Tékozló Homár

Most az egyszer rossz volt a mozgássérültek helyét elfoglaló parasztoknak

2009.02.19. 08:52 | szily | 113 komment

A Homár News lelkesítő kishíre ezen a jeges csütörtök reggelen, hála Giónak:

csak egy gyors jelentés a többször is előkerült "mozgássérült helyen állt meg a gyökér" kérdéskörben: az egyik legjobb témába vágó spotter helyen, a csepeli Tescónál ma végigbüntették a kerekesszékes helyeken kerekesszékes képecske nélkül várakozókat. bónuszként a tűzöltóautó helyén leparkoló sötétített BMW is kapott egy kis cetlit, majd a rend őrei továbbálltak.

azt azért hozzá kell tenni, hogy a rendőrök is tilosban, a Tesco-járat megállójában parkolták le gépjárművüket, ami azért némileg rontott az egész helyzet összképén.

gio

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Secnir 2009.02.19. 08:53:36

épp ideje volt.
remélem gyakorlat lesz belőle, nem csak EGYszeri példastatuálás

Mourinho már nem a király 2009.02.19. 09:00:53

Sosem értem miért háborodnak fel az emberek, ha a rendőr "tilosban" parkol. Az egy dolog, hogy amikor bemennek kajálni meg ilyenek, akkor köcsögség. De az intézkedő rendőr ott áll meg ahol akar/tud. Szerintem.

2009.02.19. 09:10:22

egyetértek: ősi román szokás azon takonykodni, hogy hol áll meg a rendőr a járőrkocsival. Majd ha a reklamálókat rabolják ki, vagy ütik le akkor biztos türelmesen várakoznak amíg legális parkolót talál esetleg a kiérkező járőr és negyedóra múlva gyalog érkezik meg a harmadik utcából.

hiszti 2009.02.19. 09:12:02

lemaradtam mint a borravaló.

liven 2009.02.19. 09:12:34

Mi meg a sötétitett BMW-re parkoltunk a platós IFA-val, mert volt nemzetközi vezetői engedélyünk. Boldog Új Évet Minden Homározónak 2010-re a Pocsay család!

Nanemá 2009.02.19. 09:16:16

Awkward: "az intézkedő rendőr ott áll meg ahol akar/tud." - Gondolod, hogy reggel nem volt elég szabad hely a Tesco parkolójában, hogy ne kelljen nekik a buszmegálóba parkolniuk? Szerintem igenis, járjon elöl a rendőr a jó példával, és különösen igaz ez akkor, amikor éppen olyasmiért osztogatja a büntetéseket, amit szemmel láthatóan az imént ő is elkövetett. Na, ezért tart itt ez az ország! Persze, ez nem menti fel a többi tilosban parkoló gyökeret sem.

Nanemá 2009.02.19. 09:19:30

Kulics:
Elvileg igazad lenne, ha ez egy friss bűnügy, vagy baleset esetében történik. De talán a jelen esetben, a tilosban parkolók büntetgetése szenvedhetett volna annyi késedelmet, ami a szabályos parkolással jár (+ kb 15 mp.)És akkor nem okoznak kellemetlenséget egy csomó, busszal közlekedő polgárnak.

pizsama 2009.02.19. 09:24:31

És ha én látok szabálytalanul parkolókat a Tesco előtt fölhívhatom-e a rendőrséget, hogy ugyan jöjjenek ki büntetgetni, vagy elküldenek a picsába-e?

Miss Marple 2009.02.19. 09:26:31

Az az én legnagyobb bajom, hogy a sötétített BMW tulajdonosa feltehetőleg föloldja az ablakmosófolyadékban a cédulát és le se szarja az intézkedést. Ha mégis jön valami felszólítás, majd megoldja okosba. Kizártnak tartom, hogy fizetni fog, még akkor sem, ha a büntetés mértéke kb. a napi cigipénzének felel meg. Nincsenek illúzióim.

Nekem a platósifás megoldás tetszene jobban.

Sokorai_Atala 2009.02.19. 09:32:06

Üdv. Itt Óbudán a Praktikernél is tanúja voltam hasonlónak.
35 év körüli pasi asszonykájával bevágódik a mozgássérült parkolóhelyekre(!!). Sikerült ebből azonnal hármat elfoglalnia- totál keresztben állt. És jöttek is hamarosan a közterületesek és mondták ez olyan 30ezres parkolás lesz.
Amúgy ebben a parkolóban 30-40 hely mindig szabad minimum igaz legalább 8 méterrel arrébb.
Én cipeltem ki a vásárolt holmit, már rá akartam szólni (gondoltam, ha erősködik hozzávágok egy kaspót virággal:)), amikor felbukkant a szerv. Gondoltam, minek kössek belé, majd jön a csekk. Igen kárörvendő voltam:)

Tsabi 2009.02.19. 09:45:40

Na ezt kene napi rendszeresseggel 1 honapig, aztan szuroprobaszeruen. Egy ido utan meg a legignoransabb kötsög is megunja a cetlik "okosba" intezeset. Ha meg onnantol az osszes rokkant bmw hycomattal fog jarni, akkor lenne erdemes megpiszkalni a rokkantigazolvanyt kiadot is.. Tudom, bilibe log a kezem :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.19. 09:50:07

"azt azért hozzá kell tenni, hogy a rendőrök is tilosban, a Tesco-járat megállójában parkolták le gépjárművüket"
Rendőröktől mit vártunk...

