Tékozló Homár

Az igazi homáros egy forinton is fel tud háborodni

2009.02.09. 10:17 | szily | 70 komment

Nuttint az dühítette fel, hogy a Penny Market - bár erre nem hívja fel a vevők figyelmét - a bankkártyával fizetőktől nem a pontos, hanem a kerekített összeget veszi le. Szodoma és Gomorra! Most nem lennénk a Penny Market helyében, kínpad és kaloda hajtás után.

A mai napon kicsit úgy éreztem, hogy mindenki le akar húzni. Az utolsó cseppet a pohárba a Penny Market tette.

Azért okulásul: én úgy tudtam, hogy a készpénzfizetés esetén kerekítünk az 1-2 Ft-osok kivonása után. Ezért is lepődtem meg, hogy a Penny-ben a bankkártyás fizetésemkor is kaptam „korrekciós” tételt (mellékelt kép). Aztán utánajártam és a törvény így szól:

„3. § Bankkártyával való fizetés elfogadója dönthet úgy, hogy a bankkártyával való fizetés elfogadása során az 1. § szerinti kerekítési szabályokat alkalmazza. Erre a tényre a bankkártyával fizető személy figyelmét kifejezetten fel kell hívni.”.

A megjegyzéseim:

   1. Természetesen „kifejezett” figyelemfelhívás nincs.
   2. Szeretném leszögezni, hogy nem az 1Ft hiányzik, csak az átverés feeling a sok már mostanság…
   3. Ez egy szép törvény: „fizetés elfogadója dönthet úgy”. A vásárló meg dönthet úgy, hogy nem akar fizetni?

Üdv, Nuttin

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.09. 10:20:17

Amúgy 1 forinton nem háborodnék fel, de ez nem 1 forint hanem törvénysértés. Érdkelheti-e ez a fogyvédet, PSZÁF-t?
Remélem tudnak róla, és már készül a bírság...

Énbagoly 2009.02.09. 10:21:17

Szily!
Légyszi egy normális postot is kérünk ma! Légyszi!
Nagyon fogunk szeretni érte.

theutat villám 2009.02.09. 10:22:39

lehúzás ide, vagy oda, de mindennek van határa. 1 ft miatt tényleg ne ragadj már billenytűzetet, inkább csak konstatáld, hogy ez van. amikor egy hajléktalannak is százasokat hajigálunk, meg az euró is 30 ft-os tartományban ingadozik, akkor ne legyünk ár ennyire szarrágók.

malar 2009.02.09. 10:29:19

" 3. Ez egy szép törvény: „fizetés elfogadója dönthet úgy”. A vásárló meg dönthet úgy, hogy nem akar fizetni?"
Igen, nem megy oda vásárolni.

Amúgy nem tudom mi a kiakadás tárgya. Ha kerekített összeget vesznek le, az egyszer kedvez nekik, máskor nem.. max akkor lenne jogos a kiakadás, ha a lefelé kerekítés helyett a pontos összeget vennék, a felfelé kerekítésnél a kerekítettet, de ez eléggé valószínűtlen.

Kis hazánkban nem domináns a kártyával fizetés, talán csak a legnagyobb helyeken, tehát ilyen penny jellegű helyen ezzel a trükkel annyira minimál pénzeket tudnának nyúlni, hogy szerintem nem éri meg azt a fejmosást amit kaphatnak ha kiderül egy ilyen turpisság.

(Túl) sok hűhó két forintért.

malar 2009.02.09. 10:32:04

Azt már csak zárójelben teszem hozzá, hogy amennyiben jól tudom eléggé húzos POS terminál tarifák vannak nálunk, szóval az ami neked 1000 forint, az az eladónak a bank tranzakciós díja után közel sem annyi. Értsd: az eladónak nem igazán éri meg a kártyás fizetés, nem véletlen, hogy nincs is kártyás fizetés minden sarki boltban.

Szóval inkább örülj, hogy van aki lenyeli a költségeket és neked nem kell mindenhová KPvel szaladgálnod.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.09. 10:38:34

@theutat villám: Wazze lehet hogy te 100-asokat hajigálsz a csöviknek, én max. 20-ast, ha adok valamit.

Nekem sem az 1 forint számít, hanem hogy a terminálokon kurvára nem kerekíthetnének, szóval lesznek szívesek betartani a törvényt.
PSZÁF-t nekik, hátha megbünteteik őket valami nevetséges összegre :/

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.09. 10:40:18

ez nem igazi homáros, hanem egy igazi szarrágó! komolyan mondom mégvan ember aki ebben az országban az 1 HUF amitt parádézik? a homárnál meg még van ember akinek nem sül (robban) le a bőr a képéről kiposztolni ezt????

Texaszi Láncfűrészes 2009.02.09. 10:43:54

De ha egy nap 1 000 000 alkalommal vásárol, és mindegyik korrigál 1 Ft-ot akkor az már napi 1 000 000 forint lehúzás!


