Tékozló Homár

Problémás ügyfél vagy, ne vásárolj tőlünk - mondta az Indesit

2009.04.16. 09:45 | ge | komment

MikroPit az Indesit mosógépénél szemesült azzal a gyakorlattal, hogy egy egszerűbb alkatrész meghibásodását is csak egy komplettebb rész kicserélésével lehet orvosolni, de még nem is ez a legnagyobb gond. Az Indesit nem fogadta el a saját szakszervize véleményét, viszont közölte: ha nem tetszik, lehet másikat venni.

Nem egészen 3 éve vásároltunk egy Indesit automata mosógépet. Pár hete centrifugálásnál hangos lett, ezért gondoltuk megnézetjük szerelővel. Előkerestük a garancia papírt (ugyan garancia nincs már rá, de a 3 év szavatosságban még benne van), és kihívtuk a szakszerviz szerelőjét. Meghallgatta, megnézte a dobot, és kimondta az "ítéletet" : CSAPÁGY.

 

Gondoltam, ez nem olyan gáz, hiszen nem lehet több 3-4e Ft-nál egy ilyen bonyolult műszaki eszköz, szereléssel együtt sem lesz több 8-10e Ft-nál a történet. De persze jött a hideg zuhany: A készülékben minden lényeges elem (dob, csapágy, meg miegymás) egy, közös műanyag házban van benne, amit nem szerelhetőre csináltak, hanem valami módon összehegesztették. Így csak kompletten, a belsejét lehet cserélni a mosógépnek, ami munkadíjjal együtt alig 40.000 Ft. A szervizt nem is hibáztatom, mert erről Ők nem tehetnek. Gondoltam írok az "anyacégnek", és megkérdezem, hogy hogyan tudnánk orvosolni a dolgot, hiszen még a szavatossági időn belül vagyunk. Másnap kaptam is választ, miszerint Független szakértői vizsgálatot kérjek, aminek a költségeit én előlegezem meg, de ha igazam van, akkor ők utólag kifizetik.

Mivel ilyen szerv csak Budapesten van, én meg 250km-re lakom onnét, ezért gyors számolást végeztem:
- Fuvardíj : 180 Ft/km, oda-vissza: 90.000 Ft
- Bevizsgálási díj : 15.000 Ft
Összesen : 105.000 Ft.

Ezt megosztottam az Indesit-tel is, és megkérdeztem, hogy a szakszervizük szakvéleményét miért nem fogadják el, illetve hogy milyen vizsgálatot akarnak végeztetni egy olyan alkatrészen, ami csak FLEX-szel közelíthető meg, azaz roncsolás nélkül nem.
Erre már nem kaptam választ, ezért néhány nap után felhívtam őket, hogy mi fog történni, válaszolnak e a levelemre? A nem kicsit arrogáns hölgy közölte velem, hogy ez a törvény (pedig csak jogszabály), és az, hogy nincs 100e Ft-om arra, hogy utaztassam a rossz mosógépemet, nem érdekli. Arra a kérdésre, hogy miért nem fogadják el a saját szervizük véleményét az volt a válasz, hogy ha volt már javítva bármilyen hibával a gép, akkor elfogadják, ha nem, akkor nem fogadják el. Végül közölte, hogy ha nem tetszik, akkor vegyek új mosógépet, és nem kötelező Indesit-et. Ezt a tanácsát megfogadtam. Vettem. Nem Indesit-et.

MikroPit

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

betépett felhasználó 2009.04.16. 09:46:02

ELsonek soha nem szolok hozza!!

betépett felhasználó 2009.04.16. 09:49:06

szerintem harcold ki, hogy a hibas csapagybol CSAK A HIBAS GOLYOKAT CSERELJEK!! mi a ph@szh...rohadt kapitalista multik, mindig csak bornyuzassal nyomulnak.

Ofélia . 2009.04.16. 09:49:22

@Palkovicsné: nem is:))

KáposztaMedve 2009.04.16. 09:50:08

régen az volt a szlogen: "Indesit egy életre szól"
ezért vettünk indesit mosógépet, de kb 6 év után már nem volt kedvünk évente kétszer javíttatni, úgyhogy csere.
Hát, igen, ennyi életet szánnak nekünk is...

Ofélia . 2009.04.16. 09:51:11

@betépett felhasználó: :DDDDD

Unbiased 2009.04.16. 09:51:30

Manapság minden szerkentyűt azzal a filozófiával gyártanak, hogy ha elromlik, dobd el, és vegyél egy másikat. És ezt a szervízköltségek hihetetlen magasságokba emelésével érik el.

májgeriberi 2009.04.16. 09:51:53

indesit-et eztán én sem fogok venni, nem mintha akartam volna valaha is.
már a neve sem áll jól.

Tsabi 2009.04.16. 09:52:58

Keresd meg a regebbi posztbol a mekkmestert, aki szetkapta a mosogepet, hatha megjavitja neked :) de sajna ez ilyen, lassan nincs marka ami minosegre dolgozna, regen vettel egy mosogepet aztan mukodott amig szet nem esett, most meg veszel egyet, es orulsz ha meg garancias idoben szarik be, es nem pont utana.

KáposztaMedve 2009.04.16. 09:55:52

@Unbiased: Meg a kedves mosógépszerelők sem aprózzák el a munkadíjat. Egy pár olyan csapágyat, aminek a kisker ára most is kevesebb mint ezer forint és max egy óra munkával kicserélhető ~8000HUF+kiszállásért cseréltek ezelőtt 8 évvel.

b[ALien] (törölt) 2009.04.16. 09:57:24

A régi NDK-s mosógép! Az volt az igazi!

betépett felhasználó 2009.04.16. 10:00:57

@Tsabi: igen, de regebb a mosogep harom havi fizu volt, 300kg, 500ora osszerakasi idovel, fogyasztott mint allat, most fel havibol felkutyuzod magad, mig gari tart muxik jol, oszt kidobhatod. Hosszu tavon mindenkinek megeri.
Fogyassz, herdalj, szenvedj!
Parnam alatt orzom uknagyapam cserzett kecskebel-ovszeret, de megis 1xhasznalatossal kurjantok. Pedig hidd el, az a kecskebel csaladunk tobb generaciojanal ramutatott a G-re es most is jol muxene.
Merjunk modernek lenni. Minden hataridos szar korulottunk, miert szolna pont a mosogep az orokkevalosagnak?
Ja, es mi is efemerek vagyunk.

csak most ertem miert ul egy kajan vigyor az osszes uknagyapamos foton.
szerintem a kecskebelt soha nem vette le magarol... nagy kujon volt az oreg

Nyitott szem (törölt) 2009.04.16. 10:02:29

Vegyél Miele mosógépet. Igaz, hogy 330.000, de ötven évre szól. Tényleg.
A mostanit vehetted mondjuk 80e-ért. Ha 3 évente kell újat venned, akkor 50 év alatt pontosan 1 millióval fizetsz ki többet a mosógépért...

Ofélia . 2009.04.16. 10:02:35

Teljesen mindegy milyet vettél. Minden nagy cég mérnökök hadát foglalkoztatja kiemelt fizetéssel azért, hogy bármelyik műszaki cikked a garancia lejárta után 1 nappal essen szét.

A pénzükért abszolút sikeresen meg is dolgoznak.

A sufniban dolgozó józsibácsik kora sajnos jejárt és egy tisztes ipar gyakorlatilag szarrá vált.

Ha jót akarsz magadnak akkor keresel valahol a nagy magyar éjszakában egy öreg de keveset használt hajdut(pl a tanyán nem volt áram,a nygymama nem tudta kezelni) és még akár 10 évig lehet mosógéped:)))

elwood 2009.04.16. 10:05:17

Az Indesit szarjon sünt.

A user kerítsen a rokonok közül egy kombiautót, abba túrja be a mosógépet, vizsgáltassa be 15e-ért, mégse 100.

aztán borítsa az Indesit igazgató telkére.

elwood 2009.04.16. 10:08:13

Én Whirlpoolt vettem egy gyenge pillanatomban, mert a csúcskészülékük jól le volt árazva.

1,5 év után mindkét lengéscsillapítót cserélni kellett, a szerelő szerint rá van írva, hogy 1200-as centrifuga, de inkább ne használjam annyin. És tényleg azóta nem esett szét.

A Bosch akkor még nem árult 1200-as fordulatút, most már tudom miért.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.16. 10:08:26

@b[ALien]: csatlakozom! vissza az NDK-t, vagy legalább a mosógépeit!!

nekem fosch (bosch) mosógépem van. egy év után kiérdemelte a nevét. de ezt már az amatőr szerelős posztban leírtam, hogy úgy centripetál, mint kilövés előtt egy űrrepülő.

valaki mondta, hogy csapágyas.

már nézegetem a fosógépeket, mert az új szerintem ócsóbb lesz, mint a csapágy.

indesit? akinek a szlogenje az, hogy játék a munka? hát ők most játszogattak egy keveset a kedves posztíróval, akit most nem lehet bacctatni.

ezek a mai modern gépek olyanok mint a lego vagy a puzzle. bexarik vagy hiányzik egy darab, dobhatod a fenébe, lófaxot sem ér.

hej, micsoda poszt lett volna, ha MikroPitnek lett volna 110 ezer kidobandó furintja megelőlegezés végett, és a végén neki lett volna igaza.....

egyébként autóba való alkatrészen kívül nem létezik számomra olyan, amiért ennyi lóvét adnék.

