Tékozló Homár

Fantomizált licitálók a Vateránál

2009.07.07. 10:22 | jackyll | 106 komment

Roland érdekes helyzetbe került, miután a Vatera lekapcsolt pár felhasználót, akik licitáltak egy termékére. A törölt licitek után 4000 forinttal esett vissza az ára, ami kellemetlen, ha nem volt megadva minimálár:

XXXXXXXX számú aukciómon a tegnapi napon 4 licit volt, mára azonban csak egy lett, az ára pedig 20001 Ft-ról visszaesett 16000 Ft-ra! Az aukció július 4-én jár le, így várom mihamarabbi magyarázatukat!  Én nem adtam engedélyt licit törlésére senkinek! Amennyiben nem tudnak magyarázatot adni, kérem a termék aukciós idejének meghosszabbítását!

Válasz:
Amennyiben egy felhasználó inaktiválásra kerül, az általa leadott licitek automatikusan törlésre kerülnek.

Én:
Ebben az esetben kénytelen leszek jogászt megkérdezni, ezt hogyan szabályozza a ptk., mivel licittételkor a felhasználó aktív volt, így azonban valamely részről felmerülhet a szándékos károkozás! Pl. Meghirdetem az autómat mondjuk 1 Ft-ról. Valaki azt mondja ad érte 1000 Ft-ot, majd a barátja licitál rá a reálérték felett, majd a lejárat előtt nem sokkal szándékosan törlik a barátot, így kénytelen vagyok 1000 Ft-ért eladni? Ahol is a logikailag rosszul felépített rendszer miatt felmerülhet extrém esetben nagyértékben elkövetett csalásban a vatera bűnrészessége is. Egyúttal kérném a felhasználó érvényes licitjeinek visszaállítását!

Felháborítónak tartom, hogy a vatera semmilyen módon nem értesít, és hozzá sem enged nyúlni az aukcióhoz, ha ők módosítanak az aukciómon! A vatera azért, mert esetleg tartozik neki egy másik tag (ezért is lehet valaki inaktív), okozhat-e nekem szándékosan kárt? Ez volt az utolsó aukcióm náluk!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RaveAcE 2009.07.07. 10:29:38

Mintha már lenne valami ingyenes licit szájt...
Minek kell eltartani a nyomikat?

Okádó Mikádó 2009.07.07. 10:29:42

Minimál árat érdemes lett volna megadni tényleg.

betépett felhasználó 2009.07.07. 10:31:41

username> roland
password> RoLAND47
userdel -r [roland]

Dr.Szomjas 2009.07.07. 10:31:56

A többi oldalra pedig nem mennek fel az idomított állatok...sajna. Így kénytelen vagyok leállni, mert ezeket a szutykokat nem pénzelem. Ezt a feltöltési díj bevezetésekor eldöntöttem és ahogy romlik nem is lesz nehéz kiszállni, egy két hónapon belül. Aztán szívjanak gázt (és fogjanak szikrát).

fajitas 2009.07.07. 10:33:57

Minimálárat meg lehet adni, de azért talán fizetni kell.
A vatera oldaláról nézve talán jobb, hogy kiszűrik a simlis felhasználókat. miért jobb, ha leütnék az árudat 100 000 ft.-on, aztán nem veszi át?

Dr.Szomjas 2009.07.07. 10:38:20

Szívjanak gázt (és fogjanak szikrát.) Ezért kezdtem el lejönni róluk a feltöltési díj bevezetésekor. Sajnos az új oldalakat nem látogatják az idomított Userek...

zooDoo 2009.07.07. 10:42:43

Hú, jól megszívatták :O
A vatera/teszvesz kerülendő.

RaveAcE: Akkor Te is nyomorék vagy... Mindenkit eltart valaki, vagy valami. Hát nem a Te fajtád tartja el, mert egy büdös vasa sincs semmire, és jó magyar módra, mindent ingyé' vár el.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.07.07. 10:44:22

Mi a különbség az (internetes) árverés és átverés között Új Magyarországon?

