT-be biztos ciki 2 ezerért tankolni, de ez egy 16 éves Escort, nem sufnituning hanem kb. átlagos kinézettel. Ebbe nem mindegy mennyiért tankolok? Kb. annyi presztízse van mint a Ladának.

vauvauvau 2008.08.28. 23:55:58

Szerintem az autós csalt!

marcel 2008.08.29. 00:37:03

csak tömören:

ismerem a kutat. nem messze lakunk. az összes ismerősünk tudja, hogy a kút csal. itt mindig 1-2 Ft-tal olcsóbb a benzin, cserébe pár literrel többet fizet az ember... ki lehet találni, hogy megéri-e.

valamint nem sikerült még rájönnöm, mi a nem-önkiszolgálás értelme.

üdvözlet!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.08.29. 04:23:15

hat meg az is fura hogy egyaltalan be kell menni a botba, nemhogy valaki totohessen nekem
bedugom a kartyamat megtankolok
oszt jo napot
azt nem tudom atkurnak -e a benzinnel de nem hiszem

nekem gyanus volt mar az elejen is... 2008.08.29. 09:38:25

legközelebb az utastérbe is tölt majd egy kicsit és a kesztyűtartóba is befér 2-3 liter, aztán meglesz a 100 is... tágulási részbe benzint nyomni és akkor még okoskodik, hogy mert akkor ő majd 70kilóméterrel tovább eljut. komolyan robbanjon fel az ilyen...

423ft 2008.08.29. 10:56:42

ColT 2008.08.28. 23:15:22

"Amúgy nálam az is számít hogy gyárilag igen bután vannak kitalálva a lengéscsillapítók, így hiába kvázi újak (2-3 éve cseréltettem), ha a hátuljába bármit teszel az autónak, kurvára leül. Kipuffogót már egyszer szedte le egy fekvőrendőr."


Inkább a rugót próbáld erősiteni. Van rá egy nagyon olcsó módszer. Autósboltba lehet kapni, a Start forgalmaz is iylet, uygnevezett rugóerősitő gumit. Kemény 300 forint-ba kerül egy csomag belőle. Ezt a rugók menetei közé kell belefesziteni, legegyszerűbb ugy ha megemeled a kocsit hogy a kerék a levegőbe legyen, igy kinyulik a rugó majd kézzel belepaszirozod, ha nem megy akor egy pajszer segitségével. Egy csomagba 6 db van, általában 3-3 elég szokott lenni a két rugóba és pakolhatod nyugodtan a kocsit nem lesz iylen problémád, és annyival nem lesz keményebbe hogy pattogjon üresen a hátulja.

Dr.Bio74 2008.08.29. 15:05:00

Bazz, hogy hol, mibe, mikor, mennyit tankolok az kurvára az én dolgom, ha a T-34 esembe is egyszerre csak 5 litert az is legyen annak ciki aki nézi.

Általába tele tankolok, mert nem szeretek sok időt elbaszni a tankolgatásra, de mindig saját magamnak.

Az egyik céges ajutó Fábia, legközelebb én viszem tankolni oszt kiderítem mi a helyzet a tank körül.

A rugóerősítőnél ha felüt a gép, nem okoz gondot?

traxx 2008.08.29. 17:57:40

A kútfejjel nem lehet csalni, mert elég keményen ellenőrzik. Esetleg nem volt a kutas mellett valamilyen kanna, ilyesmi?
A kutas inkább a kasszánál fog lehúzni, mert sokkal nagyobbat kaszál, és nem fogod észrevenni(pl 2000-ből csak ezerig ad vissza) Vagy tankolásnál 4000-erért tankolja a kocsit, de te bennt az 5000-es számlát mutató kutat fizeted ki( mert úgysem nézed meg, hogy a számlán nem a 4-es, hanem az 5-ös kút van rajta :) ....És még sorolhatnám...