Nolik · http://www.nolikantal.com 2009.04.16. 10:10:00

@betépett felhasználó:
:-)))
Hála a magasságosnak az ükfaterod legalább egyszer levettte, különben szegényebbek lennénk ezzel az űberfasszer kommentel:-)

Tsabi 2009.04.16. 10:10:36

@betépett felhasználó: vazz, ez a kecskebelkotonos szoveg nagyon ott volt :) a minoseginek beallitott mosogepmarkak azert most se husz forintba kerulnek, bar az teny, hogy kevesebb aram/viz kell hozzajuk, mint mondjuk 20 eve..

vape 2009.04.16. 10:18:52

@Nyitott szem:
Mi alapján mondod, hogy 50 évre szól? Talán van otthon egy 50 éves Miele mosógéped?
Bakker, elolvasol valami Miele reklámújságot, aztán mondod itt az okosakat.
Vannak márkák (AEG, Miele, Volkswagen, stb.), amik kialakítottak valamikor régen egy imázst maguk körül, hogy milyen jó minőségűek. Ezek most abból élnek, hogy az emberek még mindig úgy gondolják, hogy ezek a legjobb cuccok. És képesek a vásárlók akár 2-3x árat is fizetni érte, mint egy ugyanolyan minőségű, de kevésbé neves termékért.

LouiS 2009.04.16. 10:19:09

Fogyasztóvédelem? Netán újra felhívni az arrogáns hölgyeményt és emlékeztetni arra, hogy ha ők rögzítik a beszélgetést (mert gondolom ügyfélszolgálat), akkor netán te is rögzíted, sőt akár arra is jogod van, hogy a beszélgetés hangfelvételét elkérd - és esetleg prezentálod a felettesének. Valószínűleg alacsonyabb fokozatra fogja kapcsolni a pofáját.

maincoon © 2009.04.16. 10:19:45

mosógépről jut eszembe:
a múltkor átjött a szomszédasszonyom és megkért, hogy mutassam már meg a mosógépemet, mert mindig hallja mikor mosok, annyira hangos. mindez nem panelben, hanem családi házas környezetben. mondtam neki, hogy nem a gépet hallja, hanem azt a fémgolyót ami a vízkivezető csőben bűzelzáróként csattog. mert hogy képzeljétek el, hogy szülinapomra sem kaptam meg a régóta áhított gumigolyót... :/

amúgy ha venni kéne gépet, biztosan nem indesitet választanék. szerintem maradnék a whirlpool-nál, nincs vele gondom.

Agyalap 2009.04.16. 10:23:03

A történet csak megerősíti összeesküvés elméletemet: az szolgáltatók - iparosok - termelők egyszer akarnak levenni nagy pénzre, nem érdekli őket a sűrű fillér, csak a ritka forint.
Elégedettség? Márkahűség? Muhaha

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.16. 10:26:06

maytag mosógépet szeretnék, tényleg.

ezt írják róla: "A mosógép fűtőszállal rendelkezik, hideg- melegvíz bekötést nem igényel, de lehetőség van rá. Ezért kitűnően alkalmazható alternatív energiaforrásokból nyert melegvízzel történő mosásra is."

hogy ez konkrétan mit jelent nem tudom, csak sejtem, hogy ha feltörne a kertben a meleg vizű forrás, ráköthetem. de ez nem biztos,mert nem értek hozzá. én csak bekapcsolni tudom a mosógépet.

Impega 2009.04.16. 10:27:31

@maincoon ♀: Szia! Szep lettel?

En mikor eletem elso mosogepet vettem, akkor bementem a boltba es kivalasztottam a legolcsobbat, ami azert meg energiatakarekos volt. arra gondoltam , Azt nem sajnalom majd 2 ev mulva kidobni. Ennek 4 eve es tok jol mukodik. Nincs markaja, vagyis valami x markanak az y markajanak a z markaja.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.16. 10:33:15

SÜN! SÜN!
Az Indesitnek.

"Arra a kérdésre, hogy miért nem fogadják el a saját szervizük véleményét az volt a válasz, hogy ha volt már javítva bármilyen hibával a gép, akkor elfogadják, ha nem, akkor nem fogadják el."
Gratulálok, akkor az első javítás hogyan történik, ha tulajdonképp semmit nem hajlandóak gariban megoldani?

Ezt a bunkó bandát vaze.

Amúgy meg "Problémás cég vagy te" - mondták a vásárlók az Indesitnek, és elmentek máshová mosógépet venni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.16. 10:34:36

Különben is ! Elektronika volt-e benne????!!!!!

ÉS az Indesit központot is elfoglalta EDE?

szemig jimmy 2009.04.16. 10:35:02

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl:
az ember a dióit nem mosásra használja
amúgy ha zuglóba költözöl ott most készül valami termálvizes lakópark
én is mennék csak nincs pénzem rá
oda jó a mosógéped
lehet hogy mosópor se kell bele

Tarika · http://isitchristmas.com/ 2009.04.16. 10:35:42

A balatoni nyaralóban még NDK mosógépet használok :) Igaz, ez már egy újabb széria, az első, amit Anyuék a 3 gyermek miatt részletre kedvezményesen vehettek, az kb. 30 évig bírta. A mostani még csak 20 fölött van :)Mellesleg a mosógépszerelőnk óva intett minket az indesit nevű márkától. A whirpoolt meg az elektroluxot tudta csak jó szívvel ajánlani. Előbbi márkával nincs is semmi gondunk.

Ofélia . 2009.04.16. 10:36:02

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: Mi az a mosódió??? A mosóteknőt már ismerem:))

elwood 2009.04.16. 10:36:19

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: "alkalmazható alternatív energiaforrásokból nyert melegvízzel történő mosásra is."

hogy ez konkrétan mit jelent nem tudom,"

tipikusan a háztetőn napenergiával melegített vízre kell gondolni

Ofélia . 2009.04.16. 10:38:27

@elwood: Fatüzelésü fürdőkályha nem jó??:)

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.16. 10:40:11

@Szemig Jimmy: nem költözöm lakóparkba, amikor szép kertes házban lakom. meg nincs is rá pénzem nekem sem. asszem ha lenne, a mosógép miatt sem tenném:)

@Impega: ???????

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.16. 10:41:49

@elwood: köszi, azt hittem ha fúrunk a kertben termálvízet az is az. de akkor nem.

Impega 2009.04.16. 10:42:04

A mososdio jo, ha viszonlag lagy vized van. A kemeny, kiabalos viz az nem igazan idealis. Tpapsztalat szerint, nem nagyon koszos cuccokhoz eleg csak a dio, ha nem, akkor kell melle valami egyeb feherito vagy folt eltavolito. Ha mar a termeszetes meg kornyezetvedelem, akkor az is legyen kornyezetkimelo, mert ha nem akkor szart sem er. Ja amugy tobbszor fel lehet hasznalni a diot. Illata jo

maincoon © 2009.04.16. 10:42:40

@Impega: igen, gyönyörű lettem :DDD
tegnapi kérdésedre: aha, a celebrokonnál voltam. meg is kaptam a legfrissebb infókat róluk :S

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.16. 10:43:01

@Tarika: A fene tudja, nekünk ugrálós Hajdu volt otthon 25 évig, és még mindig működne ha pár dolog ki lenne benne cserélve (nem nagy dolgok és nem drágák). Csak anyám már szeretett volna valami újabbat ami nem kurva hangos. Így aztán Whirlpool.

Az albérletemben is egy Whirlpool van, mondjuk 1.5 éves, de másfél éves dolgon lesz szíves semmi sem elromolni.

Impega 2009.04.16. 10:44:06

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: Ah meg annyit hogy itt 1 kg, az kb 9-10 EUR kerul. Otthon azt hiszem, hogy sokkal dragabb, ugyhogy ha tudtok kulfoldibol rendelni, akkor erdemes utana nezni.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.16. 10:47:11

@Impega: honnan tudom, hogy a víz lágy, vagy kiabál? van valami térkép ahol megnézhetem. a calgonreklám óta tudjuk, hogy mo-on kemény a víz.

neet- 2009.04.16. 10:49:16

Mosódió ugye az a nagyon bio, nagyon természetes valami, ami nem viszi ki a foltot?
Nem mintha a többi kivinné... de én szeretem, ha habzik. Dió állítólag nem, de nem tudom, nem próbáltam még.

Zanussi hűtő és mosógép egyszerre megvéve, 9 éve. 50K volt darabjuk, akkoriban az átlagár volt. A hűtő már tönkremehetne, mert nekem kell 2 havonta leolvasztani (brrr, legrosszabb házimunka, rühellem), a mosógép vicceseket csinál, de még műkszik az is. Elöl (oldalt?) töltős.

Hajdu rulez, de az akkoriban picha drága volt, kb a duplája ennek. Bojler dettó, mindenki a Hajdu-ra esküszik, de megfizethetetlen. Nekem. Inkább veszek 3 évente egy nonémet 18ezerért.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.16. 10:50:14

@Impega: 1 kg 4500 huf-nál kezdődik. de szkeptikus vagyok, mert az írják, 1 kg egy évi adag. hát én eztet nem igazán hiszem.

Impega 2009.04.16. 10:51:11

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: :D. Anyumeknal lagy a viz. Amugy veszel PH papirt a boltban. Van mezogazdasagi meg haztartasi boltokban. @ColT: Indiai fanak dioja. Olyan nem is tudom mire hasonlit. kb 1 cm az atmeroje, olyan szinu mint a datolya, csak kerek .meg felbe van torve. Es meg a ruhadat is tiszticcsa.

esef 2009.04.16. 10:51:36

Egy korábbi poszthoz már kommenteltem, hogy nekem asztalcsapkodással sikerült szavatosság keretében vezérlőpanelt cseréltetni. Most esett le, hogy nem baccpapuccsal, hanem mosógéppel kellett volna verni az asztalt... :)

neet- 2009.04.16. 10:52:49

@ColT: az az ugrálós :)))))))))))))))) HA csak rágondolok, ugrálok a röhögéstől. Asszem a H-jelzésnél kezdett centrifugálni (ugrani), na G-nél már riasztva volt a család, h gyerekek, legalább 2en gyertek, nincs megtömve és mindjárt ugrál! (Ha meg volt tömve, nehezebb volt, és nem tudott annyira ficánkolni.)

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.16. 10:53:25

@neet-: mi egyszerre cseréltük a hűtőt egy AA osztályosra és az összes izzót ledre. villanyszámla egyenleg: MÍNUSZ HÁROM-NÉGYEZER!!!!!!!!!

esef 2009.04.16. 10:54:26

Néha szokott lenni 3+3 évre vásárolható kiegészítő garancia Indesit mosógépekre. A meghibásodási arányból, az alkatrészek árából most már tudom, hogy miért csak néha...

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.16. 10:54:38

mármint kevesebb.
az előző hűtőt eladtam a vaterán. annak még osztálya sem volt szegénynek.

esef 2009.04.16. 10:55:39

Volt az a csávó pár hónapja, aki maga akarta megszerelni a mosógépét. Lehet, hogy csak hozzá kellett volna elvinni... :)

Benzinszivo Szunyog 2009.04.16. 10:57:19

Judit vagyok. Az elmúlt 15 évben 9.675.345 forintot költöttem Calgonra.

Éva vagyok. Szarok a Calgonra. 3 évente veszek egy új mosógépet 50 ezer forintért.

betépett felhasználó 2009.04.16. 10:57:40

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl:
"hűtőt egy AA osztályosra és az összes izzót ledre"

Hu,ha, ezt elso nekifutasbol ugy ertelmeztem, hogy az AAs huto osszes izzojat (kijelzo,vilagito)kibuheraltatok es stufnituningal LEDesitettetek es maris pehelykonnyu lett a szamla.

Impega 2009.04.16. 10:57:43

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: Eofordulhat, mert nagyon keves kell(4-5 dio) es akar 2-3x is fel lehet hasznalni. De koszos, retkes inggallerhoz meg zoknihoz azert egy jo kis haziszaoppanos, mososzodas hozzaadas szukseges .

szemig jimmy 2009.04.16. 10:59:23

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl:
ledre?
az milyen?
becsavarod a villanykörte helyére?
nem kicsi az oda?

neet- 2009.04.16. 11:00:05

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: értem, és van benne persze igazság, értelem, spórolás, stb, de az a baj, h az átlagmagyar épp annyi pénzzel (se) rendelkezik, h az átlagosat megvegye. Aztán persze havonta nyögünk plusz 3000t, de akkor és ott, amikor épp tönkrement a régi, jó, ha megveszed az átlagost, és nem a sok tízezerrel drágább AA kategóriásat. De ha Indesitről beszélünk, az a 36 havi 3000 mire megtérülne, már dobhatod is el. A 4. évtől kezdi visszahozni a pénzt.

neet- 2009.04.16. 11:02:12

Na jó, ha kicsit utánaszámolok, túloztam. Lehet, h egy éven belül hozza az árát. De akkor se tudok egy összegben kifizetni egy költségkímélőbb eszközt. Lehet, h ilyenekre kéne félretenni?

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.16. 11:03:28

@Szemig Jimmy: @betépett felhasználó:

álmennyezet van mindenhol, oda hagyományos spot helyett lett ledspot. a hagyományos,nekünk nem transzformálós fogyasztott egy spot 50 wattot, most 2.6-ot.

az AA osztályos hüttő az meg már termeli az áramot!!!

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.16. 11:05:43

@neet-: hát kétszázban van összesen ez két a csereakció, és hát látványos volt a számlacsökkenés, mert nálunk mindenki után én kapcsolgattam a villanyt. most meg nem érdekel(ne), ezért inkább megint kapcsolgatok.

Ofélia . 2009.04.16. 11:06:23

Most már értem biodiót a csapágyba!
Ó te magasságos koszos farmer:))

betépett felhasználó 2009.04.16. 11:07:36

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl:
ÁÁ...
rtm

es az igy megsporolt laskat arra hasznaljatok, hogy meg tobb aprobb fogyasztoval szerljetek fel a keglit?:) melyeket majd evek mulva AAAAsra cserelve meg tobb es meg aprobb fogyasztoval ...stb.

szemig jimmy 2009.04.16. 11:07:37

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl:
ja ilyen nálunk is van csak takarékos izzó formában
igaz az 14W-ot "zabál"
a B osztályos hüttő meg állítólag csak párszázzal eszik többet havonta mint az Ás
remélem

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.16. 11:10:13

@Impega: hát vettem már egy-két utólag haszontalannak ítélt dolgot, de mivel ez a mennyiség annyiban van, mint egy flakon mosószer amit szeretek, gondolom megrizikózom, oszt meglátjuk. mosószódát szoktam használni, meg mosószappant is.

neet- 2009.04.16. 11:10:20

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: igazad van, ezt kéne csinálni mindenhol. Máris nem menne el nagyban sem annyi energia fölöslegesen. Az lenne a logikus, ha az új házakat már eleve ilyenre építenék. Hm.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.16. 11:14:54

@betépett felhasználó: igen kérlek, ha eljön az ideje a következő cserének valamelyik készüléken, ilyenekben gondolkodunk, hogy A a tizediken energiaosztály.

de villanytűzhelyem soha nem lesz, ahogy mosogatógépem sem. nem tudom miért, ezt így eldöntöttem.

a megspórolt lóvét pedig már most jól elköltjük, mert egyszer élünk és megérdemeljük :)))) abból nem takarékoskodunk. az máshonnan van.

Impega 2009.04.16. 11:15:16

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: Akkor hajra. Azert egy PH papirt vagyel. Akkor tudni fogod, hogy kb mennyi dio kell. Marmint ha kemeny a viz, akkor tobb dio kell, es nem biztos hogy a dio a rossz.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.16. 11:15:39

@Impega: Aham!

@esef: Francot az asztalt, az igazgatót, főnököt.

@neet-: Azóta sem értem hogy otthon a csempe hogy bírta a 20 évi ütést-verést amit a mosógéptől kapott. Utólag gondoltam rá, hogy esetleg ki kellett volna párnázni a falat.
Viszont modellfesték felrázására tök jól megfelelt a gépezet :D

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: LED-es lámpa, hol, mennyi...?!!!! :) Akarok olyat.
Én csak zseblámpákat csináltam LED-ből (akkusat) de az is levilágított a 3 emeletről a földre :D

@Benzinszivo Szunyog:
"Gizi vagyok. Van egy frankó mosógépem. Néha teszek bele noname vzlágyítót. 5 éve faszán működik, a 3 évente vett mosógépek árából pedig bebaszok"

betépett felhasználó 2009.04.16. 11:15:48

@neet-: jovotol az izzoszallas ego az EUban fekete listara kerul.
tervezem, hogy beszerzek egy par raklapnyi 60Wos tungsramot, ki tudja, mit hoz a jovo. Egy binladeneselektronikus buuuumm utan, ha mar a takarekos ego osszes elektronyikaja kiegett, csak elokapom a wolframos gomboket, es rapattintom anyost a pedalos dinamora, oszt maris hangulatfenyben eg a kegli.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.16. 11:19:24

@betépett felhasználó: Olyan generátor kéne ami beszéddel működik. Barátnőm anyja közelében Paksot is leverné a cucc.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.16. 11:21:07

@ColT: ledmaster.hu

mi innen választottunk, és elhaladtunk a világ végére a Határ útra, a CBA mellé, ott egy elektronyosbolt, és ott annyira jófejek voltak, hogy azt tanácsolták, hogy először vegyünk csak párat mindkét fajtából (kék és sárga fény), és próbáljuk ki, mert más a fénye, és nálunk a belmagasság 4 m.

kipróbáltuk, hogy melyik milyen. aztán visszamentünk és ami nem kellett, azt becserélték. nagyon korrektek voltak.

neet- 2009.04.16. 11:24:18

@betépett felhasználó: bibii, nekem még higanyos a lázmérőm. Lassan az is unikum lesz. ;)

Tsabi 2009.04.16. 11:25:28

@betépett felhasználó: 100W-osat vegyel, mert azt teszik elso korben feketelistara :)
@ColT: en a multkor vettem phillips ledes egot a normal 25wos halogenek helyett. Tudom, nem nonamet kellett volna, hanem dyrast, de olyan nem volt. Mivel nem volt sok kulonbseg a be es a kikapcsolt allapot kozott (picit fenyesebb volt, de nem sokkal), visszaraktam a normal halogent, a ledest meg visszavittem a boltba.

esef 2009.04.16. 11:31:10

@ColT:
Csak semmi erőszak!
Amúgy amikor én az Indesitnél voltam ~ 2 éve(Pap Károly utca, a zsarupalotához egészen közel), akkor a liftből kiszállva egy hatalmas üvegfelület túloldalán volt az egész brigád. Nem kellene féltégla sem, csak simán behajítani a mosógépet... A kötekedőknek: a portánál át lehet vinni, csak azt kell mondani, hogy az Indesithez viszed. :)

betépett felhasználó 2009.04.16. 11:33:10

@neet-: az enyem mar most unikumos.
hatranya, hogy hasznalat elott lehuttendo....
@Tsabi: nem veszek 100ast, mert anyospajti mar surolja a 90et, es 100as, hogy nem birna ugy tekerni a bringat.
hm.. ha befohatnam az asszonyt is. sorba kotve, vagy parhuzamosan, nem nem,sorba, talan ...
vagy megiscsak parhuzamosan??

hogy is van ez, egyidoben befogva oket = parhuzamosan
az alagsori generatorszoba keskeny leven, egymas utan van a ket dinamositott kondibringa, tehat = megicsak egymas utan, tehat sorban kell tennem oket,...
nem ertem...

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.16. 11:41:41

@Impega: és biztos, hogy nem lesz büdi a ruha vagy ilyesmi?????

labi 2009.04.16. 11:48:59

hehe, nálam meg 11 éve hiba nélkül teker az elektrolux. (és még csak azt sem tudja hogy mi az a calgon) :)

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.16. 11:50:56

@Impega: akkor próba indul, és rendelgetek. legfeljebb az oldalbordám nemtetszését és értetlenkedését fogom hallgatni. de ez mindig így van,így nem lep meg.

b[ALien] (törölt) 2009.04.16. 11:54:01

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: ezt az anti-homár történetet! :)
Nekem is van egy: Rendeltem fél kiló pogácsát a boltban. Boltos srác elfelejtette, váltás lány sűrű szabadkozások közepette azonnal elkezde sütni, menjek vissza fél óra múlva. Visszamentem, és mivel még mindig volt 10 perc, kaptam egy sört, hogy addig foglaljam le magam.
Így is lehet

gyilkoshód 2009.04.16. 11:55:28

Ezért jó kérem faluhellyen lakni.
Kiménk a patakhó... oszt annyi.
Nem kell ide frincesh-francos moshógép.
Nem is beszélve arról, hogy a patakhoz való levonulás alkalmával, Sün hordákkal is összefuthat az embernek a fijja.

