Tékozló Homár

Minden idők legnépszerűbb auchanos szlogenje

2009.11.25. 11:33 | szily | 128 komment



Rekordmennyiségű olvasó küldte be, mindenkinek óriási köszönet, az Auchan marketingeseinek pedig egy átgondolandó kérdés, hogy nem érdemes-e ezentúl mindig a nyomda ördögéval játszani, ha a dolog ennyire népszerű.
 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.11.25. 12:49:28

Ez igazából egy reklámszövegpályázat bevezetése ám... :-))

É2I 2009.11.25. 12:51:32

Ide jön az aktuális vásárló átkúrás.
Mint például:
A nálunk az árak a földön járnak.

anarch 2009.11.25. 12:53:44

@angantyr: Szerintem is direkt. A valóságban senki nem fogalmaz ilyen szabatosan és helyesírva munkaanyagon :))

É2I 2009.11.25. 12:56:25

@Azirafael:
Ja és Worest Fhitaker a másik főszereplő.

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2009.11.25. 12:57:35

Egy banki szoftver fejlesztese soran kertek, hogy a dijak kozott szerepeljen egy olyan, amit akkor vonnak, ha az ugyfel mar egy honapja nem kegyeskedett befaradni a bankkkartyajaert. Kerdezte a programozo, hogy milyen string keruljon az ertesitore? Nem tudtak eldonteni. A tervezes soran a programozo a 'kerülgetési díj' munkanevet adta neki, hogy majd irjak at, ha mar tudjak, es ahogy kell, errol teljesen elfeledkeztek, majd par honap mulva, mikor az elso ilyen eset elofordult, az ugyfel tajtekozva rongyolt be a bankba, hogy mifele kerulgetesi dij?!

Mylady 2009.11.25. 12:59:43

ezt az újságot tegnap én is átlapoztam... nekem nem tűnt fel, hogy nincs ott szlogen... asszem nem én vagyok a célcsoport :)))

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.11.25. 13:07:37

@Sün‼:
Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!

Bocsi, a csimbókos rovatban elnéztem a "zidőjelzésed"
Rendes homáros nem számit napközbeni posztra
:)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.11.25. 13:10:27

@horex:
No problem.
Akkor jól lecsúsztál (sicc!) róla.

Eric_Cartman 2009.11.25. 13:10:51

Szarnak kell ilyen csimbókos fényképeket beküldeni. Az a sör az alján Steffi ?

ArmandoBertolucci · http://nincsszabaly.blog.hu 2009.11.25. 13:11:23

Még mindig jobb, mint ha az lenne ott, hogy でも利用可能になりました。また同時に.

É2I 2009.11.25. 13:11:25

@vazsmegyeigerdezsház:
Pedig az "ügyfél szopatási díj" sokkal találóbb és a valóságot teljesen lefedő lett volna.

@Mylady:
Gondolom az árakat nézegetted, nem pedig a "hűdejószlogentaláltukimiokosésszépbőcsészmarketingesek"
már teljesen felesleges tucat dumákat. :)

É2I 2009.11.25. 13:15:09

@ArmandoBertolucci:
Ha jól olvasom, a kínai ósünben van akciós lóphasz? Rohanok, le ne maradjak róla, még a végén másnak dugják a ceggibe.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.11.25. 13:17:01

Egy őstermelő biztosan nem bakizná el a dolgot.

Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.11.25. 13:18:42

Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!

Az ilyen reklámokat be kéne tiltani
Csak tódul a tömeg, oszt' csodálkoznak ha Trap-Pistákat vágnak egymáshoz a nyugdíjasok

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.11.25. 13:22:18

@Mylady: Mert akinek szól a szlogen , annak Dhllel/vagy *.dll ?/ kuldenek olyan kis szines szemuveget, azzal lehet elolvasni csak

Ms. Mazsola · http://msmazsola.blog.hu/ 2009.11.25. 13:56:04

Hehe, ezt elsütötték az egyetemi lapban is, a viccek közé beékelődött egy szerkesztői ajánlás ,,Ezek legyenek benne, a többiből lehet szemezgetni." utána pedig jött a többi vicc... :-D Auchannál azért menőbb, lehet, hogy nem is véletlen...

