Ismerjék meg az embert, aki - levelezgetésben kimerülő - harcot indított a híres hamburgeres ellen, mert az megerőszakolja a magyar ábécét. Mártont sérti, hogy a McDonald's CBH-nak nevezi a csirke-bacon-hagyma-szendvicset, pedig a csirke szó cs-vel kezdődik. Engem aztán nem zavarnak az angol kifejezések, de azt egy éppen olvasni tanuló elsős apjaként megerősíthetem, hogy a klasszikus cégtáblaolvasgatás tényleg nehéz sporttá vált, mert a szövegek kétharmada angolul van, amibe minduntalan beletörik Homár Borisz nyelve.
Sokat dolgozom egy multival, ahol az emberek teljesen elfelejtettek magyarul, állandóan meetingelnek, policy-jeik vannak, és customereket service-elnek. Közben az iskolában a gyermekeim tanulnak írni, olvasni, de akármerre járunk, szegények hiába betűznek ki valamit, ki kell ábrándítsam őket, hogy ezt ne olvasd, nem magyarul van.
Ezen körülmények mellett különösen sértő, hogy a McDonald’s ismét előállt a CBH szendviccsel, aminek neve a Big Mac-kel ellentétben magyarul lenne – CSirke Bacon Hagyma – de a rövidítésénél anyanyelvünk ábécéjét figyelmen hagyva a kétjegyű CS betűt, egy C betűvel rövidítik. A CS a magyar ábécé 5. betűje, rövidítésben használva nem hinném, hogy bármennyire is eltántorítaná a gyorsétterem vevőit, lásd pl. CSÉB biztosítással sincs semmi baj, közismert fogalom.
Természetesen panaszom nem tárnám a nagy nyilvánosság elé, ha korábban a McDonald’s törődött volna észrevételemmel. Amikor majdnem 1 éve ugyanazt jeleztem nekik, csak annyit válaszoltak „Levelét a Marketing osztálynak fogom továbbítani. Reméljük, hogy bizalmával a jövőben is megtiszteli éttermeinket!”
Így 2010-ben szegény CS betűt már nem csak a számítástechnika átka sújtja, hanem a menőnek tűnni akaró McDonald’s is igyekszik kiirtani a magyar ábécéből.
Üdv.
M. Márton
fiatka 2010.01.18. 12:02:05
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.01.18. 12:02:37
Még inkább CsSzH - Csirke-Szalonna-Hagyma.
akikaztmondjákni 2010.01.18. 12:04:08
Fénnyel teli esernyő 2010.01.18. 12:04:10
Kixx 2010.01.18. 12:04:24
mqqq 2010.01.18. 12:04:40
fiatka 2010.01.18. 12:04:47
na ezt is megélhettem:-)
Amúgy meg (szerintem) látogasson el inkább az Aldiba....
Fénnyel teli esernyő 2010.01.18. 12:05:07
kulcsarb 2010.01.18. 12:06:23
2. a gyerekedet viszont érdemes úgy nevelni, hogy ha véletlenül egy angol szót betűz ki, akkor kérdezze meg mit jelent, nem fog neki ártani az angol tudás, sőt büszke lesz rá.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.18. 12:13:39
Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.01.18. 12:14:07
@kulcsarb: a gyereket meg úgy kell nevelni,hogy ne egyen mekiben
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.18. 12:18:08
Eric_Cartman 2010.01.18. 12:20:40
uni1002 2010.01.18. 12:22:48
KolomparVinetu 2010.01.18. 12:24:54
AlexWolf 2010.01.18. 12:27:17
Na_mi_van?Semmi? 2010.01.18. 12:29:48
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.18. 12:31:05
Peetee 2010.01.18. 12:32:03
A gyerekedet akkor ne vidd a Reanult-oddal iskolába, mert nem tudod kiolvastatni vele a nevét, és ne is írj e-mailt, mert annak a neve sem magyar.
Küldjél levelet a királyi postáal és járj gyalog...maradi
Laceeka82 2010.01.18. 12:35:18
reccs 2010.01.18. 12:38:55
The Fireman 2010.01.18. 12:39:13
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.01.18. 12:40:59
Közismert MAGYAR fogalom... a Meki a büdös életben nem fogja ezt megérteni.
De egyáltalán, ennyire béna elnevezést, hogy CBH menü, el sem tudok képzelni - eggyel több ok, amiért nem megyek Meikbe!
Amúgy is egyből a Ford CVH motor jut eszembe róla, annak legalább értelme van (mármint a rövidítésnek).
Meklén és Tamara 2010.01.18. 12:42:21
juhaszvik 2010.01.18. 12:44:36
kis koromban az ájtiti-t kellett sokáig dekódolnom... :)
értem én a problémát, a c karakter nem lehet a cs betű rövidítése, de akkor kedves posztoló kötözködj a keresztrejtvényekkel is, meg a billentyűzetekkel is.
Bummer 2010.01.18. 12:45:29
mbazs 2010.01.18. 12:48:35
Ezt jelzi az is, hogy mikor angolul beszélünk/írunk, MEGFORDÍTJUK MAGYAR NEVÜNKET, mégpedig keresztnév-vezetéknév alakra.
Egy angol mikor a bús picsában fogja megfordítani a nevét, ha Mo-ra jön?
Soha.
Seggnyalásból ötös!