423ft 2008.08.29. 19:38:06

"A rugóerősítőnél ha felüt a gép, nem okoz gondot?"

Nem, hisz elenkező irányban is erősebb a gumi, így még a felütés hatása is kisebb lesz. Ezt a módszert könnyen meg lehet figyelni a lomis cigányok zsiguliján, amikor meg van pakolva vassal mégse ül annyira mint amennyire kéne. Magát a keménységet vagyis a teher nagyságát pedig egyszerűena gumit számával lehet variálni. Több gumival jobban pakolható, kevessebbel kevéséb. Ismerősőmnél is bevált aki cemnteszsákokat vitt a csomagtartóba mert épitkezett.

Ödenburg 2008.08.29. 20:25:33

Sárvár, kagylós kút, jön a gyerek:
- Szia! Ajánlom a hiper-szuper-szar-gagyi cuccunkat. Mennyit töltsek bele?
- Jó napot kívánok! Tegeződünk? Kösz, majd én eleintézem!
Erre úgy bevágta a tankolónyalás ajtaját, hogy csak úgy zubogott. Felment bennem a pumpa és mondtam, hogy okés, menjünk a főnökhöz, kameraképek alapján jegyzőkönyv és mehet munkanélküli segélyért.
Azóta ha meglát már rohan is a sarokba és pitizik...
Sajnos kagylós kútnál kell tankolnom (céges kártya stb.)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.29. 21:58:04

@423Ft : Megfontolom azt az erősítőt...
Alapból keményebb rugókat akartam bele, csak aztán megmutatta a szervizes hogy az mennyibe kerül. Aztán már csak akartam.

Amúgy a lomis cigányok Zsigája lehet hogy pl. korábban tuninglada volt, és keményebb rugók vannak benne... de akkor sem hülyeség amit mondasz.

CID 2008.08.30. 11:06:06

Ödenburg ! Fasza csávó vagy. Nem tudom, mivel foglalkozol, de ha nem hullamosással, azt hiszem, el kellene gondolkoznia a munkaadódnak, a további foglalkoztatásoddal kapcsolatban. Barom.........., de legalább nagy az arcod

CID 2008.08.30. 11:20:03

Van itt a homáron a " szarjon sünt " jókívánság. Neked azt hiszem, sült kellene szarnod, de lehetőleg, úgy , hogy farfekvésű legyen..... Király vagy

Kenton Delacruz 2008.08.30. 15:13:04

Mi a fasznak evezett 21 évig, gályarab volt a csákó?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.08.30. 20:41:08

Boldii 2008.08.28. 16:28:00!

"Egyébkéntis, Ukrajnában biztos beleférni 65 liter is. "

Beregszász - Beregsurány között a benzinkútnál láttam egy leginkább autókiállításokról ismerős, kb. 25 cm magas, csövekből hegesztett rámpát vagy éket. Kérdeztem, hogy nem eladó-e, mert saját méreteim miatt nem férek a Hiace alá emelő nélkül. Mondták, hogy nem, mert azok azért kellenek, hogy a kocsik tágulási tartályát és a töltőcsövét teljesen megtölthessék. Mondták, hogy némelyikbe +15 l is belemegy így, és ha nem kell a napon állni a sorban a határon, nincs is baj.

De ha melegben kell állni, csak úgy csurog belőlük az üzemanyag.

tuby smith · http://tuba-honlap.blog.hu/ 2008.08.31. 00:21:23

Anno én (céges) Fiat Puntot hajtottam
gépkönyv szerint 47 literes tankkal.
Kevés volt már benne, de nem volt kedvem tankolni, mert másnap hóvégi zárás, úgyis tele kell tölteni.
Éjszaka telcsi csörög: ügyeleti kiszállás, Helyre raktam a dolgokat, s visszafele már nagyon világított a sárga. Hú, hol a legközelebbi MOL kút? máshol nem jó, saját zsebből nem tankolnk céges autót! Ajkára beesve lendületből tankolni. bele ment az ötven liter, kérdezték is hogy csináltam, mondtam is hogy mikor tankoltam előtte, és mennyit mentem, nézzék meg a papírokat, számolják ki, hogy stimmel-e, mert én ki nem vettem belőle (bele sem tettem plusszot) úgyhogy ennyi, tele lett csurig, hazáig úgyis kiautóztam a tágulási térből a többletet.

