Tékozló Homár

Nagyon durva részletek a Szervita téri parkolótűzről

2008.12.15. 00:01 | szily | komment

A Belváros közepén a parkolóházban (az aljában benzinkút) nem működik semmiféle tűzriasztó berendezés. Miközben egy autó lángolt a kocsikkal teli épületben, sűrű, fojtogató füsttel árasztva el egy szintet, és kigyulladással fenyegetve a többi járművet, a parkoló sorompóit nemhogy nem nyitották meg, de tovább engedték be a fizetővendégeket. Fantasztikus részletek egy riasztó eseményről és egy - hm - meglehetősen hanyagnak tűnő üzemeltetőről, egyenesen a főszereplő, vagyis a tűzoltókat kihívó, majd a lángoló járművet oltani próbáló Naiv Ügyfél tollából.

 


Ti is beszámoltatok a Szervita téri parkolótűzről ma. Én észleltem a tüzet és hívtam ki a tűzoltókat, és tanúja voltam az életemben látott legelképesztőbb felelőtlenségnek, kapzsiságnak és hanyagságnak a parkolóház részéről, mely nemcsak erkölcsileg volt kifogásolható, de viselkedésük emberéleteket is veszélyeztetett, nem beszélve az ügy csattanójáról. Csak a szerencsén múlt hogy nem lett nagyobb katasztrófa. Örülnék ha ez nem maradna nyom nélkül.


Feleségemmel és gyerekemmel a Vörösmarty téri karácsonyi vásárra indultunk. Mivel a környéken máshol nem volt hely a Szervita téri parkolóházban parkoltunk. A kettő és feledik emelten kaptunk helyet, de a lifthez fel kellett menni a harmadikra. Itt láttam hogy füst gomolyog a plafonon, úgyhogy gyorsan körbenéztem honnan jön. Egy parkoló Mercedesnek a motorháza füstölt. Mivel nekünk is gyulladt már ki kocsink korábban, tudtam, ennek fele se tréfa, főleg nem egy parkolóházban. Lerohantunk babakocsistul a beengedő parkolóőrhöz (a történet egyik kulcsfigurája lesz!) és szóltunk neki, hogy egy parkoló kocsi ég a harmadikon. Erre ezt a választ kaptuk: „akkor kihívnátok a tűzoltókat?" Nem volt idő a vitára, fogtam a telefonom és kihívtam őket. Ekkor a parkolós mobilon a főnökét hívta... Feleségemet elküldtem, várjanak meg a téren én pedig rohantam vissza a harmadikra, hogy megnézzem mi a helyzet. Tűzjelző berendezés (látható helyen) nem volt, füstérzékelő nem volt, semmilyen riasztás nem hallatszott, nem beszélve bármilyen központi tűzoltórendszerről.

Ekkor már elég nagy füst volt, annak ellenére, hogy a parkolóházon átfúj a szél, de kocsi a belső oldalon állt, ott pedig nincs huzat. Egy másik arra járóval elkezdtük az atombomba méretű tűzoltókészüléket a kocsihoz cibálni. Ekkor már a beengedő is megérkezett, aki segített megnyitni a totál poros készüléket. Ekkor már csak guggolásban lehetett közlekedni a füsttől. Ennek ellenére az emberek babakocsikkal (!!!) igyekeztek a szinten a kocsijukhoz, segítséget senki nem nyújtott. Próbáltunk kiabálni, hogy menjenek le de mintha a falnak beszélnénk. A kocsi motorháza ekkor már lángolt. Mivel a motorház a fal felé esett és egy kocsi szorosan mellette parkolt nem fértünk hozzá rendesen. Messzebbről kezdtük oltani, de úgy tűnt a lángok és a füst csak nagyobbak lesznek tőle. Azt javasoltam fogjuk menekülőre mi is mielőtt füstmérgezést kapunk. Ekkor már mi is köhögtünk, a füst egyre sűrűbb lett, de megtaláltuk a kijáratot, annak ellenére, hogy a lépcsőházban teljes sötétség volt, biztonsági fények pedig nem világítottak (!). Leszaladtunk a földszintre. Ekkor az az elképesztő látvány fogadott, hogy a parkolós nemhogy nem nyitotta fel a sorompót, hogy az autók kimenekülhessenek, de pénzt szedett, számlát írt, és engedte be az autókat a házba!!!!

Ekkor megjöttek a tűzoltók, akiket tájékoztattam arról mi van fent és pontosan hol van a tűz, illetve felszaladtam velük pontosan megmutatni. Ekkor a szinten már teljes sötétség volt, sűrű, büdös (minden bizonnyal nem egészséges) füst gomolygott. Ennek ellenére a kiengedő kapunál 8-10 autó várakozott a fizetésre...

A tűzoltók légzőmaszkot húztak majd bevetették magukat a füstbe és oltani kezdték az autót. Ekkor is emberek közlekedtek a liften (ami tűzben tilos) a szűk lépcsőházban és a parkolóházban is. Lementem a kocsikhoz, megmosdottam a tűzoltóautóból kifolyó vízben és mivel lévén a belváros közepe nagy tömeg csodálkozott az egészen elmentem a családom után.

A csattanó most jön. Egy bő háromnegyed óra múlva visszamentem a kocsiért. A feleségem a babakocsival magától értetődően lent maradt az utcán. Ekkor már elálltak a tűzoltók a kijáratból. Beszóltam a parkolós kabinjába, minden ok-e, azt mondta igen. Felmentem a kocsimért. Ekkor értek oda a kocsi tulajai is, egy teljesen átlagos középkorú pár. Nem irigyeltem őket. Elindultam lefelé a kocsimmal, majd a kapu előtt jöttem rá, hogy a nagy izgalomban a feleségemnél lévő babatáskában hagytam a pénztárcámat. Megérkeztem a pultoshoz (aki helyett kihívtam a tűzoltókat, aki tovább engedte a tűz ellenére a forgalmat, aki helyett az autót én oltottam, és az embereket és a tűzoltókat én tájékoztattam mert ő csak a pénzszedéssel foglalatoskodott) és mondtam neki, hogy nincs itt a pénztárcám. Erre a következő választ kaptam: „Az sz*r ügy. Akkor most mi lesz?" Ekkor valószínűleg néhány spontánabb megjegyzést tehettem, mert azt mondta: „Na jó, majd leverem a Mercisen!" (a szerencsétlenen akinek kigyulladt a kocsija) és kiengedett.

Az ügy fontos mozzanatai szerintem:
1.A parkolóházban ahol kb 200-250 autó elfér és az aljában benzinkút van, semmilyen tűzriasztó/megelőző rendszer nem kapcsolt be (vagy nincs, vagy rossz). Tűzjelző berendezés  (nyomógomb vagy más) nincs.
2.Az emberek és a kocsik ki be járkáltak, mintha semmi sem történt volna.
3.A parkolóőr nem nyitotta fel a sorompót hogy a kiáramlást biztosítani tudja, hanem araszoltatta és fizettette kifelé és engedte be (!) a kocsikat.
4.Az őr nem riasztotta a tűzoltókat és nem tájékoztatta az embereket.
5.A liftet ugyanúgy használta mindenki.
6.Biztonsági fények nincsenek, vagy nem látszanak.
7.Egyedül a rendőr aki felvette az adataimat mondott annyit: „Köszönjük!" (persze ez a legkevésbé fontos)

Ez a parkolóház a belváros közepén áll, folyamatosan csúcsra járatva. Ha a kocsi netán berobbant volna, vagy egy kocsi a nagy füstben az adott szinten elakad, lehet hogy emberben is kár esik, nem beszélve a tűz terjedéséről és a feljebb lévő emberekről és autókról. A parkolóház (a parkolóőr képviseli) felelőtlenül és kapzsin járt el, emberéletek kockáztatásával. Nem tudom ennek lesz-e bármi következménye, de elvileg kéne hogy legyen.

Üdv

Krisztián

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

besz@rok 2008.12.15. 00:17:46

Hogy a p*csaba lehet vasarnap ejfel utan, egy perckor poszt-ot inditani?
Te egy gep vagy? :-D

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.12.15. 00:26:43

Na, ez a post, nem a csöcsöket bámuló biztonsági őr.


besz@rok 2008.12.15. 00:17:46 >>>

Időzítésről hallottál-e? Szerinted én mindig a gépnél vagyok, amikor post kerül ki egy blogba? Fel se tudnék reggel kelni 6 fele, hogy kitegyem az elsőt :) Beállítod, mikor jelenjen meg, és megjelenik ;)

Joco74 2008.12.15. 00:27:42

A tűzoltók kezdenek ilyenkor vizsgálódni? Ez egyszerűen elképesztő...

Ez post úgy ahogy van mehet az önkormányzatnak, rendőrségnek, tűzoltóságnak (bár ők tudnak róla)...

cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.12.15. 00:37:44

Kicsit Bruce Willis-esre sikeredett a sztori, lehet hogy ez lesz a következő rész fő eleme? Nem nakatomi torony, hanem egy parkolóház...

www.jateklinkgyujtemeny.hu

elinor 2008.12.15. 01:06:03

Az őr biztos azt gondolta, hogy azért a házért nem kár. Ehh!
Rémisztő és elképesztő az egész.
És
Krisztián for president! Mi van akkor, ha ő akkor valahol máshol jár? :o

Petraa 2008.12.15. 01:31:12

Nem egy ezust C-s coupe volt? Lattam egy olyat a heten teljesen kiegve a budai felso rakparton az Art Hotel elott, eleg csunyan nezett ki...

Bolee 2008.12.15. 01:42:52

illik az ország profiljába, a végén még azt hittem, hogy változik vmi!

gaborm · http://gaborm.blog.hu 2008.12.15. 02:19:49

Nekem félelmetesebb az a rész amikor babakocsistul tolnak gyereket közömbösen egy égő autó mellett és le se szarják, hogy mások éppen küszködnek az oltással. Mi a faszt képzelnek az ilyenek??? Filmet néznek? Van még 2 másik életük csak a restartra kell kattintaniuk? Vagy mi????

CliffBarnes (törölt) 2008.12.15. 02:20:43

A parkolo tulajat remelem meglatogatja a rendorseg es a tuzoltok es ravernek egy kis birsagot a kb. feltucat biztonsagi szabalyzat megsertese miatt.
A pultoshoz is remelem bekopog a rendorseg es megmogyorozzak segitsegnyujtas elmulasztasa miatt (tuzoltokat nem hivta bar volt telefonja - ekkora orbitalist faszt!), sot remelem a munkakorehez is hozzatartozott (papirra vetve!) a biztonsag fenntartasa es ezert meg pluszban kap valamit (hiszen a menekulout lezarasa es a tovabbi autok beengedese minimum hanyag vagy milyen veszelyeztetes).
Az a sok kreten, aki meg fel-ala setalt a tuz mellett, remelem eszbekapott (muhaha!), vagy legkozelebb ott eg szenne.

Egyszeruen nem hiszem el, hogy majd' egy egesz orszag ilyen gerinctelen es ostoba legyen! A sztori mindig masrol szol, de a mindenfele blogokon kozolt rengeteg tortenet csodalatos foszereploi es legalabb olyan ertelmes bystanderei egyutt mar lefedik az orszag lakossaganak vagy 90%.

A postironak: jol nezett ki, hogy nem alltal le szajkaratezni a pultossal, mikor Rad testalta a tuzoltok ertesitesenek szamara rangon aluli feladatal. Legalabb egyvalakinek volt meg normalis itelokepessege:)

MosoMasa 2008.12.15. 02:23:33

"...Nem tudom ennek lesz-e bármi következménye, de elvileg kéne hogy legyen...."
Ehh, ebben az országban? Ahol az egész olajbűnözés és olajszőkítési perben egy éjjeliőrt bírtak elitélni, aki benne sem volt? Uggyanmá!

Bölcs Lázadó · http://bolcslazado.blogspot.com 2008.12.15. 02:25:58

Hagyni kellett volna hadd robbanjanak fel dominóban az autók, mint a hegylakóban.

ertekelem · http://www.ertekelem.hu 2008.12.15. 02:30:13

elég olcsó az emberi élet Magyarországon.. USA-ban már mehetnénk is perelni a tüdőre sívott füst miatt

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2008.12.15. 02:32:15

kőkemény. ennek utána kell menni

P. · http://faszkivan.blog.hu/ 2008.12.15. 02:48:22

Érdekes történet. Valóban a kurva anyját az ilyen üzemeltetőnek. Én is szoktam ott parkolni. Az a parkolóház alapból életveszélyes olyan szűk. Ráadásul kurva nehéz kitalálni belőle.

Koronás Udvari Chinpoko Mester 2008.12.15. 02:52:11

Ebben a faszom orszagban csak robotok vannak. A rugalmassag legkisebb jelet sem latom sehol. de a jogállamiság az dúl, az azt jelenti, hogy 8 helyrol vehetnek fel allami penzt ugyanarra, de csak par ember juthat hozzá törvényileg. Az megy.

