Tékozló Homár

"Nálunk 25.000 Ft-nál kezdődik egy cipő" - köszönt az eladó

2010.01.08. 07:25 | ge | komment

Egyszer az azóta megszűnt Nyugati tér Griff öltönyházában jártam úgy mint Réka édesanyja, így aztán két másik boltban költöttük el az alkalmi ruhákra való nem kevés félretett pénzünket. Utólag bánom, hogy végül nem mentem vissza és toltam le a blokkot az arrogáns eladó torkán hogy lássa, a parasztsága miatt mennyit vesztett a cég. Az elfojtott indulatok viszont nem egészségesek, úgyhogy Réka anyukájának azt havasoljuk, egyszer még térjen vissza a Baldinibe.

Édesanyámnak még decemberben a Mammut közelében akadt dolga. A Lövőház utcában való sétálás közben feltűnt neki a Baldini cipőbolt kirakata, így gondolta benéz oda. Bár ne tette volna! Másodpercekkel a belépés utána odafordult hozzá egy eladó hölgy. Azonban a szokásos "Segíthetek?" helyett a következőt közölte lenéző hangon a potenciális vásárlóval: "Nálunk 25.000 Ft-nál kezdődik egy cipő...".

Valószínűleg az lehetett a baj, hogy ő mégsem tekintette potenciális vásárlónak az Édesanyámat, aki valóban nem viselt nercbundát és nem gyémánttal kirakott táska lógott a vállán, ezt készséggel elismerjük. Viszont abszolút kulturált, igényes, ápolt nőnek nézett ki, normálisan felöltözve, mint mindig. Ez bizonyára kevés ahhoz, hogy valaki szétnézhessen a Baldini boltjaiban, ezúton kérjük elnézésüket a zavarásért, ígérjük, többé nem fordul elő.
 
A történet vége egyébként annyi, hogy Édesanyám egyszerűen elköszönt és kijött. Valószínűleg a döbbenet lebénította. Sajnos...
 
Javasolnám a Baldini vezetőségének, hogy szervezzenek tanfolyamot a dolgozóknak "Hogyan állapítsuk meg a vevők pénztárcájának vastagságát anélkül, hogy látnánk azt?" címmel. Esetleg rakják ki a bejáratra jól láthatóan a dress code-ot. Érhetik még őket meglepetések emiatt...
 
Üdv,
Réka

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

o_tee 2010.01.08. 07:33:35

hú, vazze! ilyenkor kéne csak annyit mondani, hogy: "ÉS?"

Rosszindulatú Vászka 2010.01.08. 07:47:26

Fles, hogy még mennyire dolgozik Agyarország nagyobb részében a szépemlékű proletáröntudat és a piacgarázdálkodás furcsa elegye. Pl. mikor vérig sértődik Segíthetek Laci, a véletltnül fismekket kérek a börgerkingbe. NAgymama tejjesen hejesen és ejrópai módra tette, hogy elköszönt és távozott. Úrinő nem hirigel. Amúgy tessenek megfigyelni, hogy a rendesebb, sőt még a felsőkategóriás soppoknóban senem szokás a vevőt avagy nézelődőt lenézni.

Dr. Kix 2010.01.08. 07:50:17

"Írnak erről a detektívek kézikönyvében: Messziről elkerülni!" F.F.

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2010.01.08. 07:55:01

Mennyire tipikus! Az ilyen miért nem írja ki az ajtóra hogy belépésnél kérjük külön felszólítás nélkül ellenőrzésre felmutatni: lakcím kártya, munkáltatói igazolás, banki folyószámla egyenleg, apa kocsojának forgalmija, stb stb

Dr Gregory House 2010.01.08. 07:55:13

Jó reggelt, jó szurkolást! Hajrá Baldini!

Megdobbent 2010.01.08. 08:02:16

... jogos kerdeskent a kovetkezo: "es te lattal mar kiskurva annyi penzt egyben, vagy csak 250 szopas utan?!"

Bar ilyenkor egy joliranyzott csula az arckozepre sem log ki a kulturalt viselkedes eloirasaibol.

eznemisénvagyok 2010.01.08. 08:02:59

Pretty Woman. Az eladót Marynek hítták-e?

Bandi_jóválasztás (törölt) 2010.01.08. 08:04:31

Nagyon helyesen tette, hogy kifordult. Még annyit hozzátettem volna, hogy csak 25 ezer? Már elnézést, de ennyiért nem lehet minőségi cipőt kapni, köszönöm, hogy már az elején, őszintén jelezte felém, hogy selejt, tömegáruval kereskednek.
www.vass-cipo.hu/Hun/Bemutatkozas.html és pl ezt a névjegyet átnyújtom;)

Zsuuli (törölt) 2010.01.08. 08:15:22

sztem ez lett volna a megfelelő válasz: "Én meg többre vittem, mint hogy eladóként dolgozzak egy bevásárlóközpontban." :)

Rosszindulatú Vászka 2010.01.08. 08:16:29

Visszavágások nagymesterei!

Sztem ijen orkkal hirigelni nem ér pontot és nincs sportértéke, hacsak nem mindkét fél azonos szinten áll. De akkor meg ebenguba. Sztem.

=Ford Prefect= 2010.01.08. 08:16:45

Vazze, az még nem is egetverő ár mostanában. Mire verte a nyálát az az elsdó?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.08. 08:17:39

@Zsuuli: Szerintem meg nem kell lesüllyedni az ilyen gyökerek színvonalára. Az anyuka jól tette, hogy sarkon fordult és kijött.
Bár biztosan lesz, aki megvédi szegény, szerencsétlen eladót, akinek szabad akárhogy viselkedni, hiszen szombaton is dolgozik és nem lehet a családjával.

Tiszta szerencse, hogy nem akarta egy KEMÉNY cipőtalppal fejbe ütögetni az anyukát.

Megdobbent 2010.01.08. 08:19:38

@Rosszindulatú Vászka: Dehonnem, ilyet minden ontudatos polgar meg kell tegyen, kulonben vajon mennyire fog antiszocialodni a kis szarhazi kurva meg az elbaszott kolykei? Neperdek, nemzeterdek.

Rosszindulatú Vászka 2010.01.08. 08:20:22

@Rékuc: ne kezd megin azt a hétvégézéset :)

Rosszindulatú Vászka 2010.01.08. 08:21:40

@Megdobbent: én ezt nem így látom, a válaszcsapás csak a frusztrációt meg a sértett egó agresszióját serkenti. Ha falra hányt borsó előbb-utóbb csak rájön, hogy nem az a normális.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.08. 08:24:15

Vászka: azért viselkedhet így egy eladó, mert az emberek egy része elfogadja, mentegeti, sőt támogatja az ilyen viselkedést. Ez a kommentekben is meg szokott jelenni. Ennyi :)

Kis Hableány 2010.01.08. 08:26:49

Na ugye hogy nem mindenütt nyalnak be csontig a vevőjelöltnek sem?Nesztek kapitalizmus.

Zenginee 2010.01.08. 08:26:58

Ilyen a témobilban volt velem, mikor iPhone-t venni mentem... Örsön!

Odamegyek a t-mobileos bolthoz az árkádban, sorszámot tépek, miegyéb... Aznap vettem ki a bankból a kocsiravalót is, úgyhogy nagyjából 2millió forint volt nálam... Teljesen kúltúráltan voltam felöltözve, orrvarrott bakancs, fekete nadrág, fekete ing, hosszú kasmírkabát.

Kijött a sorszámom, gondoltam megkérdezem az eladót először, hogy biztosan annyi-e a cucc amennyire számítok, és kérdeztem, hogy Ikon 400ban ugye tutira 49.900?

Erre a válasz:
Igen, de ha csak annyit hoztál(tegezés spontán) akkor gyűjts még egy kicsit, mert 75000 ft telefonszámla előleget kell kifizetni az iPhonehoz...

