Tékozló Homár

Ha rokonod a főnököd, nem ad hitelt az OTP

2009.02.06. 09:20 | ge | 170 komment

Az alábbi levelet elolvasva olyan érzésünk volt, mintha az OTP mindent elkövetne, csak hogy ne kelljen áruhitelt adnia. Mojzsa főnöke egyben rokona is, ezért minden előzetes figyelmeztetés nélkül elutasították hitelkérelmét.

Szeretném veled megosztani az összetűzésemet az OTP „ügyfélbarát” Bankkal. Történt ugyanis a múlt héten, hogy régi, elhasznált ágyam helyett szerettem volna áruhitelre venni egy új, megbízható kényelmes fekvőhelyet. Hosszas keresgélés után az RS Bútoráruházra esett a választásom, hiszen többször is vásároltam náluk és semmi gondom nem volt soha se a termékkel sem a kiszolgálással. Miután meggyőződtem róla milyen iratok szükségesek a hiteligényléshez beszereztem amit kell. Ugyebár a legfontosabb a munkáltatói igazolás, amit meg is kaptam a munkahelyemtől. A történethez hozzá tartozik az is hogy egy családtagom a cég ügyvezetője, és ennek értelmében a kitöltött munkáltatói igazolást ő hitelesítette.

Ezután jöhetett az első nekifutás. Elmentünk hétvégén a bútorüzletbe a kiszemelt ágyért. Kedves eladónak elrebegtem mit is szeretnék. Nagyon kedves volt, irt egy cetlit és a hitelügyintézőhöz irányított. Ott egy nagyon kedves fiatal hölgy fogadott. Elkérte az iratokat, lefénymásolta, bevitte a gépbe az adatokat. Mondta 10-15 perc és meglesz az eredmény. Addig sétálgattunk és tervezgettük, hova kerül majd az új szerzemény. Letelt az idő, visszatértünk hát,mikor is fogadott a hidegzuhany: nem vagyok hitelképes, mivel tartozásom van az OTP Bank felé. Néztem bambán, miről is lehet szó. Aztán leesett a tantusz. Valamikor volt tartozásom, de az 2007. decemberében kifizetésre került és a tartozást az OTP Faktoring Követeléskezelő hivatalosan is törölte. Elmentem az OTP-be a papírral, miszerint nekem nincs tartozásom. OTP-s ügyintéző bólogatott,megnézte a papírt és közölte hogy ők nem állnak kapcsolatban a Faktoringgal (!!!). Ez azért érdekes, miután egy cégcsoportról beszélünk. Ezért látják azt, hogy nekem még tartozásom van. Nos kisebb vívódás után sikerült ezt törölteni a rendszerből, s indulhatott a második menet az áhított ágyért. A történet az elbírálásig ugyanaz, igen ám de most is elutasítottak. Miért? Mert feltételezhető, hogy rokoni kapcsolat áll fent a munkáltató és a munkavállaló között!!!!! Kérdezem én ez miért kizáró ok? Az ügyintéző hölgy azt mondta, hogy „kedves ügyfélbarát” OTP-nk úgy gondolkodik, hogy mivel a rokonom a fönököm ez biztosan kamu papír. Na ekkor megszünt az én birkatürelmem is. Odarendeltem egy autót a szállításért, segítséget kértem ismerősöktől és pofára esés a vége.

Kérdezem én hogy nekem a költségeket ki téríti meg? Merthogy az az autó valahogy odajött nem? Nem ingyen van a benzin sem. Kedves ügyintéző hölgy közölte, hogy igazából ehhez az OTP-nek semmi köze mert hiszen ő fenntartja a hitelbírálat jogát. Rendben legyen így. DE akkor én mint naív ügyfél akkor fenntartom a teljes körű tájékoztatást a hitellezéssel kapcsolatban. Merthogy ez sehol nem szerepel kizáró okként, hogy nem vehet fel olyan személy áruhitelt akinek a munkaadója a családtagja. Akkor tájékoztatni kéne az ügyfelet arról, hogy ne munkáltató igazolást hozzon magával, hanem egyből apeh nullás jövedelmigazolást. De akárhogy kerestem ez az információ valahol elkallódhatott, vagy én vagyok vak. Egyébként van pár bankos ismerősöm és érdekes módon a családtagi viszony egyik helyen sem kizáró ok a hitelbírálat szempontjából.

Ezek után természetesen semmilyen kapcsolatot nem fogok „ápolni” a jó öreg „ügyfélbarát” OTP-vel. És sajnálom, hogy egy ilyen elismert üzlet egy ilyen pénzintézettel áll kapcsolatban, akik meggátolják az üzlet bevételi forrását, és rontják annak hitelét!

Azért azt még egyszer leszögezném, hogy az ügyintéző hölggyel semmi probléma nem volt, udvarias és segítőkész volt!!!!

Mojzsa

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Impega 2009.02.06. 09:24:36

Kerj fonoktol fizetesemelest :) Igy nem kell majd agyat hitelre venned. OTP meg szarjon sunt

effective 2009.02.06. 09:28:12

Az OTP-től megszokhattuk, hogy szivat, szopat ahol tud, na de ez azért egy kicsit meredek!

Nem kereste 2009.02.06. 09:28:20

Aki az otp-vel kezd, az sikeres ember nem lehet.

staropramen 2009.02.06. 09:28:32

Más banknál is van olyan, hogy ha magánvállalkozó alkalmazottja vagy ,akkor nem munkáltatóit, hanem APEH igazolást kérnek.
Ez is aranyos, mert még most februárban is a tavalyi bevallás alapján adják ki az Apeh igazolást.
Ez a Poirot felügyelős "feltételezhetően rokoni kapcsolat áll fenn " dolog tényleg vicces.
Nem is akarnak hitelt adni.

Yorgi! 2009.02.06. 09:29:34

Ágyat hitelre? Na meg pizzát, mozijegyet, ájfónt, kompútert stb. Nem értem ezeket az embereket: sz....nak fizetni a hiteleiket, sokszor nem is azért mert nem tudják, csak "ááá, van már itt 3 csekk, majd befizetem, mert sokat ájfónoztam, 10 ezer (!) lett a számla, és még ott van annak is a részlete". Tényleg nem értem mit gondoltál? Ahhoz már elég sok idő kellett, hogy a bank eladja a követelést, de még ezt is megvártad, sz..tál az egészbe. Most őszintén, te adnál még egyszer magadnak hitelt, ha te vagy (ugyanannak) a banknak a helyében?

Grg76 2009.02.06. 09:32:32

Köszönhető ez azoknak akik tényleg kamu munkáltatóit adtak be.

Nem kereste 2009.02.06. 09:33:11

@Yorgi!:
De tényleg. Annyira sürgős volt az ágy? Ha nincs rá pénzed, akkor gyűjtsd össze, és ne 30-40%-os THM-re vegyél fel áruhitelt. Mennyibe kerül egy ágy? Gondolom nem félmillás pöcsmasszírozós szerkezet lehetett, ha az RS (anyád keres) diszkontban sikerült kinézni.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.06. 09:34:04

hitelt felvenni egy ágyért? hát vegyél szóma (szalma) matracot aranyapám! basszus! egy újabb embert akinek átmosták az agyát a hitelekkel! hívd a providentet, ők hétvégén is kijönnek és a kisÓnokának még ajándékra is tellik! ágyat hitelre??? ááááááááááá

betépett felhasználó 2009.02.06. 09:37:57

En vagyok a fonokom, akkor most hogy van, kapok hitelt, vagy sem? es akkor most rokon vagyok magammal?

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.06. 09:39:37

most nem azért, de mekkora a surmó a te rokonod? ő a góré te meg hitelre veszel ágyat? há mennyit keresel te? minimálbéres 4órásra bejelentett okoskodás megy ott is?

Nem kereste 2009.02.06. 09:42:46

@tüvapok 2.0:

Látom, én még finom is voltam a véleményemmel...... :DDD

Samys 2009.02.06. 09:43:06

Ezt komolyan gondolod? Károd? Neked? Ki mondta, hogy menj oda autóval? Az ilyen ember ...... áááááááááááá

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.06. 09:44:38

@Nem kereste: há de vazz!!! ágyat? mennyibe kerülnek az ágyak? elvagyok tévelyedve akkor nagyon! röhej amit itt az emberek gondolnak néha!

jusztlacika 2009.02.06. 09:44:40

Ágyat hitelre?
FASZ! no komment.
Csajt felviszed kecóra? Szia, figyu, légyszi ha ráfekszel az ágyamra, és "összefoltozzuk" akkor a bank (OTP) nagyon dühös lesz, mert ez még nincs kifizetve... jobban mondva, ez az ágy még a banké

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.06. 09:46:12

@jusztlacika: ilyenkor cascot kell kötni az ágyra? kérheti a bank? mi van ha totálkáros lesz egy aktus után? akkor se ágy, csak hitel! ebben a válságos világban ez rizikós!

szarszemetszaralak 2009.02.06. 09:48:12

Mojzsa, köszönd meg kedves állampolgár-társaidnak ezt. Ma Magyarországon olyan szinten megy a hamisítás, hogy külön csoport foglalkozik a különböző igazolások ellenőrzésével, (én is dolgoztam ilyen csoportban). Az azért külön gyanús, ha hozzátartozó a munkáltató, mert amíg egy mezei multinál nehezen elképzelhető, hogy a bérosztályon bárki a nevét adja egy hamis igazoláshoz, addig egy 2 fős családi garázscégnél ez minden további nélkül menni szokott.

jusztlacika 2009.02.06. 09:48:37

@tüvapok 2.0: HÁT EZ AZ! Látot-látod Mojzsa, hitelre vett ágy csak elindít egy lavinát. Visz mindent házat autót, ÁGYAT, mint KAMAZ a kereszteződésben.

