Tékozló Homár

Tízezer forintja bánta, hogy képtelen leírni egy olvasható kettest

2010.01.20. 00:00 | szily | komment


A következő történet mindenkinek - kivéve persze a pórul járt Sz.-t - nagyon vicces. Hősünk parkolt a Belvárosban, a jegye lejárt, megbüntették, fizetett. 4125-öt akart, de, szó mi szó, csúnyán megbukott szépírásból. Az esernyőnyél egy kettes akarna lenni, de a folyóírásra sem adna piros pontot Melitta néni. A printelt részen látszik, hogy valójában 4115-öt fizetett ki a Tragikus Hős, amit viszont nem vett észre. A végén jön az Istenek Bosszúja: a 10 forintos alulfizetés miatt a parkolási cég 9785 forintot követel Sz.-től. Soha macskakaparást nem büntettek ilyen drágán! Sz. remek levele alant:

A lényeg: 2009.11.04-én az Apáczai Cs.J. utcában parkoltam természetesen
lejárt a parkoló jegyem, meg is büntettek ezzel nincs is semmi baj. Be
is fizettem öt napon belül a bírságot. A gondok itt kezdődtek. A
csekket amit csatolok én 4125 ft. írtam rá betűvel és számmal is. A
posta ezt úgy értékelte hogy csak 4115 ft. kell utalnia amit én nem
tudok miért. A lényeg az időben be fizetett csekk 10 ft -os eltéréssel
érkezett be a parkolási társuláshoz és mind ezért sikerült neiki
megbüntetniük 9.785 ft. -ra. Amit én meg reklamáltam, tehát megint más
hülyesége miatt ezzel kell foglalkoznom, választ még nem kaptam rá.

Köszönöm figyelmét ha érdekesnek találja a fejleményekről tájékoztatom.

 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sinistral (törölt) 2010.01.20. 00:04:07

Elsö -e ? :)

Sinistral (törölt) 2010.01.20. 00:05:37

Mi folyik itt Gyöngyösön?

Sinistral (törölt) 2010.01.20. 00:09:09

Persze ha Aldiban parkolt volna...
Mellékesen 6osnak olvastam először a kérdéses számot

tarkamarha 2010.01.20. 00:10:53

Nem érzem át a fogyasztóvédelmi jelleget. Tény, hogy randán ír. De ha ez nem így lenne és mégis elnézte volna a postás kisasszony, akkor sem értem a panaszt. Majd akkor jelentkezzen újra, ha a reklamációját nem fogadják el!

kispista 2010.01.20. 00:13:37

"Amit én meg reklamáltam, tehát megint más
hülyesége miatt ezzel kell foglalkoznom, választ még nem kaptam rá.
"
A saját hülyeséged az oka, hogy nem bírsz normálisan leírni 4 db számjegyet.

kaffer 2010.01.20. 00:16:23

Ha én lennék a néni a postán, ezért a csekkért 4165 forintot kérnék el.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.20. 00:23:50

hat szamomra egyertelmuen 4.125, de hogy ebbol mit lehet kihozni, azt nem tudom

tudom nem szorosan a temahoz, de 10-ft-os tartozasra, hogy az annyaba lehet kihozni 9.785 Ft buntetest???

kispista 2010.01.20. 00:28:58

@hagyma:
"
tudom nem szorosan a temahoz, de 10-ft-os tartozasra, hogy az annyaba lehet kihozni 9.785 Ft buntetest??? "
A pótdíj mértéke attól függ, hogy kifizeti-e 5 napon belül.
Kifizette a pótdíjat? Nem. Tehát a parkolócég automatikus rendszere kiküldte a büntit.

Szerintem el fogják fogadni a panaszát, de itt akkor is a posztoló a hülye. Tanult volna meg normálisan írni.

bojl 2010.01.20. 00:30:54

posztoló fordítsa meg legközelebb a sárga csekket, és tájékozódjon a helyes kitöltésről

Alapvető élelmiszer 2010.01.20. 00:31:41

@kispista: Vagy betűket vagy számokat kellene normálisan megtanulni. Mert ha a szám nem egyértelmű, a betűs rész főleg nem az.

ave 2010.01.20. 00:33:50

Ez nagyon jo!! :) Tetszik.

Szerintem nincs az a koszivo parkolasi ceg vezeto, aki amikor ezt meglatja nem all el az extra buntitol...

"esernyőnyél" - nagyon talalo!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.20. 00:34:36

@kispista:
de ez nagy nagy szopatas
ha 1 ft-al kevesebb vagy egyaltalan nem fizetek, azer az nem ugyanaz

hat leg fos kettes, mondjuk nekem megvolt mert igen mas mint az 1-es de legalabb mikor fizetett eszre vehette volna

a potdij merteke akkor is bullshit

ave 2010.01.20. 00:43:59

Azt mondja az asszony, hogy a postasnak a betukkel leirt osszeget kell elkernie hivatalosan, az a mervado.
A numerikus beiras jo a komputernek, a felismert szamot kell a postasnak osszevetnie a betukkel leirt szammal.

Mondjuk szerintem nem veszodik vele, ha ilyen olvashatatlan az is. :)

Spica · http://lucrezia.blog.hu 2010.01.20. 00:48:04

nem értem... mikor kifizette a postán, és 10 Ft-al többet kapott vissza apróban, miért nem kérdezett rá, hogy akkor most mennyit is utaltak el? írni nem tud, számolni sem tud. ahogy a poszt szövegét olvasom, magyarul sem tud.

Orrájt 2010.01.20. 00:54:39

@kispista:

10.000ft-ot kerni 10ft-re, meg 5 ev utan is pofatlansag, nemam 5 nap utan..!

Dreaman 2010.01.20. 00:55:30

Nem vagyok jó véleménnyel a Magyar Postáról, de ez alkalommal a posztoló volt a sügér. Megérdemli a bónusz 10-est.

kispista 2010.01.20. 00:57:39

Az áfa meg szarul van feltüntetve a csekken

@Orrájt: a 10000 ft-nak semmi köze sincs a 10 ft-hoz, azt azért fizeti, mert nem fizette be 5 napon belül.
De úgy is felfoghatjuk, hogy a kedves parkolócég 10 e ft engedményt ad, ha 5 napon belül fizetsz.

ouroboros 2010.01.20. 01:00:00

ezt most nagyon nem hiszem el.
nincs ott a postai utalások között, hogy mennyi is ment el ténylegesen?
tény, hogy szarul van írva számilag is, betüileg is...
de ha meg 10 ft minusz is, sünt kivánok a parkolási társaság ezen eset kezelöjének. emberség teljes hiánya. ja, hogy cégszabályzat? sünt a kitalálójának....

salamong 2010.01.20. 01:07:21

Posztoló sügér...

GentleSpecter 2010.01.20. 01:08:13

Tanulj meg írni, meg olvasni, mert a csekk hátulján világosan le van írva, hogy hogyan kell kitölteni. Legfőképpen: OLVASHATÓAN!

Olyan szám, amit a kettes helyére írtál nem létezik. Mondjuk az ötös helyén lévő derékszöggel is vitatkoznék.

GentleSpecter 2010.01.20. 01:17:48

@kispista: Miért van szarul feltüntetve az ÁFA?

ergerberger 2010.01.20. 01:18:05

Miért hiszi azt a sok IQ-nulla köcsög, hogy általános iskolai tudás nélkül is majd elnavigálja a kis élete hajóját?
Vagy miért csodálkozik, ha rábasz a faszparasztja?

sunblind 2010.01.20. 01:21:29

rendszám hónalácsap, oszt cső ... én mikor egy bérelt lakásban laktam a második kerületben, háromnegyed évig könyörögtem az önkormányzatnak egy papírért, aminek a vége egy parkingmatrica lett volna ... közben befizettem kb százezer forintnyi büntit, meg még feleennyit a megkenhető parkolóőröknek ... aztán elegem lett. Spéci keret, este rendszám leszed, ülésmögé bedob, reggel feltesz. no more bünti. pont.
fizesd be a némileg jogszerű, de tulajdonképpen kissé inkorrekt büntit, és 'vásárold le az értékét'

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.20. 01:21:50

@kispista:
hat ha ez neked engedmeny, akkor legyel boldog
10 Ft hatraklekra a vilagon sehol nem szamolnak fel ennyit
mert a buntetes 10 hijjaval megerkezett
illik eloszor egy levelet kuldeni, hogy hopp hianyzik 10 peseta. de normalis ceg lekonyveli nullara, foleg hogy egy szelveny is beerkezik es latszik a szandek

/vagyis dehogynem, otthon/

H3rold 2010.01.20. 01:22:46

Ha valaki a számokat nem képes olvashatóan leírni, legalább a betűket írná normálisan.

kispista 2010.01.20. 01:23:48

@Biro_Peti: mert 25% a kulcs (tehát a bruttó ár 20 és nem 16,67%-a)

@sunblind: lakásba bejelentkezel, és megkapod a parkolókártyát.

@ouroboros:
"sünt kivánok a parkolási társaság ezen eset kezelöjének."
szvsz számítógép küldi ki ezeket a felszólításokat. Tehát a számítógép szarjon sünt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.20. 01:26:12

@Biro_Peti:
az OK, hogy szar egy 2-es, de egyesnek is szar, akkor talan a postas is megkerdezhette volna, foleg hogy az elotte valo 1-es tok mas
nem mentegetem, kapkodva rondan irt
a buntetes tulzott

mivel tenylegesen '15-ot fizetett nem '25-ot a parkolasi tarsasag az O torvenyei szerint bahjthat meg 10.000-et
a posta meg mondhatja szarul van kitoltve es ez is teny
es minden jogszeru

nade...............

Bettyno 2010.01.20. 01:26:39

Én dolgoztam postán (nyugati nagyposta, csekkfeladás..igen:-)) és ezt a csekket vagy eleve el sem fogadtam volna, vagy mivel "betűvel" = macskakaparással huszonöt van írva, megpróbáltam volna kettest formáltatni a T. posztolóval abból a valamiből, amit a T. posztoló kettesnek nevez. Ha nem sikerült volna neki 2. nekifutásra sem, akkor meg az első kitétel lép érvénybe.
Egyébként, nem az írott szöveg az iránymutató, mert a kettőnek meg kell egyeznie. Egyformának kell lennie! Ezt ave neked mondom. Én, amikor postás voltam, mindig! elolvastam mi volt betűvel kiírva, és volt pár olyan eset, hogy azt mondtam a T. ügyfélnek, hogy hozzon egy másik csekket, olvashatóan kitöltve, ha nem megy szívesen segítek, de így nem tudom elfogadni. A posta ezzel magát védi, mert a nem egyértelmű kitöltésnél ez van, amit most látunk, hogy a T. posztoló szerint a postás volt a hülye, béna, közben meg ő a fél-analfabéta.
Egyébként a T. posztolónak nem tűnt fel egyből, hogy 4115 forintot fizetett és nem 4125 forintot?
Biztos ez is a postás hibája volt:-P
(De egyébként a posta nyommon le!!!)

kispista 2010.01.20. 01:28:57

@hagyma:
1. várjuk meg hogy mit reagál a parkolócég.
2. most legalább tudja a posztoló, hogy miért is kapott mindig 1-est külalakból. Az egyesből nem tanult, a tízezresből talán igen.

[c] 2010.01.20. 01:30:11

@ergerberger: Ha matematikus családtagom leírna neked néhány számjegyet, nem biztos, hogy mindet felismernéd. Ennyit az általános iskolai tudásról.
Tény, ahhoz viszont kell(ene) némi IQ, hogy az illető felismerje, ha csúnyán ír, és legalább ilyenkor írjon "rendesen".

sunblind 2010.01.20. 01:30:50

@kispista:
pontosan ezzel a szándékkal sétáltam be a háromnegyed év első napján ... legyen elég annyi, hogy a helyzet kissé bonyolultabb volt.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.20. 01:32:44

Annyira bírom az ilyen laza köcsögöket, akik képtelenek annyira megerőltetni magukat -biztos bele is szakadnának- hogy olvashatóan írjanak. Nem regényt, nem novellát, csak 4 db kibaszott számot.

Megérdemled paraszt.

