Tékozló Homár

Hogyan működik a nigériai autóhirdetés a gyakorlatban?

2009.11.25. 09:25 | szily | komment

Írtunk korábban a gyanúsan olcsón kínált, alig használt verdákról, és találgattuk, hogy sima átverés álla jelenség mögött, vagy összetettebb. A jelek szerint sima. Íme Tamás sztorija:

Nekemis volt 1 hasonló élményem, hasznaltauto.hu , 1 milláért hirdetett audi TT, gondoltam tuti kamu de kiváncsi voltam hol a bukta, meg amugyis szeretek szorakozni az ilyenekkel, ezért irtam is a yahoo.com -os email cimükre. Angolul válaszoltak, de tele hibával, érezhető volt hogy magyarul gondolkodtak, és probálták valahogy átforditani.. én magyarul irtam nekik, simán értették..:)
Szal a hirdetés is tele volt hibákkal, olyan adatok voltak, amik lehetetlenek az adott kocsira, nem értettek hozzá. Szal irtam nekik szeretném a kocsit, mondták hogy 1 szállitó vállalattal megbeszélték, utaljak 300ezret és küldik, 2 hétig tesztelhetem és ha nemtetszik visszakapom a pénzt is :) mondtam neki hogy küldje a kocsit, ha tetszik majd kifizetem, nem tetszett nekik:) Ekkor mondtam hogy egye fene ha magyar törzskönyves és forgalmis a kocsi, akkor kiugrok londonba, megnézem, kpban rendezzük és hazahozom 4 keréken.. erre irták hogy utaljak gyorsan bele mert sok az érdeklődő és csak ugy tartják fenn nekem... erre én hogy holnap ottleszek megvan már a repjegy (persze nemis :D) és addig tartsa, ő ragaszkodott az előleghez.. kb ennyi volt, persze a hirdetés kinnvolt még pár hétig a hasznaltauton, akiknek jeleztem hogy átverés, de nem vették le. Azóta láttam még pár ilyen hirdetést, az olcsó ár és a yahoo.com a közös bennük, csak nemértem hogy akik bedőlnek nekik, azok miértnem tudnak elérni semmit feljelentéssel.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.11.25. 09:47:37

@Kitalátor feljegyzetei: Kiegészítés "átverés álla jelenség mögött"
Köszönjük, Emese!

golyóstroll 2009.11.25. 09:47:46

@ColT: igen, és átvételkor elszámolunk. :)

Globetrotter2014 2009.11.25. 09:49:51

ÉN ennek a másik felét ismerem, ha az ember kínál. Jönnek a lelkes veveők akik alku nélkül megennék, csak most épp elefántcsontparton meg Pakisztánban vannak, kifizetnék előre aztán majd jönnek érte? Kérdezném a hozzászóülókat hogy hol a trükk, ha elvileg előre fizet?

veiszi 2009.11.25. 09:52:22

@Lesley: az ilyen típusú internetes csalásokat nigériai jelzővel szokták illetni, mivel az első ilyesmi bűncselekmények (merthogy arról van szó) onnan indultak, és a mai napig divat arrafelé idiótákból pénzt kicsalni. A legtipikusabb az, amikor hatalmas összeget ígérnek, amihez csak át kell előbb utalni párszáz vagy akár ezer eurós/fontos/dolláros "biztosítási díjat". A sok hülye meg meg is teszi, néha még valami kamu, de hivatalosnak tűnő bizonylatot is kapnak róla. Aztán verheti a fejét a falba a sok marha aki bedől nekik :)

golyóstroll 2009.11.25. 09:53:30

@ZF2: na igen, ezerszámra fordul elő ilyen eset, hogy alku nélkül megveszik az ember kocsiját és előre fizetnek.
nem is tudom, hogyan lehetne védekezni az ilyen ellen. :)

wogboy 2009.11.25. 09:56:26

@ZF2: valószínű az,hogy elkérik a bankszámlaszámodat..hogy "utalhassanak"

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.11.25. 09:59:14

gondolom ilyesmi lehetett az email cím

vuk9856

Andie 2009.11.25. 09:59:29

@veiszi: Jaja, igy ahogy mondod.
Infók:
hu.spam.wikia.com/wiki/419-Scam
www.419eater.com/

Ez utóbbin fellelhető egy csomó levelezés, amiben szivatják a scammereket. Én napokig derültem rajtuk. (angol tudás szükséges)

R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.11.25. 09:59:30

Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!

vent 2009.11.25. 10:00:23

@wogboy: És egy bankszámla számmal mit lehet kezdeni?

Bambano 2009.11.25. 10:02:04

az olcsó ár kifejezés ki szokta hozni belőlem a grammatikanácit...
árat akarsz venni vagy autót? utóbbi esetben a magyar nyelv nem ismer olyan kifejezést, hogy olcsó ár.

