Tékozló Homár

A csipsz nemcsak finom, de egészséges is!

2008.11.26. 14:09 | nak | 252 komment

Minden idők legjobb sajtóközleménye és a világmindenség legjobb csatolt marketingfotója következik, öveket tessék bekötni, de főleg a nadrágszíjakat meghúzni. A terjedelmes dolgozatot az Országos Burgonya Szövetség és Terméktanács adta ki ma, a témája pedig a chipsfogyasztásról közszájon forgó ártalmas, sötét középkori nézetek felszámolása, a rosszindulatú hiedelmek eloszlatása - kézzelfogható és releváns bizonyítékokkal, adatokkal alátámasztva! Az alant teljes terjedelmében és változatlan formában közölt anyag minden sora kincs, a mi szívünket leginkább az első, ünnepi hangvételű bekezdés és az utolsó bekezdésbe rejtett kariatatív szósszal leöntött gerillamarketing dobogtatta meg. Mindezt pedig megkoronázta a következő kép (a közleményhez csatolt fotó egy kacsacsőrű emlőst ábrázol).

TS-Élelmiszeripar, Betegségmegelőzés, Gyerekek OTS - Tévhitek a burgonyachips-ről

    Budapest, 2008. november 26., szerda (OTS-Hírvonal) - Az ünnepek közeledtével gyakrabban kerül burgonya chips az asztalunkra. A chips-ről több alaptalan tévhit forog közszájon. Az Országos Burgonya Szövetség és Terméktanács most bebizonyítja, hogy mindez pusztán hiedelem.
    A hírhez tartozó kép(ek) ingyenesen letölthető(ek) a következő internetcímen: http://ots.mti.hu/kepek/2008/11/OTS_20081126_005.jpg
    Nem igaz, hogy hízunk tőle.    -    A burgonyachips valóban az energiadús élelmiszerek közé tartozik, ám egy magyar fogyasztó évente még 500 g chips-et sem eszik meg, miközben egy angol 12-13-szor ennyit. A hazai fogyasztó az energiabevitelének csak 0,25%-át fedezi chips-ből, azaz a chips szinte egyáltalán nem tehető felelőssé az elhízásért.
    Nem igazi, hogy nem valódi burgonyából készül.    -    Sőt, a gyártáshoz speciális chips-burgonyát használnak, mert abból finomabb chips készül. Nálunk a  Bakonyban, Komárom megyében és a Dél-Alföldön terem a legtöbb chips-burgonya. A gyártás hámozásból, szeletelésből, sütésből és fűszerezésből áll. Az otthoni   krumplisütéshez képest a különbség csak annyi, hogy a burgonyát vékonyabb szeletekre vágják és így a nedvesség szinte teljesen kisül belőle. A burgonya-chips 70% burgonyát tartalmaz. A fennmaradó részt a növényolaj és fűszerek teszik ki.
    Nem igaz, hogy haszontalan, üres műkaja.    -    50g (kb. fél zacskó) készre sütött burgonyachips napi E-vitamin szükségletünk 20%-át, B6-vitaminból 40%-ot, niacin ekvivalensből 18%-ot,   káliumból 18%-ot, magnéziumból és foszforból 11-12%-ot, rézből 36%-ot tartalmaz.
    Nem igaz, hogy magas a sótartalma.   -   A chips sótartalma kb. 1,5-2,3%, ami nagyjából megegyezik a kenyér sótartalmával. A burgonyachips viszont nagyon kis arányban szerepel a napi táplálkozásunkban, így sóbevitelünknek csak 0,01-0,02 %-át nyerjük innen. A sós ízérzetet az okozza, hogy a chips teljes sótartalma a termék felületén, nagyrészt olajban feloldódva helyezkedik el, így azonnal és intenzíven hat a nyelv ízlelőbimbóira.
    Nem igaz, hogy tele van E-számmal.   -   A burgonyachips-ben nincs több vagy  többfajta élelmiszeradalék, mint egy átlagos élelmiszeripari termékben. A benne gyakran előforduló és ízfokozóként ható glutamátok a természetes élelmiszerekben is megtalálhatók, pl. a különféle húsokból főzött levesekben. A burgonyachips semmilyen tartósítószert nem tartalmaz, só- és olajtartalma, valamint nagyon alacsony víztartalma természetes tartósító mechanizmusként hat. A csak sózott burgonyachips egyike a legtermészetesebb élelmiszeripari termékeknek. Kizárólag burgonyát, növényolajat és sót tartalmaz.
    Nem igaz, hogy gyerekek nem fogyaszthatják.    -   Mértékkel a kicsik is ehetnek  burgonyachips-et, de valóban figyelni kell a fegyelmezetlenebb gyerekekre, nehogy főétkezés helyett nassoljanak. Az egyetlen hazai chips-gyártó havonta többszáz zacskó chips-szel támogatja a SOTE I. sz. gyermekkórházat, ahol az orvosok és a dietetikusok chips-szel derítik jobb kedvre a kis betegeket.
    Budapest, 2008. november 26.
    További infó: Dr.Koháry Erzsébet,
    Országos Burgonya Szövetség és Terméktanács,
    e-mail: obtt@t-online.hu -------------------------------------------------------------------

OTS-Hírvonal - MTI  2008. november 26., szerda  12:51

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fairy Girl 2008.11.26. 14:22:20

Úgy akartam érteni, hogy ELSŐ, de aztán eszembe jutott, hogy mennyi E-betű van egy ilyen csipszben. Akármilyen egészséges is.

Fairy Girl 2008.11.26. 14:24:38

Meg ugye E-vitamin...

bekbórd! 2008.11.26. 14:25:21

Kis faszenesen készül a legjobb!

DonCiccio 2008.11.26. 14:27:22

Zabáljatok csipszet, az amiknál is bevált.

bekbórd! 2008.11.26. 14:29:06

Vajon a képen látható "emlős" is osztja-e a nézetet a fotózás után, hogy kevés a só a csipszen??? :O

tibro · http://www.tibro1977.hu 2008.11.26. 14:32:16

ennyit nem olvasok, valaki referálhatná a lényegi mondandót

bekbórd! 2008.11.26. 14:34:10

A borászok meg aszongyák, hogy a bor is egészséges. A sörnek meg a pálinkának is vannak jótékony hatásai. Tehát egy hétvégi házibuller egy igazi fitness program, ha van sok chips is (cigi csak az erkélyen!).

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.26. 14:35:21

ki a NAK? már a Szily-ék nem merik vállalni a nevüket? vagy mi van? ez is mekkora szar már! hogy kerül ez ide? mivan lerohanták a feldühödött bőőőcsééészek a homárt és most ők posztolnak?

Fairy Girl 2008.11.26. 14:35:46

tibro 2008.11.26. 14:32:16

A csipsz jó. Egyetek csipszet. Muhaha.

(Talán ennyiben össze lehet foglalni.)

W Joe 2008.11.26. 14:36:21

Baromi egészséges lehet a chips, tele van olajjal. Én is eszek sokszor, de utána mindig úgy érzem, hogy nem kellett volna :)

Fairy Girl 2008.11.26. 14:37:04

tüvapok 2008.11.26. 14:35:21

Ime az informatív oldal:
nakedeye.blog.hu/

princessophia 2008.11.26. 14:38:12

Be akarok lépni az Országos Burgonya Szövetségbe!!!!!
Amúgy elolvastam amit itt összehordtak a chips-ről, mint egy eddig teljesen félreismert és lealázott élelmiszerről, de ettől a negatív véleményem nem változott meg.
A chips nem egészséges.
Ha van benne E betű, ha nincs.
Az a dietetikus pedig, aki chipset ad egy beteg gyereknek, az haladéktalanul küldje visza a diplomáját a kiadó intézménynek.
Na.

Syntax Error · http://vino.syntaxerror.hu/ 2008.11.26. 14:38:35

nak beugrott szily helyett mert szily beteg

Gumidomino 2008.11.26. 14:41:14

Erről az Adrian Mole jut eszembe.
Mandulaműtét után a nagyija egy zacskó csippsszel kedveskedik neki a kórházban mire ő valami ilyesmit gondol:

kösz, ennyi erővel borotvapengét is hozhattál volna.

Ez a véleményem a témáról és remélem, hogy a közeljövőben a répának is lesz szövetsége úgy is mint Országos Répa Szövetség és Terméktanács. Persze fehér és sárga szekcióval amelyek külön üléseznek és folyton egymást bacctatják.

Fairy Girl 2008.11.26. 14:45:20

princessophia 2008.11.26. 14:38:12

A dietetikusokról is alapvetően megvan a véleményem, de ez aztán tényleg mindennek a teteje...

bekbórd! 2008.11.26. 14:46:13

A magyar szívlapát felhasználóknak is van:
agyhugyko.blog.hu/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.26. 14:47:31

amugy tenyleg nem tudom mi a baj vele
bar en nem annyira szeretem
jo ha 10 kilo velos pacalt szel az se jobb mintha 10 kilo csipszetMary koretnek is eszi csirkehez meg szendvicsekhez
ehhez szokott
de nem mertektelenul
amugy telleg krumplibol van tehat akkor a krumplipure is karos

Fairy Girl 2008.11.26. 14:49:02

Egészséges kajálásról igazán értelmes és FONTOS!!! cikk alant.

Az írójának biztosan legalább 4-5 diplomája van, mert pl. ezt állítja:

"Reggel elég egy kis joghurt és csoki a gyomorba."

