Tékozló Homár

Rá akarta venni a bank, hogy ne fizesse az autó részletét

2009.04.24. 11:21 | szily | komment

J. a banki termékmarketing extrém példájával találkozott. Vett egy autót, fizette a hitel részleteit az MKB Eurolízingnek, míg egy nap fel nem ajánlotta a pénzintézet, hogy vegyen hitelbiztosítás nevű terméket. Hogy miért? Arra célozgattak, hogy akkor nem is kéne olyan szigorúan fizetnie. J. ezen felháborodott, íme a levele:


Az alábbi történetem osztanám meg ...

Adott egy pénzintézet - nevezzük mkb eurolizing-nek - és adott egy ügyfél: én. Tavaly decemberben lecseréltem a kocsimat (tudom, tudom, de már mind1), így kerültem kapcsolatba a pénzintézettel, amely kapcsolat  bár lassan és akadozva, de fokozatosan mélyült. (A pénzintézet ügyfélszolgálata egy külön fejezetet érdemelne.) Két probléma merült fel.
 Az első, h én úgy gondoltam, h a csekken szereplő dátum, a befizetési határidő. Tévedtem is, meg nem is, mivel mint kiderült a befizetési határidő egybe esik a teljesítési határidővel. Ezt kb. 1 hónapnyi levelezéssel sikerült tisztázni. Természetesen a bank azonnal kamatot számolt és a felszólítás miatt valamilyen ügyviteli díjat. További érdekesség, h a bank a teljesítési határidő lejárta után 5 nappal küld az ügyfélnek figyelmeztető sms-t, amikor ugye a bünti már biztos. Erre próbáltam felhívni a bak figyelmét, amire mindössze az volt a válasz, h ha nem tetszik le lehet mondani az sms-t.
A másik probléma a mindenkori befizetési dátum. Mivel ezt a bank önhatalmúlag jelölte ki, és nincs semmilyen összefüggésben a kocsi vásárlásával, nekem pedig gondot okoz mivel pont egybe esik a fizetéssel, gondoltam jó lenne megváltoztatni. Ne fizessek már minden hónapban kamatot, meg ügyviteli díjat ha nem muszály. Ebben az ügyben is több mint 1 hónapnyi levelezés után sikerült eljutnom egy olyan emberhez aki tudott érdemben nyilatkozni .. majdnem. Azt az információt közölte, h a bank tervezi bevezetni az esedékességi dátum megváltoztatásának lehetőségét .. valamikor idén. Persze felvetettem, h ha majd lehetésges lesz, akkor most miért nem, hiszen ezek szerint rajtuk múlik csak. Választ a mai napig nem kaptam.
Szóval adott egy bank, amelyik precizen összehangolja az optimális ügyféllenyúlást, ami nem újdonság, de most jön a lényeg! Tegnap felhívott az adott pénzintézet anyacégének egyik alkalmazottja a következőkkel. Örömét fejezte ki és gratulált a tavaly vásárolt gépjárműhöz, de nagy féltéssel konstatálta, h nincs a hitelemnek biztosítása. Megkérdeztem mivégre lenne jó az nekem. Azt a választ kaptam, h ez akkor jó ha nem tudom fizetni a hitelem. Mondtam neki, h köszönöm, de tudom, meg van rá a pénz. A hölgy ezt nagy örömmel vette tudomásul, majd vidáman és lelkesen ezt mondta: "De képzelje el, h a hitelre félretett pénzt elkölthetné másra, nem lenne jó ??"
Szóval ha én kések pár napot az ő bürokratikus hülyeségük miatt az rossz, viszont ha ezt általuk jóváhagyva, nekik még plusz csengetve teszem az már jó. A pofátlanság meg mint az univerzum ... egyre nagyobb.

j

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Impega 2009.04.24. 11:49:39

Valaki irt mar osszefoglalot? Kopiznatok? j az Jysk? Ez fontosh!

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.24. 11:51:29

nem tudom hány komment után lehet a posztolót de szerintem már igen:

1. fizettél-e életedben valaha csekket?
2. sajnos nem érdekel senkit, hogy mikor van fizetés, addigra ki kell fizetni.

más nem jut az eszembe.

ja, de. nem kell bedőlni mindenféle telefonos hihetetlen ajánlatnak. sőt, még elgondolkodni sem kell rajta. le kell baszarintani a telefont és kész.

Smacika 2009.04.24. 11:52:04

"Ne fizessek már minden hónapban kamatot, meg ügyviteli díjat ha nem muszály."
De fizess, mert az jó a banknak.
A muszály az pontos j.
Tehát muszáj.

Smacika 2009.04.24. 11:55:17

@gyilkoshód: Nálad van a megoldás.
Fizetni kell pontosan ,nem felháborodni.
Nekem például eszemben sincs a lakáshitelemmel baszakodni.
Örülök, hogy van lakásom, korrektül fizetek, soha egy felszólítást nem kaptam még a banktól miatta.Nyugodtan is alszom.
Ha veszek hitelre egy autót, akkor fizessek rendesen.Nem csak a bankok a rohadékok mindíg, azért az ügyfelek is tudnak surmók lenni.

májgeriberi 2009.04.24. 12:01:47

@Eastbay1: hogy lehetsz túlfizetésben ha te tartozol?

mindenkibekaphassa:) (törölt) · http://kabbe.blog.hu 2009.04.24. 12:07:56

a muszáLY szót úgy kell írni, hogy muszáJ(!).. ennél érdekesebbet nem találtam az irományban.... :)

i hate the police (törölt) 2009.04.24. 12:08:55

Hát én soha nem vettem és nem is fogok hitelre venni semmit, az ember addig nyújtozkodjon, amig a takarója ér

Tsabi 2009.04.24. 12:11:58

Gondolom a banknak is feltunt, hogy emberunk nem bir pontosan fizetni, igy felajanlott egy biztositast, hogy az ugyfel ne bukjon nagyot, ha tenyleg nem tud fizetni, erre emberunk felhaborodott. Gratula emberunknek a rengeteg eszehez, csak majd hasznalja is alkalomadtan. Ez mar a hetvegi poszt?

mindenkibekaphassa:) (törölt) · http://kabbe.blog.hu 2009.04.24. 12:12:16

@i hate the police: így van, én például azt sem tudom, hogyan is kell bármiféle hitel dolgot intézni, igényelni.... utoljára 7 évesen, egy osztálykiránduláson kértem kölcsön 15 forintot Bea barátnőmtől, ennyi volt eddigi életem összes hitelfelvétele :) még aznap este, hazatérésünk után visszaadtam a zsebpénzemből.. csak azért volt rá szükségem, mert otthon felejtetettem a moncsicsis, nyakba is akasztható pénztárcámat, nem azért, mert anyagi gondokkal küzdöttem :)

Koholmány 2009.04.24. 12:14:33

@Lili.N: Kb. én is ezt az egy dolgot találtam benne "érdekesnek".
MÉrt nem tuggya lejírni hejesen azember fia-lánya hogy muszáj?!?!?

mindenkibekaphassa:) (törölt) · http://kabbe.blog.hu 2009.04.24. 12:20:36

@Koholmány: hát ez az!! :)

eccer gyerekoromba megnyertem eggy hejesirási versenyet ezel a mondatal: "a sejtelmes táj felett, rejtélyes homály honol"

azóta kényes vagyok a helyesírásra :)

Smacika 2009.04.24. 12:23:27

Semmi érdekes nincs ebben a posztban.
Már rájöttem, mostanában minden piszlicsáré semmi ügyben ide írogatnak a "sikeres"emberek.
Vadaspark, disznósajt, szabálytalan parkoló, spáros butuska, árkádos fodrászos, jyskes balfék, most meg ez.
Mi lesz még itt?

Smacika 2009.04.24. 12:24:37

@Lili.N: "eccer gyerekoromba megnyertem eggy hejesirási versenyet ezel a mondatal: "a sejtelmes táj felett, rejtélyes homály honol"
A "hejesírási" vagy a "helyesírási"
versenyt?

mindenkibekaphassa:) (törölt) · http://kabbe.blog.hu 2009.04.24. 12:31:03

@smacika: mindenkinek a saját kis története a legfontosabb.. :) egyébként én sem értem sokszor a homár működési elvét - érdekes módon azt kirakták, amikor megnyertem egy olyan mell-szépségversenyt, ahová soha nem jelentkeztem, de azt nem rakták ki, hogy egy súlyos testi sértéstért elítélt, tehát most már büntetett előéletű alkoholista MALÉV-kapitány a mai napig, a légügyi törvény megsértésével viszi utasok százait, nap mint nap... mindezt csak azért, mert van elég pénze rá, hogy lefizesse azokat, akiket kell....

Smacika 2009.04.24. 12:32:23

@Lili.N: Eldöntöttem, de előtte sejtelmesen elmosolyodtam eme rejtélyes mondat milyenségén.
Homályosan elmélyedtem a helyesírás szabályain, és rájöttem, hogy helytelenül írtad.

Eastbay1 2009.04.24. 12:33:59

@májgeriberi: A törlesztési ütemtervhez képest kvázi túlfizetésről beszélek. Ne csinálj úgy mintha nem értenéd, ha meg tényleg nem érted csak sajnálni tudlak.