Egyéves Önkéntes 2009.11.25. 10:02:45

@vent: páldául lehet rá pénzt utalni.
persze ezt csak gondolom, mert nem vagyok bankár. :)

wogboy 2009.11.25. 10:02:50

@vent: valamit biztos.én azért nem adnám meg senkinek :)

Egyéves Önkéntes 2009.11.25. 10:04:48

@Bambano: az olcsó ár-at a cipészek sem szeretik, mert hamar kimegy a hegye. ;)

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2009.11.25. 10:05:27

@wogboy: Logikusnak hangzik.
Azt mondjak, utaltak, es kuldenek egy linket, hogy az o bankjuktol kaptak, oda belepve megnezheted, hogy a szamladon van-e a penz. Persze megtevesztesig hasonlit a te sajat bankcimedre (pl. cltibank.com vagy transfer.com/otp.hu vagy akarmi), latvanyban is, igy nyugodt szivvel potyogod be a titkos adataidat, persze error vagy karbantartas miatt nezzen vissza par perc mulva stb. szoveg
aztan mikor visszanezel par perc mulva, a szamladat mar nullaztak.

golyóstroll 2009.11.25. 10:09:24

Olcsó árnak tompa a hegye (sic!).

sazoo 2009.11.25. 10:10:35

Én szívesen megadom bárkinek, max utalni tud rá, vagy az övé lehet az a mínusz kétszáz! :)

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2009.11.25. 10:11:08

Hallottam meg olyat (ha nem igaz, akkor is jo sztori) hogy kapcsolatba lepett "aldozatunk" a nigeriaiakkal, elmondta, hogy naluk eleg kemeny kommunista diktatura van, es azert jo a penz, hogy ki tudjon szokni kulfoldre, es hogy a telefonhivasai le vannak korlatozva, kulfoldrol csak fogadni tud hivast, inditani nem. Kerte, hogy lepjen vele kapcsolatba az ugyved es intezi akkor az atutalast.
Mivel emberunk epp emeltdijas szamos vallalkozasban utazott, az "ugyved" hivogatasainak koszonhetoen parezer forintot keresett, mire a tuloldalon leesett a tantusz.

csimpi_ 2009.11.25. 10:11:28

Nem nem es nem! Agyf*szt kapok ettol az "olcso ar" kifejezestol. Grrrr. Amugy a poszt aranyos.

Eric_Cartman 2009.11.25. 10:12:50

Mi lesz a következő hazugságotok ? Hogy a Télapó sem létezik ?????

BélaBá 2009.11.25. 10:14:58

Én szintén leveleztem egy hasonló úriemberrel, nagyon szép kerettörténet is volt hozzá, hogy mit is keres egy bal kormányos BMW Angliában. A szállítócég és a yahoo-s e-mail cím is stimmelt :) Miután azonban az autót nem volt hajlandó megmutatni élőben, én pedig nem utaltam előleget, egy kifogástalan angolságú igen tömör üzenetet kaptam tőle arra vonatkozóan, hogy mit tegyek magammal és kedves édesanyámmal, mivel folyamatos akadékoskodásommal sikerült tönkretennem az életét:)

Puncskocka 2009.11.25. 10:15:29

ez kb olyan mint az ön nyert az angol lottón típusú hirdetés :D:D
mindenesetre vicces :D

◄ViZion 2009.11.25. 10:16:02

Nah, akit átvertek az rendelhet tőlem -teljesen legális- válról indítható tengeralattjárót, amivel visszaszerezheti a pénzét.
A fenti kézi készülékre előrendelést felveszünk, ehhez csak utalni kell 100 e. Ft-ot, és megadni a bankkártya számodat, meg a pin kódodat, hogy a visszaszerzett javaid el tujuk juttatni a károsultaknak.
: )

Körömcsiga 2009.11.25. 10:21:23

Több hirdetés van valóban és a hasznaltauto.hu le se szarja, ez az igazi gáz. Onnantól, hogy jelezték neki a problémát már bűnrészesség részükről.
Nekem azt kamázták egy Mazda626-ra, hogy a magyarországi német nagyköveté az autó, a többi kb ugyanennyi.

2009.11.25. 10:22:11

Sztrovacsekek ! Én elutaltam tegnap az előleget és ma reggel csönget a postás és ott áll az ajtó előtt a vadiúj TT. Ma már azzal jöttem dolgozni és amikor megálltam a piros lámpánál rögtön egy szőke bombázó ült be mellém. Lúzerek vagytok !

errrrrrrrrr 2009.11.25. 10:23:28

én egy szofisztikáltabb formájával találkoztam. személyesen Nigéria angliai főkonzul asszonya írt nekem. a gyerekének szerette volna az általam hirdetett cuccot. aki Nigériában jár egyetemre és meg akarja lepni. innen a szokásos metódus:
gyorspostával küldjem azonnal, ha a gyereknek tetszik jön a lóvé érte.
na ezt nem értettem. aztán jött a bankos duma. csak akkor utalhat nigériából külföldre ha a bank megtekinti a vásárolt árut és engedélyt ad rá.
végül megkérdeztem, hogy mennyiért nyújtana nekem szexuális szolgáltatást mert imádom a csaló nőket, főleg a nigériaiakat. erre nem válaszolt többé. fene érti ezeket.

winney 2009.11.25. 10:24:45

Veletlenul nem a Western Unionon keresztul kertek az utalast?