Hát mondanom sem kell pofám leszakadt... Hátat fordítottam és odasétáltam a biztonsági őrhöz, elkértem a panaszkönyvet és beleírtam...

Ezekután felmentem az emeleti T-pontba és csak a napi önelégültségem jókedvéért vettem 2 darab telefont(egyet a páromnak) és összesen 249.800 forintot hagytam ott a trémobilban.

Nagy az isten állatkertje...

Rosszindulatú Vászka 2010.01.08. 08:27:22

@Rékuc: francokat, azért viselkedik így egy eladó, mert a polgárok nagy része pont ijen frusztrált és bunkó. Ennyi.

Kis Hableány 2010.01.08. 08:30:59

A faszt kellett volna visszaszólni.Ellenben lepakoltattam volna vele kapásból 50 pár cipőt és mindet felpróbáltam volna hogy gutaütést kapjon.)

Harlequin 2010.01.08. 08:31:08

És 25ezertől növekszik vagy csökken? azt nem mondta...

juhaszvik 2010.01.08. 08:33:27

azért ne essünk a ló túloldalára, még akkor sem mondhat valaki ilyet, ha a boltab tévedt emberünk nem is tudná kifizetni még a 2000 ft-os kínai tornacípőt sem.
de ugye a kultúra nem pénz kérdése.

bezzeg ugyanezek a cipők az ALDI-ban, olcsóbbak, kicsit jobb minőségűek, és még az eladók is kedvesek...

Rosszindulatú Vászka 2010.01.08. 08:37:58

Ellembe a tecsóba meg még extra béka meg csótány is van a cipőbe.

Kis Hableány 2010.01.08. 08:38:08

Egyszer rosszul lettem az utcán és minden elötétült,épp hogy le tudtam ülni/feküdni egy buszmegállóban.Mindenki azt hitte részeg vagyok és két vénasszony elkezdet pusmogni ott mellettem(ha lett volna eről beléjük rugok mert olyan megvető pillantásokat lövelltek hogy félholtan is kinyilt a nemlétező bicska a zsebemben)Aztán szerencsére egy ismerős jött és rögtön rákérdezett hogy mi van és segített.Az emberek parasztállatok.

Tökös Veréb 2010.01.08. 08:38:28

"Abszolút kulturált, igényes, ápolt nő"

ilyenek szoktak lenni a sexhirdetések is :)

McKelek 2010.01.08. 08:57:20

@o_tee:

Nem, ilyenkor azt kell mondani, hogy "Nahát, én nem turkálóba akartam jönni..." Aztán kimenni.

sonance · http://www.sonance.hu 2010.01.08. 08:58:35

Erről az a sztori jut eszembe, amikor "Józsibácsi" bemegy a Suzuki szalonba, rámutat egy kocsira: azt kérem. Az eladók persze rögtön kiröhögik, erre az öreg kinyitja a régi reklámszatyrot 3 milla kápéval, majd mosolyogva kisétál.

Nem érdemes a vevőt lenézni, ő adja a fizetésed nem a főnököd, bármely hihetetlen!

McKelek 2010.01.08. 09:00:47

@Kis Hableány: "két vénasszony elkezdet pusmogni ott mellettem"

Ugyan kicsit off... De a feleségemmel is megesett ilyen. Kórházban, vérvétel után leült a váróban egy nyanya mellé. Rosszul lett, mondta a banyának, hogy rosszul vagyok. Reakció: A nyanya felállt és két méterrel arrébb újra leült... Grrrr...

Rosszindulatú Vászka 2010.01.08. 09:03:51

Nekem egy barátom majdnem megdöglött így. Cukorbeteg a srác és elájult. Még két kórházból is kibaszták, hogy részegekkel nem foglalkoznak. A másik három span a harmadik kórházba tutta csak bekönyörögni. Három napig volt kómában.

Bandi_jóválasztás (törölt) 2010.01.08. 09:05:45

@Rosszindulatú Vászka: Sajnos nekünk egy közeli ismerős, szinte már rokon nem csak majdnem... 90es években az utcán rosszul lett. Részegnek hitték, cukorbeteg volt:(

Rosszindulatú Vászka 2010.01.08. 09:10:27

Na, ismét jót nevettünk :(

Azt csak halkan jegyzem meg, mert tudom, hogy ciki, de ezeket az eladókat beutalnám egy kéthetes tréningre valamejik kínai piacra kis szakmai tréningre.

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2010.01.08. 09:18:55

@Rosszindulatú Vászka: @Bandi_jóválasztás:

A Szomszédokban volt ponz ilyen jelenet, mindenki részegnek nézte..

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2010.01.08. 09:20:22

Egyébként kíváncsi lennék, ha (feltehetőleg) pénztelen prolinak nézte az anyukát, a drága eladó vajon mennyiér' gürizik ott? Mire vitte, hogy csak így kinézze a betévedt embert? Mire fel?
Neki is jó napot kívánok!

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.01.08. 09:24:13

Nem semmi az alapsztori. Vajon babakocsivel be lehet benni nézelődni? Nem tudom, mekkora hiba, de én még életemben nem költöttem 25 ezret olyan cipőkre, amilyeneket ott lehet kapni.

Magam_a_Mondomét! 2010.01.08. 09:25:13

@Zenginee: "és összesen 249.800 forintot hagytam ott a trémobilban."...

Te most panaszkodsz vagy dicsekszel ?

MosoMasa 2010.01.08. 09:26:24

@Magam_a_Mondomét!: Ja! És kire mondta pontosan, hogy nagy az isten állatkertje?

répafej 2010.01.08. 09:28:07

@Magam_a_Mondomét!: igen ez jó kérdés, bennem is felmerült...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.08. 09:38:25

@.: mimino :.: sok puccos helyen az eladók nagyobb sznobok a vevőknél. Jó példa erre a New York kávéház, ahol dizájneröltönybe- és kosztümbe bújt majmok szolgálnak fel. Ha kulturáltan, jólöltözve mész be és magyarul beszélsz, kiutálnak; ha lepusztult ruhában, papucsban slattyogsz be és széles amerikai angollal nyitsz, körbeugrálnak és nem győznek bájvigyorogni. Tapasztalatból mondom.

Egyéves Önkéntes 2010.01.08. 09:48:01

a régi munkahelyemen eladtunk egy ingatlant 70 millióért, és a faszi nejlonszatyorban hozta a zsét
mi meg hazáig reszkettünk, mert azt hittük majd bankba megyünk és utalunk.

Mérőmókus 2010.01.08. 09:51:17

www.baldini.hu/data/women/IMG_1782_2.jpg - ezért az ocsmányságért én ezer forintot sem adnék, nem hogy huszonötöt.

Bandi_jóválasztás (törölt) 2010.01.08. 09:54:40

@A patikus kutyája: szerintem az én kutyám elrágcsálná ezt is gond nélkül, párszázas ajánlat.

Sallina 2010.01.08. 09:56:21

Ilyen sztori velem is volt. A bolt nevét nem tudom, csak annyit, hogy a Campona emeletén van középtájon. 2 éve kerestem magamnak menyecske ruhát az esküvőmre, és betértünk ide anyukámmal meg a nővéremmel, laza farmer+top variációban. Kint a bolt előtt a a babán pont olyan ruha volt, mint szerettem volna. Bemegyünk a boltba, mondom a nőnek, hogy abból a fajtából szeretnék, mire ő az kis méret nem menne magára. Mondom érdekes megnéztem 36os, az pont az én méretem. Mire ő, az drága ruha ám magának (30 0000 Ft), és csak az az egy van. Csak ha előre kirakom a pénzt akkor szedi le nekem. Na mondtam neki, akkor most esett el egy vevőtől, mert nem kevés pénzt szántam a ruhára. Bár tényleg drága, de jó esetben 1* van esküvője az embernek.

