Tékozló Homár

Hadd fájjon - Így állnak sorba Angliában

2009.10.02. 08:47 | szily | komment



Heccelésből teszem be Balázs levelét, aki elmeséli, mi történt a minap, amikor a Waitrose lánc egyik szupermarketjében váratlanul hosszú sor alakult ki a kasszák előtt. Annyit segítek, hogy nem nevették ki a vásárlókat, nem tettek rájuk félhangosan megjegyzéseket, és nem is beszélgettek tüntetően, hosszan a barátnőjükkel a szomszéd kasszából. Hanem?

Angliaban teljesen mas kulturaja van az ugyfelekkel vano banasmodnak, hiszen a verseny is sokkal nagyobb, ebbol szeretnek egy peldat leirni nektek:

A mindennapi kisebb bevasarlasaimat, a Waitrose nevu lanc egyik uzleteben szoktam megtenni. Ugy kell ezeket az uzleteket elkepzelni, mintha bemennel egy Tescoba Magyarorszagon, ahol a sarki kisbolt arain vasarolhatsz (tehat, nem akcios, nem draga, hanem normalis aron), szep, kellemes kornyezetben.

A kasszak egymas mellett vannak, ugyanakkor egyetlen egy hosszu sor van hozzajuk, es ahoz lehet menni, amelyik legeloszor felszabadul. Aminap szokatlanul hosszu sor alakult ki. Mar 5 perce vartunk a sorban, amikor egy kedves elado odajott hozzank, mosolyogva elnezest kert a varakozasert, majd egy masik elado talcan, muanyag poharakban megkinalta a sorban allokat uditovel.

A sor elejere erve, egy holgy mondta `s` mutatta: "A 2-es kassza maris szabad onnek uram."  A kasszanal mosolyogva megkerdezte a holgy hogy milyen napom volt, s elkezdett szatyrokba pakolni, mikor jeleztem nem kerek szatyrot. Kozolte hogy sajnos a cegpolitikaja hogy muszaly szatyrot adnia (ami ingyenes), de a termekek araiba beleepitettek a kornyezetvedelemre szant osszeget.  Pakolaszas kozbe meg elmondta, hogy remeli nem banom ha a friss csirkehust egy kulon zacskoba tenne, mert nem szereti a friss arut osszekeverni a tartos elelmiszerrel.

Majd elbucsuzott, s kellemes napot kivant.

Hamarosan ismet jelentkezem, egy masik derito s egyben meghokkento angliai tortenettel.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EnZsolt 2009.10.02. 08:49:22

Barry White: The first, the last, my everthing.

Küldöm mindenkinek, aki szereti.

EnZsolt 2009.10.02. 08:51:11

Ez tényleg heccelés, bár én is találkoztam a Tescoban rendes pénztáros lánnyal. Kedélyesen elbeszélgettünk.

De ez azért tényleg durci.

EnZsolt 2009.10.02. 08:53:24

És most nézem a cég honlapját, lehet online vásárolni, ingyen házhozszállítással :O

Pofám leszakad, Anglia mennyire Nyugat? :D

Azt ne mondjátok, hogy a bronz is az enyém lesz, mert kiborulok, pláne, hogy kimerítem a flood fogalmát.

Tökös Veréb 2009.10.02. 08:54:38

angliában Waitrose néven fut az ALDI!

vagy egy gyenge ALDI koppintás!

Énbiz' · http://nemcsalokadot.blogspot.com/ 2009.10.02. 09:01:21

Tessék, itt az élő példa! Így látszik igazán, hogy a haldokló nyugati, imperialista ideológia mennyire a végét járja. Hamarosan felzárkóznak a fejlett szocialista kelethez, és sírva könyörögnek majd a segítségünkért.

Egyébként jó reggelt, kicsit elaludtam!

kulup 2009.10.02. 09:08:55

A posztoló gyorsan elfelejtett magyarul : muszáJJJJJJ !!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.10.02. 09:10:13

A gázművek ügyfélszolgálatán is adtak üdítőt meg sportszeletet, mikor két órásra feltorlódott a várakozási idő.

Énbagoly 2009.10.02. 09:11:36

Közölném, hogy sünt a posztolónak, hogy a hétvégi bevásárlások előtt ilyennel sokkolja a magyar népet! :))

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.10.02. 09:14:27

@kulup: áááá, azt sokan összekeverik. Annak ellenére, hogy én kifejezetten ügyelek a helyesírásomra, sokszor még én is gondolkodóba esek, ha hirtelen kell leírnom, hogy muszály vagy muszáj. Szerintem ez pont egyike azoknak a szívatós szavaknak, mert ugye általánosban nyelvtan órán azt tanították, hogy asszociáljunk ilyenkor egy hasonló szóra... Nekem ilyenkor pl. az uszály jut eszembe először, az meg ugye nem jó tanácsadó. :)

Gera 2009.10.02. 09:14:53

Amint kitör a WW3, rögtön fordul a kocka. Látszik, hogy ezek az angolok nagyon elkényelmesedtek, nagyot fognak koppanni, minket viszont elpusztíthatatlanná edz az állandó ellenséges környezet a boltokban / hivatalokban / munkahelyen stb :)

Trójai 2009.10.02. 09:21:08

Hát amikor én voltam Londonban, akkor a tescoból is lehetett ingyen házhozrendelni.
Ráadásul telefonon is, meg online is. Sőt, kérhetted hogy fixen, bizonyos időközönként kiszállítsák a fix listát
amit leadtál. (pl az ember tudja hogy hány wc papír, tisztítószer, öblítő, csipsz stb fogy havonta a háztartásában, és ez alapján rendel.) Persze előtte mfelhívnak, hogy akarsz e még hozzá rendelni valamit...Igaz, a bejárati ajtónál tovább nem hozták. Megértik, hogy nincsen mindenkinek ideje bevásárolni.