"Biztos részeg" alapon otthagyják az embert feküdni az utcán. a közöny.
"nem az én autom". a közöny

Ennyi jutott eszembe róla, régi de illik ide:

Óceánjárón
-Te Józsi, süllyed a hajó!
-Ha'süllyedjen, nem a mienk!

szarni mindenre

Molinó 2008.12.15. 02:59:36

Azt hiszem ez az a parkolóház amit le akarnak bontani. Valószínűleg már tényleg mindenbe beleszarnak.

cadik 2008.12.15. 03:47:21

Szerintem, az a minimum, hogy a parkoló droidját megkeresik foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés vétsége miatt.


www.magyarorszag.hu/allampolgar/ugyek/buncsjogorv/szemelyell/foglalkveszely20060627.html/ugyleirasjogi


Ez vonatkozik az üzemeltetőre is. A tüzoltóság hivatalból feljelentést tesz.
A többi szabálysértés minimum pénzbírság, engedélyek bevonása...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.15. 03:51:08

ez annyira tipikusan magyar hogy nem is tudnam hgy ez a normalis, ha nem idevet a sors, de itt kb 3 perc mulva jott volna 40 tuzolto 200 mentos, es beindult vulna mindenfele tiaszto
tudom ezert majd kapok , de ez van

Té, mint Tamás 2008.12.15. 04:05:01

Már mindent elmondtatok előttem, így én már csak arra vagyok kíváncsi: milyen körökben foroghat a kedves posztíró, hogy úgy írja le a tűzoltókészülék kiterjedését, hogy "atombomba méretű"? :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.15. 04:22:57

a kedves posztiro gondolom arra gondolt, hogy mint itt mindenhol, lehetnenek olyan nem atombombameretu tuzoltokeszulekek emivel el tudsz oltani ilyen tuzet, vagy probalkozo, amig e=nem jonnek a tuzoltok, ha ugy erzed

Herby 2008.12.15. 05:02:43

A Krisztián által írott történet tanulságos több szempontból, de az eddigi postok is. Nem kritika a részemről csak szeretnék rávilágítani egy-két apróságra. Talán már ti is voltatok olyan helyzetben, amikor azt láttátok, hogy valaki bajban van és feltűnt, hogy segítséget kér az illető. Hallani lehetett, hogy nyilvánvalóan elkél valakinek a segítség de nem mentetek oda. Ilyenkor egy roppant egyszerű dolog történik velünk, feltesszük magunknak a kérdést: „Miért pont én segítsek, van ott más is?” Igen Te aki ezt a postot olvasod és most azt gondolod, hogy ne már, igen Te is pontosan így cselekednél. Tízből vagy kilenc ember nem lenne Krisztián. Egyszerűen az emberek nem mérik fel, hogy gond van azaz csak lassan azokkal az általánosításokkal, hogy igen ez Magyarország és igen ilyenek a közállapotok 2008-ban. A történetnek az igazi tanulsága az, hogy egy parkolóház miként működhet ilyen biztonsági rendszerrel (rendszer nélkül)? A másik tanulság, hogy sem a tulajdonos sem az üzemeltető sem a parkoló őr nincs felkészítve arra, hogy kb. 200 db autó üzemanyagtartályában átlagosan csak 20 liter benzinnel az ugye 4000 liter benzin áll a belváros közepén, alatta egy több ezer literes tartályokat befogadó benzinkúttal. Egy ilyen épületben a tűzvédelmi szabályok lehető legszigorúbb betartására van szükség. Az meg, hogy valaki a történet elolvasása után csak trágár, obszcén módon tud erről írni az ami a mai közállapotokat jól szemlélteti…

Dr Milton 2008.12.15. 05:18:34

Valszeg élete élménye lehetett a formának, egy kisgyerek lelkesedésével írja le a story-t. Az atombonba engem is gondolkodóba ejtett:) A másik meg a pánikbeteg portás:D Mekkora dumákat nyomatott, vmi higgadt hajóskapitány lehetett előző életében...

ge-za (törölt) 2008.12.15. 05:56:17

Grat Krisztián,te vagy a nap hőse!!

bunkó paraszt 2008.12.15. 06:32:56

Két székely favágó üldögél este a tűz mellett. Hosszas hallgatás után megszólal a fiatalabb:
- Bátyám, van másik nadrágja?
- Van, fiam.
Pár perc múlva ismét megszólal a fiatalabb:
- Akkor ez hagy égjen! ...

Megdobbent 2008.12.15. 06:44:23

Ede most mar nagyon unalmas, meg jofejkedesbol is.

Secnir 2008.12.15. 06:45:03

hát nem tudom, lehet hogy én vagyok szellemileg sérült, de ha valaki bajban van, én gondolkodás nélkül megpróbálok segíteni neki. a cikkíró jól tette, amit tett, a portásnak két sün, a tulajnak három sün.
Amúgy a lexebb:
" Ekkor valószínűleg néhány spontánabb megjegyzést tehettem,"
igen, ezzel kellett volna kezdeni, amikor a nagyképű teremőr azt mondta :" „akkor kihívnátok a tűzoltókat?" [...] Ekkor a parkolós mobilon a főnökét hívta."
asszem itt némi rugdosódás is elkelt volna.
másik arrajárónak is csillagos ötös, amiért önzetlenül megpróbált oltani.
pici megjegyzés, igen halkan: ha az oltással nyitsz, és addig az asszony lemegy a babakocsival, lehet, hogy nem ég le teljesen az autó.

különben a stuttgartiaknak egy csillagos sün, amiért ilyen vackokat árulnak. miért van az, hogy a ladák, zaporozsecek, trabantok sose akarnak kigyulladni?
(lásd totalcar ide vonatkozó cikkét a modern autók hihetelenül összetett és szar elektronikájáról). nekem golf II-m van, időnként gondol egyet és lemerül fullra. most tervezem újra az elektronikáját; ha kész, kábelkötegek ki, új be. a régi analizálásával megpróbálkoztam, de halott ügy.

Megdobbent 2008.12.15. 06:45:48

Dr Milton: te meg valszeg az a gyopar senki vagy, aki az ilyet kozelrol, elegedetten, karbatett kezzel elvezi, mig egy magamfajta oda nem megy, es hatulrol be nem rugja a veszelyzonaba.

Horizont 2008.12.15. 06:54:36

Ez egy következmények nélküli ország, ahol csak egy isten van a PÉNZ!!!

*-* · http://www.hologramember.hu 2008.12.15. 07:07:33

ez olyan tipikus magyar történet.

Kelekola 2008.12.15. 07:10:45

Azért 1 ponton ne ítéljük el az őrt: a Tűzoltóságot a tüzet észlelő személy is köteles értesíteni. Az őrnek meg kötelessége volt a főnökét hívni, és ez így volt a leggyorsabb. Más kérdés, hogy nem a főnök hívogatása a legsürgősebb, hanem az életmentés, de ez nyilván nem fért bele a csöpp agyába...
A többi tettéért viszont tényleg meg kell kérni, hogy picit hajoljon előre, amíg átadják a büntetését!

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2008.12.15. 07:26:57

A parkolóház a szomszédos irodaházzal együtt az ORCO ingatlanfejlesztő tulajdonában áll. Érvényes bontási engedély van rá, elvileg 2009. január 1-től felfelé bármikor elkezdődhet. A két épület helyére épül fel a Zaha Hadid által tervezett irodaház.

Ezzel nem akartam semmit mondani a történetre, csupán érdekes adalék.

Sir Mortzosch 2008.12.15. 07:29:06

Király vagy Öcsém!
Gratulálok, sok sikert az életbe'
Le a kalappal előtted.
Jól mondták : 4 prezident!

Labancz 2008.12.15. 07:43:53

Nem értem, mi a baj! Remek kis országban élünk. A Mergás örüljön, hogy ezek után az Apeh nem keresi meg egy vagyonosodási vizsgálat erejéig. A post írója pedig jobb lenne, ha megúzná magát, mert a parkolóház tulajdonosa még kártérítést kérhet tőle az anyagi károk és hitelrontás miatt. Nem is beszélve az esetlegesen kieső bevétel miatt. Postoló neve, címe a rendőrőknél, szóval lehet kikészíteni a pénztárcát, mert még jelentkezni fognak a ki nem fizetett parkolódíj miatt. Sőt, azon sem csodálkoznék, ha egy-két elriasztot autós nem vagyoni kártérítést kérne az okozott izgalmak miatt.
Nagyszerű hely, Magyarország! :-)

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2008.12.15. 07:47:56

BDZsH,

Csak nem arra gondolsz, hogy valaki a biztosítóval akarta megfinanszíroztatni a bontást...?

(Lehet, hogy te nem erre gondoltál, de én igen.)

LiberAll 2008.12.15. 07:59:18

Durván fog hangzani, de szarni kellett volna rá, ha meghal pár ember, meg az egész parkoló leég, akkor most lenne sírás a tv-ben, meg államilag basztatnák a parkolóházak üzemeltetőit, hogy betartják-e a szabályokat, de mivel nem lett katasztrófa, így szépen megy minden úgy ahogy eddig, míg nem lesz tényleg katasztrófa. Na ez a szánalmas. Egy normális országban, ezért a tulajdonost,az üzemeltetőt, meg a biztonsági őrt kb életfogytiglanra ítélnék, itt meg... na ez a szánalom.

Ronald 2008.12.15. 08:06:23


Akinek ilyen parkolóháza van a Szervitán - annak a keze messzire elér.
Tehát ovatosságra intem a kommentelőket is - mert a posztírónak már úgyis annyi.

sonance · http://www.sonance.hu 2008.12.15. 08:09:40

Nem lesz felelősségre vonás, Magyarországon az nem divat.

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.12.15. 08:11:47

LiberAll: nem csak, hogy durván hangzik, de egy orbitális faszság is.

Remélem lesz felelősségre vonás, esetleg nagyobb teret kap a sztori, csak attól félek, hogy mivel nincsenek benne se csöcsök, se celebek, így nem jelen meg sehol máshol. Addig pedig szép lassan elfelejtődik az egész :(

Impega 2008.12.15. 08:15:24

Na ezrt tartunk mi itt...

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.12.15. 08:21:36

szerintem ezen nincs mit csodálkozni, ki van írva a határ után, hogy Magyar Köztársaság

Impega 2008.12.15. 08:25:19

Majd legfeljebb a parkolost rugjak ki, O lesz az aki elviszi a belhet, mint a szegedi betegcserenel az betegszallito. Valoszinuleg akkor is kirugtak volna, ha segit es nem szedi a pent, nem engedi be az embereket.

fokukac 2008.12.15. 08:28:56

csak mondom, hogy a tulajdonos évek óta le akarja bontani a házat, és a helyébe új irodaházat akar építeni. Ez már elérhető közelségbe került - nem csodálkozom, ha szar az üzemeltetés.

repecs 2008.12.15. 08:32:48

Lemingek.

Köszönöm a poszt írónak.

czejp (törölt) 2008.12.15. 08:50:01

És a tűzoltókat ingyen beengedték ?

bbb2 2008.12.15. 08:54:08

Én azért valami hatósággal (Tűzoltóság, Munkaügyi Felügyelet, Önkormányzat) megnézetném:
1. Tűzjelző és oltó berendezés működőképessége, utolsó ellenőrzés időpontja ?
2. Tűzriadó terv, havária terv megléte?
3. Utolsó tűzrendészeti oktatás és gyakorlat időpontja, oktatási napló ?

Mert a tulajt, és az üzemeletetőt egyszerűen le kellene csukni emberélet tömeges veszélyeztetés miatt !

staropramen 2008.12.15. 08:56:39

Mivel semmi okom azt gondolni, hogy a poszt írója nem mond igazat néhány apró kérdésem lenne:
1.Egy ilyen veszélyességű helyen rendszeres rűzoltósági ellenőrzés van.lennie kell füstérzékelőnek, tűzjelzőnek (ha tüzet észlel törje be az ablakot) és x területenként Y méretű kézi oltókészüléknek.
Ki ellenőrizte utoljára, mikor, mit tapasztalt?
2. Biztosan lennie kell tűzriadó tervnek,kiürítési tevnek,stb amit az alkalmazottaknak ismerniük kell.Hol volt , ismerték, miért nem alkalmazták?
3A térfigyelő kamerákat ellenőrzők hol voltak, kávéztak, meccset néztek,vagy volvós manci melleit bámulták?

Ha a tulajt nem védik magasabb ninivei hatalmak akkor nehány milla büntetés kinéz neki.Megérdemelné vastagon

Loree 2008.12.15. 08:57:02

@ Herby 2008.12.15. 05:02:43

Te pedig egy álszent barom vagy, ha komolyan az "obszcén, trágár" szavak zavarnak a kommentekben. Ezek csak felháborodott kommentek, nem sajtóközlemények.
Bazmeg. ;P

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2008.12.15. 08:57:47

Hogy valami pozitív is legyen a történetben: a rendőr megköszönte, mintegy a magyar állam nevében, az önzetlen segítséget! :-)

A többihez képest persze apróság, de itt most az állami szervek látszottak működni a magán felelőtlenséggel szemben.

staropramen 2008.12.15. 08:58:22

@bbb2
piszkosul egyre gondoltunk.

schokobanane (törölt) 2008.12.15. 09:02:54

Buhh, tiszta Pokoli torony.

staropramen 2008.12.15. 08:56:39

Remélem, ezek a kérdések lesznek elsősorban azok, amelyeket (remélhetőleg) az illetékes szervek is feltesznek.

Rakamazi 2008.12.15. 09:05:04

Amikor azt írjátok, hogy ebben a "sz* országban" akkor általánosítatok, mert az főleg drága fővárosunkra jellemző eset. Nyolc éve élek Budapesten, de amikor haza látogatok vidékre akkor az alapvető és szembeötlő különbségek, hogy -van hazdája a közterületeknek
-újak a tömegközlekedési eszközök
-ha valaki áll a zebrán azt átengedik
..és még sorolhatnám. Persze ebben sem szabad általánosítani, de ami itt van az embertelen és ezért a politikus "vezetőink" mellett mi magunk is felelősek vagyunk, de próbálom mosni kezem, mert minap amikor az Alkotáson vezetve láttam egy öreg nénit elesni csúnyán a járdán -nem tudtam megállni, és utánam sem tudtak, páran a visszapillantóban lestuk, hogy egy járókelő talán észrevette a túloldalról.
Ez a ma Budapest, Magyarország fővárosa 2008 és mi élünk itt, kizárólag mi tudjuk megváltoztatni. A baj csak az, hogy mindannyian félünk a szélmalom harctól...

2008.12.15. 09:08:25

Gratula a posztírónak és tényleg elképesztő mit művelt a parkolóház.
Tüzes sünszarást nekik !

pasman 2008.12.15. 09:09:51

Nos, én még hozzátenném, hogy ha jól tudom, egy ilyen épület átadásához/működési engedélyéhez szükség van tűzoltósági engedélyre is. Meg kellene keresni azt a jó tűzoltót is, aki ezt annak idején megadta...

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2008.12.15. 09:17:09

NAGYON NEM vagyok az erőszak híve de: nem volt ott egy karakán férfi a közelben-urambocsá vmelyik autóban-aki pofánveri azt a parkolóőrt és lerúgja a sorompót? Hihetetlen!
Mostmán mind1...kapjon 3 év letöltendőt azalatt majd gondolkoz6, h mit tett rosszul...

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2008.12.15. 09:17:44

Ez durván indul.
Ha a fele igaz, le kell zárni az egész szart.

Zorro2007 2008.12.15. 09:17:53

Parkolohaz, Ausztria:

eppen szallok ki a kocsibol, amikor mindenhol kigyullad egy nagy piros felirat, hogy budos a levego(valami karosanyagjelzo/fustjelzo beriaszthatott), mindenki kifele, hallani lehetett ahogy beindultak a szelloztetomotorok, a lift felett pirosan villog, hogy nem kellene liftezni.
Mire kierttem mar ott voltak a tuzoltosok...stb.stb...majdnem ugy tortent minden mint a szervita teren...

schokobanane (törölt) 2008.12.15. 09:19:44

Pasman,
az más dolog, hogy a hetvenes években miféle tűzoltósági-működési engedélyek kellettek egy parkolóház átadásához, és mifélék kellenek ma. Azóta a tulajdonosok többször is költségcsökkenthettek a biztonsági előírások kárára...

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2008.12.15. 09:20:24

pasman: azt a parkolóházat kb 40 éve adták át...hol voltak akkor még jogszabályok,előírások,tűzvédelem?a tűzvédelemi oktatás akkoriban abból állt-lehet ma is-,h aláírtad a jelenléti ívet...kőkekény cocializmus tombolt...

۝merta-X 2008.12.15. 09:21:33

"Az Olvasó 2008.12.15. 02:52:11
Ebben a faszom orszagban csak robotok vannak. A rugalmassag legkisebb jelet sem latom sehol."

