Eszter 8 éves kislánya hosszas gyűjtögetés után fényképezőgépet akart venni, így anyukája elkísérte a Media Marktba, ahol a vasorrú bába volt a pénztáros és jól elzavarta az apróval fizetni akaró szegény kislány. Az indok, hogy nem köteles elfogadni 50 db-nál többet egyféle apróból és őt bizony kemény fából faragták, nem hatja meg egy síró gyerek látványa sem.
Van egy elsős kislányom és hosszas gyűjtögetés (több mint egy év) után összejött neki annyi pénz amennyiért a fenti műintézmény óriásplakáton hirdet egy fényképezőgépet. Ezt szerette volna a gyermek megvenni. A pénze nagy része 100-200 forintos.
Este fél hét MM - pénztár. A nőci (semmi műköröm, semmi smink, semmi frizura - tehát a tök átlag) közli a gyerekkel, hogy ezekkel a pénzekkel csak akkor fizethet, ha berollnizza. Száj görbül - anyai szív szakad, kérem, hogy hívja oda a vezetőt. Közli velem, hogy ő a főpénztáros, és törvény írja elő, hogy csak így vehet át aprót. Normálisan kérdezem tőle, hogy ha be van rollnizva, akkor nem kell-e megszámolnia, és akkor úgyis ki kell bontani. Válasz: dehogynem, de vigyem már innen a gyereket, mert neki dolgoznia kell - a környéken nem volt senki.
Tényleg van ilyen törvény? A fémpénz nem hivatalos fizetőeszköz? - tettem fel a kérdést egy rangos levelezőlistán. Többen utánanéztek és kiderült, hogy valóban nem kötelesek elfogadni 50 db/tipus érmét. Itt a "nem köteles" kifejezésen van a hangsúly. Illetve az embertelenségen.
Üdv
Eszter
albgab 2010.01.19. 14:32:49
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.19. 14:33:23
serpentin (törölt) · http://www.bridzs.hu/ 2010.01.19. 14:34:08
blllc 2010.01.19. 14:34:50
pwpw 2010.01.19. 14:35:45
metal · http://electric.blog.hu 2010.01.19. 14:35:55
Mylady 2010.01.19. 14:36:06
Szemét volt a pénztáros, ennyi.
Szegény kislányt sajnálom.
PITTA 2010.01.19. 14:36:28
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.19. 14:36:36
Azt hittem, egy átlagos nőnek legalább haja azért van.
PITTA 2010.01.19. 14:37:33
betépett felhasználó 2010.01.19. 14:38:13
A no azota egy picit bekattant.
Minden ermet rollniztatni akar. Gyerekestol.
de ugye ez igy az MM-beb nem mondhatta, de aki ismeri az tudja, hogy erre gondolt.
bizony, nincs ez maskent
pwpw 2010.01.19. 14:38:37
dooky 2010.01.19. 14:39:44
igazságos 2010.01.19. 14:43:10
De most komolyan, az egyik szülő miért nem váltotta fel neki a pénzt?
100-200 forintosok mindig kellenek az automatákba, meg sok helyre.
Én szívesen felváltottam volna neki.
A Media Markt meg elfogadhatta volna méltányosságból.
@Sün‼: D. Hát a műköröm?
helianthus 2010.01.19. 14:47:52
asdf 2010.01.19. 14:49:28
(a penztaros tusko volt, azt alairom)
akikaztmondjákni 2010.01.19. 14:49:41
És kasmir pulóver sem volt rajta!
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.19. 14:50:22
helianthus 2010.01.19. 14:50:25
ugye 25 db 200-as, az 5000 ft meg mondjuk 20 db 100-as az 2000 ft, tehát 7000-nél több? mármint a fényképező
akikaztmondjákni 2010.01.19. 14:51:28
helianthus 2010.01.19. 14:52:17
Legalább nem kell egy évet várnia. :D
Mérőmókus 2010.01.19. 14:52:36
Leadfoot 2010.01.19. 14:54:38
Ez biztos a csernobili Media Markt volt.
Egyébként nem értem, miért releváns, hogy hogy nézett ki a csaj.
Egyébként tényleg geciség, gondolom a kislány nem egy EOS 500-at nézett ki magának, hanem valami max. 30-40ezer forintos kompaktot, az meg párszáz érme, annyit én is nyugiba' megszámolok pár perc alatt, pedig nem ez a munkám.
akikaztmondjákni 2010.01.19. 14:55:23
Mégse üdülési csekk...
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.19. 14:57:12
Van egy átlagos nőnek műkörme?
Ez érdekelne.
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.01.19. 14:57:24
Szerintem.
akikaztmondjákni 2010.01.19. 15:00:53
AlexWolf 2010.01.19. 15:03:09
ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2010.01.19. 15:03:20
A) beváltom neki a pénzét már gyűjtögetés közben,
B) ha mégis egy marék apróval állítunk oda a pénztárhoz és azt emiatt nem fogadják el tőle, akkor kifizetem helyette kártyával.
Tudom, konfliktuskerülő konformista vagyok. :-)
ac07 2010.01.19. 15:03:35
Meddwe 2010.01.19. 15:05:25
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.19. 15:05:44
És te átlagos nő vagy?
ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2010.01.19. 15:07:51
Nekünk is volt annak idején iskolás korunkban fényképezőgépünk. Ami akkoriban a sötétkamra meg a nagyítógép volt, az ma egy PC és egy editor program, ennyi a különbség.
Meddwe 2010.01.19. 15:09:49
Sir Zet 2010.01.19. 15:10:23
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.19. 15:11:11
Tukacsincsillla 2010.01.19. 15:12:53
keptündzsekk 2010.01.19. 15:13:02
anno még ottvolt az a remek takarékbélyeges találmány az ilyen gyűjtögetésre:)
asdf 2010.01.19. 15:13:04
RaveAcE 2010.01.19. 15:14:13
keptündzsekk 2010.01.19. 15:15:24
Meddwe 2010.01.19. 15:16:48
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.01.19. 15:16:56
Szopjon hanyatt az ilyen bunkó, mint a pénztáros.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.19. 15:19:06
Hasztamannyana!
De azért az ánuszukat meg tudják törölni?
Szakmai okok miatt érdekelne.
2010.01.19. 15:19:21
Ha egy pici empátia szorult volna bele, akkor beláthatja hogy a pénztáros is ember és tényleg szivatás ha ennyi aprót a nyakába öntesz.
tarkamarha 2010.01.19. 15:19:26
kokosys 2010.01.19. 15:19:29
Csetmenszky 2010.01.19. 15:19:37
akikaztmondjákni 2010.01.19. 15:21:11
movhu 2010.01.19. 15:21:18
Sajnos sok fotós képein látom, hogy rárjuk is ráfért volna már 8 évesen a gép, mostanra talán meg is tanulták volna a szakmát.
tarkamarha 2010.01.19. 15:22:23
akikaztmondjákni 2010.01.19. 15:22:47
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.19. 15:24:04
Már bocs, de ez hogy függ össze azzal, hogy nem fogadta el a lóvét???
Rengeteg plázacica külsejű lány imádja a gyerekeket!
Te meg egy igénytelen anyuka lehetsz.
Jáááájjjj.
Layosh 2010.01.19. 15:24:30
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.19. 15:24:49
(Ezer éve nem láttalak.)
@AlexWolf: nem biztos, hogy trendből vette. A fotózásban mi kivetnivalót látsz, illetve miben különbözik más kreatív tevékenységtől, pl. rajzolástól? Csak az eszköz más. Gondolom az iskolába is lehet vinni százezer forintos kézműves ecsetet, mégsem azzal menőznek a gyerekek.
akikaztmondjákni 2010.01.19. 15:25:38
Yoss 2010.01.19. 15:25:43
Pont.
tarkamarha 2010.01.19. 15:27:50
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.19. 15:28:21
Őőőőőőőőőő, ezt igy hogy?
Minél hosszabb, annál jobban?
Vagy annál kevésbé?
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.19. 15:28:32
XSB 2010.01.19. 15:28:41
Eric_Cartman 2010.01.19. 15:28:49
"A hitelintézetek (pl. a bankok) és a posta pénztárai kötelesek korlátlan mennyiségben fizetésül elfogadni a forintérméket. A kereskedők legfeljebb 50 darabig kötelesek elfogadni forintérméket fizetésül."
Fogyasztóvédelmileg, panaszkönyvileg kb. ennyi. A gonosz, sminknélküli pénztárosnőről lehet vitázni, bár nem Homár-téma.
metal · http://electric.blog.hu 2010.01.19. 15:29:02
Kyle Broflovski (törölt) 2010.01.19. 15:29:12
Mr Anderson 2010.01.19. 15:29:49
akikaztmondjákni 2010.01.19. 15:29:55
Nem.Minél rövidebb, annál jobban...Te!:D
Amugy a hosszuval hogy pucolják ki a fület is?He?!:)
metal · http://electric.blog.hu 2010.01.19. 15:30:16
Mr Anderson 2010.01.19. 15:32:36
eloszto · http://eloszto.hu 2010.01.19. 15:35:20
then take kislany to (MM);
buy;
exit;
happy;;
iTink 2010.01.19. 15:35:20
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.19. 15:35:30
Ahogy az orrukat.
De ez csak tipp.
dr. Aullah 2010.01.19. 15:38:00
Ez olyan mint amikor a zsoké kapja a dicséretet a ló helyett...
kicsi bogár 2010.01.19. 15:40:03
AlulírottFentemlített 2010.01.19. 15:40:22
ha sok apród van az a baj!
A pénztárosnő pedig lehet, hogy átlagos volt, de akkor is egy büdösbunkó!
tarkamarha 2010.01.19. 15:40:52
sevcsik 2010.01.19. 15:40:56
dr. Aullah 2010.01.19. 15:41:51
Ez meg csak azért fontos, hogy az anyuci igazolja magának, hogy ő szebb volt mint az eladó.
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.19. 15:43:20
helianthus 2010.01.19. 15:44:03
A posztban ez szerepel:
Este fél hét MM - pénztár. A nőci (semmi műköröm, semmi smink, semmi frizura - tehát a tök átlag) közli a gyerekkel, hogy ezekkel a pénzekkel csak akkor fizethet, ha berollnizza. ....törvény írja elő, hogy csak így vehet át aprót.
Tehát átvette volna, csak berollnizva. Pedig nem bank vagy posta. Na ezt most így hogy?
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.19. 15:44:24
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.19. 15:45:47
Zsebszöszmösz 2010.01.19. 15:46:06
fodid 2010.01.19. 15:52:10
valaki nemtud valami jó pénzváltót?:D
Csakazértis 5-sökkel:D
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.01.19. 15:53:47
Levéltetű 2010.01.19. 15:53:59
2010.01.19. 15:54:01
Azért megnézném az arcodat, ha egész napi robotolás után valaki odatol 150 darab száz forintost hogy számold meg nyuszifül és rollnizd be. 15ezer forint az több mint egy kilónyi fémpénz.
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.01.19. 15:54:44
- Kedves anyuka, sajnos nem fogadhatunk el aprópénzt 50db-nál többet, de tessék nézni itt van az épületben a posta, ott örömmel beváltják, addig ide teszem !
