Tékozló Homár

Két hónap alatt szétmállott az anti-cipő

2009.09.09. 09:04 | ge | 215 komment

Marcsi csúnyán megjárta az MBT cipőboltban, amely cipőről kötelességünk kijelenteni, hogy nem szép! Lehet hogy baromi egészséges, de csinos sose lesz, hiába erőlködnek a kedves marketingesek azzal, hogy az. Szóval Marcsi megvette a szokásos 55.000.- Ft-os áron a cipőjét, majd elkezdte hordani. Ez volt a hiba, ugyanis a cipő lényege, a szivacsos íves talprész foszladozni kezdett. Tette ezt 2 hónap után, ami kicsit korainak tűnik ahhoz képest, hogy 20 évre számított. Most pedig jöhet a Fogyasztóvédelem.

Van ez a bizonyos MBT(Masai Barefoot Technology = Maszáj Mezítláb Technológia) cipő. Már sokan ismerik, sok ismerősöm is tulajdonosa egy-egy ilyennek. Tavaly, augusztus 21-én vásároltam én is egyet a Csillagvár üzletházban az ottani MBT szaküzletben. Egy elég új modellt sikerült választanom, nem annyira a divatot, mintsem a célszerűséget és a praktikumot figyelembe véve.

A választottam egy Barabara Black 37 2/3-os típusú, nem kevesebb, mint 55.000,- forint értékű cípő lett. Kicsit szívtam a fogam, de miután ennek a cipőnek az ismertetője alapján most legalább 20 évre "levan a gondom" egy kényelmes és egészséges cipő felkutatásáról és megvásárlásáról, úgy gondoltam legyen, megtérül.

Nagy boldogan elkezdtem hordani. Fokozatosan, ahogy tanácsolták. Eltelt két hónap és észrevettem, hogy a csodacipő lelke, azaz a szivacsos talprész mintha foszladozna. Visszaszaladtam a boltba, ahol azonnal cserét kértem. Az eladó felháborodva közölte velem, hogy mi az, hogy cserét kérek vagy pénzt vissza, itt olyan nincs, az van, hogy elviszik a cipőt szervizbe és egy hét múlva visszakapom úgy, hogy lecserélik rajta a teljes talprészt.

Hűledeztem, hogy hol vannak nekem a jogaim, de mivel az eladó hajthatatlan volt, kénytelen voltam belemenni. Mondanom sem kell, hogy hosszú hetekig vártam, telefonálgattam, mire végre azt mondták lehet menni a cipőért. A kellemetlen meglepetés akkor ért, amikor megláttam, hogy a világon semmit nem cseréltek le rajta! Egyszerűen valami vékony festék vagy gumi réteggel bevonták az ominózus talprészt és ezzel ők letudták a garanciát, mondván, ezzel több probléma nem lehet. Eközben már hidegre fordult az idő, csizmát kezdtem hordani, a becses MBT cipőt eltettem a szekrénybe tavaszig.

Tavasszal hordtam pár hétig és nagyon gyanús volt a szememnek a talprész. Mintha repedezne... Miután az idő melegre váltott, a cipőt ismét eltettem és mostanság, amikor itt az ideje az őszi cipőnek, elővettem. Egy hét hordás után kiderült a turpisság, azaz ugyanott elkezdett repedni, mállani a cipő szivacsa, mint 2008 őszén. Levelet írtam a központi ügyfélszolgálatuknak, elmentem személyesen is az üzletbe, hogy megkérdezzem mi a teendőm, visszacserélhetem-e egy másikra a cipőt, netán visszakapom a selejt cipő árát, ám újabb meglepetés ért, ugyanis az MBT ügyfélszolgálat a füle botját nem mozdította, az üzletben az eladó pedig rendkívül ellenségesen annyit mondott: biztos nem jól hordtam a cipőt, de hozzam be, majd elküldik a szervizbe - megint.

Lenne pár kérdésem hozzájuk. Mi az, hogy a törvényben előírt jogaimat figyelmen kívül hagyva, utálatos módon helyreraknak engem, a vétlen vásárlót, aki nem tehet arról, hogy egy kínai cipő minőségét és tartósságát bőven alulmúló, selejt cipőt adtak el nekem?? Tartósan kényelmetlenséget okoztak azzal, hogy a cipőt nem tudtam és nem is merem rendeltetésszerűen használni, bosszúságot okoztak a hozzáállásukkal és stílusukkal is. Az eladó tavaly még azt is közölte velem, hogy na és, az autó még drágább mint az MBT cipő és azzal is ha történik valami, a vevő szaladgál és bosszankodik, ez van, cseréről meg ne is álmodjak.

Megteheti ezt a vevővel egy bármilyen cég? Ha az illetékes nem válaszol, az eladó pedig jóformán elzavar és nem hajlandó tudomásul venni, hogy érvényesíteni szeretném vásárlói jogaimat, teljesen önkényesen dönt felőlem és cipőm sorsáról, kihez fordulhatok? Hogyan szerezzek érvényt a jogaimnak? Kérhetek-e bármilyen kártérítést ezek után? Legjobb tudásom szerint jártam el és próbáltam végére járni ennek a zűrnek, de nem volt benne partner ez az elvileg korrekt és állítólag a legmesszebbmenőkig a vevőkért létrejött cég. Mit tehetek? Mit tehetek amellett, hogy minden létező oldalra felraknám a neten, hogy senki ne vegyen MBT cipőt, mert az csak addig szép, jó és egészséges, míg az ember ott nem hagyja a horribilis összeget érte, de aztán mehet a csudába az, aki hibás, selejt példányhoz jutott. Ekkora összeg mellett (emlékeztetőül: 55 ezer forint!) már akár be is perelhetném őket. Megtegyem? Megtehetem? Segítséget kérek ennek az ügynek a megoldásához! Hova forduljak?

