Tékozló Homár

Sms helyett e-mail küldését javasolja a Pannon

2009.01.08. 10:45 | ge | 130 komment

Nem egészen értjük Zoli levelét. A karácsonyi poénos üzeneteinek egy része nem érkezett meg a címzettekhez (akik talán ennek még örültek is), a Pannon ügyfélszolgálatán pedig elmondták, amit eddig is tudtunk: a szolgáltató csak a saját ügyfelei közötti sms-ek megérkezését tudja garantálni, más szolgáltató hibájáért nem felel. A tanács viszont kedves: sms helyett küldjünk e-mailt, az a biztosabb.

Karácsony- és újév alkalmából szoktam irogatni sms-est akár poénosat, akár nem, mint ahogy mások is - gondolom én. Mint később kiderült a kiküldött sms-esek bizonyos része nem érkezett meg a címzettek telefonjára. Naív ügyfélként bemegyek egyik bemutató termükbe (nem viszonteladóhoz, hátha itt gyorsabb és jobb lesz minden). A gyorsasággal semmi gond nem volt, viszont meglepődtem. Picit.


Így hangzott a párbeszéd:
Én: Az a problémám, hogy nem érkezett meg jópár általam kiküldött SMS a címzetteknek.
Pannon: A Pannon nem garantálja, hogy az SMS-ek megérkeznek.
Én: Tényleg? (enyhén meglepődötten).
Pannon: Küldjön inkább e-mailt.
Én: És a meg nem érkezett SMS-ekért is fizetnem kell, mert több volt pl. olyan amit külföldre küldtem.
Pannon: Hááát, öööööööö, azt nem tudom. A pannon csak a saját előfizető között garantálja az SMS-eket, más magyarországi- ill. külföldi szolgáltató között nem.
Én: De küldtem több mint 20 SMS-est külföldre is és még nemtommenyit itthonra.
Pannon: A hívást garantálja a Pannon. (Vagy felhívom, vagy e-mail.)
Én: Oké. (Itt éreztem, hogy Ő nekik úgyis igazuk van... én meg csak kis hal vagyok a Pannon előfizetők között...)
...
stb.
 
Hát ennyi. Csak meglepődtem, mert eddig ezt nem tudtam. Most már tudom.
 
Üdv,
Zoli 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

holas 2009.01.08. 11:15:38

Velem is megesett ugyanez, csak én faternak küldtem egy videót szilveszter este (ez nem a jókívánság kategória) és másnap kérdeztem, hogy tetszett neki? A válasz nem lepett meg, ugyanis meg sem kapta a mai napig sem, abban viszont én is biztos vagyok, hogy ki fogják számlázni ezt a nem teljesített szolgáltatást is, méghozzá aranyáron!
Ezek után biztos, hogy letépem a fejüket és beleszarok a testükbe!(nem sünt...)

Sokorai_Atala 2009.01.08. 11:17:22

Hagyma hol van?
Küldjünk már neki egy sms-t, de ne panonnal:)

holas 2009.01.08. 11:18:08

Fater és én ugyanabban a díjcsomagban vagyunk ugyanazon szolgáltatónál és mindketten belföldön tartózkodtunk és volt térerőnk is, mielőtt ezekkel védené magát a propeller...

Almatlan Jozsi 2009.01.08. 11:19:05

Innen is udvozol mindenkit a Pocsay csalad. Kulonosen az emberkeket.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.01.08. 11:19:32

az sms alapból egy nagy lehúzás! nem sikeres aki értelmetlen sms-ket küld!

PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2009.01.08. 11:20:49

Hát ma úgy látszik csak ilyen semmitmondó postok vannak.

Ebben meg mi a hír? L

erágott csont és főképp tudott dolog. Az ÖSSZES mobilszolgáltatóra igaz, h nem vállal felelősséget az SMS érkezéséért. Nincs ebben semmi meglepő főképp, hogy nem biztos h az adott célország pl támogatja az SMS-t (amcsiban is csak pár éve van), esetleg az adott ékezetes formátumot nem kezeli vagy más technikai hiba van. Ezen felül az SMSnek van lejárati ideje. A kézbesítést a küldő mobilcég bizonyos időközönként egyre ritkábban ismétli, majd ha jól rémlik 15 nap múlva felhagy a próbálkozással. Ugyanez van akkor is, amikor pl tele az SMSládája a célkészüléknek. Ennyi. Meg kell érteni, hogy ez egy nem garantált szolgáltatás. Azt meg a szerződéskor elfogadja az ügyfél, hogy a küldésért és nem a kézbesítésért fizet:/ Ez van..

Valóban küldjön inkább emailt, Szebb, általában célba is ér, és ingyé is van!

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.01.08. 11:24:13

@Bio74: 1 kezemen megtudom számolni hány poszt tetszett eddig :) amelyik nem bőőcsééészes az nem tetszik! bár lehet ez is bőőőcsééész...a mai világban ez már nem annyira egyértelmű!