"A klasszikus reggeli például a vajas zsömle lekvárral, vagy a gabonafélék már megfelelőnek tűnnek."


cegegeszseg.origo.hu/20081124-aki-sokat-edz-annak-tobb-szenhidratra-zsirra-es-feherjere-van.html

Éljenek a dietetikusok és más hasonló szakértők. Együnk csipszet, vajas zsömlét lekvárral, és akkor jók leszünk. Reggelira csoki, ezaz!

JÉZUS!

TH 2008.11.26. 14:51:55

Fairy Girl 2008.11.26. 14:49:02
Mi a baj a csokival?

A chips nem egészségtelenebb, mint sok más kaja, amit eszünk, ez igaz. Egy McDonald's-os sültkrumplinál pl. lehet, hogy semmivel sem rosszabb. Ettől még nem lesz egészséges, csak mondjuk azt, hogy egy keveset enni belőle egyáltalán nem káros. Ez viszont igaz szinte mindenre.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.26. 14:52:48

most egesz komolyan
ma Mary csinalja a reggelit
szoszidzsot csinal biszkittel
nem kis szenvedes lesz mosolyogva megenni, de olyan lelkes.....
/tudom am hogy kell leirni amerikaiul mielott nekem estek/

bogec 2008.11.26. 14:54:28

Én mindig is tudtam!!! pont jár érte?

TH 2008.11.26. 14:55:10

Fairy Girl 2008.11.26. 14:49:02
Sőt, megkockáztatom, hogy reggelire egy vajas zsömle lekvárral szintén nem egészségtelen egyáltalán. Mi lenne benne rossz?

Svenje 2008.11.26. 14:55:14

Héé, de ezt totál félreértelmezitek!!
Itt nem arról van szó, hogy egészséges, hanem csak arról, hogy a Terméktanács szerint nem olyan káros a chips, mint ahogy az a köztudatban él. Nem kell csak ezt zabálni, de betegesen félni tőle sem kell.

That's all!!

Fairy Girl 2008.11.26. 14:56:04

TH 2008.11.26. 14:51:55

Alapvetően nincs vele bajom, bár én nem eszem, a cukor miatt, de reggelire? Na neee. Ha én csokit reggleiznék, már elnézést, akkor nagyjából 10 perc múlva farkaséhesen vágynék valami izmos péksütire vagy ilyesmire.

É2I 2008.11.26. 14:56:39

@Gumidomino 2008.11.26. 14:41:14

Bár tényleg, de ami a lényeg mandula műtét után kifejezetten etetik a kenyér héját, vagy olyasmit, ami borotva pengeként érződik.

A chipsz meg chipsz, néha ráfanyalodok, de én inkább krumplit sütök. Szövetség ide, tévhitek oda.

TH 2008.11.26. 14:56:44

Fairy Girl 2008.11.26. 14:56:04
Nekem se jutna csokit enni reggelire, de még mindig jobb lenne reggel enni, mint este, ahogy szoktam. :)

princessophia 2008.11.26. 14:57:40

Fairy Girl 2008.11.26. 14:45:20
Ugyehogyugye?

bizonytalan  2008.11.26. 14:59:10

nem hiszem hogy annyira sós a csipsz mint a kenyér.

É2I 2008.11.26. 15:00:09

"az orvosok és a dietetikusok chips-szel derítik jobb kedvre a kis betegeket"

Báboznak a zacskókkal vagy mi?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.26. 15:02:35

most is van itthon vagy 4 zacsko
de mar reggeli elott nem vagok bele pedig egeszen megkivantam

s.o.v.i.e.t 2008.11.26. 15:03:08

számoljunk csak:
500 g / év
100 g csipsz ~ 260 kcal
5*260 kcal az éves bevitelnek a 0,25%-a
=>évente 520E kcal megy be fejenként
=> naponta 1424 kcal

megszületett Fittisztán???

Stripescat 2008.11.26. 15:04:20

Hagyma!

Te is véded a fákat? :D

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.26. 15:06:40

azt elfelejtették odaírni, hogy ez zacsi csipszre ráköll burítani egy fél lityi kólát, hogy legyen ami feloldja!

maincoon © 2008.11.26. 15:07:02

Vita lezárva.
Utolsó.
Egyetek epres danont.
Igyatok halványzöldszínűtropicalorangebacardibreezert.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.26. 15:10:28

meg milyen undorító ez a kép....ettől megy el az étvágyam....inkább iszok/m (majd a helyesírás szakértők megmondják)

Impega 2008.11.26. 15:11:57

Nem igazi, hogy nem valódi burgonyából készül...A burgonya-chips 70% burgonyát tartalmaz....

Es a 30% az lof@sz babbal?

Fairy Girl 2008.11.26. 15:13:19

TH 2008.11.26. 14:55:10

Vajas zsömle lekvárral? Hogy mi a rossz benne? :) Hát, a vaj, a zsömle meg a lekvár :) (Nem, nem azt mondom, hogy nem FINOM. Csak hogy nem JÓ.)

potyesz 2008.11.26. 15:13:36

Nekem ez a kedvencem:
"A burgonya-chips 70% burgonyát tartalmaz. A fennmaradó részt a növényolaj és fűszerek teszik ki."

Aztan kicsit kesobb:
"A csak sózott burgonyachips egyike a legtermészetesebb élelmiszeripari termékeknek. Kizárólag burgonyát, növényolajat és sót tartalmaz."

Tehat ha csak sozott chipszet eszel, 30% olaj+so :) klassz.

escéhá 2008.11.26. 15:14:54

A mérték a lényeg. Én például szombaton éjjel megettem fél csomaggal (a többit a kocsma közössége falta fel) és nem is vittem haza, mert a fák tövében pürésítve (fondü) formában kiadtam magamból. Szóval óvatosan a kalóriaszámlálással.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.26. 15:15:25

en nem hogy vedtem a fakat de taplaltam
nncs fa az egri nepkertben amit ne hanytam volna le
a legtaplalobb a gulyasleves-vorosbor combo

trolipotlo 2008.11.26. 15:15:32

A tecskó szerint meg alapvető élelmiszer.

Impega 2008.11.26. 15:16:19

potyesz 2008.11.26. 15:13:36
Koszi Potyesz igy mar ertem. akkor 1kg krumpliban 30 dkg so+olaj van? Az ugy pont egeszseges!

Impega 2008.11.26. 15:18:16

Az egyetlen hazai chips-gyártó havonta többszáz zacskó chips-szel támogatja a SOTE I. sz. gyermekkórházat, ahol az orvosok és a dietetikusok chips-szel derítik jobb kedvre a kis betegeket.

De jo! Ne rijjá má, nesze csipsz!

mizie 2008.11.26. 15:18:52

De annyira jó hogy kb minden cégnek van már egy-egy ilyen terméktanácsa. az összes közleményük annyira hiteles és profin megírt...

Stripescat 2008.11.26. 15:19:05

hagyma 2008.11.26. 15:15:25

Ízlések, és pofonok... Én valahogy nem szeretem a returkaját :)

Fairy Girl 2008.11.26. 15:20:39

Gyerekek a SÜN az egy alapvető élelmiszer. És ez FONTOS. (!!!)

papucsbojt 2008.11.26. 15:21:26

Kis mennyisegben semmi sem karos. Nagy mennyisegben meg ok sem ajanljak. Es vegulis megmondjak, hogy a 30% az olaj meg fuszer, nem titok. Homar, nem kell mindig fikazni...

Pepin bácsi 2008.11.26. 15:23:25

CINNAMONnal igenis egészséges

ir-farkas 2008.11.26. 15:25:35

ijjjjjjjjjjjjaaaaa

micsoda baromsag..
en it Dublinban latom a chips eredmenyet roviden a chips rossz, budos, olcsobb mint a gyumolcs. itt meg a lasagnehoz is chipszet adnak amikor meg salit kerek neznek mint a majmok. Szoval egyen csipszet aki akar en nem eszem.

fospunpa!!!!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.26. 15:25:50

Stripescat
de afakkal jot tettem ugy gondolom
/ez reg volt, a teperto pirosanyar vorosbor se rossz/

s.o.v.i.e.t 2008.11.26. 15:25:55

kis mennyisegben nem karos!
vödrösen olcsó
és fa tövében sem csúnyább, mint zacskóban

papucsbojt 2008.11.26. 15:27:08

vodrosen minden olcso, nem csak a csipsz. de mit csinaljak ennyi vodorrel?!?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.26. 15:27:14

ir-farkas
de ha gyerekkorodtl azt eszed akkor aszondanad
stb.....
mas kultura
allitolag van ahol kutyat is esznek

Fairy Girl 2008.11.26. 15:29:16

papucsbojt 2008.11.26. 15:27:08

Én a vödrökben mosóport tárolok :) Meg lisztet. (Igaz, nem csipszesvödrök, de azokban is lehetne.) Meg bentre papírkosárnak is jók :))

is 2008.11.26. 15:29:41

egyszer egy cukor csomagolásán olvastam egy website címet, poénból elmentem oda. az oldalon ez állt tájékozatásnak: a cukor egészséges, mert NEM TARTALMAZ ZSÍRT! 0% zsírtartalom! egyél minél több cukrot!

hát így.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.26. 15:30:09

nekunk egyaltalan nincs vodrunk

CrL 2008.11.26. 15:31:05

a chips (crisps) sajna finom. dehogy egézséges lenne, lol.

költői: vajon mennyit kaphattak a Chiótól?

