Tékozló Homár

Nem segít a Vodafone a zsebtolvajok elleni harcban

2009.06.05. 00:08 | szily | 85 komment

Ernőnek elveszett a telefonja, talán ellopták. Mivel nem akarta, hogy a becstelen megtaláló használhassa a készüléket, ki akarta tiltatni a telefont a mobilhálózatokból. A Pannonnál és a T-comnál simán ment minden, a Vodafone azonban megmakacsolta magát, így a feltételezett tolvaj azóta is vígan telefonálhat, vagy eladhatta a gépet. Levél alant.


Két héttel ezelőtt elvesztettem egy mobil telefont Budapesten. Vagy kiesett a farzsebemből, vagy kiemelték, szerintem az utóbbi. Értéke nem hatalmas, de úgy gondoltam bárki is találta meg, ne használja ha nem értesített senkit a híváslista, tárolt számok alapján. Ezért elbandukoltam személyi igazolványommal és a telefon garancia jegyével (amit a MediaMarkt-ban vettem) a Pannon-hoz, T-com-hoz. Ahol nagyon szivélyesen ki is tiltották a készüléket a hálózatukból. De lelkemre kötötték, hogy tegyem ezt meg a Vodkafonnál is. Semmi gond gondoltam úgy is Vodafone-os kártya volt benne egyúttal azt is megújítom. A kártyát sikerült megújítanom de a telefont csak névre szóló számla ellenében hajlandóak kitiltani vagy rendörségi feljelentés fejében. Az előbbit nem tudtam prezentálni(csak személyi, lakcímkártya, garancia jegy, a telefon minden tartozéka és doboza volt nállam, meg az elszántságom), az utóbbi szerintem nem kevés időt venne igénybe és szerintem le is beszélne róla a nyomozóhatóság.
Egyszerűen nem fér a fejembe, hogy ami a másik két szolgáltatónál, ahol ügyfél sem vagyok teljesen gördülékenyen megy az annál a cégnél, ahol még fizetek is a szolgáltatásért kivitelezhetetlen és mindenféle akadályt gördítenek elé, egyúttal támogatják a zsebtolvajok áldásos tevékenységét.
 
Tisztelettel:
Varga Ernő

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyomi 2009.06.05. 00:20:20

Mert a t-com, es a pannon "ugyfelbarat", es tudjak, hogy a tolvaj, igyis, ugyis tudja hasznalni a keszuleket.

abakus(z) 2009.06.05. 00:26:00

A Pannonnál meg mínuszba is lehet menni... azt mondják.

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.06.05. 00:27:25

Bizony... Nem akarom elkeseríteni a posztolót, de körülbelül annyi időbe telik kicserélni egy mobiltelefon IMEI számát, mint amennyibe körfűrésszel kettévágni egy préseltfa lemezt...

sazoo 2009.06.05. 00:29:45

Az van hogy a yodafon jelenleg minden szempontból a legrosszabb mobilszolgáltató... :(

nyomi 2009.06.05. 00:35:11

Nem is! Nekik van a legszebb piros logojuk :P

load error 2009.06.05. 00:37:32

Ez már a hétvégi poszt?

:)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.05. 00:42:55

"De lelkemre kötötték, hogy tegyem ezt meg a Vodkafonnál is. "
Lehet hogy ők már tudtak előre valamit?


Amúgy meg fotosopp-e a cikk? :) A T normálisan működne? :D

gabigyerek 2009.06.05. 00:48:47

A Vodafone-ról csak annyit, hogy örömmel használtam/használom ezt a Kedvenc szám szolgáltatásukat, szerintem jó kis móka. Múltkor azonban történt egy olyan, hogy lejárt, de újra előfizetni már nem tudtam, azzal rázott le a gépi hang, hogy Rendszerfejlesztés miatt a szolgáltatás nem elérhető, próbáljam kicsit később. No ez volt hétköznap reggel fél 10-kor... ekkor már kicsit gyanús volt, mondom ezt nem éjjel kéne skacok? Aztán gyakorlatilag ötpercenként próbálgattam, a reakció ugyanaz. Nyilván próbáltam kommunikálni az ügyfélszolgálattal is, de azok a GÉP-re hivatkoztak, hogy deee, deee, biztos jó az, jónak kell lennie. Délután fél 4-kor még mindig "karbantartást" végeztek. Több órányi várakozás és kb. 6 különböző ügyfelessel történ beszélgetés után már kurva ideges kezdtem lenni, ezért a hetedikkel már üvöltöttem, hogy most azonnal csinálják meg vagy cirkusz lesz. Végül kiderült, hogy az ő rendszerükben volt a hiba, mikor megszűnt a szolgáltatásom, akkor a gépben még benn maradt valami, ezért sem lemondani, sem újraregisztrálni nem tudtam, és ennyivel kidobott a rendszer. HAT DARAB ügyfeles elhajtott, hogy 1)ugyan, jó lesz az; 2)pillanat, megnézi... megnézte és jónak kell lennie; 3)ilyen még nem volt, nem érti mi ez; stb. stb. szar indokokkal tovább adtak a másiknak. Ja és azt hadd ne mondjam, hogy minden egyes hívás előtt a várakozásom kb. 5-30 PERC között volt, míg ügyfeleshez jutottam. Persze a hülye én voltam, hogy hagytam eddig fajulni a dolgokat. Napokkal később kaptam egy full seggnyaló levelet tőlük, hogy jajmennyiresajnáljuk...
Magyarország, Vodafone, 2009... nyomorékok