- Köszönjük szépen, tényleg lehetett volna nekem is annyi eszem, hogy beváltom. Jó tett helyébe jót várj, tessék itt egy ajándék kupon műkörmöshöz és egy fodrászhoz!
@rwen 2010.01.19. 15:54:45
Megnézném, mikor számolsz te meg 3-400 db százast pár perc alatt! Aztán meg a mögötte várakozók írnák tele a Homárt, hogy nem halad a sor a Média kasszájánál!
51 db százast sem köteles elfogadni, megszámolni, nemhogy több százat!!
Nem is értem, hogyan gondolta az anyuka, hogy odaborít egy vagon érmét oszt rendben lesz!
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.19. 15:55:27
Sevy 2010.01.19. 15:56:58
Mert persze 8 évesen legnagyobb vágya a gyermeknek egy fényképező. Miért nem inkább egy fényképezős mobil? Ja, az már van...
akikaztmondjákni 2010.01.19. 15:57:56
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.01.19. 15:58:08
Nekem még az aprópénz is elkopik, pedig ritkán vásárolok készpénzzel. Az ötösöket pl. a munkahelyi automatába dobálom be egy félliteres rostos ital pl. 180Ft illetve van a táskámba is, hogy szimpatikus kéregetőket segítsek.
AlulírottFentemlített 2010.01.19. 16:00:39
Én biza megszámolnám, de én góg és demagóg fia vagyok :-)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.19. 16:01:32
mire kellett volna a 100-ast 200-ast felvaltani?
5 forintosra?
az ugy jobb?
Sevy 2010.01.19. 16:02:59
Magam_a_Mondomét! 2010.01.19. 16:03:20
Na ne már ! Honnan tudja, hogy ötvenegy, ha meg nem számolja?
Egyébként pár perc, pultra borítva, kettesével markomba számolva: 2-4-6-8-(egyszáz) 2-4-6-8-(kétszáz) 2-4-6-8-(háromszáz) <<< Oszt ez már 30 darab volt, amíg leírtam, amíg elolvastad.
Samys 2010.01.19. 16:03:43
10 Ft 50 db 500 Ft
20 Ft 50 db 1 000 Ft
50 Ft 50 db 2 500 Ft
100 Ft 50 db 5 000 Ft
200 Ft 50 db 10 000 Ft
Ez így összesen: 19 250 Ft
Így megyek legközelebb a MM-be :)
Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2010.01.19. 16:03:53
MM meg megérdemli a negatív reklámot. Most úgy felb.tam az agyam, hogy a héten se veszek náluk semmit :D
igazságos 2010.01.19. 16:04:34
Az lenne a legjobb.
Felváltottam volna papírpénzre neki.
Úgyis mindig akkor nincs apró, mikor kéne.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.19. 16:05:23
Énbagoly 2010.01.19. 16:05:44
De tényleg vásárlók könyvébe kellett volna írni.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.19. 16:09:11
meg jobb lett volna ha berolnizod neki
a penztaros heleyett
mer Oneki az fajt, hogy majd neki kell
amugy meg tessek mar ovodaban atterni a bankkartyara
a kartyafizetesi kulturat el kell terjeszteni otthon, mert katasztrofalis
hirtelendi 2010.01.19. 16:09:57
Műszaki 2010.01.19. 16:10:40
Én is kb 8-9 éves koromban kaptam a Smena Symbol fényképezőmet. Évekig fotóztam mindent, csak sose hívattuk elő. Hehehe. Aztán egy nyaraláson valahogy úgy jött ki a lépés, hogy az ott készült sorozatot előhívattuk. Élmény volt. Később már magam hívogattam elő még általános iskolásként. Az osztálytársaim hozzám jöttek, hogy a "szerelmüket" fotózzam le titokban. :-)
Sajnos egyébként sosem tanultam meg fényképezni. Egy dolog beállítani az élességet de annál fontosabb észrevenni, hogy mit kell fotózni. Nekem ez csak nagyon ritkán sikerül.
igazságos 2010.01.19. 16:11:12
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.19. 16:11:53
az uttororajvezeto arulta, ugy hivtak Szocske es voros nyakkendoben jarkalt allandoan, abbanaz igazi uttorosben 50 evesen
a rendszervaltas utan viragot arult egy ABC mellett
de ez lehet kicsit off lett
Levéltetű 2010.01.19. 16:13:32
A pénztárosnak is van főnöke, köteles lett volna odahívni. Szerintem.
Aki meg azzal jön, hogy miért nem váltották be előtte, meg hasonló baromságok, azoknak csak azt tudom mondani, hogy a gyereknek ez ÉLMÉNY, hogy gyűjtögeti a pénzt, ami láthatóan gyarapodik, és ha már elég sok lesz, akkor megvehet magának valamit ABBÓL a pénzből. Nem a beváltottból, nem kártyával, hanem amit nap mint nap látott gyarapodni. Ennek a történetnek lenne az a vége, hogy a hőn áhított tárgyat megveszi. AZON a pénzen.
Úgyhogy ahelyett, hogy a MM szívózna, inkább örülhetne, hogy egy ilyen gyerekkori pozitív élmény részesévé vált a brand. De nem, inkább szarakodnak, és nem csak a kislánynak tesznek be, hanem mindenkinek. A szülőnek, is és a saját cégüknek.
Őszintén, mennyibe kerül akár egy automata pénzszámoló? Nem nagy befektetés. Én még külön reklámoznám is, hogy nálam költsék el a gyerekek a megspórolt pénzüket.
hirtelendi 2010.01.19. 16:13:33
" Cégfilozófia
• a vásárlói igények magas szintű kielégítése
• a munkatársak hatékony, lelkes, szakszerű munkavégzése"
Hát gratula, ez sikerült!
Dervenkál Egon 2010.01.19. 16:14:45
Egyéves Önkéntes 2010.01.19. 16:14:49
Van annyi más megoldás is:
-Teleshop
-Nigériából megrendelni
-vagy londoni cégtől Western Unionos előreutalással
-végső esetben Las Vegasban is lehetne 20 dolláronként megkeresni az árát
hát anya az ilyen??
hirtelendi 2010.01.19. 16:15:25
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.19. 16:15:58
ez aze' nagy baromsag
de ezt Te is tudod gondolom
azert egy amator vagy egy profi foto kozott van nemi kulonbseg/e smeg a profik kozott is, mert elvileg profi egy eskuvoi fotos is meg egy termeszet-vagy eppen haborus/
a zsokekrol nem is beszelve
egy zsoka legalabb +- 30 szazalek egy loversenyen
GRMBL 2010.01.19. 16:16:35
Én se tettem volna másként, bakker.
Bodzaszedő Manager (törölt) 2010.01.19. 16:17:03
2010.01.19. 16:19:42
@Aullah: Így van ahogy mondod. A fényképész csak kattogtat, a zongorista csak kalimpál, a karmester csak hadonászik a pálcával, a festő meg csak matat az ecsettel a vásznon. Nem is értem, miért nem lesz mindenki fotós, zongorista, karmester vagy festő.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.19. 16:19:57
hat ram a bankbanulo pernztarosneni meg csak mosolyogva nezett igaz jo ha negyszer talalkoztunk az eltelt evekben
itt amugy a boltokban van automata penzbevalto, nemi jutalekert papirpenzt ad aproert, de itt meg az 1 centest sem vontak ki ees ha sokk osszegyulik csak jobb papirra valtani, mert mit szolnanak Vegasban ha pennykkel fizetnek a pezsgoert?
igazságos 2010.01.19. 16:20:16
Vagy a Media Marktban már csak a 5.000, 10.000, 20.000 forintosokra mennek?
Nemhogy adott volna a kislány a pénztárosnak egy 54.000 forintost, válaszul a szemétségre.
The Good Boy 2010.01.19. 16:21:54
egyébként hülyeboltos főpénztárosban semmi empátia nem volt (szögletes volt, de nagyon).
Egyébként pedig nem nagy idő 2-300 db. vagy több egyforma pénzt "megszámolni". Elég az első (mondjuk) ötvenet leszámolni, "toronyba rakni", aztán gyorsan összegyúrni a többi azonos aprót is akkora tornyokká, aztán a tornyok számát beszorozni 50-el és már meg is van a darabszám + amennyi maradt még kisebb nem teljes toronyban*
* gyengébbek kedvéért vezettem le ovodás szinten, hátha tök átlag főpénztáros nöcik is olvassák.
És szerintem pedig az anyuci azért nem váltotta be a pénzt, mert a gyermek a saját güjteményét akarta használni, nem a "felturbozott" anyucipénzt...
The Good Boy 2010.01.19. 16:22:59
Ez FONTOSCH!!!!!!!!!!!!
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.19. 16:23:00
www.riksbank.se/upload/Bilder_riksbank/Kat_sedlar_mynt/sedelbunt_myntrulle_low.jpg
lehet célszerű lenne ilyeneket kérni otthonra a persely helyett?
Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2010.01.19. 16:25:54
kolbaszbol a kerites 2010.01.19. 16:26:37
- egy elsős kislánynak nem kéne előbb olvasni megtanulni?
Én is pénztáros vagyok.
Nálunk, ha hiányom van - bármennyi - azt zsebből kell kifizetni. Nálam fizettek már 7000 Ft-ot apróval, 50-es, 100-as, stb, ami azért igen kellemetlen, mert ha elszámolod, rosszul ütöd be, esetleg üvölt egy másik gyerek, és nem koncentrálsz eléggé, akkor komoly károkat tudsz magadnak okozni ezzel.
- Igen, van ilyen törvény, hogy 50 darabnál többet nem vagy köteles elfogadni, tudniillik a posta is ebből él.
Berolnizva beviszed, felcimkézed a neveddel, elérhetőségeddel, és a beváltani kívánt összeg után x %-ot kifizetsz nekik a váltásért.
Semelyik üzelt nem pénzváltó.
Igen, méltányosságból el lehetett volna fogadni, valóban, de nagy úr a pénz. És a hiány az hiány.
Szerintem senkit nem kellene arra kötelezni, hogy a saját zsebére tévedjen, mégha 50-szer is átszámolja a pénzt.
metal · http://electric.blog.hu 2010.01.19. 16:29:05
ZON 2010.01.19. 16:30:16
Levéltetű 2010.01.19. 16:30:42
Hogy ehhez neked mennyire semmi közöd nincs! Ja, hogy te vagy az ominózus pénztáros? Akkor értem.
mezítlábasfellebbezés 2010.01.19. 16:30:56
Egyéves Önkéntes 2010.01.19. 16:32:02
:)
Jó Estét 2010.01.19. 16:32:43
Levéltetű 2010.01.19. 16:34:32
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.19. 16:35:54
A fényképész és a szakács jó barátok voltak. A szakács egyszer így szólt a fényképészhez: - Olyan szép fotóid vannak. Bizonyára nagyon jó a fényképezőgéped.
