Tékozló Homár

Inkább járni kellene megtanulni, mint reklamálni - mondta az eladó

2009.05.12. 09:50 | ge | 118 komment

Egy szép nagy homárral keresztezett sünt érdemelne a lenti történet cipőbolti eladója, mert ennél taplóbb hozzáállással még nem nagyon találkoztunk. A nem nagy hiba is hiba, azt ilyen ocsmányul kijavítani sem szép dolog, de a hölgy beszólásai teszik igazán izgalmassá a kalandot.

Az alábbi történetet szeretném megosztani Veled és a kedves olvasókkal, illetve azon embertársaimmal, akik a lent nevezett cég által „üzemeltetett” cipőbolt potenciális vásárlóiként eddig még nem jártak a nevezett intézményben. Elnézést, nagyon hosszú lett, szóval az „elsőzők” már itt tegyék meg az első lépést, és utána olvassanak tovább.

Mindenek előtt szeretném leszögezni, hogy az általam indított és indítani kívánt eljárások egyikére sem került volna sor, ha a boltban az eladó „hölgy” normálisan, vevőhöz/ügyfélhez méltó hangon kommunikált volna velem.Nnem csak a cipő megvételénél az otthagyott összeg átvételekor és a sikeres „eladást” konstatálva, hanem amikor visszamentünk és immáron „panaszos ügyfélként” jelentünk meg.

A történet úgy kezdődött, hogy a barátnőmnek vettünk egy nyitott, magas sarkú cipőt a Premier Outlets Centerben található BORGO cipőboltban 2009. 04.25-én (szombat). (Cég neve: Borgo Kft, 1155 Bp, Dembinszky u. 1, www.borgo.hu , a cipő pontos neve: Myus 666011 női utcai cipő, vételár: 10.990.- Ft)

Barátnőm hétfőn reggel vette fel (persze a boltban felpróbálta, hogy jó-e, ezért is vettük meg), és mire a munkahelyére beért, a gyárilag ragasztott talpbélése a bal cipőben teljesen felgyűrődött, majd odaragadt ebben az állapotban. Aznap, tehát 2009.04.27-én (vagyis azonnal, az első munkanapon a vásárlást követően) a cipőt vissza is vittük az outletbe a Borgo cipőboltba, ahol jeleztük a hibát, és kértük, hogy ha lehet cseréljék ki, vagy ha ez nem lehetséges, akkor fizessék vissza a vételárat (esetleg azt levásároljuk).

Ekkor az eladó „hölgy” első reakciója az volt, hogy kioktatott, mégpedig „felejtsük el a cserét, majd felvesz jegyzőkönyvet és megcsinálják”. Mondtam, hogy a cipő még 1 napig sem volt hordva, én egy új cipőért fizettem, nem szeretnék egy már az első felvétele után javításra szoruló cipőt kapni. De ő csak „oktatott”, hogy nekik joguk van javítani, még (bár nem kértem tőle) a szavatossági feltételek című kis fecnijükön is aláhúzta tollal, hogy mi a helyzet.

Nem volt kedvem vitatkozni vele, mert értelmetlen lett volna, eleve elmebeteg volt, hogy valaki vissza mert hozni egy rossz cipőt és még reklamál is. Meg kell mondjam nagyon jól képviseli a cégük érdekeit, de ez az ő dolguk. Legalább egyel kevesebb vásárlójuk lesz, az biztos.

Jegyzőkönyvet vettünk fel, amiben szerepel, hogy az ő szakvéleményüket nem fogadom el (melyiket is kellene elfogadnom ott helyben? A majdan elkészülőt?), és a cipőt átveszik javításra, majd jelentkeznek.

Megvártuk mi történik, szóltak is május 6. körül, hogy elkészült, lehet érte menni. Ezt meg is tettük, 2009. 05.10-én. Mondanom sem kell, mindkét cipő talpbélését kicserélték arra a hihetetlenül gagyi, vékony bőrszerű talpbélésre, amin még az is látszik, hogy tollal körbe volt rajzolva, illetve bár le van ragasztva, de már felfeslett, bizonyos részeken gusztustalanul néz ki (nagyobb, mint a járófelület, ujjal hozzáérve felpöndörödik, stb). Jeleztük (szintén ugyanannak a hölgynek), hogy ez nagyon gány, gusztustalan, és ezt nem szeretnénk elfogadni. Erre csak húzta a száját, meg elmagyarázta, hogy jó az és biztosan a múltkor is barátnőm idióta járásától (persze fél nap alatt és csak az egyik) ment tönkre, és inkább járni kellene megtanulni, mint reklamálni. Meg persze, hogy körbe van rajzolva, valahogy ki kellett vágni, én nem így csinálnám? Továbbá mikor több kollégája is ott volt illetve számos vevő, kijelentette, hogy mi őt hülyének nézzük, lehülyéztük, stb. (a többi kolléganője egyébként nagyon rendes volt, velük semmi bajunk nem volt).

Jó mondom, akkor mi a teendő? Jegyzőkönyv, hogy mi nem fogadjuk el a szakvélemény alapján történt javítást.

Egyébként a Shoemaker Kft végezte, aki nyilván nem független és auditált vizsgáló, inkább a kereskedőket képviseli, mint a fogyasztót (egy másik fogyasztó védelmis fórumban a „kereskedők talpnyalójaként” voltak aposztrofálva). Szerintük az alábbi történt a cipővel: „A balos lábbeli esetén a belső oldalon a talpbélés nagymértékben felgyűrődött és hiányossá vált, hiányos a sarok mentén is. A láb melege miatt a talpbélés leragasztásához használt ragasztó megolvadt, így az elcsúszott a talptól, a járás során gyűrődve rögzült. A hiányt külső mechanikai hatás idézte elő.”)

A jegyzőkönyvben rögzítettük, hogy nem fogadjuk el a javítást, most nálunk van a cipő.

Használni nem fogja a barátnőm, a csere pedig már nem megoldás számunkra, mert érdektelenné vált. Mivel használati célból vettük a cipőt, de az sem újonnan, sem a jelenlegi javított állapotában nem felel meg sem esztétikailag, sem minőségileg egy új cipőnek, ezért már a köztes időben másikat vettünk. Így számunkra a megoldás már csak a pénz visszafizetése lenne, amire persze eddig a bolt (akit nyilván eddig a kedves eladó hölgy képviselt igen ügyesen) nem volt hajlandó, szerintük ez ugyanolyan jó. Az, hogy felirat nincs benne (ez lenne a legkevesebb), az úgy se számít, mert ne olvasgassam benne a feliratot.  Olyan ez, mintha vennék egy Nike cipőt, tönkre menne, megjavítanák, de a „pipa” az nem lenne már rajta. Ugyanúgy cipő, csak én pipával szeretném használni, mert úgy vettem az eredetit.

Ha jól tudom, az akkori állapotot kellene visszaállítaniuk, amilyen a hiba előtt volt, hát ez közel sem olyan. Egy 1 napos, használatlan cipőnek nem így kellene kinéznie.

