Robi kipróbálta milyen embereket szállítani az egyik Volán-társaságnál, de nem jött be neki. Egy hónap után lett elege, amikor nem a jól bejáratott módon lopta meg a cégét, és emiatt a többi sofőr kiközösítette:
Már lassan 15 éve dolgozom sofőrként, kezdetben taxiztam aztán kisebb nagyobb fuvarozó cégeknél dolgoztam. Egy éve családi okokból lakhelyet kellett váltanom, így új állás után is kellet néznem. Az egyik volán társaságnál kaptam munkát végül. Egy hónap után ott hagytam a céget, azóta már megint árufuvarozással foglalkozom. Szeretném megosztani veletek történetemet, mivel megismerkedtem sok rendes, becsületes emberrel is, nem akarok senkit bajba keverni, ezért írom a történetem nevek és helyek nélkül.
Tudtam, hogy ez kevesebb pénzt fog hozni, mint amit eddig kerestem, de régi volános ismerősöm megnyugtatott, hogy azért akad egy kis plusz. Erről rögtön az jutott eszembe, hogy fiatalon sokszor vártam én is a buszt, ami gyakran kimaradt, mert nem jött be a faluba, hogy az így megspórolt gázolajból egy kis mellékesre tegyen szert a sofőr. Elhatároztam, hogy én nem fogok az utasokkal kibabrálni és tartom magam mindig az útvonalhoz.
A kollegák hamar megismertettek a helyi "szokásokkal", elmondták hogyan lehet a jegyeket ügyesen eladni. Azt is elmondták, hogy ez már nem úgy megy, mint régen, össze kell fognunk, hogy működjön a dolog, mert mostanában egyre szaporodnak az ellenőrzések. Erre remek megoldást nyújt a mobiltelefon. Tudjuk egymás számát, és ha éppen ellenőrzést kapunk vagy láttunk valami gyanúsat, rögtön figyelmeztetjük a kollegákat, hogy rendesen ossza a jegyet.Én is beálltam közéjük mást nagyon nem tehet az ember és bevallom a pénz sem volt mellékes. A megbeszéltek szerint értesítettem a társakat, ha jött az ellenőrzés, vagy ha felismertem egy autót, amin az ellenőröket szokták szállítani. Ilyenkor, ha még volt idő gyorsan előre kellet hívni az utasokat jegyért, gondolom ezt mindenki ismeri aki már utazott volánnal.
Az ellenőrökkel jól kijöttem, mindegyik normális volt, és rendesen végezte a dolgát. Csak az kapott nálam "kedvezményt" aki külön rákérdezett, ebből lett aztán a baj. A kollegák szóltak, hogy ne osszak annyi jegyet, mert a végén még feltűnik valakinek. Én viszont nem akartam senkit átverni a tudta nélkül, mert ugyebár ha valaki jegy nélkül utazik, akkor abban van kockázat, ezt mérlegelve eldöntheti az utas mit akar, többet fizetni és nyugodtan utazni vagy spórol egy kicsit, de fél szemével menetközben az ellenőröket lesi. Ezt el is mondtam a kollégáknak, akiknek nem nagyon tetszett az álláspontom. Ezek után kicsit megromlott a kapcsolatom kollégáim jelentős részével, ezt úgy éreztették velem, hogy nem értesítettek, ha tudtak valamilyen ellenőrzésről.
Ekkoriban jó pár ellenőrzésbe beleszaladtam, ekkor lett elegem az egészből, nem az ellenőrzések miatt, csak már a gyomrom nem bírta a mutyizást. Állandóan az ellenőrökkel való hadakozás, akik a rájuk bízott munkát akarják csak rendesen elvégezni és a sofőrök többsége aljas árulónak tartja őket, akik az ő megélhetésük útjában állnak. Én másképpen gondoltam ezt és úgy döntöttem elhagyom "szeretett" munkahelyem. Elég hamar sikerült elhelyezkednem ismét egy fuvarozó cégnél, itt nincsenek utasok, nagyobb a nyugi. Most több a munka ezzel arányosan a pénz is több kicsivel, ez is azt bizonyítja, hogy az az állítás, miszerint a szegény volános sofőrök rá vannak kényszerítve a feketézésre különben éheznének, nem igaz. Aki kevesli a pénzt az keressen másik állást, ahol valószínűleg többet is kell dolgozni azért a pénzért.
Pepin bácsi 2008.08.29. 10:52:27
bibibáááá
Pepin bácsi 2008.08.29. 10:53:28
Futi 2008.08.29. 10:53:31
elwood 2008.08.29. 10:59:57
eddig loptam, de nem annyit mint a többiek meg már nincs is kedvem ...
vomit 2008.08.29. 11:01:03
lopicigaspar 2008.08.29. 11:02:05
Ficak 2008.08.29. 11:03:20
Ficak 2008.08.29. 11:04:55
pepipapa (törölt) 2008.08.29. 11:09:59
Mivan???
Te most hülye vagy-e?
DonCiccio 2008.08.29. 11:14:05
A BKV-nál ugyanezt gondolom. Persze én csak egy hülye gazdasági ember vagyok.
trewq 2008.08.29. 11:24:21
tényleg hülye gazdasági ember vagy. annyi változás lenne, hogy 2 ember osztozna a bevételen. Olcsóbb lenne a vezetőfülke bekamerázása.
Céadaoin (user ID 44540) 2008.08.29. 11:24:24
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.08.29. 11:24:38
itt nem idegeskednek az emberek felszallsz az esloajton oszt bedobod a perselybe
60 cent vagy 1 dollar
persze itt az utasok szama lopikula, mer mindenki otozik
piszokalfred 2008.08.29. 11:25:38
Prakt! 2008.08.29. 11:25:49
Miert is?
Az egyik azota szokott le rola miutan, kertem hogy akkor adja vissza a penzemet.
Nem tette.
Bekenhagy.
Tolvaj banda
pepipapa (törölt) 2008.08.29. 11:26:21
Tudom nem vagyok sikeres:(
De amíg ezek állami kézben vannak, nem változik semmi.
Mindenki lop...
A sofőr, az ellenőr, a főnök, mindenki....
Petrocz 2008.08.29. 11:31:30
Nehéz ott mit tenni, ahol az a természetes, hogy lopunk, csalunk.
Bit Rot 2008.08.29. 11:33:06
A vezetőfülke felett, minden utas számára jól láthatóan van egy kijelzőtábla, 6 színnel és felirattal.
Ha felszáll egy utas, és a vezető beüt egy "normál" jegyet, kigyullad a "normál" felirat. Ha kedvezményes jegyet, akkor kigyullad a "kedvezményes" felirat.
Bár biztos a magyarok ezt is kijátszanák... :-)
a nagy levin 2008.08.29. 11:33:50
Ellenorok helyett en alutasokat alkalmaznek a kulonbozo jaratokon, akik egy bizonyos ido alatt felterkepeznek a helyzetet, aztan lecsapnanak.
cdrom 2008.08.29. 11:37:46
Zsolt
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.29. 11:42:20
aztán baszni rá hogy mit csinál a sofőr a busszal, hogyan mutyizik az utasokkal, ha a havi busz bérleti díjat kifizeti a volánnak.
így tulajdonképpen minden sofőr, mint egyéni vállalkozó lenne.
l.x. 2008.08.29. 11:43:05
A sofőr, az ellenőr, a főnök, mindenki...."
A mindenki között első helyen a hülye utas, aki aztán sír, hogy szépen - kihasználatlanságra való tekintettel - megszűnik a kora reggeli, késő esti, hétvégi, ünnepi járat, aztán marad napi kettő, és aki kocsi nélkül tervezte az életét, akár fel is kötheti magát.
avatartalan 2008.08.29. 11:43:45
ebben látom a megoldást
bunny.hu · http://www.divecenter.hu 2008.08.29. 11:45:57
gabor2 2008.08.29. 11:49:49
Gumidomino 2008.08.29. 11:52:35
és amitől padlót fogtam: jesszumpepi nő?!!?!!
ez FONTOS tanulság!!!!!
Toronydarus 2008.08.29. 11:53:05
Céadaoin (user ID 44540) 2008.08.29. 11:53:08
Amíg az utas partner ebben, és nem fogja fel, hogy maga alatt vágja a buszt, addig a sofőr is megtalálja a módját a szolgáltatásnyújtásnak.
Sokorai_Atala 2008.08.29. 11:53:15
ZmanUK 2008.08.29. 11:54:25
Erre en: Inkabb fizetnem ezt a Volannak mint az On zsebebe, ne is haragudjon.
Megharagudott. Meg en voltam a rossz.
Mutyiorszag lettunk, Szegyen.
Amugy mindegyiknek diesel autoja van, es telen valahogy sosem kapcsoljak be a futest. Talan mar kulon diesel rendszerrol menne amit ha bekapcsoljak, nem tudjak lenyulni?
Toronydarus 2008.08.29. 11:54:42
polgár jenő (törölt) 2008.08.29. 11:54:46
legalább kérdezze meg,...
qrvaqnyjuk
ebbe a zországba csak köcsögök élnek?
(+ciggók?)
razzia (törölt) 2008.08.29. 11:56:58
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2008.08.29. 12:04:55
Egyszer, ha rosszkedvem lesz, felteszem valahova. :)
VilMarci 2008.08.29. 12:05:43
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2008.08.29. 12:07:44
pepipapa (törölt) 2008.08.29. 12:08:17
mindenki a pillanatnak él....
S nem biztos,hogy ez csak az utas hibája.