Másnap a szakács meghívta vacsorára a fényképészt. A finom vacsora után a fényképész megjegyezte: - Igen finom volt minden. Biztosan nagyon jó a tűzhelyed.
mezítlábasfellebbezés 2010.01.19. 16:36:12
sorica123 (törölt) 2010.01.19. 16:36:57
Amúgy abszurdum. Egyszer kibírta volna, hogy köteles-nem köteles, műszak végén átveszi a vödör aprót a kislánytól és megszámolja. Attól még mondhatja, hogy máskor rollnizza fel, mert így nehéz megszámolni (a sok kis pénz, a pénztáros is elfáradhat, belezavarodik), a gyerek abból is tanul, viszont nincs belőle bunkózás meg szomorkodás. És kéretik nem megakadni azon, hogy speciel itt egy fotómasina volt a cél. Az se feltétlenül akkora egetverő luxus a mai világban, viszont tök jó, ha egy gyerek valamit szeret csinálni. Pl akár fényképezni, és gyűjt egy gépre.
mezítlábasfellebbezés 2010.01.19. 16:37:50
kolbaszbol a kerites 2010.01.19. 16:42:21
A törvényes fizetőeszköznek minősülő bankjegyek és érmék elfogadásának általános
kötelezettsége alól az Mnbtv. egy esetben enged eltérést: a készpénzfizetési forgalomban a
hitelintézetek, az állami adóhatóság és a posta kivételével senki sem köteles érméből címletenként
50 darabnál többet fizetésül elfogadni (Mnbtv. 31. § (4) bek.).
-A Magyar Nemzeti Bankról szóló 2001. évi LVIII. törvény.-
P75 2010.01.19. 16:42:24
igazságos 2010.01.19. 16:43:42
kolbaszbol a kerites 2010.01.19. 16:44:52
A törvényes fizetőeszköznek minősülő bankjegyek és érmék elfogadásának általános
kötelezettsége alól az Mnbtv. egy esetben enged eltérést: a készpénzfizetési forgalomban a
hitelintézetek, az állami adóhatóság és a posta kivételével senki sem köteles érméből címletenként
50 darabnál többet fizetésül elfogadni (Mnbtv. 31. § (4) bek.).
-A Magyar Nemzeti Bankról szóló 2001. évi LVIII. törvény.-
DaM 2010.01.19. 16:45:18
Olyan világban élünk, ahol céljaink elérése érdekében nem szabad visszariadni némi szociális érzékenységtől - még akkor is, ha ez nekünk erőfeszítés. Jelen esetben ez lett volna a legkisebb fáradtság és ráadásul az okosabb enged..
Egyéves Önkéntes 2010.01.19. 16:46:02
(tudom amúgy, azé' volt a szmájli :D)
@Deniga: oké, de én akkor is örülnék, ha valakinek a pénze átkerülne hozzám, címlettől függetlenül
The Good Boy 2010.01.19. 16:46:02
Egyedül mentem el a hőn áhitott bringáért a helyi vasboltban, ahol a zacskónyi apróra csak mosolygott az eladó és gratulált, hogy milyen ügyes voltam (ja, és fizethettem vele). Az eladó bácsi pedig üzemkészre csinálta mire fizettem, hogy hazafelé azt a 6-7 buszmegállónyi utat ne tolva, hanem rajtaülve tegyem meg.
Hú, most hogy irtam, meg visszaolvastam, olyan leirva ez annyira utópisztikus, hogy talán igaz sem volt. Pedig így történt kb. '83-ban egy borsodi iparvárosban... Igaz akkor se fukar, se hülye bolt nem volt, csak centrum, meg vas-müszaki áruház, meg ilyenek!
kolbaszbol a kerites 2010.01.19. 16:46:18
Jó Estét 2010.01.19. 16:46:42
amugymeg ez amunkad, kepzeld mindenkit megbasznak (sokszor anygilag is) ha teved, megsem csinalom en se, hogy inkabb beulok a WC-be egesznapra nehogy valamit rosszul csinaljak...
Zsebszöszmösz 2010.01.19. 16:47:45
Jó Estét 2010.01.19. 16:48:17
movhu 2010.01.19. 16:48:44
Ennyi erővel festeni is könnyű. Fogod a vásznat, és jó helyre és jó sorrendben felhordod az anyagot, és máris ott a gyönyörű festmény :)
Nagyon régen fotózom, és egyre inkább arra jövök rá, hogy a jó képhez, nagyon kevés az, hogy jó helyen vagy jó időben. Ha nem tudod megfogni azt a pillanatot, amit kell, akkor a képed nem több, mint amikor a festő egy nagy pacát nyom a kép közepére.
movhu 2010.01.19. 16:51:10
Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.01.19. 16:51:51
A pénztáros néni gyerekkorában midig szeretett volna egy Pajtás fényképezőgépet, de nem kapott, és ettől lett ilyen. Amikor meglátta a nyolcévest, elszakadt benne a cérna... Ennek az az egy mond ellent, hogy a napokban sehol sem olvastam, hogy egy bekattant pénztáros hazafelé szétvert volna egy Mekkdöncit, mert lespórolták a Cs-t a hamburgere képéről.
A másik, hogy a MM is olyan, mint az átlag autókereskedő - a banki hitel jutalékából él. Márpedig akkor tök igaza van, hogy dögöljön meg minden suttyó, aki takarékoskodásra neveli a gyereket, és nem arra, hogy vegye meg hitelre, 452%-os THM-re, svájci frank alapon. Hova is jutna már a világ, ha nem lennének a bedőlő hiteles, pénzügyi analfabéták.
Jó Estét 2010.01.19. 16:52:22
tarkamarha 2010.01.19. 16:53:25
"egy elsős kislánynak nem kéne előbb olvasni megtanulni?" - hogy jön ez ide?
"Szerintem senkit nem kellene arra kötelezni, hogy a saját zsebére tévedjen" - Hát igyekezzen nem tévedni. Ez a szakmája - pénzt elvesz, számol, visszaad. Megannyi hiba lehetőség. Akkor inkább ne dolgozzon? A postban ott volt, hogy nem tülekedtek a vásárlók - ideje volt rá.
@Lukréciamia: "az anyja miért nem váltotta be neki??? " - Nevelés tudod? Kislányom, az amit gyűjtögettél az érték - nem csak a papírpénz az. Ő _azt_a_pénzt_ gyűjtötte nem másikat.
Egyéves Önkéntes 2010.01.19. 16:55:49
Dóra, a pénztáros, akinek Las vegasban lespórolták a mekis szendvicséről a CS betűt nem fogadta el Esztertől a 20 dollárt, mert nem volt nála személyi, csak jogosítvány és lakcímkártya
Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.01.19. 16:56:40
tejfogubandi 2010.01.19. 16:56:55
Az élet nem egy habostorta... Irány a bank ott beváltják (de csak a nagyobbak)
The Good Boy 2010.01.19. 16:57:37
igy már jó:)
Ja, és hol a pépéó?
kolbaszbol a kerites 2010.01.19. 16:57:41
A szülőknél egyébként bevett szokás, hogy jön a gyerekkel, aki ad egy csomó vasat, és a maradékot kifizetik neki akármi mással. Utalvány, kártya, kp.
Nem tudom, hogy mennyibe került a gép, mindenesetre könnyen el tudom azt a variációt is képzelni, hogy nem ilyen drasztikusan történt ez az egész.
Csak próbáltam egy más megvilágítást is az előtérbe helyezni, hiszen minden éremnek két oldala van.
A legtöbb kereskedelmi egységben (Aldi természetesen kivétel) akadnak olyan eladók, akik a lelküket kitéve adják el az ott felhalmozódott árut.
De ezek az alkalmazottak magyarországon igen kevesen vannak.
Mindenki a pénzért megy el dolgozni, és bár a vásárlót ez nem érdekli (teljesen jogosan) attól még leszarják.
Sajnos ma Magyarországon ez a helyzet.
Én is szivesebben megyek oda vásárolni, ahol mosolyognak, és mindent megteszenek értem.
Ez a pénztáros nyilván nem ebből a fajtából került ki.
Attól függetlenül mi kommentelők nem ismerjük csak a fél igazságot. Az is lehet, hogy kicsit kozmetikázva volt.
Nem lehet ezt tudni!
hirtelendi 2010.01.19. 16:59:11
hirtelendi 2010.01.19. 17:01:27
És azt tudod, hogy ez a poszt mekkora kárt okoz most? Hány anyuka fogaj máshova vinni a pénzét, mert egyrészt nem akar a gyerekének csalódás, másrészt mert szolidáris lesz az anyukával, akinek a gyereke csalódott?
The Good Boy 2010.01.19. 17:03:03
Akkor ezek szerint egy Aldi törzsvásárlót köszönthetünk személyesen?:)
Szóval nem csak a sci-fikben vannak ilyenek?
hirtelendi 2010.01.19. 17:05:55
lehuzas 2010.01.19. 17:07:47
hirtelendi 2010.01.19. 17:08:14
kolbaszbol a kerites 2010.01.19. 17:08:56
Egyébként lehet, hogy nagyobb reklám ez az MM-nek, mint ahogy mi azt itt gondoljuk. A negatív reklám is reklám.
Holnap lehet, hogy jön a RE: MM poszt!
Ki tudja, ha olvas homárt az MM akkor bizánya reagál.
Még az is lehet, hogy direkt piszkálódásból is oda fogják vinni anyukák a gyerekeket vásárolni! Csakazértis. Ha 10 beírás lesz egy nap az aprót be nem váltó pénztárosra, annak lesz következménye.
Az ElectroWord-os srác is megmondta. Ki kell verni a hisztit, és minden el lesz intézve! Így működik ez mindenhol.
Bár ez szégyen, hozzá kell tennem.
Der Beste 2010.01.19. 17:11:18
A 20 ezres mióta érme?
Jó Estét 2010.01.19. 17:11:36
morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.01.19. 17:14:08
Simán elfogadhatta volna egyébként.
reunalla 2010.01.19. 17:15:45
Érdekes üzlet politikája van a MM-nak, ha ezt hagyja szó nélkül, mert egy dádá azért jár a hülye libájának.
Ezúton üzenem mindenkinek, hogy aki nálam vásárol akár 5 Ft-osokban is fizethet 15 ezret ;)
hirtelendi 2010.01.19. 17:16:06
Ez a legnagyobb oltári hülyeség.csak nagyon speciális helyzetben működik, amikor a valós végkicsengés mégis pozitív. Pl. a tömegek az EW nyitáskor, aminek a végkicsengése mégis az, hogy van és olcsó cucc van. Ez és a legtöbb negatív hír vevőriasztó.
Der Beste 2010.01.19. 17:16:10
Sőt, az sem hogy a takarékbélyegeimmel nem tudtam fizetni a könyvesboltban, hanem csak azzal a pénzzel, amit a beváltott takarékbélyegeimért kaptam.
A pénztáros nem hibázott, a gyerek meg talán túléli ezt a "sokkot."
hirtelendi 2010.01.19. 17:17:07
hirtelendi 2010.01.19. 17:18:17
reunalla 2010.01.19. 17:19:22
Ha a pénztárost leszámoltatják minden este, akkor 3 perccel tovább tart a zárás és kész, ugyanúgy vissza a zsákba - a bankban meg nem kézzel számolnak
reunalla 2010.01.19. 17:20:23
Baszkurátor 2010.01.19. 17:27:19
Hát nem egészen.
varvizib 2010.01.19. 17:33:43
Ki kell rakni mondjuk 10 db érmével egy oszlopot, majd melléönteni és eligazgatni a többi érmét. 10 oszlop, 15 sor, máris látszik, hogy megvan a 150 darab. Az, hogy egy pénztáros tudjon két számot összeszorozni, ne jelentsen már hatalmas elvárást!
Megjegyzem, 150 db az nem sok, egyenként leszámolva is szerintem illik bőven 1 percen belül végezni.
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.19. 17:38:28
Te mekkora idióta vagy. Szóval akinek nincs gyereke, az baszatlan picsa. hát szerintem pont az a baszatlan, akinek van. Arról meg, hogy nincs testvére, igen kevéssé tehet bárki.
Der Beste 2010.01.19. 17:45:32
Eladom a tudásom s az időm, s pénzt kapok érte.
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.19. 17:47:22
Eric_Cartman 2010.01.19. 17:48:34
Mondjuk az anyukának, a postán. Ja, az már nagy elvárás. Mellesleg: "A pénze nagy része 100-200 forintos." Meg még mittudomén mi.
Megnéztem volna én ezt a jelenetet azért élőben...
hirtelendi 2010.01.19. 17:55:35
theveryguest 2010.01.19. 17:59:00
a) elfogadja az aprót a fotoapparatért,
b) egész este írható CD-t vesztek ugyanazért a pénzért egyesével ÁFÁs számlára.
Levéltetű 2010.01.19. 18:00:08
A takarékbélyeggel, mint hivatalos fizetőeszközzel. Vajon hol érzem én a csúsztatást?
Alikam 2010.01.19. 18:03:23
claudette 2010.01.19. 18:13:52
Logikus felvetés, hogy miért nem váltotta be anyuka a gyerek aprópénzét papírpénzre. A gyerek azonban nem működik a felnőtt számára logikusan, pláne nem 8 évesen. Ennyi idősen még nem érti, mit jelent az, hogy elveszik tőle a pénzét, és adnak helyette másikat. Ő abból csak annyit lát, hogy elvették a pénzét, és most valami más pénz van nála, ami nem az övé.
Én 8 évesen egy versenyen nyertem kb. 10 ezer forintot, és a szüleim mondták, hogy ők adnak hozzá még egyszer ennyit, és akkor kapok egy biciklit. Nagyon sokáig nem értettem, hol a pénzem, egyszerűen nem értettem meg, hogy bicikli lett belőle.
Ugyanezért volt az is, hogy 5-6 évesen összegyűjtöttem 1200 forintot, amiből megvettem a sütibabát, és a szüleim természetesen nem váltották be nekem papírpénzre az összeget, hanem a játékboltban szépen leszámolta az 1,2, esetleg talán 5 forintosokat az eladónő, és egy rossz szava sem volt. Sőt mosolygott, és megdicsért, hogy ügyesen spóroltam. Ha anyu elveszi az 1200 forintomat, és ad helyette papírpénzt, biztos, hogy úgy éreztem volna, nem én vettem meg magamnak a babát. Egyszerűen így működnek a gyerekek. Az eladótól meg nagyon csúnya volt, hogy elhajtotta a gyereket. Nem értem, miért jó gyerekekkel keménykedni, miért nem lehet megérteni, hogy az egy gyerek, és örömet szerezni neki azzal, hogy leszámolja a kis vagyonkáját.
kolbaszbol a kerites 2010.01.19. 18:15:40
Valami más hasonlón törd a fejed, ami a pénztárost is felizgatja :P
fiatka 2010.01.19. 18:20:18
én mindig úgy örültem,ha apróval fizetnek.
Gondolom a pénztáros nem jutalékos rendszerben dolgozik,ha ezen múlna a fizetése még a saját ebédszünetében is maga berolnizta volna:-)
Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.01.19. 18:20:31
caligne 2010.01.19. 18:26:42
kolbaszbol a kerites 2010.01.19. 18:27:29
Közben azon gondolkodtam el, hogy miért van az, hogy ha az ember kivesz az automatából teszem azt 120.000 Ft-ot, és 1000-esekben kapja meg (láttam ilyet, elég izgi volt végig várni a sort), akkor miért szidja a bankot? Nem tudja megszámolni a kis pénzét? Ahelyett, hogy örülne, hogy van annyi a számláján. Én örülnék :)
MosoMasa 2010.01.19. 18:30:18
Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.01.19. 18:34:02
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.19. 18:39:43
Ja, hogy fogyatékos a gyerek? Ezt nem írta anyu!
claudette 2010.01.19. 18:42:59
Der Beste 2010.01.19. 18:46:05
Ponika 2010.01.19. 18:49:55
Der Beste 2010.01.19. 18:51:42
Csak jelezni akartam, hogy nekem s sok osztálytársamnak sem okozott gondot alsó tagozatban, hogy megértsem:
sok kicsi pénzérme-takarékbélyeg-beváltás-papírpénz-új focilabda.
kolbaszbol a kerites 2010.01.19. 18:53:09
Ugyandehogy (törölt) 2010.01.19. 18:54:34
melyik ez a törvény?
Eric_Cartman 2010.01.19. 18:55:35
claudette 2010.01.19. 18:56:00
kolbaszbol a kerites 2010.01.19. 18:58:58
Ja, csakhogy a törvényi hátteret is megemlítsem:
A törvényes fizetőeszköznek minősülő bankjegyek és érmék elfogadásának általános
kötelezettsége alól az Mnbtv. egy esetben enged eltérést: a készpénzfizetési forgalomban a
hitelintézetek, az állami adóhatóság és a posta kivételével senki sem köteles érméből címletenként
50 darabnál többet fizetésül elfogadni (Mnbtv. 31. § (4) bek.).
-A Magyar Nemzeti Bankról szóló 2001. évi LVIII. törvény.-
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.19. 19:00:48
Ugyandehogy (törölt) 2010.01.19. 19:01:50
próbáljátok ki, hogy ezután a művelet után felajánlájátok, hogy az apraját pluszban odaadjátok, hogy nagyobb címletben tudjon visszaadni és ne fogyjona váltópénze. egyből megzavarodnak.
Ugyandehogy (törölt) 2010.01.19. 19:03:39
kolbaszbol a kerites 2010.01.19. 19:04:38
Kérdezhetek? De le ne kiabáljatok, mert nem bírom a feszkót!
8 éves, vagy első osztályos? Vagy 8 éves és első osztályos.
Mert, ha az utóbbi, akkor lehet, hogy tényleg nem érti a pénz és az áru összefüggést :P
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.19. 19:05:39
Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2010.01.19. 19:06:56
1. Kinek mi köze hozzá, hogy egy nyolcéves gyerek olvas-e vagy sem?
2. Miért olyan egetverő probléma, hogy a gyereknek fényképezőgép kell? Én is nyolcéves voltam, amikor megkaptam az első fényképezőgépemet, egy kicsi sárga Sooters eldobható szörnyecskét (sehol sem találok róla a neten képet, de biztosan ismeritek). 2 óra alatt ellőttem az összes kockát és sosem hívattuk elő. Kib. boldog lettem volna, ha már az én időmben is vannak olyan digitális fényképezőgépek, mint most, bizonyára én is gyűjtöttem volna, mint a güzü. Lehet kattogtatni ész nélkül, az eredményt rögtön látod a gépen vagy a pc-n, és még elő sem kell hívatni. Ha a gyereket érdekli, miért ne? Egy szó sem volt arról, hogy kamerás mobilja is lenne, vagy ilyesmi.
A beváltásról meg annyit, hogy pénztárosa válogatja. Többen írtátok, hogy anno, amikor ti vettétek meg az első olyan cuccot, amire összespóroltátok a pénzt, jó fej eladókat fogtatok ki. Lehet, hogy szerencsétek volt, a kislánynak meg nem. Ki tudja?
Egyébként nyolcévesen már talán lehet neki tanítgatni, hogy mi a címletek között a különbség meg a kapcsolat. Pl. 1-2 ezrest beválthatott volna neki anyuka, elmagyarázva, hogy ez ugyanannyit ér, mint 10 darab százas vagy 5 darab kétszázas, vagy nem tudom... Csak ötlet volt, tapasztalataim nincsenek. Nekem az első spórolmányom egy görkori volt, 1996-ban, 7500 forintért, 9 évesen, arra emlékszem, hogy papírpénzzel fizettem érte. (3 éve meg 6500-ért vettem egy sokkal jobbat, no.)
Ha meg a pénztárosnak sok az apró, az az ő baja, biztosan én se repesnék, ha valaki egy zsák apróval jönne, mert én mindig elszámolom. =D Lehetett volna jó fej is.
Kb. 12 éves koromtól kezdve gyűjtögettem az 1-2-5-10-20-50 forintosokat, a szemközti kisboltban mindig szívesen beváltották, nem kellett rollniznom sem, meg sem számoltak. De mondjuk ehhez kell a bizalom, meg az ismeretség, ugye. Meg hát a vidék varázsa.
Ej, de csapongó lett. Romlik a fogalmazókészségem.
The Good Boy 2010.01.19. 19:07:33
Nem kötözködni akarok, de mutass nekem olyan bankautomatát, amelyik kiad 120 db. bankjegyet? Ha jól tudom, akkor 30-at ad ki egyszerre. Nekem volt már olyan, hogy az ótómata visszautasitotta a pénzkivételt, mert több db. bankjegyet kellett volna kiadnia (és nem ezresekben akarta:D)
De ha úgy értetted, hogy a buta gépben 1000- HUF volt a legnagyobb cimlet, és a 120k-t négy 30k részletben kivánta kivenni az országunk egyszerű userja, akkor sorry:)
Egyébként nekem ha jól emlékszem, 26 v. 28 db. volt a legtöbb amit kiadott a gép, de azt is második nekifutásra, mert elsőre pörgette a pénzt a "hasában" (legalább is olyan hangot adott ki, mint amikor számlál) vagy 2-3 percig, aztán kidobta a kártyát, hogy hiba történt, próbáljam meg később újra. Másodjára már gyorsabban számolt, és normál tempoban kiszolgált.
Ugyandehogy (törölt) 2010.01.19. 19:08:41
de nem vagyunk egyformák.
Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2010.01.19. 19:11:52
Baszkurátor 2010.01.19. 19:16:18
Disznó Úr 2010.01.19. 19:22:51
Mindenféle mechanikus "jogértelmezés" embertelen ilyen esetben. Mindig is utáltam azokat a véglényeket, akik úgy kezdik egy ilyen történetre a reakciót, hogy "miért nem ezt vagy azt csináltad"
A kurva anyátokat!
...Ahoj... 2010.01.19. 19:26:16
Oszd meg velünk légyszíves melyik Media marktban van ez, hogy néz ki a kedves hölgy? Garantálom holnap délután legalább 40-en odamennek fizetni hozzá 49 db 5, 10, 20, 50, 100 Ft-al, had kapjon hülyét!!!! Semmit nem tud tenni mert 49-et köteles elfogadni, én visszamennék a helyedben egy hősugárzóért és vinném az összes 5 - 10 Ft-omat.
Baszkurátor 2010.01.19. 19:26:38
töklámpa 2010.01.19. 19:34:52
Bátor kislány, ha el meri zavarni a vasorrú bábát :)
Vágási Feri_1 2010.01.19. 19:42:08
csak john 2010.01.19. 19:42:53
Tedd fel ide a pénztáros képét, meg az áruházat. Mostanában esedékes pár holmi beszerzése onnét. Majd viszek neki berollnizott 5 forintosokat sok tízezerért.
Levéltetű 2010.01.19. 19:46:39
Manci néni, a szomszéd 2010.01.19. 19:46:48
Apuka - aki alkoholista -, nem lévén már pénze, összetörte a gyerek malacát amiben talált egy csomó 5 és 10 forintost.
Ezzel átnégykézlábazozott a szomszéd talponállóba, ahol egy sört meg két felest akart gyorsan a vénájába injekcióztatni.
De mielőtt ez megtörténhetett volna, a pultos pasi - aki a tulaj és nagydarab - jól kibaszta az aprójával együtt.
Levéltetű 2010.01.19. 19:48:06
Nyúlcipó 2010.01.19. 19:49:19
Vágási Feri_1 2010.01.19. 19:49:38
kolbaszbol a kerites 2010.01.19. 19:53:41
Nem tudom mennyit vett ki a muksó, de sok darab 1000-est kapott.
És ott anyázott az automata előtt.
A post-ban azt írja a hölgy, hogy a főpénztáros ült a kasszában. Feltételezem, hogy csak váltásként ült ott, mert náluk ez szokás. Szóval hiába is mentek be, valószínű az fp csajt nem találjátok a kasszában, hacsak nem épp cigiszünet vagy kajaszünet van a pénztárosoknál.
Levéltetű 2010.01.19. 19:54:49
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.19. 19:58:31
forgodssake 2010.01.19. 20:01:23
Ferlategla (törölt) 2010.01.19. 20:04:23
milyen az a sütibaba?
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.19. 20:06:37
hazaFele 2010.01.19. 20:06:49
Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2010.01.19. 20:07:52
Ha felhajtottad a szoknyáját és rátetted a kalapot, olyan lett, mint egy nagy, habos muffin, és elképesztően jó illata volt. Én is nagyon szerettem volna olyat, az oviban volt nekünk.
Levéltetű 2010.01.19. 20:08:39
avatartalan 2010.01.19. 20:09:42
A pénztáros meg 1 tahó!
Ferlategla (törölt) 2010.01.19. 20:14:18
Der Beste 2010.01.19. 20:19:05
Der Beste 2010.01.19. 20:20:13
Baszkurátor 2010.01.19. 20:22:14
"Mit jelent a gyakorlatban az, hogy a forint törvényes fizetőeszköz?
Magyarországon mindenki köteles névértéken elfogadni az MNB által kibocsátott és még be nem vont forintbankjegyeket és -érméket, ideértve az emlékbankjegyeket és az emlékérméket is. A készpénzfizetési (kereskedelmi) forgalomban 50 darabnál több érmét elfogadni csak a hitelintézet és a posta köteles egy fizetési művelet során. Ennek értelmében a kereskedelmi egységek egy fizetési művelet során legfeljebb 50 darab érmét kötelesek elfogadni."
A hangsúly a KÖTELESEK ELÉFOGADNIN van.Nem kötelesek de nem is tilos!
Ennyi.
www.mnb.hu/Engine.aspx?page=mnbhu_altalanosinformaciok&ContentID=10729
kolbaszbol a kerites 2010.01.19. 20:26:22
Ferlategla (törölt) 2010.01.19. 20:30:50
forgodssake 2010.01.19. 20:35:01
ok megvan a megoldás. mindenki odamegy ehhez a pénztároshoz, 50 db 100 forintossal, es vesz elemet, vagy bármi egyebet. egy nap utan asszem kilép a rohadék.
eleg fasz szabaly egyebkent ez a max 50 db ig fogadhatnak el. en epp holnap akartam izzot venni. most valom be a papirpenzemet aprora es azzal fogok fizetni
hirtelendi 2010.01.19. 20:44:36
kolbaszbol a kerites 2010.01.19. 20:44:52
Csak menjen el 8 ember holnap apróval ebbe a MediaMarktba, már megérte neki. :)
A Tyne folyó déli partja 2010.01.19. 20:48:52
Vladika 2010.01.19. 20:54:01
Baszkurátor 2010.01.19. 21:02:10
silent76 2010.01.19. 21:20:19
silent76 2010.01.19. 21:22:56
Koax K. Ábel 2010.01.19. 21:25:18
Megfogott a történet, és lerajzoltam saját szemszögből.
sick fuck (törölt) 2010.01.19. 21:29:28
Levéltetű 2010.01.19. 21:38:59
Balambér atya 2010.01.19. 21:40:03
Én egy valutaváltóban dolgozok, volt már olyan, hogy bejött a figura, hozott nekem egy szatyor aprót és azzal fizetett. 20 ezer forintnyi 100-as, 50-es, 20-as, 10-es volt. A másik meg 150 ezer forintért vett eurót, és 500-asokban fizette ki. Jó, nem fém, de akkor is 300 db. Ezek szerint nekem is azt kellett volna mondani ezeknek, hogy bocs, de nem vagyok köteles elfogadni. De én hülye fejjel elfogadtam, és még örültem is, hogy nem kell pár napig a bankból aprót kihozatni :(
Mondjuk ha ilyen miatt küldök el egy ügyfelet, a főnök szerintem minimum egy hétig ütne. Persze akkor már, mint ex dolgozót.
silent76 2010.01.19. 21:47:23
Balambér atya 2010.01.19. 21:49:14
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.01.19. 22:01:45
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.01.19. 22:02:55
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.01.19. 22:03:59
Levéltetű 2010.01.19. 22:06:35
moli 2010.01.19. 22:07:49
csakhogy ehhez az kellett volna, hogy egy felnott ismerje a torvenyt, a vilagot, amiben el, a kotelessegeit, es ne csak a jogait.
erdemes volna a gyerekeket penzugyre, kreszre, jogra, nyelvre, hasznalhato tudasra tanitani az iskolaban, nem pedig irodalomra, tortenelemre, rajzra, enekre. ja es sokkal tobb testnevelest.
Levéltetű 2010.01.19. 22:16:19
Ferlategla (törölt) 2010.01.19. 22:20:42
felka 2010.01.19. 22:24:26
birom az ilyen pihentagyú szülőket.
a kasszából meg folyik ki a sok fémpénz, be se birta volna tolni.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.19. 22:47:51
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.19. 22:49:50
@moli: @Balambér atya: azért nem gondolom, hogy olyan hatalmas mulasztás lenne egy szülőtől, hogy nem ismeri a rolnizásról szóló törvényt... szóval ez a tanítsuk a gyerekeket pénzkezelése duma itt eléggé demagógnak tűnik. Inkább praktikus lett volna, ha otthon berolnizzák a pénzt, de az már tényleg abszurdum, hogy egy ilyen egyszerű, józan ésszel és jóindulattal megoldható 'probléma' esetén is azonnal a törvénykönyvet hozzuk elő, mert a jóérzés annyira kihalt az emberekből, hogy már csak a paragrafusoknak bírnak engedelmeskedni.
Balambér atyával egyetértek :)
tarkamarha 2010.01.19. 22:50:27
- Válasz: Mert a gyerek a fémpénzt gyűjtötte, az az ő "kincsecskéje" ösztönző, ha azzal fizet.
- Reakció: 8 éves gyerek nem hülye, már igazán felfoghatja a pénzváltás értelmét.
- No, erre meg én azt mondanám, hogy: Tudatosan nyilván fel is fogja, de emocionálisan nem biztos. Azzal, hogy ha az anya átváltja a pénzt olyan hatást kelt, mintha beváltaná a játékpénzt igazira, amivel már fizetni is lehet. Szerintem azt a papírt már nem érezné annyira a sajátjának, mint a vasakat. Az ilyen "gyűjtögetős" játék egyik értelme épp az, hogy függetlenséget, felelősséget tanuljon a gyerek. Képzeljük el a gyerek büszkeségét, amikor átadja azt, amiért ki tudja mennyit dolgozott. (Igen, dolgozott. Jól viselkedett, megérdemelte a zsebpénzt, utána ellenállt a kísértésnek, hogy elverje.) Most képzeljük el, hogy az anyutól kapott papírpénzzel fizet. Ugyan az? Szerintem nem...
apuc 2010.01.19. 22:52:56
kispista 2010.01.19. 23:07:14
"
csakhogy ehhez az kellett volna, hogy egy felnott ismerje a torvenyt, a vilagot, amiben el, a kotelessegeit, es ne csak a jogait."
Momentán a pénztáros nem ismerte a törvényt, vagy HAZUDOTT mikor azt állította, hogy törvény tiltja a pénz elfogadását.
Aki szerint a fényképező egy elsősnek felesleges: A mediamarktban mi az ami nem felesleges kacat? Bármi nélkül lehet élni, ami ott kapható.
kispista 2010.01.19. 23:11:47
Levéltetű 2010.01.19. 23:17:19
Persze, hogy nem baj. Én meg 89.990 Ft-tal maradok az adósotok, jó?
Azóta becsődöltek. Szerintem azon a 10 Ft-on múlott a dolog.
kétszersült · http://www.ketszersult.blog.hu 2010.01.19. 23:18:25
Kereskedelemben dolgozom, de van empátiakészségem, így semelyik oldalra sem tudok állni.
Ami a tapasztalat: a kasszásokért felelek az egyik hipermarket-lánc üzletében, ami azt jelenti, hogy a pénztárosokat munkakezdés előtt és után én számoltatom el: minden, a kasszában megtalálható fizetőeszközt (értsd 5, 10, 20, 50, 100, 200 Ft-os érmék, 500, 1000, 2000, 5000, 10000 és 20000 Ft-os bankjegyek, valamint az egyéb fizetőeszközök - pl. Sodexo, Ticket, stb. utalványok) egyesével számolok, kézzel - napi szinten átlag 10-40 millió Ft + utalványok. Egy kasszát max. 6 perc alatt... (Aztán a pénz be a főpénztárba, mint ahogy erre már pár kommentelő és a cikk posztolója is (igaz, ő kissé burkoltabban) utalt már.
Viszont nagyon fontos információ maradt el a postból: pontosan mikor történt a vásárlási szándék? Mert tegyük fel, reggel, amikor a kassza még nincs megtelve apróval és egyéb rolnival, vagy este, zárás előtt fél órával, amikor már jócskán fullon van a pénztár? (Ne, nem kell a kérdés: NEM lehet napközben pénzt kivenni a kasszából, csak az esti zárásnál. És ha délután 5kor teli vagyok apróval, és 10-én után 10-20 ezresekkel, akkor ez van, így jártam, oldjam meg - a kassza tartalma csak akkor kerül megosztásra, amikor már nem lesz pénztáros benne!)
A másik oldalra viszont többen rávilágítottak: a gyerek lelkivilága.
(Ja, elfelejtettem, hogy a Homár olyan, mint egy focimeccs -vagy a politika-: mindenki ért hozzá, csak épen az nem, aki a pályán/a T.Házban van... - na jó, utóbbiba ne menjünk bele, mert azok tényleg semmihez sem értenek :D)
Na, vissza leszek küldve az anyámba?
kétszersült · http://www.ketszersult.blog.hu 2010.01.19. 23:22:26
kispista 2010.01.19. 23:32:33
A posztoló szerint senki sme volt a környéken, lett volna ideje átszámolni a pénzt. Így veszettek pár vevőt, és pár százezres várható bevételt, mert ezek után aza a család garantáltan máshol veszi meg a plazmatévét meg a bazinagy hűtőt.