Smacika 2009.04.24. 12:34:17

@Lili.N: Na a szépségverseny képei csigáznak.Amúgy bocs a piszkálásért.

mindenkibekaphassa:) (törölt) · http://kabbe.blog.hu 2009.04.24. 12:35:00

@smacika: na de mejik/melyik változatot írtam helytelenül/hejtelenül..? :))) itt van az eb elásva.... :) nyereményed egy újszülött, szép színes gyermek az alföldről :)

Kardics 2009.04.24. 12:35:44

Örülök, hogy van akinek nincs szüksége hitelre.

mindenkibekaphassa:) (törölt) · http://kabbe.blog.hu 2009.04.24. 12:36:02

@smacika: oh, még csak képet sem küldtem, bizalomból megszavazták nekem az első helyet :))))))

mindenkibekaphassa:) (törölt) · http://kabbe.blog.hu 2009.04.24. 12:37:03

@Kardics: ...bárcsak mi lennénk többségben....

É2I 2009.04.24. 12:41:14

@smacika:
Hamár átmentünk helyesírási módba:
a mindig, mindig rövid i. ;P

@Lili.N: "eggy hejesirási"

Ez ütős, az beztos :D

Szűcslaci 2009.04.24. 12:43:04

@Impega:
Szerintem is a hogy az hogyhogy h.Meg akkor a többi miért nem?
Röviden is leírhatta volna.

Kardics 2009.04.24. 12:46:56

@Lili.N: Az tényleg jó lenne. De sajnos ennek kevés az esélye. Lottó, végelgyengült milliárdos távoli rokon, stb..:)

mindenkibekaphassa:) (törölt) · http://kabbe.blog.hu 2009.04.24. 12:47:38

@É2I: ...ha tudnád, milyen nehéz NEM helyesen írni..! :))))

gyilkoshód 2009.04.24. 12:48:46

@smacika: Persze, hogy nálam van a megoldás.
Nap mint nap ilyen "súlyos" ügyekkel kell foglalkoznom.
Helyesen írtam mindent? Most nagyon ügyeltem.
hehehe : )

mindenkibekaphassa:) (törölt) · http://kabbe.blog.hu 2009.04.24. 12:52:44

@Kardics: én csak simán dolgozom, no pia/no cigi/no drog és akkor veszek bármit is, amikor összegyűjtöttem rá a pénzt, nem a semmiből, fedezet nélkül, hitelre.. :) nálam ennyi a titok :)

májgeriberi 2009.04.24. 13:02:47

@Eastbay1: hát barátom én meg téged szerintem te nem érted!

májgeriberi 2009.04.24. 13:04:40

@Eastbay1: ja, és ha kifizeted előre egy évre akkor persze egy évig nem kell fizetned, mert annyira "pozitivban" vagy?

vape 2009.04.24. 13:06:54

@Lili.N:
Akkor te vagy 5 évnyi takarékoskodás után veszed meg az első (nem 15 éves) autódat és 20 év után az első lakásod, vagy a párod/szüleid veszik meg helyetted.
Első esetben türelmes ember lehetsz, második esetben meg jó neked.

Mylady 2009.04.24. 13:08:39

@Lili.N: és lakásod van? bérből gyűjtögetted össze az árát? hány évig tartott?

Mylady 2009.04.24. 13:10:55

@májgeriberi: igen, ez így van
csak ebben az esetben jobban megéri előtörleszteni
ugyanis a "kifizeted előre egy évre" nem ugyanaz, mint az előtörlesztés...

Bit Rot 2009.04.24. 13:11:13

@hErpEsz:
"Hogy valami konstruktívat szólak: egy barátom vett kocsit, és berángatott a buliba, mint kezest."

Barom!!!
Gondolom készfizető kezességet vállaltál (egyetemleges felelősség) a nagy eszeddel, ami azt jelenti, hogy nem is kell a barátodat cseszegetnie a banktól, behajthatja egyből tőled is a pénzt, ha épp olyan lábbal kelt!

Tehát ha a barátodnak van pénze, de nincs kedve fizetni, akkor is te szívod meg, mert rajtad hajtják be.

i hate the police (törölt) 2009.04.24. 13:11:16

@Lili.N::))Egyébként, ez a Malév-pilóta ügy igaz?Azt még eltudom képzelni, hogy esetleg már mentesitették a büntetett előélet alól/fedhetetlenséget meg nem kérnek a pilótáktól, az más jogi kategória/,de az, hogy naponta részegen felszáll, hát...szóval ez komoly/megjegyzem, imádok repülni, igaz, nem részeg pilótákkal/?

májgeriberi 2009.04.24. 13:15:30

@Mylady: igen, nem mindegy csapba szarni vagy szarba csapni :)

mindenkibekaphassa:) (törölt) · http://kabbe.blog.hu 2009.04.24. 13:31:28

@vape: jól keresek, ez tény... de ezt csak magamnak köszönhetem, nincs "hátszelem".. .)15 év alatt jött össze a lakásom egyébként, de iszonyatosan jó érzés volt megvenni, készpénzért :)))

i hate the police (törölt) 2009.04.24. 13:33:47

@Lili.N: közben elolvastam a blogodon a kapitány esetét,jogilag nem büntetett előéletü, uais, csak pénzbirságra itélték.Igy látatlanban igazuk van az általad megkérdezett jogászoknak, valóban súlyosabb itéletet érdemelt volna és az is tény, hogy bizonyos biróknak, ügyészeknek megvan az ,,ára,,.De még mindig érdekel, hogy ittasan száll-e fel a kapitány/a mell-szépségversenyt a kirakott ,,kép,,alapján elhiszem:))/.Szóval?

