Egy szép nagy homárral keresztezett sünt érdemelne a lenti történet cipőbolti eladója, mert ennél taplóbb hozzáállással még nem nagyon találkoztunk. A nem nagy hiba is hiba, azt ilyen ocsmányul kijavítani sem szép dolog, de a hölgy beszólásai teszik igazán izgalmassá a kalandot.
Az alábbi történetet szeretném megosztani Veled és a kedves olvasókkal, illetve azon embertársaimmal, akik a lent nevezett cég által „üzemeltetett” cipőbolt potenciális vásárlóiként eddig még nem jártak a nevezett intézményben. Elnézést, nagyon hosszú lett, szóval az „elsőzők” már itt tegyék meg az első lépést, és utána olvassanak tovább.
Mindenek előtt szeretném leszögezni, hogy az általam indított és indítani kívánt eljárások egyikére sem került volna sor, ha a boltban az eladó „hölgy” normálisan, vevőhöz/ügyfélhez méltó hangon kommunikált volna velem.Nnem csak a cipő megvételénél az otthagyott összeg átvételekor és a sikeres „eladást” konstatálva, hanem amikor visszamentünk és immáron „panaszos ügyfélként” jelentünk meg.
A történet úgy kezdődött, hogy a barátnőmnek vettünk egy nyitott, magas sarkú cipőt a Premier Outlets Centerben található BORGO cipőboltban 2009. 04.25-én (szombat). (Cég neve: Borgo Kft, 1155 Bp, Dembinszky u. 1, www.borgo.hu , a cipő pontos neve: Myus 666011 női utcai cipő, vételár: 10.990.- Ft)
Barátnőm hétfőn reggel vette fel (persze a boltban felpróbálta, hogy jó-e, ezért is vettük meg), és mire a munkahelyére beért, a gyárilag ragasztott talpbélése a bal cipőben teljesen felgyűrődött, majd odaragadt ebben az állapotban. Aznap, tehát 2009.04.27-én (vagyis azonnal, az első munkanapon a vásárlást követően) a cipőt vissza is vittük az outletbe a Borgo cipőboltba, ahol jeleztük a hibát, és kértük, hogy ha lehet cseréljék ki, vagy ha ez nem lehetséges, akkor fizessék vissza a vételárat (esetleg azt levásároljuk).
Ekkor az eladó „hölgy” első reakciója az volt, hogy kioktatott, mégpedig „felejtsük el a cserét, majd felvesz jegyzőkönyvet és megcsinálják”. Mondtam, hogy a cipő még 1 napig sem volt hordva, én egy új cipőért fizettem, nem szeretnék egy már az első felvétele után javításra szoruló cipőt kapni. De ő csak „oktatott”, hogy nekik joguk van javítani, még (bár nem kértem tőle) a szavatossági feltételek című kis fecnijükön is aláhúzta tollal, hogy mi a helyzet.
Nem volt kedvem vitatkozni vele, mert értelmetlen lett volna, eleve elmebeteg volt, hogy valaki vissza mert hozni egy rossz cipőt és még reklamál is. Meg kell mondjam nagyon jól képviseli a cégük érdekeit, de ez az ő dolguk. Legalább egyel kevesebb vásárlójuk lesz, az biztos.
Jegyzőkönyvet vettünk fel, amiben szerepel, hogy az ő szakvéleményüket nem fogadom el (melyiket is kellene elfogadnom ott helyben? A majdan elkészülőt?), és a cipőt átveszik javításra, majd jelentkeznek.
Megvártuk mi történik, szóltak is május 6. körül, hogy elkészült, lehet érte menni. Ezt meg is tettük, 2009. 05.10-én. Mondanom sem kell, mindkét cipő talpbélését kicserélték arra a hihetetlenül gagyi, vékony bőrszerű talpbélésre, amin még az is látszik, hogy tollal körbe volt rajzolva, illetve bár le van ragasztva, de már felfeslett, bizonyos részeken gusztustalanul néz ki (nagyobb, mint a járófelület, ujjal hozzáérve felpöndörödik, stb). Jeleztük (szintén ugyanannak a hölgynek), hogy ez nagyon gány, gusztustalan, és ezt nem szeretnénk elfogadni. Erre csak húzta a száját, meg elmagyarázta, hogy jó az és biztosan a múltkor is barátnőm idióta járásától (persze fél nap alatt és csak az egyik) ment tönkre, és inkább járni kellene megtanulni, mint reklamálni. Meg persze, hogy körbe van rajzolva, valahogy ki kellett vágni, én nem így csinálnám? Továbbá mikor több kollégája is ott volt illetve számos vevő, kijelentette, hogy mi őt hülyének nézzük, lehülyéztük, stb. (a többi kolléganője egyébként nagyon rendes volt, velük semmi bajunk nem volt).
Jó mondom, akkor mi a teendő? Jegyzőkönyv, hogy mi nem fogadjuk el a szakvélemény alapján történt javítást.