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.01.18. 12:48:44
2010.01.18. 12:49:19
Páneurópai Harci Kos 2010.01.18. 12:49:50
dolgozzá vazzeg.
azt a hét meg a nyócát nekije.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.01.18. 12:50:06
2010.01.18. 12:50:40
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.18. 12:51:59
Mashol egy egesz orszag a romokban hever egy foldrenges miatt.
Itt meg valaki azon rugozik, hogy miert CBH a CSBH.
feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2010.01.18. 12:55:16
CSÉB = Csákány és Balta, népszerű szovjet rajzfilm volt, amit Hübele Balázs, Emmy-díjas fafaragónk készített, halála után.
salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.18. 12:57:33
ugye az nem zavar, hogy a c az a chicken és abacon az angol szó és csirkét valamint szalonnát jelent? :D
a hagyma viszont gáz, mert az onion... lehet, csak lekaparódott az o jobb oldala... minden reklámon.
Lee&a 2010.01.18. 12:57:59
Mi kell még? :o)
Legalább hasonló a rövidítés...ez is valami. :o)
min 2010.01.18. 12:58:10
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.18. 12:58:21
NO CSIPP!
Ne egedjetek a galád csdippelőknek!!!
OmegA404 (törölt) 2010.01.18. 13:00:20
Mert hát neked az a legnagyobb bajod mi van Haitin?
Nekem meg kellet nézni térképen hol a faszba van?
tíz szálat egy huszasé' (törölt) 2010.01.18. 13:00:29
AlexWolf 2010.01.18. 13:01:19
joszip 2010.01.18. 13:02:26
Mindenki buzi.
vrc4683 2010.01.18. 13:05:35
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.01.18. 13:06:09
nagyobb baj, hogy már túl vagy a szaporodáson...
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.01.18. 13:07:24
epa.oszk.hu/00000/00022/00040/00979.htm
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.18. 13:07:40
Az biza.
Sőőőőőőt!
Hasztamannyana!
Csorfab 2010.01.18. 13:07:40
mi van? Miért sújtja a CS betűt a számtek. átka? Nem találod a billentyűzeten a "CS" billentyűt?
Starlark 2010.01.18. 13:07:47
le a billentyűzet gyártókkal is!
Brukk 2010.01.18. 13:10:21
Michael Collins 2010.01.18. 13:10:38
MeeCee 2010.01.18. 13:11:15
ÁkiBáki (törölt) 2010.01.18. 13:12:15
Mi az, mi az?
Leírom neked: Csikánó Ébredj B@szki.
salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.18. 13:12:42
Leadfoot 2010.01.18. 13:12:53
WhatTheFuck (törölt) 2010.01.18. 13:12:58
Rohadt zsidoktol mi a f@szt varunk, azt kellene mint izlandon, kibaszni a mekit a gecibe innen.
midnight coder 2010.01.18. 13:14:14
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.01.18. 13:14:15
amíg nincs VonaGrill v. MorvaiMenza, ők is megteszik.
(már annak, aki szereti...)
min 2010.01.18. 13:15:23
ballalajka88 2010.01.18. 13:16:05
mbazs 2010.01.18. 13:18:13
lavór 2010.01.18. 13:18:52
Egyébként simán császárszalonna.
Egyébként egyetértenék, nem meetingelnek, hanem tárgyalnak, és így tovább. :)
zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.01.18. 13:19:50
Szerintem Magyarországon pont százmillió nagyobb gond van ennél.
Kalmár 2010.01.18. 13:20:58
Ja, a mekiben...
Nekem nem tűnt fel, de mennem kell forecast meetingem lesz, a center hall-ban. Előtte a loggián brain stormingolunk a sales rap-el.
Ráadásul még ki kell logisztikáznom egy zsák krumplit a veremből is......
zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.01.18. 13:21:20
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.18. 13:21:40
tibszi 2010.01.18. 13:22:19
Elektronikus cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2010.01.18. 13:23:04
Ez mennyire ismerős :)
chdstr · http://mozigekko.blog.hu/ 2010.01.18. 13:23:19
okostojgli (törölt) 2010.01.18. 13:23:34
Hát, bakker, elég gyalázatos a munkátok eredménye!
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.18. 13:24:30
Feladtam.
Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2010.01.18. 13:28:25
Kristl 2010.01.18. 13:31:09
~
"Emlékezzetek Dzsízisz! Amikor volking a Jeruzsálem felé vezető ród, akkor az egyik tanítvány kveszcsön, hogy májlord, bemész-e dzsúsz sziti?
Dzsízisz szpík: Simán!
És bement, mert volt neki féit! Mert Dzsízisz kiiirály!"
:]
<3
Elektronikus cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2010.01.18. 13:31:17
Fontos!!!!!!!
jpmjpm 2010.01.18. 13:31:18
szepi79 2010.01.18. 13:32:07
juhaszvik 2010.01.18. 13:32:32
ha megtudok enni együltömben 6 sajtburgert, akkor sikeres vagyok? a testtömegindexem a béka segge környékén, szóval rám fér, de gondoltam rákérdezek a sikerességi tényezőre is.
pfekete101 2010.01.18. 13:32:47
Akkor valojaban nincs is igazi magyar billentyuzet, mert kene ra CS, DZ, DZS, GY, LY, NY, SZ, TY es ZS is.
zümmmi 2010.01.18. 13:33:43
Az viszont ismét elkeserít, hogy itt is csak azt látom a hozzászólásokból, hogy leszólják azt, aki nem minimum 200ezeres témával foglalkozik.
Ugyanúgy, ahogy a 2490-es PPO-nál meg máskor is.
Szerintem ezek elvek, amiknek kiharcolása/elvárása a mindennapjainkat tenné jobbá, ami nem mérhető sem pénzben, sem időben.
Egyszerűen normálisabb lenne tőle az ország meg az életünk.
lánczi sixx... izé... suxx 2010.01.18. 13:35:40
Ez legyen a legnagyobb problémád az életben!
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.18. 13:37:17
@Ingyen Online Stratégia játék magyarul:
Tényleg.
Ez eszembe se jutott!
Egyéves Önkéntes 2010.01.18. 13:37:48
ziffy 2010.01.18. 13:38:06
Elektronikus cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2010.01.18. 13:38:46
CBH szendvics McMenü Tm (jézusom ez meg?)
Csirkehús, Bacon, Hagyma
Egyéves Önkéntes 2010.01.18. 13:38:50
egy gonddal megint kevesebb.
juhaszvik 2010.01.18. 13:43:18
és helyesbíteném a helyesírásom: "megtudok enni" az valójában "meg tudok enni"
Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.01.18. 13:44:32
Girhes Joe 2010.01.18. 13:44:34
labi 2010.01.18. 13:44:58
A "C-CS" be kötsz bele úgy magyarilag, de a "békön" nem zavar? :)
raves · http://mindennapramese.blog.hu 2010.01.18. 13:45:27
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.18. 13:45:34
kajakra 2010.01.18. 13:45:53
ave 2010.01.18. 13:46:27
Egyéves Önkéntes 2010.01.18. 13:46:54
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.18. 13:47:09
az embíéjcs amúgy finom
homer7 2010.01.18. 13:47:38
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.18. 13:48:05
Marcuska 2010.01.18. 13:48:43
Nem hiszem, hogy a mekit ennyire érdekelné a magyar ABC, szerintem pont leszarja. Nekem jobban tetszik a CéBéHá, mint a CSéBéHá. Emlékeztet a CsBCs-re (csecsbimbó-csavarás). Ez legyen a mai világban a legkisebb gondunk, hogy a meki CBH-t árul, nem CSBH-t...
Egyéves Önkéntes 2010.01.18. 13:48:45
juhaszvik 2010.01.18. 13:49:07
és valaki szakértő segíthetne: nem boldogulok a betűzéssel. az "egy" szó két betűből áll, az "e"-ből és a "gy"-ből. a "gy" betű két karakterből áll, a "g"-ből és az "y"-ból. kérdésem, hogy a "meggy" szó milyen betűkből áll?
az "m" és az "e" az megvan, de ez a "ggy" ez mi? milyen betű? "g" és "gy"? tehát a meggyet úgy kell betűzni, hogy "m", "e", "g" és "gy"?
Egyéves Önkéntes 2010.01.18. 13:50:02
Girhes Joe 2010.01.18. 13:50:41
Már akinél :) de amúgy ha már lecs.sztem a magyar nyelvészeket, akkor juteszembe, a lengyelek meg minden idegen eredetű szót megpróbálnak fonetizálni (pedig nem is cirill az ábécéjük), így lesz ott a sex-ből seks, igaz mi is belerondítottunk az sz betűnkkel, anélkül a szerelem előtt lenne a szótárban, és örülhetnél, hogy egybevág a sorrend az értékrendeddel. :D
Elektronikus cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2010.01.18. 13:52:08
labi 2010.01.18. 13:52:21
Csirkés Császárszalonnás Szendvics (bár a szendvics se túl magyar)... hm...
Akkor legyen KFZSKCSCSÉSZ, azaz két fél zsömle között csirke és császárszalonna
Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2010.01.18. 13:52:23
Girhes Joe 2010.01.18. 13:52:27
A töketlen nyelvészek szerint egy em, egy e, meg egy hosszú gyé. Persze én úgy betűzném, hogy em, e, gé, gé, ipszilon, úgy sokkal több értelme van a gyakorlatban.
SzőröstalpúJeti 2010.01.18. 13:52:42
Egyéves Önkéntes 2010.01.18. 13:53:11
viragszem 2010.01.18. 13:53:37
labi 2010.01.18. 13:53:46
Temészetesen helyesen KFZSKCSÉCSSZ
BúvárKund 2010.01.18. 13:55:05
'96-van volt egy műsor MC - Magyarok Cselekedetei.
Ott is volt egy autodidakta nyelvvédő, aki kifogásolta, akkor miért nem MCs.
Azért te gyökér, mert MC=1100, ami a honfoglalás évfordulója, bazdmeg. Ha jól emlékszem a műsorvezető finomabban fogalmazott.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.18. 13:55:13
DjZoNe · http://djz.hu/blog/ 2010.01.18. 13:55:23
Girhes Joe 2010.01.18. 13:55:29
Hehe, akkor nem is mondtam újat, tudnak azért az ő nyelvészeik is alkotni :) demokracja, Nowy Jork (de azért Czikago nincs Chicago helyett), és társai :)
Alphaws · http://www.naszvadi.hu 2010.01.18. 13:59:31
juhaszvik 2010.01.18. 13:59:39
"én úgy betűzném, hogy em, e, gé, gé, ipszilon"
de ez a különbség a betű és a karakter között, nem "g" és "y", hanem "gy". de ez persze csupán nyelvtani értetlenkedés, hiszen abban igazad van, hogy a gyakorlat szempontjából (pl. billentyűzet) ez nem nagyon működik.
