Tékozló Homár

Csak hazug lehet a vevő a Sparban?

2010.02.17. 00:24 | szily | 210 komment

Általános alapalállás a hazai kiskereskedelemben, hogy a vevő definíció szerint csaló féreg, akit úgy is kell kezelni, lehetőleg olyan modorban, hogy máskor eszébe se jusson pofázni. Zsuzsanna lejjebb azt fogja elpanaszolni, hogyan kezelték hazug alakként egy nagykörúti Sparban, ahová visszavitt egy csomag Sága Hami Maci panírozott pulykamackót. Azért vitte vissza, mert észrevette, hogy egy hónapja lejárt a szavatossága. Megvolt a blokkja, de ilyen esetben nyilván nehéz támadhatatlan bizonyítékkal szolgálni. A szörnyű az esetben az, hogy a reflex nem a kis értékű tétel kérdés nélküli, mosolygós kicserélése (akkor is, ha kételkednek a vásárló szavahihetőségében), hanem a vádaskodás és a szívózás.

Tisztelt Spar vezetőség!

Az egyik budapesti üzletükkel kapcsolatos panaszomat szeretném leírni.(Budapest, VII. kerület, Erzsébet krt. 24.)

Minden másnap itt vásárolok, mégsem gondoltam soha, hogy egyszer még így fognak bánni egy fizető vásárlójukkal.

2010. február 13-án vásároltam itt egy csomag gyorsfagyasztott Sága terméket (Hami Maci, 480 gr)

A mai napon, (2010. február 15.) amikor szerettük volna elfogyasztani a terméket, észrevettem, hogy az amúgy jelentősen megkopott csomagoláson szereplő lejárati dátum 2010. január 19. Bepakoltam természetesen a vásárlást igazoló blokkal együtt, és elindultam, hogy az Önök üzletében jelezzem és elrendezzem a problémát.

Mint ahogy más általános - nem reklamálási - esetben, most is 10 percig vártam, mire felbukkant valaki akinek el tudtam mondani a panaszom. A hölgy már az első pillanattól fogva kioktató hangon beszélt velem, elsőre meg akarta nekem magyarázni, hogy a lejárat napja 19., ma pedig még csak 15. van. Udvariasan felvilágosítottam, hogy a nap stimmel, csak a hónap nem.

Eltűnt a raktárban 10-15 percre, gondolom megvitatni a kérdést, majd amikor visszajött, odahívott a hűtőpulthoz, hogy kifejtse, nem tudja elképzelni, hogy ez a csomag innen van, mert ha megnézem a többi csomag dátumát, akkor azok még nem jártak le. Elmondtam neki, hogy valóban, engem is meglepett a dolog, de elhiheti, hogy ez bizony itt volt. Ismét eltűnt, majd ezúttal egy kinyomtatott papírral tért vissza, hogy elmondja, nem tudja orvosolni a problémám, mert megnézhetem, hogy mennyi a készletük, mikor mennyit rendeltek, és minden stimmel. Természetesen nem hagytam magam, hiszem a hölgy ezzel arra is célzott, hogy nem mondok igazat, a kezemben lévő blokk pedig különösebben nem érdekelte. Feltétezhetően arra gondolt, hogy a vásárlást igazoló blokkon szereplő termék egy "nem lejárt" szavatosságú termék vásárlását igazolta, amit meg megpróbáltam visszavinni, azt nem itt, vagy nem akkor vásároltam. Megkérdeztem, milyen más módon tudnám bizonyítani, hogy én ezt a terméket itt vásároltam, hívjuk be az akkor dolgozó pénztárost, ismer engem, biztos emlékezni fog. A hölgy továbbra is csak azt mondogatta nekem, hogy ki van zárva, hogy ezt én itt vásároltam. Ekkor jutott eszembe, hogy ha a tolvajok esetében fel tudják használni, talán a becsületes vásárlók is megvédhetik az igazukat a biztonsági kamera felvételének segítségével. Ezen a hölgy láthatóan meglepődött, és ismét eltűnt a raktárba. Majd amikor visszajött, szinte hozzám vágott egy csomagot a lejárt termék helyett azzal a mondattal, hogy "A főnököm azt mondja ezt fogyassza egészséggel, de ez a csomag akkor sem itt lett vásárolva!"

Azzal otthagyott. Annyira dühös voltam, hogy sajnos nem tudtam megjegyezni a "készséges hölgy" nevét, de természetesen ha újra találkoznánk felismerném. Elszomorító, hogy ott, ahol naponta több ezer forintot elköltök, és az Ön munkatársai hibáznak, védekezésül engem hazudtolnak meg, és ráadásul kellemetlen helyzetbe hoznak az emberek előtt, azzal, hogy nyilvánosan felemelik velem szemben a hangjukat, és úgy bánnak velem, mint egy csaló tolvajjal! Sérelmezem azt is, hogy az eljárás közben egyetlenegy esetben sem vették figyelembe az általam bemutatott, vagy kért bizonyítékokat.

Ezúton - mert személyesen nem volt alkalmam - jelezném tehát a Tisztelt Üzletvezetőnek, hogy "köszönjük, de ezek után nem fogyasztunk ott egészséggel". Érthetetlen és meghökkentő számomra az alkalmazottaik udvariatlan, arrogáns és rosszhiszemű viselkedése, amely nem csak ebben a vitás esetben okozott kellemetlenséget, hanem minden más üzletük légkörét is jellemzően meghatározza. Érthetetlen az, hogy a tisztességes vásárlót, minden jogalapot nélkülöző módon teljes mértékben szubjektív megközelítésből hazugsággal vádolják olyan hangnemben, amellyel mások előtt is rossz színben tüntetik fel, és mindezek mellett esélyét se adják meg annak, hogy a vádak ellenkezőjét objektív módon bizonyíthassa.