Barátnőmmel nyáron voltunk egy szállodában, ahol az egyik este valamilyen közműjavítást végeztek nehézmunkagépekkel az utcán, na elég az hozzá, hogy az egyik törőfejes gép kipufogóval pontosan becélozta fél méterről a szálloda bejáratát, ahol is bementünk a 2. emeletre vezető lépcsőházba (az 1. emelet iroda) , és vastagon állt a II. világháborúban a nácik által zsidók kiirtására használt teherautó kipufogógáz (szénmonoxid). Mire felértünk a 2. emeletre, 90%-ban elment a látásom, csak csillagok pattogtak a szemem előtt (nem, nem a lépcsőzéstől fulladtam ki.)
Odamentem a portás nőcihez, aki 3 amerikait csekkoltatott be.
Párbeszéd.
- Tömény szénmonoxid van a lépcsőházban.
- Pár perc, uram, elintézem a papírmunkát.
- Súlyosan mérgező gáz, 1 perc alatt ájulást okoz.
- Uram. Legyen szíves kivárni a sorát.
- Maga hülye? Mérgező gáz van a kibaszott ablak nélküli lépcsőházban!

Ekkor kijött a pultból, beleszagolt a lépcsőházba, felhívta a főnökét, aki megígérte, hogy intézkedik.
Én:

- Talán be kellene zárni az ajtókat, hogy ne lehessen közlekedni, és szólni a gépeseknek.
- A főnököm már intézkedik.
- De maga van itt!
- Én nem hagyhatom itt a helyem.

Ekkor feladtam, zsebkendővel a számon lerohantam, elkergettem a munkagépet, kitártam a bejárati ajtót. A kb 6 vendéget, akik jöttek volna be, várakozásra kértem. Kb fél óra múlva eloszlott a gáz, de a "főnök" persze egyáltalán nem mutatkozott.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.15. 09:22:05

Egyáltalán hogyan lehet átadni egy parkolóházat tűzoltóberendezés, tűzjelző és egyéb biztonsági felszerelések nélkül?

Biztos senki nem kenődött meg az engedélyek beszerzése közben, nyilván.

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2008.12.15. 09:23:54

parkolóőr nevét közzétenni>>>>>MUNKÁT NEKI NEM ADNI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

schokobanane (törölt) 2008.12.15. 09:25:22

Zsírparaszt:
De most már úgyis lebontják. Nem bánom, nem volt különösebben szép átvány, és most majd helyette csodálhatjuk Hádid művésznőnek a környezetbe abszolúte nem illeszkedő, gyönyörűséges buborékját.

kontraszt 2008.12.15. 09:26:56

bontai fogják az épületet, nemsokára ...

Leonard Zelig 2008.12.15. 09:27:07

Multimédiás élményparkoló - hungaricum!

Alkotó · http://www.rudolfgallery.hu/ 2008.12.15. 09:27:32

Véleményem szerint (szakmai), felelőséget lehet kimutatni a biztonsági szolgálatot vezető és alkalmazot tekintetében. Továbbá, közveszély károkozásért lehet (akár utólag) is felelőséget megálapítani.

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2008.12.15. 09:27:53

PARKOLÓHÁZ LEBONT, HELYÉN ÉPÜLHETNE SZÉP SOPPINGCENTRE, LUIZVUTTON2, GUCCSI2,STB2 BOLTOKKAL...EZEKRE VÓNA IGÉNYE MAGYARNAK...NEM PARKÓNI

schokobanane (törölt) 2008.12.15. 09:31:04

Omerta,
ez pontosan hol történt?

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2008.12.15. 09:32:56

Na, azért a parkolóőr és a főnök közötti baszélgetést is visszahsllgatnám.
- Te főni, itten a harmadikon ég az egyik ótó.
- Nem ott parkolok.
- Ja, de tök büdös van.
- Na és? Most ezért zavarsz ebédidőben? A hívást le fogom vonni a béredből, hülye droid. Egy valamire kértelek, hogy a befelé haladóknak adjál jegyet, a kifelé haladóktól meg vedd el a pénzt, és még erre sem vagy képes? Tudod, többszázan állnak sorba ezért a munkáért, nem kell, hogy téged alkalmazzalak. Ha este egy fillér is hiányzik a kasszából, véged. Tele van már a tököm a kifogásaiddal.

ddd.dino 2008.12.15. 09:32:58

Secnir,
inden tűzrendészeti szabály az alábbiak szerint alakul:
1. Tűzeset lokalizálása
2. Tűzeset jelentése
3. Veszélyeztetett személyek biztonságba helyezése
4. Tűzoltók megérkezéséig lehetőség szerint oltá vagy kárenyhítés megkezdése.
Úgy vélem, hogy a post írója higgadtan és korrektül cselekedett.
Amúgy, ha rögtön elkezdi oltani a tüzet -azon kívül, hogy senki nem értesíti a tűzoltókat és ráverik az összes kárt- nem tudott volna sokat elérni, egy zárt autóban keletkezett elektromos tüzet kívülről nem nagyon lehet eloltani.
Egyszer volt alkalmam ezt tapasztalni, pár éve a Tesco parkolójában éjszaka pár méterre kezdett egy srác kiabálni, hogy segítség, ég az autóm. Mivel volt tűzoltókészülékem, azonnal mentem segíteni, belefújtuk a tartalmát a motorházba, de mindig újra kigyulladt az egész, sűt ha valahol elaludt, máshol gyulladt ki, tipikus elektromos kábeltűz. Amikor elfogyott a kis készülékem tartalma, berohantam a Tescoba, két biztonságiőr a kezembe nyomott egy nagy tűzoltó készüléket, ők maguk is hoztak egyet-egyet, de így is tovább égett a kocsi. Az ügyfélszolgálatos kihívta a tűzoltókat, azok 5 perc alatt odaértek, ennek ellenére gyakorlatilag porig égett a kocsi. Éjszaka volt, kevesen jártak arra, de így is háromszor annyian nézték, mint akik segítettek.
(UI.: A tűzoltók felvilágosítottak, hogy a kocsi tulajdonosának kellene megtéríteni a tűzoltókészülékem árát, de ehez nem volt pofám, vettem egy újat a tecsóban. A pénztáros megkérdezte együttérzően: Még mindig ég? ...)

۝merta-X 2008.12.15. 09:33:07

Nem mondom el, mert amúgy a szálloda karaj volt, csak a recepciós volt robot.

staropramen 2008.12.15. 09:33:08

@schoko
szentgotthárd hotel jégbor?

Koronás Udvari Chinpoko Mester 2008.12.15. 09:44:49

@Omerta-X 2008.12.15. 09:21:33
Igen. erre gondoltam.

@ColT 2008.12.15. 09:22:05
Mar megválaszolták. régen amikor épult, mas volt a szabályozás.
Én speciel már jogállamban ('97)ben gimnáziumban is résztvettem tűzvédelmi oktatáson. Várj, ez igy nezett ki:
Számitogépterem, informatika óra. tanár körbeadott egy lapot, hogy irjuk alá.
Nézem: "Tuzvedelmi okatatason részt vettem". Mondom nem nagyon emlékszem ilyesmire.
tanár: "Ha valami kigyullad menjetek ki a teremből."

______

A Rugalmasságról:
Egy hónapja lehetett, hogy láttam egy rövid riportot a tévében, miszerint valahol (kisváros, nem emlékszem) egy gyermek sugárkezelés után legyengülve volt otthon, és tanítónője nem akarta, hogy szociálisan elhanyagolódjon, valamint hogy egy évet ki kelljen hagynia az iskolából, ezért a tanterembe beállitott egy gépet, webkamerával, és igy a kislány ott lehetett az órákon, szünetekben tudtak a többiek vele beszélgetni, satöbbi.
Nem vagyok egy érzelgős tipus, de ez azért mellbe vágott.
pont azért, mert magyarországon rugalmasságot és törődési igényt fedeztem fel egy emberben.
le a kalappal.

XSun (törölt) 2008.12.15. 09:45:00

Skacok a droidos viselkedés nem csak nálunk jellemző.
A másik droid nemzet pl. a németek, na azok sem piték.
A Nat.Geo-n szokott lenni a katasztrófák nyomában.
Az egyik rész a nagy német vonatbalasetről szólt, amikor a dupla rétegű (volt egy gumirozott ágy amin a külső köpeny van) kerék, külső része leszakadt és emiatt siklott ki a vonat.
Az ügy pikantériája az volt hogy a leszakadt köpenydarab szépen átszúrta a vasuti kocsi padlózatát majdnem keresztül szúrva az egyik utast.
Nos mivel a vészféket csak a kalauz húzhatta meg, rohant a kalauzhoz hogy húzza meg a vészféket, mivel bazi vastag vasdarab átszakította a padlózatot és ez nyilván nem üzemszerű működés.
És szerintetek meghúzta a kalauz a vészféket?
NEM.
Azt mondta hogy meg kell néznie és ki kell vizsgálnia a dolgot hogy meg kell -e húzni a vészféket.
Sajnos már nem értek vissza a helyszínre, mivel a vasdarab másik fele időközben fennakadt a váltókon és emiatt siklott ki a vonat.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2008.12.15. 09:51:45

XSun 2008.12.15. 09:45:00

Éberség, eltársak!
Mert ugye mindenhonnan szólnak, hogy itt is tűz van, meg ott is tűz van. Előbb ki kell vizsgálni.

... vagy valahogy így van, mindenesetre ez a jelenet ugrott be.

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2008.12.15. 09:57:20

Omerta, ezt a történetet akár posztként is beküldhetted volna, kis ebéd utáni csemegeként - a hotel nevének/helyének megjelölésével.

jusztlacika 2008.12.15. 09:59:42

itt tudok még elsőzni?

eurocat 2008.12.15. 10:02:35

ha nem tunt volna meg fel senkinek, ez a tortenet idehaza tortent. igyhat az egesz tulajdonkeppen a dolgok - nalunk termeszetes - medreben zajlo voltara ekes bizonyitekok. nem kellene annyi hulye kulfoldi sorozatot nezni, meg onzetlenkedni! itt ez a presztizseskedes...ha nem ugy teszel, ahogy a tobbi taho, akkor kilogsz a sorbol, es meg te is huzod a rovidebbet. tanulsag tobb is van, en egyet jelolnek meg itt - szimpla es nem fajdalmas, nem annyira genyo: ebbe a parkolohazba tobbet be ne tedd a labad! (a posztnak koszonhetoen mar ketten vagyunk.)

HgGina 2008.12.15. 10:03:30

A rendőr megköszönte?
......... ELKÉPESZTŐ!!!

Amúgy meg az üzemeltetőtől talán az üzemeltetési jogot azonnal be kellene vonni (ha van ilyen). Kötelezni a tűzjelzőrendszer felszerelésére.
Előszedni azt az önkormányzati (feltehetőleg korrupt) embert, aki ezt a működési engedélyt kiadta, és úgy 5 évre bevarrni valahova.

jusztlacika 2008.12.15. 10:06:28

Műanyag kis bográtsch nem volt a kapuőrnél?

Seth_ 2008.12.15. 10:10:21

És engedélyeket vajon hol vettek ilyen trehány tűzvédelem mellett?

staropramen 2008.12.15. 10:14:47

Nem hiszem, hogy azért mert régebben épült nem vonatkoznak rá a tűzvédelmi, megelőzési szabályok.

2008.12.15. 10:15:35

LEVENTE!!! Mostmár leszállhatnál ám a biztonsági őrökről! :-D

staropramen 2008.12.15. 10:18:35

@Seth
Engedélyek ráckevén a strand melletti platós kék ifa vezetőfülkéjében kaphatók. Ugyanitt kiváló nemesi pulikutyabőrök, rokkantigazolványok és akadémiai rendes tagsági oklevelek tetszés szerinti szakon kaphatók.
VDSZSZ tagkönyvek árengedménnyel.

besz@rok 2008.12.15. 10:18:50

@ BKV figyelő [...]

"besz@rok 2008.12.15. 00:17:46 >>>

Időzítésről hallottál-e? [..] Beállítod, mikor jelenjen meg, és megjelenik ;) "

Koszi.
Jol tudtam, hogy nem tudtam. Csak azt tudtam, hogy gep, de azt jol. Bar azt se tudtam, csak sejtettem.
(A fene ebbe a nagy fejlodesbe. Elrohan mellettem a vilag.)
Na, azert iszok egyet rad! :-D

2008.12.15. 10:20:55

Huh! Még jó, hogy nem én írtam a kiürítési tervet...Hallott már valaki olyasmiről arrafelé?

elwood 2008.12.15. 10:22:13

Hát nem tudom:

1) Kihívták a tűzoltókat akik kijöttek és oltottak.

2) Kijöttek a rendőrök, akik udvariasak voltak és megköszönték a munkát. (Bár nem fizették ki a parkolójegyet)

3) Van egy balfasz biztonsági őr, aki nem hiszi el hogy nagy a veszély amíg nem ég bódéja.

4) És van egy épület ami tűzvédelmileg egy csődtömeg.

Miért is az egész ország tart itt ?

Én dolgoztam irodházban, ahol megszólalt tévedésből a tűzjelző, erre mindenki a portással együtt zavarta ki az embereket amíg meg nem győződött róla, hogy nem ég semmi. Pedig Magyarországon voltam.

Krisztiánnak nagy piros pont, a parkolóőrnek meg mell alatt húzott szívlapáttal. Az ország meg tart itt vagy ott de nem ez a tipikus mentalitás.
(Vagy Krisztián nem magyar ?)

MosoMasa 2008.12.15. 10:23:01

@ ddd.dino 2008.12.15. 09:32:58

azért tegyük hozzá, annak sem lenne értelme, ha minden nézelődő szaladna és egymást tiporva oltana segítene... abból még nagyobb káosz lenne, lehetne.

2008.12.15. 10:27:09

Van ám erre megoldás és az is igaz, hogy nem ez az átlag...Én egy multinál dolgoztam és ott nagyon nagy hangsúlyt fektettünk a tűzkérdésre. Gyakorlat, terv, minden. Volt kis tűz is és működött a terv. Csak egy kis felelősségérzet kell, meg nyomás a hatóságok irányából. Mondjuk az is igaz, hogy, ha a hatóság korrupt, akkor szart se ér az egész. Egy parkolóházban KELL lennie sprinklernek, riasztónak, mindennek. Azokat hetente tesztelni kell. Meglesz itt a felelős. Legalábbis bízom benne.

hanci7 2008.12.15. 10:35:20

Ismerem ezt az érzést amiről írtak, hogy mért pont én segítsek... de azért szerintem ez azért helyzettől függ. Lehet nem segítek rögtön én, ha valaki a boltból kijőve leejti a tejfölt, és az ujságjait. De azért most mintha többről lett volna szó...

l.x. 2008.12.15. 10:36:25

Biztosan lesz következménye: Szilvásy felveszi a parkolóőrt, hogy ő vezényelje le a aug. 20-i tűzijátékokat.