Egyébként a Shoemaker Kft végezte, aki nyilván nem független és auditált vizsgáló, inkább a kereskedőket képviseli, mint a fogyasztót (egy másik fogyasztó védelmis fórumban a „kereskedők talpnyalójaként” voltak aposztrofálva). Szerintük az alábbi történt a cipővel: „A balos lábbeli esetén a belső oldalon a talpbélés nagymértékben felgyűrődött és hiányossá vált, hiányos a sarok mentén is. A láb melege miatt a talpbélés leragasztásához használt ragasztó megolvadt, így az elcsúszott a talptól, a járás során gyűrődve rögzült. A hiányt külső mechanikai hatás idézte elő.”)
A jegyzőkönyvben rögzítettük, hogy nem fogadjuk el a javítást, most nálunk van a cipő.
Használni nem fogja a barátnőm, a csere pedig már nem megoldás számunkra, mert érdektelenné vált. Mivel használati célból vettük a cipőt, de az sem újonnan, sem a jelenlegi javított állapotában nem felel meg sem esztétikailag, sem minőségileg egy új cipőnek, ezért már a köztes időben másikat vettünk. Így számunkra a megoldás már csak a pénz visszafizetése lenne, amire persze eddig a bolt (akit nyilván eddig a kedves eladó hölgy képviselt igen ügyesen) nem volt hajlandó, szerintük ez ugyanolyan jó. Az, hogy felirat nincs benne (ez lenne a legkevesebb), az úgy se számít, mert ne olvasgassam benne a feliratot. Olyan ez, mintha vennék egy Nike cipőt, tönkre menne, megjavítanák, de a „pipa” az nem lenne már rajta. Ugyanúgy cipő, csak én pipával szeretném használni, mert úgy vettem az eredetit.
Ha jól tudom, az akkori állapotot kellene visszaállítaniuk, amilyen a hiba előtt volt, hát ez közel sem olyan. Egy 1 napos, használatlan cipőnek nem így kellene kinéznie.
Most itt tart a dolog, beszéltem a Nemzeti Fogyasztóvédő Hatósággal, ahol kérhetek hivatalos szakvéleményt 6000 ft-ért, de azt tanácsolták, menjek a Békéltető Testülethez, amit meg is teszek a holnapi napon. Függetlenül attól, hogy mi lesz az ajánlásuk – az marad-e ajánlás szinten vagy elfogadja a cég kötelező érvényűnek –, minden lehetséges dolgot meg fogok tenni, hogy elérjem a célomat. Ha az első panasz alkalmával normálisan álltak volna a dologhoz, akkor lehet, hogy az egész nem is érdekelt volna, buktam 10.990 Ft-ot és van barátnőmnek egy „valamilyen” cipője. De így addig fogok élni minden kihasználható és jogos eljárással, amíg az hogyan is van megfogalmazva a jogszabályban: „…már aránytalan többletköltséget jelentene a forgalmazónak”.
Már csak szórakozásból is (mert ők is úgy vettem észre szórakozna) hajlandó vagyok polgári perre is, akár évekig húzódva és jelentős összegeket belefektetve (reményeim szerint a végén pedig visszakapva).
Mellékelek néhány képet, bár telefonnal készültek és nem tudom mennyire jól kivehető. Az egyik az eredeti, másik pedig a javított „minőség”-ről készült. Kérlek válogasd ki egy-egy arra érdemeset.
Ha a kedves, ügyfélorientált Borgo Kft esetleg ráismer a szóban forgó, folyamatban lévő ügyre, és esetleg szeretné felvenni velem a kapcsolatot akár a Homár nyilvánossága előtt is, szívesen állok elébe. (Ha kedves Homár értesítesz engem, hogy ez ügyben szeretnék felvenni velem a kapcsolatot, szívesen adok nekik elérhetőséget, bár a jegyzőkönyvek alapján elvileg tudniuk kell).
Én a fejleményekről ha van rá igény, szívesen tájékoztatlak.
Üdv:
István
Volt „BORGO cipő ügyfél”
EÖ (törölt) 2009.05.12. 09:53:46
EÖ (törölt) 2009.05.12. 09:54:47
EÖ (törölt) 2009.05.12. 09:55:48
gyilkos galóca 2009.05.12. 09:55:58
EÖ (törölt) 2009.05.12. 09:57:01
most már jöhetne valaki megbeszélni a tegnap félbemaradt Vaníliás Karika ügyet...
PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2009.05.12. 10:03:26
Editor Bob 2009.05.12. 10:05:18
Smacika 2009.05.12. 10:08:18
Esetleg borogatni, üzletgórét hívni.
Mondjuk az outlet boltok eleve gyári hibás selejtet árulnak, elvileg kevesebb pénzért, de 11000 pénz azért nem kis összeg.
É2I 2009.05.12. 10:23:38
Amúgy a javítás mindenütt így nézne ki. Nem a gyártó javít, csak egy cipész. Bár a szaki lehetett volna egy kicsit igényesebb, de most nézegetni akarod a cipellőt vagy használni?