Jelen levelemet eljuttatom a Tékozló Homár bloghoz is, tájékoztatásként az Önök üzletpolitikájáról.

Remélem, hogy a levelem eljut az illetékesekhez, megfelelően kivizsgálják majd a panaszomat, és legalább egy levél keretén belül megosztanák álláspontjukat a fentiekről!

Üdvözlettel:

Zsuzsanna

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2010.02.17. 00:45:28

A többszörösen összetett mondatok egyik nagy hátránya, hogy miközben írójuk megpróbálja benne kifejteni, az események milyen formában történtek, nem veszi észre, hogy kioktató és tudálékos stílusa pont olyan ellenszenvessé teszi, mint azt, aki ellen panasszal élt, ezzel mintegy lehetőséget adva arra, hogy állításait megkérdőjelezhessék és figyelmen kívül hagyják, még ha azt alá is tudja támasztani a megfelelő bizonylatokkal vagy felvételekkel, amelyek ugyan nem állnak rendelkezésére, de alkalomadtán megengedhetőnek véli azok felhasználását bizonyos esetekben. Röviden paraszt.

Megdobbent 2010.02.17. 00:48:18

Naigen, kicsit tulmagyarazta :) Szoval vette, eszrevette, visszavitte, makacskodtak, homarozott. Kemeny vilag, kuzdeni kell minden kis jegdarabert :(((

potha 2010.02.17. 00:58:05

Hami macit csak őstermelőtől :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.17. 00:58:12

hat itt ehysze esett meg ilyen velunk
megvettem / azt hiszem kockazott marh, felirat szerint meg 4 napig jo, ezert olcsobb mint a tobbi
igen neha 2-3 dollar is szamit ha tutdo masnap ugyis porkolt lesz belole
nem lett, mert kibontas utan kellemetlen szaga volt
mivel amugyis mentunk a vasarlas helyere
visszavittuk
meg 2 napig szavatos volt, kicsit budos es kibontott
egy kerdes se volt /blokk nelkul/ penz vissza
ettol vettunk ott helyben masikat
de azota a shef ajanlata nevezetu 3-4 napig meg jo gusokat keruljuk erosen

nyomi 2010.02.17. 01:08:57

A bevezetoben az "Általános alapalállás a hazai kiskereskedelemben, hogy a vevő definíció szerint csaló féreg" felvezetes elegge csalo fereg, mert nem igy van.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.17. 01:09:42

@potha:
jo erre ne kanyarodjunk el hogy gyosfagyasztott saga hamimaci-pulykabol panirozva a Sparbol,,,,,

nade ha valaki kobunko volt az az elado nem a postolo

mi a tokomet foglalkozik egy ekkora ceg 48 dkg hamimacival?
vagy azt hiszik hogy innentol mindenki megromlasztja a hamimacit hogy visszavihesse?
nem ertem

_Venom_ · http://venomblog.blog.hu 2010.02.17. 01:16:22

Sajnos itt a vevő volt a balfasz. Mégis mit hitt? Visszaviszi a kaját blokkal együtt, és majd sajnálkozva kicserélik? Persze, az a dolog másik oldala, hogy a sparos csaj udvariasan is tudomására hozhatta volna, hogy ezt ő baszta el a vásárlásnál, amikor vakon dobálta a kaját a kosárba és nem nézett lejárati időt.
"A mai napon, (2010. február 15.) amikor szerettük volna elfogyasztani a terméket, észrevettem, hogy az amúgy jelentősen megkopott csomagoláson szereplő lejárati dátum 2010. január 19."

Remélem tanult belőle, hogy legközelebb a boltban nézze meg az ilyen apróságokat.

P.Cat 2010.02.17. 01:18:50

mi pár hete nem is tudtunk a Sparban vásárolni (V. ker. Szent István krt.), mert hétköznap délben nem tudtak visszaadni 10ezer Ft-ból, és ezért inkább visszarakatták velünk a termékeket !!!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.17. 01:22:39

@_Venom_:
lehet hogy a vevo balfasz volt, de a bolt hibazott igy azon nyomban hamimaci szemetbe
penz vissza

v2peti 2010.02.17. 01:30:59

Nekem volt 1-2 reklamációm, igaz, eléggé apró ügyekben, de mindig korrektül kezelték. Így érdemes megírni nekik. A többi cég vevőszolgálatát nem ismerem, de a SPAR-é szerintem korrekt!

Megdobbent 2010.02.17. 01:33:51

Gyanitom, hogy ez egy plusbol lett spar lehet amugy. A kozelemben levokben az volt, hogy a valtas elvitte a szakkepzett szemelyzetet is, a legegyszerubb kamasz kolykok jottek helyettuk, akik egy olyan kerdestol, hogy pl "ez mennyibe kerul, nincs kint az ara?" a szo szoros ertelmeben 1-2 percig nyitott szajjal lefagynak, es nincs turelmem kivarni a rebootot...

Szoval a spar ott baszta el, hogy olcso gyakornokkal tette tele az uzleteit, akiknek fingjuk sincs semmirol.

Az meg, hogy intersparos baszakodassal szorakoznak, amikor ilyen nevu uzlet szerintem nincs is igazandibol, viszont ha lenne, akkor 5000 Ft lenne egy fasza router, az mar tenyleg bicskanyitogato.