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.01.08. 11:26:20

@Bio74: 1 kezemen megtudom számolni hány poszt tetszett eddig :) amelyik nem bőőcsééészes az nem tetszik! bár lehet ez is bőőőcsééész...a mai világban ez már nem annyira egyértelmű!

Elektronikus cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2009.01.08. 11:29:25

Na, ez a komment tetszik, ezentúl én is így fogok hozzászólni.
Üdv.
Pocsay család

CID 2009.01.08. 11:30:49

Nuunius : mindent leírtál.

Bio74 telóknak, van ilyen szolgáltatása ( mármint az SMS érkezéséről ). De, ha úgy kezded az SMS szövegét : *a# ( ez persze nem lessz benne a kézbesített üzenetben ) akkor a rendszer küld egy SMS-t, hogy megkapták az üzenetett, ha lejár az érvényessége, akkor is küld. Remélem segítettem.

Üdv TÜV :)

CID 2009.01.08. 11:31:57

Ja, ez a T-nél van ( többinél nem tudom).

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.01.08. 11:32:00

Én szilveszterkor bementem az italozóba, mindenkinek fizettem egy kört aztán búúúék! Ennyi! Sms meg egyéblófasz nem volt!

Harlequin 2009.01.08. 11:34:19

Nem értem miért kell idióta locsolóverseket küldeni karácsonykor meg szilveszterkor.

2009.01.08. 11:35:08

Az meg már milyen édibédi amikor a pocaklakó nevében smseznek/emileznek.

jusztlacika 2009.01.08. 11:38:28

Én egyszer annyira bebasztam, hogy küldtem magamnak smst. Megkaptam szinte azonnal, pedig pannonos vagyok! :)

bianconeri 2009.01.08. 11:39:34


honnan tudja a postoló, hogy nem érkeztek meg az sms-ek?

felhívta a címzetteket? ha igen, akkor minek írt sms-t?

Almatlan Jozsi 2009.01.08. 11:55:43

@bianconeri: Engem is mardos a kivancsisag.

jusztlacika 2009.01.08. 12:00:09

Én kitaláltam, azért, mert karácsonyra kért egy 3600 forintos kártyafeltöltést és nem tudta, nagyhirtelen, hogy mire verje el a lóvét.

Konflikt · http://flickr.com/konflikt 2009.01.08. 12:03:57

ugyanmar. a halozat nem erre az evi 2-3 orara van felkeszitve, ami ertheto is.

20 sms kulfoldre karacsonykor? ugyamar. es mind fel is hivtad hogy nem kaptak meg? email.

Lakkozotteger (törölt) 2009.01.08. 12:04:10

@Kulics: Na ettől én most hánytam...broáf.

Dr. Kix 2009.01.08. 12:09:39

Képzeljétek, én meg így játram a minap:

-Jó napot kívánok! Az a problémám, hogy dec.31-én éjfél körül akartam telefonálni, de nem tudtam.
- A pannon nem garantálja, hogy lehet telefonálni.
- Tényleg?
- Írjon inkább SMS-t!
- És nem sikerült hívások után is kell fizetnem?
- ööö ... azt nem tudom. A Pannon csak az elküldött SMS-ket és emailketet tudja garantálni mást nem.
- De vagy 20x próbáltam külföldre telefonálni, és jópárszor itthonra.
- Az SMS-t garantálja a Pannon.
- OKÉ.

lógalába 2009.01.08. 12:09:40

hát ebből a párbeszédből nemigazán derül ki, hogy pontosan mikor javasolták az email küldést.. :o hogy lehet zárójelben beszélni? vagy ezek ilyen kis buborékokban jelentek meg az emberkék feje felett, és abból olvasta ki? hmm..

MosoMasa 2009.01.08. 12:12:58

koma végighívogatot mindenkit, hogy meg-e kaptátok-e a fajin üdvözletemet-e?
Kis naplóban vezette, ki kapta meg és hányszor, és a k.annyába miért nem válaszolt a szemét!

kisgalád 2009.01.08. 12:13:52

Én karácsonykor képeslapot szoktam küldeni, így támogatva a cs. és k. postát, ráadásul külön kérem, hogy Nagykarácsonyon át küldjék. Szilveszterkor én is küldök sms-t, de tudom, hogy a hálózat túlterheltsége miatt nem biztos, hogy mind odaér. Emiatt nyavajogni, kb. olyan, mint azért, hogy szilveszter éjjel nem tudsz taxit rendelni telefonon, mert a központ folyton foglalt.
Ha a kedves postoló erre eddig nem jött rá, akkor nem sok köszöntő sms-t küldött eddig..... akkor viszont nem meglepő, hogy nem is kapott választ...:)

Átlagarcú 2009.01.08. 12:18:43

A hívásokat azért lehet garantálni, mert ha nem sikerül, addig próbálgatod, amíg egyszercsak sikerül. ...és észre sem veszed.

Banxa - Changes 2009.01.08. 12:21:18

Hasogassunk szőrszálat együtt! Ha vagy annyira marha, hogy éjfélkor nekiállsz nem garantált hálózatokba irogatni hát hajrá.Tudhatnád hogy ilyenkor a legleterheltebb a hálózat mert nem csak te vagy az egyetlen akinek nincs más dolga mint a buli kellős közepén sms-eket szórni.Ávátke!

