Az utóbbi napokban a Hajléktalanok nevére vesznek drága elektronikát a Media Marktban és a Drága a Credigen-Media Markt 0 %-os hitele című posztokban foglalkoztunk az elektronikai áruház és a bank remek akciójával, ami 30 hónapos lejáratú, 0 százalék THM-mel, 0 százalék önerővel és 0 százalék kezelési költséggel kecsegtető hitelt igér. Már korábban kiderült, hogy maga a hirdetés is - hogy is mondjam - laza viszonyt ápol a valósággal, egy rakás ügyfélre ugyanis "hitelfedezeti biztosítás" címén csak rákényszerítenek pár tízezer forintnyi költséget. Jamon alant olvasható sztorijából kiderül, hogy az akció azért is sült el ilyen botrányosan, mert a rossz szervezés miatt a vevőket órákon át várakoztatták, a hitelbírálat szempontjai pedig átláthatatlanok voltak.
Úgy érzem elég viccesen jártam ma (és még sokan mások) a Mediamarktban, amikor is engedve a hedonizmus csábításának, úgy gondoltam, itt az ideje, hogy meglegyen első LCD TV-m (Nem high end, nem 120 centis, még csak nem is negyed milliós, hanem jóval olcsóbb darabot néztem ki). Erre a 30 havi, 0 százalékos akciós ajánlatuk adott okot. Kis számolgatás, infláció és társai, simán megéri. Vágjunk bele. Elmentem szerdán, és fél óra nézelődés árán sikerült kinéznem a kívánt darabot. Ekkor megtudtam, hogy hitelem ügyintézésére vasárnap délután fog sor kerülni. Ezen már ekkor elgondolkoztam, hogy vasárnap délután ugyan mit fognak a munkáltatómnál leellenőrizni abból, ami a munkáltatói igazolásomon szerepel. Sebaj, talán csak sikerül.
A TV amit kinéztem, egyáltalán nem csúcs modell, az ára pedig egészen pontosan három havi nettóm (így kéri a bank) átlagának a 60%-át tette ki. Magyarul zsebből meg tudnám venni, de minek, hogyha a 30 hónap alatt csak nyerek az infláción… Megérkezetem vasárnap délután az üzlethez, a nekem megszabott időpontban. A hitelügyintézésnél brutális sor és segítőkész ügyfélszolgálatosok fogadtak (velük nem volt bajom). Odakerültem a sor elejére, mint időpontos. Amíg az én esetem rögzítésre került amit a pult mögüli beszélgetésekből hallottam, az egy pozitív, és 4 elutasított hitelbírálat volt. A sorban pedig azok ültek, akiknek bár nem jutott időpont, de reménykedtek. Én 3 óra utánra voltam előjegyezve, a hölgyek szerint volt olyan, aki valószínűleg reggel 10 óta ott várt. Rendkívül jól szervezett akció ez, már ekkor látszott. (Gondolom a bankban az áruházzal közösen valaki olyan találta ki, aki soha nem állt még sorban, nem ismeri a magyar vásárlói szokásokat, és szarik a kihelyezett munkaerőre. Szerencsétlenekre volt aki rá akarta borítani az asztalt, mert miért nem kap hitelt… azért ez sem járja…) De vissza a fő csapásra. Elküldik a hiteligénylő papíromat, rögzítik az adataimat, ahol is mindenképp meg kellett adnom lakás telefonszámot. Hahó? Azt meg miért? Előfizetéses mobiljaim vannak, az nem jó? Vagy keressek összeesküvést a T-Home és a bankok között? Mert ezek szerint, ha tanyán élek, már nem kaphatok hitelt… No mindegy, ezt az akadály még átugrottam… Jön a következő döbbenet. Lelassult a hitelbírálat, vagy este felhívnak, vagy menjek be másnap érdeklődni. – Jövök egy pizzával a kísérőmnek, aki kocsival jött, miután szerdán még azt mondták, hitel bírálat 30 perc (vagy hogy egy hitelkártyás reklámból szabadon idézzek, gépjármű felesleges riasztása – egy tank benzin).
Eljő az este, és fél szememet a mobilra tapasztva várom, talán mehetek a TV-ért… és csörög… és nem vagyok hitelképes… pufferelés, memória, Mi van? Kérdezem, ez hogy lehet? „Harmadik félnek információt nem adnak ki” hangzik a válasz. Vásárló létemre lettem harmadik fél? Vagy az ügyintéző nem tudhatja, mi folyik a saját cégénél? Itt már éreztem, születőben van életem első írása a Homár részére. Bár már eleve a lebonyolítás rendje miatt megérte volna írni.
Így aztán maradtak a hangok, és a gondolatok…
1.) Ha kiírnak egy ilyen akciót, miért nem számolnak a rohammal?
2.) Ha időpontozunk, miért nem kapnak a várók is időpontot, és legfeljebb nem vesznek fel újabb időpontokat vasárnap este után? – megjegyzem, ez még szerdán így ment. Nem állhattam be a 0 hosszúságú sorba, mert nem akkora szólt az időpontom…
3.) Vajon ki és mi alapján részesülhetett ennek az akciónak és tébolyító hedonizmusnak az örömében, ha egy olyan ember nem, aki a megvásárolni kívánt termék árának másfélszeresét viszi haza havonta nem? (az ügyintézés során ezt viccesen el is sütöttem, és a hölgy egyet is értett vele, ő se tudja, ki kaphatna, ha engem is visszautasítanak…)
Ennyi az én kis történetem. Igazából még dühös sem vagyok miatta. Jobban zavar, hogy át nem gondolt, és később a hitelbírálat által arctalanul visszavont akcióval ennyi embernek ennyi kellemetlenséget okoztak (várakozás, az ügyintézők részére az embertelen munka körülmények). Hedonizmusommal pedig várok pár hetet. Majd a nyári szabi után.
Üdvözlettel:
Jamon
tyejtyerj 2009.06.16. 00:52:55
gaborm · http://gaborm.blog.hu 2009.06.16. 01:06:37
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.06.16. 01:12:15
bemegyek fizetek vele
egy ilyen tv nem nagy etvasz
aztan a tobbi a bank meg az en dolgom
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.06.16. 01:14:18
kerdes ki fizeti?
vagy mar az arra rateszik
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.06.16. 01:18:05
i hate the police (törölt) 2009.06.16. 01:21:01
Mr. O'Donaghue · http://watchdog.blog.hu 2009.06.16. 01:44:18
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.06.16. 01:52:08
hat egy elvileg 0 szazaleknal minden brutalisabb
az enyem talan 3, 65
Megdobbent 2009.06.16. 02:16:23
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.06.16. 03:46:04
az inflacio merteket meg Petsching Zita se tudja megmondani 10 honapra elore
a tv meg 10 honap mulva lehet fele annyiba kerul
amugy en nem vagyok hitelellenes
nem mukodnenek a dolgok ha mindenki akkor vasarolna ha kp-je van
lsd az orszagot
total eladosodott
Mylady 2009.06.16. 05:42:47
mondok egy példát: úgy hozta az élet, hogy a héten ki kell fizetnem valamire (nem lényeg mire) 330ezret
erre a következő lehetőségeim vannak:
1. kifizetem kp
2. felveszek rá 1 vagy 2éves áruhitelt, nagyonmagas thm-mel
3. kifizetem a folyószámlahitelkeretemből, kamat kb 15%
4. kifizetem 3 hónap alatt, 3 egyenlő részletben kamat nélkül (3x110ezer)
vagyok olyan szerencsés helyzetben, hogy ki tudom fizetni kp
ennek ellenére a 4. verzió adta lehetőséggel fogok élni
Ti melyiket választanátok?
