Emlékezeteset szívott Barnabás, amikor az Allee Electro World áruházában vett egy - természetesen új - laptopot, amiről kiderült, hogy természetellenes módon mégsem zsír új, hanem használt. A szolgáltató Homár most a a nagyközönség elé tárja X.Y. levelét, aki azt állítja, hogy korábbi Electro World-alkalmazott, és fellebenti a fátylat az akciók, utolsó darabok, és nem új, hanem "renew" kategóriás gépek titkairól. Az írásból az is kiderül, hogy mire lehet jó egy ötezres alkalomadtán.
Szeretném saját tapasztalataimat megosztani veletek, a "Használt notebookot adott el az Electro World" című poszt által inspirálva.
Én dolgoztam 2*1 évet az EW-ben. Egy évet a kezdetekkor, és egyet már így az áruház "döglődése" végén. Ez, amit a posztoló leírt egyáltalán nem egyedi eset, hanem bevett szokás volt az EW-ben, a régi időkben az első nyitások körül nem tapasztaltam ilyet.
Elmondom mikre kell figyelni és hogyan kell kezelni az EW-ben az előző posztban leírt dolgokat:
- Ha akció van az áruházakban, ne legyen illúziónk, a meghírdetett termékekből kb 5-10 db van áruházanként készleten, ebből 1-2 kikerül mintának a polcokra, 1-2 kézen-közön a raktárban eltűnik, tehát ha jól számoltam marad jó esetben 2-3 db a 10-ből.
- Sajnos az, hogy be van egy laptop csomagolva nem jelenti azt, hogy az teljesen új. Létezik az úgynevezett renew kategória. Ez jelenthet javított vagy 3 napos gariban visszavett és újracsomagolt cuccot is.
A javított masinákat honnan lehet felismerni? Kitöltött gari levél van már benne, esetleg benne marad a munkalap a dobozban, ugyanis teljesen jól újracsomagolják. Dől belőle a szervízben terjengő dohány füst szag, ez van. Az eladók, de sokszor még az osztályvezető sem tudják melyik gépnek milyen előzménye van, kivéve, ha a 3 napos gariból visszahozva csomagolják ők ott helyben újra a terméket, vagy ők küldik el javításra. Ezt ők pontosan nyomon követik sorozatszám alapján- Ezt többnyire a mintának kirakott termék fóliáiból oldottuk meg mi, például.
- Az, hogy melyik laptop esetleg kakukk tojás, az a vevőszolgálaton derülhet ki leghamarabb, mivel a "pókot" az eladó nem tudja levenni, csak a kasszás. Figyelem!!! Mindenki csomagoltassa ki és kapcsoltassa be a gépet a vevőszolgálaton, még azt is amelyiken nincs operációs rendszer. Ha valaki ezt elfelejti, azonnal hívja fel a magyarországi márkaszervízt és a sorozatszám alapján tájékozódjon, hogy volt-e már a cucc szervízben, vagy nem.
- Az akcióban résztvevő termékek darabszámról a mindenkori területért felelős Sales Manager ad utasításokat kizárólagosan. Arra is utasítást adnak közvetlenül az osztályvezetőknek, hogy milyen szövegekkel kell az elégedetlenkedő vásárlókat megpuhítani, esetleg átbeszélni egy másik termékre. Mit jelent ez? Az akciós termék többnyire csak a vásárló csalogatásra kell, nem azért mert kedvesek vagyunk a vásárlókkal. Az akciós termék nem mindig, sőt az esetek 90%-ban nem WIN termék. Ez azt jelenti, hogy rettentően szar a beszerzési ára, vagyis veszteséges az áruház számára. Éppen azért vállalják be ezeket az áruházak, hogy az eladók, meg az osztályvezetők a hátukat tartva a vásárlók felé, majd a nem akciós, de nagy árréssel bekerülő termékekre beszélik át a vevőket! Mondjuk érdekük is mert ez a havi jutalékukba beleszámít.
- Nyugodtan reklamáljunk, sőt hisztizzunk ha már az első napon elfogyott a termék. Az EW-k a számítógépen LÁTJÁK a másik áruház termék készletét, sőt rá is tudnak foglalni egymáséira. Szóval elvileg le lehet zsírozni, hogy a frekventált helyeken lévő áruházak (Budaörs, Budakeszi, Aréna) készletéből, az eladó foglaljon egyet, persze előbb egyeztetve a másik áruház egyik eladójával. Egy kis pénz sokat segíthet. 4-5000 Ft. Egy-egy jó akciónál segíteni szokott.
- A termék átszállításáról az osztályvezető is dönthet, de az áruházvezetőnek is természetesen. Ha nincs az áruház vezetője bent, akkor kérje az ügyeletes áruház vezetőt, aki mindig valamelyik áruosztály osztályvezetője és neki sírjon, vagy fenyegesse meg GVH-val, Homárral.
Remélem sokat segítettem eligazodni mindenkinek. Ja és ez minden osztályra vonatkozik.
Üdv:
X. Y.
Kasya 2010.01.18. 00:05:51
S1lver 2010.01.18. 00:07:37
DEW3yl · http://dew3yl.wordpress.com 2010.01.18. 00:16:56
A refurbished termékekkel kapcsolatban mi az, hogy nem tudja a forgalmazó/eladó, hogy az refurbished? Ahány hírdetést láttam, amely refurbished termékről szólt, jól láthatóan fel volt ez tűntetve. Ha pedig ez elmaradt volna, akkor ott a csomagolásan, amelyen, a cigis dobozokon látható figyelmeztetésekhez hasonlóan, jól láthatóan, vastag keretbe foglalva írja, hogy REFURBISHED, vagy valami hasonló.
csak john 2010.01.18. 00:18:43
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.18. 00:25:03
Hahh persze. Na meg járjam el az esőtáncot, csekkoljam le iwiwen az eladót, és könyörögjek Manituhoz.
Nem barátom, a megoldás: nem vásárolok EW-ban. Ilyen egyszerű ez.
Megdobbent 2010.01.18. 00:47:32
Első mohikán 2010.01.18. 01:00:54
hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2010.01.18. 01:11:07
Ozmodiar 2010.01.18. 01:16:46
banpepe 2010.01.18. 01:19:34
hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2010.01.18. 01:20:11
Legfeljebb majd akkor, ha megint komenizmus lesz és az Electro Worldöt jelölik ki állami áruháznak.
Addig meg lesem a neten, hogy hol olcsóbb a tisztelt laptop, oszt megrendelem onnan. Vagy persze az ALDIból.
Rókakígyó 2010.01.18. 01:37:51
Ha egy termék minőségét nem tudják garantálni, akkor nagy gáz van.
Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2010.01.18. 01:44:19
aum 2010.01.18. 01:49:05
Karoly 2010.01.18. 02:11:19
Megdobbent 2010.01.18. 02:37:35
Blochh 2010.01.18. 02:42:33
És igy akar laptponként + 4-5000 hez jutni .
Igaz az ördög nem alszik , és a sokszor HOMÁRba került árúházakban nem érdemes vásárolni SEMMIT .
Bérgyilkos Bohóc 2010.01.18. 02:47:50
Thresher 2010.01.18. 02:54:48
Mi az a pók itt?
balu9 2010.01.18. 03:34:59
sunázósün 2010.01.18. 03:44:54
ez a faszi így lejmol a leendő balekoktól - állítom máig ott gályázik.
egyébként semmi új infóhoz nem jutottunk, aki balfasz azt mindenhol átkúrják.
hja kérem, ezt akartuk, ez a kapitalizmus...vagy mégsem?
Tomycat 2010.01.18. 03:58:00
Tomycat 2010.01.18. 03:59:16
Fikalnyik Eugén 2010.01.18. 05:39:58
Budakeszin nincs EW.
Chilly 2010.01.18. 05:58:40
Amugy, meg elég sokan vannak, akik figyuzzák a hirdetéseket és rámozdulnak a jobb ajánlatokra, mégha azt az ew is adja ki.
Jobb tudni az ilyet - gondoljatok a luzer vásárlókra - mint bedőlni minden hirdetésnek!
kpityu2 2010.01.18. 06:01:10
SpencerBarnes 2010.01.18. 06:03:52
Amusing 2010.01.18. 06:41:51
amit visszavisz a paraszt 3 napon belül, azzal mit csináljnon a forgalmazó??? daráltassa be?????
Secnir 2010.01.18. 06:56:02
KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2010.01.18. 07:00:23
Dugovics 2010.01.18. 07:03:18
Nem ártana picit utána nézni az ilyen "belső körös" információknak. Az, hogy a "munkatárs" nem tudja, hol vannak az áruházak, hagyján. Az, hogy összekeveri a "renew" termékeket a 72 órán (és nem 3 napon!) belül visszavett cuccokkal viszont azt jelenti, életében nem vett részt az üzletek napi tranzakcióiban.
A renew ui a gyártók logisztikai központjaiból jön, bazi betűkkel fel van tüntetve az egyébként általában nem színes dobozokon és természetesen azzal, h beindítod, semmi sem derül ki, ugyanis a gépek gyalulásra kerülnek a gyártók által, garanciájuk az újraértékesítés napjától indul, így a vevő számára új értékű. Még egy dolog: "renew" termékből nem lehet lánc akciókat szervezni, mert egyszerre nincs több a konkrét modellből.
uff.
Mylady 2010.01.18. 07:09:39
Mert ha így van, akkor majd hülye lesz megvárni, hogy én, a vevő könyörögjek neki, hogy megvehessem az árut...
Persze ha nem érdekelt, akkor nem szóltam.
Énbagoly 2010.01.18. 07:20:28
Labancz 2010.01.18. 07:23:32
l3w1n7o 2010.01.18. 07:23:45
l3w1n7o 2010.01.18. 07:24:59
omlósz 2010.01.18. 07:29:41
Eric_Cartman 2010.01.18. 07:32:00
Csak egy utas · http://koszonjukbkvdolgozok.blog.hu/ 2010.01.18. 07:37:54
Borzalmas. Nem tudom mióta alkalmaz az EW ukránokat. Vagy szerbeket?
Én pl lassan 3 éve vettem az LCD TV-m online az EW-ben. 2 nap alatt kihozták, 40 ezerrel olcsóbban kaptam meg akkoriban, mint bárhol máshol és azóta is tökéletesen megy a kicsike. A levélnek meg már a nyelvezete is fake, ha lehet én nem nagyon hiszek benne.
CConstantine · http://www.xenu.net 2010.01.18. 07:38:52
CConstantine · http://www.xenu.net 2010.01.18. 07:40:07
salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.18. 07:48:49
gusztustalan köcsög, beszari nyúl mind aki mindenzt tudja, ott van a "tűznél" és nem tesz ellene semmit.
jojoka 2010.01.18. 07:52:20
SpencerBarnes 2010.01.18. 07:54:50
indapass90210 2010.01.18. 07:58:05
indapass90210 2010.01.18. 08:01:18
koroncsapári ottokár 2010.01.18. 08:01:21
De egy vidéki nagy városban ott nincs annyi lehetőség.
Én például egy HDMI-s DVD lejátszót vettem a Tescoban és 1000 Ft.-al volt csak drágább, mintha interneten megrendelem, szállítással együtt még drágább is lett volna.
Ráadásul, ha 3 napon belül baja van kényelmesen visszatudom vinni.
Olyan nagy különbségek azért nincsenek árban, amiért megérné Pestre menni.
Lcd TV-et (110 ezerért) viszont Pesten vettem, mert akkor úgy tünt, hogy 10 ezerrel olcsóbb mint itt a városban. De utána ugyanazt TV-t csak 5 ezerrel drágábban láttam a Tescoban.
2010.01.18. 08:09:10
csatoimi 2010.01.18. 08:09:26
Nade 2010.01.18. 08:11:05
Még pénzt az eladónak? A k... anyátokat!!! "
Látom, már kevesen emlékeznek a 20 éve véget ért diktatúra hiánygazdaságára. Amikor a hiánycikkek "özönében" - vagyis fekete (bocs, vörös) lyukában - az volt a természetes, hogy sokszor az eladót is meg kellett vesztegetni.
Hypofx 2010.01.18. 08:12:48
Phrascarica 2010.01.18. 08:12:57
Phrascarica 2010.01.18. 08:15:39
Nade 2010.01.18. 08:25:03
Arányok kérdése minden. Etiópiában is van éhező, nálunk is, meg az USA-ban is. Csak "kicsit" más arányban.
eszkep 2010.01.18. 08:26:32
Szerintem számítástechnikai cikkeket csak számítástechnikai szaküzletben érdemes venni. Javaslatom ellenére egy ismerősöm eddig kétszer vásárolt laptopot bevásárlóközpoontban (igaz csak az egyiket EW-ben). Az egyikbe fordítva (!) beszerelve a webkamera, a másikban meg lötyögött a billentyűzet.
Pugyin 2010.01.18. 08:29:02
2010.01.18. 08:33:10
haza jöttem, küldték a DHL egy üres dobozzal (csütörtökön), becsomagoltam a gépet, másnap elvitte a DHL, Weiterstadtban megjavították, szerdán hozta a DHL a gépet.
Csak a gép száma kellett, se blokk, se garancia levél, semmi.
Hülye vagyok hozzá, de a szerviz telefonon segített újratelepíteni (nincs hozzá telepítő lemez, benne van).
Hát ennyi.
Leadfoot 2010.01.18. 08:37:57
l3w1n7o 2010.01.18. 08:38:23
indapass90210 2010.01.18. 08:38:26
Még egyszer: nem igazán az számít hol veszed, hanem az, hogy mit veszel.
2010.01.18. 08:44:38
Az én álláspontom az, hogy minél hülyébb vagy a technikához, annál jobb gépet kell venni, a profik a szarral is elboldogulnak.
El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.18. 08:45:34
Remélem a közértben is megpróbálsz alkudni a zsemle árából legalább 1-2 forintot.
Tamás 1 2010.01.18. 08:48:24
Áraink egyébként a multik árai alatt vannak, mert laptopjaink Nyugat-Európából egyenesen az ASUStól, a Berlini Toshibától és az HP EUROPE-tól jönnek 10-es tételekben...
Felháborító, hogy milyen messze képesek elmenni a multik csak azért, hogy egy kis extra profitot termeljenek..
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.18. 08:52:17
En eddig ugy vettem laptopot, hogy bementem valamelyik nagy muszaki aruhazba ott megneztem, megmatattam a nekem tetszo gepeket, elolvastam a teszteket, eldontottem melyik a nekem legjobban tetszo gep, elkezdtem turni a netet es a legolcsobb, vagy az arert a legtobb pluszt (garanciaido, valami extra kiegeszito) ado boltban vettem meg.
Aki az EW-ben, Saturn-ban, stb boltokban vesz gepet az megerdemli a sorsat.
l3w1n7o 2010.01.18. 08:53:05
2010.01.18. 08:55:29
antal77 2010.01.18. 08:56:59
El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.18. 08:57:26
Akkor lesz nagy sírás-pityogás, hogy nincs egy rendes bolt a városban.
KolomparVinetu 2010.01.18. 08:59:54
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.18. 09:00:34
l3w1n7o 2010.01.18. 09:00:45
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2010.01.18. 09:01:12
GG81 2010.01.18. 09:02:20
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2010.01.18. 09:04:02
Hypofx 2010.01.18. 09:05:41
El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.18. 09:08:48
Nem, nem ezt mondtam, hogy az EW rendes bolt. Noch da zu, nem is tudom, milyen. Utoljára akkor láttam ilyet belülről, amikor a budakalászi megnyitott, az pedig már nem ma volt. A jelenségre próbáltam rávilágítani.
El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.18. 09:10:55
Anyád nem mondta, hogy rendesen kell beszélni idegenekkel?
Nem haver, most sincs, mert már vagy két évtizede próbáltok jobban járni, mint ahogy lehet. Pillanatnyilag a profitjából senki nem tud megfizetni egyetlen olyan eladót sem, aki képes a pult mögött kereskedőként tevékenykedni. Tudod-e miért?
koroncsapári ottokár 2010.01.18. 09:12:47
Nem tudom, hogy mikor jönnek rá vállalatok, cégek, hogy nem a tv-ben, rádióban kell hirdetni milliókért, hanem korrekten viselkedni a vevővel, nem totál idiótának nézni, ha problémája van a vevőnek, akkor azt rögtön gyorsan intézni. Mert, az ember olyan, hogyha valahol kedves, korrekt kiszolgálást kap, oda visszamegy többször is: csak azért is ott veszem meg, mert rendesek voltak.
Sok ember nem a reklámokból tájékozódik, hanem az internetről, haveroktól, ismerősöktől és oda megy, amiről jókat hall.
indapass90210 2010.01.18. 09:15:39
@Frengi: szerintem a profik is jó gépet vesznek. Leginkább a azokra félprofikra jellemző a szar gép választás, akiknek már van valami elképzelésük arról, hogy mi hogyan működik, de még nincs tapasztalatuk.
Bougheau Tschichka 2010.01.18. 09:19:05
Akkor ők is rájöttek, hogy a marketing üres frázis
Pugyin 2010.01.18. 09:34:38
Jaffar 2010.01.18. 09:36:38
Ilyen esetekben csak egytlen dolog segíthet, ha SENKI sem vásárol náluk semmit.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.18. 09:39:56
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.18. 09:43:56
Hogyan kerüljük el, hogy használt laptopot vegyünk új helyett az Electro Worldben?"
Eccerű, B+! Semmilyen laptopot ne vegyünk ott. Meg máshol sem. Odanyomunk az eladónak egy húszezrest, az megmondja, melyik biztonsági őrnek kell már befelé csúsztatni egy tízezrest, és az ötezer forintos laptoptáskát "töltve" visszük ahhoz a pénztárhoz, ahová az eladó kísér és ami előtt a "bemutatott" őr posztol. Ott nem kérünk vissza húszezresből, az őr "leellenőrzi", és lazán kienged. 45-50 ezer forintból simán megvan egy 200eFt értékű laptop, táskával, hűtővel, telepítő lemezekkel, kiegészítőkkel.
No ezért nincs nekem...
Bakter 2010.01.18. 09:46:58
Egy szerviz nem a 43254 számú italbolt, hogy dohányfüst "terjengjen" benne.
xzoltan 2010.01.18. 09:48:45
Nagymoli 2010.01.18. 09:49:31
wiener 2010.01.18. 09:57:00
de az iro illik az EW-be, kb. ugy ir mint egy 8 eves
ja es csak olyat amit mindenki tud
lifelike 2010.01.18. 09:58:49
AutosVilli 2010.01.18. 09:58:51
AutosVilli 2010.01.18. 10:00:39
Kyle Broflovski (törölt) 2010.01.18. 10:01:13
Vettriano 2010.01.18. 10:13:04
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.18. 10:16:31
El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.18. 10:18:54
Mert nem isztánra végződik az ország neve, azért. Én nem vagyok semminek ellensége, ami jó. Simán elhiszem, hogy van aki élvezi a körömszakadtáig történő alkudozást. Az csinálja ott, ahol ennek évezredes hagyománya van!
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.18. 10:27:13
smartdrive 2010.01.18. 10:30:08
btomi1980a 2010.01.18. 10:35:11
Asztali számítógép! Saját agyad által összeállított konfig (600eFt). A használati amortizáció 10év (600/10)= 60eFt/év (10 évig jó), hanem több. A laptopnál jó, ha 3-4év "és nem bővíthető" (400eFt)! (400/4)100Ft/év (4évig jó)!
