Tékozló Homár

Az OTP tagad, majd 30 napot kér az ellenőrzésre

2008.11.03. 01:50 | ge | komment

Mirko dán kollegájának rendelt a saját nevére egy laptopot, amit online, a dán kolléga hitelkártyájával fizettek ki. Ám a laptopot már nem vehették át: az OTP felfüggesztette a tranzakciót, mert gyanúsnak ítélték, hogy egy magyar állampolgár megrendeléséért egy multinacionális svéd bank dán leányvállalatán keresztül egy dán állampolgár fizetett. Az ügy kivizsgálását 30 napra vállalták, amiből 1 elmenne arra, hogy e-mailben tisztázzák az ügyet a dán bankkal, de mire kell a többi 29?

Történt, hogy dán munkatársam megkért, ugyan segítsek neki laptopot választani, merthogy itt(hon - nekem) olcsóbb. Vázolta az igényeit, megmutattam neki a választékot - meg is jelölte az ezres Asus eeePC-t. Ez vasárnap volt, éppen erősen bedőlt a forint, szóval általában az aktuális árfolyamokhoz való igazodás lehetőségének érdekében a legtöbb kereskedő "rendelésre" állapotra tette a termékek java részét.

Ekkor régi jól bevált forrásomhoz (3% kedvezmény nem sok, de 15000 forintonként már egy sörnyi spórolás...), az Extreme Digitalhoz fordultam, ahol - csodálatos módon - vidéki nagyvárosomban még volt raktáron a fehérből. Gyorsan meg is rendeltem személyes átvételre (bár tudtam, hogy a melóból nem tudok majd elszabadulni, megbízottam - jóbarátom - fogja átvenni a terméket, a posta a kolléga hazautazásának közelsége miatt sem játszott), majd dán barátom mondta, hogy ne vacakoljunk készpénzzel, ha már van lehetőség on-line fizetni. Ám legyen. Kártya elő, formot kitöltjük, klikk. Tranzakciószám megjelenik, kis késlekedés után megkapom az e-mailt és az sms-t, hogy termék fizetve, átvehető. Snitt.

Másnap hív a megbízottam: nem akarják neki kiadni a gépet, annak ellenére, hogy elláttam a szükséges papírokkal. Nem is ez a probléma, hanem hogy nem kapták meg a pénzt az OTP-től. Rendszerhiba volt. Mondom, nem érdekel, kaptam értesítést, hogy kifizettem, adják ki, a bankkal meg játsszák le kettesben. Oldja meg. Kicsit később kapom a drótot, hogy állítólag ("off the record" információ: első kézből, de hivatalosan nem felvállalható) az OTP felfüggesztette a tranzakciót, merthogy visszaélésgyanús az ügylet (magyar állampolgár megrendeléséért egy multinacionális svéd bank dán leányvállalatán keresztül egy dán állampolgár fizessen), készpénzre kiadják a cuccot, egyébként a bank 30 napra vállalja az eset kivizsgálását.

Na, itt felhorgadt bennem a parasztvér, megüzentem az üzletnek, hogy számíthatnak személyemben egy makacs és kitartó fogyvéd. harcosra, ha nem oldják meg a dolgot, addig is utánaérdeklődöm a banknál. OTP helpdesknél egy "kedves, ántipatikus fiatalember" fogadta a hívásomat, aki rögtön visszaélésnek nyilvánította, hogy ha én fizettem a kártyával. Elmagyaráztam neki, hogy az eset úgy történt, hogy én megrendeltem, a dán meg fizetett a saját kártyájával érte, és ha ez visszaélés, akkor mennék is börtönbe, mert megesett már egy párszor, hogy az Edigitalnál az én nevemre rendeltünk ismerősöknek a kedvezmény meg ez-az miatt. Miután ezt megemésztette, elmondtam neki, hogy értesülésem szerint az OTP felfüggesztette a tranzakciót. Kérdésem az lenne, hogy ha én prezentálom a dánt útlevéllel-bankkártyával a helyi kirendeltségükön, ahol is a fiatalember leteszi a nagyesküt, hogy valóban ő a vásárló, akkor esetleg feloldják a felfüggesztést? Nem tudja, de megkérdezi a felettesét.

