Egy sajnos egészen szokásos MÁV-os utasmegalázás egyfajta szabadverset csalt elő Waylanderből, a művét a drámai hatás megőrzése végett az eredeti, zaklatott tördeléssel közöljük alant. Annyi történt, hogy a Nyugatiban annyit késett az egyik Duna-kanyarba menő vonat, hogy majdnem bevárta az egy órával későbbi, következő járatot, de a MÁV persze egyáltalán nem adott információt, hogy melyik közlekedik és mikor. Így költőnk, jópár sorstársával együtt, lemaradt az egyikről, majd jót nevethetett a tréfán, hogy a másik járatot törölték. Waylander halk szavú, szerény utasból a szöveg végére odáig jut, hogy "Emelje már a szájszervéhez azt a kurva mikrofont az a szolgálatos akárkicsoda, és röfögjön bele valamit." Dráma alant.
A cinizmusról szeretnék beszélni.
Talán nem a legjobb szó a történtekre, de mind a mai napig nem találtam jobbat.
Történt a következő:
Múlt hét csütörtökön este 21.00-re értem ki a nyugatiba, Nagymarosra szerettem volna utazni.
Sejtéseim voltak a vonatok pontos indulásának tekintetében, ezért meg sem lepődtem, hogy a 20.07-es vonat sem ment még el, és mellette a 60 perc késés felirat villog.
Megmondom őszintén, megörültem, gondoltam 20.07. + 60 perc, az 21.07., ezt még éppen elcsípem.
Majdnem. A vonat, éppen mikor az utolsó kocsihoz értem, elindult. 7 perccel a kiírt idő előtt.
Visszanyeltem azt ami kikívánkozott, és csatlakoztam ahhoz a 150-200 másik lúzerhez, aki tekintetét az „eredményjelzőre” függesztve, kékre fagyott arccal várta a jövőt.
Negyed órás ácsorgás után döbbenten tapasztaltam, hogy annak a 21.07-es vonatnak a kijelzése, amihez eredetileg a pályaudvarra érkeztem, diszkrét villanás kíséretében eltűnik a kijelzőről.
További 20 percnyi ott tartózkodásom alatt, senki, egyetlen szóval sem tájékoztatott arról, hogy mi történt, miért történt, mire várjak, hazastoppoljak-e, mit csináljak, reméljek-e, esetleg dögöljek meg.
Végül céges autóval jutottam haza 11-re.
Az egészről az alábbiakat szeretném elmondani:
Nem a hidegtől törött sínen csodálkozom.
Nem lep meg a szakadt felsővezeték.
Nem döbbenek le az el nem induló mozdonyon.
(illetve igen, de erről nem most beszélnék)
A hozzáállás döbbent meg.
Az döbbent meg, hogy abban a pillanatban, amikor valami probléma adódik, megszűnik a peronzár, jegyellenőrök eltűnnek, krampácsolók felszívódnak, kallerek nem dohányoznak a peronon, egyszerre szívódik fel az egész kibaszott bagázs.
Persze-persze, nem akarnak konfliktust. Kérdezze már meg valaki érdekel-e?
Senki nem szolgál semmiféle információval, még egy olyan kérdésben sem, mint egy olyan szerelvény kimaradása, amellyel 200-300 ember utazott volna.
Ja, hogy nem tudják mi lesz?
Hát akkor is mondjanak valamit. Hazudjanak tőlem. Legyen valami ami alapján eldöntsem mit csináljak. Emelje már a szájszervéhez azt a kurva mikrofont az a szolgálatos akárkicsoda, és röfögjön bele valamit. Legalább a problémát. Az is valami.
De nem. Nem teszi meg.
Talán nem ez a dolga.
Vagy leszarja.
Mindenki rohadjon meg.
Ő alulfizetett vasutas.
Mit tudja ő mikor megy a vonat.
És a főnökei is lopnak, pedig azok keresnek ám, így hát ki nem szarja le.
Hát hallgat.
És ez a hallgatás, ez a cinikus.
Mától a bérletpénzemet benzinpénz formájában próbálom elkérni a munkahelyemen.
Tömegközlekedés, mi? Lóf……
Ui. aki ezután elkezdi az ilyenkor szokásos „nem ő tehet róla hanem a főnökei, és különben is ilyen a máv műszaki állapota dumát”, annak kívánom hogy ebben a szép időben ácsorogjon 1,5-2 órát valahol vonatra várva.
½ óra után garantáltan azt fogja kívánni, hogy szarjon sünt az összes vasutas.
Az utolsó 100 komment: