Tékozló Homár

Hajléktalanok nevére vesznek drága elektronikát a Media Marktban

2009.06.09. 00:41 | szily | komment

Bedlam hosszú, de annál drámaibb sztorija bemutatja, milyen tortúrán kell átesnie, aki nulla százalék THM-mel akar hitelt fölvenni a Media Marktban. Na és az is kiderül, hogyan vesznek föl hitelt hajléktalanok, kísérővel.

Egy érdekes, és a tapasztalatok alapján sok embert érintő problémáról szeretnék írni pár sort. A Media Markt június 6-14-ig rendkívüli hitelakciót hirdetett meg, miszerint most 30 hónapra vásárolhat(?) a jóhiszemű 0% THM-mel, az eddigi megszokott 10 hónap helyett. Ennek utánaolvasva azt tudtam meg, hogy azért akcióznak ilyen módon, mert így többen vállalják a hitelt, és a futamidő hosszúsága miatt a törlesztőrészletek is jóval vállalhatóbbak. Párommal régóta tervezünk venni mosogatógépet, ezért gondoltuk, itt az alkalom, végre egy jó ajánlat. Bementünk hát az Óbudai Media Marktba, ahol kiválasztottuk a gépet (kiállítási pédány, 99.000-ről leárazva 88.000-re), meg ha már Homár (höhö) megengedtünk magunknak egy kontaktgrillsütőt is. Amikor minden készen állt, átfáradtunk a hiteles pulthoz, ahol 2 ügyintéző próbált lépést tartani a hitelért sorban állók egyre növekvő tömegével. Amikor beálltunk a sorba, 6 ügyfél volt előttünk, további kettőnek pedig épp intézték a hitelét. Fejenként legalább fél óra volt az ügyintézés, így kb. 2 és fél óra sorban ÁLLÁS (mert nem volt szék, ahova mondjuk az idősebbek leülhettek volna) után kerültünk az ügyintézőhöz. Felkészülve ültünk le, megvolt a Media Markt-os munkáltatói igazolás, minden egyéb papír nálunk. Személyi, lakcímkártya, adókártya, munkáltatói igazolás odaad, néni elkezd írni. Minden adatot, amik az átadott dokumentumokon (ld. feljebb) fellelhetőek voltak, be kellett diktálnom. Volt olyan (pl cégjegyzékszám), amit nem tudtam fejből (de biztos én vagyok ilyen hülye), ezt, amikor kérdezte a "kedves" ügyintéző, elvettem előle a papírt, és láthatóan felolvasva bediktáltam, majd visszavette a papírt, mert hogy az kell neki. Halkan megjegyzem, akkor mi a faszén nem olvasta onnan... Mindegy, haladtunk a dolgokkal, kérdezte a nő, hogy szeretnék-e kérni hitelfedezeti biztosítást havi +500 forintért (a termékek 120.000 forintba kerültek, így 60 hónapra 4.000 HUF lett volna). Gondolkodtam a dolgon, de a nő megkönnyítette a döntést, mert odasúgta, hogy anélkül nem nagyon szokták megadni a hitelt. Tehát ha így vesszük, a hitel leteltével 138.000 HUF-ot fizettem volna vissza (mert ha nem átutalással vagy csoportos beszedési megbízással fizetek, hanem a régi jó sárga csekkel, részletenként megfejeli az összeget egy százassal). Nesze neked 0% kamat, 0% kezelési költség, 0% önerő... Szóval tehát mindent bediktáltam, elvállaltam a rejtett lehúzást (biztosítás), nem rossz igazolt keresetet prezentáltam (150.000 nettó). Oké, minden rögzítve, felküldi a bankba, amíg nem érkezik válasz, mászkáljak kicsit... Ja, 3 óra Media Markt-ban sorban állás után mi sem jobb, mint még fél óra Media Markt-ban mászkálás... Fogtam magunkat, beültünk a MM melletti vendéglátó egységbe enni-inni valamit. Fél óra múlva (hozzáteszem 19:00-kor végeztünk a hitelügyintézőnél, vasárnap 20:00-ig van nyitva a MM) visszamentem, - otthagyva a tequila chicken szendvicsemet - hogy megkérdezzem, mi a helyzet. Még semmi, később érdklődjek... WTF? Megkajáltunk, visszamentünk, megérdeztük. Azt mondta, épp most beszél a főnökével, és azt kérdezi, hogy hogy lehet, hogy én (FIGYELEM! ÁLNÉV! A vezetéknevem nem valami gyakori, ennek később lesz jelentősége) Tékozló Gábor vagyok, az engem alkalmazó Kft. tulajdonos-ügyvezetője pedig Tékozló Attila... Hát, mondom, úgy hogy rokon. Erre ő: édesapja? Erre én: nem, a testvérem. Kicsit susmusolt a telefonba, majd azt mondta, hogy a főnök azt mondta, hogy vagy befizetek 50% önerőt, vagy viszek APEH jövedelemigazolást 2008-ról. Már vérzett az agyam a tortúra miatt, mondtam, nem áll az alku. Storno az egész, a MM-ban senki sem értette, hogy miért utasítottak vissza, se az alkalmazottak, se mi, se a szintén válaszra váró vásárlók. Szóval havi 2.000 forintra vagyok jó a Credigennél... Hozzáteszem, ápolt, és megjelenésére adó embernek tartom magam. Egyszóval nem kapnék ingyen levest a Moszkva téren, de ez majd a későbbiekben lesz poén.
Itt felhívnám minden Coca Colánál dolgozó ember figyelmét arra, hogy ha a családnevük Coca, felejtsék el a MM ajánlatát... Pffff....
Másnap (ma) futottunk még egy kört, egy másik MM-ban (Pólus), másik mosogatógép, szintén mintadarab (de ahogy hallottam a háztartási nagygépekből csak a kiállított darabok voltak - érdekes). Párom nevére próbáltuk meg ugyanezt a vásárt, kiválaszt, sorba beül. Ott már az eladó mondta, hogy valószínűleg csak időpontot fogunk kapni. Az ügyfélszolgálaton szerdára adtak időpontot, de azt mondták, hogy ha beülünk a sorba, valószínűleg sorra fogunk még ma kerülni (18:00 volt akkor). Itt már (valamelyest) tanultak a dolgokból, és le volt rakva néhány szék. Ok, beültünk, vártunk. Az egyik ügyintézőhöz leült egy kb 60-70 éves (lehet, hogy csak 40 volt, de a kemény élet megacélozta) kopott, színét izzadságtól foltokban elvesztett pólót, koszos oldalzsebes szakadt nadrágot, lyukas (!!!) cipőt, és VSOP fekália-aurát viselő "úr", és kísérője. Mindeközben biztos távolságból figyelte őket a szintén ő társaságukba tartozó mintapéldány kanmadár, rajta már 'cinosz' ruha. A hajlékony bácsi volt a hitelfelvevő, aki a kis oldalzsebéből adta a szakadtabbnál szakadtabb papírokat, a "testőr" pedig válaszolgatott a kérdésekre. Hozzáteszem: all in, hogy nem voltak rokonok... Amikor az ügyintéző kért egy vezetékes telefonszámot (azt nem hallottam, hogy a bácsié kellett-e, vagy a munkáltatóé), a bácsi hebegett-habogott, a guard is. Ügyintéző kérdezte, hogy "akkor valami szomszéd, vagy feleség, vagy valaki", akkor nagy nehezen bemondtak valamit (90%, hogy fülke volt). Bepötyögte az adatokat, itt és itt írja alá, megkapta a hitelt, mehet az áruért. Slusszpoén: megkérdezte a "kísérő" nevét is, mire bediktálta, hogy Lakatos Bartolomeo (ÁLNÉV!), és "diszkréten" megkérdezte: de ugye ez nem lesz rögzítve sehol 'cókolom?! Nem, nem lesz. Tíz perc múlva boldogan tolták ki a házimozi-rendszert, amit a kedves ügyfél (feltételezhetően ház nélkül) csak mozi-rendszernek vett... Ez a magyar valóság keziccsókolom. Hab a tortán, hogy 19:00-kor sorra is kerültünk volna, ha nem érkezik meg a 19:30-ra(!!!) időpontot kapott ember, és ül le fél óráig ügyintézni. 19:30-ra(!!!) végeztek is, mire mi jöttünk... VOLNA, ha nem mondja azt az ügyintéző, hogy sajnos több ügyfelet nem tudnak fogadni, mert van még egy Kiss Rozália, aki szintén időre jött, és már csak vele fognak ma foglalkozni. Hátranéztem, és még legalább öten vártak a sorukra. Megkérdeztem a nőt, hogy akkor 1: miért adnak 19:30-ra időpontot, 2: azt, aki nem Kiss Rozália, miért nem küldik haza? Erre azt válaszolta, hogy kérdezzem a MM-osokat, mert ő csak egy banki alkalmazott... Vagy én vagyok hülye, és mindenki, aki várakozott Kiss Rozália volt (közülük 2 szakállas), vagy ez tényleg fair így. 21:00-ig van a munkaidejük, és legalább ötpercenként elmondták, hogy már mióta itt vannak, és tegnap is és holnap is, és fáradtak. Mire én halkan megjegyeztem a páromnak: igen, és ezért fizetik őket, és ezt úgy hívják, hogy munka. Holnap veszek egy csövest... Laptopot fog vennni meg egy autó hi-fi-t.
 
...megköszönném, ha publikálnátok ezt az írást, nem az exibicionizmus hajt, hanem a tájékoztatás. Minden jót:

aka bedlam

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsigmi · http://dkvfigyelo.hu 2009.06.09. 00:49:34

Na ezt nem olvasom el... Hiányzik az Enter gomb a posztoló billentyűzetéről?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.09. 01:03:11

Hehh, az emberi hülyeség határtalan.

Amúgy ebből is látszik, hogy hitelt felvenni nem érdemes.
Spórold össze az árát, úgy is megoldható a dolog.


Mondjuk lehet hogy a csövi azért kapott hitelt, mert a Lákátos kissé az ügyintézőre borogatta volna az asztalt, ha nem kap...?

Vagy szóval ezt nem értem.
De hát az eladási mutatóknak JAVULNIA KELL.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.09. 01:05:10

"vagy befizetek 50% önerőt, vagy viszek APEH jövedelemigazolást 2008-ról."

