Tékozló Homár

Hólapátot a parkolóőröknek, avagy hol vannak ilyenkor a közterületesek?

2010.02.02. 00:14 | hdzs | komment

MesésKrémes egy az elmúlt napok hóhelyzetén kiborult pesti lakosok közül és az a remek ötlete támadt, hogy a reggelenként lesben álló parkolóőrök kezébe nyomhatna valaki egy hólapátot, hogy hasznuk is legyen. Ugyanis a gazdátlan járdákat nem takarítja le senki és ha nincs elég hómunkás, pótoljuk velük. És ha ott kész, néhány budai villamosmegállóba is átmehetnének, ott sem volt sokkal jobb a helyzet.

Gyanítom, ezzel a levéllel nem fogom meghatni az illetékeseket, érdemi változás nem fog történni,de akkoris elegem van abból,ami ebben a városban folyik. A IX. kerületben lakom, a VII.-ben pedig dolgozom. Nap mint nap ugyanazon az útvonalon közlekedek, és most, hogy már sokadjára esett a télen nagyobb hó, meg is szenvedem ezt az utat.

A VII. kerületben minden áldott reggel látom, hogy a Wesselényi utcában és az utcasarkokon a parkolásos-büntető emberek éhes hiénaként lesik az autósokat, hogy mikor állnak meg,hová, és melyik percben büntethetik meg őket. Egyszerűen szánalmas. De az már egyik közterületisnek sem jut eszébe, hogy a szerencsétlen gyalogos kedvéért lapátot ragadjon és elhordja a járdáról a havat, hogy mondjuk ne azon kelljen izgulni, hogy mikor esik hanyatt rajta. Ma reggel kb.30-szor estem majdnem el, mert csúszott a már jéggé fagyott hóréteg.

A IX.kerületben pontosan ugyanez megy. Van egy útszakasz, ahol épp elbontottak egy épületet, tehát gondolom senkié sem az a terület, így a közterületeseknek kellene eltakarítani a havat. Hol vannak? Valaki elárulná? Semmi gond,nem elég, ha csúszik a hó, még mellé mély is, nem tudom, hova lépek és bármikor eleshetek. A kieső keresetemet ki fogja pótolni,ha eltöröm a lábam és otthon kell maradnom?

Elmúlt már a hóesés, a fő útvonalakról nagyjából el is takarították, meg különben is,  járdán amúgysem hókotró tünteti el a havat, hanem a az emberek a két kezükkel és egy lapáttal.

Tudom, hogy nem a parkolósok dolga a hólapátolás, de ugyanaz a cég, tehát azt hiszem joggal teszem fel a kérdést, hogyha ezek az emberek már reggel 7-től ott mászkálnak az úton, hómunkás ugyanekkor miért nincs?? Nem veszek BKV-bérletet, nem veszek parkolójegyet a kocsimba, egy egyszerű gyalogos vagyok, aki szeretne biztonságosan bejutni a munkahelyére!

MesésKrémes

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2010.02.02. 00:17:01

Olyan vagy! Minden kéne, mi?

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2010.02.02. 00:29:18

@VulpesVulpes: A manus a VII. kerületben melózik, ezért a parkolós büntetőbrigádot odairányítaná hólapátolni.

valakivalahol12 (törölt) 2010.02.02. 00:31:02

Bocsánat, ennyi erővel azt is mondhatnánk,hogy minden gyalogosnak a kezébe egy hólapát, és csak annyit csináljanak, hogy tolják maguk előtt ameddig az utcán gyalogolnak. A nagy számok törvénye alapján pár óra múlva mindn hómentes lenne.... Nem tudom, milyen rózsaszín világban él a panaszkodó, de a ez már régóta nem így működik.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.02.02. 00:32:16

Egyébiránt rendkívül frappánsan oldaná meg a problémát aposzt toló. Kábé olyan ez, mint a "sok a kutyaszar és a kátyú, megoldás: temessük be a kátyúkat kutyaszarral" című. Rémes Krémes for president!

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2010.02.02. 00:34:50

@valakivalahol12: Nálunk, vidéken így volt. Óvodák, orvosi rendelők előtt letolták a járdáról a havat a közeli lakosok. Elvégre ők 8mi9 akartak ott közlekedni. Hétfőn 6 körül jól elcsodálkozott a hókotrós ürge. :(

RaveAcE 2010.02.02. 00:59:57

@valakivalahol12:
Ok, akkor takarítsák le a parkolóhelyeket. Legalább csináljanak úgy, mintha kapnánk valamit a parkolójegyért.

paperboy 2010.02.02. 01:30:13

az valoban nem lenne nagy elvaras, ha a parkolojegyert legalabb parkolni lehetne. egy csomo helyen 30 40 cm-es gatat kell attorni a lokharitoval, mert a hotolo odatolta, es parkolni mar nem lehet emiatt. az mar csak alom, hogy ket kocsi kozt se a 20 centis latyakba kelljen belelepni.
en kiastam a kocsim tegnap este, eltartott vagy 20 pericg, mig ki tudtam tolatni, mert vagy 4m utat kellett ellapatolni, ui csak egy savot tol le a hokotro az uton, es igy a fele tiszta ho marad. 5 perc sem tellt el, mar bealltak a helyre. az azert nem jarja, h kitisztitok egy helyet, beallok, fizetek, mindezt addig, mig az egesz utcat le nem takaritom? nem kell futott parkolohely, de legalabb minimalisan foglalkozzanak mar a penzforrasukkal.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.02.02. 01:49:23

@RaveAcE: De hát kapsz! Cserébe vegzálnak, ha 5 másodpercet késel.

figyelem (törölt) 2010.02.02. 02:03:05

@paperboy: egyetértek:)
A posztolónak igaza van, dolgozzanak a közterületesek, ne csak a pénzbehajtás legyen a cél!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.02. 04:51:40

Tényleg! A parkolócégek-társaságok-rablóbandák mi a büdös francért nem felelősek a parkolók rendbentartásáért?
Mindjárt lenne rá mód hogy takaríttassák őket.

Na persze ivel mindenki benne van, aki számít, naívság ilyet vizionálni, pedig szép lenne.

renugard 2010.02.02. 04:55:21

És mi ezen a fogyasztóvédelem?

Én az ingyenélő segélyeseknek is adnék a kezükbe hólapátot. Sőtmitöbb: a raboknak útépítés, vasútépítés, kőtörés. Jöhet az ombucman

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.02.02. 05:07:48

El vagy tévedve. Nálunk a közmunkás vagy közterületiek kis hókotró traktorral járják a környéket álló nap (szombat-vasárnap is!), járdáról kotornak, ahol kell. Igaz rá az autókra, de per pillanat nem tud ennyi havat máshová tenni. Éjszaka jön a nagy kotró, az tisztítja az utat, igaz az autósok megint megszívják, mert két oldalról kilincsig áshatnak, de ez van. Mindez külső kerület. Én meg azért anyázom, mert a qva szánkót nem tudom százmétert se húzni, mert nincs min. Lehet beköltözünk a városba.

vajdasagi 2010.02.02. 05:10:27

Magyarországon az a szokás, hogy ami a miénk, azt fikázni kell, az biztosan rossz, stb. Nos, az FKF egy igen jól működő cég bármilyen nemzetközi, vagy balföldi összehasonlításban. Prága pl. száz témában jobb Budapestnél, de speciel a szemételhordók meesze elmaradnak a mieink szorgalmától, az utcákat lassabban tisztítják meg a hóesés után, stb. A parkolósokat persze én sem szeretem, de ne mossuk már össze ezt azzal, hogy az utcákat meglehetősen gyorsan rendbetették. Nem volt ez tökéletes, de a nagyon jót elérte.

Utóirat: semmi közöm az FKF-hez, de ami jó, az jó: láttátok ti már, mekkora tempóban dolgoznak a szemetesek? Gondoljátok, hogy ez a magyar átlagos munkamorál? Szó sincs róla. Messze alatta van. Vagyis: FKF, le a kalappal előttetek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.02. 05:18:53

@vajdasagi: Wazze. Párgáról még senki nem mondta azt hogy szemetes lenne. De Pest pl. igencsak undorítóan tud kinézni dél körül már.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.02. 05:20:08

@renugard: Amikor az ingyenélő segélyeseket akarták melóra szorítani, akkor valahogy mindig elkezdett sipákolni valaki. Pedig ez is jó megoldás lenne!

gyussző 2010.02.02. 05:36:17

csak a pénzt beszedni azt értik mindegyiket elkelllene zavarni termelőmunkára ne abból gazdagodjanak meg amit más ember verejtékkel megkeres

ján kádár 2010.02.02. 06:29:44

Sajnálom, de politika ez is!
Ha ezt az egyszerű élethelyzetet nem képes megoldani a jelenlegi tohonya pénzéhes kormányzat, akkor teljes keresztmetszetet kapunk a tudásukról.
Ez kell nekünk?

Peetwolf 2010.02.02. 06:33:34

Szerintem igaza van a posztolónak...

Egyébként nálunk Győrben december 19-én, mikor az első nagyobb hó esett 2 hótoló jármű volt az utcákon este 10kor.
egy kis botkormányos, ami a járdát tolta egy olyan helyen, ahol a kutya se jár, meg egy teherautó, ami az egyik nagy parkolóban "driftelt".
Mondjuk az tény, hogy látványos volt, videóm is van róla :D:D:D
A havat hétfőre járták el az autósok.
Erről ennyit.

Harlequin 2010.02.02. 06:45:20

Nem a parkolóőrnek kéne havatlapátolnia, hanem a sok hajléktlannak akiknek végre lehetőségük lenne dolgozni.

krj 2010.02.02. 06:50:46

a parkolók eltakarítása szerintem a parkolócég feladata kellene, hogy legyen, ő szed pénzt érte, biztosítsa a "hozzáférést". a posztból nem derül ki, hogy a "közterületis" mit takar. közterület-fenntartót vagy -felügyelőt. előbbiek takarítják az utakat, járdákat, szedik a szemetet. utóbbiak meg bírságolnak, ha tiltott helyen parkolsz, kerékbilincsbe vernek, stb. szóval szezon és fazon.

Buksifüles 2010.02.02. 07:01:42

Meséskrémes elég nagy tévedésben él, ugyanis a baromira nem ugyanaz a cég.

Van a Fővárosi Közterület Felügyelet, a parkolós-pénzbehajtós cég, és létezik a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt., a hólapátolós, hókotrós, sószorós, szemétszállítós cég.

Ezt a kettőt az emberek gyakran összekeverik.

Utó Pista 2010.02.02. 07:06:33

Régen abban a "mocskos" horthy korban ezt a házmesterek végezték.

rozsomák 2010.02.02. 07:06:51

Nálunk az utcában főleg családi házak vannak, meg van egykét társasház.
A családi házak elől mindig el van takarítva a hó, mert a tulaj tudja, hogy helyette senki se fogja megcsinálni. A társasházak előtt meg ott áll a félméteres hó, mert az ott lakók azt várják, hogy helyettük majd valaki megcsinálja.

Kb. ez jutott eszembe a posztról.
Hogy majd valaki más megcsinál mindent helyettem.Majd az állam vagy az önkormányzat vagy a Jóisten vagy a szomszéd vagy az Ensz. De én nem csinálok semmit, csak morgok.

Mylady 2010.02.02. 07:08:58

Tetszett az a rész, hogy lebontottak egy házat, az előtte levő rész senkié
bakker, attól, hogy a házat elbontották, a telek és a tulajdonosa még létezik...

ami gáz: nem messz tőlünk van egy matáv irodaház
na, ők pl sosem takarítják a járdát
ott lehet igazán nyakattörni

esef 2010.02.02. 07:09:23

Nálunk a járdára merőlegesen parkolhatunk a ház előtt. A járdáról rátolták a kocsikra a havat (a másik oldalon ott a k*rva nagy zöld terület = fű), az úttest felől szintén (ott meg földsáv van a másik oldalon...)... Elöl sokat kellett ásnom, hogy kiférjen a kocsi, hátul kicsit kevesebbet, hogy a ho-si-minh ösvényen meg tudjam közelíteni a vezetőoldali ajtót...

Mylady 2010.02.02. 07:13:54

@rozsomák: a társasházaknál létezik egy olyan intézmény, hogy közös képviselet
a legtöbbször az ő feladatuk a takarítás/hólapátolás megszervezése is
(vagy a társasház maga intézi, de többnyire akkor is takarító céget bíznak meg. ma már nem divat a "miután hazaesek munkából még felmosom a lépcsőházat")
a közös képviselet meg sokesetben egy olyan cég, ami még 100 másik háznál is ellátja ezt a funkciót
nálunk pl az első hóesésnél kellett másfél nap, hogy letakarítsák
a másodiknál már nem volt gond, addigra megszervezték

és igen, mondhatod, hogy az ott lakók oldják meg, csak tudod, az ottlakók elég komoly összeget fizetnek a takarításért

Manci néni, a szomszéd 2010.02.02. 07:16:47

Drágám! Ha a IX. kerületben laksz, akkor mi a francért nem ott dolgozol?

rozsomák 2010.02.02. 07:20:23

@Mylady:
engem nem az érdekel, hogy létezik-e valami és az milyen intézmény, hanem az, hogy nincs eltakarítva a hó. És kizárólag náluk nincs. Vagyis lehet, hogy van valami intézmény, de nem működik ! ez a lényeg.
A családi házaknál pedig érdekes módon működik a "miután hazaesek a munkából, rendbeteszem a saját portámat is." Pedig képzeld, azok is dolgoznak napközben !
Na ez a különbség.
Van,aki vár a sült galambra, van aki meg nem, hanem fogja a lapátot és nekiáll eltakarítani a havat.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2010.02.02. 07:24:46

@Mylady: nekem is pont ez ragadt meg :D

Felesben bejelentjük az igényünket erre a "senki földjére"?

salapapa · http://salapapa.hu 2010.02.02. 07:42:06

vannak közteresek... járnak!
ezt onnan tudom, hogy 1 járásképtelen autó áll aki hozzám vár, csak le kellene havtalanítani és megjavítani a motorvezérlését. 3 perc rinyámba került, hogy ne írja fel, pedig az ablakban a pijjos 3szög.
most rendes vót hogy nem írta fel? sikeres vagyok?

Nyúlcipó 2010.02.02. 07:42:25

@Mylady: lehet, hogy a telket is eladták és azt is lebontották. :)

De hogy érdemben is hozzászóljak, érdekes módon az osztrák benzikutasnak nem derogál letolni a havat, hogy be lehessen állni tankolni. Se a boltosnak a Billa előtt. Ott valahogy természetes. Mintahogy még sok helyen nálunk is, persze nem a fővárosban, de a falvakban még divat ez is.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.02.02. 07:45:18

@Nyúlcipó: nem jó ez a csakanyugatajóféle általánosítás! tegnap reggel a gumis haverom (aki szintén 9kor nyit, ahogy én is) negyednyóctól lapátolta a havt, én merthogy 7végén lusta voltam és korábban sem mentem tegnap be, így 10 után bírtam kinyitni a műhelyajtót.
de hozzám 2, a gumishoz 4 autó tisztán felfér.

Nyúlcipó 2010.02.02. 07:49:46

@salapapa: írhattam volna Erdélyt is, ott is ellapátolják.
Viszont a múltkor mentem dolgozni és látom, hogy pár marharépa a kocsibeállójából, horgászbolt elől, stb. kidobálja a főútra a havat.
Azért ehhez már igazi csemegeparasztnak kell lenni. :)

sikeres-e 2010.02.02. 07:51:42

Ez a poszt kicsit sok sebből vérzik. Először is keveri a kedves író a közterületeseket és a parkolóőröket. Parkolás tekintetében előbbi a tilosban, szabálytalanul parkolókat bünteti, utóbbi pedig a parkolójegy nélkülieket. Utóbbiaknak semmi közük a járdához, max annyi, hogy ők is azon közklekednek. Ezen kívül szerintem olyan Bp-es nincs, hogy egy telek senkié. Ha mégis van, akkor most jelzem, hogy az enyém és eladó! :-)
Szóval az üres telkeknek is van tulajdonosa, és az ő felelősége, hogy előtte a járdát megtisztítsák. De ugyenez a helyzet az összes többi épület esetében is. Tehát ha valaki megsérül amiatt, mert nincs letakarítva rendesen a járda, akkor perelheti a tulajt, akinek az ingatlanja előtt történt a baleset.
Amúgy ennél jobb írásokat már nem küldenek be a homárhoz???

