Tékozló Homár

A felvi.hu lenne az új, lehúzós közterület-felügyelet?

2009.05.21. 08:38 | szily | 32 komment

Több posztot is írtunk arról, hogy a közterületesek sajátos módszerrel próbálnak fellépni a rokkantkártyások ellen: minden rokkantigazolványost megbüntetnek, olyan alapon, hogy akié nem hamis, az úgyis törtöltetni tudja a végén a büntetést. Hasonló, tömegesmegtorlás-íze van annak, amit Nikolettával és két ismerősével művelt a felvi.hu. A naiv Ügyfelek bankkártyán fizették be a felvételi díjat, majd, nem sokkal a felvételi előtt mind olyan felszólítást kaptak, hogy hátralékuk van, azonnal fizessék be a díjat, vagy végük. Ők persze igazolni tudták, hogy rég megtörtént az átutalás, de Nikoletta gyanakszik, hogy ez is egy klasszikus bepróbálkozás volt, hátha sokan inkább újra fizetnek lányos zavarukban. Hogy eldönthessük, kérjük, aki ezt olvassa és kártyával fizetett idén a felvi.hu-nak, írja meg, tapasztalt-e hasonlót! Sztori alant.


A felvi.hu rendszerében regisztráltam a 2009. szeptemberében induló képzések egyikére. A felvételi eljárási díjat végre nem csak csekken, hanem átutalással és bankkártyával is rendezni lehetett. Éljen a XXI. század, végre egy hivatalos eljárásnál sem kell visszatérni a XX. században is már ősi módszernek számító sárga csekkhez. Az eljárás során a bankkártyás fizetési lehetőséggel éltem. A fizetés problémamentesen lezajlott, ha jól emlékszem az OTP felületére lettem átirányítva a fizetéshez (mindez még 2009 januárjában). A felvi honlapján a saját adataimnál is minden problémamentesnek látszik a mai napig. Fizetési kötelezettségem nincs, minden rendezve, az eljárás hitelesítve vagyon.
A probléma 2009. május 13-ai feladási dátummal érkezett egy levél formájában. A levél egy fizetési felszólítás tartalmazott, 2009. április 29-ei keltezéssel. A fizetési felszólítás szerint nem fizettem meg a felvételi eljárási díjat, így 8 napon belül rendezhetem a mellékelt csekken, különben kizárnak a felvételi eljárásból. Ha esetleg mégiscsak fizettem, akkor a megfelelő igazolást szíveskedjek nekik eljuttatni levélben vagy faxon.
Természetesen megtettem az igazolást elküldtem számukra, de igazából nem ez bosszantott fel annyira, hogy klaviatúrát ragadjak. A kollegáim is ezt a módszert választották (más-más banknál van a folyószámlánk) és számukra is megérkezett a levél a fizetési felszólítással. Nem álltam neki közvélemény kutatást tartani, de ez nálam 3/3, azaz 100%-os hibaarány, hiszen természetesen ők is befizették!
Pár kérdés fogalmazódott meg bennem az esettel kapcsolatban:

Hány szülő fog beparázni a levélen és fizeti be újból az eljárási díjat?
Hány felvételizőt sz*p*tnak az országban, mert nem működik a saját vagy az OTP rendszere?
Mennyi plusz pénzébe kerül ez az államnak (nah jó, szerintem már a felvételi eljárás lebonyolításának jogát is lepasszolták valami havernak)?
Mikor és hány embert vonnak felelősségre hanyagságuk miatt?

Remélem az eset egyedi és csak én vertem túl nagy dobra, de ha nem, akkor viszont megér egy riportot.
Köszönettel,
Nikoletta
 

 

Update 1: Szinte azonnal befutott a következő komment.

Kaant74  2009.05.21. 08:42:32
Nálam detto...Ugyanezekkel a paraméterekkel. Ápr. 29-én kelt a levél aztán 8 napon belül nagyon fizessem meg, különben dádá...A megadott faxszámra nem tudtam leküldeni a banki bizonylatot, elküldtem levélben. Kíváncsian várom a fejleményeket...