Most itt tart a dolog, beszéltem a Nemzeti Fogyasztóvédő Hatósággal, ahol kérhetek hivatalos szakvéleményt 6000 ft-ért, de azt tanácsolták, menjek a Békéltető Testülethez, amit meg is teszek a holnapi napon. Függetlenül attól, hogy mi lesz az ajánlásuk – az marad-e ajánlás szinten vagy elfogadja a cég kötelező érvényűnek –, minden lehetséges dolgot meg fogok tenni, hogy elérjem a célomat. Ha az első panasz alkalmával normálisan álltak volna a dologhoz, akkor lehet, hogy az egész nem is érdekelt volna, buktam 10.990 Ft-ot és van barátnőmnek egy „valamilyen” cipője. De így addig fogok élni minden kihasználható és jogos eljárással, amíg az hogyan is van megfogalmazva a jogszabályban:  „…már aránytalan többletköltséget jelentene a forgalmazónak”.

Már csak szórakozásból is (mert ők is úgy vettem észre szórakozna) hajlandó vagyok polgári perre is, akár évekig húzódva és jelentős összegeket belefektetve (reményeim szerint a végén pedig visszakapva).

Mellékelek néhány képet, bár telefonnal készültek és nem tudom mennyire jól kivehető. Az egyik az eredeti, másik pedig a javított „minőség”-ről készült. Kérlek válogasd ki egy-egy arra érdemeset.

Ha a kedves, ügyfélorientált Borgo Kft esetleg ráismer a szóban forgó, folyamatban lévő ügyre, és esetleg szeretné felvenni velem a kapcsolatot akár a Homár nyilvánossága előtt is, szívesen állok elébe. (Ha kedves Homár értesítesz engem, hogy ez ügyben szeretnék felvenni velem a kapcsolatot, szívesen adok nekik elérhetőséget, bár a jegyzőkönyvek alapján elvileg tudniuk kell).

Én a fejleményekről ha van rá igény, szívesen tájékoztatlak.

Üdv:

István

Volt „BORGO cipő ügyfél” 
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gyilkos galóca 2009.05.12. 09:55:58

Még sosem voltam harmadik?

EÖ (törölt) 2009.05.12. 09:57:01

@gyilkos galóca: ez így igaz!!! :))

most már jöhetne valaki megbeszélni a tegnap félbemaradt Vaníliás Karika ügyet...

PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2009.05.12. 10:03:26

ilyenkor amikor 100%ig igaza van az embernek akkor felesleges a Békéltető testület mert annak döntését épp úgy nem fogadja majd el a cég, mint ahogy a te véleményedre sem adott. Inkább válaszd a 6000 forintos opciót és vizsgáltasd be a cipőt leírva a pontos történetet. Ennek eredménye legalább kihatással van a cégre, valamint csatold az előző nem auditált szakvéleményt is. Itt szerintem neked kedveznek majd, ráadásul még büntetést is a nyakukba varrhatsz

Editor Bob 2009.05.12. 10:05:18

Szerintem fenyegesd meg őket, hogy felnyomod őket az APEH-nél, és kérsz vagyonosodási vizsgálatot a tulajra, csak úgy. Hátha akkor jobban szóba állnak veled.

Smacika 2009.05.12. 10:08:18

A gyökér picsa eladónak a hátába kellett volna állítani a cipőt a sarkánál fogva.
Esetleg borogatni, üzletgórét hívni.
Mondjuk az outlet boltok eleve gyári hibás selejtet árulnak, elvileg kevesebb pénzért, de 11000 pénz azért nem kis összeg.

É2I 2009.05.12. 10:23:38

Nem kell fosht venni cipő helyett sokpénzért. Ha már Toyotára telik, vegyél cipőből is minőséget.
Amúgy a javítás mindenütt így nézne ki. Nem a gyártó javít, csak egy cipész. Bár a szaki lehetett volna egy kicsit igényesebb, de most nézegetni akarod a cipellőt vagy használni?
Amúgy a liba kicserélhette volna az biztos.

Smacika 2009.05.12. 10:24:57

Batzpapuccsal pofánverni, aztán bográtschot a fejére húzni az eladónak.
Ha ez kész, megdobálni disznódsajttal, szaros pelenkával, csöves zoknijával,spáros törppel és végül egy ellenőrt is ráuszítani.
Miután az ellenőr végzett és a picsavirág még él, akkor jöhetnek a békávé orkjai az összes szupermarket trolljai.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.05.12. 10:26:16

ez bohózatba illő történet... egy nyomorult cipőreklamációról jegyzőkönyvet??????? Mintha legalábbis közúti baleset történt volna. Minek ezt túladminisztrálni? Fejlett országokban ez úgy működik, hogy viszaviszem a cipőt, visszaadják a pénzt (megkérdezik, hogy utalják vissza a kártyára, vagy készpénzt szeretnék) és az egész kb 2 percet vesz igénybe.
Magyarországon nekem is volt hasonló élményem az Office shoes-al, ők is elkezdtek jegyzőkönyvezni, de ott a bevizsgáló cég nagyon rendes volt, hamar felhívott tőlük egy srác, hogy egyértelműen hibás a cipő és ajánlani fogja a boltnak, hogy kapjam vissza a pénzem.

Jemi 2009.05.12. 10:28:03

Velem a főniciában bántak érdekesen amikor visszamentem egy csizmával reklamálni. Irtam a Salamandernek egy helyes levelet a történtekről a viselkedésükről, és a véleményemről. 2nap múlva jött a válasz bocsánatkérésekkel és hogy legyek kedves befáradni a boltba, mert akadály nélkül meg fogják tenni azt amit én szeretnék.
Egyébként nem tudom, hogy az alkalmazottnak miért éri meg h ilyen kényelmetlenséget csinál magának?

Smacika 2009.05.12. 10:31:54

@rekafoto.com: Aham, de ez itt hungarisztán.
Itt mindenhez folyamatábra kell, öt példányos nyomtatvány, illeték, adóelőleg, taj-szemig-jogsi-bankszámla-útlevélszám.
Miért lenne egy bolt kivétel, ha már az állam is balfasz?
Mondom mégegyszer, hogy az outlet elvileg selejtes cuccot árul, ha beleszaladsz egy szarba az a te sarad lesz, mert tutira van valahol apróbetű, hogy nem garanciális a cucc.

köpőcsésze 2009.05.12. 10:35:08

Ez már tényleg a sikertelenség netovábbja!
Cipőt a cipőboltból? Cipőt a józsefvárosi piacról!

É2I 2009.05.12. 10:35:48

@Jemi:
Mer' a tulaj az alkamazotton akarja, fogja leverni a pénzt. Soha nem ismeri be, hogy szart árul és minden stiklit kipróbál, csak hogy ne ő legyen a "vesztes". Az eladó azért küzd foggal, körömmel, hogy a négy órára bejelentett béréből ne vonjanak le még ~11 ezret.
Főleg úgy, ha van heti 1-2 reklamáció. Akkor már ő fizet, hogy dolgozhasson.

