Tékozló Homár

Re: Használt telefont adott el újként az Extreme Digital - Az OTP volt a hunyó?

2009.10.09. 11:19 | szily | 106 komment

Zoltán telefont vett online, az ED telefont is küldött neki, csak éppen használtat, mire Zoltán kérte vissza a pénzét, amit kápéban nem kapott meg. Utalást ígértem neki pár napon belülre, ehhez képet eltelt egy hónap, és semmi. A poszt megjelenése után nem sokkal levelet kaptunk az  Extreme Digitaltól, amiből kiderül, online vásárláskor a banké a labda, nekik kell visszautalniuk, amire 30 napjuk van. Mint az alanti levélből, illetve a fenti faxból kiderül, a bank az órákon belül elvégezhető utalással kivárt pont egy hónapot, amihez ezúton is gratulálunk. (Na jó, azt ugye nem tudjuk, hogy az ED mikor jelezte pontosan a banknak, hogy sztornó, a pénzt utalják vissza, de még ha tököltek is ezzel, az OTP hetekig ült máspénzén.) Olvasónk a jelek szerint nem olvasta még az örömhírről tudósító emailt.

A 2009.10.09-én weboldalukon "Használt telefont adott el újként az Extreme Digital" címen közzétett posttal kapcsolatosan az alábbi észrevételt tesszük.

A vásárlók által online módon kifizetett termékek vételárát minden esetben az online terminált üzemeltető pénzintézetnek, jelen esetben az OTP Bank Nyrt.-nek kell a vásárló részére visszatérítenie. A pénzintézeteknek a tranzakció bonyolítására 30 nap áll rendelkezésükre. A panasz bejelentését követően társaságunk intézkedett az OTP felé a kifizetés visszavonatásáról, melynek megtörténtét az OTP részünkre vissza is igazolta, 2009.10.02-án. Ezt az igazolást a vásárló elektronikus levélben a xxxx@vipmail.hu e-mail címre 2009.10.06-án megkapta, és jelen levelünkhöz  is csatoljuk, szerkesztőségük szíves tájékoztatása végett.
Tekintettel arra, hogy az Önök weboldalán megjelenő post a vételár visszatérítésével kapcsolatban valótlanságot állít, és alaptalanul sérti társaságunk jó hírnevét, a fentiek értelmében kérjük annak mielőbbi törlését vagy helyesbítését.
Közreműködésüket megköszönve,

üdvözlettel

Keresztes Csaba | Értékesítési vezető

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tsimike 2009.10.09. 11:30:55

Hát nem tudom és elég sok mindent vettem már náluk, igaz személyesen és kp-ért, de soha semmi problémám nem akadt. De lehet legközelebb én írom a homárposztot...

ODIV 2009.10.09. 11:43:41

Gondolom az nem sérti a jó hírnevüket, hogy kipostáznak a parasztnak egy használt, garanciában visszavett készüléket. "Há' vidéken ez még jó lesz" alapon...

KEmber 2009.10.09. 11:44:47

@panic: Vásárláskor sosincs gond, a pénzt mindig jól elteszik... :-)

Darth Revan 2009.10.09. 11:46:22

Rendszeresen rendelek az amazon.co.uk oldalrol es parszor kuldtem mar vissza arut. soha nem varattak 30 napig a visszafizetessel es azt sem tudom, hogy milyen bankkal allnak kapcsolatban, mert az engem nem erdekel.
Ugyanaugy a telefont vasarlojat sem erdekli, hogy az ED milyen bankot hasznal, es igen is az o saruk, hogy 30 napot kell varnia a vevonek a sajat penzere.

Roltii 2009.10.09. 11:46:28

összes informatikai terméket kinyitják mielőtt eladják, nem bunkóság, hanem sok egyéb okból kifolyólag. Ha megkérdezed, nem is tagadják.
Ráadásul Edigitalnál sokszor megmutatják neked a cuccokat mielőtt választasz, hogy melyiket veszed. Az, hogy el volt repedve vagy mi, előfordul, kellemetlen de korrekt volt az ügyintézés. Az OTP meg szarjon sünt, megkéne már tanulni, hogy vannak MOn bankok is...

KEmber 2009.10.09. 11:47:46

Az se sérti a jó hírnevüket, hogy össze-vissza hazudoznak.

warezspam (törölt) 2009.10.09. 11:49:39

Hiszek nekik, mert nekem is volt hasonló. 35 nap múlva adta vissza a pénzem a homó OTP! Le sem írom, hogy mit kívántam neki.... erre kéne valami törvény... azért ez durva.
Sőt, tudtommal a sima átutalásra is 30 napjuk van, ergo, ha akarná, következmény nélkül megtehetné, hogy a fizetésedet 30 nap múlva látod a számládon, hiába utalták el 29 napja...
Gondolom úgy vannak vele, hogy még ŐK A JÓ FEJEK, hogy odaadják a saját pénzed....

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2009.10.09. 12:03:53

attól még karcos/használt volt az a telefon...

bátor Sir Robin 2009.10.09. 12:05:47

na most kiderült, hogy az ED nemcsak egy lábtörlő, hanem még arrogáns is.

gabor888 2009.10.09. 12:10:08

Mit képzel magáról a vásárló? Nem elég, hogy nem lehet átkúrni egy használt telefonnal, még nyilvánosságra is hozza az ügyet? Mi lesz így szegény ED jó hírnevével? Pofátlan paréj vagy Csabikám, de legalább nem lógsz ki abból a mocsok rabló bandából!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.10.09. 12:10:45

@Roltii:
Megjegyezném, h a zótépé már platinakártyás.

Meklén és Tamara 2009.10.09. 12:14:38

ja, értem! Szart küldeni, az rendben van.
A bank is hibás, de alapvetően a jó hírnévnek örvendő ED a hunyó.
Még csak bocsánatot sem kértek...pfff

bátor Sir Robin 2009.10.09. 12:17:57

amúgy meg respect a Homárnak. Az INDEX-en folyamatosan kint levő bannerekből ítélve nem kevés pénzt költhet el náluk az ED, mégis kitették a posztot.

KEmber 2009.10.09. 12:18:31

@warezspam: Azért ez ma már nem így van, én ezt a 30 napot se hiszem el...

dr. _mmm_ 2009.10.09. 12:20:58

ED-t kár szapulni. Nem tehetnek róla.
OTP menjen a sunyiba. Saját számlámat is felmondtam, cégest is, új cégesnél már szóba sem jött.

Dögöljenekmeg.

kötsög 2009.10.09. 12:25:11

mégegy a "...sérti társaságunk jó hírnevét,..." témában.
talán ha nem sz@r, használt kütyüt adnak el nem sértené!

mammamma 2009.10.09. 12:27:46

Próbálkoztam náluk dolgozni. Amikor odakerültem, épp jelenlétiket hamisítottak. A munkabérek feketén mennek. Ezek után azt várja valaki, hogy a vásárlóikkal jófejek legyenek? Ugyan már...

Cseber Lajos 2009.10.09. 12:28:36

@bátor Sir Robin:
A múltkor meg az volt fenn, hogy a logójukkal visszaélve valakik emelt díjas sms-eket kérnek. Nem tudom, ez valahogy olyan gerillamarketing-szerű...

A használt készülékekről csak annyit, hogy ha te megrendelsz valami kütyüt, aztán meggondolod magad és visszaviszed (de egyébként hibátlan), akkor azt azért nem fogják elvinni az ózdi hulladékégetőbe, hanem újra eladják. Ez mindenhol így működik.

dekaszta 2009.10.09. 12:31:08

Fél egy van, az eredeti posztolót lehet-e már?
Hajra ED!

moli 2009.10.09. 12:39:18

@Keresztes Csaba: """Tekintettel arra, hogy az Önök weboldalán megjelenő post a vételár visszatérítésével kapcsolatban valótlanságot állít, és alaptalanul sérti társaságunk jó hírnevét, a fentiek értelmében kérjük annak mielőbbi törlését vagy helyesbítését."""

ez NAGYON nem kellett volna. e nelkul -az eredeti levelet beleertve!- pozitiv lett volna az eredmeny.

az emberek nem ostobak, onmaguktol is le tudjak vonni a fent -csunyan leirt- tanulsagot, nem kell a szajukba ragni

anarch 2009.10.09. 12:42:48

@Cseber Lajos: Ez igaz, csakhogy ilyenkor nagy betűkkel ráírják: VISSZÁRU, vagy eleve az értécsökkent/leértékelt áruk között fogod megtalálni. Mindenesetre még a vásárlás előtt valami módon egyértelműen a tudomásodra hozzák, hogy konkrétan ez a cucc nem zsír új.

akos147 2009.10.09. 12:45:01

lehet már a posztolót, 12:44 van!

kenshikun 2009.10.09. 12:45:38

OTP még akkor is ül a pénzen ha más bank utalta át hozzájuk, mert megteheti a szabályok szerint. Eddig még nem volt olyan utalásom ami más banktól jött és a szabályokban meghatározott legutolsó nap előtt jött volna meg, sőt esetenként még rá is raknak egy napot és adnak "kamatot" ami eddig 2 Ft-nál többet nem kóstált...

Marr 2009.10.09. 12:52:11

Miért hagynak az OTP-nek 30 napot a visszautalásra? Felül kéne vizsgálni a szerződésüket.

KEmber 2009.10.09. 12:53:02

@kenshikun: Nehogy már az OTP legyen a hibás azért, mert az ED 25 nappal a beígért időpont után adott neki megbízást az utalásra és egy hét alatt még nem futott át. Vagyis az ED több mint 3 hetet, az OTP meg eddig kevesebb mint 1 hetet ült az ügyfél pénzén. Az OTP egy nagy bűnbanda, de az ED minimum 3x akkora.

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.10.09. 12:53:14

Drága Keresztes úr, kedves Csabikám!

1. Mikor volt szerinted utoljára olyan, hogy bárki is úgy gondolt az Extreme Digitalra, mint jó hírnevű, megbízható cégre?

2. Válaszadásból nemhogy egyes, nullás. Nulla kommunikációs érzékkel rendelkezel barátom, mert akkor esetleg egy olyan is kiesett volna a pofádon, hogy "bocsánat" vagy "elnézést" esetleg egyéb, hasonló jelentéssel bíró szó. De nem. Te, mint a munkáltatójának - az egyébként már rég nem létező - becsületét védő kis pöcs, az ilyenről megfeledkezel... Remélem lecsap majd rátok a gazdasági válság! :-)

Marr 2009.10.09. 12:55:52

Csaba egyébként nagyon szépen kikerülte az eredeti problémát, tehát hogy használt telefont próbáltak eladni.

maat 2009.10.09. 13:04:44

Miért van 30 napja az OTP-nek visszautalni a pénzt? Milyen jogszabályi hely alapján?

Layosh 2009.10.09. 13:08:34

A lóf@szt, nehogy töröljétek a posztot.

Szóval miért is árul használt telefont az extreme digital???? Érdekes módon erről hallgatnak.

Samys 2009.10.09. 13:09:28

@Marr: Itt nem az a kérdés, hogy az ED használt cuccot adott-e el, mert igen használtat. Visszavitte, elismerték, és a leírás alapján minden akadékoskodás nélkül visszavették. Ez lenne az elvárható minimum. A pénz visszafizetésével voltak problémák, amit látszólag az OTP "lassúsága" miatt nem kapott meg Zolika.

2009.10.09. 13:15:11

@mammamma: kedves naiv sztrovacsek: melyik magyar cégnél NEM hamisítják a jelenlétit és hol nem trükköznek a hivatalos és fekete munkabérrel ?
A multikon kívül MINDEGYIK cég csal és hamisít.
Csak szólok, hogy hogy tisztában legyél melyik országban élsz.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.10.09. 13:22:35

Az Aldiba kell menni telefont venni.
Ott átjátszótornyot adnak ajándékba.

mammamma 2009.10.09. 13:31:27

@Kulics: bocs, kifelejtettem egy részletet. Kib@sztak egy munkavállalójukkal, aki följelentette őket az OEP-nél, az APEH-nál, mindenhol, ahol lehetett. A pontos sztorit nem tudom, de valami olyan volt, hogy a munkavállalót 2x műtötték, az ED pedig közben kijelentette a munkahelyről, mintha már nem dolgozna ott, az alkalmazott tudta nélkül.

daat 2009.10.09. 13:38:45

@..:: Gabesz ::..: Miről nem tehetnek? Hogy hibáztak és utána még 25 napig üétek a pénzen???
Normális eljárás, hogy 3 napon belül visszautalom a zsét, bármi is van a törvényben + elnézést kérek. Úgyhogy SÜN az ED-nek a jó hírüket meg nem a Homár rontja, hanem ők szarták telibe!

Cseber Lajos 2009.10.09. 13:45:18

@anarch:
pl. A M*Marktba naponta sok dolgot visznek vissza. Ha nincs semmi bajuk, akkor ezeket mind újra eladják. Mikor láttál náluk olyat, hogy valamire is rá lenne írva, hogy visszáru? Csak a kiállított darabra adnak engedményt, mert azt látod, hogy nem új. Ha nagyon meggyötört állapotban visznek vissza valamit, akkor visszaküldik a beszállítónak, az meg kénytelen lenyelni a békát, ha azt akarja, hogy beszállító maradjon. Ezt egy kisebb bolt nem tudja megtenni, mert nem egy súlycsoport a kettő.

Csúnya dolog, de én pont amiatt szeretek inkább ilyen M*Markt féle helyeken vásárolni, mert ami elromolhat, az el is romlik, és nem sokat okoskodnak a cserénél. Kisebb helyeken többnyire jönnek a problémákkal, hogy "nem bontatlan a csomagolás", meg hogy "elküldjük a szervízbe, aztán értesítjük".

Fairy Girl 2009.10.09. 13:53:41

AZ enyerté, az nem zéerté akkor?

zsírfeka (törölt) 2009.10.09. 13:58:03

az ED-nek volt vala mikor is jó hírneve???
(amit sérteni lehetne)

Micimacko 2009.10.09. 13:59:50

sziasztok! Úgy gondolom itt két dolog nha összekeveredik. 1. amit a vevő igazából elvár, hogy elbaltázták, ismerjék el és normálisan adják vissza a pénzt. a 2. verzió jogszerűségét nem lehet vitatni, az eredeti vásárlást csináltatja vissza a cég, amire valóban vannak hosszabb határidők (iktatják, fontolják, nem előbb inkább utóbb visszaadják). Jobb cégek ilyenkor inkább fizetnek azonnal, és megpróbálnak jól kijönni a rosszból. Részben ezért jó a hitelkártya, ha megkifogásolod a terhelést, akkor az eladó bankkal csatázik ... és nem csak a vevő fut a pénze után.

Egyéves Önkéntes 2009.10.09. 14:07:17

@Sün‼: és ha az elfogy, akkor nyomottvizes-atomerőművet
komoly. :D

emzéperiksz 2009.10.09. 14:41:43

"A vásárlók által online módon kifizetett termékek vételárát minden esetben az online terminált üzemeltető pénzintézetnek, jelen esetben az OTP Bank Nyrt.-nek kell a vásárló részére visszatérítenie"

Osztán mégis miért? Az OTP-től vette azt a kurva telefont az ügyfél, vagy az Extreme Digitaltól? Ha jól sejtem, itt a jó hírnevéért rinyáló cég próbálja bemószerolni a bankot.

emzéperiksz 2009.10.09. 14:45:37

@maat: Nem tök mindegy? Mi köze ennek az egész sztorinak az OTP-hez?

Ő küldte a fos telefont? - Nem.
Ő tartozik a lóvéval a kliensnek? - Nem.

A hülye ED rá akarja kenni a felelősséget - ennyi. Szaraxik összevissza, meg hazudozik, holott ugyanezzel az erővel visszaadhatta volna kp-ben a lóvét 2 perc alatt, a világon semmiféle jogszabály nem akadályozza benne.

Roltii 2009.10.09. 14:49:31

@emzéperiksz:
öööö, van webboltod? tudod, hogy működnek az online fizetési megoldások? Szerintem nem, így pedig ne ítélkezz. Az Edigitalnak sünt, mert szart küldtek ki, viszont respect mert elismerték és megoldódott az egész probléma.
Most komolyan, van aki az OTP-t védi? (Edigitalnak ezért is sünt, mert az otp terminalt használja online...)

emzéperiksz 2009.10.09. 14:57:57

@Roltii:
Nincs eboltom,és akkor mi van? A sztori attól még tipikusan a fekália másra kenése - sajnálom, hogy neked nem bűzlik messziről.
Az online fizetési megoldásoknak semmi közük a pénzvisszatérítési megoldásokhoz. Főleg, ha a kliens még offline is bement a boltba. Kiválóan vissza lehetett volna adni a pénzét a kasszából.

Samys 2009.10.09. 15:00:04

@emzéperiksz: Szerintem, ha nem értesz valamihez ne szólj bele.

Roltii 2009.10.09. 15:01:29

@emzéperiksz:
honnan veszed ezeket? Azért mert te így csinálod otthon, mert nem kötnek mindenféle könyvelési szabályok. Én se tudom hogy működnek ezek, de nem is ítélem el egyből a helyzetet.
(pl lehet, hogy az online fizetési szaroknál az OTP geci sokat ül a pénzen már eleve a befizetésnél...mikor a postíró bement, az Edigital még nem tudott visszaadni lovettát, mert még meg sem kapta. De hangsúlyozom, nem tudom hogy működik, de te se, úgyhogy ne ítélkezzünk ezért.

emzéperiksz 2009.10.09. 15:06:01

@Roltii: A bolt azonnal tudja, hogy megtörtént a tranzakció, ha nem így lenne, el sem küldené az árut a vevőnek. Lehet, hogy pár napba beletelik, mire a számlájára odaér a pénz, mert a bank az értéknap végén vonja le, majd megy a számlájára, vagy át a másik bankba.

De ez nem számít. Ez akkor is csak egy sima kártyás fizetés szerintem, mint más boltokban. Ha veszek pl. egy tévét hk-val, és visszaviszem másnap, hogy nem jó, kérem az árát vissza, vissza kell adni akkor is, ha még nem ért oda a pénz.

KEmber 2009.10.09. 15:06:46

@Samys: Kb. 2%-ot bukik rajta az ED (mármint a kártyás fizetésen), és ezért nem adta vissza kp-ben, nem másért. Egyéb jogi probléma nincs itt, jól is néznénk ki, ha jogszabály tiltaná a jogosan járó pénz visszafizetését.

Ariadne12 2009.10.09. 15:10:12

A válasz egyértelműen kamu. Ha arról lett volna szó, hogy a vásárlónak nem tetszik az egyébként tökéletes telefon élőben, és a távollévők között létrejött szerződésekről szóló 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet 4. § (5) bek. értelmében "A gazdálkodó szervezet köteles a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni.". Tehát 30 napon belül meg kell érkeznie, akármilyen módon is küldi.

Más kérdés, hogy itt nem erről az esetről van szó. Ptk. alapján egyértelműen hibásan teljesített az ED, ugyanolyan márkájú, típusú, de jó (új) telefont nem tud adni, vagyis _haladéktalanul_ visszajár a pénz.

Bíróságon élből bukna az ED ezzel az érveléssel...

Ariadne12 2009.10.09. 15:11:16

@crazymokus: a második sorban "és" helyett "akkor"... :)

Roltii 2009.10.09. 15:11:33

@emzéperiksz:
"A bolt azonnal tudja, hogy megtörtént a tranzakció"
igen, ezért postázza is az árut. De a pénz ettől függetlenül később ér oda. Nem mellesleg ahogy KEmber írja, valszeg az ED így nem bukik a tranzakción, mert az OTP-vel lesztornóztatja a vásárlást.

"Ez akkor is csak egy sima kártyás fizetés szerintem, mint más boltokban."
szerintem meg csokitorta...és?

kötsög 2009.10.09. 15:13:01

@KEmber: sajna az OTP-t, ami ugyan nem zéerté, még az ED de még EDe sem tudja felülmulni.
ok. megközeliteni, versenyezni vele igen.

emzéperiksz 2009.10.09. 15:14:22

@Samys: Értek hozzá annyira, hogy tudjam, a kártyás zárolás feloldásával pitiánerkedtek a köcsögök - ami valóban hetekig tarthat.
Az ok: pitiáner smucigság, Ezzel megspórolták a kártyás fizetés után járó jutalékot, meg hitelezni sem kellett az ügyfélnek 2-3 napig, amíg jóváíródott a bolt számláján a pénz.

emzéperiksz 2009.10.09. 15:16:05

@Roltii: És? Pár napon belül megérkezik a lóvéja. A smucigság netovábbja, hogy a kiszállított fos áru után képtelen addig hitelezni az ügyfélnek.

Ugyandehogy (törölt) 2009.10.09. 15:16:24

Kedves Keresztes Csaba, önök mikor kérték meg az otp-t, hgy az csak eg hónap múlva igazolta vissza?

Ugyandehogy (törölt) 2009.10.09. 15:18:38

@Marr: a chargeback már csak ilyen.
de egy jó ügyfélkezelésnél kp-ban vissza lehet adni, osztjónapot.

Samys 2009.10.09. 15:31:17

@emzéperiksz: Nem tudom, hogy ez motiválta e a céget, de tegyük fel, hogy igen. Lehet, hogy minden olyan esetben, ahol egy kifizetett tranzakciót "vissza kell csinálni", ezt alkalmazzák, de kérdés, hogy miért ne tennék? Tilos? Milyen olyan indoka lehet egy banknak, hogy egy pénz zárolás visszavonása 10x annyi időt vegyen igénybe mint egy utalás? Megmondom őszintén ha én választhatok, hogy egy tranzakciót elintézhetek ingyen, vagy választhatok, hogy nem én inkább most azonnal, de pénzembe kerül, az ingyenest választom. És nem, nem azért mert smucig vagyok.

KEmber 2009.10.09. 15:50:51

@Samys: Azért engem érdekelne, hogy mit szól ehhez az OTP. Mármint tényleg érdekel, hogy ez a 30 nap tényleg ennyi-e. Simán kinézem belőlük, de jó lenne azért leírva látni. Az biztos, hogy külföldi szolgáltatónál már volt, hogy a pénznek egy részét vissza kellett adnia a magyar kártyámra, és az pár órán belül itt volt.

KEmber 2009.10.09. 15:54:28

A GVH szerint sincs minden rendben kis hazánkban a bankkártyás fizetésekkel: index.hu/gazdasag/magyar/2009/09/24/szazmillios_birsag_a_bankoknak/

Taknyosmakikaki 2009.10.09. 15:58:56

Az egész sztorit odáig érdemes olvasni, hogy az ED használt telefont adott el újként. Innentől el kell felejteni a postot és az ED-t is. Remélem az én állításomban nincs valótlanság mert annyira megijedtem, hogy mi történhet velem. Egy bocsánat kieshetett volna a száján az értékesítési vezető úrnak. De úgy tűnik az ED így működik, náluk ez mindennapos, nem az első balhéjuk a homáron. Már csak azt a jó hírnevet kellene valahonnan összekaparni. :D

Samys 2009.10.09. 15:59:13

@KEmber: Ebből kiindulva én nem tartom elképzelhetetlennek ezt a 30 napot. Sőt!
Viszont lehet, hogy a post miatt betámadták az OTP weboldalát, mert nem nagyon akar bejönni. :))

emzéperiksz 2009.10.09. 16:10:43

@Samys: Ez szerintem nem a bankról szól, hanem a kártyatársaságról, azoknál tart eddig a tranzakció. Két bank között pár nap alatt megtörténne.

emzéperiksz 2009.10.09. 16:14:15

@Samys: Miből kiindulva? Annak a történetnek az égvilágon semmi köze az ilyen chargeback-tranzakciók hosszához.

Ariadne12 2009.10.09. 16:19:37

@KEmber: Csakhogy itt nem (csak) a kártyás fizetéssel van gond, ugyanis teljesen kamu (magyarán: hazugság) az ED állítása, mely szerint a banknak "kell" visszatérítenie a pénzt. Elég gáz, hogy ezt így nyíltan vállalják is... Feljebb leírtam, hogy ha kiskocsival taligázza el egyforintosokban a vásárlóhoz, akkor is haladéktalanul köteles lett volna visszafizetni, de ha félreértelmezte a dolgot, akkor is 30 napon belül mindenképp.

Ez van, ha az emberek nem olvasnak homárt, úgy vásárolnak.

mr.guargumi 2009.10.09. 16:19:38

Izé, most meg kellene dicsérni őket, hogy a HASZNÁLT de újként hirdetett telefon árát végül visszaadták, vagy a használt termék árusítása nem sérti a társaságuk jó hírnevét?:)

KEmber 2009.10.09. 16:37:24

@crazymokus: Ezt én értem, csak mi most már az OTP-t is elkezdtük szidni a biztonság kedvéért. :-) Én továbbra is tartom az álláspontom, hogy az ED legalább 3x akkora csaló mint az OTP.

Ariadne12 2009.10.09. 16:39:51

@KEmber: OTP szidáshoz mondjuk csatlakozhatok, életem egyik meghatározó élménye volt, amikor végre megszüntettem a számlám náluk. És - lekopogom - azóta sem küldtek papírt, hogy fizessek még egy kicsit. :D

emzéperiksz 2009.10.09. 16:45:33

@KEmber: A régi jól bevált Batz papuccsal mi lesz?

Csaknorisz 2009.10.09. 17:53:36

Csak azt nem értem ha ennyire egyértelmű, hogy miért nem kapta vissza emberünk a pénzét, akkor miért nem tudták neki megmondani. Miért kellett rendszerhibára hivatkozni.

DaM 2009.10.09. 18:39:08

ROHADJ MEG CSABA! Az nem sérti hírneveteket, hogy tapló módon sz*rt adtok ki, újként?! Húzzál el politikusnak! Tipikus esete annak, amikor belekötsz egy apró tételbe, de mocskosul kussolsz arról, hogy a kaki nagyobbik része miként, MIÉRT, hogyan került a ventilátorba. Sügér elvtárs.

abszolutsport · http://www.abszolutsport.hu 2009.10.09. 19:12:28

Az nem sérti a jó hírnevét, hogy használt telefont postáznak új helyett?
Egyébként meg az OTP egyen sz@rt

/tno+DA= 2009.10.09. 21:58:42

@Ingyen Online Stratégia játék magyarul:
Van hát.
Olcsók, gyorsak, korrektek.
Csak dícsérni tudom.
Sőt nesztek BÜ poszt!
Rendelni akartam egy 4 Gigás lejátszót.
Kinéztem neten hosszas válogatás után (mert a korábbi 1 gigás kijelzője kilehelte lelkét).
Az új nyertes akit vennék 24 ruppó.
Árban jó jöhet. Nézem máshol dollárban jróban meg yen-ben. Hát ez máshol majd 30-32k.
Náluk 24... Hmm... Na mondom lehet hogy nem aktuális az árlistájuk?
Mindegy rendelek, max elállok a rendeléstől ha sokkal több lesz (tudvalévő 25k-t szántam rá).
Rendelés el, visszaigazolás jön, majd sajnálkozó levél: 2 napon belül nem tudják hozni mert nincs raktáron rendelni kell, majd biztosítanak róla, hogy ha azóta a termék ára változott (hogy a fenébe ne a világon mindenhol 30 k körül ment már a cucc), akkor is a meghirdetett áron adják.
Meg is kaptam 24 ezerért ahogy terveztem. Később (pár napra a kézhezvétel után néztem a lapjukat kíváncsiságból) már az új drágább áron volt a rendszerükbe a lejátszó.

Részemről BÜ poszt!

/tno+DA= 2009.10.09. 22:02:41

@DaM:
Ki kell adni hoyg miért ment ki rossz termék?
Melyik cég teregeti ki hogy a rendszerükben hol és hogyan keletkezett a hiba?
Elvileg ha egy hiba a felszínre kerül javítani illendő. Nálunk ahol dolgozom legalábbis így csináljuk. Ha valaki elbasz valamit felderítjük hol miért kinek a felelősségéből történt és megoldást találunk hogy többé ne fordulhasson elő.

Ellenben ha kiment egy szar de visszavették a vásárló még mit ugat?
Ő is a pénze miatt ugat, nem elégedetlenkedik a használt terméken, simán visszavitte és kérte vissza a pénzét, amit netes vásárlás lévén üzletben NEM adhatnak vissza.

OTP ráült hogy neki kamatozzon, ahogy mindig, ezen posztoló felháborodik.
Hát hülye?
Bizonyára az...

Rókakígyó 2009.10.10. 02:50:01

Nem akarnék politizálni, de a ott is ez történik. Csinálok egy szarságot (szerződést kötök egy bankkal, aki lenyúlja az ügyfelem) majd ráfogom valakire cigányzsidószlovákra és el is van rendezve. Engem nem lehet elővenni, hiszen nekem jóhirem van.

Rókakígyó 2009.10.10. 02:56:29

Az előző nyelvhelyességért bocsi. Egy dolog jutott még eszembe: az nem fog kommentelni, akinek a telefonját postázták a vevőnek? Szolgáltató vajon letiltotta-e a készüléket? Neki is az otp-én keresztül fizetnek vissza?

off: Számomra is emlékezetes nap volt az otp számla megszüntetésének napja. A következő ünnepnap az autó és a mobil kihajításának dátuma lesz.

Gonosztörpe 2009.10.10. 08:43:16

ED jó hírneve???? Weheheeee....
Kinéztem egy nyomtatót a honlapjukon 12000Ft.-ért. Besétáltam a Pólusbeli üzletükbe, készséges eladó elém ugrott, hogy miben segíthet. Mondtam neki mit keresek, bepötyögte a számítógépbe, majd közölte, hogy van 16 ezerért. Mire én: akkor valami nem stimmel, mert a honlapon 12 ezres ár van feltüntetve.
Oké, nézzük meg, elsétáltunk a nyomtatókhoz, mit ad isten ott a készülék alatt is a 12 ezres ár szerepelt. Rendben van, mondtam, akkor ennyiért elviszem (mert ugye a törvény szerint annyiért kötelesek eladni, amekkora árat feltüntetnek az árun).
Mire a csávó leszedte az árcédulát, zsebre baszta és vigyorogva közölte, hogy ezt bizony csak 16 ezerért vihetem el.
Én meg azt közöltem vele, hogy ezek után nem hogy 16 ezret,de egy fillért sem fogok elkölteni náluk. Megtehettem volna, hogy balhézok, de annyira nem tartottam fontosnak a dolgot.
NA, KERESZTES CSABA ENNYIT A TI JÓ HÍRETEKRŐL, ÉS A MUNKATÁRSAID MENTALITÁSÁRÓL!

zooDoo 2009.10.10. 09:11:54

"kérjük annak mielőbbi törlését vagy helyesbítését."

Mert miért törölnék más véleményét?!
Be ne szóljál már Keresztes Csabika. És nem hiszem, hogy a ti kényetek kedvetek szerint átírják majd a sztorit, hogy ti legyetek a kiráááályok!

Szóval így jártál Keresztes, meg a cégetek is, mehetsz bíróságra! Raboljad az adófizetők pénzét, tuti még több szimpatizánst fogsz megnyerni :D

zooDoo 2009.10.10. 09:15:20

@/tno+DA=:

TE se vagy normális teljesen. Egy vállalati számlánál be is fosnék, ha 30 nap után utalnának. Hiába ez van meghatározva, így ellehetetlenítik a vállalkozást. Általában egy tranzakció 3 munkanap (meg is kapja az ügyfél), ha nincs körülötte kavarás ...

Na akkor, most az ügyfél a hülye?

emzéperiksz 2009.10.10. 09:36:31

@/tno+DA=: Nem ült rá az OTP, a chargeback ilyen. Úgy tudom, a kártyatársaságok szabályzata miatt tart eddig. Nem lehet mit csinálni, a procedúra ugyanis passzív. Ki kell várni x napot, mint egy bírósági fellebbezésnél, ha addig nem fellebbez a másik fél, akkor lehet jóváírni az összeget, addig lóg a levegőben. Az sem segít, ha a visszautaló elismeri, hogy jogosan jár vissza a pénz. Aktívan elismerni ugyanis nem lehet, csak passzívan azzal, hogy x napont belül nem reklamál.

j311 2009.10.10. 10:55:57

Azért szövegértéssel vannak itt problémák...
ED sosem tagadta a hibás teljesítést, csak a visszautalással kapcsolatos panaszt. OTP szarjon szöget, ahol lehet ott lehúzzák az ügyfelet. Főleg ilyen visszautalásokkal. Idegen kártyát meg ne is próbálj OTP automatába dugni, mert jó eséllyel akkor láttad utoljára...

mi nem foglalt még 2009.10.10. 11:10:10

@Cseber Lajos: az rendben is van, hogy eladják a visszavett készüléket de nem újnak kellene eladni hanem leértékelve használtnak vagy bemutatódarabnak de semmi esetre sem újnak új árban.

torma99 2009.10.10. 17:10:44

Nem szeretem az OTP-t szidni ,mert nem rosszabb mint a többi bank, sőt értékpapír szempontból mondjuk az erstével van 1 szinten a könnyű kezelhetőségben, nah de ez most az ő saruk. Ha a bank szól akkor a kártyatársaság 1 napon belül visszaadja a pénzt. Ez úgy működött nálam, pannon szarozott velem és elnyelte a pénzem, nekik kellett szólni a bankjuknak, ők szóltak a kártyatársaságnak és oldották is fel a pénzt. A hosszadalom nálam a pannonnál tehát a cégnél volt. Nem vagyok meggyőződve, hogy nem az ED-nél ücsörögtek a pénzen. Mert a magyarázatuk az én tapasztalataimmal teljesen ellentétes.

hardrock 2009.10.10. 20:45:19

Szarnak-kárnak nincs gazdája, ugyebár... Tisztelt Keresztes úr! A posztíró önöktől vette a mobilját, tehát önök hiába mutogatnak másra, akár jogosan, mindenképpen önök lesznek a faszok, ha valami nem jól alakul. Utasítgatás helyett tehát lesznek szívesek normális bankot választani, amelyik nem rombolja az önök jó hírét, már amennyiben van ilyen (ti. jó hírük).

Zokka82 2009.10.11. 14:31:59

"vételár visszatérítésével kapcsolatban valótlanságot állít"

Aham... Kedves Homár! Ki fogják tekerni mind a 8 ízelt lábadat, ha rontod az ED hírnevét, azonnal ollózz nekik egy bocsánatot.
De ha jól értelmezem attól még használt termékekkel verik át a vásárlókat...

Másik: a vásárlás az ED second hand dealer és a vevő között történt, ED megpróbálta átverni a vevőt, ezért NEKI kell gondoskodnia a pénz visszaküldéséről. Senkit nem érdekel, hogy ez most az OTP, vagy a morzsikutya hasmenése miatt nem lehetséges. Ő vállalta a kötelezettséget.

Ennyi erővel akkor bemegyek a boltba, megveszem az árut és a kasszánál majd megígérem hogy sanyika majd kifizeti helyettem. Ha meg sanyika mégsem fizeti ki, arról meg nem én tehetek...

petyo 2009.10.11. 19:04:59

Mi a szar a korrekt ebben? Elbújunk egy pénzintézet 30 napos határideje mögé? Én ha valakinek vissza akarom adni a pénzét, teszek róla, hogy visszakapja. Másnap. Eszem megáll.

KEmber 2009.10.12. 11:03:24

@/tno+DA=: Te nem fogtad fel a dolgot. Kiment a szar, visszavették nagy nehezen és utána nem voltak hajlandók kifizetni, ez az igazság. Ki lehet fizetni KP-ben, semmi se tiltja! Többször is hazudtak a telefonban, nem tájékoztatták a vevőt a visszafizetés menetéről, mert annak nincs menete, vagyis addig húzzák, amíg csak lehet.

KEmber 2009.10.12. 11:06:22

H@Babette: Ha tényleg chargeback-et akartak volna csinálni, akkor miért kérik el a vevő számlaszámát? Ahhoz elég a kártyaszám. Csak húzták az időt mindenfélével, és most megpróbálják áttolni a szart az út túloldalára.

pengusz 2009.10.12. 12:23:27

Tisztelt Keresztes Úr!

Mivel olvassa a blogot, legyen szíves ismertetni, milyen üzletpolitika az, ahol garanciában visszavett termékeket újként értékesítenek a cégüknél?

Ugyandehogy (törölt) 2009.10.12. 19:46:29

" Csak húzták az időt mindenfélével, és most megpróbálják áttolni a szart az út túloldalára"

egyetértek...

dtk74 2009.10.13. 07:47:28

A hozzá nem értők kedvéért:
kártyás fizetés menete ügyfél megbízást ad - bank fogadja,utal - bolt megkapja. Visszafelé ugyanez, mert a tranzakciót törlik. Ha csak úgy visszaadná, az szimpla könyvelési csalás lenne az APEH szemében. Szabályok vannak erre is, mint a garanciára. ha egyik betartását elvárod, a másikért se sírjál!
A jutalék egyébként nem jutalék, hanem sarc, a bolt fizet 3-4 %-ot a kártyás fizetésért!!! Magyar sajátosság. Ezért nincs a minimál árréses nagykerekben terminál.

KEmber 2009.10.13. 11:21:14

@dtk74: A hozzá nem értők kedvéért ez butaság, hol van az szabályozva, hogy ha valaki kártyával fizetett, akkor csak úgy lehet visszaadni neki? (Eleve az ED se úgy akarta visszaadni, hiszen azért kérték el a számlaszámát, hogy simán visszautalhassák, csak gondolták még használják egy kicsit az ügyfél pénzét.) Szerinted mi van akkor, ha árleszállítást kér hibás teljesítés miatt az ügyfél? Akkor azt is csak "részleges tranzakciótörléssel" lehet megoldani? Tudom, hogy kis hazánkban nem áll valami erős lábon a jogalkotás, de ennyire azért nem rossz a helyzet.

emzéperiksz 2009.10.13. 11:22:43

@dtk74: Aha, csak itt nem a tranzakció volt hibás, amit törölni kellett, hanem az áru. Az ilyenkor esedékes kártérítés pedig nem minősül könyvelési csalásnak az APEH szemében. Csak a hozzá nem értők kedvéért írtam én is, nehogy bevegyék már a demagóg hazudozásodat.

Tipikusbalek 2009.10.13. 16:55:14

Szemét ED!

Undorító, mocskos féreg banda. A vásárló, semmi valótlant nem állított. Mivel a vételár tekintetében, a "mélyen tisztelt" ED-vel áll szerződéses kapcsolatban. Ennek rendezése ügyében megbízott 3. fél késedelméért a "mélyen tisztelt" ED a felelős.

Szemét lehúzós mocskos banda. Remélem elnyeritek méltó büntetéseteket.

Tipikusbalek 2009.10.13. 16:56:42

Gazdasági versenyhivatal, APEH, Szervezet bűnözés elleni ügyosztály, VPOP. Ilyenkor hol vagytok?

Rég be kellett volna záratni az egész kócerájt!!!!

PathosVerdesIII · http://www.rongo.hu 2009.10.16. 08:16:26

az OTP mindig napokig, illetve hetekig ül az emberek pénzén, nem kell ezen meglepődni. Nemzetközi utalásnál árfolyamfüggő az intervallum. Ha szar az árfolyam, 3 nap alatt megjön a pénz. Ha gyenge a forint és nagy az árfolyam, várnak egy kicsit hogy lemenjen, és csak utána jön a zseton.
süti beállítások módosítása