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.01.19. 23:32:46
ez a szabály csak az 5-10-20 ft-osokra érvényes, vagy legalábbis azokra szoktak rollnit kérni. fizettem már a mekiben apróval ami 2 év alatt gyűlt össze (nagyon sokféle volt benne 5-től 200-ig), de nem ugattak, hanem számolták szorgosan. hiába volt nagy sor mögöttem, a mekisek a pultnál kussolnak és dolgoznak. akinek büdös a munka, dögöljön éhen - ezt tudom csak mondani az ilyeneknek.
Levéltetű 2010.01.19. 23:32:49
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.01.19. 23:33:49
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.01.19. 23:37:09
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.01.19. 23:43:18
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.01.19. 23:45:08
kispista 2010.01.19. 23:46:11
Én vásároltam volna egyesével 100 db dvd-t, mindegyikről külön számlát kérve és 5 ft-osokkal fizettem volna.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.19. 23:51:19
o akart egy fenykepezot
neki oszt tok mindehy az annya valtogat elotte valahol vagy nem
ugyan mar, ha ettol egy gyerek lelki torest kap azt vigyek azt vigyek a Ranschburg Jenohoz,
inkabb anyukanak volt valamiert fontos e nevelo hatasunak gondolt fizetesi mod
mint ahogy a kasszasnak se esett volna le a karikagyuru , ha elfogadja az " aprot"
ennyi
ennyi oszt mar szociologiai es nevelesi valamint cassakezeslesi diplomamunkat irtok a lofaxbol
tarkamarha 2010.01.19. 23:54:51
tarkamarha 2010.01.19. 23:59:07
rezsöatya 2010.01.20. 00:08:20
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.01.20. 00:08:31
nem kell kasszakezelési diplomamunka ahhoz, hogy lássuk: ha a pénztáros nem fogad el vmilyen pénzt mert sok van neki vagy nem tud visszaadni, akkor alapvető ergonómiai probléma van a pénzzel és a kasszával is. terméktervezőként szívesen kitalálnék jobb kasszarendszert, de ezt nyilván azért nem tette meg eddig senki mert a multik nem fizetnek ilyen "ergonómikus hülyeségekért".
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.20. 00:15:59
koszonom, hogy felviagositassz a TH blog mibenleterol
orok halam
ezt meg teszem en is az e n hozzaszolasomrol:
egy gyereknek ettol nem lesz lelki serulese/ kar belekeverni/
a penztaros ekfogadhadta volna, de nem volt koteles
na, a masodik bekezdes volt a " velemeny", amit az olvasok irnak a blogokhoz es lehet veluk egyeterteni meg nem
thx
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.20. 00:18:35
en egy mp-re se ertettem egyet a kasszasnovel
itt nem tudom amugy mi a szabaly, altalaban kartyaval fizetek
arra igyekeztem utalni, hogy lehet a kasszasno hajatlan, festetlen undorito lusta akarki, a kolkot a fenykepezo erdekelte es az nem mivel fizetnek
ha nem igy van akkor RJ tovabbra is
thx
megyek az uj topikba lefekves elott:)
pace
silent76 2010.01.20. 00:27:53
Stupido_Girl 2010.01.20. 00:49:20
Ja igen, a pénz nagyobb része 100-200 forintosból állt. Az is érdekelne, hogy a többi címlet milyen volt. 5, 10 forintosok, vagy ezresek? Egyszerűbben: milyen érméből hány darab volt. Nem mindegy.
Minden épkézláb gyerek 8 évesen már tudja, hogy mi a pénz, tudja, hogy a papír többet ér, mint a fém. Ennyit már ovis korunkban is tudunk, és azt is megérti, hogy előbb átváltjuk a postán, mert a nem műkörmös pénztáros nénik apróban nem kötelesek elfogadni.
Így hajnalban már nem tudom túl tenni magam azon, hogy miért kellet megjegyezni azt, hogy a pénztáros megjelenése "átlagos". Van egy gyanúm, hogy a poszt írója egy mindig frissen fodrászolt, sminkelt, műkörmözött valaki, aki megszokta, hogy neki mindent lehet, ha meg nem, akkor az emberségességre hivatkozik. Ha a pénztárossal olyan lekezelően beszélt, ahogy írt róla, nem csodálom, hogy hiába apellált az emberségességére.
"Tényleg van ilyen törvény?" Igen, van.
kispista 2010.01.20. 00:56:05
". Ennyit már ovis korunkban is tudunk, és azt is megérti, hogy előbb átváltjuk a postán, mert a nem műkörmös pénztáros nénik apróban nem kötelesek elfogadni."
Örülök hogy ilyen zseni voltán már óvodában is.
""Tényleg van ilyen törvény?" Igen, van. "
NEM, nincs olyan törvény ami szerint tilos elfogadniuk. a pénztáros picsa meg erre hivatkozott.
kétszersült · http://www.ketszersult.blog.hu 2010.01.20. 01:35:09
Ergo: nem biztos, hogy idő hiánya volt a mutatvány - este 7kor én sem tudok elfogadni mondjuk egy szombati napon sok aprót, mert nincs rá hely, viszont vasárnap, ugyancsak hétkor már annál inkább, mert kevesebb a vásárló, és jobban tudom szórni az aprót.
@Levéltetű: Nem kell figyelembe venned, hogy ő is ember, és akár menstruálhat is - ám minden esetre nem árt -, viszont a fentebbiek ismeretében te is beláthatod: nem minden esetben tudja elfogadni a sok aprót. Amúgy meg nem csodálom, hogy főpénztárosként ezt nem tette meg - de ez már a lustaságának és bunkóságának köszönhető. Minden esetre nem ártana megtudni a körülményeket, mert mint tudjuk, mindennek két oldala van: vagy paraszt a kasszában ülő, vagy nincsenek meg a feltételei. Laikusként én is az elsőre postolnék, ám "szakmabeliként" látom az érme másik oldalát is...
@tarkamarha: Igazad van: a kasszarendszer egyedül az InterSpar és a Spar üzletekben elfogadható, ahol a pénztárosoknak saját kasszájuk van, és csak ők nyúlnak bele - ha elmennek szünetre vagy bárakárhová, akkor viszik magukkal. Így nem kell azzal szembesülniük, hogy bemegy egy 4 órás műszakra, és már 6kor nem fér el a fiókban... Tanulhatnának tőlük a multik - ám ez megint egy másik post...
@Don Bandi: Kicsit kuncogtam a gondolaton, hogy a pókerhez hasonló értékeket vezetnél be... Matematikailag egyszerűbb lenne, minden bizonnyal, de kérdem én: már azért mit hallgatunk a Kedves Vásárlóktól - azaz Tőletek (Tisztelet A Kivételnek) -, hogy a 200 Ft-os is fém lett, biztos nagyon díjjaznád, ha 20 Forintot 4 db 5 Ft-osban kapnál meg... Vagy 90-et 3 25ösből, és 4 ötösből...
kispista 2010.01.20. 01:45:42
"Minden esetre nem ártana megtudni a körülményeket, mert mint tudjuk, mindennek két oldala van: vagy paraszt a kasszában ülő, vagy nincsenek meg a feltételei."
Mindkét esetben a mediamarkt a hibás. ne alkalmazzon bunkó pénztárost vagy vegyen normális kasszát.
flamingojoe 2010.01.20. 01:46:10
Sünt anyukának!!!
kispista 2010.01.20. 01:50:17
Mirko 2010.01.20. 01:52:30
Ha valami boltom lenne (főleg nagyobb, esetleg egy egész lánc), legkésőbb most az első dolgom lenne holnap rendelni mindegyikbe legalább egyet (akár valami profibbat is), és utána nagybetűkkel hirdetni a lehetőséget, hogy az egyszeri konzumállampolgár hozzám hozza elkölteni a (z apró) pénzét.
Hasonlóképp, mint ahogy a Körúton valahol az egyik butik, aminek az ajtajára óriási betűkkel ki van írva valami olyasmi, hogy: "Kutyával, étellel, görkorcsolyával is SZÍVESEN LÁTJUK!"...
...és ez független attól, az anyukának (szerintem: inkább, de nem teljesen) vagy a kasszírsának (szerintem: kevésbé, de valamennyire) van-e igaza.
Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2010.01.20. 05:55:49
"Te mekkora idióta vagy. Szóval akinek nincs gyereke, az baszatlan picsa. hát szerintem pont az a baszatlan, akinek van. Arról meg, hogy nincs testvére, igen kevéssé tehet bárki. "
Amikor valaki jelzőket sorol fel, akkor legkevésbé az a jellemző, hogy az egyik jelző a másik szinonimája - így, amikor azt mondom, hogy a pénztáros megkeseredett baszatlan picsa lehetett, akinek gyereke sincs, akkor a baszatlan egyáltalán nem a gyerektelenségre utal. Hovatovább a szexmennyiség csökkenése egy gyerekek megléte miatt nem egyértelműen csökkenő, ahogy az sem egyértelmű, hogy akinek nincs gyereke az munkaidőn kívül nonstop turbékol.
Összességében azért elmondható, hogy vagy pénztáros vagy, vagy csak nem szereted a gyerekeket, hogy szexelsz-e eleget azt nem tudom :)
Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2010.01.20. 05:58:14
"NEM lehet napközben pénzt kivenni a kasszából, csak az esti zárásnál."
Én elhiszem, hogy kasszákat számolsz le, de hidd már el, hogy a napközbeni pénzkivétel a kasszából van ahol nemhogy tilos, de kötelező. Gondolj csak arra az áruházra ahol külön vákuumcsöves rendszerben kapszulákban küldik fel a pénzt:)
Viktus 2010.01.20. 07:49:34
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.01.20. 08:08:26
@Vallalkozas Hatraltatasi Iroda: baszatlan az akit soha nem basztak, ugye? mert ha nincs gyereke akkor lehet hogy az, ha van gyereke akkor tuti nem baszatlan (bár lehet h adoptált)
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.01.20. 08:15:10
Amúgy meg a gyereket elküldeni a fényképezőgép-tokokhoz, jó messze, majd a pénztárosnőnek a nyakára ráfogni bal kézzel, és jobbal meg kb 5 mp-ként felpofozni rövid határozott ütésekkel, és az arcába üvölteni, hogy elveszed a gyerekemtől a pénzt te rohadék, elveszed a pénzt, elveszed mert zacskót húzok a fejedre...
Amikor megvan a hajlandóság, szólni anyucinak, hogy hozhatja a gyereket.
Hm. Lehet, hogy túl élénken él bennem a Tropa de elite? :)
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.20. 08:15:31
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.20. 08:28:12
@Eric_Cartman:
"3/2009. (I. 23.) MNB rendelet az érmék feldolgozásáról, forgalmazásáról, valamint hamisítás elleni védelmével kapcsolatos technikai feladatokról
8. § (1) A hitelintézet és a posta a forgalomban levő forintérmékből egy alkalommal összesen legfeljebb 50 darabot köteles más címletű forintérmére, illetve forintbankjegyre átváltani."
