Tékozló Homár

Közel az összeomlás: 1 euró 1690 forint az Intersparban

2009.02.03. 00:11 | szily | 152 komment

Hiába hadovál nekünk Ferenc, a színész-miniszterelnök, az euró nem fog megállni 300 forintnál sem. De még mennyire, hogy nem! A két lábbal a földön álló élelmiszerkereskedők mindig jobban tudják, merre hány óra. Éppen ezért nézzük rettegve ezeket az Intersparban készült felvételeket. Sztori alant.


Minap az Intersparban láttam, hogy a Boursin nevű francia sajt esetében az InterSpar már a jövő euró-forint árfolyamát alkalmazza. E szerint 1 Euroért akciózott sajt magyarországon 1690 Ft. Lehet, hogy Ők már tudnak valamit? Egyébként nem akciósan 3 Euro körül szokott lenni az ára Franciahonban. Szóval nem kéne itt a műbalhé a 315 Ft körüli fenyegetés miatt, kereskedőink már régen máshogy számolnak!

egy forintért aggódó boursin-barát

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mik1024 2009.02.03. 00:38:45

En itt Londonban nem akciosan veszem ugyanezt £2.05-ert. Ami atszamolva olyan 650 Ft..
Hiaba, sajnos otthon nagyon lehuzzak az embereket.. Evek ota itt elek es amikor hazalatogatok tobbentem latom a magyar arakat es hozza a fizeteseket.. Siman mondhatom,h az alap elemiszerek es a ruhazat itt olcsobb.. Igaz sok mas meg dragabb.. De legalabb alap dolgokra egy minimal fizetesbol is telik az embereknek.. Meg erre a sajtra is :)

Szomoru, szeretem MO-t, ott nottem fel, megsem koltoznek haza, pedig itt sem fenekeig tejfel minden.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.02.03. 00:43:19

Aki Sparban vásárol, sikeres ember nem lehet. Qrva drága.

Ol_Sanchez 2009.02.03. 00:56:48

Ebbol is latszik, hogy sajtba kell fektetni es nem OTP-be. Par honapon belul milliomos vagy.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.02.03. 00:59:51

@Ol_Sanchez: jaja csak ne mackósajtba, mert azok csalnak :-D

Megvagy hadnagy 2009.02.03. 02:16:20

igen, de ezt a sajtot ujracimkeztek Torokbalinton, az extra felar csak az extra nemespenesz ara, jo?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.03. 04:18:00

draga
mi lesz az egerekkel ilyen arban?

Ofélia . 2009.02.03. 06:55:10

Egyenlőre kapkodom a levegőt!!!

Nem lehetne valagba betonfúrni ezt a szar csvargó bandát??.

Shagrath 2009.02.03. 07:04:48

én úgy tudtam sajtot csak egerek esznek

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.03. 07:55:35

@megélhetési sünöző: Hát persze mert spórolós :D

Szerencsére nagyanyáméknak legalább még van kertjük.
Onnan ilyesmi hogy krumpli, eper :) paradicsom, stb. az megvan, meg amikor épp van disznó akkor húsfélék is :)
Persze nem elég egész évre, de legalább részben bekaphatja Tesco :D

liven 2009.02.03. 08:12:03

A POCSAYSAJT szintén 1 euro, illetve csak 1200 Ft.
Boldog Új Évet Minden Homározónak 2010-re! A Pocsay család.

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2009.02.03. 08:14:02

Nem véletlen, hogy a Spar csoport felvásárolja a konkurenseit.

Anya 10 2009.02.03. 08:17:58

Úgy látom,hogy én ilyen sajtot csak akkor fogok enni, ha ötösöm lesz a lottón....:(

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.03. 08:24:27

@Nemmondomkitöbbet: Nekem szerencsém van, én csak olyan kaján eszem meg amire szükséges. (Pizza, spagetti...)

Impega 2009.02.03. 08:26:01

Ez amugy is csak olyan, mintha snidlinges turot ennel, vagy korozottet, paprika nelkul.
Amugy szarjanak sunt. Az a sajt aminek itt kiloja 15 EUR az otthon min 30. Pedig meg szallitasi koltseggel, meg beszallitasi jutalekkal vagy mivel is kevessbre jonne ki. Lehet a kenopenzt is raszamitjak?

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.02.03. 08:36:32

A baj csak az, hogy ezen már nem lepődünk meg :(

Kedves Spar, az utóbbi időben eléggé elszaporodtak az Önökről szóló negatív írások, mit gondolnak nem kéne esetleg fellépni, hogy ez nem így van? Megmondani, hogy most hol is van az a szerencsétlen négylábú elföldelve? Nem kéne ököllel kopogtatni a segglyukukon, hogy az alvó sünöket felzargassák?

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.02.03. 08:36:38

nem csak a nép vásárol leértékelt akciós terméket, hanem a spár is

remélem az extraprofitot jótékony célra fordítják

egyébként nem járok oda, drága, szóval azt teszem, amit zep a velvetsztár szokott csinálni

KÁJZERSZÓZE 2009.02.03. 08:36:46

ez köttsöggség! arcátlanság. üzlet?
pfuj.

Szűcslaci 2009.02.03. 08:41:58

nemzetközi felmérésben is beigazolódott, hogy a magyarországi multik a legpofátlanabbak. ne kell tőlük vásárolni - rohadjanak meg.

M. Péter 2009.02.03. 08:43:01

Legjobb megoldas: nem veszed meg. Igy mukodik a piacgazdasag.

Carnivora (törölt) 2009.02.03. 08:50:58

Spar az szép bolt az árak is ehez igazodnak a merci is drágább, mint a suzuki.

serwer 2009.02.03. 08:51:49


1kg = 11.266,67 ft , ott a címkén

most ez mennyi csokitallér?

Csomolungma (törölt) 2009.02.03. 08:52:22

Érdemes alul megnézni az egységárat: 1 kg majdnem 12 ezer forint. Egy közönséges, tömeg kenősajtért. Más áruházakban a viszonylag ritkább, és persze nemesebb francia és olasz sajtokat 6000 körül már megkapod - igaz a határ a csillagos ég, de nem egy tömegtermékért.

Zep 2009.02.03. 08:54:16

ráadásul nagyon fingat

Carnivora (törölt) 2009.02.03. 08:56:02

@Szűcslaci:

Így van szokjon rá mindenki a fényevésre.

Anima Mundi 2009.02.03. 08:56:19

@mik1024: Én a spárban vásárolok, az az egyetlen lánc itthon, ahol minőségi dolgok vannak.