Ha mindenhol kifizetnénk, amit valóban kikéne, vagy amit kiakarnak fizettetni velünk, szomorú világ jönne el.
pepipapa (törölt) 2008.08.29. 12:09:56
milyen a szolgáltatás, milyenek a buszok, a várótermek stb...
Mit várnak erre?????
subabubba 2008.08.29. 12:12:48
l.x. 2008.08.29. 12:12:54
Feszültségoldásként álljon itt egy kis Örkény!
Jellempróba
A kerekes kútnál szálltam ki a autóból, mert onnan már csak száz lépés volt a gyárkapu. A gyárat hegyek vették körül, a hegyeken szôlôk, erdôk, írtások; az írtásokon magas feszültségû távvezeték.
Vidéken a gyárat is kutya ôrzi, mint a krumpliföldeket. Láttomra azonnal dühbe gurult a kutya, habzó szájjal,kivicsorgó fogakkal, vonítva rohant ki a kapus fülkéjébôl. Félúton megállt, és fejét félrebillentve, kiszemelte azt a helyet, ahol majd belém harap.
Engem puli már megharapott, méghozzá barátom pulija, tiszta faj. megálltam, és mérlegeltem, vajon harap egy idegen puli, egy ilyen korcs, keverék fajzat, melynek csak kisebbik fele puli: a nagyobbik vérszomj, sértôdöttség, álnokság és üldözési vágy. Néztem a pulit, s meghátráltam. Visszaültem az autóba. Amikor kiszálltam, jött a puli. Farkcsóválva jött, roggyant térdekkel. Rajongva nézett rám. Látta, hogy autóm van: fölnyújtotta fejét, hogy vakarjam meg.
Megvakartam a fülét.
- Korrupt féreg - gondoltam magamban.
- Korrupt féreg - gondolta a puli.
cézé 2008.08.29. 12:13:13
több mint tíz évig utaztam az Agria Volán járatain Eger-Noszvaj viszonylaton, de soha nem tapasztaltam ilyet, és mástól sem hallottam.
Aztán egyszer Szentendrén, a legelső alkalommal megkérdezte a sofőr, hogy ötven forintos jegy jó lesz? Csak néztem, hogy mi van? Nem értettem. A velem utazó dörzsölt helybeli felvilágosított, hogy ügyeskedni akar a kedves dolgozó...
Szintén Pest megyei történet, hogy nyugdíjas szelvénnyel utazó nagymamimnak felajánlotta a sofőr, hogy 100 forintért nem pecsétel bele a szelvénybe, de jegyet sem ad. (egyébként 160 forintot kellett volna fizetnie).
ZmanUK 2008.08.29. 12:14:23
Céadaoin (user ID 44540) 2008.08.29. 12:16:23
Persze lehet, hogy kifizeted, és akkor se lesz. De az már más törpegyík.
AFL (törölt) 2008.08.29. 12:18:30
Szerintem a legnagyobb baromság az pl a Bkv-nél, hogy az ellenőrzésre egyre több embert alkalmaz. Ez szépen kialakít egy olyan csoportot, akik egész nap csak lézengenek( tisztelet a kivételnek), és basztatják az utasokat(szintén).
Ezért baromság az egy ellenőr/busz ötlet. Basszus... ez olyan lenne, mintha a beszélő közlekedési lámpák mellé, egy-egy embert telepítenénk, aki hangosbemondón megmondja, hogy erről az utcáról a másikra most épp átkelhet...
A londoniak megoldották. Pénzzel feltölthető, vagy bizonyos időtartamra érvényes mágneskártyás jegy,bérlet. Kifizeted a kártyát,és onnantól életed végéig arra töltöd fel az utazásod esetén a pénzt.
Az állomásokra, a zárt helyekre ilyen kártyaolvasóval ellátott beléptető rendszerek vannak. A buszon,és egyéb nyílt helyen lévő közlekedési eszközöknél az első ajtónál van a leolvasó. Nem kell sokat szarakodni. Rányomod a kártyát,a sofőr csak a zöld lámpa felvillanását,és a megfelelő pittyenést várja. Pénzzel nem érintkezik, jegyet nem ad el! A buszon mindenki számára nyílvánvaló, hogy a felszállónak van egy jegye vagy nincs...
Gazdaságos, hosszú távon megtérül. Nem kell idegőrlő semmit tevésre kárhoztatni több száz embert azzal, hogy olyan munkát végez, mintha egy jegylyukasztó lenne ő maga is. Kicsit Flintstone családos ez az egész tömegközlekedés Magyarországon....
Ez Közép-Európa.
AFL (törölt) 2008.08.29. 12:20:24
Viviparus 2008.08.29. 12:20:28
pepipapa (törölt) 2008.08.29. 12:21:24
pont erre gondoltam.
ha kifizeted jobb lesz?
ugyan....
volánt eladni!
mert amíg így megy csak rosszabb lesz...
Céadaoin (user ID 44540) 2008.08.29. 12:23:52
sovány vigasz :-(
Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2008.08.29. 12:24:46
Miről is van szó? Nem tudunk közösen lopni. De azért köszönjük a posztot."
inkább úgy fogalmaznék, hogy lopni SEM tudunk közösen :)
ZmanUK 2008.08.29. 12:24:56
Ha a Volant eladod, a soforok akkor is trukkozni fognak. Szerinted csak allami cegeknel megy a mutyizas? Eleg naiv hozzaallas. Nem kellene feltetlenul vesztesegesnek lenni valaminek csak azert mert allami.
Itt az embereket kellene cserelgetni, nem pedig a ceget eladni.
Buzz Lightyear 2008.08.29. 12:25:24
ZmanUK 2008.08.29. 12:27:46
Volanbuszon nem talalkoztal meg ilyennel? Vegyel egy jegyet a Bp,CSepel - Halasztelek - Szigethalom, vagy egy Csepel - Tokol jaratra :-)
NickNickNick · http://nemzetiagyhalal.blog.hu/ 2008.08.29. 12:27:57
ZmanUK 2008.08.29. 12:29:06
Buzz Lightyear 2008.08.29. 12:30:14
ZmanUK 2008.08.29. 12:31:23
Amugy az ellenoroket itt sem szeretik sokan, kulon nyal osszegyujto berendezesekkel vannak felszerelve hogy esetleges lekopesuk eseten legyen DNS bizonyitek hogy a kopes megtortent (Saliva-recovery Kit)
algi 2008.08.29. 12:32:01
Moha 2008.08.29. 12:32:50
Buzz Lightyear 2008.08.29. 12:33:13
Én a Jászberény, Tiszafüred, Heves, Gyöngyös felé menő járatokon utaztam sokat. Mondjuk akkor inkább úgy, hogy az a 10-12 sofőr, aki az évek során ott dolgozott, az nem lopott.
joszip 2008.08.29. 12:34:10
ZmanUK 2008.08.29. 12:35:47
Tiz even keresztul jartam Volannal szinte minden nap. Minden honapban berletet vettem, es kozben figyelhettem hogyan szedik meg magukat a soforok. Es hogyan cserelik egyre jobb autokra a buszallomas elott parkolo autoikat.
Es ha megis szoltam valami miatt, meg nekem volt kellemetlen. Es valahogy mindenki szemet hunyt efelett, cinkostars volt, es az evek alatt valahogy elfogadotta valt a dolog. Innentol kezdve ez inkabb csak "elelmes" dolognak minosult, nem pedig bunnek.
Siralmas hova jutottunk.
lastech 2008.08.29. 12:35:52
Buzz Lightyear 2008.08.29. 12:37:05
wagabound 2008.08.29. 12:37:17
Amit a posztoló írt, szó szerint igaz. A még céges vonalakon sajnos ez dívik, és amelyik sofőr nem áll be a sorba (vagyis megpróbál becsületes lenni), az bizony megnézheti magát.
2008.08.29. 12:39:35
Tisztelt Utasunk. Amennyiben nem kapott vagy nem megfelelő jegyet kapott, kérjük hívja fel az alábbi telefonszámot most azonnal a sofőr mobiljáról és ez az utazása ingyenes lesz. Majd a sofőr béréből levonjuk.
ZmanUK 2008.08.29. 12:39:37
Sajnos sajat magunkat neveltuk bele hogy ami mozdithato azt elvisszuk haza, es amit ki lehet jatszani, kijatszunk.
Céadaoin (user ID 44540) 2008.08.29. 12:40:58
pepipapa (törölt) 2008.08.29. 12:41:51
nem vagyok naív.
azt gondolom egy nem állami tulajdonban sokkal, sokkal jobban műkődhetne a volán is...
Átszervezés, új buszok, kellemes modor stb
Gumidomino 2008.08.29. 12:42:18
hát már jackyll is?? címlapon??
öt év múlva meg a netkedvelő nemzedék egy hivatalos levelet se tud megfogalmazni az ilyen "újságírók" miatt???
Suzukis 2008.08.29. 12:43:41
lvl · http://roguelike.blog.hu 2008.08.29. 12:44:25
az a kacsintgatós, 'elégleszegyszázas'-fajta
ilyenkor mindig elkérem a jegyet (és kifizetem a majd' háromszorosát)
meg is sértődnek, rendesen..
PS - ugyanott, ugyanezért rúgtak ki már nem egy sofőrt. a többi 'okos' mégis csinálja
Kivlov 2008.08.29. 12:45:08
be kéne végre látni, hogy amíg nem lesz megfizetve tisztességes munkáért az ember, addig ez lesz. utasnak ez jó: olcsóbb az utazás, sofőrnek jó: többet visz haza, Volánnak szar: és???
ha nem éhbért keresne nagyonsok ember, nem érné meg egyáltalán a kockázat, hogy lebukunk (bírság, kirúgás stb.)