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frucsasz 2009.05.21. 08:41:21

Áh, ez nem szándékos lehúzás akart lenni szerintem. Jó magyar módra nem működnek a rendszerek, a kártyás fizetést nyilván valahol máshol, más technikai számlán tartották nyilván.

Kaant74 2009.05.21. 08:42:32

Nálam detto...Ugyanezekkel a paraméterekkel. Ápr. 29-én kelt a levél aztán 8 napon belül nagyon fizessem meg, különben dádá...A megadott faxszámra nem tudtam leküldeni a banki bizonylatot, elküldtem levélben. Kíváncsian várom a fejleményeket...

Frucsasz 2009.05.21. 08:42:59

Felelősségre vonni? Hanyagság miatt? Hol élsz te, kislányom???

halompasa (törölt) 2009.05.21. 08:54:00

on
otp-n befizet, visszaigazolást elment, levelet megkap, melyben a felvi a befizetést megköszön, egyben számlát megküld, nem lehúz
off

Avatar 2009.05.21. 08:55:05

Ezt a játékot mi tavaly játszottuk el... Felhívtuk az ügyfélszolgálatot, hogy mi a f**** van, és mondták, hogy mégsincs hátralék.
Szóval a dologból a telefontársaság húzott hasznot, más nem.

É2I 2009.05.21. 09:12:35

Tudja-e Micike, hogy hova kell kattintani a redszerükben, felszólító kiküldése előtt?
Sejtem, hogy az all nevezetű gombra még mindig azt hiszi, hogy az az elküld.

Viszont ez a felvi.hu elnevezés szánalmas.

leha 2009.05.21. 09:13:33

nálunk kettőből egy ...
szintén jelentkezés, bankkártyás befizetés. a páromé rendben, én megkaptam a felszólítást. a felvi rendszerében nekem is az látszik, hogy befizettem és minden rendben.
bizonylatot elfaxolni ... aham ... netbank, elektronikus bankszámla kivonat ... mondjuk a netbankról pikk-pakk lehíztam az adott átutalásra vonatkozó kivonatot, de fax? bazmeg! a XXI-században? hány magyar háztartásban van fax? vagy ez olyan általános (költségvetési szerv által elvárt) dolog, hogy a munkahelyem erőforrásait magán célra használjuk? persze, telepíthetnék a gépre faxmodemet, csakhogy telefonvonal sincs a lakásban. gondoltam, érdeklődöm ... aha, de elérhetőségnek csak a fax szám van megadva ... nem mintha nem derítettem volna ki 8 perc alatt, de azért mégis ...
tisztára, mint egy HIVATAL

reunalla 2009.05.21. 09:22:13

@leha: de a postán cirka 700 forintért faxolhatsz----nekik is kell a bevétel :P

salsal 2009.05.21. 10:26:49

Én is bankkártyás fizetést választottam, de velem nem játszatták el ez a herce-hurcát.

Akkor én most szerencsés vagyok?

mcbuddha · http://www.y2k9.wordpress.com 2009.05.21. 10:36:59

Ahelyett hogy mindenki a nyalat verne, felhivhattatok volna az ugyfelszolgalatot: valaki balfasz volt, nem szinkronizaltak a netes meg a csekkes fizetesek adatbazisat, es csak az utobbi alapjan kuldtek ki a felszolitast. Nem mondom, biztos volt egy kis plusz bevetel belole, de aki ketszer befizeti ugyanazt, az meg is erdemli.

mrcaptain 2009.05.21. 10:47:50

@mcbuddha: A nyálverést a felvi kezdte. Az meg, hogy hívd fel, hogy elbasztak-e valamit vicces.
Az e-mail címemre is kiküldték a felszólítást.
Akkor oda miért nem küldték ki azt is, hogy ők a faszok? Teljesen ingyenes és gyors megoldás.
Nah és ki volt a balfasz, és mennyi jutalmat kap érte?

mcbuddha · http://www.y2k9.wordpress.com 2009.05.21. 11:02:33

@mrcaptain: Vicces, de akkor is tul van lihegve. Nekem arrol kuldtek emailt, hogy balfaszok (utolso sor: "Szíves közreműködését ezúton is köszönjük és az okozott kellemetlenségekért elnézést kérünk.")

Arra viszont kivancsi lennek, hogy ki kapott _ajanlott_levelet_? Mert ugye, ha nem ajanlott, akkor nem kaptam meg, marpedig az enyem szerintem nem volt az.

FéeVerte 2009.05.21. 11:42:31

@mcbuddha
Te nem kaptad meg, ők ettől függetlenül kizárnak. Te fellebbezel és igazat adnak neked. Mondjuk fel is vesznek valahová valamilyen módon. Pár hét késéssel beesel az iskolába, ahol így már megvan a félévre előirányzott 3 órás hiányzásod...
Jah, ily módon buktam egy félévet. Mindenki kuwára egyetértett, meg sajnált, dehát a szabály az szopás.
nah, azóta -7 hónapja- perelgetünk, perelgetünk.

maRvin 2009.05.21. 12:01:33

én 1 ismerősömnek fizettem be kártyával, és természetesen a levél megjött. sün!

rhapsodhy 2009.05.21. 13:29:08

kapcsolodo sztori a blogomban:

http://rhapsodhy.hu/2009/05/15/magyarorszag-inkabb-leiszom-magam/

(bocs a kis onreklamert)

John Beehive 2009.05.21. 14:00:58

valszeg nem szándékos, csak ilyen tipikus magyar dolog! mármint: elektronikus jelentkezés bankkártyás-netes fizetéssel... túl sok volt a jóból. egyébként nekem is dettó ugyanez, a probléma csak annyi, hogy a bankom honlapján 90 napig visszamenőleg lehet lekérdezni a tranzakciókat...még jó, hogy az asszony archíválásmániás, és megvan a számlaforgalom-részletező, nagyjából 500 évre visszamenőleg :)

Megdobbent 2009.05.21. 18:21:22

magyar, magyar, magyar.

panarea 2009.05.21. 19:53:34

Még egy sorstárs... ugyanígy jártam én is, e-felvételi, bankkártyás fizetés, felvi.hu oldalon bejelentkezve minden rendben lévőnek látszik. De múlt pénteken jött az e-mail, most hétfőn meg a fizetési felszólítás szintén április 29-i keltezéssel. Elfaxoltam (1,5 órai állandóan foglalt jelzés után) a befizetés igazolását a munkahelyemről, de a fax visszaigazolásán nem látszik a szám ahová küldtem, csak az hogy sikeres adás (nem a mi faxunkkal lehet baj, más számokra ha faxolok, mindig kiírja a számot, nem tudom mi lehet az oka, hogy most nem írta ki)... na gondoltam ez így nem bizonyít semmit, úgyhogy kénytelen voltam postán ajánlottan is feladni.

Mirko 2009.05.21. 22:46:36

Haver úgyszintén. Telefonon át nem hitték el, hogy övék a sün, úgyhogy elballagott a bankjába, kicsengette a pótlólagos számlakivonat-kiállítási díjat (650 vagy mennyi pénz), és elfaxolta a trógereknek. Most vár, hogy méltóztatnak-e tudomásul venni a helyzetet, vagy ennél is szigorúbban kell bizonyítania.

.NetRolller 3D 2009.05.21. 23:00:51

A hiba az OTP rendszerében van.