Szarazinda 2010.01.18. 14:00:18
Der Beste 2010.01.18. 14:00:47
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.18. 14:01:53
'Reanult-oddal'
ennek fuss neki még egyszer szerintem :D
Deviáns szinglibolsilibsibibsi 2010.01.18. 14:02:36
Akarom mondani: irigylem a problémáit a levélírónak.
Kyle Broflovski (törölt) 2010.01.18. 14:02:44
mert az olyan helyes nyelvtanilag
Xmas 2010.01.18. 14:04:09
Ha már nyelvészetileg kötünk bele valakibe, akkor lehetőleg mi magunk ne hibázzunk már ekkorát...
Deviáns szinglibolsilibsibibsi 2010.01.18. 14:04:55
konyec75 2010.01.18. 14:05:21
critical ass 2010.01.18. 14:07:09
Kici 2010.01.18. 14:07:58
Merénylő 2010.01.18. 14:08:10
cynicalbitch 2010.01.18. 14:09:29
én egyszer (véletlenül) nem fordítottam meg, azóta kapok leveleket, hogy aszongya: Dear Mr. Zsolt. vagy Szolt. :-O
Merénylő 2010.01.18. 14:09:29
Fashionistas 2010.01.18. 14:10:47
Tesveer 2010.01.18. 14:10:47
Az önérzeteskedést se kell túlzásba vinni, röhej az az "ezt ne olvasd, nem magyarul van" hozzáállás.
A "cs"-ben viszont igaza van a posztolónak, nagy idióta aki kettévágta.
autosdolgok · http://autos.dolgok.com 2010.01.18. 14:12:07
Egyéves Önkéntes 2010.01.18. 14:13:53
Jólfelhúztammagam 2010.01.18. 14:14:07
Deviáns szinglibolsilibsibibsi 2010.01.18. 14:16:38
renugard 2010.01.18. 14:17:17
Amúgy a helyes neve ez lenne:
CSSZH(Csirke-Szalonna-Hagyma)
norbikimi0217 2010.01.18. 14:17:19
Amúgy a mekis témához annyit, hogy felesleges itt magát a McDonald's-ot szidni, hogy semmibe veszi a magyar nyelvet. Ezt a CBH dolgot ugyanolyan magyar embereket találták ki mint mi. Egyébként meg van nagyobb gondom is mint h azzal foglalkozzak h a meki milyen nevet ad a szendvicseinek. Ha nem tetszik akkor ne vedd meg. ennyi
Ponika 2010.01.18. 14:19:37
Miert uldozitek azt a nyelvet, ami nelkul a magyar hataron tul az elso nap magatok ala szartok, ha nincs a budira kiirva, hogy BUDI.Szanalmas.Fejlodni kell, haladni a korral, es elfogadni, ha egy nalad nagyobbhoz igazodni kell!
Egyéves Önkéntes 2010.01.18. 14:20:51
Kopi Luwak (törölt) 2010.01.18. 14:21:35
mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.01.18. 14:22:24
Girhes Joe 2010.01.18. 14:22:27
Egyik kollégám a brüsszeli repülőtéren megrökönyödve hallotta a checkin-nél (akarommondani: az utasfelvételnél), hogy ugye vegetáriánus kaját kért jegyvásárláskor. Tiltakozása után kiderült, hogy a pultos kislány (nem tudom, szőke volt-e) belenézett az útlevélbe, bepötyögte hogy István, aztán amit elsőnek kidobott a gép Istvánt, annak a helyét ki is adta a kollégámnak. Szerencsétlen nem tudta, hogy ez itt az egyik leggyakoribb férfi keresztnév, azt hitte, olyan ritka vezetéknév, hogy nem kell két egyformára számítani egy gépen... Egyébként magyar-nemmagyar viszonylatban rohadtul zavaró mint az angol First name - Last name, mind a német Vorname - Name megnevezés. Jobb hegyeken Family name-et és Given name-et írnak éppen az ilyenek elkerülése érdekében.
Egyéves Önkéntes 2010.01.18. 14:23:05
pazola 2010.01.18. 14:24:46
A gyerek ennivalot egyen, ne markat.
Ponika 2010.01.18. 14:25:36
szkofild 2010.01.18. 14:25:57
Egyéves Önkéntes 2010.01.18. 14:26:20
de egy check-in pultos hölgyről feltételezem, hogy látott már olyat közelről. mármint útlevelet, mert a kecskepásztorok ritkán repülnek.
Wendriner Tódor Emánuel 2010.01.18. 14:26:55
Egyéves Önkéntes 2010.01.18. 14:31:09
ennyi az egész, nem kell rögtön összeesküvésre gyanakodni.
salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.18. 14:31:09
ha már ennyire meg akarja különböztetni, akkor mondja hogy bacon, vagy magyarul császárszalonna.
Girhes Joe 2010.01.18. 14:31:24
Szerintem (előbbi írásommal ellentétben) az lehetett, hogy nem útlevéllel utazott a kolléga (abban szabványos formátumban és angol megnevezésekkel vannak az adatok), hanem magyar személyivel, és a hölgyikét megkavarta a sorrend, persze ettől függetlenül menthetetlen, hogy nem gondolt esetleges névismétlődésre.
szkofild 2010.01.18. 14:31:25
irigyellek csak ennyi problémád van !!!!
Biztos kibaszott okos lehecc,fasz kalap,,,
DaM 2010.01.18. 14:31:48
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.18. 14:32:13
:-DDDDDDDD
Egyéves Önkéntes 2010.01.18. 14:32:48
bazs1 2010.01.18. 14:33:44
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.18. 14:33:46
ed_09 2010.01.18. 14:34:11
Tulajdonképpen a bacon=szalonnával, csak már ezt is elfeljtettük:)
De Szavazok egyet a CSBH mellett!
Egyéves Önkéntes 2010.01.18. 14:34:14
Advocatus_Diaboli 2010.01.18. 14:34:28
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.18. 14:34:48
Egyéves Önkéntes 2010.01.18. 14:35:26
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.18. 14:36:04
SZDSZPistike 2010.01.18. 14:40:27
"Kacsa. Mondja utánam: Ká, a, cé, ess, a"
Abban sem ismerik a CS betűt...
Egyéves Önkéntes 2010.01.18. 14:42:58
joerg 2010.01.18. 14:43:16
MoOrgaN 2010.01.18. 14:43:21
fazzoletti 2010.01.18. 14:43:29
Te is fiatal lehetsz...
CSÉB = Csoportos Élet- és Balesetbiztosítás
Szívesen.
AlexWolf 2010.01.18. 14:45:39
salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.18. 14:46:50
baggins21 2010.01.18. 14:47:00
Egyéves Önkéntes 2010.01.18. 14:47:16
mert kevesen tudják, de Hamburg (és a szomszédeos Cheeseburg) is ősi szlovák város volt.
Svenmester 2010.01.18. 14:47:24
baggins21 2010.01.18. 14:48:09
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.18. 14:49:27
Semmi rövidítés, cicomázás.
Wendriner Tódor Emánuel 2010.01.18. 14:50:50
Nick@Day 2010.01.18. 14:51:40
- a számítógépek klaviatúráján
- a mobiltelefonok, PDA-k, PNA-k billentyűzetén
- az iPhone-on
Felhívnám arra is a figyelmet, hogy nincs dz sem dzs betű sem, oly sok más mellett.
SKANDALLUM !
gogyimogyi 2010.01.18. 14:53:42
Fanyuvo 2010.01.18. 14:54:36
Wendriner Tódor Emánuel 2010.01.18. 14:56:54
KenSentMe 2010.01.18. 14:58:15
hammer 2010.01.18. 14:59:43
Az a megdöbbentő, hogy itt néhányan pökhendiskednek, hogy a világon máshol nincs ilyen betű, akkor nálunk meg minek a "cs". Gondolom ezek olyan félművelt huszonéves világpolgárok, akik multiknál dolgoznak. A német umlaut, "sárfeszesz", betűk, vagy a norvég "áthúzott" o, és a sok-sok kalapos betű létjogosultságát nem kérdőjelezik meg azon polgárok akiknek az anyanyelvükhöz az hozzátartozik. Talán mert nem akkora műveletlen bunkó tuskók, mint akik itthon elfelejtették a saját ábc-jük betűit. Van még "dzs" meg "ty", meg "ny" is. Kedves anglomán majmok, a kedvetekért szüntessük meg azokat is?
Itt valamelyik kis puhagerincű azt írta, hogy azért kell mindent angolul kiírni ITTHON, mert igazodni kell a "nagyokhoz". Gondolom az olyen húsz évvel ezelőtt meg cirilbetűkkel írt volna ki legszívesebben mindent. Hát nem. Nem kell igazodnunk. Menj már ki Párizsba vagy Spanyolországba és számolgasd már hány angol nyelvű feliratot látsz.
gogyimogyi 2010.01.18. 15:00:14
kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.18. 15:00:26
Azon a részen mosolyogtam jókat mikor a kiskölyök próbált volna olvasni.. mégha szomorú is. Nade mire felnőnek úgysem lesz szükségük a magyarra, kivéve ha a Jobbik nyer. Ebben az esetben nem tud majd multihoz menni dolgozni :)
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.18. 15:00:33
Egyéves Önkéntes 2010.01.18. 15:01:04
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.01.18. 15:01:30
A Vagina monológok plakátját szerencsére még nem fedezte fel...
serpentin (törölt) · http://www.bridzs.hu/ 2010.01.18. 15:01:57
de most komolyan
Karácsony Benő 2010.01.18. 15:02:31
Szavazatot kérek:
www.indabamusic.com/submissions/show/11995
(a kék nyíl alatti mezőre kell kattintani,aztán előjön egy ablak,ahová
az e-mail címet kell beírni,oda érkezik egy hosszú,megerősítést kérő
link,no arra is egy katt és kész!)
KÖSZI ÉS BOCS!
Wendriner Tódor Emánuel 2010.01.18. 15:02:47
fagzal 2010.01.18. 15:02:57
Egyéves Önkéntes 2010.01.18. 15:03:30
milu 2010.01.18. 15:05:51
Szóval ezzel nincs gond!:-)
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.01.18. 15:06:35
Netuddki. 2010.01.18. 15:07:25
KenSentMe 2010.01.18. 15:08:08
Egyéves Önkéntes 2010.01.18. 15:09:05
Netuddki. 2010.01.18. 15:10:43
Lefordítsam neked?
Hülye vásárló, mész te a 3.1415csába a hülyeségeiddel. Ezt a levelet egyenest a kukába továbbítottuk.
Azér zabálni gyere csak hozzánk!
De ha még sem jössz akkor is lesz elég hülye aki bejön embertápot zabálni.