ZmanUK 2008.08.29. 12:45:35
Mondj egy nem allami ceget ahol ezt megkapod? Mostanaban mentem szinten haza Magyarorszagra, es igenybe vettem a Zona taxi szolgalatait. 4700 Ft volt. Adtam 5000-ret. A sofor "nem tudott" visszaadni. Es mivel en mondtam, nem hagyom ott neki a 300Ft-ot, megsertodott, mert mindenki ott szokta hagyni neki. Aha.... Megvarta, mig elmegyek egy kozeli boltba es felvaltom a penzt. (Pedig terveztem hogy adok neki jattot, de azok utan hogy o ugy dontott megjutalmazza magat, mar nem kapott semmi)
Szoval nem a ceg tulajdonresze itt a lenyeg, hanem az emberek akik dolgoznak ott.
Én lennék terrorista! 2008.08.29. 12:46:11
pepipapa (törölt) 2008.08.29. 12:47:07
Hát nem is tudom.
S ez ok a lopásra?
Lopjon mindenki,aki szarul keres?
Akkor jobb lesz?
gof 2008.08.29. 12:47:45
és ha már ilyen nagy leleplezőshowt tartunk, akkor megjegyezném, h nem csak a volánosoknak van diesel autója...hanem pl. a BKV metróállomások karbantartásvezetőinek. Ők a világítást és a mozgólépcsők áramellátását üzemzavar esetén biztosító generátorok mellől viszik haza kannában...
ZmanUK 2008.08.29. 12:48:54
Azt kellene megerteni hogy ez egy tyukvagyatojas vita. Ne mentesitse mar oket az hogy keveset keresnek. A vilagon sok helyen keresnek keveset, es megsem mutyiznak annyit mint Magyarorszagon. Ez mentalitasbeli kerdes es nem fizetessel kapcsolatos elsosorban.
Mert akkor az is elojohetne hogy mennyit fizessenek nekik? 200 netto? 300 netto? Mi lenne az a penz, amikor azt mondanak hogy nem mutyiznak tobbe?
zrtzrtzrtzrt (törölt) 2008.08.29. 12:49:02
Mondása, hogy "senkinek sem tűnt még fel, hogy minden sofőrnek dízeles autója van?"
pepipapa (törölt) 2008.08.29. 12:49:33
az borravaló...:)
s lehet, hogy nem tudott visszaadni, de az nem úgyanaz.
ha nem kapcsolja be a taxiórát
az ugyanaz
moli 2008.08.29. 12:49:44
lofaszt, azt. rosszabb, mint a tobbi, mert ok legalabb TALAN nem erzik a sulyat es legalabb nem magyarazkodnak.
AFL (törölt) 2008.08.29. 12:49:53
Én meg azt gondolom, hogy igen működhetne esetleg jobban magántulajdonban a volán.De mit látunk. A 90-es évektől kezdve megtörtént a privatizációnak csúfolt szabadrablás,és még ma is folyik.
Van rá példa, hogy működjön egy vállalat állami kézben...itthon is(kevés),meg főleg külföldön. Nézzük meg miért,és csináljuk úgy.
Ha magántulajdon, akkor viszont lehetőleg magyar, vagy magyar érdekeltségű legyen a befektető. Ám a rendszerváltásunk nagy fájdalma, hogy magyaroknál nem volt akkora tőke, hogy kezdeni tudjon valamit a privatizált állami tulajdonnal,ezért külföldi kézbe kerültek.
A külföldi is irányíthat jól egy vállalatot itthon, hiszen profitot akar. Ám, épp ezért ,mivel idegen, nem köti semmi ide könyörtelenül racionális lesz, ami neki jó, nekünk nem.
A nagy tragédiánk, hogy a felelős magyar elit réteg kihalt a kommunizmus alatt.A nemeseket,és a régi nagytőkéseket elűzték, vagyonukat privatizálták,és a csőcselék kezébe adták...
ZmanUK 2008.08.29. 12:51:40
Na most voltal naiv. Nem tudott visszaadni? :-) Ugyan mar. Egy taxis aki egesz nap autozik? pont nem volt nala 300 forint.
Inditani fogok egy mozgalmat, amiben a joerzetu allampolgarokat fogom tomoriteni, akik megteszik a feljelentest, osszefognak a mutyik ellen, es megprobalnak becsuletesen elni. (Persze lehet hogy a mozgalomhoz tartozok ehenhalnak hamarosan)
pepipapa (törölt) 2008.08.29. 12:51:43
aki a nyugati országokban keveset keres, az ne hasonlítgassuk már velünk...
Én azt gondolom mindenhol ez van.
Ha dolgozol napi 10-12 órát,s épphogy megélsz,bárhol is légy a világon, mutyizol...
ZmanUK 2008.08.29. 12:53:57
Nem igaz. :)
A cseheknel eltem/dolgoztam 2 even keresztul. Nem talalkoztam ennyi mutyival, pedig ott is elnek szegeny emberek. Ez a nagy mereteket oltott mutyi, Magyar specialitas.
AFL (törölt) 2008.08.29. 12:56:09
ZmanUK 2008.08.29. 12:56:49
Es eleg sajnalatos, hogy igy gondolod. Ergo a keves kereset egyenlo a mutyizassal. Ismerek becsuletes embereket, akik szegenyek, megsem mutyiznak. Ezt hogy magyarazod? Ok vajon nem akarnanak jobban elni? Egesz egyszeruen van bennuk erkolcs.
Van egy ismerosom, nagyon jol keres, megse vesz soha berletet, es log a BKV-n. Pedig nem vagna foldhoz a berlet megvetele. Egy masik ismerosom, aki meg 85-ezret keres nettoban egeszsegugyben, diplomaskent, meg mindig megveszi a berletet. (Es most ne gyere azzal hogy tamogatja e a munkahelye vagy sem :-))
ZmanUK 2008.08.29. 12:58:15
Szivembol szoltal.
Az angolok ha valaki esetleg trukkozni probal, elmondjak ezt az ellenornek. spiclik? Vagy csak normalisok?
AFL (törölt) 2008.08.29. 12:59:59
Egy ilyen mozgalomba én is szívesen beállnék :D
Van egy gitárom, mehetünk az aluljáróba várni mások jó indulatát...kb ilyen a magyar valóság ma...
De, azért csak pozitívan! :)
AFL (törölt) 2008.08.29. 13:02:37
Az ember alapvetően mindenhol valamilyen rendszerben él.
Az angolok rendszerének egyik alapja a korrektség egymással szemben, aki nem úgy él az ráfázik.
Nálunk is van egy rendszer az ügyeskedés,a "mutyizás", az hogy elhordjuk az elmúlt száz év által felhalmozott,felépített értékeket... Itt is így van,mint az angoloknál. Aki nem a rendszer szerint él, az ráfázik...
Gammahím 2008.08.29. 13:05:11
ZmanUK 2008.08.29. 13:05:39
Amugy meg, ha becsuletes akarsz lenni, akkor letornek, kikozositenek, kicsinalnak. Otthon lassan mar mindent szabad, mert mindenki csak azt mondja hogy milyen elelmes vagy, emellett meg mindenki kopkod a luxus SUV-kal jaro "bunozokre".
Erdekes, Angliaban, BMW, Mercedes, Lexus, nem a kigyurt kopaszoknak, hanem az atlag polgaroknak van.
pepipapa (törölt) 2008.08.29. 13:05:42
Természetes, hogy én általánosságban beszéltem.
De szerintem nézz körül, a mai magyar valóság, hogy akinek van lehetősége az kihasználja.
De nem is fog változni semmi, amig nap mint nap azt hallod ,látod, hogy ez ennyit, az annyit lopott....
Tomivagyok · http://www.genital-herpes-relief.org 2008.08.29. 13:07:40
AFL (törölt) 2008.08.29. 13:09:30
Elvadult tájon gázolok:
Ős, buja földön dudva, muhar.
Ezt a vad mezőt ismerem,
Ez a magyar Ugar.
Lehajlok a szent humuszig:
E szűzi földön valami rág.
Hej, égig-nyúló giz-gazok,
Hát nincsen itt virág?
Vad indák gyűrűznek körül,
Míg a föld alvó lelkét lesem,
Régmult virágok illata
Bódít szerelmesen.
Csönd van. A dudva, a muhar,
A gaz lehúz, altat, befed
S egy kacagó szél suhan el
A nagy Ugar felett.
Céadaoin (user ID 44540) 2008.08.29. 13:11:48
„Az önismeret olyan gyógyszer, amit kizárólag egészségesek szednek”
(sajnos, nem jut eszembe, kitől való az idézet...)
Kivlov 2008.08.29. 13:12:00
nem ok a lopásra.
de a jegyek qrva drágák a szolgáltatás színvonalához és a bérekhez képest. Aki tud, megtakarít. Ez olyan, hogyha az 1ik boltban 300 Ft 1 kg kenyér, míg a mellette lévőben 250 (és ugyanolyan finom mind2), akkor valószínű az olcsóbbat veszi + az ember. ennyi.
ZmanUK 2008.08.29. 13:12:10
En nem mondom hogy sosem logtam meg buszon, es nem voltam bejelentve minimallal. De eljutottam egy szintre, amikor mar cikinek ereztem, utaltam remego gyomorral az ellenort lesni, es jobban megerte nyugodtan utazni, mint trukkozni. Jo lenne ha egyre tobb embernek lenne mar elege ebbol a mutyi rendszerbol, es allna ki az elvei mellett.