Carnivora (törölt) 2009.02.03. 08:58:02

@Csomolungma:

Jó, de érted ezt a sparban vásárolhatod meg !!! A suzukihoz is vehetsz ablaktörlőlapátot 3000 ezerért a mercihez meg 30.000 mikor ugyanaz a szar fröccsentett gumi ...

Carnivora (törölt) 2009.02.03. 08:59:25

@Hada:

Jártál már pl. Cora?

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.02.03. 09:03:55

@Hada: ez kérem nem igaz, mert a Magyar Pálinkaházban is minőségi dolgok vannak, sőt a BMW márkakereskedésben is, folytassam?

Ja, hogy kimaradt az minőségi élelmiszer? Akkor pardon, valóban vannak minőségi élelmiszerek, minőségi áron, ami több, mint más minőségi országokban. Nem is értem, hogy miért az a reklámszlogen, hogy Billig Spar (németül nem tudóknak Olcsó Spar). Egyébként, pedig a Corában is tényleg van minőségi cucc, de piacokon is lehet minőségi terméket találni, még sajtot is. Ennyi.

aardwark 2009.02.03. 09:12:40

szerintem meg cipőt a cipőboltból, sajtot meg a megfelelő helyről (pl Nagy Tamás Sajtkereskedés), mert ami megfizethető a sz.r, a többi meg horribile áron van ezekben a bótokban...
ott meg legalább tudom mit veszek és még körül is ugrálnak (kóstoló, ajánlás, stb...)
szerintem...

Carnivora (törölt) 2009.02.03. 09:17:38

@aardwark:

Szűzlányok hozzák eléd a sajtokat?

Karesz (Charlie) 2009.02.03. 09:24:02

a sajt az regi stardard peldam nekem is:

atszamitva a francia fadobozos camembert olcsobb mint a magyar (egysegnyi sulyra)
na most a francia paraszt kb tizszeres eletszinvonalon el mint a mienk, tobb tamogatast kap, kamionnal kell idehozni, hogyhogy akkor olcsobb???

talan ha nem adtak volna el a vagyont vagy szervezett volna nehany aruhazlancot az elitunk...

a tesco valoban olcsobb de rosszabb is a monosege, Sparnak pl jo a borkinalata...de amugy draga...

Indigo926 2009.02.03. 09:25:26

Gratulálok! Jelek szerint a beküldö sem olvasta el a francia apróbetüt a dobozon:

A Boursin visszautal bolti ár minusz 1 Eurót azoknak a franciaországi vásárlóknak akik beküldik az eredeti vonalkódot és pénztárblokkot valamint megadják a bankszámlaszámukat.

Ettöl függetlenül a magyaroszági ár a francia kétszerese.

Gumidomino 2009.02.03. 09:30:08

kaptam egy e-mailt:

"Tűzoltók szervezték, nem kamu!
Kérlek, küldd tovább!!! Sürgős!!!
Ez a másfél éves kislány megégett!! Nézd meg a képet!! Minden egyes
tovább küldött email-ért a plasztikai műtéthez az erre a célra
nyitott számlára pénz érkezik!!"

bocs az offért, de én ezt még mindig nem értem. van hozzá egy kép is, ami egy pici babát ábrázol borzalmas sebekkel az arca jobb oldalán.

ugye ilyen nincs? egyáltalán kitől érkezne pénz, meg satöbbi?

de KI AZ A SZEMÉT, aki ezzel szórakozik, aki elindít egy ilyen körímélt, mi viszi rá? hogy van pofája ilyen képet összeszedni, és mellékelni?

rohadt felháborító, de bosszantóbb, hogy a barátaim egy része elhiszi. :(

bocsánat az offért, csak hát itt már a sün se elég. :(

4lewis 2009.02.03. 09:32:41

Remelem bedol az egesz spar, es eltekarodnak innen, mint pl az interfruct,wendy's, es a tobbi mocsok! Persze ne gondoljuk, hogy a magyar tulajdonban levo boltok nem huznanak le JOBBAN! Haztaji rulz!

ekat 2009.02.03. 09:34:11

@Indigo926: :-D Ez olyan tipikus magyar dolog...habzó szájjal anyázni, bár azt sem tudjuk, miről van szó...

Zorro2007 2009.02.03. 09:38:35


Ugyanaz a termek, egyszer angolul, nemetul, franciaul, spanyolul van rairva minden egyszer meg magyarul, szlovakul, romanul stb.stb. a ket termek csak csomagolasaban ugyanaz, belul az egyik csak rossz hasonmasa a masiknak viszont dragabb...magyarul ugyanazt a termeket szarabb minosegben megveszem dragabban mint a nyugati elvtarsaink...es nem egy ilyen van...

Jó Estét 2009.02.03. 09:40:54

Dojcsland: 20 deka elorecsomagolt parizsi: 1 ojro (es nem is rossz), kis dobozos feta sajt 1 ojro, egy doboz margarin 1 ojro, gut und gunstig :) itthun meg hanyas izu parizer 20 deka 400ert, "gorog jellegu" sajt 500ert, mondjuk tescos margarin van 200 ert...
Es mondjuk ilyenekrol hogy ruhak ne is beszeljunk, a dupla ar a minimum, meg az ilyen outletek se kozeletik meg mondjuk a londoni vagy berlini arakat (marint felulrol)...

Augustus Carp 2009.02.03. 09:53:06

Nekem nagy kedvencem a Boursin, és itt Luxemburgban soha nem kerül többe, mint 2 euró, pedig ide is importálni kell, ugye. Amúgy lehet kapni a magyarországi Tescóban is, illetve Pesten T. Nagy Tamás sajtboltjában is, mindkét helyen már 5 éve is 1500-1600 forintos áron, ami még a mostani árfolyamon is 5-6 euró, 3-szorosa a nyugat-európai áraknak (5 éve 5-6-szorosa). OK, hogy ezt a Magyarországon kevéssé ismert sajtot kis tételben importálják, ami mindig drágább, de az égvilágon semmi sem indokolja, hogy ennyire drága legyen. Egy immorális lenyúlás ez, amit a francia sajtok mesterségesen gerjesztett misztifikálása útján valósít meg T. Nagy Tamás és a többiek. Amúgy nem ez az egyetlen francia (belga, német stb.) sajt, ahol ilyen átváltást alkalmaznak...

aardwark 2009.02.03. 09:56:25

@Carnivora: azt nem tudom, hogy szűz-e még, no de nem is azért megyek, hanem sajtot venni (utóbbi időben sajna egyre ritkábban)

jpmjpm 2009.02.03. 10:09:39

@4lewis: Mi bajod van a Wendy's-zel? Nekem hiányzik!

jusztlacika 2009.02.03. 10:12:03

Első!

