Tékozló Homár

Emiatt kell a Magyar Televízióéval együtt a MÁV állami támogatását is azonnal megvonni

2009.10.26. 09:00 | szily | 91 komment

Rövid távon nyilván rengeteg kellemetlenséget okozna a MÁV azonnali megszüntetése, de ha hiszünk abban, hogy a dolgok előbb-utóbb kiforrják magukat, lehet, hogy az aktív euthanáziával jobban járnánk, mint a vasút jelenlegi szervezetének fenntartásával. És itt nem is az úgynevezett nagy dolgokra gondolok, hanem az úgynevezett kicsikre. Az utasokat, akikért ez az egész dolog elvileg létrejött, rendszerint a kis dolgok érintik közvetlenül. Például az, hogy a MÁV hogyan kommunikál egy késést, vagy más műszaki problémát. D. alant lemondásra szólítja fel a Déli pályaudvar állomásfőnökét, abszolúte jogosan. Tényleg nem történt semmi különös, késett a kanizsai gyors, ilyen a svájci államvasutaknál is megtörténhet. Az azonban nem pénzkérdés, így Hegyi Karabahban pont úgy megoldható, mint Zürichben, hogy a problémáról időben és normálisan értesítsék az utasokat. Budapesten természetesen nem sikerült. Én azt mondom, pusztuljanak, és jöjjön a kötöttpályás anarchia!

Kedves Tékozló Homár,
mellékelten küldöm Önöknek ma reggeli vasúti kálváriám rövid leírását. Hangsúlyoznám, hogy a műszaki hibát egy kellemetlen, de sokszor elkerülhetetlen reáliának tartom, de a hozzátartozó tájékoztatás "minőségét" nem tudom elfogadni, és utóbbiért szerintem az állomásfőnök felelős. 

Reggeli kaland a Déli Pályaudvaron

Valakinek le kellene mondani – vagy a Déli Pályaudvar főnökének, elégtelen utastájékoztatás miatt, vagy nekem, mint potenciális utasnak a MÁV szolgáltatásainak igénybevételéről. Miután én sajnálatos módon nem tudok lemondani a vonatközlekedésről, javasolnám, hogy kettőnk közül a Déli főnöke mondjon le. A történet, amiért a lemondást javasolnám:

Ma reggel 07.03-kor szerettem volna a Déliben a Nagykanizsa felé induló gyorsra felszállni. 06.50-kor már kint voltam a pályaudvaron, és több száz utassal együtt kíváncsian lestük az információs táblát, amire a vonat 07.03 perc indulással ki volt írva, az induló vágány azonban nem. Miután semmi tájékoztatás nem hangzott el, először egy sárgamellényes alkalmazottat kérdeztem meg. Udvariasan elmagyarázta, hogy az a vonat megy vissza Kanizsa felé, aminek előbb be kellene érkezni, de a bejövő késik, és ez ki is van írva. Nem egészen értettük meg egymást… Visszakérdeztem, hogy honnan kellene tudnom, hogy egy késve beérkező vonatra vonatkozó kiírásból kikövetkeztethető egy másik, induló vonat késése, de azt válaszolta, hogy onnan, hogy a késés  ki van írva az érkező vonatnál. No comment, megértettem, hogy a sárga mellényesnél magasabb szinthez kell fordulni, és beálltam az információs ablakhoz. Akkor már egy másik kérdés is felmerült, miszerint többen örömüknek adtak hangot, mert a Máv-Start www.elvira.hu indulási tájékoztatója alapján jöttek ki, és ha a vonat pontosan ment volna, mindenki pont 10 perccel késte volna le, lévén az Elvirán a hivatalos indulásnál  07.13 szerepelt. Az információnál két egyszerű dolgot kérdeztem, és fantasztikus válaszokat kaptam. Az egyik kérdés, hogy miért nem írják ki a késést. A válasz az volt, hogy a késés kiírásának szabályai vannak (nem részletezték, hogy mi), és amíg saccra sem tudják, mennyi, addig azt sem írhatják ki, hogy ismeretlen ideig késve indul a vonat, ezért ott van az információs táblán a vonat eredeti indulási idővel,  vágánykiírás nélkül. A másik kérdésre, miszerint nem egyezik a valós menetrend a MÁV-START által működtetett honlapon lévő információval, azt a választ kaptam, hogy programhiba (Sic!). Tudom, hogy a lerázás egyik módja, hogy valamilyen választ kell adni, de könyörgöm: egy működő oldalon van adatbeviteli hiba, miért nem adják az információnál ülő fiatal hölgy szájába azt a mondatot, hogy elnézést, rosszul van kiírva, de jelezni fogom, hogy javítsák ki. Mert ha ez a hiba a MÁV-START-nál is van, de az adható válaszokat valószínűleg a pályaudvari főnökségtől kapja, ha viszont ők hülyének nézik az utast, akkor ne tekintsék magukat szolgáltatónak, hanem adják át a széküket valaki olyannak, aki esetleg jobban működik.

07.03 körül aztán beindult a folyamatos, bár nem egyenszilárdságú tájékoztatás, mind az információs táblán, mind pedig a hangosbemondókon keresztül. Így rövid fél órán belül megtudtuk, hogy a vonat műszaki okok miatt 20, majd 40, majd 80, majd ismét 40 percet késéssel indul. Ebből arra következtettem, hogy még mindig csak saccolgatják, hogy mikor is ér be az a vonat, amit majd visszafordítanak, és képtelenek pontosan meghatározni, hogy merre is jár az a fránya szerelvény, mennyi idő kell, hogy Pestre érjen, majd megfordítsák. Miután leülni sem volt hol, lemondtam az utazásról, visszaváltottam a jegyem, hazajöttem és lementettem a MÁV-START elvira.hu működő oldaláról a még mindig rossz (elvi) indulási információt és mérgemben megírtam Önöknek ezt a levelet a Déliben tapasztalt mérhetetlen alacsony szintű utastájékoztatásról és szolgáltatásról. Az eset sajnos nem egyedi, máskor is tapasztaltam, de most lettem olyan mérges, hogy írtam Önöknek.