Sallina 2010.01.08. 09:57:31

őő javítás: az 30000 Ft akart lenni :)

akikaztmondjákni 2010.01.08. 09:59:50

Hát...Szerintem itt valami sántít.Kizártnak tartom( kereskedelmis multamra visszatekintve), h egy eladó igy kezdi a mondokáját egy vevővel szemben...Ha meg igen, akkor ritka nagy bunkó.
Egyébként meg hihhhhetetlen 1-2 eladó viselkedése.Sőt, nem is egy kettő, mert ha bemész egy BKP-s üzletbe, sokszor érezheted azt ,h kinéznek az eladók vagy legalább is ugy állnak ott, mintha övéké lenne az üzlet.Pedig ők talán annyi fizuért vannak ott havonta, amennyit Te lehet simán elköltesz ott egy vásárlás alakalmával...szóval, ezért le kell szarni öket.Te mész oda pénzt költeni, ami neki csak jó, hiszen "belöled" kapja a fizetését.
Egyes cégek alkalmaznak tégla vevőket, így próbálják kiszűrni melyik az az eladó aki nem való oda...

akikaztmondjákni 2010.01.08. 10:01:55

@Sallina: Ezt most nem mondod komolyan??:D Kirakod előre a pénzt???Asztaqrva!
Ez is csak Magyarországon van, állítom.Külföldön akármilyen cuccban mehetsz vásárolni, nem érdekli öket, csak itthon van ez a látszat mizéria.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.08. 10:03:36

@akikaztmondjákni: 'Pedig ők talán annyi fizuért vannak ott havonta, amennyit Te lehet simán elköltesz ott egy vásárlás alakalmával...'

pont ezért utálják a vevőket...

akikaztmondjákni 2010.01.08. 10:08:19

...Bezzeg , ha Dolcseendbábbána papucs lett volna a kedves vevőn!...

akikaztmondjákni 2010.01.08. 10:10:39

@Rékuc: :D:D Akkor ezért ilyenek?:D szánalmas...

Sallina 2010.01.08. 10:11:32

@akikaztmondjákni: Én sem hittem el. Egy pillanatra le is fagytam. Életemben nem vettem még ennyiért ruhát, de hát az esküvő az esküvő nem? Na mindegy. Pár bolttal arrébb vettem más milyet össze vissza 15e-ért :) Gondoltam vissza kéne menni elegánsan, mindent lepakoltatni vele, játszani a jómódút, de nem akarok lealacsonyodni az ő szintjére. Mégha megérdemli akkor sem. Voltam eladó, tudom milyen ha megaláznak.

akikaztmondjákni 2010.01.08. 10:13:02

Na, mikor jön a RE:?

Mellesleg, megnéztem én is a honlapjukat, ritka ronda súzok vannak ott.Egy csizmát láttam ami nagy jóindulattal tetszett...

angantyr 2010.01.08. 10:13:43

@akikaztmondjákni:
"...le kell szarni öket. Te mész oda pénzt költeni, ami neki csak jó, hiszen "belöled" kapja a fizetését."

Na, ez az, amit nem tudok megérteni (visszautalva Zenginee kommentjére is, melyen többek is értetlenkedtek): mi a francnak kell otthagyni a pénzed olyan cégnél, amelynek egy alkalmazottja ilyen szövegekkel nyit. Nem kell, sőt nagy hiba. És nem is lehet leszarni őket, legfeljebb kötélidegekkel; az embert végül is méltóságában alázzák meg, amit kevesen tűrnek jól. Panaszkönyvet elő, beleírni a sztorit, hogy a főnök is tisztában legyen, mennyit vesztett aznap a cég, aszt' intézzék el egymás között. Személy szerint nem kívánom olyan cég bevételét gyarapítani, amely nincs tudatában annak, hogy belőlem él; ezt a tényt akár az alkalmazottnak, akár az irónia fegyverét használva magyarázni teljesen céltalan.

akikaztmondjákni 2010.01.08. 10:14:52

@Sallina: Ez olyan Pretty woman-es, nem?:D:D:D Vagy olyan lett volna, ha vissza mész:)
Aszem tudom melyik az a bolt.Esküvöi meg estélyi ruhák vannak kirakva.Ha itt lesz az ideje, hozzájuk tuti nem megyek:9

akikaztmondjákni 2010.01.08. 10:17:33

@angantyr: Na jóóóó, de tételezzük fel, h csak az az egy nyüves üzlet van és Neked csak onnan kell valami:)És mondjuk pont egy ilyennel állsz szemben.Akkor is forduljak ki?:)Te is lehetsz megalázó vele.
Amugy meg igazad van, vásárlók könyve oszt jónapot.Én is sokszor meg akartam csinálni, de a párom azt mondta hagyjam...Hát na.

isti77 2010.01.08. 10:21:29

"Nálunk 25.000 Ft-nál kezdődik egy cipő...".

- Ennyiért biztos jó szar lehet. Nálatok még működik az üvegzseb? A kitalálója már 6 éve megbukott...

Levéltetű 2010.01.08. 10:24:42

@Zenginee: Jól kibasztál a témobillal, mit ne mondjak. A T helyett büntetésből a T-nél vetted meg ugyanazt a cuccot. Bazmeg, és még duplán kitoltál velük, mert ráadásul még egyet vettél.

Azért tart itt az ország, mert kevés az ilyen igazságosztó, mint te.

Lee&a 2010.01.08. 10:25:19

Ékszerboltból is kinéznek, ha nem csincsilla bundában érkezel.
Bementem, illedelmesen köszöntem, a 3 ott gubbasztó nőből egy sikeresen fel is nézett. Elmondtam, hogy Swarovsky medált szeretnék, érdeklődnék, van-e. Rámnéz, olyan arcot vág, mint aki épp görcsök közepette készül telepakolni a Tena lady-jét és közli, hogy "háttttt, ezüstből nekünk olyan nincs". Illedelmesen megjegyeztem, hogy a Swarovsky saját karácsonyi kollekciójának egy darabját keresem.
Csak lesett, ilyesmiről még nem sikerült hallania.
Gondoltam, ha már ilyen kedves volt velem, akkor a listámon szereplő egyéb tételekre már rá sem kérdezek.
Elköszöntem (nekik még mindig nem sikerült az első köszönésemre sem reagálni) és elmentem.

csőrike87 2010.01.08. 10:27:33

Ez nem ritka sajnos errefelé sem.Édesapám hosszú évtizedek kemény munkája után rászánta magát álmai autójának megvásárlására, egy városi terepjárót szeretett volna.Soha nem voltak luxuskategóriájú autóink,de még csak újak sem,mindig használt autóval jártak a szüleim. Elmentek hát édesanyámmal a Porsche Győrhöz,mindketten farmerban voltak és és pulcsiban.Készségesen megkérdezték tőlük, miben segíthetnek, édesapám válaszolt: szeretné megnézni közelről az autót,esetleg ki is próbálná. Az eladó még a kulcsot sem volt hajlandó kihozni,messziről belenézhettek az autóba. Ja és még az eladó azt is megkérdezte: biztosak benne,hogy azt az autót szeretnék (egy VW Touareg)? szüleimnek több sem kellett,sarkon fordultak és kijöttek...pedig határozott vásárlási szándékkal indultak egy egy 20 milliós autót megvenni.

angantyr 2010.01.08. 10:29:05

@akikaztmondjákni:
Akkor, bármilyen fájó, lemondok az áhított dologról. Esetleg utánanézek, hol máshol kapható hasonló cikk. Az elvek azért vannak, hogy az ember utólag ne érezzen disszonanciát. Nem feltétlenül fogok örülni olyan árucikknek, amelyhez megalázást és taplóságot elviselve jutottam. Még azt is kétlem, hogy le tudnám bonyolítani a vásárlást. Valószínűleg az én reakcióm is olyan lenne, mint a posztban szereplőé: tátva marad a szám és megdermedek (irigylem az azonnali frappáns válaszokat, de az a véleményem, az ilyenekhez gyakorlat kell; azok táborát gyarapítom, akik utólag füstölögnek, hogy mit kellett volna mondaniuk); így viszont elég kétséges, hogy a boltban maradok és lebonyolítok egy kulturáltnak nevezhető vásárlást. A panaszkönyv azonban még ekkor is alap.

akikaztmondjákni 2010.01.08. 10:31:13

@Lee&a: Menj be egy konkrétan Swarovszki boltba, ott talán nem ilyenek:)Mi a WECC-ben vettünk nekem, azt hiszem a Real szisztemaban, ott tök normálisak voltak.
Vagy már nem aktuális?:)

akikaztmondjákni 2010.01.08. 10:34:00

@angantyr: Az a baj, h a frappáns válaszok rendszerint már utólag jutnak eszembe:)
Tény, h egy ilyen eladó elveszi az ember kedvét.