Amúgy a liba kicserélhette volna az biztos.
Smacika 2009.05.12. 10:24:57
Ha ez kész, megdobálni disznódsajttal, szaros pelenkával, csöves zoknijával,spáros törppel és végül egy ellenőrt is ráuszítani.
Miután az ellenőr végzett és a picsavirág még él, akkor jöhetnek a békávé orkjai az összes szupermarket trolljai.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.05.12. 10:26:16
Magyarországon nekem is volt hasonló élményem az Office shoes-al, ők is elkezdtek jegyzőkönyvezni, de ott a bevizsgáló cég nagyon rendes volt, hamar felhívott tőlük egy srác, hogy egyértelműen hibás a cipő és ajánlani fogja a boltnak, hogy kapjam vissza a pénzem.
Jemi 2009.05.12. 10:28:03
Egyébként nem tudom, hogy az alkalmazottnak miért éri meg h ilyen kényelmetlenséget csinál magának?
Smacika 2009.05.12. 10:31:54
Itt mindenhez folyamatábra kell, öt példányos nyomtatvány, illeték, adóelőleg, taj-szemig-jogsi-bankszámla-útlevélszám.
Miért lenne egy bolt kivétel, ha már az állam is balfasz?
Mondom mégegyszer, hogy az outlet elvileg selejtes cuccot árul, ha beleszaladsz egy szarba az a te sarad lesz, mert tutira van valahol apróbetű, hogy nem garanciális a cucc.
köpőcsésze 2009.05.12. 10:35:08
Cipőt a cipőboltból? Cipőt a józsefvárosi piacról!
É2I 2009.05.12. 10:35:48
Mer' a tulaj az alkamazotton akarja, fogja leverni a pénzt. Soha nem ismeri be, hogy szart árul és minden stiklit kipróbál, csak hogy ne ő legyen a "vesztes". Az eladó azért küzd foggal, körömmel, hogy a négy órára bejelentett béréből ne vonjanak le még ~11 ezret.
Főleg úgy, ha van heti 1-2 reklamáció. Akkor már ő fizet, hogy dolgozhasson.
Ettől még bunkó.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.05.12. 10:36:59
gyilkoshód 2009.05.12. 10:42:31
Igen!
Én vagyok a kellemetlen vásárló.
De egy biztos. Velem így nem beszél egy üzlet eladója.
Sünt neki. Ja... a valagába!
Jemi 2009.05.12. 10:42:45
betépett felhasználó 2009.05.12. 10:46:40
NFH bbrrrrrr.... a hideg vegigfutott a fejem bubjatol a najkicipomtalpbetetjeig.
ez olyan mint az efbiáj csak labszagra szakosodott??
amugy en a helyedben lecserelnem a spinémet....aki egy nap alatt lenullazza a vadiuj لال الموقع cipot, azt tartsa el az apja.
ja, ez a hendméd javitas miert nem volt jo? mar csak a nagyipari tucatcucc a meno? manufaktura dogoljon meg?
vegso soron igazad van, de olyan jol esik fikazni a posztolot
elwood 2009.05.12. 10:47:12
István ne hordjon női cipőt, mert könnyen felgyűrődik a talpbetét
Az outletben ahányszor voltam ugyanazt, ugyanolyan áron lehetett kapni mint a belvárosban, csak föléírva és áthúzva egy jó magas kitalált árat ( Fila gumipapucs 7000 Ft-ról 4000 , persze, a városban 3000)
É2I 2009.05.12. 10:52:18
Az lenne a normális, de mintha nálunk mindenki a fején járna.
Mondjuk akkor nem is kellene cipellő, max egy bukósisak X)
É2I 2009.05.12. 10:56:49
Mert kéne.
FONTOS!!!!
gyilkoshód 2009.05.12. 10:57:03
Erről van egy történetem, de már több mint egy éves a storry, így senkit nem kívánnék vele untatnyi : )
PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2009.05.12. 10:57:12
É2I 2009.05.12. 11:05:10
Na igen. Csak arra gondoltam, ha a fejeden jársz nem látod a bukót, azaz mindegy. Persze tudom sokan lennének, akiknek számítana, mint a talpbélés ferirata.
Amúgy meg jöhet a story. Mindegy az milyen idős. Legfeljebb nevek, cég adatok nélkül, hogy ne kelljen az érintetteknek szabadkozni.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.05.12. 11:06:06
Emlékszem egyszer vettem a Mangoban egy szoknyát - kb két hete élhettem Magyarországon - hazavittem, illegtem benne és rájöttem, hogy mégsem. Másnap visszavittem, hogy szeretném visszaadni. Az eladó úgy nézett rám, mint a marslakóra. Aztán látta hogy szerencsétlennel van dolga és vita helyett inkább visszavette a szoknyát, pénz helyett pedig adott egy ajándékutalványt. Nagy fejcsóválások mellett.