[Sven] 2009.11.25. 14:06:26

Honnan tudjátok, hogy nem direkt volt?
Egy telekommunikációs magazinban egyik hirdető bevett szokása volt hogy minden egyoldalas hirdetése fejjel lefelé volt, gondolom aki először veszi kézhez csodálkozva forgatta, azaz jó sok időt eltöltött az oldalon...

Marr 2009.11.25. 14:17:32

Szeretnék olyan címkéket a forgalmazott termékeiken, ahová beírhatom az aktuális árat.

Blogerovac 2009.11.25. 14:23:43

Ide jön az aktuális vásárló.

ave 2009.11.25. 14:25:33

Mintha az indexen nem lattunk volna meg ilyet, ugye?

Nagyon gyakori a "Képalaírás" kepalairas.
De az is, hogy a lead es a kenyerszoveg tok mast ir. Mint most pl. a boros-bocskor klassz fm a lead/neo a szoveg.

R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.11.25. 14:31:40

A vásárlókra van bízva, hogy alkossanak szlogent. :D

golyóstroll 2009.11.25. 14:33:38

@Mylady: mi vette el az eszed? a Fa szappan vagy a Bonduelle kukorica?? :DDD

johevi 2009.11.25. 14:33:42

"Ide meg az akciós termékek fényképe"

golyóstroll 2009.11.25. 14:37:25

@Gal: legközelebb csak egy cetlit találsz majd a postaládában: Ide jön az aktuális reklámújság" felirattal. :)

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.11.25. 14:40:08

Nem semmi :)) (madaras tesco :))

krj 2009.11.25. 14:45:00

az azért mindenkinek világos, hogy ezért min. az osannál, de az is lehet, hogy a nyomdánál emberek repülhetnek!

nem szánalomkeltésből írom, csak úgy.

Nagy Krisztina l Vérnyúl · http://www.palyamarketing.hu 2009.11.25. 14:45:09

@Egyéves Önkéntes: ...és ez azért lenne jó, mert a következő héttől a nyugdíjasok már a kukucskáló lukra tapadva várnák a szórólapos fickót, hogy le ne maradjanak. (Ha valakinek bejön ez az ötlet, szerintem kérj %-ot) :)

golyóstroll 2009.11.25. 14:54:36

@Crealysta: állítólag ez már bevett szokás a nigéria auchanokban. :)

AlulírottFentemlített 2009.11.25. 14:59:45

Aktuális szlogen?

Ja tudom!

Mosógépszerelő!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.11.25. 15:12:26

@AlulírottFentemlített:
Merő tévedés.
Az aktuális szlogen:
Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!

AlulírottFentemlített 2009.11.25. 15:31:45

@Sün‼:
Bocs, helyesbítek:

Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!

Accordion 2009.11.25. 15:50:55

Az a baj, hogy szöveg volt odaírva, a helyes betűtípussal.

Én ezt mindig úgy szoktam csinálni, hogy ami még változtatásra, kitöltésre vár, arra egy pont méretes csíkos, az oldal többi színétől elütő színű dobozt rakok felirat nélkül.
Merthogy itt a klasszikus hiba fordult elő, hogy minél nagyobb egy szöveg az oldalon, annál kevésbé olvassa el gyártás közben bárki.

golyóstroll 2009.11.25. 15:53:25

Most látom csak, ez fotosop!
Nézzétek meg a bal fölső sarokban az ájsztí nem is barackos, hanem citromos.

J

neutrinoo 2009.11.25. 16:06:30

Direkt lehetett. Igazából már várható volt,hogy előbb utóbb ez is előkerül a kalapból.

moszkvicssluszkulcs 2009.11.25. 16:14:10

Az ilyet intelligensen lekezelem...