(egy Pringles fan)

Fairy Girl 2008.11.26. 15:31:29

hagyma 2008.11.26. 15:30:09
De nálatok ilyen műanyag reklámtáskák sincsenek, nem? Papírzacskóba kell rakni amit vásároltok, vagy az nem ott van? :)

7esbusz 2008.11.26. 15:31:49

A csipsz az rossz, értem? Ne csipszezzetek gyerekek.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.26. 15:31:54

trolipotlo 2008.11.26. 15:15:32

tudod aki a tecskóba jár az nem sikeres!

papucsbojt 2008.11.26. 15:32:38

en mar nem hiszek egeszseges elelmiszerben egyaltalan. ha meg hinnek, akkor nem ennek semmi mast csak bio-adalektalan-ostermeloi sargarepat meg almat.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.26. 15:35:21

hat reklamtaskanak nem neveznem
sima vekony muanyagszatyor
olyan 234-et hasznalnak ha elmegyek vasarolni, mert majdnem mindent kulon tesznek
zacskot a likorsztorokban alkalmaznak alkoholos termekekhez
a filmekben latom nyujorkban zacskoznak
itt nem igazan
csak ha kered

jesszumpepi (törölt) 2008.11.26. 15:38:56

naknak már volt posztja a Homáron.

Úgy tűnik,ő a beugró.

staropramen 2008.11.26. 15:39:20

Nyertek a krumplisok valami pályázaton egy rakás pénzt a burgonyás ételek népszerűsítésére.Személy szerint jobban örültem volna ha a marhapörkölthöz adott krumpli kiváló élettani hatásait ecsetelték volna de nyilván nem akartak összetűzni a nokedli terméktanáccsal.
A borászok ugyanezt teszik jóval több állami pénzből népszerüsítik a terméküket.Ergo-a pénzosztók közül többen termelnek szőlőt és bort mint krumplit.

Kopi3.14 2008.11.26. 15:42:32

Fairy girl: mi a jo kaja akkor neked? A levego, egy kis nafennyel vegyitve? Desszertnek harmatviz?

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.26. 15:42:55

jesszumpepi 2008.11.26. 15:38:56

hát ezért a posztkért kár volt beugrani! ilyenre a meglévő banda is képes nekifutásból!

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.26. 15:47:56

de ez a kép akkor is baromi gusztustalan!

Secnir 2008.11.26. 15:48:01

így a néni szájában ez a tölcsérjellegű képződmény egészen másra emlékeztet.
pfuj, nagyon disznó :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.26. 15:49:39

Mekkora hoax már ez...?
Valahol már olvastam.

Amúgy ez általában olyan hogy elég pénzért sok szakértő hajlandó bármit leírni...

elwood 2008.11.26. 15:52:31

A képen láthatót hajdanán "hölgy"-nek hívták. Ma "emlős"-nek, hát egyenesebb dolog az igaz ... változnak az idők.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.26. 15:54:02

Izé.
A chipsre egy időben olyan volt írva hogy 70% zsírtartalom...
Modjuk nem vagyok hízós, szal annyit eszek amennyit akarok, de elgondokodtató hogy ez mennyire egészséges.

GhostBusters 2008.11.26. 15:54:28

Az, finom es egeszseges a chips... Persze.

"Rákkeltő anyagot, glicidamidot tartalmaz német tudósok kutatási eredményei szerint a sült krumpli és a chips. Az anyag a hevítés során válik ki a szénhidrátban gazdag élelmiszerekből, és sokkal veszélyesebb rákkeltő, mint a hat éve a sült krumpliból kimutatott akrilamid - ismertették a müncheni egyetem munkatársai vizsgálódásaik eredményeit a Journal of Agricultural and Food Chemistry című tudományos folyóiratban megjelent tanulmányukban.

Nagy visszhangja volt annak idején, hogy a sült ételekből kimutatták a rákkeltő akrilamidot. Miután ezt az anyagot a máj a még fokozottabban rákkeltő glicidamidra bontja le, a kutatók korábban is gyanították, hogy glicidamid önállóan is keletkezik az élelmiszerek hevítésekor.

Noha nagyon kis mennyiségben fordul elő - a kutatás szerint 0,3-1,5 mikrogrammot tartalmaz egy kilogramm sült krumpli, illetve chips - már a legkisebb glicidamid mennyiség is képes megváltoztatni az emlősök sejtjeinek genotípusát.

Az sem mindegy, milyen olajban, s meddig sütjük a krumplit: az egyébként szívbarát, egészségesnek elkönyvelt telítetlen zsírsavakban - például napraforgóolajban - sült adagokból sok glicidamidot mutattak ki a kísérletek során. Jóval alacsonyabb volt a glicidamid koncentrátum telített zsírsavak - például pálmaolaj - használata esetén, igaz, ezek a zsírsavak megnövelik a szívbetegségek és a keringési zavarok, illetve a cukorbetegség kialakulásának kockázatát.

A kutatók azt tanácsolják, ha napraforgóolajban is, de legfeljebb 175 fokon, s lehetőleg rövid ideig süssünk, mert így a tudomány jelenlegi állása szerint még elviselhető határon belül marad az akrilamid - s vele együtt a glicidamid - káros hatása."

Transz-zsirsavokrol nem hallott meg a Krumpli Termektanacs?

A k*rva anyjukat, azt.

elwood 2008.11.26. 15:54:54

A "niacin-ekvivalens" hiánybetegségét a gyerekkórházban chips-szel gyógyítják.

staropramen 2008.11.26. 15:55:18

@ColT
igazad van, a dohánygyárak által pénzelt kutatások általában nem találnak bizonyítékot a dohányzás káros hatásaira.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.26. 15:57:19

@GhostBusters : Igen, a legegészségesebb az ha nem eszünk semmit.
Mindenki tudja hogy akik alacsonyabb kalóriabevitelt produkálnak életük során, azok tovább élnek. (Ez tényleg így van, nem most találtam ki.)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.26. 15:58:39

@staropramen : És az hogy néz ki amikor dohánygyár szponzorálja a DOHÁNYZÁSELLENES KAMPÁNYT :D

Meg amikor az állam... hülyék lennének tenni ellene, mert az egyik fő bevételük a cigi...
Ha nem akarnák hogy dohányozzunk, akkor betiltanák, ennyi.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.26. 16:00:12

biztos valami nágyámerikai orvosbőőőcsééész találta ezt ki és most rajta csüng az egész világ. egyetek csipszet bammeg.....egyetek jó disznótorost...annál jobb nincs! meg pl aki margarint eszik az egyéb aljaságokra is képes!

GhostBusters 2008.11.26. 16:02:39

@ColT: Igen, igazad van alapvetoen.
Csak az a baj, hogy az elemiszeripar "mindent-a-leheto-legolcsobban-allitsunk-elo" torekveseinek ki vagyunk szolgaltatva - teljesen.

Ha egyszerre tobb, szilard halmazallapotu - es ezzel sokkal tovabb eltarthato, ezaltal egyszerre nagyobb tetelben, olcsobban megveheto - margarinnal ( novenyi olajjal ) sutjuk ki a chips-et, akkor sokkal tobb transz-zsirsav (mas neven: tetra-zsirsav ) lesz a termekunk felszinen.
Az, hogy hamarabb beledoglik a kedves vevo, az egyaltalan nem szamit...

Impega 2008.11.26. 16:06:58

Egeszseges csipszet, az elhizott Magyar Nepnek!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.26. 16:09:33

@GhostBusters : Na ja, úgyis túlnépesedés van :/

W Joe 2008.11.26. 16:10:37

10 burgonyatermesztőből 9 a krumplit ajánlja ebédre!

Buxy224 (törölt) 2008.11.26. 16:14:59

Egyetek fényet mint az a faszi a TV-ben

jusztlacika 2008.11.26. 16:19:29

a sok chipstől nagyobb lesz a tschikló is, úgy hallottam.

Kazimír 2008.11.26. 16:23:01

Ha a párolt, petrezselymes burgonyát hívnák csipsznek, egészséges lenne. Nem is értem, miért nem azt reklámozzák. Sokkal nagyobb mennyiségű kruplit fogyasztunk el köretként, mint nassolva. És egyébként sem Országos Csipsz Szövetség és Terméktanács a nevük.. (már ha léteznek egyáltalán és nem olyanok, mint a fogorvosok szövetsége..)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.26. 16:24:14

Hodot kell enni
ezt mar megbeszeltuk

Impega 2008.11.26. 16:24:50

Kazimír 2008.11.26. 16:23:01
En javaslom a komenymagos fottkrumplit. De az biztos nem Csipszgyarto arulja. Meg kell bikazni egy kicsit a csipszkrumpli eladast.

Juc Kisagyszony 2008.11.26. 16:25:59

Kazimír:

Azért a csipszeseket tolják, mert a csipszgyártók a legnagyobb burgonyafelvásárlók.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.26. 16:27:53

vagy lexmarkot
mar nem emlekszem

W Joe 2008.11.26. 16:29:01

hagyma: De a hód mellé passzol a chips köretnek, nem? :)

lopici_gaspar 2008.11.26. 16:31:40

chipset csakis bajuszos ponival szabad enni. akkor nem art.

Martinicske 2008.11.26. 16:33:15

A cikk egy mondatban:

A chips sem egészségtelenebb, mint a többi egészségtelen kaja.