mindenkibekaphassa:) (törölt) · http://kabbe.blog.hu 2009.04.24. 13:37:52

OFF

@i hate the police: teljesen igaz, a blogomban kicsikét részletesebben leírtam, de persze nem egészen részletesen...
jelenleg vizsgálat és elmarasztalás folyamatban van, mivel a légügyi törvény szerint aki ellen eljárás indul, annak azt azonnal be kell jelentenie és rögtön bevonják a belépési engedélyét... a bűnöző pilóta nem jelentette be és jogtalanul lépett be a reptér területére, vagyis törvényt sértett...

ON

mindenkibekaphassa:) (törölt) · http://kabbe.blog.hu 2009.04.24. 13:40:53

@i hate the police: itt most igazából a törvénysértés a lényeg, valamint az eljárás újraindítása is folyamatban van a túl enyhe büntetés miatt..

mindenkibekaphassa:) (törölt) · http://kabbe.blog.hu 2009.04.24. 13:42:43

@i hate the police: ja, kép az nincs, nem is volt soha! :DDD ezért sem értettem, hogy mi alapján nyertem... :P a többit ne itt, mert nem mindenkit érdekel, inkább a blogomon kérdezz....

i hate the police (törölt) 2009.04.24. 13:46:46

@Lili.N: értem,igy már kerek a történet.Mindenesetre, mielött legközelebb gépre ülök, majd megkérdezlek téged, hogy nem a fent emlitett kapitány vezeti-e:))

mindenkibekaphassa:) (törölt) · http://kabbe.blog.hu 2009.04.24. 13:51:47

@i hate the police: privátban elárulom a nevét, ha akarod, sőt, az iwiwen is megtekintheted, hogy mindenképpen el tudd kerülni.. :)

i hate the police (törölt) 2009.04.24. 13:55:55

@Lili.N: értem, hogy a törvénysértés a lényeg, de azért aki repülőre ül annak az se mindegy, hogy részeg-e a kapitány:))A képen, ezt az ikont/?/értettem, bocs, de viszonylag kezdő netező vagyok..ok, akkor majd a blogodon kérdezlek..

i hate the police (törölt) 2009.04.24. 14:06:41

@Lili.N:bocs, még viszonylag kezdő netező vagyok, a képen azt az ,,ikont,,/?/értettem, ami a kommentjeid mellett van..rendben, akkor majd a blogodon foglak kérdezni..előre is köszi,lehet, hogy repülés elött tényleg megkérdezem majd a piás pilóta nevét,nehogy én is benne legyek majd a NGC ,,Légikatasztrófák,,c. műsorában:))

T2006 2009.04.24. 14:09:02

@gyilkoshód: A PSZÁF szerint nem így van! Ha a csekken szerepel dátum, akkor az a fizetés napja! NEM 8 nappal előtte stb. Ezt onnan tudom, hogy a K&H-nál volt hitelem és ott midig a csekken szereplő dátum előtt egy nappal fizettem. Erre 2500Ft büntetést terheltek a számlára. A 3. eset után írtam a PSZÁF-nek, kivizsgálták, a bank sűrűn bocsánatot kért és visszautalták az összes büntetést! (Azt az egyet is ami jogos volt, mert egyszer tényleg késtem 2 napot.)

i hate the police (törölt) 2009.04.24. 14:09:48

@Lili.N: 2x irtam, bocsánat, mivel az első után nem irta ki, aztán mégis

hawkeye 2009.04.24. 14:16:11

2 hete bontottam szerződést ezzel a bankkal, inkább kifizettem egyösszegben a hátralévő gépkocsi-kölcsönt.

Amit ezek 3 év alatt produkáltak, az leírhatatlan.

De van 1 bűntársuk is, a hozzájuk nőtt EURORISK biztosító alkuszcég, na az még rajtuk is túltesz.
A CASCO sárgákat rendszeresen a lejárat után küldte, aztán késedelmi pótlékot számolt a határidőn túli befizetésekért.

Tegnap velük is befejeztem... :)

Ergo: ha meghalljátok ezt a két nevet, meneküljetek, amerre láttok!

jesszumpepi (törölt) 2009.04.24. 14:46:38

Én meg nem nyertem meg egy helyesírási versenyt,mert nem akarták elfogadni a "tolyássárgályát"


Megbántódtam.