AlexWolf 2010.01.18. 15:11:41
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.01.18. 15:12:02
Menj el Verőcén a Hétvezérbe, és akkor megláthatod milyen az, ha az étlapra rovásírással írják azt, hogy pizzéria (nem vicc, komoly).
elwood 2010.01.18. 15:12:38
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.01.18. 15:13:34
AlexWolf 2010.01.18. 15:13:44
elwood 2010.01.18. 15:13:52
Wendriner Tódor Emánuel 2010.01.18. 15:14:29
Görbe Ádám · http://gpontadam.tumblr.com 2010.01.18. 15:15:52
KenSentMe 2010.01.18. 15:18:12
pingwin · http://pingwin.blog.hu 2010.01.18. 15:18:39
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.18. 15:18:49
AlexWolf 2010.01.18. 15:19:44
grammarnácivadász 2010.01.18. 15:20:24
Pedig erre aránylag egyszerű a válasz.
A "meggy" szó a következő betűkből áll:
"m", "e", "gy", "gy"
(ld. pl. "matt" szó: "m", "a", "t", "t")
Csak a helyesírásban vmikor/vhol/vmiért lett egy olyan szabály, hogy az ilyen kétjegyű betűket duplázódás esetén összevonva írjuk (kivétel az összetett szavak határainál).
Hogy ez most lebetűzésnél hülyén jön ki... hát ez van.
A nyelvtani szabálok nem (csak) logika, hanem közmegegyezés kérdése.
Egyéves Önkéntes 2010.01.18. 15:20:49
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.18. 15:23:21
Kár érte.
Pedig volt benne szinergia.
Apszolváltam is.
AlexWolf 2010.01.18. 15:24:05
szbszig 2010.01.18. 15:25:20
KenSentMe 2010.01.18. 15:25:58
AlexWolf 2010.01.18. 15:26:39
rwn · http://rwn.hu 2010.01.18. 15:27:23
Sose értettem ezt hogy miért van bacon szalonna pl.
verbatim23 2010.01.18. 15:29:00
AlexWolf 2010.01.18. 15:29:28
Lord_M_ 2010.01.18. 15:29:46
Aztá elolvastam azt a hozzászólást, hogy megpróbálták magyarul és még mindig jobb mintha CBO lenne a neve... és akkor ennek adtam igazat...
aztán elolvastam, hogy tulajdonképpen az angol olyan nyelv ami megkerülhetetlen, és gyakorlatilag igaza van.
megint másik hozzászólás, amiben kifejti a hozzászóló, hogy magyarok vagyunk és nem kellene a teljes szókészletet megborítani a mindenféle angol szavakkal, (míting, diszizsön, poliszi, szábdzsekt, dzsob)... és igazából tökéletesen egyetértek ezzel is.
megint másik, hogy nem mindenhol teszik ezt meg, pl spanyoloknál...
de aztán találtam egy ilyet
http://1.bp.blogspot.com/_bv2hH9YPKyM/RykatZHQdII/AAAAAAAAAPw/pMmej-YkY3E/s400/McDonald's%2BRussia%2B266.jpg
Szóval nem tudom kinek van igaza a témában, de egy dolog tény... akármilyen nevetségesen is hangzik, mégiscsak az van, hogy lassan akármilyen témában is egymás torkának ugranak itt az emberek,
felteszem a levél írójának is van komolyabb problémája mint a CBH CsBH... de nem árt azért odafigyelni, mert előbb utóbb a "gávermentbe" kell majd itthon góingolni a drájvin'lájszensz renyuválás miatt... mer amúgy majd nem lehet elmenni mekdrájvba vagy a börgeres drájvszrú -ba egy nyamvadt csízbörgerér...
if i'm not mistaken...
szóval még mindig nem tudom kinek van igaza...
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.01.18. 15:29:49
@AlexWolf: A hosszú káromkodáshoz:
fedor.blog.hu/2010/01/18/maganugy_5
Nanemá 2010.01.18. 15:32:26
Teljesen egyet értek ezzel a véleményeddel. Persze, amikor én ezt korábban itt a homáron kifejtettem,csaknem megköveztek érte.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.01.18. 15:35:42
Egyébként annyira nem vagyok fiatal, 10 évet éltem abban a rendszerben.
...meg hármat voltam halott.
grammarnácivadász 2010.01.18. 15:37:18
No offense :), de a bacon az egyik legfaszább öngól, amit félművelt nyelvőrködők tudnak rúgni.
(Félreértések elkerülése végett: én is félművelt vagyok, de...)
www.gyakorikerdesek.hu/etelek-italok__sutes-fozes__72761-mi-az-a-bacon-szalonna
Legalsó komment.
A lényeg, hogy nem "szalonna szalonna", hanem "bakonyi szalonna".
is 2010.01.18. 15:45:01
Valaki más 2010.01.18. 15:48:11
Nervus 2010.01.18. 15:55:13
AlulírottFentemlített 2010.01.18. 16:00:40
mmonitor 2010.01.18. 16:01:09
civistroll 2010.01.18. 16:05:35
Csimpimon verjed!
Csimpimon a qrvaa...
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.01.18. 16:06:28
ravens01 2010.01.18. 16:07:32
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.18. 16:07:58
hat mi?
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.01.18. 16:10:41
indapasssucks 2010.01.18. 16:11:59
Ki
nem
szarja
le?
hagymás szalonnás szendvics amúgy sem kapható a mekdónácban, mert az
1, nem úgy néz ki
2, röfiből van :)
Majmász Gedeon 2010.01.18. 16:13:01
Tudtátok, hogy az emblémájuk egy 13-as akar lenni?
www.theforbiddenknowledge.com/hardtruth/13_33_freemason_sig.htm
Nick@Day 2010.01.18. 16:13:20
<<A logopédus menü rendel>>
"Nem kértem körettel, CSAK CsSzH péksüteményt kérek"
<<Akkor mondom lassan, hogy Borisz is megértse: Csirke-Szalonna-Hagyma ohne beilage, MFG>>
életszerű
Mr Anderson 2010.01.18. 16:14:54
A bacon szalonna olyan mint a mountainbike bicikli és az internet hálózat.