2009.11.25. 10:26:14

@winney: Nem. Nigéria délre van, ezért a Southern Unionon keresztül kell utalni.

belakis 2009.11.25. 10:30:57

Fényképezőt is hirdetnek így, apróneten...

Biztos van aki bedől.

2009.11.25. 10:32:12

Apropó, ez a nigériai csalás nem játék dolog. Prágában egy ottani átvert ember lelőtte a nigériai konzult, mert nem akartak foglalkozni az ügyével:

news.zdnet.co.uk/internet/0,1000000097,2130821,00.htm

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.11.25. 10:39:48

Ilyen autóvételes ügy volt az öcsének. Kinézett egy német oldalon lévő Audi A6 Avanot. Szinte fillérekért. A duma, hogy kell visszmennie Angliába de az autó jobbkormányos meg már van 1 Jeep Grand Chrokee meg ilyen faszsáok. Megadtak 1 angol szállítócéget. De jobban rákeresve kiderült, hogy kamu az egész. De persze 30%-ot kellett volna Western Union-on kersztül utalni. De visszaírtuk, hogy hozzák ide vámudvarba oszt meglátjuk. Na ekkor már 50%-kellett volna. De aztán elhajtottuk a picsába. Persze olyan nevü szállítócég létezik. Csak más néven. Még az árukövető rendszert is meghamsították.

Manyizga (törölt) 2009.11.25. 10:41:10

Igen... ahogy már mondták:
azt kellene nekik mondani, hogy Londonból írsz/telefonálsz, neked pont azért kell az autó, hogy hazamenj vele. Most, kp. fizeted! :))

Neménvótam 2009.11.25. 10:41:11

Az a jó, ha alacsonyan vannak a zárak:)

2009.11.25. 10:41:45

@Noname Cowboy:
"Persze olyan nevü szállítócég létezik. Csak más néven."
Ha olyan nevű létezik, de más néven, akkor NEM olyan a neve. Hanem MÁS. ááá lebuktál, te is csalsz !

Netuddki. 2009.11.25. 10:42:29

Az ilyenekkel nem kell sokat pöcsölni. Regisztrálni kell az E-Mail címüket mindenféle oldalakon.

ostván 2009.11.25. 10:42:48

Egy régi mottó: "Egy újszülöttnek minden vicc új." Ezeket a "nigériai csalásokat" már a 90-es évek elején tömegesen küldözgették Magyarországra, akkoriban tényleg Nigériából.
Aki bekapja, az valóban megérdemli a sorsát, mivel elég gyenge próbálkozások egy realista Európai üzletembernek.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.11.25. 10:44:21

@Kulics: Csak a címe meg azu url volt más. De a többi ugyanolyan volt mintha tényleg ok lett volna.

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2009.11.25. 10:45:38

végülis az autópiac 70 % esett vissza ebben az évben. Egy milláért azonban mégiscsak kevés.

Olyan nigériaitól, aki ért magyarul és angolul válaszol, azzal csak a gond van.

papparappa 2009.11.25. 10:47:56

Ilyennel én is találkoztam,de kicsit más oldalról:mi voltunk a hirdetők,aztán egyszer csak valaki megváltoztatta a kocsi árát,plusz az e-mail címet, a megadott telefonszámból pedig kivett 2 számjegyet, hogy az érdeklődő biztos csak mailben tudjon jelentkezni.Azonnal jeleztük a használtautó.hu-n,válasz semmi nem jött, ráadásul addigra használhatatlan lett a regisztráció is,így újra fel kellett tennünk a hirdetést.Én is írtam a megadott címre,először fura magyarsággal válaszoltak,aztán már angolul,végül nem jelentkeztek.Előlegig nem jutottunk -de nem is értem,van olyan hülye,aki egy ki se próbált kocsira előleget fizetne?

É2I 2009.11.25. 10:54:13

@Kulics:
Há' kell egy kis kockázat is, anélkül nem az igazi. ;P

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.11.25. 10:55:35

Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!

Probálja a som, vagy a bodza

Globetrotter2014 2009.11.25. 10:56:40

NA igen ha a Western Union neve előkerül akkor elég egyértelmű a dolog...

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.11.25. 10:57:16

Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!

Probálja a som, vagy a bodza

kariking · http://ralialfa.blogspot.com 2009.11.25. 10:59:02

Az előre utalós vevős csalás két lépcsős. Az elsőben elkérik a számlaszámod, hogy elutalják a vételárat. Majd közlik, hogy az országukban kell fizetni regisztrációs adó szerű dolgot, amit mindenképp az eladónak kell fizetnie. De természetesen ezt ők állják, ennyivel többet utalnak a te számládra, és abból majd te utald el az országuknak az adót. Meg is adják a számlaszámot, és küldenek egy bizonylatot, hogy ők el is utalták neked a komplett összeget. De te most gyorsan rögtön utald el az adót, mert lejár a határidő.
Aki elhiszi, az meg el is utalja, és várja, hogy a bizonylatnak megfelelően megérkezzen a saját számlájára a vételár+adó kombó... és várhatja is...