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2010.01.18. 10:37:55
Nekem ne magyarázz itt arról hogy kit és hogyan lehet megfizetni, mert én is a kiskereskedelemben vagyok, hét üzletem van az ország négy városában. Érdekes módon, én meg tudom fizetni a profitomból a kereskedőként tevékenykedni képes alkalmazottakat, sőt, üzletenként kettőt-hármat is. Na ehhez mit szólsz, akkor én biztosan egy másik bolygóról érkeztem, mi? Ám nekem vissza is járnak a vevőim. Igaz, hogy magasabbak az áraim valamivel a konkurenciáénál, de nekem az az első, hogy kinyalom az ügyfél fenekét, mert tudom, hogy ebből élek meg és ezt feltétel nélkül elvárom az összes alkalmazottamtól is. Szóval kitörölheted azzal, amit leírtál, menj, próbáld meg másnak bemagyarázni. Mindjárt elkezdem sajnálni a nagy multikat azért, amit írtál róluk. Szegények. Brü-hü-hü.
Szavaidból ítélve visszasírod a rendszert, amikor még nem volt visszapofázás és mindenkinek kuss volt a neve és azt kellett szeresse, ami volt... Javaslom, hogy költözz pár száz, esetleg pár ezer kilométerrel keletebbre és máris otthonosabban fogod magad érezni az apparatnyikok és az elvtársak között.
El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.18. 10:40:33
Anyádnak csinálj programot, majom!:)
PuruttyaIrto (törölt) 2010.01.18. 10:40:54
Kibaszott buta, nagyképű magyarszakosok: a buzi magyar hejesírás nem logikus, sokkal jobb az angol hejesírás, egyszerűbb, és ti csak kussoljatok, mert a bölcsész diplomátok csak fasszopásra predesztinál titeket, profit termelésre, logikus gondolkozásra képtelenek vagytok.
Hejesírás = ha van jó, de nem kötelező!
Mondanivaló kommunikálása = elengedhetetlen!
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2010.01.18. 10:43:55
Mindenki végzi a dolgát úgy, ahogyan azt elvárják tőle és kész.
hdnctrl 2010.01.18. 10:44:37
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.18. 10:46:18
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2010.01.18. 10:46:31
sertésmájkrém 2010.01.18. 10:59:25
Bellagio 2010.01.18. 11:00:59
Hu bazmeg, te csak maradj a blogirasnal es soha ne kezdj vallalkozasba. Ez tipikusan a magyar tanulatlan vallalkozo hozzaallasa, aki par evig kihasznal valami jo lehetoseget aztan meg csodbe megy mert kozben megvaltozott a piaci kornyezet.
Majd ha mar mindenki az interneten vasarol, talan ezek a cegek is rajonnek, hogy proaktivnak kellett volna lenni.
no mail, no problem 2010.01.18. 11:05:43
nem barátom, nem számoltál jól.
@salapapa: most azon kívűl, hogy kiválóan lehet baromságokat összehordani a használt tamponról, mi a probléma egy gyárilag felújított, ("refurbished" egyébként az általánosan megszokott megnevezés rá,) de ezt a tény gondosan jelzett, és gyártó által szervízelt, alkatrész cserélt, csökkentett áru és garanciájú, (3/6 hónap,) _elektronikai_ termékkel?
El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.18. 11:16:06
Hogyne lennék érintett, majomkirályfi? Én is ebben az elbaszott országban élek!
Ebben az országban, amit alaposan elkúrtak a jobbanjárni akaró honfitársak.
Otthon rendezkedj!
El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.18. 11:21:08
Majd ha már mindenki az interneten vásárol, akkor lesz itt óriási nagy nyafogás, hogy jó-jó, meg lehet venni a zinterneten a mosógépet, de hol lehet megnézni? Meg hova lett a szakibácsi, aki elmondta, hogy mit kell csinálni ahhoz, hogy két év múlva is mosógép legyen? Én például azért veszek szakkereskedésben dolgokat, mert -bevallom-, nem értek mindenhez, a házimozitól a himzőcérnáig.
Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2010.01.18. 11:22:01
Persze mindig kettőn áll a vásár.
Thorwald 2010.01.18. 11:25:27
1, Vannak renew kategorias HP notik. Arulja oket a HP. Ezek azok a cuccok amik vagy visszajottek valami hibaval, amit csereltek rajtuk vagy kiallitott darabok voltak. A lenyeg, hogy ez azert nem vadiuj cucc. Sokkal nagyobb odafigyelessel kell ilyet vasarolni. Meg kell nezni a kepernyot a pixelhiba miatt, atnezni karcok utan a gep hazat, lecsekkolni az aksi allapotat, ha nem zsiruj, megnezni a HDD-ben hany nap van.
Ezt az EWben nem lehet megtenni. Mashol igen. Szal odafigyelni!!!!
Ezek a hasznalt notik elvileg mielott ujra forgalomba kerulnenek, atesnek egy vizsgalaton, hogy megfelelnek e a kovetelmenyeknek. Ezen a vizsgalaton a szabvany szerinti pixelhiban kivul eso pixelhibas kijeloju gepek atmennek (tapasztalat), ezert kell megnezni oket.
Az a kategoria amit a helyi szervizben ujracsomagolnak az nem renew. Az atbacas. Ha a telefonjavito hivatalos szervizben kopenyt viselnek, ha az IBM gyartosoran tisztater van es kezeslabas foldelve stb stb stb, akkor elkepzelhetetlennek tartom, hogy "kinyitom a dobozt es dol belole a cigiszag ami a szervizben van"... ez igy nem korrekt es tuti nem renew.
En vennek, vettem volna renew-t.
Thorwald 2010.01.18. 11:27:38
Hozzászóló 2010.01.18. 11:27:58
Én annó dolgoztam DSG-nél, ott tényleg ilyen genyó módon kellett csinálni a dolgokat, dehát szarban volt a cég, mi meg csináltuk amit mondtak. Azóta volt náluk ráncfellvarrás, ésszerűsítések stb. így már valamivel jobbak. (A volt Tesco nagyvezér most a DSG főmuftija) A magyar EW nem tudom most kié, lehet, hogy ők "folytatják a hagyományokat" és ezért olyan szar még mindig.
Pugyin 2010.01.18. 11:29:11
El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.18. 11:34:27
Hiába, nem lehet mindenki akkora vajda, hogy ötezerrel olcsóbban kapja a hüTTőt.
Pugyin 2010.01.18. 11:49:55
Rák Attantam 2010.01.18. 11:52:47
Keravillt akarok! Meg Univerzál Áruházat! Meg Gelkát is!... (persze elvtársak nélkül, ugye)
neménvagyok 2010.01.18. 11:54:04
Azért mert a sok okoskodó csak tapizni jár be a boltba, meg szaktanácsot kérni, aztán a netről megveszi a kétes garanciás szarokat "occsón".
Aztán meg homározik, hogy nem jött meg mégse Karácsonyra, pedig megigérték.
napalm 2010.01.18. 11:56:22
torma99 2010.01.18. 12:12:18
forgodssake 2010.01.18. 12:16:23
hozzaszolasod alapjan, te egy ket forintot nemero galambosciany lehetsz..
egyebkent meg koszi a levelironak amit leirt. a sunazosun fele autistak beirasat meg tessek ignoralni...
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2010.01.18. 12:17:16
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2010.01.18. 12:18:57
"gy MM-et vagy EW utol tudod érni,mert nem szűnik meg hipp-hopp."
Na, az EW-ig olyan sokat már nem kell aludni, barátom.
El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.18. 12:23:57
El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.18. 12:26:12
Érdekes, én meg pont a magadfajta balfaszokat látnám szívesen kívül az országhatáron.
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2010.01.18. 12:43:24
"Én is ebben az elbaszott országban élek!"
"Ebben az országban, amit alaposan elkúrtak a jobbanjárni akaró honfitársak."
Egészen nyugodtan aviszonlátás', ha már ilyen régóta nem tetszik ez az elbaszott ország és ezen nem tudtál változtatni...már nincs határ, még csak útlevél sem kell, semmi. Egyszerűen át tudsz csámpázni valamelyik szomszédhoz és felőlem ott is ragadhatsz.
Adieu!
sunázósün 2010.01.18. 12:57:51
salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.18. 13:18:33
goodbear 2010.01.18. 13:26:41
Nálunk nem szokás suttyomban eladni mintadarabot vagy visszahozott cuccot, de néha előfordul hogy ilyesmi történik véletlenül. Természetesen a garancia él, annyi mint a többire, esetleg maszatosabb kicsit. Gondoljatok bele, hogy mit is kezdenénk a vásárlók által "téves vásárlásként" visszahozott cuccokkal, ha nem adnánk el őket. Én sok mintadarabot adtam már el az évek folyamán és csak valami egészen kis százalékukkal volt valami gond utólag. Sőt szerintem kevesebb a gond velük, mint egy dobozolt zsákbamacskával.
A "megtapogatom, majd megveszem máshol" kommentelőknek meg üzenném, hogy nem belőlük élnek a nagyobb cégek, nem fognak csak azért bedőlni, mert Ők nem ott vásárolnak. Nyilván változik a kereskedelem, modernizálódik. Amelyik nagy cég nem tud ezzel lépést tartani, azt eladják általában és mások újra próbálkoznak esetleg más módszerekkel.
Csak a tisztánlátás kedvéért elmondanám, hogy idén már csak kb. 67.000-ért melózunk (nettó, adójóváírás nélkül). Tudom, el lehet menni, nyugi, folyamatban a dolog. Csak akkor a tájékozatlanok már nem fognak majd értő embert találni az áruházakban ... de titeket ez már nem érint.
@rc (törölt) 2010.01.18. 13:31:34
4-5 ezer forintot az életbe nem kaptunk:( Foglalni már nem lehet más áruházakból nem is engedik. Az azért furcsa, hogy amikor 50% akció volt az Ew-be senki nem panaszkodott, hogy az egy minta vagy nincs meg a doboza. Kíváncsi lennék miért jött el a kolléga:)) Ha napi 4-5 ropit zsebre tett. Ennyit az emberekről
Üdv
@rc (törölt) 2010.01.18. 13:35:08
Egyet értek veled.Ez komoly amit leírt a kedves kolléga csak azt nem tudom mikor dolgozott ott, mert már semmi se úgy van ahogy ö állítja
4-5 ezer forintot az életbe nem kaptunk:( Foglalni már nem lehet más áruházakból nem is engedik. Az azért furcsa, hogy amikor 50% akció volt az Ew-be senki nem panaszkodott, hogy az egy minta vagy nincs meg a doboza. Kíváncsi lennék miért jött el a kolléga:)) ha napi 4-5 ropi zsebre vágott
Üdv
geg101x 2010.01.18. 13:42:36
"Felháborító, hogy milyen messze képesek elmenni a multik csak azért, hogy egy kis extra profitot termeljenek.."
Inkább az a felháborító, hogy aki ezt írja, az éppen ugyan ezt teszi, olcsó önreklám formájában. Ők legalább költenek marketingre és nem téged szapulnak egy ilyen blogban.
Ráadásul orbitális hazugságokkal szeretnél ügyfélkört toborozni. Bármibe lefogadom, hogy az állításaiddal ellentétben nem vásárolsz direktben az általad felsorolt gyártók egyikétől sem:
- a gyártók nem szolgálnak ki közvetlenül kereskedőket, csak disztribúciókat, amely partneri viszonyhoz igen komoly forgalmat kell letenned az asztalra
- a gyártóktól nem rendelhetsz "10-es tételekben" notebook számítógépeket, mert ilyen kis tételben nem szolgálnak ki
- a gyártól a világ minden táján üldözik az úgynevezett "szürkeimportot", amit állításod szerint művelsz és büszkén hirdetsz is (nem véletlenül vannak kiépítve disztribúciós csatornák, helyi leányvállalatok, stb...)
A korrektség kérdésében meg még annyit, hogy ha már itt reklámozod magad és szapulod a konkurenciádat, akkor áruld már el nekem, hogy:
- te mit csinálsz azokkal a bontott termékekkel, amiket visszaveszel az ügyfelidtől, mert pl. nem tetszett nekik a termék színe? Visszaviszed a gyártóhoz Német országba? :) Az költséghatékony lenne...
- az általad szürkeimportált termékek jótállása és támogatottsága mennyire működik megfelelően kis hazánkban, milyen szívesen is fogadják a te jó magyar szokás szerint "megkerülős úton" extra profit reményében behozott termékeidet a hivatalos magyar márkaszervizekben? Biztos nagyon örülnek, hogy javíthatják neked ingyen, illetve segítséget nyújthatnak az ügyfeleknek ingyen...
- mi a helyzet a külföldi termékek lokalizációjával? Gondolom nem magyar, mert azt biztos nem kapsz kint.
Ezeket az információkat miért nem hirdeted a honlapodon, vagy itt a blogon? Vagy ezeket csak az eladáskor próbálod "megetetni" a vevő jelöltel?
Én sem szeretem a multikat, hipereket és retail áruházakat. De mielőtt legközelebb önreklámot csinálsz, vagy másokat szidsz csak azért, hogy ügyfeleket szerezz, gondolkozz el egy pillanatra és nézz magadba, vagy legalább nézd meg hogy miket írsz ide.