Mylady 2009.06.16. 05:45:57
csak itt rövid a futamidő és nincs bank bevonva, hanem a cég ad rá lehetőséget
deputy sheriff 2009.06.16. 05:58:27
Ja, csak a credit kartyan van par szazalekos evi koltseg is /annual fee/ is, tehat tobbet fizetsz hosszabb tavon.
Itt az lett volna a lenyeg, hogy 0% a kamat.
Mondjuk ez eleg viccesen hangzik, foleg Magyarisztanbol...0% kamat...co-co-co.
Egyertelmu atqras szaga van.
sonance · http://www.sonance.hu 2009.06.16. 06:23:36
BékiPeti · http://kiberloves.blogspot.com 2009.06.16. 06:42:58
É2I 2009.06.16. 07:19:34
Ráadásul felkészületlenek.
A sün jár.
Dr.Traktor 2009.06.16. 07:20:52
Lehet ostoba vagyok, de ha nem para az ára és ki tudod fizetni egy az egyben akkor minek szöszölni ezzel a sok marhasággal amit a mester is leírt a posztban?
Van 330ezrem az itemre. Odamegyek, megveszem, örülök. történet vége.
De nem... inkább "spórolok" meg ügyeskedek. ^^
Nem mindig éri meg.
Mylady 2009.06.16. 07:35:05
és nem mellesleg jobb érzés a 3x110 mint az 1x330
ez egyébként csak egy példa volt, ha ugyanezt mondjuk 1 vagy 2 évre osztod el (mint futamidő) már érthetőbb, nem?
szerintem ez nem ügyeskedés, sokkal inkább tudatosság
olyan, mint hogy a csekkeket sem fizetem be egyből, hanem csak a fizetési határidőre utalom át
vagy ha a beszállítóval 40 napos fizetési határidőben állapodok meg (figyelem! az is hitel!), akkor a 40. napra fizetek és nem hamarabb
EnZsolt 2009.06.16. 08:09:26
Ha valamit meg tudok venni, van rá igényem, és nem ver a földhöz ez a kiadás, akkor megveszem és élvezem a dolgot és nem szopatom magam mindenféle hitellel.
Későn kérdezem meg, hogy lehet-e a postolót?
EnZsolt 2009.06.16. 08:15:34
Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.06.16. 08:23:57
Másrészt a hitel abba a hibás tudatba ringat, hogy "megvetted" a cuccot és még pénzed is van, ez pedig további fogyasztásra ösztönöz, így végül könnyen túlköltöd magad.
Nem vagyok amúgy hitelellenes, nekünk is vannak hiteleink (lakás, kocsi), de alapvetően mindent igyekszem kp megvenni.
malkolmcole 2009.06.16. 08:47:12
Nem az MM csinálta a 0% hitelt, hanem a Credigen bank.
Nem a MM váratott meg, hanem a Credigen bank.
Nem az MM nem adott széket, hanem a Credigen.
Ha jobban visszaemlékszel, valószínüleg a hiteligényléshez szükséges papírt az eladó fél perc alatt kiállította, és nem ott kellett várnod, hanem a hitelnél.
Az egész 0% hitel és az MM kapcsolata annyi, hogy mivel nem nagy mostanában a forgalom, összeálltak a Credigennel, hogy adjon Nektek 0% hitelt, úgy, hogy a kamatot természetesen az MM fizeti! Így az MM-nek van forgalma, Credigennek hitele, Nektek meg cuccotok olcsóbban, mintha 30% kamatra vennéd.
Azért azt szeretném még elmesélni, hogy 15-én a hitelakció után jöttek tucatszám emberek, hogy még vásárolnának hitelre. Amikor közölték velük, hogy már nincs 0% hitel, hanem csak a 30% van, semmi gond mondták, és kérték 30%-ra.
De lehetne mesélni a az EW-ről, aki 24 hónapot ígér, de csak "bizonyos" termékekre, nem pedig mindenre!
Örülnétek, hogy van hol vásárolni, főleg, hogy nincs pénzed, csak hitelre.
Malachi 2009.06.16. 08:47:32
Nem is igazán értem, mit keres a sztori itt a Homáron.
Az a furcsa, hogy sorban álltak a hitelre várók? Példátlan. Esetleg az, hogy elutasították a kérelmet? Skandallum!
Az egyik kérdésre válaszolva, ilyen esetben a bank alapból nem közli az ügyintézővel az elutasítás okát. Hogy miért, azt majd egy okosabb elmondja, de ez mindig is így volt.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.06.16. 08:48:19
Persze, mint neve is mutatja, mert ugyebár a harmadik fél csak a harmadik félidőben játszhat. Iletve addig is, azzal, amivel egyidősök...
phaidros 2009.06.16. 08:49:43
A 0 THM-es akciók azt jelentik, hogy a Médiamarkt ad mondjuk 15% engedményt a hiteleseknek (azaz a banknak kifizeti a kamatot). A nem hitelre vásárlók meg a teljes árat fizetik, ez esetben bizony ők a hülyék.
A MM-nak azért éri meg, mert megugrik a forgalom.
malkolmcole 2009.06.16. 08:50:28
phaidros 2009.06.16. 08:51:02
Pokember - a seggemből, mint minden rendes Póknak 2009.06.16. 08:52:34
Egyébként nyilván az a trükkje, hogy a 3-dik hónapban fel kell hívni a bankot, hogy szeretném kifizetni a cuccot, és küldenek egy csekket. Én paráztam is, hogy majd elfelejtem, de még küldtek is egy figyelmeztető levelet! Szerintem korrekt bank - ki is vonulnak Magyarországról hamarosan...
Ez a 4 havi 0%-os akció volt, persze ezt azok engedhetik meg maguknak, akiknek amúgy is van mit a tejbe. De ettől még teljesen korrekt, és miért ne így fizessem ki, ha lehet?
iga 2009.06.16. 08:52:52
1, tőlünk megkérdezték, hogy szeretnénk-e "hitelfedezeti biztosítás"-t, mondtuk, hogy nem, senki nem kényszerített senkire semmit
2, aki előre kért időpontot, annak 1 percet sem kellett várnia, aki meg nem jegyeztette elő magát, kapott sorszámot. 1 ember 20 perc, tehát ki lehetett számolni, hogy kb mikor kerül sorra. nem volt muszáj ott dekkolni órákat.
3, dolgoztam bankban hitelezési területen, és ez ilyen. vannak feltételek, amiknek meg kell felelni.
Azt, hogy a mai világban miért szükséges vonalas telefon, na ezt szerintem senki sem érti.
Egyébként minden tiszteletem a hitelügyintézőké, akik rendkívül kedvesek, segítőkészek és aranyosak voltak!
Manyizga (törölt) 2009.06.16. 08:56:16
Bejjja 2009.06.16. 08:56:17
Mit toszhatott el a Mediamarkt?
malkolmcole 2009.06.16. 08:57:07
Akinek az MM nem tetszik, az menjen a Saturnba!