Ezé' tartunk itt!

TH 2009.02.09. 10:45:40

Kedves posztíró legközelebb vásároljon 1002 forint értékben, és örüljön, hogy 2 forintot nyert kártyás vásárlásával.

F(r)osch & tsa. 2009.02.09. 10:46:06

a GYF az gyurcsány ferenc? újabban húspogácsát is sütöget?

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.02.09. 10:52:37

ahol ilyenek vannak írva, hogy dönthet, adható stb. na ott mindig az szívja meg, aki ügyében döntenek, meg akinek adhatnak.

van itt penyi marketes pénztáros? nem több munka beütni, hogy van még korrekció, mint a végösszeget úgy ahogy van lehúzni? vagy ez valami automatikus beállítás.

Tsabi 2009.02.09. 10:57:26

Az angolnak van egy szava erre : pennyfucker. Amugy meg vegyel legkozelebb valamit 1001 ezust magyar petakert, oszt dzsekkpott

semk700 2009.02.09. 10:58:36

persze hogy nem az 1 forint a lényeg, hanem az elv. a 96 forintos akármiért te se mész oda a pénztároshoz, hogy a kerekítés miatt csak 95-öt fizetnél, ha lehet...

a bankkártya vs kp csatában éppen az lenne az egyik előnye a kártyás fizetésnek, hogy ott nem kerekítenek, hanem amennyiért vásároltál, annyit fizetsz.

szemtanú - alibit nem igazol! 2009.02.09. 11:03:18

Szily, az a pszichopata nem írt reggel, akinek csak 99 szelvény volt a wc-papír gurigáján? És a másik, aki látott egy nénit bemenni a házba, aki már 5 perce bement egyszer, vagy tévedett, mert az tegnap volt? És az sem írt, akinek kiégett a villanykörte a spájzban és nem volt garanciális, vagy az volt, csak nem volt számlája, mert a karácsonyi vásárban vette?

elwood 2009.02.09. 11:06:15

Aki szerint ezen nyerészkedik bárki az vigyen zsebszámológépet, rámolja a cuccot össze úgy, hogy 1,2,6,7 -re végződjön, aztán verje magát a földhöz örömében az 1-2 Ft. nyereségen.

szemtanú - alibit nem igazol! 2009.02.09. 11:13:23

"A mai napon kicsit úgy éreztem, hogy mindenki le akar húzni. Az utolsó cseppet a pohárba a Penny Market tette."
Muhaha!!!!
Előtte a benzinkúton 1999,5 ft-ot mutatott az óra, és a piszok szemét kutas 2000 ft-ot kért készpénfizetés esetén. Aztán az aluljáróban egy hajlékony kért egy bélást.
Ezek után csodálkoztok, hogy a peniben végre világossá vált, hogy egy kozmikus méretű összeesküvés áldozata vagyok és csúnyán kibuktam az újabb lenyúláson?

Arilian 2009.02.09. 11:16:18

Már volt egy ilyen cikk ahol el lett mondva, hogy a bolt választhat bankártyánál, hogy akar kerekíteni vagy nem (de aztán mindig úgy kell tennie)

egyébként is szánalmas picit ezen háborogni

Dr. Kix 2009.02.09. 11:20:37

Szerintem fel lett hívva a figyelme: ott figyel a számlára nyomtatva.

hottentotta 2009.02.09. 11:41:08

De gondolom, ha 1002 forint a száméa és korrekció -2Ft ( ez így logikus ), akkor nem menne a mail.

hülyepicsa

Ha mínuszos korrekció nincs, akkor sok sikert a bíróságon :D

hülyepicsa

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2009.02.09. 11:41:38

Lehet-e sikeres ember, aki GYF Hamburger huspogot vesz? :)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.02.09. 11:47:38

@malar: de akkor ne kerekítsen, hanem írja ki, hogy 'kártyás fizetés esetén 100 forintot számolunk fel'
nálunk a kisboltokban így van, mindenhol van kártyaterminál és mindenki jól jár.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.09. 11:56:13

@mamapicilánya/mpl: Lehet kiadták a pénztárnyokoknak hogy bannkártya esetén felfele kerekítsenek hátha nem tűnik fel.

jusztlacika 2009.02.09. 12:12:15

@Tsabi: én abba gondolok, bele, ha valaki nem 1001-ért, hanem 1002 ért vásárol, mert azt is 1000 re kell kerekíteni, és akkor az a MEGAJACKPOT!

moli 2009.02.09. 12:13:57

Nuttin: igen, donthet.

moli 2009.02.09. 12:15:01

@malar: en zarojelen kivul tennem hozza, hogy a keszpenzkezeles koltsege SOKKAL tobb, mint a terminal dijai.