Nimandi 2009.07.07. 11:01:20

@fajitas:
A legmagasabb létrafokon álló nyer. Ha közben a Vatera kiver alóla 3 létrafokot, akkor onnantól a nyertes már ugyanazon létrafokon áll, csak az már kisebb magasságra van a talajtól. Magasság jelen esetben megfeleltethető pénzösszegnek.
Tehát a nyertes licitálót senki nem kérdőjelezte meg, ő tisztességes felhasználó attól, és sanszosan átveszi így is, átvette volna magasabb árért is, ha már egyszer ajánlott érte annyit.

Secnir 2009.07.07. 11:07:15

vatera
aaertv bötűkből áll
kirakható értelmes szó még?
atver a

Kobe 2009.07.07. 11:07:23

vatera az idióták játszótere....lassan már az oldallátogatásért is pénzt kérnek, az eladók többsége meg hülyének nézi az embert (használt terméket drágábban kínál mint a bolti ára, stb)

helianthus 2009.07.07. 11:07:45

@Nimandi: Hát eddig azt hittem értem mi történt. A hozzászólásodat olvasva az az érzésem, hogy nemhogy nem értem, de nem is fogom sose.
Szóval egyszerűbben kérdezem: Mi van???? (bocs, hogy nem emeltem ki)

É2I 2009.07.07. 11:07:50

@Nimandi:
Hát itt pont arról beszélnek, hogy a tetejét tüntették el.
Csak szólok.

helianthus 2009.07.07. 11:09:35

@É2I: ugye, hogy Te se érted, vagy ha igen, akkor úgy érted ahogy én, érted?

Frucsasz 2009.07.07. 11:17:00

@Kobe: ezt én is észrevettem. Mikor göriketrecet akartam venni, márkára, típusra pontosan rákerestem. A vaterán meg a teszveszen a használt, 1-2-több éves cuccokat ugyanannyiért, vagy még kb 5%-kal magasabb áron kínálták, mint a boltban megvehető vadonat új holmikat. ÉS akkor még volt pofájuk odaírni a hirdetés mellé, hogy ilyen-olyan akció... aha.

Nimandi 2009.07.07. 11:18:00

@É2I: Jogos. Elcsesztem. Mert ugyanis a másik esettel is találkoztam, az még nagyobb szívás. Hogy a törölt user ugyan nem nyertes, de a licitje törlődik az inaktiváláskor, és így a felette lévő ajánlata is visszaesik. No mindegy, okos voltam és figyelmes. ,)

ruprecht 2009.07.07. 11:18:08

"3/13. A leadott licit, vagy érvényes ajánlat csak mindkét fél (az eladó és a vevő) beleegyezésével és a Vatera által távolítható el, kizárólag aktív, még be nem fejeződött aukció esetén. A licittörlésre a Vatera nem kötelezhető, annak végrehajtása csak lehetőség, a licittörlés kivételes és indokolt esetekben érvényesíthető. Mivel a licittörlés csak lehetőség és csakis mindkét fél egyetértésével történhet meg, ezért a Vatera a licittörléssel kapcsolatosan semminemű utólagos kifogást sem fogad el!"

AlulírottFentemlített 2009.07.07. 11:18:37

Nem árulnak a vaterán véletlenül abból az akciós pennys trappistából.
Licitálnék rá szívesen.

ruprecht 2009.07.07. 11:23:33

"A Vatera fenntartja a jogot bármely felhasználó kizárására, vagy bármely tranzakció vagy további információ törlésére amennyiben az a Vatera értelmezése szerint ellenkezik a Vatera által működtetett online aukciós piactér megfelelő használatával."

"A Vatera kizárja a piactér használatából azokat a felhasználókat, akik 6 hónapon túli lejárt, pénzügyileg teljesen nem rendezett tartozással állnak a Vaterával szemben."

Tehát, én mint vatera felhasználó, a meghirdetett termékemre kaphatok bármilyen magas értékű ajánlatot (valós vételi szándékkal), ha az ajánlattevő tartozik a vaterának, akkor törlik őt, és vele együtt a licitét is.

Hát...érdekelne a jogászok véleménye.

gelsystem 2009.07.07. 11:23:45

a postolót lehet már???????
hát akkor:
tehát a postoló manipulatív módon megkérte az egyik -kimondottan ilyen szándékkal regelt- haverját, hogy tornázza fel kicsit az árat......
akkor most ki is a hüJe?
.
apropó: ede hányadik lett a kékszalagon?
volt-e ott valaki transzparensekkel szurkolni, hogyaszonygya:
HAJRÁ EDE!!! VESZED-E???

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2009.07.07. 11:25:19

Ez egyertelmuen szabalyozatlansag. Ha licitalsz a valosagban, miutan tied a legnagyobb licit, nem mehetsz ki es nem torolheted magad. Persze neten ez kicsit nehezkesebb, egy jo megoldas az volna, hogy ha torolte magat a legmagasabb licitet tarto, akkor a termek licitideje megnovekedjen azzal az idovel, ami azota eltelt. Persze jogilag igy sem allja meg, de most buntess meg egy freemailes emailcimet..
www.youtube.com/watch?v=-Ogx86zvYTM

RustySpoon (törölt) 2009.07.07. 11:30:27

Nekem nagyon elegem lett a vaterából.. Egy halom Intrum Justicia-s ügyem lett amiről hál'Isten sikerült bebizonyítani, hogy egyik sem jogos a Vatera részéről. Összesen 30e Ft-ot követeltek, de néhány hónap alatt sikerült meggyőzni a behajtókat, hogy a Vatera sumákol. Egyébként tapasztalatból: a perrel való fenyegetőzés nekem is bejött a Vatera esetében.. egyből jött a válaszemail, amire korábban heteket vártam feleslegesen.

Kobe 2009.07.07. 11:30:47

@Frucsasz: a vaterának igazából 2 előnye van.
1, néha érdemes rákukkantani, ha nehezen beszerezhető árut keresel, hátha. Többnyire nincs, de legalább van hol megtudni, hogy nincs.
2, (ironikusan) a román vásárostezsvír már onlájn is hirdetheti a kommunizmusból nála ragadt, pincében háromszor átpenészesedett könyveket, 20 éve nem gyártott porszívók alkatrészeit, stb, emellett pedig az ószereseknek is kiváló felületet nyújt.

Lassan eljön az a korszak, hogy nem hallod többet nyáron korán reggel a faluban ladával végigdübörgő tesót a hangosbemondóval - régi párnákat, dunyhákat veszeeeek....hanem felmész vaterára....

Igazából az áruk 80%-a szemét, tudatosan felrakott olcsó mocsok, hogy licitálhasson a 200 ftos használt tamponra az illető, és megtudja az adataidat, hogy aztán persze vaterán kívül megegyezz vele. A maradék 20%-nak a nagy többsége olyan árú amit boltban ujonnan annyiért megkapsz, vagyis az áruk kb 2-3%-a "jó fogás".
Mondjuk én általában elektronikai és szabadidős tevékenységhez kapcsolódó árut adok-veszek neten, mindkettőnek megvan a célzott fóruma, ott lehet adni-venni emberi áron, illetve a kapcsolódó webshopokból is ugyananyniért meg lehet rendelni. Persze ha valaki Vaszilij Paskin Hajnali eső c. fergeteges ZS-kategóriás műveihez hasonlóra vágyik, hát hajrá, licitáljon :)

Garott 2009.07.07. 11:31:36

Ott kell hagyni őket és átmenni a Zsibvásárra. Az új oldalak közül abban van a legtöbb lehetőség, és ahhoz képest, hogy még nem ismerik sokan elég sok termék van fent. Bár természetesen vannak hibái, de nem kell fizetni a termékfelrakásért.

Szanaszét Szolizott Szilikonos Szőke 2009.07.07. 11:31:47

Nincs fenn a kék Ford a Vaterán Rődner vagy Rednőr felirattal? Licitálnék rá. Elérhetőségeim a Borsnál vagy Balatonfüreden :))))

blr 2009.07.07. 11:35:57

@vazsmegyeigerdezsház:
Ha jól értettem a postolót, akkor nem ez történt, hanem valami ilyesmi:
Kikiáltási ár: 16e
A licitál: 16e
B licitál: 17e
A licitál: 18e
B licitál: 19e
A licitál: 20e

Ezek után a Vatera kivonja a forgalomból "B" felhasználót, és ezzel együtt törli a leadott liciteket, így az aktuális leütési árat visszadobva 16e-re, hiszen magasabbat senki nem adott meg. Logikus gondolkodás szerint viszont ez nem állja meg a helyét, hiszen "A" 20e-ret is hajlandó lenne érte adni, így ezzel a megoldással az eladó bukik 4e-ret más vétsége miatt.

