J. a banki termékmarketing extrém példájával találkozott. Vett egy autót, fizette a hitel részleteit az MKB Eurolízingnek, míg egy nap fel nem ajánlotta a pénzintézet, hogy vegyen hitelbiztosítás nevű terméket. Hogy miért? Arra célozgattak, hogy akkor nem is kéne olyan szigorúan fizetnie. J. ezen felháborodott, íme a levele:
Az alábbi történetem osztanám meg ...
Adott egy pénzintézet - nevezzük mkb eurolizing-nek - és adott egy ügyfél: én. Tavaly decemberben lecseréltem a kocsimat (tudom, tudom, de már mind1), így kerültem kapcsolatba a pénzintézettel, amely kapcsolat bár lassan és akadozva, de fokozatosan mélyült. (A pénzintézet ügyfélszolgálata egy külön fejezetet érdemelne.) Két probléma merült fel.
Az első, h én úgy gondoltam, h a csekken szereplő dátum, a befizetési határidő. Tévedtem is, meg nem is, mivel mint kiderült a befizetési határidő egybe esik a teljesítési határidővel. Ezt kb. 1 hónapnyi levelezéssel sikerült tisztázni. Természetesen a bank azonnal kamatot számolt és a felszólítás miatt valamilyen ügyviteli díjat. További érdekesség, h a bank a teljesítési határidő lejárta után 5 nappal küld az ügyfélnek figyelmeztető sms-t, amikor ugye a bünti már biztos. Erre próbáltam felhívni a bak figyelmét, amire mindössze az volt a válasz, h ha nem tetszik le lehet mondani az sms-t.
A másik probléma a mindenkori befizetési dátum. Mivel ezt a bank önhatalmúlag jelölte ki, és nincs semmilyen összefüggésben a kocsi vásárlásával, nekem pedig gondot okoz mivel pont egybe esik a fizetéssel, gondoltam jó lenne megváltoztatni. Ne fizessek már minden hónapban kamatot, meg ügyviteli díjat ha nem muszály. Ebben az ügyben is több mint 1 hónapnyi levelezés után sikerült eljutnom egy olyan emberhez aki tudott érdemben nyilatkozni .. majdnem. Azt az információt közölte, h a bank tervezi bevezetni az esedékességi dátum megváltoztatásának lehetőségét .. valamikor idén. Persze felvetettem, h ha majd lehetésges lesz, akkor most miért nem, hiszen ezek szerint rajtuk múlik csak. Választ a mai napig nem kaptam.
Szóval adott egy bank, amelyik precizen összehangolja az optimális ügyféllenyúlást, ami nem újdonság, de most jön a lényeg! Tegnap felhívott az adott pénzintézet anyacégének egyik alkalmazottja a következőkkel. Örömét fejezte ki és gratulált a tavaly vásárolt gépjárműhöz, de nagy féltéssel konstatálta, h nincs a hitelemnek biztosítása. Megkérdeztem mivégre lenne jó az nekem. Azt a választ kaptam, h ez akkor jó ha nem tudom fizetni a hitelem. Mondtam neki, h köszönöm, de tudom, meg van rá a pénz. A hölgy ezt nagy örömmel vette tudomásul, majd vidáman és lelkesen ezt mondta: "De képzelje el, h a hitelre félretett pénzt elkölthetné másra, nem lenne jó ??"
Szóval ha én kések pár napot az ő bürokratikus hülyeségük miatt az rossz, viszont ha ezt általuk jóváhagyva, nekik még plusz csengetve teszem az már jó. A pofátlanság meg mint az univerzum ... egyre nagyobb.
j
Az utolsó 100 komment: