Tékozló Homár

Fura a Vodafone behajtási gyakorlata

2009.10.13. 09:34 | ge | 43 komment

Tamás a Vodafone elbaltázott ügyintézése miatt egy megszüntetett előfizetés után sok hónapig nem fizetett, így a szolgáltató követeli tőle a többszázezres összeget. Teszi mindezt úgy, hogy közben elismeri, hogy az amúgy sem jogos követelés már elévült.

A Vodás előfizetésemen pár éve tarifacsomagot váltottam, az új tarifacsomagba három SIM kártyát vittem át, és kértem a negyedik  kártya megszüntetését. Az ügyintéző (ki tudja, miért) csak úgy tudta a dolgot megoldani, hogy  csinált nekem egy új ügyfélszámot, a három SIM kártyát átrakta oda, és a negyediket hagyta a régin. Ezzel egyidejűleg költöztünk is, így nem értesültem arról, hogy a negyedik (lemondott) SIM kártyára a régi ügyfélszámon az új tarifacsomag szerinti havi bruttó 25.000,- forintot folyamatosan leszámlázták.

Csak 10 hónap után sikerült leállítani a számlázást egy olyan megszüntetett előfizetésre, amelyet (a megszüntetét követően) egyetlen pillanatig sem használtam. Hosszas ügyintézés után az egyik levelem olyan emberhez került, aki érdemben hajlandónak látszott válaszolni, akitől ma egy levelet kaptam.

Az egyik bekezdésben ezt írja:
"Nyilvántartásunk szerint a xxxxxx számlafizető azonosítón jelen levelünk keltekor bruttó 204.863 forint tartozás mutatkozik. Az összeg jogosságát Ön levelében kifogásolta, azonban szeretnénk tájékoztatni arról, hogy az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény 143. paragrafus (2) bekezdésében foglaltak alapján egy év alatt évülnek el az előfizetési szerződésből eredő igények, így az egy évnél régebbi panaszára vonatkozóan nem tudunk konkrét adatokkal szolgálni, továbbá panaszát nem találtuk jogosnak."

A következő bekezdés:
"Egyedi elbírálás alapján felajánlottuk önnek, hogy ha 2009. október 22-ig kiegyenlíti a tartozás felét, akkor a további tartozás rendezésétől eltekintünk."

Most ezt jól értem? A Vodafone által is elismerten elévült követelésnek elég a felét kifizetni. Jót röhögtem. A Vodafone ügyintézőjének hibájából a lemondott szolgáltatásra számláznak, majd a reklamációt nem tartják jogosnak, plusz pont ugyanilyen hozzáértéssel intézik a jogi ügyeket is, mint a szolgáltatást egyébként.

Nem tudom, nekem nincs jogi végzettségem, de ha pénzt akarok behajtani valakitől, akkor nem írom bele a levélbe, hogy miért nem köteles a delikvens fizetni...  Igaz, a Vodafone-nál sem jogász írta, hanem a levelezési csoportvezető.

Tamás

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.10.13. 09:37:21

"levelezési csoportvezető"
Ez ám a királyság!

Hörcsög 2009.10.13. 09:37:27

Ezt már láttam a zugügyvédnél. :)))

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.10.13. 09:40:49

@Hörcsög:
De azt nem a gabriseszter írta.
Így sokkal érdekesebb.

Layosh 2009.10.13. 09:43:07

Haha, ez jól elbukta a vodkafone :)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.10.13. 09:43:26

sünt a sünnek, hogy a dobogóból kettőt is elfoglal!

punpa 2009.10.13. 09:45:00

10 éves a Vodafone. Boldog születésnapot!

j311 2009.10.13. 09:52:17

Homár Zugügyvédet olvas? :D

Ofélia . 2009.10.13. 09:53:53

Sünt a homárnak már tele van a tököm a telefonos postokkal meg a négy simkártyás ügyfelekkel:(((((

elwood 2009.10.13. 10:23:46

ez az ügyfél telefonál, vagy pókerezik ?

amúgy homályos jogi ismereteim szerint akkor évül el valami ha nem feszegetik, ha havonta rajta volt a számlalevélen a tartozás akkor nem hiszem ...

Ofélia . 2009.10.13. 10:35:11

@Sün‼:
Meg a magyar szovjet megbonthatatlan barátság:))

Ofélia . 2009.10.13. 10:38:29

@elwood:
Aszitte nála van mind a négy ász de de a negyedik cinkelt volt:)))

Amúgy nem homályos ez így igaz!!

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2009.10.13. 11:11:12

Tényleg ma van Tudjukki neve napja. De gyorsan telik az idő.

KáposztaMedve 2009.10.13. 11:13:17

"Egyedi elbírálás alapján felajánlottuk önnek, hogy ha 2009. október 22-ig kiegyenlíti a tartozás felét, akkor a további tartozás rendezésétől eltekintünk."

Micsoda nagylelkűség! Sosem értettem, az ilyen aktatologatók miért kötik ennyire az ebet a karóhoz, elvileg semmi hasznuk az ilyen történeten, max az anyja csuklik gyakrabban... Vagy tévednék?

sertésmájkrém 2009.10.13. 11:15:11

Nemtom, nekem nem úgy tűnik, hogy elévült volna a követelés. Csak az adatszolgáltatásra vonatkozik az 1 év.
Nem?

szekertabor · provo.blog.hu 2009.10.13. 11:20:42

Szerintem a helyzet korántsem rózsás. A levél a maga homályos módján azt tartalmazza, hogy az előfizetésed lemondása, amire hivatkozol, elévült, mivel egy évnél régebben történt, viszont az ő követelésük nem évült el, mivel az ő nyilvántartásuk alapján folyamatos követelésük keletkezett rajta mostanáig.
A tanácsom az, hogy beszéld ezt meg egy jogásszal, mivel az egyetlen, amire hivatkozni tudsz, hogy egyértelmű szándéknyilvánítás után jóhiszeműen felmondottnak tekinthetted a szerződésedet, és a forgalmi adatok is ezt bizonyítják. Ja, és a Voda esetében a követelésük ugyan elévül egy év alatt, de a nyilvántartási kötelezettségük alighanem 5 év.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.10.13. 11:24:43

Most van papírod róla, hogy lemondtad, vagy nincs?

szekertabor · provo.blog.hu 2009.10.13. 11:25:18

Jelzem, ha az ügyintézőnek igaza lenne, akkor az egy évnél régebben felbontott szerződéseket egyszerűen újraéleszthetnék pusztán azzal, hogy újra elkezdenének számlázni, aztán fél év után mehetne a követelés az Intrumhoz. Jaj, bocs. Nem akartam tippeket adni...

R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.10.13. 11:42:38

Itt még nincs ok az örömre...

CBF 2009.10.13. 12:21:33

Bódog Ede napot mindenkinek! :)

Biyb 2009.10.13. 12:40:40

Van valamilyen dokumentumod róla, hogy lemondtad az előfizetést?

Az ő pénzügyi követelésük nem évül el, ha minden 5 év lejárata előtt hivatalosan értesítenek, hogy fizetési kötelezettséged áll fenn feléjük. Mellette kifogják adni egy behajtó cégnek a követelés kezelésre. Onnan pedig már nem tudsz mit csinálni, csupán fizetni vagy pereskedni.

Még most kellenne ezt a helyzetet tisztázni. Beszélj mindenféleképpen egy ügyvéddel.

kriszur 2009.10.13. 12:49:18

Ha lenne civil összefogás a férges cégek esetében, akkor más lenne a helyzet. Nyugaton bevált szokás a bojkott, de Magyarországon nem. Azt hiszem, egy-két bank, szolgáltató gyorsan a fejéhez kapna, aztán pedig megpróbálna tisztességesen viselkedni, mi, az ügyfelek, pedig jobban járnánk.

bekbórd! 2009.10.13. 13:04:46

Dobos csopportvezetőt keresem. Nehogy aszmongya, hogy aluszik!

TomK 2009.10.13. 13:50:58

@bekbórd: :D
De, neki ilyenkor van az alvóideje...

szaGértő 2009.10.13. 14:59:51

@Biyb: Távközlési szerződés esetén egy év az elévülés.

2009.10.13. 15:27:49

Elévülés akkor van ha nem követelik a pénzt. ha a havi számlán rajta volt, mint tartozás akkor nem évült el.
A panaszos bizonyítsa nekik a lemondási iratokkal és akkor nyasgem van.
Ha nem tudja bizonyítani akkor neki van nyasgem.

parmenion 2009.10.13. 16:22:28

Én nem vagyok jogász, de úgy tűnik, hogy a Vodafon nagyon félreértett valamit. A vonatkozott bekezdés ugyanis arról szól, hogy ha az ügyfél kérne kártérítést a szerződés hibás teljesítése miatt, akkor az igényét egy éven belül be kell nyújtania. Jelen esetben az ügyfél szerint érvényes a szerződés (hiszen felmondta)és nem is kér semmit, csak hogy hagyják békén. A Vodafon szerint a szerződés érvényes és az alapján követel pénzt +kamatot, arra viszont ez a paragrafus nem vonatkozik.

parmenion 2009.10.13. 16:23:47

Kimaradt a nem: "az ügyfél szerint NEM érvényes a szerződés, hiszen felmondta.."

Biyb 2009.10.13. 17:02:39

@szaGértő: igény esetében, de nem követelés esetében

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2009.10.13. 19:59:47

Az a baj, hogy itt most abszolút nem az elévülés a lényeg, nem azon kéne lovagolni, hanem azon, hogy az ügyfél lemondott előfizetését továbbra is élőnek tekintette az óVodafone, tehát számlázott. Ha van nyoma, hogy az ügyfél lemondta az előfizetést, akkor nem az aláírt lemondási nyilatkozat (ilyesmi..) bemutatása a legegyszerűbb?
Elévült - nem évült el, lemondták. Punktum. Az, hogy az ügyintéző mit szabott el, nehogy már az ügyfél dolga legyen.

CID 2009.10.13. 21:34:26

@morrisal_:
Abban igazad van, hogy kellett volna kapnia az ügyfélnek valami fecnit, amin lemondta a szerződést.
Itt valaki(k) valamit nagyon elbaszot(tak), ha mégsem, hazudik a postoló, nem kicsit, nagyon.

CID 2009.10.13. 21:40:50

Bár , minden bizonnyal nagyvonalú cég a Voda, de azért kicsit furcsa, hogy 10 hónapnyi nemfizetés után kapcsolnak ki egy előfizetést ( a 250000 huf-nyi tartozásról, ne is beszéljek). Egyébként, hiányoznak a konkrét dátumok ( megszüntetés, számlatartozás miatti felfüggesztés, felszólítás, egyebek).

Baybee 2009.10.14. 20:31:02

:OS Velem is szórakozott a Voda... Ráadásul velem úgy kicsesztek, hogy a rendszerbe be sem volt rögzítve a szerzősdés bontás, tehát én hiába lobogtattam a papírt, le se...

Anamda · http://anamda.blog.hu 2009.10.31. 16:21:27

vodafonról én is olvastam egy "mókás" történetet mostanság :D:D:
www.kiservinegon.hu/2009/10/lomha-mamutok-vodafone.html
süti beállítások módosítása