Amúgy miért nem vittél? Legalább a második kísérletre.
Még akár nem apeheset is.

Szerintem hitelnek enélkül nekiindulni nem érdemes.


Meg ezt az azonnali hitelbírálatot sem értem. Talán ha nem lenne, akkor jobban meggondolnák az emberek, hogy mire vesznek fel hitelt.

champy 2009.06.09. 01:10:00

Szopattyú.
Egyszer én is akartam felvenni hitelt, de nem adtak, mert túl kevés lett volna az összeg.
Akkor rohadjatok meg.
Ezt mondhatták volna az eleén is, akkor nem szopok 1 órát ott.
Ja, ez ElectroWorld. volt

Megdobbent 2009.06.09. 01:36:17

najo en ott feladtam, hogy hudejo atmesz a polusba vagyhova. Remek sztori, de ki nem szarja le? Nem toljak a segged ala a fotelt es nem szop le a bankosneni, mert ingyen hitelre acsingozol? Hat ez telleg felhaborito, es huha, hogy a sajat tesod alkalmazottja vagy, az meg olyan valoban mindennapos. Ez egy szar post.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.06.09. 02:15:10

aszonta a parom, elmegy tusolni
ezert vegigolvastam
a paromnak nem kell mosogep
grillezonk van a parommal
a tobbihez tenyleg nem ertek, hogy hogy megy most az aruvasarlasi kolcson
regen mi mentunka z OTP-be utana a botba
de csak egy videot vettunk hitelre egy szar philipset
telleg szar volt
nincs az a mosogep amiert varakoznek 3 orat
es nem a posztolot izelem, ez nem az O hibaja

buuuuuuuuut
bar tudom korai a posztolot......
de ha van 150 ezer nettom es talan a parom is keres, eleg gyorsan ossze lehet dobni egy mosogepre valot

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.06.09. 02:23:07

az meg ha a hajlektalannak adnak hazimozit az nagyon helyes szocialis intezkedes

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.06.09. 02:53:08

egyebSt secnir es Ofelia felesege a patakban mos luggal
es a friss eszaki szel szaritja a gatyokat
ugyanitt mos@gepmotor olcson elado

csviktor 2009.06.09. 03:51:53

Asszem én is veszek egy új laptopot. Cigányt szerzek, csövest is, én meg majd keményen nézek. Loller. Amúgy 10.!

csviktor 2009.06.09. 03:53:28

Asszem én is veszek egy új laptopot. Cigányt szerzek, csövest is, én meg majd keményen nézek. Loller. Amúgy 10.!

Megdobbent 2009.06.09. 05:26:44

Nah, arrol nem beszelve, hogy alig 2 hete kohogtem fel keszpenzben az adomat, es hatbazdmeg nem az volt, hogy nem adtak ra semmilyen hitelt? :((( Aztakurva, ekkora egy durva mocsok dolgot. Bezzeg a hajlektalanok ketmarekkal fizettek az adojukat, de ok hitelt is kaptak. :(

ge-za (törölt) 2009.06.09. 05:47:45

elolvastam
tetszik
ennyi.

Putyur 2009.06.09. 06:25:01

A cimborám a múlt héten panaszkodott, hogy a Lakatosok félárú kiárusítást tartottak az óbudai MM parkolójában, és Ő pont nem tudott odamenni, mert a város másik végében volt dolga, pedig szóltak neki telefonon... Pedig pont kellett volna neki egy házimozi-cucc.
Nem vicc.

silent76 2009.06.09. 06:26:46

Tanulnátok már meg helyesen írni. Media Marktban, kötőjel nélkül.
Media marktos pedig kicsivel, mert melléknév. (Pl.: Ady, de adys)

KáposztaMedve 2009.06.09. 06:40:46

Szerintem ott szólta el magát a posztoló, hogy 150000 nettó keresetigazolást mutatott be és a testvérénél dolgozik. Ezek után szerintem jogos az APEH-es papírt.
A csöveses esetre meg nem tudok semmit mondani, elvileg ezt is ki kellene valahogy szűrni.
Másrészről nem értem a posztoló felháborodását azon, hogy ha neki nem sikerült ügyeskedni, másnak miért sikerült. A többi csak porhintés.

pistii 2009.06.09. 07:07:59

magyar bankrendszer: kalap fos. Utána meg sírnak, hogy mennyien nem fizetik a hiteleket. Ez volt 2-3 éve az autóhitelekkel is. Boldog-boldogtalannak megadták a több milliós hitelt, jövedelemigazolás nélkül, Lákátosoknak is, hajléktalanoknak is. Akkor is a jólszituáltakba kötöttek bele. A bank ügyintézőknél, alkalmazottaknál kellene egy kis tisztogatást végezni. A többségük sajnos dilettáns.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.09. 07:38:26

@pistii: ALKALMAZOTTAKNÁL? Te el vagy tévedve.

Hát adnának ezek nullás hitelt, ha nem lenne szabad?

Amúgy pl. autóra már nem is szabad. Tudod, van ez a válság dolog. Egy ideje :)

gftamas 2009.06.09. 08:05:15

A hitelek elbírálását nagyban megkönnyíti, ha az ember APEH vagy Pénzügyminisztérium által kiadott, közjegyzővel hitelesített papírral hitelt érdemlő módon tudja igazolni, hogy kiváló anyagi háttérrel rendelkezik és semmi szüksége sincs hitelre. :)

Fairy Girl 2009.06.09. 08:13:13

Hagymánál a pont. Ha nekem nettó 150 k lenne a jövedelmem, pár hónap alatt összegyűjtenék még egyedül is egy mosogatógépre valót, nemhogy egy férjjel/feleséggel/élettárssal/párral (hehe).

zoli76 2009.06.09. 08:21:08

Igen ez igy megy de már évek óta,ezt telefonnál is meg lett csinálva pár éve,ugy hogy 1 hónapig ingyen lett telefonálva utánna kapcsolták ki.A mostani sztorim meg az,hogy az eggyik bankbol pénzt vesz fel valaki ugy hogy a kölcsön összege lessz feljebb írva,igaz ezt nem lehetne mert a fizetésel nem arányos,vagyis többszöröse.De ha vannak kapcsolataid a bankba ott is megcsinálhatod pénzért cserébe persze.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.09. 08:29:53

én magam vagyok a mosogatógép, és már egyszer kifejtettem, hogy nekem az életben ilyen sose lesz, ha multimilliomos lennék sem. hitelre meg pláne.

mondjuk nem is vagyok eladó 0%-os hitelre.
esetleg 500000000000000000%-os ajánlat?

én szeretek mosogatni.

testvér cégében 150 ezerrel bejelentve, hm. jól menő cég, az biztos.

Hózentróger 2009.06.09. 08:30:37

Hehe, én 3év elején az OTP-ben szerettem volna felvenni 1.2MFt személyi kölcsönt. Az igazolt, bankszámlámra érkező nettóm 308.000Ft.

Szerintetek megkaptam a hitelt? Segitek. Nem, mégpedig indoklás nélkül.

Másna egy másik bankban simán sikerrel jártam, kaptam mellé kávét, szép dekoltázsos ügyintéző csajt, egyebek.

eMM2 2009.06.09. 08:32:52

Nekem már van mosgatógépem de nem a 88 ezres modell jó volt az 39K-ért hitel nélkül is.Kontakt grill meg nem is kell.
Házimozi renxer meg nagyon nem,hajléktalanokat meg pláne nem gyűjtök.

Hózentróger 2009.06.09. 08:34:27

@Fairy Girl:

hehe.

Különösen akkor, te értelmetlen, ha 100k a lakáshiteled, 30k az autód, plusz rezsi, plusz zaba. Hehe.

Anyád nyakán élsz-e?

betépett felhasználó 2009.06.09. 08:43:31

ez a poszt nem igaz
en par oraval tekozlogabi elott meg gond nelkul tudtam vasarolni
egy kontaktgrillsütőt
egy parkokafagyasztot
ket nagyothallokeszulekfriteuzet
egy pacemakerfozot
es bonuszkent kaptam egy hasznaltovszer-refurbishalo fozogepet.

az elet szep, csak nem kell eszrevenni! _________________________________macimicko

SLacc 2009.06.09. 08:45:25

Most voltam Szegeden a MM-ban. Szánalmas, hogy mennyi áruhiteles van. Amit a MM-ban lehet kapni, az TÉNYLEG ennyire fontos??? Szánalmas. Sok szánalmas ember. Végeztem egy KV-kutatást gyorsan, TV kell a népnek. Mi a nejemmel 3 hónapig semmilyen TV-t nem néztünk. Lehet, hogy jobb volt. De azért áruhitel...

É2I 2009.06.09. 08:47:21

Én úgy emlékszem, hogy a családtag munkáltatótól félnek a bankok.
Viszont, aki azt reklamálja, hogy miért nem kp, annak mondanám: Ha ingyen van a hitel miért ne? (Bár kiderült, hogy biztosítást kötni kell rá.)
De kétszer nem coppattam volna magam, az beztos.

SLacc 2009.06.09. 08:55:42

Hitelt sok mi@betépett felhasználó: ndenre érdemes felvenni. De kotonyfőzőre?

EnZsolt 2009.06.09. 09:00:52

0%-ért rohanunk minden szart hitelre venni, 550 a kilós sajt, agyontapossuk egymást. Komolyan mondom, büszke vagyok magunkra emberek...

Egyébként meg nem tudom feltűnt-e pár embernek, hogy válság van, szóval hitelre venni fel dolgokat? Olyan fontos a mosogatógép? Még egy mosógépet megértek, de ezt?

Az, hogy hajlékonyak kaphatnak hitelt, az meg külön hab a tortán.

Balamber 2009.06.09. 09:01:32

Így van!

Hitelt nem szabad felvenni. Pláne ha nettó 150-et keresel, miért nem mondod azt, hogy akkor 3 hónap alatt (MAX) összespórolom félrerakva a 88.000 Ft-ot, és
1.: Nem szopok be 2x ugyanolyan hercehurcát, a sorbanállást/agyvérzést
2.: nem fizetek többet mint amennyit kell

kb71 2009.06.09. 09:02:30

Mosogatógépet (mosógépet, stb.) lomisoktól.
Eldugul egy cső, megkarcolódik az oldala, megtörik az elektromos kábel, hülye német kidobja az új gépet is. Lomis hazahozza, fél-, harmadáron továbbadja, mindenki jól járt.

