J. a banki termékmarketing extrém példájával találkozott. Vett egy autót, fizette a hitel részleteit az MKB Eurolízingnek, míg egy nap fel nem ajánlotta a pénzintézet, hogy vegyen hitelbiztosítás nevű terméket. Hogy miért? Arra célozgattak, hogy akkor nem is kéne olyan szigorúan fizetnie. J. ezen felháborodott, íme a levele:
Az alábbi történetem osztanám meg ...
Adott egy pénzintézet - nevezzük mkb eurolizing-nek - és adott egy ügyfél: én. Tavaly decemberben lecseréltem a kocsimat (tudom, tudom, de már mind1), így kerültem kapcsolatba a pénzintézettel, amely kapcsolat bár lassan és akadozva, de fokozatosan mélyült. (A pénzintézet ügyfélszolgálata egy külön fejezetet érdemelne.) Két probléma merült fel.
Az első, h én úgy gondoltam, h a csekken szereplő dátum, a befizetési határidő. Tévedtem is, meg nem is, mivel mint kiderült a befizetési határidő egybe esik a teljesítési határidővel. Ezt kb. 1 hónapnyi levelezéssel sikerült tisztázni. Természetesen a bank azonnal kamatot számolt és a felszólítás miatt valamilyen ügyviteli díjat. További érdekesség, h a bank a teljesítési határidő lejárta után 5 nappal küld az ügyfélnek figyelmeztető sms-t, amikor ugye a bünti már biztos. Erre próbáltam felhívni a bak figyelmét, amire mindössze az volt a válasz, h ha nem tetszik le lehet mondani az sms-t.
A másik probléma a mindenkori befizetési dátum. Mivel ezt a bank önhatalmúlag jelölte ki, és nincs semmilyen összefüggésben a kocsi vásárlásával, nekem pedig gondot okoz mivel pont egybe esik a fizetéssel, gondoltam jó lenne megváltoztatni. Ne fizessek már minden hónapban kamatot, meg ügyviteli díjat ha nem muszály. Ebben az ügyben is több mint 1 hónapnyi levelezés után sikerült eljutnom egy olyan emberhez aki tudott érdemben nyilatkozni .. majdnem. Azt az információt közölte, h a bank tervezi bevezetni az esedékességi dátum megváltoztatásának lehetőségét .. valamikor idén. Persze felvetettem, h ha majd lehetésges lesz, akkor most miért nem, hiszen ezek szerint rajtuk múlik csak. Választ a mai napig nem kaptam.
Szóval adott egy bank, amelyik precizen összehangolja az optimális ügyféllenyúlást, ami nem újdonság, de most jön a lényeg! Tegnap felhívott az adott pénzintézet anyacégének egyik alkalmazottja a következőkkel. Örömét fejezte ki és gratulált a tavaly vásárolt gépjárműhöz, de nagy féltéssel konstatálta, h nincs a hitelemnek biztosítása. Megkérdeztem mivégre lenne jó az nekem. Azt a választ kaptam, h ez akkor jó ha nem tudom fizetni a hitelem. Mondtam neki, h köszönöm, de tudom, meg van rá a pénz. A hölgy ezt nagy örömmel vette tudomásul, majd vidáman és lelkesen ezt mondta: "De képzelje el, h a hitelre félretett pénzt elkölthetné másra, nem lenne jó ??"
Szóval ha én kések pár napot az ő bürokratikus hülyeségük miatt az rossz, viszont ha ezt általuk jóváhagyva, nekik még plusz csengetve teszem az már jó. A pofátlanság meg mint az univerzum ... egyre nagyobb.
j
májgeriberi 2009.04.24. 11:22:42
káposzta 2009.04.24. 11:23:54
MKB az elég trágya egy bank. Persze melyik nem.
2009.04.24. 11:25:25
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.04.24. 11:26:11
Ebből él a bank. Fizessél pontosan!
EÖ (törölt) 2009.04.24. 11:30:02
É2I 2009.04.24. 11:30:31
VR6 2009.04.24. 11:30:56
Eastbay1 2009.04.24. 11:32:35
Ja persze, nem tudsz összetenni két havi részletet. Hát öcsém, gondolkodni is kellett volna mikor megvetted a kocsit, nem csak színén agyalni.
2009.04.24. 11:35:06
Mivel nála a teljesítés határideje nem esett egybe a fizunappal, így pár hónap után sikerült elintézni az átütemezést és azóta semmi gond.