Üdvözlettel:
Marcsi

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nálunk meg itt Tarpán0002 2009.09.09. 10:29:51

@EÖ: Én tudom. Egyéves felesége megfogta az életszinvonalat.

illemvakond 2009.09.09. 10:31:04

@EÖ: Párbeszéd az égben (vagy ahová feldobtad a feleséged):
- Mi ez?
- Egyéves felesége. Maradhat?
- Igen.
És maradt.

EÖ (törölt) 2009.09.09. 10:32:14

@Nálunk meg itt Tarpán0002: határeset, de elfogadom.

Egyéves felesége megfogta az isten lábát. :DDD

vagy tarpán magasan van az életszínvonal??

@illemvakond:
ezt különdíjért elfogadom! :DD

tényleg a vakondoknál mi a mennyország? jól bent a föld mélyén? :)

Nálunk meg itt Tarpán0002 2009.09.09. 10:33:51

Föltalálták már a kátyuban atózást modellező gumiabroncsot is. Még nagyon drága, de ha veszitek rendesen lejjebb mehet az ára.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.09.09. 10:34:10

@Smacika - Hétszűnyű Kapanyányimonyók:
"Mér kéne modellezni a szar talajt a simán?"
Mert amikor Gagarint fellőtték, a csengeriek meg a többi környékbeli majd' mind elindult Simára űrhajót nézni. A rádió ui. bemondta, hogy "az űrhajó simán földet ért"...

illemvakond 2009.09.09. 10:35:33

@EÖ: Nem tudom, még nem jártam ott. A mennyországban, mármint.
A különdíj izgi - juhéjj! Mit kapok?

Impega 2009.09.09. 10:38:30

@illemvakond: cipot. sztem. Mondani se kell milyet.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.09.09. 10:39:05

@EÖ:
Az lenne az igazi, ha bérszínvonalat is lehetne vele húzni.
J

Da Real Knee Grow 2009.09.09. 10:40:13

@EÖ: ÁÁÁÁHÁHÁHÁHÁHÁHÁHÁHHÁHÁHÁ :D

EÖ (törölt) 2009.09.09. 10:40:35

@Sün‼: megfelelő négyszínű toll kell hozzá
árszínvonal
bérszínvonal
áramvonal és
életszínvonal


@illemvakond: bocsi, nem úgy gondoltam! :)
a nyereményed az @Impega - a dolgozô nõ: által már említett vakondbőr MBT cipő :DDD

Smacika 2009.09.09. 10:40:54

@Kitalátor feljegyzetei: Ez most csak vicc, vagy komoly?
Bár az Izaura kiszabadítására összedobott pénz, vagymegmég a vak luvnya -nem jut eszembe a neve, talán Eszmeralda?- szemműtétjére gyüjtögetett adományok után bármit elhiszek a magyar valóságból.

Nálunk meg itt Tarpán0002 2009.09.09. 10:41:48

A lúdtalpról meg csak annyit: A lyány kiskorában lúdtalpas vot és csak azzal a fötétellel kaphatott nyuszit, ha lábbal szed neki lóherét. Ez használt.

EÖ (törölt) 2009.09.09. 10:42:15

@hadada: a feleségem ilyen cipőben főzte a szilvalekvárt, 13,4%-kal kevesebb cukor fogyott.

azóta abban mosogat és mos, nem kell annyi kalgon.

és a szex is rövidebb azóta, több időm van tévézni.

Nálunk meg itt Tarpán0002 2009.09.09. 10:42:57

...no azért a bikinivonalról se feledkezzünk meg!

EÖ (törölt) 2009.09.09. 10:48:01

brit tudósok szerint ha valaki mezítláb jár fekete titokzokniban, akkor 23 %-kal lesz nevetségesebb.

EÖ (törölt) 2009.09.09. 10:49:05

@Nálunk meg itt Tarpán0002: pont a leglényegesebb!
olyan vonalzó kéne, amivel bikinivonalat lehet húzni. :D

Nálunk meg itt Tarpán0002 2009.09.09. 10:49:20

@Fulzsenszio: Az más volt. Megpróbáltam a gyerekkel is, de ő félreértette és lábbal kirugdosta a nyuszit a mezőre.

Gumidomino 2009.09.09. 10:49:27

@EÖ: hát gondolom kavarni nem nagyon kellett, csak belerakta és billegett magától. meg se lepődtem hogy ötvenezerért lekvárt is lehet főzni benne. jövőre viszont vigyázni kell hogy nehogy foszladozni kezdjen a talpa!

EÖ (törölt) 2009.09.09. 10:50:44

@Gumidomino: gondoltam, hogy erre lecsap majd valaki! :D

mosni sem abban mos, természetesen, hanem teknőben, csak a lábán van ez a szar.

illemvakond 2009.09.09. 10:51:05

@EÖ: Vakondbőr?! Nagyon sürgeted a választ a vakondmennyországgal kapcsolatban. :D

EÖ (törölt) 2009.09.09. 10:52:55

@Nálunk meg itt Tarpán0002: lóhátról? vagy nem értek valamit?


@illemvakond: szintetikus vakondbőrre gondoltam
a földalatti mozgalom hord ilyet :D

a földalatti mozgalom alatt nem a metrókalauzok szakszervezetét értem.

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2009.09.09. 11:02:41

Az anticipő olyan mint az anitalkoholista, lényeges tulajdonságaiban nem hasonlít a cipőre? Ergo nem lehet lábon hordani, viselni, és javíttatni is csak szervízben semmiképpp sem cipésznél? Ez esetben nem értem a reklamációt, anti cipőt ígértek, azt kaptál, punktum.

Fairy Girl 2009.09.09. 11:05:00

"Hűledeztem, hogy hol vannak nekem a jogaim, de mivel az eladó hajthatatlan volt, kénytelen voltam belemenni."