Kell ez neked???

Nem kereste 2009.02.06. 09:49:14

@tüvapok 2.0:

Figyi, ebben az országban, ahol a Provident megél a maga 267%-os THM-ével, a zótépé maga a Grál lovag. A zemberek többségének fingja nincs a pénzügyekről, jobb lenne ha kenyér-tej-ágyláb kombóban kapná a fizetését.

Jó Estét 2009.02.06. 09:51:44

na most kivetelesen ugy erzem a kedves ugyfelnek semmi oka felhaborodni. Most kurvara nehez hitelhez jutni, a bankoknak is, igy erosebben megvalogatjak kinek adnak penzt, en ha veszek fol hitelt akkor a szamlavezeto bankomtol szoktam, ok latjak mennyi fizut kapok, sosenem is kotekszenek, es pl egy folyoszamla vagy egy szemelyihitelnel van kb 18-29% THM az aruhitel 35-40%-aval szemben. Szal aki agyat vesz aruhitelre sikeres ember nem lehet (barmit auton kivul aruhitelre venni marhasag szvsz). Es egyetertek, kerj rokontol fizuemelest, vagy vegyel olcsobb agyat...

Nem kereste 2009.02.06. 09:51:48

Télleg, EDÉ-nél lehet-e ótépé hitelre nyaralni-e idén nyáron-e? Uedueleshy check továbbra sem játszik?

Jó Estét 2009.02.06. 09:53:01

a'gyat nem agyat

Amugy mennyibe van mostansag egy a'gy? nekem is kene mar egy uj, valami nem tul flancos....

Jó Estét 2009.02.06. 09:54:03

@Nem kereste:

lehet maga Ede irta a postot, mert mar az agyat is osszetorte valami kedvesch vendeg...

Ofélia . 2009.02.06. 09:54:55

Ááááágyat hitelre??????

Ajánlom a szalmazsák+lópokróc kombót:))

Tényleg menj a providenthez ott azonnal házhoz hozzák és még kolbászra is fussa a hétvégi paprikás kolompérba

Kártérítést meg kérjél az agykurkászodtol mivel NAGYON elhanyagolta a munkáját ez a nemzetbiztonság szempontjábol is FONTOS!!!!

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.06. 09:56:46

@Nem kereste: de mikor veszik már észre magukat az emberek, hogy csip csup dolgokért nem veszünk fel hitelt? szoktam röhögni mikor karácsonkor hitelt hitel hátára vesznek! meg minden lóf*aszt hitelre vesznek, aztán meg csodálkoznak, hogy eladósodnak! én nem vagyok egy jól kereső ember, de hogy hitelt vegyek fel egy gabiheverőre azért az túlzásnak érzem!

jusztlacika 2009.02.06. 09:58:37

Gyerekek láttama egy kávéfözőt az egyik nagyba. 87900 Ft, viszont 16 bar nyomassal csinalja a kávét. és egy patron 70-110 forint között van. Q hitelre vegyem meg, vagy adjam el először az ágyat?
KÖSZÖNÖM! Csak ennyit szerettem volna mondani.

Nem kereste 2009.02.06. 09:59:33

@Jó Estét:

Kb. annyiba fájhat, mint kéthavi megugrott törlesztő-különbözet a 0%-os CHF hitelre vett Wagon R+ esetében.

Bacchpapucsban Balatonfüredre 2009.02.06. 09:59:56

1. A szerencsétlen ügyintéző az otp fiókban tényleg nincs kapcsolatban a Faktorral. Miután anno nem fizettél a Banknak a feléd fennálló követelésüket eladták a Faktornak. OTP Bank részéről innen le van zárva a dolog.
2. Cégszinten van kapcsolat ez igaz, szerintem az lehetett, hogy miután az OTP Faktor törölte maguknál a tartozásodat ez az info nem ment át a Bank rendszerébe. KHR-es e vagy?
3. Amúgy meg ilyen vérzivataros időben még inkább igaz a mondás: A Bank csak annak ad hitelt, aki (hitelt érdemlően :) ) bizonyítja, hogy nincs szüksége hitelre.

@betépett felhasználó: akkor valszeg te egyéni vállalkozó vagy így neked részben más ismérveknek kell megfelelned mint a posztolónak, aki egy munkavállaló egy vállalkozásban.

Végezetül ettől függetlenül egyetértek azzal, hogy a bank és a faktorcég sz@rjon 8-as sün ikreket és ugyanennyi fagyott varnyút.

Nem kereste 2009.02.06. 10:01:38

@jusztlacika:

Ennyi pénzből egy évig iszod a kv-t minden nap bármelyik (nem ócsó) helyen.
Ágyat kiadni posztírónak, plázakávézóba bekőtőzni. Ez a megoldás.

Ofélia . 2009.02.06. 10:02:57

@jusztlacika: ne add el az ágyat mert azt nem viheti el a végrehaltó!!!

Jó Estét 2009.02.06. 10:03:25

@Nem kereste:

nincs autohitelem, sikeres lehetek igy? Nem kerult annyiba mondjuk mint egy zsirosuj wagon R, de legalabb kivan fizetve :)

Jó Estét 2009.02.06. 10:05:16

igazabol nem tom mennyibe kerul egy uj wagon R (olyan 3 misire saccolom, bar nemtom mejk a wagon R, az a terepjaros?) :o plane nem vagyok sikeres

sot megkockaztatom: vegyen az suzukit akinek 5 anyja van

Nem kereste 2009.02.06. 10:05:23

@Jó Estét:

Sikeres akkor leszel, ha ki tudod csengetni az ágy árát hitelfelvétel nélkül.... :DDD

staropramen 2009.02.06. 10:07:06

Sztrovacsekek!
Ez egy szabad ország, mindenki arra vesz fel hitelt
1. amire akar
2. amire kap
Spec ezért kár cseszegetni a posztolót.Az viszont kalador húzás, hogy hátralékom volt nemrég, befizettem, most új hitelt kérek és megrendelem a szállítókat is.

Lélé 2009.02.06. 10:07:18

Mojzsa vagyok!
Köszönöm a sok hozásszólást. Tartozok némi magyarázattal azoknak akik megkérdik miért veszek ágyat hitelre. Nos azért kedves postirók,mert nyugdíjjas leszázalékolt édesapámmal élek, és sajnos nem volt más lehetőségem. Szerintem még mindig jobb egy hitelt felvenni amit ki is tudok fizetni, mint cwsalni lopni hazudni. Sajnálom,hogy nem jött le mindenkinek a levél lényeg. Nem a hitelről van szó,és nem arról, hogy miért kellett,hanem az eljárás amit megalázónak érzek. Ezenfelül még annyit, hogy a munkahelyem nem egy 2 fős vállalat,eléggé sok embert foglalkoztat a rokonom. Remélem sikerült a félreértéseket tisztáznom!
üdv: Mojzsa

Lélé 2009.02.06. 10:10:13

@staropramen: Nézd, bentvoltam az OTP-be, letisztáztuk a tartozás kérdést. Közölték hitelképes vagyok. Ennyi. Ezek után miért ne rendelhettem volna meg a szállítást? Hiszen ha figyelmesen elolvasod nem ezért utasítottak el!

Nem kereste 2009.02.06. 10:10:24

@Lélé:

Oké, oké, de az nem alternatíva, hogy vársz az ágyvásárlással, és magadnak rakod félre a részleteket, majd amint összegyűlt a lé(lé), akkor megveszed kp?
Így egy 100ezres ágyért nem fizetnél mondjuk 140ezret. Hm?

Lélé 2009.02.06. 10:13:50

@Nem kereste: A probléma csak az,hogy sajnos az ágy használhatatlanná vált. Szerintem ez bárkivel előfordulhat nem? A kamatos résszel teljesen egyetértek, és ha nem lett volna az ágy használhatatlan, nyilván inkább spóroltam volna.

jusztlacika 2009.02.06. 10:14:12

@Nem kereste:
nwm volt komoly a kérdés...

Jó Estét 2009.02.06. 10:16:03

@Nem kereste:

ez a terv, igazabol nem gondoltam hogy agyra is lehet hitelt felvenni :D Jo mondjuk ha az unoka szulinapi zsurjara lehet, mint a providentes reklamban... Konyorgom anyamek is csorok voltak mikor nekem volt 5. (akarhanyadik)szulinapom, oszt kaptam kisautot olcsoer, meg picitortat, sztem fel sem merult senkiben hogy hitelbol csapjunk nekem kurvanagy bulit, megis felnottem :D

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.06. 10:17:40

@Lélé: lélé??? de hát nincs lé? vagy van lé? akkor minek hitel?