Frucsasz 2009.06.09. 09:02:36

A posztolót lehet már?
Tudod, alapfeltétel minden (legalábbis minden fedezet nélküli) hitelnél, hogy ha közeli hozzátartozó foglalkoztat, azt bizony APEH jövedelemigazolással meg kell támogatni.

Úgy tudom, a MM-ban a Budapest Bank ad hitelt. Íme, a BB honlapjáról leszedett szöveg, mi is kell az áruhitel igényléshez:

www.budapestbank.hu/szolgaltatas/lakossag/hitel-aruhitel.php

Látod azt a részt, hogy "vállalkozó, cégtulajdonos, hozzátartozójánál vagy egyéni vállalkozónál áll alkalmazásban: APEH által kiállított jövedelem igazolás, illetve egyéni vállalkozóknál vállalkozói igazolvány bemutatása "? Na, akkor most húzás a sarokba kukoricára térdepelni. Az, hogy te hülyécske vagy ,még nem jogosít fel arra, hogy posztolj.

Ahhoz, hogy egy hajléktalan kap-e hitelt, ahhoz neked semmi közöd. Nem te bukod, hanem a bank. És ha neki stimmeltek a papírjai, hát stimmeltek. Minden fel lett küldve a központba, a bírálat ott történt. Az, hogy a központ nem látja az igénylő mellett lakatos balambért, az egy dolog. Az ügyintéző nem fog annyira törekedni arra, hogy elutasítsák a hiteleit, mert ő ez alapján kap jutalékot. Especiel ingyenhitel után alig valamicskét, holott a melója ugyanannyi vele, mint a magas THM-es hitelekkel.
A MM-nak tök mindegy, csak nőjön a forgalom. A bank meg, ha elbukja, hát elbukja.

CorsairS 2009.06.09. 09:05:08

Üzennem a postolonak, hogy az Árkádba ne nézzen be, itt 3-3,5 óra a várakozás. Bár legalább raktárkészlet van.

DaM 2009.06.09. 09:06:19

@gftamas: Welcome to the club. Bizony így megy. :)

Frucsasz 2009.06.09. 09:08:07

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: én is szeretek mosogatni. Megnyugtat.
Itt bent a cégnél van mosogatógép, de utálom, ha véletlenül beleteszik a holmimat. Ételmaradékos, zsíros tapintású lesz, és egyébként is brrr...
Úgyhogy nekem se lesz mosogatógépem, soha.

Magam_a_Mondomét! 2009.06.09. 09:08:48

A Hitelfedezeti biztosítás az jó!

Meghalt ősszel a testvérem, a hitelfedezeti biztosítás miatt a kölcsönösszeget nem terhelték rá az örökös kiskorú fiára. Biztosító kifizette Banknak.

VELED IS TÖRRÉNHET BÁRMI!

SpencerBarnes 2009.06.09. 09:10:36

Az is gyík aki a MM-ban vesz 30-50%-al felárazott cumót csak azért mert van hitel...ugyan azt megveheti kis keresgéléssel ( árgép stb ) máshol, SOKKAL olcsóbban, igaz kp, de nem hiszem hogy mondjuk egy mosogatógép annyira fontos lenne, hogy nem lehet rá otthon pár hónap alatt élére rakni a zsét.( ha még egy klíma lenne 50C fokban, vagy egy hűtőgép, az más tészta, TALÁN )... ehhh

Frucsasz 2009.06.09. 09:11:38

Egyébként a hitelfedezeti biztosítás nem kötelező, csak az után is kapnak jutalékot az ügyintézők, így szeretik úgy beállítani, mintha nagyon ajánlott lenne. De nem szempont a bírálatnál, ha egyébként meg tudják adni a hitelt, akkor megadják enélkül is, ha meg egyébként el lennél utasítva, akkor ez sem segít.

DaM 2009.06.09. 09:12:43

@Frucsasz: Mit b@szogatod? A jövedelemigazolást amúgy tényleg tudhatta volna, gondolom nem rutinos versenyző. Viszont annyi köze van a hontalan esetéhez, hogy ő bár tudatlanul, de becsületesen hiába próbálkozott, közben kontrasztként ott vaz a tetű füstős, aki benyalva tud minden kiskaput és próbálkozik - sikerrel!

Amúgy a hitelügyintéző tehet jelzést pl. Balambérveszély esetén a papírra. Régen legalábbis volt ilyen jelölőrendszer hitelintézetnél. Úgy 2001-02 körül. Most nemtom.

De a legjobb, amikor majd mennek behajtani - már ha megtalálják ezeket. Ilyenkor szokott az jönni, hogy 52col plazma, oldalán végigkenve egy kis kakival. Ritkán viszik el, nekik meg úgy is jó. Ebből a sztoriból már többet hallani..

Frucsasz 2009.06.09. 09:15:57

@Magam_a_Mondomét!: igen, veled is megtörténhet bármi, és annak az ellenkezője is. Meg is halhatsz, de lehet, sőt valószínű, hogy nem fogsz. Lehet, hogy buksz 4 ezret, lehet, hogy megéri, mert bajod esik. De ez minden biztosításra igaz.

Roltii 2009.06.09. 09:16:54

mi pár éve (10:D) jártunk úgy, hogy TV-t akartunk venni. Minden csöves meg rossz arcú köcsög vitte 0 befizetéssel, mi azt mondtuk, hogy felét most, felét részletben. Persze, hogy mi estünk bele a véletlen durvább ellenőrzésbe, és a harmadik(!) napon derült ki, hogy vihetjük...mondjuk addigra ott volt az összes pénz is, hogy ha nem adják meg, akkor az orruk előtt vesszük meg, és beküldjük a banknak a fényképet, hogy kapjátok be gecik...

telekino · http://globalicum.blog.hu/ 2009.06.09. 09:17:42

@Frucsasz: credigen a hitelnyújtó,de a közeli hozzátartozó munkáltatót sztem ők sem kedvelik

reunalla 2009.06.09. 09:27:43

@SLacc: 3 hónapig tévé nélkül? Azta!... nekem 3 éve nincs előfizetésem (hajrá torrent :D)...

bár múltkor anyóséknál voltunk (2 tévé megy egyfolytában) és belenéztem a "telefonáljon hívásonként csak 500 Ft és jól átverjük, de nem nyer" című műsorba...hát mit ne mondjak, kezd hiányozni az a Tv előfizetés, ha ilyenekről maradok le :P

strik3r 2009.06.09. 09:27:49

Mi anno azért nem kaptunk a Mediaban 10%os kamatos hitelt egy 100eFtos kamerára,mert az ottani észlényeknek havi jövedelem kell, édesanyám meg 2 hetente kap és csak olyan papírt tudott vinni. Nem bírták volna felszorozni 2-vel. Uh megvettük KP, a Media meg bukott 10ezret. Tudom,nem sok,de biztos nem mi vagyunk az egyetlenek.

Bugreport 2009.06.09. 09:30:08

A testvéremnek én is adtam tegnap egy 500.000,-Ft os nettó jövedelemről szóló igazolást cégem felől. Ez olyan ritkaság szerintem. Barom posztoló... Én még egy chiken tekilá szendvicset sem adtam volna neked részletre ezzel a jövedelem igazolással :D

reunalla 2009.06.09. 09:32:51

@Frucsasz: a mosogatógép vizet spórol...és csak akkor lesz ételmaradékos, zsíros tapintású a cucc, ha nincs takarítva a szűrő és nincs rendszeresen takarítva a gép - talán szólni kéne melóban a takarítónőnek, hogy csinálja, amiért fizetik

@kb71: Teszveszen 15ért vettünk tavaly mosogatógépet - használt, de mosogat szépen

Frucsasz 2009.06.09. 09:35:31

@telekino: ó, köszi. A MM honlapja le van itt tiltva (nehogy munkaidőben akarjak plazmatévét nézegetni), így nem tudtam megnézni, csak régen még a BB is volt.

@DaM: igen, még 2006-ban is volt balembérveszélyjelző kód (bár nálunk a gépen tudtad jelölni), úgyhogy felteszem, ez azóta is van. Csak én úgy láttam, hogy 1. vannak ügyintézők, akiknek minden mindegy, csak a jutalék legyen minél nagyobb. Ők nem fognak balambért kiáltani, mert elesnének a pénzüktől. Ez nem szép, de tapasztaltam, hogy így van. Ugyanezek az emberek hajlamosak a biztosítás erőltetésére is oly módon, hogy azt mondják, különben nem kaphatod meg a hitelt sem 2. sok ügyintéző fél. Félti az életét, mert ezek a balambérok igen felkészültek, és ha nem kapják meg a hitelt, hajlamosak ezt leverni valakin. Mondjuk az este 9-10 körül távozó 45 kilós hitelügyintézőn.

Amúgy nekem azzal van bajom, hogy az emberek nagyon szeretik eldönteni, kinek járna hitel (vagy bármi más), és kinek nem. Egészen egyszerűen semmi köze nincs hozzá, hogy egy pénzintézet és egy magánszemély között milyen szerződés jön létre, és mi alapján. Nem az ő dolga. Nem ő állítja fel a szempontokat. Az illető bácsi hozta a megfelelő papírokat, a posztoló meg nem hozta. Holott valahonnan csak felkészült. Ha volt MM-es munkáltatóija, akkor nyilván kapott hozzá prospektust/tájékoztatót is, hogy miket kell hozni. Bár a Credigent nem ismerem, de más bank fel szokta tüntetni az APEH igazolást. Pöröghet azon, hogy egy "hajléktalan" miért kapta meg a hitelt (ez kicsit a savanyú a szőlő esete), de azon nem ugrálhat, hogy ő miért nem kapta meg, ugyanis ott a központban a bíráló csak annyit látott, hogy egy feltétel nem teljesül. Pont.

telekino · http://globalicum.blog.hu/ 2009.06.09. 09:41:47

@Frucsasz: no problem :-) igen régen BB is volt.
Amúgy meg tényleg érthetetlen ,hogy nem érti meg a posztoló,hogy a bankok nem igazán szeretik a közeli hozzátartozó munkaadókat,ezért kérnek apeh stb sajtpapírokat...és ha jól emlékszem korábban itt is volt példa az ilyen esetek "elemzésére"...na és a magyar virtus..neki miért,nekem miért nem..függetlenül ,hogy kamura kapja a másik a hitelt vagy sem,az legyen a bank(nem a MediaM) gondja

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.09. 09:44:54

@Fairy Girl: Ezt már mikor mondtam az elején :)

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl:
Mondjuk az utolsó dolog ami eszembe jutna, az a mosogatógép.
Meg a villanyírógép.