Luckye 2009.04.24. 14:53:37

@Eastbay1: Részben meg kell, hogy cáfoljalak. Autókereskedéseknek írunk programot, napi kapcsolatunk van 100+ kereskedővel. Ez a dolg teljesen bankja válogatja, van, aki egyből kifizeti a jutalékot a kereskedőnek, de van olyan is, ahol csak akkor fizet (persze jó későn) jutalékot, ha az ügyfél már legalább x hónapot befizetett.

Lacu_s 2009.04.24. 15:15:55

@hawkeye: igazat adok @hawkeye kommentjének. Ráadásul náluk a fizetési határidő nem az esedékességet jelöli, hanem azt a napot, amíg lehetőséged van a számlájára "elhelyezni" a pénzt. Tehát ha 15-e a fizetési határidő, akkor a csekket kb. 8-án be kell fizesd, hogy a postai 1 hetes ügyintézési időt is belekalkuláld anélkül, hogy késedelmi kamatot is kelljen fizetned.
Tényleg szartrágya 2 társaság. Kár, hogy az ilyen blogokat ők nem olvassák! :(

greg_garcia 2009.04.24. 15:51:27

De most komolyan! Ki a farkam jár postára csekkeket befizetni? Ennyi időtök van?

kpityu2 2009.04.24. 16:04:21

A hitelbiztosítás a hitel egy formája. Természetesen a megfelelő kamattal terhelve. Azért forszírozzák, mert ezzel újabb bevételre tesznek szert. Nem ritka, hogy csak akkor kapsz hitelt ha hitelbiztosítást is kötsz. Amit papíron persze azonnal rád is terhelnek, és ugyanúgy fizeted a részleteit mint a normál hitelnek. Csak nem kell szerepelnie a reklámban a THM részeként.

Valaki más 2009.04.24. 16:29:40

@gyilkoshód: jelzem, csekknél a feladás napja számít befizetésnek...

ave 2009.04.24. 16:41:43

Hat igen, igy mukodik a rendszer, ha valaki csak a sajat szarjanak eladasaban erdekelt, nem a ceg sikereben.

W Joe 2009.04.24. 16:46:51

Ez kész! :D
Köszönjük Emese!

leon, a proli 2009.04.24. 17:29:56

szemét MKB. szemét bankok.

ivanhu 2009.04.24. 17:36:43

Szintén MKB Euroleasing:

Nekem egyszer elfelejtődött az átutalásom, utána rendben mentek a befizetések. Két hónap után kaptam tőlük levelet, hogy rendszeres késedelem miatt felmondják a szerződést. Beballagtam, és mondtam a recepciósnak, hogy akkor most lezárnám a szerződést, számoljanak. Lehívott valami illetékest, az meg 20 percig győzködött, hogy elég az elmaradást befizetni, és mehet tovább a szerződés. Mondtam neki, ha ennyire hülyék, hogy még időben sem tudnak szólni az elmaradásról, utána meg egyből szerződésfelmondással akarnak megijeszteni, akkor nem kívánok tovább ügyfelük lenni, számoljanak. A zárási jutalékkal együtt is jóval kevesebbet kaptak így. Majd legközelebb meggondolják.

2009.04.24. 18:32:57

Szemét alkalmazottak vannak ennél a banknál is Hurrá! "Itthon vagyok végree ,itthon nézek az égre"

telekino · http://globalicum.blog.hu/ 2009.04.24. 19:15:25

Nemtom volt e,de csekkes befizetésnél a befizetés dátuma=a teljesítés dátuma...amúgy meg az mkb .zarjon sünt :-)

Hozzászóló 2009.04.24. 19:27:36

Miért nem lehet azt írni, hogy "hogy"?
Miért nem lehet azt írni, hogy "mindegy"?
Miért nem lehet azt írni, hogy "büntetés"?

h, mind1, bünti

Agyam eldobom. A faszért kell mindent ilyen bugyuta módon rövidíteni? El se olvastam végig, de ha megszopatták a levélírót, hát örvendek neki!

heliox 2009.04.24. 19:50:16

@gyilkoshód: Ha csekken fizetsz be akkor a befizetés ideje amikor befizetted. A bank sokkal később kapja meg, de akkor is az a hivatalos dátum, amikor befizetted a postán a pénzt.

csiribi (törölt) 2009.04.24. 20:25:12

Az MKB Euroleasing-nél éppen egy éve kaptam hitelt gépkocsivásárlásra, svájci frank alapon. / 2008. május /
Hitel: kettőmillió forint
Futamidő: 120 hónap
Kezdő részlet: 24300 Ft
2008. május 08-tól

Az utolsó törlesztőrészletem összege 2009. április 15.: 26700 Ft

Ehhez képest...
Kollégám felvett az OTP banktól 2007. 12 17.-én kettőmillió forint ingatlanfedezetes hitelt, svájci frank alapon.
Első törlesztőrészlet - egy éven át - harmincnégyezer forint/hó
2009. január 01-től a törlesztőrészlet ötvenhatezer forint/hó
Ugye én fél évvel később vettem fel a hitelt, talán alacsonyabb devizaárfolyamon.
Mégis...
Na, tudnék még mesélni arról, milyen könnyítéseket ajánlott fel az MKB Euroleasing, amely könnyítésekkel nem éltem, de még megtehetem.
Csak remélni tudom, ebben a "válságban" az én törlesztőhitel-emelkedésem a legnagyobb.
Vagy nem?