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.06.05. 01:02:41

Én nem csak a Vodát hibáztatnám ezért. Stockholmban tavaly ugyanígy jártam és bementem egy Telia boltba, hogy tiltassam le a SIM kártyát és egyúttal kérjek egy újat, ugyanazzal a számmal. A jogosítványomon kívül nem volt nálam semmi. A srác egy pillantást vetett a jogsira, bepötyögte a személyi számomat és hozta is a kártyát, meg intézte a másik letiltását.
De Magyarországon olyan paranoiás adatvédelmi törvények vannak érvényben, hogy ez nem volna járható út, szóval valahogy be kell azonosítani a vásárlót, ez esetben a számlára volt szükség.

i hate the police (törölt) 2009.06.05. 01:12:37

@sazoo: hát, én ehhez nem nagyon értek, de ezek szerint jól tettem, hogy soha nem voltam Vodefonos:)

i hate the police (törölt) 2009.06.05. 01:40:50

,,..a telefont csak névre szóló számla ellenében hajlandóak kitiltani..,,-na, itt viszont vmi nagyon nem stimmel.Én megkérdezném a Vodefonostól, hogy jelölje meg-de precizen!-azt a jogszabályt, amely szerint X ideig köteles az ügyfél egy számlát megőrizni, mivel szerintem ilyen nincs..bár késő van, lehet, hogy tévedek, ha igen, javitsatok ki

Scrabantia 2009.06.05. 01:52:01

első :) tanulság nem kell vodafososnak lenni!

gabigyerek 2009.06.05. 02:15:32

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0: Legyen az, elvégre az is teljesen igaz. Sőt...

silent76 2009.06.05. 05:52:11

Az mit jelent, hogy "nállam" ?

Megdobbent 2009.06.05. 06:33:18

@silent76: Azt kerlek, az altalam istenitett funckionalis analfabetaknak a penzemen kepzett egyetemistak es kozepiskolasok koreben, hogy "nalam". Csak tudod mi a bekebeli, nem szdsz-es 8+4+x oktatasunkkal mar nem ertjuk, hisz elavultunk es ittragadtunk ebben a remek orszagban. Ezzel segiti elo az allam, hogy annyira idegennek erezd magad, hogy mihamarabb tavozz a francba.

balapety 2009.06.05. 07:28:19

A csodafonnak sünt.A szép piros logójukat meg a Danubiustól lopták.Szerintem.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.05. 08:24:59

tényleg, hol van a nanobréking a lopott lógóról?

májgeriberi 2009.06.05. 09:08:39

@i hate the police: valahol szabályozzák (úgy tudom) törvényileg, hogy minden számlát 5 évig meg kell (kéne) tartani.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.05. 09:22:53

Csodálkozom, hogy a két szolgáltató simán letiltotta a készüléket, garanciajegy alapján. Mi van, ha csak elhagytam a garanciajegyet, és a tréfás kedvű megtaláló letiltatja a telómat? Szerintem ebben az esetben a Voda eljárása volt a normális, és a másik két szolgáltató volt a hülye!

gabest1 2009.06.05. 09:35:22

@metal: semmi, a saját hibádból szopsz, felelősség a tiéd.

májgeriberi 2009.06.05. 09:36:48

@metal: szerinted van olyan aki bevállalja ezt a macerát csupán azért, hogy szopogasson valaki, akinek a reakcióját nem is látja majd?

nemuccaszoc 2009.06.05. 09:39:15

Gondolom az ilyeneket miatt (is) próbálkozik most a voda mindenféle akcióval.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.05. 09:41:16

@gabest1: Miért lenne ez az én felelősségem? A szolgáltatónak meg kell győződnie, hogy amit az ügyfél kér tőle, azt jogosan kéri-e.

@májgeriberi: Hülye ember mindig akad, meg rosszakaró is!

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.06.05. 09:48:05

neharagudj,de ha a rendőrség is tudna az ügyről,sokkal hatékonyabb lenne a zsebtolvajok elleni védelem.
ha ellopnak valamit tőled,kvázi köteles vagy bejelenteni a rendőrségen
kb 15-20perces procedura,attól függően,hogy milyen gyorsan írsz.

nem kell ám belehalni.

ready_real 2009.06.05. 09:49:21

"hogy ez nem volna járható út, szóval valahogy be kell azonosítani a vásárlót, ez esetben a számlára volt szükség."