Tsabi 2009.04.16. 11:56:04

@betépett felhasználó: na ja, aztan meg rohangalhasz anyossal a szakszervizbe, hogy nem rendeltetesszeru hasznalat. Az altalad felvazolt problematika a szobabicajjal meg szerintem a kooperativ multitaszk kivalo peldaja. Ha csak egy bicajod lenne, akkor az lenne a preemptiv multitaszk.

betépett felhasználó 2009.04.16. 11:57:23

ez itt a henceges helye:
Fogadjuk senki nem hasznalt olyan korabeli centrifugat mint en.
-talan keletnemet gyartmany
-hasznalat elott ala kellett tenni egy gyari kiegeszitot, egy felfujhato uszogumiszeruseget, azon a "legparnan" muxott a cucc, mikor 1400rps-al porgott.

Az erdekesseg, hogy mire hozzam kerult a cucc, az uszogumi mar kilyukadt, igy rongyokkal, szirrel-szarral improvizaltam hianyat, de nem sok sikerrel.
Na azt a gepet tenyleg csak 3emberesen lehetett hasznalni.
Elonyere megemlitem, hogy miutan a nagymello szomszedkicsajt is behivtam egyszer egy centrifugazasra, ugy megszerette, hogy updateles utan neki adtam a kutyut.
A ferje azota haragszik ram, de az asszonykan latszik, hogy milyen eletvidam. Igaz, neha ejjel 2kor is raul a cetrifugara es olyankor az obegatasaitol hangos a tombhaz.
na, csak ezt akartam elmeselni, remelem ez a jo poszt es nem a invitelesbe posztolom ezt is

Impega 2009.04.16. 11:58:46

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: :) az enyem eszre se venne, ha cserlnek barmit is a mosas, mosogatas, takaritas korul :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.16. 12:01:39

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: Aham! Na majd utánalesek a dolognak.

@esef: Rárakni görgős izére és jól meglökni. Így van időd menekülni.

@labi: Na ja. Érdekes módon a reklámokban mindig elöltöltős mosógép van, mert ugye a felültöltős fosógépe látod ha vízköves... Ha meg a fűtőszál vízköves az meg max. a magasabb fogyasztást okozza... Meghalni (szétégni) meghal előbb-utóbb mind.

@b[ALien]: Hű! Milyen bolt ez és hol van?! :)

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.16. 12:08:36

@Kitalátor feljegyzete: igen kérlek, csak nem tudsz vele dugni. különben tök ugyanaz.

Megélhetési rasszista 2009.04.16. 12:12:57

@Tsabi: nelem itthon van 150W-os izzóm is, mint egy kisebb görögdinnye. :) Vajon arra mit szólna egy sötétzöld. :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.16. 12:16:35

@Kitalátor feljegyzete: Hm, szerintem olyan amikor "jól" dolgozik a kőműves, és a plafonon állak vannak.

@Megélhetési rasszista: Nekem is akad egy 160W, télen azzal fűtök a garázsban. Olyan fényárt csinál hogy kiviszi a szemem.
Be van tekerve egy jó hosszú kábel végén levő foglalatba, meg van rakta egy kampó. Amikor nagy fényerő kell akkor bedugom, különben pihen a polcon.

b[ALien] (törölt) 2009.04.16. 12:20:57

@ColT: otthon a sörvásárlós kisboltom. Tőled jó messze, Budaörsön:) Mondjuk vettem már ott pár sört:) 1-10ig fejből nyomom az árakat

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.16. 12:28:47

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: Azért vannak abban a ledboltban meredek dolgok :D
A "low drop stabilizátor" ami 3 alkatrészből áll, és 10 perc alatt rakom össze otthon, legdrágább eleme 150Ft (a stabilizátor IC) és 1800-ért árulják?
Komolyan mondom megyek boltot nyitni :D

Sanyi 2009.04.16. 12:28:48

Bevizsgalo ember autozik/vonatozik/buszozik/teleportal a Bp es a kutyu kozott az tuti

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.16. 12:29:45

hat Woodstock tovabbra is az alagsorban mos es szarit
de otthon nekunk is volt olyan ugralosunk
emlekszem kesobb ilyen gumisizet arultak volna hozza de en nem veyyem
most igy sokkal jobb woodi eltunik 1 orara es azean jn a tiszta cuccal
se zaj se csapagycsere se semmi

de mi az a sul?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.16. 12:33:30

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: Viszont szabadjon megjegyeznem hogy 1 próbadarabot rendelek majd ledes lámpából, az otthoni melós asztalom flöé, oda ugyanis spot kéne, viszont egy kis 40-es izzó van most éppen, ami alig világít, és azt is rossz fele teszi :D

@b[ALien]: :) :) Aha, szóval ők rájöttek hogy jobb kedvesnek lenni és akkor visszamész :)

@hagyma: Sül az az amikor a kaját sütöd :D

Amúgy meg tarajos sül... amit farfekvéssel szarni jobb mint SÜNt! :)

aardwark 2009.04.16. 12:35:36

indesit, hehhh
barátom és neje belevágtak egybe, 3 nap után úgy vitték vissza mint a kisangyal...

anyámnál még mindig él és egészséges, és működik a kb. 22 éves hajdú, igaz nincs lcd kijelzője és túl sok elektronika sem...

turb, én csak ennyit akartam mondani...

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.16. 12:39:33

@ColT: mi nem neten rendeltünk, mert ott árányárban van kíremszípen, leírtam, hol voltunk. oda meg villanyászok járnak (mármint villanyszerelők), ott ócsóbb volt.

na az ilyen "low drop stabilizátor" miatt nem rendeltünk netről, mert az égőt is csak képről ismerem fel, ha kérni kellene, nem tudnám mit kéne mondani, így vittünk paramétereket papíron. szóval ha neten rendeltük volna, akkor lehet, hogy kihozott volna a posta egy elefántot vagy egy süncsordát, ha nincs róla kép, csak szöveg.

egyébként nálunk a legjobban a fürdőszobában jött be a tükör fölött. eddig vakon sminkeltem szerintem. korábban sem néztem ki rosszul, de mióta látom magam a tükörben, szerintem még jobban.

Sanyi 2009.04.16. 12:39:42

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl:
A hideg-meleg bekotes azt jelenti, hogy ra tudsz dugni bemeno hideg meg meleg vizet is es akkor nem melegit. Valami megfoghatatlan okbol Ausztraliaban ez a sztenderd (gondolom a calgonit itt nem csinal nagy biznicet), az a rendszer amit az orosz "felautomata" mosogepek is hasznaltak.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.16. 12:49:57

@Sanyi: köszönöm. ma sem keltem hiába. igen, írták a prospektusban, hogy nem kell ilyen adalék izé. mondjuk most sem használok,mert nagyobb hülyeségnek tartom, mint a mosódiót.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.16. 13:01:56

@Sanyi:
dugni?
es nem melegit?
eszkimo a csajod

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.16. 13:04:07

bar az teny Mary is 14 szazalekban eszkimo indian apai agon

ZON 2009.04.16. 13:15:04

@vape: bocs ha bunkó vagyok,nem engem kérdeztél: Tamás nevű barátom hosszú évekig, Nyugatról behozott használt, sokszor üzemképtelen mosógépek javításából és eladásából élt.Neki is az volt a véleménye, hogy a Miele kiemelkedően jól megépített, és nagyon jól szervizelhető darabokat gyárt.Mikor az én Whirlpool gépemet javítottuk,röhögött a gagyi, alulméretezett, egybeöntött alkatrészeken("ZON, a Mielében 3-szor ekkora a csapágy, kb. 10-szer annyit bír ki, mint ez a fos)

Fairy Girl 2009.04.16. 13:16:18

Az én jó öreg Fagorom tökéletesen bírja immár 7 éve :)

hawkeye 2009.04.16. 13:34:23

A posztolónak:

Van 1 krapek, aki hasonló esetben csodákat tud tenni a mosógépekkel, Sanyinak hívják.

Megtalálod a neten is, de a telója:
30/5842940

Próbáld meg, hátha nem kell kidobnod a géped egy pár ezer forintos csapágyért...

Az Indesit rulez, a klimaxos ügyintéző meg szarjon sünt, szembetüskékkel...!

hajni35 2009.04.16. 13:36:50

Az én jó öreg Fagorom 8 évig bírta...
A héten vettünk új mosógépet, Samsung WF7522, jónak tűnik, remélem, nem lesz vele gond. A mosógépszerelő azt mondta, hogy Whirlpool-t semmiképpen ne vegyek, nagyon sok gond van velük.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.16. 13:44:33

@ZON: Na hát itt a lényeg. Nem spórolás meg tervezett elavulás, hanem rendesen összerakott cuccok.
Lassan már jó üzlet lenne nem tervezett elavulással bíró cuccokat gyártani.

@hagyma: Hűha. Akkor tud igloot építeni? :)

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: Ja én sem arra gondoltam hogy onnan rendelek, hanem hogy bemászok pl. itt a Jókai téri lámpaboltba, és ott szépen veszek 1-2-t, aztán ha beválik akkor ezeret.
Bár 220-ast tervezek mert kevesebb macera, de tápom is akad ha kell. :)


Különben, hm, ha még jobban nézel ki akkor fényképet :)

torma99 2009.04.16. 13:53:46

Energia takarékosság: 1990-ben vásárolt lehel hűtő (90+35 l) 700 kw/év fogyasztás. Ugyanott Jászberényben gyártott utódja már electrolux néven 241 kw/év. Hajdu Minimat mosógép (tökéletes full szír szalonállapot 30 éves korában) ~2,1kw/mosás, utóda samsung akármi 0,84kw/mosás. Eredmény havi villanyfogysztás 190 kw-ról lement 108 kw-ra. Indesitnek én is szavazom a sünt.