Kérem, hogy ha esetleg lehozzák ezt a rövid írást, nevem és e-mail címem ne hozzák nyilvánosságra.

Üdvözlettel

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.10.26. 09:01:51

1-1 Ft támogatást mindkettőnek, aztán osszák be!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.10.26. 09:04:03

Egyébként hibás az alap feltevés. A Déli állomásfőnöké még nálad is kevésbé mondhat le. Te még csak-csak járhatsz busszal, de ő ezzel a "klasszikus vasutas mentalitással" soha a büdös életben nem kapna munkát.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.10.26. 09:06:59

...ezért vettem egy 17 éves, 4 liter fogyasztású autót. Leszarhatom a MÁV-ot, BKV-t, Volánt, és még olcsóbban is jövök ki vele, mint a tömegközlekedéssel. Csak az zavar, hogy a környezetet nem szarhatom le vele, illetve épp azt is leszarom, pedig nem kéne. De puszta környezettudatosságból nem vagyok hajlandó szívatni magam.

Pitta2 2009.10.26. 09:11:01

@Csokis: Szerintem 5-5 Ft támogatást nekik. Azt még felvehetik kp.

greggrant 2009.10.26. 09:15:50

a kedves posztíró nem sokat utazhat vasúttal, mert akkor tudhatná, hogy ez már az igen alapos tájékoztatás körébe tartozott - megmondta a vasutas neked, hogy a beérkezőt menesztik vissza, és ahhoz ki van írva a késés? Meg. 07:03-től még a táblán is kaptál tájékoztatást? Igen.
Utálom a mávot, és én is behinteném a helyét sóval, de azért nem volt olyan rossz sorod ezen alkalommal.

T2006 2009.10.26. 09:19:28

Sajnos ez ma magyarországon nem hír!

RedWing 2009.10.26. 09:35:12

Sajnos ez már nem hír...
A máv úgy szar, ahogy van!
Az elmúlt 6 hétben (hetente két alkalaommal) nem ültem úgy IC-n, hogy ne késett volna legalább 15 percet!

kiskutyuska · http://dark_jmg.blog.extra.hu 2009.10.26. 09:53:47

Csatlakozom RedWinghez, ebben nincs hir, ha elhagytak volna valamid, osszetorik a bankkartyad vagy orditanak veled esetleg ha a vonatod elsem indult volna, az meg beleferne. De ebben semmi hir sincs :D Rendszeresen utaztam olyan vonattal ami sehol sem volt kiirva olyan idopontban amikor nem is kellett volna jonnie es ennek a forditotja is :))

Egyéves Önkéntes 2009.10.26. 10:02:56

És akkor még ennek megkoronázásaként van nekünk egy Gaskónk.

Tron65 2009.10.26. 10:03:53

@greggrant:
"a beérkezőt menesztik vissza"
És ezt, mint kóbor mezei utas, ha nem kérdem meg, honnan tujam?
Amúgy csak úgy símán mért nem szabad kiírni, hogy késik?
A Délihez egy sztori:
Már nem emléxem, melyikkel és hova akartam menni. A lényeg:
Várakozás közben kimentem a peronhoz dohányozni, közben folyamatosan lestem a kijelzőt, amin a posthoz hasonlóan kinn volt a vonat, vágányszám nélkül.
Egyszercsak valami megérzéstől hajtva közelebb mentem és megnéztem a bentit is.
OTT VOLT VÁGÁNYSZÁM!
5 perccel az indulás előtt húzás a vonathopz, de azt félszemmel még nyugtáztam, hogy a külsőn továbbra sincs vágányszám.
Keleti:
Nagypapám elé mentem, kicsit késve, pár perccel a hivatalos érkezés előtt estem be. Rohanás a szokott vágányhoz: üres. A kiíró szintén.
Irány a nagykijelző: ott se szerepel a vonat. Mivel ekkorra már be kellett volna érkeznie, irány a forgalmi ügyelet, ahol rákérdezek: xy irányból ekkor érkező vonattal mi a helyzet?
- Rendben beérkezett.
Hát mint kiderült nem, ugyanis miután mégegyszer körberohantam a pályaudvart, már kiírták, hogy 30 perc késés.
Csak egy kérdés maradt bennem: a forgalmiban erről jó 10 perce még mért nem tudtak és mért mondták, hogy beérkezett?

Firefly81 (törölt) 2009.10.26. 10:08:28

A posztoló nem gyakran vonatozik, szerintem. Én anno 5 éven át heti 2x ültem vonatra, IC-re, és ott is teljesen szokványos dolog volt hogy a vonatok késnek, hogy a vágányszám nem jelenik meg a kijelzőn és ott bámulja több száz ember egyszerre, hogy egy vonat közlekedik oda-vissza, r-go ha még nem ért be visszaindulni se tud...a peronőr nem tud felvilágosítást adni...stb. Amúgy ha egyszer műszaki hiba vagy baleset történt, NEM tudják megmondani mikor tud a vonat újra elindulni, mert függ a hiba jellegétől, baleset esetén konkrétan a helyszínelő rendőrök nem engedik tovább, ameddig csak akarják, ilyenkor lehet ám némi megértéssel is viseltetni, nem kell rögtön azt hörögni hogy monnyonle.