soma665 2009.07.07. 11:36:40

Az autós példa sántít, ha vki licitál 1000 Ft-ot, aztán a barátja rálicitál mondjuk 1 milliót akkor a licit jelenleg 1.100 Ft-on fog állni mivel automatikus licit van, tehát mindig csak a licitlépcső mértékével nő az ár. Valószínüleg még sokan fognak licitálni, mivel az nem látható, h. van magasabb 'levédett ajánlat'. Ha a "csaló" barátot törlik számtalan másik licitáló átveheti a vezetést valószínüleg a reális ár közelében.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.07.07. 11:44:24

a vaterát kötelező használni?

2009.07.07. 11:45:57

Azt tartom tisztességesnek, ha a törölt user aktív licitjeit nem érinti, csak újakat már nem enged neki.
Ellenkező esetben visszaélésgyanús.
Fenti esetben pedig több, mint gyanús, hogy pont erre az aukcióra esett egynél több licitáló is.
Érdekelne, a nyertesnek milyen kapcsolata van a piactérrel és a töröltek kiléte ...

ámbátor 2009.07.07. 11:46:44

Ede abszolút 256. lett az Adrienn nevű gőzössel a kékszalagon. A YS II. Osztályban 32.
Gratulálunk Edének.

szaGértő 2009.07.07. 12:00:41

@Igazi Trébics: Mert? A Vaterának az az érdeke, hogy minél magasabb áron keljen el, nem?

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2009.07.07. 12:00:43

@blr: ugyanarrol beszelunk
A licitál: 16e (7:10)
B licitál: 17e (8:20)
A licitál: 18e (10:47)
B licitál: 19e (11:22)
A licitál: 20e (14:10)
es miutan B torolve, az en javaslatom az, h a licit ideje novekedjen meg 7 oraval (14:10-7:10)

francia kapcsolat 2009.07.07. 12:04:04

@vazsmegyeigerdezsház: "Ez egyertelmuen szabalyozatlansag. Ha licitalsz a valosagban, miutan tied a legnagyobb licit, nem mehetsz ki es nem torolheted magad. Persze neten ez kicsit nehezkesebb, egy jo megoldas az volna, hogy ha torolte magat a legmagasabb licitet tarto, akkor a termek licitideje megnovekedjen azzal az idovel, ami azota eltelt. Persze jogilag igy sem allja meg, de most buntess meg egy freemailes emailcimet.."

A Vaterán már jó ideje csak azonosított felhasználók ténykedhetnek. Szó sincs "freemailes" elbújásról, mindenki egyértelműen és jogilag is nyomonkövethető.

Walter Melone (törölt) 2009.07.07. 12:09:20

Amíg nem volt a "nagy változás" a vaterán addig hetente egy termékem biztos elkelt. Azóta nem adtam el semmit sem.

én befejeztem velük. Kár, mert nincs hova menni, nem postázható árukkal...

Fairy Girl 2009.07.07. 12:09:33

Az már volt hogy ezért tart itt, meg hogy ez már a hétvégi? :D

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2009.07.07. 12:10:05

@francia kapcsolat: www.vatera.hu/user/mod/ nekem ez egy egyszeru es csatak fals adatokkal kitoltheto urlapnak tunik. Ettol fuggetlenul lehet hogy igazad van, en nem vagyok regisztralva oda, nem tudom milyen egyeb azonositast hasznalnak.

betépett felhasználó 2009.07.07. 12:12:12

ne bhaschzassuk a vaterat!
Geronazzo Mariat is ott adtam el
es a G.M.et muffolo robotomat is onnan szereztem.

lifelike 2009.07.07. 12:13:43

Ezt a sztorit már egy másik oldalon is olvastam. Hihetetlen, hogy mekkora hisztit csinál a csávó 4000ft-ért. Valaki adja már oda neki, biztos kenyérre kell. Digitális koldus!