Impega 2009.04.16. 14:01:25

Nem a Roncsfilmben volt olyan ugralos, vibralos mosogep?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.16. 14:06:10

@Impega: De. Beépített dugássegítő funkcióval.

tokomtelevan 2009.04.16. 14:15:49

INDESIT!!!!


Volt indesit hűtőm.
Nem sokáig.
Fél év alatt többször látott szerelőt (a benne lévő dolgok természetesen mindannyiszor megrohadtak, (a gyártója rohadt volna inkább meg)
Végül anyázással sikerült kicsikarni egy csereutalványt. A szerelő (saját szervíz) javaolta, beküldte az indesit központba, ahol gizike nagy kegyesen kiadta a csereutalványt. A meghibásodás (azonnali szervízigény bejelentésétől kezdve) után 3 és fél héttel már meg is volt az utalvány. Szervíz jött, s elvitte a hulladékot. Szerelő tanácsa: Örüljek, hogy most ment tönkre, még fél év és a rozsda ette volna meg. Üzletben pénz lett visszakérve, és más típusú hgépet vásároltam. Azóta nyugodtan alszom.

Cirkó?
Beretta (GRRRRRR)
Nem fűt, nem csinál meleg vizet, zörög mint állat. A szakszervíz, a központi főszerelő, már hetente jár ki hozzám.
Aztán én megyek be személyesen a központba, többeknek hatalmas verést ígérek, plusz mivel éppen vásáron vannak kiállítóként, megígérem, hogy a szervízből egyenesen a kiállításra megyek, s csinálok kis reklámot (természetesen mindennap, amíg tart a kiállítás.)
Amíg odaérek gondolkozhatnak a megoldáson. (Nem akarták garanciába cserélni, pedig többet nem működödtt, mint igen. Mindez egy 1 éves gyerek mellett igen élvezetes dolog.
Érdekes módon 10 perc alatt előkerült a megfelelő főnök, és elősször lettem visszahívva telefonon, miközben autóztam a kiállításra, hogy melyik nap felelne meg nekem, hogy hozzanak egy új készüléket, és beszereljék.

Ekkor megfogadtam, hogy olasz műszaki termék az én lakásomba mégegyszer be nem kerül.

2009.04.16. 14:26:35

Sajnos az egész történet korunk konzumidióta világát példázza: ma már 2-3 évre készítenek "tartós" (LOL) fogyasztási cikket, hogy meg legyen az új árura a kereslet.
Azt hisszük hogy a gdp , a termelés, az anyagi javak hajszolása minden határon túl nő. És nem látják a cégvezetők, hogy egy erőforrás korlátos bolygón élünk.
Szánalmas pazarló banda, egy végtelenül ostoba és kapzsi szemlélet szabadult a világra és ássa a saját sírját.
Mi meg fogyasztóként ehhez asszisztálunk.

Ki az aki még ezen meglepődik?
A posztoló naivember.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.16. 14:30:31

"Azt hisszük hogy a gdp , a termelés, az anyagi javak hajszolása minden határon túl nő."
Fenntartható fejlődés mi?
Röhögni tudok csak én is.

Tehát pl. az autópiac hihetetlen recesszióba kezd ha a világon mind a 6 milliárd embernek lenne autója, és a legújabb?
Vagy mi? Mert akkor már nem nő a növekedés mértéke, tehát szűkül a piac :D :D :D

Tanultam valami minimális közgazdaságtant, de ez már annak is meredek.

szcsongor 2009.04.16. 14:32:57

@Impega: a pH-nak nincs sok koze a vizkemenyseghez... na mindegy, biztos nem pH-papirt akartal irni :) egyebkent telleg van olcso keszlet vizkemenyseg meresehez, pl. akvarisztikaval fogl. boltokban

Impega 2009.04.16. 14:38:01

@szcsongor: arra a lakmusz papirra gondolok. Az nem az? ja akkor jo. Azert koszi a megjegyzest. Szolok MPL-nek is nehogy szegeny itt nekikezdjen kemiai vizsgalatokhoz :) @az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl:

Alikam 2009.04.16. 14:38:18

Ilyenkor a legjobb megoldás elfogadni az arrogáns hölgy tanácsát, és azon nyomban írni az Indesit cég felsővezetőinek térvivevényes levélben, hogy az egyik ügyfélszolgálatos eltanácsolta az Indesit mosógépek vásárlásától a posztírót, illetve szépen lerészleteznia szorit.

Az arrogáns hölgy egy héten belül munkanélküli lesz, és az amúgy kíméletlen és kőszívű vezetők felajánlák azt, hogy ők állják a teljes cehhet.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.16. 14:45:30

@Alikam: De attól még a fosógép Indesit marad, és fosni fog.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.16. 14:46:41

@Impega: ne aggódj, azért utánajártam néhány dolognak, és találtam én is kérlek szépen vízkeménységmérő készletet. van nagyon ócsó is, meg 70 ezerért, de az gondolom valami ipari izé.

a dióról pedig majd beszámolok, ha megérkezett és már használtam.

zapkorte (törölt) 2009.04.16. 14:53:27

Jajj, mennyire tipikus történet! Megyek, megölelem a csecse-becse Hajdú Energomatomat a fürdőben... ;-)

Krisztina (törölt) 2009.04.16. 14:54:14

Mamapicilanya, Ha ledre cserelted, akkor csillarokat is kellett csereljel, nem? Es meg ugy is megerte? Nekem is javasoltak az obiban, hogy csereljem energiatakarekosra a meglevo 30-at, az kb. 50 ezer. Es meg nem is vilagitanak rendesen. Mennyi ido alatt sporolnek en 50 ezret a villanyszamlan? Es addig hanyszor kellene ujra cserelnem a qva daraga energiatakarekos izzokat? kiszamolta mar valaki, hogy VALOBAN megeri-e?
Alikamnak igaza van, de azzal meg megtoldanam, hogy az anyacegnek is irjal levelet, ne csak a magyaroknak.

É2I 2009.04.16. 15:00:20

@Impega:
/off
Jaja. Az a savasságot/lúgosságot jelzi.
Mondjuk a mósószer tartalomra utalhat.
De ki az, aki ennyire belemenne a tudományba?
Talán csak a mosópor fejlesztők, igaz ők nagyon.

/on

Irták már egy páran, de a tartós műszaki cikk mára már csak max 3-4 év.

Takarékoskodj az energiával! (És borítsd szemétbe a világot. Ahhahh.)

vape 2009.04.16. 15:02:51

@ZON:
Kiegészítem a korábbi kommentemet.
Nem azt mondom, hogy a Miele, AEG meg a hozzá hasonlóan drága márkák gagyi kínaiak lennének már manapság. Azt gondolom, hogy nem tudnak annyival többet (sem szolgáltatásban, sem minőségben), mint amennyivel többe kerülnek. Ez a bajom velük.
Valaha lehet, hogy ezek voltak a tartósság mintaképei, de ma már a többiek utolérték. Árban viszont a többiek alacsonyabb szinten tudtak maradni.

Impega 2009.04.16. 15:03:34

@É2I: Jaja, en beszeltem hulyesegeket. bevallom. De ugy vagyok vele, sunt nem erdemlek :D

elwood 2009.04.16. 15:21:28

"Azt hisszük hogy a gdp , a termelés, az anyagi javak hajszolása minden határon túl nő."

Végtelen növekedés kétféle tudományban van, a matematikában és a közgazdaságtanban.

Egyébként ha 6 milliárd embernek 6 milliárd autója lesz, még mindig lehet növekedni ha egyre rövidebb csereciklussal cserélik őket.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.16. 15:25:25

@Krisztina:

nem cseréltem le a csillárokat.

régen volt plafon, benne egy 40 kilós 120 éves csillár, majd minden szobában.

lakásfelújítás után, még évekkel ezelőtt csináltattunk álmennyezetet, amibe spotlámpákat tettünk. a csillárokat kitettük a sufniba.

minden spot egyenként 50 wattos volt. mivel egy helyiségben van 9, nem jártunk szoláriumba, hanem ott napoztunk:) és a villanyszámlánk az egekben volt.

valaki mondta, hogy ledspot.

és akkor a korábbi spotlámpákat kicseréltük ledesre. ezzel egyidőben vettünk új hűtőt. a következő hónapban a villanyszámlánk kevesebb lett 3 ezer forinttal.

a régi szpotok kilenc évesek voltak, és mindegyik működött, és működik még most is. tehát az sem ment tönkre.

nem egy év alatt szeretnénk visszakapni a befektetett összeget, hanem hosszútávon szeretnénk energiatakarékos életmódot folytatni, és ezen IS spórolni.

nem végeztem számításokat, hogy mennyit kell aludni azért, hogy visszajöjjön a pénzem, mert nem érdekelt konkrétan, én már attól jobban vagyok, hogy kevesebb energiát használok, és a számlám momentán kevesebb azóta, hogy ez van.

de hogy így rákérdeztél: egy hónap elteltével két és fél lámpa árát nem fizettem ki villanyszámlába. mivel vettünk 40 darabot, ki tudod számolni. de ez a példa nem reális, mert a hűtő sem egy húsz éves vacak, hanem az is ki lett cserélve.

nézz utána a neten, van ahol kiszámolták.

b[ALien] (törölt) 2009.04.16. 16:29:32

@Impega: DEEEEEEEEEEEE! Elférne egy az udvarban nem? A süni olyan aranyos, én már simogattam
Nem kell megenni, és akkor nem fogod kiszarni,nyugi:)

b[ALien] (törölt) 2009.04.16. 16:32:48

@Krisztina: Azt írják a dobozán 8 évig jó
Nálunk 1 éve van bent, 7 év múlva jelentkezem:)
Én amúgy nem vágtam, hogy csak kb. 2 perc után éri el a teljes fényerőt:)
Nappal kicseréltem, este nézem mi ez a szar
Már 2-őt visszacseréltem, mire kiderült hogy mégis jó

Impega 2009.04.16. 16:39:00

@b[ALien]:Mar nincs udvar. Panelpatkany vagyok. Majd ha lesz penz lesz udvar is. Anyueknal sunatjaro volt. Es a kutyaim nyaranta allandoan csaholtak. Ki kellett menni es atvinni ejjel a suniket a kapun tulra :D

۝merta-X 2009.04.16. 16:49:27

Nekem nem tom, milyen mosógépem van, de nagyon frankó. Calgont, azt tolom bele ész nélkül, nem is volt eddig semmi baja.