Take-it-Easy 2010.01.08. 10:34:37

Ilyenkor a frappáns válasz: "Nálam meg az ember két diplománál. Na és?"
Eladó hölgyike ugyanis biztosan nem rendelkezik eggyel sem, különben nem dolgozna ott. Egyébként az ilyen megalázós helyzetekről mindig a Micsoda nő c. film jut eszembe.
Ilyenkor esküszöm meg kéne mutatni a lóvét az eladóknak, és közölni, hogy "na látja, ezt az összeget én most másvalakinél fogom otthagyni" és kijönni. :)

Lee&a 2010.01.08. 10:36:29

@akikaztmondjákni: Őszintén szólva, annyira kiakadtam a nőre, hogy ha eszembe jut a medál, csapkodhatnékom támad a mai napig. :o)))) Tudom, elmebeteg vagyok. :o)
Ha sikerül lehiggadnom, rohanok a boltba. :o) Köszönöm a tippet! :o)

Egyéves Önkéntes 2010.01.08. 10:36:40

@Easyke: az a baj, hogy az eladó pont leszarja, hogy azt a pénzt te kinél költöd el, mivel nem az övé lesz, hanem a tulajé

Take-it-Easy 2010.01.08. 10:40:41

@EÖ (Sinnerman): Igen, sajnos igazad van, belátom. A minimálbérrel bejelentett eladónak teljesen mindegy. Ennyiben teljesen hiányzik nálunk a kereskedő szellem.

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2010.01.08. 10:41:08

Ilyet hányna be az én anyámnak valaki, megvenném a boltot, muttert megtenném ügyvezetőnek/boltvezetőnek és visszaküldeném, hogy bassza ki úgy az ilyen hülye kurvát, hogy a lába se érje a földet...

Levéltetű 2010.01.08. 10:42:45

A paraszt eladónőről Az ördög Pradát visel c. filmből a titkárnőre asszociáltam. Az volt még ennyire minősíthetetlenül tapló.

Egyéves Önkéntes 2010.01.08. 10:43:04

@Easyke: a tulaj is hülye, hogy ilyet megtűr
nekem autószerelő haverom leteszteli az új embereit, odaküld egy ismerőst, valami apró hibával és megkéri fizessen zsebbe.

Take-it-Easy 2010.01.08. 10:43:31

@Micsoda??? Ez nevetséges!!: Ha megteheted, áldásom rá. Ez is egy megoldás :)Mekkora pofáraesés lenne az eladónak :)

2010.01.08. 10:44:47

@csőrike87: ezek a történetek, meg a poszt is, népmesei elemekkel gazdagon díszítettek.
Maradjunk nálad: faterod húsz millát megspórolt és egy modortalan eladó miatt nem vette meg ? Valójában elég rossz a valóságismeretetek. Ma Magyarországon az autókereskedelemben az legalja emberek vannak, simlisek, csalók, nagyon gyakran bűnügybe keverednek, konkrétan lopnak és okmányokat hamisítanak.
Te a 20 milládért elvártad, hogy az eladó térdreessen. Jogos az elvárás, de nem ebben az országban. Ébresztőőő!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.08. 10:44:49

Az eladót 100%-ék, h megcsippelték az űrgyíkok!

kajakra 2010.01.08. 10:45:15

előre látom mekkora kamu szövegek lesznek a cég válaszlevelében:)
vagy az is megeshet, hogy válaszra se méltatják a dolgot...
bármibe lefogadnám, hogy ez a bolt nem fog üzemelni úgy 10 év múlva:) vagy fél év múlva....

Take-it-Easy 2010.01.08. 10:46:33

@EÖ (Sinnerman): De a tulajok többsége sajnos nem ilyen - tisztelet a kivételnek, mint pl. az ismerősöd. Jól csinálja. Több ilyen kéne.

Levéltetű 2010.01.08. 10:46:42

Utólag könnyű frappáns válaszokat kiötölni, én is megértem az anyukát, hogy sarkon fordult. Én a helyében még kicsit faggattam volna a hölgyet, és aláztam volna.

Nem tudom mit szólt volna egy olyanhoz, hogy "Ön bizonyára félreérti a helyzetet. Nem cipőért jöttem, hanem a boltot veszem meg, és csak kíváncsi voltam, hogy érdemes-e megtartanom a jelenlegi személyzetet."

csőrike87 2010.01.08. 10:47:54

@Kulics:
természetesen megvette az autót,csak nem ott.Egy isten háta mögötti autószalonban, ahol az eladók valóban hasraestek a vásárlók előtt.Ritka,de van ilyen.De nem is várnánk el,hogy térdreessenek előttünk.Csak az alapvető tiszteletetet egymás iránt.

angantyr 2010.01.08. 10:47:58

@Easyke:
"Eladó hölgyike ugyanis biztosan nem rendelkezik eggyel [diplomával] sem, különben nem dolgozna ott."

Ez gazdasági válsággal terhelt korunkban általános értelemben sajnos nem igaz. Konkrét értelemben viszont a hölgy biztosan nem. Akkor ugyanis köszönt volna, de nem így.

Egyéves Önkéntes 2010.01.08. 10:48:28

@Levéltetű: esetleg frappánsan visszavághatott volna, mint a viccben a bohócnak: így: a kurva anyád. :DD

@Easyke: hát akinek van esze, és szeretne pénzt keresni az ilyen.

akikaztmondjákni 2010.01.08. 10:53:33

@Easyke: Ez nem minden esetben igaz, sokszor egyetemista, főiskolás lányok mennek el melózni ilyen helyekre, jobbára nyáron...

akikaztmondjákni 2010.01.08. 10:57:30

@Levéltetű: :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Ez a tuti szöveg!:)

@Lee&a: Egyébként, ha ilyen ékszert akarsz venni, arra figelyjetek, h ne minden nap használjátok:S Legalább is nekem a fülbevalóm olyan, h szinte mindig rajtam van és erősen vesztett a csillogásából:S Felhivtam öket, h ugyan mit lehet tenni stb.A válasz az volt, h ezek alkalmi ékszerek és nem tudnak mit csinálni vele...de van egy nő azt hiszem a Bajcsyn aki vállal ilyen polirozást.

pefki 2010.01.08. 10:57:54

@Rékuc: Megint kezdesz szemétkedni!!!!@Sün‼:

Sallina 2010.01.08. 10:58:13

Igazából nem értem egyes eladóknak miért esik nehezükre a normális viselkedés. Én is csináltam nagyon sokáig. tisztában voltam ez a munkám aztán ennyi. Ha meg bunkó volt a vevő, direkt még kedvesebb voltam, így kompenzáltam. Az ember legtöbbször magából csinál hülyét.

hazard 2010.01.08. 10:58:55

A baj az, hogy a kereskedő szellem már a gulyáskommunizmus oktatási intézményeiben kihalt. És ez a tendencia csak tovább folytatódik.