GentleSpecter 2010.01.20. 01:33:01

@kispista: Ja persze tényleg basszus mióta 25% már, nekem meg nem esett le, én még mindig 20-asban gondolkodtam... :D Na jó, hát nem vagyok kereskedő. :D

[c] 2010.01.20. 01:34:09

@Bettyno: "Egyébként a T. posztolónak nem tűnt fel egyből, hogy 4115 forintot fizetett és nem 4125 forintot? "

Ha több csekket fizetett be egyszerre, akkor nem. Legalábbis én ilyenkor csak kb. adom össze, 10 Ft-nyi eltérést nem biztos, hogy észrevennék. (Igaz, nem is írok ilyen olvashatatlanul.)

kispista 2010.01.20. 01:34:56

(1) A várakozási díjkülönbözet mértéke az adott területre érvényes egyórai várakozási díj.
(2) A díjfizetés nélküli várakozás és a megengedett várakozási időtartam túllépése miatt fizetendő pótdíj mértéke:
a) öt naptári napon belüli befizetés esetén az adott területre érvényes egyórai várakozási díj tízszerese,
b) öt naptári napon túli, de kilencven naptári napon belüli befizetés esetén az adott területre érvényes egyórai várakozási díj harmicszorosa,
c) kilencven naptári napon túli befizetés esetén az adott területre érvényes egyórai várakozási díj ötvenszerese.
(3) A mozgáskorlátozottak számára kijelölt várakozóhelyek jogtalan elfoglalása esetén a fizetendő pótdíj mértéke az adott területre érvényes egyórai várakozási díj háromszázszorosa.

ha nem fizeti be a 9785 ft-ot, akkor még nőhet a bünti.

@sunblind: háromnegyed évig meg a töködet vakartad? És nem féltél attól hogy rendszám nélkül valaki elhagyottnak nézi a kocsidat és szétkapja?

GentleSpecter 2010.01.20. 01:35:30

@hagyma: Hát azért ilyen esetben tényleg méltányosságból eljárhattak volna máshogy. Azért 10Ft-nak az ezerszeresét kérni az durva.

szkofild 2010.01.20. 01:35:37

Nem tanitottak meg ,irni? meg is érdemled, hogy a faszomba lehet igy irni ? he? én százezerre büntettelek ,vona ezért !

kispista 2010.01.20. 01:38:55

@Biro_Peti: Várjuk meg talán hogy reagáljanak a reklamációra. A posztoló is megvárhatta volna mielőtt házhoz jön a sünért.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.20. 01:39:10

Amúgy meg nemcsak a szépírással vannak gondok, de a helyesírás is borzalmas és a fogalmazáson is lenne mit tuningolni. Tiszta Horálki János, esküszöm.

Zsebszöszmösz 2010.01.20. 01:39:41

Én jelenleg is a postán dolgozom:S igaz hogy a két összegnek meg kell egyeznie mind a kettő olvashatatlan de könyörgöm a szerencsétlen nem tudja mennyit kell kifizetnie tényleg nem tűnik fel neki h egy 10essel többet kapott vissza drága postás asszonyságnak sem volt annyi sütnivalója hogy naponta kb 60 csekket hoznak parkolás miatt és a büntetés mindenkinek ugyanannyi:S

Zsebszöszmösz 2010.01.20. 01:40:47

Kíváncsi lennék hogy a reklamációja olvasható volt e :P

kispista 2010.01.20. 01:41:13

@Zsebszöszmösz:
"drága postás asszonyságnak sem volt annyi sütnivalója hogy naponta kb 60 csekket hoznak parkolás miatt és a büntetés mindenkinek ugyanannyi:S "
A parkolási díjtól függ a büntetés mértéka, az meg övezetenként eltérő.
És gyöngyösön szvsz kevesen fizetik be a bp-i büntetést ahhoz, hogy ismerje a postás a pontos összegeket.

Bettyno 2010.01.20. 01:41:52

@lúzer_: Igazad van. Simán előfordulhat, hogy nem tűnt fel neki. Ugye az sem tűnt fel neki, hogy olvashatatlanul ír szegény.
Eszembejutottak a mammerek, akik egy forintért is leüvöltötték a frizurámat (átlagnő), mert ő fejben adta össze és biztos az a jó, nem az amit számológéppel előtte adtam össze. :-)
De jó, hogy nem vagyok postás!

kispista 2010.01.20. 01:42:20

@Zsebszöszmösz: Mahd felszámítanak 50 e ft-os írásszakértői díjat, hogy el tudják olvsani a levelét.

[c] 2010.01.20. 01:52:25

@Bettyno: Én csak egy dologra adtam egy lehetséges magyarázatot.* Arra nem, hogy miért írt ilyen ocsmányul és miért nem vette észre illetve törődött vele.

*Én sem számolom ki forintra pontosan, elfogadom az összeget, amit a postai dolgozó kiszámolt géppel.
Ha zömében kézzel írt csekkeket adnék fel, valószínűleg kiszámolnám, de mivel a legtöbb nyomtatott, eltekintek tőle.

[c] 2010.01.20. 01:54:08

@lúzer_: Ja: 50 forintos eltérést azért észrevennék, kb. ebben a nagyságrendben számolok.

Chaby 2010.01.20. 01:58:01

Monjuk tényleg ha már pénzről van szó, kicsit oda kellene figyelni. Kevesebbe került volna az az egy perc plusz amit a kitöltésre szán. Én Ötezerért kitöltöm neki a következő csekkjét. Mindenki jól jár!

Zsola777 2010.01.20. 03:53:04

No ezért vannak a kommentelők közt nyelvtannácik, akik figyelmeztetnek a pongyolaság káros hatásaira. Tessék, itt az első kézzelfogható eredmény!

SpencerBarnes 2010.01.20. 03:54:42

Első sorban írni kellene tudni, de azért a POSTA IS hibás, miért vett át egy gyakorlatilag olvashatatlan csekket? Simán vissza dobtam volna az ablakon mint pénztáros, vagy ha kevesen vannak, esetleg kitöltöm a szerencsétlennek. ( már ha pénztáros lennék )

SpencerBarnes 2010.01.20. 03:56:09

Első sorban írni kellene tudni, de azért a POSTA IS hibás, miért vett át egy gyakorlatilag olvashatatlan csekket? Simán vissza dobtam volna az ablakon mint pénztáros, vagy ha kevesen vannak, esetleg kitöltöm a szerencsétlennek. ( már ha pénztáros lennék )

SpencerBarnes 2010.01.20. 03:56:54

Első sorban írni kellene tudni, de azért a POSTA IS hibás, miért vett át egy gyakorlatilag olvashatatlan csekket? Simán vissza dobtam volna az ablakon mint pénztáros, vagy ha kevesen vannak, esetleg kitöltöm a szerencsétlennek. ( már ha pénztáros lennék )

SpencerBarnes 2010.01.20. 03:59:52

Első sorban írni kellene tudni, de azért a POSTA IS hibás, miért vett át egy gyakorlatilag olvashatatlan csekket? Simán vissza dobtam volna az ablakon mint pénztáros, vagy ha kevesen vannak, esetleg kitöltöm a szerencsétlennek. ( már ha pénztáros lennék )

SpencerBarnes 2010.01.20. 04:21:14

Első sorban írni kellene tudni, de azért a POSTA IS hibás, miért vett át egy gyakorlatilag olvashatatlan csekket? Simán vissza dobtam volna az ablakon mint pénztáros, vagy ha kevesen vannak, esetleg kitöltöm a szerencsétlennek. ( már ha pénztáros lennék )

csí00 2010.01.20. 06:36:14

Nekem is sikerült már rosszul kitölteni a parkolási csekket. nekem 20ft volt a különbség.Jött a csekk, hogy fizessem be. Telefonáltam, írtam levelet, goromba válasz, hogyha nem tudok rendesen olvasni akkor igenis ki kel fizetni a büntetés. Pofátlanul azt mondták nem a parkolást fizettem. Csak azt nem tudom, hogy a különbséget hova rakták. Azóta megnézem hol parkolok.Ja és ez BP:

Watt25 · http://sablonvalasz.blogspot.hu 2010.01.20. 06:42:27

"más hülyesége": Biztos mindenki megírta már, de a csatolt levélből egyértelműen kiderül, hogy ki a hülye. :)

dr. Aullah 2010.01.20. 06:55:18

Lehet már a poszt tolót? Nincs az az isten, hogy arra 4125 van írva, se számmal, se betűvel. Nekem is inkább 4165 nek tűnik.

Ez nem a posta hibája, ez olvashatatlan szar, a poszt toló tanuljon meg írni. A másik meg, hogy azért egy ilyen hivatalos dologra, amit másnak kell leolvasni minimum olvashatóan. Ezt beszopta... így járt.

csz0 (törölt) 2010.01.20. 06:58:24

Újabban félanalfabétának lenni is trendi és illik vele blogokon dicsekedni? Jó tudni, merre tart a világ, nehogy lemaradjak...

dr. Aullah 2010.01.20. 07:06:15

De értitek, ha nem linkeli képet, akkor azt mondjuk, hogy a postás cseszte el. De így még csak le sem tudja tagadni, hogy ő volt a nem sikeres.

tom sailor 2010.01.20. 07:08:30

"megint más hülyesége miatt ezzel kell foglalkoznom"

Ez pontosan így van. Margit néni volt a hülye, mikor megadta a kettest másodikban.

Pistolero 2010.01.20. 07:09:03

Csúnyán ír, számolni sem tud! Mire háborog?
Többszöri olvasás után sem veszem ki a helyes számot.

fatality666 2010.01.20. 07:14:58

@fütyike: Általában a legtöbb ember ha megy a postára, akkor nemcsak 1 csekket visz, hanem összeszedi és egyben fizeti ki, ott egy 10ftos eltérés már nem annyira feltűnő. Bár mondjuk, ha többet viszek és nem sietek, akkor átszámolom, hogy pontosan mennyit is kell majd fizetnem, ha sietek, akkor kb olyan 50-100 Ft-ra kerekítve számolom ki

Mylady 2010.01.20. 07:15:10

Ha valahol számmal és betűvel is fel kell tüntetni egy összeget, akkor mindig a betűs a mérvadó. A poszt toló persze lehetne kevésbé vagány. Ha valamit ki kell tölteni, mindig oda kell figyelni az olvashatóságra. Mármint a másik oldalon ülő szemszögéből. Mert a másik oldalon ülőt kurvára nem fogja érdekelni, hogy mit _akart_ odaírni a delikvens.
Így születnek a téves, elírt nevek meg címek mindenfelé... meg aztán a Homár posztok...

krj 2010.01.20. 07:15:59

írni, nem kaparni!

Epokit Drive 2010.01.20. 07:16:46

Én a 8-asokat cseszem el általában. Banki átutalás nem ment már el emiatt, illetve amikor kicsit összeszedem magam, odafigyelek, akkor nagyon kilóg a többi, szép, ösztönös számjegyem közül. :) Viszont csekken mindig csupa nagybetűvel írok mindent, legalább az legyen szép.
És ha még ez a szabály, akkor hejessen: négyezer-egyszázhuszonöt.

Chris_London 2010.01.20. 07:18:13

@lúzer_: És a matematikus családod azokat a számjegyeket használja csekkek kitöltésre is? ;-)

eweres 2010.01.20. 07:19:41

azt hittem, a parkolóőr kitölti a csekket

eweres 2010.01.20. 07:21:50

az irányítószámban van kettes, ahhoz hasonlít, a házszámban meg hatos, ahhoz nem

Eric_Cartman 2010.01.20. 07:22:54

Add be így az adóbevallásod.
Aztán várj 30 napig.

eweres 2010.01.20. 07:23:56

a posztolónak a saját hülyesége miatt kell ezzel foglalkoznia.
kiváncsi vagyok, ha 10 Ft-tal többet utal valaki, mi az eredménye?
küldik rózsaszín csekken a tizest?

Titus Pullo 2010.01.20. 07:24:11

Szerintem a számos rész egy kicsit gáz, de a betűs részen egyértelmű, hogy mi van odaírva, a huszon- részét nem lehet tizen-nek olvasni.

Nyúlcipó 2010.01.20. 07:24:31

A céghez beérkező kézírásos levelek 80%-át kódfejtőkhöz kell elvinnünk, mert ki sem tudjuk betűzni, hogy mit akar. a maradék 20%-ból pedig durván 15% egy értelmes mondatot sem képes leírni.

Arról nem beszélve, hogy van olyan kollégám, aki számológéppel számolja ki a 86 felét.

Szóval ennek az analfabéta majomnak kijár a szopóörvény.