Mindegy, örüljünk annak hogy legalább dolgoztak.

Kérdés, valójában hány bírságot kapott fog fizetni is, ill. hánynak az agyában kapcsolódik össze az hogy mozgássérült helyre beállok--->megbasznak---->nem érdemes

Lehet következetesen kéne büntetgetni, mert ezeket csak idomítani lehet?

Bandyke 2009.02.19. 10:08:28

A hipermarketek parkolóinak bejáratánál nagy tábla hírdeti, hogy "MAGÁNTERÜLET".
A rendőr milyen alapon intézkedik (büntet) olyan helyen való parkolásért ami nem közterület?

Banxa - Changes 2009.02.19. 10:14:09

@Bandyke: Nemtom, jelentsd fel őket. :\

Nanemá 2009.02.19. 10:14:14

"Bandyke: A rendőr milyen alapon intézkedik (büntet) olyan helyen való parkolásért ami nem közterület?" - jó a kérdés, bár szerintem az igazi kérdés inkább az, hogy te ezt miért kérdezed? Netán te is érintve vagy, téged is megbírságoltak? :o) Egyébként honnan tudod, hogy nem egy mozgássérült panasza okán hívta ki a rendőröket a Tesco biztonsági/vevőszolgálat? He?

elwood 2009.02.19. 10:19:58

Az intézkedő rendőr tőlem megállhat at út közepén is. Olyan ritka mint a fehér holló. A micsodám tele van azzal hogy mindenki a rendőrt akarja korlátozni a szabályszegőkkel szemben. Arra ott vannak a bamba ombudsmanok.

Csak intezékedjen, mert azt viszont nagyon ritkán látni.

Most ideillik: Ezért tart itt ez az ország.

(hu, ... ma morci vagyok vagy mi van ...)

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.02.19. 10:24:12

mert hiába magánterület, közforgalom elől nincs elzárva

és mint ilyen, ott a kresz hatályos

hát ennyi

staropramen 2009.02.19. 10:26:14

@gio
Sztrovacsek,örülj neki, hogy dolgoztak a rendőrök. A tesco járat megállója óránként járó busz esetében eléggé kihasználatlan, addig elfér ott a rendőrautó.
Ha az őrmester elolvassa a posztodat ,csak annyit mond : ha már ez is baj akkor legközelebb csináljon nektek rendet C. Norris.

elwood 2009.02.19. 10:26:57

@mamapicilánya/mpl: "a parkolóban a kresz szabályai érvényesek"

jó de miért is ? Ha én kiírom a kertemben, hogy itt a dubai törvények érvényesek és kihívom a rendőrt egy tolvajra akkor levághatja a kezét ?

(Én a rendőrt támogatom, csak elvi szinten érdekel)

pizsama 2009.02.19. 10:27:31

@mamapicilánya/mpl:
kérdés második felére vonatkozik, gondolom...

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.02.19. 10:28:44

1. § A rendelet a Magyar Köztársaság területén levő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza.

így kezdődik a kresz

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.02.19. 10:29:53

és most elindulok felétek a kis mobil-iratmegsemmisítőmmel és ledarálom a jogosítványotokat:)))

@pizsama: igen

elwood 2009.02.19. 10:32:13

hoppá. mi az a kresz, ugye nem azzal megy az autó :-)

na jó régen olvastam, köszi

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.19. 10:32:39

@elwood: Nem korlátozásról van szó. Többen leírták hogy ha sürgős akkor ott áll meg ahol akar.
Azt sem vitatom hogy lőhet ha veszélyben van pl.

@mamapicilánya/mpl: Na, ezt akartam mondani én is.

@staropramen: Vaze ha Chuck Norris pörgőrúgná itt a szabálytalankodókat, adócsalókat, hazudós+lopós politikusokat akkor rend lenne.

elwood 2009.02.19. 10:38:06

Sztem ugy kéne mint az amcsi filmeken,

rendőr begurul a parkolóban szabálytalanul álló sötét bmw mögé, villogó be, rendőr ki, user van, nincs,
cetli rá továbbgurul.

Esetleg a cetlit lehetne féltéglára celuxozni és kívülről befelé a szélvédő mögé "tenni" jól látható helyre, de ez csak álom.

Bandyke 2009.02.19. 10:38:53

Én kizárólag a mozgássérültek 50%-val szolidarizálok, azokkal akik nem önhibájukból lettek azok.
Mert hát a másik tábor, aki volt oly "bátor", hogy mondjuk azt szépen "nem vigyázott az egészségére" és akkor gyk néhány erősebbet azért soroljunk fel:
- önhibájából balesetet okozott
- ittasan/drogosan balesetet okozott
- gyorshajtás miatt balesetet okozott
- leszázalékoltatta magát
- nem vigyáztam a vérnyomásomra/testsúlyomra és mit ad 'Isten leparalizált valamely végtagom
- stb.
... szóval az ilyenek:
- adófizetők pénzéből kapják
- a rokkant nyugdíjjat
- kismillió kedvezményt (adó, szgk biztosítás, bkv és egyéb jegyek/bérletek)
- kiváltságos parkolási lehetőséget
- és még sorolhatnám

Hangsúlyozom, hogy tiszteletem és mély részvétem azokért akik önhibájukon kívül kerültek ilyen állpotba !!!

staropramen 2009.02.19. 10:41:27

@mamapici
A multkor a tescoban láttam -A -ereriaosztályba sorolt kézi hajtású tekerős iratmegsemmisítőt.Ilyennel rohangálsz? Elég környezetbarát dolog.