Az pedig, hogy valakinek van-e diplomája vagy sem, nem jelenti rögtön azt, hogy viselkedni is tud. Erre saját környezetemből is tudnék példát és ellenpéldát felhozni.

akikaztmondjákni 2010.01.08. 10:59:03

@Sün‼: :D:D:D:D:D Itt már nem ESIK, csak az eső!

Az lemaradt, h 2 diplomás közt is van iszonyat bunkó ember is...

Take-it-Easy 2010.01.08. 11:02:45

A viselkedéséből kiindulva állítottam azt, hogy nincs neki. Egyébként természetesen lehetséges, hogy valaki két diplomával ilyen állásban dolgozik. Mert a munka nem szégyen, csak a semmittevés.

Énbagoly 2010.01.08. 11:03:36

Azokkal értek egyet, akik azt mondták, hogy jól tette, hogy nem vitatkozott.
Nem érdemes magunkat idegesíteni mások hülyesége miatt.

angantyr 2010.01.08. 11:04:51

@Levéltetű:
Nekem is ez jutott eszembe, na de innen a gép mögül... :)

Esetleg fontolóra lehetne venni a Gorcsev-képzés beindítását, melyre introvertált és extrovertált egyének egyaránt jelentkezhetnének. Az alapképzésben azok vennének részt, akik kerültek már hasonló helyzetbe, ám azt nem tudták azonnal a helyszínen kezelni; a posztgraduális képzésre pediglen (a megfelelő extravagancia kellő készségével akár az alapképzést kihagyva) azok is, akik még nem tanulták meg, hogy például hogyan üljenek le lazán egy elegáns szálló előtti padra zabálni, miután egymillióval a zsebükben kidobták őket onnan, ellenben szívesen kipróbálnák.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.01.08. 11:06:15

Sztem az eladó nagyívben lesz*rja, hogy ott avagy máshol vásárolsz.

Elképzelem, ahogy a homárosok visszatérnek a szomszéd üzletben vásárolt 2x olyan drága cuccal revensot venni, az eladó meg fúj egyet a rágóján és unottan azt mondja: "Én meg akkor is negyvenezret keresek ha vásárolsz, de akkor is ha nem. Le vagy sz*rva..."

Ha megérné ezzel az eladóval kellene úgy kibatzni, hogy a legfelső polcról választani és felpróbálni mondjuk 20 párral... Ha meg ellenkezik a panszkönyvbe beírni, hogy az eladó nem szolgált ki, mert cigány-zsidó-homoszekszuális-szlovák származású kismama vagy (ezek mind egyszerre, max. a kismamaságot kell bizonyítani a bíróságon a többinek elég ha vallod magad) és a TVbe, újságokba szintén posztolni no meg az ombdúcmanónak is.

Levéltetű 2010.01.08. 11:10:59

@angantyr: Ja. Írtam is, hogy utólag. Ugyanez a forgatókönyvírók előnye, hogy frappáns dolgokon heteket tudnak ötletelni, amikor a filmen látod, akkor meg spontán hat.

Stefan_Schneider 2010.01.08. 11:13:18

@Megdobbent: de reg hallottam mar azt a szot hogy csula!

..egy Gyula nevu sracot neveztek igy allitolag nemet ismerosei, de ez mar regen volt

Der Beste 2010.01.08. 11:14:33

Ha ez valóban így történt, akkor az eladó szarjon sünt.

EMP 2010.01.08. 11:15:31

En az ilyet meg sem hallom. Egyszeruen semmibe veszem az eladot es elsetalok mellette mintha ott sem lenne.
Ugy vettem eszre sokkal idegesitobb ha semmibe vesznek mint egy 5 perces anyazas.

S1lver 2010.01.08. 11:19:48

Ezt a diplomas-nem diplomas dolgot szerintem nem kellene mar eroltetni, a diploma nem a tarsadalmi/szocializacios helyzet fokmeroje.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.08. 11:24:36

Nekem egyszer úgy köszönt az őr a Terranovában, hogy "Még 3 perc". Kifelé úgy köszöntem el tőle, hogy "legközelebb talán jónapot". Azt a fejet le kellett volna fotózni.

Szerintem Homárilag menjünk el a Baldinibe és alázzuk fossá azt a büdöskurvát.

XSB 2010.01.08. 11:26:39

@Rékuc:

én inkább az anyuka helyében kértem volna egy magassarkút, és kalapáltam volna a "hölgy" fejét. Erős anyázások kíséretében.

akikaztmondjákni 2010.01.08. 11:27:23

@megélhetési sünöző - avataros avatar: Ok:) Találkozunk vasárnap 10-én zárás elött( talán dolgozik akkor )a boltban.De tegyünk ugy mintha külön lennénk:)Én 40 pár cipővel indítok:)

Take-it-Easy 2010.01.08. 11:29:52

@S1lver: félreértés ne essék: én valójában k...ra nem diplomában mérem az embert, hanem emberségben. És ehhez a végzettségnek semmi köze. Csak ha már az eladó ítélkezik a ruházat alapján... Szóval érted.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.08. 11:31:43

@akikaztmondjákni: Én legszívesebben bemennék és így köszönnék: Ez az a bót, amirő megjelent a neten, hogy itten bunkók azeladók?

angantyr 2010.01.08. 11:32:24

@Levéltetű:
Jaja :)
Hunt: "Soha, de soha nem fogok lefeküdni magával!"
Nicholson (egy pillanat múlva): "Sajnos csak reggel kilenctől fogadom a »semmi szex« esküket."

---
@EMP:
Az eladó meg lazán hátravonul a raktárba, és nem kerül elő tíz percig. Nagyon méltóságosan festesz majd tíz pár cipővel a kezedben, tétován az eladóra várva.

Azt kéne megérni, hogy az üzletekben végre gép helyettesítse az emberi intelligenciát. Bemegyek, számítógép és projektor segítségével végigmustrálom a választékot, bepötyögöm a gépbe a kívánt méretet, színt, minden adatot, futószalag kitolja a raktárból, felpróbálom, kártyámat lehúzom, elégedetten távozom. Punkt. Ehelyett - a robotokkal végzett sebészet hajnalán - humán barmokkal kell egy cipőboltban megküzdeni.

regár 2010.01.08. 11:34:25

Férjemmel mi is szerettük volna lecserélni 20 éves autónkat, s a pápai seat szalonban gondoltuk megnézzük a nekünk tetsző modellt amire a fele összeget megspóroltuk már. Fél órás nézelődés után sem jöttek oda hozzánk mégcsak nem is köszöntek! Aznap még renaultéknál megkötöttük a szerződésünket, attól függetlenül, hogy nem ebben a márkában gondolkodtunk, de itt kinyalták a fenekünket azért, mert csak bementünk. jó döntés volt!

akikaztmondjákni 2010.01.08. 11:35:53

@megélhetési sünöző - avataros avatar: Ígyígyígy!:D:D:DD: Így menjünk bö!:D
Vagy csak Te, én meg csodálkozva:Nemáááá!Tényleg?Mikor?Mi történt?
Vagy otobenkóqrvát játszunk?"Most jöttünk haza Baliról, nagyon szupi volt, ne tudd meg mennyibe került és..."Blablabla?

akikaztmondjákni 2010.01.08. 11:37:11

@angantyr: Nenene!:)Aztán a végén az lesz, mint a Terminátorban:)Kell az nekünk?:)

Levéltetű 2010.01.08. 11:38:34

@regár: Ugyanez nyíregyházi Mazdánál.