2009.10.26. 10:10:40

@Csokis (csokis.blog.hu): melyik autó fogyaszt 100 km-en 4 liter benzint 17 éves korában ? Ez most komolyan érdekel.
Amúgy a posztíró még jól járt a Miskolc-Bp vonalon a kör ICk gyakorlatilag hektikusan közlekednek...sokszor annyit késnek, hogy az egy órával később induló vonat előbb a célállomásra ér. Totális anarchia van már a vasúton. Inkább képesek többszáz ember ic pótjegyét visszaadni mintsem menetrendszerűen közlekedjenek. Persze igy is pozitiv atz eredmény, mert amikor másfél órát késik akkor sokan rohannak a dolgukra ahelyett hogy visszakérjék az 500 ftot. Ez a máv nyeresége.

Tökös Veréb 2009.10.26. 10:11:43

a MÁV jó, csak úgy kell felfogni mint kalandtúra és máris új értelmet nyer :)

pizsama 2009.10.26. 10:13:17

Van a MÁV-nak egy viszonylag(!) értelmes kezdeményezése erre, kár hogy még nem fedi le a teljes hálózatot:
vonatinfo.mav-start.hu/

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2009.10.26. 10:17:33

Nekem az utóbbi időben az volt a muhaha, amikor az óraátállításnál közölték, hogy az a máv és a volán járatait is érinti. Csak azt nem tették hozzá, hogy ez a máv esetében nem fog feltűnni. Szerintem nincsen annyi közük a menetrendhez, hogy feltűnne az a plusz/mínusz egy óra.

Na jó, feltűnne, de ebben nincsen semmi olyan, amit az ember ne venne rezignáltan tudomásul. (A legviccesebb, amikor az ember zimankóban várja a vonatot egy vidéki állomáson. Kint a peronon, ugye, mert eltávolodni kockázatos. Be nem mondanak semmit, vasutas pedig rossz időben orrát ki nem dugja.)

betépett felhasználó 2009.10.26. 10:20:05

"Kérem, hogy ha esetleg lehozzák ezt a rövid írást, nevem és e-mail címem ne hozzák nyilvánosságra."

az IP-d alapjan ugyis tudjuk.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.10.26. 10:21:35

@Kulics: Citroen AX, erősen vegyes, majdnem országúti használatban (Bel-Buda - reptér), és nem benzint, hanem dízelt. Pár éve volt egy AX - Mazda2 összehasonlító teszt a Totalcaron, ott 2,99-et csináltak vele autópálya - város - országút tesztúton. Igaz, az csak 14 éves volt.

SXB 2009.10.26. 10:28:44

ennél vannak sokkal rosszabb esetek, sajnos. én is azt hittem, hogy drámaibb a szitu...
de ez nem jelenti azt hogy a posztolónak nincs igaza! csak, ezért nem fog lemondani senki.meg kár lemondatni, ha CSAK ez lenne a probléma...sajnos vannak itt nagyobb szarvashibák, amik miatt le kéne mondani az egész bagázsnak...

Kenderice 2009.10.26. 10:33:50

@Firefly81:
A postod első részéhez szólva: Úgy látszik te szereted, ha szarnak a fejedre.
A második részben sincs igazad, a postírónak nem az volt a gondja, hogy műszaki ok/baleset/vulkánkitörés miatt késik a vonat, hanem az, hogy seni le sem szarta az utasokat egy tájékoztatás erejéig.
A máv igenis egy rakás szar. Volt, hogy olyan kocsikból állt a szerelvény, amelyekben nem lehetett leülni, mert kb. úgy nézett ki, mint amelyben hajléktalanok laktak volna 2 éven keresztül.
Egyes vonatok egyszerűen kimaradnak, pont annyi késést mondanak be, amennyivel eléri a következő vonat idejét. Így spóroltak meg egy oda-vissza utat. Ha meggondolod magad és a késés miatt busszal, vagy kocsival mész helyette, a jegyet nem váltják vissza, ha X km-nél rövidebb útra szól.

Magam_a_Mondomét! 2009.10.26. 10:35:12

De nem értem! Most akkor kell vagy nem kell utazni? Megy a gőzös kanizsára ?

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2009.10.26. 10:36:15

Kérem, hogy ha esetleg lehozzák ezt a rövid kommentet, akkor a nevem és e-mail címem ne hozzák nyilvánosságra.

Köszönöm!

Magam_a_Mondomét! 2009.10.26. 10:37:07

@pizsama: Jó a link! A Kanizsai vonalon most éppen 70-90-100 perces késések vannak!
Hát mi folyik ott!!!!

MosoMasa 2009.10.26. 10:39:51

@Firefly81: Oszt az, hogy rendszeresen késik a vonat, hogy nem tudhatja minden arra tévedő, hogy a visszavonat stb.
és az, hogy te rendszeresen utaztál vonaton és mindent lenyeltél az rendben van szerinted?
20 évvel ezelőtti nyomorult beidegződéssel élsz. Felejtsük már el!
Igenis tessék panaszkodni, de ne csak itt, hanem a megfelelő helyeken, szerveknél.

effective 2009.10.26. 10:40:19

Cegléd-Szeged útvonalon meg minden vonat 140-170 perc késéssel közlekedik!
Emberek! Hát mi a franc van ott?

effective 2009.10.26. 10:42:09

@magampista: Így igaz!
Ezzel a mentalitással mehetünk a francba, ha hagyjuk, úgy sz..atnak, ahogy csak akarnak! Asztalt verni, borogatni, bojkottálni!
Tényleg mekkora lenne, ha egyszer nem a MÁV dolgozói sztrájkolnának, hanem az utasok:)

viragimado 2009.10.26. 10:47:15

Sajnálatos, ahogy mindent szétlopnak, tönkretesznek. A vasút máshol a legjobb közlekedési forma. Sok helyen kiváltja az autós közlekedést és szállítást. Nálunk érdekes módon ez is veszteséges! Miért nem tudnak ebben az országban semmit jól csinálni? Miért annyira mohók, akik a tűz közelébe kerülnek, hogy annyit kell lopniuk, hogy tönkreteszik az országot?