:-DDDDD
uns97 2009.06.16. 08:57:46
az eszeert kar tisztelni. Ha belevesszuk az elcseszett idot, a pofaraeses utohatasait /lasd ez a cikk, kozte/ az egeszre elcseszett eroforrasokat (haver, benzin, stb), no meg majd kesobb a bank es egyeb cegektol jovo extrem ajanlatok lekezelesere forditott energiat akkor BOVEN veszteseges buli lett volna ez. Fel nem fogom ha valaki a "netto fizetesenek 60%-abol" tud TV-t venni, akkor mit szarakodik hitellel a mai vilagban. Persze a kamatok meg minden, de hat ugye a kamatokat ha megkarcoljuk, s melletesszuk a VALOS inflaciot, akkor a kamatok altal termelt penz osszege kozel zerussa zsugorodik. /ja, persze kozben allambacsit azert a kamat 20%-val gazdagitod/ Nem keves megtakaritast kezelek, kozte a magamet, de ma Mo-on aki takarekoskodik es kamatra es egyebekre jatszik, s itt is adozik az jol rab@szik. Ma az a meno, akinek semmije sincs csak hitele, azokat mentik ha baj van, akkor kar itt a frazispuffogtatas hogy "milyen okos, mert a kamatok" blabla...
Manyizga (törölt) 2009.06.16. 08:59:23
Siendor 2009.06.16. 09:07:19
A jelen-jövőérték számításba nem belemenve, ha ez idő alatt a teljes hitelre fizetett összeg ennél kevesebb, akkor jól jársz. (Ld. hitelbiztosítási díj, amire ugye azt hazudják hogy nincs)
Egyébként az inflációs izé igaz a lakásokra is. Most 40 000 törlesztő 100 000 fizuból igen sok (40%). De 10 év múlva amikor már 200 000-et kell(ene) keresned, a 40 000 akkor is marad, csak épp már csak 20% lesz.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.06.16. 09:08:15
birkák
Pécsi bölcsész 2009.06.16. 09:09:54
a médiamarkt egy drága szar.
megvetted 300.000-ért a 200.000Ft-os TV-t
0%-os kamattal. gratulálok.
biztos közgazdász lehetsz...
eweres 2009.06.16. 09:11:39
ha magasabb, jobban jársz, a hitelbe érdemes bele menni.
ennyi
Layosh 2009.06.16. 09:20:02
Mindegy, után már együtt örültünk, én inkább a TV-nek :)
Amúgy voltam és is szombaton a Media Markt-ba nézelődni. Nem meglepő módon az intereten található TV áraknál jóval magasabbakat láttam. Tehát nem biztos, hogy megéri az a 0%-os hitel. Egy TV ára 1 év múlva már csak a fele az eredetinek.
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.06.16. 09:21:11
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.06.16. 09:22:36
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.06.16. 09:25:30
Rhenus 2009.06.16. 09:25:32
Br (törölt) 2009.06.16. 09:26:08
Mylady 2009.06.16. 09:28:47
nem egybe fizetem ki, így 3 hónap alatt, 3x110ezer (=330ezer)
aki egybe fizeti ki, annak is 330ezer
nincs plusz költségem, tehát ingyen van
Mylady 2009.06.16. 09:29:51
miss mazo 2009.06.16. 09:30:25
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.06.16. 09:30:35
MySQL 2009.06.16. 09:37:38
Haspook 2009.06.16. 09:37:57
"megvetted 300.000-ért a 200.000Ft-os TV-t
0%-os kamattal."
Ilyenkor oda kell menni az eladóhoz, hogy akkor megvenném kp x Ft-tal olcsóbban.
Ő hátramegy, beszél a főnökkel és deal.
Vidéken ez működött az Euronicsban.
hmmulder 2009.06.16. 09:38:06
Jah és persze havonta 150 Ft.
Na bumm... most tömegesen mentek az emberek...
kanga1 2009.06.16. 09:39:46
nekem speciel jó tapasztalatom van a Credigen bank o%THM-s akciójával. Karácsony előtt vettünk egy laptopot a Saturnban erre hitelre, igaz 10 hónap alatt kell kifizetni. Minden simán ment. Vittük a papírokat, amiket kértek, kb 20 perc alatt kész voltunk, megkaptuk a hitelt, bár nekem voltak fenntartásaim a 0% -kal kapcsolatban, tényleg így van. (Ha csekken fizettem volna, nem csoportos beszedéssel, akkor lett volna némi költség)
Sajnálom, hogy te nem így jártál.
Dr_utcai_arcos 2009.06.16. 09:39:49
bébarabás 2009.06.16. 09:43:15
kanga1 2009.06.16. 09:44:09
Amikor kinéztük a laptopot, haza jöttünk,(mivel ugyanez fogant meg az én fejemben is, biztos beleadták a kamatot az árába) megnéztem típuszám szerint a neten, a legolcsóbb helyen is 8 ezer ft-tal került többe. Ennyit erről.
GhostBusters 2009.06.16. 09:45:06
Ez a hitelakció sem ingyenes volt ám... Bementem megnézni én is, hogy érdemes-e megvenni azt, amit szeretnék, és minden, értsd: MINDEN legalább 20, de inkább 30 százalékkal volt drágább az MM-ben, mint az olcsóbb helyeken, de nem a gagyi webshop-okra gondolok!
És jobbára olyan elektronikai termékek fogytak, amik 30 hónap múlva már semmit sem érnek majd...
Haspook 2009.06.16. 09:49:22
Aztán nem hitelképes mert látják, hogy de igen az. :) Ezért visszautasítják. De az emberek 90% azért csak megveszi mert már beleélte magát, hogy lesz egy fasza izéje.
scooby79 2009.06.16. 09:49:44
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.06.16. 09:52:30
Kész szerencse, hogy bementél megnézni. Miket szerettél volna venni? Amúgy az fontos, hogy nem a gagyi webshop-okra gondolsz. Van statisztikád, hogy milyen termékek fogytak az akció keretében?
Br (törölt) 2009.06.16. 09:52:56
Dr_utcai_arcos 2009.06.16. 09:54:11
(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.06.16. 09:55:13
miss mazo 2009.06.16. 09:55:27
most lehet anyázni, hogy ha nincs pénzem, ne vegyek semmit hitelre.
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.06.16. 09:57:41
guszti 2009.06.16. 10:00:11
Értem én hogy nekik is meg kell élni valamiből, de nem kéne tanulni a krachból, amit pont a felelőtlen, kamuzós, átbaszós hitelkonstrukciókkal értek el?
Kedves PSZÁF, nem kéne ezt a Credigen-brigádot úgy megrángatni ezért az akcióért mint szódás a lovát?
GhostBusters 2009.06.16. 10:01:18
Abból lehet, hogy volt olcsóbb...
Megbántani nem akarok senkit egyébként. Én is tévedhetek...
Egyébként csak az árukban nem túldimenzionált márkákat néztem.
vaczakka 2009.06.16. 10:02:36
valami rendesen sántít a sztoriban!
Először is azt írod, hogy egy negyedmilliós (250 000) darabnál jóval olcsóbbat néztél ki.
Aztán mégiscsak fél órát válogatsz, melyik legyen.
A vásárolni kívánt termék a 3 havi nettó fizetésed 60%-át teszi ki.
Most akkor hogy jön össze ez a három állítás?