De amugy ha nincs hiszti, akkor bemesz, vasarolsz, kijossz, es szinte nem is kell beszelned veluk. :>

Jah, amugy teszkoban meg kisboltban egyarant vettek mar vissza tolem is cuccot, neha meg blokk nelkul is.

Chaby 2010.02.17. 01:41:16

@P.Cat: És vissza is vitted? Vagy otthagytad, hogy oldják meg ők a saját baromságukat?
Amúgy tényleg meg kell nézni a lejárati dátumot még a boltban.
A közeli boltban egyszer szóltam, hogy a hűtőben van egy csomag lejárt szavatosságú cucc. Megköszönték, hogy szóltam, kivették, elrakták. Ennyi, normálisan megoldották. (Persze lehet, utánam lévőnek eladták :D )
Ugyanitt vettem poharas pudingot. Még nem járt le a szavatosság, de penészes volt. Kidobtam, másnap szóltam, hogy figyeljenek erre. Nem az ő hibájuk, valami a gyártás/szállítás közben nem stimmelt. na mindegy, szóltam, erre leszidott a hölgy, hogy miért nem vittem vissza, kicserélte volna :) de egy doboz pudingon nem fogok görcsölni.
Szal van olyan bolt, ahol normálisan állnak hozzá.
Ja igen, nem TESCO, nem ALDI. :D

PassageInTime 2010.02.17. 01:49:46

tudom,hogy egy szar vagyok de onreklam,ha mar a hazugsagokrol van szo:
againstscientology.blog.hu/

againstscientology.blog.hu/

gyere es igyal tudast ingyen.meg auditalnod sem kell :P

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2010.02.17. 01:54:53

Nekem még nem volt gondom a Spar-ral. A vásárló volt a balfasz, néha előfordul akár véletlenül is, hogy bennmarad egy-egy lejárt dolog, ha nem veszi senki észre a pénztár előtt, akkor most visszaviszi, mert a blokkon rajta van a micsoda is?

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2010.02.17. 02:06:52

Áz Áldibán telmészetesen illyen nem fódulhal elő.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.17. 02:14:06

@Szekuriti Blogger: van nehany orszag a vilagon, ahol elhiszi neked az elado, hogy ezt tegnap vetted es mar le volt jarva akkor
tudom hihetetlen

Don Bolesz 2010.02.17. 02:47:29

@hagyma: szia hagyma.
nekem eddig a spárban mindig korrektül intézték a reklamációkat. de a plusz bót jobb volt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.17. 02:52:02

@bolesz:
en nem tudom
en a feltart esetrol mondtam velemenyt
ha valaki visszavisz 48 dkg hami macit az valoszinuleg okkal teszi
de ha meg netalan gyanus is az ugy
gyors csere
old hamimaci megy a szemetbe uj hamimaci boldog ugyfelnek

Fapuma (törölt) 2010.02.17. 02:54:04

@_Venom_: sajnos te vagy balfasz és még reklámozod is. persze ez természetes, hiszen ti így szocializálódtál, hidd el van ahol minden máshogyan történik és AZ a természetes.
Pár napja vettem négy liter tejet egy Sobeys nevű boltban és otthon vettem észre, hogy lejárt a szavatossága, visszavittem /csekk nélkül/ elhitték hogy ott vettem és szó nélkül kicserélték, sőt letoltam őket, hogy tőlük nem ezt várom. ha a Walmartban történik nem csodálkozom, de itt?
Sűrűn elnézést kértek, majd kifejezték reményüket, hogy nem rendült meg a bizalmam bennük és máskor is oda megyek.
EZ a természetes...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.17. 03:12:51

@Fapuma:
szeretnek protestalni
egyszer volt ugyem egy computerdeskkel kapcsolayban a wal marttal
raadasul a hulye fiam hibaja volt /rosszul szerelte ossze es osszeomlot a labara/ es 2 es felperc alatt kicsereltek
minden masban egyetertunk

[c] 2010.02.17. 03:16:14

@_Venom_: Jobb helyeken kicserélik, igen. Ők hibáztak, amikor kint hagyták a polcon a lejárt szavatosságú terméket. Oké, nem árt, ha a vevő is figyel.

Fapuma (törölt) 2010.02.17. 03:17:03

@hagyma: a walmart elrettentésképpen jutott eszembe, vannak jó dolgaik is de valójában otthoni tesco szint...
udv

Judfin 2010.02.17. 03:38:10

Érdekes. A TECSÓ pl. hollandiában egy tök normális hypermarket, semmilyen negatív visszacsatolás nincs az emberekben. Ha kiejted a nevét "azzal" a hangsúllyal és nézéssel,mint itthon nem lelsz bennük cinkosra, csak állnak és nem értik,hogy mi bajod .

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.17. 03:41:34

@Fapuma:
tescot nem ismerem
walmart tokelets ha gyorsan akarsz valamit olcson
nem a minosegrol hires
ez tenyallas
de az alkalmazottak rendben vannak
legalabb is felenk

Megdobbent 2010.02.17. 03:50:35

Nekem pl. semmi bajom a tescoval, pedig ott voltam az elso magyarorszagi hyper nyitasanal, es azota is heti tobbszor elofordulok.

Volt mar téves vasarlas azonnali KP visszterites, polc ar difi visszaterites, hiszti a biztonsagi or miatt, ezert 5000 Ft karteritest kaptam, es meg sorolhatnam.