Szilu Bácsi 2010.02.02. 07:55:45

A két cég baromira nem ugyanaz.
Fővárosi Közterület-felügyelet=büntetősök
Fövárosi Közterület Fenntartó Zrt. =hólapátolók

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2010.02.02. 07:58:56

bp-től 50 km-re lakok kis faluban. onnan elindulok, már a faluvégi utcánkban sincs semmi hóakadály, jegesedés ilyenek, felhajtok a csontszáraz autópályára, majd beesek pestre és nem tudom letenni a kocsit a p+r parkolóba, mert már a bejáratát is méteres hótorlasz zárja el, ahogy a hótoló odapakolta a cuccot.
gáz

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2010.02.02. 08:03:57

Na akkor hadd sötétítsem fel a panaszost, hogy nem ugyanarról a két cégről van szó.

A parkoló autósokra hiénaként leső emberkék csoportjai a Fővárosi Közterület Felügyelet emberei.
Míg a narancssárga culában havat kaparászó csóringerek a Fővárosi Közterület Fenntartó Vállalat emberei.

A kettő ugye nem ugyanaz.

Ami pedig a járdán lévő hó eltakarítását illeti, FŐLEG a belvárosban... Biztos vannak itt nálam jogi dolgokban jártasabb emberek, úgyhogy javítsatok ki, ha tévednék, de tudtommal Magyarországon jogszabály írja elő, hogy mindenki köteles a maga portája elől eltakarítani a havat! Ez azt jelenti, hogy vagy a közös képviselő vagy pedig az ezzel megbízott személy szépen fogja magát, kimegy a ház elé és az épület teljes hosszában eltakarítja a járdáról a havat ÉS felszórja a csúszást megakadályozó vagy megszüntető anyaggal.
Én megtettem. Mondjuk nem is a Belvárosban lakok, errefelé még figyelünk az ilyesmikre...

es4392 2010.02.02. 08:10:45

Nálunk a SPAR körüli havat sem lapátolja senki, az kinek a dolga lenne?
Parkolóban 30 centi félig letaposott hó, a lépcsőn szintén. Nem is látom hová lépek, estem is egy seggest "sikeresen".
Persze tudom ez nem ALDI...

dz02 2010.02.02. 08:12:44

k..-ra nem takarítják az utakat. a pofájuk az jár, hogy minden ház maga előtt csinálja meg(azok 99%-ban rendben is vannak), da a közterületekhez hozzá sem nyúlnak a fostosok.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.02.02. 08:13:37

@Nyúlcipó: attól függ, mikor szórja ki a paraszttya. mi is kiszórjuk, hisz nem a hókupacban szeretnénk az augusztusi meleg elől eldugni a colát, teát.
de csak olvadáskor, amikor pikkpakk felszárad és mehet ki a következő adag. aki fagyban rakja ki, az szarjon SÜN-t, mert balesetveszélyes.

Pistabácsi 2010.02.02. 08:14:32

@ColT: Vagy nem kéne eldobálni a szemetet, és akkor ránk se mondják, hogy szemetes a városunk. Egyébként tavaj voltam 1 hétig egy osztrák kisvárosban, és egész héten nem láttam egy közterest sem, ennek ellenére nem volt ott szemét.

Gumidomino 2010.02.02. 08:17:54

Ugye ge nem újságíró?
Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt.
Fővárosi Közterület-felügyelet.
MesésKrémes érthető hogy nem tudja, ijesztő reggele lehetett, és nyilván nincs internetelérése se hogy utánanézzen.

Mondjuk egy utcát figyelnék egy darabig. Jön a hókotró, félrekotorja. Jön a háztulajdonos, lekotorja a járdáról. Jön a tigriskommandó, lekotorja az útra. Jön a hókotró.

Nyúlcipó 2010.02.02. 08:19:37

@salapapa: "attól függ, mikor szórja ki a paraszttya"

ez olyan augusztus környékén lehetett :)

salapapa · http://salapapa.hu 2010.02.02. 08:21:37

@Nyúlcipó: az akkor hülye! ha maradna addig, én beletenném a colámat! :D
vagy... magam bújnék alá a meleg elől... :)

salapapa · http://salapapa.hu 2010.02.02. 08:23:38

@Pistabácsi: ugyanaz a fődbarma dobja el az utcán a szemetet, amelyik lenézően, paraszt módon viselkedik 1-1 üzletben vevőként.
hisz másnak AZ A DOLGA, hogy összeszedje...
...eccer csak eljutunk a cigány olaszok szintjére és majd égetjük az utcán a szemetünket. :(

sikeres-e 2010.02.02. 08:25:01

Mondjuk az is jó kérés, hogy mi legyen a hóval. Főleg szűk belvárosi utcákban. Ugye a járdán ne legyen, mert nem tudnak menni a gyalogosok. A járda mellett a parkolóhelyek vannak, dehát ott se legyen, mert akkor az autósok nem tudnak parkolni. Középen a kocsiút van, dehát ott se legyen, mert akkor meg közlekedni nem tudnak az autósok, illetve a BKV-ra felszállt gyalogosok. Megoldás: mindenki gyűjtse a havat és vigye haza (vagy vigye el a Demszkinek :-))

cso zsi 2010.02.02. 08:25:16

@Nyúlcipó: Ez egy régi háború.
A hókotrós feltolja a járdára, és a parkoló kocsikra. A járda, és az autótulajdonosok mit csináljanak, vigyék haza a havat?

Két napja ástam ki apám autóját a hó alól, ami nem lett volna sok, ha az út felől nem képezett volna hótorlaszt a kotrós.
Te hová tennél 3 méter hosszú, fél méter magas, 40 centi széles havat?
Azt meg sejted, hogy amint kiálltam a helyről, már be is parkoltak oda... :)))

forintosProjekt - · forintosprojekt.blog.hu 2010.02.02. 08:25:44

Mindig is csodáltam ezt a pösti állatfajtát. Zavarja a hó, kimegy, eltakarítja. Mi ezt csináljuk vidéken, tökéletesen működik. Minden parkoló tiszta, minden járda letakarítva(1), (2), sőt új módi, hogy az utcákat is rendbe rakjuk, mert csak magunkra számíthatunk.

(1) kivéve Budapestről kitelepültek előtt
(2) kivéve roma származású őslakosok

cso zsi 2010.02.02. 08:28:03

És ha annyir a külön cég a két Közterület, akkor a Felügyeletnek a Fenntartót kéne bírságolnia, nem a hóbucka miatt fél méterrel a parkolóból kilógó autóst.
A kutyaszaron nincs rendszám...

macska69 2010.02.02. 08:34:13

van igazsága a posztolónak! ha már fizetnem kell érte, tegyék alkalmassá parkolásra a közterületet, tegyék alkalmassá a megközelítésre, méghozzá a biztonságos megközelítésre! ehhez hozzá tartozik a járda is. és a sok ingyenélőnek, akinek esze ágában sincs dolgozni, nincs ingyen segély, minden pénzért tessék megdolgozni, méghozzá ott, ahol arra nagy szükség van! lásd országszerte bárhol. volna a hó miatt sok tennivaló!

UnitedParcelService · http://www.hevederzar.hu 2010.02.02. 08:37:47

Megint egy alibiposzt, köszönjük Homár. A kedves ügyfél meg menjen a picsába az ötleteivel! Ha anyád irodamunkát végez akkor a lábával addig is hajthatna dinamót, végül is azok úgysem csinálnak napi nyolc órán át semmit.

macska69 2010.02.02. 08:38:01

@forintosProjekt -: én is szívesen kitelepülnék vidékre és lapátolnék havat ahol szükséges lenne... csak valahogy senki nem akarja velem elcserélni a házát az én ócska panelomra... viszont baromi sok pénzt fizetek azért, hogy azok, akiknek ez dolga lenne, megtegyék! csak éppen nem teszik...

sikeres-e 2010.02.02. 08:41:15

@forintosProjekt -: remek álltalánosítás. Tudtad, hogy minden vidéki trágyaszagú???

farkamatvakarva 2010.02.02. 08:43:35

hólapátért menjenek a parkolóőrök az aldiba, vagy vegyenek háznál, őstermelőtől

amúgy itt nálunk falun már kisgyerekként megtanították, hogy a havat nem a jézuska és nem is a jóságos télapó lapátolja el, hanem a családtagok

aranyéletetek van, h csak azt a pár négyzetmétert kéne ellapátolni...nálunk ahol a garázstól az utcáig van egy közel 15 m hosszú, 4 m széles sáv...lehet számolgatni

szerintem nem így van 2010.02.02. 08:45:23

Manci néni, én boldogan dolgoznék a saját kerületemben, de max. hómunkásnak mehetnék.

Bond, JamesBond · http://twitter.com/fisssi 2010.02.02. 08:47:12

"Tudom, hogy nem a parkolósok dolga a hólapátolás, de ugyanaz a cég..."

Ez nagy tévedés. A parkolóőrök a Fővárosi Önkormányzati Parkolási Kht/Kft (nem vagyok biztos), a hókotrást, úttakarítást pedig a Fővárosi Közterület Fenntartó Zrt végzi. Utóbbit sokszor összekeverik a Fővárosi Közterület FELÜGYELET-tel, ami egy harmadik cég és semmi köze az előző kettő tevékenységéhez.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.02.02. 08:48:55

@sikeres-e: Bár az lenne! Akkor nem tüsszögne-fulladna annyira a sok éhes proletár (pontosabban a fél ország) a parlagfűtől, meg a más kontinensekről behurcolt, élelmiszernek árusított vegyipari és géntechnológiai hulladékoktól...

Leadfoot 2010.02.02. 08:50:24

Tudom, hogy a fizető parkolás botrány, és "nemszeretem" dolog, de én se megyek át a szomszéd irodába megcsinálni a többiek munkáját csak azért, mert ugyanaz a cég. Meg nem megyek ki kiásni a munkagödröt sem.

Meg azt is meg kéne érteni, hogy ha leesik egy - itteni viszonylatban - nagyobb hó, akkor fejre is állhatunk, akkor sem lesz másnapra mindenhol minden letakarítva.

sikeres-e 2010.02.02. 08:51:45

@Kitalátor feljegyzetei: naja, van benne igazság. :-) De ez már egy másik poszt...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.02.02. 09:04:16

A poszt nem a parkolóhelyek eltakarításáról szólt, hanem a járdáról. Az viszont a háztulajdonos kötelessége. Pontosabban a telektulajdonosé. Azaz szerintem a foghíjtelken is köteles a telek tulajdonosa havat lapátolni. Ha nem teszi és eltöröd a lábad, be kell perelni. Egyébként meg a közteresek foglalkozhatnának azzal is, hogy egy-két nap türelmi idő után azokat a házakat bírságolják, ahol nem takarítják el a havat.

Az meg egy érdekes kérdés, hogy az utcai parkolóhelyek eltakarítása kinek lenne a kötelessége, aki tudja, írja meg! Tippem szerint a Főkeféé, de gondolom simán megmagyarázzák, hogy az adott pénzkeretből csak 25 és fél darab parkolóhely eltakarítását tudják megoldani.

PointeDuLac (törölt) 2010.02.02. 09:05:12

Nem kéne megkövezni a posztolót azért mert nem akarja kitörni a lábát munkába menet.az én értelmezésemben nem a parkolóőrökkel csináltatná meg a hólapátolást,hanem hómunkásokkal,csak azokat ki kellene vezényelni vkinek,valsz ezért emlegette a közterületeseket.

székelyrobi 2010.02.02. 09:12:09

Bottal anyon verni az összes férget! D)

Nyúlcipó 2010.02.02. 09:12:43

@cso zsi: Pont ugyanolyan ház van húsz az utcánkban, 18-an el tudjuk hányni normálisan, kettő paraszt kitolja az útra.

hegyilany 2010.02.02. 09:20:00

Arról ugye nem is beszélve, hogy parkolási díjat beszedő cég mondjuk ellapátoltathatná a parkolóhelyekről a havat. Elvégre amikor parkolási díjat fizetek, azt a szolgáltatást fizetem meg, hogy nekem parkolóhelyet biztosítanak... Vagy nem? :)

belakis 2010.02.02. 09:20:05

A havat nem az ingatlan tulajdonosának KELL eltakarítania...? Ha nem tetszik, polgári pert a nyakába, vagy hótaposót a lábra :)

A bontás alatt álló ingatlan is valakié, annak kéne megoldania.

Idet 2010.02.02. 09:24:09

Ugyanez a hóhelyzet a kies lakótelepen, Őrmezőn.

Van egy bizonyos járdaszakasz a lakóhelyemen - 23 éve lakom itt - amit a 23 év alatt egyszer sem bírtak a közterületesek ellapátolni. A házak előtti területekkel nincs baj, azt a hauzmeiszterek böcsületesen takarítják, a parkolónkat (nem fizetős, még) meg a házbeliek.

Sok a kisgyerekes anyuka, és az idős ember. Babakocsival egyáltalán nem lehet közlekedni, az idősek meg esnek-kelnek (már, ha tudnak). Az úttesten a félméteres, kásás latyakban átkelni kész életveszély és cipőhalál, mert sózni, azt tudnak!

Közterület-fenntartók?! Mi vagyunk a közterület-hanyagolók fenntartói!

pakesz (törölt) 2010.02.02. 09:24:09

szerintem a hoborgoknak is meg a parkolooroknek a kezebe is egy egy holapat aztan hajra

Peetee 2010.02.02. 09:29:15

Ezeknek büdös a munka. Ahogy a közalkalmazottak közül nagyon soknak...
Mi, polgári dolgozók tertjuk el az országot. Azért dolgozunk, hogy az állami apparátus, a hatalmi szervek, a közigazgatás sokszázezer dolgozója heti 30órás munkarend után 20év munkaviszonnyal már fáradtnak érezhesse magát, és elmehessen nyugdíjba a minimálbér 2-3szorosáért.
A polgári lét, ellenben heti 40-50óra munka, 40-45év munkaviszony, és 20-30-40.000Ft-os nyugdíjjal kecsegtet.
A gyomrom kifordul ettől.

Bobby Newmark 2010.02.02. 09:30:35

Most má nemazé', de nem valami Centrum a parkolós buzerálócég? Ami meg elég nehezen rövidítődik FKFre. Zavart érzek az Erőben!

VilMarci 2010.02.02. 09:37:33

Cikk az origon:
www.origo.hu/auto/20100201-hokupacok-takarjak-a-budapesti-parkolohelyeket.html
Indexest még nem találtam.
Külön kiemelném:
<Az igazgató úgy fogalmazott, hogy "nem az úttisztítás a munkájuk, hanem a parkolóhelyek üzemeltetése".>
Mit kell még üzemeltetni egy parkolóhelyen a takarításon és a pénzbeszedésen kívül?
Valamint:
<Megjegyezte azt is, hogy "nem készített fel minket erre a meteorológia".>
Komolyan, nem tűnt fel, hogy mostanában havazik?

redrick 2010.02.02. 09:37:38

Hasznos - parkoloor? Egy mondatban? Itt vmi nem stimmel. Erzem.

uruk.hai 2010.02.02. 09:39:10

Az év legpopulistább javaslata! -írja az index a címlapon. Ez nem populista,hanem demagóg. Végül is a nép mindkettőben benne van... :-)

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.02.02. 09:39:25

@Manci néni, a szomszéd: "Drágám! Ha a IX. kerületben laksz, akkor mi a francért nem ott dolgozol?"

És egyáltalán, hogy mer kimenni az utcára? Miért nem marad a lakásában, és alszik téli álmot?

Egy Dagadt Patkány (törölt) 2010.02.02. 09:40:55

@renugard: négy betű, angol szó, rád vonatkozik: FAIL

uruk.hai 2010.02.02. 09:43:10

Margit! Egy nooormális társadalomban mindenkinek megvan a szerepe. A parkolóőrnek is. De hát ez hülyeség! Ez egy noormális társadalom? Hát a dalom hogy lehetne a társam?! Igazam van? Nem? De! Ez 1.

belekotty 2010.02.02. 09:44:34

Bocsánat. Vannak a közterület felügyelők - hogy rohadna meg mind - akik a közterület anomáliái ellen vannak. na most hogy a járdán nem lehet közlekedni - mert fent valaki váratlanül túlteljesítette a tervet és ez az illetékeseket meglepte - akkor szerintem az is a közteres hiénákra tartozik. Tessék lapátolni ha már az adónból fizetjük őket hogy basztassanak minket. Egy évben 1* kéccer kibírják.
Hogy fagyna oda a kezük a lapáthoz!

A parkoló őrök meg a másik banda. Nem lehet parkolni, mert mindenütt áll a hó.
A parkolójegyért én parkolási lehetőséget várok és nem azt ha beálltam egy hókupacba, mert hely nincs másütt, ne kelljen kiásnom magam. Lapátojjanak a köcsögök!

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2010.02.02. 09:50:08

@Fée Verte: en meg nem birtam venni, mert mindenhol elfogyott. :(

szegeny lapatod.

R.I.P.

flashess 2010.02.02. 09:54:06

Kedves cikk író, jellemző a "magadfajtára" ,hogy minden pillanatban mástól várja a megoldást. Képzeld nem csak pesten van hó, a világ más részein is van, és ott is járnak gyalog emberek. Ahol nincs parkolóőr ott normális hogy nincs ellapátolva a hó ?
Miért is fizet minden bérházban lakó közös költséget ?
Miért szarja le az emberek nagy része hogy havas a járda a háza előtt ?
A válasz egyszerű : mert olyan lusta disznók mint te, és csak nyavajogni és panaszkodni tudnak =)

Kamee 2010.02.02. 10:00:39

Nos mi úgy voltunk vele, hogy nem beszélni kell róla, hanem cselekedni.

Ennek köszönhető, hogy ezt a kis videót sikerült is összehoznunk:
www.youtube.com/watch?v=t_69AFChTwA

mert csúnyarossznácifasisztarasszisták voltunk:D

xenuka 2010.02.02. 10:02:35

Mi lenne, ha az összes közterület felügyelőt betennénk egy szép nagy hókupac alá és csak a tavaszi olvadással kerülnének elő megint?

rozsomák 2010.02.02. 10:05:19

@forintosProjekt -:
Hehe, én pesti vagyok, de ami utcánkban is ez működik, mindenki kimegy aztán sportol egyet a hólapáttal és öröm nézni, ahogy megvan a munka eredménye - kivéve azt a néhány társasházat, ahol baszik valaki is lapátot fogni.
És komolyan mondom, hogy jól is esik, nekem is, irodai munkásnak a hólapátolás. Mi a túróért kéne ezért mindenféle más apparátusra várni ???
Legközelebb majd az lesz a következő kívánság, hogy rágja meg valaki helyettem az ételt is, ha már adót fizetek ???
Lusta dög ország leszünk...

szépjuhászné 2010.02.02. 10:14:49

@es4392: Nálunk a Spar környékét egy család takarítja, szemetet szednek (van mit,kedves járókelők minden szart eldobnak), nyáron a füvet is lenyírják és kiürítik a szemeteseket az utcán. Havat is lapátolnak. Szerintem természetben fizetik őket, de itt mindíg rend van.

hopp-hopp 2010.02.02. 10:24:14

szombat reggel - hólapátolás - Semmelweis új épülete, tűzraktér mellett - két srác viccesen lapátolja a havat a parkoló autók kerekei alá ... - ami gondolom érintette olyan viccesen az autósokat.

üllői - szombat délelőtt - kálvin tér környéke - hasonló a helyzet. amúgy meg széles ívben lesz*rják - azt mi van a gyalogosokkal - meg a járdával.

igen, igen szomorúúúúúú.

hopp-hopp 2010.02.02. 10:25:23

lapátot a park-őröknek IS!!!!

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.02.02. 10:36:06

Nálunk az önkormányzat előtti megállókba, és parkolóba is félméteres latyakos dombok vannak. Száraz szakasz kizárólag a fedett helyeket. Az autósok össze-vissza állnak meg, a gyalogosok meg kerülgessék őket. Persze a pógárjenő számára fenntartott helyen bentáll egy csontszáraz, szép tiszta Audi Suv.

Alikam 2010.02.02. 10:36:48

@rozsomák: hát mert ennyire birkák vagytok.
Más országban, pl. Anglia, nemhogy hó idején, de minden reggel felmossák(!) az utcákat.
És nem a lakók.

Mert mindenkinek megvan a maga dolga, neked, hogy adót fizess, és a közterületeseknek, hogy a te adódból kapott pénzért dolgozzanak.

smokedoc 2010.02.02. 10:42:10

A parkolóőrök ha letakarítanák a járdát, több hely lenne parkolni, ergo többet lophatnának az emberektől.
Most, hogy emelték a parkolódíjat egyértelműen kell a péntz a pártkampányra!
Ha letakarítanák a járdát, áprilisban lehet mégtöbb narancs szinű meg pitros színű gusztustalan plakát áraszthatná el a várost.

Politikusok! hólapátot a tolvajcégeitek szerencsétlen alkalmazottainak, és még többet tudtok lopni, és még többet tudtok hazudni tavasszal!!!

thebigben 2010.02.02. 10:42:17

Tavaly megbüntettek a közterületesek, mert az autóm rálógott a járdára. Úgyhogy most büntessék meg a havat! (amúgy a poszt jó ötlet, a 'köz' is vehetné valami hasznát a kerületi pénzbehajtó brigádoknak...)

Alikam 2010.02.02. 10:43:39

@forintosProjekt -: ti is birkák vagytok.
Az teljesen amúgy, hogy a kis kertes házad elől elvakarod a havat, mert az kötelességed is.

De az utcát is? Hát mekkora birka nép ez, istenem, ezért van ilyen élősködő kormány hatalmon, mert veletek bármit meg lehet csinálni. Felkelsz, bemész dolgozni, fizeted a nem kevés adót és utána még a közterület-fenntartó feladatát is elvégzed.

Gabyka 2010.02.02. 10:45:05

@sikeres-e:

Emlékeztető mivel korábbi a komment: Mi legyen a hóval? nem jó a járdán, nem a parkolóhelyen, nem a közúton. Vigyük el Demszkynek( nem rossz ötlet)

Én vagyok az egyetlen aki úgy emlékezik, hogy jó néhány évvel ezelőtt hasonló hóhelyzetben, összegyűjtötték a havat és levitték az alsó rakpartra !!? nem csak tologatták ide -oda. Ott nem zavart senkit, volt ideje szépen beolvadni a Dunába :)

bozoa 2010.02.02. 10:47:15

@belekotty: Téged meg rázna meg a kettőhúsz, alkalmi közterületesként ezt tudom javasolni. Tudod te, milyen fárasztó hat-nyolc órán át úgy törni a kétcentisre taposott, fagyott jeget, hogy egy kevés sót sem szórhatunk rá, mert az EU nagyokosai szerint szétmarja a cipőket? De mégis csinálni kell, mert legalább ebből a pár ezer Ft-ból lehet venni egy kis kaját, hogy ne éhesen kezdd a következő melót. Hajléktalanokat meg nem vesznek fel, csak ha nem sípolnak be a szondával.
Amelyik lépcsőház nem képes eltakarítani a teljes utcafrontot, ott a közös képviselőt keressék a ficamosok.

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.02.02. 10:48:07

@farkamatvakarva: aaaahhhhhhhhh. :D:D
nagyon remek az avatarod. :)

Hungman 2010.02.02. 10:49:52

Utalom az orszagot es mindent ami itt van!!! szemet mocsok es buz!

Mylady 2010.02.02. 10:50:02

@rozsomák: félreértesz
általánosságban beszéltem
annyit mondtam, hogy a társasházaknál ez (többnyire) úgy működik, hogy nem a lakó takarít, ahenm valakinek FIZET érte

és tudod, én, ha kifizetem, hogy kitakarítsanak, akkor elvárom, hogy megcsinálják és nem, nem fogom megcsinálni én magam
mert fizettem érte valakinek. akinek ez a dolga
(persze ha elszórok valamit a lépcsőházban, felveszem... sőt, ha más által elszórt szemetet látok, azt is felveszem... de nem állok neki felmosni... mert fizettem érte valakinek, akinek ez a dolga)

és nálunk működik
nem a mi házunk az első, ahol elsöprik a havat, de viszonylag hamar megcsinálják
hogy nálatok mi van, azt innen nem tudhatom

és nem, nem mondtam, hogy aki családi házban lakik, az nem dolgozhat keményem

viszont az sem fog nekiállni meló után takarítani, ha már valakinek fizetett azért, hogy takarítson

vili?

Mylady 2010.02.02. 10:51:07

@Mylady: ez pont olyan, minthogy a munkahelyemen sem állok neki felmosni mások után a wc-t
akkor sme, ha mocskos
max szólok annak, akit a cég azért fizet, hogy tiszta legyen

vili?

rozsomák 2010.02.02. 10:54:44

@Alikam:
ugyan már alikám, szerinted az a birka,
aki magára számít ??
Vagy Te, akit anyuci tart el ?:-)))
Nem baj, tőlem szövegelhetsz...Csak akkor mi lesz, ha anyuci kilép mögüled ?
Hehe...:-))
Mennyi adót is fizettél te eddig ?
Az egy fagyira nem elég, kisfiam..:-)))

McKelek 2010.02.02. 10:58:20

A mély hó nem is csúszik...

