Nem tudjuk, hogy Barna Krisztina nem torrentkirálynő-e. Ő azt mondja persze, hogy nem az, sőt egészen szerény internetezési szokásai vannak, mégis ott tart, hogy felmondták a mobilnetes szerződését, sőt elvették a család két telefonját is, és mostanra már 233 ezer forintos tartozása van. A probléma veleje, ha jól látom, akkor az, hogy a szolgáltató internetes adatforgalomról nem hajlandó részletes számlát adni, vagyis azt mond, amit akar és nem szégyell.
C
A következő problémával fordulnék Önökhöz és egyben kérném is a segítségüket, ugyanis a T-Mobil több pontban is megkárosított engem.
2008.06.11-én előfizettem a T-Mobile 5 GB-os mobil internet csomagjára, 12 hónap hűségnyilatkozattal.
Az üzletben a hölgy nem tájékoztatott arról, hogy mivel hónap közepe van, így tört hónapot fognak felszámolni, ezért nem használhatom fel teljes mértékben az 5 GB-os adatforgalmat. Emiatt az első hónapban ki is jött egy 30.000,-Ft-os számla, melynél bementem reklamálni és mivel volt ismerősöm a T-Mobile-nál, ezért jóvá tudtak írni a részemre bruttó 8.200,-Ft-ot. Ezt a számlát kifizettük. Mivel féltünk, hogy legközelebb is ilyen magas számla fog érkezni, megbeszéltük a férjemmel, hogy vigyázni fogunk az internetezéssel (eddig sem használtuk sokat), és nem töltünk le semmit. Ezután a rendes havi számlák érkeztek egészen szeptemberig.
Az internetet felhasználói szinten használtuk www.noklapja.hu, www.haon.hu, vastagbor, stb. oldalak nézegetésére, azaz böngészésre. Nem töltöttünk le semmi nagyméretű adatot (pl. zene, film, program stb.) (A férjem nem is ért a számítógéphez, csak annyira, hogy beírja a címsorba www.haon.hu, én pedig tisztába vagyok a mobil internet veszélyeivel, ezért tényleg figyelemmel kísértem a fogyasztásunkat.
Szeptemberben felhívtak a T-Mobile ügyfélszolgálatáról, és kérdezték, hogy tudomásom van-e arról, hogy nagyon magas az adatforgalmam. Mondtam nekik, hogy nem tudok róla, és én nem használom sokat az internetet. Mondták, hogy az adatforgalmam eléri a 13 GB-ot. Nagyon megdöbbentem ezen, hiszen köztudott, hogy egy 5GB-os csomag egy átlag felhasználónak, aki nem nézeget torrent oldalakat, nem töltöget csak böngészik, annak elégnek kell lennie, sőt ennél kevesebb adatforgalom mennyiség is. Letöltöttem egy adatforgalom számláló programot, hogy ellenőrizzem miből adódik ez a mennyiség, de nem tudtam rájönni, mert annyira minimális (napi 4- max. 600 kb.) mennyiséget használtunk el.
Kihívtam egy számítógépes céget, hogy nézzék meg nem lopják-e az internetemet, de nem jártunk sikerrel. A T-Mobile ügyfélszolgálatán is azt mondták, hogy ez nem lehetséges, mivel SIM kártyával működik és nem routeren keresztül.
Írtam a T-Mobile-nak egy levelet, melyben megírtam az észrevételemet, hogy nem értek egyet a számlával, és kértem, hogy egy részletező számlát küldjenek meg a részemre (olyan mint a telefonnál, melyben szépen levezetik, hogy mikor-kit-milyen számon hívtam fel, és mennyibe került stb.), melyben szerepel, hogy mikor melyik weboldalon, mennyi adatforgalom generálódott, de csak olyat kaptam az üzletben ahol az szerepel, hogy mikor mennyi adatforgalmat generáltam. Ebből nekem nem derül ki, hogy tényleg valósak-e az adatok.
A csekket visszaküldtem a részükre és kértem az ügyem kivizsgálását, erről valami igazolást, hogy tényleg megtörtént, és milyen eredményre jutottak. Szintén nem kaptam semmi dokumentumot erről, csak megírták nekem, hogy jogosnak tartják. Amíg vártam a levelükre, jött a telefon a T-Mobile-tól, hogy tartozásom van, és egyirányúsítani fogják a telefonjainkat (az én és a férjem telefonszámát). Erre általában 30 napot szoktak adni, de a mi esetünkben ezt nem várták meg és kikapcsolták a kimenő hívásainkat. A férjem ekkor kint dolgozott (kamionsofőrként) külföldön, így ő sem telefonálni nem tudott, sem hívni nem lehetett, ezért a munkaadója sem tudta elérni, tehát őt kár érte emiatt.
A T-Mobilenak írtam, hogy amennyiben ténylegesen igazolják, hogy mi generáltuk ezt az adatforgalmat, úgy biztosítsanak a részemre részletfizetést. 2008.11.17-i keltezésű levelükben 3 havi részletfizetést adtak, 2008.11.24-i határidővel kellett volna befizetni az első 40.000,-Ft-os csekket. Köztudott, hogy a magyar Posta által kb. 3-4 nap alatt érkeznek meg a levelek, illetve a csekk befizetésének átfutási ideje is több, mint 7 nap. Nem tudtam átvenni a levelet a fenti határidőn belül, de ha át tudtam volna venni, akkor sem érkezett volna be hozzájuk akkorra az összeg. Így pár nappal később már az egész telefont kikapcsolták.
Ezután kaptam a következő levelet, melyben már nem csak a 82.143,-Ft-t követelik rajtam, hanem mivel az én nevemen volt két telefon előfizetés (2 év hűségnyilatkozattal), melyhez flottakedvezmény és telefonrészlet is társult a kötbér összegét is., továbbá az internet előfizetés felmondása miatt is felszámolták a kötbért, így a követelt összeg 232.857,-Ft.
A problémám nekem ezzel az, hogy az internetes szerződés felmondásánál felszámoltak 60.000,-Ft kötbért, holott a szerződés szerint 12 hónap hűségnyilatkozat alapján a kötbér összege 30.000,-Ft!
Továbbá az egyik telefonszámnál 30.000,-Ft, a másiknál pedig 40.000,-Ft kötbért. Én a telefonszámlát mindig rendesen fizettem, a telefonrészletekkel együtt, és nem kívántam felmondani a szerződést, így nem értem, hogy mi alapján számolják fel a kötbért. A T-Mobile azt válaszolta erre, hogy ha egy előfizető több SIM kártyával rendelkezik, akkor ha az egyik előfizetését felmondják, akkor ebben az esetben a többit is felmondják és kötbért szabnak ki rá, és ezt az általános szerződési feltételek 4.2.10. pont tartalmazza.
Miután alaposan átolvastam az előfizetői szerződést (4 db oldal) semmi erre vonatkozó részt nem találtam. Kizárólagosan a T-Mobile weboldalán lehet ezt megtalálni, de amit az ügyféllel az előfizetői szerződés megkötésekor a boltban aláíratnak, ez nincs benne, valamint a további mellékletek sem, azaz nem bocsátják rendelkezésére az ügyfélnek a tényleges szerződést, csak butított változatát, amit ha végig olvas az ügyfél sem talál erre való utalást, így valójában nincs is tisztában vele, hogy mit íratnak alá.
Kértem, a T-Mobile-t ismételten, hogy a kézhezvételtől számított 8 napon belül szíveskedjenek a részemre megküldeni egy részletező számlát, az adatforgalom mennyiségéről, továbbá tájékoztassanak arról, hogy az adatforgalmat miszerint számítják, milyen adatokat tüntetnek fel rajta, milyen módszerrel hitelesítik a forgalomszámláló által mutatott mennyiséget.
Írtam nekik, hogy preferálom, hogy a készülék működésének helyességéről szakértői vélemény szülessen.
Szeretném, hogy ha segítenének nekem abban, hogy kiderüljön végre, hogy jogosan számláztak-e ki nekem ennyi adatforgalmat, valamint végre írásos bizonyítékot kaphassak arról, hogy kivizsgálták az ügyemet, és nem a T-Mobile részéről keletkezett a hiba, azaz nem műszaki/ és vagy szoftverhiba stb. okozta ezt a magas számlát. Továbbá szeretném, ha tanácsot adnának abban, hogy ilyenkor mi a teendő amikor a szolgáltató nem bocsátja teljes terjedelmében az ügyfél részére a szerződést tartalmát, és a későbbiekben olyan pontra hivatkozik, amelynek az ügyfél nincs tudatában. Jogszerűen jár-e el a T-Mobile, és mit tudok tenni annak érdekében, hogy be tudjam bizonyítani, hogy nem én generáltam ezt a magas adatforgalmat.
Segítségüket, és utánajárásukat előre is köszönöm,
Debrecen, 2009. február 18.
Ságiné Barna Krisztina
Dr. Kix 2009.02.19. 08:00:42
Énbagoly 2009.02.19. 08:06:12
Mi van már velük?
ex-dr. vuk 2009.02.19. 08:07:06
Adblock rulz.
Dr. Kix 2009.02.19. 08:08:09
Énbagoly 2009.02.19. 08:11:44
Valaki meg biztosan beírja, milyen szervezethez tudsz fordulni.
Ne hagyd magad!
egyszerüen 2009.02.19. 08:13:05
Reklamáltam, szartak rá:DDD folyamatosan azt brünyögték fizessem be az összeget és akkor kezdjük ujra a szerzödést
ha jol emlékszem jo régota voltam elöfizető:DDD na opersze szarnak rám és még maradjak az ügyfelük:DD minek néznek engem???
Meguntam a folyamatos lepattintást:DD és szartam arra az összegre amit követeltek. Volt még 5 honap a szerzödésemből, és érdekes modon küldték a haviszámlát 0 perc telefonálással:DD
6 honapig fizettem az elöfizetést, meg a telefon részletett a semmiért, aztán elmaradtak a számlák, ergo lejárt a szerzödésem:DDD Csá csá T-mobil
és megsporoltam egy csomo bosszuságot:DD
természetesen azonnal átnyergeltem a vodához ahogy láttam hogy palira akarnak venni, most itt vagyok azota. Egyelőre nincs semmi gond, lekopogom. Igaz nekem nincs mobil netem. Most fog lejárni a szerzödésem.
Amugy T-mobilnál egyett birtam. 1 év után aranykártyára tudtam venni uj telcsit elöfizetési árban. Évente cserélgettem a telefonokat:DDD Arra még nem jöttem rá hogy vodánál is van e ilyen:DDD
egyszerüen 2009.02.19. 08:18:18
mielőtt beleköt valaki
6 honap volt a részlet és 5 honap volt az előfizetésből:DDD
-Gyöngyibaba- 2009.02.19. 08:21:50
Gerjednek az ilyenre:Đ
Egy kis segítség, hogy hova fordulj:
NFH Észak-alföldi Regionális Felügyelősége
Regionális igazgató: Jeney Géza
4024 Debrecen, Szent Anna u. 36.
4002 Debrecen, Pf. 475.
Telefonszám: +36 52 533 924
Telefax: +36 52 327 753
E-mail: fogyved_eaf_debrecen@nfh.hu
Ügyfélfogadás:
* hétfő 8:00-12:00
* kedd 13:00-16:00
* szerda 8:00-12:00
* csütörtök 8:00-12:00-12:30-16:00
Kéz és lábtörést...
:ĐĐĐ
Impega 2009.02.19. 08:25:58
neet 2009.02.19. 08:35:29
én jan eleje óta próbálok csomagot váltani... 30 napot ígértek. (Miért fizetek havi kb 10000-t a netért, mikor az új belépőknek ez kb 2000 ft? Persze új belépésre gondolni se mertem, leszerelés, beszerelés, mindent rámvernek, áh, ennyit nem ér meg, plusz szabikat kivenni, amikor jön a szerelő, stb)
Most havi néhány (2-3) ezres spórolás miatt idegesítem magam, hogy nem intéződik. A telefonos ügyfsz-ot ismeritek, nem kell bemutatni.
Nem ér meg egy homár posztot, de eléggé rühellem már őket, férjem meg még lelkesen intézkedik, telefonálgat, ő nem olvas homárt, nincs annyira képben...
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.19. 08:35:44
HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.02.19. 08:37:31
ayeti azaki - távolkeleti segédmunkás 2009.02.19. 08:43:00
Loree 2009.02.19. 08:43:38
Mondd, te degenerált vagy, hogy folyamatosan vihogsz, jó kedved van, vagy csak be vagy tépve?
Bele Solo 2009.02.19. 08:58:55
Igaz, a régiebbi 3G kártyákon ez a lehetőség ingyenesen is elérhető volt, de gondolom rájöttek, hogy ha kereshetnek is rajta, miért is ne tennék. Az ügyfélszolgálaton nekem azt mondták, dolgoznak a megoldáson, hogy lehessen ingyenes adatforgalom mérés is, bár attól félek, ez motiváció hiányában várat majd még magára.
Mourinho már nem a király 2009.02.19. 08:58:58
Mondjuk vannak ilyen virusok, amelyikek generálhatnak egy csomó adatforgalmat, meg kell nézni azt is.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.02.19. 08:59:23
Nekem olyan mobilnet konstrukcióm van, hogy 5 gigáig gyors, onnantól felfelé pedig valamival lassabb a netezés. Az első pár hónapban volt irgalmatlan nagy adatforgalmam, egy este alatt simán elment közel egy giga, pedig tetűlassú volt a net, és csak pár böngészőablak volt nyitva, nem tudtam rájönni, hogy mi húzza le annyira. Telefonáltam az ügyfélszolgálatra és mondtam hogy valami furaság van, mert ezeknél a weboldalaknál nem lehet ekkora adatforgalmat generálni... a srác hümmögött, megoldást ő sem tudott, viszont beállította, hogy az 5 giga elérésekor ne feleződjön a sávszélességem.
Szóval velem is megtörtént, hogy rejtélyesen nagy adatforgalmat bonyolítottam, mégsem lettem üldözött, társadalomból kitaszított ember.
Igaz, nem is T a szolgáltatóm.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.02.19. 09:00:40
Istenem, mennyi remek Homár-sztori lesz megint :))
2009.02.19. 09:18:54
Sailorland 2009.02.19. 09:19:12
Lesből Támadó Szárítókötél 2009.02.19. 09:21:56
u.i.: Másik szolgáltatónál már volt olyan panasz, hogy a kedves ügyfél fel volt háborodva, miszerint ő csak netezett, meg weboldalt nézett, de őt senki sem tájékoztatta arról, hogy a Youtube meg mindenféle online rádiók és tévék hallgatása/nézegetése adatforgalommal jár és sikerült neki így a csomagjának korlátját másfélszeresen meghaladnia...
Szóval ilyen kimutatást nem fog kapni, mert nincsenek ilyen adatok, ezen túlmenően nem is kell ilyen kimutatást adnia a szolgáltatónak, szóval ha tényleg rendezni akarja a helyzetet, akkor fizesse ki a netes tartozást és kérje méltányosságból a visszakapcsolást és a felmondás költségeinek jóváírását. Nálunk megkapná mindezt...
theutat villám 2009.02.19. 09:22:08
Te hülye vagy, vagy csak tetteted?
Hülyegyerek megtanulta mi az a :D, aztán biztos azt hiszi vicces, ha minden második szó mögé bebiggyeszti a :D-t.
A vodához meg sok sikert.
theutat villám 2009.02.19. 09:23:51
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.02.19. 09:26:24
lehet, hogy mégis csak jó nekem az a drót a falban meg a wifi?
biztos vagy benne, hogy apu nem rendetlenkedik ott a kamionban a hosszú út alatt?
pizsama 2009.02.19. 09:32:51
vape 2009.02.19. 09:34:26
Ha az első hónapban volt ismerősöd a T-nél, akkor most hogyhogy nem fordultál hozzá segítségért?
Zárójelben: jól mutatja az ország helyzetét amúgy, hogy ha valahol valamit gyorsan és értelmesen el akarsz intézni, akkor ismerőst kell szerezni hozzá...
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.02.19. 09:35:39
j311 2009.02.19. 09:36:21
Az ÁSzF minden ügyfélszolgálati irodában elérhető, nem csak netről lehet letölteni. Talán el kellett volna olvasni.
balapety 2009.02.19. 09:37:54
balapety 2009.02.19. 09:39:25
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.02.19. 09:40:36
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.02.19. 09:40:46
Ráadásul vásárláskor illik tájékoztatni az ügyfelet arról, hogy mik a feltételek, mi a következmény ha túllépi a korlátot stb stb. Nem csak hozzávágni a dobozt meg a papírokat, hanem felvilágosítani, magyarázni, elmondani, informálni. Nem szakad bele az eladó, ha végzi a dolgát...
Loree 2009.02.19. 09:41:19
a) albérletben laktam, és nem óhajtottam a főbérlőn keresztül netet beköttetni, hűségnyilatkozatot pedig pláne nem mertem volna aláírni.
b) immáron saját lakásban csak nagyon kedvezőtlen netlehetőségem van (UPC), az Interware meg hasonló T-s alvállalkozók nem elérhetőek a kedvezményes ajánlataikkal. Hozzáteszem, mindezt Budapesten! Na mindegy.
+1) egy barátom laptoppal bóklászik, így neki igen jó a mobilnet, bárhová megy (vidék stb.) nem kell nélkülöznie az internet áldásait. ;)
@winyetta: Ugye? :D :D :DDD :D:D:D:D
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.02.19. 09:44:16
karácsonykor, a tömegben.
az ügyintéző először elájult, aztán azt mondta, hogy nem kéne, mert addig nem hívhat új ügyfelet, és feltartom a tömeget.
mondhattam volna, hogy pont lesz*rom a népeket, de inkább eljöttem.
pizsama 2009.02.19. 09:46:17
Én is laptoppal mászkálok, de kibírom saját mobilnet nélkül. Sajnos itthon kénytelen vagyok UPC-vel szívni, de még mindig inkább ők hűségnyilatkozattal, mint T-mobile és ellenőrízhetetlen adatforgalom ala Ságiné...