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.11.25. 10:59:37

Wááá, nem igaz!!
A posztjaim meg nem mennek el

Mi van az utobbi idoben itt?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.11.25. 11:01:34

Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!
Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!
Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!
Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!
Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!
Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!
Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!
Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!
Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!
Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!
Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!
Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.11.25. 11:02:36

@papparappa:
Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!

"van olyan hülye,aki egy ki se próbált kocsira előleget fizetne? "

HA garancia van rá, mér ne?
Aszt meg adnak rá ezek,nem?

Dr_utcai_arcos 2009.11.25. 11:05:03

@Mao elvtárs: logikus?ők küldenek egy linket, a saját bankuktól, hogy megérkezett az átutalás?azért ehhez már végtelen hülyének kellene lenni.én az ÉN bankomnál nézem meg, hogy megjött e a pénz, nem annál aki küldte.

papparappa 2009.11.25. 11:07:24

@horex: hát nem tudom, leírni bármit lehet... vagy csak én nem bízom senkiben :)

2009.11.25. 11:09:33

Azok dőlnek be ezeknek, akik a phishingnek is. Különben is, elég ha pár ember elhiszi és utal. :) Már megérte. :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.11.25. 11:09:53

@ZF2: A WU ősrégi megbizható románc ég
:)

anarch 2009.11.25. 11:10:36

@ZF2: Én fizettem már WU-val áruért. Nem volt paypal-ja, nemzetközi banki átutalás bő másfél hétig körözött volna a bankrendszer bugyraiban... Így inkább reggel átküldtem a pénzt, egy óra múlva felvette, délután jött az EMS azonosító, négy napra rá meg a csomag. Az is csak azért volt 4 nap, mert benne volt a hétvége... Csak összehasonlításképp megjegyzem, ez nem Magyarországon volt :)), sőt, balkánibbnak tartott ország volt a forrás.

indapasssucks 2009.11.25. 11:13:31

@horex: igen, vannak tájékozatlan emberek, akiken úgy lehet segíteni, hogy
1, elvezeted őket az információhoz, ami eddig nem állt a rendelkezésükre
2, nem fókázol, miközben valaki bűncselekményt akar elkövetni úgy, hogy tudsz róla, hanem teszel egy bejelentést a rendőrségen. Van olyan nyomozó, aki kurvára örül, hogy kap egy könnyen felgönygyölíthető ügyet.
3, ne az áldozatot hibáztasd. Mindenkit át lehet baszni, csak elég nagy legyen a tét. Ennek elég komoly szakirodalma van, ha jól emlékszem, az Eiffel tornyot is eladták már.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.11.25. 11:15:08

@Kulics: egy "bombázó ült be mellém"

HAsonlót mondtak a WTC túlélői is

SimiTomi 2009.11.25. 11:15:45

Sosem értettem, hogy ezeknek hogy lehet bedőlni.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.11.25. 11:17:51

@indapasssucks:
"2, nem fókázol, miközben valaki bűncselekményt akar elkövetni úgy, hogy tudsz róla, hanem teszel egy bejelentést a rendőrségen. Van olyan nyomozó, aki kurvára örül, hogy kap egy könnyen felgönygyölíthető ügyet."

Hol élsz????
Mondd el légyszi, hova és hogy teszel bejelentést!
Aztán elmondom a saját tapasztalatom

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2009.11.25. 11:24:04

Hadd kerdezzem mar meg, ennek mi koze van Nigeriahoz? Ertem en, hogy van az a nigeriai spam/csalas, vagy mittomen, hogy hivjak hivatalosan, de azert ne legyen mar minden csalas nigeriai...

golyóstroll 2009.11.25. 11:43:15

"Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra! "

Szerintem az ilyenkor elveszett kommentjeinket valahol Nigériában gyűjtik.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.11.25. 11:48:53

Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.11.25. 11:52:44

@anarch:

" mert benne volt a hétvége... "
A sznob, 7végét vásárol kulföldröl!
:)

Globetrotter2014 2009.11.25. 12:03:02

@anarch: még a mobile.de/scout honlapján is szerepel, hogy WU-al vigyázni mert nem alkalmas a felek azonosítására. Amit én ismertem (még régebbről): megveszik az olcsó tragacsodat a kialkudott árért, megnézetlenül. De van egy haver a környéken akinek tartoznak. Utalják a vtelárat + 10e ajrót, és a külömbözetet utald át. A pénz megjön, a kocsidért sem jönnek. Aztán pár nap múlva kpoktat a rendeőrség, hogy részt vettél egy pénzmosási ügyletben. Eddig ez tűnik a legrafkósabbnak. ÉS te vagy az utolsó lenyomozható láncszem, mert a WU utalás nem követhető le...

sztivo 2009.11.25. 12:09:01

A megoldás baromi egyszerű. El kell kérni a levelezési címüket és feladni nekik borítékban 6db új, 54.000 Ft-os bankjegyet! Meg kell nekik írni, hogy hogy a lé elment és a fentmaradó összegből szórják már tele a csomagtartót mindenféle pótalkatrésszel! :-D

Dr.Beverneki 2009.11.25. 12:18:03

Nekem az aproneten hírdetett notebook-omat akarták így megvenni.40.000-ért hírdette,de pár levélváltás után már 2.000EUR-ért vette volna már meg,csak küldjem az adataimat.

nemáá 2009.11.25. 12:18:45

"Azóta láttam még pár ilyen hirdetést, az olcsó ár és a yahoo.com a közös bennük, csak nemértem hogy akik bedőlnek nekik, azok miértnem tudnak elérni semmit feljelentéssel."

