Tékozló Homár

32 centis pizza ez, csak sütés közben összement

2009.06.18. 09:40 | ge | 202 komment

KekPafrany Avantinet-től rendelt 32 centis pizzája egy 30 centis dobozban érkezett, és nem meglepő, de maga a pizza sem haladta meg ezt a méretet. A telefonos reklamációjukra azt a választ kapták, hogy a pizza eredetlieg 32 centi volt, csak a sütés közben összement, így tűnt el a hiányolt 2 centi, jótévágyat.

Korábban is fordult már elő részükről probléma a rendelés feldolgozása során, például kaptunk php hibaüzenettel telehányt levelet is, de ez még bocsánatos bűn, hiszen a termék gond nélkül megérkezett. Még az ember azt is benyeli, hogy a feldolgozás során véletlen egyel kisebb pizza érkezik, holott a visszaigazoló e-mailban még 32-es szerepelt. Fanyalogva, de átvettük (az ára igazodott a méretéhez, úgyhogy tévedés volt és nem átverés). Kevéssé bocsánatos bűn, hogy a panasz e-mailt válaszra se méltatták.

Ma újra rendeltünk tőlük. Meglepve tapasztaltam, hogy a levelük elejéről most már le is hagyják a kedveskedő frázist (tán így jár, aki panaszkodik náluk)
"Megrendelését megkaptuk, köszönjük hogy az AVANTI HOME SERVICET választotta. Várható kiszállítási idő: 60 perc"

A levél így (enélkül) végülis őszintébbnek tekinthető, lévén jóval 1 órán túl érkezett meg. A májusi eset után picit gyanakodva fogadtuk a dobozt, és mivel szemmértékkel kicsinek találtatott, fogtunk egy mérőszalagot. A 32 centis pizza doboza hosszában és széltében is 30 centi. Most már érdekelne, hogy téridő mely görbületébe csavarodik be a hiányzó 2 centiméter. Reklamáltunk telefonon, valami gyártástechnológiáról halandzsáztak, meg arról, hogy sütés közben összemegy. De hol érdekeljen ez engem, mint fogyasztót? 38-as cipőt se úgy vesz az ember, hogy a varrás előtt (állítólag) annyi volt, a boltba érve meg már összement 1 számot.

Pizzát se óhajtok így venni, úgyhogy a továbbiakban mellőzöm az Avantinetet és ajánlom mindenki másnak, hogy kerüljék el.

Üdv: KekPafrany

UI: Képek a mérésről mellékelve.
Bónuszként mellékelek képet egy korábbi dobozukról is, ami nem tűnt kicsinek (bár nem mértem le), ellenben egy reklám formájában szerepel rajta, hogy szerintük mit is kéne csinálnom a pizzájuk vásárlása helyett: "Egy pizza áráért interneted is lehet" 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EÖ (törölt) 2009.06.18. 09:43:20

Gordon Ramsay sütötte?

betépett felhasználó 2009.06.18. 09:44:43

NA ha az elozokek nem elsoztek, (csak a statisztika kedveert) megteszem en.
ELSO!

Isaura 2009.06.18. 09:45:22

Úristen, mérni a pizzát... 2 centi, szentséges ég! Gyúrjatok egyszer kelttésztát, megnézem, kinek mekkora lesz... összeugrik, igen, olyan a természete. Ha 10 centit menne össze, adnék pontot, de ne hari, 2 cm... minden pizzát lemért?

a hétvégi poszt kérdés már volt?

Impega 2009.06.18. 09:47:08

Ilyen mar volt. Pont ugyan ilyen. Uj poszt?

betépett felhasználó 2009.06.18. 09:47:58

"és mivel szemmértékkel kicsinek találtatott, fogtunk egy mérőszalagot. A 32 centis pizza doboza hosszában és széltében is 30 centi."
vazeee, ez aztan szem!!!

amugy kedves 4ujju kekpafrany, nem a konkurens pizzasutonel vagy fogyuro??

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2009.06.18. 09:49:31

ha összemegy, hát összemegy. ők is tudzák, hogy max. 30 centis lesz, akkor akár hirdethették volna 30 centisnek is.

Jesszusúristen: nem az íze a lényeg,

betépett felhasználó 2009.06.18. 09:50:12

mellekesen a IIik fotonrol ertheto, hogy a meroszalagon NINCS 12. es 13. cm!!
szoval ott tunt el a hianyzo 2 cm.

mas kerdes?

☺ágica (törölt) 2009.06.18. 09:50:45

Ezért biztos népszerű leszek, de én megcsinálom magamnak. Garantáltan nem probléma az átmérő:)

Impega 2009.06.18. 09:51:37

AMugy kiraly a deko a 3. kepen. Pizzasdoboz, agyonfirkalt papir,kv-s kanna, muzlis kocsog, vizes falakon, gephaz. Jo kis kero

☺ágica (törölt) 2009.06.18. 09:53:37

@Impega: műanyag pohár és vezetékes telefon kimaradt:)

betépett felhasználó 2009.06.18. 09:54:38

es elso foton megvan megvan, hogy a doboznal is hol hianyzik a 2 centi.
(4es es 5os cmt kihagytak a dobozbol, de az nem jelenti azt, hogy nincs ott, csak 1xruen a meroszalag sem meri, mert olyan trukkosen csinaltak meg azt a dobozt).
utalom, mikor az emberek 1xru kerdesekre nem kapjak a valaszokat es istenhez fordulnak.

betépett felhasználó 2009.06.18. 09:55:42

@Impega: az en kerom jobb, nekem meg a husveti festetttojas is itt rohad az asztalomon, csak akkora a kupi, hogy nem latom, de erzem...

m e o w · http://eletfalun.blog.hu/ 2009.06.18. 09:56:03

Háááát... klasszikus átverésnek tűnik. Bármennyit menjen is össze a pizza, a vásárláskori méretet illenék megadni, hiszen azért fizetek, amit megkapok. Esetleg a legközelebbi ilyennél átvétel előtt mérni, a futár kezében, majd hiba esetén csökkentett méretű pénzekkel fizetni, kis mosoly kíséretében: fizetés közben összement, eredetileg akkora volt.

csz0 (törölt) 2009.06.18. 09:56:05

Ha kicsi, vigasztalódj azzal, hogy a méret nem minden :))
Engem mondjuk jobban zavart volna, ha valami fura ízű kakit hoznak...

Impega 2009.06.18. 09:57:09

@betépett felhasználó: :DDD. Ha csak erzed es nem latod hogy magatol futkarozik, akkor az meg nem szegyen.

readyfan 2009.06.18. 10:03:59

Az Avanti jól indult annak idején, finomak voltak a pizzák Aztán fokozatosan kezdett romlani a színvonal és elpártoltam tőlük. Úgy tűnik jó döntés volt, mert már nem csak az alapanyagok minőségén spórolnak. Sünös pizzát a mánáger popijába!

É2I 2009.06.18. 10:05:31

Csak úgy mondom,ha körtepsiben sütik és úgy terítik szét (annyival több anyag van benne), hogy sütés után is megmarad a tepsi nagyságú méret.
Úgyhogy csak elromlott a 32cm tepsijük, csak szégyenlik bevallani, hogy elektronika volt benne ;)

betépett felhasználó 2009.06.18. 10:06:33

@Impega: tudomisen...
neha csipogast hallok, eddig a biosra fogtam, de lehet ez az oka?