@EnZsolt :D avincesztori.blog.hu D::

Amúgy, ha már itt tartunk, hogy Anglia mennyire nyugat, voltam nemrég Lengyeleknél, ott nincsen ám szemetelés, falfirka a vonatállomásokon. A bevásárlóközpontokban nem pénzes a bevásárlókocsi, mégis mindenki visszaviszi... Figyeltem, nincsen erre külön kocsitologató ember alkalmazva.

Persze a bevásárlókocsik sincsenek tele szeméttel, mint itthon, minden üzletben akár a földről is lehetne enni, nem találkozni olyan igénytelenséggel, mint Mo-on.

Ja, és betartják a bicaj út/gyalogos út dolgot. Sőt, még csak úgy random sem szelik át az utat, csak a zebránál. Igaz egy kocsi sem akart majdnem elütni a zebrán, mint magyaro.-on.

Hát lehet ezt így is, meg úgy is...Az embereken múlik.

Ja, és csak a tapasztalataimat írtam le, még mielőtt valaki belémkötne.

.Adrián. 2009.10.02. 09:21:50

Magyarorszagon is igy mukodik. Az Aldiban.

TCM 2009.10.02. 09:22:40

és mi a tököm az a 's'?

Énbagoly 2009.10.02. 09:24:36

@Trojai: Egyszerűen nem értem, nálunk miért nem lehet átvenni ezt a mentalitást. Valahogy nálunk mindenki elbunkul.

avatartalan 2009.10.02. 09:24:55

a muszálytól eltekintve(ami muszáj)
igaz a történet,bár engem is szívenütött amikor az ASDA egyik kasszájában nem ült pénztáros és magadnak "kasszáztál",amennyiben 5 terméknél kevesebb volt a kosaradban...vonalkod lehuzás,pénz a gépbe blokk és visszajárot kidobja és mehetsz

ProShopper 2009.10.02. 09:25:20

Azért annyit érdemes hozzátenni, hogy a Waitrose az nem olyan mint a Tesco... a tesco mondjuk olyan mint as ASDA ahol az árak számítanak és sokkal inkább egy diszkont hipermarket vagy EDLP üzlet (every day low pricing). a waitrose ezzel szemben egy gourmet, prémium szupermarket-lánc. angliában is magasan a legjobb.

Trójai 2009.10.02. 09:26:09

ja és a Sainsbury-ben iszonyatosan sok és iszonyatosan finom csokik vannak! Kár, hogy itt nem lehet ilyeneket kapni. :((

Amúgy a Sainsbury jótékonykodik is, azzal a red-nose day-al, vagy mivel. 1 font volt a boltban egy gumi red nose, a pénzt meg az afrikai gyerekek élelmezésére költötték (állítólag). Legalábbis így reklámozták. De ezt minden évben megszervezik.

tugezőőr uuuii uuillö 2009.10.02. 09:29:06

Igen, az angolok rájöttek, hogy 1 sor sok pénztárral adja a legkisebb átlagos várakozási időt az ügyfélnek. Mert ott az ügyfél számít!

Gastroger 2009.10.02. 09:32:49

Igen.

És?

Balázs jól érzi magát Angliában, de küld egy levelet a Homárnak, hogy bezzeg "Angliában teljesen más kultúrája van..".
Ja, meg a pénztárosok fizetésének. Meg annak, hogy Mo.-n ezek szerint mindenhol mindenki paraszt.

Járok bevásárolni, és kisebb boltokban gyakran tapasztalom, hogy ha megnő a sor, az addig árufeltöltéssel foglalkozó hölgyemény, máris ugrik a másik pénztárhoz. (Sőt, hosszú sor esetén, gyakran célszerű befigyelni, hogy mikor indul az új személyzet, és lesből odagurulni elsőnek, a nyitó pénztárhoz.

Sőt hipermarketbe is hallottam már, hogy kérem x,y, kollegát a pénztárhoz, halaspulthoz, etc.

Trójai 2009.10.02. 09:35:23

@Énbagoly: Hát ez van...ha látják, hogy lehet. így szoktuk meg. Nem tudsz most 1-szerre agymosást csinálni több millió emberen.

Bezzeg, ha csúnyán néznek rád, ha szabálytalanul közlekedsz pl, vagy szemetet dobsz a bevásárlókocsiba...Mert az nem szokás. Lehet nem szólnak rád, de érzed a rosszalló tekinteteket, sokkal rosszabb tudni, hogy mindenki azt gondolja magában körülötted, hogy "istenem, mekkora 1 bunkó" Mintha valaki megjegyezné, hogy ejnye.

Meg ha látod, hogy más nem csinálja, meg tiszta minden, te is jobban vigyázol a környezetre.

Persze magyarázzuk az élhető világot a mostani gyerekeknek, amikor ők már nem abben nőttek fel, hanem ebben a szeméthegyben és igénytelenséghalmazban. Nekik a természetes. Pedig legalább ugyanannyi energia lenne udvariasnak lenni, mint bunkónak.

(Londonban libasorban állnak az emberek a buszmegállóban, fel nem szállna előtted 1 sem, ha látták hogy te voltál ott előbb. Tapasztaltam. Bezzeg itthon, versenyt lökdösődnek a nyugdíjasok a kismamákkal meg a diákokkal. )

Énbagoly 2009.10.02. 09:39:38

@Trojai: Én sajnos csak a hazai állapotokat tapasztalom. És örülök, ha valahol kedvesek velem. Esetleg udvariasak. És megjegyzem, mert szokatlan.
Remélem, csak jobb lesz itthon is valamikor. Én már elkezdtem, mert kedves vagyok, ha lehet. Szoktak is rajtam csodálkozni. :)

2009.10.02. 09:40:57

@ProShopper:
Ja, Waitrose tényleg prémium, Tesco meg nem.

Viszont ez a különbség nem látszik a vevőhöz való hozzáálláson: egy világvégi teszkóban is pont ilyen kedvesen bánnak az emberrel.

Ja és ha este 8-ig vannak nyitva, akkor nyugodtan bemehetsz 7.58-kor, rendes tempóban bevásárolhatsz, majd a kedves pénztáros pl 8.15-kor szatyorba rakja az árut és kellemes estét kiván.

Ez nálunk LEHETETLEN, záráskor elhajtanak szinte mindenhonnan..

zsírfeka (törölt) 2009.10.02. 09:43:50

ki a faszt érdekel anglia...?
muszáj "J"!

{Ääł

mqqq 2009.10.02. 09:44:05

ezt muszáLY volt postolni?

Calogero 2009.10.02. 09:44:31

Én egyszer összetörtem egy üveg bort pakolászás közben és amikor szóltam a pénztárnál, hogy akkor adják a számlámhoz, mondta a pénztáros, hogy nem gondolom hogy azt kifizethetem; nyilván ők tették rossz helyre.
néha hiányzik Anglia :-)

Gastroger 2009.10.02. 09:45:07

"Múltkor a Waitrose üzletébe mentem vásárolni, ahol a hanyatló kapitalizmus bűnös jeleit tapasztaltam, s eszembe jutott mennyivel jobb itthon.

A kasszákhoz nem lehet sorban állni, nem választhatod ki, hogy szeretnél-e a kedvenc pénztárosnénidnél fizetni, hanem beterelnek egy karámba, mint egy birkát. Ezen kívül nincsenek felkészülve a vásárlókra, mert iszonyú hosszú sorok szoktak kialakulni.

Múltkor is nagyon hosszú volt a sor, erre egy alkalmazott, ahelyett, hogy beült volna egy pénztárba, vagy besegített volna valamelyik kollegának, valami hostessektől lenyúlt promóciós itallal, műanyagpohárból (tehát, se lejárati idő, se összetevők, kvázi ki tudja milyen E adalékkal) tukmálták a sorban állókat.

Aztán mikor sorra kerültek, megmutatták merre vonuljak. Előttem volt még egy fószer, asszem valamilyen Balázs, akitől megkérdezte a néni, hogy milyen napja, volt, ő elmondta, hogy igazából nem jó mert, balbalabla, beszélgettek még a környezettudatosságról, de a szalag alig ment a sok cuccal.

Mire én is sorra kerültem, tőlem is megkérdezte, hogy milyen napom volt, mondtam jó, mert a bögyös kollegina ma fehér horgolt blúzba jött be, kicsit kanos is vagyok még most is.
Mondtam nem kérek a hülye nejlonszatyorból, mert hoztam magammal, védem a természetet de minden, de mondta, hogy sajnos már ki is fizettem, így vigyem el. De ha nekem nem kell. Neki akkor is adnia kell. Na, ezen elvitáztunk. Mondjuk nem bántam, hogy a friss csirkehúst egy külön szatyorba rakta, mert ahogy a pultnál becsomagolták, abból még folyt ki a vér, és nem örültem volna, ha ráfolyik a napi sajtóra."

Trójai 2009.10.02. 09:46:46

@Gastroger: Én is megemlíteném kedvenc boltom. Az egyik egy Penny Market, mindig szalad valaki a pénztárhoz, ha nagy a sor. Sőt az egyik kislányt még beszélgetni is láttam/hallottam több emberrel, főleg idősebbekkel, köztben pedig gyorsabban járt a keze, mint a többi kasszánál dolgozónak...

A másik 1 Spar, ott is udvariasak, tiszta a környezet, igaz néha sokat kell sorbaállni.

És ismerek egy kis tesco-t ahol ugyanez az egysoros -többkasszás rendszer van. De általában elbambulnak az emberek, és nem látják/tudják, hogy már lehet menni egy kasszához, mert felszabadult. Meg ott tötyög még az előtted a másik vásárló a kassza előtt, amikor a pénztáros már szól neked 5-ször, hogy lehet oda is menni. Jó, lehet, lehet, de most lökjem fel az előttem álldogállót amíg elteszi a visszajárót a pénztárcáájába? Vagy menjek neki a kosárral?