Kis türelem után visszatért, hogy kioktasson, az OTP mint elfogadó bank nem függesztheti fel a tranzakciót, valószínűleg a Nordea függesztette fel, velük beszéljen a dán. Nézek bután, hogy akkor hogy jutott el a szituáció (és a pénz) odáig, hogy az Edigital értesítsen engem, hogy a termék "fizetve, átvehető", meg hogy esetleg a fejlett Nyugat-Európában ha egy bank gyanúsnak is tartja, hogy a messzi és rossz hírű, Nigerhez viszonyítható megbízhatóságú Magyarországon fizetne egy ügyfele elmeroppantó 400 eurónyi helyi lópénzt, esetleg felhívja, hogy "helló, tényleg?" - akármilyen nehezen is elképzelhető ez itthon.

Persze ezen ne múljék a probléma megoldása. Kollégám felhívja a bankját, majd közli, hogy pontosan az a helyzet, amit tippeltem: az összeg nem jelentős, a tranzakció nem gyanús számukra, elküldték rendben, nem függesztették fel az átutalást. Akkor esetleg forduljunk ismét az OTP helpdeskhez, hogy ugyan mégis hol és miért lebeg ég és föld között a pénz, mint Mohamed koporsója? Rokonszenves hölgyet kapok a vonal másik végére, aki - a kiinduló információk és a fejlemények ismertetése után - vállalja, hogy megnézi, tulajdonképpen mi is történt. Sok várakozásba telik, de az tranzakció körülbelüli időpontja és a kártyaszám fejében megtudom, hogy tranzakciós hiba történt, az ügyfél tizenöt napon belül visszakapja a pénzét, ha nem jogosult rá a bolt.

Miután biztosítottam személyes hálámról az érdemi segítségért, mint a bank képviselőjét, megkérdeztem, hogy ugyan mégis hogyan tervezik kárpótolni azt, akinek a pénzét így befagyasztják két jó hétre, sőt mi több, az illető duplán nélkülözi a pénzt, ha esetleg tényleg meg akarta venni a terméket, és így kénytelen kápéban is kifizetni? A hölgy színtelen hangon elmondta, hogy lehetőségem van panaszt tenni. Még egyszer megköszöntem neki a segítséget, majd a hangfelvétel kedvéért megjegyeztem, hogy akkor erről a sztoriról értesítem a Fogyasztóvédelmet és téged is. (Aztán jobban átgondolva a Fogyasztóvédelemnek küldeni levelet kevesebb értelmét látom: nem akarok csatázni, csak tájékoztatni a közönséget, hogy jártam.)

Dán kolléga mondja, hogy sebaj, ha biztos, hogy visszakapja az átutalást, és ha időben elszabadulunk a munkából (nem mindenkinek nyolctól négyig tart a melója), akkor kifizeti készpénzben, csak legyen már meg a gép. Zárás előtt úgy háromnegyed órával sikerül is megérkeznünk a boltba, ahol is azonnal letámadtam az üzletvezetőt: ha tranzakciós hiba volt, akkor nem érdekel a nyehésségük a bankkal, hoci a pakkot, ők meg várják meg, hogy megérkezzen a pénz, elvégre irányomban már elismerték a pénz átvételét. Üzletvezető türelmesen végighallgat, majd szintén türelmesen közli, hogy nem egészen úgy van ám, mert ők egyfelől nem akarnak bukni az ügyleten (amit egyébként megértek), másfelől pedig - és itt (disclaimer: természetesen nem tőle, mármint az üzletvezetőtől) manifesztálódott a kezemben egy fax, amiben az OTP leszögezi, hogy mint gyanúsat, 30 napra felfüggesztették a tranzakciót. Hát ennyit arról, hogy mit lehet nekik, és mit nem, valamint hogy akkor mi is történt igazából, legalábbis ahogy a helpdesk elmondta.