A gond az, hogy az utalás Közlemény rovatában a 12 jegyű felvételi azonosítót kell feltűntetni, és semmi mást (pl. 123456789000). Azonban az OTP, valamilyen rejtélyes oknál fogva, minden OTP-Direktes átutalás közleményét megtoldja a tranzakcióazonosítóval, így pl. az "123456789000"-ból "E/123456789000/EB5555555555A" lesz. Ezt a gép nem tudja feldolgozni, és csak a kézi utófeldolgozáskor kerül bejegyzésre - ha kerül. (Én is OTP Direkttel utaltam, és bár elfogadták az utalást, majd 2 hónapot késett. Felszólítólevélig nem jutott az ügy, mert még időben feldolgozták.)

cromo 2009.05.21. 23:01:08

velem is ugyanez történt, én emailben elküldtem nekik a bizonylatot és azt is elfogadták.

sevcsik 2009.05.22. 16:11:25

Velem és a barátnőmmel is megcsinálták ugyanezt. Januárban befizet, rá egy hónapra zöld pipa és jóváhagyó üzenet az e-felvételin, egy héttel ezelőtt jön a csekk. Egyik átutalás, másik bankkártyás.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.05.22. 19:39:36

Nekem arról küldtek levelet, hogy nem érkezett be a visszaigazoló lap az e-felvételiről.

Olyan kibaszott ideg lettem, hogy 3 ajánlott példányban küldtem el nekik újra egy kedves levél kíséretében, miszerint remélem, ezúttal legalább valamelyiket megkapják. Megkapták...

Én nem vagyok sikeres ember, sárga csekken fizettem nemrég, de akkor ezek szerint várhatom, hogy jön majd nekem is valami hasonló levél.

Szarjanak acéltüskés sünt az aranyeres edukált ánuszrózsájukon keresztül.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.05.23. 08:16:36

@leha: kb. 1000 féle lehetőség van onlány faxolni. Kugli, skype stb. megy?

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.05.23. 08:19:04

@salsal: Igen szerencsés. Aki nem kapott ilyen levelet az nincs is a rendszerben, igy nem felvételizhet bőcsész szakra. Válassz egy becsületes szakmát, pl. kőműves
Nem? Nem :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.05.23. 08:22:39

@mcbuddha:
az okozott kellemetlenségekért elnézést kérünk.
Politikus meg: vállalom a politikai felelősséget
:)
A baj, hogy minden vonalon megy ma már a szivatás. Ez csak kis dolog, naponta fordul elő, hogy valakik valahol nem végzik rendesen a munkájukat, oszt' elnézést kérünk
Dógozzon figyeljen oda és nem kell elnézni.

kukac7 2009.05.25. 15:26:12

nekem is megjott a felszolitas, hogy fizessek ujbol 9 rongyot.
ugyan igy neten bonyolitottam mindent.
par napra ra kuldtem levelben az igazolo nyugtat es a felvirol egy screenprint, ahol latszik, nincs hatrelekom.
kivancsi vagyok mi lesz.

strik3r 2009.06.04. 09:07:45

Nekem is szó szerint ez volt,bár lehet,hogy én a bank miatt szívtam. Elküldtük,egyszercsak jön a felszólítás,hogy hátralék van. Megnéztük és a netbankár se mutatta,hogy elküldtük volna. Azért tulajdonképpen tökmindegy,melyik volt a hibás,de nekünk okozott pár nehéz pillanatot...

TaligaPapa 2009.08.11. 00:43:51

Ehhez annyit fűznék hozzá, hogy anno én 2008/2 képzésre jelentkeztem, 1 szakot jelöltem meg, ugye akkro is ki kell pengetni 9e-t ( érthetetlen miért..),eddig semmi gond nem lett volna, csak úgye aztán kiderült a szak nem indúl!!! Na kérem szépen ez aztán a kibaszás... most akkor én mi a *aszomra fizettem akkor be?

Ha egy intézmény szakot ír ki, még ha 1 ember jelentkezik rá, akkro köteles legyen elindítani, másik esetbe jól seggbe kellene *aszni..

Röviden ennyi.
süti beállítások módosítása