Nem, nem voltál kénytelen.

EÖ (törölt) 2009.09.09. 11:23:27

@ficsilla: a nem antilop-bőrből készült cipő az anti-antilop-cipő

és most megyek röhögni az énbagoly viccén

É2I 2009.09.09. 11:34:23

Én közben meg feltaláltam a seggre húzható félgömböt:

Garantált az egyenetlen talajon való ülés érzése!!!!
Klinikailag bizonyított, hogy hatásos a tarkó gömbölyítésére.
Egyedi, szabadalmaztatott, ortopéd egy valami.
Csak a seggére kell húzni és már garantált az imbolyogva ülés.
Kifejezetten tökéletes a számítógépes munka közbeni monitor lefejelésre. Bármilyen monitornál.
Tíz ortopéd egy orvos közül kilenc ezt ajánlja!!! (Tizedik halott, így nem tudtuk az orvosi véleményét beszerezni.)

Az OEP is támogatja!!!! (A saját apanázsát.)

Rendkívüli ajánlatunk keretében most csak 1.5 millió forint!!!!!!

Tudjuk, hogy ez nem kevés pénz. DE!!!! Az egészsége nem ér meg önnek ennyit???
Nem szeretné idős éveit nyugalomban, gömbölyű tarkóval leélni???
Na ugye?

Szerényen hozzá kell tennünk: a minősége GARANTÁLT!!!!
/Alap esetben három lépés a vásárlás utáni, boltból való távozás után!!! De ezt egy csekély, egyszeri 500e Ft megfizetésével duplájára, azaz 6 lépésre növelheti. NE HAGYJA KI!!!!/

EÖ (törölt) 2009.09.09. 11:35:16

ma már nem leszek, de ez a bosszúm: :DD

Diszkontból fölveendő
- csing-ling-ling - bőrcipő.
Bőrcipő - csing-ling-ling -
hölgy csülkén csúnyán csüng.

Fölrobbant panelajtó
- kop-kop-kop - behajtó.
Behajtó - kop-kop-kop -
polóboltban képet lop.

Szétmálló bőrcipő
- csing-ling-ling - (85) zsebkendő.
Zsebkendő - csing-ling-ling -
ájfonom távol ring.

brummancs 2009.09.09. 11:36:53

Akinek ilyen problémája van,annak 100 forint sem kevés egy reménysugárért.Nem kívánom egyikőtöknek sem,hogy ezt megtapasztalja.Úgyhogy nem a vásárlót kell szidni,aki jóhiszemű volt.
Az MBT-ről viszont(pont az ára alapján) egy percig sem gondoltam volna,hogy ennyire inkorrekt.

brummancs 2009.09.09. 11:38:29

100ezerre gondoltam az előbb,nem 100-ra:)

Akkor a 100 Ft-os boltba is lehetne venni.

metal · http://electric.blog.hu 2009.09.09. 11:41:49

Aki 55ezret ad egy műanyag talpú cipőért, az sikeres ember nem lehet, és Murphy törvényei alapján a hülye embereket át verik!

farkamatvakarva 2009.09.09. 11:43:25

ekkora 1 szart! :D
kollegámnak is bekakált pár hónap alatt :D
ráadásul nagyon ronda, igénytelen külseje van...nem a kollegának, hanem a retkes cipőjének :D

Pettyespanni 2009.09.09. 11:46:13

Sziasztok en pekingben lakok, es kikerem magamnak a posztolo kinai cipokre vonatkozo leminositeset. Ilyen jo minosegu es kenyelmes cipoim meg sose voltak mint amit itt vettem, ja hat hogy ebbol nem kerul europaban mert mar itt elfogy.. na ja.
MBT cipo??? miert nem tornazol hol a testmozgas? csak a toltott kaposzta meg a kolbasz

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.09.09. 11:48:17

@Smacika - Hétszűnyű Kapanyányimonyók: Azé' az se semmi volt, amikor az amerikaiak milliói összeszarták magukat, úgy féltek a marslakóktól - egy rádiójáték miatt. Hiába no, sok ember együtt ritkán bölcs...

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.09.09. 11:49:53

Ez pont olyan volt mintha egy kocsit adott volna be a szervizbe,na meg akinek 55 ezre van cipőre,nem is irom tovább :)))

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.09.09. 11:52:38

Számoljunk mi jobb (vicc) ha veszek egy pár cipőt 55 ezrért(még leirni is csuda összeg)vagy a veszek 55 pár 1000 Ft-ost és 55 hétig mindig új cipőben járok??::)))

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.09.09. 11:52:55

@É2I: Volt egy kolléganőm, na annak olyan gömbölyű (BIO!) segge volt, hogy tényleg attól kellett félteni, hogy lefejeli a monitort, de mégsem dugtam meg.
(Így jár az, akinek elvei vannak ugyan, de helye és ideje nincs...)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.09.09. 11:54:19

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: Nem hiszem, hogy lábanként egy fél ezerforintoson kihúzod egy hétig.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.09.09. 11:55:38

@Pettyespanni: A káposzta- és a kolbásztöltés ugyancsak intenzív mozgás, pláne, ha közben néha letisztul a konyhaasztal is...

www.gyarixenon.hu · http://www.gyarixenon.hu 2009.09.09. 12:20:46

Kedves Marcsi,

Ugyanebben a "cipőben" jártam pár éve, mint Te.
homar.blog.hu/2006/01/31/nyuszika_hozd_el_a_reszelodet_1

Le sem szartak, azt mondták, vigyem a fogyasztóvédelemhez. Pár nappal a vásárlás után. Undorító.

Neménvótam 2009.09.09. 13:07:39

Benne van a leírásban, hogy instabil a talpszerkezete, a cég korrekten járt el. Akkor se lehetne kifogás, ha felrobban.