Mylady 2010.01.20. 07:25:00

@Bettyno: nem kell hogy megegyezzen

csekkjog:
9. § (1) Ha a csekken a fizetendő összeg betűkkel és számokkal is szerepel, eltérés esetében a betűkkel kiírt összeg érvényes.

privateer 2010.01.20. 07:29:44

@Sinistral: elsőzni ősi román szokás. kár hogy nem moderálnak itt

Nyúlcipó 2010.01.20. 07:30:40

@Mylady: olvassuk csak tovább azt a jogszabályt:

csekkjog:
9. § (1) Ha a csekken a fizetendő összeg betűkkel és számokkal is szerepel, eltérés esetében a betűkkel kiírt összeg érvényes.
9. § (2) Egy címletből egyszerre csak 50 darabot szabad a postai alkalmazottnak átadni.
9. § (3) Az ügyfél - személyi igazolvány hiányában - jogosítvánnyal is igazolhatja magát.
9. § (4) A las vegasi postán befizetendő csekkek végösszegének oszthatónak kell lennie 20$-ral.
9. § (5) Nem lehet minden sárga csekk mellé közlekedési rendőrt állítani.

Mileston3 2010.01.20. 07:31:19

A csekk hátoldalán, ha jól tudom rajta van hogy OLVASHATÓAN kell ráírni az összeget mind számmal, mind betűvel. Én nem csak 10 rugóval basztam volna meg, hanem visszamenőleg újrajárattam volna vele az írás órákat általánosban. Érdekes, én baromi gyorsan tudok kézzel írni, mégsem panaszkodott senki miatta, sőt anno suliban a tanár engem kért meg dogák után mint alkalmi írásszakértőt hogy elemezzem ki az osztálytársaim kaparászásait XD

Mileston3 2010.01.20. 07:34:45

Egyébként a 4-es is simán lehetne h betű, ha nem tudnák hogy oda számokat kell beírni XDDDD

Picsasereghajtó 2010.01.20. 07:35:01

@Nyúlcipó: "9. § (1) Ha a csekken a fizetendő összeg betűkkel és számokkal is szerepel, eltérés esetében a betűkkel kiírt összeg érvényes."

Akkor ebben az esetben uígyerevegyzáueronöt forintot kellett volna elkérnie a postás kisasszonynak. :)

Nyúlcipó 2010.01.20. 07:36:41

@Sün! balázs: az lett volna korrekt. :)
bár az ügyfélnél lehet volt slukker :)

Viktus 2010.01.20. 07:38:10

Ez v.mi doktor? azok a népek szoktak ilyen olvashatatlan firkálmányokat a receptekre írni ...

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.20. 07:38:21

Rávan ám írva arra a csekkre, hogy olvashatóan kell kitölteni. A fenti képen lévő biztosan nem jól olvasható.
Megoldások:
- Megtanulni írni
- Megtanulni netbankot használni

@Mylady: Azért lássuk be bármit is mond a jogszabály, azt elolvasni nemigen lehet.

@Mileston3: +1

Picsasereghajtó 2010.01.20. 07:39:21

Egyébként azt biztosan látom, hogy az utolsó előtti számjegy nem 1-es, mert az előtte levő 1-estől nagyon eltér. Leginkább "HALT"-nak olvasom a számos részt :)

Nyúlcipó 2010.01.20. 07:39:57

@Viktus: ja, ezzel a csekkel évekig vehetne lázcsillapítót a patikában. :)

Viktus 2010.01.20. 07:41:24

@kispista:

A parkolás valószínűleg ilyen áfa körös szolgáltatás azt nem a posta nyomtatja rá ...

misko 2010.01.20. 07:43:10

Tényleg azt írta, hogy ő most más hülyesége miatt szopik? Mégis, ki a f@szra gondol?
Nagyon komoly önértékelési problémái lehetnek az illetőnek, ha ennyire nem szégyelli az írástudatlanságát, hogy még itt is reklámozza...

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.20. 07:59:54

Aki hülye, az így jár! Aki nem tud írni, az meg főleg!

microlas (törölt) 2010.01.20. 08:04:19

na megint egy sz.rrágó poszt... sok a 10kiló a büntetésre, de ha nem tudsz írni, ne tölts ki csekket.

hapcibenő (törölt) 2010.01.20. 08:05:29

hát, öregem, az írás nem az erős oldalad, de ahogy a homárnak írt levelet elnézem, a fogalmazás sem...ráadásul észre sem vetted, hogy egy tízessel többet kaptál vissza. szerintem legközelebb kérj meg valakit, hogy töltse ki helyetted a csekket.

Bérgyilkos Bohóc 2010.01.20. 08:10:22

Az már csak hab a tortán, hogy kétezren felül a nem kerek számokat, hátulról hármas tagolással kötőjellel kell írni. Tehát: négyezer-egyszázhuszonöt.
Bár aki még a számokat sem tudja leírni, annak ez minden bizonnyal már akadémiai szint.

Énbagoly 2010.01.20. 08:10:24

Hát, láttam már szebb kézírást is. :)
Tanulság. Legalább a csekkre írj szépen.
De azért tényleg túl sok a büntetés érte.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.20. 08:10:36

s mindez nem is Szabika hibája, hiszen neki nem kötelező szépen írni.
ahogy a neten nem kötelező helyesen írni...
(juteszembe! nem írok csúnyán? olvasható?)

különben mindezen el lehetne gondolkodni, hogy minden szolgáltató aki pénzt kér tőlem, feltünteti a számlán tisztán, olvashatóan, gépelve a pontos összeget és nem nekem kell bajlódnom a kitöltéssel.
vagy ez a pótbünti, hogy írjam is meg a csekket? :O

dr. Aullah 2010.01.20. 08:10:54

Még szerencse, hogy a gépelést lehet olvasni. Képzeljétek el, ha a posztot is kézzel írta volna. Jövő hétig sem tudnánk mit akar... Micsoda komment áradat lenne akkor, hogy vajon mit írt.

Énbagoly 2010.01.20. 08:12:39

@Nyúlcipó: Érdekes egy törvénykönyvet találtál. :)))

UnitedParcelService · http://www.hevederzar.hu 2010.01.20. 08:14:38

Mondjuk pont az írástudatlanok kedvéért van a csekk hátoldalán a pontos kitöltési útmutató, nem értem miért nehéz leírni négy számjegyet olvashatóan.
Elbasztad és hülye vagy is hogy utólag kened másra a szart. Fizesd ki!

Viktus 2010.01.20. 08:15:14

@salapapa:

A parkolósdi cég üres csekket ad, mert az összeg a késedelmek napjától függ nem tudhatja te aznap, a jövőhéten, vagy egy hónap múlva fizeted.

Nyúlcipó 2010.01.20. 08:15:15

@Énbagoly: Minden előforduló problémára ír valami bölcsességet. :)

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.20. 08:16:00

@Zsebszöszmösz: ha egy évezredben egyszer bemegyek a postára, a következő történik:
mamóca elkéri az összeget.
odaadok neki a kért összegnél magasabb, egyben papírpénzt (rühellem a csörgőket).
mamóca elveszi, blokkol, visszaad.
ezek után számolja meg az aprót aki erre alkalmas, én nem vagyok az. ha kevesebbet ad vissza kőccse gyóccerre, ha többet, az az ő hibája.
mondom, éves szinten nincs 2 alkalom hogy én postára menjek, max a bedobott értesítő miatt a küldeményért.

Énbagoly 2010.01.20. 08:16:05

@Nyúlcipó: Akkor gondolom, mindig kéznél van. :))

na__most__akkor 2010.01.20. 08:16:28

Várjunk csak !

Egy pár hónap múlva ennél sokkal kevesebbet kell tudni kézírásból. Egy vécépapír nagyságú (értékű) fecnire pipát, ixet, keresztet kell rajzolni. Pontosan ám, ki ne lógjon a körből egy kicsit se, mert akkor egy nem részrehajló (hehehe) bizottság eldönti, hogy érvényes-e.
És marha sokba fog kerülni nektek. (sajnos nekem is, de az itt kit érdekel...)
-----------------------
Mielőtt tovább politizálnék, itt egy vicc.

Hivatalnok főnök a hivatalnok beosztotthoz:
- Miféle hülye hármasokat ír maga, mind úgy néz ki, mintha ötös lenne!
- De kérem, izé, főnök úr, hát azok ötösök.
- Igen? Akkor miért látszik mindegyik hármasnak?

Viktus 2010.01.20. 08:17:43

@UnitedParcelService:

Az írástudatlanoknak többnyire az olvasás sem megy ... :P

Nyúlcipó 2010.01.20. 08:20:10

@Énbagoly: Hogyne, a cseremisz-vogul nagyszótár mellett van a polcon.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.20. 08:21:22

@Viktus: :)
ezzel azt akarod mondani, hogy a parkolósi cég annyira elvetemült, hogy rám bízza mekkora összeget fizetek be ha aznak, jövő héten vagy jövő hónapban fizetek?
na ne bomolj! :DDD
pár parkolóbünti volt már a szélvédőmön... egyetlen összeg szerepel rajta, nem szabadon választott mennyit fizetek.
2 év semmibevétel után már emelnek, de így is "csak" 5.200Ft lett (+5.400Ft büntetés) és ennyit vontak le 2 év után az apeh által.

Énbagoly 2010.01.20. 08:21:28

@Nyúlcipó: De vigyázz, nehogy kartávolságtól messzebb tedd le, mert bármikor kellhet!

juhaszvik 2010.01.20. 08:21:55

"Sz. remek levele alant"

miért kell a rövidítés, ha a képen ott van, hogy Szabolcs? :)

Leadfoot 2010.01.20. 08:22:25

A dyslexia szar dolog, de talán nem a posta tehet róla.

Kopi Luwak (törölt) 2010.01.20. 08:22:28

Vidd be a hivatalba a csekket meg egy tízforintost. :)

Viktus 2010.01.20. 08:25:32

@salapapa:

Én eddig amilyen parkolósdi büntiket kaptam felsorolás leledzett rajta, ha aznap fizetem be a legkedvezőbb a díjtétel, és késedelmi napok számától függően egyre izgalmasabb összegek voltak feltüntetve rajta.

KiNG 2010.01.20. 08:27:25

Bazmeg, általános iskola!!!!

Viktus 2010.01.20. 08:27:56

@salapapa:

Az úriember esete is ennek a módinak a működését támasztja alá az adott parkolási cégnél. Nem a 10 ft miatt lett 9785 Ft,- , hanem mert nem rendezte időben a 4125 Ft,- büntit.

czejp (törölt) 2010.01.20. 08:32:25

Fizessenek csak a gazdagok, igazuk van az elvtársaknak !

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.01.20. 08:32:33

ez az egész csak azért kellemetlen, mert ugye mindenki tudja, hogy a legmocskosabb, leghitványabb féreg adócsaló gazemberek természtesen hamis rokkantkártyával parkolnak évek óta a 20-30 millás tankjaikkal.. és senki nem tesz semmit ez ellen.

indapass90210 2010.01.20. 08:34:15

Mondjuk, ha valaki ránéz a csekkre, és a 3. számjegy nem is ismerős, az azért feltűnhet, hogy némileg különbözik a 2.-tól, ami viszont 1-esnek látszik!

Egyébként meg hüje a posztoló, ha szlovák rendszámmal járna, a regadón kívül ezt is megspórolta volna!

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.20. 08:36:07

@Viktus: no, ennyire szoktak ezek érdekelni... landolnak a kukában. :)

pazola 2010.01.20. 08:39:06

A postolo baszta el, de:

- megbuntettek
- eltette a csekket, es nem jutott eszebe, hogy magas ivbol szarjon ra
- eszebe jutott, hogy van nala meg egy csekk, amikor bement a tobbit befizetni
- gyorsan, kapkodva kitoltotte, hogy a mogotte alloknak ne kelljen sokat varni, a postan eleg sok ideget meg lehet enni ugy, hogy valakinek akkor jut eszebe valami, amikor mar sorra kerult
- befizette a hat csekket, kb. jol kapott vissza, meg sem szamolta
- hazament, es orult, hogy becsuletes
- megbasztak

Nem az a kerdes, hogy hibazott-e ( igen ), hanem az, hogy mennyire korrekt, _emberi_ 10 forint kulonbozetert raverni 10 rugot.

A kommentelok meg szarjanak sunt.

indapass90210 2010.01.20. 08:41:18

Én egyébként akkor rágtam be végleg a parkolási társaságokra, amikor nem volt apróm, de ott volt a parkolóőr nem messze, megkérdeztem, hogy tud-e váltani. Tudott, de átbaszott egy huszassal! Nem számoltam utána, mert azt mondta, hogy pont egy kétszázas. A második az volt, amikor a kórházban a kezelés hosszabbra sikeredett, és mire kimentem fel voltam cetlizve.

Viktus 2010.01.20. 08:43:56

@pazola:

Az a bibi , hogy nem Mari néni nyálazza át ezeket, hanem van egy automatizált rendszer ezeknél a parkolósdi cégeknél. A számítógép meg nem korrekt emberileg a pontos összeg jóváírása után tud a rendszerből törölni valószínűleg.

Egyébként szerintem, ha beslattyog a parkolási cég irodájába, hogy sajnos debil volt nem tudta megfelelően kitölteni a csekket ott már találhat v.mi méltányosságot.

eweres 2010.01.20. 08:46:52

9785 helyett 9795-öt fizessen be, ha a különbözetet nem kapja vissza, a 979-szeresét vissza pereli, és akkor kijön nullára
(ja, Amerikában!)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.20. 08:47:25

Örüljön a poszt toló, hogy csak simán hülye, és azért fizet. Merthogy ha még rendőr is lenne, nagyságrendekkel jobban rábaszna...
index.hu/belfold/2010/01/19/nem_hibazhatnak_a_rendorok/

paráznabillegető 2010.01.20. 08:51:30

posztoló, oszt tau bácsinak hívnak e?

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.20. 08:53:32

@Dövan: kórházasom nekem is volt. városmajor (szívkórház). reggelre kaptam időpontot kontrollra. 1,5óránként lementem, dobtam a zsét a pénznyelőbe, cetliK a szélvédő mögött.
koradélután, fél órával a parkolási idő lejárta előtt hívtak be, ami mindennel együtt 20-25 perc szokott lenni.
dokimnak el kellett mennie egy műtétre, kifutottam az időből 30 perccel.
megbüntettek.
"költsétek gyógyszerre!" üzenettel utaltam a köcsögöknek a büntit.

Harlequin 2010.01.20. 08:54:47

A post-ás megtanult olvasni, a post-oló meg tanuljon meg írni.

histar007 2010.01.20. 08:55:41

Az excel is feltaláta már a különböző filtereket. Milyen egyszerű lenne, hogy mindenki, akinek 100 Ft-nél kisebb a tartozása, az automatikusa törlődne a rendszerből. Mivel egy levél kiküldésének kb ennyi az ára, plusz a választ is adminisztrálni kell.
Amúgy a postoló mázlista:
Minden Ft tévedés 97,8 Ft büntit vonz maga után.
Vagyis ha be sem fizette volna:
407137,5 lenne a bünti.
Vigyázz hova parkolsz.

fda 2010.01.20. 08:56:23

szerintem egyszerű: a második csekket nem kell befizetni.

Ekkor van 10 azaz tíz forint hátralék, a vicc kedvéért esetleg elutalnám.
Indítson pert a köcsög cég 10 forint elmaradás miatt...
A soha el nem indított pernél egyébként is tovább oszlana a tízforintos tévedés felelőssége, hiszen a csekken egyértelmű, hogy a megfelelő összeg szerepel számmal, és az írás olvashatatlan, tehát a postás hibázott azzal, hogy felvette...
Legfeljebb peren kívül megegyeznek 5-5 forintban....
Nevetséges.

A családon belül a csúcs nálunk egy 1 forintra FELKEREKÍTETT tartozás volt, amit perrel fenyegetve kiküldött postán a BUDAPEST BANK. Igaz, személyesen lemondtak a pénz átadásától, röhögtünk.

TroppauerHümér 2010.01.20. 08:58:09

Azt nem értem, hogy a bünti miért nem a hátralék százaléka? Ugyanakkora büntit kapott, mint ha semmit sem fizetett volna. Ez nem emberiességi kérdés: rossz a törvény.

Velem megesett már, hogy limitáltam a bankban a villanyszámlára levonható összeget, ami egyszer pár forinttal több lett ennél. A hülye ELMÜ nem emelte le a limitnyit, hanem semmit nem emelt le, majd szórakozott. Pedig hamarabb a pénzénél van, ha legalább annyit leemel, és szól, hogy 20 Ft még hiányzik. De nem.

Normális?

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.20. 09:00:37

@fda: :DDD
most Karácsony előtt derült ki, hogy van 30(!!)Ft tartozásom a pannon felé, amit átterheltek a témobilra ahová átjöttem. addig nem is tudtam a dologról, csak amikor egy telefont akartam venni, akkor derült ki.
de feljebb valóban igaz @histar007: írása, hogy nem éri meg kiküldei ekkora összegről értesítőt/csekket.

halfevil333 2010.01.20. 09:01:42

Életből felmentve!
8 általános = 2 első + 6 második.
:)

TroppauerHümér 2010.01.20. 09:02:05

Rosszak a törvények. Miért nem a HÁTRALÉK százaléka a bünti?

Ugyanígy, ha a bankban a villanyszámla-leemelést korlátozom 20ezer Ft-ra, akkor egy 20010 Ft-os számla esetén miért nem vesznek le 20ezret, és szólnak, hogy 10 Ft hátralék van? Semmit sem vesznek le ilyenkor!

Normális?

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.20. 09:02:22

Annyit azért a posztoló védelmében (és ezen el is lehet indulni balhézni), hogy a postás elvette tőle, tehát joggal gondolta, hogy el tudta olvasni. Ha a postás szerint olvashatatlan a kitöltés, akkor vissza kell adni, nem tippelni egy összeget! Én mindenképp balhéznák a postánál.

4ttys 2010.01.20. 09:02:58

Számomra a betűből sem derül ki, hogy tizen, vagy huszon

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.20. 09:05:30

@salapapa: Én már kaptam a Pannontól 2 Ft-s csekket (amikor már nem volt 1,2 Ft-s). A postás majdnem meghalt a röhögéstől, amikor bevittem neki. A poén az, hogy nem kellet semmit fizetnem rá, de a Pannonak valószínűleg a dolog kb. 50-80 Ft-ba került, ennyit fizet ugyanis egy csekk után:)

Roy 2010.01.20. 09:06:23

Meg kéne tanulni írni!

Viktus 2010.01.20. 09:06:44

@fda:

Kaptam már a pannontól 0 ft-os csekket is ...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.20. 09:18:35

Van a hitelkártyámon 58 fillér túlfizetés. Nem tudom lenullázni. A számlavezető bankom csak egész forintot enged utalni.

spulni 2010.01.20. 09:22:20

Én is kaptam Pnnonéktól 1 Ft-os csekket. Először késedelmi díj (kb 3 nap) valami 40 pénz, azért is 2 nappal később fizettem be, aztán még egyszer késedelmi tizenakárhány pénz, lássuk mi lesz alapon 2 nappal később adtam fel, erre érkezett az 1, azaz egy HUF. Elmentem a Postára és jól feladtam. :o)

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.20. 09:26:35

Igy jar az nem tudja leirni normalisan a szamokat.

Ha eloszor rapillantok a csekken szereplo szamokra akkor en is egyest latok.
A postan meg nem arra vannak kikepezve az emberek, hogy naphosszat hieroglifakat fejtsenek meg.

IJ

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.01.20. 09:35:37

Mindig a BETŰKKEL KIÍRT rész számít.

csintapala (törölt) 2010.01.20. 09:35:49

Én ez simán 4125-nek olvasom. nem szép a kettes, ahogy az ötös sem a végén, de simán felismerhető mindegyik, ha máshogy nem kizárásos alapon a 10 lehetséges számjegyből.

Másrészt ki van írva betűkkel is az összeg, pont az ilyen félreértések elkerülése végett.

Tehát a postáskisasszony volt a farok, aki nem tudott vagy nem akart olvasni, inkább beütötte saccperkábé amit tippelt.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.20. 09:38:37

@na__most__akkor: AHAHAH
És tudod milyen sok érvénytelen szavazat lesz mert a gyökér nem tud 1db X-et jó helyre írni? :P

@fda: Az 'ft -ot simán bevittem volna, és k értem volna igazolást meg mindenféle papírokat róla. had izzadjanak 1Ft-ért

@TroppauerHümér: Jogos a postás is hibás volt. De rajtuk leverni felesleges próbálkozás. Túl nagy cég, túl lassan mozdul, mire lezs belőle valami már a házát is elárverezték az írástudatlannak.

Hanem, nem kell befizetni, majd jön a behajtótól a telefon. És akkor ügyvéddel fenyegetőzni a 10 Ft miatt.

Father Justice (törölt) 2010.01.20. 09:40:35

"Amit én meg reklamáltam, tehát megint más
hülyesége miatt ezzel kell foglalkoznom, választ még nem kaptam rá."

Ha foglalkoznál kicsit a saját hülyeségeddel (adott esetben megtanulnál legalább olvashatóan írni, ha helyesen nem is), ilyen kérdések jóval ritkábban merülnének fel a mindennapjaidban.

Meg mondtam.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.20. 09:43:22

betűvel és 4115-öt írt ki... mi itt a gond

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.20. 09:52:44

Nem nagyon ismerem a többi hivatal szokásait, de úgy vélem, hogy a parkolási társulások késedelmi díjai magasabbak, mint az APEH, rendőrség és minden más állami szerv által kiszabható büntetések, nem beszélve a határidőkkel kapcsolatos kamatozásról.
Kik is ők...?
Ennek ellenére azon is nagyon tudok csodálkozni, hogy valaki sumér jelekkel ír és kiborul, ha azt valaki nem ismeri.
Lassan az egyénre is átragad, hogy itt mindent lehet.

belakis 2010.01.20. 09:54:08

Betűvel azért kell kiírni, hogy az összeg megerősítést nyerjen.

Ez jelen csekken nem sikerült, helyette kapott a "betűvel kiírva" rublikába hullámvonalat.
:)

Remélem a reklamációt kedves levélírónk nem kézzel írta!

SpockCooper · http://spockcooper.blog.hu 2010.01.20. 10:03:10

A képen a feladóvevény van. Nos ez a postást kevésbé érdekli olvashatóság tekintetében, mert azt visszaadja az ügyfélnek. A kérdés az, hogy a továbbítandó szelvényen hogyan lehet olvasni az összeget? Mind a két részen ugyanolyan rondán írt? Ezt tényleg lehet tizenötnek és huszonötnek is olvasni. A postások meg nem vitatkoznak komolyabban az ügyféllel, mert az bármikor előhúzhatja a ,,na most akkor panaszt teszek" kártyát és azzal egy csomó embernek feleslegesen rabolja az idejét. A másik, hogy az emberek kb 50 százaléka nem tud kitölteni egy belföldi postautalványt, az még ennél is bonyolultabb.

P.Z. 2010.01.20. 10:05:14

Megjártam én is ilyennel... szándékosan 1 forinttal kevesebbet fizettem be, mert annyira mérges voltam amiatt, hogy egy 5 perce lejárt jegy miatt büntettek meg. Néhány év(!) múlva tőlem négyezervalahányszáz forintot követeltek emiatt. Be is fizettem, mert végrehajtóval, ügyvéddel fenyegetőztek stb.

Terézágyú 2010.01.20. 10:08:34

Csak hogy én is kötözködjek: és miért ilyen ferdén van beszkennelve ez a csekkszelvény?... Ilyen nehéz dolog normálisan beletenni egy szkennerbe...?

:)

Skunkworks 2010.01.20. 10:09:26

Ha van a családban elsős gyermek akkor tessék együtt gyakorolni a számok illetve betűk leírását. Vagy szabadidőben írni a számokból, betűkből 3-3 sort. Aztán nem lesz félreértés.

janikahhh (törölt) 2010.01.20. 10:11:31

@Terézágyú: Látod, hogy az írása is milyen, alapszintű odafigyelési problémái vannak... Ennyit tud, utána meg rinyál.

Phrascarica 2010.01.20. 10:15:11

Egyáltalán nem biztos hogy a postán maradó részen is ilyen volt az írás. Lehet hogy azon valóban 4115-nek lehetett olvasni, bár ez is necces. Tanuljon meg írni, vagy ha azt nem akkor olvasni, és számolni!

Viktus 2010.01.20. 10:15:52

@P.Z.:

Te hülye vagy? már ne haragudj a kérdésért, de miből gondoltad, hogy bűnhődni fognak az 1 forint hiányáért, és nem te fogsz szopnyi?

kispista 2010.01.20. 10:15:52

A rendeletet a pótdíjak mértékértől a fővárosi önkormányzat hozta, náluk tessék reklamálni.

P.Z. 2010.01.20. 10:19:35

@Viktus: Te hülye vagy? Hogy beszélsz már velem? Arra gondoltam, hogy az egy forintot és mást nem fognak követelni, viszont erre majd el kell költeniük 3-500 Ft bélyeg-nyomtatási-csekk-bér-miegymásköltséget.

Viktus 2010.01.20. 10:21:35

@P.Z.:

Érdeklődően beszélek. :D Az indoklásodból pedig látszik , hogy nem sokat tévedtem ...

Brinkman 2010.01.20. 10:22:32

Dzsízisz gyerekek, gondolom, itt még senkivel nem fordult elő, hogy ilyet tévedett volna. Nekem az nagyon furcsa, hogy az nem merül fel, hogy talán nem kellene 10 forint miatt valakit 10 ezerre megbüntetni. Talán a parkolótársaság is mondhatta volna, hogy jó, valóban 10 ft-ról van szó, tessék azt befizetni és jól van, vagy esetleg jó, akkor ne tessék. Szerintem Szabi nem ment volna belőle a Bahamákra nyaralni. Ez nekem a full extrás szarrágás esete és a burokrácia netovábbja. Szabi, én azt gondolom, hogy, ha lett volna a parkolótársaságban egy minimális kooperációs készség vagy tisztesség, akkor nem így járt volna el, de "persze" te vagy a hülye meg én.

Eric_Cartman 2010.01.20. 10:25:12

De miért az van a csekkre írva, hogy " végy ezeregy vakondot" ?

Viktus 2010.01.20. 10:25:36

@P.Z.:

Sőt ingyen adok egy jótanácsot. Az APEH-nál, önkormányzatnál se szórakoztasd magad ilyesmivel, mert ott is te fogsz szopnyi a végén ...

belakis 2010.01.20. 10:25:39

Mikor egy számlára beérkezik egy összeg, de nem a teljes, akkor a számla él.
Ezt a BKV-s ügyintéző látja, és küldi is ki rá az emelt bírságot.
Mi a megoldás? Befizetni első kérésre. Ha nem sikerül, akkor a bírság él tovább, mindegy hogy 100 vagy 4000 ft-ot fizetett be az ennél magasabb összegű bírságra, hiszen egyszerűen csak nincs kifizetve.
Akár szándékos, akár véletlen...

Itt véletlen volt, így járt.
Aki nem tud írni, annak találták ki a nyomtatott betűket!

FaBRiK 2010.01.20. 10:30:09

Őőőő, nem értem. Oda van írva számmal és betűvel, hogy 4125. Miét kért a postáslány 4115-öt?
Ha ezt valaki nem tudja elolvasni, annak problémája van az agyi képességeivel. Tudjátok, az agy a képes korrigálni a hibákat. Sajnos csökkent agyműködésnél ez a korrekció nem működik, így léteznek ilyen jellegű pszichológiai vizsgálatok is.
Én azt hittem, hogy a magyar nép még nem ennyire belterjes.

Aki meg az ÁFÁ-ra panaszkodik, az meg diszkalkuliás, vagy ugyancsak diszlexiás. ÁFAT = ÁFA tartalom. Ennek az összegnek a ma hatályos törvények szerint (ahol az ÁFA 20%), az ÁFA tartalma 16,67. De hogy segítsek:
1000 Ft + 20% Áfa = 1200 Ft
1200 Ft ÁFA tartalma 200 Ft, ami az 1200 Ft 16,6666666%-a. (Sajnos felső pont a karakterkészletben nincs.

További magyar hang 2010.01.20. 10:30:15

Ez egyértelműen a posta sara.
Szignifikánsan, jól beazonosíthatóan eltér az írott 1-ese és 2-ese, ha az 1-est 1-esnek olvasta a postai alkalmazott, akkor az utána következő számot nem olvashatta szintén 1-esnek, mert kicsit sem hasonlít rá.

int32 2010.01.20. 10:32:55

Én csepelen(21.ker) vagy a déli pályaudvarnál szoktam bemenni, ha muszáj.

Nem írok szépen, vissza kérdez a postás néni. Itt is látszik, hogy a 3. szám más mint a 2. Megkérdezhette volna.

FaBRiK 2010.01.20. 10:36:01

@spulni: :) Most lenne poén, mert ugye neked a postán a hivatalosan kerekített összeget kell adni, majd a posta rendezi a részleteket.
Azaz leadod a csekket és adsz érte 0 Ft-ot :-)

Der Beste 2010.01.20. 10:39:14

Aki úgy tölt ki egy csekket, hogy a számok s a betűk is olvashatatlanok, az megérdemli, hogy ekkora büntetést fizessen.
Aki ezek után még a Homárra is elküldi a történetet, az értelmi fogyatékos.

kispista 2010.01.20. 10:46:34

@FaBRiK:
"Aki meg az ÁFÁ-ra panaszkodik, az meg diszkalkuliás, vagy ugyancsak diszlexiás. ÁFAT = ÁFA tartalom. Ennek az összegnek a ma hatályos törvények szerint (ahol az ÁFA 20%), az ÁFA tartalma 16,67. De hogy segítsek:"

A normál áfakulcs 25%. Parkolási díjaknál ez van.

kispista 2010.01.20. 10:48:52

@Brinkman:
Neked is leírom, mert writeonly módban vagy:
A levelet valszeg automatikusan küldte ki a rendszer. A pótdíj mértékét a rendelet határozza meg, attól eltérni nem lehet.
De a fellebezést szvsz el fogják fogadni, mivel látható hogy be akarta fizetni a teljes büntetést. De a posztoló annyira hülye, hogy ne várta meg a választ, hanem beírta a homárra, hogy baszd meg a 9785 ft-odat róka!

AlulírottFentemlített 2010.01.20. 10:52:13

Ott baxta el a posztoló, hogy nem a pontos összeget (4125 Ft-ot) adta oda (ebből 4100 Ft-ot BEROLLNIZVA, 25 Ft-ot meg ötösökben) a postásNŐIHÖLGYNEK, mert akkor feltünt volna neki, hogy visszaadnak két ötöst.

Én így csináltam volna, de én demagóg vagyok :-)

Netuddki. 2010.01.20. 10:55:03

Önkritika, na az ami a levélírónál hiányzik!

kispista 2010.01.20. 10:55:09

Tucatnyi poszt születhetne a parkolócéges szemétségeiről. Ehelyett egy ilyet tesznek be, ahol az ügyfél a hülye.

Evil One 2010.01.20. 10:55:13

Be ne fizesd, bazze, mert még rászoknak az ilyesmire.
Már azt személyes sértésnek veszem, hogy egyáltalán fizetni kell nekik a parkolásért, egy ilyen büntetés után simán rájuk kellene gyújtani a székházat. Egy nem létező szolgáltatásért kibasznak rád egy büntetést, aminek a hibás befizetéséért kibasznak egy újabbat... ugyan már, örüljenek, h még nem lógnak a lámpavason, ez a tárgyalási alap a nép részéről, egyébként meg köszönjenek meg szépen minden egyes forintot, amit jogosulatlanul megkapnak.

Anatómus 2010.01.20. 10:56:47

1. Az én kisfiam is mindig felnőttesen akar írni - itt az eredmény!
2. A postára tessék nyugalmazott gyógyszertári asszisztenseket átirányítani, mert nekik a vérükben van az olvashatatlan kézírás értelmezése,
3. A postán nem automata olvasóizén küldik át a csekkeket? Vagy csak az előregyártottakat kezelik ilyen elegánsan?

kispista 2010.01.20. 10:58:34

@Evil One: A területhasználatért fizetsz parkolódíjat. Vagy az enm szolgáltatás? Akkor én is beköltözhetek ingyen a lakásodba, hiszen az sem szolgáltatás?
A tarifákat meg az önkormányzat rendelete határozza meg. A képviselőtestületet meg a szavazópolgárok választották meg. Náluk tessék reklamálni, ha olyanra szavaznak akik neked nem tetsző döntéseket hoznak.

Barbara Hercegnő - lurva.blog.hu 2010.01.20. 10:58:35

...én ki tudom olvasni a betűvel kiírt összeget, a postás miért nem?

kispista 2010.01.20. 10:59:43

@Anatómus:
"3. A postán nem automata olvasóizén küldik át a csekkeket? Vagy csak az előregyártottakat kezelik ilyen elegánsan? "
Postától függ milyen rendszer van. De az összeget gyakran automata rendszernél is kézzel írják be (a fenti számokat a gép sem tudta volna értelmezni)

Nyúlcipó 2010.01.20. 11:00:42

@a katona fehérben: áh! ez az!

Haszonbank-tikettet kellett volna venni ebből a pénzből.

:)

Viktus 2010.01.20. 11:04:58

@kispista:

A területhasználatért van egy ilyen teljesítményadó amit az önkormányzat szed ... abból kellene parkolókat építeni. Az úthálózatra meg az üzemanyagban fizetünk adót. Csak itt mindent többszörösen adóztatnak ...

Viktus 2010.01.20. 11:05:59

@Barbara Hercegnő - lurva.blog.hu:

Neked is ez jött ki megfejtésnek?

Eric_Cartman 2010.01.20. 10:25:12
De miért az van a csekkre írva, hogy " végy ezeregy vakondot" ?

belakis 2010.01.20. 11:06:50

@FaBRiK: Nehogymár egy postásnak azért kelljen küzdenie, hogy egy hullámvonalat elolvasson.
Rá van írva, OLVASHATÓAN kitölteni. Ez nem jött össze. Gyakoroljon az elkövető!
A kézzel írt részen a huszon pont ugyanazzal az erővel lehet tizen is, a számmal írtnál meg ha a 2-esnek nem tett felülre kanyar, az egyesnek miért ne tehetett volna vonalat?

Ennyire nem siethet senki... :)

belakis 2010.01.20. 11:08:00

@Barbara Hercegnő - lurva.blog.hu: Mert te tudod, mit kell beleolvasni? Sokat segít ;)

Ez is az emberi agy egyik rejtett képessége... :)

belakis 2010.01.20. 11:09:19

@belakis: Emellett még azt nem értem, hogy mikor a csekket odaadja, a postás átveszi, rögtön le is olvassa a vonalkódot, és beírja az összeget a gépbe. Már ott el volt k*rva, nem figyelte a visszajárót, vagy nem esett le, miért köszöni meg a csekk adását (és a 10 ft-ot) kiszámolt pénz esetén a postás-néni?

mrbay 2010.01.20. 11:10:31

@csintapala: Jártál te már életedben postán? Nem a postáskisasszony üti be az összeget, hanem ráteszi egy scannerre ami azonosítja a számokat. Ezért van feltüntetve, hogy OLVASHATÓAN kell kitölteni a csekket.

hottentotta 2010.01.20. 11:14:43

valami írástudatlan, fogalmazásra képtelen, kb 80as iq-jú kretén. meg is érdemelte.

btw, amikor fizetett a postán, nem vette észre, hogy csak 4115-öt fizetett?

balfasz

Rebca 2010.01.20. 11:22:17

Idióta. A helyében nem mutogatnám itt hogy milyen fogyi.

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.20. 11:28:43

@belakis: "Rá van írva, OLVASHATÓAN kitölteni. Ez nem jött össze. Gyakoroljon az elkövető"

Igen, de ha nem tudja elolvasni, akkor nem tippel, hanem visszaadja az egészet, és elküld melegebb éghajlatra. Azzal, hogy elvette, a csekk befizetettnek számít, harcolja le a posta, meg a Centrum egymás között!

FaBRiK 2010.01.20. 11:31:17

@belakis: De miért kellene küzdenie? Oda van írva egy 2-es, oda van írva betűvel is (na jó, a betűvel írt egy kicsit gondolkodtató).
A mellette álló 1-estől különbözik eléggé. Vagy szerinted a 2 szám ugyanúgy néz ki??? Aki ezt a különbséget nem veszi észre az nem tud megkülönböztetni egy tojást egy rádiótól sem, úgyhogy ne dolgozzon pénzzel.
Egyébként a postáskisasszony kezén naponta többszáz iromány fut át, ilyeneket illene jól olvasnia.
A postoló olvashatóan írt, ez tény. A postáslánynak meg meg kell tanulnia olvasni. Ha ez nem megy, alkalmatlan a pályára.

Viktus 2010.01.20. 11:33:42

@FaBRiK:

Neked is ez jött ki megfejtésnek?

Eric_Cartman 2010.01.20. 10:25:12
De miért az van a csekkre írva, hogy " végy ezeregy vakondot" ?

kispista 2010.01.20. 11:42:37

@Viktus: A teljesítményadó ugyanolyan mint a többi adó, a nagy kalapba folyik be ellenszolgáltatás nélkül. Az SZJA-ért vagy ÁFÁért cserébe mit kapsz? Ugyanúgy az állam összes kiadását (rendőrség, segélyek, stb) fizetik belőle.
A gépjárműadó évente átlag 20 e ft. Egy mélygarázshely 2M ft. Hány év alatt jön össze ebből? És aki a belvárosban parkol, az kapjon ingyen helyet, míg aki a külvárosban a saját telkén, az ugyanakkora adóért semmit se kapjon?
A jövedéki adó sem az úthálózatra célzottan fizetendő, ugyanúgy ahogy a sör adójából sem kocsmákat meg a plazmatv adójából a filmcsatornákat fizetik.
Parkolási díj szinte minden országban van és Szlovákiát leszámítva mindenhol alkotmányosnak bizonyult.

@FaBRiK: Te inkább arról beszélj, miért égeted be magadat azzal hogy az áfa mértékét sem ismered, de okoskodsz? Diszlexiás vagy?

Alikam 2010.01.20. 11:44:36

@tarkamarha: Mit nem értesz ezen te marha?
10 forint miatt, függetlenül, hogy a reklamációját elfogadják-e, már önmagában vérlázító 10.000 forintot elkérni.

Meg ugyebár tisztázatlan még az is, hogy szedhetnek-e pénzt, de ez egy másik történet.

Az megint más kérdés, hogy csekkre, ha nem vagy pro írásban, akkor inkább lassan, szépírással írd az összegeket kedves posztíró.

wattafilling 2010.01.20. 11:46:50

Az én kézírásom is olyan, mint egy körzeti orvosé, pedig közel sem...
Az ilyen okmányok esetében mégis igyekszem valamelyest figyelni az írásképre, mert tudom, hogy az én képtelenségem megszorozva pl. a postáskisasszony képességével, az bizony köbgyöke a végső szívásnak.

Lakatos Baltazár 2010.01.20. 11:48:28

nem értem baszod, oda van írva hogy négyezeregyszázHUSZONöt.

belakis 2010.01.20. 11:49:46

@FaBRiK: Ha ez olvasható, és a postást nem tud olvasni.. De ok, legyen így.

De az emberünket azért visszaküldeném általános iskolába, hogy megtanulja újra leírni a magyar ABC betűit.
Ráférne!

Utána lenne alapja is reklamálni.

Evil One 2010.01.20. 11:51:25

@kispista:

Nem, nekem az nem szolgáltatás. Majd ha a házamat a te pénzedből építtetem fel, akkor visszatérünk az analógiára.

immobull 2010.01.20. 11:53:41

Ott van az indító szövegben, hogy ő hibázott...nem vette észre, hogy 10 fttal kevesebbet fizet? Amikor a postán be akarok fizetni 4125 hufot feltűnik, ha 4115 hufot kérnek? Szóval ez a mások hülyesége miatt kell ezzel foglalkozni nem éppen jogos. 2x volt hülye, 1x mert nem fizette meg a parkolójegyet 1x mert nem vette észre, hogy rossz összeget fiezett be...

Az mondjuk érdekes, hogy 10 forint késedelemre milyen kamatlábbal jön ki a majd 10ezer ft bírság...de biztos van erre valami jogszabály amit elő lehet rántani, hogy miért jogos.

kaled 2010.01.20. 11:55:55

Szar szituáció. Én ezért nem fizetek be semmit ezeknek a patkányoknak.

Olvashatóan írni nem nehéz mondjuk, ha valamit csekken befizetek akkor ez a minimum amire odafigyelek, mert nem keveset szívtam már olvashatatlanság miatt.

Tanulópénz, kedves károsult. Ami viszont biztos, hogy én nem fizetném be a helyedben.

Attól jobb nem lesz senkinek. Maximum annak, aki nyúlja ki a pénzt a közterületfelügyelet gyűjtőszámlájáról valamilyen jogcímen.

Nekem kb 20 db ignorált büntetésem tart valahol a balfasz bürökratikus rendszerükben, ebből 1,5 év alatt jutott el az első a bíróságra. Lehet ezt nyújtani, mint a rétest.

Nincs annyi bíróság, amin ez a sok szar keresztül tud menni, és ostoba az egész rendszerük.

Ráadásul külön kezelnek mindent.

csek-Kézdi ügyvédi iroda-bíróság ... évek. Többet inflálódik a pénzed, mint a sok rápakolt extra díj. :D

kispista 2010.01.20. 11:56:24

@Evil One: Az utakat MINDENKI adójából építik, de csak kevés ember használja. Az utak alatt lévő föld meg ugyancsak mindenki tulajdona.
De te akkor a vendéglátós teraszoktól sem kérnél díjat? Mert ők is fizetnek adót.
És hiába fizetsz építményadót a házad után, akkor sem zárhatod le előtte az utat, mert úgymond a te pénzedből épült.

csintapala (törölt) 2010.01.20. 11:56:48

@mrbay: Meg ezért van betűkkel is ráírva a szám, ugye, hogy azt is elolvassa az okos szkenner, aztán ha eltérést lát a szám meg a bötű között, akkor felolvassa és visszakérdezzen? Vagy nem?

Vagy mégiscsak ezért ül ott egy humanoid postáskisasszony is, hogy legyen valami kontroll a kézzel kitöltött csekk meg az okos szkenner felett? Naugye.

europeer12 2010.01.20. 12:00:50

Szerintem simán olvasható, hogy "4125" és "négyezeregyszázhuszonöt". Ezt a drágalátos szarócskatolvajmocskosszemét állami posta baszarintotta el. Ezért kellene végre privatizálni ezt a szar ócskaságot. Ha lenne verseny -államilag felügyelt, szabályzott keretek közt-, akkor lenne tisztességes teljesítés is.

Evil One 2010.01.20. 12:08:17

@kispista:

Figyelj, hiába magyarázod, az indoklást értem, de NEM ÉRTEK VELE EGYET, és itt finoman fogalmaztam. Főleg azzal a részével, h magáncégeken keresztül megy az egész marhaság.

Tehát evidenciákat hiába sorolsz, én az alapelvet támadom, nem a jelenlegi jogi környezetet, ami már körbevette ezt az egészet. A parkolás meg amúgy is egy nyűgös téma, ha látnám, hogy egyre-másra épülnek a parkolóházak az autók után befizetett ezeregyedik állami lenyúlásból, akkor másképp állnék hozzá a kérdéshez. Addig meg pénzelje az állami bűnszövetkezeteket jó szívvel az, akinek hét anyja van.

Deviáns szinglibolsilibsibibsi 2010.01.20. 12:11:09

Így jár az, aki minél gyorsabban túl akar esni a dolgokon. Legközelebb legalább a számok leírására rááldoz picivel több időt. Igaz, legalább plusz egy másodpercet el fog venni az életéből.

De tény, aki ezt **15-nek olvasta, nem tűnt fel, hogy az egyes számjegyet azért előtte 3 milliméterrel hogyan írta a ember?

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.20. 12:13:59

@Evil One: Válasz másik vezetőket!
"Minden nemzetnek olyan kormánya van, aminőt érdemel." - Széchenyi István

belakis 2010.01.20. 12:14:13

@csintapala: Nem dolgozok postán, de a józan paraszti ész nem hagyja azt, hogy elhigyjem, hogy a szkenner olvassa be az összeget is rajta, főleg a kézzel írtakat.
Pénz múlik rajta, sima normális kézírást sem ismer fel rendesen egy szoftver sem...
Nehogymár 1-10-100-1000 stb forintok múljanak azon, mit ismer fel a gép.
A csekk sorszámát (vonalkódját) beolvassa, utána üti kézzel az összeget...

Itt is elnézte.

csillagkutya seven 2010.01.20. 12:27:36

talán ha tudna helyesen és olvashatóan írni, akkor most lenne ez. kétezerig egybe írjuk utána külön, kötőjel.

kispista 2010.01.20. 12:28:03

@Evil One: Több millió Ft SZJA-t fizetek, mégis pénzt kérnek tőlem a buszon meg a villamoson.
A gépjárműadóból sehol sem tudnak parkolóházakat építeni, ahhoz 10x annyi adó lenne szükséges.
Pár éves tanulmányt láttam, az alapján az autózásból befolyt adók nem fedezik az útépítést, az egyéb károkat nem is számolva.
Szerinted az adók fedeznék a parkolóházakat, szerintem meg nem.
Parkolóházakban ráadásul most is szinte mindig van szabad hely, de az fizetős, az utcán meg lehet rokikártyával meg kenőpénzzel parkolni.
A parkolódíjakat valóban jó lenne, ha az önkormányzat és nem egy magáncég szedné, ebben egyetértünk.
A belvárosban nincs értelme túl sok parkolóházat építeni, mert az úthálózat sem bírja el a forgalmat. Ehelyett a bkv-t lenne jó fejleszteni az adóbevételekből, amivel mindenki jól járna, azok is akiknek az autó munkaeszköz, mert több helyük maradna.

csimpi_ 2010.01.20. 12:44:05

A posztolo tanuljon meg irni legyenszives, aztan utana verje a nyalat. Altalanos iskola elso osztaly.
Kulondij jar az "...amit en nem tudok miert" szerkezetert.
Amugy meg valoban erdekes a 10 forintos hatralekra a 10K-s bunti.
A "vegy ezer vakondot" beszolason meg meg most is sirva rohogok. :D

AndOr01 2010.01.20. 12:57:10

@TroppauerHümér:
Honnan kellene tudnia az ELMÜnek, hogy Te mekkora korlátot adtál meg? Ő csak azt mondja meg a banknak, hogy mekkora összeget emeljen le. A bank meg csak azt vizsgálja, hogy le tudja -e emelni vagy nem. Ha nem, akkor vissazutasítja, azzal az indokkal, hogy limit túllépés fenforgása van. :)
Gondolod, hogy elkezdi az ELMŰ próbálgatni, hogy mekkora összeget engedsz még lelemeltetni? Komolyan arra gondolsz, hogy van erre egy alkalmazott aki egyedül a Te számláddal fog foglalkozni? :D
"Noooormááááliiis"? :)

AndOr01 2010.01.20. 13:00:55

Nem is tudom mi lett volna a megfelelő eljárás.
Talán megírhatták volna, hogy fizessen be 10 forintot és írja le ezerszer, hogy "Négyezeregyszázhuszöt" ? :D

nemezisazis 2010.01.20. 13:10:38

éljen a bürokrácia. fasszopók..
ez még csak nem is ronda írás. simán olvasható

TroppauerHümér 2010.01.20. 13:12:47

@AndOr01: "Honnan kellene tudnia az ELMÜnek, hogy Te mekkora korlátot adtál meg?"

Az ELMÜ nem tudja, de a bank igen! Ha a leemelni szándékozott összeg nagyobb a limitnél, akkor a bank utalhatná a limitet, engem meg értesít valamelyik, hogy ez történt.

Miért nem ez a normális? Az ELMÜ is hamarabb a pénzénél van így. Nem halmozódik havonta. Stb.

FaBRiK 2010.01.20. 13:13:42

@kispista: És ott a pont.

Egyébként belakis-on kívül tényleg (de komolyan) más is úgy gondolja, hogy nem egyértelmű ott a 2-es?

Stupidella 2010.01.20. 13:20:24

Ha a posta 4115 ft-nak értékelte (annyit is nyomtatott a csekkre), akkor ennek már a postán való befizetéskor fel kellett volna tűnnie!

v2peti 2010.01.20. 13:20:48

Doktor úr! Ezt az írást csak a patikusok tudják elolvasni! De ez nem recept, a postás meg nem patikus! (Bár már a recepteket is egyre inkább géppel töltik ki...)

Stupidella 2010.01.20. 13:22:38

Amúgy meg törném le a kezét annak, aki ilyen olvashatatlanul ír fontos okmányokra, iratokra.