Kis faszeneshez meg nem kell hitel.


@Frucsasz: "az emberek nagyon szeretik eldönteni, kinek járna hitel (vagy bármi más)"
Azért ez dulván életszerűtlen volt a csövivel. Ennyi erővel hamis adatokat is vihetett volna a kigyúrt fuxos.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2009.06.09. 09:44:57

Ahogy megkaptuk a múlt heti szórólapokat és akciós újságokat, láttuk, hogy az összes elektromodulator-multi ingyenhitelt, 0%-os thm-et meg ilyeneket ígérget. Egyszerre! MM, Saturn, EW, Euronics meg még egy.

Mylady 2009.06.09. 09:48:05

1. A nettó 150 (kb bruttó 300) az nem valami sok. Abból nem fogja 3 hónap alatt összespórolni a mosogatógép árát.
2. A hitelt soha! mozgalom híveinek üzenem, ez egy hülye hozzáállás. Ha ingyen van a hitel (0%thm), akkor miért ne? Szerintem számít, hogy most egyben kell kifizetni 120ezret, vagy 30hónap alatt. Addigis nálam kamatozik a pénz. (Bár én a 30hónapot kicsit soknak tartom)
Ne essünk már át lókupec lovainak a túloldalára!
Tessék gondolkodni!
3. Attól, hogy válság van, miért kellene félni egy 120ezer forintos hiteltől?
Ha valakinek szüksége van pl egy mosógépre, akkor inkább ne vegyen? Ha 23év alatt tudja összespórolni az árát, akkor 3évig mosson kézzel? Vagy hogy?
4. A bankok allergiásak, ha a közeli hozzátartozó valamilyen szinten benne van a buliban (munkáltató vagy pl a lakás eladója), ezzel számloni kell.

.lll. 2009.06.09. 09:48:45

bocs,hogy kérdem,de busafejfőző üst nem volt akciósan?

É2I 2009.06.09. 09:51:06

@Bugreport:
Na, épp ezért szereti a bank az apech igazolást. ;P

Frucsasz 2009.06.09. 09:52:01

@reunalla: igazad lehet, de az alaptételemen, miszerint nekem a mosogatás egyfajta stresszoldás, ez nem változtat :) Mindenkinek van valami perverziója. Nekem az egyik, hogy szeretek mosogatni :D

Mylady 2009.06.09. 09:53:58

Még annyit: ezek a villámbírálatok általában automatikusak. Vannak emberek, akik azzal foglalkoznak, hogy a módszert folyamatosan figyelik és finomítják. Az ügyintéző bepötyögi a szükséges kismillió adatot, a gép meg számol. És 3 eredmény lehet: engedélyez/elutasít/emberhez irányít. Ez utóbbi eset akkor van, ha nagyon a határon mozog az illető. És csak ekkor néz rá konkrétan az ügyre egy olyan ember, aki ért a hitelbírálathoz és joga van dönteni. Mert az ügyintéző, aki bekalapálja az adatok, többnyire azt sem tudja, a program mit és hogyan számol.

Frucsasz 2009.06.09. 09:54:24

A másik, hogy szeretek füvet nyírni...

É2I 2009.06.09. 09:57:51

@Mylady:
2. Ezt pofázmányozom én is. Miért baj, hogy _ingyen_részletre_ fizetek ki valamit?
Mondjuk csak azért, mert van, nem kell megvenni a MM-ot. De ha pont jó lenne egy elektronika, olyan kondenzátoros, akkor elmegyek, copok három órát és megvan.

vape 2009.06.09. 10:00:51

Na azért az nem teljesen igaz, hogy csak a bank baja, ha olyanoknak is ad hitelt, akik aztán egy fillért nem fizetnek vissza belőle.
Többek között azért magasak a hitelkamatok (legyen szó akár áruhitelről vagy akár egy autóhitelről), mert belekalkulálják a költségeikbe, hogy lesznek, akik majd elfelejtenek törleszteni. Így a rendesen törlesztőkkel fizettetik meg a nemfizetők miatt keletkezett veszteséget is.

É2I 2009.06.09. 10:03:45

@Frucsasz:
Ahh, ez a két dolog amit biztosan útálok ;) Deal?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.09. 10:07:13

@Mylady: Hát, én elég jól tudok 150e havi hazavitt lóvéból spórolni.
Igaz, csak 1 diákhitelt fizetek.

Ha kéne mosogatógép, zsebből megvenném most. De nem kell.

SpencerBarnes 2009.06.09. 10:07:19

"2. A hitelt soha! mozgalom híveinek üzenem, ez egy hülye hozzáállás. Ha ingyen van a hitel (0%thm), akkor miért ne? Szerintem számít, hogy most egyben kell kifizetni 120ezret, vagy 30hónap alatt. Addigis nálam kamatozik a pénz. (Bár én a 30hónapot kicsit soknak tartom)" EHHEZ AZÉRT AZT IS VEDD FIGYELEMBE, hogy az "ingyen hiteled" érdekében 30-50%.-al drágábban veszed meg ugyan azt a terméket amit kis keresgéléssel a fent említettel OLCSÓBBAN megkapsz ( pl. argep stb ). És máris lósz@rt se ér az ingyen hiteled

SpencerBarnes 2009.06.09. 10:09:53

A fentihez egy példa, ugyan az az LCD tv amit a MM-ban megvehettem volna a páromnak tavaly 190-ért, 140-ért megvehető volt máshol bontatlanul.Az azért már mégis csak 50.000 HUF.És ha ingyen is van a hitel, akkor is sz@pás vastagon!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.09. 10:13:00

@Mylady: Ja, másik. Semmi baj azzal, ha olyan dolgokravesz fel az ember áruhitelt, amire szüksége van.

De manapság mindenre vesznek fel, mert képtelenek várni.

Frucsasz 2009.06.09. 10:16:37

@vape: ez igaz, de azért a rendesen törlesztők fejéhez sincs pisztoly nyomva, hogy márpedig nekik hitelt kell felvenniük. A szerződés megkötésekor tisztában vannak a kamattal, THM-mel. Az, hogy a kamat miért ennyi, más kérdés. Nyilván sok minden bele van kalkulálva, többek között a nemfizetés kockázata is. Így működik. Ha tetszik, ha nem, a bankok sem jótékonysági intézmények. Ezt reklamálni kb annyira értelmes foglalatosság, mint azon, hogy a Nap miért megy le este és kel fel reggel.

PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2009.06.09. 10:18:05

Rássssizmus!! A szegény roma fiatalaember csak karitatív tevékenységet folytatotot, amikor elment és segített kiválasztani az öregúr számára a megfelelő házimozi rendszert. Nincs cigánybűnözés. A cigányok mind tisztességes állampolgárok! Teccikérteni?
Az öregúr pedig igenis nézheti a házimozit az utcán ahol lakik, esetleg a hajléktalanszállón, mert senki se szóljon bele, mire költi a nehezen összekoldult pénzét!

Üdv Kurvaországban. Győzzön a Jobbik! (és lőn...)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.09. 10:18:58

@Frucsasz: "a bankok sem jótékonysági intézmények"
Pont ezért nem érteni a bankmentő csomagokat.
Sírni mind tud hogy milyen szar nekik, de igazából nem hiszem hogy komolyan szívnának a válság miatt.
Ha meg igen, ők okozták.

É2I 2009.06.09. 10:23:04

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0:
Na ezaz! Sünt a s.ggébe az összesnek!

Hózentróger 2009.06.09. 10:23:22

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0:

Gondolom, azért csak diákhitelt törlesztesz, mert vagy anyádnál laksz, vagy pedig kaptál valakitől lakást.

Hidd el nekem, albérlet mellett, vagy lakástörlesztő, saját háztartás mellett nem olyan nagy lóvé az a 150.

Mi havi 400 kilóból, amit ketten keresünk, nem tudunk havi 50-nél többet félretenni. Igaz, nem is valami szar panelben lakunk.

Frucsasz 2009.06.09. 10:30:11

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0: A bankmentő csomagok nem azért vannak, hogy a bankokat mentsék. Hanem hogy a gazdaságot, ami a bankrendszer összeomlásával befuccsolna. Ha nincs bankmentő csomag, akkor a bankok nem tudnak hitelt kihelyezni. Félreértés ne essék, ez nem arra van, hogy a beléjük pumpált pénzt áruhitelre meg személyi kölcsönre nyomják. Hanem pl beruházási-és mikrohitelekre, amikkel cégek munkát tudnak teremteni, termelni tudnak.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.09. 10:36:32

@Sámson, a szadista szatir: Nem nyert.
Albérletben lakok, és kéne lakást venni.
Na arra veszek fel hitelt, mert másképp a büdös életben nem lesz annyi pénzem.
Mondjuk persze addig van spór, amíg nem van gyerekem, mert akkortól gatyamadzag-meghúzás leszen. :) De annak örülni fogok.

@Frucsasz: Ezt érteni, de nézd meg azért, mi történt a pénzekkel.

Hózentróger 2009.06.09. 10:41:53

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0:

Na látod. Ha saját ház lesz, és gyerek, kicsit más megvilágitásba kerül majd egy ilyen szerkezet megvétele.

Hozzáteszem, tökön is szürnám magam, ha a 2,5 fős háztartásunkban mosogatógépre lenne szükség 90ezerért.

nothing.at.all (törölt) 2009.06.09. 10:46:48

ez durva.
és a hajléktalan tudott munkáltatói igazolást adni?
azért felháborító, hogy
EZEK MIATT TART ITT EZ AZ ORSZÁG!:D
de tényleg.