Viszont tegnap kellett rá venni egy kis doboz fehér Hammerite-ot, mert a teteje elkezdett rohadni. Nem az alja, a teteje. Totál nem értem.

b[ALien] (törölt) 2009.04.16. 16:51:02

@Impega: akkor te is simogattad
Ugye, hogy nem szúr? Nálunk melóba az udvaron még le is babázott:)

Impega 2009.04.16. 16:55:33

@b[ALien]: nem hat. Csak tudni kell fogni. Meg igy csinal: töftöftöftöftöftöftöftöftöf

Nalunk is vannak babak nyaranta:) a fásban

elwood 2009.04.16. 17:09:32

Én egy helyre tettem Philips energiatakarékos égőt (mert 40W-os volt a foglalat az meg fénynek kevés a fürdőszobában)

8 évet kéne bírnia, 2 évente cserélem (eddig kétszer).

Nem nagyon jött be, igaz hogy kapcsolgatom, én hülye ahelyett hogy folyamatosan égne ...

hatesz 2009.04.16. 17:22:19

@elwood: Erre amugy nincs garancia? Marmint ha rä van irva es elöbb murdel meg, nem kellene a forgalmazonak garanciälisan kicserelnie? Nem olyan olcso egy ilyen egö...

elwood 2009.04.16. 17:31:36

@hatesz: nem hinném ... egy éven túli garanciát csak extra papírhalmazokkal forgalmazott tartós fogyasztási cikkeknél láttam ...

... ezért vagyok én óvatos az ilyen tíz év alatt megtérülő cuccokkal, mert ha mégse tíz év akkor mi van ?

Ofélia . 2009.04.16. 17:31:53

@۝merta-X: Elbasztad a tetejét is kalgonnal kellett volna sikálni:)))

@Impega: Tarts a lakásban nagyonkígyót:)) az tényleg nem szúr:)

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: Na akkor nálatok már nincs plafon (tudom valamit mondtál a férjednek és leszakadt).
Akkor a kettö között most átláthatatlalan kusza és tűzveszélyes drórok világítási anomáliák és és egy szuper ledes spot van ami kivállóan megvilágítja a szépségedet sminkelés közben:))

Ofélia . 2009.04.16. 17:40:37

@elwood: Ha folyamatosan ég akkor mitöl energiatakarékos?? Amugy én is így jártam és egy éven belül kétszer cseréltem á 2500 tehát nem gagyi a márka.

Sztem ez olyan mint a mosóporok: minél drágább annál kevésbé veszi ki a foltot de ebben sokan hisznek.

Nekem a legjobban a SZÓDA EREJÉVEL szlogen tetszik:)))))

Te magasságos Badishe And Soda Fabrik alias B:A.S.F. aki ezt az első világháboru előtt már gyártotta mint mosószódát(persze buborékmentesen).

Most akkor miröl beszélünk??:)))

Ofélia . 2009.04.16. 17:54:52

@elwood:" ezért vagyok én óvatos az ilyen tíz év alatt megtérülő cuccokkal, mert ha mégse tíz év akkor mi van ?"
Kökemény rábaszás + homárpost a lelked megnyugtatása végett:)))

manes 2009.04.16. 17:57:46

NDK-s automata mosógépünk 23 évig müködött.A végén már,hol fütött hol nem.Most Whirlpool van.Ez még jó.Igaz csak 1 éves.

Ofélia . 2009.04.16. 17:58:10

@b[ALien]:" Azt írják a dobozán 8 évig jó"

BRRUHHAHHAHHA jelentkezel te még az idén:)))
Különben is a villanyrezsó se azonnal meleg:))

Ofélia . 2009.04.16. 18:00:54

@manes: Na azt a hibát egy öreg szaki 10 üveg sörért simán lerendezi:))

De hogy ez nem megy 23 évig arra iszonyu nagy ódszot adok:))

kpityu2 2009.04.16. 18:27:33

Na nem azé mondom, de mosógépbe nem véletlenül tesznek zárt csapágyazás. Senki se örülne, ha a lecsorgó vízen keresztül lépne kapcsolatba az áramszolgáltatóval... a perekről nem is beszélve. (Persze nem Magyarországon, itt legfeljebb a megdöglött disznóért lehet kártérítést kapni) A régi szép időknek vége, amikor egy darab drót, meg egy bicska elég volt a kütyük javításához.

manes 2009.04.16. 18:31:45

ofélia:.Nem csak ritkán fütött de már rohadt is.Szerintem se megy 23 évig.Mint a régi Munkácsi tv-nk vagy a szintén régi Jácint szinestévénk.Az elöbbi huszonvalahány az utobbi is huszonvalahány évig birta.A mostani Samsung csak 6-7 éves de már pattog stb.

Ofélia . 2009.04.16. 18:43:16

@manes: Ahogy a legnagyobb hofi apánk mondta: Szúrd ki akkor nem pattog:))

Ja bocs azt a falábu futtbalistákra mondta a labdával kapcsolatban itt inkább a nagyfejszét ajánlom:))

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.16. 18:45:31

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa: nincs káosz, a villanyász profi munkát végzett. muszáj volt neki.

mindenesetre amikor vettünk egy masszív fa kalaptartót a felújítás után két évvel, fel akartuk fúratni a sógorommal, de nem tudtuk, hogy merre megy a vezeték és meddig. nem akartam, hogy a nővérem egyedül éljen élete hátralévő részében, így gondoltam felhívom a villanyászt, aki kábelezett, hogy jöjjön és mutassa meg, vagy mérje meg vagy tudomisén.

mondom a nevem. aszongya: a .... utcából? igen. és elkezdte mondani vazze, hogy a melyik oldalon van a kapcsoló és onnan mennyire van a doboz, és milyen messze melyik ajtótól.

vissza is kérdeztünk vagy háromszor, erre szabályosan rám szólt, hogy "csak tudom már, mit csináltam". oké.

befúrtunk, és a nővérem NEM lett vígözvegy.

a párom szerint ez azért történhetett meg, mert biztosan emlékezetes volt, ahogy minden nap műszak vége előtt megjelentem a házfelújításnál, és kritikai észrevételeket fogalmaztam meg a fővállalkozónak, akivel UTÓLAGOS finanszírozásban állapodtunk meg (mi nem fizetünk senkinek semmit előre, ha ez vkinek nem tetszik, lehet menni. anyagra sem adunk, elvisszük vásárolni.)

például félig rakott falat bontattam, mert ferdének láttam az irányát, és az is volt, aztán másnap ugyanazt odébb vitettem hirtelenfelindulásból, mert meggondoltam magam a konyha méretét illetően.
a burkoló nem használt bolhát a csempék között, mert szerinte jó a szemmértéke. szerintem meg nem és ezt bizonyítottam is. és csupa ilyen helyes történet.

Ofélia . 2009.04.16. 19:06:15

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: Hogy profi munkát végzett azt sejtem ezek után.

Gondolom a kábelezés közben simogadtad a kedvenc aknavetődet a figyelés alatt:)))

A bolhával kapcsolatban gratula kevés burkoló használja és mégkevesebb ügyfél ismeri.

Egy viszont biztos ha egyszer meglátogatlak bármiböl kifolyólag még egy villanykörtét(bocs ledizzót) sem cserélek ki a leghatározottabb kérés ellenére sem.

AZ ÉLET MINDIG A LEGDRÁGÁBB:DD

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.16. 19:07:36

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl:
kabelezni marpedig nem fogok
mondta a gyurott arcu lany
vagy ilyesmi
ja en voltam komuves segedmunkas is Vician mellett Vacon, imadtunk volna es remekul megtanultam fugazni, a betonkeveres meg a kisujjamban van

Ofélia . 2009.04.16. 19:12:53

@hagyma:" remekul megtanultam fugazni, a betonkeveres meg a kisujjamban van"

Lehet de mamapicinél az inadban lett volna üldöztetéses futás által:))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.16. 19:14:50

mpl ugy hordta voln a a kv-t meg a kisfroccsot mint a kisangyal
nahat

Ofélia . 2009.04.16. 19:15:06

@hagyma: Amúgy is gyűrött arcu kőműves aki még a budibol sem mert kijönni:))

Ofélia . 2009.04.16. 19:16:39

@hagyma: Kisföccsöt???? bézbólütöt!!!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.16. 19:20:36

jon a derbi
vettem a fajkashazynak egy lovat a 7i7-be elkuldom hetfon
nem elot
de secreteriat!!! a valaha volt leggyorsabb derbygyoztes
kuldok neki egy negyeddollarost is
az a szar a derbyben hogy sose latom eloben mert en akkor dolgozok

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.16. 19:22:01

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa:
jajjma mpl kifejezetten vendeg es segedmunkasszereto, es meg a sportujsagirokat is kedveli

Ofélia . 2009.04.16. 19:36:13

@hagyma: Az ok hogy a spotujságírókat kedveli de minket nem igen fog ezek után, leginkább engem ugyhogy megyek is a sarokba meghunyászkodni:)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.16. 20:39:00

Wáááhh, gyerekek, beszoptam délután egy asus laptopot - ilyet nem láttatok még, hülyegyerek úgy oldotta meg a töltést (széttörte a töltőcsatit) hogy kivezetett 2 drótot, és azt kellett összesodorni a töltővel...
Barátnője természetesen fordítva kötötte össze (kék kékhez, piros piroshoz... miért tűnt volna fel neki...), ettől erős füst lett.