Vombatus Ursinus 2009.02.19. 10:43:48

@elwood: Nem vághatja le a tolvaj kezét, mert Magyarország területén a magyar btk-t kell alkalmazni.

Vágd hátba egy szívlapáttal, mielőtt kiér a szerv!

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.02.19. 10:44:54

@staropramen: sajnos nekem elemes van:)) de az elhasznált cellát mindig a veszélyeshulladékgyűjtőbe dobom, tehát védem a környezetet

2009.02.19. 10:50:47

@ Bandyke 2009.02.19. 10:38:53
Ezzel egyrészt emberileg egyet lehet érteni, jogilag azonban nem fogható meg ki mennyire önhibájából lettt beteg/nyomorék.
Ilyen alapon a dohánygyáraknak kéne fizetniük a tüdőrákosok gyógykezelését nem az össztársadalomnak.

A plázák és bevásárló központok rokis parkolói meg szerintem túl vannak méretezve... a médiamark előtt 6 vagy 8 rokis hely van felfestve ami az össz parkolóhoz képest arányaiban jelentősen eltúlzott.

kisfaszenes volt ma már ?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.19. 10:56:41

@Kulics: "Ilyen alapon a dohánygyáraknak kéne fizetniük a tüdőrákosok gyógykezelését nem az össztársadalomnak."
Na ez így van!

"bevásárló központok rokis parkolói meg szerintem túl vannak méretezve... "
Esetleg kipróbáltad már a helyzetüket?
Vagy simán csak büdös gyalogolni?
Amíg van lábam és működik is addig részemről lehet a fél parekoló is rokihely.

elwood 2009.02.19. 10:57:12

Nekem az exitesek hiányoznak meg Merdzsó, béke poraira, az sem áll már rokihelyen többet ...

anarch 2009.02.19. 10:58:32

A rendőrnek használnia kell a kék villogóját, miközben tilosban parkol.

Biztos ami tuti alapon egyébként ki van írva a parkoló bejáratánál, hogy itt a KRESZ érvényes. (Nem csak az, hogy magánterület.)

staropramen 2009.02.19. 10:59:14

@Bandyke
Sztrovacsek ekkora egoval és a világ dolgai iránti empátiával, nomeg ezekkel a kategorikus megmondomokkal vallást ,vagy polgári kört kellene alapítanod. Ki vagy te , hogy szerencsétlen mozgássérültek ( jó 50% ) fölött csütörtök délelött ítélkezel?

Bandyke 2009.02.19. 11:03:33

Bár ez off-topic, de azért 1-2 mondatban leírom a véleményemet:

Szerintem a dohányzás, önhibából elkövetett egészségkárosítás kategória.
Minden infója meg van a dohányosnak, hogy tudatában lehessen annak amit művel. Amennyiben a nem dohányzó a dohányosok közé megy, szerintem még az is önhiba, mert a mai világban nem kell cigisdobozról informálódj ahhoz, hogy tudd mire képes a cigi.

Ha viszont egy nem dohányzó kénytelen mások füstjét szívni, az már nem önhiba és ezt a törtvény teljesen korrektül szabályozza is!

Nanemá 2009.02.19. 11:04:09

Kulics: "A plázák és bevásárló központok rokis parkolói meg szerintem túl vannak méretezve... a médiamark előtt 6 vagy 8 rokis hely van felfestve ami az össz parkolóhoz képest arányaiban jelentősen eltúlzott. "
- Szerintem nem túlzás a 6 parkolóhely. pl. ha jön egy (szellemileg) rokkant BMW-s, és beáll keresztbe, akkor máris csak 3 szabad rokiparkoló marad.

staropramen 2009.02.19. 11:10:54

@brandike
Figyelj mert ha az észosztás végére neked nem marad nem fogsz hazatalálni.
Teszel különbséget az erős felindulásból és az előre megfontolt szándékkal elkövetett egészségkárosítás között? A Bűnszövetkezetben elkövetett koleszterinemelő csülökevés párolt káposztával, némi sörrel az már a lejtőn való elindulás minősített esete?

elwood 2009.02.19. 11:12:04

@Bandyke: "Szerintem a dohányzás, önhibából elkövetett egészségkárosítás kategória.
Minden infója meg van a dohányosnak"

Így van. A zsír is káros erről mindent tudunk, aki tudatosan hamburgerrel rongálka az egészségét arra terheljék rá a mgas vérnyomás gyógyszerét.

A cukor pedig hizlal, a túlsúly igen káros, tehát a lassú öngyilkosságot elkövető tortaevőket ne az én pénzemből gyógyítsák ...

hatesz 2009.02.19. 11:14:25

azert birsagolhat a rendör, mert közforgalom szamara megnyitott maganut/es parkolo. Es jol teszi
@Bandyke: mekkora paraszt vagy. Szerintem a mozgasserültek nem 50%a lett önhibajan kivül serült. Könnyen dumälsz amig (testileg) egeszseges vagy.