Mylady 2009.06.09. 10:50:45

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0: Hát, Pesten nem tudnál.
Albérlet minimum 40+rezsi (óccsóér) -jobban jársz egy lakáshitellel (ha van hozzá önerőd)

Egyébként nekem csak a hitelem (lakás+diák) + az életbiztosítás több mint 100 havonta
+ rezsi + megélhetés
ha nem figyelek oda, simán elmegy a komplett fizetésem

pedig messze nem 150-et keresek
és autóm nincs is

esef 2009.06.09. 10:53:19

Én egy TV-t vettem hitelre, szintén 0%-os THM-re, 10 hónap futamidőre. Azért kell csekken fizetni a törlesztőt, mert a feleségem nevén van a bankszámla, a munkaügy meg nem írja oda az átutaláskor a nevemet, csak azt, hogy munkabér... De legalább 0% THM és a maradékot bármikor ki tudom fizetni.
Az óbudai Media Markt meg valóban gáz volt a hétvégén, amikor ott jártam, akkor kb 5-6 méteres sor volt. Kérdeztem is, hogy mit osztanak ingyen. :) Válság van, persze...

Frucsasz 2009.06.09. 10:58:21

@É2I: attól függ, te mit szeretsz elvállalni? :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.09. 10:59:27

@Sámson, a szadista szatir: Na ugye, én is így gondolom.

Amúgy

@Mylady: Pontosan 40+rezsi az albérletünk (de nagyon pöpec, és a város közepén :) )

Hát amúgy ja, pár ilyen dolgot összeszed az ember, és máris nincs fizu.


Egyébként nekem van autóm, de nem hitelre. Viszont tip-top állapotban tartom (17 éves), és így még mindig olcsóbb, mint ha hitelt fizetnék, vagy hagynám szétesni.

@nothing.at.all: Öööö, igen, valószínű ezért háborodott fel a postoló is.
Furcsasz-t meg ezért nem értem.

Frucsasz 2009.06.09. 11:02:02

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0: ebben igazad van. Az, hogy eltűnt több milliárd dollár, amivel nem tudnak elszámolni, felháborító. Egyértelműen ellenőrzést kéne, hogy vonjon maga után, de annak úgyis az a vége, hogy néhány kishalat kirúgnak. A nagy halak meg továbbra ia maradnak a megfelelő székekben. Áh, hagyjuk, ez azon dolgok közé tartozik, amin tényleg nem lehet változtatni...

Frucsasz 2009.06.09. 11:10:27

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0: Miért ne tudna egy hajléktalan igazolást adni? 1. honnan tudod, hogy hajléktalan? Volt lakcímkártyája, anélkül nem is adnak hitelt. 2. lehetett munkája is. Legalábbis bejelenthették. A munkáltatói hitelességét a központban ellenőrzik. Megnézik azt is, hogy létező-e a cég, és fel is hívják az ottani munkaügyekért felelős embert, hogy valóban van-e gipsz jakab vagy lakatos balambér nevű alkalmazottjuk ,és az valóban annyit keres-e, amennyit.
Szóval azért nem úgy megy, hogy hand made kitöltenek egy fecnit, aztán kész.
Ez egy olyan dolog, hogy a posztoló érezte, hogy ott vmi nincs rendben, te is érzed, hogy ott vmi nincs rendben, én is érzem, hogy ott vmi nincs rendben. De ha a papírok stimmelnek, nem küldheti el az ügyintéző azzal ,hogy nézze, maga büdös, koszos, és egy balambérral jött,szóval gyanús. Fel kell rögzítenie. Megjegyzésben kérhet kézi bírálatot, vagy elutasítást, leírhatja, amit tapasztalt. De ezt ritkán teszik. Félnek, vagy kell a pénz, és ők valójában semmi mást nem csinálnak, csak rögzítenek. Nem ellenőriznek, nem bírálnak, tehát nem csak rajtuk múlik.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.09. 11:13:08

@Frucsasz: Tudom hogy nem küldheti el, de érdekes, hogy ezeket valahogy nem merik alaposabb bírálatra küldeni. Mindenki más meg szívfájdalom nélkül.

Még a nagy hitelláz előtt is elég nehéz volt csak úgy hitelhez jutni. Nem véletlenül, akkor még nem csak az volt szempont, hogy minél több szerződést kössön a bank.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.09. 11:19:20

@Frucsasz: nekem a vasalás is, aztán a fűnyírás. látom te sem veszel kecskét mostanában, hogy legyen ki lerágja a füvet:)

Frucsasz 2009.06.09. 11:21:51

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0: mondom, szerintem félnek. Ha sejteném, hogy esetleg kint a parkolóban este 10kor pár kanbalambér fog rám várni, én is lehet, hogy félnék...De az is előfordulhat, (bár ez fikció) hogy bíróságra mennek, mert szerintük a bőrszínük volt az elutasítás oka...És akkor ki szívja meg? Az az ügyintéző, aki a megjegyzés rovatba bepötyögte, hogy gyanús.

És igen, egyetértek azzal, hogy ezért tart itt ez az ország. Na, nem feltétlen a bnakok miatt. Hanem például, többek között a balambérok miatt, akik jobbról balra és fordítva is fújják a jogaikat, pontosan tudják, hogyan kell ügyeskedni, mire van szükség, mit hogy kell igényelni, legyen az hitel, támogatás, segély, stb. Ismerik a kiskapukat, a nagykapukat, a székelykapukat, mindent. És nem tehetsz ellene semmit. ÉS ez a tehetetlenség dühít.

De nekem a posztolóval nem az volt a bajom, hogy kiakadt a balambérokon. Hanem hogy azt hiszi, hogy ha a balambér is kaphat, akkor ő is kapjon, akár megfelel a feltételeknek, akár nem. Az alaptétel, hogy nem felelt meg, ezért nem kapott. Utána kozmetikázhatjuk még, hogy ki miért igen, vagy nem, de a lényegen nem változtat: nem hozott vmit, ami kellett volna, és (ha jól értem) nem is akarta hozni.

bedlam 2009.06.09. 11:23:38

Először is bocs, hogy nem tördeltem be rendesen a postot (e-mailen küldtem), és hogy kicsit bő lére engedtem. Sok mindenkivel egeytértek, és nem csak azokkal, akik úgymond mellém álltak az olvasottak alapján. Pár plusz info: idén januártól dolgozom a mostani munkahelyemen, előtte is dolgoztam, csak máshol. És ténlyeg a testvérem boltjában dolgozom, és tényleg annyit keresek. A 150.000 forint sajnos kevés ahhoz, hogy összespóroljam a fenti összeget, ugyanis a lakáshitelünk eleve 165.000 forint. A párommal élek együtt, akinek decemberben felszámolták a munkahelyét, de azóta sikerült állást szereznie (nem a testvéremnél, és nem is rokonnál). Nem a csövestől sajnáltam a házimozit, hanem csak ezt a rendszert nem értem, és szerettem volna Veletek megosztani. Az APEH-tortúrát már ismerem, azt köszönöm, nem kérem, nem azért mert kibújna a szög a zsákból... Persze, maradhattam volna anyám nyakán, és élhetnék egy szobában, ehetném az ő kenyerét, de a dolgok (nálam legalábbis) nem így működnek. Köszönöm az építő jellegű kritikákat, és a támogató szavakat, tanlságos volt az eset is, és a kommentek is.

licious 2009.06.09. 11:29:41

@Megdobbent: te mekkora egy fasz vagy!

Frucsasz 2009.06.09. 11:30:50

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: én vasalni nem szeressem, mert amit jó vasalni, azt többnyire nem kell. Amit meg nem jó, pl ing, az csak még idegesebbé tesz.
Kecskét soha, főleg, mert szerintem még büdös is, de sajna fűnyírásilag ényszerelvonón vagyok, mióta Pestre költöztem. Néha próbálkozom a Zooban, vagy pár közparkban, de előbb-utóbb jönnek a biztonságiak :D

bedlam 2009.06.09. 11:31:09

@Frucsasz: nyilván vasárnap este fél nyolckor is felhívták azok munkáltatóit, akik megkapták a hitelt. Pff...

Ok, gyanús, hogy a testvérem alkalmaz, de ha pl. Szabó vagy Kovács lettem volna, fel sem merül ilyen kérdés... Valamint ilyen alapon bármelyik havert/ismerőst/távolabbi rokont megkérhettem volna, akinek nem ugyanaz a családi neve, mint nekem, ha ki akartam volna játszani a rendszert, nyilván gondolok erre is...

kutymorgo 2009.06.09. 11:31:29

a lakásomban a beépített konyhához járt anno a mosogatógép. 1x bekapcsoltam, hogy működik-e a garancia miatt, aztán azóta sem. ez történt 2 évvel ezelőtt:) csak foglalja a helyet, inkább adtak volna helyette mosógépet....

licious 2009.06.09. 11:33:52

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: ki az aki nem akarja kényelmesebbé tenni az életét? vagy te mosogatónő vagy? mert akkor megértem az elhivatottságod.

nekem tetszett a sztori, legalább tudom, hogy el se induljak a MM-ba ha 0%-os hitelre akarok valamit venni.

kutymorgo 2009.06.09. 11:34:05

@Frucsasz: én csak a szegény hajléktalant sajnálom... meg azokat, akiket át lehet verni egy kis aprópénzzel, hogy rábírják ilyen hitelfelvételre....:(

BékiPeti · http://kiberloves.blogspot.com 2009.06.09. 11:39:34

Ma mentünk volna, de ezek után (főleg) úgy döntöttük, hogy kihagyjuk ezt a fiaskót.
Amikor válogatni mentünk, már akkor is láttuk, hogy hogyan bánnak a hiteligénylőkkel, ráadásul én még érdekes élményben is részesültem a digikamera osztályon.
Egy gépet sem lehet kipróbálni, mert nincsenek feltöltve az akksik és hogy képzelem egyáltalán. A megadott paraméterek (nagylátószög, arcfelismerős AF) alapján egy gyártóra szűkítették a lehetséges gépek számát, mondván ilyet csak ez tud, közben már ott kiderült, hogy van ott bőven több is. Az áraktól sem voltunk elájulva.
Nos, "hülyék azért nem vagyunk".

licious 2009.06.09. 11:50:54

@Frucsasz:
még az a szerencse, hogy te ilyen "okoska" vagy:)

Lényeg hogy a csövesnek lett házimozi rendszere, biztos magáncélra vásárolta!

egyébiránt akik a mosogatógép mivoltát vették célba, szerintem nem az volt a sztori lényege:)

kutymorgo 2009.06.09. 11:51:56

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0: ott a pont!
pont ez az, amitől én is kivagyok. a bankocskák, míg ment a szekér, akkor is kapták a nagy lóvékat az államtól!!! de miért is???? most hogy kicsit össze kellene nekik is húzni a nadrágszíjat, most is sorban állnak lóvéért. nem értem én ezt.
és tudom, nem kell sajnálni a hitelt felvevőket, de!: nekem is van lakáshitelem, de nem azért vágtam bele, mert jobb dolgom nem volt. azért tettem, hogy inkább a sajátomba rakjam a pénzt, mint albérletre kidobni, a tulajdonos meg tuti nem adózza le úgysem! meg mondjuk az is szempont, hogy szeretnék majd öregkoromban valahol lakni, nem pedig a családomnál héderelni, rosszabb esetben a híd alatt....