Rá Dios 2009.11.25. 16:16:16

@elwood:
Engedelmeddel megismétlem a remek változatodat, hátha így többeknek megragad :-)

"Gondolja ide azt a szöveget amire bejön hozzánk"

EasyFriend 2009.11.25. 16:31:26

Megyek is venni egy kiló Lorem ipsumot.

karolyist 2009.11.25. 16:43:03

Az Auchan a legfaszább.
Tesco, Cora buziknak való

netes mester · http://seobaglyak2011.blog.hu/ 2009.11.25. 16:46:10

Hát ezt eléggé benézték:)
Vagy lehet szándékos marketing-reklám volt:P

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.11.25. 16:49:10

Kár, hogy soha nem nézem meg ezeket a hirdető újságokat, pedig az ilyen nyomdai hibákért érdemes lenne.

Franzi 2009.11.25. 16:51:05

ezek szerint csak az "aktuális szlogen" jár vásárolni az auchanba? :)

Rá Dios 2009.11.25. 17:14:35

@EasyFriend:
Hú, az nálam Guttenberg óta jól fogy...:-)

BaluKapitany · http://profihonlapkeszites.hu 2009.11.25. 17:18:53

Jólvan hát na... ők is emberek... elkúrták :) nem kicsit :DDD

- Rendi - 2009.11.25. 17:33:28

Ez olyan, mint amikor az Index cikkek keretes részeinél ott marad felül, hogy "Keretes címe", mint pl. itt:
index.hu/belfold/paczolay7375/
:D

Bicska Maxi (törölt) 2009.11.25. 17:35:11

ez mekkora! :D :D Puszi a markommosoknak az "Óceánban!" :D

Picsasereghajtó 2009.11.25. 17:49:31

Ide jön az aktuális komment.

Mylady 2009.11.25. 17:56:47

@Egyéves Önkéntes: gondolom a krumpli, amit az újságon pucoltam :)

hasznavehetetlen régensherceg · http://avegkezdete.tumblr.com/ 2009.11.25. 17:58:36

@Sün‼: nem vonom kéccségbe :)

mikó lex má szónokon ósön? :D

XCat 2009.11.25. 18:57:15

@akikaztmondjákni: Nem tudom.. végülis.. ha nem direkt lett volna, lehet hogy ANYÁDAT B+ FŐCÍM HELYETT lett volna a helyén:D

Megdobbent 2009.11.25. 18:59:43

Nekem megvan az ALDI-s szlogen:

:) :) :) :) :) :) *:* (: (: (: (: (: (:

Megdobbent 2009.11.25. 19:01:22

@karolyist: szamold akkor ossze kozeli csaladodban a buzikat, aztan a szuloket is vizsgald meg, buzi az mind.

Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!

XCat 2009.11.25. 19:14:06

@Megdobbent: Ez két kígyó egymással szemben, és az egyik éppen megeszi a másikat, és a jobb oldali a lány.. ugye?

kristingail 2009.11.25. 19:19:35

Én azt hittem direkt ez a szlogen.

A80 2009.11.25. 20:08:53

Nekem még azt tanították, hogy munkahelyi környezetben SOHA nem írunk le szalonképtelen, vulgáris szöveget, mivel soha se lehet tudni, hogy ki, mikor és hova továbbítja azt, akár véletlenül. Láthatóan itt a nyomda volt a célállomás, de mindig elég arra gondolni, hogy ha ezt a vezérigazgató olvasná, akkor kirúgna-e másnap... Mindig vannak dühös, frusztrált kollégák, akik csak arra várnak, hogy besározzanak.

bezzegszilvia · http://allas-munka.blog.hu/ 2009.11.25. 20:16:30

Kreatív szövegíró kerestetik :D

Jelige: ide jön a jelige ;)

boldii9 2009.11.25. 21:14:44

Az a magyar spam mindenkinek megvan, amiben
"
Ide jöhet a szöveg!

Ami Fontos!!!
Ezt a szöveget kell kitörölni és a helyére írni a leend?t.
Word-b?l ne copy-paste - olj ide, mert akkor beteszi annak a stílusát, és szétrobbanthatja az oldalt! Ha hosszabb szöveget másolnál be, akkor azt Jegyzettömbbe másold be, és onnan már lehet ide is."

