Tékozló Homár

Klasszikus balatoni lehúzás a tihanyi Ördögtanyán

2009.07.07. 00:10 | szily | komment

Mennyibe kerül egy 6500 forintért hirdetett grilltál? A legendás, az Európában bárhol tapasztalható magyargyűlöletre bőségesen okot adó, úgynevezett "balatoni matematika" szabályai szerint természetesen 13200 forintba. Fájdalmasan köznapi, vérforraló történet alant, 6700 forintnyi sült zöldséggel:


Hétvégi élményemet szeretném megosztani veled.  Azt hiszem semmi különleges nincs benne, már-már a megszokott sablon szerint történtek a dolgok, ez is csak egy újabb balatoni éttermi élmény :) A terv az volt, hogy a Tihanyi révnél található éttermek/kifőzdék/stb. közül valamelyikben eszünk egy kolbászt.  Partra sétáltunkban az Ördögtanya c. műintézmény utca felé fordított látványgrilljében álldogáló szakács megszólított és gyorsan elsorolta és megmutogatta, hogy milyen fantasztikus élményben lehet részünk, ha betérünk.  Ez az ajánlat egyébként egy "grilltál"-ra vonatkozott, ilyen-olyan hússal, kolbásszal, gombával, zöldségekkel, krumplival, hozzá friss saláta, miegyéb. Bementünk. Kértünk étlapot, amiben gyorsan lecsekkoltuk az árakat.  Egy adag kolbász 1200 pénz.  Sokan azt választották a többi étel árának láttán.  Ugyanis a fent ajánlgatott tál 2 személyre 6500-ba került.  Megfontolva a doloot végül is úgy döntöttünk párommal, hogy berendelünk egyet -- ennyi sok minden van rajta, 3250-et talán megér fejenként.

Ettünk, ittunk, jól mulattunk.  Majd amikor megjött a számla pislogtunk nagyokat.  Rögtön arra gondoltunk, hogy valamit elszámoltak.  De aztán a pincérünk visszajött és jól elmagyarázta, hogy a 6500 forintos 2 személyes grilltálunk az valójában nem 6500 forint, mert az csak a hús és a kolbász rajta, minden egyéb az külön számolandó: grillezett krumpli, gomba, zöldségek, a tálon rajta levő saláta, díszítésnek odarakott chips, stb.  Na, így jött ki a grilltál 6500 helyett 13200-ra.

Amikor reklamáltam többek között olyanok is elhangzottak a számból, hogy engem itt átb...nak, b...meg.  Pincérünk fogta magát, a számlát és a tollat a levegőbe hajította, leköcsögözött engem, elküldött a pi...ba és elrohant.  Pár perc múlva visszajött egy másik pincér kíséretében és egyesült erővel próbáltak engem meggyőzni arról, hogy igenis köcsög vagyok és ne b...megoljak.  Ja, és ha b...megolok, akkor neki ugyanolyan joga van ehhez.  És ezzel élt is rendesen.  Ennek ellenkezőjéről egyébként az ezután következő kb. félórás, nagyrészt normális hangvételű egyeztetés alatt sem sikerült meggyőznünk őket a barátaimmal együtt sem.

Végül is fizettünk, beírtunk a panaszkönyvbe és eljöttünk.

Ha nincs pénzetek/kedvetek egy 6500 forintért beajánlott grilltálat 13200-ért enni egy olyan környezetben ahol a köcsög vendégnek soha nincs igaza, kerüljétek el a helyet nagy ívben.

Tények:

1. a kolbász, amit a többiek kaptak az 1200 pénzért, egy szál nyamvadt valami volt.  Egyáltalán nem volt összhangban az árával
2. az étlapon, az ételek felsorolásának a végén (utolsó oldal) szerepel, hogy az ételek nem tartalmazzák a köret árát. Az ételeknél nincs ott ugyanez (még egy kis csillagocska sem nem van). Benéztem a dolgot, vessek magamra?  Én még nem ettem olyan helyen, ahol a x-személyes tálban ne lett volna benne a köret.  Főleg nem a behívogatóban elhangzott felsorolás után.  De még ha én vagyok is a hülye -- köretet nem is kértem hozzá külön.  Mi a fenének kaptam akkor plusz pénzért?  Sehogy nem áll össze a kép
3. a korsó sörök, amiket kaptunk állítólag literesek voltak, így darabonként 1200 pénzbe kerültek.  Az étlapon a 0,4-es korsó sör 550.  Nincs az étlapon literes ár, nem kérdezték megy, hogy akarjuk-e.  Csak a végén kiszámlázták.

Üdv,
K

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kispista2 2009.07.07. 18:00:45

Minek fizettél bazdmeg? Felállsz és otthagyod őket, hívjanak rendőrt! Aztán a rendőrségi jegyzőkönyvet elküldöd az apehnek, hogy ellenőrizzék a dolgozókat, hogy bejeletteték-e őket.

kispista2 2009.07.07. 18:02:36

Ami nincs az étlapon, azt ne fizesd ki.

Lúzer idióta!

kispista2 2009.07.07. 18:05:24

Ja, és az ilyen helyek általában még számlát/blokkot sem adnak, hanem csak a számítógépes program által nyomtatott cetlit, amit az apeh nem fogad el számlaként (és be sem vallják az adót utána)

imittto 2009.07.07. 18:18:02

@kispista2: De azért az áfaemelést nagyduzzogva rátették

dr. _mmm_ 2009.07.07. 18:26:36

Hát barátom téged átbasztak mint .. a palánkon.
Amint nem rendelsz meg/ nincs az étlapon azt NEM FIZETJÜK KI!
Ennyi erővel az asztalon lévő virágot is kifizetted volna?

dr. _mmm_ 2009.07.07. 18:27:56

Ja.. azt is megkérdezném, hogy milyen grill zőcség kerül 6700-ba??