Tegnap a jusztban megemlítettek benneteket. Szép kitartó munka!

Kicsit jobban kellett volna fikázni.

EÖ (törölt) 2009.02.03. 10:15:45

Boldogok a sajtkészítők!

Lehet hogy az az 1 Euró csak logó, és hát beleégett a sajtba.

Egyébként azért mert a franciáknál AKCIÓSAN 1 euró, itt még nem kell annyiért adni.
De mondjuk a nem akciós ár duplájáért adni már kicsit pofátlanság.

mikike 2009.02.03. 10:17:07

A Spar valóban marha drága - nálunk. Osztrák ismerőseim igencsak csodálkoztak, amikor mondtam nekik h talán ne ott vásároljanak, mert enyhén drága. Viszont a legtöbb esetben minőségi árujuk van.

EÖ (törölt) 2009.02.03. 10:20:31

@Indigo926:

és ez pont azt jelenti, hogy 1 euró a sajt ára :)

kifizetsz x eurót, ebből visszakapsz x-1 eurót, azaz neked 1 euró volt a sajt.

EÖ (törölt) 2009.02.03. 10:24:07

@Gumidomino:

akitől ilyen levelet kapsz, annak ezt a LINKET kell elküldened:

yikes.tolna.net/hoax/

FONTOS!!!
Nem magát a levelet! csakis a linkjét!

működik, nekem van olyan kolléganőm, aki megsértődött és azóta nem küldi a szarjait.

bekbórd! 2009.02.03. 10:25:42

Gondolom berendeltek 1000 raklappal, aztán miután bebékázták őket, vették észre, hogy rá van nyomatva az 1.-€. Átlag magyarnak fogalma sem lenne róla, mennyibe kerül ez Franciaországban. A drága ausztrál meg délafrikai borok esetében is sanszos sztem, hogy a hazájukban kannás kiszerelésben kaphatóak inkább...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.02.03. 10:28:15

@Karesz (Charlie): "szervezett volna nehany aruhazlancot az elitunk..."

Van magyar áruházlánc. Úgy hívják, hogy CBA...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.02.03. 10:30:22

@Egyéves Önkéntes: Én általában két perc alatt megtalálom a cáfolatát a neten, és azt szoktam elküldeni...

seggcsont (törölt) 2009.02.03. 10:31:43

Nem olvastam vegig az osszes commentet, de az a legdurvabb hogy senki nem figyel erre?
Ra van irva hogy 1 euro es senki nem kerdezi meg mi a fasznak van az rairva??

Ez olyan mint a cola-nal a 20% ingyen, de azt mar senki se nezi hogy nem te kapod az ingyen cuccot, hanem a ceg, mivel te dragabban veszed meg...

Utalom ezeket, megyek is innen....

EÖ (törölt) 2009.02.03. 10:33:02

@Fedor:

az is jó megoldás

döbbenet néha okosnak hitt emberektől is kapok ilyen szarokat.

BéLóg 2009.02.03. 10:38:13

Életem egyik nagy élménye volt, amikor Franciahonba vetett a sors. Utólag átszámolva egy év alatt kb. 54 kiló sajtot ettem meg!
(250 és 500 grammos camambertek és társaik mellett ez nem is olyan sok!)
Az biztos, hogy itthon a sajtok ára _minimum_ háromszorosa a kintinek, a német árakhoz viszonyítva meg a duplája.

Átlagosan 30 eurót költöttem sajtra (akkoriban volt még 220 Ft is egy eur!), de rendszeresen volt közte "horribilis árú" (pl. 6 eur) sajt, mint a calvadosban érlelt, vagy dán, holland sajtok (pl. éjjel-nappali sajt, két rétegben, reggel és este fejt tejből), kecskesajtok fűben csomagolva, stb.
Idehaza az a 250 grammos normandiai camabert, amit kint 3 euróért adnak, több mint hatezer (!) Ft/kiló.

Sajtot ezért idehaza nem is eszek. Penészedjen rájuk!

Palkovicsné 2009.02.03. 10:38:23

a sajt helye nem a hűtőben, hanem lábon van...

laptopkelle?

elwood 2009.02.03. 10:42:27

Aki háromszoros áron árulja az hányjon sajtot egész életében. Azért mert elkövettem azt a hibát, hogy itthon maradtam, mostmár egész életemben szivatni fognak.

A háztájit meg én is csinálom berakom a trapistát a hűtőbe aztán penészes lesz.

tigris 2009.02.03. 10:43:08

a francia dolgok drágák pl. sparban Evian víz 500 Ft körül van, Németországban ua. 0,85 euro. Most láttam szép díszes üvegben is 999 Ft-ért. Pont előttem nézegette egy fiatal pár, gondoltam megnézem mi az, hát Evian. De nem csak az árakban néznek hülyének bennünket, hanem a minőségben is. Vegyél pl. ruha öblítőt Ausztriában és ua. a márkát vedd meg nálunk és nézd meg a miénk mennyivel higabb, a mosópornak mennyivel szarabb a minősége. Pedig ua a márka. Csak az osztrák meg a német ezt nem venné meg, hanem reklamálna és visszavinné a boltba. Nálunk reklamálni is ciki. Ja és hagyjuk magunkat hülyének nézni, mert ti mit tesztek ellene. Max itt írogattok velem együtt. bár én mostanában azt csinálom, hogy megyek vásárolni és ha azt tapasztalom, hogy vacak minőségü árut kapok, vagy pofátlan a kiszolgálás akkor szépen tele rakom a kocsimat, felvágott, hús meg stb és ott hagyom a kocsit és kimegyek. Legalább addig is dolgozik amíg visszarakja. Auchen-ben kértem felvágottat látom a felső szelet teljesen száraz, gusztustalan. Szóvá tettem de nem használt, ekkor pipa lettem és még vettem vagy 10 félét, majd utána kocsi tele rak, majd ott hagy és átmegy egy másik multihoz. közben család szid mint bokrot, mert idő megy és ezzel semmi nem történik szerintük. De ha mondjuk naponta találnának 20-50 kocsit akkor talán történne. És nem csinálhat veled semmit, mert véletlenül nem hoztál pénzt magaddal. Hajrá gyerekek.

Carnivora (törölt) 2009.02.03. 10:45:24

@tigris:

Az evian a világ legnagyobb kamuja ...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.03. 10:46:20

@Carnivora: Miért szerinted melyik ásványvíz nem csapvíz? :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.03. 10:47:39

@seggcsont: Kurvára lényegtelen, 1600Ft-ért vegyen sajtot a sün.

fehértehén 2009.02.03. 10:49:20

Már évek óta ezen füstölgök mindenhol(in.Mo.) Úgy tűnik madárnak néz itt mindenki mindenkit. A sajtokon túl a francia borokkal néha uez a helyzet. Kinnt egy dobozos Lidlben 1.10 (eu)-nálunk akárhol: 5600 és + rossz helyesírással kiírva (pl Cotes des Rhones-és hasonló baromságok)Biztos számít, hogy nálunk irtó sok a sznob és így mindent még annál is többet el lehet adni piros alfarómeónak címkézett árcédlivel de mégse gondolnak néha arra, hogy mi a franc van ha betéved egy-két olyan (mert azért már járnak kelnek néhányan külföldön), aki pontosan tudja hogy a kedves kurvajópofa hazai üzleti menedzsment hol és mennyivel akarja átbaszni?

Píter 2009.02.03. 10:49:36

Nem csoda, hogy büszkén közölte a magyar Spar vezetés, hogy nem volt szükség az anyacég támogatására, saját bevételeik fedezték az egész Plus csoport felvásárlását, mert amit művelnek az rablás! Viszont az egyetlen áruházlánc Mo-n, ahol minden áruház tiszta, rendezett, igényes!

EÖ (törölt) 2009.02.03. 10:49:58

@ColT:

van két víz A és B.

A : magyar, tényleg természetes ásványvíz, olcsóbb, mint B

B: amerikai, csapvíz bekevert alkotókkal és jóval drágább, mint A

és az emberek nagy része mégis a B mellett dönt
na ezt magyarázza meg bárki is racionális fogyasztói magatartással...

EÖ (törölt) 2009.02.03. 10:52:11

@fehértehén:

a rossz helyesírás gondolom jogi tanács
mert így nem perelhető
lásd még:
Asedos vagy Recebook cipő
Mike poló

tigris 2009.02.03. 10:52:28

Carnivora
én sem azt iszom, csak pont ezt láttam kint és itt is. Az árakon szörnyülködtem el. De ezt lehetne fokozni, mondjuk szerintem kint minden olcsóbb a szolgáltatás kivételével. De csak Ausztria, Németország és Olaszországról merem ezt állítani, mert oda sokat járok.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.03. 10:52:31

@Egyéves Önkéntes:

1. Mind a kettő ugyanaz a víz ami a csapból folyik. Legalábbis az esetek 99%-ában. Ja, ahogy írtad esetleg keverik valamivel.

2. sznobok az ár alapján döntenek.


A víz az az ami nagyanyámnál a kútból jön (már vezetékes ott is, de 10 éve még faszán húzáltuk fel.)

tigris 2009.02.03. 10:56:45

ja tényleg ha láttok vkit egy bevásárló kocsit tele rakni és azt otthagyni, nehogy eláruljatok:D

EÖ (törölt) 2009.02.03. 10:59:17

@ColT:

gondolod, hogy mondjuk a Szentkirályi is kamu?

(a kútvízzel az a bajom, hogy sokan abban élik ki beteges fillérb.szásukat, hogy lukat ütnek az emésztő alján és ott elszivárog a cucc, és ez olyan területen is előfordul, ahol a 40 millás ház a legolcsóbb, csatorna még nincs)
dehát élelmes a magyar
pár ezer forintért a saját területét megmérgezi.

Vámpír\\\'08 2009.02.03. 10:59:42

Úriember Intersparban vásárol.
Mint a moszkvai újgazdag viccben, ahol dicsekszik a haverjának: - Nézd vazze, ezt a nyakkendőt ezer dollárért vettem!
Mire a másik:
- Hülye vagy?! Párizsban ezerötszázért is megkaphattad volna!

EÖ (törölt) 2009.02.03. 11:00:20

@tigris:

és szerinted a visszapakolt hentesárut kinek adják el újra?

elwood 2009.02.03. 11:03:36

remélem tigris te is veszel majd olyan felvágottat meg tejet amit valami barom egy kosárban otthagyott és egész nap rohadt a melegben mielőtt visszarakták

staropramen 2009.02.03. 11:05:20

Sztrovacsekek!
Nem látom azt a képet, amelyiken fantáziadús nevű posztolónk fejéhez egy talpig sajtszeletelőbe öltözött símaszkos Spar -kommandós fegyvert szorít és ordít, hogy "ha nem veszel Boursin sajtot neked annyi!!!"
Keressen olyan helyet ahol olcsóbb a Spar meg fulladjon a készletébe. Na.

Gumidomino 2009.02.03. 11:14:55

@Egyéves Önkéntes:
köszönöm. :)
ilyen és hasonló okosságok vannak a tarsolyomban, de ha egy kedves barátomtól kapom, csak nem küldöm neki vissza. kolléganőnek mehet! :)
elkeserítő, hogy milyen hiszékenyek az emberek. ugyanígy háromdiplomás spektikus barátném elküldte a horoszkópos lánclevelet, hogy nehogy véletlenül TÉNYLEG ne legyen szerencséje három évig... :(

tigris 2009.02.03. 11:15:44

egyéves Önkéntes és elwood

én meg remélem, hogy tégen naponta átvágnak majd, eszed az átcímkézett árut, naponta lelöknek az útról, mert rendesen autóztál stb... Ja és honnét tudod az a tej hol volt addig, láttad előtte? Én láttam még régebben unió előtt, hogy Ausztriából hoztak be fél disznókat és ott vámolták ahol én is. Tudom mivel hozták? Ponyvás teherautóval és mellette vmi vasrudakat szálitottak. Ok letettek papírt. Akkor már ez így jó is. Ismerősöm fia dolgozott nyáron tanulóként multinál és mesélte az éjszakai műszakban ecettel mosták át a húsokat. Na ennyi ti nem itt éltek. Meg leszarom, hogy mi lesz vele, engem is leszarnak ha hagyom magam. Birkáké a jövő

ako-ako 2009.02.03. 11:15:46

a masik meg az, hogy a magyar elelmiszerüzletek tele vannak külföldi termekekkel. olcsobb a cseh tej, mint a magyar. röhej.
itt bajororszagban nemhogy a nemet, de föleg bajor termekekkel vannak tele a polcok, mondjuk az alpesi tejtermekek vetekszenek a franciakkal...

ako-ako 2009.02.03. 11:16:54

ja, es a plusban 55 centert mar kapsz friss tejet

Impega 2009.02.03. 11:17:31

Ott rohadjon meg az osszes kocsog multi ahol van.