Ettől még bunkó.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.05.12. 10:36:59

@Smacika - Klint Ísztvúd bekaphatja: én úgy tudtam, hogy nem selejtes, csak kifutó vagy max irregular, de akkor azt jól láthatóan ki kell írni rá. Én pl. az usában mindig veszek farmert 20-30 dollárért a levi's outletben, részben kifutó modelleket, részben pedig 'irregular' példányokat, amelyek olyan kis mértékben hibásak, hogy nagyítóval sem mondod meg, hogy mi a baja. Szóval ez biztosan nem az outlet hibája önmagában, hanem a picsa eladóé.

gyilkoshód 2009.05.12. 10:42:31

Nem egyszer kellett már cipőt cseréltetnem. Az én módszerem, hogy az ilyen piti (egyébként otthon, alázatos szolgaként működő) eladókisasszonyt rögvest a földbe döngölöm. Természetesen szóban. Tudom nem ez a legjobb megoldás, de legalább mindeddig sikeres volt. Azonnal cseréltek, vagy levásárolhattam, vagy előfordult az is, hogy a pénzemet is vissza adták.
Igen!
Én vagyok a kellemetlen vásárló.
De egy biztos. Velem így nem beszél egy üzlet eladója.
Sünt neki. Ja... a valagába!

Jemi 2009.05.12. 10:42:45

@É2I: Én azt hittem, hogy egy boltnak van némi elkülönitett pénze ezekre a reklamációkra..

betépett felhasználó 2009.05.12. 10:46:40

"Nemzeti Fogyasztóvédő Hatósággal"

NFH bbrrrrrr.... a hideg vegigfutott a fejem bubjatol a najkicipomtalpbetetjeig.


ez olyan mint az efbiáj csak labszagra szakosodott??


amugy en a helyedben lecserelnem a spinémet....aki egy nap alatt lenullazza a vadiuj لال الموقع cipot, azt tartsa el az apja.

ja, ez a hendméd javitas miert nem volt jo? mar csak a nagyipari tucatcucc a meno? manufaktura dogoljon meg?


vegso soron igazad van, de olyan jol esik fikazni a posztolot

elwood 2009.05.12. 10:47:12

sose vettem borgo cipőt, nem is fogok ezek után

István ne hordjon női cipőt, mert könnyen felgyűrődik a talpbetét

Az outletben ahányszor voltam ugyanazt, ugyanolyan áron lehetett kapni mint a belvárosban, csak föléírva és áthúzva egy jó magas kitalált árat ( Fila gumipapucs 7000 Ft-ról 4000 , persze, a városban 3000)

É2I 2009.05.12. 10:52:18

@Jemi:
Az lenne a normális, de mintha nálunk mindenki a fején járna.
Mondjuk akkor nem is kellene cipellő, max egy bukósisak X)

É2I 2009.05.12. 10:56:49

Eszter! Fizet-e a Toyota a reklámért?
Mert kéne.
FONTOS!!!!

gyilkoshód 2009.05.12. 10:57:03

@É2I: Bukósisakot sem egyszerű vásárolni.
Erről van egy történetem, de már több mint egy éves a storry, így senkit nem kívánnék vele untatnyi : )

PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2009.05.12. 10:57:12

@rekafoto.com: Ja nekem is ez jutott eszembe Amerikában vettünk jópár dolgot ráadásul vegyesen bankkártyával és kpban is fizettünk (igen lehet igy is). Pár nap múlva ami otthon már annyira nem tetszett azt visszavittük és nem hogy cirkusz volt, de külön kassza ahol ezeket visszaadhatom és csak annyit kérdeztek h kp vagy utalja a számlámra vissza. Asszem van egy hangyányi különbség. Ja és az is outlet volt, mondjuk annyira outlet h ugyanazt láttam 2x áron a nike boltban is.

É2I 2009.05.12. 11:05:10

@gyilkoshód:

Na igen. Csak arra gondoltam, ha a fejeden jársz nem látod a bukót, azaz mindegy. Persze tudom sokan lennének, akiknek számítana, mint a talpbélés ferirata.

Amúgy meg jöhet a story. Mindegy az milyen idős. Legfeljebb nevek, cég adatok nélkül, hogy ne kelljen az érintetteknek szabadkozni.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.05.12. 11:06:06

@Nuunius: na ezt már meg sem mertem említeni :D hogy akkor is visszaviheted a cuccot (nem csak Amerikában), ha nincs semmi indokod, csak simán meggondoltad magad.
Emlékszem egyszer vettem a Mangoban egy szoknyát - kb két hete élhettem Magyarországon - hazavittem, illegtem benne és rájöttem, hogy mégsem. Másnap visszavittem, hogy szeretném visszaadni. Az eladó úgy nézett rám, mint a marslakóra. Aztán látta hogy szerencsétlennel van dolga és vita helyett inkább visszavette a szoknyát, pénz helyett pedig adott egy ajándékutalványt. Nagy fejcsóválások mellett.

Jacques Ucca (törölt) 2009.05.12. 11:06:09

HÜLYE JÁRÁSOK MINISZTÉRIUMA

bekbórd! 2009.05.12. 11:09:57

28.
És most elsőzés után olvasom tovább.

maincoon © 2009.05.12. 11:10:23

hogy a témához nem illően is szóljon valaki: ezeket a műkörmöket szeretik a férfiak a hátukon érezni? mert akkor megyek és felrakatok egy hasonlót :))))

köpőcsésze 2009.05.12. 11:14:38

@É2I: Miattad kétszer végigolvastam ezt a szart, keresve a Toyotás részt!!!!!!
De csak rájöttem, ha nem is a szövegben.....

É2I 2009.05.12. 11:14:49

@rekafoto.com:
Ez az utalvány máshol is játszik. Az MM jártam én is így. Igaz egy dvd játékossal.
Csekély két órámba került, mire meg tudtunk egyezni. Igaz akkor már vagy négyen csak velem foglalkoztak. Ahelyett, hogy hozzám vágták volna a vételárat, a "huzz el a faxba" üdvözlő szöveggel.
De nem.
Én meg makacs ember lévén nem akartam a csak ott levásárolható utalványukat elfogadni.
A végén lett belőle egy másik (drágább) játékos.
Kötsög-e vagyok? ;)

EÖ (törölt) 2009.05.12. 11:15:17

@maincoon: de csak az uradon illik használni, mert más nők ezt nagyon nehezményezik otthon! :)

köpőcsésze 2009.05.12. 11:16:29

@maincoon: Szerintem igen. Én legalábbis szeretem! Csak azt nem, mikor a hátamban marad és megtalálja az asszony:-)

É2I 2009.05.12. 11:17:50

@maincoon:
De csak akkor, ha nem a hátukra ragasztják. Ott elég hüLYén tud kinézni ;)

@köpőcsésze:

Látod, látod! Ez aztán a bújtatott reklám. Ami nem mellesleg HATÓSÁGILAG TILOSH !!!!

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.05.12. 11:19:22

"A láb melege miatt a talpbélés leragasztásához használt ragasztó megolvadt"
tehát halottaknak nem csók, hanem ilyen lábbeli, mert ott már nincs "lábmeleg"? :D

maincoon © 2009.05.12. 11:19:43

délután nem vagyok...
elmentem a műkörmöshöz
olyan választok, ami nem jön le egy kis külső behatásra ;)

-Gyöngyibaba- 2009.05.12. 11:20:27

Elektromos ráját (vagy mi a szöszt) az eladó ánuszrózsájába.