További magyar hang 2009.01.08. 12:22:17

Na, a következő napokban a Pocsay család csuklani fog.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.01.08. 12:25:28

és még emiatt be is ment az egyik bótjukba.....ááááá vazzeeeee.....meg még a homárra is írt! tyőőőőőő! vazze....ez biztos ilyen sokdiplomás bőőőcsééész!

Átlagarcú 2009.01.08. 12:25:35

Egyébként valóban minden szolgáltató csak a belső forgalomért tud felelősséget vállalni. Ezzel én is így lennék. A konkuencia tönkretételére a legjobb módszer lenne, hogy a tőle érkező forgalmat nem fogadom és máris ő marad a kakiban.

holas 2009.01.08. 12:27:03

Tényleg nem meglepő, ha az ember nem tud szilveszter éjfélkor hívni, smsezni, vagy épp ugyanez az augusztus 20.-i tüzijáték után közvetlenül.
Viszont!
Az nem baj, ha az ember ezekre az apróságokra felhívja a fogyasztók figyelmét, mert ugyan senkit nem basz földhöz az a 20 forint sms, de annyi korrektség elvárható a szolgáltatótól, MIVEL ŐK PONTOSAN TUDJÁK MELYIK LETT KÉZBESíTVE, hogy ezeket ne számlázza a kedves ügyfelének. (A külföldi smseket nem biztos, hogy követni tudják)
Tudom, ez ugyanaz az eset, mint az aprópénz kerekítés bankkártyára, vagy a nem létező 10 forint leértékelés, vagy az előbb kivont 1,2 forintosok, de ez úgy hívják, hogy tisztességtelen haszonszerzés. Nem a te 20 forintos megkárosításodról van szó, hanem a szolgáltató milliós tételű tisztességtelen hasznáról és szerintem ez igenis homárra való!

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.01.08. 12:39:39

@holas: a lópikát hát! az egész sms egy nagy átkúrás!

küldje ajánlva!!!

Átlagarcú 2009.01.08. 12:45:51

@holas: Osztom a nézeted és a posterét is. Én csak a szolgáltatók működési elvét probálom a magam módján ismertetni és ennek tudatában már meg lehet fosztani a szolgáltatót a csillagászati haszon egy részétől. Természetesen vannak törvények, amik a szolgáltatókra nézve kötelezőek, de extrém esetekben (szilveszter) hivatkozhatnak arra, hogy túlterheltség esetén neki a belső forgalmat kell elsősorban biztosítani. Én úgy baxok ki velük, hogy olyankor nem forgalmazok.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.01.08. 13:13:51

Üdvözletünket küldjük a ráckevei strand parkolójából a kékplatós ifa hálózatból!

Pocsay család

ui: megérkezett?

kisgalád 2009.01.08. 13:16:05

Egyébként miből gondolja, hogy az sms-t nem kapta meg senki? Anyám renszeresen (most pl. karácsonykor és újévkor) kap üzeneteket vmi fickótól. Már gondolta, felhívja, hogy rossz helyre mennek az sms-ei, csak fél, hogy ciki lesz ha kiderül, hogy neki szánták, ő meg nem is emlékszik a pasira....

kisgalád 2009.01.08. 13:17:37

@Hamarosan vért frissítek…………………...…:: Ha nem tudod, akkor még sose voltál első. Azt a fílinget átélni kell!!!!! Ez FONTOS!

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.01.08. 13:18:37

"...A karácsonyi poénos üzeneteinek egy része nem érkezett meg a címzettekhez (akik talán ennek még örültek is)..."

ez mindent elmond! a homár 2009-ben is a hülyéket veszi az ollói közé! remek év lesz!

Impega 2009.01.08. 13:33:16

Nos, kb 5 evvel ezelott, akkor meg en is pannonos voltam, egyik naprol a masikra nem tudtam tobbe smst kuldeni kulfoldre. Fel is hivtam a szolgaltatot es azt mondtak, hogy oruljek hogy egyatalan eddig lehetett kudeni, ez nem resze a szolgaltatasnak, ha nincs akkor ez van.satafakap!

Füredi 2009.01.08. 13:45:27

Szerencsés vagyok, mert a románok idáig nem jöttek el, bár lovunk sem volt sosem. Nekem az Ede nem küldött SMS-t az ünnepekre, pedig füredi vagyok, igaz, nem is ismerem. Bográcsozni jöttök-e?

Palkovicsné 2009.01.08. 13:50:55

Azt az e-mailezéshez van-e laptop? mert ha nincs, nálam van ócsóé!

De ki az az Ede, róla lemaradtam :-)

Üdv!

Palkovicsné

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.08. 14:20:37

Hm. Ha a Pannon nem tudja garantálni hogy megérkeznek az SMSek akkor én hogy garatáljam hogy kifizetem őket?