Semmi gondom vele, sot pont a napokban csereltem ujra sokadjara azt a nejlonzacsit, amit vagy 4 eve ugy adtak el nekem teljesen atlagos aron, hogy cserelik ingyen barmeddig. Es igen: cserelik, kedvesen, mosolygosan: tisztara, mint az ALDI-ban, eh-eh :)

Ugyhogy reszemrol a teszkofikazasnak nem tudok hitelt adni, es buszken vasarlok ott korrket arert jo termekeket.

Igy aztan tnyleg olyan wall-mart szintu lehet :) Csak a TV osztalyon itt nincs gonosz wall-mart sziv :>

balu9 2010.02.17. 03:50:38

a fagyasztott termékek szavatosságát ált. naponta ellenőrzik, a hűtőpult hőmérsékletét asszem 1-2 óránként,legalábbis amikor még intersparban dolgoztam akkor így volt. ettől függetlenül előfordulhat lejárt szavidejű termék/az nem hibázik aki nem dolgozik/,ha volt blokk nem tudom mi a faszé' nem cseréltek ki??
off: mikor lesz olyan poszt ahol már senki nem büfögi tele a kommenteket az ilyen: xy terméket csakis őstermelőtől/Aldiból szarságokkal????

Megdobbent 2010.02.17. 03:52:18

Nekem pl. semmi bajom a tescoval, pedig ott voltam az elso magyarorszagi hyper nyitasanal, es azota is heti tobbszor elofordulok.

Volt mar téves vasarlas azonnali KP visszterites, polc ar difi visszaterites, hiszti a biztonsagi or miatt, ezert 5000 Ft karteritest kaptam, es meg sorolhatnam.

Ha 2x ment be, akkor szorivoltam :)
Semmi gondom vele, sot pont a napokban csereltem ujra sokadjara azt a nejlonzacsit, amit vagy 4 eve ugy adtak el nekem teljesen atlagos aron, hogy cserelik ingyen barmeddig. Es igen: cserelik, kedvesen, mosolygosan: tisztara, mint az ALDI-ban, eh-eh :)

Ugyhogy reszemrol a teszkofikazasnak nem tudok hitelt adni, es buszken vasarlok ott korrket arert jo termekeket.

Igy aztan tnyleg olyan wall-mart szintu lehet :) Csak a TV osztalyon itt nincs gonosz wall-mart sziv :>

Megdobbent 2010.02.17. 03:56:07

Nekem pl. semmi bajom a tescoval, pedig ott voltam az elso magyarorszagi hyper nyitasanal, es azota is heti tobbszor elofordulok.

Volt mar téves vasarlas azonnali KP visszterites, polc ar difi visszaterites, hiszti a biztonsagi or miatt, ezert 5000 Ft karteritest kaptam, es meg sorolhatnam.

Semmi gondom vele, sot pont a napokban csereltem ujra sokadjara azt a nejlonzacsit, amit vagy 4 eve ugy adtak el nekem teljesen atlagos aron, hogy cserelik ingyen barmeddig. Es igen: cserelik, kedvesen, mosolygosan: tisztara, mint az ALDI-ban, eh-eh :)

Ugyhogy reszemrol a teszkofikazasnak nem tudok hitelt adni, es buszken vasarlok ott korrket arert jo termekeket.

Igy aztan tnyleg olyan wall-mart szintu lehet :) Csak a TV osztalyon itt nincs gonosz wall-mart sziv :>

Ha 3x ment be, akkor plane szori, sokszor reloadoltam, hogy micsinalt a szar blogmotor az obligat hiba kozben, de nem lattam eredmenyes megjelenest...

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.02.17. 04:35:27

Mar jo parszor belefutottam abba a Tescoba, hogy lejart termeket vettem.
(Nem, nem a leakciozott dolgokrol van szo.)
Par eset utan megtanultam, hogy nem csak leveszem a polcrol a termeket hanem a lejarat datumat is megnezem mielott berakom a kosaramban.

Mas.
Vicces, hogy lassan mar mindenki akinek valami baj van egy adott bolttal, szolgaltatassal mar a Tekozlo Homarral is fenyegetozik a Fogyaszto Vedelem mellett.

silent76 2010.02.17. 05:27:18

@_Venom_: Igen, ennek így kellett volna történnie. Minden normális országban így történik, csak Mayarországon nem.

reunalla 2010.02.17. 06:06:09

@balu9: na, ha itt február 13-án január 19-én lejárt cuccot vettek, akkor egy hónapja nem volt takarítva a mirelit pult....vagy valamelyik dolgozó elfelejtette megenni otthon a hamimaciját és visszacserélte ;)

foto háber 2010.02.17. 06:50:32

a posztolo probálkozása szánalmas és meg se verték

Harlequin 2010.02.17. 06:50:34

Ott van az út túloldalán a másik spar, így könnyű nagypofájúskodni, hogy oda nem megyek többé...

Kököjszi 2010.02.17. 06:50:51

Javaslom a "károsultnak", hogy legközelebb fotózza le a helyén a terméket ilyen esetben, és a fotót a Fogyasztóvédelemnek eljuttatni. Nem arrogancia lesz, hanem büntetés. Sajnos ott meg kellett volna nézni a szav. időt.

Fiona_kedvence 2010.02.17. 06:57:12

Majd kapsz egy ilyen egyenlevelet, mint én:

Köszönjük 105-ös SPAR áruházat érintő bejegyzését és észrevételét.

A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. mindent megtesz annak érdekében, hogy a pénztáraknál töltött időt minimalizálja. A forgalmasabb, magasabb vevőszámú időszakokban sajnos minden igyekezetünk ellenére előfordul, hogy a pénztári fizetés a megszokottnál több időt vehet igénybe.