- De nem 16 liter plusz volt.
- A rendőr meg nem keres annyit, hogy vitás esetet kifizessen zsebből.

Jegkoko 2008.08.31. 09:00:09

Simán gond nélkül bele megy 50 liter is, én minden autónkat csutkára szoktam tölteni és mindig több mint a névleges benzintank ürtartalma.

bopat 2008.08.31. 21:55:32

Épp most olvastam hogy ez egy létező probléma, pl a cseheknél is előfordult.
A Skoda gyárat is megkérdezték az újságírók és elismerték hogy lehetséges a 45 literes tankba 50 litert tankolni.
aki tud csehül itt olvashat róla
auto.idnes.cz/automoto.asp?c=2001M277T04B&r=automoto

icceman 2008.08.31. 22:07:51

Aki megengedi, hogy a kutas hozzáérjen a kocsijához, annak ilyen kalandokban lesz része :)))

vinczej · http://vinczej.blogspot.com 2008.09.01. 08:22:41

Nekem is 3 éves Fabia 1.2-esem van. Én 10 litert szoltam tankolni (kocsival keveset járó vagyok), de az majdnem megtölti a tank harmadát. Azért e cikk után most már én is jobban megnézem magamnak a tankórát...:-)

vegacs 2008.09.01. 19:18:55

Itthon noname kúton teletankoltam a verdám(1.2/8 szelep... lényegtelen).4 éve ott tankolok.Mindíg magam.Csak jót tudok mondani róluk.Németországba el utána 1 hét múlva haza.Ott tankolás(német-osztrák határon... osztrákoknál olcsóbb).És láss csodát az autóm megtáltosodott(persze ez túlzás,de mégis).És!!!!Kevesebbet "evett".Ezt add össze.Sokszor hallotam már ilyesmit,de így,hogy velem is megtörtént... szóval így elhiszem.

Hereguru 2008.09.02. 10:51:53

Az a baj, hogy túl jó a mutatótok... Nekem rossz már több éve. Nem is izgulok sokat. Csak van egy 5 lityis kanna tartaléknak. Azt meg senki nem veszi észre, hogy a post-os, a rend-őr és a kut-as is összejátszott a balhé kedvéért? Na meg persze benne van a Homár is...

Tora Hosegawa 2008.09.02. 11:06:51

Gyerekek!

Rendőrnek meg kell mondani, hogy is van a jogszabály:

20.000 felett bűncselekmény, névszerint lopás, ha bizonyítható. Rendőr itt köteles eszerint intézkedni.

20.000 alatt nem bűncselekmény önmagában, de ebben a szituban az alkotmányos személyi szabadságjog korlátozása, vagy a tetlegességgel való fenyegetés, amennyiben az ügyfél azt állítja, hogy veszélyeztetve érzi az életét, akár 1 Ft után is súlyos bűncselekménynek számít.

Ha valakit nem engednek ki és emberrablásért perel, a kutas már csak ezért 4-8 évet is kaphat akár.

Ennyit a rendőrbácsiról.