Píter 2009.09.09. 13:23:07

Ez a cipő tényleg jó, csak jó lenne ha ez ugyanilyen arányban lenne a tartósságával kapcsolatban is. A magyar képviseletet meg gondolom magyarok vezetik, mert igazi vérbunkó magyar stílusú az ügymenetük és a vásárlókhoz való hozzáállásuk. Ha valami baja lesz a cipőnek, hónapokig kell cirkuszolni, persze aztán úgyis azt mondják h te nem használtad rendeltetésszerűen. Aztán még pár hét cirkusz és akkor 10-20ezerért kapsz egy új cipőt. Egyébként UK-ban és az amazonon már felbukkant egy konkurens cipőmárka asszem 20-30pénzért hozzá lehet jutni. Várjuk Mo-ra a céget szeretettel!!!

További magyar hang 2009.09.09. 13:28:41

Ha valaki tényleg ennyire hülye, hogy nem látja azt, hogy a MTB semmi egyéb mint lehúzás, akkor az meg is érdemli, hogy elbukja az árát -- szerintem.
Ember! Domború a talpa! Szembenáll x millió évnyi evolúcióval.

bellai 2009.09.09. 13:31:01

Erős a gyanúm hogy ezt a bejegyzést a Ryn támogatta, az a szar, amit Győzike és Schorbi Norbi hord. Mostanában elkezdték fikázni az Mbt-t. Nekem van 4 mbt-m és egyiknek sincs semmi baja. Ráadásul már nem fáj a hátam se. Ha dokik, nővérek, tanárok ezt hordják, sztem nincs miről dumálni.

CID 2009.09.09. 13:45:00

Szétporladt Marcsi alatt a gumitalp ? Hány kg-os lehet a menyecske ?

metal · http://electric.blog.hu 2009.09.09. 14:32:47

@bellai: Nekem meg erős a gyanúm, hogy te ezt a szart árulod, és azért írogatsz ide, ilyen marhaságokat. Ha nem árulod, akkor bele sem merek gondolni, hogy milyen az értelmi színvonalad?

scubadiver 2009.09.09. 15:45:19

"Visszaszaladtam a boltba, ahol azonnal cserét kértem."
Na, ezt nem szabdott volna abban a cipőben! Ezért vált le a talpa!
Egy jó reklámmal még a szart is el lehet adni, és a hülyék még viszik is, mint a cukrot.

/tno+DA= 2009.09.09. 16:47:42

A probléma ITT kezdődik?

"hogy egy kínai cipő minőségét és tartósságát bőven alulmúló, selejt cipőt adtak el nekem??"

Mutass egy kínai cipőt ami minőségi és tartós!

A kínában gyártott Nike, Adidas, Reebok cípőket most ne hozzuk fel. Nyugati fejlesztés és technológia, illetve szintén nagyjából nyugati elvárások alapján készül.

/tno+DA= 2009.09.09. 16:50:59

Kérdésedre a válasz.
Értéktől függetlenül tehetsz feljelentést a fogyasztóvédelemnél. Ha a cipő minősége nem felel meg a kínált tartósságnak és a garanciát sem úgy intézik ahoyg azt kéne. Ha visszaviszed NEKIK kell a szervízve küldeni, hacsak a vásárláskor nem volt kifejezett kikötés melyre a figyelmedet felhívták, hogy ez a feladat Rád hárul.
Ha mást nem a pénzedet visszaperelheted.
Sok sikert.

/tno+DA= 2009.09.09. 16:56:03

Most látom ez MBT egészségügyi cipő... :)
Családban is van ilyen. Hááát. Lehet, hogy egészségesebb mint más cipő, de én a komolyabb sportmárkák fejlesztésében megbízom. Ami pl alkalmas kosarazásra, abban csak gyalogolva is a bokámért és a térdemért biztosan nem kell aggódjak. Igaz darabja 20 k, de évente kétévente (elhasználódástól függően) kibírja a pénztárcám.
Max a nem rendeltetésszerű használatból (értsd nem pályán való edzés, hanem utcán történő flangálás) eredő károsodásért nem igazán fogok tudni garanciát érvényesíteni. A talpa meg ha nem aszfaltra termett elfogy, 1-2 év alatt. Ezzel viszont lehet számolni és pont. :)

Biyb 2009.09.09. 17:53:08

Sajnos Én is jártam már így más termékkel. Ilyenkor a megoldás: Vissza kell menni az üzletbe ahol vásároltad a terméket. El kell kérni a panaszkönyvet és leírni, hogy mi történt, ami egy jegyzőkönyvnek felel meg. Az üzlet tulajdonosa, bérlője, alkalmazottja köteles ezt a jegyzőkönyvet továbbítani a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség felé. Természetesen a hibás terméket a blokkal együtt be kell vinni az üzletbe. A hibás terméket is kötelesek beküldeni a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség részére a jegyzőkönyvvel együtt. A blokot nem vehetik el tőled, csupán azt a célt szolgálja, hogy bizonyítani kell, hogy Náluk és mikor vásároltad a terméket. A Fogyasztóvédelmi Felügyelőség kb. 2 héten belül kell, hogy reagáljon írásban az üzlet felé, akik kötelesek Téged értesíteni, hogy milyen szakvéleményt állítottak ki a termékre vonatkozóan és milyen eljárási módra kötelezik az üzletet. Ez lehet garanciális csere, levásárlási lehetőség vagy az áruértékének visszafizetése. Érdemes a jegyzőkönyv felvétele után kb. 2 hét múlva felhívni az üzletet. A jegyzőkönyvből természetesen az eladónak kötelesége a részedre egy példányt biztosítania a számodra. Sok sikert kívánok. Én már végig jártam ezt az utat és sikerrel.

KRT 2009.09.09. 17:53:42

Kicsit későn kapcsolódok be, na mind1. Valószinű nem kenegette méhviasszal azt a részt. Előírás! Valahogy kimaradt a levélből ugylátom...