Ezután hozták hozzám.
Csati mókolás egy bele nem valóból...
Diódacsere az alaplapon...

Természetesen nem javult meg. :D :D :D

Aki hülye... ...az ne szereljen laptopot... :D


Nekem meg közben bedurrant a fogam természetesen, alig tudtam gondolkodni :( és este sörözni sem tudok elmenni :(
Jó éjt mindenkinek, én eldőlök, fogfájás elleni kúraként :D

É2I 2009.04.16. 20:41:34

@hagyma:
A 7i7-be 6v7 kecskebélkotont küldj, nehogy szaporodni tudjanak.
PHoNTHoSH!!!!

É2I 2009.04.16. 20:43:36

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0:
Bakter, fogorvos. Az lesz a megoldás, nem dióda csere ;P

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.04.16. 20:48:42

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: Lakásfelujitásnál ne hivjál. Letiltattam a számomat feléd :)
Villanyász persze tudja merre mennek a drotok, hisz van ajánlás arra, azt meg betartani semmiség

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.04.16. 20:50:59

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0: Nem tudtad?
A számítógép füsttel megy, ha kijön belőle , leáll :)
Menj fogászhoz ne kinlódj!

nyulambulam 2009.04.16. 20:51:38

ez jó, én se fogok indesitet venni.
ha már a gyártó is ezt akarja...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.16. 21:16:15

@É2I: Az hát, ha holnapig nem múlik el, úgyis megyek... 1 délutánokat kibírok ha csak pár hetente üt be, de annál hosszabb idő már nem jó.

@horex: Azt, de hát hogy a faszba' lehet ilyen hülye valaki hogy nem farag bele egy 300ft-os (sokat mondtam) csatit hanem két drótra vezeti ki a töltést :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.16. 21:20:55

@É2I (3in1) azaz idén már voltam 3xELSŐ:
nekem bejon a humoruk
biztos mer oreg vagyok
ja es en teljesen politikamentes mar evtized halaistennek
eleg nekem Mary

elwood 2009.04.16. 21:29:44

mostmár mondjátok meg mi az bolha a csempe közt mert nem tudok így nyugodtan aludni

ilyen kereszt alakú izéket szoktak középakolni, de hogy az bolha lenne ...

azt meg értem hogy mamapici ha sötétben sminkel akkor úgy látja hogy szebb, én például biztosan annál szebb vagyok minél sötétebb van, és töksötétben már nem is vagyok ronda

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.16. 21:35:10

@elwood:
ja az a keresztalaku ize
Vician is hasznalta , a falon kell mert megcsuszik
a foldon nem

fatality666 2009.04.16. 21:43:48

meg tudná adni valaki az indesit e-mail címét?
nekünk van egy gáztűzhelyünk, ugyan már az sem garanciális, de az alsó részén elégett a műanyag előlapot tartó rész, és azt hátha meg lehetne csináltatni.
Egyik ismerős is hasonlóan járt (igaz a Móra gáztűzhellyel és 5 év gari letelte után azt ingyen megcsinálták nekik.

lótumfaktum 2009.04.16. 22:05:47

@fatality666: service.hu@indesit.com
te kis golyhó ezt nem találtad?
üdv mindenkinek!

Bugreport 2009.04.16. 22:09:12

Az indesit egy köztudottan sz@r mosógép. No de... Nekünk a garancia lejárta után 1 azaz egy nappal ment tönkre a programkapcsoló. Mondom ez szopás, vagy kész átverés, de ilyen a földön nincs. Telefon indesitnek, szerelő másnap jön. Hümmög, és ingyen kicserélte a programkapcsolót. A hiba 2 év után ismét előjött. Mondom ez gyanús, de ok, telefon indesittől szerelő ki, mondja, hogy nem garis már, de méltányosságiban elintézhető. Vagyis az anyagot az indesit állja és mi csak a szerelőt kell kifizessük. OK, megtörtént 1.500,-Ft-ért ismét tiszták a ruhák day by day. Hát én csak pozitívan tudok nyilatkozni a supportról, de a termék egy kalap valag. Csak úgy mint a Whirpool is. Legközelebb inkább Candy vagy valami más.

Bugreport 2009.04.16. 22:11:38

@fatality666: Egy jó gáztűzhelyt nem tudsz megemelni olyan nehéz... És miért? Nem azért mert öntött vasból van, hanem mert jól le van szigetelve. Ilyen pl a Electrolux... Különben ha lekontaktolod velük hivatkozz arra, hogy egy ismerősödnek ugyanezt a hibát méltányosságiban megcsinálták, és kis pénz sata ;-)

lótumfaktum 2009.04.16. 22:30:34

@Bugreport: indesit -candy egy cég az inde. az olcsóbb de mind akettő olaszzzz! két tulaj egy család.
egymástól vesznek át alkatrészeket.
az AEG márka név 2008 dec 31.ig kínai tulajdonban vot.most vissza szált a németekre. ezért volt bóvli kenyépirító AEG néven médiam,tesó.ausc-ben 1100ft-ért stb.....

10 éves bosch napi 1-2 mosás ,szóval nem kimélő életmód. most volt az első hibája motor leég. bosch 60000ft
jó bele azanussi 45000ft házi kibányászás,tekercselés+csapágy 18000ft.
magad uram ,ha pénzed nincsen!

indesit szárítónk nincs egy éves gariba 3X voltak látogatni.kézségesek,pontos időre jöttek ,vagx telizett,hogx mikorra várható.
a szerelő mondotta a mai gépek 100000ig egy kutya. gyenge anyagok ,rengeteg műanyag,KINAI alkatrészek! MERT KOMP GÉPET AZ EU-S GYÁRNAK NEM éri meg szállítani.
IGAZI MINŐSÉG 200000 FÖLÖTT!
mindennel ez van a fúrógéptől az autóig
egyre gyengébb alkatr. kompliált megoldásokkal. drága pótalkatrész. ez az üzlet!

Bugreport 2009.04.16. 23:16:52

@lótumfaktum: Biza igaz... Bár tudd az még Bosch... Már azt is Kínában gyártják. Candy-re nem volt még panasz ismerősök által. Azért csak kivárok. Különben AEG tényleg felcsövelt. Hátaztánazistentudja mi lesz itt még... Válság az van, pénz az kevés. Kmolyan fontolgatom kontaktolok hagymával, hogy rendezze sztereotip nézeteimet USA-val kapcsolatban, és kiköltözök. Éljen a dollár!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.17. 01:08:57

tulajdonkeppen a kovetkezo post elott mar csak annyit akartam mondani

sun sun sun

/1 sajtgyari dolgozo/

Ofélia . 2009.04.17. 06:23:55

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0: Ez egy okos család remélem nem örökítik a génjeiket:)))

Irány a fogorvos vagy öblögesd pálesszel az is kitart okos beosztással(fél liter) egy napig:))

Ofélia . 2009.04.17. 06:29:02

@Bugreport: Ja és utalsz hagymának???

Most ne akard lenyúlni VÁLSÁG VAN!!

leszálló ág 2009.04.17. 06:32:23

Mornin'!
A jó öreg Midimatot 24 év után cseréltük le 3 éve, mert már szégyelltük, hogy az ismerősök között csak mi nem haladunk a korral!
A szüzességét úgy 13-14 éves kora táján vesztette el, mert jól megpiszkáltam. Tsapágyat kellett cserélni, amit sk. meg is tettem.
Azóta a garage egyik sarkában várja, hogy, amikor jó idő van, az udvaron üzembe helyezve kimoshassa a kisebb szőnyegeket, a kerti munka/ótó szerelés/bográtschozás (ez FONTOS!!!!)... és egyéb "úri" tevékenységekkel megfertőzött, a dizájnos, tsilli-villy mosógépbe már "tilos beletenni" címkéjű ancúgjainkat.

Ofélia . 2009.04.17. 07:32:49

@leszálló ág: Hát ezt nem hagyhatom szó nélkül!!!

Ki nem szarja le a szomszéd, ismerős, boldog ös elfuserált ízlését és pláne a pénztárcáját???:(((

Szőnyeget az úri nyűvedménynek az anyját:)))

EÖ (törölt) 2009.04.17. 07:35:44

Nem ismeritek sztrovacsekek a mondókát!?

Nem az Indesit van értünk,
hanem mi vagyunk az Indesitért!
Ez így van. Ezen gondolkozni
SZIGORÚAN TILOS!

manes 2009.04.17. 07:42:13

Kollégám azt mondja,hogy ö csak olyan terméket vesz ami eredeti azaz nem kinai.mire én:Akkor sose lesz semmid.

Impega 2009.04.17. 08:02:55

Jo Reggelt! Pentek van. Vegre. Uj poszt?

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.17. 08:19:15

ez lesz a pénteki poszt?

ne szomoríts már meg omár!

mondjuk mindjárt indulok küldetésbe, így lehet, hogy nem lehetek dobogós. asszem túl fogom élni.

Systag 2009.04.17. 08:51:08

Az Indesit szervíz és az ügyfélszolgálat nagyon gáz gyerekek! A terméket eladják de az azt követő szolgáltatásaik nagyon gyengék! NE vegyetek ilyen sz*rt!!!

Impega 2009.04.17. 09:13:01

@b[ALien]: na ja. Majd 10 korul benyomnak 3 posztot 5 percenkent, aztan hetvege :/

staropramen 2009.04.17. 09:17:02

Sztrovacsekek!
Ez már a hétvégi poszt? Esetleg Ofélia?

Impega 2009.04.17. 09:20:18

@staropramen: Ofélia posztja legendassa valt. Posztot igy meg nem vartunk :)

2009.04.17. 09:23:31

@ ColT -- 2009.04.16. 20:39:00
Laptopban dióda !!!??
Elavult megoldás ! Az enyémben már korszerű pentóda dolgozik, stabil 6 voltos fűtőfeszültséggel, trimmer elektrolit kondenzátorokkal. Sikeres-e vagyok ?

staropramen 2009.04.17. 09:48:48

@kulics
A kérdés nem az , hogy dióda, pentóda trióda vagy akárhányóda van a ketyerédben, hanem , hogy eletronika van e benne és bimetállos-e?
Ha bármelyik érdésre nem a válasz akkor már lenézte a pin kódodat.