Gondolom ilyen "munkanélküliség biztit" akartak rásózni a történet szereplőjére, aminek semmi értelme egyébként, de jól hangzik, hogy:
- ha meghalsz vagy 80%-osan lerokkansz, akkor a biztosító kifizeti a teljes díjtartozást
- ha munkanélküli lennél, akkor x ideig (mondjuk fél évig) a biztosító fizeti a törlesztőt, DE csak akkor, ha a munkaügyi központban jelented a munkanélküliséged és nem találnak neked melót...
Egyébként csak kidobott pénz, mert az ügyfél számára semmi haszna.
Harlequin 2009.04.24. 11:35:18
Eastbay1 2009.04.24. 11:36:01
Eastbay1 2009.04.24. 11:40:45
májgeriberi 2009.04.24. 11:40:57
gyilkoshód 2009.04.24. 11:42:47
Na meg a szerződésben is szerepel a fizetés esedékessége.
Azt be kell tartani. Onnantól nincs probléma.
Ha csekken fizet a kedves posztoló, akkor célszerű 8 munkanappal korábban feladni a csekket, hiszen annak ennyi a max.(!) átfutási ideje. Utalás esetén a fiz.hat. idő előtti banki napon kell utalni.
A teljesítés akkor valósul meg amikor a pénz beérkezik a finanszírozóhoz.
Nem hőbörögni kell, hanem fizetni pontosan. ; )
Impega 2009.04.24. 11:49:39
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.24. 11:51:29
1. fizettél-e életedben valaha csekket?
2. sajnos nem érdekel senkit, hogy mikor van fizetés, addigra ki kell fizetni.
más nem jut az eszembe.
ja, de. nem kell bedőlni mindenféle telefonos hihetetlen ajánlatnak. sőt, még elgondolkodni sem kell rajta. le kell baszarintani a telefont és kész.
Smacika 2009.04.24. 11:52:04
De fizess, mert az jó a banknak.
A muszály az pontos j.
Tehát muszáj.
Impega 2009.04.24. 11:53:32
Smacika 2009.04.24. 11:55:17
Fizetni kell pontosan ,nem felháborodni.
Nekem például eszemben sincs a lakáshitelemmel baszakodni.
Örülök, hogy van lakásom, korrektül fizetek, soha egy felszólítást nem kaptam még a banktól miatta.Nyugodtan is alszom.
Ha veszek hitelre egy autót, akkor fizessek rendesen.Nem csak a bankok a rohadékok mindíg, azért az ügyfelek is tudnak surmók lenni.
májgeriberi 2009.04.24. 12:01:47
mindenkibekaphassa:) (törölt) · http://kabbe.blog.hu 2009.04.24. 12:07:56
i hate the police (törölt) 2009.04.24. 12:08:55
Tsabi 2009.04.24. 12:11:58
mindenkibekaphassa:) (törölt) · http://kabbe.blog.hu 2009.04.24. 12:12:16
Koholmány 2009.04.24. 12:14:33
MÉrt nem tuggya lejírni hejesen azember fia-lánya hogy muszáj?!?!?
májgeriberi 2009.04.24. 12:15:05
mindenkibekaphassa:) (törölt) · http://kabbe.blog.hu 2009.04.24. 12:20:36
eccer gyerekoromba megnyertem eggy hejesirási versenyet ezel a mondatal: "a sejtelmes táj felett, rejtélyes homály honol"
azóta kényes vagyok a helyesírásra :)
Smacika 2009.04.24. 12:23:27
Már rájöttem, mostanában minden piszlicsáré semmi ügyben ide írogatnak a "sikeres"emberek.
Vadaspark, disznósajt, szabálytalan parkoló, spáros butuska, árkádos fodrászos, jyskes balfék, most meg ez.
Mi lesz még itt?
Smacika 2009.04.24. 12:24:37
A "hejesírási" vagy a "helyesírási"
versenyt?
mindenkibekaphassa:) (törölt) · http://kabbe.blog.hu 2009.04.24. 12:26:24
mindenkibekaphassa:) (törölt) · http://kabbe.blog.hu 2009.04.24. 12:31:03
Smacika 2009.04.24. 12:32:23
Homályosan elmélyedtem a helyesírás szabályain, és rájöttem, hogy helytelenül írtad.
Eastbay1 2009.04.24. 12:33:59
Smacika 2009.04.24. 12:34:17
mindenkibekaphassa:) (törölt) · http://kabbe.blog.hu 2009.04.24. 12:35:00
Kardics 2009.04.24. 12:35:44
mindenkibekaphassa:) (törölt) · http://kabbe.blog.hu 2009.04.24. 12:36:02
mindenkibekaphassa:) (törölt) · http://kabbe.blog.hu 2009.04.24. 12:37:03
É2I 2009.04.24. 12:41:14
Hamár átmentünk helyesírási módba:
a mindig, mindig rövid i. ;P
@Lili.N: "eggy hejesirási"
Ez ütős, az beztos :D
Szűcslaci 2009.04.24. 12:43:04
Szerintem is a hogy az hogyhogy h.Meg akkor a többi miért nem?
Röviden is leírhatta volna.
Kardics 2009.04.24. 12:46:56
mindenkibekaphassa:) (törölt) · http://kabbe.blog.hu 2009.04.24. 12:47:38
gyilkoshód 2009.04.24. 12:48:46
Nap mint nap ilyen "súlyos" ügyekkel kell foglalkoznom.
Helyesen írtam mindent? Most nagyon ügyeltem.
hehehe : )
mindenkibekaphassa:) (törölt) · http://kabbe.blog.hu 2009.04.24. 12:52:44
májgeriberi 2009.04.24. 13:02:47
májgeriberi 2009.04.24. 13:04:40
vape 2009.04.24. 13:06:54
Akkor te vagy 5 évnyi takarékoskodás után veszed meg az első (nem 15 éves) autódat és 20 év után az első lakásod, vagy a párod/szüleid veszik meg helyetted.
Első esetben türelmes ember lehetsz, második esetben meg jó neked.
Mylady 2009.04.24. 13:08:39
Mylady 2009.04.24. 13:10:55
csak ebben az esetben jobban megéri előtörleszteni
ugyanis a "kifizeted előre egy évre" nem ugyanaz, mint az előtörlesztés...
Bit Rot 2009.04.24. 13:11:13
"Hogy valami konstruktívat szólak: egy barátom vett kocsit, és berángatott a buliba, mint kezest."
Barom!!!
Gondolom készfizető kezességet vállaltál (egyetemleges felelősség) a nagy eszeddel, ami azt jelenti, hogy nem is kell a barátodat cseszegetnie a banktól, behajthatja egyből tőled is a pénzt, ha épp olyan lábbal kelt!
Tehát ha a barátodnak van pénze, de nincs kedve fizetni, akkor is te szívod meg, mert rajtad hajtják be.
i hate the police (törölt) 2009.04.24. 13:11:16
májgeriberi 2009.04.24. 13:15:30
moli 2009.04.24. 13:22:06
mindenkibekaphassa:) (törölt) · http://kabbe.blog.hu 2009.04.24. 13:31:28
i hate the police (törölt) 2009.04.24. 13:33:47
mindenkibekaphassa:) (törölt) · http://kabbe.blog.hu 2009.04.24. 13:37:52
@i hate the police: teljesen igaz, a blogomban kicsikét részletesebben leírtam, de persze nem egészen részletesen...
jelenleg vizsgálat és elmarasztalás folyamatban van, mivel a légügyi törvény szerint aki ellen eljárás indul, annak azt azonnal be kell jelentenie és rögtön bevonják a belépési engedélyét... a bűnöző pilóta nem jelentette be és jogtalanul lépett be a reptér területére, vagyis törvényt sértett...
ON
mindenkibekaphassa:) (törölt) · http://kabbe.blog.hu 2009.04.24. 13:40:53
mindenkibekaphassa:) (törölt) · http://kabbe.blog.hu 2009.04.24. 13:42:43
i hate the police (törölt) 2009.04.24. 13:46:46
mindenkibekaphassa:) (törölt) · http://kabbe.blog.hu 2009.04.24. 13:51:47
i hate the police (törölt) 2009.04.24. 13:55:55
i hate the police (törölt) 2009.04.24. 14:06:41
T2006 2009.04.24. 14:09:02
i hate the police (törölt) 2009.04.24. 14:09:48
hawkeye 2009.04.24. 14:16:11
Amit ezek 3 év alatt produkáltak, az leírhatatlan.
De van 1 bűntársuk is, a hozzájuk nőtt EURORISK biztosító alkuszcég, na az még rajtuk is túltesz.
A CASCO sárgákat rendszeresen a lejárat után küldte, aztán késedelmi pótlékot számolt a határidőn túli befizetésekért.