Az Ön által jelzett esetet továbbítottuk az üzlet területi vezetőjének, aki felhívta munkatársaink figyelmét arra, hogy a jövőben a pénztári beosztások kialakításánál körültekintőbben járjanak el.

Szeretettel várjuk üzletünkben, reméljük, hogy e kellemetlenség nem rendítette meg cégünk irányába vetett bizalmát, és a jövőben is vásárlóink között tarthatjuk számon!

Tisztelettel:

--------------------------

Vevőszolgálati munkatárs
SPAR Vevőszolgálat

Bicske, 2010. február 8.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.17. 07:04:02

"meg akarta nekem magyarázni, hogy a lejárat napja 19., ma pedig még csak 15. van. Udvariasan felvilágosítottam, hogy a nap stimmel, csak a hónap nem."
Úgy tűnik, a sötétség ott is alapfeltétel a munkakörhöz...

"A főnököm azt mondja ezt fogyassza egészséggel, de ez a csomag akkor sem itt lett vásárolva!"
Hát igen, a biztonsági kamera sokszor kínos lehet... Bár mondjuk az is igaz, hogy a lejárati dátum nem látszik rajta.

@nyomasek_bobo: Ám még mindig jobb, mintha csak annyit írt volna le :
"Vettem a Spórban kaját. Lejárt volt. Kurva anyátok. Visszavittem. Buziztak de adtak másikat. Hö."
Másrést, nem véletlenek az átcímkézős botrányok sem, és egyáltalán nem meglepő, hogy éejárt cucc is kikerül a boltokban. Most ezek után meg a Spór, meg a többi ilyen rablóbanda (mert amúgy meg a Spar kurva drága) ne már azzal kezdje, hogy csak szopatásból viszi valaki vissza a cuccot, amikor valószínűleg lenne jobb dolga is.

Teccikérteni? 2010.02.17. 07:04:46

balu9-et csak is őstermelőtől! Esetleg az Aldiból, mert ott nincsenek arrogáns kommentelők.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.17. 07:05:29

@reunalla: Mondasz valamit. És amúgy simán meg is eshetik bármelyik a kettő közül, amik közül az előbbi ráadásul egy kiadós kis ÁNTSZ büntit is von maga után, gondolom.

Tibike15 2010.02.17. 07:08:16

Megáll az szm, eddig azt hittem, hogy csak a műszaki cikkekre meg a ruhákra és a hasonló termékere van olyan szabály, hogy vissza lehet vinni. Azokról is megvan a véleményem, akik képesek az idejüket ilyenre elcseszni, hogy reklamáljanak egy lejárt mirelit miatt. Egyébként, ha már annyira nagyon nagy tudású a posztoló, akkor miért nem nézte meg a vásárláskor a lejárati időt? Ez már kedz egy kicsit túlzás lenni, hogy mennyire elpofátlanodnak a vásárlók.

Fiona_kedvence 2010.02.17. 07:18:43

@Tibike15:
tényleg pofátlanság, hogy valaki nem lejárt szart akar a pénzéért, pláne egy mirelitnél, ami elvileg hónapokig eltartható
hogy miért nem nézte meg a lejárati időt? - MERT AZ A BOLT DOLGA LENNE !!!

manapság már tényleg semmit nem lehet úgy vásárolni, hogy ne basszanak át a palánkon

Rókakígyó 2010.02.17. 07:19:07

A Spar hozzáállása a vevőkhöz speciális. Nem azért mintha az ember jól érezné magát a reklamáció után, hanem azért, mert adnak arra, hogy lehetőleg bizonyítsák az állításukat. Egyszer vettünk tőlük kukacos csokibevonót, ha jól emlékszem. Kb 143 Ft-ba került, de gondoltam, azért megírom nekik, hogy mi történt. Van netes bejelentőhelyük, írtam nekik - azért írtam, mert tőlünk 50 km-re vettem a cuccot. Kb 3x ismételtem meg, kíváncsi voltam, hogy mit reagálnak. Egyszer csak hívott egy hölgy és mondta, hogyha télleg tőlük vettem vigyem vissza oda, ahonnan vettem és majd kifizetik. Aztán ennyiben maradtunk. Különben ugyanaz a szar, mint a többi: néha úgy néz ki, mintha nagyobb rendet tartanának maguk körül.

Rókakígyó 2010.02.17. 07:20:30

Különben meg egyetértek azokkal, akik azt mondják, hogy nézze meg az ember vásárláskor mit vesz és ne rinyáljon, ha erre nem volt képes.

beszerző · http://beszerez.hu 2010.02.17. 07:21:28

Sajnálatos eset, de szvsz ehhez már volt ideje hozzászokni a t. vásárlóközönségnek.
Bunkóskodnak, átcímkéznek, ez van...
Mindenki maga dönt, megéri vagy nem, h időt töltsön lejárt áru visszacserélésével ill. az események közzétételével (kockáztatva, h aztán a kommentelők szénné szopatják:-)

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.02.17. 07:37:02

Annyiban biztosan egyet értek, hogy SParban vásárolni furcsa érzés. Furcsa hangulat uralkodik..
Szerencsére ritkán kerül rá sor részemről :)
Elég drága is a hely...

Niro 2010.02.17. 07:40:22

Az én szüleim úgy jártak, hogy egy szál kolbászt vettek a húspultnál (azt még becsomagolják, lemérik és ráragasszák az árát) és otthon kibontásnál vették észre lejárt a szavatossága (címkés volt). Visszavitték, kicserélték. Így is lehet. Made in Oroszlány.