ON>
amugy hiaba merted Északrol Délre es Keletrol Nyugatra, mert tuti hogy Delnyugat es Eszakkelet iranybam meglett volan a 32cm. Ezert teszik negyzetes ladaba a pizzat es nem kerek torta-dobozba.
az kulcsszo az
ÁTLÓ!!

labi 2009.06.18. 10:07:11

@Isaura:
Ha 32 centis pizzát rendel valaki akkor 32 centiset kapjon. Mert ugye nem 32 centis nyers tésztát rendel az ember.

És mivel jól tudják hogy a végtermék kisebb lesz (hiszen már a doboz maga is kisebb) akkor hírdessék 30 centisként oszt mindenki boldog.

Következő már az lesz, hogy kérek négy méter deszkát, hoznak 3.5-öt és ha reklamálok akkor azt mondják, hogy a fa törzse még négy méter volt, és csak a gyártástechnika miatt lett 3,5, szóval fogjam be a pofám jól. :)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.06.18. 10:08:29

Az nem lehet, h megnyúlt a mérőszalag? (latinul: bifidusz collstokusz)

Yoss 2009.06.18. 10:09:19

@Isaura: Kedvesem, tudom brazíliában a rabszolgák esetében elhanyagolták a metematika oktatását ezért nem hibáztatlak, csak jelzem, hogy az a 2cm eltérés az átmérőben kb. 14%-nyi mennyiségi eltérést jelent.
Ha szerinted ez rendben van, hát jó. Gondolom a rossz sorsod az oka, hogy a kicsinek is örülni kell, mégha átbasznak is..De nincs ezzel mindenki így.

EÖ (törölt) 2009.06.18. 10:11:51

ezt a klasszikus átverést én is sokszor eljátszottam a diszkóban, azt mondtam 32, oszt' otthon kiderült, hogy nem is annyi! :DDD

Énbagoly 2009.06.18. 10:15:08

Drágáim!
A kelt tészta nem összemegy sülés közben, hanem megnő!
Sütött már valaki közületek? :)
Az én pizzáim bizony szépen megnőnek!

médinhángöri 2009.06.18. 10:16:09

Átellenes sarkaiban mérted volna azt a dobozt. Máris 42 cm az a 32... ugye, hogy ugye?!

Impega 2009.06.18. 10:18:18

@Egyéves Önkéntes: :DDD Biztos hinyzott nehany szam a centirol

@Énbagoly: Bagoly pizzat for evribádi!

Yoss 2009.06.18. 10:19:38

@Énbagoly:
Lehet, hogy igazad van, de a végeredmény szempontjából indifferens, hogy 40cm-ről ment össze, vagy 20cm-ről nőtt meg. A lényeg, hogy a 32cm pizza az nem 30.
Merhogy az átbaszás

neked ugatok 2009.06.18. 10:19:50

naív dolog volt újra és újra esélyt adni a cégnek, ha nem volt már eleve szimpi..

de engem csak az érdekel, hogy ez milyen pizza? mert éhes vagyok, oszt rendelnék egyet, de nem tudom milyet, és ez tetszik

QAQ 2009.06.18. 10:19:58

2 centiert kepes vagy panasz levelet irni :) Tipikus magyar....csak panaszkodni tud...s utanna eldobja a pizza szellet a szemetbe mert az tul szaraz.

Isaura 2009.06.18. 10:21:07

@Yoss: Kedvesem, nem tudom, életedben láttál-e már kelttésztát, én igen. Kövezz meg engem, mert a konyhában - s végképp nem egy tésztafélénél -, hogy kevésbé centimétert, mint inkább tömeget mérnek. Ez valószínűleg borzasztó hátrány a te szemedben.
Az átbaszás tehát akkor jönne létre, ha 14%-nyival kevesebb lenne benne pl. a tészta vagy a feltét tömege, melyet szintén nem szokás centiméterben mérni.

De sebaj, te gondold magad folyamatosan átbaszva, ha te azzal érzed jól magad. Én pedig sütök egy pizzát este. Grammra, ha megengeded... ;)

@labi:
Ugyanezt tudom mondani, amit fent, bár kérlek, a fenti stílust ne vedd magadra, pusztán a mondanivalóját szántam neked is. Nem mindegy, hogy deszka, vagy tészta.

Secnir 2009.06.18. 10:21:09

beszarás
és akkor már nem is ettétek mert, mert kisebb volt 3 centivel?
szarrágás a köbön

Isaura 2009.06.18. 10:22:32

@Énbagoly: Nekem előtte szokott. Bent már csak süldögél szépen. :) De mivel kel (vastagodik is igen, szépen), ezért nehéz kiszámolni, hogy hogyan lesz 32 cm....

Bambika 2009.06.18. 10:24:19

Kedves QAQ,

Nem tipikus magyar, hanem tudatos fogyasztó. Én sem szeretem ha palira vesznek, különösen ha így kilóg a lóláb (a doboz mérete). De ha valaki kedveli ezt a hamisítatlan lenyúlást annak jó étvágyat kívánok hozzá.

EÖ (törölt) 2009.06.18. 10:24:33

e posztról ez a vicc jutott eszembe, kecskefejés közben hallottam:

A főnöknek új titkárnője van. Otthon megkérdezi a felesége:
- Mondd szívem, hogy vagy vele megelégedve?
- Képzeld, ma egy fehér blúz és egy zöld szoknya volt rajta, mert tudja, hogy a Fradinak drukkolok. Nem nagy dolog, de nekem jólesett.
Másnap ismét véleményt kér a feleség az új titkárnőről.
- Ma is fantasztikus volt. Zöld-fehér pöttyös melltartó és zöld-fehér csíkos bugyi volt rajta, a popója akár két kis focilabda. Tudja, hogy a Fradi a csapatom, nem nagy dolog, de nekem jólesett.
Harmadnap megy haza a férj a munkából és látja, hogy a felesége vörös parókában, szépen kifestve jön le az emeletről.
- Hát veled meg mi történt? - kérdezi a férj megdöbbenve.
- Képzeld, fölmentem a szomszédhoz. Neki 2 centivel nagyobb van mint neked. Nem nagy dolog, de nekem jólesett!

Bambika 2009.06.18. 10:25:27

Ha tudományoan tudják (márpedig ebből élnek) hogyan zsugorodik, akkor kisebbnek hirdessék.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.06.18. 10:27:35

Azért pont 30 cm, mert igy maradék nélkül osztható hárommal.

homár molla 2009.06.18. 10:27:42

elég pufi a kezed, ne egyél több pizzát. persze ha a dudáid is nagyok, akkor nincs nagy baj.

Yoss 2009.06.18. 10:27:55

@Isaura:
Majdnem igazad van. De. Ha valaki pénzt kér 32cm átmérőjű pizzáért, akkor adjon 32cm átmérőjű pizzát. Ennyi. Azt, hogy ez nyúlik, vagy zsugorodik míg elkészül, pont leszarom. Nem érdekel a technológia sem. Az érdekel, hogy azt adják, amiért fizettem. Ha azt írták volna, hogy 40dkg a pizza, akkor nem érdekel, hogy fél méter az átmérője vagy sem. Legyen a súlya 40dkg. Ez ennyire egyszerű.
Ha méretre veszel bútort, téged is érdekelni fog, ha kicsit szélesebbre sikeredik, mint a hely ahova be tudnád rakni. Kíváncsi lennék, akkor meg lehet-e majd győzni arról, hogy sajnos ez a körülmények szerencsétlen együttállása miatt lett ennyi és hát vissza nem cserélik, mert nem tehetnek arról, hogy a gyártás során valahogy megváltozott a mérete.

Énbagoly 2009.06.18. 10:28:18

@Isaura: Előtte is, közben is. Mindig hideg sütőbe teszem. Mondjuk gázsütő.

Impega 2009.06.18. 10:28:19

@Egyéves Önkéntes: :D. Nem rossz, nem rossz.

Szerintem meg, mivel 32 cm-es pizzat arulnak, ezert az legyen 32 cm.
ha en 102 cm-es TV-t veszek, az ne legyen kisebb 2centivel, azzal az indokkal, hogy vastagabb lett a tv háza.

Unbiased 2009.06.18. 10:31:42

Ha már centizünk, akkor itt nem a "2 centi
sok vagy kevés" a vita tárgya, hanem a 12%-os terület-csökkenés (ennek megállapításához a pi ismeretén kívül más nem szükséges). És azért ennyiért már érdemes lázadozni.

hetech 2009.06.18. 10:32:20

@Yoss: Pontosan 12.10937499999999999999999999994 %-kal kevesebb pizzát kapott.
Tehát az eredeti méretű pizzának csak a 87.89062500000000000000000000006 %-át kapta meg.

Énbagoly 2009.06.18. 10:32:43

@Impega: majd elfelejtettem: Köszönöm a bizalmat! :)

Bodzaszedő Manager (törölt) 2009.06.18. 10:34:07

És arról nem is beszélve, hogy egyik pizzafutár cég sem tart az étlapon KOSHER termékeket. Felháborító, hogy a holokauszt után 70 évvel még ilyen bűnös vendéglátók léteznek. Disznóhús bezzeg van. De maceszgombóc libamájjal nincsen. Írni fogok a Jad-Vasem intézetnek, a Wisenthal központnak, Obama elnöknek.

betépett felhasználó 2009.06.18. 10:35:59

beszeltem a ceggel, a sok lemaradt 2 cm sugaru pizzacskakat kasszabon felmutatasa mellett at lehet venni a ceg kemence utcai szekhelyen.
az erintettek elnezeset kerik

Yoss 2009.06.18. 10:38:01

@hetech:
Igazad van, én fordítva számoltam. Vagyis majdnem 14%-al kellett volna többet adni, hogy 32cm legyen.
De így is, úgy is több, mint 10%-os az átverés

goes 2009.06.18. 10:39:13

Az Avantival az a nagy probléma, hogy egyszer nagyon finom pizzát küldenek, máskor meg ehetetlenül szar. Ezért le is szoktam róluk, mert nem szeretem a zsákbamacskát. Legalább produkáljanak egy stabilan szart, mint a Don Pepe, onnan legalább tudom, hogy nem rendelek.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.06.18. 10:40:10

Az merő tévedés, h sütés közben ment össze. Sütés után következik a mosogatás, majd öblités. Na akkor tényleg összezsugorodhatott. Vagy lehet h utána, mikor száradt.

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.06.18. 10:42:04

@QAQ: Na vaze, tele van már a zsákom ezzel a tipikusmagyarozással... (ezért tart itt ez az ország, mondtam már?)
Te is az vagy baszkikám, csak te még tipikusabban magyar vagy, mert te még csak észre sem veszed, hogy tipikus magyar vagy. Ezért IS tart itt ez az ország (mondtam már?).

Amíg te itt letipikusmagyarozol mindenkit, akit egy ilyen csekély, de lényeges eltérés felizgat, addig a pizzéria tulajdonosa jókat röhög rajtad, meg a többi balekon, aki szó nélkül eltűri az ilyet, mert a pizzánként megspórolt 2 darab centiméter neki évente több darab százezrest jelent. Profitban persze. Szóval, ha a post írója tipikus magyar, akkor te is az vagy: nem látod a fától az erdőt...

@Isaura: Hagyd már az eszmefuttatósdit, nagyon nem megy... Ha ilyeneken nem akadsz ki, mint pl. ez a nyilvánvaló átbaszás, akkor minek olvasol Homárt? Amint azt Yoss is megírta fentebb, nem a súly a lényeg, mert nem azt hirdetik.

betépett felhasználó 2009.06.18. 10:44:37

ezt olvasva
www.avantinet.hu/vendegkonyv
minden szep es jo

ezt olvasva www.rotten.com/
semmi sem szep es jo

milyen_Péter? 2009.06.18. 10:47:16

32cm és 30cm között hogy lehet 10%-nál nagyobb az eltérés?

Pedig még matekprofesszor sem vagyok...

Na jó, elárulom a megoldást: 6,25%-os az eltérés. Ebből könnyen kiszámolható, hogy az eredeti 32cm-es pizzának 93,75%-át kapta a posztoló.

Alikam 2009.06.18. 10:49:21

Van igazsága a posztírónak, de csak egy helyen mérte meg?
Ránézésre nem tökéletes kör az a pizza, tehát több mérési pont kell...

Illetve a vastagságról szó sem esik. Lehet, hogy pont ez vastagabban sikerült a többinél, ezért kisebb az átmérője.

Ez is lehet, nem???

hetech 2009.06.18. 10:50:45

Az egésznek a lényege az, hogy a 30x30 centiméteres dobozba semmi esetre sem fér bele egy 32 centiméter átmérőjű pizza.*
Tehát tudták jó előre hogy nem lesz 32 centiméteres a pizza, mert eleve 30x30 centiméteres dobozzal dolgoznak.**
Akkor meg miért 32 centiméteresnek hirdetik, ha tudják előre hogy csak 30 centiméteres?

Mielőtt beleköt valaki:
*Ha jó apróra le van darálva a pizza akkor természetesen beleférne a dobozba. (Sőt még kisebbe is.)
**A doboz falvastagságát (kb. 1-1.5 milliméter) jelen esetben elhanyagolhatónak gondolom, így nem számoltam vele.

Smacika 2009.06.18. 10:51:38

Az avantinak dasszák meg a szolgálati anyját.
A posztoló jogosan balhézik, főleg annak a tudatában, hogy a doboz 30centi.
Ha már a dobozt eleve 30centisnek csinálják, akkor tökéletesen biztos, hogy tudja, nem lesz 32centis a pizza.
Ha a doboz 33 centi lenne, akkor talán, talán elhinném a zsugort, de így...
Ja és én is sütök pizzát, és nem megy össze biz'a egy centit se, sőt...

Smacika 2009.06.18. 10:52:53

@hetech: Megelőztél:-)

Yoss 2009.06.18. 10:53:22

@milyen_Péter?: Ennek azért fuss neki mégegyszer..
Várj, segítek: kör területe: r*r*Pi
30cm esetén: 15*15*3,1415=706,8375
32cm esetén: 16*16*3,1415=804,224
Na most számolj különbséget.
El tudlak helyezni általános isibe is, ha gondolod 8-P

hetech 2009.06.18. 10:54:54

@milyen_Péter?: ezt mégis hogyan számoltad ki kedves barátom. :)
Tényleg nem vagy matekprofesszor.
:D

betépett felhasználó 2009.06.18. 10:56:48

@Yoss: miert szamolsz teruletet, mikor urtartalmat kellene??
es akkor nem regeltunk a sajt, szosz stb.k folos, vagy hianyos voltarol.

meresz 2cm sugarcsokkentesbol evi + 100ezres bevetelrol regelni.

hogy gecimacik az nem kerdes.
hogy a vasarlot megtevesztik, atverik majd probaljak kimagyarazni magukat, az nem kerdes

a kerdes az,hogy hany eves a kapitany?

hetech 2009.06.18. 11:01:27

@Alikam: Első bekezdésre:
Ha a 32 cm pizza egyik átlója a nem tökéletes kör miatt csak 30 cm, akkor a rá merőleges átlójának illene 33-34 cm-esnek lennie.(Pontosan nem számoltam ki.)

Másodikra:
Fentebb többször is írtuk, hogy eleve 30-as a doboz...

milyen_Péter? 2009.06.18. 11:02:27

Aránypárról még nem hallottatok?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.06.18. 11:02:37

Az, hogy a doboz is 30 cm-es, csak egyvalamire utalhat: Öblítés után a dobozzal együtt száradt meg a pizza, így ugyanannyit zsugorodott, mint a doboz.

hetech 2009.06.18. 11:03:18

@betépett felhasználó: 2 centi átmérő csökkenés, azaz 1 centi sugárcsökkenés.

betépett felhasználó 2009.06.18. 11:03:23

megfejtettem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

avantiek felzarkozni igyekeznek
es reszben mar sikerult is nekik

ime az etalon:

What has been called "the world's most extravagant pizza" is available at New York's Nino's Bellissima restaurant. Topped with six varieties of caviar, chives, fresh lobster and crème fraîche, this 12-inch (30 cm) pie, called the "Luxury Pizza", retails at US$1,000.00 (or $125.00 a slice).

www.foxnews.com/story/0,2933,258982,00.html


a gyengebbek kedveert kivonatolom
this 12-inch (30 cm) pie
this 12-inch (30 cm) pie
this 12-inch (30 cm) pie
this 12-inch (30 cm) pie
this 12-inch (30 cm) pie
this 12-inch (30 cm) pie
...

Andie 2009.06.18. 11:03:27

Nade mivan, ha súlyra megvan a pizza? Ki hogy szereti? Ugyanaz a (saccra) 30 dekás pizza 32 centisre lapítva, vagy kicsit vastagabb tésztára hagyva, ugyancsak 30 dekás, de 30 centi átmérővel?
Érthető-e?
Szóval lehet lovagolni a centiken (főleg ha jó hosszú :D ), de ha súlyra megvan, nekem jó.
Ettől függetlenül, hamár 32 centisnek hirdetik, akkor valóban legyen 32, csak pl én utálom ha tortilla lapkát kapok pizza helyett, és úgy kell elropogtatni a paradicsomos furnérlemezt.

Deviszont! Voltatok-é már Bécsben, a Mariahilferről nyíló Neubau gassén? (egy templom mellett van az utca). Ott van egy olasz pizzéria, hát gyerekek, a világon sok helyen ettem már pizzát, de olyat, mint amit ott csinálnak, még seholsem. Lelóg az amúgy sem apró lapostányérról a pizza széle, megrakva cuccal keményen, iszonyatosan hangulatos ízek, remek kiszolgálás (kecskeméti az egyik pincércsaj!), és mindez 7-8 euróért.
Csak ajánlani tudom!

Impega 2009.06.18. 11:06:41

@Andie: Semmi. nem dekara veszi hanem atmerore. TV-t se sulyra veszel

Amugy danke shön for Werbung machen!

TH 2009.06.18. 11:08:07

@Impega: TV-t nem, de pizzát ésszerűbb lenne súly alapján árulni mondjuk. De kétségtelen, hogy ha 32 centisnek hirdetik a pizzát, akkor én is elvárnám, hogy legyen akkora.

Alikam 2009.06.18. 11:09:56

@hetech: Igaz, a doboz látszólag megszabja a végleges méretet, a kérdés az, hogy eredetileg valóban 32-es pizzatésztából volt-e kisütve. Ugyanis magasság nincs megadva, tehát elképzelhető, hogy az eredeti pizzatészta valóban 32 centiméteres volt, és a térfogata ugyanaz maradt, sőt, lehet, hogy 34-es volt eredetileg.

Tehát ilyesfomán hibás a következtetés, hogy azért, mert csupán az átmérő nem stimmel, már valszeg átbaszás történik.

Nem hiszem, hogy bármelyik pizzás cég 2 centiméteren spórólna, ugyanis üzletpolitikailag nekik egyáltalán nem lenne kifizetődő, az más kérdés, hogy lehet, hogy a dobozok szabványmérete 30-as, így olcsóbban hozzájutnak, és akkor jogos a kérdés, hogy miért 32-esnek tűntetik fel a pizza átmérőjét.

Én azt ajánlanám az említett cégnek, hogy csinálják vékonyabb, de nagyobb átmérőjű tésztából.,egy kicsi rá fog lógni a pizza a doboz oldalára, de legalább látja a kedves vevő, hogy itt semmiféle átbaszás nem történt:))

hetech 2009.06.18. 11:10:01

@betépett felhasználó: :D
Meg 1 cm jobbról, 1 cm balról... az már akkor 4cm és még átlósan nem is számoltam akkor már 8... stb.

Qrva kicsi volt az a pizza. :D

milyen_Péter? 2009.06.18. 11:10:21

Minek? Elemi iskolai tananyag része volt. :)

TH 2009.06.18. 11:13:03

@milyen_Péter?: de érdekel, hogy te mit számolsz? Itt a legtöbben a területek arányát nézik, ott 12% az eltérés. A térfogatban nem tudjuk kiszámolni, mert nem tudjuk sem az elméleti, 32 centis, sem a valós, 30 centis pizza magasságát.

betépett felhasználó 2009.06.18. 11:13:28

elarulom en hogy szoktam:
van egy lecserelt, persze jol jol kimosott WCulokem. Amint a futar megerkezik, ajtot nyitok es a tigrismintas muanyag uloket a bal kezemben tartva, a jobbal kiveszem a pizzat a dobozbol es az uloke sikjaval parhuzamosan rahelyezem a muanyagra. Namarmost, ha az azon atesik, akkor NEM fizetek, ha epp h. megall ratja, atveszem, ha netan a teto lecsukas utan is oldalt kilogna a pizza akkor adok borravalot a futarnak.

fontosch, hogy mericskeles utan MOSSUNK kezet!!

a hozzam pizzazni feljaro haveraim elmondhatja, hogy eddig soha nem csalodtak a kaja izeben.
Kar, h. en utalom a pizzat es soha meg nem ennem.

wculokerulez!

Taurusz 2009.06.18. 11:13:35

@Alikam: Nem ez volt a kérdés...
Megrendelte? Igen. Megkapta? Igen. Akkor volt? Nem. Átbaszták? Naná! Tudatosan baszták át? Persze, még a doboz is kisebb. Szó nem volt itt sülésről, meg súlyról, csak simán átbaszásról.

hetech 2009.06.18. 11:14:12

@Andie: @Alikam: Tulajdonképpen mindketten megválaszoltátok a hozzászólásotok második felében az elsőben felvetett gondolatot, így nincs nagyon mit hozzáfűznöm.

moli 2009.06.18. 11:17:18

@Isaura: uristen?

30cm pizza felulete: 707cm2
32cm feluete: 804cm2

a kulonbseg 12.1%-os!