Firefly81 (törölt) 2009.10.26. 10:48:26

@Kenderice: Mint már említettem, utaztam párszor a MÁV-val, imerem a körülményeket. Nem mondtam hogy nem szar, tehát ebben meg te tévedsz. De néha lehet ám belátónak is lenni, amúgy is tovább él az ember ha kevesebbet idegeskedik.

UI: A szádat pedig mosd ki szappannal, vagy valami erősebbel, ha nyilvános fórumra írsz, csak azért mert név és arc nélkül teszed még nem kell lemenni majomba.

effective 2009.10.26. 10:48:45

Kérdem én: Ezek szerint ma Magyarországon ha időre akarsz/kell valahova odaérni, és kénytelen vagy vonatozni/bérleted van, akkor legalább 2-3 órával korábban érdemes kimenni az állomásra, hátha elcsípsz egy kósza vonatot, ami arra megy, amerre te is mennél?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.10.26. 10:50:15

Mi az, hogy mondjon le? Homárosan: szarjon sünt! Pedagógiai okból is előnyösebb.

Firefly81 (törölt) 2009.10.26. 10:50:28

@magampista: 28 éves vagyok, úgyhogy nehezen. És nem nyeltem le mindent, mint ahogy most a paraszt stílusodat sem.

É2I 2009.10.26. 10:57:13

@effective:
Az csak segítene rajtuk. Jelenleg is az utas a legnagyobb probléma a "munkájuk" közben. Ha nem lenne utas, megszűnne minden problémájuk. Csak a pénzt kellene felvenni, oszt' kalap.
;P

Tökös Veréb 2009.10.26. 10:59:36

Hirdessünk utas sztrájkot!

moli 2009.10.26. 11:01:45

"""programhiba""" :D ja, meg "rendszerhiba". dehisz az a RENDSZER! az kulon eletet él, arrol ember nem tehet! A RENDSZER ugy letrejott, nem emberi kez altal, igy ember nem is okolhato a RENDSZERben levo hibakert!

Бабаяга 2009.10.26. 11:02:40

Tiszta szovjet éra: Mi egyszer még az átkosban gondoltuk, hogy lekéssük a vonatot, de a menetjegyre, rossz indulási dátumot írtak, majd kiérve az állomásra, láttuk, hogy hivatalosan még 10 percünk van a bp-i vonat indulásáig. Majd még másfél-két órát dekkoltunk, mindenféle tájékoztatás nélkül Leningrádban. (Összesen csak 2 órás késéssel értünk be Budapestre, pedig Lembergben is volt extra állás idő.)

SXB 2009.10.26. 11:06:38

@Fulzsenszio: teljesen felesleges, mert úgy is csődben vannak, hogy veszik az emberek a jegyeket/bérleteket (megfelelőt kéretik képzeletben aláhúzni),ha senki sem venné nem változna semmi, ugyanúgy csődben lennének, és az állambácsi akkor is kihúzza őket a szarból, hogy aztán távozhassanak 60 millió HUB-bal (hungarian buznyák)

Tökös Veréb 2009.10.26. 11:10:46

@SXB: akkor adjuk el a postával együtt.

SXB 2009.10.26. 11:11:58

@Fulzsenszio: oks, azt felezünk a 10 forinton:)

Tökös Veréb 2009.10.26. 11:21:22

@SXB: tied lehet az egész, nekem nem kell :) nekem csak az kell, hogy ez a sok semmirekellő népséget valaki rendbeszedje. Mondják, hogy a fejétől bűzlik a hal, ami igaz is, de azért van egy két baltaarcú alkalmazott is! Jegypénztár, kaller, vonatkerék pumpáló, sín egyengető, stb stb. Őket is kiválogatnám.

Trójai 2009.10.26. 11:27:11

Muhahaha. Akkor mesélhetnénk az elmúlt 5 évemről, amikor 2-3 hetente (!) szobroztam 1-2 órát a Ceglédi állomáson, vonatkésés miatt. (átszállás nélkül nem lehetett utaznom, mindig át kellett szállni cegléden)

Tájékoztatás nuku, szépen türelmesen lehet várni:
jóidőben padon ücsörögve, hidegben pedig a mocskos váróteremben minimum 4 cigánnyal és 1-2 csövessel.

Igaz az esetek kb felében bemondta a hangosbemondó 30 percenként, hogy a vonat már hány percet késett, és hány perc múlva jön...ami persze sosem teljesült. Aztán 1-szer csak váratlanul berobogott a vonat, de előtte nem szólt semmit a hangszóró, hogy figyelem köcsögök, megjött a vonat amire vártatok. Aztán vagy elérték a vonatot a várakozók, vagy nem. Haha.

Ja persze ha netán megszólalt, a hangszóró annyira recsegett, hogy ember volt a talpán, aki kihámozta belőle, mit is akartak mondani.

Ennyi erővel én 2 hetente írhattam volna valahova, valaki lemondását követelve.

Ne röhögtess már posztíró!

Tökös Veréb 2009.10.26. 11:28:52

@Trojai: de ha soha senki nem ír, akkor soha nem is fog változni semmi.

Trójai 2009.10.26. 11:35:14

@magampista: "Igenis tessék panaszkodni, de ne csak itt, hanem a megfelelő helyeken, szerveknél."