Bandyke 2009.02.19. 11:20:21

Nem parasztság, tapasztalat.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.02.19. 11:21:11

@Bandyke: "Amennyiben a nem dohányzó a dohányosok közé megy, szerintem még az is önhiba"

?

Boo 2009.02.19. 11:21:14

Dolgozzon a rendőr, de sajnos igazuk van azoknak, akik azt mondják, hogy magánterületen nem bírságolhat a rendőr. És attól lesz elzárva a közúti forgalom elől, hogy kitette a táblát "magánterület". Le kell venni a táblát és probléma megoldva.
A rendőr meg legyen olyan kedves kapcsolja fel a villogó lámpáját...ebből tudni fogjuk, hogy nem a postára ment a rezsis csekkel.

Banxa - Changes 2009.02.19. 11:25:10

@elwood: Az egészséges madárkaják meg a vega kaják időnként drágábbak is mint a normál (káros, zsíros, stb). Én akkor arra kérek állami támogatást hogy ilyen szarokat veszek. Inkább eszek egy jó kis csülökpörit, talán az lecserélné a zombi arcomat amire ma ébredtem. :)

Lidérc · http://feldolgozasalatt.blog.hu/ 2009.02.19. 11:25:59

@Awkward: Teljesen igazad van, ha intézkednek, bánja kánya, hogy hol parkírozik a rendőr! Engem sosem zavart. Viszont a sok jogtalanul tolószékes matricával ellátott merci, BMW, terepjáró meg kisbusz igen. A rendőrök helyében, megvártam volna a tulajt, és ha nem mozgássérült, akkor le is szedettem volna velük a matricát. Így lenne korrekt, büntetéssel persze.

staropramen 2009.02.19. 11:26:19

@bandyke
aztán mennyi idő alatt szedted össze ezt a tenger nagy tapasztalatot?
Juteszembe a házi feladatod készen van már? A verset tudod?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.19. 11:27:40

@Bandyke: Ezzel is kb. egyetértek, bár akkor az alkohol is.
A zsír (itt valaki mondta) azért nem jó, mert csomó kaja tartalmazza, szal akkor nyomás mindenki diétázni?
Amúgy az alkohol, cigi is kábítószer.
(Én nem dohányzom, de alkoholt pl. iszok. Csak épp ésszel, nem a mentők visznek a detoxba.)
(Hanem magam megyek :D :D )

Szóval van igazság benne de ennyire azért ne kategorizáljunk.
A dohányzás elleni küzdelem akkor érne valamit ha pl. az EU betiltaná a gyártását és a fogyasztását is. Pont. Azt meg nem fogják mert abból él a fél világ :(

Banxa - Changes 2009.02.19. 11:31:20

@ColT: True, true.
Asszem az ezekben a tiltott dolgokban jártas arc(fogalmam sincs a nevéről)nyilatkozta(amiben szvsz igaza is van): Ha az alkoholt most találták volna fel akkor nem volna legális.Hát hála égnek hogy nem:)

elwood 2009.02.19. 11:38:18

@ColT: "A zsír (itt valaki mondta) azért nem jó, mert csomó kaja tartalmazza, szal akkor nyomás mindenki diétázni?"

Miért mi a különbség ? Az elvről van szó. Tudod, hogy árt mégis eszed. Te döntesz. Ehetsz müzlit is, de a csülök jobban esik. Hagyd rá ezt a dötést a dohányosra is.

pizsama 2009.02.19. 11:41:14

Csak az nem károsítja a szervezetet, ami nem kerül bele. Amúgy meg meg kéne büntetni az összes budapesti lakost, hogy levegőt mer venni!

Tsabi 2009.02.19. 11:47:45

Csülökfüggösegröl meg nem hallottam, nikotin meg alkoholfuggosegrol mar igen. Tapasztalatbol mondom, hogy leszokni nem is olyan gaz, en bo fel eve nem dohanyzom, es nem is hianyzik. Nem lettem se militans antidohanyos, se mindenkit meggyozni kivano hitterito. Nekem jobb igy, pont.

Bandyke 2009.02.19. 12:01:34

Rossz hírem van mindenkinek, aki nem kíván kellő figyelmet fordítani egészégére. A föld múgy is túl van népesedve, a természetes kiválasztódás megteszi hatását.

Mindenki azt eszik/iszik/szív/... amit akar, mindenkinek szíve joga és ebben én maximálisan egyet értek, senkinek sem fogom kivenni a szalonnadaráléktól tocsogó párizsit, cigit/piát a szájából. Én is szoktam 1-1 pohárkát meginni és én is pofán vágnám azt aki ebben meg akarna adályozni.

A világ több pontján, állam bácsiék elkezték belátni, hogy sokkal több kerül a betegeket gyógyítani mint amennyi rengeteg jövedéki adót beszednek az ezeket a betegségeket kiváltó cuccokból. Ezért kezték el betiltani a közkelyeken történő fogyasztásukat.

De józan ésszel gondolkozva, miért kellene közpénzből meggyógyítani azt, aki saját döntése alapján ezt műveli magával (ehhez azért hozzátenném, hogy persze nem mindenkinek telik sonkát enni 200Ft-os párizsi helyett, de hát van egészséges húsétel ami nem drága, pl. csirkecomb).