Eastbay1 2009.04.24. 22:04:44

@májgeriberi: Lerajzoljam? Tfh a havi részlet kb 30, első hónapban befizetsz 65-öt (biztos ami tuti 70), második hónapban befizetsz 30-at, harmadikban szintén, és így tovább. Az első és második hónapot befizetted az elsőben, az harmadikat a másodikban, a negyediket a harmadikban. De szólj, ha még mindig nem érted, mert akár meg is filmesíthetem a kedvedért.

ghck 2009.04.24. 23:39:41

@Eastbay1: van fogalmad egyátalán arról, hogy mennyibe kerül a postíró szerződése szerint az előtörlesztés? Nincs? Akkor mielőtt a nagynak hitt eszeddel kioktatod őt és a kommentelőket, tájékozódj!

Tsabi 2009.04.24. 23:56:16

@csiribi: igazan nem kotekedesnek irom, de autora 10 eves hitelt felvenni nem sikeres dolog :) Erdekes lenne osszeahsonlitani ezt meg forintalapu hitelekkel is, ha kotott egyaltalan valaki olyat az elmult evekben, hogy ott mennyire valtoztak a torlesztoreszletek.

Eastbay1 2009.04.24. 23:59:29

@ghck: Kedves ghck! Ha hiteled van egy pénzintézetnél, akkor ott van számlád is, ami pluszos is és mínuszos is lehet. Mínuszos, ha pl van nem befizetett részleted, késedelmes befizetésből fakadó kamat/bűntetés (hívd ahogy akarod), neadj Isten behajtási költségek, stb. Pluszos már jóval kevesebb esetben lehet, de pl ha többet fizetsz be mint amennyi az adott havi részlet. Ekkor a többlet, ott fog figyelni a számlán, a kutya nem fog hozzányúlni (amíg te nem rendelkezel vele), kvázi a pénzintézetnél van a pénzed, de nem kamatozik. Ezzel szemben, ha előtörlesztesz, akkor az előtörlesztésnek valamilyen célja van: hitel lezárás, futamidő törlesztés vagy havi részlet csökkentés például. Elvileg lehet olyan célja is, hogy egy ideig nem fizeted a részleteket, csak ezt a pénzintézetek nem nagyon szokták csipázni.
Az a lényeg, hogy csak Te beszéltél előtörlesztésről, senki más.

ghck 2009.04.25. 00:19:00

@Eastbay1: szerintem nem tudod, miről beszéltél. Jó eséllyel te is előtörlesztésről beszéltél, csak fogalmad sem volt. Például K&H hitel ászf:

"2.7. Előtörlesztés: jelenti a Törlesztőrészlet Esedékessége Napját megelőző, illetőleg az aktuális
Törlesztőrészleten felüli törlesztést."

Látszólag nincs semmilyen célja, szó sincs hitel lezárásról stb. (Amire te gondolsz, az a szerződés módosítás.)

Ha többet fizetsz, mint amennyit ők kérnek, akkor előtörlesztesz. Díja sokezer lehet PER ALKALOM!

Szóval mégegyszer: amíg nem ismered a szerződéses feltételeit, addig visszább az agarakkal.

"Egyszer kell csak két hónapot becsengetni (ezzel mindig egy hónap túlfizetésben leszel)"
Látod, itt bíztatod a folyamatos előtörlesztésre, ami ismételjük át: "Előtörlesztés: jelenti a Törlesztőrészlet Esedékessége Napját megelőző, illetőleg az aktuális
Törlesztőrészleten felüli törlesztést."

"Ja persze, nem tudsz összetenni két havi részletet. Hát öcsém, gondolkodni is kellett volna mikor megvetted a kocsit, nem csak színén agyalni."
Ezt a stílust pedig nem kommentálnám. Mindenesetre visszább az agarakkal na.

kugel2 2009.04.25. 01:15:19

Jelzalogkolcson-biztositast (mortgage insurance) elvileg mindenkinek kellett kotni Amiban, aki a haz ertekenek 20%-anal kevesebbet tett le az asztalra. Aztan a bankok meg inkabb elittak az extra penzt, minthogy tenylegesen biztositast kossenek belole. Aztan mikor a hitel bedolt, attol nem lett konnyebb a hitelezo dolga, ugyanugy kiakolbolitottak. Ugyanigy jarnal te is ... A biztositas nem ved teged semmitol. A holgy meg nem hazudott, csak egy kis kepzelodesre biztatott, azt nem modta, hogy ugy is tortenne. Na, most elkepzelek egy piros sportkocsit, es gurizek tovabb ...

kedves kis monca 2009.04.25. 08:23:38

Nem a walesi fővárosról nevezték el a biztit, (azt a cardiffot két f-fel írják)ez Cardif.
Egyébként valóban nagyon jó ez a hitelfedezeti biztosítás.

hawkeye 2009.04.25. 09:26:45

@csiribi: ok, mehetsz a pénztárhoz, a főnököd szerint megvédted kenyéradó gazdádat, jár a 12 ezüst!