Egyáltalán nincs számlára szükség, jobb helyeken elég az ügyfélazonosító jelszó is.

Párom hasonlóan járt, szintén vodafone, ellopták a telefonját, és hiába adta meg az összes adatot a telefonnal, illetve a számmal kapcsolatban, SZEMÉLYESEN kellett volna bemennie az anyukájának (az ő nevén volt a kártya) a 20 KM-re lévő nagyvárosba, ügyfélszolgálatra, hogy le lehessen tiltani....

májgeriberi 2009.06.05. 09:49:49

@metal: na ebben egyetértünk! :(

GhostBusters 2009.06.05. 10:13:35

@winyetta: Azok az idők már elmúltak, amikor egy egyszerű pár perces művelet volt IMEIüt cserélni. Az újabb telefonokon (mindegyik típus, nem csak Nokia) már nem, vagy csak nagyon bonyolultan lehet megoldani (de általában nem). És nemcsak a drágább telókra gondolok...
Az összes N-, E-szériás ide tartozik pl.
Az IMEI ezen telók esetében EPROM-ba van égetve, cseréjük általában nem lehetséges, vagy nem éri meg.
Valamit tehettek már a gyártók is a lopások ellen...

Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2009.06.05. 10:15:16

Ernő,

apróság, de mindenesetre (ha náluk vetted a telefont), kérhettél volna egy számlamásolatot. Ezt adniuk köll, ha jól gondolom.

Aztán ezt odaadhatod nekik névre szóló számlaként :)

Persze ha pénzt kérnek a másolatért (khm), vagy ha nem ott vetted a ketyerét, akkor ez nem járható.

mrT 2009.06.05. 10:24:52

A tiltás felesleges, mert valóban ~4perc alatt lehet imei-t cserélni bármilyen telefonnal.Onnantól meg hasztalan az egész.De ha már mindenképp. Akkor fontos tudni, hogy a jótállási jegyet is el kell fogadnia minden szolgáltatónak, mivel ajándékba is kaphatsz készüléket amihez nem szokás számlát mellékelni...

MrT

kispista 2009.06.05. 10:30:55

A rendőrségi feljelentést megírod otthon előre, kinyomtatod 2 példányba majd bemész a rendőrségre. max 10 perc alatt átveszik, adnak róla igazolást és ezzel visszamész a vodához.
De te ehelyett szaladsz a homárhoz rinyálni mint egy fürdőskurva! Hát szarjál farfekvéses sünt!

GhostBusters 2009.06.05. 10:31:41

@mrT: Az utóbbi másfél évben piacra dobott, önmagára valamit is adó gyártó telefonjaiban nem lehet IMEI-t cserélni.
Szerencsére.
De ha valaki konkrét példákkal tud cáfolni, szívesen veszem.

M. Péter 2009.06.05. 10:37:32

Jobb helyeken eleg egy helyen bejelenteni az elveszett/ellopott mobilt, es minden halozaton letiltjak.

É2I 2009.06.05. 10:41:50

Még jó hogy nem a hátlapját kérték a telefonnak ;P

Napirajzrajongó 2009.06.05. 10:45:13

Én már tettem feljelentést telefonlopás ügyben, kemény 10 perc volt a Vörösmarty téri rendőrörsön. Annyit szerintem megér, persze néhány hónap múlva megszüntették a nyomozást, a telefon nem lett meg. Minden esetre szerintem ha tényleg lopás, meg lehet tenni azt a feljelentést.

Koky_ 2009.06.05. 10:48:31

@kispista: :)))) Jaja, míg a Homárnak megírta a síró-pityogó panaszát, jelenthette volna a rendőrségnek a dolgot :) Amúgy nekem Vodával semmi bajom, a Pannontól menekültem el.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.05. 10:48:47

@mrT:"Akkor fontos tudni, hogy a jótállási jegyet is el kell fogadnia minden szolgáltatónak,"
Na ne! Gyerekek gondolkozzatok már! Le írta világosan, hogy nem a Vodánál vette a telót, hanem a MédiaMarktban, hogyan fogadhatna el egy szolgáltató egy másik cég által kiállított garancialevelet (amin nincs se név, se cím, legtöbb esetben még sorszám sincs rajta), azt a garancia levelet bárki bármikor szerezhette, lophatta, és most kicsit betehet egy "kedves ismerősének".

Herr Flick 2009.06.05. 10:57:21

@kispista: Te egy mekkora fasz vagy hallod.

Te egy rafinált kakaóbetyár vagy...és rögtön a rendőrségre szaladsz ha bajod van... de attól még undorítóan szemét stílusod van.

Még a végén a posztíró krumpli lesz a hibás hogy a bürokrácia inkább csak szivat mint segít nem?

Szánalmas vagy..de persze isten ments hogy megsértselek

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2009.06.05. 10:59:05

Köcsögök.
Nekem 3 éve még gond nélkül megcsinálták.

Doks 2009.06.05. 11:00:50

Más ügyben se segít vodafony. Pár hónapja regisztrációt ígértek egy oldalra 300 ft-os emeltdíjas sms ellenében. Valójában 1800-ba került az sms. Vodáék itt se az ügyfelük érdekét nézték, hanem a csalókét.

Candy Boy 2009.06.05. 11:09:42

@Rékuc:
Ne keverjük a két dolgot! A SIM letiltása nem ugyanaz, mint a telefon letiltása! A SIM-kártyát pont ilyen simán letiltja a voda is. Nekem pár napja lopták el a telómat az uszodában. Ahogy észrevettem, már mentem is be a vodához és csak személyit kértek meg nyilván bemondtam a biztonsági kódomat. Ezek alapján látta a gépből, hogy valóba én vagyok az előfizető. Az ellopott kártyát azonnal kitiltotta a forgalomból és már azt is meg tudta mondani, hogy mennyit beszéltek róla a letiltásig. Kb. 10 perc múlva már kaptam is az új kártyát ugyanazzal a számmal. Telót nem kértem, nem veszek szolgáltatónál telót, de ez más tészta.
Ha a telefont akarod EMEI alapján tiltatni az már macerásabb és nincs is sok értelme. Ahogy korábban már írták, az ügyesebbek pillanatok alatt átütik az IMEI számot a telcsiben. Szal ha valakinek ellopják a telóját, arra keresztet vethet, a kártyát viszont minél előbb tiltassa le hogy ne okozzanak nagy kárt, mert amíg nem jelented a lopást, az összes számlát veled fizettetik meg. És nem csak a vodánál!

Tzl 2009.06.05. 11:09:50

Szóljatok, ha tévedek, de névre szóló számlát annak adnak aki kér. Kérni meg az szokott aki el akarja számoltatni.
Minden máshoz elég a blokk + garanciajegy.

Szóval nem is kell, hogy legyen neki. Akkor meg?

kispista 2009.06.05. 11:13:46

@Herr Flick: Mi a bajod? A posztoló olyan lusta, hogy nem megy el a rendőrségre, meg hogy biztos lebeszélnék a feljelentésről. De arra van ideje, hogy homárnak küldjön levelet.

sobri jóskáné 2009.06.05. 11:14:23

Kártyát tiltsatok, hogy ne legyen hatalmas számla, de telefont nem érdemes. Ha nem presztízskérdés, hogy milyen kütyüd van, csak tudjon csörögni, akkor venni kell másikat 5ezer pénzért, és kész.

kispista 2009.06.05. 11:15:56

@mf_laca: Ilyen ügyben ritkán van egyedi nyomozás, de elképzelhető, hogy elfognak egy tolvajt és megtalálják nála a te telefonodat is. Ha nincs feljelentés, mint a posztolónál, keresheti a rendőrség a tulajt.

kispista 2009.06.05. 11:17:07

És a zsebtolvajok tevékenységét azok támogatják, akik nem tesznek ellenük feljelentést! Mégis hogyan találja meg őket a rendőrség, ha még nem is tudnak a bűncselekmény elkövetéséről?

GhostBusters 2009.06.05. 11:28:59

Mindenképpen tegyünk feljelentést ismeretlen tettes ellen a rendőrségen. Keresni külön nem fogják, de ha nem tiltattuk ki az IMEI alapján a hálózatokból, és használták utána, az adott SIM-hez tartozó név idézésre számíthat... Bár sajnos sokat nem ér vele a meglopott tulaj, mert egyszerűen ki lehet bújni a felelősség alól, csak annyit kell mondani, hogy a kocsmában vettem a telefont, és ott aztán el is adtam, milyen véletlen, hogy pont tegnapelőtt...
Hallottam már nem egy ilyen esetről.
Egyszóval az egyetlen megoldás, hogy az IMEI-t kitiltatjuk a hálózatokból, amit a legújabb telókon, ismétlem, nem lehet kiütni.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.05. 11:37:18

@GhostBusters: Azért, ha azt mondod, hogy kocsmában vetted, majd ott el is adtad, akkor simán megkérdezhetik, és hol vannak róla a számlák, blokkok, ha nincs, akkor adócsalás, plusz orgazdaság. A lopott telefonokat elég könnyű lenne előkeríteni, hiszen vélhetően használni fogják, tehát a szolgáltató megtudja mondani, hogy melyik SIM kártya használta, és melyik cellában, ezt egy kicsit figyelve nem nehéz a teló nyomára bukkanni(azt a keveset leszámítva, melyet szétkapnak, és csak a kijelzőt, meg egyéb dolgot használnak belőle). Csak hát mélyen tisztelt rendőrségünknek erre sincs ideje. Mit csinálnak egyáltalán?