Gyorsan megállapodunk abban, hogy az OTP mint a legnagyobb magyar bank egyen sünt, hogy harminc nap kell neki, hogy a telekommunikáció korában a kibocsátó banktól megerősítést szerezzen egy gyanúsnak talált tranzakció kapcsán, majd ha már ilyen szépen közös nevezőre jutottunk, szépen elkezdtük összeszedni a biztosítékokat, hogy mit is kell tenni, ha a pénz véletlenül nem jutna vissza a határidőig Dániába. Ezután még volt egy kis izgalom, mert az utolsó, vitrinbe zárt darabot rendeltük meg, viszont a felfüggesztett tranzakció miatt nem tudják törölni a megrendelést, hogy újra megrendelhessük, átrendelésre nincs mód (plusz a leszállítás ideje is kérdéses), és persze lehet, hogy nem kéne megpróbálkozni a dán kártya újbóli használatával. Telefon, fejvakarás, pár perc múlva felcsillanó szemek: amíg ők kiveszik a vitrinből és összekészítik a gépet, addig mi fáradhatunk a kasszához, és fizethetjük (az én hamisítatlan magyar - OTP-s - kártyámmal, de ez már a legkisebb) "a körülményekre való tekintettel" a kedvezményes árat.

Úgyhogy ezúton szeretném az Extreme Digitalnak és a meg nem nevezett városbeli kirendeltség üzletvezetőjének újra és nagyon szépen megköszönni a rugalmasságukat és a segítőkészségüket (erről már többedszerre van szerencsém meggyőződni), valamint kifejezni azirányú reményemet, hogy az OTP Bank jelen formájában azok között lesz, akiket elsőként állít majd falhoz a forradalom (courtesy of Douglas Adams). A pénzre pedig még várunk egypár napot.

Tanulság nincs, remélhetőleg hasonló eset senkivel nem fog előfordulni.
Üdvözlettel:
Mirko

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

s.g. · http://soccergirl-sgblog.blogspot.com 2008.11.03. 02:06:46

végigolvastam, és még úgy is első

cseresznye1 2008.11.03. 02:30:41

dobogó és el is olvastam :)) na ennyit az elsömásodikharmadikozásrol :)):)

ezüstpatak/wombatföld 2008.11.03. 03:00:43

ehhhe, na ilyenkor annak a jó, aki egy másik időzónából olvas... :)
Amúgy meg én nagyon csodálkozom, hogy még ki az a lúzer, aki az OTP-nél bír számlát nyitni...

s_marky 2008.11.03. 03:53:13

kommunizmus maradványa = OTP,MÁV,BKV és társaik
Min kell meglepődni?

Megdobbent 2008.11.03. 04:02:13

Akkor olvasd el a rajfajnzent is te folama :>

tom-tom 2008.11.03. 04:11:50

Nalunk, (nyugati part a nagy vizen tul) nem stornoznak, illetve tartanak fel egy tranzakciot sem, kiveve, ha nagysagrandekkel megugrik a szokasos koltesi index. Az, hogy ki es hogy kinek a kartyajaval es hova kiszallitva az csak reszletkerdes. Orulnek, ha az ember kolteni akar es az o kartyajukat akarja hozza igenybevenni... csak ennyit

ezüstpatak/wombatföld 2008.11.03. 05:43:41

tom-tom, itt fejjel lefelé is hasonló a hozzáállás... még a mozgó fagyiskocsiban is lehet kártyával fizetni. ;)

Secnir 2008.11.03. 06:58:06

"Úgyhogy ezúton szeretném [...] kifejezni azirányú reményemet, hogy az OTP Bank jelen formájában azok között lesz, akiket elsőként állít majd falhoz a forradalom"

már falhoz állította.
OTP részvény: 3369 forint. volt már asszem 10000 is.
lehet, szüksége van a te 400 ejródra a válság kezeléséhez. gondolom használják egy hónapig, adják-veszik,ahogy hullámzik a forint. a kamatokat meg nem látod, csak egy hónap múlva az alapot.

EL LOBO - A farkas · http://joljarok.hu/blog 2008.11.03. 07:45:18

A harminc napos felfüggesztés már egy remek határidő.
Ha majd csekken küldi a dán barát vagy a svéd a pénzt, akkor negyven napra zárolja a számlád az OTP.
(Azért negyvenre, mert akkor két havi számlavezetési díjat tehet a nem számlavezetési tevékenységére.)
Az Internet korában minden bankot leváltanék, amelyik egy tranzakciót nem képes tíz perc alatt "átvilágítani". Ehhez képest a harminc és a negyven nap is kőkorszaki időegység, lovasfutáros őrület.
Konkrét esetem:
www.bognarstudio.hu/blog/archives/115

۝merta-X 2008.11.03. 07:54:30

- Kurva istenit!
Részlet a Coen testvérek új filmjéből (Burn After Reading)

- Ja.
- Mit tanultunk, Palmer?
- Nem tudom, uram.
- Faszán én sem. Talán azt, hogy ezt még egyszer ne csináljuk.
- Igen, uram.
- Mondjuk, szar se tudja, mit csináltunk egyáltalán.
- Igen, uram. Nehéz lenne rámutatni.
- Kurva istenit...