Cuburka 2010.02.17. 07:41:20

Amennyiben a kedves posztoló a Sparban is ilyen hosszú mondatokat mondott, ennyi hibás vesszőt, többszörösen összetett mondatot használt, akkor megértem, hogy kikattant a boltos. Főleg ha ehhez berakaott haj, csücsör száj, szemüveg fölött kinéző, idegesen artikuláló, tudálékos személy áll...

Amit leír fájdalmas, de a Sparban nem általános. A XII. Böszörményi úton volt úgy, hogy spenótót vetett fagyasztott sóska helyett, majdnem ők köszönték meg hogy visszacseréltem.

holger999 2010.02.17. 07:42:55

Évekkel ezelőtt - még nem volt euro - Luxemburgban ebédeltünk. Lehetett fizetni márkában, francia, belga és luxemburgi franc-kal. Az étteremben diliház volt, szinte röptében fizettünk, már nem is tudom milyen pénznemben, s márkában kaptunk vissza (mert így kértem). Kb. 10 perc múlva kiderült, högy a hölgy 50 márkát tévedett, a blokkunk sem volt meg. Visszamentünk, a mi pincérnőnk közben valahová elment. Kolléganője szó nélkül utána telefonált, majd benyúlt a pénztárcájába és oda adta az 50 márkát. És elnézést kért a kolléganője nevében, mondván, diliház van, sajnos, nem egyszerű oda-vissza számolgatni.
Ennyi, se számla, semmi. Egyszerűen megbíztak bennünk.
Még 50 év áll előttünk ...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.17. 07:48:33

@holger999: Lesz az több is.

@Cuburka: Lehet, hogy az egik dolgozó által félrerakott, még nem romlott spenótot vetted meg :D

summer02 2010.02.17. 07:49:45

Dolgoztam kiskereskedelemben, és nem értek egyet a hölgy első mondatával. Nekünk a főnököm állandóan azt sulykolta, hogy a vevőért mindent,akármilyen szemétül viselkedett némelyik kötelező volt a mosoly.

A lejárt szavatossággal kapcsolatban még annyit, hogy az üzlet felelőssége és dolga a lejárt áru kezelése. Minden egyes lejárt termék után az ÁNTSZ 50.000 forintnyi bírságot szab ki. Jó, nekünk is kell figyelni, de ez elsősorban az üzlet dolga lenne. Nekünk például, amikor nem jött áru, akkor ilyen dolgokat is ellenőrizni kellett, főleg az olyan kényesebb részlegeket, mint a hűtőpult.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.17. 07:52:51

@summer02: Mert te KISkereskedésben dolgoztál, nem egy nagyobbfajta Spórban. Nektek gondolom lényeges volt a vevő.

hááááát 2010.02.17. 07:54:47

@kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook!: Ugye.Mintha egy közért és egy hipermarket keveréke lenne.Tiszta üldözési mániám volt nekem is.Én se szeretek oda bemenni csak ha nincs más a közelben.

Dr. Kix 2010.02.17. 07:56:33

Ráadásul fogadjunk, hogy a Hami Maci nem is medvehúsból készült! Phhheeeee, csalnak ezek mindenhogyan!

Tökös Veréb 2010.02.17. 08:05:29

@Kix: dehogynem 480 gr (GRizzly) van benne.

Sixx! Anyádat is lenyuggerezed? 2010.02.17. 08:08:00

@summer02: mostanság rendszeresen botlom lejárt árukba. Egy ideig még fárasztottam magam azzal, hogy szóltam az eladóknak. Miután észrevettem, hogy sok helyen le se szarják, nem foglalkozom vele.
Sarki élelmiszerboltban fél éve lejárt konzervet találtam. Egy hónappal később még ott volt. Párom két hete hozott az Újpesti Áruház aljában lévő üzletből tavaly decemberi lejáratú aprósütit. Figyelni kell, ez van. :(((

chris-v 2010.02.17. 08:13:40

Bevallom nem olvastam végig, de az biztos hogy amiért nem hittek neked, azt azoknak a kedves embertársaidnak köszönd akik ilyennel szórakoznak hogy vesznek valamit, aztán mennek vissza valami régi szarral hogy a pénzüket visszakapják a jó árut meg megtartsák!

Claritas 2010.02.17. 08:15:29

így jár,aki fagyasztott macit vásárol:)

Leadfoot 2010.02.17. 08:20:18

Kérdem én: mire BIZONYÍTÉK a blokk, meg a lejárt szavatosságú áru? Semmire. Mondhatnám, a nagy lófaszra.

Egyébként vagy megnézem a szavatosságot vásárlás előtt, vagy egyáltalán nem nézem meg, fogyasztáskor sem. :-)

Ettől persze még nem kell tahónak lenni, és ha kicserélik a cuccot, az jó PR, ez meg így nem.

Tökös Veréb 2010.02.17. 08:23:07

ha veszek valamit alapból megnézem mikor jár le. de ahogy elnézem vannak olyanok, akik csak szórják be dolgokat a kosárba aztán csodálkoznak.

Hami Maci....ez kéééész!

sertésmájkrém 2010.02.17. 08:23:23

Zsuzsanna, mivel utólag igazolhatatlan az állításod, sajnos be kellett volna nyelned ezt a veszteséget.
A homár is elég érdekes, hogy rögtön neki ad igazat, honnan a picsából tudod, hogy esetleg nem ő tévedett/hazudott?
Mert azt mondja?
Ja, fasz homár. :)

Egyáltalán ki az a barom, aki nem nézi meg a lejárati időt, ha vesz vmit?