Palkovics Ede 2009.07.07. 12:14:29

@ámbátor: a Műemléki Környezet kategóriában viszont első!

francia kapcsolat 2009.07.07. 12:15:36

@vazsmegyeigerdezsház: Ez egy dolog, de a felhasználó teljesen inaktív, amíg számlamozgást nem kezdeményez. Pár száz forintot kell elküldeni a Vaterának az első műveleted előtt a számládról. A számla pedig ma már nem lehet anonim, egy bírósági határozattal simán lefülelhető bárki.

wiener 2009.07.07. 12:17:25

csak a forintbaszo pitianer luzerek vateraznak, de ez mindig is igy volt
egyebkent meg a vateranak van igaza, kamu licitalot torolni kell

The Good Boy 2009.07.07. 12:17:52

@ámbátor: indultak 256-an a kék szalagon?
Vagy voltak többen is, csak kiestek "tudod ki" elöl?

C. R . M · http://siebel-crm.blog.hu 2009.07.07. 12:22:48

Jul 7 dike van jó hosszú az átfutás :)

SzerelmesDolgok · http://szerelmes.dolgok.com 2009.07.07. 12:30:41

Értem én a problémát, de ha nem licitál rá senki, akkor is kénytelen vagy 1000 Ft-ért is eladni, nem jól tudom?

Frucsasz 2009.07.07. 12:33:12

Azért tart itt ez az ország, mert ez már a hétvégi poszt. Így jó?

2009.07.07. 12:46:19

@szaGértő: a vaterának bizonyára.
Egyes embereknek viszont lehet ellentétes érdekük, ha a személyes érdekükről van szó.

É2I 2009.07.07. 12:49:48

Na kilicáltuk magunkat, ugorjunk!

Andie 2009.07.07. 12:50:33

Monnyuk ez még mindig jobb, mint a múltkor az a lengyel kopiszájt, ahol botokkal tornázzák fel az árat (vagy fruzsintokat vagy miket), amig a szerencsétlen user a gatyáját oda nem fizeti a licitálásra, végül nem nyer semmit.

Én mostanában csak vettem a vaterán, de az ment gond nélkül.

helianthus 2009.07.07. 12:52:53

@Kobe: Hé az Vaszilij Suksin és én olvastam tőle a Hajnali esőt és nem is rossz. Sőt Fallada-tól is olvastam a Mi lesz veled emberkét? és olvastam Szolzsenyicint is. Most megvetsz?

JFK-alapítótag 2009.07.07. 12:56:58

boltamarson.hu használom

nekem bejött.

Ofélia . 2009.07.07. 12:57:33

@Sün‼: És még megbízást sem tudtam adni:((

helianthus 2009.07.07. 12:57:58

@Sün‼: szia!
Reggel láttalak meghalva. Ráadásul vagy kövér voltál vagy terhes és akkor többen is meghaltatok.
És ettől nagyon szomorú lettem.
Örömmel látom, hogy élsz és virulsz.

szcsongor 2009.07.07. 12:58:28

eBay-nel nem kell jobb, evek ota ott veszek ezt-azt, ertekesebb dolgokat is, es eddig semmi problemam nem volt sem az oldallal, sem az eladokkal.

Frucsasz 2009.07.07. 13:08:25

@helianthus: Már megint kezded. Mondom: halott süni nincs. A sünök nem halnak meg. SÜN!! pedig nem lehetett terhes, mert ő fiú.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2009.07.07. 13:13:12

Nagyon nagyon szeretném, hogy omoljon össze a Vatera. Végülis van működő magyar alternatívájuk is: a Tesz Vesz.

Hosszú lenne itt leírni a saját igazán rossz tapasztalatomat velük, ami annyiban közös a posztíróéval, hogy abban az egészen más fajta esetben is az eljárásuk a legteljesebb mértékben önkényeskedő volt. Emellett ostoba és értelmetlen. Megpróbáltam józan érvekkel hatni rájuk de ők valamiféle hatalomnak tekintik magukat aki ha megteheti hogy árt másoknak, akkor megteszi, a puszta örömért amit neki az jelent. Ritka dolog, hogy egy cégnek rosszat akarjak, de nekik maximálisan. Ki is léptem mint használó és remélem aki olvassa ezeket szintén megteszi.

backward 2009.07.07. 13:16:53

Magyar eBay kellene ide. Nem értem miért nem jönnek. Simán kiüthetnék ezeket az igénytelen aukciós portálokat.

helianthus 2009.07.07. 13:19:38

@Frucsasz: értem. a sün nem vész el, csak átalakul. Ahá!!