Igazából tudom már mi a megoldás. Dolgozó ember a fizetését egyből a szolgáltatóknak utalja át. Az egészet.

Balance Of Power 2009.01.08. 14:26:37

Valoban a legegyszerubb beallitani a mobilon a kezbesitesi jelentest. Ma mar valszeg a legtobb telo tudja ezt a funkciot.
Egyebkent en kuldtem par sms-t ejfel korul most Szilveszterkor es mindet meg is kaptak, sot valaszoltak is nehanyan. Igaz, be voltam baszva, lehet, ok is?

Ugyanakkor tenyleg mi a fasz ertelme van sablon sms-eket kuldeni 20 embernek? Bar ez meg mindig jobb, mint a kepeslap, mert azt aztan tenyleg csak annak kuld az ember, akire amugy egesz evben kurvara nem kivancsi es viszont.

helianthus 2009.01.08. 14:30:04

@tüvapok: Léci Paraszt áruld el ki kommentelt szilveszterkor. Nincs időm utánanézni, de megjegyezném az illetőt, és idén szilveszterkor írok neki valami szépet, hogy ne érezze olyan egyedül magát. :D

Almatlan Jozsi 2009.01.08. 14:40:10

@ColT: Ezt direct debitnek hivjak nem? Itt nalunk angliaban egesz jol mukodik. Egyelore meg nem az egesz fizetesemet veszik el, de tartunk afele...

facsipesz 2009.01.08. 14:40:11

Óbasszus, ember, te képes voltál bemenni az ügyfélszolgálatra (oda-BKV-zni a kurvahidegben), számot húzni, kivárni a sorod, hogy feltehesd ezt a frankó kérdésed?

Azt nem akartad megkérdezni, hogy szilveszterkor nem tudtál telefonálni, mert nem volt lefedettség (cella megtelt)?
És most szívesen reklamálnál?

A spanyolviaszt próbáltad-e mán?

Ó. he.

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.01.08. 14:50:09

Egy ingalan vasarlasban voltunk epp a parommal, es hitelt akartunk felvenni,

este kaptam esgy SMS-t amin az allt hogy : Meghiusult

komolyan a frasz jött ra, olyan ideges lettem, es csak kesöbb nezetem meg, hogy mi a faß ez valojaban, ki a felado.

Mire rajöttem, hogy küldtem egy SMS.t valakinek es azt nem tudtak kezbesiteni, nem pedig a ferjem üzent.

hat emlegettem a szolgaltato felmenöit

Balance Of Power 2009.01.08. 14:54:37

@kornelia: Azert ezt ne ird meg posztba ;D

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.01.08. 15:05:11

@helianthus: akik nem sms-t küldtek. Hagyma kilóg a sorból mert nála még délután volt :)

hagyma 2008.12.31. 21:02:34
ofélia2008.12.31. 23:12:46
Mylady 2009.01.01. 00:03:46
Első hozzászóló 2009-ben :)))
Secnir 2009.01.01. 00:03:56

pingpong 2009.01.08. 15:15:38

@Palkovicsné: ehh, nemtalálom, be akartam Neked linkelni.

mindenki: augusztusi sztori az ede, nem?

helianthus 2009.01.08. 15:15:41

@tüvapok: Köszi!
akkor először is Secnir, gratula.
Ofélia, Mylady és Secnir, ha nem munkaügy miatt neteztetek akkor, szóljatok, aztán idén szilveszterre szervezünk egy Homáros bulit!
Megnézzük hova engednek be, hányan állnak sorban wc-re, stb. aztán januárban elárasztjuk a Homár csupa jó és izgalmas poszttal.
:D Edét is meghívjuk.
Na???? Mondjuk én tavalyról idénre virradó éjjel buliban voltam, de felejtős volt, a lányok sem értékeltek megint, bár közelíttettek a rajzoltszemöldökű plázacicákhoz, úgyhogy ez kivételesen kölcsönös volt.
Na mit szóltok? Fontos! Kis faszenesen bográcsolhatunk is!!!

helianthus 2009.01.08. 15:17:33

@pingpong: Lemaradtatok, mint az életszínvonalunk. Ede augusztus 4?-én indult és tavaly decemberben tűnt el fokozatosan. Először csak zárolták, aztán le is törölték. De itt vannak olyanok, akik el tudják küldeni bár hirtelen senki nem jut az eszembe.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.01.08. 15:19:21

@tüvapok: persze, ha dolgoztatok akkor visszaszívok mindent :) úgy más, úgy szopás!

pingpong 2009.01.08. 15:19:44

@helianthus: lemaradtam bizony :) nekem is jól jönne...

helianthus 2009.01.08. 15:26:57

@tüvapok: persze mert bezárt a fatelep szilveszterkor, így azt gondolod, más sem dolgozott dec20-tól 01.05-ig mi? :D

helianthus 2009.01.08. 15:28:14

@pingpong: időnként kérdezz rá, tutira jelentkezni fog valaki.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.01.08. 15:35:46

Az Edés posztot ofélia elmentette, talán fel is tette valahova. FONTOS!
Keressétek oféliát. Jelige: a kankalin sötétben virágzik.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.01.08. 15:41:46

@helianthus: válság van! én csak készenlétiben voltam, de hálistennek senki sem hívott...

pingpong 2009.01.08. 15:42:56

@Nelson Mandula: thnx.
ofélia: várunk nagyban, edés posztot várunk palkovicsné és én :)

jelige: a kankalin sötétben virágzik

holas 2009.01.08. 15:45:13

Azt egyébként még senki nem kommentálta, hogy a mi szeretett vezérünk Ede miért tűnt el...
Talán csak nem megkente a homárt???