A jelentősen olcsóbb alat mondjuk értsünk 150 000 HUF-ot, ez esetben a nettód 83340 havonta (vagy pedig adócsaló vagy, melyiket választod?), de azért kell már otthonra egy LCD TV, hitelre a gazdasági válság közepén.
Azért valljuk be, nem kis ökörségre vall 83340 forintos fizuból hitelre (még a 0%-os is) LCD TV-t venni gazdasági válság közepén. És mondd csak, miből ész???
GhostBusters 2009.06.16. 10:06:51
Csak arra vigyázzunk itt Magyarisztánban, a válság és a gazdasági visszaesés kellős közepén, hogy azért ne vegyünk meg semmit, mert a szomszédnak vagy a sógornak is van, és nekünk nincs rá feltétlen szükségünk...
Ezért nem vettem én semmit.
20-30 %-kal drágábban.
wtchp 2009.06.16. 10:08:28
Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.06.16. 10:21:42
Az ilyen helyeken amúgy pofára is megy a dolog, legalább is minden valószínűség szerint. Még pár éve, amikor a konyhánkat csináltuk, próbáltunk hitellel könnyíteni a hirtelen sok kiadáson. A párom kiváló adós, ráadásul már akkor is bőven átlag feletti nettó jövedelme volt. Az üzletkötőnek érezhetően nem voltunk szimpatikusak, végül a hitelt nem is kaptuk meg. Mindegy, leszartuk, elmentünk másik áruházba, megvettük kp amit akartunk. De azóta is fúrja az oldalamat, mi lehetett az ok, amiért azt a hitelt nem ítélték oda (valami borzasztó nagy, havi 1-2 tízezer forint volt max), mert persze banki titok, hogy mi az elutasítás alapja.
dicsakbuksi 2009.06.16. 10:21:43
egy mellberúgást megért volna. ha fáj, menjen orvoshoz.
Bejjja 2009.06.16. 10:23:25
artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2009.06.16. 10:30:27
@hagyma: a hitelkártya, mert ez a magyar neve, egy kicsit másabb, mint a hitel. A hitelkártya összegét nem 30 hónap alatt kell visszafizetned, hanem 30-40 nap alatt. Milyen kártyád van? Kábé arra jó, hogy ha hó végén nincsen pénzed, akkor "előre" tudsz vele vásárolni és majd visszapakolod amikor pénzt kapsz. Persze a bankok nem hülyék, ezért nagyobb összegű keretet adnak, mint a fizetésed, így az emberek 90%-a beleesik abba, hogy többel fog tartozni, mint a teljes fizetése és innentől kezdve beindul az adósságspirál.
dicsakbuksi 2009.06.16. 10:34:23
Amerikában lassan a hamburgert is hitelre veszik.
nem a bedőlt embereket kell hibáztatni, hanem a köcsög bankokat és a PÁPÁPÁPÁPÁPÁPÁ reklámokat!
ikke i drift 2009.06.16. 10:35:31
Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.06.16. 10:36:50
Muabdib 2009.06.16. 10:37:07
Egész nyugat-Európában lement már ez az akció. Én egy 95.000 Ft fényképezőt vettem, amit 2 nappal később 75.000 Ft-ért láttam az Auchanban. Igaz ott nem volt rajta ingyen hitel.
dicsakbuksi 2009.06.16. 10:38:47
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.06.16. 10:39:21
ikke i drift 2009.06.16. 10:41:33
Dr_utcai_arcos 2009.06.16. 10:41:45
Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.06.16. 10:43:18
dicsakbuksi 2009.06.16. 10:47:43
akkor úgy fogalmaznék, hogy buták az emberek, mert nem ismerik saját határjaikat és nincs aki felvilágosítaná őket.
a bankok pedig ezt kihasználják. mert lehet eszükbe sem jutna öccáezeré' tv-t venni, ha nem lenne mellette méteres betűkkel: 0%, csak most.
persze a felelősség az övék, igazad van.
EnZsolt 2009.06.16. 10:48:41
Egyébként meg áruld már el, hogy mi volt az, mert megöl a kíváncsiság, hogy melyik cég az, amelyik ilyen konstrukciót megenged. De tényleg.
bolhabetu 2009.06.16. 10:51:21
"A bank csak akkor ad neked hitelt, ha be tudod bizonyítani, hogy semmi szükséged rá"
Már ez sem igaz.
bolhabetu 2009.06.16. 10:53:42
Ezt is bele kell kalkulálni a "hitel árába".
ikke i drift 2009.06.16. 10:56:26
hegeduslaci 2009.06.16. 11:03:10
prc 2009.06.16. 11:07:51
A bank elmaradt hasznát a MM fizeti és nyilván nem vállalhatja még ő sem hogy végtelen mennyiségű hitel "szaladjon" ki néhány nap alatt. Ennyi.
ikke i drift 2009.06.16. 11:07:54
ikke i drift 2009.06.16. 11:18:14
dan72 2009.06.16. 11:24:00
vaczakka 2009.06.16. 11:24:02
"Olvasni kéne megtanulni. A háromhavi fizetésének ÁTLAGÁRÓL beszélt a posoltó"
- igen - gondolom neked sem minden hónapban változik a fizetésed.
De akkor a gyengébbek kedvéért kicsit részletesebben leírom:
150000/0,6 = 250000 - ez a 3 havi NETTÓ fizetés átlaga. Ezek szerint az 1 havi NETTÓ fizetés átlaga = 83333,3 HUF.
(ezek szerint mégiscsak úgy néz ki, tudok olvasni, sőt értelmezni is, mi több, számolni)
Aki havonta 83340 forintból él (ha meg nem annyiból él, akkor valószínűleg adócsaló) az mi az istennek akar hitelt felvenni?
Aki meg ilyen alacsony fizetésre felvenne hitelt, annak meg hiába magyarázom ezt a dolgot, inkább szaladjon a plázába Gucchi öltönyt venni hitelre még, mert az is akciós, jól fog mutatni a plazmatévé mellet a panelban, igaz a törlesztés mellett majd nem jut kajára, de akkor is van egy plazmatévéje
végül is ez a lényeg, nem? :D
EnZsolt 2009.06.16. 11:25:10
Egyébként meg kérdezz meg egy nőt, hogy mi a különbség a pénisz és pöcs között :)
ikke i drift 2009.06.16. 11:26:50
Az persze biztos, hogy a mai helyzetben egy ilyen akcióra már nem állnak rendelkezésre kiapadhatatlan banki források, ezért a bank - teljesen jogosan - válogatóssá válik, miután felbecsüli az ötszörös "túljelentkezést".
johevi 2009.06.16. 11:28:37
ikke i drift 2009.06.16. 11:30:28
i hate the police (törölt) 2009.06.16. 11:32:07
epresfánk (törölt) 2009.06.16. 11:38:34
Nyilván nem ez volt a fő indok ami miatt elutasították aposzítró kérelmét. (Lakásvásárlásnál, az is lényeges volt, hogy a havi törlesztő részlet nem lehet nagyobb mint a havi nettó kb. 30 %-a. A 30 %, az összes törlesztési kötelezetséggle együtt értendő, tehát ha valakinek más hitele is van, azzal együtt nem haladhatja meg a nettó 30 %-át. Legalább is annál a pénzintézetnél, ahonnan én igényeltem kölcsönt nemrég.)
Dr_utcai_arcos 2009.06.16. 11:41:02
i hate the police (törölt) 2009.06.16. 11:43:09
malkolmcole 2009.06.16. 11:44:28
EnZsolt 2009.06.16. 11:47:33
reklám összeolvadás.
Rómeó és Júlia bemennek a bankba. Elnézést nincs önerőnk, de szeretnénk egy kis erkélyes lakásra hitelt felvenni.
Az ügyintéző: PAPAPAPAPAPAPAPA
hegeduslaci 2009.06.16. 11:47:38
Mylady 2009.06.16. 11:48:27
a hitelfedezeti biztosítás nem része a hitelügyletnek
az egy kapcsolódó termék
tehát itt nem releváns
mi minősül hitelelbírálásnak? rámnéztek és felajánlották (gondolom, mindenki másnak is)
tudtad, hogy a legtöbb cég minősíti a vevőit? hitelbírálatot tart, pont mint a bankok
mert kiállít egy számlát és a vevő majd (pl 40 nap múlva) fizet = hitelt nyújt a vevőnek
a vevő meg vagy tud róla, vagy nem
hidd el, ha részletre fizetsz, az pont olyan, mintha hitelt kaptál volna
egyébként az ügyleteket nem a megnevezésük, hanem tartalmuk alapján kell megítélni
hívhatod akárhogy
az meg, hogy a kamat (thm) 0% vagy nem 0%, nem változtat az ügylet jellegén
MiKeyRuLeS 2009.06.16. 11:49:21
Megpróbálom egyszerűen elmagyarázni:
1. hó kereset 250.000
2. hó kereset 250.000
3. hó kereset 250.000
Háromhavi átlagkereset = 750.000/3 = 250.000 Ft
Egy havi átlagkereset = 250.000/1 = 250.000 Ft.
Talán így világos.
Mylady 2009.06.16. 11:50:37
amit leírtál, az nagyjából az
epresfánk (törölt) 2009.06.16. 11:50:58
"Amíg ez neme elég és egy 10milliós kölcsönhöz legalább kell 2millió önerő"
"addig a legkisebb szabólegénynek esélye se lesz lakásra."
Ez így van, de a mostani gazdasági helyzet miatt árnyaltabb lett a kép. Jóval kevesebb hitelt adnak, nekem nemrég kb. 50 % önerő kellett, míg egy éve boldog boldogtalan akár 10 % önerővel is vehetett lakást (sokaknak már az is megterhelő volt). Idő kell, míg visszaáll, hogy 2 millió önerő elegendő legyen 10 milliós lakáshoz...
Mylady 2009.06.16. 11:51:47
Napirajzrajongó 2009.06.16. 11:54:40
Dr_utcai_arcos 2009.06.16. 12:00:10
Dr_utcai_arcos 2009.06.16. 12:01:21
EnZsolt 2009.06.16. 12:04:17
@mf_laca: na erről magyaráztam én is még az elején. Ha van pénzem, mi a fityfenéért akarok hitelt? Inkább élvezem azt, hogy vettem egy TV-t és nem vonnak le havonta, nem kapok csekket, nem kellett papírokkal vesződnöm stb. Na jó, ha megcsikorgattam a képernyőt, akkor lehet, hogy szívhatsz, ha vissza akarod adni :D
Dr_utcai_arcos 2009.06.16. 12:05:36
EnZsolt 2009.06.16. 12:06:21
Páneurópai Harci Kos 2009.06.16. 12:12:52
Karlitosz 2009.06.16. 12:34:00
repülőjegyet mikor lehet részletre venni, kérek egyet sydneybe azt majd kifizetem egyszer.
stillhungry 2009.06.16. 12:35:35
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.06.16. 12:38:08
Köszi.
Yeto 2009.06.16. 12:46:29
Na amíg ez a magyar kereskedő mentalitása (márpedig ez, tisztelet a kivételnek) addig nincs mit várni ennek az országnak a gazdaságától.
eweres 2009.06.16. 12:47:08
elég könnyű kiszámítani, hogy anyagilag meddig érdemes bérelt helyen maradni...
addig kell gyűjteni az önerőt, amig a felvett hitel havi törlesztőrészlete alacsonyabb, mint a bérleti díj.
a kettő közötti különbözetért kamatot kapsz (jutalomként).
kb. havi 50-ért már lehet bérelni lakást, ekkora törlesztőrészlet futamidőtől függően 5-8 millió hitelfelvételt jelent.
jobbak a rezsit is beleszámítják
Mylady 2009.06.16. 12:50:56
@utcai_arcos: jogos :)
a lízinghez meg: hát ja! csak a konstrukciót említettem, hogy létezik olyasmi, amit keresel
csak nem jobb/olcsóbb, mint a hitel
dv1 2009.06.16. 13:14:11
BushDoctor 2009.06.16. 13:28:58
BushDoctor 2009.06.16. 13:30:01
labi 2009.06.16. 13:30:43
Van ahol nem is kell messzire menni, pl amikor monitort vettem legutóbb, benéztem az MM-be is, majd átmentem a mellette lévő office depot-ba és máris 15.000 Ft-ot spóroltam...
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.06.16. 13:48:01
Mondanál egy árat erre, bolt nevével, elérhetőségével? Liebherr CNesf 3033 (30330)
Köszi.
PanelProli 2009.06.16. 13:56:50
Olvasni, számolni nem tudsz, viszont olyan makacsul véded a hülyeségeidet, hogy az röhej.
Ma a tiéd a SÜN díj!!!
Szerena15 (törölt) 2009.06.16. 13:58:36
A bérelt lakáshoz pedig csak annyit, hogy évekig laktam albérletben 2 éve vettem lakást és lényeges a különbség,haza megyek. És ha felújítom akkor is eaz enyém és ha pirosra festem az sem baj.
artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2009.06.16. 14:05:50
Mylady 2009.06.16. 14:09:04
próbáld ki!
ha nem sikerül megfelelőre keverni, olyan bugyirózsaszín lesz, hogy csak na :)))
(egy kolléganőm járt így, a wc-t akarta halványpirosra, mire megszáradt, élénkrózsaszín lett...)
ikke i drift 2009.06.16. 14:11:37
A másik témára: az, hogy az emberek szerint más, attól még szerkezetileg ugyanaz :-)
ikke i drift 2009.06.16. 14:17:29
A hitelreklámokat - kevés kivételtől eltekintve - én is utálom, mert eszetlen fogyasztásra sarkallnak.
KLuigi 2009.06.16. 14:22:16
Megnéztem a szórólapot, milyen igazolás, milyen irat szükséges a hitelhez. Bementem, kiválasztottam, sorban álltam, megkaptam, másnap hazahozták, azóta örülök. ;)
A sorban állásra ilyen akcióknál számítani lehet (kell).
Amíg várakoztam, azt láttam, hogy nem hoztak megfelelő iratokat, és olyat is akinek elutasította a bank hitelkérelmét.
Szerena15 (törölt) 2009.06.16. 14:23:44
Dr_utcai_arcos 2009.06.16. 14:25:21
ikke i drift 2009.06.16. 14:27:27
A számolás azért annyira nem egyszerű, mert ha objektíven akarsz ítélni, akkor bele kell számolni a kérdéses ingatlannak a futamidő lejártakor várható értékének a jelenértékét. Tekintettel a tipikusan 15-25 éves finanszírozásra, ez egy akkora random tényezőt visz bele, hogy csak nagyon kb. lehet tisztán anyagi alapon számolni.