R.T. · http://rendszergazda.eu 2010.02.02. 11:01:35

A sok segélyen élő cigánynak legalább ilyenkor hasznát lehetne venni!
Dolgozzanak meg érte, ha eltartjuk őket!!!

emci 2010.02.02. 11:08:22

Egyetértek MesésKrémessel a járdatakarítással kapcsolatban. Rendben van, hogy az úttestet megtisztítják (autóval is közlekedek), de előbb-utóbb el kellene jutni a Kedves Hómunkásoknak oda is, hogy a járdákról le lehessen lépni, ha netalántán átmennék a másik oldalra. Mert addig semmi gond, amíg csak az utca egyik oldalán gyalogolnék, de miért kell napokkal a havazás után bokáig abban az undorító olvadt, sós, koszos hólében tocsognom? Arról már nem is beszélek, amikor babakocsival próbálom meg ugyanezt. Egy csecsemőt ugye az ember nem kötöz rá a szánkóra.
A parkolással kapcsolatban pedig egyszerűen pofátlanságnak tartom, hogy pénzt mernek kérni érte, amikor ilyen körülmények között kell parkolni. Igenis takarítsák el, rendeljék ki a munkanélkülieket, akárkit, havat lapátolni nem szégyen. Megteszem én is a házam előtt, a kocsikijáró előtt -amit a drága ember, a hókotrójával akkurátusan odatolt-, de mindegy, legalább jött hókotró. Igaz hogy csak azért, mert az utcánkban van az Önkormányzat közterületes cége, de nem számít, mi ennek nagyon örülünk. És az utcánkban mindenki szépen takarított, mert az állampolgár tudja a dolgát, csak az állam nem.

forintosProjekt - · forintosprojekt.blog.hu 2010.02.02. 11:12:58

@Alikam: láttad már a Budapest tábla hátulját életedben? Ha láttad volna, akkor tudnád, hogy vidéken közterület fenntartó nincs. Az csak Budapesten van, és csak ott, ahol a tápos nyápicoknak derogál, hogy a hólapátot használják.

rozsomák 2010.02.02. 11:13:16

@Mylady:
És mi van, ha fizetsz valamiért és az nem működik ?
Akkor megcsinálod magad és rájössz, hogy nem érdemes fizetni azért, amiért nem érdemes.
Hozzáteszem, - amiből kiindult ez -, hogy nálunk a társasházaknak is akkora az utcafrontja, mint ez enyém, nem nagyobb. Ott a nyolc tulaj egyikének se kellene nagyobb részt takarítania, mint nekem.
De nem,senki se takarít, várnak a megváltóra..
És ez tudod miből ered ?
A "közös lónak túros a háta" típusú szoci hagyományból..

SiKom 2010.02.02. 11:18:36

Bírom a barom kommentelőket, akik szerint az óránként 400 Forintos parkolódíjért még parkolóhely takarítás se jár...

Persze, seperjem le én!

Akkor miért fizetünk?

PR32 (törölt) 2010.02.02. 11:23:38

Gyárekek! HüJe kérdés: kit érdekel, h nem ugyanaz a cég? FKF meg FKFvé vagy a tökömtudja. Bp-n élek, fizetek a parkolásért, meg egyéb ínyencségeket a városnak. Pont teleszarom, hogy mi a neve annak a cégnek, amelyiknek takarítani kell, meg melyiknek kell fizetni, ha nem veszek parkolójegyet.
A régi féltégla+ajtóletépéses módszer, azt' majd egymás között beszéljék meg.
(megjegyezném, hogy pl. a MÁV is pont ezt csinálja, van ugye neki egy PerononFüvetnyíró Kht-je, az nem nyírja a gazt, stb.)
Nemááá!

CptAbr 2010.02.02. 11:25:19

Valaki árulja már el, hogy HOVA kéne elkotorni a belvárosban a parkolóhelyekről a havat!
Egy picit el van szállva ez az ország. Ha a magyar ember valahol fikázhatót lát akkor rögtön ugrik rá mint éhes kutya a csontra.
Legközelebb az lesz, hogy jégeső tönkretette a fényezést és a köcsög parkolóőrök nem álltak felette egy esernyővel. Vagy hogy a szél rádöntött egy fát és nem kapta el egy közterületes.

Emberek, ez hó. Időjárási jelenség. Hideggel szokott társulni.
Mutassatok egy jogászt (Morvai Kirsztinát és Grespik Lászlót leszámítva), aki szerint az időjárási jelenség nem havária helyzet.
A közutakról viszonylag gyorsan eltakarítja az FKF a havat (mutassatok még 2 olyan európai, de igazából bármilyen országot, ahol ez ilyen gyorsan megy egy ekkora városban) a járdáról pedig a telek/ház tulajdonos feladata eltakarítani a havat.
A parkolóhelyről pedig nincs hova. Esetleg teherautóval el lehet hordani, de akkor meg az a baj, hogy elállják a szűk belvárosi utccákban az utat és nem lehet tőlük közlekedni. No meg az, hogy kb 2 hétig tartana ezt a több ezer tonna havat elhordani, de ez már mindegy is.

Emberek január/február a kontinentális éghajlati viszonyok között telet jelent. Télen sokszor esik a hó. A hó szép. Tessék élvezni és örülni neki.

PR32 (törölt) 2010.02.02. 11:30:14

(@PR32: kiegészíteném magam: én csak a járdák letolására értem, az utakon majd letapossák az autók. Apró kavics mehet rá, az úgy legjobb mindenkinek (nincs latyak, óvatosan menni lehet)

rozsomák 2010.02.02. 11:32:05

@PR32:
Ez egy érdekes bejegyzés..

De azért legközelebb majd, ha lekap egy zsernyák, mert egy, a te neveddel egyező körözöttet keres, aki ugyan nem te vagy, akkor fogadd el tőle ezt a választ, hogy "kit érdekel, h nem ugyanaz...most beviszem, aztán utána magyarázkodjon, de addig is most kuss legyen !!!"
:))))

Érted, te nagyhangú ?:-)))

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2010.02.02. 11:33:59

Az életképtelenség csimborasszója ez a duma. SOHA, SEHOL nem takaríttatnám le a havat meg a jeget senkivel. Aki olyan hülye, olyan béna, hogy hasra esik rajta, az törje is ki a nyakát.

Ezt a szart, bazmeg, hogy valaki elbotlik, és még emiatt is képes másra mutogatni! A lábad elé kell nézni, köcsög, meg vigyázni, oszt' ennyi. Ha meg végképp nem bírsz megállni a lábadon, ha nem tengerparti homok van alatta, akkor fogj egy lapátot és takaríts. Legközelebb már azért fogsz sírni, hogy a közteres hozzon egy bilit, mert kakilni kell.

PR32 (törölt) 2010.02.02. 11:34:59

@rozsomák: azért a kettő nem egészen ugyanaz. Itt a 2 cégnek ugyanaz a megbízója, nemdebár?

Manyizga (törölt) 2010.02.02. 11:36:28

A Pest Megyei Bíróság Thököly úti frontján SENKI, SOHA nem takarítja a havat. Jelenleg bokáig-térdig lehet járni a hóban. Már 3 napja így van...

Bableves 2010.02.02. 11:48:49

A MALÉV-nál ha kevés a pilóta, miért nem repülnek a jegykezelő kisasszonyok? Egy cég, nem?

A parkolási társaságok nem népszerűek, mégsem ezért kéne támadni őket. Hólapátolási ügyekben ott van az illetékes önkormányzat, mint (nemi)szerv.

Egyébként, a saját házam előtti járdaszakaszt nekem kell takarítanom, ez vonatkozik Bp-re is, nem csak vidékre - szerintem.

rozsomák 2010.02.02. 11:51:30

Anyádnak is lehet két gyereke, de szerintem Te is mégis megsértődnél, ha öcséd helyett téged vinnének börtönbe, nem ? :-))

rozsomák 2010.02.02. 11:53:46

@PR32: Anyádnak is lehet két gyereke, de szerintem Te is mégis megsértődnél, ha öcséd helyett téged vinnének börtönbe, nem ? :-))

PR32 (törölt) 2010.02.02. 11:54:42

@Bableves: éreztem, h bele fogtok kötni, de lesz.rom. Mondjuk kiforgatni spec nem ér, repülőt kormányítani gondolom nem annyira egyszerű, de bármelyik parkolóőrből kinézem, hogy el tud vinni egy hólapátot, azt hiszem...
Na mind1, visszabújok a kis kuckómba, sértődötten, és nézem tovább a "nem-az-én-dolgom" versenyt. :)
Mindenkinek további szép napot!

PR32 (törölt) 2010.02.02. 11:56:03

@rozsomák: Húha. Szíííp egy hasonlatot találtál!