LCs (törölt) 2008.12.15. 10:45:06

Ne Magyarországozzatok már olyan hevesen! Ki hol él? A saját háza táján mikor rakott rendet? Melyik országban nem látnátok meg az ilyen kirívó eseteket? Minden országban van ilyesmi, ne legyen már illúziótok! A világ teljes lakott területét figyelembe véve a legélhetőbb 20%-ában vagyunk szerintem. (Aki USA-t, Kanadát élhetőbbnek gondolja, hajrá, menjen ki fehér niggernek, ott talán elégedett lesz a tűzjelzővel...)
Nem az ország ilyen, hanem ez a helyzet résztvevői voltak ilyenek. Az érzelgősködés a világ egyik halálos bűne. Grat a cikkírónak, a fikázók meg sz*janak sünt.

Zorro2007 2008.12.15. 10:46:59

csak egy technikai kerdes, az ilyen melygarazsokban nem kell tuzvedo ajtoknak lenniuk amik automatikusan lezarjak a szinteket ha valahol tuz van?

Ha csinalsz egy kis boltot vegtelen mennyisegu engedely kell a tuzoltoktol, ki is jonnek atvenni az egeszet,ellenorizni stb.stb, hogy is volt ez itt?

mahorka 2008.12.15. 10:53:25

Nap-mint nap tul írjuk Rejtő Jenőt.

Secnir 2008.12.15. 11:03:30

"PEACOCK 2008.12.15. 09:20:24
pasman: azt a parkolóházat kb 40 éve adták át...hol voltak akkor még jogszabályok,előírások,tűzvédelem?"

asszem 5 évente meg kell újítani.
C osztálynál évente biztosan

OftF 2008.12.15. 11:08:20

off kérdés:
a Homárfaktort hogy kell értelmezni?
Nem hinném, hogy a posztoló és az olvasók véleménye a történetről ennyire eltér egymásétól. Mit jelent az 1-es és mit az 5-ös?

jokipeti · http://www.2010vancouverphotos.com 2008.12.15. 11:09:10

LCs: a feher niggerezest inkabb hadjuk... en tudnek Neked meselni tortenetket amitol ajultan esnel a lovaskocsid ala, de minek... ugyse ertened meg.

Secnir 2008.12.15. 11:12:59

OfTf
én már javallottam, hogy legyen 1-5 sün homárfaktor helyett :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.15. 11:18:31

LCs
mi az a fehernigger?
ez kepzavar
tudod regen a feherek niggereztek az afroamerikaiakat
ma mar csak nehanyan es titotkban
nade fehernigger?????
a tuzvedelemre pedig igen sokkal tobbet koltenek mindenhol, lakasokban munkahelyejken, a tuzoltok jobban meg vannak fizetve es becsulve stb.

suttogó 2008.12.15. 11:31:47

Té, mint Tamás 2008.12.15. 04:05:01
Már mindent elmondtatok előttem, így én már csak arra vagyok kíváncsi: milyen körökben foroghat a kedves posztíró, hogy úgy írja le a tűzoltókészülék kiterjedését, hogy "atombomba méretű"? :)

Ejnye TÉ-TÉ. AZ EGÉSZ SZTORIBÓL CSAK EZ "ÉRINTETTE MEG" A "LELKEDET"?

=Ford Prefect= 2008.12.15. 11:35:03

Magának is joga volt hozzá, hogy javaslatokat tegyen, vagy tiltakozást jelentsen be a kellő időben – jegyezte meg.
– A kellő időben, mi?! – süvöltötte Arthur.
– A kellő időben? Akkor hallottam először az egészről, amikor beállított ide egy munkás tegnap. Megkérdeztem, azért jött-e, hogy megpucolja az ablakot, mire ő azt felelte, hogy nem, hanem azért, hogy szétrombolja a házat. Persze nem ezzel kezdte. Dehogy. Előbb letörölt pár ablakot, s megvágott öt fontra. Csak aztán mondta meg.
– De Mr. Dent, a tervek az elmúlt kilenc hónapban rendelkezésére álltak a helyi tervezőirodában!
– Ó, hogyne! Én is egyenesen odamentem, hogy megnézzem őket, mihelyst hallottam a dologról, tehát tegnap délután. Maguk aztán nem erőlködtek valami nagyon, hogy felhívják rájuk a figyelmet, ugye? Úgy értem, hogy például szóltak volna valakinek, vagy ilyesmi.
– De hiszen a tervek ki voltak állítva. – Ki voltak állítva? Éppenséggel a pincébe kellett lemennem, hogy megtaláljam őket.
– Ott van a kiállítási részleg.
– Zseblámpával.
– Talán leszakadt a villanyvezeték.
– Meg a lépcső.
– Nézze, végül is megtalálta a feljegyzést, nem?
– Ó, hogyne – felelte Arthur –, megtaláltam. Egy használaton kívüli vécében elsuvasztott, bezárt iratszekrény fenekén volt kiállítva, az ajtón a következő felirattal: Vigyázz! A leopárd harap!

Átokfajzat 2008.12.15. 11:39:25

USÁkoknál úgy basznák meg őket egy ilyenért, hogy a cég csődbe menne.

Perillustris 2008.12.15. 11:41:06

"így én már csak arra vagyok kíváncsi: milyen körökben foroghat a kedves posztíró, hogy úgy írja le a tűzoltókészülék kiterjedését, hogy "atombomba méretű"?"

www.firesziget.hu/kepek/kep_50kg_olto.jpg

Egy 80 kg-os poroltó valóban nem az, amit az ember nap mint nap lát, s az alakja kétségtelenül emlékeztet egy bombára. :)

Gumidomino 2008.12.15. 11:41:40

Itt is csődbe fog.
Csak itt még a megbaszás előtt.
Így működik.

staropramen 2008.12.15. 11:42:52

Az, hogy úgyis lebontják az nem érv, hiszen amíg az utolsó kocsi ki nem állt a parkolóházból, addig minden előírást be kell tartani.

dodi03 2008.12.15. 11:42:57

Én ismerem a parkolóházat és érintett voltam az ügyben.
A portás az épületben egyedül van. Nem látja, hogy mi történik az épületben. A portást személyesen ismerem, mivel már hosszú ideje a parkolóházba járok. Nekem elmondta, hogy nem azt kérdezte, hogy "kihivnátok a tűzoltókat", hanem, hogy "hivátok- e már a tűzoltókat". Elmondta, hogy ő is ott volt a "tűz" oltásakor. Egyben megemlítem, hogy nem volt "TŰZ". való igaz füstölt a gépkocsi alja, de nem égett. A tűzoltó kiérkezésekor, mikor felfeszítették a motorháztetőt, akkor lett egy kisebb tűz, de azt már a szakemberek kezeléték. Az egész ügynek nagyobb volt a füstje mint a lángja. Senki nem volt életveszélyben, hiszen a menekülési útvonalak szabadok voltak. A tűzoltók a bejáratot elállták, ezért nem igaz, hogy folyamatosan be lettek engedve a gépkocsik. Egyébként állampolgári kötelesség ilyen helyzetekben értesíteni a hatóságokat és nem a földszinten lévő portástól kell várni a megoldást. A portás nem tudja a helyét elhagyni, mivel pénzt kezel, biztosítani kell a forgalmat akár ki, akár befelé történik. Egyébként a jelzés után nem lettek gépkocsik beengedve (többek között én sem). Jellemző az országra, hogy egyes személyek másokat hibáztatznak és hősnek állítják be magukat. Tényleg Bruce Willis-esre sikerült.

staropramen 2008.12.15. 11:49:55

@dodi
ezt most nem kellet volna valszeg házhoz jöttél egynémely pofonért.
Ecsém, ha egy parkoló autó elkezd piszkosul füstölni akkor csak idő kérdése, hogy mikor lesz tűz.Azt így végképp nem döntheted el, hogy volt-e életveszély.Egyébként még szép , hogy miután már kijöttek a tűzoltók nem engedtek be újabb kocsikat.ha tényleg haverod az őr akkor közösen mondjatok el nehány miatyánkot, hogy nem lett komolyabb baj mert egyébként csak beszélőn láthattad volna a haverodat néhány évig.

=Ford Prefect= 2008.12.15. 11:51:04

LOL. A WWC-ben sem volt tűz, "csak" füst. Bagatel...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.15. 11:54:20

a legjobban az tetszik hogy a portas nem tudja elhagyni a helyet mert penzt kezel
megalol:)

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.12.15. 12:02:20

Alapvetően nem a kapus-portás a hibás.

Hanem a tulaj, aki nem képezte ki ilyen esetekre a személyzetet. Továbbá a tűzvédelmi oktatás általában egy papír aláírásából állt szinte minden eddig munkahelyemen.

Mihala 2008.12.15. 12:02:39

Sajnos én nem vagyok ennyire kitartó mint a cikk írója... már elköltöztem családostul:
- Csepelen sűrű toxikus gumifüst ül a lakótelepen. Azt mondják a színesfémes cigányok égetik le ilyenkor a gumit vagy a műanyagot a kábelekről. Tömködjük a szigetelés szakadásait mert ott is bejön. Légtisztító gyorsan be a gyerekszobába a picikhez (ikrek). Telefonálok rendőrségre, lebeszélnek a feljelentésről. Azt mondják a közterületesek az illetékesek. Onnan meg az önkormányzathoz irányítanak. Az önkormányzat vissza a rendőrségre. Kb. 10. telefon után az újrahívott rendőrségnél sajnálják, de nem tudnak tenni semmit, és a tűzoltókat meg ne is próbáljam.
- A klinikáknál egy idős asszony szemmel láthatóan zavarodottan sétál a forgalommal szemben a latyakos hósávban hálóingben és papucsban. Egy autó sem áll meg. Az asszony csak homályos szemmel néz, amikor odakiabálunk. Szólok a portán, azt mondják nem az ő dolguk, keressek valami papot vagy karitatív szervezetet. Az útba ejtett templomban a katolikus pap húsz perc alatt lebeszél arról, hogy bármit is tegyek. Ő sem fog. Több mint egy óra késéssel érkezem egy találkozóra (telefon nincs nálam)...
- Kiraknak egy új táblát a lakótelepen, és ugyanazzal a lendülettel végigbüntetik az összes a ház előtt (az eddigi parkolóban) parkoló autót. Lemegyek és megkérdem a közterületest, hogy ha már itt büntetnek, akkor az egy sarokkal lejjebb a megállni tilosban álló merciket és audikat miért nem? Pedig azoktól alig lehet bekanyarodni. Azt mondja, hogy egyszer tett ilyet, de a főnöke behívta, és üvöltözött, és megmondta, ha még egyszer oda meri tolni a pofáját, akkor páros lábbal rúgje ki, de előtte még letépi a tökeit... vagy valami ilyesmi.
- Egy lány elesik a zebrán. Körülbelül ötvenen állják körbe, mögötte máris 20-30 autó. Látszatra semmi külső sérülés, de sokkos állapotban van, és összefüggéstelenül beszél. Próbálok segítséget kérni a körülállóktól, hogy levigyük és betakarjuk, meg hogy hívjunk mentőt. Senki nem segít. Egyedül leviszem, de közben SENKI! nem közli velem, hogy elütötte egy autó (és esetleg nem kéne mozgatni). Miközben a karjaimban viszem, az egyik bokájánál teljesen visszahajtja a lábfejét. Szerencsére valaki már hívta a mentőket, és kb. tíz perc múlva oda is érnek, és ellátják.
- Parkolási társaság lelkes alkalmazottja éppen a zónán kívül bünteti az autókat, a miénket is. Udvariasan rákérdezünk, majd azt mondja, hogy sajnos az ő térképén így van, bár a feje fölött ott a zóna vége tábla, amire fel is hívjuk a figyelmét. Azt mondja, hogy ő ezt a büntetést már nem tudja visszavonni, menjünk be az ügyfélszolgálatra. Gondolom az utánunk érkező kétajtós szekrény már kevésbé kedvesen beszélget vele. Ügyfélszolis kislány mosolyogva intézkedik, minden rendben... Megnyugodva ez után a szerencsésen végződő 1.5 órás kis közjáték után megyünk dolgunkra. Kb. 4 év múlva küldik a felszólítást a be nem fizetett bírságról, kamatosan.
- Csavarlaza cigánygyerek nem létező lepkéket kerget, majd előrántja a pillangókését előttünk két méterrel. Terhes feleségemmel óvatosan átmegyünk az út túl oldalára. Már ismerjük. A szomszédok már szóltak párszor, bevitték majd elengedték. Valszleg már föld alatt van, mert leolvadt az agya.
- Éjszaka kézigránát robban a mellettünk lévő kisboltban (a másnapi hírek szerint). Alszunk tovább. Füldugóval. Már megszoktuk az autó és egyéb riasztószirénák hangját. A cigány családok verekedésbe fajuló veszekedéseit:
- Éjjel a cigányok üvöltve egymást kergetik végig az utcán: "- Ájjá meg te geci! Megöllek, kivágom a beledet! - Dehogy állok. - Ájjá má meg, levágom a fejedet. - Áááááá." Nem látni semmit, pedig gondoltam, felveszem éjszakai üzemmódban. Pech...
- Totyogós gyerekekkel megyünk le, és egy cigány kölök az orrunk előtt veri szét a piásüvegeket a járdán. Szanaszét repülnek a szilánkok. Rászólok néhány szép magyar szóval, mire meredten néz. Amint öt méterrel arrébb érünk tovább fojtatja.
- Leesik a félpár bőrkesztyűm a hónom alól, ahogy a kaput nyitom. Mire odaérek az autóhoz észreveszem. Két perc múlva az ott állókat kérdezem, senki nem látott semmit. Pár kölök távolodik (vegyes társaság), utánuk futok, de nagy ártatlan szemekkel mondják, hogy ők sem láttak semmit. Azt a kesztyűt anyámtól kaptam, még mindig megvan a másik fele.
...
Még sok ilyet tudnék írni...

badabing 2008.12.15. 12:19:59

Krisztián, le a kalappal

۝merta-X 2008.12.15. 12:20:58

"staropramen 2008.12.15. 11:42:52
Az, hogy úgyis lebontják az nem érv, hiszen amíg az utolsó kocsi ki nem állt a parkolóházból, addig minden előírást be kell tartani."

Az előírásokról.

Helyszín: épülő társasház utcai rész
Fennforgás: ELMÜ az utcám elkezdte az ideigelenes nagyfeszültség leszerelését, de valamit nem értettek, és a félig szétbontott, de áram alatt lévő főelosztót ott hagyták gondolkodás céljából az utcán. Én először bután néztem, majd ideiglenes kerítéssel körberakattam, nehogy egy járókelőt kettébasszon a villany.
Szereplők: Én(építésvezető), közterületes 1 db, később rendőrnő 1 db

Közterületes: - Maga az épvez?
Én: - Én.
- Kérem a közterületfoglalási engedélyt.
- Nincs. Az ELMÜ dolgozik ott, de eltűntek, így balesetvédelmi okokból lezárattam a területet.
- Szóval nincs. Személyi igazolványt kérek.
- De semmi közöm hozzá, nem érti?
- Ideadja, vagy nem?
- Nem.

Ekkor a közteres rendőrt hívott.