kyozozo 2009.06.05. 11:45:56

OK, kartyat kell letiltani, rendben. Ha megis a telot is le szeretned tiltani (meg ha oly konnyu is atirni az IMEI szamot)miert ne lenne jo a garijegy? Nevre szolo szamlat csak kulon keresre kapsz (lasd: AFA-s szamla), egyebkent csak blokkot meg garijegyet, ami amugy a blokkal egyutt ervenyes. Szoval a nevre szolo szamlat kerni nem jogos, mivel a hazai jogszabalyok nem irjak elo, hogy azt minden tartos fogyasztasi cikk vasarlasakor ki kellene allitani. A garijegy sem nevre szol, hanem a keszulekre, hiszen ha eladod a telefont nyilvan nem kell egy Okmanyirodaba, vagy a rendorsegre menni es atiratni azt az uj tulajdonosra.
Meg ha ertelmetlen is a keres a csalok miatt, attol meg a Voda sz**jon sunt meg kinyitott esernyot nyellel lefele, hiszen a keresuk sokkal megalapozatlanabb volt, mint Ernoe (az ove nem is volt megalapozatlan, csak sajnos lehet csalni az IMEI szammal is).

GhostBusters 2009.06.05. 11:47:47

@metal: Elvileg igazad van, de országunk igen messze van attól, hogy ez adócsalás, illetve orgazdaság legyen.
Igen, a szolgáltató meg tudja mondani, hogy milyen SIM és melyik cellában használta, de beidézik a SIM tulajdonosát, és ő azt mondja, hogy már nincs meg a telefon (és figyel arra, hogy a vallomástételnél ne legyen nála :-)))
Ez így megy manapság a gyakorlatban.
Ezért nem ad el épeszű ember SIM kártyát a neten, még akkor sem, ha már nem kell neki (mert pl. telefonnal vette, de van sajátja)
És vigyázni kell új nagyobb értékű teló vásárlásánál is, nehogy később derüljön ki, hogy le van tiltva...

kyozozo 2009.06.05. 11:48:50

@metal: Maganszemelyek eves 50 eFt-ot osszesen meg nem halado ertekesitesei (lehetett ez egy olcso telo is, hasznaltan meg megolcsobb), jellemzoen sajat hasznalt, vagy ajandekba kapott targyaik, nem adokotelesek.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.05. 11:49:56

@kyozozo: Azért, mert attól, hogy nálad van egy garijegy, az nem bizonyítja, hogy tényleg a tied a telefon. Amúgy azoknál a készülékeknél, ahol nem ott helyben nyomtatják a garjegyet, nincs is rajta a készülék sorozatszáma, azt kézzel kellene ráírni, de én még nem láttam egyetlen ügyintézőt sem, aki ráírta. Tehát elég gyakori esetben a garijegy még a telót sem azonosítja, azt is csak számlával együtt (ezért kérik mindig hozzá).

kyozozo 2009.06.05. 11:54:23

@metal: Ne keverd a szamlat (AFA-s, vagy ahogy itt emlititk nevre szolo szamla) az penztari blokkal, ami csupan az eladot azonositja es a tranzakcio osszeget es idopontjat. Tobnyire csak az utobbit kapod, kiveve ha kulon kersz afas szamlat. A blokk azonban nem azonositja a vevot. Mi tobb, ha hasznaltan eladod, mint fentebb irtam, nem kell szamlat adnod, tehat az uj tulaj nem fog tudni az o sajat nevere szolo semmilyen bizonylatot bemutatni a keszulekrol.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.05. 11:54:56

@GhostBusters: Azért nekem a családomban már volt példa telefonlopásra, és rendőrségi intézkedésre is. Egyszer csak kopogtattak a család egyik ismerősénél a rendőrök, és amikor ajtót nyitott, közölték vele, hogy gyanújuk szerint nála van unokaöcsém ellopott telefonja! És tényleg nála volt, és nehéz volt letagadni. Így is lehet, csak ritkán működik így a rendőrség. Ja és ugyanez lenne a megoldás a "nyertél x pénzt, csak vegyél egy feltöltő kártyát" csalók ellen is.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.05. 11:56:34

@kyozozo: Na pont ezért nem intézkedhet a szolgáltató ezen papírok alapján, mert nem azonosítják a bejelentőt. Nem igazolják, hogy a telefon tényleg a tulajdona, vagy csak találta, lopta valahol a garijegyet.

daito 2009.06.05. 11:58:19

Amikor Voda ügyfél voltam, egyszer megsérült a telefonom; bevittem hozzájuk szervízbe. Adtak csere készüléket; azt lopták el a táskámmal együtt.

Bementem a központi ügyfélszolgálatukra (WE), elmondtam, hogy mi történt. Kártyát megoldották pillanatok alatt.

Ellenben a készülékkel nem tudtak mit kezdeni. Egyrészt én nem tudtam sokat a készülékről (gyártót); ergo feljelentést sem tudtam tenni.
Viszont ennyit tudtak ők is, a saját csere készülékükről. Semmi mást. :)
Ergo sem feljelentés, sem letiltás nem történt.

Azt kell megérteni, hogy a készülék az eldobható doboz gyufa szintjén van a mobilszolgáltató számára; neki a sim kártyához fűződő forgalom számít.

Herr Flick 2009.06.05. 11:58:27

@kispista: most komolyan... szerinted a rendőrség nem leszarja az ilyen ügyeket? ugyan mi a fityfaszt csinálhatnának...azon kívül hogy leírják több példányban...lefűzik és iktatják ?

Kivonul egy kommandó és lesi a hátsózsebeket?

Valójában annyi értelme van feljelentést tenni, hogy a statisztikában megjelenik...hogy igenis bajok vannak. Más nincs.

Egy Vodafon -nak (vagy multinak) a média nagyobb motivácót tud adni a korrektebb ügyintézésre... hisz a "jóhírnevüken" esik csorba.

Szerinted a médiában megjelent cikkek vagy a rendőrség szemfülessége miatt derül sokszor fény sikkasztásokra, vagy egyéb bűncselekményekre.

XXI. század. A rendőrség ha akar tesz ha akar nem tesz semmit. Nem volt kellő negatív hír a rendőrség munkáját tekintve az elmúlt 5..de akár 15 évben?

A rendőrség állhat politikai befolyásoltság alatt.. de minden sajtóorgánum csak nem kussol... amíg szabad véleménnyilvánítást nem korlátozzák a jófejek.

Kell még bizonyíték? Szerintem nem

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.05. 12:00:15

@kyozozo: Amúgy eléggé tisztában vagyok a számla/blokk fogalmával, és hogy milyen adatok vannak rajta. De attól, hogy nem biztos, hogy neked adnak névre szóló számlát, miért kellene a Vodának elfogadni, ott van alternatívának a rendőrségi feljelentés.
Ismerősömnek, még a mobil hőskorában pannonnál vett mobilját is csak úgy tiltották le, hogy rendőrségi feljelentés másolatot vitt! Pedig ott azonosítható volt a telefon tulajdonosa, mert ő vette náluk. Itt ráadásul egy harmadik féltől vett telefonról van szó!

kyozozo 2009.06.05. 12:00:55

@metal: Tudod mit? Igazad van.
HAJRA TELEFONTOLVAJOK! Azt hiszem megyek is es foglalkozast valtoztatok.

Ugye Te sem gondolod komolyan, hogy az tobbseg a telefonja garancia-jegyeve rohangal es ezert azt csak ugy, pikk-pakk elveszitik az utcan. nekem ez eleg valoszerutlennek tunik. Ugyan mondd mar meg, hogy megis mi a fene lehet jobb azonositoja a tulajdonosnak, mint a legfontosabb adatok birtokban tartasa azokon az iratokon, melyek eppen erre szolgalnak.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.05. 12:02:47

@daito: Ez egy kicsit azért sántít! Nem kértek átvételi elismervényt a készülékről? Abban nem voltak meg a készülék adatai?

nothing.at.all (törölt) 2009.06.05. 12:03:02

miért kell mindhárom szolgáltatónál letiltani?
én ilyen tudatlan vagyok, de nekem is most lopták el, szóval érdekelne.

ascella 2009.06.05. 12:08:27

@kispista: Kicsit off, de a feljelentés értelméről. Betörtek hozzánk, elvittek pénztárcát, kajajegyet, 3 telefont. Feljelentés, kutyafüle. Párom épp a helyi biztonsági szolgálat irodájában volt mikor az ott levő csóka kapta a hívást a rendőröktől (polgárőröktől?), hogy épp házkutatnak és mi mindent találtak. Mit ád az ég, 3 olyan típusú telcsit is amit tőlünk elvittek (3 különböző amúgy). Meg egy ilyen és ilyen típusú fényképezőt. Uram hazacsörög, megvan e a fényképező, merthogy nekünk is olyan van. Hoppá, az sincs, de eddig fel se tűnt, mert máshol tartjuk, ám előző este tényleg elöl maradt. Rendőrség, feljelentés kiegészítés, oké.
Fél év múlva értesítés, hogy saaaajnos a nyomozást lezárták, se tettes, sese...
Azt' még csak nem is fújhattuk be a biztonságis embert, hogy hát tőle tudjuk; meglett minden. Ezt leadóztuk szolgálatunk és védelmünk fejében.
Inkább hagytuk volna a francba, nem lenne ennyire szar a szájízünk.
( Mindenkitől bocs az offért.)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.05. 12:18:00

"a médiában megjelent cikkek vagy a rendőrség szemfülessége miatt derül sokszor fény sikkasztásokra, vagy egyéb bűncselekményekre."
A médiában is az jelenik meg ami aka, oda sem figyel rá senki.

Ha valakit (cuslág?) lekapcsolnak, akkor az 99% azért van szerintem, mert összeveszett valakivel, aki felnyomta úgy rendesen, vagy rászabadította az embereit.

Herr Flick 2009.06.05. 12:27:49

Lehet igazad van.. de akkorse a rendőrség vagy a nyomozóhatóság szemfülessége volt az ok...ez itt a lényeg.

Akkor mit várhatunk egy zsebtolvajlásnál?

Az kéne... hogy ha neadjisten elkapnak egy zsebtolvajt... el kéne törni kezecskéit..de hatóságilag.

Legközelebb meggondolná.

De ehelyett ha el is kapják... aznap szabadon van..és mehet a dolgára.

i hate the police (törölt) 2009.06.05. 12:30:10

@májgeriberi: én nem tudok ilyenről/de ismétlem, lehet, hogy nincs igazam/.Sokan tévhitben vannak-nem rád gondolok-pl. azzal kapcsolatban, hogy pl. az APEH-bevallásokat/ehhez kapcsolódó számlákat, stb.5 évig-ill. gyakorlatilag 6 évig/kötelező megőrizni.Nos, ez nem igaz.Nem kötelező, csak ajánlott.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.05. 12:34:51

@kyozozo: Hol írtam én azt, hogy a zsebtolvajokat támogatom?
A garancia levél nem arra szolgál, hogy azonosítsa a tulajdonost, az csak a készüléket azonosítja, azt is leggyakrabban csak a blokkal/számlával együtt. Amúgy sétálj el a rendőrségre egy garancia levéllel, aztán próbáld meg bejelenteni, hogy ellopták a telódat. Szerinted ők ennyi adat alapján felveszik a jegyzőkönyvet? Nem nekik is bizonyítani kell, hogy a teló tényleg a tied volt, és nem csak találtad a garancia levelet valahol.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.05. 12:36:36

@kyozozo: Ja és egy páran itt már leírták, a zsebtolvajok ellen nem letiltatni kell a telót, mert akkor semmi esély arra, hogy megtalálják. Akkor van esély a telefon megtalálására, és ezzel a tolvaj elfogására, ha a telefon használják.

polgarpukkaszto 2009.06.05. 13:22:04

"A szolgáltatónak meg kell győződnie, hogy amit az ügyfél kér tőle, azt jogosan kéri-e."

Tűzoltóparancsnok: ... Az éberség az első. ... Előbb le kell ellenőrizni. Ki kell nyomozni. Hogy nem vezetnek-e félre bennünket.

Nem változik itt semmi, csak a neve.

betépett felhasználó 2009.06.05. 13:24:23

e sztory 1 burkolt barati reklamhuzas a konkurencia reszerol.
bezzeg mi...
bezzgeg ok..

tessek eldonteni, h. 1 meskete uta az 1xeru janosbacsi a pannan/t-com -hoz megy elete elso mobilberletet megkonti, vagy a vodahoz.
persze, csak ha elotte - juhnyaja legeltetes kozben - táccskrínes pédéáján elolvassa a posztot es beveszi a fenti maszlagot.

moli 2009.06.05. 13:43:43

asszem most a vodafonenak adok igazat. tessek feljelenteni.

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2009.06.05. 15:21:29

Nekem néhány éve a könyvtárból vitte haza valaki "véletlenül" a telefonomat. Tudom, én vagyok a hibás, mehettem volna kocsmába is.
A Pannonnál letiltották a kártyát, de közölték, csak rendőrségi feljelentést kell tennem ahhoz, hogy keressék is. Babaktattam a helyi, vidéki sünökhöz, jókat derültünk a közeggel a panaszomon. Mondta, komoly pénzösszeg is tűnt el onnan a napokban. Majd érkezett a tárgykörözés visszavonásáról szóló határozat, meglett a készülék. A feljelentés alapján a Pannon kikotyogta, hol használta "szegény" fiatalkorú a gépet. Külön érdekesség, hogy az ifjonc bírói ejnye-bejnyét kapott, s erről értesítettek, gondosan mellékelve a megtévedt fiatal címét is...

WhoTheHell 2009.06.05. 15:21:48

Ugyan ez történ velem is. A T és a PGSM simán letiltotta az IMEI-t. A voda meg azt mondta hogy csak akkor ha náluk vettem a telefont és van szerződésem velük. Ezt én "törvénytelennek" értékeltem de leszartam mert lásd hármas pont lejjebb.

@metal: Egyfelől ha garancia jegy alapján le is tiltják azért az adataidat felveszik. Tehát nem olyan jó poén ezzel szórakozni mert megütheted a bokád.
Kettő: szerinted ki fog a te telefonod után nyomozni a hálózatban ha használják? Ha legalább miniszterelnök vagy akkor esetleg. Egyébként le se szarják. Tehát NEM szabad hagyni, hogy használják igen is le kell tiltani.
Három: Aki erre szakosodik SAJNOS semeddig nem tart neki az imei-t átírni és akkor cseszheted a letiltást.
De azért hátha nem ért hozzá.
Amúgy a telefon imei-je benne van a telefonban egy matricán. Ha ez nincs vagy nem egyezik azzal amit a telefon szoftvere mond akkor nagy eséllyel lopott a telefonod. Ha elkapnak vele - kicsi az esélye - akkor járhatsz bíróságra, hogy hol szerezted ...

QAQ 2009.06.05. 15:42:51

a zsebtolvalyok a mozgato rugoja az egesz mobiltelefon piacnak ...

ok ellopjak ...a mob. szolgaltatok visszaszerzik a mobilt negyed aron es majd utolag neked eladjak ugyanazt a mobilt mind uj keszulek...

Igy ketszer fizettel ugyanazert....


Zsebtolvajokat nem allitsak le mert akkor cseszhetik az uzletet... ERTED :)

thetriggerhappy 2009.06.05. 16:08:01

a vodafone kissé bogaras. én csak a céges mobilom sim kártyáját szerettem volna kicserélni (régi volt, kevés szám fért rá), de ehhez kb az előző 5 év könyvelését kérték.
kérdeztem, hogy vajon ezzel a manőverrel kit és milyen mértékben tudnék megkárosítani, de erre nem tudtak felelni. nem akartam számot cserélni, nem akartam csomagot váltani....
azóta is a régi kártyám van. c'es la vie.

daito 2009.06.05. 17:46:25

@metal: Képzeld, nem kértek átvételi elismervényt. (Az enyémről adtak.)
Először azt hittem, hogy én vagyok a hülye, és elfelejtettem. Azért is mentem be, hogy megtudjam az adatokat; de ők maguk sem tudták.
A szervizes srác emlékezett rám; de arra már nem, hogy milyen telefont adott. Én meg a pontos típusát nem tudtam; röhej.

Gyakorlatilag nem izgatta őket a dolog; benyelték a hibás telefonomat, és ezzel letudták. (Kissé gázos volt a dolog; de a SIM kártya volt lényeg, mert jóval több pénz volt rajta, mint a szervizben lévő hibás telefon értéke; és az egész vodafonos telefonom tartaléknak volt a westeles előfizetés mellé.)

mrT 2009.06.05. 20:35:29

@metal: A Pannonnál & T-nél hogyan sikerülhetett gond nélkül a letiltás..? Nem szimpátiából.. Aláíratnak veled egy nyilatkozatot. Amiben szerepel, hogy büntetőjogi felelősséget vállalsz az átadott adatok helyességéről(név,cím,szemig szám, etc..). Ennek függvényében a készülék garijegyével nem valószínű, hogy más vissza akar élni...Egy gjegy tolvajnak mi érdeke fűződne a tiltáshoz?

ge-za (törölt) 2009.06.07. 05:46:09

A Voda egy sapka szar minden tekintetben!
Én most hagytam ott őket,igaz nem kártyatiltás miatt,de ilyen apróságon velük kapcsolatban már meg se lepődök.
Sünt nekik!!

molnisz 2009.06.07. 10:52:36

Sziasztok! Nekem is volt hasonló tapasztalatom.
Előfizetéses telóm volt, van a vodánál.
Bemegyek, letiltás új kártya kérés. Papirok kitöltése stb. azt mondja az ügyintéző innen már minden megy magától.
Erre kb. egy hét múlva jön egy levél, hogy csak abban az esetben tiltják az imei számot ha beviszem vagy küldöm a garancia jegy azt hiszem "b" matricáját.
Én meg már kidobtam a régi teló cuccait.

molnisz 2009.06.07. 10:55:50

A barátomnak a pannonnál volt egy érdekes esete.
Ellopták mindenét telcsi, íratok, egyszóval mindent.
Pannonhoz bemegy, erre azt mondják nincs személyije így nem tudják letiltani.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.07. 13:04:59

@molnisz: Miért nem a papírjait csináltatta meg először? Teljesen érthető, hogy ha nem tudja igazolni magát, akkor nem tiltanak le semmit. Ez még az előző esetnél is egyértelműbb.

Mylady 2009.06.08. 06:00:02

@i hate the police: "az APEH-bevallásokat/ehhez kapcsolódó számlákat, stb.5 évig-ill. gyakorlatilag 6 évig/kötelező megőrizni.Nos, ez nem igaz.Nem kötelező, csak ajánlott."

lehet, hogy csak ajánlott (nem tudom)
csakhogy az apeh a bevallás elkészítését követő 5. év végéig jöhet ellenőrizni
ha kidobod a papírokat, nem tudod bizonyítani a bevallásodat

i hate the police (törölt) 2009.06.08. 23:54:53

@Mylady: ugyanezt írtam én is!Egyetértünk:)

i hate the police (törölt) 2009.06.08. 23:57:31

@Mylady: bocs, precizebben-te azt értelmezted-helyesen-amit én leirtam:)
süti beállítások módosítása