Ezek után már közhelynek tűnő ősigazság, hogy mindenki maga egészségének kovácsa.

Balance Of Power 2009.02.19. 12:04:05

Mi a kulonbseg akozott, hogy a yard birsagol meg vagy a parkoloor az utcan? Ugy ertem, nagyobb sulya van, ha a rendor buntet vagy ugyanugy mikulascsomag, amit a BMW-s kopasz kidob?

En a kerekbilincsezest tamogatnam (igaz, akkor tovabb foglalja a mozgasserult-helyet) vagy az elszallitast. Nekunk is ugy elvittek Becsben a Kispolakot, mint a szart es csak szazvalahany euro elleneben adtak vissza. Csak magunkat okolhattuk.

Egyebkent a kamu rokikartyak is megernenek egy miset. Sztem meg mindig viragzik ez az "ipar".

Balance Of Power 2009.02.19. 12:06:33

@Bandyke: Es hogyan derited ki, hogy ki miert beteg? Kerdoivet toltesz ki veluk arrol, hogy eletuk soran mit fogyasztottak, tesco-parizsit vagy parmai sonkat? Nyilvan ha ettol fuggene az ellatasa, senki nem irna tesco-parizsit.
Es mi/ki garantalja, hogy az "egeszseges" etel valoban az? Vagy a bio...

Manyizga (törölt) 2009.02.19. 12:13:16

Nálunk az van kiírva kb. a Tesco parkoló bejáratánál, hogy a "Parkoló területén a KRESZ-szabályai az irányadóak". Vagyis nem kötelező, csak irányadó... :)

hatesz 2009.02.19. 12:14:45

@Boo: rosszul tudod, ha leveszed a täblät, AKKOR IS magäntulajdon marad, nem? Szoval a täblänak a forgalmi rendhez semmi köze. A "...KRESZ van ervenyben" täbla is csak figyelmeztet, mert ALAPBOL a KRESZ szerinti a megkövetelt közlekedesi rend, mivel az engedelyeztetes soran KÖZFORGALOM SZAMARA MEGNYITOTT UT ES PARKOLO-ra kapja meg az enegedelyt.

hatesz 2009.02.19. 12:18:11

@Bandyke: "...de hát van egészséges húsétel ami nem drága, pl. csirkecomb" hehehe a mai napom mär feldobtad:)))

Banxa - Changes 2009.02.19. 12:18:15

Reggelire benyomok egy kis fokhagymás felvágottat fokhagymás kiflivel(a fokhagyma egészséges :D)lemegyek elszivok egy cigit miközben hörpölök egy kávét, ebédre remélem csülökpöri lesz, legszivesebben innék ebéd után egy sört is dehát munkaidő, majd otthon délután hazaérünk sör, esetleg egy trombita. Az élet szép :)

Boo 2009.02.19. 12:26:36

@hatesz: hosszan nem akarok ezen vitatkozni, de ha leveszi a táblát akkor közforgalomnak átadott magánterület lesz, és az általános közúti, közterületi szabályrendszerek lépnek érvénybe. A tulajdoni viszony ettől még tényleg nem változik, de ez nem is érdekes most. Az a baj, hogy a tulajdonos felhívja mindenki figyelmét, hogy itt vége a közterületnek, közútnak....innen magánterület.
Ha a magánterületen előírják a KRESZ használatát, az jó dolog, de annak megszegése jogkövetkezmény nélküli.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.19. 12:27:03

@elwood: Khemm! Rántott hús, TEJ, stb. Ebben mindben van zsír.

@pizsama: Az ám, csak nem mindegy mi mennyire károsítja és mennyire muszáj neked azt elviselni.
Bár én elviselem a dohányosokat, akár akkor is lehet mellettem cigizni ha eszek, mindig basztatom őket :) Viszont magam nem dohányolok.

@Balance Of Power: Simán, amíg olcsóbb mint mindenhova parkolóbérletet venni vagy megkenni valakit. :/

@hatesz: Ja pont az előbb szidták itt a zsírt...

A parkoló dolgot meg ne ragozzuk már, érvényes a kresz és büntethet a rendőr. Ennyi.

@Banxa: Erre mondják hogy ami jó, az vagy hizlal vagy rákot okoz vagy illegális.

elwood 2009.02.19. 12:57:05

a cigiről leszokás genetika függő, van aki leteszi és nem gyújt rá (én is), van akinek óriási küzdelem.

Nem azért nem dohányzom mert hatalmas lelkierőm van hanem mert genetikailag nem alakul olyan erős hozzászokás

Ezért nem szeretem amikor azzal példálóznak, hogy én is letettem nem volt nehéz. Van akinek nagyon nehéz.

@ColT: "Khemm! Rántott hús, TEJ, stb. Ebben mindben van zsír."