Mi magyarok szeretünk mindent kétszer mondani kétszer mondani.
wahed ithnen 2010.01.18. 16:15:54
Ugynúgy randa kimondani, hogy CsBH-t kérek, mint azt, hogy CBH-z kérek. Nem mindegy ? Ha kódnyelven beszélnél,akkor mondhatád helyette, hogy C5OHMZ/X-et kérsz. Akkor is érteni fogjátok mindketten, hogy miről van szó.
Fandorin 2010.01.18. 16:17:03
A meki nemcsak a magyar nyelvet erőszakolja meg de a szlovákot is. Hol vannak ilyenkor a nyelvtörvényt megalkotók !?
Djakujem pekne.
www.mcdonalds.sk/file/sk/produkty/MCD-Cennik.pdf
HgGina 2010.01.18. 16:17:20
CsAH, mert az a bacon nem jóféle magyar szalonna, hanem angolszalonna.
Lehet tovább CsAH-olni a mekdonácba'.
civistroll 2010.01.18. 16:17:22
videa.hu/videok/film-animacio/south-park-csimpifon-Fl8uJLT2dHcST5Gk
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.18. 16:23:43
ne nyelveszkedjetek, egyetek
HgGina 2010.01.18. 16:27:12
lil.miss.sunshine 2010.01.18. 16:27:45
oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2010.01.18. 16:28:36
a Csirke az nem cirke, egyértelmű, ha a Maci itt akar maradni, ilyen apróságokban alkalmazkodnia kell...
oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2010.01.18. 16:30:49
és mennyire jól hangzik az, hogy CSAH!
Little Sunshine, neked ott a helyed a Maciban, hogy felnyissad a szemüket!
SzocsO 2010.01.18. 16:32:22
elwood 2010.01.18. 16:33:16
anago 2010.01.18. 16:35:32
veszbejarat.org
RedMax 2010.01.18. 16:39:43
Der Beste 2010.01.18. 16:59:32
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.01.18. 17:03:28
ikri 2010.01.18. 17:06:36
Szóval, kérek is egy CséeSzHá szendvicset rögtön :)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.18. 17:09:23
hat az szerintem ugy normalis, hogy ugy hasznalod, ahogy az adott orszagban a rend, ha ott elsz
en is megforditottam, mert rengeteg felreertesre adott volna okot, deeeeeeee
pl., az alairasomat nem valtoztattam meg, ott elol van a vezeteknevem, mert ott minek
egyebS-t fontosabb papirokon elol van itt is a "vezeteknev" persz hangsulyozottan kiirva "last name
first name
utleveleknel meg ugy remlik nemzetkozileg
surname
given name jarja
itt mindenfele szalonna = bacon
annyiszor leirtatok, hogy hagyma, mindig aszittem hozzam beszeltek
ha nagy ritkan betevedek mekibe csak annyit mondok
nambor 5
Pecccer 2010.01.18. 17:19:28
Michael Collins 2010.01.18. 17:21:03
silent76 2010.01.18. 17:23:41
Egyébként meg lehetett volna angolul elnevezni a szendvicset CBO-nak (mint pl Svájcban is az angol verziót használják Chicken, bacon, onion), vagy teljesen magyarul CSSZH-nak hívni.
F.Lackó · http://csajokrol.blog.hu/ 2010.01.18. 17:24:49
silent76 2010.01.18. 17:25:08
silent76 2010.01.18. 17:26:36
Brekicc 2010.01.18. 17:27:32
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.18. 17:32:57
:-D
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.18. 17:36:02
ghck 2010.01.18. 17:42:00
F.Lackó · http://csajokrol.blog.hu/ 2010.01.18. 17:47:23
geniusgenie 2010.01.18. 17:51:46
Flat Eric / sta press (törölt) 2010.01.18. 18:40:08
meg a heppibörszdéjtujú...
kakamatyko 2010.01.18. 18:41:13
tarkamarha 2010.01.18. 19:05:13
A magázódás, önözés nyelvünk sajátja, ne adjuk fel!
moonclown 2010.01.18. 19:12:04
Az Mcdonalds meg mcdonalds araboknál is meg a skandinávoknál is.
És szvsz semmilyen előírás nem írja elő hogy egy rövidítésben kéne a dupla betűt használni.
Hogy mást se mondjak a kötőszavaka se rakjuk be rövidítésbe.
pl a APEh se AÉPEH...
Sőt az FTC meg ugye Club holott a magyar klubnak írja.Akkor mától ftk?A MTK meg aki ugye pl zsidó klub az meg a magyar testgyakorlók köre.
Globalizáció.Ennyi.Lehet szeretni nem szeretni de létezik.
Éljen a koka-kóla
tarkamarha 2010.01.18. 19:19:11
- "Hogy mást se mondjak a kötőszavaka se rakjuk be rövidítésbe." - És erre van is egy szép szabályunk. :D Szóval nem véletlenül maradnak ki...