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.02.19. 09:46:38
ott volt már minden lepapírozva, meg kitöltve meg előkészítve meg telefon megtapogatva tele az ujjlenyomatommal stb.
elsétáltam öt métert és vettem egy kártyafüggetlent akciósan. mert nekem már elég, ha csak csörög.
pizsama 2009.02.19. 09:47:53
zalatgal 2009.02.19. 09:48:06
Igenis ne lehessen korlátlanként reklámozni azt, ami nem korlátlan, ez megtévesztés...
ikke i drift 2009.02.19. 09:49:17
Nekem is van tés mobilnetem (korlátos), soha nem tért el egy kilobájttal sem az, amit én mértem attól, ami a számlán áll. Ez nem jelenti azt, hogy nem is térhet, de az, hogy hát pedig csak a haont nézegetem, nem túl egzakt ellenérv. Máskülönben pedig tényleg bármikor lekérhető az aktuális "egyenleg", bár az tényleg 30+ÁFA/alkalom, ami parasztság.
rob19880822 2009.02.19. 09:52:46
Pályaelhagyó autóversenyző 2009.02.19. 09:56:51
b, különböző t-s programok vannak: a muter gépén (vista) nincs számláló (és automatikus frissités se), az enyémen (xp, egy másik stick volt az install forrása) pedig van.
DE csak az számolja, amit az adott gépen használtál.
c, minket úgy tájékoztattak annak idején,hogy e-mailt/sms-t küldenek, ha felhasználtad az adott havi keret 50%-át (lehet, hogy többet, nem emlékszem) ha ti kaptatok ilyet -már a hónap második napján- akkor azért el lehetett volna kerülni a problémát, ha mondjuk el is olvassátok...
d, ettől függetlenül erősen felháborító (és szerintem jogilag nehezen magyaráőzható), hogy miért nincs jogod bármikor ingyenesen megtudni, hogy mennyi van hátra a havi keretből
Ofélia . 2009.02.19. 09:59:22
Ofélia . 2009.02.19. 10:02:53
Szimpla élvezet dupla szopás!
Karbatett Kezű Zoltán 2009.02.19. 10:03:29
Most vetem egy céget, megörököltem a telefonszámla és internet előfizetői csomagot.
2 in 1. Alap telefonvonal faxnak illetve 8MB-es "széles"sávú internet.... aszitem beszarok a röhögéstől amikor megláttam az első számlát(bár a mosolyom nem volt őszinte:)
Tipp az árra??
27000 Ft!!!!
Erre mondja az angol, hogy LOL
T-COM 2009
GRATULÁLOK!
Ezek után nem csodálkozom velük kapcsolatban semmin!
ps: Másnap lemondtam és kötöttem egy uyan ilyet 6000-ért(nem náluk!)
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.02.19. 10:05:15
Kedves Sági úr, kérem, eskü alatt valljon, hogy nem csinált semmi olyat a mobilinternetezés során, ami miatt most a család az anyagi csőd szélére kerülhet.
Vagy:
Kedves Sági úr, bűnbánó tekintet és az őszinteség sok félreértést tisztázhat.
Mi is megnyugodnánk, ha rendeződne ez a dolog.
Lesből Támadó Szárítókötél 2009.02.19. 10:09:28
A mindenkor hatályos ÁSZF-et a kedves ügyfél bármikor elolvashatja a szolgáltató weboldalán és azalapján eldöntheti, akar-e szerződni.
Mellesleg már ne haragudj, de te sem sok ÁSZF-et olvastál, ha azt akarod, hogy az előfizetői szerződés tartalmazzon mindent, amiről a jogviszonyban az ügyfélnek tudnia kell: csak nézd meg bármelyik szolgáltató ÁSZF-jét, a díjszabások nélkül...
A _konkrét szolgáltatásról_ szóló tájékoztatásról viszont egyetértek.
Tsabi 2009.02.19. 10:10:37
Roger05 2009.02.19. 10:13:48
funfun 2009.02.19. 10:14:03
kavinton 2009.02.19. 10:16:04
2 okot látok a többletre:
1, Pont akkoriban kötött szerzít amikor összeolvadt a t csoport és (nem teljesen publikus) ennek köszönhetően ősszefésülték a rendszereiket. Ez persze tömeges hibát okozott náluk. Pl ilyen irreális számlákat.
2, rossz csomagot számláznak.
asdf 2009.02.19. 10:16:08
- ha valakinek 5 giga korlatos netje van, akkor 5 giga elfogyasa utan szepen meg kell akasztani a juzert, hogy nem tolthet le egy bitet sem, csak ha kuld egy sms-t, hogy akasszak ki a korlatot. Mas kerdes, hogy a tulfogyasztas horror dija miatt a szolgaltato ebben erosen ellenerdekelt, es sosem fogja megcsinalni.
btw: korlat eleresekor viszont jon figyelmezteto sms (sot, talan ketto is), az elkerulte a panaszos figyelmet esetleg?
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.02.19. 10:17:55
Barazsy Ákos · http://www.roadrecord.hu 2009.02.19. 10:19:00
www.baracomp.hu/blog/2007/09/07/megvesznek-kilora/
halby 2009.02.19. 10:26:19
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.02.19. 10:30:07
csak hiszed! 5gb-ot simán kicsavarsz webes fórumozással 1 hét alatt, csak sűrűn kell irogatni... tom, mert majdnem rászaladtam én is...
600kb-mál, meg már csak az index főoldala is jóval több!
beni00 2009.02.19. 10:34:03
Nálam műxik a dolog az összes előfizetéssel (telók + 3G). Egyébként engem 15 éve egyszer sem b'sztak át. Lehet, hogy eddig szerencsém volt?
mazsolina 2009.02.19. 10:34:57
Mi pont így jártunk, mint a posztoló:(
8 gb-os mobilnetünk van, és azt mondta a t-mobile-os nő, hogy az "egy pillanat alatt" túllépjük... megjegyzem, semmit nem töltünk le...
persze adatforgalmi részletezést nekünk sem voltak hajlandóak adni...
és telefonok kikapcs, és majdnem 300e ft számla...
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.02.19. 10:36:46
Topitnya 2009.02.19. 10:41:05
Pl. hálózaton töltött idő,le és feltöltési kilo és megbitek,kapcsolódás ideje,online fizetések egyenleg stb.
Nem tudom elhinni hogy a mobilnetnél nincs ilyen!
Vagy csak én vagyok tenyerestalpas?
Lidérc · http://feldolgozasalatt.blog.hu/ 2009.02.19. 10:44:14
Nash vs. Keynes 2009.02.19. 10:47:56
Calogero 2009.02.19. 10:47:59
Nash vs. Keynes 2009.02.19. 10:51:27
YaniMan 2009.02.19. 10:51:44
Nem olvastam végig minden kommentet, ha ez már írva vagyon, akkor bocs.
Ahogy én tudom, a mobil net úgy működik, hogy kapcsolódástól leválásig méri az adatforgalmat, és a végén 10k-ra kerekít. És ugyan miért lenne ez gond, hiszen egy kapcsolódás alatt többet húzunk le igaz? Na a tapasztalatom viszont az, hogy létezik olyan, hogy a torony lehajigál. Mi gépeket üzemeltetünk, amik ilyen módon szólnak be a központba, és pl. Békéscsabán van egy szerkezetünk, amit a torony 5-10 percenként ledob (talán mert gyenge a térerő). Ilyenkor ugye a kapcsolat bomlik, és hiába össz-vissz 2-300 byte volt a forgalom, 10k-ra kerekít. Az eszköz 3 percenként újrakapcsolódik. Ez egy hónapban eszméletlen mennyiségű kapcsolódást jelent, és ennyiszer 10k. Így már pillanatok alatt összejön a forgalmi korlát sokszorosa.
Mikor bementünk a T-pontba, hogy forgalmi adatokat kérjünk, fél órán át dolgozott a gép a lekérdezésen. (Érdekesebb a sztori, de nem tartozik szorosan ide.) Jó 30 oldalnyi nyomat lett belőle.
Szerintem érdemes utánanézni, hogy van-e a teljesz ÁSZF-ben utalás ilyesmire, és ha nincs, akkor jogszerű-e az eljárás.
4tuna · http://veletlenek.blog.hu/ 2009.02.19. 10:53:17
Egyébként a zindex címlapja 1-1.5 Mb szokott lenni, ha simán használod...
mazsolina 2009.02.19. 10:54:44
na mindegy, marad a upci, bár sikeres így sem lehetek:)
pécsisrác · http://rudywaltz.hu/ 2009.02.19. 10:54:56
küld sms-t ha felénél jársz és küld ha felhasználtad az egészet (elég könnyű észre venni)
én úgy használtam el a 3 gb-ot hogy hallgattam netes adást (heti két órát) meg néhány programot letöltöttem. Szóvel csakúgy nem tünik el (persze ha átléped a határt utána durván megsarcolják - de ezért hívják korlátos internetnek)
@Calogero: van - pl a t-mobilnál is (cask feltöltős kártyás telefonhoz lehet igényelni)
P.Z. 2009.02.19. 11:00:00
Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2009.02.19. 11:00:23
kadaj01 2009.02.19. 11:01:24
Mellesleg, nem kell torrent a szaros 13GB eléréséhez.