Iustizmord 2010.01.18. 13:43:02
kérdésre, hogy akkor mennyi a kedvezmény, 5 perc után jött vissza az eladó hogy x%.
nem vettem meg, de jól esett hogy természetesnek vették hogy
a, nem csomagolták be észrevétlen mondván hogy "találtal még egyet" raktáron
- értették hogyha bemutató darabot adnak el az = értékcsökkent, s így is álltak hozzá.
eznemisénvagyok 2010.01.18. 14:05:02
Doing 2010.01.18. 14:50:06
Ha valamit vásárólsz azt azért tedd mert valóban szükséged van rá, nézz körül mérd fel a terepet a konkurenciákat, ne enged hogy becsapjanak :) és nehogy az AKCIÓS feliratnak...a másik vicc a csere akció....ha beadod a csere készüléket ha nem akkor is annyi az ára készüléknek amit kiírnak rá cserébe ha nem adsz és drágábban adják akkor valószínű átvertek ...a csere akció is csak csalogató:) és még lehetne sorolni a dolgokat..Minden létező ÁRUHÁZ üzlet ismeri a trükköt, hogy kihasználja a vevőt...aki hagyja hogy átverjék az meg is érdemli..persze általában annak van utólag a legnagyobb hangja :S
Pilgram (törölt) 2010.01.18. 15:06:08
xzoltan 2010.01.18. 15:12:12
bowrain 2010.01.18. 15:20:19
xzoltan 2010.01.18. 15:24:24
Én nem kaptam hivatalos garancia levelet, blokkot hozzátűzték egy fénymásolt laphoz amin nem a samsung hivatalos szervize van feltüntetve. De én az eladó által is említett 1 éves gyártói garanciát szeretném használni, de így jelentősen meg lett nehezítve. Cáfolom hogy a nagy áruház ebből a szempontból jobb. Már kész a házimozim és nem tudom elhozni a samsung szervizből mert várni kell hogy garanciálisan javítják vagy nem és akkor fizetnem kell. Pedig 3 napon belül romlott el ráadásul, de este zárás után 70kg hifivel nem könnyű szaladgálni.
RedWing 2010.01.18. 15:33:27
2010.01.18. 15:40:29
2010.01.18. 15:42:08
geg101x 2010.01.18. 16:00:42
Kedves Zoltán,
Olvasd el a kommentemet figyelmesen, mert sehol sem írtam, hogy a retail áruházak jobbak, mint egy kiskereskedő. Sőt, én is azon a párton állok, hogy rosszabbak. Sokkal.
Én csak RADIUM kolléga hozzászólását méltattam, ami inkább volt kétszínű és önreklám, mint sem őszinte és becsületes.
Az Electro World-el személyes tapasztalatom (ami a kommentedhez kapcsolódik), hogy igyekeznek központilag beszerezni, azaz direktbe a gyártótól, felrúgva ezzel a disztribúciós láncot, csak a minél jobb ár érdekében. Ez persze sokszor azzal jár, hogy nem sikerül megeggyezniük a helyi márkaszervizekkel és a terméket itthon nem hajlandóak azok saját költségükre javítani. Arról a csúnya esetről nem is beszélve, amikor a retail áruház garancia nélkül(!!!) vesz meg kifutó, vagy kifutott termékeket a gyártótól, majd egy biztosító társasággal leszerződve biztosítanak különböző garanciális feltételeket a termékekre.
Ezekre jó példa a te eseted is, illetve az én személyes példám, ami DELL notebook számítógépekhez kapcsolódik. Ugyanis nálunk csak az EW árul DELL notikat 1 év(!) garanciával, mivel a hivatalos csatornákon keresztül érkező notik mind 3 év, vagy több garanciások. Az EW ezeket a DELL termékeket 2 év szerviz garanciával veszi a DELL-től direktben, így olcsóbb a piac többi szereplőjénél, de azt nem hirdeti, hogy a garancia csak 1 év és csak az EW-nél érvényesíthető, mert máshol, egy normális DELL márkaszervizben ezekre nem kevés szerviz munkadíjat kell kifizetni, mivel az EW azt a jobb beker ár miatt nem fizette ki a DELL-nek.
Ezekben az "egyezségekben" jelentős mértékben hibásak a gyártók is, akik a vállalt mennyiségek miatt letérdelnek a hiper, multi, vagy retail cégeknek...
xzoltan 2010.01.18. 16:11:56
De akkor sem értem ha közvetlen a gyártótól vesz és a gyártó vállal garanciát, akkor Magyarországon miért csinálják a problémát, nem a szerviz és a nagyker tulajdona a Samsung Korea hanem gondolom fordítva. Tehát ha Kínában a szalagról legördül a kész termék gyári számmal és minden rendben van nem lopták stb. ez gyáriszám alapján könnyen ellenőrizhető akkor nem értem miért mutogatnak egymásra. A pénzt a Samsung Korea megkapta vagy a szerviz, vagy az áruház teljesen mindegy ki tőlük várja az ellentételezést. Hülyeség ez a szürke importozás duma.
eznemisénvagyok 2010.01.18. 16:31:41
A nagy tételben vásárló láncok ezt a tételt tudják lealkudni a gyártónál, mert ezeknek a termékeknek a javítását nem fogja terhelni a szervízdíj. Viszont ha meghibásodik, a vevő felkenheti a hajára, vagy fizetheti a jav. díjat.
geg101x 2010.01.18. 17:02:11
A márkaszervizeket az esetek 99%-ban nem a gyártó üzemelteti és nem a gyártó "tulajdonát" képezik. Ezek önálló (vagy egy disztribúcióhoz tartoznak) gazdasági társaságok, akik nem a gyártó, vagy az ügyfél két szép szeméért, hanem profitért dolgoznak.
A "legyártott" termékeknek van egy életciklusa, a gyártó pedig általában gazdasági negyedévekben dolgozik. Ha valamit nem sikerült megfelelő darabszámban az elvárt idő alatt eladni (hibás elképzelés volt, rosszul árazták, nem volt eléggé populáris, vagy csak a konkurencia ügyesebb volt) és nagyon nyomja a gyártó készletét, akkor könnyen lehet, hogy kiszórja azt. Mivel ezek a termékek már bukók a gyártónak és a tervezett garanciális idők is felborultak (hiszen a legtöbb mai gyártó is gyártat és az eredeti gyártó csak a gyártás pillanatától vállal fix garanciát a "vevő-gyártó" felé, nem érdekli, hogy az a terméket mikor is értékesíti), ezért könnyen előfordulhat, hogy egy árletörő multival való megeggyezésnél az árletörés feltétele a gyártó részéről, hogy hiába új az összes termék, de garanciát és támogatást már nem, vagy nem olyan szintűt vállalnak. Ez egy kölcsönös együttműködés, ami a túlgyártás és a fogyasztói társadalom eredménye. A gyártó örül, mert ha bukóval is, de megszabadul a kényes termékektől, a multi örül, mert meg tudja csinálni azokat az árakat, amikre tömegek mennek be az áruházaiba.
Ezzel nem azt akartam mondani, hogy minden terméket így szerez be a multi, mert ez csak az akciós termékekre igazak általában. Azt kell megérteni, hogy a multi egy szükséges rossz, akivel a gyártó sem szeret üzletelni, mert az mindig erőből tárgyal és ha teheti inkább más csatornákon értékesít magasabb, vagy normál árakon, ahol a pénze is hamarabb befolyik (a multik 90-180, vagy akár mégtöbb napra fizetnek).
A szürke import-nak azt nevezzük, ha a beszerzés legális ugyan, de a kereskedő megkerüli a hivatalos értékesítési csatornákat. Ennek megakadályozására a gyártónak nincsenek jogi eszközei, hiszen a beszerzés legális, viszont a garanciális feltételekkel meg tudja és meg is nehezíteni a szürke importra épülő gazdasági társaságok működését.
A te esetedben a pénzt (milyen pénzt? a szerviz munkadíjat?) valószínűleg sem a Samsung Korea, sem a Samsung Europe, sem a Samsung Magyarország nem kapta meg, mivel az EW nem teljes garanciával, vagy akár garancia nélkül vette meg a terméket, csak ezt az "apróságot" elfelejtette közölni az árcimkén a többi paraméter mellett. Ezért van az, hogy a Samsung márkaszerviz nem fogja neked ingyen megjavítani a terméket, mivel ő hiába tartja a markát a Samsung felé (mert ugye szerződött márkaszerviz), egy vasat sem fog kapni, mert a konkrét termékre nem lett megvéve ez a szolgáltatás, vagy nem érvényes az adott régióban, országban. Ilyenkor van az, hogy panasszal csak egy helyre fordulhatsz, ahonnan vetted. Ezzel sem lenne különösebb gond, ha pl. az EW működtetne márkaszervizeket (pl. Samsung), ahova beadva biztos lehetnél benne, hogy a termék megfelelő kezekbe került, időben és jól lesz megjavítva.
A szürke import önmagában nem jelent semmi rosszat. Ha történetesen a házimozidat mondjuk Ausztriából rendeled, akkor az nem szürke import, mert te nem vagy viszonteladó. A gond csak az, ha egy kereskedőnél a szürke import nem a választék bővítést szolgálja (olyan modellekkel kereskedést, amik nem érhetőek el hivatalosan az adott régióban), hanem a cél a hivatalos árak letörése úgy, hogy közben a garanciális és támogatottsági problémákról nem esik szó. Ez így nem korrekt, mivel a végfelhasználó nem biztos, hogy jártas ezekben a dolgokban, vagy hogy képes különbséget tenni ugyanazon termékek között ebből a szempontból is. Ilyenkor a legtöbször az ár nyer, később meg jön az anyázás a kereskedőre, a gyártóra, a szervizre...
geg101x 2010.01.18. 17:03:23
Igen. Egyszerűbben és rövidebben így is lehet mondani. Ott a pont.
Balint Gyuri bacsi 2010.01.18. 21:31:38
Ez a kedvencem.
Soha! Ezert tartunk itt.
salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.19. 01:02:58
te beszél itt csókentett ár, tag vette láptóp teljes ár! semnem ócó, semnem új.
miről te beszél? vehetned fáráccságót, elolvás pószt!
fid-jel-messen!;)
salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.19. 01:16:58
Apámék így vették meg 1DM-ért a Niki LAudás bukósisak órát a '70es évek végén. ott már akkor divat volt ez, ami idehaza még mindig nem forrta ki magát.
salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.19. 01:31:34
vásároltam IGEN JUTÁNYOS áron (15eFt) egy LG ótórággyjót. hibásan! igen, ezért volt ócsó.
kiállított darab volt és a kedves üffelek addig basztatták, míg tönkretették.
viszont a szép az volt, hogy ugyan beépítőkeretet nem kaptam hozzá (nuku gáz, van a polcomon elég), de garlevelet igen!
kikerestem egy LG gariszervizt a neten és felvittem.
asszem 6-8 nap mulva telefonáltak, hogy mehetek a készáruért. inggyé!
vagyis a 15 felett amit ráköltöttem az 1 telefonálás és a 2 oda/visszaút volt, öszértékben talán 2ezer.
17ezerért vettem és aljas módon az árgépen is legolcsóbban 45ezret érő rádiót eladtam 35ért mint garis, dobozolt, de mégis használtat.
azóta már járt nálam újra az ügyfél és szereltem neki mást. elégedett.
xzoltan 2010.01.19. 08:23:21
Még az is lehet hogy a gyártó röhög, hogy még így is milyen jól járt, a hülye multi sem tudja hogy negyed annyiba sem került előállítani a terméket. De még ha a garanciát úgymond levonták az árból, akkor sem romolhat el mind, és mindkettőnek nagyon fontos az értékesítés után a vevőben kialakul vélemény. Ezért kezüket, lábukat törve kéne versenyezni ki javíthassa meg. Szerintem. Mivel itt leírtam esetem a folytatást is írnám, ma reggel kaptam a samsung szervizből smst, hogy kész a hifi elvihetem, azt hogy gariba vagy fizetek az nem derül ki belőle. Persze az hogy meddig lesz jó az is kérdés. De nagyon remélem, hogy nem kell visszavinnem megint.
bidibú 2010.01.19. 13:36:23
Volt szerencsém lehúzni 5 évet az EW vevőszolgálatán! másfél éve jöttem el és igaz,még más volt a főnökség,de azt bizton állíthatom,hogy működik a javított és visszavett áruk újkénti eladása!!! Szerintetek mit csinál az Ew a karácsony után tucatjával visszahozott(3 napig használt)árukkal?? Hát újból eladja! Pl: Apa vesz egy kamerát,3 napig forgatja kis családja ebédjét,ajándékozását,a kedves rokonokat,majd visszacsomagolja félig és 27-én már ott is van,hogy szeretné levásárolni,mert kettőt kapott a család!
Vesz belőle egy hűtőt anyának és egész évben kuss van otthon!!
4-5000Ft-okról nem igazán hallottam és nem is lehet jellemző.