Dr.Bio74 2008.11.03. 08:23:01

Secnir

Az OTP falhozállítása korunk egy jellegzetes bűntetése, mert Ő áll oda, de te fogod a golyókat érezni.

Secnir 2008.11.03. 08:29:47

bio:
hát én nem. semmiféle kapcsolatom nincs a zotépével, hacsak annyi nem, hogy mindennap elmegyek előtte motorral...

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.11.03. 08:29:48

Aki Asus EEE-t fizet OTP-n keresztül EDigitálban sikeres ember-EEE????

Layosh 2008.11.03. 08:44:04

Az Edigital egy ilyen rendes bót. Szeretek náluk vásárolni. Volt nekem is egy bankos sztorim. Laptopot vettem náluk, 170000 a végösszeg, a kártyám meg 100000-ra volt korlátozva, persze telefonon nem segítettek a banknál (raiffeisen - így kisbetűvel). Másnapig jegelve a cucc. Másnap be bankba 1 óra várakozás után meguntam és felhívtam a telebankot, hogy eltudjak valakit küldeni a k.va (oda). Az ügyintéző javasolta, hogy vegyek ki kp-t a többit meg fizessem kártyával(ezt előző nap nem tudom miért nem ajánlották). Nagyszerű, el boltba, mondom jöttem a cuccért, de vegyesen fizetnék..hopp azt nem lehet, nincs felkészítve rá a rendszerük. Na ekkor meguntam és mondtam, hogy akkor én ide vissza nem sétálok még egyszer. Az eladó telefont ragadott, hívta a központot, mondta, hogy ez van, vagy megengedik, vagy ugrik 170k. Érdekesmód megengedték :)
Azóta is náluk vásárolok, mindig rendesek, segítőkészek és jók az áraik. A raiffeisen-t otthagytam, elmentem másik bankoz...

HandG 2008.11.03. 08:59:46

Ha jól értem..... a 3% kedvezményért honfitársunk saját elérésén keresztül rendelte meg a terméket, de más nevére szóló bankártyával fizetett?

Mert, ha így van korrekt az eljárás!
Felmenne a pumpa nálam, ha az én bankártyám adatait beütve (ami ellopás esetén simán hozzáférhető) egy nyilvánvalóan másik személy vásárolna.

Nooooooormális elgondolás ez kedves panaszos????!!!

Miért nem a dán kolléga nevével regisztrált elérésen keresztül vásárolt?

Magam_a_Mondomét! 2008.11.03. 09:01:10

BalatonfürEDE-n nincs is digitál! Extrém az van, de digitál nincs és ez FONTOS!!!!
Anyád várjon a sarkon tizennégy: nulla-nullakor!

ex-Zep 2008.11.03. 09:07:44

faszkorbácsot az ótépének!!!

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.11.03. 09:19:23

Layosh 2008.11.03. 08:44:04
természeten a ZooTéPéhez, mert ott batz papuccsal verik a fejedbe, hogy a gyanús utalások ellenörzésének átfutása 30 nap! ez FONTOS!

LouiS 2008.11.03. 09:23:04

A 3% kedvezmény konkréten nem OTP kártyához, hanem T internetes előfizetéshez kötött (TIPP-nek hívják) és minden T internettel rendelkező számára elérhető... Nem csak az Edigitnél, hanem könyvvásárlásnál, kajarendelésnél is.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.11.03. 09:34:32

a megvárárolni kívánt laptop eredetileg nem palkovicsnéjé volt!?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.11.03. 09:59:09

Miért nem mész egy rendes bankhoz?

2008.11.03. 10:02:33

En hasonloan jartam... Angol katyaval fizettem ocsem neven Kanadaban online egy Dell gepert. Az is vagy 1 het volt, mire megemesztettek es elfogadtak a tranzakciot. Persze az 1 het az nem 30 nap, es igazabol nem is a bankoknak volt bajuk vele, mert az ilyen osszegek ott nem utik meg az ingerkuszobot...