Mézes B. Ödön 2009.01.08. 15:57:31

Azt látjuk,hogy az égen rakétasebességgel suhannak,aztán egészen kis termetű,nagy szemű és zűrös tekintetű idegen lények kóstolgatnak bennünket a hálószobában. Majd gondolnak egyet,és elrabolnak pár kutyát,megcsonkítanak néhány tehenet,máskor barátságos módon gyógyíthatatlan betegségektől szabadítják meg az emberiséget. Máskor gondolnak egyet és csinálnak egy tucat gabonakört,és ha jó kedvük van egy-két szexy női földlakóval még közösülnek is. Ha azonban előjön az „orvosi szakmájuk”képesek mindenféle szörnyű kísérleteket végezni rajtunk. Hát van ennek értelme ? Normális ez ?

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.01.08. 16:45:52

@Mézesbödön: szexy? ez nonsens, úgyhogy én skeptikus vagyok.

Jólfelhúztammagam 2009.01.08. 16:56:25

@holas:
"de annyi korrektség elvárható a szolgáltatótól, MIVEL ŐK PONTOSAN TUDJÁK MELYIK LETT KÉZBESíTVE, hogy ezeket ne számlázza a kedves ügyfelének. (A külföldi smseket nem biztos, hogy követni tudják)"

- Már írták, hogy egy SMS akár hetekkel később kerül kézbesítésre. Fizetni viszont a feladáskor kell.
- Bárki azzal szórakozhatna, hogy nem létező számokra küldözgetne ingyé' SMS-t.

Tudtommal a postán is feladáskor kell rányalni a képeslapra a bélyeget, és ők sem garantálják, hogy megérkezik.

nemertekhozza 2009.01.08. 17:03:46

@holas: Nem, nem tudjak, hogy melyik lett kezbesitve! Az a bizonyos ertesites csak annyit jelent, hogy a szolgaltato eszlelte a cimzett telefont es elkuldte ra az sms-t, azt nem, hogy az meg is erkezett-e! Ez az sms aszinkron tulajdonsaga, olyan, mint a postafiok: a postas meg tudja mondani a feladonak, hogy bedobta a postafiokba a levelet, de azt nem fogja tudni megmondani, hogy a cimzett a levelet ki is vette onnan.

Dr.Bio74 2009.01.08. 18:17:01

@CID:
Köszi az információt, de én hálistennek utálom az smst, és nem is használom, kivéve ha más zaklat.

holas 2009.01.08. 20:07:36

Nekem is ért már oda később sms-em és én is kaptam ilyet, de visszajelzést akkor kapsz, amikor a másik ténylegesen megkapta az sms-t. Ha ki van kapcsolva a pali akkor nem kapsz sms-t.
Ha kártyás vagy, akkor lehet, hogy a küldés után rögtön a szopott fasz másik rossz oldalán találod magad, de én fizetni csak következő hónap elején szoktam, így addig van ideje a szolgáltatónak azon elmélkedni, hogy jogos lesz-e kiszámlázni a 15 napja, vagy régebben elküldött sms-em, amit a másik meg sem kapott...

Amúgy én is nagyon jó ötletnek tartom, hogy nem létező számokra küldjek sms-t, bár nemtom létezik-e "nemlétezőszám tudakozó", mert uncsi lenne mindig ugyanannak a nemlétezőnek írni... ugye

A postának nem írok vissza, hogy megkaptam a Pista bácsi levelét, de ha Pista bácsi ajánlva küldi, akkor kap róla egy tértivevényt, hogy ideért, vagy mérnem ért ide.
De ez nem posta, meg nem galambok viszik ki...

A szolgáltató nem észlel semilyen címzett telefont, hacsak le nem töltötték a Jamba radarját. :)
Az aszinkron tulajdonság az sms-nél azt jelenti, hogy nem kell a küldő és fogadó félnek egyszerre bekapcsolva lennie, mint a hívásnál, ettől függetlenül ugyanúgy tudják pontosan, hogy ki kapott, mit kapott, kitől, mikor!

Bubci (törölt) 2009.01.08. 20:10:25

A kankalin sötétben virágzik nálam...múltkor elmentettem...be lehet csak úgy írni a címet?Ez FONTOS!!!

eami 2009.01.08. 20:51:57

nem kell félni... most szilveszterkor 1 sms és 1 mmst kapott a feleségem tőlem, az smst 2006 októberében, az mmst 2005 karácsonyakor küldtem el. Úgyhogy csak türelem! pár év és megérkezik :P

kisgalád 2009.01.08. 21:49:14

@Mézes B. Ödön:
"Azt látjuk,hogy az égen rakétasebességgel suhannak,aztán egészen kis termetű,nagy szemű és zűrös tekintetű idegen lények kóstolgatnak bennünket a hálószobában."