AFL (törölt) 2008.08.29. 13:12:12
Lett.
Valóban csak mi tudunk változtatni.
Ehhez, viszont sok öntudatos, autonóm,de közösségben gondolkodó POLGÁR kell(a klasszikus értelemben).
Ma még sok az értelmi proli az a baj.
AFL (törölt) 2008.08.29. 13:13:19
Elnyeli őket a magyar ugar...
pepipapa (törölt) 2008.08.29. 13:14:31
ez nem ugyanaz...
de lehet csak szerintem.
ZmanUK 2008.08.29. 13:14:31
Tyuk vagy a tojas. De miert lettek a buszjegyek kurva dragak? Ki kezdte el?
A kenyeres hasonlatod nem stimmel, mert mig az olcsobb termeket valasztani, az torvenyes, viszont mutyizni a jeggyel, az torvenytelen.
Es pont ez a baj, ha nem erzed moralisan helytelennek a dolgot.
Kulics 2008.08.29. 13:16:41
Az életben meg nem lesz heppiend, mert ez az ország a lopásra épül, alsó és felső szinten egyaránt.
A "papír" meg sokmindent elbír itt lehet futtatni magunkat, hogy de bezzeg mi nem ilyenek vagyunk.
Kivlov 2008.08.29. 13:18:32
de, morálisan helytelennek érzem. viszont kenyéren és vízen élni napokig nem szeretek.
Plusz: elvárok egy szolgáltatási színvonalat, ha kifizetem a jegyet. A sziínvonal azt a szintet üti meg, amennyibe egy "feketézett" jegy kerül, azaz az 50-60%-a.
oncogito 2008.08.29. 13:19:36
AFL (törölt) 2008.08.29. 13:20:24
A virtuális papír sok mindent kibír... jah vagy inkább itt nem kell félni kimutatni milyen is lennél, ha a közzösség nem fojtana meg. Erre is lenne egy jó kis idézet,de ez nem olvasódélután :D:D:D...
Minden a közzösség általános viselkedésétől függ. Senki nem akar nagyon különc lenni.Még aki különc az is egy másik közösséggel,egy ellentétes csoport ellen...
Beaujolais 2008.08.29. 13:23:44
Játszóház 2008.08.29. 13:26:48
De szerintem ebbe nem kellene bele menni...
ZLOT:
ON: RESPECT
Céadaoin (user ID 44540) 2008.08.29. 13:26:52
marcel 2008.08.29. 13:26:52
Játszóház 2008.08.29. 13:28:32
Bár attól még visszabújhatsz, mert az jó! :)))))
torma99 2008.08.29. 13:30:22
Játszóház 2008.08.29. 13:31:09
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.29. 13:31:22
Ez csak rizsa.
Becsület és gerinc dolga.
Akinek kellően kicsontozott a gerince, az beáll a sorba és lop, akiben van becsület, az nem. Ennyi.
Játszóház 2008.08.29. 13:32:16
tabibito 2008.08.29. 13:34:12
Játszóház 2008.08.29. 13:34:21
pepipapa (törölt) 2008.08.29. 13:35:21
Vagy attól fél, hogy kiderül?
Nem ugyanaz....
Játszóház 2008.08.29. 13:37:16
jogos. De! A végkifejlet szempontjából mindegy, hogy mi az oka amiért nem mutyizik, ha egyszer nem mutyizik...
Játszóház 2008.08.29. 13:38:16
Kulics 2008.08.29. 13:40:34
egyetértek veled: lehúzzuk egmást a mocsárba.
Aki meg itt arcoskodik az igazság bajnokaként az izéljen sünt.
pepipapa (törölt) 2008.08.29. 13:41:00
nem-nem, ez nem így vagyon....
mert aki azért nem, hogy le ne bukjon, az ha lesz lehetősége megteszi
2008.08.29. 13:42:09
Nálunk is csinálták - csinálják, csak az a k* nagy gáz, hogy kijött, hogy kevesen utaznak bizonyos járatokon és gyorsan meg is szűntek azok... holott nem, csak éppen 3-4 utasonként esett le 1 jegy, vagy "csoportos kedvezmény" meg hasonló néveken kaptak jegyet.
pepipapa (törölt) 2008.08.29. 13:43:57
a sofőr is hosszú távon maga alatt vágja a fát, kevesebb járat, kevesebb sofőr...
Lord Loch Ness 2008.08.29. 13:45:25
Na, ha kezdődik a politizálós session, akkor én megyek vissza az ágyba... :-(
Azér nézz be alá előtte
Játszóház 2008.08.29. 13:47:22
OKÉ! De nem mindegy milyen az a lehetőség! Rendelésenkét 5.000-21.000 HUF,(havonta 2X) vagy mondjuk 1x 800.000
Azt akartam csak érzékeltetni, hogy van az a kis összegnek megítélt csalá/lopás/mutyizás, amiért ha lebuksz, akkor ritka nagy pitiáner vagy! Így érthetőbb? :)
Ezért nem fogadom én el a kis mellékest, mert annyira megalázó lenne, hogy a kenyéradó cégemet piti összeggel károsítom, amiből mondjuk veszek 3havonta egy házimozi rendszert pl.
Játszóház 2008.08.29. 13:50:20
scsaba1 2008.08.29. 13:54:49
Ez így van.
Nem csak mágneskártyát lehet venni a buszra (meg mindere), hanem napi, félnapi bérletet is. Valami 3 font rémlik.
A napibéreten pedig vastag betűkkel ott a dátum, amit az első ajtónál kell felmutatni a sofőrnek.
Egy feka srác próbál felosonni úgy, hogy letakarta az ujjával a bérleten a dátum utolsó számjegyét, és így csak egy pillanatra mutatta a sofőrnek.
Aki persze nem dőlt be a trükknek, egyből mondta, hogy: Hey, come back.. :), és lezavarta a buszról. Meg sem próbált arcoskodni, és az utasok szintén úgy néztek rá, mint egy csótányra, mert lógni akart.
Ezzel szemben mi nem az ellenőrökkel vagyunk szolidárisak, hanem a blicelővel.
ZmanUK 2008.08.29. 14:03:25
A kulonbozo cegek igazgatoi szekeben ulo emberek is mutyiznak, itt mar meg is dol a "nincs rendesen megfizetve" elmelet.
magyarvagyoknemturista 2008.08.29. 14:16:01
EricArthurBlair 2008.08.29. 14:16:15
magyarvagyoknemturista 2008.08.29. 14:19:41
magyarvagyoknemturista 2008.08.29. 14:21:35
ZmanUK 2008.08.29. 14:22:41
Az egesz orszagot le kellene sittelni :-)
kaha 2008.08.29. 14:32:39
Közeli rokon-volánbuszos-volt, hogy kb. 10 évvel ezelőtt, jó pénzért még borjút (!) is szállított egyik faluból a másikba :-). Ha megfizetik.........
Bondon 2008.08.29. 14:36:26
Visszafele hajón jöttünk. Lassabb de végülis nyaraltunk, a gyereknek meg tetszett :P
Hányok az olyanoktól akik megkapják a fizetésüket, és meglopják saját cégüket + kevesebb adó + nekem kellett izgulni mi van ha jön egy ellenőr.
szvsz. Nem működik ha az ellenőrök nincsenek benne.
A cikkíróhoz annyit, benne fel se merült, hogy ne csaljon. Tapsoljunk a kicsi csaláshoz, meg hogy otthagyta? Ha most a kolégák kéri akkor "leesik" egy két doboz szállításkor. Persze nem annyi mint a többieknél, de tartani kell a szintet?
miss pip (törölt) 2008.08.29. 14:40:07
"Angliaban is egyenesen ciki logni, es probalkozni. Valahogy megbelyegzik az embert azonnal."
Hat ez egyaltalan nincs igy. Illetve kornyektol fugg, de a szuparcsodas Angliaban is lognak rengtegen, buszon talan kevesebben, mert ott nem konnyu, de pl vonaton ill csuklos buszon, amire hatul is fel lehet szallni csomoan. Vagy allj meg egyszer a Bank-nal es nezd meg, h a dlr-ra atszallok kozul hanyan erintik oda a kartyat...
Dr.Bio74 2008.08.29. 14:47:51
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.08.29. 14:53:35
Én elég sokat utaztam volánokkal. Volánbusz, meg az Agria járatain én egyszer sem találkoztam mutyival. Az Agriások azok korrektek"
lehet a jegynél igen!
de hogy én hetente többször tankolok agriás kontójára a kúton seggemben a busszal az viszont tuti! :D
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.08.29. 14:55:45
Dr.Bio74 2008.08.29. 14:57:13
vizafogó 2008.08.29. 14:57:21
Február 16-án este szálltunk fel a Volán 111 számú járatára Pilisvörösvár, orvosi rendelő állomáson 19:18 kor és Piliscsaba, Pázmány P. Egyetemig kértünk 2 db jegyet. A sofőr közben a telefonját nyomogatta, és az előttünk felszállótól a pénzt átvette, de jegyet nem adott. Társam a fenti távolságra kért két jegyet és átnyújtott 1000 Ft.-ot. Kapott visszajárót, de jegyet nem.
Vártam.
sofőr -?
-jegy?
-nem adok, mert nem kért.
-miért nem ad,
-én vagyok a sofőr, annak adok, aki kér.
-kérek.