Ja, meg a T-nél van opciós korlátlan lehetőség, ha azt megkötöd, akkor lesz 60e a kötbér 30e helyett! Szóval ebben a mesében valami nem igaz.
halby 2009.02.19. 11:07:11
zsoci 2009.02.19. 11:10:37
T-mobile ügyfélmegtartási osztály. Ők rendelkeznek jelentős hatáskörrel ezekben a kérdésekben. Szerintem a Te tartozásodat még kezelhetik.Itt kezelhetik a méltányossági kérdéseket.
T-mobile behajtási csoport. Ők tehetnek valamit a fennáló tartozásod kezelése ügyében.
A kapcsolatot pedig személyesen vedd fel a budafoki úti központi üfszolgon.
A probléma gyökere két dolog lehet:
1, valamilyen ad-ware vagy vírus mászott a gépedre és a tudtodon kívül forgalmaz össze-vissza. Ez a legvalószínübb.
2, A géped wifi-én keresztül tudtodon kívül megosztod az internetedet.
Mondjuk jó lett volna ha mindkettőt észreveszi a "számítógépes" cég.
Sajnos mióta a jó kis Westelből T-mobile majd Matáv lett azóta ezeket az arcátlan elveket valja a kötbér, flmondási díj és egyébb " büntetés" vonatkozásában. Nekem rengeteg ott dolgozó barátom menekült el ettől a cégtől az átalakulás óta , mert nem bírják az pusztítást amit a Matáv csinál. Kár értem mert a Wetel tényleg komoly partner volt, ezek már nem azok.Dehát biztos megérte a DT-nek hogy feláldozza a kiemelkedően nyereséges mobil cégét a döglődő , halálra itélt vezetéskes cégének a megmentésére.
autósmotoros 2009.02.19. 11:11:16
anarch 2009.02.19. 11:11:45
Olyat nem fog kapni, hogy mit nézett. De azt viszont öt (tíz?) évre visszamenőleg eltárolják, hogy adott 15-60 perces időintervallumban (szolgáltató függő) az ő SIM-jén konkrétan hány byte vándorolt át. A teljes forgalom, protokolloktól függetlenül.
Ebből mondjuk ki lehet böngészni, hogy van-e olyan időben forgalom amikor nem volt mellette senki, mikor vannak csúcsok, van-e valami gyanús háttérforgalom ami mindig ott van, stb.
Circus 2009.02.19. 11:14:28
basszus, nekem Pannon működik éppen így, kb 5-10 percenként levág itt a Dunántúl közepén. Kíváncsi leszek a számlámra...
nihill 2009.02.19. 11:14:56
Hónap végén vettük, mondták hogy arra a hónapra arányos törthavi forgalmunk lehet csak, de úgyis jön majd róla SMS 80%-nál.
Másnap jött is... arról hogy meghaladtuk a 4GB forgalmat.
Telefon az ügyfélszolgálatra, ahol hamarosan kiderült, hogy nem 4GB volt a forgalmunk, hanem az 5GB-os csomagnál fixen "4GB blabla" tartalommal megy ki a figyelmeztető SMS, a kezdő tört hónapban is, mert azzal külön nem foglalkoznak.
Hájtekk :)
zsoci 2009.02.19. 11:15:49
pécsisrác · http://rudywaltz.hu/ 2009.02.19. 11:16:51
tehát youtube-ozhatsz küldhetsz át msn-en cuccot meg homár tudja.
De NEM torrentezhetsz. (bazz a szélessávú internet normál használtata a p2p őőőő legalábbis ezt mnodják -én nem én sohanem nekem nnics is gépem, egy barlangba lakok és gyertyát használok)
MintaMókus 2009.02.19. 11:17:11
Egyébiránt nem hiszem el. nyilván 1-2 fontos részlet kimaradt a levélből. A t-mobil mindig foglalkozik az ilyesmivel, és roppant engedékenyek. Tehát nem hisztizni, szépen kérni, tértivevénnyel levelezni, nhh-t megkeresni.
halby 2009.02.19. 11:19:51
Meglehet ez "összeesküvés elmélet" de a teló minden "szart" külön megmér, ez a számláló ("adathívás") nullát mutatott!
nekemj 2009.02.19. 11:28:55
Az egyik munkahelyemen is volt elég sok kollégámnak problémája ott a pannon-os mobillal.
A helyzet az volt, hogy az egyiknek a gyereke folyamatosan kapott sms-ket reggel és késő este, úgy hogy ő nem is kért semmiféle szolgáltatást. Aztán kiderült, hogy ezek olyan sms-ek, amiért fizetni kell, hiába nem vette igénybe a szolgáltatást. A másik kollégám is így járt, a lánya telefonját használta és kapott rá mindenféle sms-t aztán bement a szolgáltatóhoz, hogy ezek milyen sms-ek és kiderült, hogy az interneten beregisztrálták különböző szolgáltatókhoz, a regisztrációhoz, csak egy telefonszám kellett és így elérték, hogy napi 1000-2000 ft-ot gombolt le tőle a szolgáltató.
Az ügyfeles azt mondta, hogy biztos a gyerekek regisztrálták be magukat valahova, de a másik esetben már akkor jöttek az sms-k amikor a gyerekének egy telefont adtak. Valószínűsíthető, hogy az iskolai társak szórakoztak velük, de könyörgöm, milyen dolog, az hogy valakinek tudom a számát és kért tudok ezzel okozni neki. Az nem megoldás, hogy ha kapok egy sms-t akkor rögtön megyek be egy ügyfeleshez, főleg,hogy ezek az sms-ek többnyire éjszaka érkeztek. Amikor visszamentek együtt, hogy tisztázzák a problémát már egy kis csoport állt az ügyfeles előtt hasonló gonddal. A baj egyik forrása az lehet, hogy ezekből az sms-ekből a szolgáltató is kap pénzt, így nem áll érdekében biztonságossá tenni az ilyen szolgáltatásokat.
PJoe 2009.02.19. 11:30:48
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.19. 11:34:09
"rendes havi szamlak erkeztek egeszen szeptemberig"
szoval az az 1 augusztusban
mas erdemlegest nem tudok hozzatenni:DD
mert nincs mobilnetem:D
mert nincs ra szuksegem:DD
sic
amatőr 2009.02.19. 11:34:39
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.19. 11:35:31
Boo 2009.02.19. 11:36:35
Dr Kangörény 2009.02.19. 11:36:55
zsoci 2009.02.19. 11:37:15
Mi lenne ha először érdeklődnétek ?
Lord_M_ 2009.02.19. 11:46:21
jelenleg 19 nap telt el a hónapból. 1.3GB nál járok.
(igaz ebben van egy XP SP3 letöltés is ... 300 MB)
igaz haon.hu nincs a kedvenc helyeim között (még sose jártam ott :) lehet hogy sikeres már nem lehet emiatt sosem)) ... mindenesetre érdemes odafigyelni a forgalomra.
Szóval azért érdekes a "pillanatok alatt 8GB" fogyasztás... igaz youtube és online rádió sincs a repertoárban...
kéremszépen mint mindent ezt is ésszel kell használni.
Viszont egy Hírk. felügyeletet meg egy fogyasztóvédelmet megér a történet. + megkérdezni a férjet hogy mi mást tud még beírni a címsorba a haon.hu-n kívül... a HAON oldala ha tényleg 1.7 mega akkor napi 100 page reload kell hozzá hogy 5GB-t összejöjjön - nem lehetetlen ... igaz ez a hónap minden áldott napján ...
hjahh... az emberek ráérnek... :)
eami 2009.02.19. 11:46:41
YaniMan 2009.02.19. 11:51:23
@Hurrá Torpedó: Nem számolok utána, biztosan igazad van. Akkor ez jelen helyzetben tényleg tárgytalan.
Nekünk azért gondot okozott, mert a gépekben 30MB-os forgalmi korlát van (amit normál esetben meg sem közelítenek).
phaidros 2009.02.19. 11:51:38
ajánlom a Fogyasztóvédelmet, és a Nemzeti Hírközlési Hatóságot. Keményen megfingatta a T-szart velük egy barátom, szinte vigyázzba állva sírtak a végén. :)
Egyébként aki T-vel szerződik, sikeres ember nem lehet. :(
xahib 2009.02.19. 11:53:42
- wnw kötbér a NET szolgáltatásra (hogy 12 hónapig nem váltasz díjcsomagot)
- készülék kötbér, hogy nem mondod fel a szolgot 12-24 hónapig (ez meg a modemre)
ezektől olcsóbb a havidíj, és a vásárlási díj
Ha egy néven több előfizetés van, és az egyiket nem fizetjük be, akkor az összes tiltásra kerül, hiszen a tulajdonos nem fizet...
más:
A windows frissítésekkel mi van? Nemrégen jött egy windows frissítés, ami több mint 200 MB volt, asszem .NET 3.5-ös. Vagy Outlook express-szel letöltjük és továbbküldjük a vicces videókat, aminek darabja manapság 4-5 mega... vagy feljebb említették youtube, vírusupdate, vírus, stb...
A küldött ÉS a fogadott adatmennyiség számít!