Frucsasz 2009.06.09. 11:53:50

@bedlam: "nyilván vasárnap este fél nyolckor is felhívták azok munkáltatóit, akik megkapták a hitelt. Pff...". Ilyenkor, ha a gép úgy ítéli meg, hogy az ügy kézi bírálatot igényel (lásd Mylady hozzászólását), és nem érik el a munkáltatót, felfüggesztik a bírálatot a következő munkanapig.

É2I 2009.06.09. 11:56:19

@Frucsasz:
Hát eljössz hozzám füvet nyírni. Én meg elmegyek hozzád pálinkát inni.
Na?
:D

kutymorgo 2009.06.09. 11:56:53

@Frucsasz: ezek a pénzek inkább rotschildékat és hasonszőrűeket gazdagították/ják....
az ok, hogy a vállalkozásokat támogatni kell, mert azok teremtenek munkahelyeket, csak ha ebben a helyzetben, ami nagyon durva, sokkal több ember áll a tönk szélén, vagy már benne, akkor bedőlés van minden szinten, nem lesz, aki megvegye a fent említett vállalkozások termékét, szolgáltatását. szóval ördögi kör... én akkor is azt mondom, az egyént kell támogatni, és legutolsó sorban a bankokat.

Frucsasz 2009.06.09. 11:58:39

@licious: csak próbálom távolabbról szemlélni az eseményeket. Kicsit objektívabban. Nem mindig sikerül, de azért próbálom...

bedlam 2009.06.09. 12:02:34

@Frucsasz: ok, akkor mégegszer: "...akik MEGKAPTÁK A HITELT"
Tehát: leültek, rögzítették az adatokat, és azonnal írhatták is alá a papírt, vasárnap este fél nyolckor. Ok, értem, ha a gép egyből továbbküldi, akkor rendben van. De kérdem én: ha Kolompár tudta, hogy hova mit kell írni - mondani, hogy a gép továbbküldje, akkor miről beszélünk? Semmilyen infót nem kértek le, nem egyeztettek, nem telefonáltak, azonnal íratták alá a papírt. Tehát oké, hogy én nem kaptam meg, de szegény bácsival egy literes kilincsmosó borért eljátszatják ezt a barnalábúak? Csak ez bosszant, hogy ilyen országban élünk.

b[ALien] (törölt) 2009.06.09. 12:19:18

@bedlam: na ez engem is bosszant!
Igen tisztelt vezetőink, meg nem hogy tennének ellene, támogatják!
És nehogy azt higgyétek, hogy a következők jobbak lesznek:(

hegeduslaci 2009.06.09. 12:19:37

Csak ugy erdekesegekeppen: Angliban (itt elek) mobil telefont elofizetessel telefonon, vagy interneten szo szerint 5 perc alatt lehet rendelni. Vasarnap este 6-kor rendeltem telefonon, hetfo delelott posta hozta. Szo szerint 5 perc alat megvolt az egesz. Nem kertek semmi hulye adatot. Anyam nevet, cipomeretemet, igazolast, stb. Nem tudom mi az oka, hogy nalunk nem vezetik be az itt DebitCard-nak nevezett kartyat. Ez egy sima dombornyomott VISA kartya. Semmi extra nincs benne. Az a lenyege, hogy ha van ilyen kartyad (gyakorlatilag mindenkinek ez van, ez egy "standard" bankkartya)akkor barmit tudsz vasarolni, eleg ha ennek a kartyanak az adataid megadod. Innen kezdve a szolgaltato/elado minden honapban levonja a szamladrol a szolgaltatas/termek arat. Ami a lenyeg: O mindenfelekeppen megkapja a penzet (akkor is ha nincs penz a szamladon, nem hitelkartya), a bank mindenfelekeppen kifizeti neki a penzt. Utana a bank fog teged mindenfele buntetokamattal, buntetessel megterhelni, ami nem is kis osszeg, es elso pillanatban ahogy a szamladra erkezik penz azt a bank egybol le is konyveli maganak. Igy mindenki vedve van, a szolgaltato minden esetben megkapja a penzet. Ha havi fizetes van, akkor a futamido vegeig nem tudod ezt a megbizast torolni sem a szamladrol. Szoval ez (is) jol ki van it talalva, es mukodik.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.06.09. 12:38:27

Na, ezt a kamatmentest én is bebuktam. 500e-et vettünk volna fel a BricoStore-ból (fürdőszoba felújítás, nem burzsuj dolgok), feleségemmel egy számlára jön a pénz, albérletet vagy más hitelt már nem fizetünk, szóval a rezsi és az életbiztosítás a kaja mellett csak ami levonódik azaz így elég hogy 2-3 hónap alatt kibekkeljük az összeget.

Nem testvérnél dolgozás, minden papír rendben, munkáltatóit nem, 3 havi gáz,villany,telefon számlát és bankszámla kivonatot kértek az igazolványok és a lakcímkártya mellé.

Kb. 2 órát vártunk (bevásárlással és sétálgatással töltve) majd indoklás nélküli elutasítás, pedig kettőnknek 3 diplománk van :))

Aztán otthagytuk a kocsit szépen középen, azóta sem jártunk ebben az áruházban (pedig a bank tehet a hitelről, asszem credigen, de nem biztos)

epilógus: azóta sincs kész a fürdőszoba, de a nappali a háló és a terasz készen van és megvettük a zuhanytálcát is...

UTakeMe 2009.06.09. 12:39:21

Jézusom. Le ne szedjétek már a körösztvizet a posztolóról. A poszt teljesen rendben volt. Most mi a baj a fizujával? Vagy azzal, hogy családi cégben dolgozik? Vagy azzal, hogy élni szeretett volna egy vonzónak tűnő ajánlattal? A történet első fele amúgy nem olyan meglepő. A csöves dolgo az, ami itt ultragáz.

Frucsasz 2009.06.09. 12:41:16

@bedlam: sajnos igen... ez engem is bosszant, de elképzelésem sincs, milyen megoldás van rá. Azt tudom, milyen lehetne egy másik világban, de ez nem egy másik világ. :( Balambérék pontosan tudják, hogy nekik áll a zászló, tudják ,mit hogy kell csinálni, és kapják hozzá a hátszelet is a olitikusoktól, ombudszmanóktól, de még a sajtótól is. Meg persze az emberjogi szervezetektől. Az, hogy ugyanezen szervezeteknek kéne megvédeniük a hajléktalanokat is, nem számít. :(

b[ALien] (törölt) 2009.06.09. 13:00:51

@Frucsasz: szerintem elég lenne, ha a politikusok inkább a munkájukkal foglalkoznának, a manók menjenek fűrészelni, és akkor talán felléphetnének ellenük a rendőrök.
Tudom hova lóg ám a kezem:)

neked ugatok 2009.06.09. 13:19:05

nem értem, melyik épeszű bank adna kölcsönt olyan embernek, akinek a fizetését a saját rokona igazolja? (ráadásul kerek 150000 Ft-ról? életszerűtlen)
mi is közvetítünk hitelt (budapest bank), ha rokon a munkaadó, akkor tavalyi apeh igazolás kell, a pecsétes munkáltatóit nem fogadják el
és a szoftverben be lehet állítani egy külön ablakban, hogy mennyire "szimpatikus" az ügyfél, 1-10es skálán, ha 10esre állítom, automatikusan el fogják utasítani. (vagy 1-est? a fasz se tudja, nem kötelező osztyálozni és sosem állítom be)

neked ugatok 2009.06.09. 13:28:53

@SLacc:
én 3 éve nem nézek tv-t, és nem azért, mert nem tehetem meg (költözés óta a földön van a tv, csak be kéne dugni)

bár a természetfilmek néha hiányoznak, de a reklámok kevésbé, meg a délutáni show-k

vape 2009.06.09. 13:45:23

@hegeduslaci:
Van Mo-on is debit card. Ezt hívják nálunk sima bankkártyának, amit a folyószámlád mellé igényelhetsz.
Azért mi sem vagyunk lemaradva bankügyileg Angliától.:)

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.09. 14:02:01

@licious: vannak még akik szeretik a házimunkát, és azok nem feltétlenül takarítónők és mosogatőnők, aki esetleg nem csak a seggüket vakarják míg üres tekintettel bámulják a maunyika sót szórakozásképpen, vagy ilyesmi

menjél csak ki a konyhába és kérdezd meg az anyukádat.

bedlam 2009.06.09. 14:21:32

@neked ugatok: nem kerek 150.000, hanem 152.845, csak nem akartam szarozni a számokkal. Hogyha veszel egy autót 5.562.124 forintért, nem azt mondod, hogy öt és fél millióért vetted? Na mindegy... Egyébként lehet, hogy megvan, hogy hol rontottam el. Amikor a nő a lakcímnél megkérdezte, hogy "tetőtér? ilyen van?" azt mondtam, hogy "nincs"... Van akinek leesik a poén, a néni biztos nem az a "van aki" volt... De ez max csak olaj lehetett a tűzre. :)

bedlam 2009.06.09. 14:27:07

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: Már megbocsáss, de nem mindenki biciklivel fejleszti az áramot, és pattintott kővel borotválkozik, azt sem értem, hogy a füstjeleid hogy kerültek be a blogba. Most az miért baj, hogy kihasználjuk a korunk vívmányait, kérdezem itt az INTERNETEN... OMFG

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.09. 14:28:29

@bedlam:
minden bacctatás nélkül feltehetek egy kérdést?

keresel amennyit. a párodnak nincs munkája. a törlesztőd annyi amennyi a kecóra.