Jacques Ucca (törölt) 2009.05.12. 11:06:09
bekbórd! 2009.05.12. 11:09:57
És most elsőzés után olvasom tovább.
maincoon © 2009.05.12. 11:10:23
köpőcsésze 2009.05.12. 11:14:38
De csak rájöttem, ha nem is a szövegben.....
É2I 2009.05.12. 11:14:49
Ez az utalvány máshol is játszik. Az MM jártam én is így. Igaz egy dvd játékossal.
Csekély két órámba került, mire meg tudtunk egyezni. Igaz akkor már vagy négyen csak velem foglalkoztak. Ahelyett, hogy hozzám vágták volna a vételárat, a "huzz el a faxba" üdvözlő szöveggel.
De nem.
Én meg makacs ember lévén nem akartam a csak ott levásárolható utalványukat elfogadni.
A végén lett belőle egy másik (drágább) játékos.
Kötsög-e vagyok? ;)
EÖ (törölt) 2009.05.12. 11:15:17
köpőcsésze 2009.05.12. 11:16:29
É2I 2009.05.12. 11:17:50
De csak akkor, ha nem a hátukra ragasztják. Ott elég hüLYén tud kinézni ;)
@köpőcsésze:
Látod, látod! Ez aztán a bújtatott reklám. Ami nem mellesleg HATÓSÁGILAG TILOSH !!!!
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.05.12. 11:19:22
tehát halottaknak nem csók, hanem ilyen lábbeli, mert ott már nincs "lábmeleg"? :D
maincoon © 2009.05.12. 11:19:43
elmentem a műkörmöshöz
olyan választok, ami nem jön le egy kis külső behatásra ;)
-Gyöngyibaba- 2009.05.12. 11:20:27
Egyszer anyám is került hasonló helyzetbe kb. 15 éve. Kecskeméten, az egyik kínai üzletben vett a hugomnak csizmát, ami pár nap használat után szétment. Mivel tél kellős közepe volt, kellet másik. Visszament, hogy gázos a csizma, ki kéne cserélni, vagy mi. Nem nagyon akaródzott nekik, meg hogy semmi baja sincs. Anyámnak se kellett több (cipőfelsőrész készítő lévén konyít valamit a cipőköz), elküldette a csizmát kermi vizsgálatra. Ott meg is mondták hogy szar, csere vagy lóvé vissza. Vissza is kapta a pénzt, de megmondták neki, hogy többet ne menjen abba a boltba. :)
Kobe 2009.05.12. 11:20:28
reunalla 2009.05.12. 11:20:55
@É2I: MM az jó 3/4 óra pofázásom után új egér, mivel az én gépem nem ismerte fel, az övék igen...de mivel az ő gépüket nem adták a csereegér is jó volt :P
a LAN kábelt 1/4 óra pofázás után visszavették - kp-ért :P
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.05.12. 11:22:47
A MM szerint viszont nem lehet kipróbálni a hangfalszetteket. A következő megoldást kínálták: vásároljam meg, vigyem haza, és ha nem tetszik, visszahozhatom és levásárolhatom az árát (!!!!!!!)
Kérdeztem hogy jó kérem, és ha én hármat szeretnék kipróbálni, akkor mindhármat vegyem meg? Igenlő választ kaptam.
Aztán máshol vettem meg a terméket...
reunalla 2009.05.12. 11:23:50
-Gyöngyibaba- 2009.05.12. 11:27:28
Anyám az a fajta, aki jól el tud szórakozni az eladókkal, orkokkal. A pennybe néha csak azért megy be (nem vásárolni), hogy az ottani orkokkal szórakozzon. Minden egyes terméket tüzetesen megvizsgál, akár többször is, erre meg ugranak az őrök, és távcsővel követik mindenhova, hogy jól lássák mit csinál. :) Aztán vesz valami kis apróságot, pl csokit és ágyő:)))
☺ágica (törölt) 2009.05.12. 11:30:26
reunalla 2009.05.12. 11:30:46
É2I 2009.05.12. 11:31:50
Ez elég gáz. Errefele normálisak a MM-os eladók. Segítenek ki is próbálni.
Gondolom Te valamilyen lustábban fogtál ki.
Én a "csere" alkalmával egy osztályvezetőt kaptami ki. Neki volt joga elintézni az ilyen ügyeket. A fafejűbb fajtából. De az enyém meg edzett acél, úgyhogy én nyertem ;)
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.05.12. 11:32:57
Sikeres emberek cipőt Katikától rendelnek. Debrecen, Hétvezér u. - Harangos u. sarok.
1. Lemérik a lábat.
2. Megkérdezik az igényt (tipus, fazon, szín)
3. Talpat, bőrt, bélést, csatot stb. közösen kiválasztjuk, ill. ha nincs olyan, amilyet a Kedves Megrendelő szeretne, megveszik a nagykernél.
4. Elkészítik a cipőt
5. Át lehet venni. Ha mégsem tökéletes, semmi gond, valamelyik kereskedő úgyis elviszi, csinálnak másikat.
Mindezt "művi áron", a bolti "AKCIÓS" ár alatt 20-50%-kal...
reunalla 2009.05.12. 11:39:34
-Gyöngyibaba- 2009.05.12. 11:39:52
@reunalla: ancim meg hugom imádják az étcsokit, ezért egy táblát mindig rak a kosárba ilyen "nagybevásárlások" alkalmával :)
köpőcsésze 2009.05.12. 11:44:58
Debrecenbe kéne menni, lábbeliket kéne venni!!!!
W Joe 2009.05.12. 11:45:04
Meklén és Tamara 2009.05.12. 11:46:10
UTakeMe 2009.05.12. 11:57:08
aardwark 2009.05.12. 11:57:53
és most megyek és elolvasom...
aardwark 2009.05.12. 12:06:47
az univerzum 13 milliárd éves és gyorsabban tágul mint azt gondoltuk volna
Meklén és Tamara 2009.05.12. 12:07:11
csepeli 2009.05.12. 12:12:26
Itthon továbbra is csak kínai edzőcipők, aztán 2004-ben ismét külföldön egy Nike. Az is kiszolgált 3 évet.
Azóta itthon is márkás cipőt veszek, ha hozzájutok és van rá pénzem, általában egy-másfél évente használódik el egy-ey Nike vagy Adidas (mondjuk 10-15 ezernél többet nem vagyok hajlandó cipőért fizetni, de inkább csak 9990-et)
Amúgy a legellemesebb élményem cipővásárláskor az említett vászon adidasnál történt az olaszoknál. Egy nyugdíjas korú eladó néni kérdezte, hogy mit szeretnék. mutattam a kirakatban a cipőt, erre ő mondta, hogy csak a raktárban van. bement a raktárba, felmászott a létra tetejére, a legmagasabb polcról levette a cipősdobozt, kihozta, próba, oké, vissza a dobozba, csomagolás fizetés, huszonhatszor megköszönte, hogy náluk vásároltam és elnézést kért, hogy várnom kellett (kb 3 percet!!). Végig mosolygott, szóval az itthoni eladókon szocializálódott lelkemben akkora furdalás volt, hogy szegénykének létrára kellett másznia, meg hogy sikerült pont azt a cipőt válsztanom, amiből csak a raktárban volt 45-ös méret... Még én éreztem rosszul magam, pedig ez ott a legtermészetesebb. A vevő legyen elégedett, ott ez számított.
mazsola84 2009.05.12. 12:32:23
Van úgy, hogy az ember unatkozik és hülyeségeket c 2009.05.12. 12:43:23
Nagyszerű! És ezt még le is írod... Hát, szerintem meg az van, hogy minden ország fogyasztói megérdemlik a saját kereskedőiket, és már kezdem sejteni, hogy a magyaroké miért ilyenek. (Félreértés ne essék, nem a postbeli kereskedőt védem, hogy is lehetne, csak mindig elképedek ezen a birka hozzáálláson.)
Buktam 11e forintot, de ha "normálisan" álltak volna hozzám, nagy duzzugva de benyeltem volna???
Na, akkor most megadnék egy számlaszámot - kérek mindenkit, hogy aki szerint ez tudatos fogyasztói magatartás, az legyen kedves átutalni 10.990-et, cserébe írok egy "normális" levelet.
Hihetetlen.
Úgy felhúztam magam, először a történeten, a "kereskedőn", aztán meg ezen a mondaton, hogy el is megyek verekedni. :) doiop.com/mangafight
Mocoria 2009.05.12. 12:48:36
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.05.12. 12:49:34
Uccu, sandisk.com, support, telszám, felhívom. Pont szombatra virradó éjjel volt, éjfél körül. Kedves ügyintéző rögzíti a problémát, közli: semmi gond, hogy nincs számla, csak fotózzam le a kártyát, hogy látható legyen a szériaszám és a hiba, és pár napon belül küldik az ugyanolyan, vadiúj kártyát.
Mondom, péntek éjjel.
Ma érkezett meg a kártya.
Beleborzongok, mi várt volna rám, ha történetesen Mo.-n vettem (lehet hogy ott vettem amúgy) és bemegyek a boltba hogy kéremszépen elromlott a kártyám...
Van úgy, hogy az ember unatkozik és hülyeségeket c 2009.05.12. 12:53:41
NINCS olyan, hogy kötelező levásárlás meg ajándékutalvány. Ha a kereskedő nem tudja ugyanolyanra cserléni a terméket, vagy jelentős érdeksérelem nélkül megjavítani, akkor felajánlhat ugyan hasonló terméket, de ezt akár indoklás nélkül is elutasíthatjuk. És mivel ilyen esetben polgári jogi értelemben elállunk a szerződéstől, ezért - ugyanúgy, mint minden jogi szerződés esetében - a felbontáskor a SZERZŐDÉST MEGELŐZŐ ÁLLAPOTOKAT kell visszaállítani. Azaz, te visszaadod a terméket, a kereskedő visszaadja a pénzt.