AndOr01 2010.01.20. 13:22:39

@TroppauerHümér: Látom Te inkább megreformálnád az egész bankrendszert és a könyvelőknek is dupla műszakot kellene vállalniuk, csak azért, hogy az ilyen számlákat szétbontsák beszedhető tételekre és úgy tartsák nyilván. Azután pedig ha kimutatás kell belőle, akkor ezekből a rész számlákból megint állítsák elő a befizetett összeget és próbálják meg kitalálni, hogy a Te számlád ugyan a kifizetett vagy a ki nem fizetett státuszban van -e. Esetleg bevezethetnének egy "kicsit befizetett", "közepesen befizetett", meg egy "majdnem kifizetett" státuszt is. Igen tényleg az így elbonyolított világ lenne az igazi. Véletlenül sem az, hogy mindenki figyelje, hogy sikerült -e levonni...

Szerintem egyébként mindettől függetlenül a banktól kérhetsz értesítést akár SMS-ban is. A levonásokat pedig 1-2 hét múlva meg szokták kísérelni újból. Ha addigra átállítod a limitet, akkor minden gond nélkül levonják másodszorra. Erre találták ki.

Szóval szerintem most is van megoldás a dologra, csak oda kell figyelni. Én is jártam már úgy, hogy túllépte a fűtésszámla a keretet. Kelelmetlen volt, de nem okoltam a céget.

Evil One 2010.01.20. 13:24:11

@kispista:

"Több millió Ft SZJA-t fizetek, mégis pénzt kérnek tőlem a buszon meg a villamoson."

Ott viszont tényleg szolgáltatást kapsz, nem csak a parkolóautomaták meg ellenőrök költségét hajtják be rajtad, amire egyébként sincs neked szükséged, sőt.

"Pár éves tanulmányt láttam, az alapján az autózásból befolyt adók nem fedezik az útépítést, az egyéb károkat nem is számolva."

Kíváncsi lennék, mondjuk csak és kizárólag a benzinen lévő adókból mennyi pénz jön be éves szinten. Ahol annyiba kerül egy km út kiépítése mint a nasa-nak a marson, ott nyilván nem fedezi.

"Szerinted az adók fedeznék a parkolóházakat, szerintem meg nem."

Hát ez egy-egy vélemény, én elfogadom a tiédet. :)

"A parkolódíjakat valóban jó lenne, ha az önkormányzat és nem egy magáncég szedné, ebben egyetértünk."

Ok.

"a bkv-t lenne jó fejleszteni az adóbevételekből, amivel mindenki jól járna, azok is akiknek az autó munkaeszköz, mert több helyük maradna."

Részben egyetértek, de speciel most a bkv fejlesztését emlegetni elég morbid.

MosoMasa 2010.01.20. 13:26:20

Rá van írva, hogy 4125. Az hogy a posta mennyit vett be, és mennyit írt rá, ahhoz neked mi közöd? Játsza le a posta meg a parkolási cég ezt a meccset, ez az ő dolguk.

pepikebaba (törölt) 2010.01.20. 13:29:14

Én nem tudom, ki minek olvassa, én spec. 2-nek, de ha én vagyok a postáskisasszony, és nem tudom eldönteni, akkor rákérdezek...
Minket egyébként egyszer úgy kerékbilincseltek meg, hogy szülni mentünk, én elég gyorsan kipotyogtatom, úgyhogy siettünk, a vége felé jártunk, dőlt a magzatvíz, szóval a párom nem mérlegelt, leállt, közel a kórházhoz, a kocsi fele kilógott egy rakodási területre, de nem zavart épp senkit, felrohant velem a szülőszobához, és amint átadott az ügyeletes szülésznőnek, rohant le átparkolni és a kocsiban hagyott szüléshez szükséges cuccaimért és papírjaimért. Mire leért, kb. 5 perc, épp kezdték rárakni a kerékbilincset, és mivel még nem volt rajta, de már beküldték a rendszámot a központba, így aztán állítólag már rá kellett rakni. Ja, a kórház előtt egyébként nincs csak 3-4 parkolóhely. Röhej az egész.

TroppauerHümér 2010.01.20. 13:29:18

@AndOr01: Még azt is 2 perc alatt le lehet programozni, hogy a limit beállításakor beikszelhess egy négyzetet, hogy átlépés esetén mennyi utalódjon: 0 vagy a teljes limit.

A limit arra való, hogy ne kelljen törődni nagyon az egésszel, de rendkívüli esemény esetén mégis értesülj, esetleg reklamálhass. Nekem az egész három hónappal később derült ki, amikor az ELMÜ írt egy (jogos) dörgedelmet. Ha a limitet odaadta volna a bank, nem lett volna három hónap hátralékom, hanem csak pár forint. Pedig minden számlát és mindent időben fizetek.

TroppauerHümér 2010.01.20. 13:36:38

@AndOr01: "a könyvelőknek is dupla műszakot kellene vállalniuk, csak azért, hogy az ilyen számlákat szétbontsák beszedhető tételekre és úgy tartsák nyilván."

Ne viccelj már, az átutalást és a számla kiállítását is egy egyszerű program végzi.

Nézd meg a telefonszámládat, hogyan szerepelnek rajta a bevételek és a kiadások normál esetben is. A szolgáltató szempontjából nézve bevétel minden pénz, amit tőled kap, például ha csekken valamikor valamennyit befizetsz. Ebből levonja a havi díjak összegét és a szaldót is közli.

na__most__akkor 2010.01.20. 13:38:08

@ken_edemsz:
"A posztolo tanuljon meg irni legyenszives, aztan utana verje a nyalat. Altalanos iskola elso osztaly."

Ugyanott tanítják az ékezeteket is. Legalábbis én úgy emlékszem, bár régen volt.

AndOr01 2010.01.20. 13:40:32

@TroppauerHümér: Ilyen alapon bármilyen összeget leszedhetnének tőled a limit alatti tételekben. Gondolom, ha ez megtörténhetne az jobban zavarna.

Engem mindenképp.

Az a baj, hogy Te csak a magad oldaláról nézed a dolgokat. Azt, hogy miképp működik egy bank vagy egy cég. Milyen szabályok vannak, azok vajon mért olyanok amilyenek, az Téged nem érdekel.

Ha az értesítés a gond, akkro pedig - ahogy már írtam is - nyitott kapukat döngetsz. Kérd meg a bankot! Nyilván alapból nincs beállítva mert az költség, azt pedig előbb Neked kell vállalnod.

Próbáld meg elfogadni, hogy egy számla vagy ki van fizetve vagy nincs. Más állapota lehetőleg nincs.

Egyébként ha a bank odaadta volna a pénzt a limit erejéig, akkor a fennmaradó rész megintcsak halmozódott volna. Megintcsak kaptál volna egy dörgedelmes levelet csak később. Mennyire lettél volna előrébb? :)

AndOr01 2010.01.20. 13:43:58

"Ne viccelj már, az átutalást és a számla kiállítását is egy egyszerű program végzi."

:D :D :D

Jójójójójó....

Meggyőztél! Nincs értelme folytatni...
Békaperspektívából nézed a dolgot. Nem tudnálak sohasem meggyőzni! OK.

TroppauerHümér 2010.01.20. 13:46:24

@AndOr01: "a Te számlád ugyan a kifizetett vagy a ki nem fizetett státuszban van -e. Esetleg bevezethetnének egy "kicsit befizetett", "közepesen befizetett", meg egy "majdnem kifizetett" státuszt is."

Ez MOST is így működik. Nem "kicsit" befizetett számla van, hanem határidők és hátralékok. X időpontig Y összegnek kell befizetve lennie (minden hónapban meg van adva a dátum, hogy mikorra milyen összegnek kell bejönnie). Ami nincs befizetve, az hátralék, szankciókkal.

Semmi kifogásom a késedelmes fizetést sújtó kemény szankciókkal szemben. Azt is elfogadom, hogy ha havonta több részletben fizetsz be, akkor ezért külön díjat számítsanak föl, hiszen használod az infrastruktúrát.

Ez nem bonyolult, ez normális, és így is működik. Egy időben gyakori volt például, hogy a határidő napján csekken a postán befizetett számlát csak pár nappal később írták jóvá a számlán, és ez meg is jelent tartozásként, csak az adott pár napon belül nem járt érte szankció.

A lényeg, hogy a szolgáltató a pénzéhez jusson minél hamarább, viszont téged csak akkora összegért csesztessen, amennyivel ténylegesen el vagy maradva. A matek/programozási része meg összeadás, kivonás, és meg is van oldva.

Inkább olyasmit gyanítok a háttérben, hogy a banknak nincs joga kiadni a limitet a szolgáltató felé (ez logikus is lenne). De ezt egy ikszeléssel override-olhatod.

TroppauerHümér 2010.01.20. 13:52:01

@AndOr01: "Ne viccelj már, az átutalást és a számla kiállítását is egy egyszerű program végzi."

Egy bevételeket és kiadásokat könyvelő program megírása könnyed házi feladat informatika órán a gimnázium alsóbb osztályain. Gondolom te magad egy óra alatt is írnál olyat, ami még szép egyenleget is nyomtat.

Sir Zet 2010.01.20. 13:52:38

Naszóval, itt némi félreértés forog fent. Tök mindegy, hogy hány Ft-ot fizetett be Sz., az a lényeg, hogy a postáskisasszony olvasta valaminek a csekken lévő macskakaparást, és úgy ítélte meg, hogy a macskakaparásnak megfelelő összeget szedett be Sz.-től. (Nem úgy működik, hogy odaadsz X Ft-ról csekket, befizetsz Y Ft-ot, és Y Ft-ról kapsz egy bizonylatot, hanem a csekk nálad maradó szelvénye azt igazolja, hogy az azon látható összeget a postán befizetted, és a posta azt az összeget a feltüntetett számlaszámra átutalja.)
A kérdés az, hogy a csekk postán maradó részén hogyan volt írva a szám. Azt kellene előkeríttetnie Sz.-nek, és mutogatni, hogy "bazmeg, oda 25 van írva, nem 15".

TroppauerHümér 2010.01.20. 13:55:35

@AndOr01: "Ilyen alapon bármilyen összeget leszedhetnének tőled a limit alatti tételekben."

Havonta csak limitnyit. Ezt a kockázatot pedig most is vállalod a szolgáltatód iránti bizalom jegyében.

TroppauerHümér 2010.01.20. 13:58:50

@AndOr01: ""Ne viccelj már, az átutalást és a számla kiállítását is egy egyszerű program végzi."

:D :D :D

Jójójójójó....

Meggyőztél! Nincs értelme folytatni...
Békaperspektívából nézed a dolgot. Nem tudnálak sohasem meggyőzni!"

Ja értem. Egy egyszerű egyenleg kiszámításához Te Black-Scholes-féle differenciálegyenleteket használsz.

TroppauerHümér 2010.01.20. 14:04:27

@AndOr01: "Egyébként ha a bank odaadta volna a pénzt a limit erejéig, akkor a fennmaradó rész megintcsak halmozódott volna. Megintcsak kaptál volna egy dörgedelmes levelet csak később. Mennyire lettél volna előrébb? :)"

Egyszerű számpélda. Limit: 20ezer. Tipikus számla 18ezer. Egyszeri számla 21ezer. Ekkor 1 hónapon át van 1000Ft hátralékod, ami automatikusan kiegyenlítődik a következő havi befizetéskor, a késedelmi díjjal együtt.

Halmozódás nulla. Kényelem végtelen.

AndOr01 2010.01.20. 14:05:45

@TroppauerHümér:
"Ja értem. Egy egyszerű egyenleg kiszámításához Te Black-Scholes-féle differenciálegyenleteket használsz. "

Igen. Én pont azt. :)

Te pedig simán leprogramoznád bármelyik nagyvállalat vagy bank rendszerét és megoldanád 2 perc alatt az átállás is minden bonyodalom nélkül. Nem is tudom miért költenek ilyenkre 1-10-100 milliókat. Hiszen ezek is csak "egyszerű programokból" állnak. :D :D :D

csimpi_ 2010.01.20. 14:09:06

@na__most__akkor: Csak neked, csak itt, csak most megkerestem az ékezeteket az angol billentyűzetemen. De csak azért, hogy Neked jó legyen!
További szép napot!