Ezt magyarázom. Mégis megeszed. Egyél müzlit, algát, szóját, olivát és akkor lehet szidni másokat, hogy tudatosan rongálják az egészségüket.

hatesz 2009.02.19. 12:57:16

@Boo: ne vitatkozzunk szerintem ezen, mert nincs igazad. De leirom erthetöen (megeszszer): Közforgalom szamara megnyitott ut es parkolo epitesere kapta meg az epitesi engedelyt es kesöbb a forgalombahelyezesi eljaras soran is közforgalom szamara megnyitott ut es parkolo-ra kapja meg a frorgalombahelyezesi engedelyt. Tehat ezen a maganuton közuti forgalom folyik. KRESZ ervenyes. Ez nem olyan, mintha a Te udvarod lenne.
A tulajdonjog itt abszolut nem szamit a forgalmi rend tekinteteben.
Figyelj, sok ilyen engedelyeztetesben vettem reszt, tudom mit beszelek.
A magänterület täbla SEMMIN SEM MODOSIT max felhivja a figyelmeted arra, hogy ez mäse...
@ColT: amugy azt kijelenteni, hogy a zsir ärtalmas, nagyfoku täjekozatlansägra vall. Pusztan csak a zsirban oldodo vitaminokat emlitenem meg...
Amugy en nem ragozom, csak nem szeretem ha valaki olyan dologrol mondja, hogy märpedig neki van igaza es kesz, amiben nem järtas....

Banxa - Changes 2009.02.19. 13:03:14

@ColT: Igen, erre akartam rávilágítani. :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.19. 13:08:06

@elwood: Pontosan. A mennyiség a kérdés.
A cigiben sem a függőséget okozó anyag (nikotin) a feltétlen káros, mert az "csak" 1 függőség.

A kátrány + stb., az a káros.

hatesz 2009.02.19. 13:08:56

@Boo: "Ha a magánterületen előírják a KRESZ használatát, az jó dolog, de annak megszegése jogkövetkezmény nélküli"
Amugy itt mondtäl pont ellen magadnak. Ugyanis a közlekedesi felügyelet irja elö az ezen a területen levö ut es parkolo közforgalmisägät hatärozatäban (a KRESZ hasznälatät). Megszegese jogkövetkezmeny nelküli????? max szerinted.
Egy magyarorszägi törvenyesen, jogszabälyok ältali rendben müködö engedelyezesi hatosag NEM AJÄNLJA a KRESZ hasznälatät. na nem folytatom...

elwood 2009.02.19. 13:12:24

a zsír csak egy példa arra, hogy ha a dohányzást tudatos önpusztításnak nevezi valaki, akkor mozgásszegény életmódot, elhízást stb. ... ugyancsak tiltsa be

betépett felhasználó 2009.02.19. 13:19:08

nem ertem, ha 1x olyan béna volt hogy egy ilyen helyre parkolt, akkor joggal illeti meg e parkolasi-jog.
ha a maganyos neuron az agyamban nehezen fickandozik, akkor en is mozgasserult vagyok?

É2I 2009.02.19. 13:39:12

@Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker:

Jaja, KÖTSÖGÖK az ilyen rokiparkot elfoglaló nem/áll rokik, nem parasztok!
PHONTOS!!!!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.19. 13:44:53

@elwood: Ehh bazzeg mindent be kell tiltani!
MIndenki lője le magát, kivéve az államfőket és a szupergazdagokat. Kíváncsi lennék hogyan boldogulnának.

moli 2009.02.19. 13:45:59

@Miss Marple: na, ezert kell minden buntetest duplazni visszaeses eseten, limit nelkul! (!) elsore kap 10000ft-os buntetest, hatodikra mar 320000ft, es hatar nelkul, tizenkettedikre mar 20 millio egy egyszeru parkolasert.
ugyanezt a bortonbuntetessel, ott se legyen maximalis ido semmire, aki tucatszor lop, eletfogytiglan. onnan meg kivezenyelni utat epiteni.

staropramen 2009.02.19. 13:50:34

@Moli
Figyu sztrovacsek!
nem volna egyszerűbb elsőre lelőni?
Ha valamelyik idióta politikusnak eszébe jutna , pár nap múlva már itt a homáron is lenne szószólója ennek is.

b[ALien] (törölt) 2009.02.19. 14:13:38

@ColT: Nem tudnád meg!
1. Halott lennél
2. Sofőr nélkül úgysem tudnának kimozdulni otthonról:)

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.02.19. 14:32:39

Sötétített BMW-nek neki kellett volna menni egy tűzoltóautóval, eltolni a faszba a helyről, hogy a tulajdonos csak lessen.

Ha tűz van a lakásomban és zárva van az ajtó, akkor a tűzoltóság baltával szétcsaphatja azt, és ezért én semmilyen kártérítést nem követelhetek. Véleményem szerint a fent említett esetem is hasonló kategóriába tartozik. Aztán, ha panaszkodik a tulaj, azt kell mondani, hogy névtelen bejelentést kaptak, hogy a Tescoban tűz van.

Az összes ilyen szemetet megbüntetném a faszba, aki mások helyét veszi el a többmillás szarjával. Vagy, ha van rokkant kártyája, akkor megnézném, hogy valóban az-e, ha nem, akkor irdatlan pénzbírságot szabni rájuk, vagy börtönbüntetést csalás miatt.

EÖ (törölt) 2009.02.19. 14:51:49

@Bandyke:

asszem ennek pontos megnevezése: közforgalom elől el nem zárt magánterület, és mint ilyenre érvényes a kresz (rögtön az 1 paragrafus)

Palkovicsné 2009.02.19. 14:53:10

Csak akkor mi van a fostos macisráccal?