Komolyan mondod? Itthon élsz, vagy máshol?
Amúgy ebben az elvben én is hiszek, de pont a MÁV-nál semmit nem érnél vele.

A panaszleveleket egyenesen a kukába rakják, ha netán mégis felkapnák a fejüket, mert 2000 levél szól ugyanarról a problémáról, akkor talán nagy lomhán csinálnának egy tájékoztatást, sablonválaszokkal: köszönjük észrevételeit /nem a mi hibánk volt a probléma / majd intézkedünk. És talán nagy nehezen lenne egy fémegoldás a felmerült problémára.

És miért kerül horribilis árba egy jegy? Két felnőtt MÁV jegy árából elutazom kocsival ugyanoda feleannyiért! És még a csomagok is elférnek.

Mindenki tudja: veszteséges, szarnak ránk, büdös, koszos, igénytelen, bunkó munkaerő, hatalmas "végikielégítések" a vezetőségben. Meg néha 2 napig áll minden, mert valami bodzaszedő ellopta a kábeleket. stb stb.

SXB 2009.10.26. 11:37:00

@Trojai: azért mert birka módjára tűrted (és szívtál), tűrjön (és szívjon) más is?
ez nem a legjobb hozzáállás...

metal · http://electric.blog.hu 2009.10.26. 11:38:48

Egy ilyen sima cikkben miért félti a nevét címét? Ezek nélkül nem ér semmit a panaszkodás. Nem vert senkit szájba? Mert akkor érteném.

SXB 2009.10.26. 11:38:57

@Fulzsenszio: amilyen a vezetőség, olyan az alkalmazott is...épp annyira motivált amennyire motíválják...

SXB 2009.10.26. 11:43:08

@Trojai: de ez akkoris rossz hozzáállás!!!
minek forradalmat csinálni, hisz a ruszkik úgyis túlerőben vannak?(így '56 apropóján).
de ha nem is változik semmi, legalább nem rajtad múlt!!!
ha hallgatsz miért változna bármi is???

2009.10.26. 11:43:59

Tipikus MÁV. Én már hozzászoktam, lévén dolgoztam vasúton és ugyan nem ismerem őket úgy, mint a rosszpénzt, de már beletörődtem a kisded játékaikba. Én ugyan vasútbarát vagyok - és nem vasútTÁRSASÁG barát - ezt a mocskos, álvasutas bandát rég szét kellett volna kapni, mint Foxinak a tengerimalacot!

Egyéves Önkéntes 2009.10.26. 11:44:18

@É2I: Pénztártól való távozás után az utasnak helye nincs!
(nagy bandó asszem)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.10.26. 11:51:15

Majd a MÁV-Centrum Zéerté úgy megoldja az utastájékoztatást, hogy abból egy egész új budai villanegyede fog felépülni az ő kutyájuk kölykeinek...

Trójai 2009.10.26. 11:52:25

@Fulzsenszio: Írtam nekik én is. 4-szer. Azt hiszed válaszra méltattak?

1szer arról, hogy a Ceglédi beérkező vonat és a csatlakozás közt mindig kb 5 perc van, mindig le is késtük, rendszeresen 3-5 perccel, sosem várt be minket a másik vonat. Következő vonat 1 óra múlva indult ugyanoda. 1 óra várakozás nem a világ, de ha 5-6 órás utazást toldasz meg vele, akkor igenis fárasztó.

2-szer arról, hogy késett a vonat, kurva sokat, és nem egyszer. (1-2 órákat)
tájkoztatás nuku.

1-szer a váróterem és a "WC" állapotáról. WC: 20 méterről érzed a kiáradó húgyszagot, összefirkált falak, letépett ajtók, mocskos padló. A wc csészék állapotáról nem tudok nyilatkozni,(hogy egyáltalán voltak e) mert nem mertem bemenni az ajtón. 1 órás várakozáskor pedig igen kellemetlen az ilyen.

Nem tudom azóta felújították e, de gyanítom nem.

IC pedig véletlen sem volt, csak ez a mocskos, ahol odaragadsz, ha megfogod az ablakot/ajtót.

Viszel kézmosószappant magaddal, legyen
mivel megmosnod a ragacsos kezed, (főleg nyáron kellemetlen) mert a 6 órás út alatt talán ilyenre is vetemedsz, de 1-ik kibaszott vagondban sem folyik a víz a "csapból".
Na igen, mit képzelsz, vigyél magaddal vizet is egy flakonban.

A vonaton lévő wc-k állapotát mindenki ismeri. Kedvencem a mocskos budi, esetenként letépett wc deszkával, az összehugyozott padlóval, ami olykor bokáig ér , a "szeretlek Maris" és "kicsi a pöcsöm" falfirkával. De legjobb, amikor be sem lehet csukni a budiajtót, nemhogy bezárni. Rövid utak alkalmával az emberkibír 3-4 órát hugyozás nélkül, de 6 órás útnál megint más ez.

A külföldieket persze rendszeresen szivatják, még előre megváltott jeggyel is, sokszor 1 nemzetközi kassza van nyitva csak, aztán jön 1 truistacsoport...máris áll 1 km-es sor.

Ezek után pedig veszteséges a MÁV (ugyan miért?) a vezető g*cik több milliós végkielégítése a médiában.

MÁV, én így szeretlek.
De jó hogy már nem kell vonattal utaznom.

MÁV, én így szeretlek.

ekibit 2009.10.26. 11:53:38

@betépett felhasználó: Na persze, és ha netkávézóból irt?

Trójai 2009.10.26. 11:53:45

@SXB: okoska. írtam 4-szer is a mávnak ezügyben.

Elárulom neked, hogy nem kaptam választ.