Jaja! Ez velem is megesett, legutóbb 2002 szilveszterén...:)))))

kisgalád 2009.01.08. 21:51:09

ofélia:
A sötét nálam is kankalinosan nyílik. Vagy mi.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.01.08. 21:52:22

"Hát ennyi. Csak meglepődtem, mert eddig ezt nem tudtam. Most már tudom."

Így van, kedves Zoli. Most már tudod. Amúgy meg mail helyett miért dögdrága sms-ben küldöd az uncsi egyenszöveget, amit úgyis 25 másik embertől is megkap még az illető, mint amilyen az "itt az újév, itt van újra, nagypapa a nagymamát kúrja" és egyéb elmésségek.

P. S. A Merci alá tegyetek krokodilt, és húzassátok ki egy elefánttal.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.01.08. 22:02:57

"Hát van ennek értelme ? Normális ez ?"

Nem, Bödönke, nem vagy normális.

Ofélia . 2009.01.09. 06:19:26

Az edepost+5000 feletti komment igényelhető a jaraio@freemail.hu címen.

Emil cím megadása esetén kb 4,2 mega

Üdv ofi

Bugreport 2009.01.09. 08:08:41

Ez de barom.... Te agyatlan, ha a tré mobil vagy a vodkafon nem bírja gőzzel a szilvesztert, vagy csupán valamelyik részeg ügyeletes elesett a kábelban, attól még nem a pannon a szar. Egyre szarabb lesz a homár is... Ilyet megjelentetni? pfff

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.01.09. 08:55:59

küldjünk sms-t, hogy legyen új poszt!

Jólfelhúztammagam 2009.01.09. 09:27:33

@holas:
Ahogy a postán a levél feladásért, úgy a mobilnál az sms FELADÁSÁÉRT kell fizetni, és nem a sikeres kézbesítésért. Még akkor is ha ajánlva adod fel. Ezen érdemes lenne elgondolkodnod.

A szolgáltató felveszi tőled az SMS-t és megpróbálja kézbesíteni. Ha nem létező számot adtál meg, a szolgáltató ugyanúgy elvégzi a feladatát, megpróbálja kézbesíteni, tehát jár neki a díj, hiszen a feladó hibájából volt sikertelen.
Nyilván senki nem akar nem létező vagy nem bekapcsolt számra SMS-eket küldeni pénzért, de ha ez ingyenes lenne, biztos sokan szórakoznának vele.

Kézbesítési igazolást csak akkor kapsz, ha az üzenet valóban megérkezett.

kisgalád 2009.01.09. 09:44:14

@tüvapok: Már küldtem, de még nem érkezett meg.:)

holas 2009.01.09. 09:50:34

Értem én, hogy a feladásért kell fizetni, éppen erről beszélek.
Ugyanis a posta akkor is fizeti az alkalmazottakat, a fuvardíjat, stb, ha a címzett nem elérhető és egyébként is bonyolult lenne kétszer menni a postára (feladni és fizetni), ígyhát ez könnyen érthető.
A mobilszolgáltató viszont amúgy is aranyáron számol (elhanyagolható adatforgalomhoz képest magas áron) az smseknél, ígyhát korrekt lenne, ha legalább a meg nem érkezett smseket nem számláznák, ugyanis ezekből egy átlag ember egy évben sem sokat küld, ígyhát nem terheli túlzottan a hálózatot, valamint azokat a vicces embereket, akik a nem létező számokra írnak sms-t lehetne korlátozni 2 egyszerű lépésben mondjuk.
Szerintem nem a feladó hibája, hogy két bekapcsolt készülék között nem ment át az sms még akkor sem amikor már nem volt leterhelt a hálózat, ezt te sem gondolhatod komolyan.
Ahhoz, hogy ennek technikai hátterét pontosan megértsük legalább egy telekommunikációs cégnél kellene dolgoznunk, vagy ilyen szakon tanulni. Feltételezem, hogy egyikünk sem ilyen.
Ha mondjuk kikapcsolt számra írsz és tegyük fel 15 napig érvényes az sms, akkor jogosan számolnak fel tárolási díjat, ezzel egyetértek.
Két bekapcsolt telefon között viszont ez esetben véglegesen meghiúsult a kézbesítés és nem az ügyfél hibájából.
Ennek ellenére a szolgáltató a post írójánál (ha igaz) 20 smst számol fel, pedig a szolgáltatást nem teljesítették...