Impega 2008.11.26. 16:35:31

Martinicske · celebek.info 2008.11.26. 16:33:15

Ebbol akar aranykopes is lehetne. En megszavazom!

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.11.26. 16:38:44

Én inkább a Tesco Gazdaságos Sósperecre szavazok, illetve Ropira. Bár Ropiban a Nógrádi a bajnok egyértelműen. Chipset nem szeretem annyira :(

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.26. 16:40:05

hat egyertelmuen csipszel esszuk a hodmellet
me'? lehet massal?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.26. 16:42:07

Hm, sült krumplit imádom. Valószínű az is olyan káros mint a chips.
Mindegy, valamiben meg kell halni ha tök egészségesen táplálkoznánk, akkor is ér annyi káros hatás minket, hogy mindegy...

É2I 2008.11.26. 16:45:18

@ GhostBusters 2008.11.26. 15:54:28

Már nem azért, de mutasson már nekem valaki olyan anyagot, amiről soha nem fog kiderülni, hogy rákkeltő..........

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.26. 16:52:55

a rakkelto az hogy goooooood morninggg rak!
telleg hol van rakkattantam?

Impega 2008.11.26. 16:58:01

Ennyi erovel a mekdo is egeszsegem, mert a hamburgerben van kenyer(rostok), salata,meg hus (feherje). Meg finom sultkrumpli

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.26. 17:01:44

es valaki irja mar meg meleg van mar szentgotthardon, vagy buli van a kocsmaban
telleg ott volt futes?

Fairy Girl 2008.11.26. 17:04:46

Kopi3.14 2008.11.26. 15:42:32

Zsírtalan, cukortalan kaják. Csirke, hal, rizs, zabpehely, ilyesmik. No nem kell azt gondolni, hogy én soha nem eszem meg egy darab csokit vagy csipszet, csak hát azért azt is tudom, hogy ezekből a szirszar szemét kajákból bizony nem a kis mennyiség a divat.

TH 2008.11.26. 17:09:15

Fairy Girl 2008.11.26. 17:04:46
Azért a cukor igen fontos része a táplálkozásnak. Persze csak mértékkel, nem töménytelen mennyiségben...

Fairy Girl 2008.11.26. 17:10:28

TH 2008.11.26. 17:09:15
Természetesen. Ezért igyekszem sok gyümölcsöt enni pl.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.26. 17:15:56

en azt olvastam regen hogy a cukor egyltalan nem kell
de regen volt lehet rosszul emlekszem

Fairy Girl 2008.11.26. 17:17:31

Plusz cukor nem kell. Ami kell, az nem a finomított, értéktelen, "zsírképző" cukor, hanem az, ami alapvetően a normálisabb kajákból jut a szervezetbe. És akkor már lehet az lekvár is.
A főnömöm naponta legalább 10 kávét iszik (csökkentett koffeinest), mindegyikhez egy kanál cukrot tesz. És ez csak a kávé! Szóval nagyon durva. És csodálkozik, hogy nő a pocakja :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.26. 17:17:49

jo, h valaki szereti annak nem mondom hogy fenyt egyen sportszelet helyett, vagy beneonozza a kv-jat amit angolult kert volna tejjel

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.26. 17:18:58

Mary is eszik eleg sok csipszet es csodalkozik hogy no a segge

Juc Kisagyszony 2008.11.26. 17:20:33

hagyma:

nem hinném hogy a memóriád rossz,

az hogy éppen mi egészséges, és mi rákkaeltő, olyan 10-15 évente változik. Most épp a szénhidrát hízlal, régen a zsírt kerülték. most azt írják nem cukrot, hanem barnacukrot kell enni, mert most épp a barnacukorgyártó bácsik lobbiznak.

Fairy Girl 2008.11.26. 17:21:08

Azért azt tudni kell, hogy korábban én is sokat ettem ilyesmiket. Csak aztán elértem egy bizonyos testsúlyt, és váltottam. Most 10 kg-val vagyok könnyebb (egyelőre). Érdekes.

gonnaburninflames 2008.11.26. 17:22:15

Bevallom őszintén egy kicsit felment a pumpa. Ugyanúgy mint amikor a magyar közli,hogy "chipset" kér. Olyan nehéz kimondani, hogy BURGONYASZIROM??? Csak így egyszerűen: BURGONYASZIROM!!!

papucsbojt 2008.11.26. 17:28:09

fairy: a lekvarhoz ugyanannyi finomitott cukrot tesznek fozeskor, mint gyumolcsot, ugyhogy rossz pelda :D

Pelydzs 2008.11.26. 17:29:47

Hát a f* tudja!

Lehet, hogy igaz valami a fentiekből, de a barátnőm - aki allergiás a tartósítószerre -, ha egy kicsit többet eszik, akkor kapásból feldagad a szája.

Csak ennyire egészséges...

Büdösgyökér 2008.11.26. 17:36:36

gonnaburninflames 2008.11.26. 17:22:15

Nono, a burgonyaszirom, nem ua., mint a chips.

Az élet káros az egészségre.

maccar 2008.11.26. 17:37:50

Senki nem ismeri fel a fotón látható gyönyörű szép celebritinket, Bódy Szilviát?

ella1988 2008.11.26. 17:42:46

Én egy konyhán dolgozom,fő profil:gyermekétkeztetés.Hétfőn húsgombócleves volt.A gyermekek nagy része alapból nem eszik levest.Az ételt mi készítjük,helyben,még a gombócot is.Megkérdezzük az egyik kislányt,miért nem viszed el a levest?Mert én csak a Maggi húsgombócot szeretem.Hol szokott rá? Anyunak úgy látszik otthon van belőle elég.Aztán szülői értekezleten,iskolaszéki gyűléseken Ők magyarázzák nekünk,hogy egészséges ételeket adjunk a gyerekeiknek.Néha már ott tartok,hogy ki kellene osztani 1 zacskó csipszet,1/2 liter kólát,és nagyon meg lennének elégedve.

É2I 2008.11.26. 17:48:00

@Büdösgyökér 2008.11.26. 17:36:36

Ott a pont.

/on

Még annyit, hogy nem nagy a sótartalma; nekem kapásból szétmarja az innyem egy negyed zsacskónyi.

Az meg megint okos találmány, hogy recésre (is) szeletelik. A harmadik-negyedik szelet már ráspolyként működik.

Hát egyék, nekem mind1.

Fairy Girl 2008.11.26. 17:49:48

papucsbojt 2008.11.26. 17:28:09

Tisztában vagyok a lekvárfőzéssel :) csak azt mondom, hogy ha az összes többi kajánk normális lenne, akkor még az a nyamvadt kis reggeli lekvár se ártana.

Fairy Girl 2008.11.26. 17:51:32

maccar 2008.11.26. 17:37:50

Hoppáhoppá, csakhogy Sylvi-nek írja :) szép, ősi magyar név :D

É2I 2008.11.26. 17:53:38

@papucsbojt 2008.11.26. 17:28:09

Egy-két öregnéne vitatkozna ezzel szilvalekvár tekintetében.......

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.26. 17:58:27

kicsit keson reggeliztunk de lekvarrol szo se volt
tojas, biszkit, szoszidzs orangejuice kicsit megjavitva feherborral
qrwa jo volt
Mary fejlodik melletem

gonnaburninflames 2008.11.26. 18:05:29

Büdösgyökér 2008.11.26. 17:36:36
"Nono, a burgonyaszirom, nem ua., mint a chips."

Nezd el nekem kerlek eme pontatlansagot, legalabb most hogy mar megolted a hatalmas poent. :)

gonnaburninflames 2008.11.26. 18:17:24

Egyebkent a sima sos chips jo kura gyomorrontasra ha mar unod a fott krumplit.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.26. 18:25:54

mongyuk ki mindenhol a vilgon
kavet kerek hideg tejjel es burgonyaszirommal
es a haza fenyre derul

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.26. 18:28:55

Sós chipset meg se bírom enni. Teleragad vele a fogam, egy idő után már csak sót érzek... Á. Paprikásat, meg sonkásat oK, az finom.
De amilyen kurva drága, nem gyakran veszek.

Dandy80 2008.11.26. 18:38:24

sós, tele van e betűs szarokkal, pl.: ízfokozó ami emeli a vérnyomásod és idővel szépen megdöglesz, persze idővel mindenki, csak van aki előbb mert minden szart megeszik. Együnk sok chipset biztos jó lesz, + egy bögre meleg zsírt csak hogy jól csússzon.
És nem vagyok álszent azért néha én is betolok a kis aromba, kb 2 havonta jön rám hogy jól esne, de csak a pringles jöhet szóba!!

Xezs 2008.11.26. 18:38:48

Egyen mindenki azt amit akar, faszom. Manapság mindenki be akarja bizonyítani hogy mi jó meg mi nem. Nekem ízlik a csipsz, innentől kezdve magasról leszarom mi van benne.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.26. 18:39:50

Ja aki szerint a Mekis kaja egészséges az nézze meg a Super Size Me-t :D

hülegyerek 2008.11.26. 19:11:54

Persze tele van E-vitaminnal:
E330
E445
E450
E5268554

Ofélia . 2008.11.26. 19:14:57

Hát ez nem rossz post lesznek hozzá jó kommentek.

Tehát ezt csak úgy kezdhetem,hogy eszem fa@om megáll.