KRT 2009.09.09. 17:56:13

Erre én is kihagyom a lényeget :D Tehát az a kis egészséges rész ami baromi puha egyszerűen nem vízálló.Ezért kell viasszal kenegetni.

Biyb 2009.09.09. 18:01:20

Természetesen a termék rendeltetésszerű használata mellett lehetséges csak pozítiv választ kapni a Fogyasztóvédelmi Felügyelőségtől. De ezt ők úgy is meg fogják tudni állapítani.

eznemisénvagyok 2009.09.09. 18:11:59

@KRT : Hmm, ezt én sem tudtam, köszi.

CID 2009.09.09. 18:22:25

Biyb : Jegyezd már meg bameg, nem "panaszkönyv" hanem "vásárlók könyve".
Miért kellene már beküldeni az eladónak a terméket, a fogyasztóvédelemhez. Neked kell bevizsgáltatni a terméket, saját pénzeden, ha nem jogos a reklamációd benyelted a tizenpárezer forintot.
Ha ne adj isten jogos ( ritka alkalom, mert hát a homár szellemiségétől eltekintve, azért a kereskedőnek mégis csak számít az elégedett vevő ), az akkor sem kötelezi semmire a kereskedőt, mehet békéltető testülethez, majd bírósághoz.
Két hónap használat után, miért gondolta a csajszi, hogy neki ki kell hogy cseréljék, merthogy ez neki joga ( a nagy büdös lófasz a seggébe a joga ), megjavították szervizbe :) ( isten barma ), az hogy szarul más kérdés, ő nem használta , ha használta volna rájött volna szar munkát végeztek a SZERVIZBEN. Egyébként ezeket a binyegli cipőket, nem folyamatosan kellene használni ?

eznemisénvagyok 2009.09.09. 18:36:37

@CID: "Egyébként ezeket a binyegli cipőket, nem folyamatosan kellene használni ? "

Vásárláskor felhívják rá a figyelmet, hogy ne folyamatosan használjuk, hanem csak napi pár óráig, mert olyan izomcsoportokat mozgat meg, amik egyébként nincsenek intenzíven használva. Valamint a használata miatt kialakuló fiziológiai változások megemelik a lábboltozatot, éppen ezért jobb, mint a lúdtalpbetét, ami csak mechanikusan alátámaszt, tehát csak tüneti kezelés.

Eredeti megjegyzésedhez kapcsolódva elmondom, én a megvásárlás pillanata után azonnal és folyamatosan használtam, mert a lúdtalpam miatt a lábujjak alatti puhább rész kurvára fájt már. Ennek a cipőnek a lényege viszont a domború talp miatt éppen az, hogy ez a rész tehermentessé válik, és a talp középső része veszi át a terhelést. A puha sarokrész miatt (ami a posztoló problémáját okozta) viszont a rossz lábtartás múlik el az állandó reflexes egyensúlyozás miatt.

Nekem kurvára bejött, a fáldalmaim elmúltak.

Most lehet fikázni. (ezt nem neked mondtam)

Répalaki Edömér 2009.09.09. 18:44:38

Valaha (kétezer-akárhányban) volt nekem egy British Knights cipőm. Az is ilyen "gördülős" fajta, dombor-talpú volt. Nem emlékszem, hogy pontosan meddig tartott, de kevesebb, mint 2 évig és azt hiszem olyan átlagosan kényelmes volt - bár nedves aszfalton csúszott mint csiga a nyálkán. Valamelyik multiban vettem, cirka 5-6 ezresért, mert előző évi, avagy kifutott model volt. Mivel akkor tájt volt a magyar lízing-gyártott Puma botrány, az is lehet, hogy valami fércművel terítették a boltokat.

Posztidézet:
"Az eladó tavaly még azt is közölte velem, hogy na és, az autó még drágább mint az MBT cipő és azzal is ha történik valami, a vevő szaladgál és bosszankodik, ..."

Na, már-már azt hittem megvan az 520-as dízel bömös tulaja. Még jó, hogy az MTB (kijaf'szom az az M. Tibi?) nem a Mondial Assistance-ot választotta partneréül...

Biyb 2009.09.09. 19:33:30

@CID: hirtelen ez ugrott be, tisztában vagyok vele, de azért köszönöm a korrigálást

beachball 2009.09.09. 20:04:01

Énbagoly, a TB egy kanyi fillérrel nem támogatja, támogatta sosem az MBT cipőt.
Egészségpénztáron keresztül megvehető, de az más tészta.

beachball 2009.09.09. 20:08:31

@helianthus:
Én speciel állómunkát végzek, napi 11-12 órában :(
Nekem eszméletlenül kényelmes volt az MBT.Szeretem, de az is biztos, hogy csodát nem tud tenni.Viszont sokkal jobb, több, mint egy Scholl cipő vagy egy talpbetét.De-mint írtam-nem csodaszer.Nekem megérte megvenni-igaz, nem ennyiért-.Mindemellett biztosan van, akinek nem segít és nem lesz több egy kényelmes cipőnél.
Egyébként mezítláb járni teljesen más, mert ott kemény a talaj, ebben meg puha a szenzor vagy mi a bél.Itthon folyton mezítláb járok, de sosem olyan jó, mint ebben a szörnytopogóban.

Biyb 2009.09.09. 20:09:36

@CID: Azért az eladónak kell ezt intéznie, mivel garanciális dologról van szó.

Az ilyen esetekben pedig csak ott tudod a garanciádat érvényesíteni, ahol a terméket vásároltad, mivel nem műszaki cikkről vagy hasonló termékről van szó, amihez garanciaszervíz, listát kapsz.

A blogoló egy hibát követett el, hogy már 2008-ban nem vetetett fel jegyzőkönyvet erről a problémáról.