EÖ (törölt) 2009.06.18. 11:17:49

@milyen_Péter?: még nem, mesélj róluk!

a matek vajon mi?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.06.18. 11:18:44

Ha a 32 cm-es pizza 1980 Ft, akkor a 30 cm-es 1740 Ft. A 240 Ft különbségért hozhattak volna egy ajándék üdítőt.

Ha meg a 32 cm-es pizzát beszuszakolták volna a 30 cm-es dobozba abból lenne a poszt.

thinkEdem 2009.06.18. 11:20:43

Kedves szalmabábúvadászok. Valóban érdekes lehet belemenni, hogy most a 32cm-es pizza és a 30cm-es pizza között mennyi a különbség, de nem ez a lényeg.
A lényeg az, hogy megrendeltek egy terméket megadott paraméterekkel, és nem ezt a terméket kapták, és amikor reklamáltak, kaptak egy teljesen ködösítő magyarázatot. Ez _teljesen_ megegyezik azzal a feltételezett esetetl, hogy elmész tetszőleges bútorboltba, megnézed a kiállított szekrényt, megveszed lapraszerelve, és otthon egy polcnyival alacsonyabb. Aztán reklamációnál mondják, hogy a maradék polcot elvitte az Áfa.

médinhángöri 2009.06.18. 11:23:07

A pizza alapvetően két részből áll: 1. pizzatészta 2. feltét. Ebből a feltét kerül többe, az tuti. Ha már számolunk, számoljunk azzal, hogy a növekedés nemcsak a tészta méretét érinti, hanem a rápakoltak mennyiségét is növeli. Így hát össze tud jönni az az évi párszázezer spórolás - van fogalmatok róla, mibe kerül a sajt?!

hetech 2009.06.18. 11:26:39

@médinhángöri:
:D
Azt hiszem most volt akciós nemrég...
Talán a Pennyben?
:D

EÖ (törölt) 2009.06.18. 11:28:17

OFF
nem tud valaki segíteni?
van egy csomó adatom, (pizzaátmérők) és abból kellene levonni valami következtetést, de nem tudom a Leibnitz-Hurowitz korrelációs módszer vagy a L'Hospital-Ehrenfest koefficiens approximáció ad szignifikánsabb eredményt
előre is kösz

EÖ (törölt) 2009.06.18. 11:29:27

@Impega: a lyukra már válaszoltam, nem olvastad?

D4n13l 2009.06.18. 11:29:34

Olyan jót mulattam ezen a 10 perc olvasnivaló kommenten, hogy kénytelen voltam regisztrálni és végérvényesen következtetést levonni az egészből. Íme a konklúzióm:

1, Ha 32-centis pizzát rendelsz, akkor az 32 centis legyen, ne 30, mert te az előbbiért fizetsz.
2, Amelyik cég olyan pofátlan, hogy a doboz is 30 centis, az mennyen el...
3, A lényeg, hogy az illető csak a pizzája 0,9375%-át kapta meg, hosszúságban (átló), mely tény csak azt bizonyítja, hogy egy kókler bandáról beszélünk.

u.i.: Ha ízlett és elég a 30 centis változat, ne panaszkodj, ha nem ízlett, ne rendelj onnan. Ezen tapasztalatod publikálása hasznos volt, remélem jól laktál.

Üdv: Dani

TH 2009.06.18. 11:30:14

@Egyéves Önkéntes: szerintem @milyen_Péter?: -rel kéne konzultálnod a témában, ő fizetett be úgy középfokú tanfolyamra, hogy felsőfokúnak hitte. Gondolom azért, mert a tananyag nagy része hasonló témákkal foglalkozott. :)

Bodzaszedő Manager (törölt) 2009.06.18. 11:32:31

Csak szeretném a sok szakértőnek elmondani, hogy az előírások szerint nem az átmérő számít, hanem a TÖMEG! egy picsa kb 30-40 deka, étteremtől függően. ha benne van az előírt anyag (anyagfelhasználási kimutatás szerint.) akkor tökmindegy hogy 32 vagy 30 vagy 35 centis a pizza.

Impega 2009.06.18. 11:33:15

@Egyéves Önkéntes: DEDE! csak ellenorizni szerettem volna, hogy nem e azota felmerult egy ujabb elmelet mely megdontotte az elozoket.

☺ágica (törölt) 2009.06.18. 11:35:16

@Impega: ne zavard! Most épp bonyolult biometriai számításokat végez az átmérőadatokkal:)

Zalzan Kavol 2009.06.18. 11:35:18

Szóljon már hozzá egy vendéglátós is plz!

Amúgy én is jártam már így, nekem 32-ből 27 cm lett. Megkérdeztem valakit, akinek régebben pizzériája volt, azt mondta, hogy ez így van, az alapanyag ugyanannyi.

médinhángöri 2009.06.18. 11:36:50

@Kulabácsi: jaja, a tésztában biztos. Csak kevesebb a sajt rajta...

Nógrádi Robogós 2009.06.18. 11:37:49

@D4n13l:
ad1. a körnek nincs átlója, átmérője van, (általános iskola 5. osztály)
ad 2. hosszúságban nem hasonlítunk össze pizzát, mert semmi értelme. festéket is hosszra veszel?

betépett felhasználó 2009.06.18. 11:38:31

A hüvelyk hosszúság-mértékegység. Jelölése: "

1" = 2,54 cm. Ez az úgynevezett nemzetközi hüvelyk, amelyet 1958-ban határoztak meg. A különböző történelmi változatok 2,0-3,1 cm között mozogtak.

Elnevezései más nyelveken: latinul digitus; németül Zoll (ejtsd: coll); angolul inch (ejtsd: incs).


tessek szives hat az elso kepen a szalag alatt atirni a COLt COLLra...
ok, ok , van aki 1Llel hasznalja, de balazsgezat meg lehet kerdeni, 2L az

EÖ (törölt) 2009.06.18. 11:39:31

@Impega: nincs új elmélet, mert azóta nem is láttam lyukat! :)

johevi 2009.06.18. 11:39:50

Naív. Azért mert 32 centis pizza a neve még nem kell erre gondolni. Különben mire számítanál ha barátfülét rendelnél???

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.06.18. 11:41:07

Úgy tudom, h a zöld színű mérőszalag eleve úgy készül, h 12.10937499999999999999999999994 %-kal kevesebbet mér. Csak piros színűvel lehet korrektan mérni.

Impega 2009.06.18. 11:41:18

@Egyéves Önkéntes: ah te szegeny, hat igy jartal.

EÖ (törölt) 2009.06.18. 11:41:38

@☺ágica: kijött az eredmény: 42 deciméter, apad, hajóvonták találkozása tilos
még ma publikálom! :)

Isaura 2009.06.18. 11:41:55

@moli: és most ezzel mit szeretnél mondani? Hogy nem lehet rá több feltétet tenni? :D ne.

EÖ (törölt) 2009.06.18. 11:44:25

@Impega: nem azért mondtam, hogy sajnáljatok, de azért jól esik! :D
mára már ígért Lenke néni, az eladó vaníliás karikát!

2009.06.18. 11:45:28

Sziasztok ! Direkt ezért regeltem most, hogy hozzászóljak: egyetértek a posztolóval, a centik fontosak !
Én is egyszer beígértem egy csajnak egy 19 centist...aztán fogta a collstockot lemérte és csak 15 volt. Kinevetett és otthagyott.
Ez fontos !!!!