+ nem jó ha több dolgot is veszel, mert nincsen szalag, csak kiteszed az asztalra a cuccot, lepittyentik, aztán közben fizess és pakolj egyszerre. Nekem ez annyira nem jön be.

Trójai 2009.10.02. 09:51:00

@Gastroger: Jaj már...ezt most minek kellett? Látszik nem éltél még ott...Vagy nem érted a dolgot, vagy irigykedsz.

hatesz 2009.10.02. 09:51:30

ez nem egy ALDI volt véletlenül?:))

hatesz 2009.10.02. 09:55:00

"London? Yes, London. You know: fish, chips, cup ‘o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins… LONDON."

Pepin bácsi 2009.10.02. 10:00:01

ALDI lesz az, én mondom

Énbiz' · http://nemcsalokadot.blogspot.com/ 2009.10.02. 10:03:42

Aztán meg van olyan is, hogy a bazi nagy hűtőpultnál egy ember szolgál ki. Sorszámot kell tépni, mint a bankba és majd csilingelnek, hogy te jössz. Csak veled foglalkoznak, nincs sorbanállás meg izzadságszagú tahók hörgése a tarkódon.

No mindegy! Javaslom tehát, hogy mostantól mindenki legyen nagyon-nagyon udvarias. Nemcsak önmagával szemben, hanem másokkal szemben is.
Ezzel a gondolattal zárom soraimat, kellemes hétvégét kívánva maradok
Tisztelettel: nemcsalokadot

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2009.10.02. 10:04:05

Az egy sorba állás tényleg kultúra kérdése, lásd buszmegálló, ahogy azt valaki már említette. Szerintem ez nálunk tuti nem működne, mert a sarki CBA-ban, ahol igazából egy sornak van csak hely, tehát ez lehetne az automatikus, ott is meghekkeli a magyar, és összevissza furakodnak a magukat ügyesnek gondolók. Ha új pénztár nyit, akkor meg jön a versenyvetődés a sor végéről, és ha a pénztárakhoz már kissé közelebb állva átlépnél az újhoz, már vannak öten előtted.

Gastroger 2009.10.02. 10:04:35

@Trojai:
Mindkettő igaz, nem éltem még ott, és nem értem a dolgot. :)

Már említésre került, hogy ez a Waitrose egy prémiumkategóriás bolt.

Egy időben én is sokat vásároltam egy hazai "ilyenben", (régebben Csemege, vagy miazisten neve volt.. :) ) Kicsit drágább mint a városszéli hipermarket, de hazafelé beugrani apróságokért, vagy egy reggelinek valóért pompás. Az eladók, pénztárosok mosolyogva dolgoztak, volt aki már látásból ismert, pár szót váltottunk is, a hipót külön nejlonba rakta, a kenyérhez odarakott mégegy darab papírt, megfogta a zacskó fülét, amíg bepakoltam, ha tele volt a kezem, (és nem állt mögötte a sor). További szép napot kívánt, és elköszöntünk.

Hiperbe, is találkoztam kedves eladókkal, pénztárosokkal, sőt talán abból van több. Pedig sajnálom szegényeket, 40 feletti, vagy diákmunkás szerencsétlenek, más lehetőség nincs, csak huzogatni a vonalkódleolvasó felett a cuccost.

"Raktáráruházban" meg tényleg ne várjunk üdítőt, meg csokit, meg fűszoknyás lányokat, a jó szó, meg hozzállás, gyakran a vásárló magatartásán is múlik.

Próbáld ki, menj mosolyogva a pénztárhoz, nézd embernek, és viszonozd a köszönését, szerintem ő is másképp viszonyul hozzád.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.10.02. 10:13:38

@Fulzsenszio: A Waitrose eladói nem dolgoztak a Gyermekvasútnál...

Attila64 · www.sagaontour.ca 2009.10.02. 10:28:52

Ott akarok vásárolni! Még fizetni sem kellett!

Ofélia . 2009.10.02. 10:30:51

@Gastroger:
Hatalmas igazság, hogy ha azt a szerencsétlen rabszolgát embernek kezeled emberi lessz ő is!!

De sajnos "a pénzemért nyald ki a seggemet vazze" mentalitás elterjettebb:((((

Trójai 2009.10.02. 10:31:56

@Gastroger: jaja, én is ezért szeretem a kisebb boltokat. Nem a "kisboltokat" hanem a nem hiper-szupermarket nagyságú penny-t, spar-t, lidl-t. Ha sokszor megyek, felismernek, aranyosak, stb.

Míg ha bemész egy baszott nagy tesco-ba, vagy bármilyen más nagy hodályba, éppen átpakolják az egyik részleget a bal csücsökből a jobb csücsökbe,kosz van, tömeg van. Plusz be kell járnod az egész boltod, akkor is, ha csak kenyeret és tejet akarsz venni. (pont így van kialakítva az elrendezése, figyeltétek?)

Ja és mindig szól valamilyen szar zene...

dekaszta 2009.10.02. 10:48:27

Ez a poszt velejétől bűzlik. Ilyen nincs.

Ofélia . 2009.10.02. 10:51:47

@Trojai:
Persz, hogy be kell csak nem képzeled, hogy nem veszel a zsemle mellé még egy zenélő macit is??:))

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2009.10.02. 10:57:32

A Zaldiban meg nyitják a következő pénztárat, ha nő a sor. Tényleg.
És még csak nem is vagyok tótavé.
Az interspárba azóta nem megyek, miután egy reggel a huszonvalamennyiből nyitva lévő 1 (!!!) pénztárnál álltam egy negyed órát.

elwood 2009.10.02. 11:27:58

@nemcsalokadot: "Így látszik igazán, hogy a haldokló nyugati, imperialista ideológia mennyire a végét járja."

jaja, mostanában a liberális kapitalizmus szokott döglődni ...
... én élnék addig ...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.10.02. 11:37:27

Ez most BÜ post?
Vagy csak valami nagyonnyugati reklám?
Kerítés miből van arrafelé?

Ehh, megannyi kérdé's'...

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.10.02. 11:55:07

@Trojai: naja, de azt is vedd figyelembe, hogy miért van ez így. A lengyelek össznépi kivándorlási társasjátékban vettek részt vagy 15 éven át, az a minimum, hogy rájuk ragadt valami a "nyugati" mentalitásból...

thinker_ 2009.10.02. 12:01:22

nekem meg muszáJ ezért szólnom ;)

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.10.02. 12:05:39

Magyarországon vagyunk egyenlőre, így inkább az országról szóló posztokat kellene publikálni...

eveshepherd 2009.10.02. 12:06:04

nagy magyar valóság: nemrég nyílt egy u.n. Tesco Express, tehát gyorskasszás rendszerbe , ami azt jelenti hogy van 5 kassza és egy sor... elméletileg... az első időkben mind az öt kasszánál külön sor alakult ki ami azért volt kényelmetlen mert pont egy libasorra való embernek volt hely.
ekkor kiraktak egy táblát hogy a rendszer hogy működik, tehát itt állj meg és várj amíg felszabadul egy kassza. ez sem volt túlságosan nyerő mert az emberek még mindig nem értették. következő lépésként odaállítottak egy biztonsági őrt aki magyarázgatta a dolgokat..... egy ideig.... kb két hétig bírtam hogy balról előzgetnek emberek a kasszánál és ekkor kértem meg egy mobiltelefonáló hölgyvásárlót hogy ugyan már húzzon vissza az akkor már elég hosszú sorba. és persze én voltam a bunkó ( a "hölgy" szerint mert ő siet és csak két áruja volt) .
úgyhogy most már csak szórakoztat a magyar "sorbaállási kultúra" (egyébként a pénztárosok kivétel nélkül mind udvariasak, ami szintén nem egy megszokott dolog)

flea 2009.10.02. 12:12:14

www.muszaj.hu

egyebet nem tudok elmondani, kéremkapcsojjaKI

Trójai 2009.10.02. 12:15:10

@Micsoda??? Ez nevetséges!!: Jó jó, de azt én nem értem, hogy a kulturáltság meg az udvariasság, miért csak úgy "ragad az emberre nyugatról"? Mert szerintem kéne lennie alapból is...
Pár évetizede még alap volt pár udvariassági dolog, meg az, hogy nem szemetelünk az utcára, ma meg szarnak mindenre. :(

tomi888 2009.10.02. 12:29:55

Prágában is így működik a Tesco, egy hosszú sor, és ahhoz a pénztárhoz mehetsz, ami felszabadul.
persze ez valszeg csak a szupermarket méretű boltokban működik normálisan. Én is ott láttam.

forrórágógumi 2009.10.02. 12:41:01

Ha már magyarul nem tudsz (muszáj) akkor húzz is a csába kifele és vissza se gyere és ne irogassál magyar blogba hülyeségeket. Pont leszarjuk hogy milyen napod volt... na ez az igazi hungarikum.

Almatlan Jozsi 2009.10.02. 13:00:21

Ez most boldog ugyfel poszt vagy nem boldog ugyfel poszt? En megis az ALDI-t szeretem a legjobban! (baloldali erzelmeim ellenere)

Almatlan Jozsi 2009.10.02. 13:04:50

"Angliaban teljesen mas kulturaja van az ugyfelekkel vano banasmodnak, hiszen a verseny is sokkal nagyobb, ebbol szeretnek egy peldat leirni nektek:"

Ezzel nem ertek egyet. A kultura az MAS, de a verseny mitol nagyobb? Tudtommal Magyarorszagon is piacgazdasag van, senki nem tiltja meg a magyar uzleteknek, hogy versengjenek egymassal. Vagy volt egy dontes ami szerint magyarorszagon a versenges tiltott?

Az angoloknak egyszeruen csak termeszetesebb dolog kedvesnek lenni egymashoz. A magyaroknak inkabb azon jar az eszuk: kinek es mikor lehetne beszolni? Hogyan tudnek valakit jol megszivatni? Mi ebbol uzunk sportot.

Miss Marple 2009.10.02. 13:06:15

Rossz helyre születtem.

Miss Marple 2009.10.02. 13:10:31

@eveshepherd: Minthogy a metro nyitásakor nem úgy vezették be, képtelenek voltak átszoktatni a birkanépet, hogy a mozgólépcsőn csak a jobb oldalra álljanak, bal oldalt meg hagyjanak járást azoknak, akik sietnének. Máig hármas-négyes csoportozatokban diskurálnak az együtt utazók a lépcsőn, és ha el szeretnék mellettük menni, úgy néznek rám, mintha az anyjukat indulnék lemészárolni.
A meglehetősen soknemzetiségű közönség a londoni metróban ezt képes betartani. Mi nem. Ez van.

Almatlan Jozsi 2009.10.02. 13:12:41

@Gastroger: Hahaha

El vagytok szallva, fogalmatok sincs a nyugatrol. Meghogy magas penztarosi fizetesek nyugaton. :-))))) Azt te csak kepzeled onnan keletrol. Szamszeruleg magasabb osszeg, de megelni belole ugyanolyan vagy szarabb mint Magyarorszagon! Nem a penzert kedvesebbek! Angliaban nagyon sok ember szegeny! Sok magyar (kulonosen informatikusok) jobban elnek Magyarorszagon mint egy atlag angol.

tbee 2009.10.02. 13:15:52

"Ez van. Sprite!"
Viselkedéskultúrát kéne tanulni. Nem pedig rámdudálni a kib*szott bmwből h haladjak már gyorsabban a zebrán. Idiota mind!

eveshepherd 2009.10.02. 14:05:09

@Miss Marple: tökéletesen igazad van, azon kevés alkalmak egyikekor amikor tényleg rohannom kéne sem jobb sem pedig bal oldalról nem lehet előzni. csak azt nem értem hogy akkor Londonba ahol egy nagyobb csoport mindig rohan valahová (és elég magas fordulatszámon) ott miért hagynak nekik szabadon egy teljes mozgólépcsőrészt?? nálunk meg lazán beszólnak hogy "hová az anyádba rohansz". :(

Deuce Bigalow 2009.10.02. 14:24:49

ki a f@szt érdekel, hogy megy ez Ángliában? ne jelentkezz több ilyen baromsággal, hacsak jó keményem át nem kúrt odakint egy taxis! meg különben is húzzál a boldog ügyfél rovatba nyálat csorgatni, f@szom!
;)

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.10.02. 14:36:14

Így kell ezt csinálni:
ketten kell menni vásárolni, beállni az egysoros sokpénztáros helyre, másik meg bevásárol. Mikor végez odamegy ahol foglalta a helyét így rögtön ő kerül sorra!

(ezt gúnyosan írtam, mert tuti vannak olyanok akik így hekkelik meg a rendszert)

Amúgy forgalom függő sztem a dolog: ha sokan vannak ne meséljen nekem vicceket, pörögjön a keze! Amúgy inkább online rendelnék, ha ingyenes a házhozszállítás.

DaM 2009.10.02. 14:37:05

@nemcsalokadot: csak addig lesz ott is ilyen virágos a szitu, amíg a vadkeleti állampolgárok megfelelő mennyisége kiáramlik és elkezdi szétzilálni a mesevilágot. A kritikus tömeg elérésével lesz izgi az atombomba belseje is. Addig csak egy szép féminstalláció. :D

DaM 2009.10.02. 14:38:08

@sambalabammbumbumm: na, kb. a kommented első felére akartam utalni előző hozzászólásommal. a második résszel már sajna nem tudnék teljesen azonosulni, de sebaj! :)

Fapuma (törölt) 2009.10.02. 15:01:13

muszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszajmuszaj

Alikam 2009.10.02. 15:01:52

Hát engem meg pl. Németországban egy bevásárlóközpontban simán átbasztak...

Van ilyen is, olyan is.

Biztos angilában is van tahó pénztáros.

És ebben az országban sem röhögnek, meg tesznek megjegyzeéseket mindenhol. Sőt...

Szóval ez megint egy hazátlan ember posztja, aki az amúgy állandóan gyilkolásztó és gyarmatosító angolok picsáját nyalja.

Nyald is öcsém, az való neked.

hardrock 2009.10.02. 15:04:04

Ez, mármint a sorbanállási rendszer a zusában is így van, csak ott nincs üdítő, viszont vannak dolgozni láthatóan gyűlölő dagadt néger picsák, akik időnként jól hallható undorral elvakkantják magukat, hogy "Next". Viszont ez a fajta sorbanállás (egyetlen sor, a sok kasszához abból hívják a következőt) eléggé jó, itthon is be lehetne vezetni.