Blád 2009.01.09. 10:15:42

Az eddigi melóim miatt konyítok valamit a fenti témához: Az SMS küldés logikája nagyon hasonlít az email küldéséhez. Mindkettőről annyit kell tudnod hogy kb annyi az esélye hogy megérkezik mint egy átlagos képeslapnak.. (Najo - NE a Magyar Postát vegyük alapnak).. Ráadásul az üzenetek továbbításának módja miatt kb annyira is védett az üzenet tartalma mint egy képeslapnál (kivéve ha külön bevéded).
Persze folyamatosan fejlődik, ezért nagyonnagyrészt célbaér - de akkor is - ha tényleg fontos dologról van szó, akkor érdemes utánatelefonálni - akár SMS, akár mail. Ha meg titkosított a cucc, akkor (én spec) minimum 3-4 csatornán darabolok (SMS, mail, Tel + online)...

Jólfelhúztammagam 2009.01.09. 10:37:26

@holas:

"Ahhoz, hogy ennek technikai hátterét pontosan megértsük legalább egy telekommunikációs cégnél kellene dolgoznunk, vagy ilyen szakon tanulni. Feltételezem, hogy egyikünk sem ilyen."

Én viszont biztosan tudom, hogy egyikünk ilyen, és azt is, hogy nem Te. :)

holas 2009.01.09. 10:45:42

Ez így önmagában bizony elég gyenge érv, hogy minden hülyeséget megegyek amit mondasz...
Attól még lehetsz értékesítő egy tré mobilnál és nem leszel tőle kompetens (nemtom mi az, de milyen jól hangzik...)

DaM 2009.01.09. 14:09:21

Az SMS-eket a mobilszolgáltató hálózatai az üresjárati időben mozgatják. Tehát majdnemhogy a semmiért fizetsz, nem keveset. Persze egyetérthetünk abban, hogy legyen költsége egy ilyennek, de akkor sem reális az a pénzmag, amit bármelyik szolgáltató legombol az ügyfeléről. Jusson eszetekbe minden SMSírás előtt.

Jólfelhúztammagam 2009.01.09. 17:17:06

@holas:

Nem vettem észre, hogy hülyeséget írtam volna, de Te majd biztos rámutatsz.

Hülyeséget pl. DaM írt, hiszen ki ne tapasztalná, hogy az SMS-ek azért általában azonnal kézbesítésre kerülnek csúcsidőben is, hiszen ez azért elvárás (pl. banki értesítés tranzakcióról)

Amúgy nem csak értékesítők dolgoznak egy mobil cégnél.

holas 2009.01.09. 19:10:10

Rámutatok, csakneked :)
Elismerem egy kicsit félreértettem amit írtál, hogy a feladó hibájából nem lett kézbesítve, mert nem létező számot adott meg.
Amire én reagáltam, az hogy a post írója létező számot adott meg, így itt nem a feladó hibájáról van szó.
Erre mondtam, hogy ilyen esetben korrekt lenne, ha később elkldenék, vagy nem számláznák.
Hogy ez technikailag mennyire megoldható, nem tudom. Abban egyet kellene értenünk, hogy ez nem korrekt.
Főleg az emelt díjas MMS re gondolok, amit nekem nem küldött el a szolgáltató, mert 20 forintot lenyelek, de az MMS elég drága ahhoz, hogy feleslegesen fizessek, nem?

CID 2009.01.09. 20:31:55

Válasz erre
Jólfelhúztammagam: Azért, legalább te ne fikázd az értékesítőket, tudodd, ha ők nem dolgoznak neked nincs munkád :)

CID 2009.01.09. 20:34:14

holas : aki emelt díjas SMS-t, MMS-t küld vagy fogad, SIKRES EMBER NEM LEHET. Vagy még nem töltötte be a 16-ot :)

Jólfelhúztammagam 2009.01.10. 10:26:19

@CID: Bocs, de egy szóval nem fikáztam az értékesítőket.

@holas: Szerintem ez az egész poszt vihar egy kanál vízben. Pár SMS árán problémázunk.
Azt mondod korrekt lenne, ha nem számláznák ki, vagy ha később elküldenék.
1.Talán nem olvastad figyelmesen a korábbi hozzászólásokat, de valaki már leírta, hogy az SMS üzenetközpont egyre növekvő időközönként, de folyamatosan próbálgatja az üzenet kézbesítését, amíg az üzenet érvényessége le nem jár, azaz akár egy hétig. Üzenet írásakor Te is megadhatod az érvényességet, de alapból maximum. Tehát a szolgáltató igenis megpróbálja a feladatát elvégezni.
2.Épp az akár hetes késleltetés miatt lenne rossz ötlet, ha kézbesítéskor történne a számlázás.
Hány Homár poszt lenne, hogy lement az egyenleg mínuszba, mert napokkal később számlázódtak az SMS-ek. Biztos senki sem reklamálna, ha az aktuális havi számláján pár előző havi, késve kézbesített SMS is befigyelne.
3.Az említett képeslap példa is bizonyítja, hogy évtizedek(századok?) óta bevált és elfogadott, ha a küldemény postai díját a feladáskor fizetjük meg, függetlenül attól, hogy a küldemény később sikeresen kézbesítődik-e. Miért lenne ez másképp az SMS-nél, ahol ráadásul sokkal magasabb a sikeres kézbesítési arány?