Ez jött át?

rockjano 2009.11.25. 21:25:01

Zseniális :-)))) Szegény srác..., meg a főnöke aki jóváhagyta

A nyomda ördöge 2009.11.25. 22:45:27

@krj:

"az azért mindenkinek világos, hogy ezért min. az osannál, de az is lehet, hogy a nyomdánál emberek repülhetnek!"

Neked biztos világos, de ez nem erről szól.

A nyomdák már vagy 20 éve nem vesznek részt a tartalom szerkesztésében. Ezt a hirdető (pl. áruházlánc) által megbízott grafikai stúdió végzi. Ők állítják össze a kiadványt, és ha mindenki ért a munkaszervezéshez (ilyen is előfordul még, ha nem is gyakran), akkor a hirdető a tervet jóváhagyja. Ha ez megtörtént, a kiadványt PDF formátumban (ha igazán értenek hozzá, PDF-X szabvány szerint) továbbítják a nyomdának.

Meg kell jegyezni, hogy ezek a stúdiók gyakran öt-tíz főt foglalkoztató cégek, alig száz négyzetméteren dolgoznak és egy ilyen kaliberű selejtkártól könnyen megfekszenek.

Namármost. Van kétféle nyomda. Az egyiknél azonnal nekiállnak, és a szükséges postaláda-számnak megfelelő (gyakran millió feletti) példányszámot pár műszak alatt kipörgetik. Ha hiba van benne, széttárják a kezüket: ezt kaptuk nyomásra.

Akik viszont régebben űzik a szakmát, előtte egy erre foglalkoztatott szakemberrel (revizorral) átnézetik a nyomásra kerülő anyagot, annak egy utolsó printelt váltiozatát. Ott az ilyen fennakad. Lehet, hogy egyesek őskövületnek tartják őket, de ilyenkor hálás tud lenni a hirdető is meg a stúdió is.
A látott termék valószínűleg nem ilyen helyen készült. Kár.

Biyb 2009.11.25. 22:48:04

Nem egy elvont grafikus képzelő erejére vall a szöveg:-)

Az Auchan marketingesét, aki ezt jóváhagyta meg utcára! Orbitális hiba, ilyen szöveggel jóváhagyni a grafikus részére nyomdai gyártásra egy újságot.

Biyb 2009.11.25. 23:10:01

Most olvastam az előző kommentet.

A jobb helyeken a grafikus készített egy "profot", már ha a megrendelő megrendeli, ui. ennek költsége van. A megrendelő szignálja és csak utána mehet a nyomdába az anyag.

De még ilyenkor is előfordulhat hiba százalék, de nem ilyen Orbitális hiba, mint a képen látott, maximum helyesírási, apróbb hibák.

Nem csak a marketinges utcára, de a grafikus is!!!!

XCat 2009.11.25. 23:41:12

@Biyb: persze, aztán majd mind a kettőből biztonsági őr lesz, és szívatni fog.

Kis Hableány 2009.11.26. 00:12:10

Nekem tetszik a szlogen.Nagyon eredeti.)

Kis Hableány 2009.11.26. 00:17:35

@Biyb: Hülye vagy és merev.Az emberek már átnéznek a szokványos fasz reklámszövegeken.Erre azért felkapják a fejüket és mindenki találgathatja hogy vajon mi is lehet a szlogen?És ha egyszer sikerül megtudni azt biztos nem felejtik már el ezekután.
Ennek a reklámnak a lényege hogy nem szokványos,így figyelemfelkeltő.

Kis Hableány 2009.11.26. 00:22:48

Na mi az aktuális szlogen,na mi???

...NÁLUNK AZ ÁRAK A FÖLDÖN JÁRNAK!..(rákerestem a googliba persze)

Eddig nem tudtam,de most már biztosan tudni fogom.Földön=lent(a földalatt jobb lenne azért de mindegy)Szóval alacsonyak az árak mint az iq-tok.DDD

rockjano 2009.11.26. 01:17:47

@A nyomda ördöge:

nos én is ilyeneket csinálok, ha nem is ebben a tételben. A gond manapság az hogy nincs proofolásra lehetőség mert olyan elképesztő sebsséggel kell az ilyeneket megcsinálni hogy sokszor szinte olvasás nélkül kerülnek a nyomdákba FTP-re töltve nyomdai PDF formátumban.