OTP szarjon sunt. Lehet el kene adni a reszvenyeket, mert nehany ilyen homar cikk utan eleg rosszul fogok jarni :)

elwood 2008.11.03. 10:22:57

"remélhetőleg hasonló eset senkivel nem fog előfordulni."

most akkor, hogy is lehet ezt elkerülni ?
vásárolok egy megbízható csúcsbank ( ha lenne ilyen ) kártyájával , de az OTP félúton lenyúlja mint a fogadó bank ?

össztönözzük a E-digital-t hogy váltson bankot ? kérdezzük meg vásárlás előtt minden üztetben, meg a neten is, hogy ki a fogadó bank ?

hát nem tudja a pszáf valagba rúgni ezt a lúzer bagázst ?

Koronás Udvari Chinpoko Mester 2008.11.03. 10:35:07

tom-tom:
"alunk, (nyugati part a nagy vizen tul) nem stornoznak, illetve tartanak fel egy tranzakciot sem, kiveve, ha nagysagrandekkel megugrik a szokasos koltesi index. "

Csödbe is ment a világ... :P

2008.11.03. 10:49:54

zep, szarjal sunt, de felnott meretut!

Jemi 2008.11.03. 10:55:28

Az Edigitálnál miért nem müködik a vegyesfizetés? nekem még egy ruhaboltban is engedték. mondták nekik igy egyszerubb, mintha fizetnék kártyával majd utána kézpénzzel.

elwood 2008.11.03. 10:59:25

Te zep, Madarász Péter keresett, szeretne beszélni veled.

kadaj01 2008.11.03. 11:11:56

Lehet, hogy én hülye vagyok, de úgy gondolom, hogy ebben az esetben teljesen jól járt el az OTP.

elwood 2008.11.03. 12:01:01

kadaj:
nem vagy hülye, legalábbis ezért nem :-).
Az OTP jól járt el, hogy felhívta a figyelmet egy lehetséges visszaélésre, de hogy a tényleges ügyfelek kérésére ne tudja feloldani a zárolást ... az elég nagy baj. 30 nap ?

különvélemény 2008.11.03. 13:42:56

kadaj01 2008.11.03. 11:11:56
"Lehet, hogy én hülye vagyok, de úgy gondolom, hogy ebben az esetben teljesen jól járt el az OTP."

Tényleg?
Na akkor nézzük, tehát beterhelte a kártyád, és ráült az ügyre, remek eljárás egy külföldivel szemben. (a magyar emberek már hozzászokhattak az ilyen ügykezeléshez)
Felvette az anyabankkal a kapcsolatot? nem
Értesítette az értékesítőt? nem

Mégis mi alapján vizsgálódott volna?
Ha nem tetszik neki a tranzakció, akkor vissza kell utasítani már fizetéskor.
Ha csak gyanús, akkor értesíteni az anyabankot, hogy kérdezze meg ügyfelét.
Ezzel egy időben értesíteni az eladót, hogy vegye fel a kapcsolatot a vevővel.

De nem látunk mást, csak a szokásos magyar töketlenkedést.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.11.03. 14:21:54

Azt csak sejtem, hogy azért volt ez a blokk, hogy ne lehessen visszaélés. Dícséretes. De úgy gondolom, hogy ezt a VÁSÁRLÓ bankjának kellene néznie, de ha már a Bizalom Bankja is nézi, tényleg értesíthetné valamilyen módon (ami nem levél a póstán keresztül) hogy mi a fennforgás.

Nekem eccer egy vodáscsaj 2x húzta le a kártyámat, mert az első tranzakció hibára futott (analóg vonalas terminál úgy láttam, ez biztos néha előfordul - kössz, Matáv) persze a hibapapírt ilyenkor el kell tenni, így is tettem. Amint kiléptem és eljöttem jött az SMS 2x... felhívtam a Citi-t, hogy ez most hogy, ahol megnyugtattak, hogy ott is 30 napon belül visszateszik a pénzet.

Szerencsére a tranzakció után 11 órával visszajött a pénzem és a vodaközpontból hívott egy csaj, hogy elnézést kérjen és majdnem meghívott egy ebédre és egy jó szexre. Sajnos csak majdnem.