-akkor még kérek pénzt. (Félénk társtól még kap pénzt, sofőr átad egy jegyet)
-jegyet adni kell, azért fizettünk.
-ha sokat ugrál, leszállíttatom.
-miért?
-én vagyok a sofőr,
-már nem sokáig.
-a hatodik főnökséget élem túl.
Elsündörögtem, a többi utas között, akik szótlanul hallgatták végig a párbeszédet.
A sofőr mellet álló férfi még hangosan utána szól. Piliscsabán szállsz le? Majd megvárlak, és a kapsz a pofádra.
ZmanUK 2008.08.29. 15:00:40
Senki nem mondta hogy angliaban nem lognak. Dehogynem. Csak azt hogy a kozvelemeny a logosokat eliteli. Es nem tamogatja mint otthon. Senki nem mondja indoknak hogyha jobb lesz a szolgaltatas akkor majd fizet erte. Angliaban nem is lognak annyian mint otthon szazalekos aranyban ha megnezzuk. Szerinted mibol tudnak annyi buszt uzemeltetni?
A Docklandsnel rendszeresitettek a salive kit-et is. Es utaztam en is DLR-el, es lattam az embereket, erintgettek az oystereket rendesen. Aki meg nem erintgette, az meg nem gondolod hogy esetleg jegyet vett, vagy urambocsa, one day travelcardja volt?
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.29. 15:01:39
De csinálják kevésbé erőszakosan, feltűnően, és ha lehet akkor ne a jegyekkel.
Egyébként - pár éve nem buszozok már, 2004 óta - régebben ilyen nem volt (Kapos, Alba, Pannon és Gemenc volán, mindenhol korrekt sofőrök és mindig kaptunk jegyet. Vajon mióta nyomják ezt?
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.29. 15:02:46
trey82 2008.08.29. 15:04:38
Állami tulajdonú cég csak olyan extrém esetben nem a lenyúlás (és sokegyéb randaság) melegágya HA egy társadalomnak van egy kemény, szilárd erkölcsi tartása.
Pl. a skandináv országok sokévszázados protestáns munkaetikája sokak szerint kulcsfontosságú tényező volt abban hogy ma ott tartanak ahol.
Magyarország? Itt csak a privatizáció vághat rendet szerintem, ekrölcsi tartás ugyanis... hát maradjunk annyiban h "nem túl erős", na...
ZmanUK 2008.08.29. 15:04:49
Sajnalatos az ertekrended. Ha a mellekes torvenyes munkabol szarmazik, akkor en sem sajnalom. De ha a jegyekkel valo uzerkedesbol, meg gazolaj lopasbol, akkor igenis basztat a dolog. Meg ha olyan keveset is keresnek. (Autot megis fel tudnak tartani. Sajnalom hogy motorcsonakra mar nem futja, de tudod mit? Keressenek meg mellekest es lassan azt is fenttarthatjak)
apuc 2008.08.29. 15:05:39
Dr.Bio74 2008.08.29. 15:08:42
ZmanUK 2008.08.29. 15:09:12
Mar vartam hogy mikor hozza fel valaki. Miert kell minden egyes temanal felhozni a ciganyokat? Ez kurvara nem ciganykerdes.
Lepjunk mar tul azon hogy folyton masokat okolunk...
Dr.Bio74 2008.08.29. 15:11:51
Dr.Bio74 2008.08.29. 15:12:53
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.29. 15:17:46
Az a baj hogy normál fizetéből nem különösebben lehet fenntartani egy családot.
Autója meg másoknak is van akik elvileg nem engedhetnék meg maguknak.
Az állami vállalat meg intézze el a lopásos dolgait a saját berkein belül. Arra kívántam kilyukadni a "nem sajnálom a mellékest" kitétellel hogy amíg nekem nincs belőle bajom addig nem érdekel mit lopnak és hogyan.
Az adót ne hozd fel, mert ha nem a sofőrök lopják el az adott lóvét a cégen belül, akkor majd más. Tehát az adónk nem jó helyre kerül.
A sofőrök végülis munkát végeznek, az irodakukacok szerintem nem annyira.
trey82 2008.08.29. 15:18:16
Kivlov 2008.08.29. 15:21:47
ne légy rasszista! :) ők nem mások. közénk tartoznak. "Mi tehetünk róla" emléxel? :)
miss pip (törölt) 2008.08.29. 15:28:20
lehet, hogy tevedek, de en tenyleg ugy latom, hogy nem iteli el. Altalaban csak az erdekli az embereket, hogy menjen a busz, pl ha valaki megprobal fellogni a buszra es a sofor kijelenti, hogy addig nem indul, amig le nem szall, akkor sosem a logost anyazzak, hanem a sofort.
Es valszeg igazad van hogy nem lognak ANNYIAN, de abban biztos vagyok, hogy nem a moral miatt, nem azert mert ciki es megbelyegeznenek, hanem mert mert megoldottak, hogy a logas ne legyen egyszeru es mert megfizetheto az utazas, pl a gyerekeknek ingyenes, a diakoknak piszok olcso (es meg igy is hanyan, de hanyan vannak, akik sportot uznek a logasbol mert az milyen meno)
Saliva kit-re szted miert van szukseg? Mert brutalisan eldurvult a kozlekedes (is) meg altalaban az emberek egymashoz valo viszonya, mert a rengeteg aupair altal nevelt tinedzser nem szokta meg, hogy elofordulhat, h nemet mondanak neki... Ld. meg tinedzserkeselesek...
dlr: nem gondolom, mert erdekes modon a kijaratnal mindenki ujra erint, mert az mar 2-es zona - az exkollegaimrol beszelek, meg buszkek is voltak ra, h milyen ugyesen megsporoltak az egyes zonas travelcardot. Es nem, nem csak bevandorlok, diplomas,ertelmisegi angolok is, es egyikuknek sem jelentett volna akkora ervagast az a par 10 font kulonbseg.
MInezekkel egyutt -szamomra- ez az orszag jelen pillanatban sokkal elhetobb, mint Magyaro., es nem akarom szidni vagy fikazni. Csak elmondani, hogy itt a csilivili nyugaton sem mukodik minden tokeletesen. :)
VilMarci 2008.08.29. 15:36:10
Na, az ilyenektől hülyét kapok. Persze, hogy neked is kárt okoz. Szerinted ki fizeti a kilopott gázolajat? Kinek lesz drágább a jegy, mert a bevétel egy része a sofőr zsebébe vándorol?
Ha esetleg közvetlenül nem is érint, mert mondjuk nem utazol távolsági busszal, akkor is, az állam a te adódból is támogatja a volánt, tehát végeredményben megint csak tőled lop.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.29. 15:43:28
Ezt mind tudom. De nehogy azt hidd hogyha a sofőrök hirtelen abbahagynák a loást, akkor hirtelen nyereséges lenne a Volán. Ellopnák feljebb.
nyilván nem pozitív hogy bármilyen szinten lopnak egy állami cégnél, de ezt mi mint utasok (én nem mert nem járok velük) nem tudjuk megoldani. Nekik kéne rendet tenni házon belül.
Egyébként mint mondtam, én még nem is láttam ilyet hogy nem adott volna jegyet.
Mondjuk 6 év buszozás (8 évet jártam egyetemre, az utolsó 2 évebn már autóval) alatt 2db ellenőrzést láttam.
VilMarci 2008.08.29. 16:00:50
vallatas 2008.08.29. 16:07:02
Ez a magyar valosag...
Az olajrol meg annyit, hogy Volannal soforok utkozbe mindig errol temaztak, hogy sporoljanak, eppen mennyit eszik a busz, es mennyit tud a vezetoseg... es nem egyszer volt belole problema, hogy anyaztak a soforok mert a ceg vezetoi nem mindig hittek el , a bemondott fogyasztott olaj mennyiseget, ilyenkor kicsit visszakellett venniuk az olaj lopasbol, jott a jegy trukkozes ...
ZmanUK 2008.08.29. 16:08:44
Miss pip
Londonban utazhatsz "tapadassal" a metron (ratapadsz valakire amikor atmegy a kapun), es mutathatsz fel a buszosnak hasznalt jegyet. Javareszuk nem nezi meg a datumot. Es hogy ezt kiktol tanultam anno? A kint elo magyaroktol. Megsem volt hozza gyomrom hogy ezt csinaljam. Es igen, Anglia tele van hibaval, errol blogot is irok :-), de a korrupcio es a mutyizas sokkal kisebb mereteket olt.
vallatas 2008.08.29. 16:12:17
VilMarci 2008.08.29. 16:15:12
Dízel autón tanultam vezetni, és a "rutinpálya" a ferencvárosi pályaudvar és környéke volt. Sokszor láttam, hogy a környéken parkoló sárga szervízkocsikból vándorol a nafta a kis Saxxoba...
boldiii 2008.08.29. 16:22:32
Villamosvezető: 224 308 forint/fő(átlagosan havi 50 túlóra)
Trolibuszvezető: 219 000 forint/fő(átlagosan havi 68,5 túlóra)
Autóbuszvezető: 224 000 forint/fő(átlagosan havi 52 túlóra)
HÉV-vezető: 192 000 forint/fő(átlagosan havi 78 túlóra)
Földalatti-vezető: 183 000 forint/fő
Metróvezető: 212 000 forint/fő
Metró-segédvezető: 141 000 forint/fő
www.hrportal.hu/hr/joval-tobbet-keresnek-a-mozdonyvezetok-mint-a-buszsoforok-20080811.html
A három ország munkavállalóira kiterjedő kutatás szerint hazánkban egy átlagos autóbuszvezető mindössze bruttó 162 ezer forintot visz haza havonta. (Ez a 193 ezer forintos bruttó átlagbér 84 százaléka.) A szlovák buszsofőrök 152 ezer, míg a csehek 192 ezer forintnak megfelelő koronával számolhatnak.