OFarkas 2010.01.20. 14:12:45

Az otp-nél van egy áruhitelem. Egyik hónapban késve adtam fel. A 6. napon felhívtak, hogy 500 Ft a kamat (6000 Forintos tételre). Másnap átutaltam, de addigra ráment a napi kamat. 3 hónap múlva a 100 Forintból lett 4000 Ft. 20 naponta 750 Ft késedelmi díj plusz kamat. Érdemes odafigyelni.

AutosVilli 2010.01.20. 14:18:12

Ebböll a cikkből is látszik,hogy ez a parkolósdi egy pénzlehúzásra szakosodott MAFFIA.

bgp 2010.01.20. 14:32:34

4125 mindkét módon tisztán látszik.
Kérdés, feladáskor mennyit fizetett be?
Ha 4125-öt, akkor a posta rontotta el.

Új Nick 2010.01.20. 14:43:22

@bgp: gyanítom, ha 4115-öt nyomtattak rá a csekkre, akkor annyit is kértek el. Egyébként pedig, ha valaki ENNYIRE nem képes normálisan írni, az meg is érdemli, hogy néha orrbavágja a lengőajtó. Az olvasható írás szerintem elemi udvariasság, és akit megtanítottak írni, az olvashatóan is tud írni - az ilyen szinten ronda írás pedig a szándékos kicseszés kategória. Ha szopatni akar valakit, akkor menjen erre szakosodott szolgáltatóhoz, és ne a postáskisasszonyt...

TroppauerHümér 2010.01.20. 14:58:44

@AndOr01: Én arról beszélek, hogy a szolgáltatódnál egyéni számlád van, amire időnként befizetsz. Te azt akarod, hogy csak kvantumosan lehessen, lelked rajta. Az, hogy ennek karbantartásához Black Scholes kell, vicc.

Gondold el, hogy Józsi bácsi befizeti a postán a telefonszámlája felét. Mi az egyszerűbb: visszautalni neki a pénzt, vagy rávezetni a számlájára, hogy ennyit már teljesített?

Arra meg kíváncsi lennék, hogy egy bank miként méri fel az ügyfelek igényét a szolgáltatásaira (igaz, piszlicsáré ügy ez a limittel kapcsolatos, nyilván van ezer hasonló igény), mert az biztos, hogy a felhasználói felületeket időnként fejlesztik, és velük együtt a szolgáltatásokat is finomítják. Sokkal komolyabban, mint hogy engedélyezzenek egy ilyen egyszerű tranzakciótípust.

TroppauerHümér 2010.01.20. 15:08:39

@AndOr01: Egyébként köszi, komolyan, hasznos volt, amiket írtál. Most kezdem átlátni, hogy az, hogy a csekkekre rányomtatják a befizetendő összeget, nem kényelmi szolgáltatás, hanem el akarják kerülni a részlegesen befizetett csekkeket.

Nem tudnak összeadni.

na__most__akkor 2010.01.20. 15:10:33

@ken_edemsz:
Nem éltem hiába !

(Szóval most már nyugodtan meghalhatok ...)

hazse 2010.01.20. 15:23:48

én mindkét helyen 4125-nek olvasom:) és igen, nem reális az ekkora bűntetés 10 forintért

ha a 3. számjegy 1-es lenne, akkor ugyanúgy lenne írva, mint a második számjegy, ami egy határozott 1-es

és szerintem nem lehet elvárás az olvasható kézírás:
1. én már szinte csak gépen írok, idegen érzés tollat venni a kezembe
2. ha az ember a hidegről megy be vhova elfagyott kézzel, akkor sem egyszerű

egyébként meg kérdéses esetekben tényleg érdemes összehasonlítani a karaktert ugyanazon szövegben található többi karakterrel, jelen esetben egyértelmű lett volna, mi is a 3. számjegy

Nyúlcipó 2010.01.20. 15:24:04

Most látom csak a csekken, hogy a posztolónak ellopta a CS betűt a meki a neve végéről.

Mondial 2010.01.20. 15:37:04

először is, a gép csak a csekk alján szereplő előregyártott ocr sávban lévő összeget tudja leolvasni, ezt a postás ütötte be

szabályszerűen vissza kellett volna adnia a csekket, mer nem olvasható egyértelműen az összeg. és akkor ezér írt volna ez az állat a homárra, h mehet a büdös posta miatt a parkolási társasághoz kuncsorogni csekkért
így ez egyszer a postás rugalmas próbált lenni, de elbaszta

a posta csak közvetít, nem rendelkezik a pénzeddel, így minden esetben neked kell lejátszanod a parkolási maffiával

ha még aznap visszamentél volna nyitvatartási időben, ki tudtad volna korrekciózni új csekk nélkül is, mer a postás elvette. másnap már b@zzhatod

Donor 2010.01.20. 15:41:02

Pontosan ezért nem töltök ki kézzel egyetlen hivatalos iratot sem :D
Szerencsére már szinte minden kritikus dolog intézhető elektronikusan, így a bünti befizetése is megy banki oldalról.

Der Beste 2010.01.20. 16:12:54

@hazse: Nem arra kérték az ügyfelet, hogy az Egri csillagokat másolja le kézzel.
4 darab számjegyet kellett volna olvashatóan felírnia. Szerinted ez olyan kurva nagy elvárás egy felnőtt magyar emberrel szemben?

szkofild 2010.01.20. 16:23:54

Dögöjjön meg ott ahol van ha nem tud irni köcsög!!!!

elég.volt 2010.01.20. 16:39:56

1. A postoló ocsmányul ír.
2. Nekem a számok és a betűk is kiolvashatóak voltak, de ez mondjuk egyéni dolog.
3. Azért kell betűvel is kiírni, hogy aki nem tud olvasni, annak is legyen esélye.
4. Egy csekkre 2-2 helyre kell ráírni a számot és a betűt, tehát aki ebből nem tudja kiolvasni, annak gratulálok, tessék kérdezni ha nem egyértelmű.
5. Azt a köcsög postást aki a csekket átvette, addig kell verni míg ki nem fizeti zsebből a bűntetésünket. És kirúgni, mert alkalmatlan. (Bár az egész balkáni magyar posta az.)

Eredmény: A postoló és a postás is retardált. És ahol ilyen retardáltak élnek, az az ország szar. Ezért szar az ország.

hazse 2010.01.20. 16:40:32

@Der Beste: én meg tudom oldani, de el tudok képzelni olyan szituációt, amikor nekem is nehezemre esne
csak azért írtam meg a véleményem, mert szerintem nem biztos, hogy támadni kéne ezért az illetőt
így alakult neki akkor, nem biztos, hogy ettől egy nemtörődöm tróger alak, ennyi :)

én pl elég sokat tudok bénázni ilyen szitukban, pl táskával a kezemen/vállamon kell írnom, kitudja hol, esetleg tömegben, félig lehajolva a pulthoz vagy otthon rohanás közben, nem lehet tudni hogyan sikerül:D
amúgy kérdezzetek meg egy grafológust, hogy lehet-e változtatni egy kialakult kézíráson, ha szerintetek ez ennyire felháborító

hazse 2010.01.20. 16:41:34

egyébként meg a betűvel írt részen olvasható számomra is, hogy az -huszon- öt

egy maréknyi dollár 2010.01.20. 16:42:10

Igaza van annak a kommentelőnek, aki azt mondja, gép olvasta le a beirt összeget!A postáskisasszonyt tehát nem kell kárhoztatni.
Ha a befizető letesz mondjuk 4500 forintot, visszakap egy kis marék fémpénzt,olvasatlanul elteszi, nem derül ki a 10 forintos alulfizetés.
Nem tudom, a parkoló- társaság miért nem tudja a birságolási összeget alapból rányomtatni a csekkre?

tgereben 2010.01.20. 16:50:38

Bocs megérdemled, ha képtelen vagy felnőtt fejjel leírni egy számot úgy, hogy az egy másik emberi lény számára is olvasható legyen...

FaBRiK 2010.01.20. 16:55:55

@Der Beste: "4 darab számjegyet kellett volna olvashatóan felírnia. Szerinted ez olyan kurva nagy elvárás egy felnőtt magyar emberrel szemben?"
Nem, szerintem teljesen igazad van. Ez nem nagy elvárás. A tag ezt el is végezte böcsülettel. Sőt még betűkkel is odaírta a biztonság kedvéért. Aztán a diszlexiás postáskisasszony szépen el is baszta neki. És ezért a tagnak most a postáslány plusz munkát okoz.
És a parkolótársaság is elmehet a búbánatba, hogy nem segítőkészen tájékoztat, hanem büntet.

Na ez az egyik legnagyobb baj. Nem ám segítünk, áááá, bosszulunk. Én itt szopok ennél a post-szocialista hangulatú és szagú parkolási társaságnál, ígyhát dögöljön meg mindenki.

Tucsok84 2010.01.20. 17:25:47

ez egy automatikus rendszer :D
a gép látja, hogy nincs kiegyenlítve a számla. kinyomtatja a csekket és be is boritékolja. aztán a kupacot elviszik a postára. valószínű a Szabinak nem kell majd befizetni a 10ezrest büntetést, legrosszabb esetben küldenek egy 10forintos csekket :D vagy személyesen befizetheti az egyik automatánál. az hogy meg nem veszi észre a visszajárót? alapból hülyeség. oda tesz 4200 vagy 4150et és odébb áll nem kéri a visszajárót. legközelebb jobban odafigyel és szebben fog írni és 2x is megnézi a nyomtatást a csekken :).

Mialee 2010.01.20. 17:35:23

a számmal írt összeg kivehető, de a betűvel írt az nem

ha valaki ennyire nem tud írni, az kérjen meg egy általános iskolás alsóst. ők még gyöngybetűkkel.

mindenesetre postás volt a balkuki hogy nem kérdezett rá, az mégis milyen szám.

basszusmáá 2010.01.20. 19:04:49

Valaki tanuljon meg írni, oszt a másik Valaki meg olvasni :) És akkor nem lesznek nézeteltérési anomáliák. :)

Ez az egész mellesleg kész röhej. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.20. 22:41:58

@tgereben:
en allitolag ember vagyok
nekem szammal is, irva is 25

lAce 2010.01.21. 07:36:19

Nem tudom, írta már-e valaki, de ha a 9ezret mégis be kell fizetned, akkor szerintem 10 forintosokban, és személyesen. Esetleg borítsd rá az illetékes asztalkájára a vödör pénzt, had legyen el vele egy ideig.

ciluvagyok 2010.01.21. 23:17:35

szerintem az van odaírva betűvel, hogy
"négyezenegyvámuronöt"
pedig tanár vagyok
a szüleim meg gyógyszerészek
a postírónak egyes, leülhet

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.22. 00:17:34

ott, ahol mutatod, ott talált el valami és azóta lettél dielexisiásos? 8) :)
az ottan NÉGYEZEREGYZÁMCZONÖT.
szerintem.
hozzáteszem, pószter szebben ír mint én. ez komoly, de kicsit sem nehéz feladat. pár nap után én is csak nehezen silabizálom ki, mit is írtam. néha még így, klavin is olvashatatlanul írok. 8)

hmmm... lehet tudatalatt ezért utalok mindent? :D

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.22. 00:19:53

@Tucsok84: osztan az mitet tesz akinek nincsenek csörgők a zsebjiben? 8)

varvizib 2010.01.24. 13:00:39

A posztírónak lehetett volna annyi esze, hogy legalább csekket olvashatóan töltsön ki. Magának köszönheti a bosszúságot, megérdemelte!

overdoser 2010.02.10. 11:49:28

De miért az van a csekkre írva, hogy " végy ezeregy vakondot" ?

háháháááá

tőlem sem kérték kölcsön a zegyetemen a jegyzeteimet, hehe. és disztájpiám (distypia:) is szokott lenni olykor.

El_Gato 2010.02.10. 18:14:52

szerintem ezen latszik, hogy kettest akart irni az urge... ha a postai alkalmazott szamara nem vilagos, miert nem kerdez ra? amikor anno egy bankban dolgoztam es macskakaparassal beadott utalasi megbizasokat hoztak a kedves ugyfelek, mindig kitoltettem veluk ujra a papirost- a kesobbi rinyalasokat meg irgumburgumozasokat elkerulendo

jani83 2010.04.24. 14:26:11

A béna kezemmel szebben írok mint a posztoló. Trehány írás.
Legközelebb meg vagyok győzödve arról, hogy szebben próbál írni. Ha nem, akkor újból fizethet.
süti beállítások módosítása