Egyszer anyám is került hasonló helyzetbe kb. 15 éve. Kecskeméten, az egyik kínai üzletben vett a hugomnak csizmát, ami pár nap használat után szétment. Mivel tél kellős közepe volt, kellet másik. Visszament, hogy gázos a csizma, ki kéne cserélni, vagy mi. Nem nagyon akaródzott nekik, meg hogy semmi baja sincs. Anyámnak se kellett több (cipőfelsőrész készítő lévén konyít valamit a cipőköz), elküldette a csizmát kermi vizsgálatra. Ott meg is mondták hogy szar, csere vagy lóvé vissza. Vissza is kapta a pénzt, de megmondták neki, hogy többet ne menjen abba a boltba. :)

Kobe 2009.05.12. 11:20:28

saját tapasztalat, nem túl nívós árkádos tucatboltban tavaly a téli szezon kezdetén vettem egy bakancsot hasonló árban mint a posztoló, pár hét után mindkettőnek megroggyant a talpa, mert nem tömör gumi volt hanem ilyen belülről bordázott szar, ahol megroggyant, ott a külső rész fel is szakadt és 3 lépésbe tellett, hogy teljesen átázzon az ember zoknija. Mivel volt másik, félreraktam, időm se nagyon volt visszarohangálni, szezon lejártával, a fél éves garancia vége előtt 3 nappal vittem vissza, előadtam a problémát, mondták nézzek körül, ha valami tetszik, levásárolhatom, ha nem találok olyat, pénz vissza rögtön. Majdnem fél évvel a vásárlás után, nem az első munkanapon....és ez is amolyan outlet szerű bolt volt.

reunalla 2009.05.12. 11:20:55

@maincoon: szeretik :D ;)
@É2I: MM az jó 3/4 óra pofázásom után új egér, mivel az én gépem nem ismerte fel, az övék igen...de mivel az ő gépüket nem adták a csereegér is jó volt :P

a LAN kábelt 1/4 óra pofázás után visszavették - kp-ért :P

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.05.12. 11:22:47

@É2I: na a MM a leggázabb bolt. 2.1 hangfalszettet óhajtottam vásárolni a számítógépemhez. Nyilván egy (akkor) 30-40 ezer forintos tétel beszerzése előtt az ember kipróbálná, melyik hogy szól, stb. Gondoltam, ezért vannak kitéve a mintapéldányok. Vittem is egy kis notit, hogy majd rákötöm amit kinéztem és belehallgatok a hangjába.
A MM szerint viszont nem lehet kipróbálni a hangfalszetteket. A következő megoldást kínálták: vásároljam meg, vigyem haza, és ha nem tetszik, visszahozhatom és levásárolhatom az árát (!!!!!!!)

Kérdeztem hogy jó kérem, és ha én hármat szeretnék kipróbálni, akkor mindhármat vegyem meg? Igenlő választ kaptam.

Aztán máshol vettem meg a terméket...

reunalla 2009.05.12. 11:23:50

@-Gyöngyibaba-: miért, ha nem mondják ment volna? :D

-Gyöngyibaba- 2009.05.12. 11:27:28

@reunalla: naná, hogy...
Anyám az a fajta, aki jól el tud szórakozni az eladókkal, orkokkal. A pennybe néha csak azért megy be (nem vásárolni), hogy az ottani orkokkal szórakozzon. Minden egyes terméket tüzetesen megvizsgál, akár többször is, erre meg ugranak az őrök, és távcsővel követik mindenhova, hogy jól lássák mit csinál. :) Aztán vesz valami kis apróságot, pl csokit és ágyő:)))

reunalla 2009.05.12. 11:30:46

@-Gyöngyibaba-: én is szoktam ilyet, de nem vásárolok semmit se a végén :P

É2I 2009.05.12. 11:31:50

@rekafoto.com:
Ez elég gáz. Errefele normálisak a MM-os eladók. Segítenek ki is próbálni.
Gondolom Te valamilyen lustábban fogtál ki.
Én a "csere" alkalmával egy osztályvezetőt kaptami ki. Neki volt joga elintézni az ilyen ügyeket. A fafejűbb fajtából. De az enyém meg edzett acél, úgyhogy én nyertem ;)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.05.12. 11:32:57

@köpőcsésze: TÉVEDÉS!!!
Sikeres emberek cipőt Katikától rendelnek. Debrecen, Hétvezér u. - Harangos u. sarok.
1. Lemérik a lábat.
2. Megkérdezik az igényt (tipus, fazon, szín)
3. Talpat, bőrt, bélést, csatot stb. közösen kiválasztjuk, ill. ha nincs olyan, amilyet a Kedves Megrendelő szeretne, megveszik a nagykernél.
4. Elkészítik a cipőt
5. Át lehet venni. Ha mégsem tökéletes, semmi gond, valamelyik kereskedő úgyis elviszi, csinálnak másikat.

Mindezt "művi áron", a bolti "AKCIÓS" ár alatt 20-50%-kal...

reunalla 2009.05.12. 11:39:34

@Kitalátor feljegyzete: no, ha Debrecenben járok megnézem :)

-Gyöngyibaba- 2009.05.12. 11:39:52

@☺ágica: az hál'istennek. A legjobb példa vagyok rá én. Sikeresen embert nevelt belőlem. Pedig amiket mesélt, nem lehetett könnyű velem :)

@reunalla: ancim meg hugom imádják az étcsokit, ezért egy táblát mindig rak a kosárba ilyen "nagybevásárlások" alkalmával :)

köpőcsésze 2009.05.12. 11:44:58

@Kitalátor feljegyzete:
Debrecenbe kéne menni, lábbeliket kéne venni!!!!

W Joe 2009.05.12. 11:45:04

Ennél az eladónőnél még Al Bundy is kedvesebb cipőboltos :)

Meklén és Tamara 2009.05.12. 11:46:10

első! És most elolvasom...

UTakeMe 2009.05.12. 11:57:08

Nem szabad semmit venni. Ez a konklúzió. :) Mindenki járjon mezítláb. Vagy vietnámi papucsban.

aardwark 2009.05.12. 11:57:53

ez tényleg hosszú, és mivel most ébredtem, ezért ELSŐ
és most megyek és elolvasom...

aardwark 2009.05.12. 12:06:47

ez tényleg nagyon hosszú..., még csak a harmadánál vagyok...


az univerzum 13 milliárd éves és gyorsabban tágul mint azt gondoltuk volna

Meklén és Tamara 2009.05.12. 12:07:11

nyilvánvaló, hogy a kialakult helyzetért Gyurcsány Ferenc az egyszemélyes felelős. Követelem a lemondását!

csepeli 2009.05.12. 12:12:26

Kb 8-12 évvel ezelőtti időszakban, itthon csak olcsó, kínai cipőt vettem. Az első márkás cipőm, amit saját pénzből vettem egy olaszországi hivatalos út alkalmával volt, egy vászon adidas. 4 évig szolgált, semmi garancia, semmi gond.
Itthon továbbra is csak kínai edzőcipők, aztán 2004-ben ismét külföldön egy Nike. Az is kiszolgált 3 évet.