EnZsolt 2009.06.16. 14:27:56
De ahogy elnézem, te most átmentél nagyon fikázó üzemmódba :)
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.06.16. 14:28:22
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.06.16. 14:29:53
Felvettem a harcot a buta előítéletekkel szemben. (165ezer)
EnZsolt 2009.06.16. 14:34:22
Mert hülye azért nem vagyol?
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.06.16. 14:42:55
EnZsolt 2009.06.16. 14:59:03
Mert kissé furcsa, hogy mindenhol 160 egy CN, de egy CNesf 209.
Igazából nem is tudom, hogy mi a lényegi különbség a kettő között, de ha hazaértem, akkor ráállok a témára.
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.06.16. 15:05:18
Érdekelne az agyhalott fikázók álláspontja az árról, mert ez megcáfolja a rendkívül alaposan (eheh) felépített teóriájukat.
holex · http://fred-basset.blogspot.com 2009.06.16. 15:06:11
persze ez már csak a rosszmájúságom mondatja velem.
cáfoljon, aki akar.
Dr_utcai_arcos 2009.06.16. 15:13:54
eweres 2009.06.16. 15:14:33
a saját és a bérelt lakás rezsi különbözetére gondoltam.
igen, eléggé bizonytalan, hogy mennyit is fog érni később az a lakás, de én csak a lakásvásárlás időpontját toltam ki gondolatban, azaz azt, hogy most, vagy pl. 5 év múlva vegyük meg ugyanazt a lakást.
a "festhető" lakás annyiba kerül, amennyi a törlesztőrészleted és a bérlet közötti különbség
vaczakka 2009.06.16. 15:25:46
Valóban elnéztem, megesik az ilyen.
Attól viszont még továbbra is idióta marad az, aki ma hitelre vásárol Magyarországon. Ez alól nincs mentség, és ez volt a mondanivalóm lényege. :P
Dr_utcai_arcos 2009.06.16. 15:29:58
nikon 2009.06.16. 15:38:32
és a begyűjtött adatok megsemmisítéséről adnak-e valami felvilágosítást ilyenkor? Vagy mi lesz velük?
Kollégám tavaly hülye mód rákattant valami új, hiper-szuper személyi kölcsön ajánlatba, tán még a cipő méretét is meg kellett adnia, aztán 45 perc múlva telefonon felhívták, hogy nem hitelképes, mert az utóbbi 12 hónapban lakhelyet változtatott (akkor 9 hónapja).
Oszt azóta kapja a leveleket, meg a jobbnál jobb egyéb ajánlatokat...
Lehet, hogy csak piackutatást játszott a Médiamarkt, nem?
oszamaci 2009.06.16. 15:59:46
Ez nem hitel hanem részletfizetés semmi költsége nem volt mert nem kértem semmit és vezetékes telefonom sincs és mobilom se. Mégis megkaptam. Minden hónapban levonták a számlámról és kész időnként küldtek levelet hogy igényeljek hitelkártyát de nem kértem. A végén küldtek egy levelet hogy nem tartozom és azóta csend van.
oszamaci 2009.06.16. 16:01:42
1 a kitakaritás miatt volt
2 eworldot próbálják rongálni mert új tulaja van és ott is 0% thm volt.
jc 2009.06.16. 16:03:25
a feleségem ugyanezen procedúrán esett át. Röviden:
Előző este minden szükséges papír összegyűjtése
Érkezés, reggel 10:00
Várakozójegy: 8-as sorszám
Sorbanállás kb 12:00-ig
Probléma 1: a csekk befizetése interneten keresztül történt, nem a Postán (XXI. sz. minő könnyelműség) számlakivonat nem elegendő; feleségem elsétált az üzletközpont postájára, befizette
Probléma 2: vezetékes telefon számla az én nevemre szól, nem az övére áthidalhatatlan!!!
Probléma 3: munkáltatóit miért nem hozott? a Bank és az MM által készített információs lapon ez alternatív megoldásként szerepelt, nem, mint kötelező elem
Elbírálás 1. rész: ELUTASÍTVA
Felháborodás, fél órás türelem kérése, majd ismét csörög a telefon
Elbírálás 2. rész: a biztosítás összegét beépítették a szerződésbe Újabb felháborodás, újabb időkérés
Elbírálás 3. rész: fizesse ki az első fél év részleteit és akkor OK
Elbírálás 4. rész: (14:45 körül)
hitelképessé váltunk három óra leforgása alatt.
Megjegyzések:
-Vajon hogy fordulhat elő, hogy egy objektív bírálórendszer 4 különböző végeredménnyel zárja a vizsgálatot?
-A részlet összege kevesebb, mint a nejem fizetésének 10%-a
-Nem vagyunk fekete listán, bankár által ellenőrizve
Korábbi megjegyzésekre válasz 1: Lehet, hogy mások krőzusok, de nekem az a megtakarítás is számít, amit ezalatt az idő alatt a bank visszacsepegtet.
Korábbi megjegyzésekre válasz 2: árukereső.hu; olcsobbat.hu; árgép.hu oldalakon ellenőriztem a készüléket és 1 db 2.490 forinttal olcsóbb ajánlatot kaptam egy e-bolttól.
Üdv,
jc
vaczakka 2009.06.16. 16:09:36
Mármint pl. LCD TV-t. Minden más országban nyomatják körülöttünk, hogy "ne vegyél fel több hitelt" (még ha azt állítják, hogy ingyé' van, akkor se) erre a magyar még több hitelt vesz fel.
Olyan dolgokra, amik nem feltétlen szükségesek. Persze kinek mi a szükséges. Mindenesetre én nem rohannék boltba lapos TV-t venni, csak mert most "ingyen" hitelre adják. Azért ezen szerintem érdemes volna elgondolkodni az a TV előtte is ennyire kellett, vagy csak simán csőbe húzták.
És ebben a hitelt hirdető felek ugyanolyan hibásak, mint az, aki hitelt vesz fel ilyen dolgokra. Persze szíve joga, ezt nem vitatom.
Mindössze azt állítom, hogy el kéne egy kicsit gondolkodni azon: vajon tényleg feltétlen szükséges hitelt felvenni egy TV-re?
Bit Rot 2009.06.16. 16:41:00
"Van 330ezrem az itemre. Odamegyek, megveszem, örülök. történet vége."
Vagy: előre gondolkozok, és megveszem 0% hitelre, és marad 330 ezrem.
A 330 ezer jó lesz vésztartaléknak, ha netán megszűnne az állásod, vagy lebetegednél, vagy elromlana valami otthon, és szerelőt kellene hívni.
Az okos embernek van tartaléka, a buta elveri a pénzét, és "majd csak lesz valahonnan, Providenttől, ha kell gyors kölcsön".
Bit Rot 2009.06.16. 16:42:08
"Minden más országban nyomatják körülöttünk, hogy "ne vegyél fel több hitelt""
Ha senki se vesz fel hitelt, akkor a bankok miből fizetik majd a kamatokat??
Most attól eltekintve, hogy az állam folyamatosan vesz fel a bankoktól hitelt, 9,5% kamatra.
jokkmokk 2009.06.16. 17:33:11
Akinek nincs 200 nettója, az ne írjon posztot.