és ezek után hitelre mosogatógép?

ha azt írod, hogy közöm hozzá semmi, úgy is jó, csak tényleg érdekel.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.09. 14:59:12

@bedlam: hát, ha akarod veheted.

bár ha az én seggem csak kivan a gatyából, mert likas, nem tolom le teljesen.

de nem vagyunk egyformák.

Grindy 2009.06.09. 15:18:33

Sziasztok!

Elolvastam a beszámolót és a kommenteket is.

A storyhoz csak annyit, hogy én is éltem a lehetőséggel és igaz 2 nap kellett hozzá, de megkaptam a hitelt és INGYEN! Semmit nem kell ráfizetnem. Csak olyanoktól kérnek biztosítás-kötést, akiknél van valami gixer. Nálam hála az égnek nem volt semmi gáz.
Az tény, hogy NAGYON szarul van megszervezve az egész, de ha pl. telefonon tájékozódsz és felkészülsz, akkor megéri. Szerintem?!

A kommentekre meg annyit;

Aki azt írta, hogy 150ezer ft-os fizetésre minek hitel, spórolj... annak szól: puszilom az anyukádat, mert biztos még otthon laksz, a szüleid eltartanak és még csak hírből sem ismered a szót: SZÁMLÁK!
Az albérlet, amiben lakom mindennel együtt kb 90ezer forint, én nem keresek 150ezer nettót és nem lakom a Rózsadombon.
Ugyanis, ha Csányi bácsi nem vesz a nevére és nincs annyi a pénzed, mint a szemét, akkor a vizet, a fűtést, a kaját és az áramot képzeld.. NEM ADJÁK INGYEN!!!
Spóroljál öcsém! Ezek szerint tényleg fogalmad sem lehet, hogy miért ilyen fontos emberek ezreinek, hogy részletekben fizesse ki azt, amit te akár kp-ban kifizetsz.
Az önálló élet sokba kerül, de erről a jelek szerint még nem hallottál.

Az ilyennek sok sikert az életben maradáshoz!

bedlam 2009.06.09. 15:29:29

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: látom, próbálsz fogást találni. Értem én, hogy haragszol, de nem értem, hogy a lyukas gatyádnak mi köze van a sztorihoz. Van ilyen, hogy szabó-varró(nő), az megcsinálja. A google csodákra képes...

Visszatérve még a történethez: direkt betelefonáltam a credigenhez, hogy miket kell vinnem, és ott azt mondták, hogy személyi, lakcímkártya, adókártya, MM-os munkáltatói, és ha 250.000 HUF alatt akarok hitelt, SEMMI MÁS. Ezért nem vittem magammal SEMMI MÁSt... Ezt is én sztam el...

Grindy 2009.06.09. 15:37:13

Bedlam!
Sajnos nem tudod kivédeni az IQ-fighter, beleszarok ügyinézőket, akik magasról lefossák, hogy te hogy b..szol rá ott a helyszínen. Nekem most kivételesen sikerült!:D

Ja azt el is felejtettem mondani, hogy amikor én álltam ott a sorban már 3.órája, a MM-ban dolgozó biztonsági őr pofátlanul beült az ügyintézőhöz! Szerinted él még??:D

ehhh 2009.06.09. 16:19:07

Egészen egyszerűen semmi köze nincs hozzá, hogy egy pénzintézet és egy magánszemély között milyen szerződés jön létre, és mi alapján. Nem az ő dolga. Nem ő állítja fel a szempontokat.
ez igaz is, de aztan ne kelljen a mi penzunkbol megmenteni ezeket a bankokat. meg ugy altalaban talan konnyebben adnanak hitelt a bankok, ha az emberek mind szepen visszafizetnek.
nyilvan senkinek semmi koze hozza, hoyg melyik vallalkozo hany misivel tamogatja X politikus golfklubjat, de megis zavaro tud lenni....

ehhh 2009.06.09. 16:20:21

elso beezdes idezes akart lenni, csak elkurodott...

SLacc 2009.06.09. 19:08:00

Szánalomhajhászok.

Miért hitel ilyenre?
De miért?
Miért?
És...
Miért?
Vagy pl.
Miért?

licious 2009.06.09. 19:36:50

@Grindy: végre egy normális hozzászólás! teljesen egyetértek veled!

licious 2009.06.09. 19:40:15

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: ne is haragudj, de valószínűleg én nagyobb lakást takarítok egyedül, mint amekkora a te szobád - amiről neked gondoskodnod kell.
Én marhára örülnék neki ha reggel 6kor nem mosogatással kéne kezdeni a napot, vagy akár este 11kor meló után. Mert tudod, ...mi dolgozunk. Sokat. Miért? hogy jobban éljünk.
Levonva a tanulságot az írásodból, aki nem szeret mosogatni az móniKA sót néz? szép gondolatmenet. :D

pinduri77 2009.06.09. 21:05:09

A Media Markt egy nagy rakás sz.r. Agyonfogdosott, megtördelt, hónapok óta kiállított egy darabos árukészletet nyújtanak szegényes választékban és drágán. Az eladóknak meg annyi eszük van, amennyi kicsüng...
Kedves Posztíró! Örülj, hogy nem ennek az elcseszett bagázsnak hagytad ott a pénzed, hidd el, van olyan hely, ahol színvonalat kapsz a pénzedért.

licious 2009.06.09. 21:10:36

@JohnSpartam: Először is: ha a klasszikus film után kaptad (vetted) a neved, akkor John Spartan. lol
De nem ez a lényeg, hanem az, hogy nem hiszem, hogy ezen kéne vitáznunk, Te magad mondtad ki a kulcsmondatot: "csinálja, aki akarja". Tehát, ha ebből indulunk ki, na meg abból, hogy ő csinálja, akkor ő akarja, szóval egy szava ne legyen, ha dolgozni kell. Engem nem érdekel, hogy naponta hány embert kell kiszolgálnia, a bolti eladók (Spar, Tesco, stb.) sem verik a nyálukat, hogy harmad annyi fizetésért, mint egy ilyen "banki ügyintéző", hány embert kellett ma kiszolgálniuk. 42? Ugyan már... És nekik nincs is választási lehetőségük, nincs szimpátia rubrika, áru van meg pénz. Szemellenzőm nincs, a négylábú meg az idősebb SpartaM...

licious 2009.06.09. 23:05:05

@JohnSpartam: Nem elemeztem a nickedet, csak gondoltam, köze van a filmhez. Ezek szerint mégsincs... Félreértettem a postoló-kommentelő dolgot, azért hittem hogy nekem szól, így bocsi, de én válaszoltam bedlam helyett. Tőle is bocsi.

Én úgy gondolom, hogy mindenki saját maga irányítja az életét, én sem kacsalábon forgó palotában születtem, mégis elértem valamit az életben, és remélem még el is fogok. Ez hozzáállás kérdése. Senkinek nem tartanak pisztolyt a fejéhez, hogy végezzen el egy munkát. Amikor pedig valaki akármennyiért is, de elvállal egy munkát, végezze el rendesen. Ez szerintem egy minimális elvárás. Azért értek egyet bedlammal, és azokkal akik az előzőekben neki adtak igazat, vagy megdöbbentek a dolgon, mert nem hiszem, hogy így kéne működnie ennek az egésznek. És most nem arról van szó hogy mosogatógépet, vagy mikrót vagy bármi mást akarna venni akárki, hanem a kiszolgálás módjáról, és a posztoló által leírt szituációról, ami ha igaz, elég megdöbbentő. Ugyanakkor hallottunk már ilyenről, ez csak megerősítés, hogy tényleg megtörténik.
És hogy lefaszozok valakit? Aki ilyen kommenteket ír, igen. Baj? De ha igen, akkor is ez van.
A szupermarketes példával pedig csak azt akartam szemléltetni, hogy másnak is kemény lehet az élet, mégsem küldenek haza, hogy már nem veheted meg a kiflit, mert nem fér bele zárásig, vagy mert még ő nem is evett ma, stb.

Grindy 2009.06.10. 09:39:32

Mint azt már említettem, én megkaptam a hitelt és a második napon (tegnap) végre hazavihettem a tv-met. Nevezhettek burzsujnak, mert gazdasági válság idején tv-t "veszek", de én úgy gondolom, hogy teljesen mindegy, hogy kinek mire van szüksége és mire vesz fel hitelt. Nem ez a story lényege!

A legnagyobb baj az, hogy a Media Markt-osok 4 nap után jöttek rá arra, hogy valamiféle rendszert kéne vinni a dologba, mert ha valakik, akkor nekik tudniuk kéne, h mire számíthatnak egyes akcióknál.

Ha valaki még szeretne élni a lehetőséggel, annak szívből javaslom a Stop Shop-ban található MM-t. Ott már vannak székek, igaz csak szombattól, de vannak még időpontok és ami talán az egyik legfontosabb, hogy az ügyintézők normális hangnemben beszélnek az emberrel - leszámítva a köcsögöket.
Ott bevezették azt, hogy az egyik hölgy az időpontosokkal foglalkozik, a másik a reggel 10től beeső, sorszámos "paciensekkel". Kultúrált, ésszerű és humánus.

Ja, és az a zsúrpubi, aki nem érti, hogy miért vesznek meg az emberek ezért az akcióért, annak üzenem, h ne álljon sorba, ne kérjen időpontot, ne csináljon semmit.. várja meg míg javíthatatlan lesz a mosógépe, vagy bármilye, ami tényleg szükséges az életben maradáshoz - mert ugye a tv és a mosogatógép már luxus cikk - és spórolt pénze nem lévén vegye meg 37%-os THM-re és azt fizesse vissza.

Én az ezen megspórolt pénzemen inkább lemegyek a Balatonra campingezni a barátaimmal. Vagy már ez is luxus ilyen nehéz időkben???

Mylady 2009.06.10. 09:54:50

@JohnSpartam: "a multinacionális bankok magyarországi vezetői - hiába a külföldi know-how (avagy nó-hó), nem ragad rájuk az ész, addig amíg "kintről" nem szólnak rájuk, nem foglalkoznak a bedőlési aránnyal. Kintről pedig addig nem szólnak, amíg az adott országban/régióban piacszerző pozícióban van a bank."