A történet télleg nem kóser, segít a T-s haver, de nem eléggé, lopják a mobilinternetemet... Szintén említették már, hogy a rendszer 2 smst küld a kártyára, a fél és teljes adatforgalomnál. A programban ezt megteccett nézni? Szerintem benne van, hogy a hölgy és az ura messze vannak a számítástechnikától. Ezt be kellene ismerni. Olyan nagyon nem akarom védeni a T-t, mer egy szétcsúszott banda, de először a saját házunk táján nézzünk körbe.
kulup 2009.02.19. 11:55:28
gaborm · http://gaborm.blog.hu 2009.02.19. 11:56:32
Amit valaki fentebb írt, hogy feltöltős mobilnet egyenlege hirtelen -14K Ft-ra csökkent, azt nem tudom értelmezni. Ha nincs egyenleg, hogy lehet a szolgáltatást használni? Ha meg egy feltöltős kártyánál minuszba lehet menni akkor maga a feltöltős kártya értelmét kérdőjelezi meg a szolgáltató.
phaidros 2009.02.19. 11:59:13
gaborm · http://gaborm.blog.hu 2009.02.19. 11:59:15
villam76 2009.02.19. 12:00:44
bounty123 2009.02.19. 12:02:48
halby 2009.02.19. 12:09:13
halby 2009.02.19. 12:13:11
xahib 2009.02.19. 12:15:35
mazsolina 2009.02.19. 12:21:54
Még a homárt sem tudtam olvasni, csak a mhelyről:)
mazsolina 2009.02.19. 12:23:05
nekemj 2009.02.19. 12:33:32
Mindenkinek: az hogy a beleegyezésed nélkül tudnak a számládról leemelni pénzt az gyakorlatilag lopás, ha ezek után azzal jönne az ügyfeles, hogy tiltsam le, akkor ez enyhén szólva is nevetséges.
Sehol sincsen benne a szerződésedbe, hogy ha nem akarod, hogy lopjanak tőled, akkor tiltsd le az emelt díjas szolgáltatásokat.
Ilyenkor felmerül az emberben, hogy normális, aki azzal érvel, hogy nem tiltotta le a tulajdonos.
Másodszor is leírom, felnőttről is szó volt, aki pedig biztosan tudja,hogy nem vett igénybe semmilyen szolgáltatást.
átlátó 2009.02.19. 12:39:20
Tavaly megrendeltem a korlátlan opciót. Szkájp,rádiózás is megy időnként és erőteljesen jútyúb, meg minden egyéb csemege. Eddig csak térerő problémákat, "ledobálásokat" és időnként letöltési sebesség lassulásokat észleltem, ezeket se gyakran. Amikor már nagyon zavar, akkor a lefedettségi csoport felhívásával 30/930-97-43, vagy az 1-265-97-43 megbeszéljük a megbeszélnivalót és úgy vettem észre, hogy igyekeznek. Maulik Mónikával kedélyesen el tudunk beszélgetni az átláthatatlan problémákat is. :) Mindenesetre megvakargatják a fülem tövét és ezzel együtt összeségében nálam rendben van a T-mobil.
ATS 2009.02.19. 12:43:45
Netet is használom, több kártyám is van.
Nem mondom, hogy kizárt a téves számlázás, de legyünk realisták, a szolgáltatók nem az ilyen jellegű lehúzásokból élnek meg.
Valószínüleg (mint legtöbb esetben) a felhasználóval van a gond, a hozzá nem értés sok fejfájást okozhat.
semmiho 2009.02.19. 12:43:53
Lord_M_ 2009.02.19. 12:45:23
Másfelől : az ügyfelek egy része hazudik, tény, de sok nem azért mert éppen mindent le akar tagadni, hanem mert nem is tudja hogy mit tagad. Lásd youtube videók. (pfúj de illegális vagyok - dirr egy pofon nekem) - de szoktam eltenni youtube-ról megnézett videót. (figyelem! nem a mobilnettel, otthon lóg a falból a upc) ... és némely videó méreténél 20-30MB is simán megvan... nahh itt kezdődik pl a fogyasztás. És ugyan miért kéne a felhasználónak tudnia hogy egy - egy oldal megtekintése, illetve egy ilyen online videó mekkora méretet foglal el ? - Szóval hazudnak tény, csak nem feltétlen rosszindulatból.
Közben eszembe jutott : Amikor vettem a mobilnetet (ez is T) akkor kaptam ÁSZF-et, meg minden mást... + a bent ülő hölgy (Kedves, okos, értelmesen kérdezett és válaszolt) elmondta hogy a 3GB csomag napi 5 órás net mellett elég kb. (30 nap esetére).
azaz 600 óra, óránként 5.12MB forgalom
Mindenesetre, azt nem tudom hogy mennyire kell tárolni a forgalom miben létéből származó dolgokat... de tény, hogy egy olyan cégről beszélünk, ahol egy másik szolgáltatás esetén ezt megteszik. (telefonszámok, mikor , meddig, mennyiért... akár részletezve)
lehet hogy temérdek tárhely és fejlesztés az adattárházban erre még egy halom adatot tárolni... de mindenesetre lehet érdemes lenne valamit kitalálni... hümm hümm...
Walter Melone (törölt) 2009.02.19. 12:47:27
Itt a cím ahol meg lehet tenni:
www.nhh.hu/?id=hir&cid=4891&mid=2027&lang=hu
RaveAcE 2009.02.19. 12:47:28
Nekem a pannon tárcsázó progi számolja a forgalmat. Pofára esnének, ha át akarnának verni.
2009.02.19. 12:48:44
Na, kiírtam én is a dühömet. Franc az egész társaságukba.
Sziasztok. :)
anarch 2009.02.19. 12:59:19
Hubikaaa 2009.02.19. 12:59:36
Csak azért, mert a www.noklapja.hu főcímének az oldala 2,6 Mb... most már lehet számolgatni.
Lunitari 2009.02.19. 13:02:34
lifelike 2009.02.19. 13:05:37
szurkolok a levélírónak, hogy bizonyítani tudja az igazát
ennek esélye konvergál a nullához, tudom
bárkivel megtörténhet
ezek a multik ilyenek
engem is szopattak már meg
a felügyelet meg leszarja, kapnak ajándékokat, nekik annyi elég
Manyizga (törölt) 2009.02.19. 13:07:32
www.skweezer.com/
Kivesz képet/zenét/videót. Beállítható.
pernyekergető 2009.02.19. 13:08:44
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.02.19. 13:09:50
EÖ (törölt) 2009.02.19. 13:14:09
A Tisza végig apad. Záhony és Tiszalök-alsó között, valamint Kisköre-alsó és Tiszaroff között
alacsony, máshol közepes vízállású.
A Duna Engelhartszellnél 378cm, apad.
Kis faszenesek találkozása tilos.
Lunitari 2009.02.19. 13:15:58
pernyekergető 2009.02.19. 13:28:20
Lunitari 2009.02.19. 13:38:11
Lesből Támadó Szárítókötél 2009.02.19. 13:39:24
Te valamivel kevered: a forgalmi adatok rögzítéséről az Eht. 157. §-a rendelkezik, az ott meghatározott határidőkkel. Sehol sem szerepel az, hogy az adatforgalom kapcsán bármit is rögzíteni kellene a látogatott oldalakról, IP-címekről.
A számlamelléklet (Eht. 142. §) pedig csak a hívásokra vonatkozik. Egyébiránt megjegyzem, hogy a díjszámítás helyességének ellenőrzéséhez amúgy sem szükséges a látogatott oldalak/IP-k rögzítése, mert az adatforgalom ellenértéke nem ezektől, hanem a forgalom nagyságától függ.
Lesből Támadó Szárítókötél 2009.02.19. 13:43:23
Lesből Támadó Szárítókötél 2009.02.19. 13:47:08
A valóság az, hogy a kedves ügyfél cseszik elolvasni az üzenetet és ész nélkül küld vissza mindent. Az általad írott esetben bizony a gyerekek visszaküldték az SMS-t.
(Esetleg még az lehet, hogy a hívószám előző használója regisztrált, de azért is érdemes ilyenkor a szolgáltatóhoz menni, mert az továbbítja a tartalomszolgáltatónak a panaszt, azok pedig ilyenkor jóvá szokták írni a forgalmat. Mottó: néma gyereknek az anyja sem érti a szavát.)
Lesből Támadó Szárítókötél 2009.02.19. 13:54:41
2007-ben kb. 200 ilyen, emelt díjas SMS-sel kapcsolatos panaszt válaszoltam meg, melyeket egytől egyig olyan felnőttek küldtek be, akik tudták, hogy nem vett igénybe ilyen szolgáltatást. Jah, hogy a Jambánál ő regisztrált a weboldalon és a híváslistájából kiderül, hogy vissza is küldte a megerősítő SMS-t? Egyszerűen szartak elolvasni a felhasználási feltételeket, melyekben egyértelműen le volt írva minden. Az ő bajuk.
A kedvencem: ügyfél egy újsághirdetés alapján regisztrált és arra hiavtkozott, hogy nem volt benne a hirdetésben, hogy ez egy előfizetős szolgáltatás. Megnéztem az újságot: a hívószámtól 2 centire volt olvasható betűkkel, egyértelműen, hogy ez egy előfizetős szolgáltatás és hogy hetente mennyibe kerül.