Namost, hogy ha a szerződést megelőző állapotokból indulunk ki, mégis mi a bánatos istenfaszával kényszeríthetne bárkit is egy kereskedő, hogy nála vásároljon?
Há nem?
Á, inkább gyertek ti is játszani: doiop.com/mangafight
;)
moli 2009.05.12. 12:58:25
igy nem lenne kiszolgaltatva a vevo, mert jelenleg azt csinalnak, amit akarnak.
ansible · http://megis-zebra.blog.hu 2009.05.12. 13:07:58
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.05.12. 13:11:59
kis idő múlva azon is ott vettünk cipőt, amit szintén vissza kellett vinni.
elvagyunk.
mindezt szó nélkül teszik, nem kezdik el nézegetni, hogy mi volt hogy volt, nem kiáltanak cipészért, meg vizsgálatért. biztos tudják, hogy alapból szart árulnak (bár vannak férfiben kifejezetten jó minőségű cipőik).
így kell a vásárlóból visszatérő vásárlót csinálni.
tvonline - ma este BL döntő - nézd online! · http://tvonline.blogter.hu/340886/mtv1_m1 2009.05.12. 13:12:22
olcsó
ratyi
gagyi
okádék
fuzzbomb 2009.05.12. 13:22:11
A helyzet az, h minden boltos elmagyarázza az alkalmazottaknak, hogy "Lányok, pézt vissza csak legvégső esetben adunk!!!!" Ez úgy a fejükbe van verve szegénykéknek, hogy idegrángásba kezdenek, ha valaki pénzvisszavizetéssel jön elő, pedig szerencsére erre minden panaszos vásárlónak joga van.
Bárki nyugodtan felhívhatja a fogyivédelmiseket, ugyanezt a választ fogja kapni.
Gondoltam leírom ezt, okulásból.
Mr Y · http://blog.hu 2009.05.12. 13:31:33
báró Csekonics 2009.05.12. 13:34:02
Amúgy ez a Borgo, nem a 'remek' Joy cibőbolthálózat utóda véletlenül?
Ott vettünk annak idején a bárónénak szandált, szintén levált a 'talpbetét', pont mint ezen a cipőn.
Elsőre megcsináltatták a cipészükkel - elfogadtuk, miért is ne.
Másodikra kijelentették, hogy ez ilyen, sajnos a melegben leválik. Mondtuk, hogy akkor zsé vissza, mert ha ezt egy téli bakancsra mondaná, akkor még talán OK, de szandálnak pont a melegben kellene 'működnie'.
Végül a főkolompos nyanya nagy nehezen visszaadta az árát, de mintha a fogát húzták volna. Azt persze még odavetette, hogy letakaríthattuk volna a cipőt - mondtam is hogy miért, újra el akarja adni?
:-D
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.05.12. 13:39:45
hát mivel ragasztanak? margarinnal?
gyilkoshód 2009.05.12. 13:40:17
Gumicsizmát érdemes venni.
Okok:
- nem ázik be
- "laza" megjelenés
- szabadidős és munkás ténykedésre egyaránt használható
- melegben a szára levágható/lehajtható (opcionális)
- nem kerül 10.990.- Ft-ba
- nem megy ki a divatból
- nem válik le a talpa (csak nagy nehezen)
-... mi kő méééég? : )
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.12. 13:42:00
na bazmeg
ez az eddigi csucs eletemben
nem emlekszem melyik orszagban vettem
rigtin beszarok
gyilkoshód 2009.05.12. 13:47:49
Én asse tudom melyik bolygón vagyok.
hehehe
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.12. 13:52:35
szoval rogton a rigtin
mi az a bolygo?
es foleg mi az a sul?
OmegA404 (törölt) 2009.05.12. 13:53:28
Indoklás nélkül.
Fogyasztóvédelmi törvény.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.05.12. 13:56:16
vehettem volna nálatok, ahol épp családlátogattam
vehettem volna Pesten, ahol épp céges úton voltam
vagy vehettem volna simán itthon
mindezt 3 hét leforgása alatt.
Mocoria 2009.05.12. 13:58:46
Eccccer üzleti partnereket elvitte a cégünk naaaagy piacfelmérő kirándulásra. Autóbusz, pia mint a tenger, kiszálltak, megnéztek valami céget, beszálltak, ittak, kiszálltak, megszálltak, beszálltak, vásároltak, ittak. Ezt úgy Ausztria, Németország, Franciaország, Németország, Svájc, Ausztria útvonalon, vagy 5-6 napig. Az egyik idősebb pasi hazafelé már nagyon kiütötte magát a piával, és felébredve megkérdezte a mellette ülő fiatal kollégát: Hun vagyunk, b+?! Mire a fiatal: Tudod, János bátyám, most hagytuk el az ilyen autópálya olyan csatlakozó-lehajtó akármilyét - mire az öreg: Nem azt kérdeztem! Milyen ORSZÁG, vazze??!!
báró Csekonics 2009.05.12. 14:00:31
Kaptabakta 2009.05.12. 14:02:12
Valaki betársul egy kis pénzzel és csinálunk egy márkát:)
gyilkoshód 2009.05.12. 14:04:13
Bár én is veled értek egyet, miszerint arczoskodásnak tűnik nekem az ilyen:assetudommilyenországbanvagyok.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.12. 14:05:32
OK I'm sorry
en emlekszem altalaban
ha torom a fejem
@Mocoria:
naja reszegen neha arra sem emlekeztem kit dugtam meg
de no volt az tuti
Widár 2009.05.12. 14:06:35
Merrel bőr félcipőt vettem 20ezer forintért. (Nem sznobságból, de muszáj volt egy nagyon kényelmes cipő, mert irtó sokat talpaltam akkoriban.)