Nem tom a citi-e vagy a voda-e volt a jó fej, hogy csak pár órát használták 2500Ftom, de nagy riszpekt érte!

Amúgy életemben 1szer volt OTP betétkönyvem.

6 éves voltam és 1-2-5-10-20-50Ft-os bélyegeket kellett beragasztanom egy füzetbe amit a tanév végén egyben visszakaptam....

Ofélia . 2008.11.03. 14:39:56

Asszem én sík hülye élhetetlen gyepesagyu vén fa@ vagyok mivel nem értem, hogy miért kell palkovicsné laptopját ennyire körmönfont módon beszerezni.

Így a felébe kerül?.

Mondjuk ha valakinek megér 10 százalék haszon egy előre látható tortúráért hát lelke rajta.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.11.03. 15:25:21

Én DVD-lejátszóhoz akartam venni póttápegységet Hollandiából, és egy német ismerősöm fizetett érte. (Miért? Mert lógott nekem egy csomó pénzzel, és mert neki ingyenes volt az EU-n belüli átutalás. Igaz, akkor Magyarország is EU-tag volt, de ezt a magyar bankok még "nem tudták".) A pénz megérkezett, balfaszkodott vele a cég, először talán butaságból, utána viszont egyértelműen rosszindulatból. Hajszálpontosan egy év múlva kaptuk vissza a pénzt. Bővebben: www.fogyasztovedelem.com/forums/index.php?showtopic=2027

Mirko 2008.11.03. 19:04:25

Itt olcsóbb, mint ott, a három százalék igazából csak az én igyekvésem eredménye: utána a kolléga megvendégelt másodmagammal egy első osztályú étteremben, jópárszor akkora számla értékében, mint amennyit spórolt vele. (Nagyságrendileg szerintem az egész "vásároljunk laptopot Magyarországon"-kérdéskörön spórolt összeget megettük. Csak mert segítek neki, nem tisztem beleugatni, hogy miért itt, miért ezen, miért ennyit akar takarékoskodni. A gondom nem is ezzel van, hanem hogy miért kamuzik, miért nem fogadja el a személyes jóváhagyást, miért tohonya az OTP.) Nem ezen múlott, hanem azon, hogy itthon úgy általában olcsóbbak a dolgok, így a számítógépek is, viszont a forint bedőlése miatt szinte lehetetlen volt on-line ügyintézni (senki nem mert semmilyen árat mondani / kiírni), mert mindenki félt, hogy ha reggel mondanak 100000 forintot, és estére csak tíz forintot erősödik az euró (ami igencsak kinézett), akkor kábé bukták a kisker árrésüket. Örültünk, hogy az Edigitálnál lehet még kapni (tehát van raktáron), és a kolléga mondta, hogy akkor az egyszerűség kedvéért ki is fizetné a saját kártyájával - on-line, ha már a lehetőség adott, hogy a megbízottunknak már tényleg csak át kelljen vennie. Meg ahogy azt Móricka elképzeli, mondhatni.

...és nem, több irányból sem vagyok / vagyunk sikeres ember(ek). :]

gumby 2008.11.03. 20:26:41

fú Layosh, a bank jól jár el, a kereskedőnél a lusta az eladó lenyom egy "kamuhívást" és utána a bankot szídod a didzsit meg dicsőíted? háááát... bár végülis ilyen sztorik nélkül homár se lenne... lényegében a psoztok 95%-a hasonló

venator 2008.11.04. 09:12:00

Dán kolléga, Nordea-s számlával otthon vesz gépet? Ha megrendeli dániából vagy akár angliából három nap alatt megérkezik, úgy, hogy magyar cég nincs is a közelében a pénzének. Nem valami sikeres. Biztos azt hitte, hogy úgy megy mint dániában.

DrJohnson 2008.11.04. 12:56:50

Most nem tudom mit kell itt sipolni, nekem mar tobbszor probaltak a innen-onnan osszelopkodott adatokkal a bankkartyammal szorakozni, new yorktol malajziaig, ugy hogy a bankkartya fizikailag nalam volt es idiag a bankom ezt mindig kiszurta magatol, megalitotta a tranzakciot, letiltotta a kartyamat es ket napon belul kaptam egy ujat. Ingyen. Ja, es ez a civilizacioban tortent, nem Magyarorszagon. Bosszanto? Igen. A bank tehet rola? Nem. Fel kene fogni hogy ezt a bank a te vedelmedben csinalja, nem azert hogy kiszurjon veled. A 30 nap azert kicsit huzos, de a tiltassal nincsen semmi baj.