Azóta itthon is márkás cipőt veszek, ha hozzájutok és van rá pénzem, általában egy-másfél évente használódik el egy-ey Nike vagy Adidas (mondjuk 10-15 ezernél többet nem vagyok hajlandó cipőért fizetni, de inkább csak 9990-et)

Amúgy a legellemesebb élményem cipővásárláskor az említett vászon adidasnál történt az olaszoknál. Egy nyugdíjas korú eladó néni kérdezte, hogy mit szeretnék. mutattam a kirakatban a cipőt, erre ő mondta, hogy csak a raktárban van. bement a raktárba, felmászott a létra tetejére, a legmagasabb polcról levette a cipősdobozt, kihozta, próba, oké, vissza a dobozba, csomagolás fizetés, huszonhatszor megköszönte, hogy náluk vásároltam és elnézést kért, hogy várnom kellett (kb 3 percet!!). Végig mosolygott, szóval az itthoni eladókon szocializálódott lelkemben akkora furdalás volt, hogy szegénykének létrára kellett másznia, meg hogy sikerült pont azt a cipőt válsztanom, amiből csak a raktárban volt 45-ös méret... Még én éreztem rosszul magam, pedig ez ott a legtermészetesebb. A vevő legyen elégedett, ott ez számított.

mazsola84 2009.05.12. 12:32:23

Nekem is volt ilyen cipős sztorim. Kb. 6-7 éves lehettem, amikor télen kaptam egy bőrcsizmát. Persze az első alkalommal beázott, viszavittük javítva lett, újra beázott. Másodszorra visszavittük és mondtuk, hogy köszönjük nem kérünk újabb javítást, vagy új csizma vagy pénz. Persze ebbe nem akartak belemenni, mert "nincs bent a főnök és csak ő dönthet". Anyukám mondta, hogy megvárjuk. Jó hangosan mondta, hogy semmi baj kislányom, játsszál nyugodtan, szólj, ha éhes vagy, megvárjuk a főnök nénit. A bolt közepén megterített a tízóraihoz meg elővette a legóimat, és közölte, hogy mi ráérünk. 10 perc múlva megkerült a főnök és a pénzt is viszakaptuk :)))

Van úgy, hogy az ember unatkozik és hülyeségeket c 2009.05.12. 12:43:23

"Ha az első panasz alkalmával normálisan álltak volna a dologhoz, akkor lehet, hogy az egész nem is érdekelt volna, buktam 10.990 Ft-ot és van barátnőmnek egy „valamilyen” cipője."

Nagyszerű! És ezt még le is írod... Hát, szerintem meg az van, hogy minden ország fogyasztói megérdemlik a saját kereskedőiket, és már kezdem sejteni, hogy a magyaroké miért ilyenek. (Félreértés ne essék, nem a postbeli kereskedőt védem, hogy is lehetne, csak mindig elképedek ezen a birka hozzáálláson.)
Buktam 11e forintot, de ha "normálisan" álltak volna hozzám, nagy duzzugva de benyeltem volna???

Na, akkor most megadnék egy számlaszámot - kérek mindenkit, hogy aki szerint ez tudatos fogyasztói magatartás, az legyen kedves átutalni 10.990-et, cserébe írok egy "normális" levelet.
Hihetetlen.

Úgy felhúztam magam, először a történeten, a "kereskedőn", aztán meg ezen a mondaton, hogy el is megyek verekedni. :) doiop.com/mangafight

Mocoria 2009.05.12. 12:48:36

Engem egyszer kioktattak, hogy tanuljak meg cipőt befűzni... Jó hangosan, hogy mindenki hallja, hogy idejön ez a hülye reklamálni, pedig ehelyett vén korára már megtanulhatott volna cipőt befűzni. Egy bakancsot vettem ugyanis, aminek el volt szabva az egyik nyelve, és járás közben szépen bekúszott a talpam alá. Menet közben cipő kifűz, nyelv kirángat, helyreigazít, cipő befűz, mehetünk tovább. Pár nap alatt eluntam, visszavittem a cipőt. Az eladó szerint a cipőnek semmi baja, csak nem tudok cipőt befűzni! Ragaszkodtam hozzá, hogy küldjék el a cipőt a KERMI-hez (akkor még volt ilyesmi), erre közölte, hogy ez a cipő koszos, mert jártak benne! A cipő ki volt pucolva, és nem a lábamon vittem a boltig. Ennek ellenére rendesen lealázott, hogy idehozom a KOSZOS TALPÚ cípőmet, és azt várom, hogy valaki majd fogdossa! Át se vette, hazavittem nagy dühösen, és szabályosan megsikáltam. Visszavittem, jóformán nagyítóval nézegette a rovátkákat, hátha talál benne egy porszemet. És tette a megjegyzéseket. A végén csak kiderült, hogy a cipőben van a hiba, és nagy dühösen kénytelen volt visszaadni a pénzt. Nagyon fájt neki.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.05.12. 12:49:34

offos de garnciális szansájn sztori: minap észrevettem, hogy a 8GB SanDisk Extreme III 30MB/s memóriakártyámon csúnyán elgörbült az egyik kis lamella, amely a réz csatlakozót tartja a helyén. Nyilván használhatatlan lett a kártya, kiálló alkatrészekkel nem lehet bepászítani fkgépbe, kártyaolvasóba. Nagy volt a szomorúság, mert nem csak hogy számlám nem volt róla, de arra sem emlékeztem, melyik országban vehettem.
Uccu, sandisk.com, support, telszám, felhívom. Pont szombatra virradó éjjel volt, éjfél körül. Kedves ügyintéző rögzíti a problémát, közli: semmi gond, hogy nincs számla, csak fotózzam le a kártyát, hogy látható legyen a szériaszám és a hiba, és pár napon belül küldik az ugyanolyan, vadiúj kártyát.
Mondom, péntek éjjel.
Ma érkezett meg a kártya.
Beleborzongok, mi várt volna rám, ha történetesen Mo.-n vettem (lehet hogy ott vettem amúgy) és bemegyek a boltba hogy kéremszépen elromlott a kártyám...

Van úgy, hogy az ember unatkozik és hülyeségeket c 2009.05.12. 12:53:41

Ja, és ezt a levásárolom meg ajándékutalványt kapok dolgot is próbáljátok már meg egy kicsit határozottabban kezelni. Mindannyiunk érdekében és az életképtelen kereskedők természetes szelekciója érdekében.

NINCS olyan, hogy kötelező levásárlás meg ajándékutalvány. Ha a kereskedő nem tudja ugyanolyanra cserléni a terméket, vagy jelentős érdeksérelem nélkül megjavítani, akkor felajánlhat ugyan hasonló terméket, de ezt akár indoklás nélkül is elutasíthatjuk. És mivel ilyen esetben polgári jogi értelemben elállunk a szerződéstől, ezért - ugyanúgy, mint minden jogi szerződés esetében - a felbontáskor a SZERZŐDÉST MEGELŐZŐ ÁLLAPOTOKAT kell visszaállítani. Azaz, te visszaadod a terméket, a kereskedő visszaadja a pénzt.
Namost, hogy ha a szerződést megelőző állapotokból indulunk ki, mégis mi a bánatos istenfaszával kényszeríthetne bárkit is egy kereskedő, hogy nála vásároljon?
Há nem?