Kerámia_53 2010.02.17. 08:26:28

Simán el tudom képzelni, hogy a hölgy egy lejárt szavatosságú árut vásárolt meg, amit nem voltak hajlandóak kicserélni neki. Tanulság:
- 1. Nem kell ilyen helyen többé vásárolni.
- 2. Legközelebb meg kell nézni a lejárati dátumot.

De el tudom képzelni azt is, hogy január elején IS vásárolt egy gumimacit vagy mit, ami szépen beesett a hűtője hátsó bugyrába, eléje pakolt mindenfélét és február közepén, mikor elfogyasztott már előle mindent, csodálkozott rá. Úgyhogy vett februárban is egy ilyen akármit, fogta a januárit és az új blokkal visszamasírozott.

Úgyhogy szerintem a kérdés eldönthetetlen.

Tökös Veréb 2010.02.17. 08:26:28

@sertésmájkrém: aki Hami Macit vesz az egyéb aljasságra is képes. :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.17. 08:26:31

@sertésmájkrém: Szerinted ki az a barom, aki azzal szórakozik, hogy bemegy csak úgy egy Spórba, és idegesítteti magát, amikor akár otthon is lazulhatna? Vagy akár megehetné a kaját?

Másrészt azért elég sok olyan eset volt, amikor a szegény áruházláncok csak úgy átcímkéztek, vagy épp' filctollal átírogattak árukon lejárati dátumokat... Na innentől egy ideig kuss a neve mindnek...

sertésmájkrém 2010.02.17. 08:28:46

@holger999: Te jó ég, mennyi idióta van.

Sokorai_Atala 2010.02.17. 08:29:27

@sertésmájkrém: üdv, hát azért volt már olyan, hogy berohantam és gyorsan ezt-azt vásároltam nem nézegettem a szavatossági időt, ezért Zsuzsannára ne vessünk követ. Bárkivel előfordul. Sőt, ha valami kimért árut veszel pultnál, na azon aztán hogy ellenőrzöd?
Amúgy amíg Kaiser's volt a Sar mindent szó nélkül cseréltek, pénzt visszaadtak, ha téves volt az ár. Amit itt a Rózsadomb Centerben a mai napig megtesznek udvariasan, bár pénztáros néni szerint is romlott a színvonal, mióta név (cég) váltás volt

Koky_ 2010.02.17. 08:30:42

@SzGEE: Már ne is haragudj, de ez a "BOLT DOLGA" felfogás kicsit nevetséges :) Azért ha annyira tudatos vásárló, kicsit önállósodjon már és nézze meg mit vesz.... Igenis a vásárló dolga is hogy figyeljen!

reunalla 2010.02.17. 08:32:08

@Tibike15: nézd, ha neked van kidobni való pénzed, akár el is szórhatod ehetetlen kajára, de ha gondolod és értelmesebb felhasználást akarsz neki, akkor utald át a számlámra....

beachball 2010.02.17. 08:32:13

Két oldala van az érmének.
Az egyik ez a "posztíró miért nem nézte meg a lejárati dátumot".
Mi???
Ő a hülye, mert lejárt (egyébként kifejezetten gyerekeknek gyártott)cuccot vásárolt?Civilizált helyen nem alapvető, hogy nem rohad ott a lejárt cucc a hűtőpultban?Tehát ő a hülye?Magyrán ebben az országban tényleg az a hülye,aki feltételezi, netán elvárja azt, hogy ne szart adjanak el neki?
Másik: nálunk a Spar az egyetlen, ahol vásárolni merek.Itt komolyan ellenőrzik és büntetik őket a hasonlókért, nem is futottam bele lejárt cuccba az elmúlt 6 évben.De lehet, hogy ez kivétel, mindegy,nekem jó.Nem úgy a másik üzletlánc boltja...ahol egyszerűen lépten-nyomon romlott (nem lejárt) cuccba botlok.Mosolyogva eladja a hölgy a 4 hete lejárt májast a csemegepultból.Amióta ez történt, nem tettem be oda a lábam.

sertésmájkrém 2010.02.17. 08:32:38

@ColT: Ja, előfordulhat ez is meg az is. A baj az hogy bizonyíthatatlan.
Innentől jóérzésű ember ezt felfogja és legközelebb jobban figyel.

Hát ha még esetleg ő tévedett...

Roy 2010.02.17. 08:33:09

@nyomasek_bobo: Mi van Te is SPAR dolgozó vagy? Inkább ne is írtál volna ide.

beachball 2010.02.17. 08:34:04

@sertésmájkrém:
Lécci, lécci, nézd mg a kimért 10 deka szalámid lejárati dátumát, mert a kimért salátáét!

tompus 2010.02.17. 08:34:12

Semi bajod nem lett volna, ha megeszed. Minek hisztizni?

Roy 2010.02.17. 08:37:54

Sajnos a SPAR-ban összegyűjtik az összes undorkákat. Még nem találkoztam olyan üzletükkel ahol kedvesek, vevőbarátok lettek volna. Az a lényeg, hogy az összes konkurenciát felvásárolták (PLUS, KAISER). Némelyik üzletük meg úgy néz ki amit kifosztottak, árú nincs.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.02.17. 08:38:31

Magamhoz tértem a "pulykamackó" szó okozta sokkból. De utána elolvastam a kommenteket.

Banyeg nem igaz, hogy már megint megjelentek azok a barmok, akik szerint a posztoló hülye. Ti tényleg ennyire lúzer debil mazochisták vagytok? Tarkólövést nektek komolyan!

A sparos néninek meg erőspistával bekent sünt az összes testnyílásába!

Hagyma, intézz nekem vízumot, disszidálni akarok.