CID 2008.09.02. 16:04:02

Akkor, szerinted, ha bemegyek a boltba, fogok valamit(persze nem fizetek ), s próbálok elsétálni, akkor ezt nem akadályozhatja meg a boltos, mert akkor az emberrablás. Hát, szerintem gondold, vagy gondolják végig :)

betépett felhasználó 2008.09.03. 13:35:47

en mindig 64 liter benyat szoktam tankolni, majd a gepkonyvvel igazolom hogy a verda tank csak 32 literes. Soha nem kellett rendort hivjak. Mindig meg1eztunk es szamla nelkul perkalom a 32 liternyit.
=====
csak azt nem tudjak a balekok, hogy nekem ket darab 32 literes tankom van, nyenyenye...:)

ja, civileben gepeszmernok vagyok, skodak atepitesevel foglalkozom.
es ha idom engedi, qrvahosszan posztolgatok a homarnak.

lofaszaseggembe...

betépett felhasználó 2008.09.03. 13:39:00

vazeee!! te jo eg, mi lett a homarral "most latom, hgoy elozetes moderaciot kovetoen fog megjelenni"
ez miota divik itt? az utolso vadliberalisforumisbehunyalt??

kerem vissza a tagdijamat!
---
es homarkamek! kulonben is, UTOLAGOS MODERACIOt kellett volna irjatok, hiszen a komment kuldest KOVETOEN cenzurazhattok.
.a megjelenes meg ugyis oncelu, a tietek:)

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.17. 00:06:46

Azért kíváncsi lennék mi a történet folytatása. Mert a szerző sajnos nagyot tévedett. Bocsánatot kért esetleg a kúton?

totalcar.hu/magazin/technika/tultankolas/

hawaj 2008.10.17. 00:41:13

Tehát indul a második felvonás :)

Pedig olyan sikerességet sugalló volt, hogy "gépészmérnök vagyok, járművek átépítésével foglalkozom".

Kiváncsi vagyok, főhősünkben lesz-e annyi gerinc, hogy bocsánatot kérjen a kút vezetőjétől, és kifizesse legalább az eredeti összeget? Netán még egy láda sörrel is megtoldva...

Várjuk a következő epizódot.

Carnivora (törölt) 2008.10.17. 08:51:29

A VW csoport nő imitátor gépjárműveket épít azoknál is az lehet sikeres, aki megtalálja a pöcköt.

Shinobi 2008.10.17. 10:41:19

Mint ex-benzinkutas, hozzászólnék:

Nekem egy VW tulaj mutatta meg "karrierem" kezdetén a kis gombot amit be kell nyomni és akkor többet lehet tankolni. Miután elkeztük használni ezt a gombot, rengeteg probléma lett, mivel az autó tulajdonosok nem ismerték és folyamatosan reklamáltak.
Ezután úgy döntöttünk, hogy nem nyomjuk be, akkor nincs gond. Erre meg jött néhány másik VW arc és morcosan nézett, hogy pedig neki belemegy több is csak bénák vagyunk.

Tapasztalatból tudom mondani, a VW konszern legtöbb autójánál valóban van egy gomb, amit megnyomva több fér a tankba.

Kb. 6 éve, amikor én még ebben a szakmában dolgoztam, valóban rengeteg módszer volt arra, hogy a figyelmetlenebb autósokat megkárosítsa a személyzet. Azóta javult a helyzet, sok szigorítás volt és sűrűbb ellenőrzések, plusz a média is felkapta többször a dolgot.
Nem áll szándékomban védeni a kutas szakmában dolgozókat, de nekem nincs tudomásom arról, hogy bárki, bármelyik kúton variált volna a benzinmérővel, pedig megfordultam egy pár kúton. Rendszeresen volt VPOP ellenőrzés, és ha jól emlékszem évente hitelesítés.

Más:
A SMART kártyát és a V-POWER és V-POWER RACING nevű termékeket KÖTELEZŐ felajánlani MINDEN vásárlónak és teljesíteni kell bizonyos százalékot minden kútnak. Nem hiszem, hogy ez mindenkinek újdonság, ezekért nem érdemes szídni a kutast, shop-ost maximum az anyacéget.