Egyszerü leszek: mi a fenének kell szemetet enni???.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.26. 19:15:28

Na jó, sok E anyag természetes anyag, csak az azonosítás miatt van kódja. De másik csomó meg nem természetes...

Izé. Hogy fog kinézni 2200-ban egy kaja?

"Főúr! E254-et kérek E613-al, leöntve E439-el! Aztán jól süsse át!"

Ofélia . 2008.11.26. 19:16:31

Emberi fogyasztásra az ÉTELT találta ki az ősember.

Ofélia . 2008.11.26. 19:19:55

CoIt: Nem stimmel E: 982 a villa. E 983 a kanál ha nem tudod a kést akkor melyik e: van a hátadban??.

KaHUN 2008.11.26. 19:25:11

megtudhatnám hogy lehet írni cikket a homárnak? ugyanis az "Írj a homárnak" link alatti e-mail sztem nem jó, el se olvassák.

Ofélia . 2008.11.26. 19:28:22

nem tudom eddig csak kommenteltem.

Lehet, hogy rosszet írtál?.

kertibögre 2008.11.26. 19:33:23

chipstől mindig fosok. ezért szoktam az árkádban falatozni belőle. (mármint a chipsből.) vécésnéni pedig már készíti is a fospuMpát, ha meglát.

chipsszájú lány érdesen szopik, keürljétek messzire!

Ofélia . 2008.11.26. 19:34:17

CoIt: először nézz rá az E-szamok.hu ra

Ha az információt túléled akkor elképzelek egy vacsorát. csak neked.

Ofélia . 2008.11.26. 19:36:33

kertibögre: Nagyon nem értem

hülegyerek 2008.11.26. 19:42:05

Én annak a lánynak valami vitamindúsabbat adnék a szájába.
Nem tudja valaki a telószámát?

Ofélia . 2008.11.26. 19:44:41

hüle: te fehérjedúsat szeretnél.

Álmodik a nyomor.

hülegyerek 2008.11.26. 19:54:10

Ofélia:
lehet hogy fehérjedús is,de az tuti hogy sok benne a vitamin.Ezt a barátnőm is tudja,nem is szedi az actival-t.:)
És nincs nyomor ezen a téren.

kertibögre 2008.11.26. 20:02:37

"Egy 15 éves brit lány az elmúlt tíz évben kizárólag chipsen élt, mivel minden más ételt kihányt"

www.vital.hu/reflux_gyomoreges_dieta_chips/

hülegyerek 2008.11.26. 20:18:03

Kertbogre:Hány kiló a csaj?

Ofélia . 2008.11.26. 20:24:30

12 és fél ugy a haldoklás előtt .És megérdemli.

EÖ (törölt) 2008.11.26. 20:31:09

én évekig a Ráckevei Hódpörkölt Terméktanács tiszteletbeli pénztárosa voltam
csak sajnos a saját működési költségeim felszámítása után a terméktanács egy vas nélkül maradt

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.26. 20:32:35

@hülegyerek : A farkam vitamindús? Az mehetne a szájába. (A képen a csajnak. De csak na hem chipsezi éppen.)

@Ofélia : Ja csak írtam számokat, nem néztem hogy miket takarnak.

EÖ (törölt) 2008.11.26. 20:33:31

ColT

a supersize me az nem arról szól, hogy csak azt evett és semmi mást?
nem láttam azért kérdem
mert ha igen, akkor az úgy nem korrekt
ha egyhangúan táplálkozol akkor az nem jó

hülegyerek 2008.11.26. 20:37:41

a supersize me nem chipset evett,hanem mekiskaját tolt az arcába,és attól lett beteg.Erősen!

ivandzso 2008.11.26. 20:39:39

Ki az a gyökér, aki csak chipset eszik?
Aki egyoldalúan táplálkozik, az nem lehet egészséges, mindegy, hogy chipset, kenyeret, almát, hódot, vagy banánt eszel. Ha csak azt tolod az arcodba, akkor hülye vagy. Az "E" számok jó része meg természetes anyagot takar, illetve azért van szükség rá, hogy a kaja ne rohadjon meg mielőtt megeszed. Vagy akarsz botulizmusban vagy szalmonellában meghalni?

EÖ (törölt) 2008.11.26. 20:40:05

én is úgy gondoltam

de ha valaki kizárólag bifidusz efenziszt eszik nagykanállal az is megbetegszik

szóval változatosan kell enni
két bigmek után mindig egy fismek

ivandzso 2008.11.26. 20:43:02

A képen a csaj meg nem tetszik, szopogassa csak a chipset... csúnya a bőre, olyan pöttyös, nem csípem az ilyet, biztos a chips mellékhatása ;)

sexbomba.hu 2008.11.26. 20:44:41

ez a só mennyiség nagyon sántít

hülegyerek 2008.11.26. 20:46:55

Nekem nem jött be a bifidusz efenzisz.
Azt mondták 14 nap,naponta egyet.
5. nap olyan gyomorgörcsöm lett tőle,hogy majdnem ki kellett hívni a mentőket.Azt hittem meghalok.

kertibögre 2008.11.26. 20:51:00

hülegyerek: minden dietaban van egy kritikus pont. azon kell tulesni. te elbuktal, ezert mar sosem tudod meg, milyen bifidusz modra egeszsegesen lenni.

kertibögre 2008.11.26. 20:53:36

komolyra forditva a szot: szornyu, hogy manapsag mar mindenhez chipset esznek az emberek!

img.hexus.net/v2/features/atit550p_intro/images/intro_big.jpg

hülegyerek 2008.11.26. 20:55:15

Én a kritikus pontot nem úgy képzeltem hogy magzatpozicióban 2 napig fetrengek a görcsöktől.
És azóta minden joghurttól ez van.

hülegyerek 2008.11.26. 20:59:57

Én Belgiumban élek,vannak Angol kollégáim.
Azt mondták ez náluk mindennapos kaja:
1 szelet kenyér,sonkaszalámi,tojás,chipsszel meghintjük,rá még egy szelet kenyér,és kész a szendvics.
Hát jó étvágyat!

sexbomba.hu 2008.11.26. 21:01:02

ez a só mennyiség nagyon sántít

kertibögre 2008.11.26. 21:02:03

es mia helyzet a tortilla-val?

s.o.v.i.e.t 2008.11.26. 21:08:04

sexbomba.hu
szerinted a sómenniység rendben van?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.26. 21:09:40

itt megcsinaljak a tok normal szenvicset
beenik mondjuk mustarral a kenyerete ra jon a szlami sonka beef, chicken akarmi
ra meg engy kenyer
aztan esznek hozza csipszet is
hat nem tudom mi a baj most hasabkrumplit eszik hozza vag burgonyaszirmot
a hamburgert is lehet mondnhol csipszel kerni

Ofélia . 2008.11.26. 21:10:28

egyéves: ha a hódpörkölt tanács tagja voltál( akár tiszteletbeli is )Akkor Hódprémsapkát kivánok.

Öt kiló husika kb két satyak.

Ofélia . 2008.11.26. 21:13:50

hagyma: ezt mennyiért eszik gondolom felárral.

Maryt még nem láttam.

MP 2008.11.26. 21:14:15

Azt azért tudni kell, hogy kétféle chips van. A Magyarországon s általában a világban kapható ZACSKÓS chips valóban igazi felszeletelt krumpliból készül. DE! Ezen is van ízfokozó még s sóson is! A többi ízesített fajtáról nem is beszélve, hiszen a legtöbb ízanyag mesterséges. Aztán van a másik fajta a henger alakú dobozos. Az burgonyaporból van újraalkotva egyformára. A többi erre is igaz.

Mérgezett fülü teszkós szatyor 2008.11.26. 21:29:49

nekem egy fel adag chipstol napokra elzsibbad a szam, es az izeket sem erzem sokaig.

inkabb nacho valami dippel, gyerekek is jobban szeretik.

gyereketkeztesrol annyit, hogy oviba a reggeli mindig vajas margarinos delmas vajkremes kenyer kifli zsemle kalacs /megfelelo alahuzando/. a szulokkel osszefogva visszuk be a tartalmasabb kajat, amit persze antsz tilt/ana/, ha tudna. uzsira detto. inkabb fizetnem a duplajat csak neha tolnanak elejuk sajtot vagy egy banant. a jo etkezesi kulturaval erkezoket is elkedvteleniti az a moslek, amit elejuk tesznek, mert 25 kezen keresztul megy, mire a tanyerjukra kerul, es gondolom mindenki lesapolja.

AsgardV 2008.11.26. 21:36:47

A csipsz az csak magyarul csipsz. Angolul crisp. A chips magyarul a sima sultkrumpli: az a lany csak sultkrumplit evett, nem csipszet.

Ha csak hodot eszel, az meg lehet egeszseges, mert nem lehet tudni, hogy a hod mit evett elotte. Lehet hogy csak csipszet, akkor viszont szopacs.

hülegyerek 2008.11.26. 21:44:36

Tisztítsd meg Helsinkit,egyél meg minden nap egy galambot.
Ne hód-ot,az védett állat.

s.o.v.i.e.t 2008.11.26. 21:50:21

én a nokedlit szeretem
azt nem kell kapálni

Ofélia . 2008.11.26. 22:01:13

Lehet most akár ki is lehet zsigerelni DE:

Miért kell megenni azt amit reklámoznak?? mert jó ízü.