Eastbay1 2009.04.25. 12:23:11

@ghck: Hát azért némi fogalmam van a témáról (egy időben autóhiteleket hajtottam be), ától cettig ismertem a szerződéseket és az ászf-et. Szóval ahol dolgoztam, ott ez volt a gyakorlat. Ha a K&H-nál ez a gyakorlat, akkor még inkább fejezze be a sírást a posztoló, mert ennél klasszisokkal jobb feltételeket (pl választható esedékességi napot) kínálnak más cégek. Biztos az én hibám, de sosem tudtam elfogadni azt, ha valaki ebben az országban él és pénzügyekben nem hajlandó elolvasni az ászf-et meg a szerződést mielőtt bármit is aláír. Utólag persze mindig megy a sírás meg a fenyegetőzés, de 10-ből 8-an max csak átfutják a szerződést (leginkább még azt sem). Nem szentek a hitelezők, mert elég pofátlanul vastagon fog a ceruzájuk, de a játékszabályok mindig ismertek, ha nem tetszik, nem kell belemenni.

fazzoletti 2009.04.25. 14:13:13

Az MKB Euroliesing egy rohadt szemét cég! Nagyon örülök, hogy végre lejárt náluk a hitelem és megszabadulok tőlük. Soha többé!

májgeriberi 2009.04.25. 15:59:26

@Eastbay1: marha kemény vagy, de ha nem baj nem szoplak le

ghck 2009.04.25. 21:40:38

@Eastbay1: Lehet, hogy van olyan szerződés, amit ismersz, az előtörlesztésről fogalmad sem volt, a hitelfelvevő körülményeiről sem, a pénzintézetek fenti konkrét hitel felvételekor hatályos ajánlatait és feltételeit sem ismered, csak okoskodsz itt. Ezen kívül a segítőkészség halovány szikrája sincs meg benned, sőt inkább lehülyézel mindenkit, aki nem olvassa végig az ászf-et. Persze nyilván te sem olvastad mondjuk a mobilelőfizetésed ászfjét. Vagy igen? És tudod mikor módosították azt először? Vagy utoljára? És miben módosult? Nem, csak a szád jár. Köszi, elég a kioktatásból.

Nem mondom, hogy nincs igazad, pár dologban igazad van, de stílusból és segítőkészségből egyes. Beteges és alaptalan önbizalomból ötös. Leülhetsz.

vhm 2009.04.26. 01:33:40

most olvasom a postot, szerintem ez a telemarketinges jutalékért dolgozó valakinek a magánakciója lehetett...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.04.27. 09:10:34

@Eastbay1: "Nem fogják tőle visszavenni a jutalékot. A kereskedő megtette a magáét (elpasszolta a kocsit), arról nem tehet, hogy a vevő emberileg és agyilag nincs a toppon."

Hát erre azért ne vegyél mérget... Biztosítós körökben pl. évek múlva is visszavonhatják a jutalékot, ha idő előtt megszűnik a biztosítás. Édesanyám az NN-nél dolgozott, és a távozása után 1 évvel!, amikor már semmi közük se volt hozzájuk, rá akarták venni, hogy fizessen vissza pénzt. Persze erre nem volt hajlandó. Szerencsétlenségére volt egy saját magára kötött biztosítása is ott, ami időközben lejárt. Hát a rohadékok abból az összegből vonták le kifizetés előtt...

Nem hinném, hogy ez pénzügyi területen belül máshol máshogy menne.

EnZsolt 2009.04.27. 09:43:24

Megpróbálni felhívni egy bak figyelmét magadra az Álmoskönyv szerint nem túl jó :)

A bank ügyfélbarát megoldásai pedig sünt kiáltanak.

2009.04.27. 12:00:00

A bankokat fogja először a falhoz állítani a forradalom.

i hate the police (törölt) 2009.04.27. 22:33:28

@Kulics: helyesbitve kissé:nem a bankokat, hanem a bankárokat..

ghck 2009.04.27. 23:09:07

@Kulics: aztán miért? ugyanmár!

i hate the police (törölt) 2009.04.28. 00:05:42

@ghck: már bocs, de szerinted, kik profitálnak a válságból?És kik okozták a válságot?

ghck 2009.04.28. 06:04:57

@i hate the police: júj.. utánanézhetnél még egy kicsit.. Miért van válság? Mert a bankok felhagytak a hitelezéssel. Miért? Mert az ügyfeleik nem tudták fizetni a tartozásaikat. Ki a hibás? Na nehogymár a bank, és nem a felelőtlen hitelfelvevő!