Pár nap hordás után a jobboson lábfejnél rettenetesen megtört a bőr. Megnézegettem, és tényleg mintha ott vékonyabb lett volna az anyag mint a másikon. 4 nap után úgy nézett ki a lábbelim, mint egy kínai fos.
Cipő vissza, higgadtan kedvesen elmagyaráztam mi a gondom. Eladó udvarias, segítőkész volt. Elküldték vizsgálatra, egy hét múlva érdeklődjek.
idő letelt, visszamentem és modták, hogy a reklamációm jogos volt. Elnézést kértek és kaptam egy másik pár cipőt ugyanabból a modellből. Sok évet szolgált, nagyon szerettem. Azóta se volt olyan kényelmes cipőm.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.12. 14:07:58
en legalabb tudom hogy amerikaban vagyok
arra is emlekszem hogy az utolso cipomet interneten vettem a WalMartbol
tegnap sort a Krogerbol
arra nem emlekszem mikor ismertem meg Maryt, de azt tudom hol
www.sendspace.com/file/1hasuq
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.05.12. 14:10:25
Bok Choy 2009.05.12. 14:11:45
Mocoria 2009.05.12. 14:15:42
margaritt 2009.05.12. 14:21:01
laló 2009.05.12. 14:27:24
laló 2009.05.12. 14:28:27
Mocoria 2009.05.12. 14:46:45
Bemegyek, hogy jónapot, a kirakatban láttam egy ilyen és ilyen valamit, kérek olyat, méretben. Előhúz egy másmilyet, másszínűt, kisebbet. Mire én: ez nem az. Az eladó: Ez pont olyan jó, mint a másik. Némi erősködés után elteszi, elővesz egy közel hasonlót, de más színűt. Én: nem feketét kérek, hanem fehéret. Ő: a fekete pont olyan szép, mint a fehér. ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!! Párszor vettem náluk régebben ezt-azt, egész jó dolgokat (tényleg!), de annyira utálom, hogy hülyére vesznek, hogy nem megyek be, és kész. Mi az, hogy az eladó mondja meg, milyen színű a szép?! Meg ötévestől 500 kilósig bármilyen méret jó rám, szerinte?!
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.12. 14:50:53
puncija volt
Mocoria 2009.05.12. 15:05:57
májgeriberi 2009.05.12. 15:08:39
ddevil 2009.05.12. 15:11:06
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.12. 15:11:35
najo volt egy kis szalonspicc
@májgeriberi:
hat ha hordod itt se cserelik ki csak uk muk fukk, de ha hozza se nyulsz 3 honapon belul visszaviheted
májgeriberi 2009.05.12. 15:15:35
sikeres-e vagyok
májgeriberi 2009.05.12. 15:19:55
a használt cucc az azért más kategória lehet.
Waxolo 2009.05.12. 15:55:15
délioldal 2009.05.12. 16:44:11
egyik kedvenc márkám a mexx és van egy farmerem amit tavaly nyáron vettem 50%-kal leértékelve a szegedi márkaboltban 7.500 Ft-ért vagyis az eredeti ár 15.000 Ft. Idén márciusban betévedtem a premier outlet mexx üzletébe és megláttam a nadrágot. mivel tetszik gondoltam miért ne vegyek belőle még egyet a másik úgyis már jócskán használva volt. megnéztem az árcimkét vajon mennyi lehet az ára. gondoltam olyasmi lesz mint a tavalyi leértékeléskor, de nem:)
a cimkén a kedvezményes ár az eredeti ár volt és az eredeti ár úgy volt feltüntetve, hogy annyival megnövelték az árát amennyi a kedvezmény lett volna. szóval leértékelték az eredeti árára.
szerintem ez vicces! ezeknek tényleg jár a SÜN! ennyire hülyének nézni a fogyasztót?
méghogy outlet... na persze... szánalmas. szivesen elküldeném a magyar kereskedőket egy kis nyugat európai tanulmányútra milyen is az amikor valamit leértékelnek. mert bizony vettem én már 1.000 Ft-ért is mexx farmert stockholmban. a lényeg h vidd el már nem kell csak a helyet foglalja és szinte az összeg már csak jelképes... és ez nem outlet volt hanem a belváros kellős közepe...
morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2009.05.12. 16:59:00
mnvcs 2009.05.12. 17:01:48
Az outlet boltok nem selejtes cuccokat árulnak. Azokat a dolgokat árulják amik itthon vagy külföldön a rendes üzletbe nem keltek el szezonban! Tehát "divatból kiment" dolgokat lehet ott kapni.