EMP 2010.01.08. 11:38:52

@angantyr: olyankor masik elado megkeres es attol kerem. Ha senki mas nincs az uzletben es ugy tunik el 10 percre, viszem a kasszat is mikozben felhaborodva tavozom :)

Levéltetű 2010.01.08. 11:40:20

@akikaztmondjákni: Kúl. :DDD Alig várom. Majd ebbe a posztba linkeljétek be, hogy hova teszitek fel.

akikaztmondjákni 2010.01.08. 11:44:12

@Levéltetű: Oksa, reméljük nem olvassa ezt a leány...:S:)

akikaztmondjákni 2010.01.08. 11:48:24

De az is lehet, h Réka ferdít kicsit...lehet anyuka bement, kikért vagy 8 pár cipőt probálni, aztán meglátta az árakat,közölte, h cancel, mire az eladó bepöccent, valamit morgott, amire Réka bosszut esküdött...:)

Dohányzó Zsiráf 2010.01.08. 11:49:29

"Nálunk 25.000 Ft-nál kezdődik egy cipő..."

Frappán válasz: (Hűvös tekintettel végigmérni a csajt, majd) "Nálam meg 400.000-nél kezdődik egy fizetés."

angantyr 2010.01.08. 11:52:38

@EMP:
...hőn szeretett nőd és gyermekeid pedig a börtönbe viszik majd látogatásokkor a házikosztot.

Apropó, nemegyszer jártam úgy, hogy jó néhány percnyi ácsorgás után lebaxtam a cuccot a pultra, mert senki nem volt képes megjelenni a kasszánál ezen idő alatt. Heves vérmérsékletem egyszer arra ösztönzött, hogy valamelyik hipermarketben bementem a pult mögé, fogtam egy papírtálcát és selyempapírt, mert feltett szándékom volt, hogy eladó hiányában kiszolgálom magam a süteményekből. (Sajnos a pult belülről zárva volt.) Nem baj, gondoltam, száradjon a nyakatokra.
De kocsmában, étteremben is jártunk már úgy, hogy felvettük a kabátunkat, és a pultnál fizettünk, mert a pincérnek a jelzés után fél óráig nem volt érkezése az asztalunknál megjelenni.
Én aszondom: automatákat az üzletekbe/kiszolgálóegységekbe!

Lee&a 2010.01.08. 12:01:11

@akikaztmondjákni: Köszönöm! :o)
Lehet, hogy lassan le is mondok a medálról. :o))))

caligne 2010.01.08. 12:11:55

Helyes válasz: - Hogy rohadj meg.

EMP 2010.01.08. 12:13:30

@angantyr: na igen, arra kivantam celozni hogy ma magyarorszagon nincs olyan bolt ahol egyedul hagyjanak a boltban. Ha a fentebb nevezett elado elhuz a raktarba 1000% hogy van masik a kornyeken, mert jo magyar szokas szerint a boltosok nem abbol indulnak ki hogy minden boltba betero ember potencialis vasarlo hanem abbol hogy mindenki potencialis tolvaj...

2010.01.08. 12:20:33

Dolgoztam eladóként egy érdekes profilú üzletben, a tulaj egy idióta volt, számolni se tudott, sznob volt és gyanakvó mindenre, de még neki is volt annyi esze, hogy alap+jutalékban foglalkoztatott minket, így ha esetleg valamelyikünk ellustult vagy trehány lett volna, a többi vágta volna szájon, arról nem is beszélve, hogy a vevők alfele is fényesre lett nyalva. Csak és kizárólag a jutalékos rendszer veszi elejét az ilyen barbár viselkedésnek.

kispista 2010.01.08. 12:27:05

@csőrike87:
A kommentelőket már lehet szidni?

Ki az a hülye, aki évtizedek munkájából összespórolt pénzt egy olyan 20 millás kocsira bassza el, ami 5 év múlva a felét sem éri? Ennyiből kijön egy kisebb családi ház, amit 30 évig gond nélkül használhat. Vagy 100 db kétszemélyes kéthetes nyaralás, ami több élményt ad mint egy telepjáró.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.01.08. 12:28:06

Nem túl nagy városunkban játszottam már olyat, mikor a korombéli eladólány látványosan SMS-ezett, ahelyett hogy megkérdezte volna, hogy miafasztakarok:

- Hello! Nem ismersze meg? Így sem? (bal profil) Így sem? (jobb profil) Tényleg? Naaaa...

- Bocsi, nem...

- ÉN VAGYOK A VEVŐ. Ezeket fogom kifizetni.

hazard 2010.01.08. 12:37:08

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Ezt a mondatot, hogy "Én vagyok a vevő." már hallottam. Ez jó, csak a baj, az, hogy mikor én hallottam, akkor az volt rá a reakció, hogy "És?" Ezek után a sorban a vevő mögött álló ember és én letettük a kosarat áruval együtt a földre és szó nélkül kisétáltunk az üzletből. Azóta sem jártam ott. Nem is tudom megvan-e még?

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.01.08. 12:52:03

@kispista:
Akinek akárhány ilyen nyaralásra, valamint 100 milliós luxusvillára is van pénze.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.01.08. 12:52:20

@hazard: hát, ha a te eladód a konfrontációnak ilyen nyílt módját választotta, akkor a további történésekért hirtelen felindulásra hivatkozva már nem lehetett volna felelőssé tenni... :)

treya 2010.01.08. 13:12:47

Ilyesmi története mindenkinek van. Engem az egyik, Árkádban lévő -sok tévéműsort is szponzoráló- egyedi divatüzlet "kedves" eladója oktatott ki, hogy náluk ugyan ne keressek semmilyen ruhát, mert olyan alakom van, amire nem találok megfelelőt. Első ledöbbenésemben elmondtam neki, 38-40es ruhákat hordok, de mivel 2 hónapja szültem, "nagyobb" a hasam az átlagosnál -de úgy tudom, itt igény esetén méretre is csinálnak/átszabnak ruhákat .
Erre azt kérdezte, miért nem kértem homokzsákot szülés után a hasamra, akkor most nem lenne ekkora... Sarkon fordultam és kijöttem.
Utólag megnéztem a cég honlapját is, ahol nincs kikötve, h 36os méretnél nagyobbak be se lépjenek az üzletbe, sőt filozófiájában is benne van, h "Biztosak vagyunk benne, hogy a te alakodra is megtalálod nálunk a megfelelőt"...

theveryguest 2010.01.08. 13:58:18

A helyes válasz erre a megszólításra: "Akkó' aggyá' egy pár gumicsizmát! Ződet." esetleg "Szarom le!"

csőrike87 2010.01.08. 14:06:00

@kispista:
Nem tudom kit akarsz lehülyézni és szidni,és nem is érdekel.Édesapámnak ez volt álmai autója,és mivel megdolgozott érte,hát megvette.Ők már sokmindent elértek,családi házat,nyaralások,stb...
és javaslom,ne térjünk el ennyire az eredeti témától,ami ugye az eladók csapnivaló hozzáállásáról szólt.Úgy gondolom nem a te dolgod meghatározni,hogy mit kéne venniük az ő általuk megkeresett pénzből.

angantyr 2010.01.08. 14:25:06

@treya:
Ezt a homokzsákot ebben az összefüggésben nem vágom, de én másnap visszatértem volna eggyel, amely a homok mellett féltéglát is tartalmaz, és átrendeztem volna a hölgy hamvas orczáját.