GZolee 2009.02.09. 12:20:08

Na ha sok az 1 forintos tétel lehet menni a hiperekbe amelyik mind drgább min a penny, ott nem 1 forintal a végén hanem minden terméken vastagon le fognak húzni.

liven 2009.02.09. 12:20:42

Ha a kedves postoló hetente 3szor vásárol, és mindig lenyúlják 1 Ft-al, akkor 23439 év alatt annyival nyúlják le, hogy akár a Pocsay család platós IFA-ját is meg tudná venni!
Nem árt résen lenni!
Puszi mindenkinek! A Pocsay család! (BUÉK)

mqqq 2009.02.09. 12:30:01

mekkoragond, ÚRISTEN!

Fiona_kedvence 2009.02.09. 12:35:26

hm ez a ráckevei penny a strand mellett van-e?
ez FONTOS (nem pennys)

4tuna · http://veletlenek.blog.hu/ 2009.02.09. 12:40:25

2 (KÉT) forintért közös-ülök. Egyért csak magamban...

zsoci 2009.02.09. 13:18:04

Szerintem erről nem elsősorban a Penny tehet, hanem az az ostoba aki a rendelet hozta és nem törölte el végleg az 5 ft-nál kisebb összegeket. Mi a francért kell lennie ha egyszer nincs. Mondjuk én eleve 10ft ra keríkettem volna.

Tsabi 2009.02.09. 13:20:31

@jusztlacika: bankkartyas vasarlas modszerevel, nyereszkedes alapos gyanujaval megyek is es bevasarlok. Kar, hogy nalunk euroban szamolnak. :)

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2009.02.09. 13:44:05

Nomen est omen, Penny market, nahh ott az a penny amiből élnek :-)

IndaMuncher 2009.02.09. 14:04:49

Aztán jön a következő poszt a húspogácsában talált porcról. (Mondjuk azt én is utálom...)

Zep 2009.02.09. 14:26:17

Bosnyák téri CBA-ban ugyenez a helyzet. Akárhányszor szóvá teszem, csak néznek bambán.
Faszkorbács! Egyértelmű!

Gumidomino 2009.02.09. 14:27:36

@Rékuc:
az érdekes.
és mit írnak a számlára, mit takar az a plusz száz forint?
tényleg érdekelne.

TH 2009.02.09. 15:35:24

@Zep: Aki szóvá teszi, annak valóban jár az a baccpapucs mellé.

@Rékuc: Hát a kereskedő biztosan. A vevő miért is???

frocli 2009.02.09. 15:44:43

Az ilyen problémák felvetődésekor jutnak eszembe Bendegúz szavai az "Indul a bakterház"-ból:

"ehhez képest a világháború csak közönséges kofalárma"

Riska 2009.02.09. 16:17:29

Nuttin, te egy igazi szerencsétlen lehetsz, akinek annyi ideje van hogy 1 Ft.-ért fényképet készítsen, áttöltse gépre, levelet írjon, majd az egészet elküldje a homárra... Legközelebb mielőtt ilyen színvonalas írást akarsz publikálni inkább szólj nekem és odaadom azt az 1Ft.-ot (de kapsz inkább 5.-öt csak ne köss bele) Köszi.

Szőrgyáros 2009.02.09. 17:00:46

Lefelé kerekítésnél is légyszíves ugyanígy nyávogj a homáron!

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.02.09. 19:07:03

Felháborító eset történt velem. A Pennyben vásároltam 1002 Ft-ért, és 1000 Ft-ot vettek le a kártyámról, pedig én direkt vásároltam 1002 Ft-ért, mert azt akartam, hogy 1002 Ft-ot vagyenek le a számlámról. Hiába vertem ki a balhét, csak néztek rám bután. És most nem tudom, hogy ezzel a 2 Ft-tal hova menjek, mert egyszerűen nem bírok aludni, annyira szeretném visszaadni a jogos tulajdonosának! A Nyugatiból elhajtottak a rendőrök, így egyetlen reménységem a Homár maradt! Mit tegyek?

Páneurópai Harci Kos 2009.02.09. 19:18:09

aki ezen a tételen fel tud háborodni az már igazi szarrágó komolyan mondom.
nem éri meg a belefektetett energiát.

jesszumpepi (törölt) 2009.02.09. 20:16:17

Szily!
Neked vannak a legjobb szövegeid a posztokban.

[Sven] 2009.02.09. 21:04:30

Azért vicces, hogy kommentelők fele, külön felhívás után sem érti meg, hogy rohadtul nem az 1 Ft-ról van szó, hanem elvekről. Hogy milyen alapon veszik a bátorságot, hogy törvénytsértsenek arcátlan nyugodtsággal?

Szőrgyáros 2009.02.09. 21:10:59

@[Sven]: Viszont azt meg a másik fele nem érti meg, hogy visszafelé is ugyanígy működik a dolog, adott esetben a vevő jár jól! Csak én vagyok jó matekból?!