"2/2009. (I. 23.) MNB rendelet a bankjegyek feldolgozásáról, forgalmazásáról, valamint hamisítás elleni védelmével kapcsolatos technikai feladatokról 16. § (1) A hitelintézet és a posta a forgalomban levő forintbankjegyekből egy alkalommal összesen legfeljebb 50 darabot köteles más címletű forintbankjegyre, illetve forintérmére átváltani."
Egy kib..tt szót sem írnak arról, hogy akárhány érme/bankjegy nem váltható át üzletben fényképezőgépre...
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.20. 08:33:09
"31. § (1) (4) Készpénzben (bankjegy vagy érme átadásával) történő fizetés esetén 50 darabnál több érmét elfogadni csak a hitelintézet és a posta köteles egy fizetési művelet során."
(2001. évi LVIII. törvény a Magyar Nemzeti Bankról)
Harlequin 2010.01.20. 08:51:27
juhaszvik 2010.01.20. 08:55:26
egyébként meg az anyuka jól megszívatta a gyereket. az egy dolog, hogy tapló volt a pénztáros, de ha higgadtan, kötözködés nélkül intézi a dolgot, átmennek a postára, és elmagyarázza a gyereknek a helyzetet, akkor egyszer megvehették volna a fényképezőgépet, másodszor a gyerek is mentesült volna egy ilyen "megrázkodtatástól".
telekino · http://globalicum.blog.hu/ 2010.01.20. 09:00:53
amúgy meg anyuci kifizethette vóna a kislány helyett...otthon meg elszámolnak vagy mi
reunalla 2010.01.20. 09:01:44
pénztármenedzser kijött, hozta a plombálható zsákot + a plombát, beleraktuk a pénzt, a kasszából, számolás nélkül!!!! és leplombáltuk, a plombaszámot rögzítettük és aláírtuk - ha este leszámoltattak minket elővették a plombált zsákot a főpénztárból!
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.20. 09:20:40
Miért, Te jogi személy vagy, vagy csak műkörmös?
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.20. 09:29:44
A kedves anyukanak is lehetett volna annyi esze, hogy azt a kisebb zsakra valo aprot eloszor bevaltja a Postan es csak utana mennek el bevasarolni.
Levéltetű 2010.01.20. 09:45:56
Hát, be is tenne, ha egy ember jogi személy lenne, és nem TERMÉSZETES személy. Jogi személy például egy vállalat lehet, jelen esetben a MM.
hu.wikipedia.org/wiki/Jogi_szem%C3%A9ly
kétszersült · http://www.ketszersult.blog.hu 2010.01.20. 09:52:01
@Don Bandi: Az 90 és 99 végű árak mind-mind marketing és reklám, mint tudjuk. Hányszor hallod, hogy van egy -maradjunk a témánál- fényképezőgép, 49999 Ft. És mikor mondják, mert éppen ilyet akarsz venni: "nézd mán, van egy masina negyvenkilencért!" Hát mennyivel szebben hangzik, mint az ötven?!
@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Nem a főpénztárost hívták, hanem ő volt a kasszában - nálunk napi 2 óra kötelező nekik, hogy a MM miért áll így, nem tudom.
@Harlequin: Igen, kábé minden 3. hozzászólás ez... :S
@reunalla: Na, most kiderült: ahány ház, annyi szokás. :)
Levéltetű 2010.01.20. 09:55:18
Még mindig az a módi, hogy a bolt alkalmazottja tesz szívességet a vevőnek? Példát lehetne venni a londínerekről, ők pl tudják, hogy a vendég akkor tejel, ha jól bánnak vele.
répafej 2010.01.20. 09:55:42
na ezért nem tudta a pénztáros elfogadni az aprót :))))
szemét banyaelzavaró 8 éves. noppos pulcsit neki!
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.01.20. 10:16:11
szépen lehajol a gyerekéhez, hogy kicsim, itt nem tudunk ilyen sok aprópénzzel fizetni mert a pénztárosnéninek nem fér be a kasszájába. figyu kifizetem neked a bankkártyámmal, és a pénzedet meg a bankban befizetjük a számlámra cserében jó?
ezt e 8-éves meg kell hogy értse. másrészt ha 200-asokat is gyűjtött a gyerek, akkor novemberben meg kellett játszani nála a papír-fém cseréket. így akár nagyobb pénzre is beválthatta volna neki a szülő
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.01.20. 10:17:09
Nekem ebből az jön le, hogy ő a főpénztáros. Egy MM-ben nem hiszem, hogy a főpénztáros az üzletvezető.
Amúgy én kértem volna a panaszkönyvet, a szép sorszámozott lapot kitéptem volna a picsába, és elkezdtem volna azzal berolnizni a gyerek pénzét, a kassza mellett a földre telepedve. Aztán 6 óra 58 perckor odaadtam volna neki.
Aztán a panaszkönyv következő lapjára mintegy 4 pótlapot felhasználva leírtam volna az esetet. Jogilag védhető, üzletpolitikailag nem, tehát a hivatalos válaszból megtudtam volna, hogy a MM főpénztárosa jól járt el, azt meg nem, ahogy a területi vezető, vagy a valódi üzletvezető a szőnyeg szélén jól elmagyarázza a pénztárosnak, hogy miért is kellene most neki egy seprűnyélre tűzött sünt felvezetni...
Ha 6:59-kor nem akarja ideadni a panaszkönyvet, akkor másnap kérem el, és ezzel a ténnyel is kiegészítem a bejelentést. Ez viszont már önmagában megáll a lábán a jegyző előtt.
Viktus 2010.01.20. 10:18:20
A mediaban is elfogadják örülnek, ha pénzt látnak manapság. A pénztárosnőből lehetett volna simán munkanélküli, ha ezt jelentik a főnökeinek ...
moli 2010.01.20. 10:26:21
Der Beste 2010.01.20. 10:28:47
isti77 2010.01.20. 10:31:31
- Van, de nem eladó!
isti77 2010.01.20. 10:39:16
Ha nem lenne ilyen korlát, akkor 5 Ft-osokban is lehetne fizetni, tehát ésszerű, hogy korlátozzák a mennyiséget.
Gondolom, anyuka azért nem akarta pl. egy postán beváltani az aprót, mert az már nem az a pénz, amit a kislány apránként összespórolt.
Pilgram (törölt) 2010.01.20. 11:05:23
balfasz/pina.
Viktus 2010.01.20. 11:20:44
A pénztáros volt balfasz ilyen hülyét kivágnak rövid távon munkanélkülire.
Piacgazdaság van jó, ha van v.mi forgalom ...
Stupido_Girl 2010.01.20. 11:23:39
Stupido_Girl 2010.01.20. 11:32:19
Kivétel:
Köthet csekély jelentőségű szerződéseket, amelyek megkötése a mindennapi életben tömegesen fordul elő, és különösebb megfontolást nem igényel. – ilyen például a kisebb bevásárlások, közlekedés, telefonálás, de például egy utazás lefoglalása már nem mindennapi, értékpapír vétele sem lehetséges, mivel az különösebb megfontolást igényel.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.01.20. 11:36:43
Peetee 2010.01.20. 12:25:59
Köcsög az ilyen. Ha nyitáskor mentek be és üres a kassza, szó nélkül elveszi az összes aprót!!!!! Záráskor nem akart 1 perccel tovább számolni...vagy nem is tudja mennyi 55*50Ft. :)
hirtelendi 2010.01.20. 12:29:47
És úgy általában, hagyjuk már a jogászkodást, meg az anyuka szapulását mindenféle mit tehetett volna, hogy elkerülje a dolgot indokokkal. Nem kellett volna semmit tennie, a józan ész azt diktálja, hogyha vásárolni akarnak nálam, akkor eladok, és elfogadom a pénzt érte, nem rinyálok. A pénztáros ebben óriásit hibázott, és csak ő hibázott, mert anyuka a józan ész alapján joggal bízhatott abban, hogy a pénzt elfogadják, hiszen abból élnek. És nincs olyan jogszabály, ami megtiltaná akármennyi érme elfogadását, vagy előírna annak berolnizását. ha egyáltalán ismerte volna, a "nem köteles elfogadni" kitételt, még mindig alappal bízhatott a józan észben.
felka 2010.01.20. 12:33:04
vitkus: ezzel vissza kell élni, és szórakoztatni a kasszásokat nehogy legörbüljön a kicsi száj...
jól el lehet kényeztetve a gyerek.
egyszerüsíteni kéne a dolgokat nem még bonyolultabbá tenni.
juhaszvik 2010.01.20. 12:51:14
és e szerint a 12 alatti személy pl. nem szerződhet, és hivatalosan nem is vásárolhat. (aki jogász, most segítsen)
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.01.20. 12:58:48
a rolnizást a posta írja elő pl beváltáskor. így szív az elfogadó mert neki kell rolnizgatni beváltáskor.
egyébként egy kanna 100-ast a posta se vált be 1 az 1-be ha nincs berolnizva, kezelési költséget számol fel.
remélem anyukának legközelebb az 1 kiló kenyeret morzsákban adja a boltos, és persze nem szólhat semmit merthogy az egy kiló az egy kiló. de nyilván szól hogy akkor úgy nem kell.
a pénztáros is úgy döntött ahogy joga van. nem kell. kész. az hogy ezzel bevételtől esik el az már az ő és a cégének a baja. paraszt? igen! megteheti? meg.
a vásárló megpróbálhat fizetni egy zsák apróval. megteheti? meg. paraszt? az.
Levéltetű 2010.01.20. 13:10:58
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.20. 13:17:07
Üdvözlet Abszurdisztánból!
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.01.20. 13:32:01
@Levéltetű: Nyilván megilletik az emberi jogok (most csak az élveszületettekről van szó - a magzat határeset), az alkotmányos alapjogok, egy csomó egyéb jog amit gyerekekre találtak ki.
Viszont nyilván nem választhat és nem választható, nem szerződhet stb.
Szóval korlátozottan jogképes a gyerek, a szülő kiséretével és beleegyezésével nyilván vásárolhat tartós fogyasztási cikket.
hirtelendi 2010.01.20. 14:42:57
És az meg hadd ne legyen már érv, hogy a kedves lusta pénztárosnak azt kellett volna csinálnia, amiért fizetik, tudniillik megszámolja a pénzt, zárás után meg rolnizza.
hirtelendi 2010.01.20. 14:58:15
A Ptk kifejezetten kimondja, hogy: 8§ 1)A Magyar Köztársaságban minden ember jogképes: jogai és kötelességei lehetnek.(2)A jogképesség az életkorra, nemre, fajra, nemzetiséghez vagy felekezethez tartozásra tekintet nélkül egyenlő.(3)A jogképességet korlátozó szerződés vagy egyoldalú nyilatkozat semmis.”