Azt mondom, hogy aki hülye és/vagy felelőtlen, az fizessen; ezen tulajdonságok pedig életkor-függetlenek: egy 14 éves kamasz és 32 éves felnőtt közt semmi különbség nincs, a tapasztalataim szerint.
pernyekergető 2009.02.19. 14:01:15
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.02.19. 14:12:01
Utana szamolni nem fogok mert feltehetoleg nem az a nagysagrend de azert a korlatos elofizuknal arra is erdemes figyelni, hogy egy nyitva hagyott bongeszo is rendes forgalmat general eszrevetlenul. Pl. az index fooldala 29 percenkent ujratoltodik, a merete nagyjabol 1.5M. Ez naponta 75M forgalom, havonta 2.2G. Nyilvan senki nem hagyja egy honapig folyamatosan ugy, de 10-15 bongeszo fulon (vagy ablakban) ott maradhat par orara par ilyen onfrissito oldal, ami egy 5G-s elofizu eszrevehetoen nagy reszet el tudja hasznalni. De ez csak egy megjegyzes, nem a fenti panaszhoz kapcsolodik.
merta-X 2009.02.19. 14:23:24
ittazaki 2009.02.19. 14:28:15
Tipp:A szgépre telepitett t mobil szoftver forgalomszámlálójára hivatkozva lehetne "alkudozni"a szolgáltatóval.Erre persze az lesz a válaszuk hogy :Az csak informácoi jellegü,nem a tényleges forgalmat mutatja.Na erre válasz:Az önök központi forgalomszámlálója (ami alapján problémáznak)mit is mutat.JAAA..az hiteles mi?Ha igen akkor megkérdezni:Ha én a hozzáférést egy külön szoftveren kersztül kapom akkor az abban található számlálót miért nem lehet hitelesnek tekinten...
Na... hasonlo levelezés(szigoruan!hogy nyoma legyen)után kb 1 év ping-pong és lerendezhető a per.Ha a tré hajlik a megegyezésre akkor azonnal rájukperelni az esetleges elmaradt fontos telefonhivások által elmaradt bevételek...stbösszegét.
bumburnyák 2009.02.19. 14:35:23
##értelmesen kérdezett és válaszolt) elmondta hogy a 3GB csomag napi 5 órás net mellett elég kb. (30 nap esetére).
azaz 600 óra, óránként 5.12MB forgalom##
Ezt Te mondod, vagy a hölgy mondta?
30*5=600??? sztem inkább 300
3G=3*1024=3072 MB 3072/150=20.5 Azaz napi 20 MB ebből 13 haon oldal jön ki naponta ...
A vodkafon inkább azt csinálja, h nem küld számlát. Majd, miután elmaradásod van, lassítanak, kikapcsolnak. Néhány alkalommal, reklamálásra küldik a számlát. De miért is kellene az ügyfélnek a számláért könyörögni?
Nehogy bárki is azt higyje, hogy gáláns szolgáltatók vannak.
villám: Lehet, h az ügyfelek egy része hazudik (sőt: lop/csal/gyilkol/kábszermaffia), de a szolgáltató azért szolgáltató, hogy szolgáltasson és ne feltételezzen! Hogy a gatya essen le róluk! Mert én meg azt feltételezem róluk, hogy gazemberek és csak a pénzem kell nekik.
Azt hiszem a társadalom jól járt, hogy máshol dolgozol.
moli 2009.02.19. 14:38:54
jelen havi internetforgalmam ~860gb eddig. ES?
moli 2009.02.19. 14:52:33
tudni kell hasznalni a perszonalis kompjutert.
moli 2009.02.19. 14:54:20
moli 2009.02.19. 14:56:51
moli 2009.02.19. 15:48:40
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.02.19. 16:39:10
Remélem irónia akart lenni a haon-nal pillanatok alatt összejövő 5 GB! Azért több, mint 3000-szer kell lekérni azt az 1,7 megát!
@zsoci: @Boo: meg a többiek! Ne áltassuk már magunkat azzal, hogy a szolgáltatónál nincs nyilvántartás arra vonatkozóan, hogy mit böngészünk! Mit gondoltok, a rendőrség kitől kéri be ezeket büntetőeljárás során, a NASA-tól?
Aki meg a fogyasztóvédelmet meg a NHH-t ajánlgatja, az maradjon már csöndben kicsit! Fogyvédelem elküldi a rákba első válaszlevelében, hogy nem hatásköre, a NHH meg jól megsarcol eljárási díjjal, aztán izgulhatsz, hogy a vízfejűek mit határoznak...
Lesből Támadó Szárítókötél 2009.02.19. 17:00:04
Akármennyire is hihetetlen, a szolgáltatónál nincs meg, ki mit nézett. Amire te gondolsz, az az, hogy a weboldal üzemeltetőjétől megkérik az IP-t, az IP-ből pedig a netszolgáltató megmondja az előfizetőt.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.02.19. 17:21:29
Na végre, hogy megint kevésbé lettem hülye! Kösz. :D Oszt még én puffogok, miko megy a tudatlan eszet osztani. Sünt nekem!
nekemj 2009.02.19. 17:44:53
Itt a lényeg, hogy veled is megcsinálhatja valaki és nem tudsz ellene semmit sem tenni, mert az nem megoldás, hogy letiltasz mindent, az max. annak megoldás, aki belenyugszik abba, hogy bárki átb*szhatja.
Hol itt a fogyasztóvédelem? Nem hiszem el, hogy ez törvényes lehet, de azért még ezek után is írjon be valaki,hogy igen az ügyfél volt a hülye.
Legközelebb az lesz a megoldás, hogy tiltsa le a telefonszámát is, nemmmmm?????
Hogy lehet ilyen hülyeségeket írni? Ha igénybe akarok venni valamit, akkor az nem megoldás, hogy azzal kezdem, hogy letiltom egy részét, mert a szolgáltatóm nem ura a dolgoknak.
sonran 2009.02.19. 18:07:03
Másodsorban minden szolgáltató mérőrendszerét az NHH (Nemzeti Hírközlési Hatóság) hitelesíti és és ellenőrzi rendszeresen.
Harmadrészt a szolgáltató nem tarthatja nyilván, hogy ki milyen oldalakat látogat, de a részletezőn minden egyes csatlakozás időtartama és a közben felhasznált adatmennyiségnek szerepelnie kell.
Happymom 2009.02.19. 18:13:34
Köszönöm szépen a segítő hozzáállásodat!
Azt hittem, hogy a homáron segíteni fognak az emberek, és nem kifigurázni és mégjobban belémrúgni.
A férjem nem tud számítógépezni, és a napi híreket szokta elolvasni az interneten (haon), ami kezdőoldalnak van beállítva, így csak az egeret kell görgetnie.
Kívánom, hogy veled is hasonló szemétség történjen, és akkor te is ilyen segítséget kapj, mint amit te adsz nekem.
Csalódtam ebben az oldalban, és a hozzászólókban is!!!!!!De hát ezért tart itt ez az ország ahol tart.
Happymom 2009.02.19. 18:21:08
Nem volt lassulás. Többször volt olyan, hogy megszakadt a kapcsolat bizonyos hibakódra való hivatkozással. Ekkor szgép. újraindít, és akkor működött.
600kb= 600 Mb bocsi, ezt elírtam..
Jah és mivel ez egy USB stick nincs modem, se router.
Happymom 2009.02.19. 18:24:34
Jah, akkor ha minden hónapban ugyanannyit internetezünk, akkor az egyik hónapban miért jön ki 82 ezres számla, a másikban meg 2 GB sincs??????,
xahib 2009.02.19. 18:25:58
Ez rám is igaz természetesen...
Happymom 2009.02.19. 18:40:38
Úgy látom jól kioktattak téged a W-nél. Nem hazudok. Azt írtam, hogy nem értek egyet az adatforgalom mennyiségével, ezért kérem, hogy bizonyítsák. Ha be tudják bizonyítani, hogy tényleg az én gépemen lett generálva (vírus stb. miatt, bár azt is megnézettettem a szgépes céggel, nem volt rajta), akkor adjanak részletfizetést.
Úgy látom itt sok ember nem tud olvasni, vagy ha mégis nem érti, hogy mit olvasott. Rendre félreírtok dolgokat... Tanuljatok meg olvasni.
xahib 2009.02.19. 18:55:08
1. üfszolgnak jelezni a problémát, vizsgálják ki, kinek a hibája a magasabb adatforgalom
2. ha az ügyfél hibája, akkor kedvesen értetlenkedni, határozottan elutasítani, és kérni segítségüket a megoldásban vagy alkudozni (pl. az üf és a szolg hibája 50-50 %-ban, eszerint vállalni a költségeket)
3. ha ezt is elutasítják, keményebb, de nem bunkó hangvételű levél, kiemelni, hogy régi ügyfél, több elöfizetéssel, stb, és itt lehetne bevonni a HOMÁRT
Utólag pedig egy rendes informatikust keresni, olyat aki nem csak annak mondja magát, hanem ért is hozzá. Adatforgalmat figyelni, vannak progik, amik jeleznek X adatmennyiségnél.
Határozottnak kell lenni és kitartónak. És természetesen őszintének, akkor hamarabb segítenek. Melyik kérésnek teszel eleget inkább?
- Legyen kedves segíteni, mér ilyen magas a számlám?
- Miajókrrrvaanyádérszámlázodkiajövöhetetisbammeg?????
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.02.19. 19:09:23
az ország azért tart itt, mert az emberek nem járnak utána mit is fognak csinálni, nem olvassák el, mit ír az ászf, nem tudják mire szerződnek, nem tudják az eszközt használni stb, ahogy ezt a többség megírta
velem nem történik ilyesmi, mert mielőtt bármire leszerződök, elolvasom amit lehet, megtudom mi hogy működik, és ha problémám van, magam oldom meg, mert rajtam kívül a kutyát nem érdekli
"Miután alaposan átolvastam az előfizetői szerződést (4 db oldal) semmi erre vonatkozó részt nem találtam. Kizárólagosan a T-Mobile weboldalán lehet ezt megtalálni, de amit az ügyféllel az előfizetői szerződés megkötésekor a boltban aláíratnak, ez nincs benne, valamint a további mellékletek sem, azaz nem bocsátják rendelkezésére az ügyfélnek a tényleges szerződést, csak butított változatát, amit ha végig olvas az ügyfél sem talál erre való utalást, így valójában nincs is tisztában vele, hogy mit íratnak alá." ezt meg nem én írtam.
de én csak egy hülye kötekedő vagyok, akinek nincs mobilinternetje, több mint 200 ezres tartozása
1edinick 2009.02.19. 19:24:38
Napi, sőt ha jól emléxem (most nincs előttem számla) csatlakozásonként van az adatforgalom a számlán...
Vagy ez csak nekünk nagycégeseseknek (Matrix2) van? Nemhiszem, hogy csak a 4 számjegyű (VIP) ügyfélszolgálathoz tartozók kapják.
Nekem 5G-s netem van a T-nél, küldenek sms-t 80% és 90%-nál (elvileg, mert soha nem sikerált még 1Gforgalmat se csinálnom, pedig használom nap mint nap) és látom a számlán minden csatlakozásom.
És hogy segítsek is, ne csak beszóljak :$
Adatforgalom számlálóval elvileg rendelkezik a csatlakozóprogram is (USB-s stick tárcsázója) tessen minden lecsatlakozás előtt ellenőrizni, esetleg excel fájlt készíteni belőle kapcsolatidővel. (én mondjuk N95-ön át netezek, nokia tárcsázóval, ott van)
Xezs 2009.02.19. 19:30:17
vprof 2009.02.19. 19:43:47
"5gb-ot simán kicsavarsz webes fórumozással 1 hét alatt, csak sűrűn kell irogatni... tom, mert majdnem rászaladtam én is..."
Nem tudom. Nekem Vodás korlátlan netem volt másfél évig. Letölteni csak nagyon visszafogottan használtam, inkább csak böngészésre, levelezésre.
Volt azért egy-két netes videó, meg persze e-mail-ben is küldték a hülyeségeket, ennek ellenére a forgalmam szinte sosem lépte át az 500MB-ot.
Az első év letelte után le is vetettem 1G-re a limitet, így megspóroltam havi 2000-et, és még így is kijöttem a keret feléből.
Januárban elköltöztünk, itt meg csak GPRS van, ami halál, így nagy nehezen áttetettem beszéd alapúra (júliusig hűségidőm van), és helyette beköttettem egy 2 megás korlátlan kábelest. Ez is fényévekkel gyorsabb, mint a mobil, és legalább valóban korlátlan.
Nem beszélve arról, hogy nekem a legnagyobb problémám inkább a szolgáltatás megbízhatatlansága volt. Számtalanszor hívtam az ügyfélszolgálatot, hogy nem kapcsolódik, ledob, lassú stb.
Mindamellett jó lenne a mobil net, de egyelőre még nincs elég jó 3G lefedettség, és ha forgalom alapú az elszámolás, rohadt drága is.
xahib 2009.02.19. 19:49:04
Erről pl kevesen tudnak, magánszemélynek ingyenes volt valaha.
EHR - elektronikus hívásrészlezető, ügyfélszolgálaton bekapcsolják, anélkül nem megy.
A data forgalmakat meg tudom nézni csatlakozásonkénti bontásban.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.02.19. 20:49:16
Az olvasási nehézségek, a rosszindulat, a beíró fikázása erősen jelen van az oldalon, ismét bizonyítottad, hogy nem vagy túl körültekintő, hisz ha megnyitsz néhány posztot és megnézed a hsz-okat, tudod, hogy jó eséllyel cincálják szét a panaszost (is).
Természetesen szurkolok, hogy reklamációdat elfogadják és ne kelljen kifizetned ezt a rengeteg pénzt, de nehéz ügy ez.
helloblog 2009.02.19. 20:59:07
www.t-mobile.hu/lakossagi/mobil_szelessav/hasznos/adatforgalmi
tessék, még a honlapjukon is fent van a szolgáltatás, ami ingyenes és automatikus. Még csak pénzt sem kell áldozni arra, hogy tudjam, hol tartok. Aki ezt sem vette figyelembe, nem kérdezte le, és aztán agyba-főbe töltögetett, aztán meg nem fizetett, az ne hepciáskodjon.
bluecat2007 2009.02.19. 21:01:50
Az internetforgalmat lehet ellenőrizni, G betű a 1730-ra sms-ben és válaszüzenetben megküldik hol tartasz. Igen, valóban 54 forintba kerül, de talán megéri hogy elkerüld a kötbér-fizetést satöbbit.
Az ÁSZF-ben benne van, hogy az NHH-hoz és a Fogyasztóvédelmi Felügyelethez fordulhatsz panasz esetén.
Az azonnali felfüggesztés nem stimmel, ott valami kimaradhatott, a T-mobile nem teszi rá behajtás miatt a felfüggesztést sehova azonnal, magas forgalom miatt is ad egy hét haladékot. Egyezkedni mindenképp tudsz, és addig tedd meg míg át nem adják az ügyet behajtócégnek mert nekik már hiába mondod. Tehát lépj minél hamarabb, 1430, kérdezd meg hova tartozik az ügyet és kapcsoltasd az illetékes csoportot.
Az első hónapban egyébként valóban törthavi számlázás van, erről az üzletben az eladónak tájékoztatnia kellett volna téged, megoldás: üzletpanasz, de ezek szerint csak sikerült valahogy megalkudni...
Sok sikert, lépj minél hamarabb, mondom míg a T-mobile-lal egyezkedhetsz!
CID 2009.02.19. 21:24:54
CID 2009.02.19. 21:27:44
Secnir 2009.02.19. 21:38:22
1 cikk 14 kb.
1 komment 2.5 kb.
ha mondjuk elsőzöl, és minden 5. után frissítesz, az 200 kommentnél:
a=14
b=5*2.5
tehát
for x=1 to 40
z=z+a+(x*b)
x=x+1
azaz egy ilyen sima omár végigolvasása neked 6710 kb, azaz 6.7 mega.
ejha, hö.
bocsi, plusz 40*50 kb. flash és egyéb tartalom, ha indulatú vagyok, az plusz 2 mega.
8.7
ez egy autozz.blog meg egy bkvfigyu meg totalcar (ott vannak képek igencsak, minden frissítésnél betölt)
napi 100 mega csak az alapinfók felcsipegetése. és még nem néztem youtube, meg index meg a torrent még elsenem indult.
plusz ha IE szarul van beállítva, ötpercenként frissít alapértelmezettben, ha háttérben fut akkor is.
szvsz simán öszejöhetett az 5 Gb.
nekem pölö az lg-live-0.9.4.iso 3.1 Gb, vagy egy akármiéyen más distrib, és akkor még az asszony nem is szórakozott a saját gépén...
igaz, adsl van...
Jegkoko 2009.02.19. 21:44:35
CID 2009.02.19. 21:45:07
Secnir 2009.02.19. 21:53:59
pedig tök logikus voltam. ennél egyszerűbb rutint csak c-ben lehetne írni. igaz, tovább tartana.
Secnir 2009.02.19. 21:55:01
FwM / Arlene 2009.02.19. 22:06:49
CID 2009.02.19. 22:42:36
Még mindig nem értem, hol van emberkénél a 15 GB ?
Almatlan Jozsi 2009.02.20. 00:14:27
Allitja-e a panaszos, hogy o nem kapott ertesitest arrol, hogy tullepte a forgalmi korlatot?
Igaz-e az, hogy a T kuld ertesitest ha valaki tullepi a forgalmi korlatot?
Kerdezte-e a panaszos a T-t, hogy miert nem kapott SMS-t a tullepesrol egyetlen honapban sem?
Biztos-e az, hogy az USB stick szoftvere valoban nem tartalmaz forgalmi szamlalot, illteva az ugyfel semmilyen modon nem tudja merni a forgalmat? SMS-ben sem lehet a forgalmat lekerdezni?
Ezekrol a dolgokrol kellene informalni targyilagosan es nem mellebeszelni. Tul sok a nyitott kerdes, ezeknek utana kene jarni. Ugye nem akarasnak nyoges a vege.
Eddig levelirasrol olvasgattam, kimaradt az a resz, hogy az ugyfel bemegy a T-hez es szemelyesen nez utana, hogy mi van. Ez miert nem tortent meg? 230 e Ft nem er annyit, hogy ha kell az igazgatohoz is elmegyek? Mar elnezest...
Azt hiszem a tudomanynak a viktimologia terulete foglalkozik az ilyen tipusu emberekkel akiket valamilyen modon uldoz a baj, de ok soha nem hibasak es nem ertik miert oket veri a sors.