Cliff 2010.02.02. 11:58:07

en azt birom, hogy a penzt beszedik, sot most emeltek, de leparkolni nem lehet a ho miatt. nem kellene talan biztositani a normalis parkolast, ha mar fizetunk erte???

PR32 (törölt) 2010.02.02. 11:59:13

@Cliff: Nem. olvass vissza. az egy másik cég! :)

(rozsomák: fejlődtem? :D)

szürke_tag 2010.02.02. 11:59:28

Közterületeste szükség van mert... miért is? na mindegy. De parkoló őrre nincs szükség erre itt egy szervezet aláírást gyűjt. Idézem Tulajdonképpen miért is kell a parkolásért fizetnünk?
Hiszen semmilyen szolgáltatást nem kapunk cserébe, miközben azon a közterületen és azon az aszfalton állunk, amit a mi pénzünkből, közpénzen hoztak létre, aminek többször is megfizettük már az árát.

"Milyen alapon kell a parkolási magáncégeknek fizetnünk közterületen - a közösség, a társadalom egésze érdekében és által létrehozott területen - azért, hogy abból egy fillér haszna, sőt inkább csak kára származzon a közösségnek." Ha nem szeretnél parkoló órát, akkor írd alá az ívet. Itt látható és letölthető.
civilmozgalom.hu/index.php?ac=nepsz#top

Nyáry Krisztián 2010.02.02. 12:00:05

Három külön társaságról van szó.

Az FKF Zrt. (Főkefe) takarítja a Főváros megbízásából a fő- és tömegközlekedési utakat valamint a kiemelt közterületeket.

A Főávrosi Közterület-felügyelet (szürkeruhások)a különböző szabálysértéseket ellenőrzik és büntetik, de az utcai parkolóhelyeken szabályosan parkoló autókkal nincs dolguk. Nem ők büntetnek akkor sem, ha valaki lejárt parkolójeggyel parkol, hanem a parkolóőrök.

A parkolási társaságok üzemeltetik a közterületi parkolóhelyeket. A parkolóhelyek mintegy 10%-a a fővárosé, a többi a kerületeké.

Hármójuk közül az FKF és a parkolócég dolga a takarítás, attól függően, hogy úttestről vagy parkolóhelyről van szó. A közterület-felügyelőnek ez ugyanúgy nem dolga, mint ahogy a rendőrnek sem.

A közterületek tisztántartása a tulajdonos vagy a tulajdonos által megbízott üzemeltető feladata. Járda esetében a háztulajdonos, a parkolóhely esetében a parkolótársaság dolga a hó eltakarítása. Ezt úgy is meg tudják oldani, ha erre a munkára szerződnek a leginkább hozzáértő FKF Zrt-vel, de másra is bízhatják.

A probléma az, hogy a 80-as évek óta nem volt egyszerre ennyi hó Budapesten. A leesett hó ráadásul el sem olvad, így a járda, a parkolóhely és az úttest között tologatják, attól függően, hogy ki takarít. Az FKF Zrt. a múlt héten külön engedélyt kért a vízügyi hatóságtól, hogy az összegyűjtött havat a Dunába dobhassák. Ha aparkolótársaságok megbízzák őket, elszállítják a havat.

szürke_tag 2010.02.02. 12:02:00

Bocsi a link civilmozgalom.hu/index.php?ac=nepsz#top ahol a parkoló órák ellen gyűjtünk aláírást

rozsomák 2010.02.02. 12:16:38

@szürke_tag:
Én speciel örülnék annak is, ha csatlakozhatnék hozzátok, cserébe ti meg a Meteórák - azok is órák, benne van a nevükben is - elleni akcióimat támogatnátok, nade mi köze ennek a hóhelyzethez? He ?? :-))

neet 2010.02.02. 12:22:12

A fkf-t ne szidjátok, mert ők jók. (kuka, hóseprés terén)
A centrumos vagy milyen fököfö az rossz, de a lakók tényleg nem tudják megoldani, ha nem jön a segítség, h lesöpörjék a havat, és mondjuk egy-egy csíkban kimennek az útig/padkáig/zebráig? Nem kell utcahosszan hozzáférni az úthoz, épp elég az a pár zebra, ami van. Legalább nem ugrálna mindenféle gyalog a kocsik elé. Amíg meg ekkora a hó, ne menjen kocsival. Vagy most nem ez a téma? Mennyi az egy nm-re eső taigetosz pozitív lakos a fővárosban?

pcocu 2010.02.02. 12:23:08

én az APEH-on akadok ki, ő előttük van a legnagyobb hó, kivéve persze a fentebb említett üres telkeket...

rozsomák 2010.02.02. 12:23:26

@Nyáry Krisztián:
"A leesett hó ráadásul el sem olvad."
Szóval ez a rohadt hó még el se olvad, most télen.
Ennek a globális felmelegedés lehet az oka egyedül.Vagy a globális elhidegülés. Egyelőre nem tudom, mert most kutatom éppen.
(De ha meg elolvadna, akkor meg jöhetne az árvíz.)

Próbáltad már melegre állított hajszárítóval fújni ? Szerintem úgy működni fog.
Kell hozzá egy elég hosszú madzag..:-))

2010.02.02. 12:24:18

@Bableves: "Egyébként, a saját házam előtti járdaszakaszt nekem kell takarítanom, ez vonatkozik Bp-re is, nem csak vidékre - szerintem."

Ez törvényileg így van, csak én nem értem. Miért van nekem több közöm a kerítés előtti járdához, mint bárki másnak? Nem közterület az is? Ha meg magánterület, akkor szedhetek útdíjat? :-)

szürke_tag 2010.02.02. 12:25:27

@rozsomák: Semmi csak a parkolóőrökhöz.

bbenoe 2010.02.02. 12:36:42

@Nyáry Krisztián: Bakker, sejtettem, hogy a rendszerváltozás miatt nem lehet a havat a Dunába szórni! Engedély kell hozzá a Vízügytől. Azok a vérgőzös kommunisták meg csak úgy minden engedély nélkül... (Vagy Seprű elvtárs felhívta Vödör elvtársat, hogy Bélám, holnaptól mennek a kocsik az Újpesti rakpartra, jó?)

Mer ha az utcán marad, hová fog folyni? Ugyanúgy benne marad a só a sár a kutyahugy- és szar, mint az alsó rakpartra billencsezettben. Ez olyan ... természetes ...
Jézus Mária! És ki ad engedély a tüdőmből az üvegházhatást okozó CO2-ben feldúsult levegő kiengedésére? Erre kell papír és illetékbélyeg, fejenként és évente 20000 Ft!

Mylady 2010.02.02. 12:48:29

@rozsomák: "És mi van, ha fizetsz valamiért és az nem működik ?"
Akkor nem fizetek érte. Ha az adott céggel nem működik, akkor fizetek másnak.

"Akkor megcsinálod magad"
miután kifizettem? majd hülye leszek

vagy te normálisnak tartod, ha nem kapod meg azt a terméket/szolgáltatást, amit kifizettél? én nem

persz most elvihetjük a vitát abba az irányba, hogy "fizessünk-e a takarításért vagy intézzék a lakók felváltva"
de én ezt nem akarom
erősen kétlem, hogy a házunkban (ahol egyébként nincs lift) majd a 80éves Mari néni minden nap felsöprögeti és felmossa a 4 emeletet...
nálunk így döntött a társasház, máshol máshogy

mint ahogy van, aki maga takarítja a lakását és van, aki takarítónőt/bejárónőt alkalmaz
egyéni döntés kérdése

krampácsoló 2010.02.02. 12:54:07

Szerintem havat lapátolni nem a közterület felügyelőnek kell, hanem a fenntartónak.
Szerintem csak akkor büntethetnek, ha tilos helyen parkol valaki. (ez nagyjából független a hótakarítástól)
Szerintem el lehet lapátolni bárhonnan a havat és oda parkolni. Amennyiben ez egy fizetős parkoló, nem fizetnék és egy bűbájos levelet küldenék neki, mellékelve, ahogy helyettük szabadítom fel a bevételi forrást jelentő pár négyzetmétert.
Szerintem a benzinkutas, a billás és egyéb nyereség alapú vállalkozás azért takarít, mert nem szeretné, ha csökkenne a bevétele.
Szerintem én is azért takarítok fel a házam előtt, mert rendes vagyok és fontosnak tartom, hogy a járókelők normális körülmények mellet sétálhassanak el a házunk előtt.

viragimado 2010.02.02. 12:54:36

Az a baj, hogy olyan ügyesen bonyolulttá tették a jogviszonyokat, hogy sokszor azt sem tudjuk, kinek kellene szólni, hogy történjen valami. Pl: más szervhez tartozik az utca, máshoz az aluljáró. Máshoz a járda, máshoz a kocsiút, máshoz a főútvonal, máshoz a mellékutak. Ez csak arra jó, hogy senkit ne zaklassanak azzal, hogy dolgoznia kellene valamit.