Leirom miert nem:
450€-t utaltam egy "kampo" eBay aukcio gyoztesekent...(tudom, nem vagyok sikeres) egy müncheni szamlara. Gyorsan kiderult, hogy az aukcio atveres volt, de az utalas utani napon a Raiffeiesen mar nem tudott utananyulni a penznek (bar a 3-4. napon emeltek le a penzt a szamlamrol).
Felhivtam a Teve utcai Rendorfkp. profi szamitogepes nyomozoit, hogy: Csokolom szamitogepes atveres aldozata lettem. Mondtak, hogy akkor tudnak segiteni, ha megkeresik oket a lakhely szerinti rendor nyomozok.
Gondoltam, hogy ez igen fasza lesz, mivel egy regebbi nalam tortent, hetvegi betores utan csak a helyszinleok jottek ki, es a hetkozben dolgozo kollegak meg elfelejtettek kihallgatni.
Majd amikor rakerdeztem 2 nap mulva hogy nem kellene-e beszelnunk egyet, azt mondtak irjak le mindent es rakjam le naluk a portan... Nem volt nagy ugy, a betoressel masfel millat buktam, szal ertheto volt hogy szartak ra...
De szenvedni akartam, igy vegul felhivtam a Szigetszentmiklosi Kapitanysagot -ide tartozom (tudom, nem vagyok sikeres).
Nemi tanakodas utan kapcsoltak vmi fonyomozohoz.
Elmondtam, hogy szamitogepes atveres aldozata lettem (meg a magame).
Erre elkezdte mantrazni, hogy hol szamitogepeztem. Mondtam otthon, munkahelyen de ez tok mindegy nem?
Csak hajtogatta, hogy de hol, de hol...?
Mivel nem tudott ezzel atzavarni mondjuk a Zugloi Kapitanysagra feladta, majd segitseget kert a szobán belul:
"Adom egy kollegam, aki szokott szamitogepezni" majd hallom "Gyere ide, vmi szamitogepes izerol dumalnak itt nekem". 30 evvel fiatalabb hang: "Jo napot, mi is tortent?"
Elmondtam. Majd vegul kicsit kesobb feladtam es elkoszontem...
Vegul emailben tettem feljelentest a muncheni rendorsegen - utanamentek, nyomoztak, idonkent tajekoztattak, kezeltek a dolgot. Fel ev mulva jott a hivatalos eredmeny is, meg a reszletes sztori. A penz persze buko maradt - a csalok habarovszki oroszok voltak es igy nem tudtak tenni semmit.
A sztori kb. ot eves, igy lehet hogy ma mar minden faszan, flottul megy - es akkor surun elnezest is kerek.

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2009.11.25. 12:23:29

@Sün‼: Komment történt a hiba elküldése során, kérjük, ne próbáld meg újra!

mokas_gizi 2009.11.25. 12:25:50

Magyar hatóság külföldi emberkékkel nem igen tudnak mit kezdeni...
Volt régen csalás sorozat amiket Nigériai emberek követtek el...még kiadatás sem volt azzal az országgal...
Ha valaki tudja a módját elég sok mindent meg lehet úszni...

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.11.25. 12:28:22

@ZF2:
Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!

"Utalják a vtelárat + 10e ajrót, és a külömbözetet utald át. A pénz megjön, a kocsidért sem jönnek. "

Ja,elkuldik a pénzt egy ismeretlennek és eltunnek?
És 10,000EUR-t akarnak pénzmosni?
Nemá!

betépett felhasználó 2009.11.25. 12:28:31

ha a nigger pejorativ, a nigeria miert nem az?

ha meg az, akkor mitol az?
ha meg nem, akkor miert nem?
ha meg..., akkor miert....

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.11.25. 12:29:27

@ZF2: Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!