Óriási tévedésben vagy.
Mindegyik bankban nagyon komoly kockázatkezelés folyik. Olyan dolgokat vizsgálnak 1-1 hitel elbírálása során, amiket el sem tudsz képzelni. És egyre komolyabban kell venni mindent.
Hallottál már olyan fogalmakról, hogy Bázel II vagy hogy COREP?
Gyakorlatilag még az ügyfél lábmérete és szeme színe szerint is vizsgálni kell a hitelportfolióra gyakorolt hatást.

A külföldi tulajdonosról meg annyit: nálunk pl mindent, ismétlem MINDENT figyelnek és kézben tartanak. Jelentősebb szabályzatok (pl kockázatvállalási) kiadásához kell a tulajdonos jóváhagyása, jelentősebb ügyletek elbírálása náluk történik. Van ide kihelyezett emberük, aki benne van a folyamatokban. Rettentő részletes beszámolókat kell küldeni nekik minden hónapban, a belső ellenőrzésük rendszeresen helyszíni ellenőrzéseket tart. Az összes folyamatot, informatikai rendszert át kellett alakítani az ő szájuk íze szerint.
Én emlékszem azokra az időkre, amikor szombatonként bejártunk a dossziékat átrendezgetni, hogy a külföldi tulajdonos kedve szerinti sorrendben legyek a papírok lefűzve...

És mindezt úgy, hogy gyakorlatilag beleférünk a kerekítési különbözet kategóriába a bankcsoport beszámolójában..

Grindy 2009.06.10. 10:24:05

@Mylady: Ez ám a részletes felvilágosítás!!
Reméljük mindenki megértette, akinek téveszméi voltak?! :)

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.06.10. 10:45:36

ki az az IDIÓTA, akinek van havi nettó 150-e és egy szaros mosogatógépet hitelre vesz meg?? normális??

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.06.10. 10:53:28

@hegeduslaci:
Üdv.Mindenkinek
Nagyra vayg az Angoloddal. Ha én / M.o./rendelek egy pizzát 20 percen belul itt van és nem DHL

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.06.10. 10:58:08

@Grindy: BaSSZUS! A 88ezer forintos gépet 138,000Ft ért vette volna meg, ha megadják neki a hitelt.
Józan az ilyen? Rakja félre a reszleteket és vegye meg, hamár annyira kell a mosogató gép, egyösszegben. Csak az ilyen fél, hogy lecsuszik az akcios sajtrol.

bedlam 2009.06.10. 11:50:07

Szeretnék leszögezni valamit: a történetet nem azért tet(et)tem közzé, hogy bármilyen vitát szítsak, vagy anyázásokat indítsak útnak, kizárólag tájékoztatni szerettem volna az embereket, hogy ha hasonló akcióra szánnák el magugat, tudják, mire számítsanak.
Szomorúan látom, hogy ilyen országban élünk, ahol csak az ökölrázás megy (tisztelet a kivételnek). Annak, aki nem érti, hogy miért nem tudom egyben kiköhögni az összeget, azt üzenem, hogy azért, mert nem FÖLÖSLEGES 150-em van, és mert a párommal a saját lábunkon élünk, minden költségünket magunk fizetjük. Bárkinek szívesen elmegyek a lakás/házavatójára, aki a tisztességesen megkeresett pénzéből, szülői/banki/egyéb segítség nélkül kp-re meg tud venni egy lakást/házat, és azt be is tudja rendezni úgy, hogy semmit nem visz magával anyutól-aputól... És hogy olyan sok lenne az a 150? Hát, aki tényleg így gondolja, annak kívánom, hogy soha ne keressen többet, és egyszer legyen egy saját háztartása, amit másodmagával kell fenntartania. Xardobálás helyett ezek az emberek inkább hálát adnának azért, hogy eltartják őket, és nem az olyanokat @#!tatnák, akiknek ez nem adatott meg.
Az, hogy mit akartam venni/hitelezni, egyáltalán nem lényeges, ha mosógépet írtam volna, akkor a sok jóindulatú
"ember" a patakot ajánlotta volna végtelen jóindulattal.
A cucc árának összespórolása jó ötlet: nem gondoltatok rá, hogy épp azért akarom hitelre venni, mert nem tudom értelmes időn belül összespórolni az árát? Vagy maradjak a vállalható havi összegnél? 30 hónap alatt összespórolom, és akkor valószínűleg még ugyanannyiba fog kerülni...
Nem minősítek senkit, csak azt szeretném, ha néhányan gondolkodnának, és nem a saját szociális helyzetükből indulnának ki, hanem megértenék, hogy nem mindenki egyforma.

Mylady 2009.06.10. 11:54:03

@Grindy: óóóó...nem igazán értem ám, hogy mi a problémád a hozzászólásommal...
de talán nem is kell értenem...

Grindy 2009.06.10. 11:58:02

@Mylady: Nem problémám van vele! Egyetértettem vele!

Grindy 2009.06.10. 12:02:49

@horex: Nem érted, hogy ha megkapja a 0%-os hitelt, akkor ugyanannyit fizet vissza? Ezért tülekednek érte!

Bedlam! Egyetértek!

Mylady 2009.06.10. 12:57:59

@Grindy: jaaaa... akkor én kérek elnézést :)

kadaj01 2009.06.10. 13:35:15

Kamu ez a post! Egyik fél 150 netto fizú, a másik 100 körül és mégis ingyen hitel rajongó? Persze persze...! ;))

pollipudlipötty 2009.06.10. 16:46:29

a post photoshop...
másdoállásban én is áruhitelezek (Credigen/Cetelem)
mindkettőnél meg tudod jelölni a rendszerben a hitelkérelmet, és egyből elvágják...
Credigennél a telefont is komolyan veszik, nem lehet titkosítot szám pl...
azt meg baromira kétlem, hogy a hitelügyintéző leboltolt volna a lakatos bartolomeoval...
A bank nyilvántartja a problémás hiteleket, ha egy ügyintézőnek sok ilyen szerződése van (gyk.: úgy viszi fel az igénylást, hogy egy láthatóan hitelképtelen üf. megkapja a hitelt), akkor első körben szigorítjék az általa beküldött kérelmek bírálatát, második körben meg kirúgják.
Volt szerencsém részt venni jópár 0% thm-es akción, és nem sokkal különbek az emberek a Penny marketben trapistáért bunyozó parasztoktól, sőt.

Kismacska (BELLA) 2009.06.10. 17:11:42

@Fairy Girl: szerintem az se normális, aki visszafogja magát, ha TÉNYLEG 0%-os hitelt kap, mondjuk ne 30 hóra, de mondjuk 12-re.

Basszus, gondoljatok bele. Ha félrerakjátok a pénzt se jártok jobban. Hiszen ez olyan, mintha megkapnátok, használhatnátok, és úgy raknátok félre.

Én mindenesetre tuti nem várnék, ha most megkaphatnám, és egy év alatt, ha VALÓBAN 0%, KEVESEBBET fizetnék vissza, mint az áru (ugyi minimum 6-8-10% infláció)! Közben meg használom! Komolyan, tuti benne lennék ilyenben, amennyiben tényleg korrekt.

Ciki ez a rejtett költség!

HandG 2009.06.10. 17:48:59

Mert ezért mondja az MM egyes szám első személyben a reklámban, hogy "mert hülye azért NEM ÉN VAGYOK!":)
Azok megtalálnak engem!:) (ezt csak hozzá lehet gondolni)

Bocsánat!
Nem téged akartalak sértegetni!
Csak eszembe jutott..:)

chris-v 2009.06.10. 22:49:32

Nem olvasgattam el a hozzászólásokat, úgy hogy ha már volt róla szó akkor bocsánat!
Én is egy multinál dolgozok és szoktunk hitelt is csinálni!
Van egy kis négyzet a hitelügyintézés közben ahova be lehet rakni egy pipát, aminek ez (vagy hasonló mert nem sűrün használom) a szövege:
"Nem ajánlom a hitelt!"

Magyarul ha gyanus az emberke (pl mint amit a postoló is írt) csak egy kattintás és már el is van utasítva!

Ennyi!

Alikam 2009.06.11. 11:21:02

Felejtsétek már el a Media Markt-ot, legyetek olyan szívesek. Nem igaz, hogy olyan helyen kell vásárolni, amelyik úgy reklámozza magát, hogy hülye vagy, ha nem vásárolsz náluk.

Minek jártok oda? Drága! És szar!

Indijoe 2009.06.13. 10:49:13

Van egy kis négyzet a hitelügyintézés közben ahova be lehet rakni egy pipát, aminek ez (vagy hasonló mert nem sűrün használom) a szövege:
"Nem ajánlom a hitelt!"

Ahol pedig nincs ilyen lehetőség, elég egy felkiáltójelet vagy csillagot rakni a név után. Ekkor felhívnak, és az értelmesebbje megkérdezi, hogy probléma van-e az ügyféllel. Ha nem kérdezi, gáz van, mert az ügyfél ilyenkor ott van melletted, és előtte nem mondhatod, hogy nem igazán ajánlod a hitelt.

kispesti 2009.08.10. 14:03:25

hitelre,és részletre nem lehet b....i!

Jimbó 2013.01.12. 07:37:53

@vape: Gondolod hogy ha a manipulosok nem lennének, vagy esetleg rendesen fizetnének és csak a csődbejutottak nem, akkor gondolod hogy a bankok lejjebb vinnék a kamatokat valaha is?

Jimbó 2013.01.12. 07:55:58

@szily: Tisztán látszik hogy miért ilyen nehéz az életed. Nem azzal törődsz, hogy neked miért nem sikerült, hanem hogy másnak miért igen. Ha ilyen jó megfigyelő vagy(most én is előítélettel élek) és inteligens is ahogy látom, akkor miért nem a saját idődet szervezed, ahelyett hogy fúrod azokat, akiket nem ismersz, csak van róla egy rajzod? Különben meg mi ez a Lakatos álnév? És csodálkozol hogy az ügyintéző a neveddel volt elfoglalva? Ő is ebből vont le következtetést. S neked is van erről egy véleményed. Amúgy szrtem egy önelégült szarházi vagy, ahhoz képest, hogy csoda hogy még élsz, amilyen nehezen veszed az ilyen apró akadályokat.
süti beállítások módosítása