Miért jó ízü: mert milliárd dolláros fejlesztés áll mögötte csak azért, hogy jó áron el lehessen adni.

A dolgot szerves kémiai fejlesztésnek nevezik és milliók élnek belőle.

A legolcsóbb az eperaroma amit már az első háboru előtt megalkotott a Badische and soda fabrik B.A.S.F. A jó magnószalag másodlagos.

A többi azóta csak vegyipar és technológia.

Reklámozd a szemetet kellő hatékonysággal és a majmok mindent meg fognak venni ahejett, hogy a gyereknek megsütnék otthon a krumplinak nevezett tárgyat.

Persze ez macerás de sokkal emberbarátibb.

Sztem néha ha tudnátok, hogy mi leledzik a élelmiszeripari termékekben inkább éhen halnátok.

Bocs a hosszu kiakadásért de a csipsz a szivem csücske.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.26. 22:06:08

ofelia
Mary fotoja a fiam gepen van fent es O meg lusta de jon
nekunk most Wais meg Fritos van itthon eloobi krumpli utobbi kukorica meg Saltines kex
itt ugy mondjak crackers
Maryvel nem lehet eljonni a boltbol hogy valami ilyesmit ne vegyen
tudom hulye amerikai picsa
csak a magyar OK

Ofélia . 2008.11.26. 22:07:01

Bocs kihagytam az anilint mert dühös vagyok A soda erejével.

Adófizető 2008.11.26. 22:09:03

Nekem az orvosaim mondták: Ha lefogy 20 kilót, nem iszik, nem eszik, és nem vesz (pesti) levegőt akkor akár még évekig élhet! - De minek?
Tréfán kívül! Ki tudja hogy mi az igazság a különböző "Jaj de jót tesz az egészségnek!" felkiáltással reklámozott termékek körül. Eltekintve a tiszta üzleti érdekektől, az un. tudomány szinte naponta talál újabbnál újabb az egészséget megőrző/rontó faktorokat, ám mint ismert minden hatásnak van ellenhatása - mellékhatása.
Szerintem mindenki éljen úgy ahogy jól érzi magát, egyszer úgyis meghalunk, az mindegy miben.
Ami nem mindegy hogy emberként, vagy embertelen kínok közt orvosainknak kiszolgáltatott, kísérleti patkányok módjára.

Ofélia . 2008.11.26. 22:10:17

hagyma: Nem hülye csak ehhez szokott.

A fiad van a gömb előtt persze veled.

Mérgezett fülü teszkós szatyor 2008.11.26. 22:17:44

hahaha
ma olvastam a virsliszacsin, hogy karminkivonat /he?/
de a blokinek izlett :) /neki szantam/

Ofélia . 2008.11.26. 22:20:20

Adófizető: Most minden természetgyógyász meg fog ölni látatlanban.

Minimum előveszik a vudubabát.

Mindig azt edd amit a lelked megkiván.
Soha ismétlem soha ne higgy a reklámozott csodaszereknek és boldog életed lessz ezen a világon

10 százalék hatás 90 százalék mellébeszélés és pusztán üzleti érdek.

Ha mind megveszed amit hirdetnek két eredménye lessz: egyrészt anyagi csőd másrészt a proszektúrán írnak disszertációt a diákok.

hülegyerek 2008.11.26. 22:24:04

ofélia:

Kíváncsi vagyok hány milliárdot költöttel a chips kifejlesztésére.?

Ofélia . 2008.11.26. 22:31:54

hüle: Ne a szeletelt krumplira gondolj amit jó érzéssel otthon is ki tudsz sütni.

Valós adat szerint a dolog fennálása óta fejlesztésre 12.5 milliárdot persze ebben benne van a gépsorok fejlesztése és a reklámköltség is.

hülegyerek 2008.11.26. 22:40:49

Jóvan máá.
Azért vagyok hüle,mert hüléskedem:)

s.o.v.i.e.t 2008.11.26. 22:48:23

üzlet vs egészség

én még nem láttam evező reklámot.
ritkán látok fekvőtámasz reklámot
vagy alma reklámot

ásványvíz reklámot látok, de valamit inni is kell:))

hülegyerek 2008.11.26. 22:59:34

Almalé reklámot már láttam.
És egyszer megállítottak a rendőrök,és mivel mindent rendben találtak,kaptam egy almát.
Vicces volt.:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.26. 23:02:53

persze O
igen ezt akartam kifejezni ehhez szokott
mi a bundaskenyerhez tejaval
meg a nokedlihez
jo is az amugy

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.26. 23:07:07

nekem is furcsa volt eleinte
de mar mexoktam es kifejezetten jo reggelit csinalt ma
nagyon igyekszik ugy latom
O meg elkepzelhetetlennek tart pacalt, szivporkoltet meg ilyenek
zsiroskenyeret elkepzelni se tud
hat ilyen a vilag

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.26. 23:08:11

holnap jo sok pulyka megy a sutobe

s.o.v.i.e.t 2008.11.26. 23:08:37

hülegyerek 2008.11.26. 22:59:34
én legutóbb 5000-es csekket kaptam biztonsági öv miatt. na azt nem fizettem be, mert kökin a parkolóban sarcoltak...
de azóta (v)ettem almát.

hagyma

bundáskenyeret tejföllel sajttal
teját édesítővel / cukorral
nokedlit bármihez

hülegyerek 2008.11.26. 23:09:28

Hölgyek,próbáljátok ki:a brassóit,ne vízzel,hanem sörrel öntsétek fel.
Tutira ti lesztek a császárok,a gyerek utána nem kér chipset.
(az alkohol kipárolog,de az ízek...)

s.o.v.i.e.t 2008.11.26. 23:11:24

hülegyerek 2008.11.26. 23:09:28

miért csak hölgyek?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.26. 23:16:39

bundaskenyer nekem fokhagymaval. mar a tojasba es ha offos vagyok
es uborkaval
mar Marynek is csinaltam
imadja

s.o.v.i.e.t 2008.11.26. 23:20:14

a fokhagyma az a pirítósra passzol.
de most nem akarok fokhagymát
hétvégén csináltam fokhagymakrémlevest, sajtos pirítóssal.
15 perces kaja.
nem társasági.

hülegyerek 2008.11.26. 23:20:40

Elnézést,nálunk az asszonynak a konyhában a helye.
De ha te főzöl,hát rendben,akkor hölgyek,és urak...

PR32 (törölt) 2008.11.26. 23:22:03

a csipsz legszarabb része a csomagolás. az a kib.szott álóménium sose bomlik le...

s.o.v.i.e.t 2008.11.26. 23:23:17

hülegyerek
ez nekem vaskalap.. főzzön az, aki tud, aki akar vagy aki épp ráér. én szeretek is.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.26. 23:35:58

en reszelek a tojasba fokhagymat es ugy csinalom a bundaskenyeret
isteni
nonek az agyban a helye
deeeeeeeee
nem kell felteni hetente maximum eyszer fozunk es neha nem en

hülegyerek 2008.11.26. 23:42:55

Puff.Megkaptam.
Én is szoktam főzni:zsirosdeszka,rendeltpizza...
Én a kreatív részlegen dolgozom.
P.L.:öntsél sört a brassóiba...
Király ízt ad neki.
Vagy a hagymás sonkás rántottánál,a hagyma sonka piríttása pici zsírral,pici vörösborral.Az se rossz.:D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.27. 01:37:51

ea mindenki vegye tudomasul
soha semmilyen jegyemet senkint
at nem adom
mindegyik emlek
lehet az JMJ, vagy BKV
nem kepzeli valaki hogy az elso villamosjegyemrol lemondok ami elindult felem
es a csipsz nem egezsegtelen csak hizlal ha sokat zabalsz belole

vidéki men · http://sokallok.blog.hu 2008.11.27. 06:04:55

"Az egyetlen hazai chips-gyártó havonta többszáz zacskó chips-szel támogatja a SOTE I. sz. gyermekkórházat"
Oké ezen kívül bullshit minden, és nem írták oda ki (ami fasza), a többiek bizosan tudják, leszarom. Ha ennyivel jobb hely a föld, csinálják. Nem zabálok chipset, ha sört gyártanék kiszámolnék valami társadalmi hasznossági határszámot és a kiccsávóknak nyomnám faszán, ne ezen múljon az új bömbi, mert lehet ennél kafábbat tolni? Van fradi sör (van még?) kiccsávó sör miért nincs? Én simán csak azt tolnám, és kiharcolnám, hogy a Csillag büfében is adják!

Ofélia . 2008.11.27. 06:35:15

Gyerekek szánom bánom rusnya vétkem de én eszek csipszet.

Úgy szoktam hívni az oldalbordámmal, hogy sültkrumpli.

Namármost az ember ha nem sík lusta akkor először is meghámozza a krumplit, utánna elővesz egy tisztességes gyalut amivel lehet 1 miliméteres szeleteket vágni.

És Szeletel (ezt még a legjobb díszmobil sem tudja) utánna izesít

Majd kisüt oliva olajba.

Ekőnye nem szennyezed a világot csomagolóanyaggal és tetü reklámmal, sokkal olcsóbb, sokkal finomabb.

Hátránya letörhet a műköröm, szagos lessz a díszhaj.

különvélemény 2008.11.27. 07:03:05

Ennyi idétlen biobuzit sem olvastam még.