"Utalják a vételárat + 10e ajrót, és a külömbözetet utald át. A pénz megjön, a kocsidért sem jönnek. "

Ja,elkuldik a pénzt egy ismeretlennek és eltunnek?
És 10,000EUR-t akarnak pénzmosni?
Nemá

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2009.11.25. 12:32:13

Mikor valaki VADIDEGEN, akivel soha semmilyen uzleti-rokoni-erzelmi kapcsolatban nem alltal, pusztan SZIVJOSAGBOL azt akarja hogy neked jo legyen, ezert INGYEN, vagy beszerzesi AR ALATT

- intermezzo -
Cigany hamisora arus kezebol egy gordeszkas kikap egy orat es sebesen tavolodik. A cigany utana szol: hova viszed azt az orat beszerzesi aron?
- intermezzo vege -

akar neked valamit eladni, vagy hatalmas uzletbe beszervezni. Amit neked fizetned kell, az ELTORPUL a varhato ordas nagy NYERESEGhez kepest. Ezt csak most lehet, mert mar rengeteg erdeklodo nyaldossa az ajtot ezekben a percekben is, es ha nem csapsz le AZONNAL, akkor buktad a semmifele munkaval nem jaro, olcso, ingyenes hatalmas kasszirozast.
Ez a minta aminek ha kettonel tobb eleme illesztheto, akkor gyanus, hogy atveres.

Árpi a 4-ből 2009.11.25. 12:36:40

Nem régen a feleségem hiteles autóját kínáltam a neten 160.000.Ft befizetés + hitelátvállalással.

Csak és kizárólag egy típusú vevő jelentkezett:

- Érdekelne az autó, megvenném. Hogy lehetne lebonyolítani.
- Hoz 160.000.- ft-ot, meg egy munkáltatói igazolást elsétálunk a Merkantil Bankba és átiratjuk a hitelt.
- Az nem jó, mert neki az apja vállalkozó és nincs bejelentve... Mi lenne, ha adna 160.000.-et és írnánk egy ügyvédi papírt, hogy Ő köteles a hitelt fizetni helyettem. Ez egy nagyon komoly papír..... Egyébként is szét keresem magam ezért kb. 3 hónap alatt betolnám az összes lét a bankba!
- És mi lesz, ha totálkárosra töri az autót és ő is kinyiffan benne?
- Isten bizony nagyon óvatosan fogok vezetni....
- Háháhá. Akkor én tudok egy jobb megoldást: Ha apuka vállalkozó, akkor biztos van ingatlanotok. Valamelyik ingatlanra rárakunk 3.000.000.- Ft terhet közjegyző előtt. Ha nem fizeted a hitelt ez lesz a biztosíték.
- Apám ebbe nem megy bele. Más megoldás nincs?
- De, hozol nekem 3 milkát és viheted az autót!
- pi-pi-pi-pi (letette a telefont)

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.11.25. 12:37:04

@nemáá:
Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!

Anno egy ír "nigériai" kuldött csekket. Gondoltam leelenőriztetem a bankkal
Pár 1000-be kerult
Akkor ki a nigériai?? :)

Rendorség szintugy
Viszont kereken elmondta,ugysem tudnak semmit tenni
Bonyolult a kapcsolatfelvétel a kulföldiekkel, nigériai eltunik addigra

krizsoke 2009.11.25. 13:12:10

@Lesley: asszem igen, London idén Nigériában van. jövőre Új-Zélandon lesz, ha nem tévedek..

ZePY 2009.11.25. 13:15:23

Más variácó is létezik még:

Magyar üzletnél (webáruház) megrendelnek üzleti partneri megkereséssel és angliai szállítási címmel pár száz darab elektronikai eszközt (fényképező, autóhifi, navigáció...)

Mindezt karácsony előtt pár héttel, és még csak nem is alkudoznak, mert "épp kifogytak az adott eszközökből és nagyon kell nekik". Tökéletes angolsággal fogalmazott levelek, létező cégnév (és EU adószám is!), létező szállítási vállalat.

Előlegszámla ment utalás elvileg elindult, ÉS MÉG SWIFT IGAZOLÁS is érkezett...
Gondolom többen ilyenkor indították az árut, mi ellenben meg akartuk várni a tényleges pénz beérkezést, ami persze soha nem történt meg.

Napi több e-mail felszólítás is jött, hogy már utaltak, és az áru még mindig nincs úton, pedig ha menne minden simán, akkor akár ennek a rendelésnek a sokszorosát is rendelnék még a következő héten.

Pár levélváltás még volt, és persze kifogások is érkeztek, hogy miért nem ért épp még ide a pénz, de aztán egyszer csak megszünt a cím amiről irogattak (megjegyzem NEM yahoo-s és egyéb freemail cím volt, hanem a cég nevével egyező domain.)

Ezek tényleg nem kezdők voltak, tettek bele munkát és energiát, odafigyeltek az apróságokra is. Gondolom sokan be is dőltek nekik.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.11.25. 13:30:01

Amugy miféle átverés ez a nigériai??

Tanusithatom, most kaptam postán meg a cuccaimat, egy komplett gyujtás elektromosságot.
/igen, van benne kondenzátor/
Igaz, nem Nigerböl,utánvéttel fizettem, postás elött felbontva, minden rendben
Sikeres-e vagyok?
:)

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.11.25. 13:33:50

@ZePY: Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!

Okosok , azt mondják, az emilböl kiolvasható sok minden, honnan kuldik igazábol
A hetekben a zOtp-töl jöttek ilyen levelek

sikisiki (törölt) 2009.11.25. 13:50:59

@Manyizga: Minek írsz? Tudod, hogy nincs autó. Ilyen hirdetést elolvasni is kár, nemhogy posztot írni belőle...