Rendőrnő: - Kérem a személyi igazolványt.
- Minek?
- Feljelentem jogtalan közterülethasználatért.
- Jelentsen. Nem adok papírt.
- Megtagadja a személyi okmányok átadását?
- De miért engem akar följelenteni?
- Van közterületfoglalási engedélye?
- Maga nem érti amit mondok?
- A munkánkat végezzük, uram.
- Ja, tényleg, nekem is dolgom van, viszlát.

Nem jött utánam, nem tartóztatott le, viszont 2 hónap múlva kijött a be nem azonosított lakcímemre egy szabálysértési büntetés 35000 forintról.

hiragana 2008.12.15. 12:21:59

Sziasztok, én írtam a postot.

Dodi: nem tudom te hol voltál akkor, én a lángoló autó mellett. Egészen egyértelműen lángolt a Merci, kb 1 méteres lángokkal, félig meddig zárt térben egy tömött parkolóházban, úgyhogy kérlek, ne bagatellizálj légyszi. (Egyébként sejtem, hogy a parkoló részéről ez lesz a kommunikációs stratégia.) Ahogy írtam is fent, a kapus valóban segített az oltásban, de az tény, hogy miután szóltam neki hogy tűz van, jöttek be emberek is, kocsik is szép számmal, és miután a tűzoltók megjöttek még mindig nem volt szabad a menekülési út kocsival (fizetni kellett).
"A portás az épületben egyedül van." - oké nem akarok gazdasági megfonotlásokat firtatni, de akkor viszont hatékony tűzvédelem kell. A házban ebből (a batár tűzoltókészüléken kívül) semmit nem láttam...
Ha neked az alapvető állampolgári (emberi) kötelesség hősködés, akkor sajnállak.
Üdv!
K.

C10H12O6 2008.12.15. 12:27:02

Én a következő mondatokat intéztem volta a portás gyereknek:

"Az aaanyááád büdöskurvanagyhétszentségit a hülye proli fejednek, szedd össze magad kisfiam, mert kitépem a szíved."

Ha ilyenkor ugatna, akkor a kocsiban lévő pajszert elővenni, és adni neki az ujjaira, könyökre. És közben osztani:

"Megbaszom a rákos hugod anyád sírján a tolószékes apád szemeláttára, ha nem csinálsz valamit, azt a teszetosza írni-olvasni nemtudó TV néző fejedet."

Ha intészkedik:
"Egyik lábad itt a másik ott".

Higyjátek el a plebejus rétegekbe beleégetett kommunista munkásöntudatot letörni csak így lehet. Öntudat van, de teljesítmény nincs.

Meg kell tanítani nekik, ha kell egyenként, hogy teljesíteni kell, és a dolgok nem alanyi jogon járnak.

schokobanane (törölt) 2008.12.15. 12:27:36

Mihala, te most oda költöztél, vagy onnan el?

Omerta, nem semmi eset. Legközelebb állítsd mindkettőt a főelosztó mellé. Fogadok, hogy bírságot se kapsz.

BushDoctor 2008.12.15. 12:34:56

Olvasom ezeket a remek posztokat. De csak egy dolog jár eszemben.... Nincs-e igaza Gyurcsánynak ? Dehogynem!!!! : kurvaország.hu. Ahol az unintelligencia, a nemtörödömség, az irigység és a butaság lakik.

MosoMasa 2008.12.15. 12:40:26

BushDoctor 2008.12.15. 12:34:56

...élén veled.

jusztlacika 2008.12.15. 12:44:04

Elsőzni olyan paraszt dolog, de én ezért járok ide!

ÚJ POSTOT AZONNAL, HOGY ELSŐZHESSEK!

schokobanane (törölt) 2008.12.15. 12:45:02

Én egyébként nem értem az általános emberi mentalitást (több szempontból sem, de ezt most nem részletezem).

Ha ostobákkal tesszük nagyjából ugyanazt, amit ők velünk (vagy csak kívánjuk nekik szívből), akkor "leereszkedünk a ő szintjünkre" és "elveszítjük erkölcsi fölényünket".
Ha az ostobákkal megpróbálunk szót érteni, az többnyire reménytelen energiapazarlás, ráadásul nem kétséges, ki marad alul a szópárbajban, ezenkívül feleslegesen hősködünk, pedig nem is vagyunk brúszviliszek.
Ha az ostobákkal nem akarjuk felvenni a harcot, s erre gondolván inkább kívül maradással próbáljuk magunkat megkímélni az esetektől, akkor "birkák vagyunk".
Most akkor mivaaan?
Amúgy mindezt nemcsak erre az esetre értem, hanem úgy általában.

"Ki akartunk jelentkezni a világból
de nem találtunk űrlapot sehol"
(Georg Johannesen: Nemzedék)

Rajmond 2008.12.15. 12:53:21

Hiragana for president!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

staropramen 2008.12.15. 12:53:53

@Schoko
a kijelentkezés egy hónap felmondási idővel szóbeli bejelentéssel is érvényes.Azért egy emailben nem árt értesíteni a világot, csak hogy utólagos reklamáció esetén legyen nyoma.

Zahal 2008.12.15. 13:00:00

LCS: pedig ez tipikus magyarországi történet. ilyen nyugaton nem fordulhat elő.
önző, buta, gyűlölködő emberekkel tele!
te ittmaradsz nekünk szittyaniggenek, teeee....

Illetékbélyeges elvtárs 2008.12.15. 13:04:53

Egyszer volt egy nagy csoda,
neve birka-iskola.
Ki nem szólt, csak bégetett,
az kapott dicséretet.

Ki oda se ballagott,
még jutalmat is kapott,
így hát egy se ment oda,
meg is szűnt az iskola.

2008.12.15. 13:12:14

Könyörögve kérlek benneteket tanuljátok meg hogy

"HAGGYUK" meg "HAGGYAD" -nak kell írni.

Az alapiga eza hogy "hagy", "elhagy"
Aki kitalálta ezt az idióta nyálas "hadjuk"-ozást az szarjon sünt a ráckevei strand homokozójában.

Az ilyenek szakításkor elhadják a barátnőjüket ? :)

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.15. 13:16:58

na van itt minden
1. Die Hard 5 - BP küldetés
2. Verekedő ember (C10H12O6 2008.12.15. 12:27:02 ) muhaha.....kemény vagy Csoki
3. Fikázó
4. Fikázót fikázó
5. Fikázót fikázó fikázó verekedős
6. Hejesíráshuszár
7. meg én a paraszt! :)

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.15. 13:25:13

má csak a hagyma meg a kis haverjai hiányoznak....no meg a bőőőcséssszek!

damogran_ 2008.12.15. 13:26:29

Kulics 2008.12.15. 13:12:14

Ez most valami vicc? :-) Természetesen 'hagyjuk/hagyjad'-nak kell írni.

ON

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.12.15. 13:26:49

Egy parkolóházi ismerősöm haverja, aki nem mellesleg informatikus, mesélte, hogy az ő körösztanyjának a szomszédasszonyának a testvéröccse is ott volt az esetnél. Az egészből annyi az igazság, hogy valaki télleg beállt egy s osztályú mercivel és rágyújtott. Egy pillanatra fellobbant az öngyújtó tüze, mire egy őrült valami atombomba-szerűséggel leütötte. Mikor magához tért 8 autó napi parkolási díját verték rá és az öngyújtója sem volt meg. Azt már csak otthon vette észre, hogy az emlékbe eltett mozijegye is eltűnt és a helyén egy UPC-vel kötött 2 éves hűségnyilatkozat lapul.

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.12.15. 13:34:35

damogran megelőzött. :)

Tudtommal a felszólító mód j betűje, a hagyni igénél írásban nem hasonuló j-vé változik. Vagyis így ejtjük: haggyad (ejtéskönnyítésként), de így írjuk hagyjad.

Mihala: a Klinikákon egy idős nénihez nekem is volt szerencsém, ugyanez a szituáció, többen próbáltuk visszavinni, de állította, hogy őt ott, meg akarják ölni.

Hiragana: hagyjad, mert ő biztosan jobban tudja, hiszen ott volt, igaz kinn ácsorgott, és a portás mondta neki a dolgokat, de biztos így történt.

staropramen 2008.12.15. 13:36:32

jól jönne már egy új poszt.Pósalaki bácsi azt üzeni, hogy UGORGYUNK !

staropramen 2008.12.15. 13:40:06

kompromisszumos javaslat
én haggyam
te hadjad
ő hagyja
a mi, ti ők pedig nyitva marad további írásmódok számára

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.15. 13:43:51

meg ott van még a mink, tük, münk, őek, tik

C10H12O6 2008.12.15. 13:44:40

Higyjétek el nekem, hogy a pajszer minden kérdést meg tud oldani, ha hatékonyan használod... :)

blogs.fayobserver.com/faytoz/files/2008/06/crowbar.JPG

jusztlacika 2008.12.15. 13:48:10

na következő post?
elsőzni akarok, vagy másodikozni, vagy harmadikozni...
na

AlulírottFentemlített 2008.12.15. 13:50:09

- Sose vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a
rutinjukkal. (ismeretlen)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.12.15. 13:55:56

Hurrá Torpedó · www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.12.15. 10:57:26
ez 100%?
Cigiző · cigi.blog.hu/ 2008.12.15. 10:57:37
Századik!

cigiző. ha egy slukkal kevesebbet szívsz összejött volna a századikozás, de így sajna én voltam :) és amúgyis: cigizőként füstös bejegyzéshez? neked az elsőzésre kellett volna hajtani :D

MosoMasa 2008.12.15. 14:02:10

staropramen 2008.12.15. 13:40:06

ők haggylyák!
Így jó lesz? (helyesen: lessz)

jusztlacika 2008.12.15. 14:02:33

Én vagyok az első?
nem maradtam le semmiről, na lehet hozzászólni

Mouth Hero 2008.12.15. 14:03:46

"a Klinikákon egy idős nénihez nekem is volt szerencsém, ugyanez a szituáció, többen próbáltuk visszavinni, de állította, hogy őt ott, meg akarják ölni"

Kenny-t is megölték. Szemetek!

schokobanane (törölt) 2008.12.15. 14:05:37

staropramen 2008.12.15. 12:53:53

na haggyámá! :))

damogran, enzsolt: Kulics bizonyára a "higgye", "higgyék" felszólító alakú igével keverte össze a "hagy" igét, előbbinél ugyanis szintén zavaróan gyakran fordulnak elő a "higyje" sőt "hidje" alakok (mert persze az alapige itt sz-re végződik).

Mouth Hero 2008.12.15. 14:07:18

Igen, a lessz és a plussz is roppant jól mutat. :P

Az egyelőre-egyenlőre páros persze mindent visz. SaJnos muszáJ erről beszélni!

MosoMasa 2008.12.15. 14:09:37

és akkor hogyan helyes?

Hozd ide a kapát meg a lapát, vagy hozd ide a lapátot meg a kapátot?
Mert ugye a szótő a lapa, ...

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.15. 14:13:20

hejesíráshuszárok! "alapiccsatok blogot" oszt ott lehet osztani az észt egymásnak! sikeres-e aki a homáron vadászik? könnyűpréda....

staropramen 2008.12.15. 14:13:48

a szótő a lap illetve kap.ezért a lapátos kapatos. vagy nem?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.12.15. 14:19:20

- Az égő kábelekből felszabaduló pár kiló dioxint vajon milyen élelmiszerrel fogjátok (fogjuk - Hagyma kivételével) megenni?
- Minek vesz valaki olyan autót, amit koszovói albánok, törökök és macedónok készítenek Németországban, kínai elektromos alkatrészekből? (A szomszédasszonyom alatt egy VW Polo gyulladt ki pár hónapja, azóta csak tűzről pattant kis menyecskének hívom.)
- Valaki dugott már égő parkolóházban?

schokobanane (törölt) 2008.12.15. 14:20:26

Mouth Hero,

az egyelőre-egyenlőre párost jelenleg még mindig veri a "jólesik" vs "jól esik" páros. Épp tegnap esett óvatlanul a pillantásom a liftreklámon szereplő, marketingszempontból tökéletesen eltalált "Éva, tetszett a könyved, jól esett... stb." olvasói méltatásra, amelyre röhögőgörcsben törtem ki. Vizuális típus lévén elképzeltem, milyen kurva jól zuhant le a könyv a tizedik emeletről. (Vagy az olvasónak sem tetszett, és ezt próbálta burkoltan kifejezni.)
Még egyszer tehát:
jólesik (egybeírva) = tetszik, értékeljük
jól esik (különírva) = odakint teszi az eső, vagy valaminek, amit ledobunk a magasból, kiváló a gyorsulási sebessége.

Helyesírási leckém vége.

pkrisko 2008.12.15. 14:25:23

Van szerensém ismerni mind az üzemeltetőt, mind a biztonsági céget!:))))

schokobanane (törölt) 2008.12.15. 14:30:38

Ja, hogy valami értelmeset is szóljak:

Nyilván emlékeztek még a Citrom Autósiskola posztjára. Pillanatnyilag az Árkáddal szemközti irodaházon lóg a bazi nagy betűs hirdetésük, valahogy imigyen:
"Ajándékozzon jogosítványt karácsonyra!"

Sezmostmiez éseztmosthogy...?
a) "Háffiam, anyáddal sokat tanakodánk, mit is kapjá tőlünk karácsonra, aszt údöntöttünk, a jogosítván kiválló lessz. Ehun is vagyon. Aszt csak óvatossan!"
b) Fiam, nem kell már nekem a jogsim, ezért úgy döntöttem, neked adom karácsonyra. Majd én szerzek egy másikat a Citromtól. A nevet ne felejtsd el lekaparni róla, és fölébe írni a tiedet. Csak vigyázz majd a gázzal meg a fékkel, tudod, hogy mindig összekevered őket."

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.15. 14:33:12

schokobanane 2008.12.15. 14:30:38

gondolom lehet befizetni az onokát, gyerkőcöt a komplett tanfolyamra!

(mindenben nem kell hibátkeresni! a többég érti, aki meg nem az vagy poszt vagy komment lesz :)

schokobanane (törölt) 2008.12.15. 14:35:22

Tüvapok,
ha a reklámszöveg félreérthető, vagy röhögőgörcsöt vált ki, akkor valahol rossz a marketing. Ha rossz a marketing, a büdös életbe' nem jutna eszembe, hogy az adott céget válasszam.

schokobanane (törölt) 2008.12.15. 14:38:45

ps. Most megpróbáltam megkeresni az oldalukon a reklámot, de nincs fent, mindazonáltal lehet, hogy rosszul írtam le a szöveget, és az valójában ez volt:
"Vásároljon jogosítványt ajándékba!"
Nem tudok dönteni a kettő között, annyira szépek.
Ha valaki arra jár, megírhatná, pontosan hogy is hangzik ez a mondat.

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.12.15. 14:41:37

Kép miért nincs? Mindenkinek van már fotós mobilja, valami kép jóól jött volna.