Nani24 2008.10.17. 20:06:33

Felesleges vitatkozni. Meg kell nézni miért a passatok és az audik voltak a csempészautók. Pl. malacorru passat tankja kiakasztva 120 liter. És akkor meg sem fújták.....

Havona 2008.10.17. 23:05:45

A kutak mérője nem mindig pontos. És tévednek azok, akik azt hiszik, hogy bebuknak, mert több üzemanyagot adnak el, mint vesznek. Van tudomásom olyan kútról (nem noname), ahonnan bizonyos emberek havonta x liter benzint megvehetnek kicsit olcsóbban.....

misitcom 2008.10.18. 22:04:50

Céges és magánautót is rendszeressen vezetek. Gyakran tankolok , acégeset csak MOL-nál mert ezüstkártyássok vagyunk.A saját Suzukit már tankoltuk szinte az összes létező Társaságnál.Tapasztalat:Shell 5.2 MOL 5.4 egyébb 5.6 Tesco=szutyok.
Szerintem a nagy olajos cégek kutasai a tankoláson nem tudnak trükközni mert a kutak bevannak kamerázva.
Nem kötözködni akarok,de azt hallotam ,hogy rendszeressen kevesettankolni az hülyeség mert a tank berozsdásodik.Ha késöbb teletankoljuk akkor könnyen széteshet a tank.

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.19. 10:53:53

Ma már tömeggyártásban nem készül fém üzemanyagtartály személygépkocsiba.

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.19. 10:57:24

"Van tudomásom olyan kútról (nem noname), ahonnan bizonyos emberek havonta x liter benzint megvehetnek kicsit olcsóbban..... "

Na ezek a városi legendák. Szerintem neked is valamelyik haverod mondta, akinek az anyósának a sógora hallotta a szomszédtól. Vagy ha nem, nyugodtan mond meg, írd ki ide, hol ki csinálja? Vagy esetleg névtelenül félsz tőle hogy az üzemanyag-maffia elrabolja a hozzátartozóidat?
Én szívesen utána járok a dolognak, ha van alapja.

misitcom 2008.10.19. 21:25:06

Ákosnak:Biztos igazad van.Amiröl én tudtam az egy Zaztava volt.

kutasfiu 2008.10.24. 10:47:30

Kedves Attila!
Hiába vagy gépészmérnök és autó átépítő vagy mi a túró.Ez az a dolog az amihez dunsztod sincs!Nem bántani akarlak! :)
Én is kúton dolgozom és ki nem állhatom a Volkswagen csoport autóit,a hozzá nem értő tulajdonosaival együtt!Skoda!Hm...Vagy jót vagy semmit!Szóval csak röviden....Ha kivillan az a kis sárga lámpa akkor nem 16 liter van még az aútódban,hanem KÖRÜLBELÜL 100 KM-re elegendő üzemanyag.A másik!Tágulási tér,szuszogó szelep!Szerintem egyikről sem hallottál még!Lekattanás után ha benyomva tartod azt a kis szelepet és úgy folytatod a tankolást 10-14 litert még bele lehet folyatni!!!Tapasztalat!
Röviden csak ennyi lett volna a mondandóm!!! Köszi!

Vladislav 2008.11.21. 11:04:05

Sziasztok!
Elég régóta olvasgatom a cikkeket, de ehhez szeretnék egy apró kommentet fűzni.
totalcar.hu/magazin/technika/tultankolas!1
Ezt ajánlom minden Skoda Fabia tulajdonosnak aki nem ismerné.

Rollbá 2009.08.12. 11:03:03

Kedves Attila!