Szeretném megragadni az alkalmat, hogy ezúton gratuláljak kedvenc közös nem ismerősünk Kékszalag (ezt szabad írni?) versenyen elért nagyszerű helyezéséhez.
Sajnálattal vettem tudomásul, hogy a tévében csak a lejárt szavatosságú cölöpöket interjúvolták meg a verseny után, pedig az ő véleményük senkit sem érdekel.

blr 2009.07.07. 13:20:10

@vazsmegyeigerdezsház:
"es miutan B torolve, az en javaslatom az, h a licit ideje novekedjen meg 7 oraval (14:10-7:10) "

Ez így ebben a formában nem megoldás.
A Vatera ÁSZF szerint:
"3/12. A Vatera által működtetett online aukciós piactereken - a Ptk. 211. §-a szerint - az érvényes ajánlatot tevő Felhasználó, mint vevő az aukció zárásáig az ajánlatához kötve marad, mivel az aukciós szolgáltatás jellegéből kifolyólag az ajánlati kötöttség kizárása nem lehetséges. Az ajánlati kötöttség időtartama az aukció időtartamával egyezik meg."

Tehát a saját szabályzatát sérti azzal, ha töröl egy ajánlatot.

Sünt nekik!

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.07.07. 13:23:40

A Vateráról annyit, hogy januárban feltettem a blogomba a Vatera-hirdetést, és ezzel egyidőben az E-targetet is.

Gyanús volt nekem, hogy az E-targettől azért csak-csak csöpög a pénz (nem kell komoly összegre gondolni, a hat hónap alatt pár ezer forint összejött a számlámon), a Vaterától meg ugyanazon idő alatt 0 forint 00 fillér.

És amikor megkaptam a legújabb kimutatást és egyenleget (továbbra is nulla forint nulla fillér, pedig legalább két ismerősömről konkrétan tudok, hogy a blogomon keresztül jutottak el a Vaterára és vásároltak is), ekkor döntöttem, hogy én is kilépek és törlöm a regisztrációmat.

Rablóbanda, ráadásul bután és átlátszóan hazudik.

Dr Kangörény 2009.07.07. 13:34:56

Vatera, teszvesz csak arra jó, hogy néhány boltban nem kapható, vagy nehezen felkutatható cuccot ott meg lehet találni. Ami boltban is kapható, azt legjobb esetben az új ár 90%-áért hirdetik, ami tiszta röhej.

Walter Melone (törölt) 2009.07.07. 13:41:52

@tiboru:

valami összeesküvést sejtek az egész ügy mögött! :-))))))))))

bagolybagoly 2009.07.07. 13:44:53

Én nem értem (de egyáltalán) hogy miért hirdet meg valaki egy terméket annyi pénzért, amennyiért nem akarja eladni. Az én laptomat se vegye meg senki 3 forintért! Nem is írom sehová, hogy 3 forintért eladnám, így aztán nem érnek meglepetések.

Luckye 2009.07.07. 13:46:42

@A Nép - Te vagy!: Hehe! Megsúgom, hogy a Teszvesz is a Vateráé....

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.07.07. 13:50:50

@Walter Melone:

Hohó, ez itt most nem azt írói munkásságom része. Még a legnagyobbak is szeretnének néha magánemberként megnyilatkozni :-)

Luckye 2009.07.07. 13:51:34

Nem teljesen értem a posztolót. Az eredeti felállásban, ha nem lett volna a kizárt játékos, akkor 16e Ft-nál megállt volna a licit és ennyiért oda kellett volna adnia az árúját.
Mivel konkrétumot nemírt (pl hogy kiktől jött a 4 licit. Lehetett A-B-A-B, de akár A-B-B-B sorrend is, nem?, de lehetett volna A-B-C-B is, ahol B-t és C-t törölték), de mindegyik esetben egy adott érvényes licitet: A 16e-el. Akkor miért is bukott?
Persze, lehet úgy okoskodni, hogy eladtam a termékemet 16e-ért, de mekkorát buktam, mert 160e-ért is el tudtam volna adni (persze sohanapján).

pause 2009.07.07. 13:58:19

@A Nép - Te vagy!:
öööö
a ket cucc tulaja ugyan az

amugy nemertem,4000,-es licitlepcso volt?

májgeriberi 2009.07.07. 14:03:24

én inkább csereberélnék..:D

JMP 2009.07.07. 14:14:46

Nem ez volt az utolsod :))) penzt vissza nem adnak a szabalyt meg ok irjak, amugy le adozod e ezt a penzt???