Tegnap velük is befejeztem... :)
Ergo: ha meghalljátok ezt a két nevet, meneküljetek, amerre láttok!
jesszumpepi (törölt) 2009.04.24. 14:46:38
Megbántódtam.
Luckye 2009.04.24. 14:53:37
Lacu_s 2009.04.24. 15:15:55
Tényleg szartrágya 2 társaság. Kár, hogy az ilyen blogokat ők nem olvassák! :(
greg_garcia 2009.04.24. 15:51:27
kpityu2 2009.04.24. 16:04:21
Valaki más 2009.04.24. 16:29:40
ave 2009.04.24. 16:41:43
Orbán Castro Rákosi Viktor , "itt az idő" elhúzni! 2009.04.24. 16:44:00
W Joe 2009.04.24. 16:46:51
Köszönjük Emese!
leon, a proli 2009.04.24. 17:29:56
ivanhu 2009.04.24. 17:36:43
Nekem egyszer elfelejtődött az átutalásom, utána rendben mentek a befizetések. Két hónap után kaptam tőlük levelet, hogy rendszeres késedelem miatt felmondják a szerződést. Beballagtam, és mondtam a recepciósnak, hogy akkor most lezárnám a szerződést, számoljanak. Lehívott valami illetékest, az meg 20 percig győzködött, hogy elég az elmaradást befizetni, és mehet tovább a szerződés. Mondtam neki, ha ennyire hülyék, hogy még időben sem tudnak szólni az elmaradásról, utána meg egyből szerződésfelmondással akarnak megijeszteni, akkor nem kívánok tovább ügyfelük lenni, számoljanak. A zárási jutalékkal együtt is jóval kevesebbet kaptak így. Majd legközelebb meggondolják.
2009.04.24. 18:32:57
telekino · http://globalicum.blog.hu/ 2009.04.24. 19:15:25
Hozzászóló 2009.04.24. 19:27:36
Miért nem lehet azt írni, hogy "mindegy"?
Miért nem lehet azt írni, hogy "büntetés"?
h, mind1, bünti
Agyam eldobom. A faszért kell mindent ilyen bugyuta módon rövidíteni? El se olvastam végig, de ha megszopatták a levélírót, hát örvendek neki!
heliox 2009.04.24. 19:50:16
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.04.24. 20:13:56
csiribi (törölt) 2009.04.24. 20:25:12
Hitel: kettőmillió forint
Futamidő: 120 hónap
Kezdő részlet: 24300 Ft
2008. május 08-tól
Az utolsó törlesztőrészletem összege 2009. április 15.: 26700 Ft
Ehhez képest...
Kollégám felvett az OTP banktól 2007. 12 17.-én kettőmillió forint ingatlanfedezetes hitelt, svájci frank alapon.
Első törlesztőrészlet - egy éven át - harmincnégyezer forint/hó
2009. január 01-től a törlesztőrészlet ötvenhatezer forint/hó
Ugye én fél évvel később vettem fel a hitelt, talán alacsonyabb devizaárfolyamon.
Mégis...
Na, tudnék még mesélni arról, milyen könnyítéseket ajánlott fel az MKB Euroleasing, amely könnyítésekkel nem éltem, de még megtehetem.
Csak remélni tudom, ebben a "válságban" az én törlesztőhitel-emelkedésem a legnagyobb.
Vagy nem?
Eastbay1 2009.04.24. 22:04:44
ghck 2009.04.24. 23:39:41
Tsabi 2009.04.24. 23:56:16
Eastbay1 2009.04.24. 23:59:29
Az a lényeg, hogy csak Te beszéltél előtörlesztésről, senki más.
ghck 2009.04.25. 00:19:00
"2.7. Előtörlesztés: jelenti a Törlesztőrészlet Esedékessége Napját megelőző, illetőleg az aktuális
Törlesztőrészleten felüli törlesztést."
Látszólag nincs semmilyen célja, szó sincs hitel lezárásról stb. (Amire te gondolsz, az a szerződés módosítás.)
Ha többet fizetsz, mint amennyit ők kérnek, akkor előtörlesztesz. Díja sokezer lehet PER ALKALOM!
Szóval mégegyszer: amíg nem ismered a szerződéses feltételeit, addig visszább az agarakkal.
"Egyszer kell csak két hónapot becsengetni (ezzel mindig egy hónap túlfizetésben leszel)"
Látod, itt bíztatod a folyamatos előtörlesztésre, ami ismételjük át: "Előtörlesztés: jelenti a Törlesztőrészlet Esedékessége Napját megelőző, illetőleg az aktuális
Törlesztőrészleten felüli törlesztést."