Gumidomino 2009.02.03. 11:17:58

@tigris:
te a vitapartnerednek is a háta mögött nyújtod a nyelved, mert így legalább mások röhögnek és abból majd tanul?

miért kell az eladókat szivatni, ha írhatsz a homárra is, ahol többen olvassák?

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2009.02.03. 11:23:50

Ez amúgy egy nagyon finom sajt. Kár hogy olyan drága..

elwood 2009.02.03. 11:26:58

@tigris: "tégen naponta átvágnak majd, eszed az átcímkézett árut"

te meg széthagyod a romlandót, legyen belőle még több.
te egy hős vagy. talán fityiszt is mutatsz ott ahol nem látja kamera.

tied lehet játszótér a cicás mászókáig.

tigris 2009.02.03. 11:27:28

Gumidomino

sztem magadból indulsz ki. Ha elolvasnád amit írtam akkor látnád, hogy az eladó adta a vacak felvágottat és szóvá is tettem, de azért berakta a csomagba. Régen nem volt ez így nálam sem, akkor mentem és reklamáltam. Háromszor vágtak át a spárban, mindig többet számoltak. 20000 ft-nál belefér 500-1000 többlet. Reklamáltam, kivártam a soromat majd visszakaptam a pénzem, írtam e-mailt és kaptam választ, hogy nagyon sajnálják. Ennyi itt betelt a pohár, nincs tovább. Érdekes mindig pluszba számolnak nem mínuszba, ezt nem is értem. Ja és én az az ember vagyok akit átvágnak rögtön vissza is adja.

tigris 2009.02.03. 11:30:59

elwood

nem ilyeneket mint te, ahol nem látja a kamera tökön rúgom. Ez az én játszóterem

trewq 2009.02.03. 11:32:13

A madaras teszkóban a franciaországban 0,1 euróba kerülő hűtőszatyror 100 ft feletti áron árulják.

AlulírottFentemlített 2009.02.03. 11:32:21

Die Hard 4 - az élet mindig drága!

Persze ez csak M.o.-on igaz!

Legyen pálpusztai a lehelletük!

satho 2009.02.03. 11:32:54

Hát igen és ebből egyenesen következik az, hogy a magyar ember nem tudja megvenni a minőséget mert drága és egyébként is átbasszák a kereskedők. Marad a tuskó meg a csurisbót a maga dömping árával és a lejárt szavatosságú szaraival ! Ezért vagyunk ilyen színvoalon.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.03. 11:40:51

@Gumidomino: Vazeg nekem eddig se volt szerencsém. Ha nem küldöm tovább az se ront semmit a helyzeten.
Ellenben megnézem én azt a lánclevelet ami az én pechemből sikert tudna kovácsolni :D :D

@AlulírottFentemlített: Az ám, aki azt mondta hogy még drágább az életed, nem látta azt ami itt van! :D

@satho: Ezérttartittezazország! Vagy vótmá'?

@Egyéves Önkéntes: Szerinted nem kamu? Lehet hogy nem kamu de a fene tudja, mennyit szivattyúznak ki a földből és abból mi kerül az üvegbe.

Amúgy nagyanyám kútjában ami vot az felőlem lehetett szennyvíz is, kristálytiszta volt, és ez elég.

staropramen 2009.02.03. 11:42:25

@ako-ako
Sztrovacsek
az a baj hogy a magyar vásárlók zöme nem nagyon engedheti meg magának, hogy a drágább, esetlegesen jobb minőségű magyar terméket válassza.Ez pénz kérdése nem az igényességé.Ezért mennek tönkre a termelők és a hazai feldolgozók.Az persze egy másik lapra tartozik, hogy a magyar termelő miért nem tud valamivel olcsóbban termelni, de ez már nem fér egy sima komment kereteibe.

basszafasz 2009.02.03. 11:45:08

Akkor is sirna a szád, ha a magyar paprikát ugyanannyiért követelnék a belgák Brüsszelben, mint mondjuk Kispesten? naugye. drága bazmeg, akkor nem veszed meg. Különben is:

Több sajt ---> Több lyuk
Több lyuk ---> Kevesebb sajt
Tehát:
Több sajt ---> Kevesebb sajt

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.03. 11:45:19

@staropramen: Lehet azért mert lehúzza az állam, hogy legyen a képviselőknek miből gazdagodni?

staropramen 2009.02.03. 11:52:50

@ColT
hidd el ez ennél lényegesen bonyolultabb.Ez egy nagyon soktényezős dolog.08'ban pl volt olyan időszak amikor a hazai termelők nyugati exportra adták a tejet mert ott magasabb volt a felvásárlási ár.A szlovák és lengyel tejtermék dömpingára pedig inkább kereskedelmi fogás, bár sztem nekik igy is megéri.

IndaMuncher 2009.02.03. 11:54:32

@staropramen: Jaja, de az nem spórolás, ha pl a "Top Happy F*szom Juice" helyett pl azért nem veszem meg a magyar Siót, mert 40-50 Ft-al drágább... (Bár nem tudom, hogy a Sió magyar-e még, de ez most más magyar árukra is vonatkozik.)

csárli hárper 2009.02.03. 11:58:16

hát igen itthon még a húgy is szar.....

ako-ako 2009.02.03. 12:01:04

volt olyan idöszak, hogy a sparban semmilyen 100%-os almalevet se lehetet kapni. legalabb mar az van es megfizethetö.
ami meg nagyon tuti az a mogyi mikrohullamu sütös popcornja. 100ft alatt van 1 db es nagyon finom. az pl. nemeto-ban 2,50 € á 3 db. igaz, amerikai import.

ha otthon, vagyok, mindig hozok popcornt, sparos ropit, mert sokkal jobban izlik, mint a nemet, meg turo rudolfot.

staropramen 2009.02.03. 12:04:25

@F.house
Sztrovacsek !sajnos vannak akiknek 40-50 ft már számít.Mondjuk ők nem is vesznek Boursint semennyiért.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.03. 12:05:04

@staropramen: Ha nem érné meg nekik akkor nem adnák annyiért...
Csak érdekes, megéri... Pont mert olcsón adják... Kevesebb haszon / lityi, de a nagy mennyiség miatt mégis megélnek belőle.