ExMerciTulajék 2008.12.15. 14:43:36

Sziasztok! A szüleim azok akik így jártak..övék a Merci.
A probléma az, hogy nem lehet lehozni onnét az autót mert, a kanyarok szűkek, a blemagasság kicsi, trélerrel nem lehet felmenni, mivel az autó automata, az elektromosság kiégett, nem lehet parkoló módból kivenni. Fék és kormány szervó meghalt. Ötleteket várunk, hogy lehet kihozni a vasat onnét, mert a parkolási díj óránként 370Ft! Tegnap óta ott áll..az eddigi pénz kifizettették..legalábbis jórészét kifizettük.

Aki tanu az ügyben, kérném adja meg telefonszámát, vagy email címét..ide várjuk őket: roland[pont]toth[kukac]newreal[pont]hu

Előre is köszönjük a segítséget, és a hozzászólásokat mi is folyamatosan olvassuk!

Aki a tüzet oltotta és aki a tűzoltókat kihívta őket keressük, és köszönjük, hogy az autó egy részét legalább meg lehetett menteni..illetve, hogy nem égett le az összes autó.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.15. 14:45:24

schokobanane 2008.12.15. 14:35:22

mindenesetre a célját elérte, mert beszélsz róla, másoknak is mondod! aki meg nem szőrszálhasogató az meg bemegy és befizeti és adja ajándékba a kupont! ennyi!

azAttis 2008.12.15. 14:46:05

Tudod mi lesz a következménye ? :) a nagy büdös SEMMI. Menekülj.

AlulírottFentemlített 2008.12.15. 14:46:06

Ne verje ki, ne rázza ki, Erikával szivassa ki!

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.15. 14:52:15

ExMerciTulajék 2008.12.15. 14:43:36

na ne basssz továbbra is kell fizetnetek a parkolási díjat???? no az kemény!

schokobanane (törölt) 2008.12.15. 14:57:07

tüvapok,
nem hiszem, mert nem a nyilvánosság előtt csináltam antireklámot, hanem a Homár-olvasók előtt, akik meg remélhetőleg emlékeznek még a posztra (mellesleg még mindig százé' árulják a száz-mittoménmennyivetöbbekerülő ajánlatokat).
Ha meg nem emlékeznek, mer csak utána kapcsolódtak be a Homár "vérkeringésébe", majd megteszik ezután, és ők is tudni fogják, hogy oda nyenyenye. Aki meg eredetileg is oda akart befizetni, azt nem tántoríthatja el a szándékától se reklám, se antireklám.
Vélemény vége. :P

ExMerciTulajék 2008.12.15. 15:00:09

Igen kell fizetni..komolyan mondom, hogy nem tudtuk elvinni..van ötletetek?

schokobanane (törölt) 2008.12.15. 15:01:33

Exmerci,
ha így ketyeg az óra, akkor ne a saját fejeteket törjétek, hanem valami autómentős céggel konzultáljatok, hogy ilyenkor hogyan lehet lehozni a maradványokat. Valami megoldás biztosan akad, olyan nem létezik, hogy a roncs ott maradjon örökre.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.15. 15:02:47

ExMerciTulajék 2008.12.15. 15:00:09

békán elhúzni?

Impega 2008.12.15. 15:04:14

ExMerciTulajék 2008.12.15. 15:00:09
Biztos lenne erre valami megoldas. Mercieket hivtatok mar? vagy szerelot? Aki kitudna oldani az autot, hogy vontathato legyen. Biztos lenne valaki aki meg tudna csinalni. Azert meg jo hogy ennyivel megusztatok, megusztak. Lattam mar autot parkoloban kiegni, es iszonyat erzes lehet mikor meglatod:(

Koronás Udvari Chinpoko Mester 2008.12.15. 15:05:07

Há' hogyne fizetnétek, hisz ott áll, foglalja a helyet! :D

vadkapitalizmus rulzz.

Ötlet: kössetek elé egy land rovert, vagy valami egyéb alacsonyabb, erősebb járművet, ami hátuljára előzőleg felraktatok egy olajoshordót, két végén finoman kiszúrva.
Igy a blokkolt kerékkel az olajcsíkon ki lehet vonszolni a jarmuvet.

Viszont flegmán egy égő csikket utólag rádobni, aztan boldogan figyelni a portást, hogy mit tesz a szituban, az már bűncselekmény, ne tegyétek! EZ FONTOS!!

Secnir 2008.12.15. 15:05:27

"ExMerciTulajék 2008.12.15. 14:43:36
[...]A probléma az, hogy nem lehet lehozni onnét az autót [...] Ötleteket várunk, hogy lehet kihozni a vasat onnét"
kérdezz meg 4 féámgyáűjtőt.

"mert a parkolási díj óránként 370Ft! Tegnap óta ott áll"
ez nagyon komoly. mondd meg a parkoló tulajának (hónod alatta két rendszámmal), hogy eladtad a roncsot egy ócskásnak, viszed a rendszámot leadni a rendőrségre. 5 perc alatt kiviteti az utcára egy mozgássérült parkolóba.
amúgy elég, ha annyit mondasz neki: öreg, kifizetem az összeget, ha kifizeted a nemlétező biztonsági tűzjelző miatti káromat. (mert mérhető a kár aközött, hogyha lett volna riasztás, illetve a jelen állapot között). el fog tekinteni tőle.

ExMerciTulajék 2008.12.15. 15:05:56

Hát nem tudom..első része használhatatlan és olyan mintha sebességben lenne.

Koronás Udvari Chinpoko Mester 2008.12.15. 15:07:00

tüvapok 2008.12.15. 15:02:47
"békán elhúzni?"

Na, vagy azt. az olajjal felöntés, es kicsusztatás viccesebb (de meggyujtani bűncselekmény! azt ne! :P )

Secnir 2008.12.15. 15:08:17

4db autóemelő, a gurulós fajtából. négy kerék elé, megemelni, 4 erős fiatal megtolja, oszt hajrá. igaz, közben fogni kell az emelőket, mert csak azzal tudod irányítani.

staropramen 2008.12.15. 15:09:29

Elöl hátul két spec segédkerék, hogy guruljon.Az elsö kormányozható.ha húzni nem lehet, akkor tolható rúddal szűk kanyarokban sajnos kézzel. Fékezés:a toló gépkocsi, visszagurulás megakadályozása: ék
Valamelyik autómentő cégnél láttam ilyet.Ne kérdezd melyik volt, nem emléxem.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.15. 15:10:15

Az Olvasó 2008.12.15. 15:07:00

mos mé? elsőkerekes nem? szépen elejét megemelni, valaki beül, kézifékremélem még működik aztán lehet menni lefele!

schokobanane (törölt) 2008.12.15. 15:11:03

Az Olvasó 2008.12.15. 15:05:07

"Ötlet: kössetek elé egy land rovert, vagy valami egyéb alacsonyabb, erősebb járművet, ami hátuljára előzőleg felraktatok egy olajoshordót, két végén finoman kiszúrva. Igy a blokkolt kerékkel az olajcsíkon ki lehet vonszolni a jarmuvet."

:DD
Ilyen megoldásokat utoljára a "Csináld magad" újság '81-es számaiban lehetett olvasni a képregénynél... persze Rover helyett Zsigulival. Az ötlet amúgy díjazandó :)

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.15. 15:12:19

ExMerciTulajék 2008.12.15. 15:05:56

ne bassza már meg a moha, hogy nincs egyetlen egy éppkézláb autómentő akik nem képesek onnan lecibálni! vagy nyomjatok rá még benzint, begyújt aztán a hamut kannában lehordjátok :) no de most komolyan......

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.15. 15:13:23

ExMerciTulajék 2008.12.15. 15:11:58

a békával.....

ExMerciTulajék 2008.12.15. 15:13:53

Mondtam..tréler nem fér oda.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.15. 15:14:50

ExMerciTulajék 2008.12.15. 15:13:53

nem tréler....bakker! gondolom ők nem csak trélerben tudnak gondolkozni....meg kell kérdezni ilyenkor mit csinálnának? vagy ők is ennyire egysíkuak?

schokobanane (törölt) 2008.12.15. 15:14:56

tüvapok 2008.12.15. 15:12:19

Az nem jó, akkor ugrik a biztosítás.

ExMerciTulajék 2008.12.15. 15:15:09

Nemsokára megy valaki megpróbálni kihozni...

Impega 2008.12.15. 15:15:14

Szerelovel kioldani, ujmercivel lehuzni.

Impega 2008.12.15. 15:16:39

Exmerci, fenykepeket, vidot csinalni am! Mostmar mi is latni akarjuk.

schokobanane (törölt) 2008.12.15. 15:17:19

Én is aszondtam, hogy szerintem a szakértő autómentősöket kéne kérdezgetni. Tuti, hogy van megoldás. Aranyoldalak. Internetes kereső. Vagy soroljon fel mindenki autómentőket itt, a reklám végett.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.12.15. 15:18:42

Szerintem le kell bontani a parkolóházat az autó alól. (Az őr miatt nem kell aggódni, nem hagyhatja el a helyét.)

schokobanane (törölt) 2008.12.15. 15:18:48

Ja, Exmerci, légyszi írd majd meg (ha nem akarsz reklámot, akkor nekem mélben), hogy melyik cég hozta le. Őket fogom választani, ha valami gondom lesz.

schokobanane (törölt) 2008.12.15. 15:20:34

Nelson :D
A tulaj viszont haját tépve fog előrontani. Az emelő legyen kézben.

Impega 2008.12.15. 15:21:09

En arra szavazok, hogy a ceg hozza le ingyen, exmerci meg megirja a nevuket :D

ExMerciTulajék 2008.12.15. 15:26:50

Senki nem vállalta tényleg eddig..kérnék pár nevet mailben! roland.toth[kukac]newreal.hu

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.15. 15:34:49

majd Brúsz Vilisz lehozza félkézzel...

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.15. 15:36:56

ExMerciTulajék 2008.12.15. 15:26:50

nem akarom elhinni, hogy ennyire töketlen ott mindenki.....a tűzoltók sem tudnak tippet? hány emelet magas ez? mennyit kellene játszani vele? vagy tudod mit keress egy jó bútor szállító céget, 2 gurtni oszt hozzák viszik! anno a Vágási Feri jól nyomta!

Koronás Udvari Chinpoko Mester 2008.12.15. 15:42:56

hogy teszed fel utanfutora bent? Két markos legény megemeli?

mondom én, olajjal fel kell locsolni az utat előtte, oszzt' meglökni.

ExMerciTulajék 2008.12.15. 15:44:16

319-es parkolóhely. Nem tudjuk hányadik...190 a belmagasság kb. nagyon szűkek a fordulók.

staropramen 2008.12.15. 15:47:26

ha nem tudja kikötni semlegesre akkor valamennyit biztosan húzni kell. legkevesebbet ha felhúzod csörlővel futóra.Esetleg a futót tényleg bekenheted valamivel.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.12.15. 15:54:23

lehet, hogy egyszerűbb a szerelőt odavinni...

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.12.15. 15:58:05

a ráckevei parkolóban ecce volt egy ilyen eset. Ott az lett a megoldás, hogy lebontották a rossz autó alól a parkolóházat és építettek köré egy szervizt.

miadar 2008.12.15. 16:28:03

ExMerciTulajék!

Keressetek kapcsolatot sportrepülőtérrel. Ott ú.n. "kutyát" használnak a röpzik hangáron belüli helytakarékos mozgatásához, elhelyezéséhez. Ez olyan mint egy tripplaszéles gördeszka, benne egy kerékívvel. A két hajtott (hátsó) kerék alá be kell tenni, az inditókulccsal fel kell oldani a kormányzárat (erős ember üljön mögé!) és vonórudas vontató-kocsi, néhány oldalsó gyalogos segító, valamint egy a Merci mögé kötött "eresztőkocsi" segítségével le lehet kísérni.
A "kutyákat" egyszerű emelőt a felfüggesztés alján használva lehet a mozdíthatatlan kerék alá tenni.
Nem gondolom, hogy ez kivitelezhetetlen.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.12.15. 16:34:23

ExMerciTulajék 2008.12.15. 14:43:36
raklap az első kerekek alá+targonca párosra tippelnék így elsőre, bár nem tudom, a targi mennyire bírja megtartani lejtőn a dögöt...Bár veszélyes és kurva lassan kellene csinálni, talán bent ülve kézifékkel rá lehet segíteni (ha jól gondolom, az a hátsó féket fogja).
Most jobb ötletem nincs, csak hülyébbnél hülyébbek. (Pl. lejtőn guruljon, a lenti falhoz meg műanyag hordókat teletölteni vízzel/gumiabroncshegyek: ehhez szívesen megyek segíteni vezetni a járgányt, én szervó nélkülieken is képes vagyok kormányozni néha)

miadar 2008.12.15. 16:38:37

Eelvileg a targoncáknak nincs hatásos fékjük (csak valami rekuperációs valami).
És még az sem bitos, hogy a megemelt raklappal a targonca tornya alacsonyabb maradna-e, mint 1,90 m (?)

Kenseth 2008.12.15. 16:38:45

be kell menni utánfutóval, vannak ilyenek
így elsőre
web.t-online.hu/anikovarsanyi/index.html
piriknonstop.atw.hu/index4.html
autoklubrudi.tudakozoplussz.hu/ (itt különösen a galéria 4. képe)

miadar 2008.12.15. 16:51:51

Chicken, az nem biztos. Lehet, hogy a futón a cucc már túl magas lenne..
Kenseth fotóján éppen az a kütyü látszik, amit én korábban "kutyának" neveztem.

háténvagyokaz 2008.12.15. 16:57:54

Totalcar-nak szólt már valaki? Esetleg Szily hivatalból? Imádnák a helyzetet...
Amúgy az nem játszik, hogy alkalmas eszközzel (targoncával?) megemelve kerekeket leszedni és alacsony vontatójú trélerre rakni?

Ofélia . 2008.12.15. 16:58:05

miadar: A targoncának igenis van fékje.

Egyszer véletlenül megijedtem na az a raklap már hold körüli pályán kering.

Ofélia . 2008.12.15. 17:01:18

omerta: A 12.5-öt kellett volna a közterületesbe vezetni és már nincs is gond.

Ügyész legyen a talpán aki eldönti, hogy nem véletlen volt.

Ofélia . 2008.12.15. 17:13:07

A tűzhöz csak annyit: és erre nem tudok humorosat írni.

A teljes vezetőséget beleértve a biztonságiakat és azt a tűzoltósági embert is aki kiadta az évre szóló ellenőrzési jelentést azonnal kirugni a picsába és feljelenteni szándékos közveszélyokozásért.

A szándékosság azért mert egy ezen a szinten nem elképzelhető a kézi és a kapitányságra bekötött riasztó hiánya.

Gondolom a közveszélyokozást nem kell kommentelni.

Remélem a mélyen nem tisztelt vezetőkkel az ügyészségi hírekben találkozok legközelebb letöltendő szabadságvesztés és teljes (az asszonyra is kiterjedő) vagyonelkobzás mint főbüntetés és bármilyen vállalkozástol való örökös eltiltás terhe mellett.