Buszt vezetni Budapesten éri meg leginkább, feltéve persze, ha nem zavarnak minket a dugók: a fővárosban átlagosan bruttó 186 ezret kaphatunk, míg Tolna megyében csupán 123, Hajdú-Biharban pedig 130 ezer forint jár.
Egy egyetemi tanársegéd fizetése most 2-es kategóriában 174 900 Ft.
Egy docensé 218 700 Ft.
Ez utóbbihoz, a docensihez már mindenképpen kell PhD, azaz min. 5 év egyetem után még min. 3 év, összesen 8 év képzés, és ezután még pár év munka!
Én elhiszem, hogy szar dolog buszsofőrnek lenni, de a legtöbb egyetemi alkalmazott nem lop.
vallatas 2008.08.29. 16:25:22
koszi ez jo volt!
ZmanUK 2008.08.29. 16:29:07
De ennek ellenere ez senkit nem jogosit fel arra hogy lopjon.
ricsi40 2008.08.29. 16:29:24
Én is utazhattam volna így de nem vállaltam!
És ez a "jelenség" szerte az egész országban elterjedt!:-)
Nem csak a Volán ugyan ugy lopnak a BKV MÁV-alkalmazottak is!
apuc 2008.08.29. 16:31:00
És úgye a kicsike lopás is lopás..;o)
A kokeróknak pedíg konkrétan a posthoz nincsen közük,de büdösek legalább--és amióta nem dohányzom--nem tellik rá!-azóta jobban érzem a szagokat is,sajna...
Magyarország igenis a "Balkán szégyene".
SEMMI pozitív változás nincs e téren.
De legalább kicsit sem összetartó a népünk..
Nincs is nagy jövönk-főleg ezért...
ÉS ITT jönnek a boxosok,dear sorstársaim...
Előtte persze a mi adónkból /szocpol és a többi/amit tudnak kivesznek abból az országból aminek túl sokat nem adnak,valljuk be.
Ezért nem off a téma.
ZmanUK 2008.08.29. 16:41:04
fehso2 2008.08.29. 16:43:32
Így persze romlik a szolgáltatás minősége, amit a sofőr leszar, a fillérbaszó utas, meg jogosnak érzi, hogy nem fizet a Volánnak, mivel az nem szolgáltat. Így süllyed szépen bele egy-egy ilyen szolgáltató cég a langyos fosba. Minden tiszteletem azé, aki megszakítja ezt az ördögi kört, legyen az sofőr vagy utas.
Elnézést a stílusért. Üdv
ZmanUK 2008.08.29. 16:45:52
Total igazad van :-)
VilMarci 2008.08.29. 16:54:51
fehso2 2008.08.29. 17:04:40
VilMarci
Meg is lehet fordítani a dolgot.
Hogy várhatja el a nagyobb fizetést, prémiumot, juttatásokat az alkalmazott, ha kilopja a cégből a nyereséget?
Persze a munkáltatónak is jutalmaznia kell(ene) azokat, akik becsületesen több bevételt hoznak. Egy jól működő helyen, a sofőrnek kellene legjobban hajtania, hogy hozza a jó bevételi számokat. És ő sem fog rosszul járni. Csak éppen becsületesen.
Pesti 2008.08.29. 17:16:58
Amíg otthon voltam, volt időm megfigyelni, hogy nem csak én, de az utasok legalább fele nem fizetett teljes árat, és ha észrevették, hogy a megállóban ellenőrök várták a sofőrök nyúltak a telefon után. Sokszor elöl ültem, az aljasságnak ilyen nyílt és hangos megnyilvánulását még sehol sem láttam. Közölték kollégáikkal, hogy milyen irányba haladnak és hol vannak az ellenőrök, mert azok hármasával jártak, felismerhető egyenruhában. Amúgy miért van rájuk szükség? Valaki megkérdezhetné, ha én ilyen önérzetes vagyok miért nem tiltakoztam. Először is a hosszú külföldi élet az ilyesmitől teljesen elszoktatott, részben nyíltsága félelmetes, mert hallottam, hogy fenyegetően lépnek fel és szervezett a bűnözés. A lakosság méla ablakkitekintéssel nyugtázza a rizikót, a hangulat is bűnöző légkörű. Becstelensége mélyen lesújtó, mert ártatlan embereket húz bele feltételezve, hogy magyar földön mindenki bűnöző.
kriszten 2008.08.29. 17:28:50
apuc 2008.08.29. 17:37:55
/Vajon a beteg kárát akarja-e a sebész,aki le akarja vágni az üszkös lábat??/
-Csak sajnos látom előre mi lesz még itt,csóró hazámban,ahol a magyarnak sem joga,sem bevsülete,sem pénze,sem fizetése nincsen rendes.
Csak nem szeretem ha meglopnak.
Ha mégis,nem hagyom szó nélkül!
Kocsival járok,mégis 100ft-ból csak 48ft-ot kapok kézhez.
Mégsem ad SEMMIT az állam vissza,amiért ne kellene plusz pénzt fizetnem hogy jó is legyen..
Szégyen.
Nem keveset adok havonta olyanoknak,akik ennek az országnak semmit nem adtak még.
Politikusok,szocializálhatatlan elemeknek,akiknek más a normális.
Más az erkölcs.
Vagy nincs olyan a szótárukban.
Ennyi.
Nem vagyok fajgyűlölő,csak jobb célra is adnék a pénzemből,nem jobbára olyanoknak,akik idővel örömmel kerülvén túlsúlyban ebben az országban lelkiismeretfurdalás nélkül közösítik majd ki a gyerekeimet.
Nemhogy az adójukból nem fognak adni a magyaroknak,még jó nagyot is köpnek utánunk,hogy "csak ennyit" tudtak kiszedni belőlünk...
Lelkiismeretfurdalás nélkül átver.
Meglop.
Felzabálnak.
Az orchidea legalább szép...
NEM A BUSZVEZETŐ AZ IGAZI CSALÓ.
Ő is csak áldozat....
Ebben az országban előszeretettel fajgyűlölőznek sokan,akiknek a hazugság,az igazság semmit nem jelent.
Bezzeg szó nélkül hagyják a tényeket.
Nem zavarja az,ha milliárdok folynak el önös célokra,bizonyos szűk réteg zsebébe,akik effektív kárt okoznak millióknak.
Ki a rossz?Aki elmondja ami bántja-de kényszerből rendesen "tejel",vagy azok akik fasiztázva,fajgyűlölőzve képmutató módon híznak meg a mi vérünkön-és tolnak maguk előtt egy ebbe a társadalmunkba normálisan szocializálhatatlan csoportot,akik lassan őket is felzabálják...
ZmanUK 2008.08.29. 17:44:19
A buszvezeto aldozat? O, hogy el ne sirjam mar magam. Ezek utan mindenki aki lop aldozatnak vallhatja magat. Valamennyien aldozatok vagyunk baratom.
apuc 2008.08.29. 17:57:48
Aljas dolog hogy szét kell dolgoznia magát egy embernek,sz@ros nettó 100 ezerért-ami csak 440 Euro!!
Felháborító.
És fel vagyunk háborodva,ha valaki legalább 800 Eurot akar hazavinni,mert másképpen nem élnek meg,mert pl. a neje kap pl még mellé 100 eurot gyed-ként..
EZ a SZÉGYEN,hölgyeim és uraim..
Emellett MILLIÁRDOKAT keres egy cégvezető ,aki a tömegekből él és lesz ultragazdag,-vagy hőn szeretett politikusaink,akik átvernek minket,ÉS MI EL SEM ZAVARJUK őket!
Ők a nagy mutyisták,röhögnek a markukba,hazudnak-és a reakciójuk:"Majd megunják és hazamennek!!! "
EZ AZ igazi undormány,és igazi károkozás.
Ők mutatják a buszsofőrnek is a példát!!
Hiszen mit lát az egyszerű melós kérem?
Ha hazudik vagy lop az állam első embere és slepje mi a reakció ha lebukik?
Semmi..Semmi retorzió,esetleg csak cinikus bocsánatkérés..
Ilyen példák után ne csodálkozzon senki hogy Magyarország erkölcsi és morális válságban van,ahol nem csak a buszos lop,hanem pl a tejszállító is,a szemetes is,a közös képviselő is,a rendőr is-mindenki akinek pénz kerül a kezébe,kedves sorstársaim..
Ez van.
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.08.29. 18:13:09
apuc 2008.08.29. 18:21:20
Végre megértette valaki mit akarok.
Köszönöm ..
apuc 2008.08.29. 18:23:18
De lehetne egyet még indítani,ami soha sem fog indulni.
Ezzel a címmel:
Így lopták-lopják-lopjuk? szét az országunkat.
Sajnos nem bírná a szerver a terhelést,attól tartok,Drága barátaim!
fehso2 2008.08.29. 18:31:23
Értem, amit írsz, és tudom, hogy ez megy az országban, mégis úgy gondolom, hogy ez nem maradhat így. Ez a mutyizás már tényleg mindent átitat.