NEmáááá 2009.11.25. 14:40:06

Én átutaltam annó 2000$-t és két hét múlva kapam 50.000$-t a számlámra!
Akit érdekel a dolog írjon az email címemre. JAh és a hitalkártyád száma kell
hozzá, azt is írd meg, mert anélkül nem tudják utalni a lét !
email címem: atba@szlak.hu

greg_garcia 2009.11.25. 14:43:06

Na de mi a faxt kezd azzal, ha megtudja a bankszámlámhoz tartozó jelszót?
Minden tranzakciót egy független csatornán keresztül is meg kell erősíteni. (SMS, token)
Hogy fogja tudni beírni a tranzakció teljesüléséhez szükséges SMSben kapott kódot, ami egyébként is pár percig él?

Sehogy.

golyóstroll 2009.11.25. 14:52:46

@NEmáááá: küldtem mélt. :D

(columbo@interpol.gov.us) címet keresd. :D

Mioporfeszosz (törölt) 2009.11.26. 10:48:50

@greg_garcia: Elég kevesen használják az SMS megerősítést.
Egyébként ez a fajta kamulinkes próbálkozás általában kockázatos és gyermeteg módszer, ha 20perc mulva rájössz, hogy átvertek és fellármázol bankot-rendőrséget, a magyar csoda bankrendszer miatt a tranzakció még csak nem is kezde el teljesülni addigra.
Tehát a pénz még ugymond virtuálisan itt van, a csaló meg hopponmarad. Közben a linket is el lehet kezdeni lenyomozni, ma már azért nem 5évvel ezelőtti állapotok vanank a teve utcában sem internet fronton.
Nem mondom, hogy mindekivel készségesen és udvariasan foglalkoznak azonnal, de ha nagy fogást sejtenek, (kitüntetés, tévészereplés, dicsőség, előléptetés) azért hajlamosak ám ráfeküdni.

hnrk 2009.11.27. 12:57:22

Ohhóó, én is leveleztem anno a leírtaknak megfelelő yahoo-s email címmel. Túl olcsó volt a meghirdetett Passat. Íme az első válasz:

currently the car is unregistered and has red number plates (temporarily number plates)
the car has 131 horsepower.
if you call me we will speack in english,but is not necessary that you call me,we can do this deal thru email if you want.
we have 3 options :

1) we can do this transaction thru an Escrow Company(Elkatrans - www.elkatrans.com ).
i will send the car to them,a police man and a mechanic will check the car and if everything is OK they will send you a payment Invoice.
after you will send the payment confirmation to Elkatrans they will send the car to you.
you will have 5 days to inspect the car.
if you will be satisfied with the car,Elkatrans will send the payment to me.
if not,they will take back the car and will send you the money back.

2)you can come in London and buy the car.For this you will have to reserve the car(that means that you have to send an advance payment - 2000 Euro) so i can be sure that you will come in London.

3)i can come with the car in Hungary(also,you will have to send an advance payment - 2000 Euro)

so,tell me...what option is best for you ?

thank you,
Albert

Hát nem készséges? :)

hummel8 2009.11.30. 10:59:26

Ez a fajta csalas a mobile.de-n mar hosszu evek ota megy, es meg mindig van egy ket marha, aki beleesik...
De vannak profik is...
Mobile.de-s hirdetes, VW Markakereskedö neven, hatterben VW szalon a ceg nevevel, rendezett környek, vonalas telefonszam, Telefonkönyvben a telszam Auto XY neven a megadott cimen)baratsagos nöi nemet alkalmazott a telefonban.. Igen megvana az auto (ami nem volt feltünöen tul olcso), de azert kedvezö volt az ar. Elöleg kellene 2000 EUR. (Ez egyebkent foglalaskor normalis külföldi vevötöl, tehat az "igazi VW kereskedö is ker elöleget)
Tehat minden kosernek tünik.. MAgyar kereskedö elutal 2K EUR foglalot, treler egy het mulva megy... Termeszetesen csak egy üres placc, ceg/auto sehol... De a lehuzas profin meg volt csinalva....

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.12.01. 00:46:24

Fogalmazásgátlót bevettél te-e?

Szal itte 1 plélda:
"...olyan adatok voltak, amik lehetetlenek az adott kocsira, nem értettek hozzá."

De te hálstennek igen.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.12.01. 01:02:04

@vazsmegyeigerdezsház:
Tiltakozom! Ez a bejegyzés roppant kirekesztő és inkrimináló a magyar gördeszkás társadalomra nézve! Helyesbítésért fellebbezek!
:o)

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.12.01. 01:05:11

@betépett felhasználó: Te ezt a neved miatt nem érted. Tépjél ki és akkor világossá válik azonnal! Onnantól lehetne a neved Kitépett felhasználó.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.12.01. 01:11:26

@horex:
Nigériai levél ügyében ajánlott olvasmány www.hoax.com vagy hoax.blog.hu/

Bár a már a neved is olyan hoaxosan hangzik, igazzy vagy-e? :)

Clearman 2009.12.01. 15:30:08

Tavaly találkoztam egy ilyen próbálkozással. Szintén Londont jelölték meg az autó lelőhelyéül és szintén nem fogadták el a személyes átadást. Továbbá a telefontanú is lerázott, mikor felhívtam a rendőrség figyelmét rá.

grammarnácivadász 2009.12.04. 00:59:46

@Bambano:

"olcsó ár"

Attól hogy te nem ismered, a magyar nyelv még ismeri.