A kereskedelmi tisztesség fogalmáról hallottál már? Az eladónak minden tőle telhetőt meg kellett volna tennie, hogy az olyan vásárlót, aki ezekben az ügyekben nem jártass felvilágosítssa.

A kereskedők nem szeretik, ha a Fogyasztóvédelmi Felügyelőséggel bármilyen módon kapcsolatba kerülnek, mivel a jogos reklamációk pénzbeli büntetéseket vonnak maguk után a kereskedőre nézve.

Roberto1 2009.09.09. 20:13:58

55.000ért Imi bá két hónap alatt helyére masszírozza a gerincferdülést is, és még ilyen rusnya cipőt sem kell hordanod hozzá! Ha még utána is fáj valamid, akkor meg a hájból kéne leadni, vagy csak simán sportolni kicsit, nem elég tespedni és megvenni valami faszságot... Akin ilyen cipő van, az számomra nem beteg, hanem lusta szar!

beachball 2009.09.09. 20:17:28

Roberto, nem lehet, hogy kissé elhamarkodottan ítélsz?
Imi bá lúdtalpat is helyremasszíroz?
Napi 2 km-t úszom télen-nyáron fedetlen usziban,reggel 5.30-tól; súlyfeleslegem nincs.A hsz-ed utoló mondatát nem kommentálom, önmagáért beszél.

beachball 2009.09.09. 20:22:58

Roberto, nézd meg, egy rakat állómunkát végző ember viseli a csukát.Merthogy nem arról van szó, hogy nyakaszegett Pistukának helyrebillen a gigája tőle, hanem néminemű terhet levesz arról, akinek a munkája nonstop állás, rohangálás.Nem kell ahhoz elhízott, lusta szarnak lenni (ez annyira szép gondolat...így belegondolva), hogy értékeld napi 8-10-12 óra után azt, hogy még bírsz menni...

eznemisénvagyok 2009.09.09. 20:31:39

@Roberto1: Mit lehet erre mondani?
Erre a blogra születtél.

Zéró tudás, zéró tapasztalat, maximális vulgáris véleményalkotás.

Leszel még te is öregebb.

eznemisénvagyok 2009.09.09. 20:50:57

@beachball: Űberintelligens egymondatos tévedhetetlen fosok alkotnak így véleményt olyasmiről, amiről semmi, de semmi tapasztalatuk sincs.

De mi respektáljuk őket. És ez így helyes.

CID 2009.09.09. 21:00:56

Biyb: Az eladónak a garanciális igényeket kell intézni, nem a fogyvédet. Beviszet a cuccost az üzletbe. Van kifogásod, felvázolod, hogy szerinted, mi a megoldás, az eladó felvázolja szerinte mi a megoldás, ha nem egyezik a kettő akkor mehetsz TE a fogyvédhez.

"
A kereskedelmi tisztesség fogalmáról hallottál már? " azt gondolom, és az elmúlt tizenegynéhány év is azt támasztja alá, igen.

Nem tudom, más cégeknél, hogy megy a dolog, de nálunk elenyésző, ha egyáltalán van olyan reklamáció, ami a fogyvédhez kerül, és bennünket marasztalnak el. Az meg, hogy itt mit fröcsög a sok flusztrált majom........ Ja, nem a cipőbizniszben tevékenykedek. :)

Jó ez az oldal, csak általában az egyik fél véleményét lehet olvasni.

Biyb 2009.09.09. 21:02:11

@Roberto1: Ne ítélkezz olyan dolog felett, aminek nem tudod a hátterét.....

Biyb 2009.09.09. 21:14:33

@CID: De ebben az esetben a garanciális dolog összefügg a fogyasztóvédelemmel.

"Van kifogásod, felvázolod, hogy szerinted, mi a megoldás, az eladó felvázolja szerinte mi a megoldás, ha nem egyezik a kettő akkor mehetsz TE a fogyvédhez."

Erre van a Vásárlók Könyve!!!! És ezt nem a vevő, hanem az eladó intézzi. Csak akik nem jártassak ilyen téren, azokat olyan szinten be tudják a kereskedők mindenféle "mesével" csapni, hogy még a vevő fogja saját magát kényelmetlenül érezni, mert reklamálni mert és meg mert venni "55e Ft-ért" egy cipőt ami sajnos hibás.

2009.09.09. 21:34:33

Jah hát ha a magyar parasztnak nem drága az 55 ezer forintos cipő, akkor így járt. Nem tudok együttérezni.

Inkább veszek sholl-t feleannyiért, vagy igazi olasz cipőt a beszállítótól a szocreál Flóriánban 32 ezerért.

Garantáltan jó minőségűek, 2 éve hordom tavasszal ősszel ugyanazt a scholl cipőt, a párom szintén így van a Josef Siebel cipőjével.
Még a kettő együtt sem került 55 ezer forintba!

Biyb 2009.09.09. 21:49:38

@vágtázó halottkém: Itt nem arról van szó, hogy mennyiért vetted. Kifizetted az árát és kaptál egy hibás terméket.

Biyb 2009.09.09. 21:56:14

@CID: Ez így igaz, szívesen kíváncsi lennék a blogoló véleményére is.

Phoenix_ 2009.09.09. 22:56:45

Van ember, aki elhiszi, hogy létezik olyan cipő ami 20 évig lehet hordani???

2009.09.09. 23:14:39

@Biyb:
Nehogymá azt higgyje bárki is, hogy az 55 ezres cipő 20 évig használható bszki!

A posztoló megemlítette az árat tehát fontos volt ez a tény.
Én meg fenntartom magamnak a jogot, hogy arra amit a posztoló megemlít; véleményt fűzzek.

Balfasz módjára több pénzt kiadott EGY cipőre mint egy lakás nyári rezsije.
Így járt!
Legközelebb nem ad ki ennyit EGY cipőre és nem lesz annyira trendi mint amennyire annak hitte magát.
De fáj a szívem!