Nyálkás Compó 2008.11.05. 22:57:00

Egy kis OTP. Történt, hogy megtankoltam a vasat hétvégén, -utolsó gurulás idén valszeg - bő 3 ropi, nézem otthon az sms-eket, hogy 3 ropi levonva, ellenben van bizony több, mint 30 ropi hiány. Másnap bebaktat OTP-be, határozott anyázás, ketten is segítőkészek. Említették, hogy aznap min a tizedik vagyok. Másnap még egy kis feszkó, ma már itt a lé. OTP egyéni akciójáról v.hogy nem jött sms. Köv. projekt, irány citibank.

Fogyasztóvédő 2009.03.19. 01:24:21

Tegnap találtam az egyik blogon egy nagyon jó és igaz anyagot. www.vallalkozokszovetsege.blog.hu
Kaptak a mocsadék bankok a pofájukra.Végre egy szervezet, aki adott nekik.
Ime:

Itt a piros, hol a piros - avagy mi történik a BAR-listásokkal


A Vállalkozók Szövetsége álláspontja az, hogy Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletét nem azért alapította valamikor a magyar állam, hogy bankvédő hivatalként tetszelegjen, a pénzügyi közélet amúgy is kétes hírnévnek örvendő porondján.


A válság váratlanul érkezett, de kapóra jött a hazai bankrendszernek, hiszen a társadalomnak az a fele, amely boldogulni szeretett volna, hitelt vett fel az elmúlt években, hogy a vállalkozását gyarapítsa, ingatlant vagy autót szerezzen. Mindezt nem csak a kényelem okán, de az előrelépés lehetőségeként is vállalták az adósok: ennek persze mély társadalmi okai vannak, mert egy magyar tömblakás ára jelenleg 183 havi minimálbérért ill. nagyjából 107 havi átlagbérből vásárolható meg. Egy átlagos, új, családi autó (nem luxuskategória) „mindössze” 42 havi minimál- ill. 25 havi átlagbérből már megkapható.


Tavaly szeptember óta hallgatjuk, hogy válság van, a világ hitelpiacai egyre nehezebb helyzetbe kerültek, fel kellett vásárolnia az amerikai kormánynak a legnagyobb bankokat, hogy az emberek a befektetéseiket biztonságban tudják, mert ha nem, még nagyobbra nő a válság és a bizalmatlanság.


Igen, halljuk, látjuk, olvassuk. De a PSZÁF nem lép „akcióba”: mintha Csipkerózsika-álmát aludná a felügyelet, el van foglalva azzal, hogy egyes ügyeket vizsgál (amely fontos a szereplőknek), de az össztársadalmi érdek, miszerint a bankok üzleti magatartása mélyen hátrányos és pénzügyileg ellehetetleníti tömegesen az embereket, mintha észre sem venné. Miközben már kiderült, hogy a világ „gazdagabbik felén” a bankok a tőkeinjekciót arra fordították, hogy vezetőik megjutalmazzák magukat, mert hiszen „olyan jól dolgoztak, és hát ezért jár is a bónusz”.


Néhány tény:

Egy átlagos magyar bank vezetője minimum 100 millió forintot keres évente a juttatásokkal, bónuszokkal stb.

A rendszerváltás után, de a 90-es évek közepétől bankokban volt a legmagasabb az átlagkereset, és ebben a szférában lehetett a legtöbb, időnként rekordnyereséget realizálni.

A megkötött blanketta-szerződések számtalan helyen sértik az adósok jogos érdekeit a bankok/pénzintézetek érdekeit előrehelyezve.


PSZÁF tehát tűrte, hogy a BAR-listások száma az egekbe ugorjon, és lassan minden tizedik felnőtt lakos szerepeljen e listán, miközben felmerülhet az emberben néhány kérdés.

- Vajon a PSZÁF mindezt azért tűri, mert a legtöbb döntéshozó vezetője hivatali állása előtt maga is bankár volt, majd a későbbiekben - a jól kereső pénzintézeti szféra - vissza várja „hű” fiait?