Á, inkább gyertek ti is játszani: doiop.com/mangafight
;)

moli 2009.05.12. 12:58:25

nfh is haszontalan, azt kene nekik, hogy oke, befizetsz 6000ft-ot, de ha neked van igazad, a ceget megbirsagoljak 60000ft-ra te pedig ebbol visszakapod. ha nincs igazad, buktad a 6-ot.

igy nem lenne kiszolgaltatva a vevo, mert jelenleg azt csinalnak, amit akarnak.

ansible · http://megis-zebra.blog.hu 2009.05.12. 13:07:58

Ez a borgo valami márka? Nem lehet nagy cucc, még nem láttam a kínai piacon hamisítottat. :)

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.05.12. 13:11:59

@Van úgy, hogy az ember unatkozik és hülyeségeket c: a deichmannban háromszor vittem vissza a cipőt, mindig cseréltem valami másra. aztán egyszer ajándékutalványt adtak, amikor éppen nem tudtam mire cserélni.
kis idő múlva azon is ott vettünk cipőt, amit szintén vissza kellett vinni.

elvagyunk.

mindezt szó nélkül teszik, nem kezdik el nézegetni, hogy mi volt hogy volt, nem kiáltanak cipészért, meg vizsgálatért. biztos tudják, hogy alapból szart árulnak (bár vannak férfiben kifejezetten jó minőségű cipőik).

így kell a vásárlóból visszatérő vásárlót csinálni.

fuzzbomb 2009.05.12. 13:22:11

A pénz visszakérhető, nem kell beleegyezni a levásárlási lehetőségbe. Nekünk eddig minden hibás cipőnk (1 nekem + barátnőmnek 1 v. 2) árát visszaadták, ha szájhúzogatás van, ki kell ejteni a "Fogyasztóvédelem" varázsszót.
A helyzet az, h minden boltos elmagyarázza az alkalmazottaknak, hogy "Lányok, pézt vissza csak legvégső esetben adunk!!!!" Ez úgy a fejükbe van verve szegénykéknek, hogy idegrángásba kezdenek, ha valaki pénzvisszavizetéssel jön elő, pedig szerencsére erre minden panaszos vásárlónak joga van.
Bárki nyugodtan felhívhatja a fogyivédelmiseket, ugyanezt a választ fogja kapni.
Gondoltam leírom ezt, okulásból.

Mr Y · http://blog.hu 2009.05.12. 13:31:33

remélem keményen fognak perkálni még ezért...

báró Csekonics 2009.05.12. 13:34:02

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: igen, náluk valahogy tényleg nincs ilyen útszéli stílus.
Amúgy ez a Borgo, nem a 'remek' Joy cibőbolthálózat utóda véletlenül?
Ott vettünk annak idején a bárónénak szandált, szintén levált a 'talpbetét', pont mint ezen a cipőn.
Elsőre megcsináltatták a cipészükkel - elfogadtuk, miért is ne.
Másodikra kijelentették, hogy ez ilyen, sajnos a melegben leválik. Mondtuk, hogy akkor zsé vissza, mert ha ezt egy téli bakancsra mondaná, akkor még talán OK, de szandálnak pont a melegben kellene 'működnie'.
Végül a főkolompos nyanya nagy nehezen visszaadta az árát, de mintha a fogát húzták volna. Azt persze még odavetette, hogy letakaríthattuk volna a cipőt - mondtam is hogy miért, újra el akarja adni?
:-D

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.05.12. 13:39:45

miaz hogy egy ragasztó a lábmelegtől megolvad? 36 foktól?
hát mivel ragasztanak? margarinnal?

gyilkoshód 2009.05.12. 13:40:17

A mai post tanulsága:
Gumicsizmát érdemes venni.

Okok:
- nem ázik be
- "laza" megjelenés
- szabadidős és munkás ténykedésre egyaránt használható
- melegben a szára levágható/lehajtható (opcionális)
- nem kerül 10.990.- Ft-ba
- nem megy ki a divatból
- nem válik le a talpa (csak nagy nehezen)
-... mi kő méééég? : )

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.12. 13:42:00

@rekafoto.com:
na bazmeg
ez az eddigi csucs eletemben
nem emlekszem melyik orszagban vettem
rigtin beszarok

gyilkoshód 2009.05.12. 13:47:49

@hagyma: Az is valami?
Én asse tudom melyik bolygón vagyok.
hehehe

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.12. 13:52:35

@gyilkoshód:
szoval rogton a rigtin
mi az a bolygo?
es foleg mi az a sul?

OmegA404 (törölt) 2009.05.12. 13:53:28

Tudom, hogy ezt nagyon kevesen tudják, de 3 napig bármit vissza lehet vinni.
Indoklás nélkül.
Fogyasztóvédelmi törvény.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.05.12. 13:56:16

@hagyma: nem felvágásból mondtam... október elég mozgalmas volt.
vehettem volna nálatok, ahol épp családlátogattam
vehettem volna Pesten, ahol épp céges úton voltam
vagy vehettem volna simán itthon
mindezt 3 hét leforgása alatt.

Mocoria 2009.05.12. 13:58:46

@hagyma: Mért ne lenne ilyen??!!
Eccccer üzleti partnereket elvitte a cégünk naaaagy piacfelmérő kirándulásra. Autóbusz, pia mint a tenger, kiszálltak, megnéztek valami céget, beszálltak, ittak, kiszálltak, megszálltak, beszálltak, vásároltak, ittak. Ezt úgy Ausztria, Németország, Franciaország, Németország, Svájc, Ausztria útvonalon, vagy 5-6 napig. Az egyik idősebb pasi hazafelé már nagyon kiütötte magát a piával, és felébredve megkérdezte a mellette ülő fiatal kollégát: Hun vagyunk, b+?! Mire a fiatal: Tudod, János bátyám, most hagytuk el az ilyen autópálya olyan csatlakozó-lehajtó akármilyét - mire az öreg: Nem azt kérdeztem! Milyen ORSZÁG, vazze??!!

báró Csekonics 2009.05.12. 14:00:31

@OmegA404: boltosok közül is kevesen tudják, vagy legalábbis nem szoktak rá emlékezni...

Kaptabakta 2009.05.12. 14:02:12

A Borgo ugyanazt a stratégiát követi, mint sok más úgynevezett márka (pl devergo). Adj el drága de gyenge minőségű ámde hatékony marketinggel felmárkázott terméket, és ha van valami baja a cuccnak kézzel lábbal hadakozz!
Valaki betársul egy kis pénzzel és csinálunk egy márkát:)

gyilkoshód 2009.05.12. 14:04:13

Látod @hagyma? Mekkora szenyó vagy : ))))))))))
Bár én is veled értek egyet, miszerint arczoskodásnak tűnik nekem az ilyen:assetudommilyenországbanvagyok.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.12. 14:05:32

@rekafoto.com:
OK I'm sorry
en emlekszem altalaban
ha torom a fejem
@Mocoria:
naja reszegen neha arra sem emlekeztem kit dugtam meg
de no volt az tuti

Widár 2009.05.12. 14:06:35

Nekem is van cipős sztorim: Westend, valamelyik túrabolt.
Merrel bőr félcipőt vettem 20ezer forintért. (Nem sznobságból, de muszáj volt egy nagyon kényelmes cipő, mert irtó sokat talpaltam akkoriban.)
Pár nap hordás után a jobboson lábfejnél rettenetesen megtört a bőr. Megnézegettem, és tényleg mintha ott vékonyabb lett volna az anyag mint a másikon. 4 nap után úgy nézett ki a lábbelim, mint egy kínai fos.
Cipő vissza, higgadtan kedvesen elmagyaráztam mi a gondom. Eladó udvarias, segítőkész volt. Elküldték vizsgálatra, egy hét múlva érdeklődjek.
idő letelt, visszamentem és modták, hogy a reklamációm jogos volt. Elnézést kértek és kaptam egy másik pár cipőt ugyanabból a modellből. Sok évet szolgált, nagyon szerettem. Azóta se volt olyan kényelmes cipőm.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.12. 14:07:58

@gyilkoshód:
en legalabb tudom hogy amerikaban vagyok
arra is emlekszem hogy az utolso cipomet interneten vettem a WalMartbol
tegnap sort a Krogerbol
arra nem emlekszem mikor ismertem meg Maryt, de azt tudom hol
www.sendspace.com/file/1hasuq

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.05.12. 14:10:25

Megoldottam: a második képen látszik, milyen ortopéd lába van a csajnak.