EÖ (törölt) 2009.02.19. 14:54:02

@elwood:

igen ez a felirat szerintem szart se ér, mert egy törvény területi hatályát nem lehet egy táblával kiterjeszteni
szerintem

a kedvenc táblám egyébként: www.goodexperience.com/broken/images/sign.jpg

EÖ (törölt) 2009.02.19. 15:01:22

@Egyéves Önkéntes:

áh, most vettem észre a kedvenc táblámon a legalsó sort, eddig ez fel sem tűnt
most már duplán kedvenc kép.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.02.19. 15:01:35

@EnZsolt:
Jaja, ez jó múka, keringett a neten egy fénykép, hogy az ipse tűzcsap mellé állt, keresztül is húztak a kocsiján egy tűzoltócsövet.
Ha rajtam mólt volna 1-2 m3 vizet még ráengedtem volna bőr ülésekre, hogy a csőből folyt ki ;-)

Amúgy az exemnél volt csőtörés, kihívták a lakatost, tanú jelenlétében felnyitották a lakást (nyaralni volt a család) elzárták a vizet és megjavították a zárat kis papírt elhelyezve: csőtörés miatt zárcsere, kulcs a házmesternél. Olyan 35e volt a zár cserebere és 60e a beázás kára. Biztosító kb. 80%-át fizette.

Cikkhez hozzászólva : intézkedő rendőr, tűzoltó, mentősnek (betegszállítónak és polgárőrnek is) bármit. Amikor a sziréna megy. Egyébként meg csak azt, amit egy udvariassági gesztus megenged és nem veszélyeztet senkit.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.19. 15:52:21

az mar tenyleg koros ha valakit az zavar ha egy rendor beall a tesco buszmegalloba
mondjuk nalam az is, hogy
" Ok mutassanak peldat"
hat nekem nem kell hogy rendor peldat mutasson isten orizzen tole

Balance Of Power 2009.02.19. 16:02:22

@moli: Ezert tetszik nekem az amerikai rendszer, hogy 125 evre itelik az embert - azt aztan lehet harmadolni nyolcszor jo magaviselet miatt.

Balance Of Power 2009.02.19. 16:04:35

@elwood: Nem akarok kinyilatkoztatni, de akaratero kerdese. Akaratgyengek, akik nem tudjak letenni. Nekem minden osom igy csinalta. Letettek es kesz, pedig 30-40 evig szivtak napi min. 1 dobozt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.19. 16:12:31

@Balance Of Power:
az amerikai rendszerben igazan a 3 strikes jott be
otthon is meg lehetne probalni

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.19. 16:20:22

@hagyma: OK akkor nem példamutatás, csak vonatkozzon már rá is a kresz :D

elwood 2009.02.19. 16:23:58

@Balance Of Power: "Akaratgyengek, akik nem tudjak letenni. Nekem minden osom igy csinalta. "

Pont ezt magyaráztam, hogy genetika. Minden ősöd kevéssé volt függő és te is.

moli 2009.02.19. 16:24:17

@hagyma: 3strikes marhasag, mert elso ket alkalommal semmi sulyat nem erzi az idiota. harmadikra meg meglepodik. exponencialis sokkal ertelmesebb. masreszt 3strikes utan 1 evre kijon, megint elkapjak, bemegy, 1 ev, kijon, megint, bemegy, 1 ev, kijon, megint, bemegy... szepen elvan (lasd: ez a mukodo valosag jelenleg). szemben: elsore 1 ev, masodikra 2 ev, harmadikra 4 ev, ...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.19. 16:24:41

@ColT:
tudod hogy sok mindenben 1-et ertunk
ez nem az
latom itt hogy meloznak
en szarok ra ha a benzinkut ajtajaban all meg es bemegy egy hot dogra es elolvassa az ujsagot
lattam mar kifejezett elfogast is itt a broadwayen
hat masodperc alatt korulfogott 5 rendorkocsi egyet
csak utana kepcsoltak fel a fenyt, de az kellett, mert az ut kozepen volt
szoval szarnek bele ha a tescos busz megallojaban allnak
ha jon a busz ugyis beengedik
na huzok, mert ebedeltetes van

szemig jimmy 2009.02.19. 16:36:46

Ma a Lágymányosi hídon a budai oldalon mértek a rendőrök. A pestről jövőket. Úgy hogy a copcar szemben a forgalommal a belső sáv melletti részre "lehúzódott".
Aki nem ismeri a helyet annak elmondom, ez olyan itt mintha az autópályán csinálná csak itt 70-es tábla van.
Ezeknek mindent lehet.

pernyekergető 2009.02.19. 17:47:18

A bevásárlóközpont parkolója lehet magánterület, de a parkoló utcácskái a nevükkel együtt rajta vannak a részletesebb térképeken. Itt bp-en, ha mondjuk a tűzoltóság megkapja a riasztást a térképprogi már nyomtatja is a helyszín térképét. Kaptunk már olyat, hogy xy kerület Tesco áruház parkolója, Alma utca:))

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2009.02.19. 18:55:07

@hagyma: nincs ezzel nagy baj, csak megjegyeztem. inkább büntessenek a buszmegállóban parkolva, mint ne büntessenek sehogy...