- Vajon a PSZÁF számára ezek a blanketta-szerződések miért elfogadhatóak?

- Vajon a PSZÁF vezetősége megkezdte a magyarországi bankok és tevékenységük széles körű átvilágítását, hogy megismerhető legyen az adott bank valós pénzügyi helyzete? A megszerzett éves rekordbevételek és nyereségek elkönyvelése után – ilyen hirtelen – miért lett bajban a hazai bankok meghatározott része?

- Vajon a PSZÁF a rosszul gazdálkodó bankok vezetőit elszámoltatja, mielőtt és miután a bank felveszi a magyar adófizetők pénzét?

- Amennyiben a bankok számára csökkentik a kamatokat, akkor – amellett, hogy árfolyamveszteség címén a törlesztőrészleteket megemelik – miért kell az adósoknak – a szerződés egyoldalú módosítása mellett – még kamatokat is emelni? Persze tudjuk, hogy az egyoldalú szerződés ezt megengedi, de a PSZÁF miért tűri?

- Vajon a bankok vezetői miért gondolják azt, hogy nekik nem kell felelősséget vállalniuk a gazdasági kockázataikért (miként más vállalkozóknak - igen)?

- Nem várható el egy pénzintézettől, hogy megkérdezze ügyfelét: „Kedves ügyfelünk, Ön 20 évre vett fel hitelt, gondolt arra, mi lesz, ha 10 vagy 15 év múlva beteg, munkanélküli stb. lesz? Miből fogja fizetni a hiteltörlesztést?”


A bankrendszer sajátosságait nézhetjük más megvilágításban is: a mindent az ügyfelekre terhelő bankrendszer esetenként az aktuális kormányzatot zsarolja, miközben újdonsült „királycsinálóként” a következő kormányzatot próbálja saját sugallatra felállítani. Ahogy bennfentes budapesti körökben mondják mostanában: úgy tűnik, Felcsuti megegyezett az alcsútival.

Ahelyett, hogy a bankok az anyacégeiket szolgálják ki, a bankok és a bankrendszer mai vezetőinek legfontosabb feladata az ország 1,3 millió vállalkozásával, valamint 10 millió lakójával megegyezni a hitelek mérséklésében, a törlesztések türelmi idejének ügyfélbarát kezelésében, törekedni a forint megvédésére, elvárható, hogy beindítsák a hitelezéseket is.


A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF tisztségviselőit, hogy kezdjék meg és folytassák le e körben a vizsgálataikat, elvárja, hogy a magyar bankok ne merjék egyoldalúan módosítani a szerződéseiket, vállalják a jelenlegi helyzetben a saját üzletük kockázatát, ne hárítsanak át minden költséget – jogtalanul - a hitelfelvevőkre, és tevékenységüket tisztességes üzleti magatartással folytassák.


A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF vezetőit, hogy tegyék meg a szükséges lépéseket a bankok törvénytelen szerződésmódosításai ellen. Kényszerítsék ki bankoktól a tisztességes kamatláb meghatározását.

Lépjenek fel a banki „uzsorakamatok” ellen, és - szükség szerint- azonnal vonják meg az ezt használó bankok engedélyét. Egyetlen bank se kérhessen a jegybanki alapkamat duplájánál több kamatot a kiadott hiteleire.

A PSZÁF tisztségviselőinek pedig végre el kell kezdeniük a fogyasztó- és vállalkozásbarát magatartást bevezetni a gyakorlatban, és az elé kerülő ügyekben ilyen módon eljárni.

Elvárjuk, hogy a PSZÁF a továbbiakban a bankok bevételeiből különítsen el egy alapot, mely a banki hitelek károsultjainak szervezete számára juttat pénzeszközöket, hogy hatékonyabban tudjanak fellépni a pénzintézetek ellenében.


A Vállalkozók Szövetsége programjában szerepel a pénzügyi kultúra és az öngondoskodás is, melyekről – iskolai keretek között – kell hallaniuk, tanulniuk a fiataloknak, hogy minimalizálni lehessen azoknak a számát, akik később belekerülnek ebbe a pénzügyi mókuskerékbe.

Info: www.vallalkozokszovetsege.com

süti beállítások módosítása