Csendben spóroljon és várja ki a válság végét.
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.06.16. 17:42:44
Önjáró Talajgyalu 2009.06.16. 17:46:33
Amugy szanalmasan hulyek a bankok, a valsag elott szamolatlanul osztottak a penzt barkinek, most meg az se kap, aki amugy tenyleg visszafizetne. (Raadasul a hiteltorteneteben 10 evre visszamenoleg csak pontosan befizetett aruhiteltorlesztes szerepel, a felvenni kivant hitel pedig a netto fizetesenek toredeke. Barmok.)
YZ 2009.06.16. 18:22:33
Cuncimokus 2009.06.16. 18:54:27
A tévé, legyen mondjuk 150.000 pénz, ami a delikvens fizetésének a 60%-a. Akkor a delikvens fizetése 250.000 forint.
Vaczakka, leülhetsz, egyes.
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.16. 19:22:02
"a 30 hónap alatt csak nyerek az infláción"
naiv lélek
amit nyersz a réven ugyebár, azt a vámon elszedik, és ez már több ezer éve így van, amióta ember az ember
EnZsolt 2009.06.16. 19:24:53
@jokkmokk: akinek meg ennyi esze van az Taigetosz pozitív
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.16. 19:25:32
biztosan egy olyan ember, aki az aláírásokat is vizsgálja a bankokban. öt sikertelen próbálkozás, a bankfiók átrendezése és némi ordibálás után három keresztre hozzájutottam a pénzemhez. máshol meg elsőre kiadták egy tök idegennek egy nő pénzét.
na ilyenek a hitelbírálók is.
tkp fingjuk sincs mit miért
C. R . M · http://siebel-crm.blog.hu 2009.06.16. 20:14:29
NGL 2009.06.16. 20:25:58
Lehetséges hogy a posztírónak, volt egy csomó hitele?!?!?!? és akkor jó hogy nem adnak hitelt :D
kaboca36 2009.06.16. 21:28:25
Nem beszélve arrol hogy tavaly vagy tavaly elötti modeleket soznak rád.
én csak a cipömböl indulok ki ,itthon márka boltban kb 6 féle 30 rugotol indul, ugyanaz odaát-- 26 féle,minden méret 50 euro. akár hogyis számolom fél ár!!!
MRT 2009.06.16. 22:06:46
kekegsm 2009.06.16. 22:11:22
kekegsm 2009.06.16. 22:17:59
A hirdetések semmilyen részletet nem hallgattak el.
Amikor viszont a vásárlók a 30 hónapos hitel helyett 30forintot akarnak adni a laptopért, vagy felháborodnak, hogy miért nem kapnak 30% árengedményt, vagy havonta 30 forintot akarnak törleszteni, akkor az MM és a Credigen nem fordulhat hivatalhoz? Vagy amikor a munkanélküli megtámadja az ügyintézőt, mert nem kapta meg a hitelt, akkor kihez lehet fordulni?
Érdekes, aki megkapta a hozzászólók közül a hitelt, az mindenki elégedett. Aki meg nem, az hőzőng...
balfék 2009.06.16. 22:39:39
DonGatto 2009.06.16. 23:56:48
DeadBodiesEverywhere 2009.06.16. 23:59:59
Aki meg engedte magat rabeszelni a biztositasra/hitelkartyara es ilyen szarokra annak hatalmas IJ.
Sztem lehetett azzal szamolni h egyesek 8 orat is allnak majd a sorban, plusz ha vha is utana olvasott volna a felhaborodott "vasarlo" akkor tudhatta volna h mi kell ilyen helykre. Pl a bank honlapjarol letoltott munkaltatoi, ceges alairassal, jovedelemmel, plusz 3 bankszamla kivonat, talan meg a kozuzemi szamla sem art. Igy tuti nem volt gondja azoknak akik keszultek es nem azt vartak h no-papir megvegyek a dolgokat.
Szanalmas h emberek min fel vannak haborodva.
goodmanbeats 2009.06.17. 00:00:50
DeadBodiesEverywhere 2009.06.17. 00:06:10
En pl az utolso telefonomra 6 honapot vartam, folyamatosan neztem az arakat, csekkoltam mikor / hol van akcio es merre/ki arulja. Jol jartam a vegen.
TV vasarlasnal sem 30 perc alatt dontottem.
Egyebkent voltak nagyon jo tv-k a MM-ban, es volt ami csak 20.000 volt dragabb es igy nagyon meg is erte annak aki meg raktarbol hozzajutott.
sertésmájkrém 2009.06.17. 04:35:55
1. az jó eséllyel megveszi készpénzért is.
2. Aki éppenhogy tengődik nagyobb eséllyel csúszik ki a keretekből/határidőkből.
Ugye hogy milyen rendes a bank? :)
Egyébként meg ami nem drágább mint máshol és tényleg a vásárlónak jó feltételek mellett odaadják, az 100% hogy kifutó termék és 2 hónapon belül 30-40% ot esik az ára. Ami nem ilyen azzal meg lehúznak.
A sok öntelt köcsöggel ellentétben nem hibáztatok senkit aki beleszalad egy ilyen átverésbe, ők is bele fognak a maguk szintjén, ráadásul némelyik akkora baromságokat írkál miközben meg van győződve a tévedhetetlenségtől, hogy arra szavak nincsenek. :)
Magg (törölt) 2009.06.17. 06:44:59
".....a bank is megnézi, hogy kinek ad, és ma már (szerencsére) inkább túl szigorúak, mint túl engedékenyek (mint az utolsó években)......"
:DDDD
Ez a hét vicce .....
Te olvasol is, vagy csak irkálsz?
Pont arra panaszkodott egy előző postoló, hogy a hajléktalanok "kisebbségi" kisérővel mind megkapják a hitelt!
Szűtté mamá? Szűjjé! 2009.06.17. 07:48:31
pistii 2009.06.17. 08:22:32
EnZsolt 2009.06.17. 08:23:37
neet- 2009.06.17. 08:23:51
Amúgy meg vakációóó! Jövő péntektől a tanároknak, és tán a kőfejtőknek is.
neet- 2009.06.17. 08:30:51
Bit Rot 2009.06.17. 08:33:15
"Pont arra panaszkodott egy előző postoló, hogy a hajléktalanok "kisebbségi" kisérővel mind megkapják a hitelt! "
Nekik meg kell adni, különben diszkrimináció és rasszizmus lenne!
Escobar888 2009.06.17. 09:23:17
Egy jó barátom se kapta meg a hitelt pedig sok terméket vásárolt már náluk hasonlóképpen és mindet rendben és időben csengette is. 100 ezer Ft. ról lett volna szó.
t_sickrat 2009.06.18. 09:38:02
Hanem az, hogy elfelejtik közölni az ügyfélel, hogy hitelbiztosítási/fedezeti díjat számolnak fel.
Mi örültünk a lehetőségnek és szaladtunk a MM- ba (sokadjára), majd kiderült, hogy a választott termékünk 18%- al kerül többe, mint a teljes vételár.
Egyébként a hitelbiztosítási díj lehet opció, tehát választható, de nem egyoldaluan. Tudomásom szerint a banknak kellett volna jeleznie a hírdetményben ezt a feltételt.