@F.house: Ennyi, egyszerűen nem mindegy már hogy +50Ft van valamin :(

Trejo 2009.02.03. 12:10:25

Az Intersparban van pénzváltó? Ha igen, elviszem kevéske euróimat és megcsinálom az évszázad bizniszét.

Sir Zet 2009.02.03. 12:14:20

Marha hasznos lenne, ha mondjuk az Index indítana egy címlapos cikksorozatot erről, hogy mi a kurvaanyjukért adnak ugyanazok a cégek a nyugat-európai áraikhoz képest mindent drágábban nálunk, mert kib...ottul dühít, hogy mindig ezt olvasom, hogy tőlünk nyugatabbra minden olcsóbb!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.03. 12:22:05

@drummerman: Még ki se raknák, már le is kéne venni.

reakcios 2009.02.03. 12:31:38

Franciaországban olcsóbb a francia sajt, mint Magyarországon. Magyarországon olcsóbb a magyar libamáj, mint Franciaországban. Próbáljatok Magyarországon magyar terméket (pl sajtot) venni, meg fogtok lepődni az árakon.

Mindenki, aki olyan nagyra van az olcsó olasz, osztrák, német, stb. árakkal, nézzen körül az ottani boltokban: az élelmiszerek döntő többsége helyben gyártott, EZÉRT OLCSÓBB. Amig az ökör magyar Aldiba, Lidibe megy "spórolni", csak önmagát mutatja hülyének, pláne ha még a száját is tépi - mér drágább itt a fasza német tej ? tipusú kérdésekkel...

Vámpír\\\'08 2009.02.03. 12:34:01

Hogyne volna pénzváltó. Sőt, nem is kell váltanod, 250 Ft-ért vásárolhatsz is az euróddal. :)

Xmas 2009.02.03. 12:45:17

Szerintem egyszerű baki. A kilónkénti árat sikerült megadniuk egységárnak. Ha a kilónkénti ár 1690 Ft,akkor az egységár 253,5 Ft. És ez azért elég közel áll a korábbi euró árfolyamhoz.

Gumidomino 2009.02.03. 12:48:08

@tigris:
én csak arra céloztam, hogy ez nem megoldás. se neked, se nekik. az utánad jövőknek meg a legkevésbé.

@staropramen:
sajnos igaz. sok olyan család van, ahol a pénz beosztása azt jelenti, hogy a krumplit ma levesnek, főzeléknek, paprikásan vagy tepsisnek csináljuk.
örvendetes, hogy a nagyáruházakban (asszem a teszkóban láttam ilyet) nagy táblákon hirdetik a napi háromszori zöldség- és gyümölcsfogyasztás fontosságát, de arról még csak most kezdenek terjedni az információk (azok is egymásnak ellentmondóak) hogy jó vagy rossz-e a különböző kezelt gyümölcsök, zöldségek fogyasztása, amik többezer kilométerről érkeznek és például az alma héja rendesen csúszik vagy ragad, mert valamivel "megkenik".

Ki tud itt okos lenni?

Preston · http://www.prestonline.hu 2009.02.03. 12:59:19

mikor még csak a címet olvastam,egyből beugrott a Boursin...

Tavaly nyáron hazaugrottam Magyarországra egy hónapra, és láttam hogy a tescóban 1500 forintért vesztegették, amit akkor kint 750 forintnyi fontért adtak...ugyancsak a tescóban. kint hetente 2-3 is fogyott, de ezt az egyet 1500ért nem vittem el, mert ami sok az sok.

ugyhogy az 1690 az bizony nem a kilonkénti ár barátom, csak a szimpla éveleji áremelkedés...

régóta mondom, nem nyugaton van drágaság, hanem otthon. csak soha senki nem hiszi el.

a másik jo példa: iPhone, megrökönyödve hallottam, otthon 180ezer forint???? angliában 200 font volt, mikor még csak bejött és mindenki ilyet akart, azota lehet már olcsóbb...

ja és reakciós: a francia cucc skociában miert kerül feleannyiba mint mo-n?

NickNickNick · http://nemzetiagyhalal.blog.hu/ 2009.02.03. 13:01:05

hát ez eléggé gáz. de ha van olyan hülye, aki megveszi, akkor ennyiért fogják adni. a SPAR-ban, ráadásul, LOL =))))

KiNG 2009.02.03. 13:11:30

Emberek, ez egy francia sajt. Helyi piacra szánták, ott is csak akciósan 1 Euró, egyébként 3 körül van, amint a levéliró is mondja.

Az, hogy egy tök más, magyar vállalat a sajtot az EU másik végébe szállitja továbbértékesitésre, talán mert pl. izletes, vagy luxuscikk lehet itt, egyáltalán nem kell figyelembe venni, mit nyomott a gyártó a papirra.

csárli hárper 2009.02.03. 13:12:35

@reakcios: pont tegnap akartam magyar sajtot venni, de hát az a fránya német sajt ami még ehető is, occsóbb vót, és képzeld a zaldiba, ki érti ezt???

bandibá 2009.02.03. 13:26:58

Ez csúsztatás, mivel nem az van ráírva, hogy 1 euró az ára. Látni kellene a teljes francia szöveget, így az egész nem hiteles.

Preston · http://www.prestonline.hu 2009.02.03. 13:28:14

@The King & Kinga: akkor adnák legalább alig pofátlanul drágábban mint 3 euro...nem? de nem: 900 helyett 1700 forintért...

ár szempontjából sem mellékes és ilyen áron biztos nem sokan veszitek otthon igy lehet nem tudjátok: ez annyira sajt, mint a turo rudi. inkább kenhető fokhagymás krémként definiálnám. én spaciel sütéshez használom, vagy piritósra kenve.

Yashmin73 2009.02.03. 13:28:33

Voltam kint Olaszországban Coop vagy Carrefour boltokban (Hasonlóak mint az itteni hipermarketek).
Az árak is hasonlóak. a minőség jobb.
Az ottani fizetések min. ötszörösei az ittenieknek.

Kérdés csak az, meddig lehet még itt rabszolgasorban tartani az embereket?

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.02.03. 13:32:35

@ako-ako: te nem tudod hogy a túrórudi a gyilkos drogok egyike?????????