Nekem kikuldtek egy levelet, hogy 300 fontot fizessek be mert ennyi gazt fogyasztottam. Normalisak ezek? Azonnal folhivtam oket telefonon es kikertem magamnak a teves szamlazast es valoban kis beszelgetes utan rajottunk, hogy tevesen rogzitettek a bediktalt merooraallast, es javitottak 74 fontra egyuttal plusz harom het fizetesi haladekot is kaptam. De ha elkezdtem volna levelezgetni azt hiszem meg ma is megoldatlan lenne ez ugy es csak irogatnank egymasnak.
Megdobbent, most erEDEti izzel 2009.02.20. 02:31:22
A torrent oldalak nezegetese olyan alacsony forgalmat general, hogy csuda, hiszen csak szoveg van meg kommentek.
Ha viszont torrent klienssel kacerkodik, no az az irgumburgum ;)
Gyanitom, hogy talan a ferje megismerkedett az URL sorban bizonyos online media tartalmakkal, pl. autoversenyt nezett (termeszetesen).
Mindemellett blabla, es hajra T csoport-hoz szegodott netezok.
Csupa jot kivanok!
ge-za (törölt) 2009.02.20. 06:57:30
Tudom én nem vagyok sikeres,mert vodás előfizetésem van,de ilyet ők nem is csinálnak!!!
Egyébként pedig menj be és kérd a panaszkönyvet,hidd el rögtön más lesz a leányzó fekvése!
starbuck83 2009.02.20. 09:41:15
Nagyon durva story, egyértelműen látszik, hogy a kedves ügyfél a ludas. Olyan dolgokat kér számon illetve nehezményez a T-Mobile-lal kapcsolatban, amelyek benne vannak az ÁSZF-ben, az meg hogy nem nyomják az orra alá mint valami 5 éves kisgyereknek az alap, sehol nem teszik. A szerződésben a amit kötött a Magyar Telekommal az viszont benne van, hogy ismerem és elfogadom az ászf-et. Ha nem olvasta el és ezt úgy írta alá, Ő baja.
A másik, meg egyértelműen lejön a levélből, hogy fogalma sincs mi az az internet.
Meg hogy egyírányúsították a férje telefonját és ezért nem lehetett elérni. Hmmm...mit is jelent az EGYírányúsítás?
onopapa 2009.02.20. 09:46:39
moli 2009.02.20. 10:20:52
pécsisrác · http://rudywaltz.hu/ 2009.02.20. 10:57:50
párra tudom a választ:
Igaz-e az, hogy a T kuld ertesitest ha valaki tullepi a forgalmi korlatot?
igen fél időben és a végén. igaz mindkettő esetbe nekem mrá csak akkor küldte amikor 70Megával túl léptem kb (dehát ennyi lehúzást még lenyel az ember)
Biztos-e az, hogy az USB stick szoftvere valoban nem tartalmaz forgalmi szamlalot, illteva az ugyfel semmilyen modon nem tudja merni a forgalmat? SMS-ben sem lehet a forgalmat lekerdezni?
hát ezt nem tudom pontosan de a legtöbb csatlakozó szoftver írja (pl a k800i-jé -én a telefont használtam modemként)
az ember figyeli és logikussan számolgat
30 nap 3 GB az kb napi száz mega (persze nem számolom azt hogy 1024, meg van hogy nem 30 nap s hónap)
ha túlléptem akkor annyi következő napnál spórolok. amúgy meg tuti videót néztek különben az ember nem generál 15 gigát 8max torrent bolttal)
nálam az volt még pluszba a lehúzás amit ténlyeg elfelejtettek kiemelni hogyha nem hónap elején kötöm 8bontom) akkor a díja is tört hónapot számol DE a FORGALOM is - tehát ha én pl lemondom hónap közepén és már ellőttem a 3GB- akkor nagyon megszopom mert istentelenül sokat fizetek a maradék időre. (ezért nnincs lemondva - majd febr végén)
leaping cat 2009.02.20. 11:16:03
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.02.20. 17:52:43
megkérhetlek, hogy ne írogass privát üzenetet a véleményedről????????????????
qvára nem érdekel
lordatlantis 2009.02.20. 21:00:52
Egyetértek, nálam is előfordult ilyen, csak éppenhogy nem 70mega volt, hanem sokkal több, 1500 mb túllépés volt. Az a vicces benne, hogy 2 nappal később küldtek ki smst, hogy jelzi hogy 2nappal ezelőtt reggeli órában értem el a 100%ot. Nagyon idegesítő volt, hogy ez 30 ezrembe fájt.. Én naív, vártam a smst, hogy mikor érkezik, és ennek tudatában torrenteztem, azóta csak odafigyelek, forgalomszámlálóval mérem az összforgalmat ( itt nem a letöltést nézik, hanem feltöltést is), ha nem vagyok biztos benne az eredményben, küldök egy smst 1730-ra G tartalommal.
Sajna, multikat szolgáltatókat nem érdeklik hogy fogyasztó mit hitt vagy nem.. be is hajtják rajtuk.
Változó, hogy mit mennyit tölt le egyes honlapok megtekintése esetén. VAlamikor amikor nagyon jó a sávszélesség, pillanatok alatt lejön a teljes méret, vagy belassulva alig jön le, attól még ez a nagy sebességingadozás se korrekt :S
Bezmag 2009.02.20. 21:31:34
CID 2009.02.20. 23:21:10
hülye
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.02.21. 02:03:37
főlúzer 2009.02.22. 09:02:18
Kaptam október folyamán többször is SMS-t, amelyben felkínálják az internet lehetőséget. Gondoltam, kérem a szolgáltatást, ezért visszaküldtem az aktiválást kérő SMS-t.
Aztán telt múlt az idő, és kábé három hete Szentgotthárdon eszembe jutott, hogy belenézek ebbe a majd’ elfelejtett szolgáltatásba. Mondjuk, a sebességtől nem voltam elszédülve, de végül is működtettem úgy két órát a net-t.
Viszont a meglepetés másnap ért, mikor már Bécsnél jártam, csörgött a telefon, és egy kedves női hang tájékoztatott, hogy ezt a beszélgetést rögzíteni fogják. Mondom, üsse kavics!
A hölgy közölte velem, hogy a tegnapi nap folyamán kiugróan magas volt a telefonszámlám, ezért azt kéri, azonnal fizessem ki a keletkezett díjat, mert különben következményei lesznek a késedelmes teljesítésnek (magyarul, kikapcsolják a szolgáltatást), valamint visszakapcsolási díjat is felszámolnak.
Kérdezem, mekkora az a számla, amely ennyire felhergelte a Nagyságos Szolgáltatót?
Azt mondja 57000 Ft. Hát kérem, azt hittem elájulok. Még szerencse, hogy ültem. Persze, első ijedségemben elküldtem melegebb éghajlatra a hölgyet is, meg a szolgáltatót is. Kérdem, mégis miként lehetséges, hogy ekkora számla jött össze (hisz még a felét is bődületes túlzásnak tartom)? Na, erre a kérdésre nem kaptam konkrét választ, hanem letolást, hogy miért nem tájékozódtam a cég honlapján a net díjszabásokról. Mondom, akartam tájékozódni, de az ad- hoc internetre díjszabást nem találtam.
Lényeg, hogy közöltem a hölggyel, hogy én nem tudok csak úgy beugrani egy t-mobile boltba, mivel kamion sofőr vagyok, és meglehetős ritkasággal érintem kis hazánkat. Közölte, 02.16.-ig ad haladékot, és akkortól nem üzemel a szolgáltatás. Na, most itt tartunk, hogy nincs szolgáltatás.
(Minden esetre megjegyeztem, hogy nem csak az én hibám, hogy nem tudtam tájékozódni a díjtételek után, hanem, ha jobban megvakarjuk a dolgokat, akkor a szolgáltatónak is illett volna (és nem csak a púdert előtérbe tolva, hanem pl. excel táblázatban) minimális tájékoztatás jelleggel közölni a nem kedvezményes díjtételeket. És, még gondolkodom egy Fogyasztó Védelmi hivatali megkeresésben is.)
(Minden esetre megjegyeztem, hogy nem csak az én hibám, hogy nem tudtam tájékozódni a díjtételek után, hanem, ha jobban megvakarjuk a dolgokat, akkor a szolgáltatónak is illett volna (és nem csak a púdert előtérbe tolva, hanem pl. excel táblázatban) minimális tájékoztatás jelleggel közölni a nem kedvezményes díjtételeket. És, még gondolkodom egy Fogyasztó Védelmi hivatali megkeresésben is.)
CandyAndACurrentBum 2009.02.23. 01:53:24
Ha igen szerintem ne gondolkodj a fogyasztóvédelmen.
@rwen 2009.02.23. 14:24:08
Méghogy nem ad a szolgáltató részletes számlát, hallottatok már ekkora hazug butaságot?? Napról napra pontosan mutatja, mikor léptél fel a netre, meddig tartott, mekkora adatforgalom keletkezett! Az, hogy az ügyfél mit nézeget, töltöget, csak rá tartozik, ennek rögzítése és közzététele kimerítené a személyiségi jogok megsértését!
andrastx (törölt) 2009.02.23. 17:11:29