Ofélia . 2009.04.17. 09:50:00

Ha már esz minket itt a dögunalom:))

Nem tudja valaki, hogy a deák tér és az asztória környékét miért lepik el hajnalban seggrészeg fiatal hordák???.

Csak nam valami füves piás műintézmény nyílt a környéken??

Mert ha igen fegyverkezek:((

staropramen 2009.04.17. 09:51:56

@Impega
Sztrovacsek! Ofélia posztja olyan min a jeti
Mindenki hallott már róla,de senki nem látta.
Csak az tudható, hogy szereti a kakaós csigát.(a jeti. by Boborján)

Ofélia . 2009.04.17. 09:55:39

@staropramen: De már többen látták igaz csak komment gyanánt de már okafogyottá vált és a szemüvegeim készen vannak:))

A kellő mennyiségü sünt kiszarni így is elég volt:DD

Impega 2009.04.17. 09:57:27

@staropramen: stioistipi én lattam. Es meg voltunk egy páron. Szépan meg is kommenteltünk. Azota pislog kifele a szép szemüvege mogul .
Amugy ma otthon felejtettem a reggelim :( es mar most ehes vagyok. Ebedre sparga lesz

staropramen 2009.04.17. 10:03:28

Sztrovacsekek!
és a kakaós csigával mi a helyzet?

Ofélia . 2009.04.17. 10:06:40

@staropramen: Infó téves ÚTÁLOM ez fontos!!

Impega 2009.04.17. 10:09:22

@staropramen: Mamapici mar elment ertuk. Most szedi oket ossze

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.04.17. 10:15:34

@staropramen: Utálom az olaszos/franciás kajákat

Impega 2009.04.17. 10:30:26

@horex: Hmmm,pedig egy finom parmezanos rizotto. Egyszer ettem eletemben, Milanoban, azota is csak almodom rola.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.04.17. 10:32:52

@Impega: Jaj, hát én a csigára utaltam, amit kakaóval szórnak/?/ meg :)

Impega 2009.04.17. 10:36:19

@horex: a csiga finom. Marmint az eti. De csak egyszer ettem, mert amikor bakpod, akkor olyan csigaforaja van a szadban es nagyon rossz erzes. En amugy a zuzahoz hasonlitanam. De en nem kakaoval ettem ;)

Mellesleg Gephaz, nekem nem tetszik ez az ujitas. Nem lehet kapcsolgatni, hogy akaraom vagy sem?

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.04.17. 13:03:25

@Impega: NA mégegyszer
KAKAÓSCSIGA!! Ért EDE?

2009.04.17. 15:51:30

@Alikam:

Első lépésben igen, de a mo-i felsővezetők jó eséllyel ugyanúgy fognak hozzáállni, mint az ügyfeles Micike, tehát minimum a külföldről jött CEO-t kell megcélozni. Ha nem jut el hozzá a leveled, és vmelyik magyar vezető lerázna egy levéllel, akkor a következő fokozatban megy az udvarias(!) angol nyelvű levélke a cég külföldi központjába. A magyarokat is tájékoztatod erről a lépésről, meg mellékesen arról, hogy a levelük fordítását is megkapja mellékletként a külföldi vezetés. :) Rögtön rugalmasabbak lesznek a magyarok is. :)

Indesit Company Marketing Osztály 2009.04.17. 16:02:56

Tisztelt Gábris Eszter Asszony és MikroPit Asszony/Úr!

Köszönettel vettük cégünkkel kapcsolatban írt építő kritikájukat, amelyekre az alábbiakban szeretnénk válaszolni:

Cégünk minden termékére a 151/2003. (IX. 22.) kormány rendeletben kötelezően előírt 1 helyett 2 év éves teljes körű jótállást nyújt. Ezt követően további egy évig szavatosságot vállalunk a termékeinkre, amikor egyedi megítélés alapján dől el egy-egy termék javításának sorsa. Ebbe a típusba sorolható a cikkbeli termék is. Sajnos a rendelkezésre bocsátott információk alapján (vásárló nevének, elérhetősége, illetve a vásárlás időpontjának és a gép típusának ismerete hiányában) nem tudtuk beazonosítani a vásárlót, akivel szerettünk volna közvetlenül is felvenni a kapcsolatot.

A homar.blog.hu tisztelt olvasói szempontjából annak megértését tartjuk a legfontosabbnak, hogy miért nem fogadtuk el saját szervízünk véleményét és, hogy miért van szükség független vizsgálatra.

A Polgári Törvénykönyv szerint a szavatossági jogokkal kapcsolatos ügymenet a következőképpen alakul: a vásárlást követő 6. hónaptól a vásárlót terheli a (konstrukciós, minőségi vagy összeszerelési) káreseménnyel kapcsolatos bizonyítási teher. Vásárlói szempontból viszont a szakszervíz, gyártót pártoló véleménye miatt elfogultsággal lenne vádolható. Ezért mindkét fél érdeke, hogy független testület mondjon az ügyről ítéletet, amit vásárló és gyártó egyaránt elfogad.

Nem mellékes tény, hogy a független vizsgálathoz azonban nem minden esetben kell felhozni a terméket a fővárosba. Az illetékes szervek szakértői tudomásunk és tapasztalatunk szerint számos alkalommal utaznak vidékre is elvégezni a szükséges vizsgálatokat.

Szakmai értelemben megjegyezzük, hogy nem márkaspecifikus az említett nem szétszerelhető üst konstrukció, hozzánk hasonlóan számos tiszteletre méltó versenytársunk is gyárt szétszedhető és szét nem szedhető üsttel felszerelt mosógépeket. Az utóbbi esetben az elemek nem csereszabatosan vannak összeillesztve. Ez azt jelenti, hogy nem lehet csak a csapágy szerkezetet kicserélni meghibásodáskor. Megoldást csak a teljes üstcsere ad, ami, valóban, nagyon költséges. Az alkatrész szétvágásával kapcsolatban: ha a vásárlónak van igaza, a gyártó megtéríti az összes költséget. Ha nem, akkor a teljes csere miatt a vásárlónak nem származik kára az üst szétvágásából, hiszen azt úgy sem tudná már használni.

A rend kedvéért szeretnénk megjegyezni, hogy szétszedhető üstnél is az egy átlagos csapágyjavítás piaci ára munka- és kiszállási díjjal együtt 20 000 Ft körül mozog, szemben a MikroPit Asszony/Úr által jóhiszeműen feltételezett 8-10 000 Ft-tal. Jellemzően akkor válik „csapágyassá” egy mosógép, ha nem rendeltetésszerűen használták, pl. egy 5 kg szárazruha töltetre kalibrált készüléket 6-7 kg-nyi ruhával töltenek meg.

A minőségbiztosítás érdekében az ügyfélszolgálatunkon dolgozó munkatársak folyamatos képzés és ellenőrzés alatt állnak (pl.: a telefonbeszélgetéseket rögzítjük), ezért sajnálatosnak tartjuk, ha lebeszélték volna a vásárlót a márkáról.

Úgy gondoljuk, hogy a blogíró szerint a munkatársunk szájából elhangzó „ez a törvény” kijelentés kritikus éllel való idézése fölött nem szabad túlsiklani. Pontosan a törvények azok a szabályok, amelyek, nyilván nem tökéletesen, de élhetővé teszik mindennapi életünket.
Kollégáink ennek az eszmének a szem előtt tartásával végzik nap mint nap a munkájukat.

További kérdéseikkel kapcsolatban készséggel állunk rendelkezésükre a 06-40-98-99-00-s helyi hívás díjáért hívható telefonszámon és a www.extragarancia.hu weboldalon.

fatality666 2009.04.18. 00:49:14

@lótumfaktum: kösszike, nem mostanában néztem a honlapjukat, egy kicsit átalakult, régebben nem lehetett semmmit se megtalálni rajta

fatality666 2009.04.18. 00:51:51

@Bugreport: Téényleg, a jó öreg sparhelt, az volt csak az igazi
nem gázzal, hanem mehetett bele a fa. (és nem 5 óra alatt sült meg egy adag bejgli, mint tavaly előtt karácsonykor)

facsipesz 2009.04.18. 17:29:07

Egyébként Indesit-et nem szabad, jól tette a posztoló, hogy váltott. Whirlpool-t se.

DonCiccio 2009.04.18. 17:53:28

@tff: A CEO én vagyok Magyarországon már 4 éve. :-)
Az ügyet kivizsgáltattam és erre született a marketing levele.

facsipesz: sajnálom, hogy ilyen rosszak a felhasználói tapasztalatai. Vagy esetleg soha nem is volt Indesitje? :-)

lótumfaktum: Google a barátunk és akkor nem tetszik emeletes ökörségeket írkálni...

Üdvözlettel

Vladimir Harkonnen 2009.04.18. 21:10:28

@betépett felhasználó: 10 éve még nekünk is volt olyan, de a gyári alátétet egy kispolszki gumi helyettesítette. Aztán eltört a karja amivel be lehetett kapcsolni, így vettünk egy Hajdu-t.

Vladimir Harkonnen 2009.04.18. 21:57:40

@Indesit Company Marketing Osztály:
Lefordítom magyarra:

Tisztelt postoló!
Lófaszt a seggedbe!
Vegyél másik szart, amit ugyanazon a dzsunkán raktak össze. A beépített élettartam miatt úgyis körbeérsz a létező gyártók termékein, és 10 éven belül megint bepalizunk! A hasznunk ígyis-úgyis megvan.

damogran_ 2009.04.19. 20:22:34

Nekem is Indesit mosógépem van. Már legalább 5 éves, és a megvétele után kb fél évvel ugyanilyen hangos lett, mint a postoló írta. Hát én nem csináltattam meg, és ahogy látom, nem is éri meg. Hangos, de jól működik. Ettől függetlenül az Indesit hozzáállása felháborító.
süti beállítások módosítása