Kandabula 2009.12.04. 11:14:13

Nekem ezt tetszett a legjobban:
"so,tell me...what option is best for you ?"
A szélhámiát leghatásosabban úgy kerülhetjük el, hogy közöljük: csak akkor fizetünk előleget, ha a hirdető az autóból egy kis darabot elküld.
Egyébként mi a fenének kellene hirdetés útján használt autót vásárolni, amikor egy zsák autókereskedőnél vehetünk úgy, hogy látjuk, ellenőrizhetjük, megtapogathatjuk, esetleg ki is próbálhatjuk?

Zoltan666 2009.12.04. 19:32:22

Most neztem £4400-ert, ami kb 1.3 millio Ft mar kapni Audi TT-t, szoval az kozel volt, csak persze az "utalj elore es majd kuldjuk a kocsit" resz a veszes :)

digiteye1 2009.12.04. 20:13:06

Ugyanezt a Vaterán megjátszotta nemrég egy madár MacBook Pro-val. Annyira hülyék lehetnek ebben az országban tömegével, ha ilyesmivel megpróbálkozik valaki...

Emberünk kezdetben okos volt, csak annyira nyomta le az árat, hogy az érdeklődők épp jól beizguljanak, de ne legyen gyanús. Olyan USA ár közelében. (Ugye itt mi minden jóért majdnem dupla árat fizetünk.)

Kérdezgettem én is az embert, hogy mitől ilyen olcsó a cucc, leesett kamionról? Mondta, hogy Floridában van, onnan küldi. Ok, onnan már jött 1-2 olcsó holmi, mi bajom lehet - leütöttem.

Na erre indult be a verkli, hogy csak előre utalást fogad el, meg Paypal nem jó - meg utólag fizetés se, meg az se hogy egy magyar rokonának küldje és annak fizetek. Közben elkezdtem kotorni az ember tranzakcióinak történetét, látom ám, hogy miközben Floridában veszi az olcsó Mac-eket, a vaterán meg csocsót vesz használtam. Mondom magamban, ilyen nincs. Gyorsan vettem valami olcsót a csocsóárustól, aki eztán készséggel elárulta, hogy melyik kerületbe küldte a pacáknak a csocsót.

Nem mentem utána, de ha ciki van valakinek, megvannak az adatai.

digiteye1 2009.12.04. 20:19:37

A mobile.de szerencsére nemcsak nigériai népekkel (és fehér leszármazottaikkal) van tele, vannak normális cégek is.
Én pl. araboktól vettem kocsit Luxemburgban, teljesen tuti volt minden, a kocsi pont olyan, ahogy leírták, papírok rendben - minden tökéletes. Ittunk teát, fizettem, elhajtottam. Nem volt előleg, 3 napra félretették nekem a kocsit, hogy odaérjek érte.

preditor 2009.12.05. 14:00:03

@ZF2: Az a trukk Mo-n nem mukodik, de elmeselem a sajat esetemet, ami gyakrolatilag ugyanaz.
Londonban eltem, megtalalt valaki hogy fotozzak/videozzak (ezzel foglalkozom, hirdetem is magam neha) egy nagy csaladi esemenyen (fia 18. szuletesnapja). Mennyi lenne, irtam egy arat, ami nem volt keves, gondoltam alku alapnak jo lesz. Remek, elfogadja, kuld egy csekket elore mert nagyon elfoglalt, le akarja rendezni elore, irjam meg a cimemet. Megirtam, jott egy csekk (pontosabban egy Banker's Draft, bank altal kiallitott csekk), de az altalam kert osszeg 10-szereserol! Utana email: jaj, a titkarnom veletlenul rossz osszeget irt ra, de o most nagyon elfoglalt, tegyem mar meg hogy bevaltom a csekket es a kulonbozetet (-10% a faradozasaimert) kuldjem vissza neki Western Unionnal. A trukk termeszetesen az hogy a csekk hamis, de nagyon jo hamisitvany. Az angol bankok megbiznak egymas csekkjeiben igy nekem siman rautaltak volna a szamlavezeto bankomnal a penzt a szamlamra, es csak hetek mulva amikor a "kibocsajto" bank visszadobja a csekket, derult volna ki hogy hamis, de addigra en mar elutaltam volna nekik a penz nagyreszet, igy innentol en tartozom a bankomnak, plusz a hamis csekk bevaltas miatt is szopo van.

Amiert ez nem mukodik Mo-on, hogy a magyar bank nem fizet ki csekket elore, plane nem kulfoldit.
süti beállítások módosítása