Utánajártam és kiderült, hogy mindenki, akinek a bank bírálta el sz igényét megkapta ezt az "áremelést", vagy "kamatot", vagy "THM- et". A MM azzal védekezik, hogy a bankkal kötött szerződésében nem szerepel ez a kitétel, tehát nem tudtak arról, hogy milyen ára van az "ingyen hitelnek". Ha akarom elhiszem...
A mi esetünkben etikai problémáról van szó. Nem okozott volna gondot a többletköltség sem, de nem kötöttünk szerződést az eljárás minősíthetetlensége miatt. Nekünk talán szerencsénk van, mert nem volt égető a termék beszerzése, de elgondolkoztunk azon, hogy mit érezhet most az az ember, akinek nem egy luxustermékre van igénye.
Mindent összegezve és a bankkal folytatott meddő beszélgetést is figyelembe véve, megteszek minden lépést annak érdekében, hogy vizsgálják ki az esetet.
Megy a levél a MM- nak, a PSZÁF- nek és a Fogyasztóvédelemnek is. Ja, és minden igazolható költséget visszaigénylek a felelőstől.
Ja, és nem gondolo, hogy az a hülye, aki bedől ennek a dolonak! Az gondolkodik jól, aki a hírdetmények megfelelően elfogadja a korrekt ajánlatot, hiszen úgy 30 hónapig használható marad az az összeg, amit a termék megvásárlására fordítana. Nem kell ahoz "prolinak" lenni, hogy valaki érdeklődést mutasson egy ilyen akcióra!
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.06.18. 12:47:28
Kivéve @EnZsolt azon hozzászólásod, hogy nem vélsz felfedezni semmi különbséget a 2 típus között. Én sem véltem, kivéve a külső megjelenést: nemesacél front, lakkozott oldalfalak.
De még mindig várom a sok okos hozzászóló válaszát, bolt név, elérhetőség, hogy mennyiért tudják:) Ugye amiről szó van, az csak 45ezerrel volt olcsóbb a mediamarktban)
t_sickrat 2009.06.18. 14:53:01
Ha nekem azt mondja egy banki alkalmazott, és majd egy MM alkalmazott, hogy mindenki aki a bank rendszerén kívül "regisztrált" az megkapta a "többletszolgáltatást", akkor elhiszem. Lehet, hogy hiszékeny vagyok...
Kritizálsz, ezért kritizállak.
Nem látod a lényeget!
Mégegyszer és utoljára!
Nem az összeggel van a gond.
Hanem az eljárással, a tájékoztatás hiányával. Elég lett volna, ha közli a telefonban, hogy milyen extra feltételt szabtak ki... Nem tették, mi elmentünk... Az sem lett volna baj, ha rögtön a regisztációnál közlik a feltételeket. Mert ezek a feltételek már korábban meg voltak. És ezt tényleg egy Credigenes embertől hallottam. Sajnos csak utólag.
Egy dolognak örülhetsz Kedves Bandi!
Annak, hogy Te mindenkinél okosabb vagy ezen az oldalon.
Csupán egyetlen dolgot nem értek.
Hogyan alacsonyodhadtál le közénk?
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.06.18. 16:01:24
Ezért tart itt ez az ország!
Amúgy ez mi:" Ha nekem azt mondja egy banki alkalmazott, és majd egy MM alkalmazott, hogy mindenki aki a bank rendszerén kívül "regisztrált" az megkapta a "többletszolgáltatást", akkor elhiszem."
Kérlek úgy, hogy én is értsem. " "
Mondom, hogy nem automatikusan járt a szarpor a fagyiba, ezt meg kellene e-mész-te-ned.
Oviban volt szokás védekezésnél bevonni másokat.
t_sickrat 2009.06.18. 16:36:06
Furcsa az általánosítás az ország holtartásával kapcsolatban. Ezzel nem kívánok azonosulni. Egyébként jó kis közhely, szinte bármire rá lehet mondani.
A banki alkalmazott azt mondta, hogy voltak, akiknek nem került be a bankba az anyaguk...ők helyben kapták meg a lehetőséget. Akiknek bekerült az anyaguk,...mindenkinek kirótták a büntit. Nem ad-hoc jelleggel, meg ilyen- olyan elbírálás alapján, mindenkinek. Elmondása szerint ez a húzás generált profitot a banknak.
A MM- alkalmazott ugyan ezeket mondta, annyi hozzátétellel, hogy a bank és a MM szerződéskötésekor szó sem volt erről, sőt.
Remélem érted.
Nem hiszem el, hogy olyan okos ember, mint Te, nem látod a soraim közt azt, hogy nekem az elvekkel van bajom és nem azzal, hogy az a piszok bank, hogy kitolt velem és nem adott hitelt.
Ha korrekt lett volna az ejárás, akkor felhívják a figyelmünket arra, hogy milyen teher várható.
Megértettem volna, nem vagyok gyagyás.
Sőt, el is fogadtam volna.
De mindenképpen megkíméltem volna magunkat egy ekkora tortúrától.
Mellékszövegként jegyzem meg, hogy nekünk nem kellett órákat sorban állni, készségesek és segítőkészek voltak. Tehát nincs bajom a szervezéssel.
A védekezős-ovis dologról csak annyit, hogy én hivatkoztam egy esetre.
Nem azt mondtam, hogy ők, a MM-ban a hibásak. Csak leírtam, mit mondtak.
Nem hiszem hogy védekeznem kellene bármiért is, de összeveszni sem szeretnék senkivel.
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.06.18. 17:43:28
Mellőzöm az iróniát, mivel nem talál megértésre.
Kár lenne ezt ennyire misztifikálni. Használtak egy hitelminősítő programot, akinek megadta az inputok alapján a hitelt egyből, az örült. Akinek függőben hagyta, azoknak beküldték a credigenes benti munkatársaknak, és volt akiknek elutasította, ők próbálkoztak másnap máshogy.
És a lényeg, az idézett érvelés szerint akinek beküldték, egytől egyig megkapták a hitelfedezeti biztosítást. Én ezt cáfolom, saját, ismerős, meg még rengeteg ott tapasztalt példával.
Remélem sikerül ezt megérteni. Az, hogy ilyen indokkal takaróztak pl. a Te esetedben, az csak egy jól hangzó leegyszerűsítés. Nekik könnyebb volt erre hivatkozni, Te meg benyelted ezt szépen és égeted magad a pszáfnál, közértben, templomban.
artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2009.06.19. 16:20:00
No meg amiről megy a vita itt elébb. A bank szíve joga, hogy kinek ad pénzt és kinek nem. Ő ad pénzt, ő dönti el kinek.
thomy 2010.04.01. 10:41:02
Egyébként az igaz, hogy a szervezés nem volt jó, nem számítottak ekkora érdeklődésre ezért 2 hitelügyintéző volt az egész áruházban...
Saturn-Credigenes akciónál is ott voltam (Saturn szaktanácsadó vagyok),
mi már tanultunk a "mediás kígyózó sorokból" és 5-6 helyen folyt a hitelügyintézés, alig kellett várniuk a hiteligénylőknek...
Illetve az is igaz h furcsábbnál furcsább szerzetek járnak hitelért,
volt olyan aki azzal jött hogy nálunk "mondták neki", hogy munka nélkül is lehet hitelt felvenni... xD
És még sorolhatnám, meg amikor megfenyegetik a hitelügyintézőt, mert nem ad hitelt nekik, közben nem is ő dönt....
Üdv.