ExMerciTulajék 2008.12.15. 17:14:03

Merci szervíz szerint a kardánboxot kell szétszedni, tollal benyúlni, akkor old, és onnét lehet már vontatni...holnap meglesz próbálva a lehozása...hátulról egy...hát valami 4 kerék hajtású autó fogja megfogni, csak ha szakad a kötél akkor lesz érdekes helyzet. Az üzemeltető megadta nemrég az elérhetőségeit, holnap valószínű a szüleim egyeztetni fognak vele.

Ofélia . 2008.12.15. 17:21:13

vezérem: nem írtál hülyeséget.

A kedvenc vállalkozóm körbebontja ugy,hogy a kocsid is ott marad meg a droid is.

Kerül amibe kerül ha ég ha nem ég közbeszerzés se kell csak 20 milla a bal zsebembe. Persze a másik 20 a te jobb zsebedbe megy.

Vár a vasút hív a máv.

KopaszMercis 2008.12.15. 18:14:54

En is voltam ugy a mammutban hogy orditott a szenmonoxid szirena, es a bejaratnal szedtek a penzt...
A fold alatti melygarazsban.. szep.

Pajtás 2008.12.15. 18:52:13

tényleg durva, egyszer én is voltam hasonló szituban, de akkor egy 120as skoda gyulladt be, ráadásúl sebességben volt, így mókásabb volt a dolog, mert megállíthatatlanúl menetelt előre:D borzalmas az emberek passzívitása ebben a kibaszott országban, nem is csoda hogy itt tartunk. egy másik alkalommal egy teherautó repült be előttem a fák közé, kajak 10 autóból 1 állt meg pedig ott csüngött a vállamon egy több sebből vérző sérült. Másik alkalommal meg a szemem láttára vágta le a sarkát egy kislánynak egy körhinta. talán 1 percre állt meg, amíg kiszedtük a a gyereket és a cipőjét a fogaskerek közül, aztán pörgette tovább a nagyérdeműt. Ez van gyerekek, szartok a másikra.

Rajmond 2008.12.15. 19:42:39

Valamit ki kellene találnunk ...
az a rohadt nagy baj hogy egy kormányozható működőképes autóval is nagyon nehéz közlekedni abban a parkolóházban.
Faltól falig éppenhogy elfér egy személygépkocsi és majdhogynem folyamatosan kanyarog.(világítás az nulla).

bbnet1 2008.12.15. 20:48:15

Mekkora túlbuzgó vagy Krisztián. Szegény tulaj mennyit dolgozott rajta, hogy "véletlenül" valaki lelopta a tűzjelzőket, hogy meggyőzte a legalkalmatlanabb portást, hogy ne érdekelje a füst, mellesleg az unokatesó MErcijét is feláldozta hogy sikerüljön leégetni a bontásra ítélt ingatlanját...

Most törheti a fejét, hogy idézzen elő földrengést, vagy más tömegkatasztrófát azon a területen.

bbnet1 2008.12.15. 20:49:19

Komolyra fordítva a szót, minden tiszteletem a tiéd és gratulálok azért, amit tettél...

cso zsi 2008.12.15. 22:00:24

Anno, amikor még volt gépkocsi elszállítás, a Tyuxiéknak volt olyan "görkorcsolya", amit a fékezett, vagy sebességben lévő kerék alá raktak. A jármű másik felét enyhén megemelték, így vontatták.

Lacibetyár 2008.12.15. 22:11:02

Milyen buli lenne már, hogy a haver beindítja a tűzjelzőt, én meg kihajtok a parkolóházból, mert hogy mindjárt elég az autóm, gyorsan, gyorsan had,hadd,hagy (nem kívánt törlendő!), engedjen már ki a portás, meg nehogy már fizessek, amikor ég a ház?? Vagy ezt már eljátszották egypárszor?? Azt hittem én találtam ki! Most gondolkozhatok valami máson!

2008.12.16. 05:25:27

En bemennek az biztositohoz es elmonanam mi a helyzet. A tobbi az o dolguk, nem?
Mas balesetek helyszinen sem a tulajdonos intezkedik altalaban. Aki meg ilyen esetekkel dolgozik nap mint nap, az tudja kihez kell fordulni. Aztan hogy hany darabban hozzak ki az autot az mar reszletkerdes . . .

Lova 2008.12.16. 09:44:48

Ez meg egy portfolio.hu-s cikk címe:
"Nem akarsz lopott kocsit venni? Az AAA autó segít!"

Marha jó cím, tök félreérthető hogy a "nem akarsz?" pozitív és negatív előjelű kérdés is. :DDD

www.propeller.hu/gazdasag/241367-nem-akarsz-lopott-kocsit-venni-az-aaa-auto-segit

KaPé 2008.12.16. 09:52:18

Nem hiszem, hogy egy sorompó megállítana a kihajtásban, amikor ég mögöttem egy autó.

miadar 2008.12.16. 12:31:36

Végsősoron fel is gyújthatjuk, ha végzett a tűz, urnában szállítható.
Attól biztosan nem kell félni, hogy a tűzoltórendszer megakadályozza a tüzet.

Bocsi, csak vicc volt. :-)

szarfej 2008.12.16. 16:45:24

ez egy nyugati multinál is előfordulhat. igaz természetsen itt budapesten. a mammutba mentem 2 éve. leparkoltam, befelé menet közlik bombariadó van távozzak csak kifelé lehet menni. visszasiettem az autómhoz, ezt követően kb 30 perc sorbanállás a sorompónál és természetesen egyesével kiengedés. amikor szóvátettem a pénzszedő bácsinál, hogy talán nyissa fel és gyorsan meneküljön mindenki, azt mondta neki senki nem szólt.... ja és az hagyján, hogy ugye be sem jutottam 4 perc parkolás után 30 percet ültem sorban a kocsiban és fizettem 120 forintot. bravó

netböngésző 2008.12.16. 18:24:47

Kedves Superman Krisztián.

A James Bond filmekbe illő esményleírásod indított el hogy utánnajárjak a dolgoknak. Éreztem hogy te egy nagy kamilla király lehetsz, nem is nagyon nyúltam mellé. Az őrületes tűz, a sok menekülni vágyó ember és te mint szuperhős megmentő enyhénszólva is erős sztori, bár tény hogy van valóságalapja elferdített látószögednek. Azt hiszem elég jól ismerem a helyet, rendszeresen szoktam ott parkolni. Tényleg nem egy modern épület, talán a legolcsóbb parkolóház is a környéken, de tájleírásod eléggé abszurd. Hihetetlen hogy a két és felediken kaptál helyet, hiszen nincsenek kijelölt parkolóhelyek, mindenki ott áll meg ahol akar, némelyek ott ahol tudnak. Pár autóstársunknak ugyanis ez egy parkolóhelyen nem kivitelezhető, pláne ha tízmillios kategóriába esik az autója. Az is ésszerűtlen hogy egy babakocsival miért lejtőn felfelé indultál el a lift irányába, a harmadik felé, mikor lefelé ugyanolyan távolságra van. Ezt is csak te tudhatod, bár így már értem hogy miért bonyolult számodra a házban való közlekedés. Viszont az tény hogy legalább 5 szinten kersztül kellett autóznod, ami lefelé babakocsistol sem volt kevesebb. Na már most szintenként két tüzriasztó van, és két darab tűzcsapszekrény. Ebből eggyet sem észrevenni az már művészet! De lehet hogy az erős füst csípte a szemedet, ez így érthető. Itt jegyzem meg hogy ilyen esetekben, ha valóban segíteni akarsz, főképp ha már voltál hasonló helyzetben, nem szaladgálnod kellett volna. A tűzoltóság értesítése hasonló esetekben állampolgári kötelesség, ráadásul a leglogikusabb dolog amit tenni lehet.Aztán akár el is olthattad volna az egész tüzet. Lehet hogy ha előbb nekikezdtél volna mint a pánikkeltésnek még többet meg lehetett volna menteni a merciből. Bár megéertem hogy az általad atombombának minősített poroltóval "gyenge" férfiemberként nem boldogultál, és segítséget kellett kérned. Kedves barátom, talán nem cipelni, vagy cibálni kellett volna ahogy írtad. Az ilyen tipusú poroltókra azért szerelnek kereket hogy lehessen gurítani őket, még gyengébb képességűeknek is. Még jó hogy a beengedős srác is odaért mire megvalósítottátok ezt a nemes (normál esetben kb. 20 másodperces) cselekedetet,és volt aki elindítsa a készüléket. Ki tudja mi történt volna ha a nyolcadikra rohan leállítani a liftet.....
Úgy tudom hogy tíz perc elteltével nagyságrendileg megérkeztek a tűzoltók is, akik az általad leírt hatalmas tüzet a motorház tetejét felfeszítve pillanatok alatt eloltották. Lehet hogy nem is volt akkora az a tűz?
Minden esetre az óriási lángolásból a gépházfedélen egy 40%-os részen égett csak meg a festék. Ez is elgondolkodtató.
Én tegnap reggel jártam a parkolóházban és nem láttam a falakon égés nyomokat, sem pedig a menyezeten, csak a kiégett autó eleje és a szétszóródott poroltó utalt az eseményre. Csalódtam, azt hittem egy kiégett mercit fogok találni, de az autó meglepően jó állapotban volt (persze a történtekhez képest), csak az elején látszottak az égésnyomok. Láttam már pár kiégett verdát, mást vártam. Itt jegyzem meg hogy azért lóf... a stuttgartiak fenekébe ha ilyen verdákat csinálnak! Biztos vagyok benne hogy ebben a te közreműködésed is kellett, és nem vitatom hogy megtetted amit lehetett, de kár ennyire felnagyítanod a szerepedet, a segítőkész emberek nem kérkednek azzal amit megtesznek. Ők azért csinálják mert úgy érzik hogy így helyes.
Továbbá azt írtad hogy ki-be mentek-jöttek a népek ez idő alatt. Nem tudom hogy csinálták hiszen a ki-be engedős srác veletek oltotta a tüzet?!? Miután a tűzoltók megérkeztek úgy hallottam ők már senkit nem engedtek be, csak kifelé lehetett közlekedni. Megint kamuztál!
Úgy éreztem ezt mind le kell írnom ahoz hogy reális képet kaphasson aki csak a te verziódat ismeri.

És most a tények tükrében a privát véleményem:

Az már csak hab a tortán hogy a kilépéskor úgy érezted a hőstetteid elismerése képpen neked ingyenes a parkolás! Persze melyikünkel ne fordult volna már elő hogy otthonhagyta a pénztárcáját. Ilyenkor igyekszik az ember megoldást találni. Neked biztosan nehezedre esett a volna az 50 méterre levő pénztárcádért elsétálni és a 370 forintos óradíjjat kifizetni, inkább "spontán megjegyzések" mellett elvártad hogy a parkolós srác tegye ezt meg helyetted.
Bár lehet hogy ezen nem is gondolkodtál, lehet hogy neked természetes hogy más fizet helyetted. Gondolom mekkora lehetett benned az izgalom miután a Vörösmaty téri forgatagban háromnegyed órát szórakoztál!

Az ügy fontos mozzanatai szerintem:

1. A házban valóban nincs autómatikus tűzoltó rendszer, de van manuális amit te persze a nagy füstben nem vettél észre, és utánna sem nézted meg, csak ideírtad hogy nincs!

2. Mint utólag kiderült, az autók csak kifelé mentek, befeél nem tudtak, de hát a füst ugye.....

3. Sajnos ekkor sem lehetett fizetés nélkül elhagyni a házat (ez neked piszokul fájhatott, mert később csak kiharcoltad), érdekes mód rajtad kívül senki nem problémázott rajta.

4. Fogalmad sincs hogy ki, kit és miről tájékoztatott, hiszen nem voltál ott. Csak gusztustalanul találgatsz, és próbálod a saját érdemeidet magasztalni, miközben másokat degradálsz.

5.A történetedben annyi az ellentmondás hogy istenemre nem tudom, mit is higgyek el belőle!

Őszintén sajnálom az autó tulajdonosát az őt ért kár miatt, de sajnos ilyen dolgok előfordulnak. Remélem azért sikerült valahogy kivinni az autót a házból. A blog írójának pedig javaslom hogy kevesebb James Bond filmet nézzen, és ha nem szent meggyőződésből teszi azt amit tesz egy hasonló tűzeset kapcsán, akkor értesítse a szakembereket, és hagyja rájuk a probléma megoldását.
A feltünési viszketegség pedig egy olyan betegség, amit egy kis odafigyeléssel kiválóan kordába lehet tartani. Ha már mindenképpen blogot írsz, legalább ne rugaszkodj el a valóságtól, mert amikor mások rájönnek szavahihetetlenné válsz!

Hajrá magyarok! 2008.12.16. 21:06:39

Hűha, valaki itt nagyon vágja mi hol van s parkolóházban... Csak nem a főnökhöz van szerencsénk?. Nemtom egyébként mit kell fikázni az elmesélést. Az igaz kicsit 007-es, de igy legalább élvezhető volt. Tűz volt, nem? a merdzsó kiégett, tűzjelző nem mükszött Gondolom a parkolósnak az állampolgári kötelessége a főnöke hívása. Ma már az is baj hogy az ember fia segíteni akar. Én is bele tudok a regényedbe ha nagyon akarod, érdekes kérdéseket felvetve. Egyébként pedig ez akkor azt jelenti nálad hogy ha este tízkor gyullad ki akkor leég az egész mert kézzel kell bekapcsolni. Okos megoldás meg kell hagyni, főleg egy parkolóházban.

schokobanane (törölt) 2008.12.16. 21:23:16

Van azért itt pár dolog, ami nem stimmel.
1. Miért írod, hogy "...Továbbá azt írtad hogy ki-be mentek-jöttek a népek ez idő alatt. Nem tudom hogy csinálták hiszen a ki-be engedős srác veletek oltotta a tüzet?!?"
A tűz a harmadik emeleten keletkezett. A posztíró nem írta, hogy ezalatt bemenő forgalom zajlott, ugyanis nem is nagyon láthatott ilyesmit a harmadik emeletről, mialatt a lángoló kocsinál foglalatoskodott. Egyrészt azt írta, hogy "az emberek babakocsikkal igyekeztek a szinten a kocsijukhoz" (ez nyilván kimenő forgalom, és még nem a kapunál), másrészt pedig azt, hogy a bemenő forgalmat (mármint hogy a beengedő portás a tűz ellenére engedte be az autókat a parkolóházba) később látta, amikor is (a tűznél segédkező) portással, valamint egy másik járókelővel (aki szintén segédkezett) együtt a földszintre menekült (úgy képzelem, épp azon volt felháborodva, hogy a portás látta a tüzet, sőt, segédkezett is, utóbb mégis visszaállt az autós forgalomhoz, "az üzlet nem állhat le" alapon.

2. Aki életében először igyekszik tüzet oltani, meglehet, valóban felkapja és hurcolni kezdi még az atombomba méretű tűzoltó-készüléket is, és nem veszi észre, hogy az amúgy kerekeken gurulna. Ezért csesztetni a posztírót felesleges.