Folyamatosan meglep, hogy erre a divatmajom-trendi-baromságra van aki kiad ennyi pénzt mikor sokkal nívósabb termékek fele annyiért (se) kaphatóak és azok bizonyíthatóan beváltak!

2009.09.09. 23:16:46

Bsszátok meg!
Vettem az Orcy piacon egy pár Lodias sportcipőt 2500-ért és 3 hónap után kettétört a talpa pedig nem is hordtam!

Most hova a fszomba menjek panaszt tenni???
NE VEGYETEK LODIAS CIPŐT!!!

Patcapone (törölt) 2009.09.09. 23:21:28

Kedves Posztíró!
Ne perelj! A perre szánt pénzből vegyél magadnak normális áru, normális cipőt. :-DDD

Azt az 55 ezret már akkor bebuktad amikor beléptél ezeknek a sarlatánoknak a boltjába.

LV426 (törölt) 2009.09.09. 23:24:24

MBT szlogen megvan???
THE ANTI-SHOE

Mivan??? Ezek után mégis mire számítottál??

Magg (törölt) 2009.09.10. 06:33:41

....nna, újabb Baccpapucs story

Wandál 2009.09.10. 06:56:16

megnéztem a német ebay-en, 60 és 100 EUR között vannak ezek a cipők... ki az a lúzer aki 55.0000ft-ért megveszi? ja tudom a választ, a németországinál nehéz érvényesíteni a garanciát :)

Mylady 2009.09.10. 13:29:46

Az emberi butaságról (cipőügyben): úgy 7-8 évvel ezelőtt, az akkor kb nettó 60-70ezres fizetésért dolgozó és emiatt állandóan rinyáló kolléganőm vett télire egy magasszárú cipőt, közel 30ezerért.
A cipő kb 2 hónap alatt tönkrement, egyszerűen levált a talpa. Visszavitte, hetekig javították (nem volt másik téli cipője, hiszen másikra már nem futotta), aztán megint levált a talpa. Visszavitte, nagynehezen visszaadták neki az árát, pontosabban utalványt kapott. Arról meg természetesen megfeledkezett, amikor eszébejutott, már lejárt az érvényessége (asszem 3 hónap volt)
Szóval a csaj vett a nettó fizetése közel feléért egy cipőt és kb 3 hónapig hordta.
És nem értette, mi ezzel a problémám...

EÖ (törölt) 2009.09.10. 13:31:01

@Mylady: nekünk a titkárnőnk volt az első, aki a legújabb modellt megvette a fizetéséből, volt hogy ki se futotta egy havi bére

Lingi 2009.09.10. 14:31:11

@Smacika - Hétszűnyű Kapanyányimonyók:

Én csak Magyarországihoz hasonlo árban vagy drágábban találtam itt Svédországban MBT-t. Napokban láttam valami hasonlot kicsit olcsobban.
Itt sem minden cipö ezer korona körül mozog, bár olcso husnak akár lehet hig a leve, a legtöbben pár száz koronánál itt sem adnak többet ki egy cipöért.

Fashionistas 2009.09.10. 14:52:54

tényleg a szlogen már sokat elárul :) The Anti shoe....
De ez is jó reklám a cégnek amúgy hogy itt irogatunk...

Brail Kast 2009.09.12. 02:17:23

Az MBT cipokkel kapcsolatban elmondanam, hogy egy boka és terdtores (az egyik 12 eve, a masik 5 eve tortent) után alig tudtam felmenni a lepcsokon, es a hosszabb gyaloglas is fajdalmat okozott. 29 eves, es 88 kilos fiatal ferfi vagyok. Nyar elejen vettem egy ilyen cipot, azota a terdem nem faj, tudok normalisan kozlekedni, es a varosban gyalogolni. Nem a reklam miatt mondom, ez az igazsag.
A posztiro nem tudom, honnan vette azt, hogy 20 evig birja majd az MBT cipo (ilyen nem letezik), de az eladok hozzaallasa a dologhoz sem volt megfelelo. Meg par evvel ezelott, amikor Deichmann cipot hordtam, kiszakadt a varrasnal. Bevittem, bemutattam a szamlat, mondtak, hogy keressek magamnak ugyanabban az arkategoriban cipot. Kerestem, talaltam, kicsereltek. Vittem az uj cipot.

Bettyno 2009.09.13. 20:13:45

én nem veszek többet "gyógy" papucsot-cipőt ...az mbt cipők különben is tök csúnyák
nyáron így jártam a scholl papucsommal:
10e ft...megvettem...felvettem 4szer (tényleg nem többször, mert van más papucsim is)...szétment a parafa talpa, szétjött a varrás stb.
visszavittem...egyből levásárolhattam...vittem haza az új papucsit....felvettem kb. 4szer vagy 5ször....szétjött a talpa...visszavittem volt 2 hétig a szervízben....le lehetett volna vásárolni de már nem volt semmi az én méretemben....jövő tavasszal remélem lesz valami az én méretemben is, de többet nem veszek scholl papucsot....az ügyintézés -vásárlókezelés teljesen rendben volt, de nem azért vesz az ember papucsot-cipőt-akármit, hogy a panaszkezelés minőségét tesztelje, hanem azért, mert szeretné hordani-használni a cuccot

puncipöcögtető 2009.09.14. 06:56:35

gyerekek, én nem tudom mi van otthon, kiszabadult az összes hülye mostanában

hogyan tartana egy cipő 20 évig???

fogyasztói társadalomban élünk!