Midas 2009.02.03. 13:37:35

Nem aZ Intersparban hanem a kereskedőjükben kell keresni a hibát!!!

bandibá 2009.02.03. 13:37:58

@Preston: Hol 180 000 Ft az iphone? Nézzél már utána, hogy milyen butaságokat írsz! 27ooo Ft az ára, ha aláírsz 2 év hűséget és Angliában is ennyi az ára, mivel az árakat az Apple határozza meg egységesen. Még a független iphone a vaterán is sokkal olcsóbb ennél, de az ebay-en sem sokkal kevesebb. Maradjunk a tényeknél.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.02.03. 13:49:20

@ako-ako: s.norbert bibliája nemtudom hányadik könyv nemtudom hányadik tanítás

ha ott nem találod, akkor szigetvideó

ha ott sem, akkor hidd el nekem, hogy mondta

Sir Zet 2009.02.03. 13:52:34

ColT 2009.02.03. 12:22:05
@drummerman: Még ki se raknák, már le is kéne venni.

Ezt miért gondolod így?

algi 2009.02.03. 13:54:04

Én egyébként azt várom már mióta, hogy éles kép jelenjen meg ezen a blogon.

staropramen 2009.02.03. 14:24:38

@gumidomino
Az alma héja alapból viaszos,mondhatnám kertileg.Ennek mértéke is befolyásolja az eltarthatóságot.Néha viaszos fürdetés után teszik hűtőtérbe a leszedett almát. Ha csak ez van rajta akkor semmi gáz, hiszen úgyis megmossuk és megtöröljük evés előtt.

Magyar Huszár 2009.02.03. 15:00:11

Tetü banda. UK-ban meg: Price: £ 2.40 inc VAT

Wizz Air 2009.02.03. 15:10:33

Indigó
ha a bolt visszautal bolti ár minusz 1 eurót , akkor az ár mégis csak 1 euro
igaz ez Franciaországban érvényes .
az üzletnek nem kellett volna ebben a félreérthető csomagolásban , polcra tenni .
nagyon sokan nem beszélnek hazánkban franciáúl .
bár aki ezért a tömeg sajtért képes kiadni 11266 forintot kilónként , az nem normális , és igy az ár sem túlzó !!!

BéLóg 2009.02.03. 15:14:36

@bandibá: Megírták, hogy eredetiben ezt az 1 eurót Franciaországban _visszaadták_ a vásárlóknak, ha azok beküldték a vonalkódot vagymit... Feljebb megtalálod.
Ugyanott szerepel, hogy az ára ott 3 euró!
3 euró még 300 Ftjával számolva is csak 900 Ft, arról nem is szólva, hogy ez ott a bruttó fogyasztói ár!
Tehát megvásárolva ez a termék (amely sajnos mennyeien finom!!!!!!!) legfeljebb 1 euró darabonként a SPAR-nak is meg neked is, ha veszel belőle tízezer darabot a gyártónál.
Tehát mindenképpen jó a Homár állítás, miszerint 1 eurót a SPAR 1690 Ft-ért kalkulál.
Ha mindent egybevetve az ember utána számol és a SPAR egy ezresért adná, korrekt partner lenne. Ehelyett azonban csak egy a rohadt multi közül, akik ott rabolnak ahol bírnak.
Ebben pedig se ósan, se tecsó nem kivétel.

Smartiesfairy 2009.02.03. 15:16:15

komolyan mondom, hihetetlen, ami itt megy...igazi magyarsag.

mint ahogyan tobben is irtatok, SENKINEK nem sikerult elolvasni, kisbetus reszt, hogy baromira nem 1 Euro ez a sajt, hanem 1 Eurot teritenek vissza, hogyha blablabla..

az meg, hogy a magyar ar a francia ketszerese, mar csak azert is nevetseges, mert 1)nyilvan letezik egy szallitasi koltseg 2)Franciahonban 4% az AFA, mig szep hazankban 20%. nem kis kulonbseg!

mellekesen a "draga" Culinarisban 1190.-, tehat 500 Ft-tal olcsobb a Boursin :)

Efekt 2009.02.03. 15:23:10

Azannya ez nem is rossz.
Veszek egy csomót ,aztán eladom ha már 3000 lesz az euro.

joos 2009.02.03. 15:30:30

Nem csodálkoznék, ha a SPAR perelne hitelrontásért! Ilyen blődséget! A HOMÁR jobban utánanézhetne a dolgokn igazságtartalmának, mielőtt ilyen baromságokat postol! Azért mert ott virít egy 1€-os jel, attól az még nem az árát jelenti a terméknek! Ja, hogy Szily (beküldő) nem érti a francia nyelvet, csak az 1€-t látja, na az csak az iskolai végzettségét mutatja...

elwood 2009.02.03. 15:42:54

joos, ha megnézted többen beírták, hogy 3 euro. ahhoz még mindig pofa kell 1690-re kerekíteni

joos 2009.02.03. 15:51:49

@elwood: Na igen! Hiszem, ha látom... :)
Azért a francia árakat nem kellene összehasonlítanunk a mieinkkel. Elég csak a történelem néhány pontját alapul vennünk. Francia vs. magyar.
Ahogy azt "f@szán" mondották: "Akinek nem tetszik, az elmehet ebből az országból... "

elwood 2009.02.03. 15:54:43

@joos: most meg mea culpa -zok. megnéztem a neten www.epinions.com/review/Boursin_with_Garlic_Herbs_5_20_Oz_French_Cheese/content_447857200772

szóval az amcsikat is átverik 7-12 $-al.

szkaccsotjeggel 2009.02.03. 15:59:32

ráadásul a cimke is elvan irva.
DURSIN.. szíp magyarossan.

elwood 2009.02.03. 16:04:40

az csak homályos. oursin amit látsz a b pedig takarásban van. a mellette lévő címke segít

kuciber 2009.02.03. 16:23:53

Szerintem meg minden terméket annyiért kell adni amennyiért megveszik. Ha el tudja adni 1690-ért, akkor annyiért fogja adni. Ez sajnos így van. Mindenki szabadon választ mit, hol és mennyiért vásárol.

Jó Estét 2009.02.03. 16:28:01

index.hu/gazdasag/magyar/haromszaz090/

par ora mulva mar semmi furcsa nem lesz a post cimeben...

elwood 2009.02.03. 16:44:05

@kuciber: nagyjából értek egyet. viszont a piacon nagyon fontos az információs egyensúly, mit tudsz te a termékről. Egy ismeretlen nevű francia sajtnak szinte csak az árát.

A kínai piacon biztosan nem is veszem meg.