ROBERTO 2010.02.02. 13:01:16

Drágáim, nem 2 (azaz kettő) hanem 3 (azaz HÁROM) cégről van szó

1 FKFV a hólapátolósok ők a közterületek tisztaságáért felelősek

2. Közterület Felügyelet, ezek azok akik a TILOSBAN parkolókat büntetik...

3. pedig azok akik a különböző parkolási társaságoknak alkalmazottai, ezek akik hiénaként lesnek és b@sztattyák az attósokat a belvárosban.

Nomármost válasszuk külön a járdákat a parkolóhelyektől, a járdák takarítása a járda melletti ingatlan lakójának vagy tulajdonosának dolga, mégpedig büntetés és kártérítési kötelezettség terhe mellett.
A parkoló takarítására pedig:
A verzsön a tulajdonos takarítja ha neki tisztán kell
B verzsön: Az FKFV kellene, hogy odafigyeljen a közösségi területekre
C verzsön: ha a parkolásér fizetni kell, akkor a szolgáltató takarítson, azaz a 3. céges HIÉNÁK és főnökeik kezébe hólapátot, és legyen tiszta a parkolóhely, vagy különben sz@arjanak 2bund szögesdrótot per fő!!!

krampácsoló 2010.02.02. 13:01:16

"A kieső keresetemet ki fogja pótolni,ha eltöröm a lábam és otthon kell maradnom?"

Azért ezt végig lehet játszani úgy, hogy a hibás térítase a költségeket.
Csak nem várni kell, hogy eljöjjenek fizetni, hanem odamenni és követelni. (nyalván nem árt tanú, fénykép, stb)
A kieső kerestét sem a seggen ülésért kapja, azért tesz is valamit.

Na csók, nem tetszik a levél, mert ész nélkül puffog. Arra az anyósom is képes, majd meghallgatom őt.

krampácsoló 2010.02.02. 13:05:45

@viragimado:

Ezek arra jók, hogy egyértelmű szakaszhatárok legyenek, ha felelősségről van szó. Mindegyiket meg lehet érdeklődni, ha az embert ez tényleg izgatja. Ha nincs gond, akkor ez nem érdekes és ez így is van rendben, ekkor működik.
Ha gond van, elkerülhetetlen, hogy az ember ezeknek a viszonyoknak utána járjon. De sült galamb nincs. Ezt ugyebár tudjuk...

ArnoldBácsi 2010.02.02. 13:27:29

A pansziro egy vilagi barom...

nincstöbbkérdésem

CptAbr 2010.02.02. 13:42:48

@bbenoe: nem a hó vízbe szórására, hanem bárminek a vízbe szórására kell engedély. Másrészt én annyira nem örülök, ha több száz tonna kipufogógázzal és miegymással dúsított havat dobunk a Dunába. Akkor inkább maradjon ott ahonnan beleolvad a csatornába...

KolomparVinetu 2010.02.02. 14:04:20

@Micsoda??? Ez nevetséges!!: Köszi, hogy nagy mellénnyel megjelentél és osztasz, de ha vetted volna a fáradtságot, hogy esetleg elolvasd, ki mit ír, előtted már 3-4x elmondták, de te sokkal jobban, hidd el. Nagyon jó vagy. Pfff

csak john 2010.02.02. 14:08:12

Nem tudom mi a gondod. Ha valahol elesel és eltöröd valamidet, akkor csak arra, figyelj, hogy legyen rá tanúd. Mivel minden terület valakié, az a valaki fog neked szépen fizetni. Csak előtte be kell perelned. :D

SiKom 2010.02.02. 16:54:39

Az megvan, hogy ugye a hó takarítása az önkormányzat feladata lenne, mert az út az önkormányzaté.

De az önkormányzat nem takaríttat.

Viszont ezáltal a parkoló Kft parkolóhelyei kihasználatlanok.

Tehát az önkormányzat kárt okoz a parkoló Kft-nek.

Nem csodálkoznék, ha a parkoló Kft beperelné az önkormányzatot, hogy bevételtől esett el miatta!

SiKom 2010.02.02. 16:55:49

@CptAbr:
"Másrészt én annyira nem örülök, ha több száz tonna kipufogógázzal és miegymással dúsított havat dobunk a Dunába. Akkor inkább maradjon ott ahonnan beleolvad a csatornába... "

Te lángész!
Szerinted a csatorna hova viszi a vizet, a hegy tetejére???

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2010.02.02. 17:07:08

@Eleg_Volt_a_hazaarulasbol!:
Sehol? Benzinkúton láttam ( M3, Shell) Plexilapra csavarozott fenyőnyél = könnyű és tapadásmentes lapát. A boltiak nehezek és "öblösek". Jaj, de hiányzik! :(

@Kamee: Mi is így toltuk a Városgondozás helyett.

ALDI! Na, annak Hatvanban sikerült valami olyan csúszós burkolatot sikeríteni az üzlete elé, hogy esőben, sóban életveszélyes megközelíteni. majd jól meglepik a kártérítéshiénák.

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2010.02.02. 17:08:22

@Sir Kommentor: ne adj nekik ötletet. Még képesek lennének rá!

Totek 2010.02.02. 22:02:08

Nos! Ha valaki a mai nap folyamán járt a kelenföldi pályaudvar környékén láthatta,hogy munkások takarították a járdát!
De ezek a munkások nem és hangsúlyoznám NEM a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt
hómunkásai voltak!!!!Ők hatan a 4-es metrónál dolgoznak és a Tóth.T.D Kft jóvoltábol önkéntesen takarították a gyalogjárdát,mert a rendkívüli hómunkások még nem értek oda a Közterület-fenntartó Zrt-töl
majd egy hét után se!
Üdvözlettel Tóth János

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.03. 02:30:12

@Pistabácsi: Na igen, én pl. nem is dobálom el. De semmit nem ér, ha mindenki más meg igen.

C._de_Berzsián 2010.02.03. 09:28:05

index.hu/belfold/budapest/2010/02/03/a_parkolocegek_feladata_a_parkolohelyek_hoeltakaritasa/

Hát így esett, szegény parkolócégisták!

Mondjuk ezzel szerintem elintézték, hogy NEM LESZ eltakarítás. Szegényeknek nincs kapacitásuk.
Vagy, majd elemelt díjas lesz a hómentes parkoló, mert a rendszeresen sulykolt varázsige szerint "semmi sincs ingyen".

Na ja: ingyen.
Ötleteim még:
- szmogmentes napi felár, elvégre a jó levegő sincs ingyen.
- hődíj-felár nyáron, ha nem tetszik, parkolhatsz alapdíjért csak a havas parkolóhelyeken.
- aki saját kezűleg kotorja el a havat az autója körül, attól meg munkavállalói és TB járulékot lehetne szedni.
Stb...stb...stb

hopp-hopp 2010.02.03. 10:47:52

*A parkolócégek feladata a parkolóhelyek hóeltakarítása* - idéztem az a mai INDEX-et.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.02.03. 11:46:34

@C._de_Berzsián: Nagyon jó ötlet, illik az önkormányzatok eddigi intézkedéseinek sorába! Aki alkalmi munkavállalói könyv nélkül sepri a havat a kocsijáról, vagy annak környékén, azt jól meg kell baszni, és egy százas szöggel a homlokára kell szögezni a mikulás csomagot.

C._de_Berzsián 2010.02.03. 13:08:36

@hopp-hopp:
Gyorsabb voltam, bebeeee!
:)))))

krj 2010.02.03. 14:45:35

@Sir Kommentor: mondjuk a pesti oldalon van tisztítás, Budáról folyik bele minden tisztítás nélkül a Dunába.

viszont igazam lett, a parkolócégeknek kell(ene) takarítani. szóval civil kurázsi: telefon elő, leparkolt kocsit a hókupac tetején lefényképez, parkolási díjat NEM FIZET.

no persze úgysem fogadnák el kifogásnak, pedig tényleg tökig gázolunk a latyakban a legtöbb helyen.

PR32 (törölt) 2010.02.03. 15:34:42

Necsináljátok mááááááááár! Tegnap le lettem érte szidva, hogy képzelem, másik cég, ennyi erővel anyám másik fia helyett engem tartóztathatnak le, stb...
Most akkor mi van? :)
süti beállítások módosítása