Nem a chips az egézségtelen, hanem az ÉLETMÓDOD!
A sima sós chips csak burgonyát, sót, és olajat tartalmaz. Sültkrumpli teccik' érteni?
Tehát olaj/zsír, szénhidrát, só. Bármelyiket nem eszel, meghalsz világos?

Nagyapáink minden nap zsírszalonnát zabáltak, meg kóbászt', még is megérték a 90-et és nem voltak cukorbetegek.

Az ilyen barmok beszélgetését hallottam múltkor, "én nem veszek ilyen tartós tejet, mert tele van tartósítóval"
LOL

Az ilyenek zabálják a "természetes c vitamint", mert az kurvára más ám, mint a mesterséges, mert benne van a természetes szó, és az csak jó lehet!

Ofélia . 2008.11.27. 07:16:14

különvélemény:

Természetes C-vitamin?????.

Az teveszaron termesztett aszkorbinsav????.

A tehén meg halványlila.

Ofélia . 2008.11.27. 07:19:24

A kóbász nálam tuti.

a cukorszintem és minden labor leletem normális.

Éljen a jó fokhagymás disznósajtt.

Norbi monggyon le.

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2008.11.27. 07:34:55

elnézést de miért kell felönteni a brassóit bármivel is?

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.27. 07:36:49

jah figyuzzatok, a sok E az nem minden esetben jelent ám mesterséges anyagot....csak úgylátom ezzel sokan nincsenek tisztában! tele van E-vel fúúúúj nem esszük meg! a citromsavat is valamelyik E-akárnyhány jelöli!

Fairy Girl 2008.11.27. 07:48:44

különvélemény 2008.11.27. 07:03:05

Az látod, lehet, hogy nagyapáink zsírszalonnán éltek (enyém is), de nem is irodában dolgoztak napi 10-12 órát, ülve egész nap, és arra keresve alkalmat, hogy mikor mehetnek ki végre a levegőre, és mikor van egy nyamvadt órájuk kicsit mozogni? Szóval igen, az ÉLETMÓD a döntő.

Fairy Girl 2008.11.27. 07:49:49

tüvapok 2008.11.27. 07:36:49

Ejnye, nem olvassuk el a sokszáz kommentet? :)

Ofélia . 2008.11.27. 07:50:23

dpeti: Ezt én sem értem mert utánna már nem brassói esetleg egy silány pörkölt.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.27. 07:52:05

Fairy Girl 2008.11.27. 07:49:49

nem hát....nem érek én arra rá.....hagyma, ofi, hagyma, ofi, hagyma, ofi, hagyma, ofi....románok meg a lovak, ofi, hagyma, most itt lehet nem így van...de általában ez van....én nem ülök egész nap (mit ad isten este a gép előtt) aztán ilyenkor mikor bejövök a fatelepre....fől a kv....csak osztom az észt félálomból! de örülök, hogy másnak is eszébejutott...ismétlés a tudás anyja...:)

Fairy Girl 2008.11.27. 07:58:18

tüvapok 2008.11.27. 07:52:05

hehe.

Most már jöhetne valami újabb post, nem? :)

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2008.11.27. 07:58:45

Vki írt az angol tipusú chipsről: Nos,Angliában ha pl azt látod, hogy: FISH & CHIPS akkor sült halat kapsz sült krumplival, olyan sült krumplival amilyennel itthon a rántott húst eszed pl...

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.27. 08:00:10

Fairy Girl 2008.11.27. 07:58:18

ha csak olyanok jönnek mint tegnap akkor inkább neeeeeee.......

Fairy Girl 2008.11.27. 08:08:05

tüvapok 2008.11.27. 08:00:10

Ja, mondasz valamit. Bár ez a csipszes elég jól bejött :) főleg hogy az elején az összes dobogós helyet elfoglaltam :)

Ofélia . 2008.11.27. 08:09:37

Peacock: Hányan estek hanyatt mikor a friss krumli hejett megkapták.

Amugy eszméletlen jó és legalább nem tul drága.

Impega 2008.11.27. 08:12:07

PEACOCK 2008.11.27. 07:58:45

Ja Belgiumban meg a moule frites, ami kagylo sultkrumplival.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.27. 08:23:55

de legalább a képet cserélték volna re a kiskutyisra....ááááááá

különvélemény 2008.11.27. 08:27:37

Fairy Girl 2008.11.27. 07:48:44

Így van, de akkor nekem senki ne írja, hogy a sült burgonya egészségtelen, mert nem az!

Irodai munka mellett is lehet mozogni, aki meg nem akar, az ne kenje a kajára minden baját!

atlbilbaoo 2008.11.27. 08:30:19

A világ legnagyobb üzlete, 7 dkg krumplit eladni 200 forintért. Magyarul a 40 forintos árúból csinálok 2000 forintosat. Nem rossz üzlet!

Ofélia . 2008.11.27. 08:34:05

tüv: Ha kinézel az ablakon észreveszed. hogy lángol a fatelep.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.27. 08:35:19

ofélia 2008.11.27. 08:34:05

akkor mellényúltál mert a miénk még nem! nem baj írtsad a konkurenciát :)

Gobbi Hinta 2008.11.27. 08:35:33

Pityu! Egyél makkot! A makk egészséges..

különvélemény 2008.11.27. 08:36:13

MP · 2008.11.26. 21:14:15
"Azt azért tudni kell, hogy kétféle chips van. A Magyarországon s általában a világban kapható ZACSKÓS chips valóban igazi felszeletelt krumpliból készül. DE! Ezen is van ízfokozó még s sóson is!"

Már pedig a sima sósban nincs ízfokozó, mert nem kell bele, önmagában is jó íze van.
Az ízesítettet meg egye az, aki szereti szétmaratni a száját!

különvélemény 2008.11.27. 08:42:08

atlbilbaoo 2008.11.27. 08:30:19

"A világ legnagyobb üzlete, 7 dkg krumplit eladni 200 forintért. Magyarul a 40 forintos árúból csinálok 2000 forintosat. Nem rossz üzlet!"

Ha jól tudom, kb 3-4x annyi burgonya kell hozzá, nem jó akármilyen, és nem is tudod felhasználni az egész burgonyát.
Valamint ott van még az olaj, ami nem burgonya árban van, meg is kell sütni, csomagolni, védőgázt belenyomni, kiszállítani, reklámozni, stb..

Persze ettől még jó üzlet.

Ofélia . 2008.11.27. 08:46:03

tüv: :))))

Már megyek is benzinért a SOFA telep jó lessz??.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.27. 08:48:59

ofélia 2008.11.27. 08:46:03

jó hát...! bármelyik jó ami nem a miénk! de hogy ez a kép a posztban mekkora szar....embrek vegye már le valaki....

Ofélia . 2008.11.27. 08:52:19

tüv: Nem lehet levenni a polgármester feleségét mivel ezt is az ő cége gyártja.

scubadiver 2008.11.27. 09:01:04

Életemben nem vettem chipset. Bár már kóstoltam, de nem ízlett. És nem vettem még soha colát, meg szaros üdítőket.Bár ezeket is kóstoltam már, de egyik sem ízlett. Lehet finom teákat főzni, nyáron hidegen meginni. Ja! TV-t nem nézek. Nem is tudom, miket reklámoznak. Mert nem érdekel. Megveszem azokat, amiket nagyapáink ettek. És lehetőleg ismerős parsztbácsitól, hogy jó is legyen. A kertemben nem permetezek, és érdekes módon minden egészséges. A saját szőlőmnél, barackomnál, cseresznyémnél, meggyemnél, körtémnél nincs jobb. És a belőlük készült lekvár...!Ja ,hogy ezzel dolgozni is kell!Hát igen. Anélkül nem megy.
U.I.: mérnök vagyok, a feleségemnek négy diplomája van. Van egy fiunk és egy lányunk, akik imádják a tejet és a szalonnát.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.27. 09:26:47

húúú 2-vel több diplomátok van mint egy skeptikusnak!

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.27. 09:28:43

u.i: villanyszerelő vagyok...feleségem nincs, de ha lenne bőőcséész lenne...én is szeretem a szalonnát!

Stubb 2008.11.27. 09:49:14

Nem értem mi bajotok. Nincs is annál jobb, mint EDE-nél bevágni egy tál cinnamonos, hódos chipset.

lazlo85 2008.11.27. 09:54:38

csini a csaj raknám én is a szájába

cyber panka 2008.11.27. 12:40:35

szerintem nem csini. undoritó a bőre, biztos a sok csipsztől ami egészséges

Moncsalaki 2008.11.27. 13:01:15

Höh, na ez az év poénja... :-)
Mértékkel persze nagy gondot nem okozhat. Viszont itt nem a mértékkel van a gond... Hanem, hogy a szülők már kisgyerekkorban chips-szel etetik a gyerekeket, itthon is.

Ja, és Angliában a gyerekek a szendvicshez is chips-et esznek, az alapétrend része. Kíváncsi vagyok, hány kilóval nőtt mondjuk az elmúlt 100 évben a gyerekek átlagos súlya...

Jah, és ne akarjon már valaki beetetni azzal, hogy a gyerek gyomra a hamburgert beeszi, de mást nem!? Meg a gofrit... A tészta még csak-csak... De a hambi!?
ugyanmár, ez gyerekkori makacsság. Szvsz

Jah, és a másik kamu: a reflux nem egy olyan ritka betegség, hogy évekig ne tudják felismerni. Sajnos...