Ha egy nagynevű boltban látok egy ilyet, öntudatlanul feltételezem, hogy egy standard árképzés tette ilyenné, vagyis ez egy drága (vszínűleg finom) sajt. Ha csak hasraütéssel írtak rá egy árat, akkor úgy fogom fel visszaéltek a bizalmammal és többet nem vásárolok ott ismeretlen terméket.

Ezért számít nekem, hogy a jövőben megbízhatok az árazásukban vagy nem.

lovacska30 2009.02.03. 17:02:32

elöre mondom nem olvastam vegig, csak bele olvastam.. es arra jutottam, h milyen jo, h kimegyek a piacra es megveszem a házi tejfölt fel l 200Ft, a hazi tejet 1l 200Ft es a hazi sajtot, kiloja kb ezer.. mind nagyon finom az izet össze sem lehet hasonlitani a bolitval, nincs benne tejpor, ömlesztősó, tartosító es meg ezer fele adalekanyag.. olcsobb mint a boltban vagy ugyan annyi.. na de minösegit eszek.. a termelő is jol jart mert többet kap mintha vmelyik nagy ceg felvasarolna a tejet meg en is mert minöseget kapok..
Ja es persze nem tudom mivel etettek a teheneket es igy akarmit megehetek vele, de lassuk be ez igy van a boltival is.. (nem is ertem en h az a tej ami par nap alatt megsavanyodik normal esteben a dobozban hogyan nem savanyodik meg egyaltalan es miert all el elkepesztöen sokaig, az utan is inkabb csak rohad..
(csak igy zarojelben jegyzem meg h egyszer voltam egy üzemlatogatason a Mizonal-többe nem is vettem tölük semmit...)

moonclown 2009.02.03. 18:06:35

@Jó Estét: Nem azert de 400 ft-ért Pick marhapárizsit veszel itthon nem hanyasparizsit.Úgy imádom ezeket akülföldön mindne olcsóbb című hisztiket.

Vazz adok egy átlagfizut 1 hónapra (mennyi is 140-160 ezer nettó?) élj meg belőle mondjuk Párizsban, vagy Bécsben.

moonclown 2009.02.03. 18:11:21

@mikike: ja de Ausztriába nem igen van Tesco.Legalább is ilyen mint itt.Sőt az Aldi félék is különbet árulnak.

@tigris: de ráérsz bazski.ezzel foglalkozni hogy telerakod akocsit utána otthagyod.áhhhh ez nagyon fáj.nem vagy véletlenül közalkalmazott?

moonclown 2009.02.03. 18:21:04

@Preston: Az IPhone kb. 90-100 ropi br.

Abból 20 az áfa.marad 80 körül.200 font nem oly régen közel 80 ropi volt.Na most akkor miről?Vannak cuccok amik kint olcsóbbak.Ez tény.Van ami sokkal drágább.

És kérdezd már meg a skót fodrászt mennyiért dolgozik?Biztos nem nyír hajat 6-8 €-ért...

Oráng Után 2009.02.03. 18:23:31

Érdekes, én is pont tegnap néztem meg a pénztárak felett kirakott Euro-árfolyamot, 250-ért számolják be, ha azzal akarok fizetni. Vagyis ennyiért szeretnének eurót venni. Megkérdeztem a pénztárost, mivaaan?, régen cserélték ki a táblát vagy komoly?, aszongya komoly.

De az igazi meglepi az volt, hogy itt meg azt írjátok, náluk 1690 az Euro..

Hogyisvanez?

Sünt, chiliset és farfekvésest, análisan!

theneverlate_Wizard 2009.02.03. 23:55:42

gáz
fos magyar boltok... csak ezzel az a baj, hogy a magyar vevők ilyenek.... ezért adja itt a legtöbb külföldi cég drágábban a cuccát...egy német kiröhögné a media markt itteni árait pl... én meg mindig látom(kívülről) hogy áll a sor a pénztáraknál.. nekünk jó drágán is, persze szeretjük azt gondolni, hogy mennyire odafigyelünk a pénzünkre

a tej meg, ami a dobozban van, ha jól tudom uht, vagyis magas hőmérsékletre hevítik nagyon rövid időre.. ezért áll el jóval tovább(Pasteur)

ako-ako 2009.02.04. 13:53:03

az index is elegge gyengiti a ft-ot:

"Igencsak kapóra jött a 10 milliárd forintnyi (17,5 millió eurós) lottónyeremény a kettő közül az egyik nyertesnek Németországban, mivel éppen elveszítette a munkahelyét."
(index.hu/politika/bulvar/lot5382/)

tehat 1750 ft egy euro???

ako-ako 2009.02.04. 13:59:55

raadasul, ha csak ötöse lett volna, azzal nem sokra megy, ugyanis az ötösre 19.531,00 eurot, a hatosra 424.475,80 eurot fizettek. a jackpot megnyeresehez a superzahlt-t is el kell talalni. ez az elö 3 nyeremenyosztaly a nemet lottoban.

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2009.02.04. 18:22:47

www.quiestlemoinscher.com/Produits+frais~Fromages~Boursin+-+Boursin+Salade+Noix,+Noisette+43pourcents+MG,+120g

Tehát: az átlagos (nem őrült akciós) ára a terméknek kint 2 EUR

Ezen felül nyilván egy üveg magyar bor sem ugyananyiba kerül pesten, mint párizsban

Ettől függetlenül az 1690 HUF valóban kicsit erős.

ako-ako 2009.02.04. 20:35:18

@chimie:
aki franciaorszagban magyar bort vesz, annak sürgösen meg kell vizsgaltatnia magat szvsz :)
egyebkent egy üveg egri bikaver münchenben 2 euro, azaz ugy 600 ft. szerintem otthon se sokkal olcsobb.

theneverlate_Wizard 2009.02.05. 19:54:49

@ako-ako: szerintem ő igazi borra gondolt, amiből a franciák nem igazán egyeduralkodóak...(ld kalifornia, ausztrália, chile)
( eddig szekszárdi, villányi bort még mindenhol láttam külföldön)

Alexandra Pintér 2013.05.06. 09:16:42

Sziasztok.Nekem is mondták Németországban sokkal olcsóbb az élelmiszer árak. Győr-Mososon-Sopron megyében lakom.A Németországi Intersparban megéri vásárolni? Nézegetem a interneten a német katalogust,ha jól számoltam a fele. Hol tudnák közeli német Intersparba eljutni?Elöre is köszi a választ.
süti beállítások módosítása