Nem kereste 2009.02.06. 10:17:42

@jusztlacika:

mer a válasz az vót... :DDD

Jó Estét 2009.02.06. 10:19:01

@Lélé:

az a baj, hogy minden hitelnel oda van irva igenyleskor, hogy a bank a hiotelbiralat jogat fenntartja. En se adok olyannak kolcson aki a multban mar nem tudta visszafizetni. Lehet szar dolgok ezek, de most tenyleg nem egyszeru a bankoknak se, szal en nem latok kivetnivalot, hogy visszautasitottak.

jusztlacika 2009.02.06. 10:19:16

@Lélé: HA, látom, hogy szar az ágy, amiben fekszem. Akkor valahonnan sporolok annyit, hogy egy RS bútor kínálatát elképzelve 40-150 forintos ágyat ne másélszeres áron vegyek meg. LEgvégén, ha nincs pénzed, rádobsz egy plédet, amíg nincs meg a zsuga. Ha pénztelenség van, akkor meg pláne nem veszek fel kamatos hitelt! Enni szoktatok?
ISTNEM HA VALAKI HITELT AKAR FELVENNI HÍVJON, VAGY KÜLDJÖN EGY MAILT, ELMONDOM A VÉLEMÉNYEM, NEM LESZ HOSSZÚ!

Ofélia . 2009.02.06. 10:19:22

@Lélé: mitöl vált haszálhatatlanná??

Megette a szúúú?

Nekem van egy 30 éves heverőm de még ránézésre is kibir 20-at:)))

Jó Estét 2009.02.06. 10:20:18

@Lélé:

amugy meg tipp, ahogy fenntebb is irtam: folyoszamlahitel vagy szemelyihetel annal a banknal ahova jon a fizud. Ha meg kezbe kapod akkor szolj a sogornak, ha meg kezbe kapod es nem adozol utana, akkor meg su:n!

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.06. 10:20:22

@Lélé: Egy valamit nemértek? Te dolgozol nem? Kapsz fizetést nem? Ennek miköze ahhoz, hogy szegény édesapád leszázalékolt? Mennyibe kerül egy ágy amúgy?

Harlequin 2009.02.06. 10:22:45

Már ne is haragudj, de jó nagy hülyeségeket képzelsz a világról. Elmész vásárolni pénz nélkül teherautóval? Nóóóórmális?
Először kell hitelügyintézni és utána vásárolni. A bank nem köteles hitelt adni neked, az nem jár alanyi jogon!

load error 2009.02.06. 10:31:09

Az tényleg nem volt szép, hogy kétszer megjáratták a posztolót.
Viszont mivel egy hitelbírálat szekérnyi papírral és sok tököléssel jár, talán érthető, hogy az első bibinál megálltak és csak később mentek tovább.

Egyébként a legtöbb hitelajánlatban az szerepel a hitelkérelmet a bank indoklás nélkül elutasíthatja, felelősséget meg nem vállal semmiért. Szóval tessék örülni, hogy megmondták.

elwood 2009.02.06. 10:33:47

Isten hozott a hárommillió adócsaló országában. Te most egy kis bizalmatlanságot kaptál mások miatt.

Én például egy rakás plusz adót fizetek miattuk. Az én káromat ki téríti meg ?

ZiziZazie 2009.02.06. 10:39:22

@ofélia:
nem is aludnék rajta!
egy ágy elkényelmetlenedhet, gödrös lesz, büdös, etc. 50 évig használni?!

A cégvezetőnket Nagynak hívják, ergo a munkavállalók fele nem kaphat hitel :-)

Nem kereste 2009.02.06. 10:39:35

@elwood:

Erre mindössze egy lehetőség kínálkozik.
Elmész egy hivatásos (nem útszéli - EZ FONTOS!!!) szolgáltatóhoz, és az majd foglalkozik a KÁR-oddal... :D

Jó Estét 2009.02.06. 10:42:27

@ZiziZazie:

elozo munkahelyemen Kovacs volt... :D

2009.02.06. 10:46:19

"Nos azért kedves postirók,mert nyugdíjjas leszázalékolt édesapámmal élek, és sajnos nem volt más lehetőségem." "Ezenfelül még annyit, hogy a munkahelyem nem egy 2 fős vállalat,eléggé sok embert foglalkoztat a rokonom. Remélem sikerült a félreértéseket tisztáznom!"

Tokeletesen: Fater korengedmenyes kamurokkantnyugdijas 40 eves koratol, te pedig egy tobb embert feketen dolgoztato vallalkozo rokonod bt-jeben vagy kultag. A multkori hiteledet nem fizetted vissza , csak mikor a behajto ceghez kerult es mar tores zuzassal fenyegettek a lakasodon. Ezek utan onerzetesen felhaborodsz, mert nem ad zotepe hitelt anyahajora.

:D

staropramen 2009.02.06. 10:55:14

@lélé
Sztrovacsek! azt mondták, hogy hitelképes vagy, de azt nem , hogy kapsz is hitelt.Egyébként mostanság annyi fuvaros várja a munkát, hogy elég lett volna akkor hívni egyet amikor már az utcán az ágy.Akár még versenytárgyalást is lezavarhattál volna.

Ofélia . 2009.02.06. 11:00:18

@staropramen: Ez pont olyan mint a büntetlen előélet!

Jogilag de NEM rendőrileg:))

Jó Estét 2009.02.06. 11:03:25

@Impega:

ne reklamozd a konkurenciat pls

ex-dr. vuk 2009.02.06. 11:03:54

Na de ki vesz fel hitelt egy ÁGYRA.
Bakker. Munkaeszkoz mi???

F(r)osch & tsa. 2009.02.06. 11:09:50

minek menni a kékRS métRS-be? mennyé a fikába és vegyél ott.

vic 2009.02.06. 11:10:46

meg kell nézni az ÁSZF-et/üzletszabályzatot, hogy kizáró ok-e a rokoni kapcsolat (valszeg nem)...

ekkor jön a szöveg, hogy joga van a banknak adós/ügyletminősítést végezni, de itt csak objektív dolgokat nézhet (értsd van-e munkáltatói igazolás, és hogy a hitelösszeget/havi törlesztőt a bejelentett fizud elbírja-e)... ha ezekkel nincs gond, akkor panaszt kell beadni+kártérítési igény... első körben visszadobják, utána PSZÁF+Fogyasztóvédelem+GVH tájékoztatása (figyelem panaszt át kell írni úgy, hogy ÁLTALÁNOS, ÜGYFELEKET ÉRINTŐ gyakorlatok kifogásolj), és máris más hangnemben beszélnek veled... kicsi (?) utánajárással, és igazolt költségekkel lehet kárpótoltatni magad...

Hargita 2009.02.06. 11:10:48

Nem tudom, hogy miért nem lehet megérteni azt, hogy léteznek olyan családok, ahol az emberek tisztességesen dolgoznak a munkahelyükön, normális életet élnek, de a fizetésük pont ennyire elég és nem többre. És bizony, ha ágy kell, akkor nem tudják előrántani a matracból a tízezreseket, mert nincs, és akkor felvesznek egy kisebb hitelt (egy ágy nem kerül százezrekbe), és apránként kifizetik. Oké, hogy THM, meg minden, de higgyétek el, nem mindenkinek van megtakarított pénze, aludni meg csak kell valahol/valamin.

elwood 2009.02.06. 11:13:41

"nem tudják előrántani a matracból a tízezreseket"

ahá ... szóval beszorultak, és nyomnak.
lehet nem iskéne új csak ki kéne pakolni belőle

Jó Estét 2009.02.06. 11:20:43

@Hargita:

ha nincs penz akkor olyat kell venni amire van, enis aludtam 10 ezres matracon a foldon, mer nem volt tobbre penzem, megse mondtam hogy mocskos vilag.

Amugymeg mindenki a sajat szerencsejenek a pogacsa, kell tanulni, kell kemenyen melozni, ki kell kulfoldre menni dolgozni ha kell a penz, de ez csak szvsz, lehet hogy az en kurvaanyamat :)

boribonmackó 2009.02.06. 11:25:24

Mindíg elcsodálkozom, hogy 2009-ben még mindíg vannak pénzügyi "zsenik". Fröcsögnek össze-vissza,amit valahonnan hallottak, de a gonolkodni nem tudnak.
Egy egyszeri 10% kezelési költséges 10 hónapos konstrukciónak is majdnem 30 % a THM-je.
AZ ilyen fizesse egybe ki és egyen szárazkenyeret míg megint összespórolja a pénzét.

vic 2009.02.06. 11:25:31

azt szeretném kérdezni, hogy ha valakinek a konkrét problémával kapcsolatban nincsen véleménye, akkor mi a f***ért szól hozzá?
kért valaki atyai jótanácsokat? filozofálásokat? elemzéseket, hogy milyen célra kell hitelt felvenni?
Örülök, hogy bizonyos embereknek nem kell áruhitel és/vagy van megtakarítása, de ennek mi köze a bejegyzésben vázolt problémához???
vagy a homár olvasói között is magas a funkcionális analfabéták aránya akik nem értik ami le van írva, de szeretik gondolataikat mindenáron megosztani másokkal?

ZiziZazie 2009.02.06. 11:26:07

@Jó Estét:
megyek külföldre keményen dolgozni
neveled addig a 2 gyerekemet?

Jó Estét 2009.02.06. 11:31:41

@ZiziZazie:

vigyeed oketis? LEhet nagyobb esellyel mennek az eletnek ha anyanyelvi szinten megtanulnak egy nyelvet.
Meg ne haragudj, de nem ismerlek, igy ismeretlenul nem szeretnem a gyerekeidet orokbe fogani, es hidd el ok se jarnanak jol velem :D

Lélé 2009.02.06. 11:32:08

SAjnállattal olvasom,hogy eléggé sok negatív, engem bíráló hozzászólás érkezik. Nos nincs ezzel baj, hiszen mindenkinek joga van a saját véleményéhez. Csak épp az általánosításhoz nem. Amit leirtam nem azért irtam le hogy panaszkodjak, hanem hogy mások ne járjanak igy. Nem hiszem hogy fontos hogy miért akartam áruhitelre vásárolni. De mindegy. Biztos nekik van igazuk.

Hargita 2009.02.06. 11:34:33

Egyetértek Vic és ZiziZazie kommentjével. Diplomás, ötven körüli, stabil állású családfenntartók nem mennek külföldre azért, hogy legyen spórolt pénzük, amit rögtön felélnének, mikor visszajönnének, mert nem kapnának munkát.
És tanulni sem fognak tovább, mert tanultak már eleget és dolgoznak is eleget azért a kis pénzért, amit kapnak. Úgy tűnik itt mindenki nagyon okos, amíg van egy kis tartalék a bankszámlán... Kívánom, hogy sose kelljen hónapról hónapra élniük...

ZiziZazie 2009.02.06. 11:34:45

@Jó Estét:
nem is gondoltam komolyan :)
csak azt próbáltam érzékeltetni, hogy sajnos nem mindig elég a keményen dolgozás a pénzhez...vannak egyéb körülmények is

Hargita 2009.02.06. 11:38:39

Lélé!
Ne hagyd magad, itt ez a divat: miért akartál síelni, miért nem cseréled le a konvektorodat ahelyett, hogy takarót rendelsz rá, hogy merészelsz árajánlatot kérni, miért akarsz hitelt felvenni, stb.
Az elvonatkoztatás illetve empátia sokaknak nagyon megerőltető. Éljen a véleménynyilvánítás szabadsága!

Jó Estét 2009.02.06. 11:41:05

@ZiziZazie:
tenyleg ne vedd baszogatasnak (meg azt se tudom milyen nemu vagy), de gyerek valallas elott kellett volna, persze tom ez nem ilyen egyszeru.

Hargita: az en edesapam mar boven elmult 50, es mai napig tanul, mondjuk az o szakmajaban ez kell is egy jo allashoz, de mondja o is hogy par kollegaja is igy all hozza hogy 50 evesen o mar nem tanul, ami ok, csak kozben meg sir hogy nem kap jo allast. Nem akarok altalanositani, de eleg sok olyan embert latok aki kereshetne tobbet ha kuzdene erte, de az meg mar budos. Es most nem rad celzok, teged nem ismerlek

abakus(z) 2009.02.06. 11:42:29

A bank (a zótépé is) a hitelbírálat jogát fenntartja, a hitelkérelmet indoklás nélkül elutasíthatja. Hát ők most indokoltak. Persze azt is mondhatták volna: nincs hitel, mert nincs rajtad sapka. Az jobb?

۝merta-X 2009.02.06. 11:44:06

@Jó Estét: AZ édesapádnak üzenem, hogy 50 évesen, ha arra jött rá, hogy az összes eddigi iskolája kalap szar, de majd most, akkor elbaszta az életét. Normális ember megtanulja valaminek az alapjait, utána a KIHÍVÁST JELENTŐ munkahelyén drága pénzért felbecsülhetetlen tapasztalatokra tesz szert. Nem valami kurva iskolába jár.

Kivátel, ha valahová kell valami szakvizsga/képesítés.

boribonmackó 2009.02.06. 11:44:12

@Lélé: Banki gyakorlat ha az alkalmazott és a munkáltató között rokoni kapcsolat fellelhető akkor kérhet APEH jövedelem igazolást.
Az OTP rendszere sajnos úgy van kitalálva ha hitel igényléssel valami probléma van akkor azt elutasítják.
Újra lehet küldeni ha modosítod.
Ha tudsz APEH jövedelme ig.,vinni akkor az igénylésedet újraküldik és lehet, hogy megkapod.

Gumidomino 2009.02.06. 11:46:17

@Lélé:
Igazából mostanában annak, aki a sérelmeit a homárnak küldi, képesnek kell lennie elviselni a sok-sok értelmetlen, de esetleg vicces kommentet, és vállat rándítva csak a fontosakat, vagy a tanácsot adókat olvasni komolyan. :)

Lesz valahogy ágyad azért?
Mert például az ágyneműtartós heverőket egy csomó bútorboltban már 20e forintért meg lehet venni.
Amúgy nekünk is az van összetolva franciaágy gyanánt, mert így kétfelől lehet nyitni, és így 180 centi széles az ágy, a franciák meg csak 160-asok.

Jó Estét 2009.02.06. 11:46:17

@Hargita:
az emlitett postokban vedtem az ugyfelet foggal korommel, de itt nem annyira tudom, mert ez sajna benne van a pakliban ebben az inseges idoszakban, szoval nem ertem a felhaborodast a postirotol, foleg mikor a tv egesznap arrol harsog hogy hitelvalsag van, nagyon nehez hitelhez jutni, szal mostg nem tudok empatikus lenni, sajnalom

Jó Estét 2009.02.06. 11:48:34

@Omerta-X:
nemtom honnan szurted le hogy valami iskolaba jar. Diplomas ember, aki interneten, konyvekbol, innen onnan fejleszti, naprakeszebbe teszi a tudast. Az meg sztem minden szakmaban oltari gaz ha az ember nem tartja a lepest a korral, akar orvos, akar kozgazdasz, akar epitesz az illeto, mindig vannak uj dolgok, uj otletek, uj talalmanyok, uj szoftverek, amiket az aktualis munkahelyen nem feltetlen tudsz megismerni...

Hargita 2009.02.06. 11:51:20

@Jó Estét:
Apám nem sír, mert van állása, tisztességes fizetése (Na jó, ez csak félig igaz, folyton felbosszantják a neveletlen kölykök az iskolában). Anyám sem sír, pedig aránytalanul sokat dolgozik egy éppen hogy normálisnak mondható fizetésért. Nem sír itt senki, de ha ágyat kellene venni, akkor bizony hitelt kellene felvenni, mert arra már nem futja.

Abban egyetértünk, hogy jó pap holtig tanul, de a világ nem fekete-fehéren működik. Szóval a lényeg, hogy neked is igazad van, meg neked is. :)

ZiziZazie 2009.02.06. 11:52:06

@Jó Estét:
van az úgy, hogy nem a tervek szerint alakulnak a dolgaid...dolgozol, bevállalod a gyereket, mert úgy gondolod már képes vagy megfelelően eltartani, aztán Istenke úgy gondolja, hogy a családfőnek inkább mellette a helye, s borul az egész gépezet!

Jó Estét 2009.02.06. 11:54:03

@Hargita:
nem a szuleidrol beszeltem, hisz nem is ismerem oket, csak azt irtam vannak sokan ilyenek is. Jo en konnyen pofazok amugyis, nekem csak magamert kell felelosseget valalnom/eltartanom, es jol is erzem igy magam :)

"Szóval a lényeg, hogy neked is igazad van, meg neked is. :) "

szal akkor ezekszerint nekem duplan igazam van? :D

JuliÁnusz barát / gyengeelméjű fikabajnok 2009.02.06. 11:54:58

T. postoló! A vessző használatát tessék gyakorolni.
Igen,az ágyban is.

moli 2009.02.06. 11:55:09

Mojzsa: biztos vagyok benne, hogy benne van az otp-szabalyzatban, csak azt te nem olvastad el. az autot tilos odarendelni elore, ez a te es csakis a te hibad.

Secnir 2009.02.06. 11:55:11

mérnem tett félre az ágyra pénztet?
vagy hirtelen tönkrement? Mojzsa felül, Mojzsáné alul, oszt recss?

én holnap megyek ágybetétet venni, mert a régi (szivacs) kampec. kókuszbetéteset. egészségkártyára. sikeres vagyok-e? vagy zsidó, hogy gyűjtögetek?

Jó Estét 2009.02.06. 11:56:08

@ZiziZazie:
hat sajnalom, tenyleg. Ez valoban nem nagyon tartozik az elorelathato dologok koze, viszont akkor plane nehogy magadra vedd a kritikamat :(

elwood 2009.02.06. 11:58:01

@Hargita: "itt ez a divat ... miért akarsz hitelt felvenni"

nem kell besértődni, nem látom, hogy ez divat lenne, háromezer ember háromezer különböző véleménnyel, amit két mondatban csak sarkosan lehet fogalmazni.

1) Itt a poszter panaszkodik mert nem kapott meg egy szolgáltatást amit senki nem garantál neki. (Pláne, hogy adós előélete nem makulátlan, igazolásai pedig kétségesek) Ő pedig kártérítést szeretne valami szürreális alapon.

2) A hitelnek van értelme, de nagyon drága. Ha valakinek pont pénze nincs, rossz életstratégia hitelből beszerezni dolgokat. Inkább megtakarításra kell törekedni, ha valakinek nincs annyi , hogy megtakarítson (sokan vannak ilyenek) annak pláne nagyon kockázatos hitelbe vágni.

Hargita 2009.02.06. 12:02:19

@Jó Estét: Azért örülök, hogy veled kulturáltan lehet vitatkozni. A kommentet elgépeltem, ezért nem duplán, csak felerészben van igazad, de remélem ennyiben kiegyeznünk :)

Egyébként én azon rágtam be, hogy mi a fenéért szólnak bele abba, hogy valaki hitelt akar felvenni. Én is ismerek olyan őrültet, akinek már a lakása meg az egész egzisztenciája válságban van, mert számolatlanul vett föl minden hülyeségre hitelt (pl. a "providenciánál" - ahogy vidéken hívják, - de azért vannak normális emberek is, akiknek nincs megtakarítása, de azt tudja vállalni, hogy részlezekben fizessen, ha éppen nagy szüksége van pl. egy ágyra, vagy bármi másra...

moli 2009.02.06. 12:05:24

@Lélé: fiam, az altalanositashoz is mindenkinek megvan a joga. az altalanositas NELKULOZHETETLEN az elethez, energiasporolo, hatekonysagnovelo eszkoz. de ha te elutasitod, adj nyugodtan mindenkinek meg egy es ujra meg egy eselyt. es meg egyet.