Én egyre kevésbé tolerálom ezt, de csak lassan lehet tenni ellene. Az, meg egyenesen szemétség, hogy a kollégái presszúrálják, kiközösítik, mert nem akar a bűntársuk lenni. Ez az ember jobbat akart magának mutyizás nélkül, és jobb is lett neki! Tett magáért, és nem állt be a sorba. És tudod, mit tennék én vele? Visszacsábítanám a Volánhoz háromszoros bérért, hogy tegyen rendet. Jutalmazza a becsületesen dolgozókat, ( a plusz jegybevételek nyereségének a felét a becsületes buszosoknak adnám, és mindenki jól járt)és rúgja ki a csalókat. Nyilván érdekeltté kell tenni a sofőrt, hogy beszedje a pénzt. Leginkább anyagilag.
Ha, azonban senki nem kezd ezekkel a dolgokkal semmit, neki is, és mindenkinek rosszabb lesz.
Az utasok is ludasak, mert pontosan a korlátolt magyar gondolkodás, a fillérbaszás ami tönkretette a kisboltokat, a ruhaipart, a mezőgazdaságot. Sokan a saját munkahelyük megszűnésében vettek részt a kínai piacozással, meg a Tescós dinnyével. Na, pont ilyenek a 100 forintot spóroló, jegy nélkül utazó kispolgárok.
2008.08.29. 18:39:25
Ofélia . 2008.08.29. 18:41:35
Nagy ösznépi játék.
Nálam speciel hányinger.
A becsületet meg a hagyma eldobta.
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.08.29. 18:51:39
2. Ha már politika. Kádárt azért utálja minden hazai politikus annyira, mert Kádár viszont utálta a korrupciót. Más kérdés, hogy kommunista volt, ami nem jó dolog, de meggyőződéses kommunista. És komolyan gondolta, hogy azt teszi amit tennie kell, és ami az országnak jobb. Ez sem volt jó. De ennek ellenére ment a mutyi ahol mehetett. Miért?
3. 5 forintért eladni a becsületet (mert valakinek annyit sem ér) a nagyobb bűn, vagy sok embernek, nagy pénzeknél nagy felelősséggel tartozni és rossz irányba hajolni?
4. Az orvos szerint ő tisztességes buszsofőr lenne, csak orvosként megy a brutális hálapénz, ugye a felelősség. A buszsofőr meg tisztességes ember lenne, de ennyiért a sok utasért felelősséget vállalni...
weatherby 2008.08.29. 19:00:10
Homeoffice 2008.08.29. 19:09:17
petyo 2008.08.29. 19:37:36
BushDoctor 2008.08.29. 19:38:29
petyo 2008.08.29. 19:40:19
petyo 2008.08.29. 19:42:33
LyukasBogrács 2008.08.29. 19:53:24
Olyan sofőregyenruhát vezettek be, aminek a nadrágján nincs zseb!
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.29. 19:59:15
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.29. 20:00:28
gregor gysi 2008.08.29. 20:02:45
Az összes politikus, rendőr, hivatalnok és köztisztviselő, sportdiplomata, diplomata, kurátor, kultúrattasé így működik.Miért lenne más , miért lenne kivétel?
Ez olyan emberi attribútum, amit nem tud levetkőzni.Ez olyan, mint a hiénáknál a falkaszellem.Ezt belülről nem lehet szabályozni.Erre valóak a tényfeltáró riportok, amiért valaki sok pénzt kap:), vagy a titkosszolgálati eszközök és akkor megérkeztünk a Stasi és a Securitate című "lábjegyzethez".
Flea 2008.08.29. 20:25:26
Pista Bácsi 2008.08.29. 20:38:15
www.szentinel.hu/index.php
www.dunasecurity.hu/index.php
Ez a két cég végez ellenőri munkát a Volánoknak. Nem hiszem, hogy a te gyomrodnak való munka lenne ...
Nem Penny hajója 2008.08.29. 20:40:21
Múltkor beszélgetett valakivel és hallottam, hogy Devecseren lakik az ürge.
Tehát Volánbusz a társaság neve és devecseri a sofőr. Gondolom ebből a párosításból nincs sok, tehát ha van rá szándék a társaságnál, akkor megkereshető az illető. Bár gondolom nincs rá szándék...
SLacc 2008.08.29. 21:03:46
miss pip (törölt) 2008.08.29. 21:15:07
ide a blogoddal, kivancsi vagyok :)
Abban egyetertunk, hogy itt kevesebb a mutyizas, de akkor is csak azt tudom hajtogatni, hogy ennek reszben az is az oka, hogy kevesbe vannak/vagyunk raszorulva. Es hat persze, h a magyaroktol tanultad, a lengyel meg a lengyeltol, az afgan az afgantol, stb.
Viszont ha lehet tenyleg szivesen elolvasnam a blogod.
miss pip (törölt) 2008.08.29. 21:17:05
Abramelin 2008.08.29. 21:45:54
Nagyon okos itt mindenki. Az a hülye aki ebbe nem megy bele. Ugyan úgy megvan ez a dolog más melóhelyeken is! Akinek meg nem jó hogy egy Debrecen - Békéscsaba távot 3000Ft helyett 1500-ért jár meg az hülye! Azokat a járatokat amelyek állandóan tele vannak, nem fogják soha megszüntetni!!!
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.29. 21:52:52
SLacc 2008.08.29. 22:00:01
Vladimir Harkonnen 2008.08.29. 22:02:37
-Hol a jegy?
-Nem kaptam!
Sofőr:
-Én adtam!
A végén természetesen én a 16 éves kölyök gyalog tettem meg az utolsó 3 Km-t. Egész idő alatt naivan az járt az eszemben, hogy a buszra csak akkor szállhatok fel, ha a sofőrnek felmutatom a bérletet, vagy veszek tőle jegyet! Miért nem egyértelmű, hogyha nincs jegyem, akkor a sofőr trükközik?
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.29. 22:17:50
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.29. 22:18:53
Boo 2008.08.29. 22:46:37
Waaslander 2008.08.29. 22:50:37
2008.08.29. 23:07:23
2008.08.29. 23:17:01
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.29. 23:19:18
Ez sajnos eben az országban már pozitív "megtérés", hogy elege lett és kiszállt.
bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2008.08.29. 23:49:15
DE!
Ha valakinek van egy kis esze, az rájön, ha mondjuk az utasok 70%-a zsebbe fizet, az a járat statisztika szerint kihasználatlan. Ritkítják, rosszabb esetben meg is szütetik.
(Érdekes, a Kapos Volánnál mindig adnak jegyet, még diákot is kértek.)
Ezért gondolom azt, h 5-15% "elfér" zsebben, de nem több! Vegyük figyelembe, hogy ezért a pénzért hétvégén és ünnepnap is dolgoznak.
Normális fizetés kellene, és aki amellé próbálna zsebrevinni, az repülne. De itt még nem tartunk.
Még valami: ha másik cég, 3-4000Ft-ra az ellenőrt is le lehet fizetni, örül annak a 3 ezernek, nem saját részre pedig 6-ot kéne beszedni, amiből ő keveset lát viszont jutalékként.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.29. 23:52:30
Igaz hogy tényleg adtak mindig jegyet.
De mint írtam sok már Volán is.
Sőt egyszer a jászsági Volánnal is utaztam (nemtom hogy híjják) de azon is adtak jegyet. Mondjuk az is volt vagy 5 éve...
lajosss 2008.08.29. 23:56:48
sajnos olyan elbaszott a helyzet magyarorszagon,hogy talan csak a jo isten tudja mi lenne az udvozito megoldtas,
egy biztos nepbetegseg magyarorszagon a lopas,vaLAMILYEN SZINTEN MINDENKI LOP A CEGTOL AHOL DOLGOZIK,lehet megsertodni a munkahelyi telefon szemelyes celra hasznalata is az:)
ameddig ez igy marad addig sulyed magyarorszag,sajnos nem tudom mondani hova,mert alig van mar hely ahova meg sulyedhet.
bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2008.08.29. 23:56:53
A Balatonendréd- Zamárdi -Siófok járathoz volt szerencsém, de egyszer a Szántód felé menőn jöttünk vissza Zamárdiba.
Tudom, az Balaton meg idegenforgalom, de a járatok kinézete, a kérem és a köszönöm szavak használata mind2 oldalról azért példaértékű.
A legendás járatsűrűségről hallottam, mégpedig olyat, hogy a falu fizet a Volántársaságnak, h a busz bemenjen oda...
manualis mammografus 2008.08.30. 00:02:40
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.30. 00:03:46
Agyam eldobom :D
manualis mammografus 2008.08.30. 00:06:14
bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2008.08.30. 00:26:41
Arra kíváncs leszek. :D
A Tesco-titok után szerintem már nem lepne meg...
manualis mammografus 2008.08.30. 00:30:56
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.30. 00:50:53
potyus 2008.08.30. 05:19:38
Mondhat mondenki amit akar, lopni csak az államtól lehet, és ,imdenki meg is teszi ha van rá alkalom, aztán a "rohadt kommonisták, a szakbarbárok, semmit sem csinálnak jól, Gyurcsány monnnnnyon le". Majd jókat röhögnek az ilyen és hasonló eseteken, meg népszavaztatunk, nehogy a befektető elégedett legyen, meg jusson pár ezer új munkahely Gyöngy9s városának, neeeem csak nehogy ez a hazug ember dicsekedhessen a következő választáson, hogy nézzék sikerült valami jót is tennünk.......
MOCSOK egy vagyunk, de mi tehetünk róla, szegény nagyapám mondta, "mindenki olyan virágot szagol, amilyent szakít magának". Hát anno én tevékenyen részt vettem a demokratikus átalakulásban, úgy látom elsiettem....
klacus 2008.08.30. 05:56:30
Mennyibe kerülne egy kibaszott kamera a buszra, vagy egy jegyautomatát a buszra kirakni. Azért nincs megoldás, mert meg sem akarják oldani igazán. Vagy a kedves sofőr kapna valamit az eladott jegyek után, vagy mit tudom Én. Szagértelem kéne, meg elszánás.
ódri 2008.08.30. 07:42:35
Egyébként köszönet az írásért. Nem lehet könnyű ilyen légkörben dolgozni, ennek ellenére azt gondolom, h. nem kell minden kollégát szeretni, lehet tisztességesen dolgozni, mert pontosan akkor lesz változás ha kiderül, h. az egyik járaton emelkedik a hivatalos jegyeladások száma. Ehhez kell egy kis gerinc és következetesség, szerintem úgy könnyebb élni és tükörbe nézni. Azt pedig nem értem, h. miért számít olyan emberek véleménye akik az utasok és a munkáltató zsebéből vesznek ki pénzt? Az egyén is hat a világra.
MedicineCrow 2008.08.30. 07:44:47
A határmenti buszjáraton (név és cím a szerkesztőségben) nekem a sofőr első alkalommal jegyet adott (idegen arc voltam, nyilván), de nem számolt azzal, hogy csak a háta mögötti ülés szabad. Ide ülvén tűnt fel, hogy az utánam felszálló 29 utas (számoltam) egyike sem vett jegyet, hanem az előre kikészített félárat a sofőr kezében csúsztatta, és jegy nélkül lépett beljebb. Legközlebb, amikor a sofőr már megismert, csak megkérdezte, kérek-e jegyet.
A tragédia valóban az, hogy 1. ezek szerint a bliccelés (lopás) széleskörű összjátékon alapul, azaz kulturálisan beágyazódik. 2. Mi lesz a helyi buszjáratokkal, ha azokon (jegyekben mérhetően) alig utazik valaki?
Magyarul nem gondolkodik előre senki még a közeljövőn sem, nemhogy a lopáskultúra (tisztességtelenség-kultúra) hosszútávó következményein.
Utóirat: EU előírás szerint a sofőröknek időnként meg kell állniuk pihenőre. Ez a megállóhely történetesen a szomszéd faluban a kocsma előtt van. Mire használja pihenőjét a magyar sofőr? Hogy a söröcskéjét (csak egy pohárkával iszik) egy vodkával (mert annak nincs szine és pálinkaszaga) felhigitsa. Szokása köztudott (kollégája mesélte), a múltkor már figyeltem, és tényleg. Nem viz volt abban a pohárkában. Ezek után értetlenül állunk a szükségképpen valamikor bekövetkező tragédiák előtt. Minek kellene történnie, h az emberek tömegével (!) végre felelősebben gondokodjanak, és komolyabban vegyek ebben az országban a szabályokat?
kutya vacsorája 2008.08.30. 08:10:55
más kérdés az elméletben "áldozat" (meglopott) volán hozzáállása: nem hiszem,h.ne tudnák,h.az a járat,amit kórós nemhasználás miatt megszüntettek, valójában zsúfolásig volt tele minden nap.
T2006 2008.08.30. 10:19:11
Bugreport 2008.08.30. 13:26:25
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.08.30. 14:01:45
Kádár meg nem véletlenül építette föl a "legvidámabb barakk"-ot a kompromisszumos politikával: megetetette a szovjet kecskét a kemény intézkedéseivel, de azért maradt valami az ország-/népkáposztából is. Csakhogy ész nélkül vett föl az ország hiteleket, hogy jól éljenek a vezetők - nem Kádár; ő hokedliről ette a krumplilevest! -, mert azok nem kommunisták voltak, hanem szimpla gazemberek - mint ezek a mostaniak is. Ráadásul, sajnos, arra sem jöttek igazán rá, hogy a szocializmus-kommunizmus csak akkor működik, ha az emberek megértik, miért jó az nekik, és képesek feladni az részben ösztönös, részben évezredeken keresztül beléjük plántált imádatát a magántulajdonnak. Na, ezért volt a mutyi meg a lopkodás. (Kínában, persze, "jól működik": ha probléma van, "rendet tesznek".)
Egyébként kommunistának lenni jó dolog. Olvass utána, hogy mi valójában a kommunizmus. Ha szereted a Star Treket a benne megmutatott földi társadalom miatt (is), akkor már jó úton jársz! ;-)
manualis mammografus 2008.08.30. 15:30:43
a nekem legjobban tetszo modszer az volt, hogy az ellenorok egy darab buszra nem szallnak fel, soforoknek leadjak a drotot, hogy ki hol es mikor nyomja ki az ellenorzoszelvenyt. majd beballagnak az egyik kavezoba, kocsmaba, odamennek a soforok a szelvennyel es a menetlevellel. majd nap vegen a boritekkal. zsenialis :)
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2008.08.30. 16:14:06
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2008.08.30. 16:15:32
manualis mammografus 2008.08.30. 19:05:26
Mylady 2008.08.30. 22:04:21
Főleg a nagy kánikulában.
Volt ugyan légkondi, de a sofőr nem volt hajlandó bekapcsolni. Mindig azt mondta, nem lehet, mert sokat fogyaszt.
A busz kb. 1 óra után mindig annyira tele volt, hogy mozdulni nem lehet. Volt olyan megálló, ahol meg sem állt, úgysem fért volna fel senki. Rendszeresen elhangzottak olyan mondatok, hogy "kérjük, álljanak lapjával, akkor még két ember felfér".
Nos, így kellett a 4 órás utat megtenni, kánikulában, levegő nélkül.
Át is szoktam vonatra, ott legalább könnyebben meg lehet mozdulni és az ablak is nagyobb.
A tesóm viszont jobban szerette a buszt a vonatnál (más viszonylaton), mert a buszon a sofőrtől függ, mennyi a jegy. És nyilván olcsóbbra jön ki a vonatnál.
ganjagym 2008.08.31. 00:32:53
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.31. 00:49:04
Különösen télen jó, amikor az emberek által térfogat 2-szöröse a normálisnak (kabát miatt).
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2008.08.31. 10:05:54
'Jóreggelt, az Örsig kérek szépen egy egészet'
'200ft-ért jó lesz?' (450ft volt a jegy)
'köszönöm, de elszámolok vele a munkahelyen'
és szó nélkül adta a jegyet. Ezt csak párszor kellett eljátszani, onnantól tudta, hogy nekem kell a jegy. Persze az elszámolás kamuduma volt és utáltam a sorfőrt, a rendszert és magamat is, amiért nem voltam képes azt mondani, hogy 'uram én nem mutyizok, adja a jegyet'.
apuc 2008.08.31. 19:32:42
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.31. 19:33:53
Elmaszkírozni a vezérigazgató bácsit, és utazzon 1-2 vonalon párszor.
Asszem megtanulná mi a magyarok istene.
Pumesz 2008.09.01. 13:39:58
Szaracén 2008.09.01. 14:13:27
Természetesen ugyanez vonatkozik a korrupt parkolóőrökre, rendőrökre, állami tisztviselőkre. Mert ne legyenek illózióink: ezek a jelenségek a vezető beosztásban dolgozók szemhúnyása nélkül nem lehetnének. Én elnézem, hogy te lopsz, csak ne akarjál több fizetést, mert a járulékaiba belerokkan a cég.
Kulics 2008.09.01. 14:18:19
Kedves naiv koléga ! Gondolod nem tudja a vezérig hogy mi megy ott lenn ? Tudja, mert pont az megy odafenn is. Állami vállalatoknak például kötelező alkalmazni az AAM nevű tanácsadó céget havi sokmillióért. Ez a pénz megy az állampárt kasszájába több áttételen keresztül. Lásd: BKV, Állami Foglalkoztatési Hivatal...stb
Milyen erkölcsi alapon lépjen fel a sofőr ellen a vezér, ha a társadalom minden szintjén megy a lopás ????
werderatti 2008.09.01. 21:08:29
Rendszeres olvasó vagyok itt és más Index blogokon is, viszont most először szólok hozzá egy vitához, mert most lett elegem abból, hogy a nagyarcú ügyeletes megmondóemberek, mint Ön is, és sokan mások is, a teljesen becsületes és tiszta ún. magyar magánszférából, rendszeresen megmondják a tutit a magyar köztisztviselőkről, államigazgatásról, anélkül, hogy akár csak homályos képük lenne a témában. Ezennel kikérem a magam és más tisztességesen dolgozó, becsületes köztisztviselők, közalkalmazottak nevében az Ön által tett általánosító és előítéletes megállapításokat, amelyek jól tükrözik az Ön emberi és szellemi színvonalát. Ajánlom, kicsit tájékozódjon, mielőtt ilyen hozzászólásokra ragadtatja magát. Én nem állítom, hogy eddigi 5 éves köztisztviselői pályámon ne gyűjtöttem volna be rengeteg negatív tapasztalatot, de nem kell általánosítani: még sokan vagyunk, akik komolyan veszik hivatásukat, rendesen elvégzik munkájukat, és nem érintettek semmiféle korrupcióban. Még valami: az ún. magyar magánszféra egy cseppet sem jobb, mint a közigazgatás, sőt... Mindenki szálljon magába, javaslom Önnek is...
Üdv
NA
moli 2008.09.02. 09:53:10
VilMarci 2008.09.02. 10:14:09
CID 2008.09.02. 15:42:56