Kelpo 2009.07.07. 19:04:40

Legalább üvegasztalon ettetek ami törött volt??? EZ FONTOSCH!!!!

Amúgy meg amit nem rendelt az ember azt nem fizeti ki, vagy ha igen, akkor egy Ytong téglatest alakú célszerszámra felerősíteni a kapott számlát és a jogtalannak ítélt részt továbbszámlázásra benyújtani az étterem felé.

Egyébként véresen GRILLezett 1 literes korsós SÜN-t az ilyen pincéreknek.

i hate the police (törölt) 2009.07.07. 19:04:45

Ezt tényleg nem kellett volna kifizetni.Ettől függetlenül legközelebb szerintem a füredi Borcsába ülj be,Tihanytól 5km, jóval olcsóbb és állitom, hogy a Balaton legjobb étterme

Láttam - olvastam · http://lattamolvastam.blog.hu 2009.07.07. 19:06:24

Tihanyban ajánlom az ECHO éttermet a visszhangdomb felett.

Egy 2 személyes echo tál 5500 HUF, és nincs semmi extra költség. 2 éve minden nyáron legalább 2-3x meglátogatjuk mert kitűnő a konyha és a kilátás is.

A teraszukról Bfüredtől Szántódig belátod a Balaton keleti oldalát, miközben kajálsz.

Eddig nem kellett sose a panaszkönyvet kérnem.

i hate the police (törölt) 2009.07.07. 19:18:09

@Láttam - olvastam: az se rossz.Utána pedig a Rege cukrászdában egy dinnyés fagyi:)

Der Beste 2009.07.07. 19:18:24

Hülye a posztoló.
Mi a francért fizette ki, amit nem rendelt?

Láttam - olvastam · http://lattamolvastam.blog.hu 2009.07.07. 19:23:15

@i hate the police: hmmm, a Rege-ben még nem voltam, de legközelebb megnézzük:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.07. 20:30:00

tizeneve nem voltam a balcsinal, de mar akkor is a lehuzas ment
2,5 honap alatt akarjak megkeresni az evi fizetest

i hate the police (törölt) 2009.07.07. 21:34:03

@Láttam - olvastam: érdemes!Gyakorlatilag közvetlenül az apátság alatt van, nagy terasszal, ahonnét gyönyörü a kilátás a tóra.A dinnyés fagyi pedig Isteni:egy félbevágott dinyében fagylaltok,gyümölcsök, stb.@hagyma: nem tudom, nekem kedvező tapasztalataim vannak

Facelessbook · www.dont.think.so 2009.07.07. 21:40:42

Nem lehet, hogy Ede és a kékszalag tehet minderről???

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.07. 21:47:23

@i hate the police:
szoval se mondtam hogy mindenki
egy jelentos hanyad nyaron akar sokat kaszalni
ha belecsuszol egy ilyen etterembe akkor meglatod
en is a torzshelyeket kedveltem
tudtam mit hogyan mennyiert
de csusztam bele lehuzos helybe
oszt lehet itt mondani ne fizess meg luzer vagy
fizetni kell
utana lehet reklamalni
de akkor meg mar.......

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.07. 21:53:40

itt a'merikaban kifejezetten atlathatok az etlapok
de tenyleg
a posztban benn volt ha jol remlik hogy a vegen ott volt az etlap a korteket nem tartalmazza
tehat szopas
itt mondjuk akarok egy steaket
kozvetlen alatta ott van mit kaphatok hozza
sukt krumpli, sult hagyma, krumplipure, akarmi
ha mas is kell ne csak 1 tudom pezbe lesz, de le van irva
meg ha nincs leirva is tudom
mer mindenutt egy a rendszer

230e 2009.07.07. 22:24:00

Ez valszeg ugyanaz a csapat, akik az apátság alatt 3000,- körül számolnak egy rétesért.
A normálisabb vendéglátós meg irul-pirul.

Javaslat: pincéreket pofánverni, asztalokat felborogatni, bodegát felgyújtani.

i hate the police (törölt) 2009.07.07. 22:24:56

@hagyma: félreértettél.Én nem azt mondtam, hogy nincsenek lehúzós helyek, csak azt, hogy nekem eddig még nem volt negativ tapasztalatom.Igaz, a strandon max. lángost és palacsintát eszek, az éttermeket pedig igyekszem gondosan kiválasztani

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.07. 22:34:42

@i hate the police:
hat errol beszeltem en is
nem ertettelek felre
bizony hogy othon ki kell gondosan valasztani
itt annyibol jobb, hogy szinte mind lancolat, tehat mindenhol ugyanaz a kaja az ar a filing
igy tudom hova megyek
volt mar velem is hogy ismeretlenbe mentem, maszek etterembe
nem huztak le de szar vol a kaja
bocs hogy nem emeltem ki

i hate the police (törölt) 2009.07.07. 23:20:01

@hagyma: ja, stimt.Na, olyan már velem is megesett, hogy a hely ismeretlen volt, szintén nem volt lehúzás, de az étel gyenge volt.Itt nincs a Balatonnál se étterem-láncolat.Siófokon néhány éve igéretesen indult egy Diner, de a szinvonal megy lefelé és láncolat sem lett belöle:)

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.07.08. 00:19:17

"úgy döntöttünk párommal,"
Mé nem " a csajommal", irja?
Nem szeressuk az ilyet, ugye hagyma?

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.07.08. 00:23:39

Ilyen helyekre kellene egy közös Homár kirándulás és kiennénk a kajájukbol, majd jól ráboritván az uvegesasztalt, megdobálva "olyan" papuccsal, eljönnénk
:)
süti beállítások módosítása