Nagyokosan falhoz állítod a bankokat, bankárokat!?! És akkor mi lesz? Honnan lesz pénzed fellendíteni a gazdaságot? Gondolkozás helyett egyből lincselnél? Javasolnám, hogy gondolkozz, gondolkozz, gondolkozz. Persze nem leszel olyan népszerű vele, mint a lázító és uszító megjegyzéseiddel, de mégis többet teszel az országért.


Aztán szabadidődben körbeérdeklődhetnél a bankokban dolgozó ismerőseidnél, hogy vajon fene jól megy-e a dolguk.. A bankok NEM profitálnak a válságból. Senki nem profitál a válságból. Ezért válság..

tarkamarha 2009.04.28. 10:33:47

Hitel -> Szívás. (Lakásra szinte muszály, de hogy kocsira nem fogok soha felvenni, az tuti.)
Telefon -> Szívás. (Mer' mindenki azt hiszi unatkozom és szeretnék beszélgetni arról, hogy mit akar nekem eladni.)

i hate the police (törölt) 2009.04.28. 21:50:07

@ghck: köszönöm a kioktatást.Cserébe azt javaslom neked, hogy ne csak az indexet olvasd és a hivatalos médiát nézd, hanem a neten másfelé is tájékozodj.Azonkivül, ha visszaolvasnál, akkor látnád, hogy én nem uszitottam senki ellen és nem irtam azt se, hogy falhoz állitanám a bankárokat, stb.Egyébként,vannak bankban elég magas szinten dolgozó ismerőseim, akik igenis nagyon nem szeretik pl. azokat a ,,magyar nyelven beszélő,, bankos ,,kollegáikat,,akik ebből igenis jól profitáltak.Úgyhogy körbeérdeklödtem, megnyugodhatsz

ghck 2009.04.28. 22:37:08

@i hate the police: hivatalos média? az meg mi? TV?:) Haha. Mellesleg nem tudom írt-e ilyet az index. De mindegy is. Elhiheted, a pénzügyi dolgokról nem az indexről tájékozódom..

Azért azt megírhatnád, hogyan profitál bárki abból, hogy nincs pénz, nincs költekezés, a hitelek pedig bebuknak. És mielőtt írsz, tedd fel magadnak a kérdést, hogy ugyanezek, akik szerinted most profitáltak, vajon nem profitáltak volna, ha nincs válság?

i hate the police (törölt) 2009.04.28. 22:53:06

@ghck: elhiszem és azt is elismerem, hogy valószinüleg jártasabb vagy a pénzügyi dolgokban, mint én, mivel én teljesen más-nem pénzügyi végzettséggel-rendelkezem.Azonban, ha hiszed, ha nem, minden politika.A kérdésre a válasz pedig:igen, akkor is profitáltak volna, de ugyanezek most-a válság idején-is profitálnak, mig mások tönkremennek

i hate the police (törölt) 2009.04.28. 23:00:40

@ghck: ui.:a ,,.. hogyan profitál bárki..,,kérdésre pedig csak egy példa:George Soros-Grúziai tevékenysége,ja és ugyanezen úriember hazánkbeli nemrégi cselekedete, amit még a nem igazán nemzeti érzelmű Orosz Jozefina is elitélt

ghck 2009.04.28. 23:03:32

Ja, én sem vagyok közgazdász.
De nem minden politika. Minden pénz.

És ugyan nem tudom kikre gondolsz, mert azt nem írod meg, de a legtöbbüknek kín a válság. Lehet, hogy profitálnak, de kevésbé profitálnak, mint ha virágzó gazdaság lenne.

Tehát az az alapvetően rossz gondolat, hogy a válság valakinek is az érdeke lenne, vagy lett volna.

Például a bankároknak. Vagy a politikusoknak, ha már itt tartunk.

ghck 2009.04.28. 23:24:51

@i hate the police: de hát ennek mi köze van a válsághoz!? Boldog békeidőben nincsenek manipulatív vagy zűrös pénzügyi műveletek?

i hate the police (törölt) 2009.04.29. 12:52:00

@ghck: elöszőr is egy helyesbités:Grúzia helyett Ukrajnát akartam irni.Másodszor a gazdaság és a politika oda-vissza összefügg.Harmadszor:de, békeidőben is vannak, csak ilyenkor gusztustalanabb.Negyedszer:nem a politikusokra gondoltam, bár olyan is van közöttük-pl. Gusztustalan Péter, aki 32 éves korára még egy diplomát sem tudott szerezni

ghck 2009.04.29. 14:16:15

@i hate the police: ötödször pedig: ÁMEN. :)
süti beállítások módosítása