☺ágica (törölt) 2009.06.18. 11:46:05

@Egyéves Önkéntes: pont azt akartam kérdezni, hogy mi van a vaníliás karikával? Annak az átmérője is megérne egy tanulmányt:) Pláne, hogy még lyukas is:)

EÖ (törölt) 2009.06.18. 11:47:43

@☺ágica: ezer éve nem ettem, küldhetnél!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.06.18. 11:49:53

@Kulics: Átmérőről volt szó a te esetedben is?

EÖ (törölt) 2009.06.18. 11:59:45

@☺ágica:

Dr. Biometr. Egyéves Önkéntes
(Gordon Ramsay címén, sk. felbontás)
A-8765 Engellhartszell - NO SPAM, Österreich
Félemelet balra
Par Avion

speckó cs@var (bocs a kiemelésért!) ne legyen a csomagban!
előre is kösz.

☺ágica (törölt) 2009.06.18. 12:02:26

@Egyéves Önkéntes: OK, csavar kimarad. De ugye nem baj, ha hosszúkás alakú lesz, és enyhén banánízű? Ja, és természetesen étcsokis:)

EÖ (törölt) 2009.06.18. 12:04:21

@☺ágica: schokobanane-belugakaviár keresztallergiám van! :D

☺ágica (törölt) 2009.06.18. 12:06:41

@Egyéves Önkéntes: én úgy tudtam, csak lóbalzsamra vagy allergiás! Amúgy kaviárról szó sem volt:) Currywurst-os schokobananet akartam küldeni. Az rendben van?

EÖ (törölt) 2009.06.18. 12:07:48

@☺ágica: az nagyon rendben lenne!! :DD
külön-külön is szeretem, de együtt!

EÖ (törölt) 2009.06.18. 12:12:06

@☺ágica: akkor én meg kimegyek, várom a postást!

Alikam 2009.06.18. 12:20:23

@Taurusz, hetech: Jó, akkor még egy kérdés. Hol a bizonyíték, hogy 32 centis pizzát rendelt? Lehet, hogy 28 centiset rendelt és akkor két centit kapott pluszban...

Semmire nincs itt bizonyíték, ez így egy nulla kérlek szépen.

EÖ (törölt) 2009.06.18. 12:22:57

@Alikam: az is lehet, hogy csak üres dobozt kért, de tettek bele egy ajándék pizzát!

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.06.18. 12:26:02

Centi mikor volt OMH hitelesitve és milyen hőmérséklet volt a mérés idején?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.06.18. 12:28:57

Amúgy ezek a mostanában gyártott kínai collstokok meg vannak nyúlva. Így lesz a sok kici kínaiból sok nemolyankici kínai.

Harlequin 2009.06.18. 12:31:22

Haverom abban házban lakott óbudán ahol a pizzéria van, de 1szer rendeltek csak tőlük, aztán Donpepe. Meg is kérdezte a futár egyszer: "mi van nem jött be az avanti?"

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.06.18. 12:31:24

@betépett felhasználó:
Hogy jön ide a pie, amikor az egy grafikon fajta?
Tudom, benne van a Wördben :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.06.18. 12:36:01

@betépett felhasználó:
Tudnak a haverjaid, hogy a pizzázóban ugyanigy tesztelik, nehogy selejet adjanak ki?
Csakhát ott egy WC uloke van, mindig leszerelgetni meg nyűgös, ugyhogy....

Maji 2009.06.18. 12:37:18

Együnk inkább kolbászos-rájás pizzát. Az nincs méretre szabva... :D

moli 2009.06.18. 12:37:56

@Isaura: ezt nem ertem.
adott a felulet.
feltetet tenni csak a feluletre lehet, folotte lebegtetni, tesztaba belesutni nem (fel-tet).

vagy viccelsz?

Isaura 2009.06.18. 12:39:52

@moli: nem, nem viccelek. Egyszerűen rá tudok rakni 12 dkg sonkát és sajtot mind a kettőre, csak az egyiken púposabb lesz picit. ennyi. szerintem egyszerűen csak nem gondoltad ezt végig, mielőtt írtál.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.06.18. 12:40:11

Amugy meg a multkori poszter is onlány rendelt TV-t , ószt ' itt sirt.
Ebböl nem tanulva KékPáfrány mégis onlány rendelt, megérdemli
Volt-e a dobozban a pizza mellé távirányitó?

kangep 2009.06.18. 12:41:36

konkrétan egyébként minden pizzéria ezt csinálja, ragadjatok centit, csekkoljátok le.

Andoron 2009.06.18. 12:48:14

Válság van... a pizza mérete, meg a cikkek komolysága se a régi...

betépett felhasználó 2009.06.18. 12:50:31

a The International System of Units (SI)-ban omologalt
ipari celra keszult
pizzaatmeromerok eladok.
kalandorok kimelejetek!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.06.18. 12:51:18

A 32 cm egyébként a tányér átmérője, amire a pizza anélkül ráfér, hogy lelógna róla. Nincs itt semmi csalás.

Miron 2009.06.18. 12:53:00

Szerinten is, ha valaki 32cm-es pizzát ad el, akkor az annyi legyen.
Ha súlyra adja, akkor meg az feleljen meg a vállaltnak.
Ez így a fogyasztó megkárosítása.
Nagyon hamar lépne a cég, ha a posztolók fele rendelne 32 cm-es pizzát és ha az 30-as dobozban ékezik, nem venné át.

Parkőr (törölt) 2009.06.18. 12:53:13

Amugy a sok kommentelőtől kérdezném, hogy oké, hogy a tömeg számít, de akkor ha rendelek egy 32es pizzát, és kapok egy 10 cm-est,igaz ez 10 vastag tehát tömegre megvan az normális e...

És tök igaza van a postolónak, az ember zsákbamacskát rendel, kifizetem az ajtgóban és fogalmam sincs mi van a dobozban, ha szar annyit tehetek, hogy nem rendelek többet, de akkor is buktam a termék árát. Így tök idegesítő, hogy kifizetem és átcsesztek.
Amikor új környékre költöztünk elköltöttem sok 10e ftot mire megtalaáltam azt a 2-3 helyt a környékről ahol arányban van a szolgáltatás az árral.

És ha az étlepon 32cm van és nem 40 dkg. akkor a 32 számonkérhető.

elwood 2009.06.18. 12:56:49

nekem 32 cm de inkább közben nő meg.

vagy miről is van szó ...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.06.18. 13:05:33

en egy paprikaskrumplit ennek uborkasalataval
lehet 31 centi is

É2I 2009.06.18. 13:10:40

Errefele nem baszakodnak centiméterrel.

Van:
kicsi,
közepes,
nagy,
családi,
oszt' kulup.

FONTOS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

elwood 2009.06.18. 13:21:19

hajam már régen nincs, legalább nincs vele sok gond

Isaura 2009.06.18. 13:24:17

@elwood: akkor vajon mi lehet az, ami alapból 32 cm... :D

Zalzan Kavol 2009.06.18. 13:32:46

@médinhángöri: jah, lehet. Igazából a vendég nem tudja, h miből mennyit tesznek bele, rá.

Na, most rendeltem egy másik pizzériából, a 32-es itt is 27-28 cm lett, szóval a posztíró még jól járt :)

Annyit azért hozzáteszek, hogy 830+60Ft-ért egy fullos sonkával telerakott 27 cm-est kaptam, és jól is laktam vele.