- "az FTC meg ugye Club holott a magyar klubnak írja" - Höhö. Te se lehetsz öregember! :) Amikor az FTC alakult, akkor a helyesírási szabályok szerint ez így volt helyes. Közben változott a szabály, de a bejáratott rövidítést, logót nem cserélték. Tekintsd hagyománynak, vagy kivételnek.
Szóval a példáid harmatosak. Egyébként meg tudod mit? Egy magára valamit is adó, vásárlóit emberszámba vevő szolgáltató akár azért is módosíthatna a gyakorlatán, mert kérték rá. Nem hiszem, hogy ha beraknák az "s" betűt, akkor tömegesen tiltakoznának a vásárlóik.
pumpuj 2010.01.18. 19:22:43
köcög cikrék!
fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.01.18. 19:42:49
"Audiophilip- 2010.01.18. 15:29:00
Èn McDonald's-okba csak pisálni járok..."
nahát egy szakács van több mekdóra? eddig azt hittem egy sincs. :-D
webszakacs 2010.01.18. 20:08:29
hmmm
biztosan sok hasonlóan erőltetett posztom van nekem is... de azokra miért nem írnak kéccázan?:D
belagezabela 2010.01.18. 20:59:03
Dervenkál Egon 2010.01.18. 21:10:57
CHBH-nak kéne hívni , mert nem cicken az a nyomorult barmofi odaát se. Nagyugye.
Kidus 2010.01.19. 00:28:30
Nem is ertem, ez ujdonsag? :)
salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.19. 01:34:16
szerintem. :)
Miss Marple 2010.01.19. 01:57:22
grammarnácivadász 2010.01.19. 02:20:37
Namost szerintem az "ésszerű" nem összetett szó. Legalábbis (már?) nem akként kezeljük.
A "-szerű" vmi képzőféleség, így a képzett szó egyszerű (nem összetett) szónak minősül.
grammarnácivadász 2010.01.19. 02:33:41
Tulajdonképpen az a vicc, hogy tökmindegy.
Az a baj, hogy a legtöbben összekeverik a szó JELENTÉSÉT és a szó ETIMOLÓGIÁJÁT (eredetét).
A példával csak arra akartam rámutatni, hogy az az érv, miszerint "azért hülyeség a bacon-szalonna, mert a bacon eredetileg is szalonnát jelent" letromfolható azzal, hogy "dehát ez nem igaz, mert a bacon mégeredetibben meg bakonyit jelent".
De igaziból nekünk tökmindegy. Ez csak a szó etimológiája. Ha a boltban én meg tudom különböztetni, hogy szerintem melyik a "bacon-szalonna", melyik a "rendes szalonna", és melyik a "piréz-szalonna" (úgy, hogy ez mások számára is világos), akkor azok a fogalmak léteznek, és kész.
A bacon szalonna az pl. számomra a "sliced bacon". Itthon ez a név terjedt el, tehát ez a neve, és kész. Az eredetén lehet vigyorogni, de igaziból senkit nem érdekel.
(Kistrillió példát lehetne mondani, ami ugyanilyen "logikátlan", de észre sem veszed, mert pl. nem tudsz törökül vagy szlovákul vagy franciául vagy akármilyen nyelven, ahonnan bejött.)
ui:
És éljen a La Manche csatorna. :)
flamingojoe 2010.01.19. 02:40:46
Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2010.01.19. 03:15:01
salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.19. 08:07:15
30éve amikor még nem "ámerikáiásodtunk" el, még sehol sem volt a békönszalonna.
hu.wikipedia.org/wiki/Sz%C3%B3szapor%C3%ADt%C3%A1s
volt a csécsi, a zsír, a hasaalja...
jaaa... akkor még tudtunk magyarul...
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.19. 09:22:54
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.01.19. 09:42:35
BúvárKund 2010.01.19. 10:30:26
BúvárKund 2010.01.19. 10:34:39
www.flickr.com/photos/loremipsum/3290247816/
petyo 2010.01.19. 10:39:42
Szemetek!
Egyéves Önkéntes 2010.01.19. 10:44:22
Sun-shine 2010.01.19. 11:57:49
Sun-shine 2010.01.19. 12:00:32
Sun-shine 2010.01.19. 12:03:44
Sun-shine 2010.01.19. 12:05:03
tarkamarha 2010.01.19. 12:27:11
tarkamarha 2010.01.19. 12:29:34
tarkamarha 2010.01.19. 12:31:44
A ch nem eleme az angol abc-nek, mint ahogy nálunk a "dj" sem az pld. az adja szóban. Tekintsd hasonulásnak, vagy mit bánom én...
A Tyne folyó déli partja 2010.01.19. 21:24:26
A Tyne folyó déli partja 2010.01.19. 21:29:49
A Tyne folyó déli partja 2010.01.19. 21:34:43
A Tyne folyó déli partja 2010.01.19. 21:37:46
A Tyne folyó déli partja 2010.01.19. 21:39:19
A Tyne folyó déli partja 2010.01.19. 21:43:13
A Tyne folyó déli partja 2010.01.19. 21:51:11
A Tyne folyó déli partja 2010.01.19. 21:52:49
A Tyne folyó déli partja 2010.01.19. 21:59:19
Zsebszöszmösz 2010.01.20. 01:48:50
tronkrin 2010.02.11. 10:53:43
:(
mandel 2010.07.23. 21:42:16
Olman · http://szofejto.blog.hu/ 2010.10.19. 16:33:58
egy kis kutatás eredménye a bacon és a bakonyi szalonna témájában: szofejto.blog.hu/2010/10/19/bakonyi_e_a_bacon