Eldarion84 2009.02.09. 21:21:29

Hát ez milyen hülyeség, 1 ft-ért reklamálni LOL

Szőrgyáros 2009.02.09. 21:29:33

Csak irigyelni tudom az ilyen embereket: ez a legnagyobb gondjuk!?

Riska 2009.02.09. 22:01:29

@[Sven]:
Semmilyen elvről nincs itt szó. Ez a szabály. Le van írva világosan. A végösszegtől függően ide vagy oda kerekítenek. Az meg igenis szarrágás, hogy azon akadunk fenn hogy nem szólt a pénztáros hogy 1 Ft.-tal rövidebbek leszünk. Mi van akkor ha szól? Ígyis-úgyis -1Ft! Az ilyen tényleg annyira fel tud bosszantani, nincs jobb dolga a postírónak ennél?

epeficam 2009.02.09. 22:05:49

Az az egy forint az afrikai óriássün-család ára, amit postán fog megkapni a tisztelt posztoló.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.02.09. 22:34:09

Kérném a cikk íróját, hogy most ugyanott xxx1 forintért vásároljon, és küldje be a szkennelt blokkot. Hogy akkor - a törvény szellemében - lefelé kerekítenek, akkor hiszem el, ha látom. (Nincsen ilyen kártyám, vagy ha van is, nem tudom, hogyan kell vásárlásra használni.) Köszönöm!

papu 2009.02.09. 23:03:59

Már meg ne haragudj, de aki ilyen tetves labanc boltban vásárol bármit is, az megérdemli, hogy átbasszák! A rohadt labancok (négy mancs és bűntársaik) annyi kárt okoztak az országnak, hogy egyelőre pénzben fel sem lehet mérni! Ti birkák, meg boldogan vásároltok a boltjaikban, tankoltok a szaros benzinkútjaiknál (OMV)! Meg is érdemlitek! Me itt sírj, hanem vásárolj magyar boltban magyar terméket baszdmeg!

mircibanán 2009.02.09. 23:45:47

Szerintem csak EDE tud ennyire felháborodni. :D

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.02.10. 00:32:03

@spenótos: Én is felháborodnék, ha pocsékolnák az energiáimat FONTOSCH kérdésekkel, és nem a banki középárfolyamnak megfelelően utalnák el a devizaszámlámra az 1002 Ft-ot, pontban 14:00 órakor, műemléki környezetben!!!!

Bubu80 2009.02.10. 00:51:51

Jó napot, jó szurkolást!

Tsabi 2009.02.10. 09:59:43

Szerintem ilyen görgös izet kell alarakni, akkor kijön a kerekites.

Funi 2009.02.10. 16:10:31

"3. Ez egy szép törvény: „fizetés elfogadója dönthet úgy”. A vásárló meg dönthet úgy, hogy nem akar fizetni?" igen, dönthet: nem kell ott vásárolni, ha nem tetszik...

mesegomba 2009.02.10. 17:36:31

Hát ez már csak így megy sajnos. Lehet jelezni a fogyasztóvedelemhez meg akármihez. Én a CBA-ban vásároltam múltkor ott meg a termékek megnevezésénél vegyes meg gyűjtő szerepelt, így aztán nagyon tudja az ember, hogy miért mennyit fizetett.

Dr. Panasz Muki 2009.02.11. 19:04:30

Nekem a Multialarm számlázott ki 2 ft kerekítést egy 62 ezres számlára, amit egyébként utalással fizetek. Hát nem! Önérzetes állampolgárként a 62 ezer valamennyi 8 forintot utaltam - kíváncsi vagyok, jön-e felszólítás a 2 forintra :DDD

naponta 3x 2009.02.13. 22:59:03

ez úgy ahogy van csalás, banki műveletekre nem vonatkozik a kerekítés szabálya, csak készpénzfizetésre. Csalnak. Fogyasztóvédelem, APEH, feljelentés, mindent megérdemelnek.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.02.16. 11:17:21

Igaza van a Pennynek. Ebből akár napi 1.000 HUF bevétele is lehet. Az (gondolom) a 0.001%-ot is elérheti. Gazdasági válság idején nagy szó az.

hellgörl 2009.06.16. 07:41:00

1ft már nincs,kivonták!a baj ott van hogy miért nem ugy áraznak termékeket be hogy figyelembe veszik hogy nem létezik.szar világ van de 1 ft-on cirkuszolni?ez legyen a legnagyobb bajod,szerintem igaz amit a mamám mondott mindig:aki sir attol el kell venni,aki szó nélkül tür az szorul rá.hallottatok az anno'létezö "fürdöskurvákrol"?valahogy ez jutott eszembe az 1 ft-os reklamálórol.
süti beállítások módosítása