TuskóHopkins 2009.06.18. 13:33:42

Nem a pizza 32 centis, hanem az ember szája, ha egyben akarja betolni az arcába. Csak ezt ugye nem irhatják rá, hogy "32 centis szájba egyben beleférő pizza".
:-)

nem várt fordulat 2009.06.18. 13:35:19

avanti nagyon hullámzó teljesítményt nyújt, én sem fogok tőlük rendelni.

engem a dob pizza szivatott meg. dupla olivabogyó feltétet kértem rá felárért peresz, és mivel ezelőtt még nem rendeltem tőlük, odaírtam, hogy ez ne 2-3 darab olivabogyót jelentsen.

nem is, mert sikerült ÖSSZESEN 6 darabot rátenni. le is fotóztam, csak nem tudom a telcsomról betölteni, de ha meglesz elküldöm ide.

Jedlik 2009.06.18. 13:37:22

A 32 centi átmérőjű pizza területe 803,84 cm2, a 30 centisé 706,5.
Ez azt jelenti, hogy minden pizzán spórolnak 97,34 cm2-t. Ez meg azt jelenti, hogy 8,34 db pizzánként megspórolják egy pizza előállítási költségét, aminek az eladási ára így tiszta haszon, ami a honalpot nézve kb. 1320ft, vagyis pizzánként nagyjából 158,27 forinttal basszák át az embert.

☺ágica (törölt) 2009.06.18. 13:39:02

@karacsi_maci: lehet, hogy eredetileg is 2-3 lett volna rajta. Még jól is jártál, kaphattál volna 4-et is:)

EÖ (törölt) 2009.06.18. 13:41:51

@Jedlik: csakhogy amit te számítasz, az a nagyhoz van viszonyítva, ami eleve nincs!
ugyanis 8,34 pizzánként előállítanak ingyen egy nagy pizzát, de az már eleve 97,34 cm2-el kisebb a szabványosnál, tehát már 7,3 pizzánál bejön egynek az ára, nem kell 8,34-et sütni?
milyen vendéglátós vagy te? :D

akos147 2009.06.18. 13:41:51

@Jedlik: ez szép, férfias levezetés volt! szerintem a tésztához adagolt süntüskék rántják össze a méretet erre a drasztikus szintre

nem várt fordulat 2009.06.18. 13:42:37

@☺ágica: ja, mindezt valami 300 Ft-ért.

A portarevia-tól kérek, ők 200+ -t számolnak fel, viszont fullon van felszeletelt kis olivadarabkákkal...

Jedlik 2009.06.18. 13:48:38

@Egyéves Önkéntes: Persze, hogy tudom én is ám, csak kiváncsi voltam figyelsz-e.

Így meg 180Ft az átbaszás/pizza.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.06.18. 13:53:25

A pizza kapcsán a tészta kevésbé drága, a feltét sok esetben húzósabb tétel, így azt érdemes megnézni, mennyivel kevesebb feltét fér egy ilyen pizzára, ha hasonló a szélén feltét nélkül maradó rész, és nem lesz vastagfeltét... Ugye ez a probléma gyökere.

Smacika 2009.06.18. 14:06:00

@Nógrádi Robogós: Mitől is nincs a körnek átlója?
Te is mehecc vissza a suliba...

gerasz 2009.06.18. 14:14:25

Ez hatalmas. Milyen_Péter milyen minőségű életet lehet így folytatni, hogy elemi műveletekkel nem vagy tisztában? Írtam neked egy feladatot

Milyen_peti vett egy 110x110-as telket egymillióért, míg milyen_gerasz 200x200-ast kétmillióért. Melyikük járt jobban?

bekbórd! 2009.06.18. 14:17:55

A KELT TÉSZTA ÖSSZEMEGY SÜTÉSKOR???
Vagy ők egy nagy kerek húst raknak alulra, és rá egy kevés tésztát meg paradicsomot.

johevi 2009.06.18. 14:26:47

@Smacika - Hétszűnyű Kapanyányimonyók:
átló két nem szomszédos csúcst összekötő szakasz. Mutass a körön egy csúcsot. Ne a pizzán, mert azt lehet ugy sütni :-)) Te az átmérőre gondolsz...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.06.18. 14:38:36

@bekbórd: Nem sütéskor megy össze. Nem akarom ismételni magamat, lásd itt: @Sün‼:

Nógrádi Robogós 2009.06.18. 14:43:56

@Smacika - Hétszűnyű Kapanyányimonyók:

miért van neki????

a körnek átmérője van, átlója a sokszögeknek van.
szerintem te ülj vissza a sulipadba!

Smacika 2009.06.18. 14:43:58

@johevi: Ok.Igaza volt az előttem szólóknak, valóban csak átmérője van, de az átmérője egyben az átlója is szerintem.
Az átló olyan csúcsoknak összekötő szakasza, amelyeket nem köt össze oldal, ill. él.Az átmérőre ez igaz, kivéve a csúcsokat.
Megyek vissza a suliba, azt a pofámat meg befogom.

elwood 2009.06.18. 14:44:56

ha dobozzal együtt sütik akkor összemehet a doboz is

Smacika 2009.06.18. 14:45:00

@Nógrádi Robogós: Bocs.Bocs.
Mondom, hogy kussolok az olyan dolgokhoz amikhez nem értek...

johevi 2009.06.18. 14:48:57

@Smacika - Hétszűnyű Kapanyányimonyók:
ne szívd mellre, csak kekeckedés.
Engem a padagógus nejem szokott kijavítani, amikor a gyerekkel kockát rajzolunk, hogy az négyzet...

johevi 2009.06.18. 14:50:15

@johevi:
izé, négyszög? Megint keverem...

☺ágica (törölt) 2009.06.18. 14:53:26

@johevi: ha egyforma mind a 4 oldala és derékszöget zárnak be, akkor négyzet, amúgy négyszög:)

nekem gyanus volt mar az elejen is... 2009.06.18. 14:54:43

majd legkozelebb kinyujtjak neked 32 centisre, csak feltet helyett szart tesznek ra. ugy jobb lesz?

amugy tuti ott a kisbetus valahol: a pizzaatmero adatok csak tajekoztato jelleguek :)

EÖ (törölt) 2009.06.18. 14:55:50

@☺ágica: és akkor az milyen mérteni test, hogy vaníliás tésztából van, kör alakú, egyik oldala sötét, a másik világos és közepén lyuk? :)

☺ágica (törölt) 2009.06.18. 14:57:37

@Egyéves Önkéntes: javíts ki ha tévednék, de arról mintha Te írnál éppen tanulmányt:)

EÖ (törölt) 2009.06.18. 15:01:15

@☺ágica: tudom, beugratós kérdés volt csak! :D
amúgy kész, most küldtem ki Latin-Amerikába és fordítják latinra.

johevi 2009.06.18. 15:02:10

Ha én paraszt pizzafutr lennék, akkor az öklömmel addig klopfolnám a pizzát, amíg 1-1 centit kinyúlna minden irányban, aztán azt mondanám "nesze b+, már 32!"

Smacika 2009.06.18. 15:02:15

@☺ágica: Te is matematikus vagy?
A fasz kivan, mindenki okos itt csak én vagyok balfasz.

Smacika 2009.06.18. 15:03:33

@johevi: Jó-jó, de a dobozt is?
Mert a faszi amilyen rafinált volt lemérte a dobozt is.
Aztat meg nem mondhatta a pizzás, hogy összeugrott a sütéskor.

moli 2009.06.18. 15:04:22

@Isaura: 1. nem fognak, mert a feltetet szemre szorjak ra, kerdezz meg egy pizzasutot.
2. tegyuk fel, hogy megis, attol a 30-as pizzateszta terfogatban meg mindig kisebb.
3. 32cm-esnek reklamozott valaminek 32cm-esnek kell lennie.

☺ágica (törölt) 2009.06.18. 15:04:32

@Egyéves Önkéntes: hát, most csalódtam. Nem tudsz latinul?!

☺ágica (törölt) 2009.06.18. 15:05:59

@Smacika - Hétszűnyű Kapanyányimonyók: nem, de ez valahogy megmaradt. Persze én is kockának hívom:) Meg olyanokat is tudok ám, hogy szelő, meg érintő...:)))

Smacika 2009.06.18. 15:06:49

@johevi: Plusz még van esély rá, hogy a megrendelő valami karatéka, azt akkor szopacs van, ha a seggébedugja a kezét.
Azt nézegelődhet, hogy most akkor megérte kalapálni azt a szaros pizzát.

EÖ (törölt) 2009.06.18. 15:08:38

@☺ágica: viszonylag szerencséd van!

nálad ennél még csak nagyobbat csalódtak bennem! :DDD

amúgy hogyne tudnék! figyelj: كلب
sőt, fehér-latinul is:

Smacika 2009.06.18. 15:09:40

@☺ágica: Egyre jobban zsugorodok.
Bár körülnéztem a wikin de nem leszek már matekzseni.
Ahogy öregszem úgy hülyülök.

EÖ (törölt) 2009.06.18. 15:09:50

@☺ágica: a szelő-t én is ismerem, az Rtl klubon vezet híradót! :)

Srod 2009.06.18. 15:10:32

Érdekelt a dolog engemis,így énis lemértem egy ugyanolyan dobozt (onnan szoktam rendelni énis, eddig semmi bajom nem volt). Nekem 33centire jött ki mind2 irányban a doboz. Most vagy az én collstokom rossz vagy a képen látható.

☺ágica (törölt) 2009.06.18. 15:13:00

@Smacika - Hétszűnyű Kapanyányimonyók: nyugi én is:)

@Egyéves Önkéntes: bocs, de a fehér latinban van némi hiba. A harmadik szót csupa nagybetűsen, az ötödiket pedig aláhúzva írják helyesen. Jobb is, hogy inkább kiküldted fordításra:)

EÖ (törölt) 2009.06.18. 15:14:41

@☺ágica: visszaküldték a fehér-latint, kész van
500 oldal lett, pont egy csomag bontatlan fénymásolópapír :)
átfaxolom, olvasd át lécci!

neked ugatok 2009.06.18. 15:51:20

@☺ágica: @johevi:

ezen a 2 hozzászóláson egymás után olvasva hangosan röhögtem
most a kollégák és az ügyfelk furán néznek
pedig elmehetnének már haza :)

☺ágica (törölt) 2009.06.18. 15:57:39

@neked ugatok: ha arra gondolsz, hogy én lennék johevi neje, közlöm, hogy nem:)))

meszi 2009.06.18. 16:08:16

@D4n13l: tök igazad van, már megint egy szarrágó vásárló aki fityfasz dolgokért panaszkodik.

@Jedlik: "vagyis pizzánként nagyjából 158,27 forinttal basszák át az embert."

bazmeg menj már a picsába! én most rendeltem pizzát, kihozta a futár, adtam 150 Ft borravalót. Ki a fasz nem szarja le ha nyernek pizzánként 150 HUF-ot?

Kolenk 2009.06.18. 18:15:06

pitzzát mérni ? a tojást meg sublerel ? Ekkora faszságot...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.06.18. 19:24:57

Isaura felül a vonatra, vesz egy 520 kmes jegyet, kb 60 kilométterel a cél előtt lerakja a kalauz a pusztában (semmi közepén): "hölgyem, már utazott annyit időben mint amennyire a jegye normálisan elég, így a mozdonyvezető és a jegyviszgálló órabére ugyebár... hogy még hátra van 60km az útból? Nem tudta, hogy a vasúton lassújel is van, és mi amikor kmre adjuk el a jegyet időre mérjük."

Kellemes sétát.

tarkamarha 2009.06.18. 20:16:57

Jajajajaj, komám! Te jó ég! Mik nem vannak? Irigylem a problémáid súlyát!

stab 2009.06.18. 21:52:06

vadász, vadász, te szopni jársz ide

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2009.06.18. 22:01:00

Hello,

arra gondoltatok már, hogy ha valaki 32 centis picsát.. bocs, pizzát rendel, az 32 centist kapjon, és ne 30 centist?

régiiskola 2009.06.18. 23:14:42

Tisztelt olvasók!
A cikk szerzőjét meghívtam éttermünkbe,hogy saját szemével is meggyőződhessen arról,hogy nem lett becsapva.
AVANTIPIZZA

EÖ (törölt) 2009.06.19. 08:29:41

@AVANTIPIZZA: de egy eleve 30 centis dobozban hogyan lehet 32 centis pizzát kiszállítani???

régiiskola 2009.06.19. 08:41:07

@Egyéves Önkéntes: Kedves Olvasók!

A serpenyőméret 32 cm-es,ebből jön ki egy kicsivel kisebb pizza.
Amennyiben ellátogat hozzánk a cikk szerzője üzemlátogatásra,pizzázásra,akkor ígérem,hogy készítünk egy képes beszámolót a méretkérdésről.
AVANTI.

meszi 2009.06.19. 09:54:52

@mityu: de akkor reklamálj azért is, ha 33 centis lesz;)

Mérgező Hulladék 2009.06.19. 10:59:43

@AVANTIPIZZA: és úgy hirdetitek, hogy 32cm-es serpenyőben sült, ennél kisebb méretű pizza? Nem úgy, hogy 32cm-es pizza?

@Unbiased: "hanem a 12%-os terület-csökkenés (ennek megállapításához a pi ismeretén kívül más nem szükséges)"
Mivel minden hibát megtoroltak, te sem maradhatsz ki :). A pí indifferens ebben az esetben, egyedül a négyzetre emelés számít.

johevi 2009.06.19. 11:18:53

A 30 éves háború sem 30 évig tartott...

meszi 2009.06.19. 16:30:41

@johevi: ja, mint ahogy a 100 éves se 100 évig tartott

Smacika 2009.06.20. 06:58:38

@meszi: De bazmeg, ha 32centist rendelt akkor annyit kapjon.
A lőtéri leukémiás ebet nem érdekli a serpenyő mérete.
Akkor 35 centis tesiben kell csinálni és 32 lesz a végén.

EÖ (törölt) 2009.06.20. 15:37:11

@AVANTIPIZZA: magyarázkodhatsz, de ez akkor is átverés...
ki nem szarja le, hogy hány centis a serpenyő?
jó, hogy nem azzal jössz, hogy a szakács 180 cm magas

@Mérgező Hulladék: nem indifferens, bár tény hogy kiesik a műveletek során

sapuh 2009.06.21. 15:24:29

@johevi: hát hány évig? Nem árulom el a választ, csak annyit segítek, hogy 1618-ban kezdődött, és 1648-ban lett vége.

Amúgy a képen szereplő "pizzának" nem az a baja, hogy kisebb 32 centinél, hanem az, hogy egyáltalán megsütötték. Vagy ne nevezzék pizzának.
süti beállítások módosítása