Nem létezik olyan, hogy korlátozott jogképesség. Korlátozott cselekvőképesség, és cselekvőképtelenség van. A cselekvőképtelenek által kötött jogügyletek érvénytelenségére lehet hivatkozni, de ez nem jelenti azt, hogy ne köthetnének jogügyleteket, sőt a Ptk. kifejezetten rendelkezik a cselekvőképtelenek által kötött kis összegű jogügyletek érvényességéről, kifejezetten a bolti kisebb összegű vásárlásokra gondolva.
hirtelendi 2010.01.20. 15:00:16
kicscsávók 2010.01.20. 15:23:27
Utólag persze könnyű okosnak lenni, de 15eHUF-ot kavicsban letenni az asztalra, na ahhoz kell a pofa.
A pénztáros pedig megérdemel egy sünt, mert értelmesen és kedvesen is elküldhette volna anyukát melegebb éghajlatra.
Nyúlcipó 2010.01.20. 15:26:37
kicscsávók 2010.01.20. 15:31:51
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.01.20. 15:39:06
Mindenesetre az összefoglaló hasznos volt. (a magzatos-élveszületős meg nekem is beugrott, mikor olvastam, hogy ja tényleg...)
Levéltetű 2010.01.20. 15:43:53
Nyúlcipó 2010.01.20. 15:45:21
kétszersült · http://www.ketszersult.blog.hu 2010.01.20. 15:45:39
Igazad van, nem ő az üzletvezető, de ő a pénzek "császára", s ezen kár fennakadni - az üzletvezető bejön, körbenéz, diktál, a főpis meg számol, rolnizik, egyeztet, nullára kihozza a napot, s továbbítja a bankba a pengőt. (Legalábbis nálunk)
Na, holnap megkérdezem, mi a véleménye egy főpénztárosnak az esetről :)
kicscsávók 2010.01.20. 15:59:20
Na pá, hazamentem.
Levéltetű 2010.01.20. 16:03:19
Jó Estét 2010.01.20. 16:07:49
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.20. 16:08:55
Sokat takarékoskodhat egy boltos, ha bezárja végleg a boltját és felakasztja magát...
Jó Estét 2010.01.20. 16:18:41
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.20. 16:27:26
Jó Estét 2010.01.20. 16:30:40
Levéltetű 2010.01.20. 16:31:05
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.20. 16:39:20
dezz 2010.01.20. 16:44:35
A másik: ha ennyire fontos volt a gyereknek a fényképezőgép, akkor talán kimondottan tehetsége van hozzá. De abba, úgy láttam, senki sem gondolt igazán bele, hogy ez az esemény akár el is vehette a kedvét az egésztől... Ki tudja, talán a következő generáció nagy művészének pályáját tette tönkre a szívtelen pénztáros! A legkisebb gond, hogy páran nem mennek ezután az MM-be...
Nagy kár, hogy nem tudtuk meg, mégis melyik MM-ről van szó, mert így mindegyikre rossz fényt vet a dolog. No mindegy, akkor én speciel egyikbe sem teszem be a lábam, amíg meg nem hallom, hogy kipenderítették ezt a (nőietlen) nőszemélyt. Ellenkező esetben viszont nagyon szívesen elbeszélgettem volna "kegyével".
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.01.20. 17:02:39
5ft * 50db = 250
10ft * 50db = 500
20ft *50db = 1000
50ft * 50db = 2500
100ft * 50db = 5000
200ft * 50db = 10000
500ft * 50db = 25000
1000ft *50db = 50000
2000ft *50db = 100000
5000ft *50db = 250000
10000ft *50db = 500000
20000ft *50db = 1000000
azaz összesen: 1944250Ft
Szóval a kétmillás TVt meg vegye meg az akinek bankkártyája van? Ecsém, hová jutottunk... :)
Levéltetű 2010.01.20. 17:12:19
(4) Készpénzben (bankjegy vagy érme átadásával) történő fizetés esetén 50 darabnál több érmét elfogadni csak a
hitelintézet és a posta köteles egy fizetési művelet során.
docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:by4Ah4_0NXkJ:www.mnb.hu/Resource.aspx%3FResourceID%3Dmnbfile%26resourcename%3Djegybanktorv_hu+A+Magyar+Nemzeti+Bankr%C3%B3l+sz%C3%B3l%C3%B3+2001.+%C3%A9vi+LVIII.+t%C3%B6rv%C3%A9ny&hl=en&pid=bl&srcid=ADGEESi6n-hrhIzzTlShlDWWAq-qz7csdeUhqwhxziJbg_V4plc5E4e50C9k5m9Ge5_YIySEjCDFcgtqUQOvevenNXP6MdxEo7Viw7fvesHqICYTXgLzronr_Vx00Gn-Q1plPkCUV1Wb&sig=AHIEtbS3abesMGZOjpBaAjjpYvd56KM1FQ
hirtelendi 2010.01.20. 17:19:30
hirtelendi 2010.01.20. 17:37:48
Levéltetű 2010.01.20. 17:42:28
Levéltetű 2010.01.20. 17:55:18
http://www.mnb.hu/Engine.aspx?page=mnbhu_altalanosinformaciok&ContentID=10729#[q9]
Úgy utálom, hogy már megint igazam van.
Der Beste 2010.01.20. 19:59:44
Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2010.01.20. 21:25:39
A gyerek nyilván boldogan, büszkén nyújtotta át az Ő összegyűjtött pénzét, ami nyilván nem volt túl szabályos, de mondjuk Bécsben biztos elfogadták volna ha amúgy sem tartotta fel a kasszánál nem lévő tömeget.
Tanulság? Nem lehet elég korán kezdeni az emberismeretet, pofára esést.
Magyarország......
silent76 2010.01.20. 21:33:29
Nekem szerintem már nyolc évesen volt annyi eszem, hogy nem tízfilléresekkel fizettem a boltban...
silent76 2010.01.20. 21:38:30
fagzal 2010.01.20. 21:42:21
Nyilván a saját lelki nyomorból, normális minta nélkül nem lehet megérteni azt, hogy a világ nem eredendően ilyen szar, mint itt nálunk. És ezt nem oldja meg egy generációváltás, mindenki gyökér. Külföldre nem a pénzért megy valaki, hanem azért, mert idegenként is jobban emberszámba veszik.
Mézmalac 2010.01.20. 21:58:53
fehérgalamb 2010.01.20. 22:32:34
Der Beste 2010.01.20. 22:46:37
Der Beste 2010.01.20. 22:50:45
S azon, hogy miért 1-5-ig osztályoznak az iskolában?
Levéltetű 2010.01.20. 23:09:34
Csupa megválaszolatlan kérdés.
hirtelendi 2010.01.21. 05:52:31
dalmada 2010.01.21. 08:13:06
finomanarancs 2010.01.21. 13:35:00
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.21. 16:32:33
ciluvagyok 2010.01.21. 23:15:05
ehelyett itt pörög a fején, hogy milyen gonosz a világ... kicsit szálljon magába mindenki ahelyett, hogy egyből felharapják "a droid pénztáros" nyakát.
Mindanniyatoknak kívánom, próbáljatok egyszer így melózni, otthon néhány eltartandó éhes szájjal.
szép napot.
hirtelendi 2010.01.22. 07:05:46
Szmájli / Trollrühellő 2010.01.25. 12:50:38
igen basszameg, ez a baj, hogy minden nyomorult törvény a multik érdekeit védi... amúgy a médiamárktot meg a lehető legnagyobb ívben el kell kerülni, legarcátlanabbul hazudnak az emberek pofájába.. minden ott a legdrágább. nemrégiben vettem egy fülhallgatót, először egy kisboltban próbálkoztam, de ott nem volt, úgyhogy átsétáltam egy multihoz. Ott láttam egy philips fülest asszem 1800 Ft körül, ez volt a legolcsóbb, és mivel gyér volt a választék, gondoltam átmegyek a médiába szétnézni, hogy ott mi újság. Hát később mégis inkább visszavándoroltam az előző bolthoz, ugyanis a médiában a legolcsóbb szintén ez a philips füles volt, csak annyi különbséggel, hogy 2500-ért adták.Ennyit a médiáról. Egy szaros kisjack-rca kábel 900 Ft.. Elmennek az anyjukba. Médiába tilos menni.Egyébként a varacskos disznó meg lehetett volna emberséges, ha már emberszabású. Ha meg a számolás közben feltorlódik a sor, az is csak azért van, mert a köcsögmulti a 79 db kasszájába felvesz 2 db eladót, az egyik a főpénztáros,a másik a menedzser, és havi 80 nettóért elvárja, hogy ketten kiszolgálják a 23475123847512 vevőt, de több embert már nem vesz fel, mert így a többi fizut is ő viheti haza, és a multi is több lóvét vihet ki az országunkból, amit majd malagán elkölthet koktélokra a milliárdos pajtásaikkal. Kakiljanak sünt.
kekegsm 2010.01.25. 17:42:53
Estéről volt szó. Arra nem gondoltok, hogy esetleg úgy felgyűlt a kassza, hogy nem fért be a gyerek által leadott párkiló apró?
Persze, mondják most a "nagyon" okosok, akkor miért nem ürítették ki. Esetleg azért, mert a főpénztáros tudná üriteni, de mivel ő a kasszában volt...
Kíváncsi lennék, hogyha az anyuka vett volna egy 390Ft-os egérpadot, és húszezressel fizet, akkor mit szólt volna, ha 5 forintosokban kapja a visszajárót?
És mellette az is érdekes, hogy nagyon sok sztori, amit nőnemű ír, arra appellál, hogy a kisgyermek. Ha a férjével ment volna be vásárolni, akkor is roppantul meghatódtunk volna.
Picit olyan "szapuljuk megint a MM/Saturn/EW/Tesco/Lidl mocskos multikat" típusú sztori.
Bocs, de kikívánkozott belőlem, én is MM alkalmazott vagyok, kisember, és itt a Homáron néha olyaqn sületlen sztoriknak vagyok szemtanúja (olvasom ugye...), hogy nem tudom, nevessek vagy sírjak.
Érdemes lenni kiadni egy áruház egy napján történő sztorikat, amiket a vásárlók és amiket az eladók követnek el. Mindjárt más lenne a leányzó fekvése.
Magánemberként akárhányszor jártam MM/Saturn-ban, soha nem tapasztaltam semmi rosszat. Viszont mint dolgozó, napi szinten(!!!) többtucat (!!!) bunkó, paraszt emberkével is összefutok, aki csalni/alkudni/átverni/megalázni próbál. Körülbelül 15 perce egy ürge, aki a 259.990Ft-os notebookból akart lazán százezret alkudni, a "ne dumálj te senki, te csak egy koszos eladó vagy!" mondattal zárta eszmecserénket, miután én szóról szóra annyit mondtam: "sajnos nem tudunk többet engedni az árból, ez egy akciós termék.", szóval ezek után ne dumáljon a kedves vevő, hogy milyen szemét is az eladó.
Az a nagy szerencse, hogy 100 eladóból (egyébként szaktanácsadónak hívják, mert mi nem értékesítünk, hanem kalauzoljuk a vásárlót a termékek forgatagában) 1 az aki bunkó, mintahogy a vevők között is hasonló az arány.
És külföldön sem jobb az élet, különösen magyarként... Éltem kint 3 évet messzi nyugaton, tudom.
hopp-hopp 2010.01.26. 19:46:14
manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.03.28. 08:40:02
Fea 2011.06.06. 18:57:43
Szemi Alsafejri 2015.07.29. 03:46:43