Eleve akkor hogyan reklamálhatna a cipőboltnak? Gondolkozni kéne...
É2I 2009.05.12. 17:46:47
Az outletek _nálunk_ nem csak a el nem kelt árut árulják. A szépséghibás, megsérült, valamilyen hendikeppel rendelkezőket is.
Errefele szoktam is rajtuk röhögni, amikor ötszázzal adják olcsóbban azt a hűtőt, amelyiknek húsz centis horpadás van az ajtaján. X) Ja, és garanciát három napra vállalnak. :D
beachball 2009.05.12. 17:52:34
Egyetértek.
Egyébként Mo-on a Borgo az ART márka egyetlen forgalmazója, ami azért-szerintem-kicsit sem gagyi márka.Nekem 4 pár ARTom van, mind 3 évnél idősebb és szuperül tartja magát.
Nem a Borgo szar szerintem, hanem kifigott a postoló egy ilyen eladót.Meglep, mert amikor ott jártam, rndesek,kulturáltak voltak velem mindig.De persze lehet, hogy szerencsém volt.
Egyébként sokan már eleve úgy kezelik a reklamációt,hogy gyúrnak rá:"Na, majd én jól ráborítom az asztalt az eladóra, ha vitázik!".Ha ez az alapállás, akkor nehezebb a normális hangot megtalálni pro és kontra.
Persze nem azt sugallom,hogy a postoló így viselkedett.
É2I 2009.05.12. 18:08:20
Nekem van egy Reebok BlueBird II. nevezetű csukám és kapaszkodjatok meg; több, mint 15, azaz tizenöt éves. A felsőrész tökéletes állapotban, a talp már megkopott, de még most sem úgy, mint egy "átlagos" mai sportcipőé egy év után. Belül a talpbélés már elhasználódott, úgyhogy cserélnem kellett, meg a pertlit kétszer. (Kár, hogy nem lehet már az eredetit beszerezni hozzá.) De még ma is használható, pedig volt terhelés alatt, nem a vitrinben volt.
beachball 2009.05.12. 18:16:18
Van ilyen is.
Abban biztos vagyok, hogy az ARTom többet is kibír ennél a 3 évnél:)
É2I 2009.05.12. 19:17:24
Oké, oké. Viszont sajnálatos, hogy komoly pénzekért sem lehet már tartós csukákat (sem) kapni. Írd és mondd: "fogyassz, herdálj, szenvedj". :(
Mára már ott tartunk, hogy ha egy lábbeli kibír egy szezont, akkor már milyen faxa. :O
Fenntartható fejlődés. Ja az, a fene enné meg. :(
EnZsolt 2009.05.12. 19:36:08
mándruc 2009.05.12. 20:26:52
betépett felhasználó 2009.05.12. 20:37:31
szoritott
lecsereltem
az uj se jobb
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.05.12. 20:49:09
1. a posztoló életében először vett cipőt??? én a fél életemet a panaszágon tölthettem volna, ha minden ilyen hibáért reklamáltam volna.
2. amelyik csak 5 centis műkörmökkel mászkál, az egy hülyepitscha és bármi elképzelhető róla. Hogy lehet ekkora körmökkel élni?
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.05.12. 22:08:54
mashbp 2009.05.13. 09:50:02
Nem mennék reklamálni ilyen esetbe mert félek, hogy megdorgálnának amiért a lábam járás közben hőt termel.
Josi01 2009.05.13. 12:01:39
Rosszul tudod. Nincs már ilyen törvény.
Az viszont van, ha 72 órán belül elromlik, akkor nem lehet javítani, hanem újat kell adni, ha nem tud, akkor pénz vissza.
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
............
7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
hardrock 2009.05.13. 12:58:48
- van 48-as méret is
- kibírnak legalább 3 évet, pedig közelebb vagyok a 140 kilóhoz, mint a 130-hoz
- korrekt az eladói hozzáállás, a Converse boltban vettem 1x olyan cipőt, hogy az egyik fűzőbújtató patent belső fele hiányzott, egyetlen szó nélkül visszaadták a pénzem.
Megdobbent 2009.05.14. 03:00:46
Vazze a bugyija cimkejen mi all, es hol lehet elolvasni kozteruleten? :>>>
Sallina 2009.05.14. 12:09:50
beachball 2009.05.14. 16:47:21
Mert ha beadok egy fehér fedőtalpbéléses cipőt, akkor nem valami szürke,tollal körberajzolt (cipészék nem a fonákoldalon rajzolnak, jelölnek?)fost akarok visszakapni.
fofoka · http://adobevallas-konyveles.hu 2009.05.14. 20:47:02
kavics_b 2009.05.15. 17:44:14
hát te egy jó nagy seggarcnak tűnsz -.-"