A Garilevelek azért nem mindig eredetiek,mert nem a Magyar Samsungtól szerzik be az árut és a magyar szervíz így nem foglalkozik vele.
Sok ilyen gondunk volt!!!
maczko 2010.01.19. 23:21:43
ataa001 2010.01.20. 07:15:06
akalla 2010.01.20. 09:02:09
geg101x 2010.01.20. 17:34:01
Látod ebben teljesen igazad van. Mind a gyártónak, mind a multinak vigyáznia illene a hírnevére. Csak hát az a fránya árverseny. Tedd a szívedre a kezedet és nézz magadba. A számodra kevésbé fontos, de mégis nélkülözhetetlen termékek beszerzésénél nem oda mész, ahol látszólag nagy a választék és jók az árak? Na ugye. És a multi, hiper, retail pont erre építi a stratégiáját. Ők nem a szakértő, vagy az igényes réteget keresik, mert az kicsi. Ők tömegeket vonzanak. Én sem vagyok kivétel, szívtam már meg én is. Például vettem porszívót az EW-ben, mert hülye voltam és gondoltam nem számít milyen, csak márkás és jó áron legyen. Borzasztó szar egy termék volt. Majd vettem a fáradtságot és legközelebb utána olvastam (annak ellenére, hogy nem érdekelnek a porszívók) és vettem egy másikat, ráadásul ugyanabból a márkából, kétszerannyiért, de ezzel meg teljesen meg vagyok elégedve, pedig papíron kevesebbet tud.
Sajnos fogyasztói társadalomban élünk (bár épp most van teljesen összeomlóban), ahol óriási harc és túltermelés van, amibe minden gyártó beszállt low-end termékekkel (amik néha meglepően jóra, sőt akár tartósra is sikerednek, de azért általában nem). A legrosszabb, hogy a belépő termékek árainak hirdetésével (mert ugye csak ezek szerepelnek a flyer-ekben, ez hozza be a vevőt) a termékcsoport valós árszintjéhez képest kialakítanak egy torz képet (árszintet) az emberek fejében. Például ezért hiszi az emberek 90%-a azt, hogy egy laptop 100e Forint, pedig nagyon nem.
Nagyon nehéz dolgod van, ha bármilyen kategóriában is minőségi és tartós használatra tervezett terméket szeretnél venni. Sajnos...
geg101x 2010.01.20. 17:41:55
Viszont valamin keresni is kell és itt jön az általad megemlített összes többi termék esete, melyek lényegesen magasabban vannak árazva, mint más szakboltokban (amíg léteznek egyáltalán ilyenek)...
geg101x 2010.01.20. 17:44:22
geg101x 2010.01.20. 17:58:36
Értem. Leleményes voltál, de ez akkor is az ügyeskedés kategória. Találtál egy apró rést a rendszerben, kihasználtad, ez nagyon senkinek sem fájt, de azért inkább ne reklámozd büszkén. Én notikkal foglalkozom és velem is előfordult már, hogy "felvásároltam" a retail idétlen akciós készletét és eladtam haszonnal. Dupla haszonnal, mert a retail-nek és a becsábított és elégedetlen ügyfeleknek nem maradt, a retail feleslegesen bukott az összes terméken, mert a marketing érték fordítva sült el és én még kerestem is rajta, mert a termékeket drágábban is el lehetett adni simán, felesleges volt az árletörő politika.
De gondolom azt te is belátod, hogy ezekre a dolgokra nem lehet üzletet építeni, ezek alkalmi jelenségek, ezt nem csinálhatják tömegek.
geg101x 2010.01.20. 18:20:48
Ez nálad nem a "sok kicsi sokra megy" kategória, hanem perverzió. Te valószínűleg attól érzed jól magad, ha alkudhatsz. Dobálózhatsz itt azzal, hogy neked mennyire számít az a pár ezer Forint, de erre egy másik szólás mondással jönnek, biztos ismered: "könnyen jött, könnyen megy".
Ha tényleg spórolni szeretnél, annak van kultúrált (európai) módja, úgy hogy először utánanézel az áraknak és aztán csak ott vásárolsz, ahol mind az árakkal, mind a minőséggel egyetértessz. Ja és csak azt veszed meg, amire tényleg szükséged van, nem pedig azokat a termékeket, szolgáltatásokat, amikre "rábeszélnek".
Így valóban tudatosan költhetsz és rengeteget takaríthatsz meg és mindezt anélkül, hogy bárkit megsértenél balkáni viselkedéseddel.
Az a helyzet, hogy alkudni kizárólag a piacon szoktak, ahol a termékek árába ez többnyire bele van kalkulálva, ahol a felkínált termékek eredete és minősége nem feltétlenül leinformálható és ahol a számla és garancia az esetek nagy részében nem igény.
Az áruházakat felkeresve a vásárlás egy kultúrált, európai fajtáját választod, belépve elfogadod az áruház rendjét és nagyobb biztonsággal vásárolhatsz eredeti termékeket, megfelelő forrásból és támogatottsággal, de a meghirdetett árakon.
Az általad említett termékcsoportokon nagyságrendileg 10% körüli haszna van az áruháznak (ezek nem az akciós termékek). Ezért is érzem bunkó viselkedés formának, hogy kihasználod a szerencsétlen eladó "eladáskényszerét" és lenyeleted vele a békát. Ráadásul erre még büszke is vagy és fennhangon hidetve buzdítassz mindenkit, hogy járjanak el úgy, vagyis viselkedjenek úgy mint te. Nem tudom, hogy mivel keresed kenyeredet, de kiváncsi vagyok mit szolnál hozzá, ha a főnököd elkezdeni alkudozni veled, mielőtt odaadná a havi fizudat, úgy ahogy te szoktad, mert az neki jól esik, nagyobbnak érzi magát tőle. Vagy ha nincs főnököd, akkor az ügyfeleid ugyanezt csinálnák veled napi szinten, egyszóval biztos más lenne a véleményed, ha a havi kereseted attól függne, hogy ki mit alkud le belőle bratyiból...
salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.20. 18:57:11
a bolt semmit nem vesztett, hisz a kialkudott árban elhoztam a készüléket.
az ügyfelem nem vesztett, mert lényegesen olcsóbban megkapta a tökéletesen működő rádiót, mint alig használtat.
nekem meg szintén jó volt, hisz 100%-ot kerestem rajta. :)
természetesen az üzletemet nem erre építem, nem ez a profilom. még mindig itt vagyok bent és egy jeeppel szaraxom reggel óta... igaz, így nehezebb pézt keresni, de ha a munkám a hobbim? :)
xzoltan 2010.01.21. 22:04:20
2011.03.12. 19:40:20