ZiziZazie 2009.02.06. 12:05:34

@Jó Estét:
áááááááá, dehogy
Bizonyos dolgokban egyetértek a hitelt ellenzőkkel, mert sosem vennék hitelből:
1. karácsonyi ajándékot (szülinapit sem)
2. lcd tv, házimozit
3. ruhát, mikrót (lsd: ominózus reklám)
4. nyaralást, utazást

de megértem, ha vki csak így tudja megoldani a nagyobb kiadásokat

boribonmackó 2009.02.06. 12:08:29

@elwood:
"Inkább megtakarításra kell törekedni"

Na ez szürreális..

Hargita 2009.02.06. 12:10:39

@elwood: Nem vagyok sértődős, és szerintem egy kicsit elbeszélünk egymás mellett. A "divat" arra vonatkozik, hogy a blogon a körülmények ismerete nélkül folyton abban vájkálnak, hogy ki, mit, MIÉRT csinált. Nem a posztra reagálok (nem értek a hitelbírálathoz meg egyebekhez), hanem azokra a kommentekre, amik lehülyézik a posztolót, amiért hitelt akar egy közönséges ágy miatt.

Jó Estét 2009.02.06. 12:11:24

@Hargita:
de ha havonta ki tudja fizetni a hitel torlesztot akkor felre is tudna rakni azt a penzt. Ja es lakasomon nekem is hitel van, de sajna alberlet mellett nem tudtam annyit felrerakni, hogy osszejojjon 10-20 milla lakasra, ahoz eleg sokat kellett volna sporolni :( De pl kocsimra, karacsonyi ajandekra, uj agyra inkabb gyujtok, peldanak okaert a kocsimat nem hiszem hogy el tudnam adni a havi fizumert, szal nem egy luxusjargany, nalam csorobbak maszkalnak sokkal mutatosabb darabokkal, de nem akarom hogy a kocsim 80%ban a banke legyen, max majd ha lesz penz felveszek hozza meg egy kicsi hitelt, ami emberi osszegu, hogy kicsivelk szebb jobb gepet kapjak :) De ez az en hozzaalasom, viszont en legalabb nem koltom a fizum felet kamatra meg ilyen nyavajakra, es nem fogok ehenhalni meg 250forintos franknal sem

Nem kereste 2009.02.06. 12:11:53

@Hargita:

Szerinted az elképzelhetetlen, hogy valaki egy havi tízezrest félretéve 10 hónap alatt összehoz egy százast, és akkor veszi meg a hőn áhított cuccost kápéra? Így nem fizet ki a végén 140-150-et érte. Jó, most kell az ágy, megértem (bár én aludtam egy évig szivacson, földön, tök kényelmes), nem is erre mondjuk itt az igét, hanem a sok eszement hitelfelvételre, amiből plazmatévé lesz karácsonyra, aztán meg nem nézik, mert sok lesz az áramszámla, és lekapcsolják a villanyt a végén.

Jó Estét 2009.02.06. 12:14:37

@ZiziZazie:
helyes, sztem jobb ha geyrekeid se azt latjak hogy van penz mindenre, merthogy van ez a hitel dolog es ez mennyire jok, es csak annyit latnak hogy mentek nyaralni, megvan minden, mert sajna en szuleim is kedvelik a hiteleket, es az elejen en is azt hittem a hitel az a legnagyobb kiralysag, de aztan nem tetszett mikor kiszamoltam hogyha vartam volna (pont tv-t vettem amugy:D), akkor sporoltam volna egy valag penzt, sot meg jobb tevet is vehettem volna...

Lélé 2009.02.06. 12:15:26

@moli: Lehet én is hibáztam, sőt biztos. De az a helyzet, hogy hitelválságtól függetlenül más bank megadta a hitelt minden gond nélkül 10 perc alatt. Ott nincs hitelválság? Egyébként nincs benne az üzletszabályzatban hogy a rokonság kizró ok, s az sem hogy akkor esetleg apeh-os igazolást vigyek.

Lélé 2009.02.06. 12:16:29

@Gumidomino: Igen meg lett oldva a probléma, sikerült szereznem egy ágyat, amivel meg vagyok elégedve és remélem évekig nem lesz vele problémám.

Lélé 2009.02.06. 12:17:51

@Secnir: Egész egyszerüen elhasználódott. Muszáj bármit tenni azért, hogy tönkremenjen valami? A mai minőségi világban ssajnos már az is elég ha használsz valamit.

Nem kereste 2009.02.06. 12:20:02

@Lélé:

Legalább kufircolhattatok volna egy rendeset, és akkor büszkén mondhatnád, hogy az ágy nem bírja a tempótokat... :DDD

Jó Estét 2009.02.06. 12:20:04

@Lélé:
de ott is van, csak lehet ott mas modszert hasznalnak kockazatelemzesnel. Hidd el ez ugy megy ilyen pici osszegeknel hogy berakjak a gepbe a szamokat es az kiirja hogy sajnos nem nyert, nincs fellebbezes, nem nezik at, az folosleges munka es vagy kockazat lenne felejuk.

Hargita 2009.02.06. 12:21:01

Jó Estét, Nem kereste!

Igen, igen, igen, igazatok van, nem ezzel vitatkozom. De úgy látszik az ágy téma nem jó a példálózásra. Mondok egy másikat: X. normálisan él, de nincs megtakarítása. Az orvos azt mondja neki, hogy, barátom, neked MOST kell csinálnunk egy új fogsort százezerért (vidéken vagyunk, ezért ilyen "olcsó"), a mostanit ki kell venni, mert baj lesz. X. nyilván hitelt fog felvenni, és nyilván nem fog beledögleni havi tízezer törlesztésbe, de arra nincs ideje, hogy havonta összekuporgassa, és egy évig pempőn meg tejbegrízen éljen.
Summa summarum, vannak előre nem látható helyzetek, de egyébként teljesen igazatok van abban, amit leírtatok. A példa megtörtént eseten alapul, de kéretik a vicces és élcelődő hozzászólásokat mellőzni, mert a valóságban ez nem túl humoros helyzet.

Jó Estét 2009.02.06. 12:23:52

@Hargita:
de pl lehet mindenki annyira elorelato, hogy ha epp nincs hitele felveve akkor tegyen kicsit felre minden honapban, akar csak 1-2 ezer forintot is, mert tenyleg barmikor johet varatlan helyzet, es ezt a penzt mondjuk nem elbaszni uj mobilra, uj tv-re meg ilyenekre mikor azt nem engedhetne meg maganak, es meg lennel lepve amugy mennyien csinaljak ezt...

Nem kereste 2009.02.06. 12:25:31

@Hargita:

Persze, ilyen esetnél jogos a két pont!

Csak kár, hogy nem engeded a viccelődő hozzászólást ehhez, mert lehetne rá osztani rendesen... :DDDD

Ofélia . 2009.02.06. 12:28:19

@Nem kereste: Hargita ezzel a pempővel nagyon feladta a labdát de még hosszu a hétvége:D

Hargita 2009.02.06. 12:29:29

Ámen!
Na megyek szakdogát írni, hogy legyen diplomám, aztán meg egy fantasztikus állásom és ne szoruljak rá soha senki hitelére.

De a kommenteket figyelem, jaj annak, aki vicceset mer mondani... :)

Jó Estét 2009.02.06. 12:35:05

@Hargita:

- Miert nincs a vagonokon bastya?
- Mert a vonat nem var

mondjuk meguszom, mer ez nem vicces :o

Nem kereste 2009.02.06. 12:35:47

@ofélia:

Hosszú bizony! Este pedig támadnak a reklámok! Várom már, hogy Mary Zsuzsinak 196 évesen bennmarad a protkója az almában. Aztán jöhet a pempő..... :DDD

Almatlan Jozsi 2009.02.06. 12:40:57

Munkaadó családtag, vagy rokon?
Neked ki a családtagod? Esetleg, ha sok embert foglalkoztat, nem tud egy kis kölcsönt adni?

Ha a saját CSALÁDTAGODRA nem számíthatsz, akkor mit vársz a banktól?

Amúgy vehetsz föl munkabérelőleget is erről még nem hallottál?

Milyen szintű az előző ágy állapota.
? Én egyébként vennék egy felfújható matracot és azon aludnék a helyedben.

Most egyébként nekem sincs ágyam, de nem fogok hitelre venni. (alszok matracon, nílusi palóc módra) Ha hitelre akarnék venni és nem kapnék akkor se kezdenék nyafizni.

Ha apukád nem tud megélni a rokkantnyugdíjból, nem lehet az önkormányzathoz segélyért fordulni esetleg? Mekkora a rokkantnyugdíj összege? Nem elég ha te kifizeted a rezsit helyette?

Nem tudunk semmit a körülményekről, így nem is lehet érdemben hozzászólni. Azt sem tudom hány éves vagy, de én inkább saját család alapításán törném a fejem, minthogy a szüleimmel lakjak együtt, akármennyire is sajnálatraméltó a helyzetük.