Bok Choy 2009.05.12. 14:11:45

Az Aréna egyik ruha- és cipőboltjában vettem egy qrva olcsó "szabadidőcipőt", vagyis sportcipőnek látszó tornacipőt. Rögtön a vásárlás után fel is vettem, és abban talpaltam tovább a plázában, amikor is észleltem - amit a felpróbáláskor nem - hogy a cipő bazi nagy hátsó része a sarkam felett belevág a lábam érzékeny bőrébe, szóval marhakényelmetlen, szinte használhatatlan a számomra. Lábról le, boltba be, visszavittem, és mondtam, hogy kipróbáltam, de mégse kell. Egy szó nélkül már vették is vissza és adták vissza a pénzt. Ilyen is van.

Mocoria 2009.05.12. 14:15:42

@hagyma: Akkor meg honnan tudtad, hogy nő volt??!!

margaritt 2009.05.12. 14:21:01

Szerintem is megérdemlik a fogyasztók a kereskedőket. Ha kicsit utánanéztél volna a fogyasztói jogaidnak, akkor bele sem kellett volna menned a meddő vitába, hanem frankó kis levéllel a kezedben érkeztél volna, amit a csere megtagadása után a Vásárlók könyvéhez csatoltál volna (megemlítetted volna, h az illetékes fogyasztóvédelmi szervhez -ezt a boltban kötelező jól látható helyre kiírni - is elküldöd a levél másolatát), nem jártál volna így. Pereskedni? Te eszednél vagy?

laló 2009.05.12. 14:27:24

ráhúztam volna a csaj fejére a peeptoe cipőt... a másikat meg az arcába!

laló 2009.05.12. 14:28:27

rühellem a mitugrász aluliskolázott eladólánykákat :) sünt neki

Mocoria 2009.05.12. 14:46:45

Van a környékünkön egy kínai bolt. Most már módszeresen kerülöm, hogy bemenjek hozzá, bármilyen jó dolgot is látok a kirakatban. A pasi nagyon rendes, de a nő!!! Meg főleg a magyar eladónő!!! Én még ilyen kereskedőt nem láttam.
Bemegyek, hogy jónapot, a kirakatban láttam egy ilyen és ilyen valamit, kérek olyat, méretben. Előhúz egy másmilyet, másszínűt, kisebbet. Mire én: ez nem az. Az eladó: Ez pont olyan jó, mint a másik. Némi erősködés után elteszi, elővesz egy közel hasonlót, de más színűt. Én: nem feketét kérek, hanem fehéret. Ő: a fekete pont olyan szép, mint a fehér. ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!! Párszor vettem náluk régebben ezt-azt, egész jó dolgokat (tényleg!), de annyira utálom, hogy hülyére vesznek, hogy nem megyek be, és kész. Mi az, hogy az eladó mondja meg, milyen színű a szép?! Meg ötévestől 500 kilósig bármilyen méret jó rám, szerinte?!

Mocoria 2009.05.12. 15:05:57

@hagyma: Nem is voltál részeg... Csak felvágsz.

májgeriberi 2009.05.12. 15:08:39

cipőknél nincs ez a "72 óráig cseréljük" dolog?

ddevil 2009.05.12. 15:11:06

A felvezető után ("a hölgy beszólásai") egészen az aláírásig azt hittem, hogy csaj írta. Nem értettem, hogy miért kell a csajnak (író) a barátnője helyett beszélnie, főleg perelnie.. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.12. 15:11:35

@Mocoria:
najo volt egy kis szalonspicc
@májgeriberi:

hat ha hordod itt se cserelik ki csak uk muk fukk, de ha hozza se nyulsz 3 honapon belul visszaviheted

májgeriberi 2009.05.12. 15:15:35

én még nem vittem vissza reklamálni cipőt vazze!
sikeres-e vagyok

májgeriberi 2009.05.12. 15:19:55

@hagyma: na ja.. lehet benne valami!
a használt cucc az azért más kategória lehet.

Waxolo 2009.05.12. 15:55:15

Kilencvenhetedik !!!

délioldal 2009.05.12. 16:44:11

az egész premier outlet egy nagy átverés...

egyik kedvenc márkám a mexx és van egy farmerem amit tavaly nyáron vettem 50%-kal leértékelve a szegedi márkaboltban 7.500 Ft-ért vagyis az eredeti ár 15.000 Ft. Idén márciusban betévedtem a premier outlet mexx üzletébe és megláttam a nadrágot. mivel tetszik gondoltam miért ne vegyek belőle még egyet a másik úgyis már jócskán használva volt. megnéztem az árcimkét vajon mennyi lehet az ára. gondoltam olyasmi lesz mint a tavalyi leértékeléskor, de nem:)
a cimkén a kedvezményes ár az eredeti ár volt és az eredeti ár úgy volt feltüntetve, hogy annyival megnövelték az árát amennyi a kedvezmény lett volna. szóval leértékelték az eredeti árára.
szerintem ez vicces! ezeknek tényleg jár a SÜN! ennyire hülyének nézni a fogyasztót?
méghogy outlet... na persze... szánalmas. szivesen elküldeném a magyar kereskedőket egy kis nyugat európai tanulmányútra milyen is az amikor valamit leértékelnek. mert bizony vettem én már 1.000 Ft-ért is mexx farmert stockholmban. a lényeg h vidd el már nem kell csak a helyet foglalja és szinte az összeg már csak jelképes... és ez nem outlet volt hanem a belváros kellős közepe...

mnvcs 2009.05.12. 17:01:48

@Smacika - Nemmegmondtambontottcsirkéthozzál!:

Az outlet boltok nem selejtes cuccokat árulnak. Azokat a dolgokat árulják amik itthon vagy külföldön a rendes üzletbe nem keltek el szezonban! Tehát "divatból kiment" dolgokat lehet ott kapni.
Eleve akkor hogyan reklamálhatna a cipőboltnak? Gondolkozni kéne...