Egyébként az a vicc hogy én több emberrel átnézettem és senki nem vette észre elsőre.

Nekem is volt már hogy plakát címében hagytunk rusnya helyesírási hibát, minden kis szöveget nagyon átnéztünk csak pont a címsor kerüli el az ember figyelmét.

Biyb 2009.11.26. 01:25:40

@Kis Hableány: Szerintem nyugodtan merülj el a habokban és a Föld nevű bolygót meg messziről kerüld el:-)

Zsola777 2009.11.26. 01:51:45

@rockjano: Az a baj, hogy az ilyen hibák tudat alatt rögzülnek, és a végén még igénytelenül író-beszélő embereket kapunk. Ja, ettől függetlenül is?

XCat 2009.11.26. 01:52:43

@Kis Hableány: Biyb tényleg hülye, egye fene, a merevséget is előlegezzük meg neki... ha nagyon nem megy, majd lefagyasztjuk.. de szerintem most véletlenül igaza van.

@Biyb: Ne molesztáld a hölgyet. :D

XCat 2009.11.26. 01:58:29

@Zsola777: ne mongyad mán, bazmeg????!!!!.....

Biyb 2009.11.26. 02:29:19

@CatMother: Isten ments, eszembe se jutott, hogy egy Hölgyet molesztáljak...

Biyb 2009.11.26. 02:40:42

@CatMother: Csak a szempilla sprilált felejsd a kocsidba, de a macis szappan jobb lenne és csak is kizárólag, de csak is kizárólag az Aréna Tescojában:-)

Ferlategla (törölt) 2009.11.26. 02:51:33

@Kis Hableány: furmányos észjárás, kis hableány :). Nem minden van direkt, ami véletlen, ámbár utólag kiderül róla, hogy így sokkal viccesebb :))) ha érted, mire gondolok...

Bird 2009.11.26. 06:01:55

A poszt olvasása előtt percekkel néztem át ezt a reklámfüzetet és én sem vettem észre a hibát.

Szerencsére feljebb többen leírták, hogy ez mindenkivel előfordulhat, bár ha több ellenőrzési pont van, minimálisra csökkenthető, de abszolut nem kizárható.

Az ebben a műfajban dolgozók mind tudnak több ehhez hasonlót említeni, amikor kiment a hibás szöveg (vagy pl. fordított - tükrözött vagy fejre állított - kép), illetve olyan, amit utolsó percben vettek észre, akár a nyomdában.

Nálunk a tördelő a nyomdai gépinduláskor mindig ott van a nyomdában, de nála van a számítógépen a teljes anyag, hogy szükség esetén - ha ő vagy a hirdető vesz észre hibát - tudjon javítani. Sajnos már többször volt rá szükség.

Több mint másfél évtizede elhatároztam, hogy a mi kiadványunkban nem lesz hiba, mert nagyon fogunk figyelni. Akkor egy öreg róka nyomdamérnök mosolyogva azt mondta, hogy naív vagyok, nem fog sikerülni. Igaza volt...

◄ViZion 2009.11.26. 08:05:58

Ez nem a nyomda "ördöge" gyíkok, símán nem adta oda a szöveget a marketinges, a DTP pedig ezt tette be, elküldi jóváhagyásra, "megnézi" a marketinges, és mehet a nyomdába...
Nem én voltam ott a DTP-s, de nálunk is így születnek a "majd jön" képaláírások, és a " Símagöröngyösön él XXX óta" szövegek... lol

golyóstroll 2009.11.26. 08:11:46

@Mylady: Aldis krumplit Auchanos újságon Teszkós késsel pucolni az maga a multikulturizmus. :D

XCat 2009.11.26. 12:38:08

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: Ez is nagyon jó. :D
Kár hogy úgy fog járni, mint a szél.

linear234 2009.11.29. 23:19:45

Egyszer a helyi szuperinfóba a kép helyett az volt: angol zászló helye

ybacs 2009.12.01. 10:19:29

szerintem nekik ez volt a legnagyobb reklám....