énisénisénis 2010.01.08. 14:35:26

@shitgun: ez sajna így van. ha jutalékot kapna, fényesre nyalná a seggem.én is kereskedelemben dolgozom,és tényleg sok érdekes vevővel lehet találkozni,de akkor is mosolyogni és mosolyogni, amikora huszadik tejfölt veszi le, és nézi a súlyt a szavatosságot stb...
vagy most akkor én is küldjem el a kisnyugdíjast a búsba, azzal a szöveggel hogy "nálunk a zsemle 20ft-nál kezdődik" tehát tuti nem tudja kifizetni?

stab 2010.01.08. 14:56:39

javaslom a kedves mamának, hogy legközelebb kifele menet tépje le az ajtót.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.08. 15:22:21

na itt is meg volt az amerikazas hehe
a poszthoz, lehet minden amerikai huje, de itt ez ELKEPZELHETETLEN, vagyis igen mert bunko elado mindenhol van, de ilyenkor a vevo keri a fonokot es az elado ki leszen rugva, abban a 2 percben

FwM / Arlene 2010.01.08. 15:34:05

Egyszer gyanútlanul betértem egy sportboltba, és mit sem sejtően kérdeztem, merre találom a fürdőruhákat. A pult mögött rágózó ribancrendszámos csaj végigmért, majd lesajnálóan, éneklő hangon visszakérdezett: "Ebben a méééééretbeeeen? Ne is próbálkozz..." Tény, hogy nem egyezett a méretünk, nem vagyok egy nullás méret, de azért nem érzem magam egy genetikai tévedésnek, általában kapok magamra ruhákat. :) Beleférek az átlagos kategóriába. Hirtelen végigfutott az agyamon, hogy kérem a panaszkönyvet, de mit értem volna el vele? Ehelyett sarkon fordultam, és elárultam az igazságot, hogy a fürdőruha egyébként nem nekem lett volna, valószínűleg az illetőnek találtam is volna a boltban megfelelő méretűt, de ezek után nem tartottam igényt a kiszolgálásra. Akkor mondott még valamit, hogy megmutatja, vagy ilyesmi, de már nem nagyon hallottam. Szóval a lényeg az, hogy SOHA ne próbálj ítélkezni a pult mögül, mert meglepődhetsz. Mint ahogy már fentebb is említették, lehetnek nyugdíjasnál milliók, és az is lehet, hogy a vak ember festményt akar venni.

stab 2010.01.08. 16:20:19

@hagyma: tényleg nem kötekedés képpen kérdezem, de te nem vetted már a kalapodat egyszer ?

ajajajjjjjj 2010.01.08. 19:39:06

én megkérdeztem volna, hogy ha 25-nél kezdődnek a cipők, akkor hogyhogy csak ilyen ÓCSKA eladóra futja?

A Tyne folyó déli partja 2010.01.08. 20:24:55

@Kis Hableány: sőt, raktárból kihozattam volna...amúgy, ha még szakadtan is van az ember, honnan tudja, h. nem egy milliomos öltözött úgy úri kedvében aznap?

A Tyne folyó déli partja 2010.01.08. 20:27:12

@McKelek: szerencsére nekem jó tapasztalatom van, véradás után, hazafele sétálva elájultam az utcán. Az arra járók mentőt hívtak, bevittek, kivizsgáltak, úgyhogy minden jó volt.

festéktüsszentő hapcibenőke 2010.01.08. 21:13:06

na, ezek tényleg érdekes dolgok.
a Kristóf téri "sznob" ezüstboltban jártam így. az nem volt semmi...
kis szöszi a pultnál nem akart kiszolgálni, mert nem Prada-ban mentem, hanem "játszós ruhában".
szerencsére azóta Budán, a Mammutban is nyílt egy üzlet, amely forgalmazza az ominózus ékszermárkát, és kedvesek, nagyon segítőkészek az eladók.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.08. 21:21:25

A Nike boltokban is szinte 25 ezernel kezdodnek a cipok.

Csak ezt nem dorgolik a vevo orra ala.

Mylady 2010.01.08. 21:24:45

Velem a skála metróban volt "nagyon kedves" egy eladó (úgy 10 éve). Megtetszett egy kosztüm, gondoltam, felpróbálom. Csakhogy: kb 6féle méretjelzés volt rajta, mégpedig ugyanazzal a betümérettel, és tök egymás melletti számok. Szóval nem volt beazonosítható és egyértelmű. Én meg úgy gondoltam, nem fogok totózni. Mert ugye felpróbálhattam volna találomra/ránézésre egyet, aztán előbb-utóbb megleltem volna azt, ami az én méretem. Szóval megérdeklődtem egy arratébláboló eladótól, igen mély tisztelettel, hogy mégis melyik méretjelzés az érvényes nálunk? Erre végigmért és lenézően visszakérdezett: "most azt akarja mondani, hogy nem tudja a saját méretét? hát hogy akar így vásárolni?"
Mondtam neki, hogy köszönöm, most már sehogy. A saját méretemet még csak-csak, viszont a ruhán beazonosíthatatlan. Erre megtekintette, igazat adott, de akkor mondtam neki, hogy most már késő. És távoztam.

BorSodó 2010.01.08. 22:01:16

Pár hónapja a Savoya parkban vártam valakire, közben - zéró vásárlási szándékkal becsellengtem a photo hall melletti, szintén vmiféle digó-cipőboltba. Eladók tüsténkedtek, kivéve egyet, aki egy puffon meresztette - megjegyzem: gigászi méretű - pelcsáját. Na, egy szerencsétlen női vevő pont ehhez ment oda, hogy hozzon már neki megfelelő méretet egy cipőből. Erre a mi eladónk imigyen kiáltott fel: "B+, nem igaz, hogy mindegyik engem talál meg!" Tette ezt olyan hangosan, hogy a legtávolabbi sarkokból is mindenki odanézett. Én hangosan felröhögtem, szegény vevő hölgy teljesen paff lett, tán még most is ott áll. Valamivel később, mikor ottjártam újra, direkt arra mentem megnézni, megvan-e a korpulens eladó, de nem láttam.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.08. 22:08:28

@stab:
hat mar nem emlekszem, mondtam-e hogy soha de soha tobbet, mert ritkan szoktam sohazni, de teny akkor ugy gondoltam es jo sokaig nem voltam es most is sokkal kevesebbet vagyok mint anno
hat ez ilyen
tulkeppem magyar oldalakra csak az indexre jarok, meg belenezek nehany napilapba/ez pont eleg hogy nagyjabol tudjak mindent otthonrol
igazan normalis blog meg nem sok van
nekem nem jon be a subba, meg a BKV figyelo, meg mittudomen, marad ez,a malackaraj, a zugugyved, meg neha tota

de ha akarod kiszallok egy felevre megint:)

2010.01.08. 22:27:29

@regár:

gondolom azért nyalták ki a seggeteket mert a renault kocsik 1 rakás szarok, másképp nem lehet őket eladni. Csak tájékozatlanok vesznek ilyen autót

Megdobbent 2010.01.09. 06:01:27

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Es persze Hofi meg ugy ellopta toled, amilyen egy volt... :P

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.09. 11:47:01

@Megdobbent:
raadasul meg regebbrol szarmazik
Talan Kabos- vagy Gozon Gyula
de Hofi is elsutotte
/Galvolgyi hasznal pofatlanul sok Hofi poent/

Balint Gyuri bacsi 2010.01.09. 12:52:17

Ezt a poent Farkashazy is elsutotte. (mintha megtortent volna vele) Neki sem allt jol. O is ugy lopta.

Francia kocsit nem veszunk.

stab 2010.01.09. 15:29:16

@hagyma: egyezzünk ki mondjuk 4 hónapban:P

stab 2010.01.09. 15:46:07

pont azt csinálom amit nem szeretek, szétoffolok valamit :D

4 hónap felfüggesztve, az ítélet jogerős, fellebbezésnak helye nincs.

kérem álljanak fel!