Én is gépészmérnök vagyok, kutaztam is sokáig.
1.HIDD EL a csoport autói úgy vannak megszerkesztve, hogy az a bizonyos szelep benyomásával (tankoló pisztoly segítségével) tudod aktiválni a tartalék tároló rendszert, ami ismereteim alapján 13-15 liter között mozog. Ezt szokták kihasználni az olcsóbb helyeken tankolás esetén, vagy hoszabb út megtételénél, csak késöbb keljen megálni tankolni. Nyáron ne használd ha nem mész tankolás után legalább 100 km-t, ugyanis ebbe a rendszerbe tágul a levegő-hőmérséklet változás során a benzin. Tudjuk, a tankertartályban is és a kúton is 15 celsius fokon tárolják az üz.anyagot, ott lehet valós m3-t produkálni.
2. a Skoda fedélzeti számítógépe, mint minden más normál-átlag autójé azt mutatja, mennyi km-t tudsz megtenni a tartályban lévő üzemanyagoddal, DE a legutóbbi megtett sebességedhez, üzemanyagfelhasználásodhoz viszonyít, abból kalkulál!!! Így nem a mennyiséget mutatja, mennyi benzined van, hanem amit levezettem! -remélem segítettem Neked, szeretném ha megnyugodnál, nem lettél átverve, de kérlek, tankolj magad, ott is lehet Neked önnállóan tankolnod, én is járok oda tankolni, bár sosem hangsúllyoztam, kutas (volt) mivoltomat.Gyakorold a tartalék tartályba a tankolást, tapasztald ki mennyi is fér ténylegesen a gépedbe. Tudom, a kutasok nem szentek, azt is javaslom NE 1-2-3 ezer forintokért sőt ezek alatt tankolj, mert ott éri csak meg igazán a kutasnak...:-))! Várd meg míg a számláló lenullázódik, csak aztán illeszd bele a tankolónyílásba a pisztolyt a további viták elkerülése végett !!! Sorolhatnám még, de szerintem ennyi elég így elsőre. Üdv és továbbra is bizalmat a tisztességes kutasoknak!!!!!!!!!!! hozzám örömmel jártak vissza, rá sem néztek a számlálóra, Trabanttól-Lamborghini-ig othagytak kulcsostól a visszatérők. Üdv!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.05.24. 12:46:31

hülye a tankoló.
van hely még a gázoknak is, ami megtelhet, emellett a gyári előírás is tévedhet.
nekem pl gyárilag 45-50 literes a tankom, de a gáz helyébe még tölthetnék. így pontosan meghatározni a tank méretét, csak méréssel lehet, nem szabad hagyatkozni a hiv. írásra

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.05.24. 12:48:39

@Égő Ákos: akkor miből készül?:O

műanyag?
honnantól kezdve nem fém? melyik évtől?

salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.01. 14:15:28

@tesz-vesz: úgy 15 éve, hogy műanyag a tank. pl az "F" Astra 100%, az repedt meg az egyik haveromnak.

Mike36 2011.09.24. 23:40:36

Ilyen esetben miért nem lehet szimplán feljelentést tenni? Csal a kút, meglopja vevőket

x1976x 2012.06.19. 16:07:02

Az Avia kútról egy vélemény: Eladónak jelentkeztem hozzájuk.A főnök a telefonban azt mondta,hogy menjek be beszélgetésre. 10 percet váratott az ajtó előtt,mint a fontos emberek.Addig körülnéztem.Az udvar rendezetlen,barátságtalan,a dolgozók hangulata rossz,mint a temetésen.Két percet beszélt velem a főnök,nála még mindig létezik a próbamunka,ami már nincs,-próbaidő van.Nem mindegy,ugyanis próbaidő alatt kötelesek bejelenteni.Egyébként azt mondták nekem ismerősök,hogy akkor menjek oda dolgozni,ha át tudom vágni az embereket. Hát nem mentem! Komolytalan,nagyképű,beképzelt az ember!

posztolót lehet 2019.09.09. 02:09:18

totalcar.hu/magazin/technika/tultankolas/

Remélem, hogy ezt elolvastad, te picit konyító gépészmérnök, járműveket átépítő szakember. A következő jármű amit átépítesz, lehetne anyukád tolószéke.
süti beállítások módosítása