É2I 2009.05.12. 17:46:47

@mnvcs:
Az outletek _nálunk_ nem csak a el nem kelt árut árulják. A szépséghibás, megsérült, valamilyen hendikeppel rendelkezőket is.
Errefele szoktam is rajtuk röhögni, amikor ötszázzal adják olcsóbban azt a hűtőt, amelyiknek húsz centis horpadás van az ajtaján. X) Ja, és garanciát három napra vállalnak. :D

beachball 2009.05.12. 17:52:34

@mnvcs:
Egyetértek.
Egyébként Mo-on a Borgo az ART márka egyetlen forgalmazója, ami azért-szerintem-kicsit sem gagyi márka.Nekem 4 pár ARTom van, mind 3 évnél idősebb és szuperül tartja magát.
Nem a Borgo szar szerintem, hanem kifigott a postoló egy ilyen eladót.Meglep, mert amikor ott jártam, rndesek,kulturáltak voltak velem mindig.De persze lehet, hogy szerencsém volt.
Egyébként sokan már eleve úgy kezelik a reklamációt,hogy gyúrnak rá:"Na, majd én jól ráborítom az asztalt az eladóra, ha vitázik!".Ha ez az alapállás, akkor nehezebb a normális hangot megtalálni pro és kontra.
Persze nem azt sugallom,hogy a postoló így viselkedett.

É2I 2009.05.12. 18:08:20

Hamár mindenkinek kunszt a három évet bíró cipellő.
Nekem van egy Reebok BlueBird II. nevezetű csukám és kapaszkodjatok meg; több, mint 15, azaz tizenöt éves. A felsőrész tökéletes állapotban, a talp már megkopott, de még most sem úgy, mint egy "átlagos" mai sportcipőé egy év után. Belül a talpbélés már elhasználódott, úgyhogy cserélnem kellett, meg a pertlit kétszer. (Kár, hogy nem lehet már az eredetit beszerezni hozzá.) De még ma is használható, pedig volt terhelés alatt, nem a vitrinben volt.

beachball 2009.05.12. 18:16:18

É2I, nem azt mondtam, hogy ennyit bír ki, hanem hogy ennyinél idősebbek.Sajnos tipikus ez a betervezett amortizáció-jelenség:minél hamarabb tönkremegy, annál több fogy belőle, annál hamarabb kell másik.Nekem van egy adidasom, amit 17 éve vettem, igaz, ebből kb.10 évig használtam csak:),ma már csak emlék, az első nyári keresetemből vettem.
Van ilyen is.
Abban biztos vagyok, hogy az ARTom többet is kibír ennél a 3 évnél:)

É2I 2009.05.12. 19:17:24

@beachball:
Oké, oké. Viszont sajnálatos, hogy komoly pénzekért sem lehet már tartós csukákat (sem) kapni. Írd és mondd: "fogyassz, herdálj, szenvedj". :(
Mára már ott tartunk, hogy ha egy lábbeli kibír egy szezont, akkor már milyen faxa. :O

Fenntartható fejlődés. Ja az, a fene enné meg. :(

EnZsolt 2009.05.12. 19:36:08

Ha már a 15. kerületben lakom akkor bedobok az ablakon egy féltéglát, rákötve egy sünt. Jó lesz?

mándruc 2009.05.12. 20:26:52

@ddevil: Nézzed meg a képeket. Ekkora műkörmökkel hogyan tudna gépelni a barátnő? Hát még perelni...

betépett felhasználó 2009.05.12. 20:37:31

csajtvaltottam
szoritott
lecsereltem

az uj se jobb

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.05.12. 20:49:09

Nem a cipőboltot akarom védeni, de:

1. a posztoló életében először vett cipőt??? én a fél életemet a panaszágon tölthettem volna, ha minden ilyen hibáért reklamáltam volna.

2. amelyik csak 5 centis műkörmökkel mászkál, az egy hülyepitscha és bármi elképzelhető róla. Hogy lehet ekkora körmökkel élni?

mashbp 2009.05.13. 09:50:02

Hú! Ugyan ez a probléma volta az én cipőmmel is. Betét ragasztás elenged, gyűrődve rögzült. Kitéptem a picsába oszt vettem bele egy sima betétet. Mondjuk nekem férfi félcipőbe ez könnyű volt.
Nem mennék reklamálni ilyen esetbe mert félek, hogy megdorgálnának amiért a lábam járás közben hőt termel.

Josi01 2009.05.13. 12:01:39

@OmegA404:
Rosszul tudod. Nincs már ilyen törvény.
Az viszont van, ha 72 órán belül elromlik, akkor nem lehet javítani, hanem újat kell adni, ha nem tud, akkor pénz vissza.

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet

az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
............
7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

hardrock 2009.05.13. 12:58:48

Én mindig az astoriai Martens-shopban, meg vele szemben a Converse-boltban veszem a cipőim :)
- van 48-as méret is
- kibírnak legalább 3 évet, pedig közelebb vagyok a 140 kilóhoz, mint a 130-hoz
- korrekt az eladói hozzáállás, a Converse boltban vettem 1x olyan cipőt, hogy az egyik fűzőbújtató patent belső fele hiányzott, egyetlen szó nélkül visszaadták a pénzem.

Megdobbent 2009.05.14. 03:00:46

Aztakurva mi a faszom ez a "majus" cipo? meg most mar eltekintve attol a bolt egy fos, dejazert mar nebasszon a posztolo istvan, hogy a noje a kezeben lobogtatja a cipojet, hogy mindenki elolvashassa a markajat, mert kulonben nemerannyit :>

Vazze a bugyija cimkejen mi all, es hol lehet elolvasni kozteruleten? :>>>

Sallina 2009.05.14. 12:09:50

Csak én nem látom a képeken a problémát???? Bár lehet még reggel van :).

beachball 2009.05.14. 16:47:21

Egyáltalán nem az a baj, hogy nem látszik a cipő márkája, hanem hogy az eredetit meg sem közelítő,gánya undormány javítást kapott a vásárló.Ez viszont gáz.
Mert ha beadok egy fehér fedőtalpbéléses cipőt, akkor nem valami szürke,tollal körberajzolt (cipészék nem a fonákoldalon rajzolnak, jelölnek?)fost akarok visszakapni.

fofoka · http://adobevallas-konyveles.hu 2009.05.14. 20:47:02

Jó példa is van: Deichman-Ferihegy. Tavasz kezdetekor vettünk az 5 évesemnek egy nem drága cipellőt. Utcán járt benne, ovi udvarán szaladgált, meg itthon a kertben focizott. Imádta. A felső része nem tépőzár, nem cipőfűző, hanem zippzár megoldással működött. Sacc egy hónapig, amikor a zippzár mellett végigfeslett az anyag. Visszavittük, és mondták, hogy keressünk másikat. Próbáltunk, de ugyanabból csak egy számmal nagyobb volt, a többit pedig fel sem akarta próbálni. Vissza a kasszához, ahol a nagyon kedves alkalmazott, végignézte, hogy a Deichmann boltokban a megfelelő méretben hol van még raktáron ilyen cipő. Majd kiválasztottuk a nekük közeli boltot, odatelefonált, félrerakták, kaptunk egy utalványt. A másik boltban 3 percet töltöttem. Odaadtam az utalványt, ők adminisztrálták, megkaptam a cipőt és mehettünk is. :) Azóta is boldogan focizik benne a fiam, semmi gond. Így is el lehet intézni. Kedvesen, mosolygósan. Szandikat is lassan esedékes vennem a fiúknak, ott kezdem majd a beszerzést, mert ahol valóban érdekük, hogy elégedett legyek, oda szívesen megyek vissza.

kavics_b 2009.05.15. 17:44:14

@betépett felhasználó:
hát te egy jó nagy seggarcnak tűnsz -.-"
süti beállítások módosítása