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.01.09. 19:32:34

@Rékuc: "azért viselkedhet így egy eladó, mert az emberek egy része elfogadja, mentegeti, sőt támogatja az ilyen viselkedést. Ez a kommentekben is meg szokott jelenni. Ennyi :)"

Maximálisan egyetértek, hozzátéve, hogy Birkaországban ennél durvább dolgokat is eltűrnek, mert "ilyen a világ".
Visszavágni nem szabad, lealázni nem szabad - olvasom a kommentek között.. Hmmm. Azért dühöngeni szabad, ugye?

zeugma 2010.01.09. 22:11:56

Néhány éve egy kiránduláson két haverommal igen pórul jártunk: nem jött a busz, szakadt az eső, hideg volt, mi pedig hulla fáradtak, és csalódottak is, mert már esélyünk sem volt elérni a kinézett vonatot hazafelé. Kellett volna még vagy egy órát várni a semmi közepén, váró persze nem volt, csak egy tábla. Megláttunk egy irodai gépeket (leginkább nagy teljesítményű fénymásolókat és nyomtatókat) árusító üzletet, bementünk.
- Segíthetek? - kérdezte az eladó.
Haverom bátor volt:
- Köszönjük, igazság szerint nem akarunk vásárolni, csak nem jön az a hülye busz, és nagyon hideg van kint.
A eladó erre sajnálkozott egy sort, felvilágosított, hogy az a busz gyakran kimarad, és megkérdezte, hogy kérünk-e egy forró teát. Azt se tudtuk, mit szóljunk, már ment is hátra az irodába, és nemsokára visszatért egy tálcával, rajta három bögre forróvíz, kiskanál, kávéspohárban cukor, meg mindenféle teafilter (elég nyilvánvaló volt, hogy mindez eredetileg saját használatra van, a dolgozók szoktak teázni az irodában).
Megittuk a teát, megköszöntük, és elmentünk a következő busszal.

Másfél év múlva a társaságunk harmadik tagja ebbe a városba került, egy új kirendeltség megszervezésével bízták meg. Bement ebbe az üzletbe, és mondta, hogy minden irodai cuccot tőlük szeretne beszerezni (nem kis tétel volt). Amikor az eladó megkérdezte, hogy miért őket választotta, haverom csak annyit mondott: Jó a barackteájuk!

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.01.09. 22:36:01

@Sallina: Te 2 évig keresel esküvői ruhát? :)

Ficak 2010.01.10. 16:06:35

@zeugma: Mint egy amerikai romantikus film :-)

jozsineni 2010.01.10. 21:41:38

Nekem van egy saját (kicsi) üzletem. Ez egy cukrászda. Néhány nap én vagyok az eladó. Az alkalmazott eladó, pontosan tudja, hogy a "kedves" vevők befujják nekem, ha nem kedves, aranyos stb...
Így aztán, kedves aranyos...

boldii9 2010.01.11. 00:52:55

Ámerikában jártam egy nagyüzletben, vettem 1 azaz 1 pár akciós zoknit, természetesen valami polóban és rövidnadrágban, semmi extra.. Végigvonultam a kijárat fele, az öltönyosztályon egy talpig öltönyben levő ember szólított meg.

"Uram, esetleg egy szép öltönyt az új zoknijához?"

Esküszöm, ha haza tudtam volna hozni, vettem volna egyet.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.01.11. 10:02:39

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Viszont a megfelelő helyen és időben idézni - az már valami!

Egyébként nem éreztem magam jól utána - valahogy "ágyúval verébre" érzésem volt tőle.

Alikam 2010.01.11. 11:48:09

Ilyenen nem kell felháborodni. Aki oda bemegy, az ezután is be fog menni, aki meg nem, az eddig sem ment be.

Ilyen már valam is volt. Engem a Saxoo-ban támadtak le valami "az akciós cuccok ott meg ott vannak" dologgal. Leszartam, kifordultam.

Hát kit érdekel. Nem fogok egy 3 IQ-s eladóval becsületbeli vitát folytatni:)

nácivadász tűsarkúban 2010.01.11. 15:30:59

@treya: ez annyira durva, hogy még a homárhoz szokott gyomrom is kifordul tőle. egyszerűen hihetetlen

Sulopest 2010.01.11. 21:42:02

Sajnos a történet sem biztos, hogy szóról szóóra így történt. Továbbá egyre több cég alakmaz próbavásárlói tesztet ahol az egyik szempont az, hogy tájékoztatta-e a dolgozó az árakról? Ennyi...

NoOne 2010.01.11. 23:52:01

90-es évek elején külföldön dolgoztam egy kicsit. Itthon akkor kezdtem berendezni a lakást, éppen falat festettem, és a "száradási szünetben" elmentem polcot nézni a könyveimnek. Bementem egy régóta működő maszek lakásfelszerelési boltba, és bár nem voltam szakadt, erősen játszós ruhában voltam. Néztem mi van, osztottam-szoroztam, majd kérdeztem az egyik alkalmazottól, aki "kedvesen" jelezte, hogy amit kinéztem az nekem drága lesz... Vigyorogtam és mondtam, hogy csak összekaparjuk valahogy, de csak erősködött. Szerencsére a tulaj is ott volt, aki azt is észrevette, hogy kezd "tele lenni a cipőm" és "átvette az ügyet", mondta, hogy számoljunk együtt, aztán majd megbeszéljük, hogy hogyan tovább. Kiszámoltuk, 30e Ft, meg egy kicsi jött ki (akkor az átlagfizetés 7-9e Ft volt), én meg elővettem a zsebemből több mint 300e Ft-ot és elkezdtem kiguberálni az összeget. Tulaj nyíltan felnevetett (én is majdnem, de szemétség lett volna, így csak csöndben mosolyogtam), az alkalmazott meg sárgult-zöldült. Bár már ritkán vásárolok ott, a tulajjal azóta is jóban vagyunk, még vezetés közben is köszön, pedig lassan 20 éve a történetnek.

Jessy. 2011.05.26. 22:33:45

Sziasztok!

Mondjuk az lett volna a megfelelő reagálás édesanyádtól, hogy beleír a vásárlók könyvébe!
Akkor talán szerencsétlen tulaj,aki egyébként egy korrekt, kedves és intelligens ember, megtudja milyen kis ellenséget tart a boltjában és még fizet is neki!!!!!!!!
Nem a boltot kéne szidni, a tulaj hírnevét rontani,hanem a kis primitív eladót aki ilyet csinált.
A tulaj azt sem tudja,hogy mi történik és csodálkozik miért nem megy az üzlet.....
Legyetek ti is tudatosak! Nem visszaszólni,kötekedni,lealacsonyodni kell az ilyenhez,hanem tenni ellene!!
Nálunk 1x fordult elő,hogy szólt egy vevő,h nincs megelégedve az eladóval és én azonnal számon kértem,hogy mi volt. Természetesen az éremnek két oldala van, de erre a viselkedésre nincs mentség.
Nálunk van hogy totál lepukkantan, futás után jön be valaki és otthagy több százezret. Nem a külseje alapján kell valakit megítélni! Mi is a Rózsadombon vagyunk,és mégsem csak bundában tele ékszerrel érkező vevőkkel állunk szóba, hanem mindenkit ugyan úgy kiszolgálunk, legyen Celeb, törzsvevő, vagy új vásárló.
Az is hatalmas tévhit,hogy a rózsadombon csak drága cipők vannak.
Hozzánk azért járnak vissza a vevők 11 éve, mert udvarias a kiszolgálás, bármi problémájuk van orvosoljuk, ha meg gondolták magukat kicseréljük a cipőt (pofavágás nélkül, nem úgy ahogy a nagy boltokban) és mert rájöttek,hogy sokkal alacsonyabb árakon adjuk ugyanazt mint a plázákban, a márkaboltokban,ahol elvileg a legolcsóbban kéne hogy adják, de van hogy 5-10ezer forint különbség van a javunkra.Persze lehet venni nálunk olcsóbban is deichmannban,meg a kínain,de a nevem márkáknál (Tamaris, Högl, Gabor, Ara, Josef seibel, Marc, Bugatti, Lloyd) ajánlom magunkat.
És tuti nem lesz ilyen problémája anyukádnak!!!
www.blueshoes.hu
Szép napot!
süti beállítások módosítása