"Ja persze, nem tudsz összetenni két havi részletet. Hát öcsém, gondolkodni is kellett volna mikor megvetted a kocsit, nem csak színén agyalni."
Ezt a stílust pedig nem kommentálnám. Mindenesetre visszább az agarakkal na.
kugel2 2009.04.25. 01:15:19
kedves kis monca 2009.04.25. 08:23:38
Egyébként valóban nagyon jó ez a hitelfedezeti biztosítás.
hawkeye 2009.04.25. 09:26:45
Eastbay1 2009.04.25. 12:05:09
Eastbay1 2009.04.25. 12:23:11
fazzoletti 2009.04.25. 14:13:13
májgeriberi 2009.04.25. 15:59:26
májgeriberi 2009.04.25. 17:39:32
ghck 2009.04.25. 21:40:38
Nem mondom, hogy nincs igazad, pár dologban igazad van, de stílusból és segítőkészségből egyes. Beteges és alaptalan önbizalomból ötös. Leülhetsz.
vhm 2009.04.26. 01:33:40
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.04.27. 09:10:34
Hát erre azért ne vegyél mérget... Biztosítós körökben pl. évek múlva is visszavonhatják a jutalékot, ha idő előtt megszűnik a biztosítás. Édesanyám az NN-nél dolgozott, és a távozása után 1 évvel!, amikor már semmi közük se volt hozzájuk, rá akarták venni, hogy fizessen vissza pénzt. Persze erre nem volt hajlandó. Szerencsétlenségére volt egy saját magára kötött biztosítása is ott, ami időközben lejárt. Hát a rohadékok abból az összegből vonták le kifizetés előtt...
Nem hinném, hogy ez pénzügyi területen belül máshol máshogy menne.
EnZsolt 2009.04.27. 09:43:24
A bank ügyfélbarát megoldásai pedig sünt kiáltanak.
2009.04.27. 12:00:00
i hate the police (törölt) 2009.04.27. 22:33:28
ghck 2009.04.27. 23:09:07
i hate the police (törölt) 2009.04.28. 00:05:42
ghck 2009.04.28. 06:04:57
Nagyokosan falhoz állítod a bankokat, bankárokat!?! És akkor mi lesz? Honnan lesz pénzed fellendíteni a gazdaságot? Gondolkozás helyett egyből lincselnél? Javasolnám, hogy gondolkozz, gondolkozz, gondolkozz. Persze nem leszel olyan népszerű vele, mint a lázító és uszító megjegyzéseiddel, de mégis többet teszel az országért.
Aztán szabadidődben körbeérdeklődhetnél a bankokban dolgozó ismerőseidnél, hogy vajon fene jól megy-e a dolguk.. A bankok NEM profitálnak a válságból. Senki nem profitál a válságból. Ezért válság..
tarkamarha 2009.04.28. 10:33:47
Telefon -> Szívás. (Mer' mindenki azt hiszi unatkozom és szeretnék beszélgetni arról, hogy mit akar nekem eladni.)
i hate the police (törölt) 2009.04.28. 21:50:07
ghck 2009.04.28. 22:37:08
Azért azt megírhatnád, hogyan profitál bárki abból, hogy nincs pénz, nincs költekezés, a hitelek pedig bebuknak. És mielőtt írsz, tedd fel magadnak a kérdést, hogy ugyanezek, akik szerinted most profitáltak, vajon nem profitáltak volna, ha nincs válság?
i hate the police (törölt) 2009.04.28. 22:53:06
i hate the police (törölt) 2009.04.28. 23:00:40
ghck 2009.04.28. 23:03:32
De nem minden politika. Minden pénz.
És ugyan nem tudom kikre gondolsz, mert azt nem írod meg, de a legtöbbüknek kín a válság. Lehet, hogy profitálnak, de kevésbé profitálnak, mint ha virágzó gazdaság lenne.
Tehát az az alapvetően rossz gondolat, hogy a válság valakinek is az érdeke lenne, vagy lett volna.
Például a bankároknak. Vagy a politikusoknak, ha már itt tartunk.
ghck 2009.04.28. 23:24:51
i hate the police (törölt) 2009.04.29. 12:52:00
ghck 2009.04.29. 14:16:15
i hate the police (törölt) 2009.04.29. 20:10:46