a kedvenc márkám a Sketchers, és már 50-60 dolcsiért jókat lehet venni

macska69 2009.09.14. 10:01:21

Köszönöm a hozzászólást, a jóindulatú tanácsot! Egyúttal szólnék a gonoszokhoz is. Szíves tájékoztatásul a nagyon okos és rosszindulatú hozzászólóknak: a cipőt nem mozgás helyett vettem, nem vagyok túlsúlyos sem, punnyadt sem, szottyadt sem, öreg sem, napi rendszerességgel edzem magam. Nektek tök mindegy milyen indok miatt, de fájnak a lábaim, amin ez a cipő ELVILEG segíthet. Ha pumpáltatok már -mint utólag kiderült-feleslegesen rengeteg pénzt (sok év alatt többszörösét összesen, mint ezé a cipőé) orvosokba, de nem jártatok sikerrel, akkor ti is minden lehetőséget megragadnátok, ami segíthet. Nem engem kellene fikázni, akinek mellesleg nem futja alapesetben akkora luxusra, mint egy ilyen cipő, de eladtam valamit, hogy megvehessem, szóval nem engem kellene piszkálni, hanem azt, aki selejt cipőt forgalmaz. Tény, hogy ronda egy jószág, de sok embert ismerek, akinek segített, úgyhogy lehet csitulni. Akinek van, tudja, hogy sok esetben jót tesz. Nem ez a bajom vele. A MINŐSÉGE. Az a baj. És az, ahogy a szaküzletben és a gyártónál ehhez hozzáállnak. De hát mit várok tőlük? Ők is csak olyanok, mint közületek sokan: utálkozni, piszkálódni és kiröhögni azt igen, de a hibát elismerni, kárpótolni érte vagy egyszerűen csak emberien hozzáállni, azt már nem... Bravó!

Kriszko 2009.09.14. 16:42:35

faxért kell mbt cipőt venni?

zzke 2009.09.14. 16:50:14

Megsúgom, az MBT egy izig-vérig magyar találmány, mármint nem orvosi értelemben, hanem lehúzósban. Kitaláltak valamit (ha nem állsz stabilan és egyensúlyoznod kell, ergo kénytelen vagy egyenesen állni mert eldőlnél), megfizettek néhány orvosi szakvéleményt és levédették. Mindenhol boltokat és képviseletet nyitottak, nyomták a reklámot.
Mostanra (igen) már elérték, hogy a TB is támogassa, de ez új, ez még lehet, hogy nem köztudott.
Ismerős bácsinak is elmúlt a térdfájása, de ő egy tepsibe rakott nagy köveket és esténként mezítláb azon állt. Nem is került 55000 Ft-ba...

zzke 2009.09.14. 16:51:32

Ja és persze kínában gyártják kb pár ezer Ft-ért.

SODI 2009.10.19. 18:11:12

jó megy 55000-ért cipö

Leeroy of SMV Design 2009.11.02. 14:40:15

Gondolom, kínai kisgyerekek készítik egy-egy tál rizs fejében, míg a nyugati fehérek meg horror árat fizetnek érte.

ilcsi21 2010.03.17. 17:22:16

Sziasztok!

Nekem volt több MBT-m, az utóbbi időben nagyon sok probléma van az ékrészekkel. Én áttértem a RYN-re lényegesen olcsóbb és nem megy tönkre az ékrész, így jóval tartósabb, korszerűbb és lényegesen olcsóbb Nekem bevált, a Váci utcánál, a Galamb utcában van is bolt, nagyon tündéri gyógytornász lány vár minden érdeklődőt.

ilcsi21 2010.03.19. 12:21:52

Sziasztok!

Egyénként találtam egy jópofa összehasonlítót a RYN és az MBT között.

www.ryncenter.hu/hirek/ryn-mbt/

falfirka 2010.03.28. 22:19:49

@zzke: te tényleg zizike vagy..úgy agyilag
majd egyszer ha felnősz,oszt fájni fog a hátad,mega derekad - márha fogsz esetleg dógozni - akkor te is ráutalózol egy ilyen cipőre ! Namármost mbt-cipőt tényleg ne vegyél,mert esetleg a garidő másnapján megy tönkre a szenzorizé,oszt pénzér javitják. Vegyél RYN cipőt,az is arra való,csak kicsit csúnyább,de hogy jobb,az hótziher..persze neked ez is lehúzás lesz,meg koppincs,meg stb...de azér viszik mint a cukrot..tudod,sok hüje,ötvenér..

ilcsi21 2010.07.13. 20:58:27

Sziasztok!

Én jól végignéztem a piacot és most a legjobbnak a RYN-t tartom, az ára elérhető és jobb a minősége mint bármelyiknek....És ráadásul megjöttek az új modellek és nagyon csinik:) Vannak szandálok és elegánsabb, balerina cipők is.

Én a RYN Centerbe járok a Galamb u 7-be, mert ott a kiszolgálás is és az árak is a legjobbak, folyamatos akcióik vannak!

Antalbaba 2011.08.04. 19:52:39

Jogutód nélkül szűnt meg az MBT Magyarország
2011. augusztus 4. 17:12 baon.hu
Fogyasztóvédelem | A Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségéhez beadvány érkezett, amely szerint az elmúlt időszakban az ,,MBT’’ gyógycipőket forgalmazó MBT Magyarország Kft. üzletei szinte nyomtalanul eltűntek.

Tekintettel arra, hogy a fogyasztók széles körét érinti a bolthálózat működése, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság közleményt adott ki. A bizalom elvesztése azért is lényeges, mivel az említett kft. 2009-ben első helyezést ért el a ,,Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban 2009” kategóriában.
Az MBT Magyarország Kft. jogutód nélkül szűnt meg, az MBT cipőket jelenleg forgalmazó új importőr nem jogutódja, így a Kft. által korábban forgalmazott termékekért szavatossági felelősség nem terheli. Jogutód nélküli megszűnés esetén ugyanis a fogyasztónak nincs lehetősége panaszt tenni, valamint igényérvényesítési jogát gyakorolni.
süti beállítások módosítása