Xezs 2009.02.19. 19:32:43

A rendőr szolgálat közben parkolhat akárhol, nem? Ehhez nem értek, de szerintem így van.

efi 2009.02.19. 21:28:48

Valaki árulja már el, hogy miért jó az a Tecsónak, ha kiírja a parkolójára, hogy magánterület, ha egyszer úgyis az megy be aki akar??

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.19. 21:45:34

@efi:
pl. gondolom nem lehet naggyulest tartani vagy ilyesmi

Alternatív 2009.02.19. 22:25:48

"miért jó az a Tecsónak, ha kiírja a parkolójára, hogy magánterület"

Hogy leessen a tantusz, hogy a biztonsági őrök a parkolóban is intézkedhetnek, és hogy elküldhessék azt, akinek nem tetszik a pofája (mondjuk ha beköltöznék pár napra egy lakókocsival).

Xezs 2009.02.19. 22:48:34

@efi: Ha nem írják ki, akkor is az. Szerintem csak figyelemfelhívás. Magánterületen köteles vagy az ott levő szabályok szerint viselkedni, ergo ha nem tetszik, nem mehetsz be. Ilyen pl. egy fesztivál területe is, aki nem felel meg, az mehet tarhálni kannásbort, de nem engedik be :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.19. 23:39:39

@ColT:
ra is vonatkozik , meg a szolgalati szablyzat vagy mi, de engem qrwara nem erdekel ha nem koti be magat, vagy ott all meg ahol halandonak nem ildomos

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.19. 23:41:21

@moli:
hat en nem ismerem pontosan csak innen -onnan, de valami olyasmi van hogy 3-ik utan barmi az nem jossz ki egy darabig, lehet sose
az tuti New Yorkban nagyon bejott
most nem akarok hujeseget irni hany szazalekkal csokkent a bunozes de sokkal

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.19. 23:44:08

@gio:
OK, raadasul egy tesco busparkolo, ha utban vannak 1 perc alatt arebb all
tehat nincs jelentosege
egyebSt itt aranyaiban sokkal tobb szerintem a rokkantigazolvany, eleg ha jol elhizol, de tuti nem mernek beallni a helyukre, mert en nem tudom hogy csinaljak de 5 perc es megqrnak
de nagyon

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.20. 07:03:48

@hagyma: Ha itt is érezni lehetne hogy keményen melóznak, akkor engem sem érdekelne hogy a KRESZ-t betartják-e...

moli 2009.02.20. 10:10:51

@hagyma: itt valaki embert ol: kap 8 evet. jo magaviselettel 6. ez milyen mar?! masik, hogy ott nehany allamban dolgoznak, itt eszegetnek, alszogatnak. dolgoztatni kellene oket, rablancon, shotgunnal orizve szedjek ossze az illegalis szemetlerakokat, stb, aki nem vallalja az maganzarka orokre. aki dolgozik extra kaja, teve, lathatas, stb. a vilagon mindenki dolgozik, miert pont nekik ne kene? siman fedeznek a sajat koltseguket.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.02.20. 21:01:11

@Miss Marple:

csókolom, tanárnéni,

a közig bírság alól nincs csiribi kibúvás semmi kajli vakerral, hogy a mutter vezette. az fizet, akinek a nevén van a gépsárkány.

Random666 2009.02.20. 21:49:49

Még a nyáron a székesfehérvári balatoni úton levő Plusznál parkolt egy öregember 2 mozgássérült helyen keresztbe, mikor szóvá tettem, hogy talán nem kéne, azt mondta, ha majd jön valaki akkor arrébb áll, annyira ledöbbentem, hogy szó nélkül otthagytam, mikor kijöttem az üzletből, már elment.

Altereg0 2009.02.21. 14:19:10

Cseh példa: tudomásom szerint 2-3 éve 'forgalom elől elzárt területté' nyílvánították a mozgássérült parkolóhelyeket, így nem hogy ráálni, de áthajtani sem szabad rajtuk, azaz nem lehet kifogás hogy csak kis időre jöttem, arrébb állok stb. Bírság és büntipontok.

Jó Estét 2009.02.23. 11:38:23

multkor az egyik sopping center parkolojaban tanuja voltam egy hatekonyabb buntinek. Nagy bomszi Merci, beall egyszerre 2 db mozgasserult helyre, kiszal kiccsalad, lazaek Dezso & Geza tetotol talpig, no mozgasserult kartya. Erre egy kozepkoru uriember odament az avtohoz es eroteljesen vegighuzta a kulcsat a gep oldalan... Sztem hatekonyabb mint a mikulascsomag, bar kisse radikalis az teny :)

moli 2009.02.24. 14:12:35

@staropramen: index.hu/belfold/2009/02/24/harom_dobas/ ez brutto faszsag, semmi ertelme, vonatkozik az evi 1 darab gyerekeroszakolo allampolgarra.. 3strikes marhasag.

scubadiver 2009.02.26. 12:22:24

A Tesco parkoló közforgalom elöl el nem zárt magánterület, ahol a KRESZ szabályai érvényesek!!!
Ma Magyarországon 800 000 rokkantnyugdíjas él!!! Ezeknek java része egészséges, és kutya baja nincs.
De azért csak büntessék keményen az engedély nélkül, rokkant parkolóhelyre beállókat!
süti beállítások módosítása