Lehetne még műszaki érveket is felsorolni a kézbesítéskori számlázás ellen, de ez nem az a fórum.

Egy szóval sem állítom, hogy ne lehetne megvalósítani az általad megálmodott módszert, de az ellentmondana az elfogadott gyakorlatnak és szokásoknak, ráadásul fölöslegesen bonyolítaná a rendszert. És igen, így a szolgáltató is többet nyúl le. Sünt neki!

Egyébirányt meg kell nézni az ÁSZF-et, hogy mit ír az üzenetküldésről. Ha nem tetszik, nem kötelező használni. Engem sem kergettek gyerekkoromba az asztal körül ha nem küldtem SMS-t.

holas 2009.01.10. 12:01:22

Ha annyira zavarna, hogy időközönként -amúgy tényleg ritkán- történnek ilyen esetek, akkor nem kommentelő, hanem postoló lennék, de azért valahogy kibírom, de ha már ez volt a téma, gondoltam felhozom.
Örök vitatéma marad a homáron, hogy sokan besírnak egy-két forintokon a boltban, vagy a szolgáltatónál.
Egyik oldal azt mondja, hogy kit vág az földhöz, a másik mindig azt, hogy senkit, de tisztességtelen haszon és a sok kicsi sokra megy.
Én ez utóbbi mellett vagyok, szerintem ez nem korrekt intézési eljárás és itt elsősorban mondjuk inkább a "bankkártyára is kerekítek" módszer és a "kasszánál 10 forinttal drágább lett" módszerre gondolok.
Más kérdés, hogy természetesen sok esetben félreértés, vagy emberi hiba okozza ezeket, amit nem lehet, vagy nehéz megszüntetni, de elvárhatom minden általam is pénzelt szolgáltatótól, vagy bolttól, hogy tegyenek meg mindent azért, hogy legalább korrektnek tűnjön a helyzet.

Jólfelhúztammagam 2009.01.10. 13:20:49

@holas:
Én úgy gondolom, hogy ez azért kicsit más, ugyanis valós szolgáltatás áll mögötte. A szolgáltató megkísérli az üzenet kézbesítését. Sőt ha úgy vesszük a kézbesíthetetlen SMS-ekkel többet kell foglalkoznia, több erőforrást emésztenek fel.

holas 2009.01.10. 16:06:52

Jogos!
Ha tényleg erőforrást emészt fel, akkor fizesd meg, de ennek van látszata is, mondjuk az, hogy egy héttel később mégis megérkezik az üzenet.
Ha én mindent jól csináltam (a számokat már nem mi írjuk be, hanem ugye a telefonkönyvből vesszük), akkor a soha meg nem érkezett sms-ért a szolgáltató a felelős.
Más kérdés, hogy elhárítható problémáról van-e szó, illetve, hogy tájékoztattak (pl ÁSZF) arról, hogy vegyem tudomásul, ha sms-ezek nem biztos, hogy odaér, de akkor is fizetek, mert ha ez így van, akkor rögtön jogos lesz, de nem korrekt...

szecsuanisincsiszolo 2009.01.10. 17:50:24

én szilveszterkor küldtem t-mobile hálózatból smseket, és a címzettek közül egy pannonos a mai napig nem kapta meg az újévi smsemet, és a telefonom sem jelzi kézbesítettnek az smst. Sok smst csak az elküldéstől több óra mulva jelzett kézbesítettnek a telefonom, pedig tudom, hogy a címzettek telefonja be volt kapcsolva.

Jólfelhúztammagam 2009.01.10. 19:48:36

@holas: Ha egy hét múlva lesz a címzett fogadóképes, akkor meg is fogja kapni.

@szecsuanisincsiszolo: Ha szilveszter éjfél után pár perccel próbáltad küldeni az SMS-eket, akkor ne csodálkozz. Ilyenkor extrém magas a hálózat terhelése, mindenki telefonálni akar. Az említett többszöri próbálkozás miatt a T SMS üzenetközpontja pár óra múlva tudott csak néhány SMS-t kézbesíteni, és ekkor küldte neked a kézbesítési jelentést is.

Az elveszett SMS-t esetleg el sem tudtad küldeni (szintén a hálózat terheltsége miatt). Ha a feladott SMS-ről nem kapsz nyugtát "üzenet sikeresen elküldve", akkor el sem jutott az üzenetközpontba, a címzett sem kaphatja meg, ÉS NEM IS KELL FIZETNED ÉRTE.

Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.01.12. 14:42:58

Köszi a felvilágosítást, jobbra számítottam!

Pocsay Bandi

Carnivora (törölt) 2009.01.13. 12:43:58

Pannon egy kalap szar egy körüzenetet küldtem ki sms-ben szilveszterkor még rá négy napra is küldözgette az embereknek kíváncsi vagyok velem akarják -é kifizetettni ...

2009.01.16. 13:40:51

@Carnivora: nem veled, majd a Pocsay családdal...
süti beállítások módosítása