Itt úgy látom a rokon a kulcsfigura, ő mért nem segít? Engem ez sokkal jobban zavar, mint az OTP jogos kifogása.

És bocs mindenkitől, de szerintem is tanulni kell, akár ötven évesen is. Hitelt meg csak az vegyen fel akinek igazából nincs is rá szüksége. Tulajdonképp szerencsés vagy, hogy nem kaptál mert amúgy sem tudtad volna, sajnos, kifizetni. Használtan is lehet jó dolgokat kapni, egyébként meg egy ágykeret 20e FT sima matrac 9eFt. Nem értem a problémát, erre hitelt?

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.06. 12:48:23

@Almatlan Jozsi: használt matrac? na ne röhögtess már! más beleszart belehugyozott te meg abban fetrengj? mennyémmáááá! amúgy meg szarérhugyért lehet venni ágyat! akinek erre hitel kell, ráadásul a rokony cégénél dolgozik ott valami sántít!

Hargita 2009.02.06. 12:52:18

Pempős matracot én se vennék. Muhaha! :)

Nem kereste 2009.02.06. 12:53:16

@Almatlan Jozsi:

Na látod. Ezért vagy álmatlan. :))
Legalább a konvektortakarókra kérj árajánlatot a kovácsoktól, akik majd elküldenek a halál f@szára, és így azokra sem kell hitelt felvenned.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.06. 12:55:37

ezért van a jó hogy még van a provi, így este már újra a saját tévénk moshatta az agyunkat! :) régen azért nem volt ennyi hiteles majom! most mindenki hitelre vesz mindent, hitelkártyával! jah, hogy szopás van vele? mert a köcsög bank nem ad, pedig a múltkorit sem fizettem vissza??? szemét banda :))))

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.06. 12:58:39

egyébként meg van a nagy igazmondás "addig nyújtózkodj ameddig a takaród ér" hmmm ha ágyad sincs akkor nemtudom, hogy van!

Nem kereste 2009.02.06. 13:02:20

@tüvapok 2.0:

A busmannoknak se ágyuk, se takarójuk. Mégsem vesznek fel hitelt...

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.06. 13:10:58

@Nem kereste: de némelyiknek van méteres babuszrúd a hasára kötözve amiben a brét hordják! vagy azok nem azok?

az emberek mikor jönnek rá, hogy a hitel nem ajándék? és mikor jönnek rá, hogy ha a bank nem ad, akkor nem megsértődni kell?

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.06. 13:19:35

Pl mint a mútkó! A kocsmában szoktam hitelre inni, a múltkor, mikor kikértem a hosszúlépést a kocsmárosné mondja, nincs több hitel! Erre verhettem volna a pultot, no de kitéríti meg a károm, amiért idebicikliztem a fatelepről? Hmmm?

Almatlan Jozsi 2009.02.06. 13:40:55

@tüvapok 2.0: túl tömören írtam belátom. Nem gondoltam használt matracra, új matrac 9eFt.

moli 2009.02.06. 13:42:37

en is matracon alszok a foldon, pont ma reggel is megallapitottam, hogy mennyire jol alszom azota. egy szar ikeas rugos matracot csereltem le 3 ev utan (garanciaban) uj ikeas latex matracokra, amit raadasul sikerult akciosan asszem 2*26-ert megvenni, ilyen 5 zonasos. van rajta fekvobetet, matracvedo, lepedo azt' kesz.

@Lélé: ott hibaztal, hogy a sztoriba totalisan feleslegesen beirtad azt, hogy: mit vettel, hol vetted. lenyegtelen.

Almatlan Jozsi 2009.02.06. 13:42:44

@Nem kereste: Max ha kovácsoltvas ágyat szeretnék. Konvektorom nincs, nálunk cirkófűtés van.

elwood 2009.02.06. 13:44:36

Ha konvektortakarót csináltatsz az eltakarja, nem látszik ,hogy nincs alatta konvektor.

Almatlan Jozsi 2009.02.06. 13:45:48

Azt se kellett volna leírni, hogy bekérte az adatokat meg lefénymásolta. Aztán mi meg találjuk ki hány éves a kapitány? Fölösleges részletekkel traktál értelmetlenül.

Almatlan Jozsi 2009.02.06. 13:54:05

@elwood: Ez mondjuk igaz. Ilyen VAS logikával nemigen tudok vitatkozni.

Nem kereste 2009.02.06. 14:02:18

@elwood:

Gyakorlatilag a posztolónak is elég lett volna egy ágytakaró, ahhoz talán még hitelfelvétel sem kell.

elwood 2009.02.06. 14:06:29

@Nem kereste: Igen és a kovácsoltvas ágytakaró úgy praktikus ha felül nyitható. Kérek is rá egy ajánlatot kör-email-ben.

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2009.02.06. 14:06:46

Ennyi okoskodó, tudálékos, "tapasztalt" kommentet régen olvastam, mint most.
Szomorú, hogy ennyien ülnek a magas lovon, azt' onnan osztják az észt a "pór népnek".
Kicsit le kellene szállni onnan, és körülnézni mi a (magyar) rög valóság...

Megértem a kommentelőt, bár az igaz, hogy a bank saját maga dönti el, hogy ad hitelt, avagy sem. Ha az OTP nem, talán más bank könnyebben ad ilyen esetben. Sok sikert az ágyvásárláshoz!

Nem kereste 2009.02.06. 14:10:06

@Sz.Lacc:

Te is körülnézhetnél, már van ágya, nem fog állva aludni, nyugi.

ZiziZazie 2009.02.06. 14:26:03

@elwood:
Tisztelt Ajánlatkérő!

Tekintse meg akciós kovácsoltvas ágytakaró kínálatunkat! Készletünkben megtalálható a hagyományos fix, illetve a modern nyitható változat is.
Most különleges akciónk keretében rendkívül kedvező részletfizetési lehetőségekkel várjuk! § % THM!!!

elwood 2009.02.06. 14:33:12

Mikor én a rögvalóságban éltem, akkor nem salamander cipőt vettem hitelbe hanem ócsított humanic-ost, mert arra futtota.

Ágyam az volt ami az aktuális albérletben volt ágy. Ha nyomott akkor is. Ezt sem vettem hitelbe.

Dehát így magaslóról könnyű ...

cynicalbitch 2009.02.06. 16:45:38

@vic: szívemből írtál. a mválasz egyébként a következő: a magyar nettársadalom egy bizonyos és hangos része - vélelmezhetően huszonéves informókus gyerekek vagy ráérő tinik - olyan élettapasztalattal rendelkezik az élet MINDEN területén,amely feljogosítja az axióma-szerű (vagy axiomatikus, bár inkább pszichoaxioszomatikus :-)kinyilatkoztatásokra.

(röviden: mert anyu meg apu a seggük alá tol mindent. nem kizárt, hogy hitelből. egyébként!!! :-)))

cynicalbitch 2009.02.06. 16:47:11

@elwood: mert Te - sok társaddal együtt (vagy egyetemben vagy az egyetemen... ;-) - dzsínjösz vagy. mellettetek viszont többmillió ember él, istenem, a két kaszt között nincs átjárás... :-O

jesszumpepi (törölt) 2009.02.06. 16:55:44

@ofélia:

A Szuperpempő jó kis olvasmány :-)

s_marky 2009.02.06. 16:55:55

Akkor engem lehet H lelőnének,ha odavinném a papírt,amin én vagyok a munkáltató és a munkavállaló is...

trewq 2009.02.06. 17:04:16

20 e ft-os ágyat hitelre venni! Ehhez kell ám a nagy IQ!

Xezs 2009.02.06. 19:21:54

Full igaza van az OTP-nek, most mit kell rinyálni. Kamuvállalkozás helyett rendes melót kéne találni.

Xezs 2009.02.06. 19:31:41

Amúgy meg ne háborogjon már itt senki az osztásért, a Homárra mindenki dühöngeni jár, egy percig nem gondolja senki se komolyan a posztot, szarik mindenki rá :) Mert osztani pediglen jó!

trewq 2009.02.06. 19:44:34

Matrac: www.ikea.com/hu/hu/catalog/products/10123133
Ágy: www.ikea.com/hu/hu/catalog/products/90018675

Ha valakinek nincs 13 e ft-ja félretéve, forduljon fel! De a postoló valószínüleg egy kurvadrága szart vett, mert neki az jár! Mint a sok hülye, aki a félmilliós suzuki helyett 4 misiért vesz autót a 80 e ft-os fizetéséből, hogy tudjon a teszkóba járni púdert venni és évente elmenjen egyszer Balatonfüredre.