3. Amennyiben önkéntes tűzoltó vagy, kérlek, szkenneld be az igazolványodat, és tedd fel ide, hogy láthassuk, valóban értesz annak megállapításához, hogy egy parkolóházban kigyulladó autó miatt felesleges pánikot csapni, és egyébként nyugodtan mászkálhatnak ott emberek, mivel ez csak olyan tüzecske, amely rövid időn belül egyáltalán nem érheti el (adott esetben akkor sem, ha a tűzoltóság késik) az autó üzemanyagtartályát. Mint önkéntes tűzoltónak (ha látjuk az igazolványt) ekkor azt is elhiszem, hogy ebben az esetben a füst sem volt akkora, mint a posztíró leírta, és így nem is akadályozhatta annak megállapításában, hogy van-e tűzjelző a szinten vagy nincs. Mindazonáltal ha a tűzoltók szükségesesnek találták a légzőmaszkot a szinten, az egyelőre a posztíró szavahihetőségét bizonyítja.

4. Hogy az elején miket is taglalsz mondatokon keresztül a babakocsis "fel vagy le" bizgatással, azt nem is nagyon értem; a posztíró egyáltalán nem említette, hogy vándorolt volna a babakocsival. Azt írta, hogy „...a lifthez fel kellett menni a harmadikra" (a babakocsival nyilván, nem fogják kézben cipelni), valamint később "Lerohantunk [a harmadikról, ahol észlelték a füstöt] babakocsistul a beengedő parkolóőrhöz”... majd "Feleségemet elküldtem, várjanak meg a téren". Semmi egyebet nem közölt, nem értem tehát, hogy jön ide ez a zagyvaság: "Az is ésszerűtlen hogy egy babakocsival miért lejtőn felfelé indultál el a lift irányába, a harmadik felé [?], mikor lefelé ugyanolyan távolságra van."

Na, ugorj neki még egyszer ennek a történetnek, mert ez a te szempontodból nagyon nem kerek.
Amúgy ki vagy te, a tulaj? Ellenőrzés, vizsgálat volt már a helyszínen? Tűzvédelmileg megfelelt az épület? Mesélj.

franjof 2008.12.16. 21:36:30

mekkora faszfej ez a netbongeszo

netböngésző 2008.12.16. 22:16:02

schokobanane Én járok oda, ismerem az épületet és a környéket, veled ellentétben. Nem biztos hogy reálisabb a képem másokénál, de előfordulhat. A kis barátotok leírásában annyi az ellentét hogy az több mit feltünő. Ha valahol elvesztetted a fonalat, olvasd újra. Ezenkívül, rajta kívül mások is jártak arra az ominózus időpontban, látták mi történt, és másképpen mesélik a történteket.
Tök mindegy, nem posztom hogy bárkit is győzködjek, csak felháborít ha valaki össze-vissza beszél, ezzel megtévesztve másokat, elferdítve a tényeket. Pláne ha ezzel saját magát ajnározza.
Az atombomba kerekei nem olyan kicsik hogy azt egy kezdő ovodás ne venné észre. Tűzjelzőt is csak az nem talál, aki nem keres.
Ez meghatároz egy bizonyos szellemi szintet.

A tűz méreteit mutatja hogy ezen a blogoldalon kívül senki nem méltatta említésre méltónak. Egy híradásban sem szerepelt.

Ha valaki reálisan szemlélné a dolgokat ezen mindenképpen elgondolkodna.

schokobanane (törölt) 2008.12.16. 22:36:11

netböngésző,

Itt szerepelt:
index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/371802/

www.metropol.hu/nagyvilag/cikk/338091

www.hirstart.hu/hirkoteg.php?link_id=1005344&koteg_id=169754

és most csak a gugli első oldaláról válogattam. Megjelent még számos oldalon, köztük több blogban. Bizonyára napilapokban is, bár én nem olvasom őket.

"A kis barátotok leírásában annyi az ellentét hogy az több mit feltünő."

Nem a mi kis barátunk, csupán egy posztíró, aki akkor arra járt és segíteni próbált. Az ő verziójában nem találtam egymásnak ellentmondó dolgokat, a tiédben vizont igen.

"felháborít ha valaki össze-vissza beszél, ezzel megtévesztve másokat, elferdítve a tényeket. Pláne ha ezzel saját magát ajnározza."

Én nem vettem észre önajnározást a posztíró részéről, teljesen tárgyszerűen írta le az esetet, kivéve azt a részt, ahol felháborodott (joggal), mert a portás szart a tűzre, és az üzlettel törődött. Inkább a kommentelők méltatták a posztírót a közbelépéséért (szerintem jogosan, azt is leírtam, miért).
Továbbá nem úgy tűnik számomra, hogy a posztíró volna az, aki összevisza beszél, inkább olyasvalaki, akinek épp kérdéseket tettem fel és nem akarózott válaszolni rájuk (ama egy kivételével, hogy a poroltó kerekei nem kicsik, amiről viszont fentebb már kifejtettem a nézetemet), de azt hangoztatja, hogy ő az, aki ismeri az épületet, nem én (ez utóbbi egyébként nem különösebben tesz hozzá és nem is vesz el a történetből). Az viszont szomorú, hogy úgy írsz összefüggéstelen katyvaszt, hogy el sem olvasod a posztot és nem bírod részleteiben értelmezni.

netböngésző 2008.12.16. 23:01:50

Sorry! Szóval hasonló blogoldalakon írogattak róla ráérő emberek. Okés. Látom számodra valóban elgondolkodtató volt......,biztosan csak ez a média.
Persze hogy nem vitatom a srác segítőkészséget, a stílusa gázos.
De ez már az ő dolga.
Én is tudok tágyszerűen kreálni történeteket, de attól még azok pont úgy nem lesznek igazak mint ebben az esetben.

Másrészt én sem nyilatkozom semmilyen stílusban pl. a légballon vezetésről, mert nem értek hozzá.

...mindegy, a lóval nem lehet kártyázni

schokobanane (törölt) 2008.12.16. 23:11:18

Mondd, te tényleg ennyire hülye vagy? Nem azt emeltem ki, hogy több blogban megjelent, hanem hogy több hírcsatornán is megjelent mint hír.
Ha tárgyszerű szöveget akarsz írni, akkor pedig azt tedd. A tied nem volt az. Magadat meg ne ismételgesd már, mert kurva unalmas. Lett volna a helyszíneden valamirevaló és működőképes automatikus tűzjelző rendszer, rendszeres tűzvédelmi ellenőrzés, alkalmazottak kiképzése ilyen esetekre (ezek szerintem benzintartályos kocsikkal teli parkolóházaknál elengedhetetlen követelmények), továbbá kevésbé hígvelejű parkolóőr, és akkor nem kellett volna a srácnak "hősködnie".
Agyatlan.

schokobanane (törölt) 2008.12.16. 23:13:15

Amúgy még figyelmedbe ajánlom elgondolkozásra:

Hajrá magyarok! 2008.12.16. 21:06:39
"Egyébként pedig ez akkor azt jelenti nálad hogy ha este tízkor gyullad ki akkor leég az egész mert kézzel kell bekapcsolni. Okos megoldás meg kell hagyni, főleg egy parkolóházban."

netböngésző 2008.12.16. 23:26:39

Ha az enyém lenne akkor nem veled beszélgetnék! Sajnálom hogy gyenge aggyal ezt nem fogod fel. Le se szarnálak, mint ahogy gondolom a tulajdonosok sem.
Azt hiszel amit csak akarsz, nekem az is elég hogy tudom, a kis barátotok nem akkora hős, mint amekkorának beállította magát. Neked meg fogalmad sincs mi történt ott, csak egy bejegyzést olvastál, aminek nem jártál utánna. Én legalább megtettem.


Elnézést hogy megosztottam.....

netböngésző 2008.12.16. 23:51:57

Ja, még egy kérdés.
Ha akkora veszélyhelyzet volt a parkolóban mint amekkorát a kedves post írója leírt, akkor kérdem én, miért nem ült be az autójába és vitte ki az épületből? Simán megtehette volna, ő lejjebb parkolt saját állítása szerint.
Ez sem érdekes?

schokobanane (törölt) 2008.12.17. 00:08:40

Agyatlanka, még mindig nem érted a lényeget. Arra felelj, miért kéne neked hinnie bárkinek is. Próbáld egy kicsit más szemszögéből nézni a dolgot, ne csak a magadéból.
a) adott egy történet és egy beszámoló, amelynek főszereplője megpróbált tőle telhető módon segíteni.
b) adott egy utólagos fikázás, amelynek írója olyan dolgokat közöl, amelyek fikázásban nem felelnek meg a fikázás követelményeinek: nem találják el a posztíró annyira várt gyenge pontját, mert az író nem olvasta el figyelmesen a posztot, azonkívül hülyeségekbe köt bele.

Most mondd már meg, melyik változatnak kéne hinnie bárkinek, aki nem volt a helyszínen? Mért épp neked? Csak mert "ismered a helyszínt"? Vagy mert "a helyszínen jártál utólag"? Ez a két momentum mit tesz hozzá az ügyhöz? Mert nem találtál füstölgő és szanaszét szóródott roncsokat, megégett falakat, kiégett kocsit, és mert az autó úgymond csak kis helyen pörkölődött meg? És akkor mi van? Mit vártál, rendőri osztagokat, helyszínelőket, lepedő alól kikandikáló megégett testrészeket, vagy mit? Az eset idején, függetlenül attól, hogy te az ottjártadkor mit tapasztaltál, nem lehetett veszélyben bárki, aki akkor épp arra járt? Egy parkolóházban, ahol tele tankkal állnak a kocsik, és amely alatt benzinkút mőködik, és az épületnek nincs megfelelő tűzvédelmi berendezése? Egyáltalán, miért higgyük el, hogy a helyszínen jártál?
És végül: ha saját magadnak elég a te verziód, és nem akarsz észt osztani, akkor mi a francnak teszed? Akkor csak gondold magadban, hogy "ej, de nagy segg ezt a posztíró, én jobban tudom, mi történt ott", és lapozz tovább az életedben.
End of story.

schokobanane (törölt) 2008.12.17. 00:13:32

"Ha akkora veszélyhelyzet volt a parkolóban mint amekkorát a kedves post írója leírt, akkor kérdem én, miért nem ült be az autójába és vitte ki az épületből?"

Mert megpróbálta eloltani a tüzet, és nem elsődlegesen a kocsija volt a fontos. Először a tűz megfékezése a legfontosabb, de neked, úgy látszik, nem lehet elégszer elmondani. Ha a te házadban tüzet fog a lábasfogó kesztyű, rögtön kirohansz a házból és hagyod azt leégni, anélkül, hogy a lábasfogó kesztyűt a mosogatóba dobnád és vizet eresztenél rá? Vagy ha egy gyerek kabátja lángra kap, te inkább a többi gyereket tereled ki az iskolaépületből, s hagyod közben, hogy a gyerek halálra égjen?
Szerinted van olyan hülye a világon, aki nem a tüzet oltaná először?

netböngésző 2008.12.17. 01:00:43

A megismerés az emberi kíváncsiságon alapul, és az az ember aki nem akarja bírni a tudást, hogyan akar kilépni a tudatlanság szürke ködéből?

netböngésző 2008.12.17. 01:16:18

Agyatlanka, még mindig nem érted a lényeget. Arra felelj, miért kéne neked hinnie bárkinek is. Próbáld egy kicsit más szemszögéből nézni a dolgot, ne csak a magadéból.


Nem szeretnék lemenni a te szintedre,de aki nem oltani kezdett (ami a legkézenfekvőbb lett volna),hanem a bejárathoz szaladgált, az éppen a post író volt.
Ugye valóban több szemszög létezik.....

"Talán ha oda gurította volna a poroltót, és a tartalmát befújja a merci motorterébe, akkor nem is lett volna miről beszélni"

pl. ez is egy nézőpont, de nem kell hogy egyet érts.

gonnaburninflames 2008.12.17. 02:32:06

Volt mar az, hogy "Levente majd elintezi a portast?"

gonnaburninflames 2008.12.17. 02:33:16

Egyebkent manapsag a 20. szazadban ezert tart itt az orszag.

Hajrá magyarok! 2008.12.17. 02:36:23

Ember gondolkozz már!! Most tényleg nem vitatkozni akarok veled, de nem látod a lényeget??? A tények igazak nem? Ember parkol-lát tűz- szól kapus - megy viszza, próbál megfékez - vár tűzoltó- mutat tűzoltó - aztán elmegy ennyi nem több. Ezt hívják lényeglátásnak. Mindezt meg kellett tennie? Nem! De megtette mert fontosnak tartott tenni valamit másokért (ez egyébként sok más embertársunkra nem jellemző) Ha ez neked baj akkor... ha meg nem akkor minek kell belekötni.
Te gondolom akkor olyan vagy, hogy ilyen helyzetben végigveszed az összes lehetőséget, teljes körűen elemzed őket, kiszámolod a esélyeket aztán, mint a 007-es egyedül megmented a világot.
Ő úgy gondolta van (illetve kellett volna lennie ) személyzet, aki ilyenre ki van képezve. Senki nem akart bíborszívet adni neki.
És a legfontosabb az hogy ezt valszeg. érted is tette, mivel te ott szoktál parkolni, tehát esélyes a kocsid állhatott volna a merdzsó mellett nem?
Az hogy utána hogyan írja le az élményeit róla az megint más. Ha jól akkor bestseller lesz belőle, ha nem akkor WC-papir :) Ennyi nem több.

Az ilyen kritikákat tartsd meg az olyan önjelölt "(s)íróknak" mint Kelemen Annácska, vagy a Havas H. és egyéb állatfajtáknak, akik könyvet csinálnak ha pl. letörik a körmük.

Sadist 2008.12.21. 13:52:56

Ennek a netböngészőnek erősen kisebbségi komplexusa lehet. Valamiért kurvára bántja, hogy más ember megtett valamit, amit akkor ott senki más. Utólag meg próbálja bizonygatni, hogy amit a postíró tett, az semmiség.
Még annyi, hogy a lángok mérete nem mindig van összefüggésben a helyzet veszélyességével. Kis tűznek is lehet nagy, és nagyon mérgező füstje. Jelen esetben az autó elektronikája gyulladt ki, ott meg elég sok vezeték szokott lenni. Vezetékeken műanyag burkolat, égő műanyagból meg rengeteg mérgező anyag szabadul fel, köztük dioxin is. De ezt nyilván netböngésző is tudja, hisz ő olyan true hero faszagyerek.

CID 2008.12.23. 19:38:31

Hát, netböngészönek, lehet tényleg vannak komplexusai, de arra még gondolni sem merek, hogy a Mercedes Benz olyan anyakokat használt a huszadik század végén, amik elégéskor mindenféle mérgező gázokat eregetnek.

Valószínű én is először a tűzoltóságot, majd utána a parkolóőrt értesítettem volna, neadj isten, már ha ketten voltak, jómagam megkezdtem volna az oltást.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.01.07. 21:51:09

Netböngészőnek csak gratulálni fogok. Tudod mi a harakiri? Akkor talán próbáld is ki.
süti beállítások módosítása