Fairy Girl 2008.11.27. 13:57:49

különvélemény 2008.11.27. 08:27:37

Persze hogy lehet mozogni irodai munka mellett is, de az sem hasonlítható össze nagyapáink életmódjával (nyilván a világháborúkat én se hiányolom).

scubadiver 2008.11.27. 15:06:05

Mikor Angliában voltam azon viccelődtünk a barátaimmal, hogy ott minden lány tüdőbeteg (a mellbőségre gondoltunk, ami egyenes arányban állt a testsúlyával). Magyarul minden fiatal dagadt volt! És tudjátok mit mondtak nemzeti ételüknek: paradicsomos babot, meg chipset! Hát idág fejlődtünk.

Stupidella 2008.11.27. 15:16:40

Én csak párévente eszem csipszet, ha valahol külföldön sikerül az ecetes változatot beszereznem. Igazából nem is baj, hogy itthon nem gyártják, legalább ritkán eszem. Mert azt én a Koháry Erzsikének sem hiszem el, hogy a csipsz egészséges...

mókus 2008.11.27. 16:57:51

a hvg bekajálta ezt

Xezs 2008.11.27. 18:09:36

scuba ne az angolokból induljunk ki, náluk nincs olyan hogy nemzeti étel. Az meg hogy nincs konyhájuk és szarul táplálkoznak, egyik gyártónak sem hibája, egyszerűen ott nincs igény normális kajára. A csajok tényleg bűnrondák, egyedül a fekák néznek ki jól odakint, pedig idehaza rájuk se nézek.

Xezs 2008.11.27. 18:21:08

Amúgy meg nem kell biobuzinak lenni, meg lehet enni mindent, persze mértékkel. Én nagy zabás vagyok, minden szart összeeszek, de egyfajta cuccból ha ettem utána hónapokig megint nem kell (pl. chips).

A hiba mindig az emberekben van, ha gyerekről beszélünk akkor a szülőben, ha felnőttről akkor a felnőttről magáról. Ismerek embert aki több mint 100 kg és éjszaka betol egy doboz jégkrémet (persze neki pajzsmirigy-megnagyobbodása van, na persze), vagy olyan gyereket akinek az anyja egy szót se szól ha látja hogy a gyerek már fél doboz jégkrémnél jár és még újra szed. Meg is látszik rajta is.

Érzésem szerint a gyerekkori sport is nagyon fontos ahhoz hogy felnőttkorban az ember ne legyen tohonya, de ez csak az én személyes véleményem.

DamiDami 2008.11.27. 20:43:22

Nem nagyon lepődtem meg itt a véleményeken. Annyiból igaza van különvélemény-nek, hogy nincs értelme gyökereket, meg édes gyümölcsöket rágni egyoldalúan bio módra. A tartósítós tejjel, meg egyáltalán a tejjel nincs értelme foglalkozni. A tehenek igyanak tejet ne az ember.

A „lélek” szempontjából történő táplálkozásnak se látom értelmét. Itt csak azt szarja le mindenki magasról, hogy a testének mire van szüksége. Ha a habszivacs finom lenne szerintem azt is megennétek, nektek aztán totál mindegy, csak jó legyen és lehessen élvezni az életet. Nem kell 20 kg fogyni, hogy jobb legyen az élet minősége, bele kell szarni mindenbe, aranylövést neki.

A nagyapáink zsírszalonnával is vígan éltek is picit sántít. Nagyapám is megélte a 92-őt. Utolsó 30 évben majd megfulladt hiába hagyta abba a cigit. Majd minden szerve tönkrement már 70 éves korára a zsíros, cukros étrendtől meg persze a borozástól. Végül is tök jó lehet tényleg 22 évet lehúzni ilyen minőségben. Szerintem 110-et is simán megélte volna ezzel a genetikával makk egészségesen, ha normálisan él.

Inkább menjünk vissza a kőkorszaki ember életére. Mit evett és főleg mikor? Napi 5-6 étkezés 3-4 óránként, vad húsok, halak, magvak. Én inkább ezt javasolnám a mostani szinte szexuális vággyá nőtt látszat étkezések helyett.

Ja és persze vitamin + ásványi anyag csomag is muszáj, mert az UV sugárzásos zöldségekből kilószámra lehetne enni, akkor se fedezné a napi bevitelt ráadásul még fölösleges szénhidráttal meg egyebekkel is telítené a szervezetet. Aszkorbinsav meg aszkorbinsav közt nincs különbség azért ezt már 2008-ban illene tudni.

gabbró 2008.11.28. 00:19:56

Nem tudom feltűnt-e, de a sokat emlegetett csaj, aki 10 évig csak "chipset" evett, nem azt a nálunk ismert Chio stb csipszet ette, hanem az angol chipset, a SÜLT KRUMPLIT. Tehát nem ilyen zacskós szaron élt hanem igazi krumplin, bár ha én enném akár 10 napig, biztos hánynék tőle...

Fairy Girl 2008.11.28. 09:25:32

DamiDami 2008.11.27. 20:43:22

Köszi, én meg se mertem említeni a tejet, végre valaki! :) tehéntejet a teheneknek, anyatejet a csecsemőknek, ennyi a tejből elég is.


gabbró 2008.11.28. 00:19:56

Gabbró, igen, ezt már többen leírták a kommentekben korábban.

cyber panka 2008.11.28. 12:25:25

Stupidella 2008.11.27. 15:16:40

csomó helyen lehet itthon ecetes csipszet kapni.
én is óriás fan vagyok. pl. kapható a CornerCenterben a pasaréti úton Gábor Áron utca kerszteződésében vagy a culinarisban is van

gubajani 2008.11.28. 17:56:25

Csak egy-két kommenthez jegyezném meg,hogy az angoloknál a chips evés a sült krumpli evését jelenti. Náluk a burgonyaszirom a Crips.

ella1988 2008.11.28. 21:15:16

Tisztelt hozzámszóltál!Nem tudom az ország melyik táján lakik.Nálunk a gyerekek kapnak felvágottat/sonkát,szalámit,/tejet,tejterméket,többféle kelt tésztát,almát,körtét,banánt.Nem taperoljuk agyon 25-n az ételt,mivel összesen 5 fő dolgozik.MI főleg a gyerekeknek főzünk,kötelező a heti 2 főzelék,3 hetente nem ismétlődhet ugyanaz az étel.Ahhoz,hogy összeálítsuk a heti étrendet,nem a Gastroyal,Teletál stb.étrendjeit másoljuk,nagyjából alkalmazkodni kell az előírásokhoz.Az eredmény: az óvodában a kisgyerek ül a főzelék előtt,mert nem tudja mi az?A multkor az óvónők kérdésére,hogy mit esztek otthon főtt ételt,az volt a válasz:sült krumplit.Gyönyörű,őstermelőtől vásárolt kb.15-20dks-s almába 1x beleharapnak,utána megy a kukába,bokor alá,szemetesvödörbe.A banánt volt amelyik kibontotta,kettétörte és ment a szemetesbe.És délután hazamegy a csillagom és beesik az ajtón,hogy Anyu éhen halok,Anyu kérdezi,mi volt az ebéd .Nem tudom,valamilyen leves+ második.Az étlap 2 helyen van kifüggesztve,de azt el kellene olvasni.Szóval Tisztelt Hozzászóló!Volt már benn az iskolában ,megnézte az étkezdét,látta mit és mennyit eszik a gyermeke?Én megkértem a Szülői Munkaközösség vezetőjét,az iskolaszék néhány tagját,hogy néha látogassanak be az ebédlőbe,nézék meg mi az ebéd,kóstolják meg és nézzék meg,hogy mi kerül a moslékba.Nem tudják használni az evőeszközöket,szólni kell,hogy vigyél magaddal szalvétát/Az is van/A lényeg:a rántott karaj,kicsontozott csirkecomb,a sütemény,gyümölcs,sajt megy a szemetesbe.Kutyasétáltatás közben néha találok a bokrok alatt,fóliába csomagolt,az anyukájuk által reggel csomagolt szendvicset.Az sem jó.Ilyenkor eszembe jut a tv-ben látott ebédeltetés egy szegény faluban.A véleményem:ahol több jut luxusra/gondolok a 2-300000ft-s kerékpárokra/ott több jut chipsre.kólára és ott vacak a kaja.Köszönöm,ha elolvassa válaszomat.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.11.28. 22:19:01

A gyerekek mozgásra való szoktatásához annyit tennék hozzá, hogy lévén a testnevelés KÉSZSÉGtantárgy (lásd még ének-zene és rajz), a célnak nem a hülye tanterv ész és értelem nélküli betartásának kellene lennie, hanem elsősorban a mozgás (vagy ének, zene, rajz, esztétika) megszerettetése.

Általános felső tagozatban volt egy tanárom, aki családja révén kosárlabdamániás. Ügyetlen vagyok, rosszak a reflexeim, tornasor végétől eggyel vissza álltam mindig, kurvára nem vágtam a kosárlabda szabályait (lépésszabály? mi van?), úgyhogy utáltam, mint a szart. Gimiben kaptunk egy másik tanárt, halál laza csávót. Gyorsan lezavartuk a távolugrást, kötélmászást, mittoménmit, aztán tűző napon-esőben-hóban fociztunk az udvaron vagy a teremben. Ügyesebb nem lettem tőle - azt nem is ott kell, hanem profi edzésen -, de legalább élveztem. Tehát?
süti beállítások módosítása