Xezs 2009.02.06. 21:21:18

@trewq: úgy-úgy...

cynicalbitch 2009.02.06. 21:32:58

@Xezs: aha, az meg milyen? én a saját cégemben vagyok alkalmazott és a feleségem a munkáltatóm jogilag. de azért elég rendes meló, igaz, nem amerikai tulaj mondja meg, mikor kell jelentkeznem a napi kötelező sz*pásra... :-DDDD

cynicalbitch 2009.02.06. 21:36:03

@Xezs: ó, pedig inkább szexelni kéne, ha nem megy a klasszikus úton, akkor vegyétek meg, van pénzetek, ahogy így olvasgatom... :-DDDD

cynicalbitch 2009.02.06. 21:39:42

@trewq: de jó neked bará(át)om, ha jól tudom, a 13ezer úgy nagyságrendileg a magyar átlagfizetés tizede, de azért ne legyen illúziónk, a dolgozó lakosság egy része ennél kevesebbet keres.

barmozd csak le őket a gép elől, de gyorsan, mielőtt kirúgnak aztán csak álmodozhatsz a 13ezerről. :-DDDD

Yoss 2009.02.06. 21:52:10

Én már 10+ éve megfogadtam, hogy az OTP küszöbét az életben át nem lépem többé. 2x vettem fel hitelt náluk anno, meg is kaptam mind a két alkalommal, de az ügyintézés mindkét alkalommal kivágta nálam a biztosítékot, mert úgy bántak velem, mintha a gyerekük elől akarnám elenni a kenyeret, jó magas lóról kioktató hangnemben beszéltek, szóval elegem lett. Mivel a lakáshitelem annak idején máshol nem tudtam intézni, így nem volt választási lehetőség, de mióta az lefutott, tőlem egy fillért nem látnak. Hálistennek elég jól keresek, a vállalkozásomban is van lé és azt mind egy másik banknál tartom, aki megbecsül és ügyfélként kezel. 1szóval az OTP szarjon sünt, jó nagyot és jó sokat.

cynicalbitch 2009.02.06. 21:57:26

@Yoss: az én tapasztalatom az, hogy van egy-két dolog, amiben az OTP pozitív értelemben veri a magyarországi versenytársait. volt már velük negatív élményem, de volt a Citivel, Ödönnel, Rafival is, nem beszélve a dance-bankról.. :-)

Répalaki Edömér 2009.02.06. 22:15:23

@trewq:
De 13K-ból még mindig a földön horpaszt, bár már van alatta egy szivacs. És az sem kizárt, hogy kényelmetlen, ha a család minden tagja egymáson alszik, kicsi a rakás szoborcsoport kompozícióban. Igaz, legalább nem tudnak elgurulni és leesni egymásról az ágy keret jóvoltából. Vagy vehet bele occsó osb lemezt is, ágylapnak.

Xezs 2009.02.06. 23:14:36

@cynicalbitch: most hogy jön ide a szex? a homárról minden eszembe jut csak pont ez nem.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.02.06. 23:26:51

@Xezs: hát hogy dühöngeni járnak ide a népek, azaz a gőzt kiereszteni, na erre írtam... :-))

trewq 2009.02.06. 23:58:23

@cynicalbitch: Ha nincs félretett pénze, hogy fizeti vissza a hitelt? Ha az elmúlt egy évben nem takarított meg, a következő egy évben sikerülni fog?
Nekem van annyi megtakarításom, hogy nem baj ha kirúgnak.
Aki egy kicsit is előrelátó, legalább 3-6 havi megélhetésének megfelelő pénzt félreteszi. Jobb most lemondani a drága franciaágyról vagy autóról, mint egy év múlva az ételről.

@Répalaki Edömér: 13 e a legolcsóbb ágykeret+matrac. De a posztoló gondolom egy 50-100 e ft-os extra ágyat vett a legdrágább matraccal.

Xezs 2009.02.07. 11:50:52

@idelle: az már régen rossz ha a szexben dühöngsz :)

Ofélia . 2009.02.07. 12:39:12

@Xezs: jaja Akkor amortizálódik ke az ágy mikor a békés dugásbol bunyó keveredik:))

Nyálkás Compó 2009.02.08. 01:03:18

3 havi bankszámla kivonattal igazolhatod, hogy nem kamu a melód, ezt a kedves ügyintézőnek is illene tudnia. kedves, csak hülye. meg neked sem ártana érdeklődni, mielőtt belecsapsz a logisztikába. vihettél volna kezest is:) ráadásul passzív bar-on is voltál, hiszen elmaradásod volt korábban - nem véletlen adtak át anno behajtónak.
történetesen, hogy a behajtó cég is az otp egyik üzletága? nem kell feltétlenül tudniuk egymásról, az otp egyszerűen eladta a "behajtási jogot", azt annyi. 2 éve sem voltál jó ügyfél, valszeg most sem leszel az.
költségeket ki fizeti meg? az áruhitel mellé ránts fel még egy kis személyi kölcsönt is, néhány év alatt csak kiköhögöd azt pár liter naftát is.

Mylady 2009.02.08. 12:16:41

@Nyálkás Compó: hol olvastad a passzív bar-t? Nekem nem rémlik a szövegből.

Nyálkás Compó 2009.02.08. 18:35:58

@Mylady: nem olvastam, de szinte biztos. ha elmaradásod van, és rendezed (www.otpfakt.hu/rolunk.html), márpedig itt ez történt, akkor jellemzően passzív bar-os leszel, valahol azért mégis jegyzik, hogy nem vagy v.mi jó adós, pl. így. ez persze még nem akkora probléma, mert az otp - mások nem szívesen - a passzívot is elengedi, kezessel. azt viszont nem tudom, hogy ez áruhitelnél is így van-e. egy bank sem szereti, ha rokonod a munkáltatód, mert nyilvánvaló, hogy olyan munkáltatóit hozol, amire szükséged van, csak nem baszik már ki veled az a kedves rokon. na, ezért kérnek ilyen esetekben bankkivonatot

Ofélia . 2009.02.08. 18:39:42

@Mylady: Ez az amit már írtam: mint a rendőrségnél ha egyszer nyilvántartásba kerülsz min aki sáros egy idő után törölnek a nyilvántartásbol.

Büntető jogilag tiszta vagy(erkölcsi) de rendőrileg soha.

EddyVedder 2009.02.08. 19:57:15

Tudjátok milyen rém egyszerűen működik a hitelbírálat?
1. Megnézik az elmúlt pár év statisztikáit, hogy a rokoni kapcsolatban álló cégvezetők-dolgozók fizettek-e rendesen. A válasz: nem.
2. Úgy találják, hogy túl sok "családicéges" ügyeskedett ki hitelt a bankoktól, akik végül nem fizették vissza a kölcsönt.
3. Végül már hallani sem akarnak a bankok ezekről az ügyletekről.
Lehet, hogy Mojzsa pont egy a millióból, de az a helyzet, hogy ha engem (mint bankot) is átvert volna száz, akkor már nem adok kölcsönt a százegyediknek...

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.02.08. 21:40:06

1. OTP mióta ügyfélbarát?
2. Ez egy bújtatott RS reklám.
3. Mit csodálkoztok azon, hogy ágyre hitelt vesz fel. Múltkoriban félórát röhögtem egy hirdetőújságon, ahol a 2000 Ft-os vízforralóhoz oda volt írva, hogy igényeljen hitelt...

Mylady 2009.02.08. 22:22:27

@Nyálkás Compó: bar-ba csak meghatározott esetben kerülhetsz:
ha minimum 3 hónapig minimum a minimálbér háromszorosával tartozol

És valóban: MIUTÁN rendezt az illető, még kerek 5 évig rajta marad a listán (bár odaírják, hogy rendezte) és csak utána kerül le róla. Már feltéve, hogy a bank jól jelenti.

(Én foglalkoztam bar-ral egy időben. Tudnék mesélni)

Mylady 2009.02.08. 22:25:58

Csaka zért kérdeztem, hol olvastad, mert én nem láttam ilyet. De elég felületesen olvastam el.

Tartozni kis összeggel is lehet.
Nekem pont ennél a csúnyabanknál volt kötelezően számlám (odajött a főiskolán az ösztöndíj). Aztán nem szüntettem meg. Csináltak nekem új bankkártyát, majd nem szóltak (tudom, én is hülye voltam, nem is pampogtam).
Az érdekes az egészben, hogy az állandó lakcímemre egyszersem küldtek semmit, a koliba meg hiába, ugye.
Aztán egyszercsak (kb 5 év elteltével) jött a faktorcégüktől egy levél az állandó lakcímemre (ők megtalálták), hogy irgum-burgum, fizessek 7500 Ft-ot. Kifizettem.
A bar-ba nem kerültem fel.

Kuczur 2009.02.09. 16:30:18

Érzésem szerint Mojzsa felháborodása sajnos a tájékozatlanságából fakad. Mondjuk ez nem felróható neki, hiszen nem kötelessége szakembernek lennie ahhoz, hogy hitelhez juthasson, ugyanakkor a nagyon kedves, segítőkész, stb. ügyintéző munkájával kapcsolatban már felvet néhány kérdést.

A bankok eltérően kezelik (és eltérő dokumentumokkal kérik igazolni) az alkalmazotti munkaviszonyból, illetve a vállalkozói tevékenységből származó munkabért. Nyilván hiába van valakinek bejelentett munkaviszonya, ha a saját cégében alkalmazott, mivel ebben az esetben is vállalkozói jövedelemként kezelik a bérét. Valószínűleg ugyanez igaz Mojzsa esetére is, ha közeli hozzátartozó (általában legalább 30-40%-os) tulajdonában lévő cégben alkalmazott valaki, akkor vállalkozói jövedelemként kezelik a bérét.

A vállalkozói jövedelem igazolása a bank felé annyival "bonyolultabb", hogy nem elég a sima munkáltatói igazolás, mert rendszerint kérik az APEH jövedelemigazolást az elmúlt évről, illetve az APEH "nullás" igazolást a magánszemélyről, illetve a cégről is (tehát, hogy nincs a hiteligénylőnek és cégnek köztartozása). Erős a gyanúm, hogy Mojzsa esetében is kérhették ezeket a dokumentumokat, mivel ő is említi az "apeh nullás jövedelmigazolást".