Frucsasz 2009.07.07. 14:17:47

@helianthus: úgy bizony! Most rátapintottál a lényegre :)

JMP 2009.07.07. 14:24:49

tuti nem adozza le, kiabaljuk ki bunbaknak, miatta emeltek 5%-az adot, mert nem vallja be hogy sutyiba penzt keres :))))

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.07.07. 14:44:24

boltamarson.hu - pillanatnyilag nem találtam jobbat, remélem adományokat is adnak hamarosan a felhasználók, hiszen etetni kell az egereket, hogy termeljék az áramot a szervernek...

Amúgy meg tényleg, licitet nem szabad törölni, ha inaktív lett közben a felhasználó attól még meg van az elérhetősége. Persze ha a vaterának sem sikerült a sikerdíjakat behajtani, hát sok sikert a mezei eladónak, bár szerintem arra utazik, hogy 2 nap múlva újra feltöltse és rendes vásárlónak adja el. - Tökéletesen megértem.

Szóval: inaktív az ne licitáljon, de amit korábban licitált azt vigye. Ha mégis létrejönne az üzlet, lenne sikerdíja a vaterának, az ő érdekük is ez, nem ?

Smacika 2009.07.07. 15:39:04

A vatera egy fasztalicskaság.Főleg a sok(hogyan mondjam szépen, hogy ne legyek antiszemita?)zsidó, akik 2x-es áron dolgoznak.
A múltkor egy canon ip4300-as nyomingerhez kerestem egy dvd nyomizó tálcát, mert az enyémet körülvette a fájdalom.(Konkrétan be voltam baszva, azt ráültem.)
A vakerán látom a faszinál 4500-ért.
Mondom neki:Baszki, ez szemét sok.
Mondja ö:Akkor vedd meg máshol paraszt.
Mondom neki:Jól van öcsém.
Felhíttam a kamera hungáriát(Canon márkaszerviz)azt vettem tőlük 1600 tallérért.
Írtam a gyereknek, hogy bazmeg a tálcádat te etnikai kissebbség, 1600-ért ad a Canon újat.
Erre megfenyeget a gerincem törésével, ha rontom a boltját.
Mondom neki:Gyere cimbi, védd az igazad erővel, mert eszed nincsen.
Azóta is megvan neki a tálca.

soseleszekelső 2009.07.07. 17:43:58

@Luckye:

Szerintem azt kifogásolja, hogy:

Volt egy 16e-s, meg egy 20e-s licit. Az eladó azt feltételezi, hogy többen nézték a terméket, akik adtak volna érte 19-20eFt-ot, de nem licitáltak, mert már legalább annyit ajánlott valaki.
Viszont miután törölték a 20e-s licitet, 16-ért kel el az áru, nem a potenciális 19-20-ért.
Ezért kérte az eladó, hogy hosszabítsanak a határidőn. Hogy újra rátalálhassanak, akik a 16 és 20 között beszállnának.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.07.07. 19:19:47

Roland , te a vadász vagy, aki a medvére vár az erdőben?
Otthagytam a Vaterát, amikor uj dijat vezetett be. Azóta csak haveroknak akik elore kifizetik a feltöltési dijat.

queenga 2009.07.07. 19:33:11

Meg sem lepődöm..

Medvére meg ne várjatok: megjöttem:)

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.07.08. 00:11:34

@A Nép - Te vagy!: Ja, mert a VAtera és a TeszVesz tulaja nem ugyanaz??

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.07.08. 00:13:21

@wiener: forintbaszó szerinted , pl. egy 600,000 és egy 400,000Ft-os uzlet?

odanézz 2009.07.08. 17:44:22

Útálom a Vaterát, szemét rabló banda lett.
immáron afrikai tulajdonossal.
Gyertek át ti is a Marsra( boltamarson.hu) itt minden ingyenes, és az is marad.

sikertelenferj 2009.07.08. 21:59:08

@soseleszekelső: Szerintem a legnagyobb probléma, hogy ilyenkor, ha törölnek valakit, a vatera 0 értesítést küld! Egy egyszerű felhasználó arra következtethet, hogy nem tudhatod biztosan, hogy a vatera önhatalmúlag nem tornászta le a vételárat. Nem? A kommunikáció lenne a kulcs mindenhez!

hatja 2009.07.09. 01:01:35

- 5 ft a feltöltési díj, ennyi pénzért még az utcán sem hajolok le.
- ha (ezek szerint) 20at is simán ér a termék, akkor hősünk miért a béka segge alól indítja?
- kedvencem amikor vaterán mondjuk 85-90k-t érő termék 1ft-ról indul, 89k rejtett minimálárral. két hét és kb 30 licit után áll 40ezren, a kommentekben meg eladó részéről a magas lóról osztás ("ha tényleg érdekli a termék, tegyen rá komoly ajánlatot. a minimálárat nem vagyok hajlandó elárulni"). vicc.
- múltkor kaptam egy warn-t kijátszás miatt :) nem a jutalékot sajnáltam, csak direktben cseréltünk terméket termékre.

Gabir 2009.07.12. 19:12:50

Róóóólaaandd,

akkaaaarrszzz khhöörszakáááálttt?????

Alpannonia.at 2009.07.21. 15:31:40

@jibberish: Az ebay.hu is a vatera domein nem ? :)... közben a teszvesz is valahol egy cég a vaterával délafrikai befektetők felvásárolták óccsón :D:D ,,vagy mutyi ? Mind1:)

Alpannonia.at 2009.07.21. 15:45:21

Aki vaterázik és eladó, az mindenképpen a nyakát teszi egy igen húzós hurokba , de szerintem teljesen mind1 melyik aukciós oldalon ad el valaki bármit ha regisztrál . A lényeg előbb vagy utóbb fizet ha nem a vaterának az erőszakkal beszedő cégeinek :)!!!!! Aki eladni kiván jobban jár ha egy saját oldalt épít az éves költségek úgy max 30000 ft nál megállnak. Több ezer tételnél a vaterának vagy egyéb aukciós oldalnak a 10 x -ét is kifizetheti járulékban több százezer ft-ot is ! Ami még igen nyomos indok vagy elgondolkodtató , az APEH is turkál az adatokban amit a vatera kénytelen átadni és ha az APEH talál valamit az már PECHHHH :)

WildBear 2009.08.04. 15:00:20

Ha megadtad a minimálárat, és afelett volt a licit, akkor köteles vagy odaadni; miért nem állítottál be magasabb minimálárat..?

Egyébként a vatera primitív ügyintézői is megérnének egy misét..

Sics68 2010.07.01. 21:45:59

Itt igazából a dolog jogi oldal az érdekes:

- ha valaki tesz egy érvényes licitet, akkor elvileg köteles megvásárolni a terméket annyiért amennyit ajánlott érte.

- De mi van, ha közben törlik (tökmindegymiért) az adott felhasználót?

- A Vatera szabályzata azt mondja, hogy ekkor a licitje is törlődik.

- Na ezt érzem én is jogilag aggályosnak.... nem tudom. Jogászok mint mondanak?

Sics

Ridita 2010.07.04. 20:13:25

A vatera, a teszvesz és még egy csomó magyarnak tűnő oldal egy kézben van. Ezek a külföldi befektetők szépen felvásárolták a nagyobb oldalakat és egységesen bevezették a termékfeltöltési díjat. 5 Ft nem sok, ha van egy 20.000,- Ft-os terméked és meg is veszik annyiért. A szabály nem titkolt célja, hogy kiszűrjék a sok vicik-vacakot. Az a gond, hogy így nem éri meg olcsóbb termékeket pl. könyveket feltenni, mert ha nem viszik el a terméket, akkor is fizetned kell a feltöltési díjat. Ez alól kivétel az 1 Ft-os aukció, ami nagy szemétség az eladóval szemben. 1 dollárért vagy 1 euróért már vehetsz valamit a boltban, de ha 1 forintért adsz el valamit, olyan, mintha odaajándékoztad volna egy idegennek. A lényeg az, hogy a vatera és társlapjai piacvezető pozícióban vannak, így azt tesznek, amit akarnak. Nagy kár, hogy az ingyenes magyar oldalak nem tudják felvenni velük a versenyt.
süti beállítások módosítása