Mielőtt okoskodsz, rákérdezhetnél, hogy én reklamáltam e.

Először igen, de később már láttam hogy nincsen értelme.

MosoMasa 2009.10.26. 11:58:05

@Trojai: azért rakják a kukába a panaszos leveleket, mert ilyen a hozzáállás, hogy úgyis mindegy, ugyis tojnak rá, stb....
Így aztán megtehetik. A te segédleteddel és aktív közreműködéseddel.
Na ezért nem kell annyiba hagyni.

Ma ha kihívsz egy vizvezetékszerelőt oszt ott nyög meg sopánkodik meg a lóvét akarja kisajtolni, akkor nem elküldöd a picsába, hogy bazzmeg, van hatszáz más vízvezeték szerelő, akik közül nyilván akad olyan is aki dolgozni is akar, megbecsüli a kisebb munkát is, és azt csinálja amit és amennyiért megbeszéltük,... úgyhogy kedves mester tolja arrább a biciklijét amígy fel nem jelentem a cégbíróságon, vagy a vállalkozói nemtudom hol.

Ezhelyett mi van: jól van kedves mester, igen kedves mester, fizetünk kétszer annyit a fele munkáért, ha csöpög majd kijavítjuk mi, ... iszik valamit?

Tökös Veréb 2009.10.26. 11:58:34

@SXB: azért van egykét "beragadt" alkalmazott, akiket hiába motiválsz!

Balamber 2009.10.26. 12:00:15

Ha én írom hogy első, akkor persze moderálva vagyok..
Na mindegy.

Szóval a Mávval nem csak ez az egyetlen gond, de hát mit lehet tenni, ha lassan már csak ez maradt amit szét lehet b*szni megválasztott honatyáinknak, s azok kutyáinak..?
Már várom a felosztást is, ami szintén biztos hogy nem fog működni...
Persze mindig az forog az eszemben ilyenkor, hogy vajon most ezzel mi a céljuk (azon túl, hogy vaskos milliókat szakajt valaki azon, hogy szétkúrja a működő dolgokat)?
Aztán mindig azzal nyugtatom magam, hogy legylább a H1N1 ellen beoltathatom magam... :o)
Barmok...

Trójai 2009.10.26. 12:01:28

A MÁV-ot úgy lehet csak szeretni, ha megszépítő messzességben vagy tőle:

"Meg akarlak tartani téged,
Ezért választom őrödül
A megszépítő messzeséget."

(Ady Endre: Meg akarlak tartani)

ekibit 2009.10.26. 12:02:43

Igen a MÁV már csak ilyen.Borsodban volt olyan 12Km-es szakasz ahol ha bicajjal mentél és együtt indultál a vonattal (az a piros motorkocsi vagy mi)hamarabb söröztél a megállónál mint aki vonattal ment.Valakinek lehet hogy meglepő, de ezek a járatok néha 20 km/ó - ás átlagot se teljesítették a sínek miatt.

Trójai 2009.10.26. 12:06:06

@magampista: "azért rakják a kukába a panaszos leveleket, mert ilyen a hozzáállás, hogy úgyis mindegy, ugyis tojnak rá, stb....
Így aztán megtehetik. A te segédleteddel és aktív közreműködéseddel.
Na ezért nem kell annyiba hagyni."

Igen igen, igazad van, én tehetek róla, hogy szar a MÁV. Én vétkem, én vétkem, én igen nagy vétkem! Nem is csak 1 egyszerű egyetemista srác voltam, aki ingázott az otthon és az egyetem között.

HA írok nekik panaszlevelet akkor azért segítek a MÁV-nak, ha nem írok, akkor meg azért. (van rajta sapka, nincs rajta sapka)
Retardált vagy. Döntsd már el mi a jó!

Egyetemistaként nem volt más választásom, nem volt pénzem, máv-al utaztam.

Ma már autóval, ahogy fentebb is írtam.
(most meg az lesz a baj, hogy nem használom a máv-ot, és emiatt szar)

SXB 2009.10.26. 12:06:31

@Trojai: én értelek, és nem mondtam hogy nincs igazad, így meg pláne!és sajnos értelme csak annyi van írni ezeknek a szemeteknek, hogy magad megnyugtasd, hogy nem rajtad múlt!és max. csak álmodhatsz arról, hogy változik bármi is!de NEM JELEZNI a problémát akkor sem felesleges.
(mivel leírtad hogy ott álltál és szívtál viszont azt hogy írtál nekik, nem említetted, csak annyit hogy kár írni nekik, ebből az jött le, hogy nem írtál...)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.10.26. 12:06:34

@Fulzsenszio: Egy-két? Normálisból van annyi. Fiatalok, lekesek, hivatástudatosak. A múltkor egy vonaton kettővel is találkoztam egyszerre. Persze idővel szépen majd bedarálja őket is gépezet. :-(

effective 2009.10.26. 12:09:07

@Trojai: Cegléd, én így szeretlek!
Onnan származom, sajnos ott minden úgy néz ki, ahogy leírtad!
A nagy uniós felújítások alatt a ceglédi vasútállomást is sikerült "felújítani". Bocsánat, az állomást azt nem, csak a peronokat, így most csak aluljárón lehet megközelíteni a vágányokat! Ez azért frankó, mert ha fennáll egy ilyen brutál késés, és ugye tájékoztatás az nincs, ha ne adj isten befut egy vonat, akkor futsz mint a szél, le a lépcsőn, majd fel, és ha mákod van eléred, és a végén még az is kiderül, hogy a jó vonatra szálltál fel!

2009.10.26. 12:09:25

@Csokis: Értelek.
Jó akkor, azért ezt nem irigylem el tőled. Pár éve hátulról belémjött egy AX. Nekem a lökhárítót kellett cserélni, ő vitte bontóba kocsit. Inkább fizetem az Rolls 25 literes fogyasztását :)

effective 2009.10.26. 12:12:29

A csövesek napközben ott alszanak a váróban, ahol a fornettin kívül nincs semmi, csak kosz, bűz, és néhány elkeseredett "utasjelölt", aki vár. De a szagtól szinte elviselhetetlen az egész, ha jó idő van, mindenki kint ácsorog, vagy ücsörög a padokon! Télen viszont vagy ülsz a büdös melegben, vagy állsz a friss hidegben! Azt gondolom mondanom sem kell, hogy ha esik, a padok 70%-a használhatatlan, mert nincs felette tető!
Ja, de tudom ez luxus lenne!

Trójai 2009.10.26. 12:14:01

@effective: Úgyúgy !!! :D

Persze még izgalmasabb a lépcsőzés fel-le egy 40 kilós csomaggal, vagy netán egy idős nénikével, aki megkér, hogy cipeld a csomagját, hogy le ne késse a vonatot, de kb úgy mozog mint egy lajhár. (sajnálom meg megértem, de azért én ne késsem már le a vonatot, mert ő igen)

Még mindig nem használják a fasza high-tech elektronikus kijelzőtáblákat a peronokon? Érdemes volt felszerelni, mert ha arra jártam, csak feketén és üresen bambultak bele a ceglédi állomás mesés képébe.

El kellett menni a főbejárathoz, a nagy kijelző táblán megnézni, vagy az információs pulthoz, hogy megtudd mikor jön a vonatod.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.10.26. 12:16:58

@Kulics: Városba jó, ott nem csattanok kiló hússzal. Ami a fő előnye, hogy 290e Ft volt, annál többet nem bukhatok rajta.

Trójai 2009.10.26. 12:19:20

@effective: Na igen én mindig a padokon ücsörögtem Cegléden, ha jó idő volt, aztán olvastam valamit. A "fornettis" pedig kb mindig zárva volt. Ne is mondd, a leggagyibb jégkrém került 600 ft-ba. Inkább nem vettem semmit.
Télen a váróban legalább a csövesek békésen szunyókáltak, nem akartak lelejmolni.

@SXB:
Bocs, hogy agresszívan reagáltam, de írtam 1 kommentet még rögtön a panaszkodós után, ami sajna nem ment el, abban volt, hogy 4-szer is írtam nekik, de semmi.

SXB 2009.10.26. 12:21:08

@Trojai: no problem!én is ideges vagyok ha meghallom a bkv-máv-posta-állam négyes egyikét!:)

effective 2009.10.26. 12:22:54

@Trojai: Hála a jó égnek, már kb. 3 hónapja nem kellett a MÁV "utasbarát" közlekedését igénybe vennem, így nem tudom, de ha jól emlékszem legutóbb már ez-az volt kiírva a vágányoknál is!
A kedvencem az volt, mikor még 2 hónappal a felújítás után is az volt a nagy táblára írva, hogy PRÓBAÜZEM!! Tehát fogalmad sem volt róla, hogy mikor milyen vonat, jön, nem jön, késik, egyebek!
KIRÁLY! De valaki abból az uniós támogatásból jól megtömte a zsebét, az tuti!

Mint az Örs vezér téri metrómegállónál!
Az normális, hogy az átépítés után 2 hónappal már úgy ázott be, mint az 1000 éves KÖKI?????

Trójai 2009.10.26. 12:26:03

@effective: Uniós támogatás, én így szeretlek!:)

effective 2009.10.26. 12:27:39

Az volt már, hogy : Ezérttartittezazország??

Alikam 2009.10.26. 12:40:16

Ez pite, ennél sokkal durvább dolgokat is csinált már a MÁV.

A támogatást meg nem megvonni kell, hanem normálisan felhasználni, léhűtő vezetőket eltávolítani, MÁV Cargo-t visszavásárolni - ugye a mai napig nem adott senki sem választ arra, hogy egy nyereséges szolgáltatást mi a pöcsért kellett eladni, de mi tudjuk, azért mert a haveroknak így volt jó -, ugyanis mindenkinek érdeke, hogy egy komoly, szervezett, jó minőségű kötött pályás vasúti infrastruktúrája legyen az országnak.

2009.10.26. 13:05:58

@Csokis: A törésteszteket 50-es sebességnél csinálják és az AX halálos autó sajnos. De legyen szerencséd vele !

Nomante 2.0 2009.10.26. 13:12:25

Az állam rossz gazda van és veszteséget termel. [máv, békávé]

Az állam jó gazda 's nyereséget termel (a köznek), ezért eladja a haveroknak, hogy ők még többet termeljenek [maguknak]. [ferihegy, mávcargo]

McKelek 2009.10.26. 13:40:04

Hmmm... A svájci államvasutak (SBB) is eléggé állami kézen van, a vezetöje be is jelentette, hogy több állami támogatást akar, különben nagyobb kiesések lesznek. Pedig azért Svájcban is egyre gyakrabbak ezek. Söt, pár napja amikor kimaradt egy vonat, be se mondták, a kijelzön egészen a következö vonat indulásáig kint volt a kimaradt vonat indulási idöpontja...

Igaz, Svájcban tudják, hogy a vasút akkor olcsóbb, ha több szerelvény indul ugyanazon a viszonylaton...

MosoMasa 2009.10.26. 14:20:28

@Trojai: hát ahhoz képest, hogy állításod szerint egyetemista voltál nagyon karcsúak a képességeid.
Közönséges dolog az igazadat személyeskedéssel védeni. Hadd ne mondjam már kik érvelnek így.

Trójai 2009.10.26. 14:59:25

@magampista: És te hogy érveltél?
Valahogy így:
"na igen, ha nem panaszkodtál, csak tűrted, meg is érdemled, az ilyneek miatt szar a máv"

panaszkodtam. 4-szer is, de nem kaptam rá választ.

Másolom erre mit írtál:
"azért rakják a kukába a panaszos leveleket, mert ilyen a hozzáállás, hogy úgyis mindegy, ugyis tojnak rá, stb....
Így aztán megtehetik. A te segédleteddel és aktív közreműködéseddel.
Na ezért nem kell annyiba hagyni."

Ez neked érvelés?
Mert nekem az, hogy ígyis úgy is azt hozod ki belőle, hogy én vagyok a hülye.

Az ilyen trolloknak mint te, pedig még túl finomkodó is volt a válaszom a mocskolódásodra.

szaGértő 2009.10.26. 15:19:33

@pizsama: A linken található adatok szerint majdnem minden vonat 300-400 perc késéssel közlekedik. Ha ez igaz.....

Inf@ 2009.10.26. 16:25:45

Barátom, hamár Nagykanizsa ajánlhatom számodra is az EXPRESSZ VOLÁNBUSZT?

www.volanbusz.hu/uploadfiles/39_Zala_2009_10_06.pdf

MosoMasa 2009.10.26. 18:46:43

@Trojai: hát komám, ha nem értesz valamit akkor a te készülékedben van a hiba.
És sajnos az érvelésed téged minősít.

Melyik része volt a mocskolódás?
Melyik részét nem érted?
Minek jártál te egyetemre? Te voltál a takarító öcsém?

Trójai 2009.10.26. 19:04:18

@magampista: A kommented téged minősít...Te hova jártál egyetemre "öcsém"? Most ez böki a csőröd, hogy ezen lovagolsz?

Olvasgassad el miket írtál, aztán talán sikerül belőle leszűrnöd, valamit. Pl azt, hogy mindenki hülye, csak te vagy helikopter.

Trójai 2009.10.26. 19:14:57

@magampista: Jó, akkor magyarázd el, hogy miért írtad az alanti dolgot nekem? Mert el mertem mesélni, hogy sokat szívtam annó egyetemistaként ingázva a ceglédi állomáson? És mert elmeséltem, hogy írtam pár levelet, hogy jelezzem a problémát, aztán feladtam? Neked sikerült helyretenni a MÁV-ot meg a "mestereket" 20 évesen? Ha igen, gratulálok!

Segítek, idemásolom:

"azért rakják a kukába a panaszos leveleket, mert ilyen a hozzáállás, hogy úgyis mindegy, ugyis tojnak rá, stb....
Így aztán megtehetik. A te segédleteddel és aktív közreműködéseddel.
Na ezért nem kell annyiba hagyni.

Ma ha kihívsz egy vizvezetékszerelőt oszt ott nyög meg sopánkodik meg a lóvét akarja kisajtolni, akkor nem elküldöd a picsába, hogy bazzmeg, van hatszáz más vízvezeték szerelő, akik közül nyilván akad olyan is aki dolgozni is akar, megbecsüli a kisebb munkát is, és azt csinálja amit és amennyiért megbeszéltük,... úgyhogy kedves mester tolja arrább a biciklijét amígy fel nem jelentem a cégbíróságon, vagy a vállalkozói nemtudom hol.

Ezhelyett mi van: jól van kedves mester, igen kedves mester, fizetünk kétszer annyit a fele munkáért, ha csöpög majd kijavítjuk mi, ... iszik valamit?"

Na köszi. elmehetsz a...

Ja és te mi voltál az egyetemen? Vízvezetékszerelő?

T2006 2009.10.26. 20:01:43

És ezek sztrájkolnak holnap, -többek között- a vasút átalakítása ellen! Sajnos nem sok különbség van a sztrájk előtti, alatti, és utáni vonat közlekedésben. Kb. ugyanolyan esetleges. Egyébként ha tetszik, ha nem, a vasút nagyjából olyan, amilyenek a vasutasok! A vonat nem a MÁV miatt késik, hanem -eltekintve az igazi vis major esetektől- a munkavállalók miatt! Persze, ez igaz minden cégre!

SLacc 2009.10.28. 09:51:14

Reália, öcsém, becsinálok!

SLacc 2009.10.28. 09:52:36

Reália, öcsém, itt a vég. :)))

Buzigyuszi 2010.02.15. 01:33:48

Olvasgatom a hozzászólásokat, meg az esetleírásokat (a végéig nem jutottam el) és egyre inkább az az érzésem támad, hogy ilyen esetben talán önbíráskodni kellene. A buta arcú hazudozó máv alkalmazottra rá kellene törni az üvegajtót és 3-4 megtermett utasnak a nyakánál fogva kirángatnia a bódé elé, ahol is számonkérő hangnemben elbeszélgetni vele, hogy, mégis, szerinte hogyan kell történnie egy ilyen esetben az utastájékoztatásnak? Jöhetnek aztán a kallerek meg a szekusok is, talán még rendőrt is hívhatnak, de kellő mennyiségű utas esetén fellépni egy sem merne, talán csak a rendőr, de akkor meg el kell vegyülni a tömegben, "oszt' jónapot" (idézet). Egy egy ilyen esetnek híre menne, talán lenne, aki felvenné mobiltelefonnal is (persze az alapján azonosítani senkit sem lehet), így talán az alkalmazottak késztetést éreznének, hogy emberi módon viselkedjenek.
Most viszont kénytelen vagyok elhatárolódni magamtól, és a fenti írást írói munkásságom részének tekinteni, mert azért mégis csak Európában vagyunk...
süti beállítások módosítása