Egyébként jó eséllyel az sem lett volna elég, ha Mojzsa bemutatja a fenti dokumentumokat, mivel elég sok bank rendelkezik egy "belső KHR" listával is. Ezek értelemszerűen nem nyilvánosak, de a bank vezeti rajta a korábbi rossz adósokat, akiket aztán "indoklás nélkül" elutasíthat.

Ja és ezeket nem az OTP védelmében írtam le, mert tapasztalataim szerint ügyfélkezelésben, kondíciókban, szinte mindenben az "ótépé" a legszutyokabb pénzintézetek közé tartozik. :)

Szűcslaci 2009.02.10. 06:51:45

Megveszem neked azt az ágyacskát - fizethetsz részletekben. Nem uzsora kamatra - csak mint ha providentes hitel lenne. Szerződéskötéskor verőembereim is jelen lesznek - kis ízelítőt is adnak majd, csak hogy ne érjen meglepetés. Milyen ágyikó kell?

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.02.10. 13:47:19

ebben a mocskos, kontraszelektált országban ugyan kinek nem rokona a főnöke????

Spielberg 2009.02.10. 14:22:22

Miskolcon azt mondja egy barátom, hogy csak úgy adnak hitelt az OTP-ben, ha azonnal le is köti egy részét a paciens. Különben elzavarják (lakás és személyi hitelnél is!) A saját pénzét meg nem tudta felvenni a barátom, mert azt mondta az ügyintéző, hogy 3 milliót nem fizethet ki ( a saját pénze!!!), csak ha a Régió Debrecenből engedélyezi. 3 (!!) hét után a régió ELUTASÍTOTTA a saját pénz kifizetését. A barátom meg nem vett lakást...

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.02.16. 11:51:49

...főleg, ha Lakatos Márlonbrándónak hívnak.

Pilgram (törölt) 2009.02.19. 11:45:19

OTP Faktoring Követeléskezelőnél volt a hiteled?
pajti! milyen hitelt akarsz te még ezek után felvenni? maximum a 20 forintost amit a földön találsz, azt veheted fel, mást nem.

Fogyasztóvédő 2009.03.19. 00:23:43

Tegnap találtam az egyik blogon egy nagyon jó és igaz anyagot. www.vallalkozokszovetsege.blog.hu
Kaptak a mocsadék bankok a pofájukra.Végre egy szervezet, aki adott nekik.
Ime:

Itt a piros, hol a piros - avagy mi történik a BAR-listásokkal


A Vállalkozók Szövetsége álláspontja az, hogy Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletét nem azért alapította valamikor a magyar állam, hogy bankvédő hivatalként tetszelegjen, a pénzügyi közélet amúgy is kétes hírnévnek örvendő porondján.


A válság váratlanul érkezett, de kapóra jött a hazai bankrendszernek, hiszen a társadalomnak az a fele, amely boldogulni szeretett volna, hitelt vett fel az elmúlt években, hogy a vállalkozását gyarapítsa, ingatlant vagy autót szerezzen. Mindezt nem csak a kényelem okán, de az előrelépés lehetőségeként is vállalták az adósok: ennek persze mély társadalmi okai vannak, mert egy magyar tömblakás ára jelenleg 183 havi minimálbérért ill. nagyjából 107 havi átlagbérből vásárolható meg. Egy átlagos, új, családi autó (nem luxuskategória) „mindössze” 42 havi minimál- ill. 25 havi átlagbérből már megkapható.


Tavaly szeptember óta hallgatjuk, hogy válság van, a világ hitelpiacai egyre nehezebb helyzetbe kerültek, fel kellett vásárolnia az amerikai kormánynak a legnagyobb bankokat, hogy az emberek a befektetéseiket biztonságban tudják, mert ha nem, még nagyobbra nő a válság és a bizalmatlanság.


Igen, halljuk, látjuk, olvassuk. De a PSZÁF nem lép „akcióba”: mintha Csipkerózsika-álmát aludná a felügyelet, el van foglalva azzal, hogy egyes ügyeket vizsgál (amely fontos a szereplőknek), de az össztársadalmi érdek, miszerint a bankok üzleti magatartása mélyen hátrányos és pénzügyileg ellehetetleníti tömegesen az embereket, mintha észre sem venné. Miközben már kiderült, hogy a világ „gazdagabbik felén” a bankok a tőkeinjekciót arra fordították, hogy vezetőik megjutalmazzák magukat, mert hiszen „olyan jól dolgoztak, és hát ezért jár is a bónusz”.


Néhány tény:

Egy átlagos magyar bank vezetője minimum 100 millió forintot keres évente a juttatásokkal, bónuszokkal stb.

A rendszerváltás után, de a 90-es évek közepétől bankokban volt a legmagasabb az átlagkereset, és ebben a szférában lehetett a legtöbb, időnként rekordnyereséget realizálni.

A megkötött blanketta-szerződések számtalan helyen sértik az adósok jogos érdekeit a bankok/pénzintézetek érdekeit előrehelyezve.


PSZÁF tehát tűrte, hogy a BAR-listások száma az egekbe ugorjon, és lassan minden tizedik felnőtt lakos szerepeljen e listán, miközben felmerülhet az emberben néhány kérdés.

- Vajon a PSZÁF mindezt azért tűri, mert a legtöbb döntéshozó vezetője hivatali állása előtt maga is bankár volt, majd a későbbiekben - a jól kereső pénzintézeti szféra - vissza várja „hű” fiait?

- Vajon a PSZÁF számára ezek a blanketta-szerződések miért elfogadhatóak?

- Vajon a PSZÁF vezetősége megkezdte a magyarországi bankok és tevékenységük széles körű átvilágítását, hogy megismerhető legyen az adott bank valós pénzügyi helyzete? A megszerzett éves rekordbevételek és nyereségek elkönyvelése után – ilyen hirtelen – miért lett bajban a hazai bankok meghatározott része?

- Vajon a PSZÁF a rosszul gazdálkodó bankok vezetőit elszámoltatja, mielőtt és miután a bank felveszi a magyar adófizetők pénzét?

- Amennyiben a bankok számára csökkentik a kamatokat, akkor – amellett, hogy árfolyamveszteség címén a törlesztőrészleteket megemelik – miért kell az adósoknak – a szerződés egyoldalú módosítása mellett – még kamatokat is emelni? Persze tudjuk, hogy az egyoldalú szerződés ezt megengedi, de a PSZÁF miért tűri?

- Vajon a bankok vezetői miért gondolják azt, hogy nekik nem kell felelősséget vállalniuk a gazdasági kockázataikért (miként más vállalkozóknak - igen)?

- Nem várható el egy pénzintézettől, hogy megkérdezze ügyfelét: „Kedves ügyfelünk, Ön 20 évre vett fel hitelt, gondolt arra, mi lesz, ha 10 vagy 15 év múlva beteg, munkanélküli stb. lesz? Miből fogja fizetni a hiteltörlesztést?”


A bankrendszer sajátosságait nézhetjük más megvilágításban is: a mindent az ügyfelekre terhelő bankrendszer esetenként az aktuális kormányzatot zsarolja, miközben újdonsült „királycsinálóként” a következő kormányzatot próbálja saját sugallatra felállítani. Ahogy bennfentes budapesti körökben mondják mostanában: úgy tűnik, Felcsuti megegyezett az alcsútival.

Ahelyett, hogy a bankok az anyacégeiket szolgálják ki, a bankok és a bankrendszer mai vezetőinek legfontosabb feladata az ország 1,3 millió vállalkozásával, valamint 10 millió lakójával megegyezni a hitelek mérséklésében, a törlesztések türelmi idejének ügyfélbarát kezelésében, törekedni a forint megvédésére, elvárható, hogy beindítsák a hitelezéseket is.


A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF tisztségviselőit, hogy kezdjék meg és folytassák le e körben a vizsgálataikat, elvárja, hogy a magyar bankok ne merjék egyoldalúan módosítani a szerződéseiket, vállalják a jelenlegi helyzetben a saját üzletük kockázatát, ne hárítsanak át minden költséget – jogtalanul - a hitelfelvevőkre, és tevékenységüket tisztességes üzleti magatartással folytassák.


A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF vezetőit, hogy tegyék meg a szükséges lépéseket a bankok törvénytelen szerződésmódosításai ellen. Kényszerítsék ki bankoktól a tisztességes kamatláb meghatározását.

Lépjenek fel a banki „uzsorakamatok” ellen, és - szükség szerint- azonnal vonják meg az ezt használó bankok engedélyét. Egyetlen bank se kérhessen a jegybanki alapkamat duplájánál több kamatot a kiadott hiteleire.

A PSZÁF tisztségviselőinek pedig végre el kell kezdeniük a fogyasztó- és vállalkozásbarát magatartást bevezetni a gyakorlatban, és az elé kerülő ügyekben ilyen módon eljárni.

Elvárjuk, hogy a PSZÁF a továbbiakban a bankok bevételeiből különítsen el egy alapot, mely a banki hitelek károsultjainak szervezete számára juttat pénzeszközöket, hogy hatékonyabban tudjanak fellépni a pénzintézetek ellenében.


A Vállalkozók Szövetsége programjában szerepel a pénzügyi kultúra és az öngondoskodás is, melyekről – iskolai keretek között – kell hallaniuk, tanulniuk a fiataloknak, hogy minimalizálni lehessen azoknak a számát, akik később belekerülnek ebbe a pénzügyi mókuskerékbe.

Info: www.vallalkozokszovetsege.com

süti beállítások módosítása