McKelek 2009.10.02. 15:12:58

Miért lenne ez meghökkentö történet? :-o
Ha egy svájci Aldiban 5-nél többen állnak sorba valamelyik pénztárnál, kettö rövidet csenget a pénztáros és kb. 20 másodperc múlva nyit egy új pénztár...
Legutóbb az új pénztáros elnézést kért, mert a bolt másik végéböl kellett jönnie és sokat kellett várnom (csöngetéskor azonnal indult, a bolt meg nem nagy).

hardrock 2009.10.02. 15:21:38

@McKelek: Ilyen Magyarországon is van, a GRoby-ban, mondjuk ott nem csengővel, hanem élőszóval.

bounty123 2009.10.02. 16:54:55

nem muszály, legfeljebb muszáj

Whoo 2009.10.02. 16:56:57

Kivancsi lennek,hol latott itt Londonban barki buszmegalloban sorbanallast. Most igykeztem epp felferni a buszra a sok neger gyerek kozott. Meglehetosen amorf formaja volt ennek a sornak :) szoval sorbanallos mese KAMU, a penztarosok csillivilli fizetese is az,mert minimalberen vannak, es abbol itt fenntartani egy rentet,megvenni a berletet,stb... nemsokkal konnyebb, mint otthon. Es megis... Ezek a dolgok itt nem mennek esemeny szamba. Kedvesebb a postas, a penztaros, a buszsofor, meg a b'szott ellenor is, ha neha felszall a buszra.
Nem a penz a legnagyobb baj otthon, hanem a rosszindulat, a nagykepuseg es az emberek "leszarom" magatartasa egymassal szemben.

Termeszetesen tisztelet a kivetelnek

Uff

P.s: Itt a kolbasz is keritesbol van :)

Whoo 2009.10.02. 17:13:53

@Alikam: latod ez a legszomorubb, hogy neked egy ilyen sztoribol csak a "hazatlan" es a seggnyalas maradt meg. En lennek a legboldogabb, ha otthon ilyen feltetelek kozt lehetne elni. Mar koltoznek is haza.

Sajna ez azonban igen messze van...

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2009.10.02. 17:48:30

"...egy kedves elado odajott hozzank, mosolyogva elnezest kert a varakozasert..."
(...)
"A kasszanal mosolyogva megkerdezte a holgy hogy milyen napom volt.."

BROÁÁÁ, ez már túl nyálas, szerintem a ló túloldalára sem kell átesni!!

englandboy 2009.10.02. 22:25:04

misbelief

nem nem kell átesni sehova

itt alapbol kedvesebbek az emberek

tesco, sainsbury, asda

waitrose, marks and spencer

szerintem mind1ik ugyanazt adja

csak a második sor drágább

Megdobbent 2009.10.02. 22:31:15

Ooo, ez miert nem kapott boldogugyfel cimket, csak mert civilizalt orszagban esett meg a sztori? :)

Megdobbent 2009.10.02. 22:32:49

@hardrock: Ahol meggyanusitanak es meglopnak a kasszanal? Olvasgass Homart :P

Sapphire blue 2009.10.02. 22:53:43

Ezt a hülyeséget!!!Most itt ugye nem a nyálas eladót kell dicsérni??Mert ha ilyen háterű cégnél dolgoznák ahol nem probléma az ingyen szatyor ,és van keret még üdítővel kínálni a vevőt akkor itt is működne az ilyen kiszolgálás!Viszont nálunk a jó kis magyar ember nem tudja az ingyen szatyort sem megbecsülni!!

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2009.10.02. 22:56:25

Ilyen bánásmódot Lenke néni is tudott a szomszédokban

szbszig 2009.10.03. 00:34:44

@TCM: Talán az "és" szót rövidítette ilyen viccesen a bejegyzés szerzője? Mindenesetre engem is ez izgat a legjobban az egészből... :D

ű 2009.10.03. 12:14:21

@Sapphire blue:

dícsérni hátterű dolgoznék szatyrot

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2009.10.03. 12:17:00

@Gastroger: te jó ég. Mi van veled. Tényleg nem érzed hogy ez miről szól? Ha szerinted itt is minden úgy megy ahogy kéne, akkor VELED van a baj. Szerintem.

avatartalan 2009.10.03. 15:43:35

pedig nemis egyszer láttam sorbanálló lófejű angolokat a buszmegállóban(asszem a londonáj vagy a bigben mellett nem emléxem) és tényleg nem tolakodtak...igaz,nem álltak köztük nigger kölykök

Flat Eric / sta press (törölt) 2009.10.03. 16:35:16

@Alikam:
Nem lehet, hogy egy magyar munkavállaló volt-e ?

kéjenc 2009.10.03. 20:26:06

ki a faszt érdekel,h mi van angliába.irogass róla angol homárba

kéjenc 2009.10.03. 20:27:48

jah a muszáj meg j

Megmondó ember 2009.10.04. 13:21:00

Apropó, önálló kassza. Szomszédaink egyikénél az IKEA-ban is megjelentek az önkiszolgáló pénztárak.
2*4 db található a normál kasszák között. Egy hölgy felügyel 4 önkiszolgáló kasszát és kedvesen segít, ha elakaldnál.
Amúgy nagyon egyszerű, vonalkódleolvasó leemel, rendszer elindít az érintőképernyőn. Némi keresgélés után leolvastatod a vonalkódot a termékeken, majd ha befejezted megkérdezi a rendszer, hogy kérsz-e szatyrot. A helyes válasz után utasít, hogy tedd be a kártyádat a kártyaolvasó egységbe. Azt ugyanúgy kell használni, mint a legtöbb boltban lévőt, így annak használata nem újdonság a helyiek számára. Ha ez megvan, készül a blokk, elpakolhatsz és távozhatsz azzal a jóleső érzéssel, hogy vonalkódot leolvastatni remek móka.

egyenlítő 2009.10.04. 16:31:05

@kéjenc: Teszkópénztáros-e vagy?

ohh_vazze 2009.10.04. 21:14:31

Már meg nem mondom melyik németországi boltban volt, hogy a kb. 10 kasszából működött vagy 4 és hirtelen hosszú sorok lettek holtidőben. Azon a ponton - ahol bosszantóvá kezdett válni a sorbanállás -, bepozícionáltak egy a plafonról lógó csengőt (ha jól emlékszem minden második sor közé.) Anno ez a rendszer ismeretlen volt és poénból megnyomtuk a haverral. Bammeg egy perc múlva már jött is kifelé két kasszás és izzították a gépeket.
A legvégén szopók és az ügyeskedők szépen átsoroltak. Csodák csodája szépen működött. Igazából nem is magunknak jeleztünk, mert mi nem nyertünk volna időt (ahol mi voltunk, onnét már kár lett volna pozíciót vesztenünk. /a sorban állás háború emberek.../), de akik a hátunk mögött érkeztek, azok örülhettek, hogy felpörgött a "feldolgozás".
Szóval őrület, hogy ennyire egyszerű.....

PuruttyaIrto (törölt) 2009.10.04. 22:04:12

Az a baj, hogy a magyar parasztok még csak most tanulják a kapitalizmust.

Én dolgoztam már usa-ban, voltam már angliában, tudom, hogy hogyan kell egy eladónak, szolgáltatást értékesítőnek viselkednie, és magam is ennek megfelelően viselkedem.

De mire itt is rendes kapitalizmus lesz, az még vagy 20-50 év.

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.10.05. 01:06:10

A telefonszámát (gumiban /ill. szatyorban/ vagy anélkül) elkérted?

Nálunk self-scanning, self-checking is van szinte mindehol, így max egy géppel beszélek fizetéskor.

silversurfer 2009.10.05. 08:39:41

@PuruttyaIrto: "az még vagy 20-50 év". Hát, már 20 éve is arról volt szó, hogy 20 év múlva...

krj 2009.10.05. 09:43:40

bezzeg tegnap este az óbudai osanban!!! kígyózó sorok, a negyvenakárhány pénztárból max nyolc nyitva, és a sztornókulccsal járkáló nő a szemembe nevetett, amikor megkérdeztem, hogy van-e remény még 2-3 pénztárra.

hardrock 2009.10.05. 12:55:17

@Megdobbent: Nem, hanem ott, ahol, miután a rosszul lehúzott csokira bepittyeg a tolvajkapu, a cigány biztonsági őr 3x elnézést kér, hogy meg kell néznie a csomagomat, egyből kiszúrja a csokit, lehúzatja a pénztárossal, aztán még 3x elnézést kér, majd legközelebb, amikor más pittyeg be, akkor ugyanaz a cigány őr azt mondja, hogy nyugodtan menjek, nem is szükséges átnézni a csomagom, mert biztos valamit megint nem húztak le jól a pénztárosok.

bldo 2009.10.06. 13:17:22

"a waitrose ezzel szemben egy gourmet, prémium szupermarket-lánc."

Itt van a kutya elásva. A Culinarisban velem is mindig kedvesek az eladók.

HunVanHungary? 2009.10.06. 13:33:05

háá ja annyi pénzért amit ott keresnek az eladók ,annyiért itthon is mosolyogna mindenki,még a legbunkóbb vendégnek is....tudom én is sokáig kinnt voltam bár waitrose-ban nem voltam még

egyenlítő 2009.10.06. 18:40:24

Itt valóban igazuk van azoknak, akik a szocialista múltat okolják. Állami Áruház operett: "Az én gyermekem nem hajlong soha! Az ő élete nem lesz mostoha!"

Valóban emlékszem azokra a szövegekre, ami szerint a szegény kizsákmányoltaknak muszáj mosolyogniuk, különben kirúgják őket! Bezzeg a mi eladóink (nem kereskedők!!!)!

Nem leszünk pincérország! (ja, ezt már később mondták)

KCicó 2009.10.07. 18:14:35

A minimálbér kb 800 GBP/ hó Angliában. 1000 GBP-ért elutazol a Karib-szigetekre (www.kuoni.co.uk), all inclusive.Ergo nálunk 65ezer forintból kéne Barbadosra utaznunk.Hiba mondják itthon, hogy külföldön sincs kolbászból a kerítés-a kolbász ára a londoni tesco-ban annyi mint itthon, csakhogy 800 fontod van rá havonta, hogy megvedd.

zsuzsistennő 2010.05.28. 07:55:48

Ne is várjátok, hogy itt üdítővel fogják kínálni a sorban állókat, amíg a vásárlók megeszik a kis bagettjüket, megisszák a kis üdítőjüket vásárlás közben, és lerakják a csirkemájat a ruhák közé, stb.
Eszméletlen, amiket néha produkálnak, gusztustalan dolgokat.(próbafülkében használt intim betét, illetve pelenka, hmm??)szóval, amíg a magyar ilyen....addig itt nem lesz Anglia!!!!

valaki a pult másik oldaláról
süti beállítások módosítása