Hümüzhümümüz 2010.02.17. 08:39:25

Én megértem Zsuzsannát! Stílusa ugyan nem tetszik, de az rendben van, hogy visszavitte. Azért ezek a fagyasztott szarok nem olcsók, mert 1-2 k körül mennek, szal alap, hogy pattog miatta.
Más kérdés, hogy nem nézte meg vásárláskor a lejáratot. Alapból persze ennek úgy kellene működni, hogy ne a vevő dolga legyen a lejárattal foglalkozni. :(

Spar/Kaisers nálam már rég kiesett. CBA, Reál detto. Ezekbe sosem megyek. :S

Anyád barátja 2010.02.17. 08:39:39

Zsuzsanna ezt elbactad!Nem visszavinni és reklamálni,hanem otthon szépen kisütni,némi hashajtóval dúsítani,elballagni vele az ominózus bótba és hálád jeléül átadni.
Biztos,hogy megzabálták volna.Utána pedig hígfosás miatti tömegjelenetek megtekintése az üzleti kamera felvételén.
Másrészről az üzlet vezetőjét azonnal padlóla lökni!De dulván!

Eric_Cartman 2010.02.17. 08:44:15

Már csak egyet kell aludni torkoscsütörtökig.

Levéltetű 2010.02.17. 08:46:47

Hihetetlen, hogy egyesek a Spart védik. A vevő nem valószínű, hogy direkt kibaszásból megy reklamálni. Ki az a hülye aki vesz valamit, hagyja megrohadni, rafináltan vesz még egy ugyanolyat, és annak a blokkjával viszi vissza a régit? Nem életszerűbb az eredeti verzió? Miért nem lehet elhinni?

demizson bobby 2010.02.17. 08:48:27

@sertésmájkrém: jóérzésű ember nem beszél hülyeséget, meg nem gondolja úgy, hogy egy hamimaci a becsület ára.

Messidor 2010.02.17. 08:50:31

Párszor reklamáltam én is a Sparban,lerendezték,elnézést soha nem kértek.Pedig mindig ők voltak a hunyók.A tizedik jubileumnál írtam az ügyfélszolgálatra is,rá se bagóztak.

svdkert 2010.02.17. 08:50:48

mi a fasznak mész oda vásárolni.

raves · http://mindennapramese.blog.hu 2010.02.17. 08:52:10

A Spar kismillió helyen elbaszta. 1. A vevőnek igaza van 2. elnézés minimum, de inkább kéztördelős bocsánatkérős pironkodós 3. csere szó nélkül.
Ehhez képest egyik sem történt meg... Atomot nekik.

Ladyb 2010.02.17. 08:54:28

Kereskedelemben egy aranyszabály van: ha az eladónak "igaza" van, akkor veszít egy vevőt, mint ahogy itt is megtörtént. Őszintén: ez megért az eladónak pár száz forintot? Ja bocs, ő fixre van bejelentve, letojja magasról, mennyi az üzlet forgalma.

Zsuzsanna úgy járt el, ahogy egy normális piacgazdaságban szokás.
Az más kérdés, hogy az eladót arról még nem tájékoztatták, hogy ez az ország itt elvileg piacgazdaság és verseny van, keziccsókolom.

Messidor 2010.02.17. 08:54:30

@svdkert: Mert az van a szomszédban,azé'.

Idet 2010.02.17. 08:55:07

@nyomasek_bobo: Te is többszörösen összetetted a mondataidat...

lantraman 2010.02.17. 08:56:23

Szerintem értesítsük erről az esetről Istvan Kovacsot, a berlini magyar TV-nél, majd ő utánajár, az Aldinál is milyen remek munkát végzett!

jufma (törölt) 2010.02.17. 09:00:34

Nem csak a Spar-nál hazudik a vevő, hanem a Tesco-nál is. Én Dunakeszi Tescoban vettem egy kuglóf sütőt, aminek a festéke ráégett a süteményre. Szerencsére megvolt a blokkom, így visszavittem. Közölték, hogy nem veszik vissza, mert, nincs rajta a vonalkódos cimke. Mondtam nekik, hogy azt azért kell levenni, mert a sütésnél ráég!!!!
Közhölték velem, hogy nagyon sajnálják, de az sem bizonyítható, hogy náluk vettem. Biztosan máshol vettem. Mondom nekik, hogy itt van a blokk!!!! Beírtem a vásárlók könyvébe, mire azt válaszolták, hogy nem bizonyítható részemről hitelt érdemlően, hogy náluk vásároltam.
Azóta NEM MEGYEK BE EGYETLEN TESCO-BA SEM, A REKLÁM ÚJSÁGJAIKAT OLVASÁS NÁLKÜL KIDOBOM!!!!!
CSAK AZ ILYEN BOJKOKOTOK SEGÍTHETNEK SZERINTEM!!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.17. 09:02:31

@sertésmájkrém: Jaj ne jöjjünk már mindenhol ezzel a bizonyíthatatlannal.
Csomó mindent nem tudsz bizonyítani, és mégis tudod, hogy mi is van. Ld. BKV, mentelmi jogos ügyek...

@demizson bobby: Csatlakozom.

@Anyád barátja: Ezt elképzeltem, és megnézném! De csak gázmaszkban!

ex-dr. vuk 2010.02.17. 09:07:17

Meg van aki jar a Spar-ba?.. Soksok eve nem..
Egyetlen kivetel ha nincs reggelim es kiflit veszek, de akkor csak 5 percet kell allnom a penztarnal, nem 10-15-ot, mint delutan kellene.. Mindig meglepi oket, hogy 4-6 kozott sokan vannak, es nem gondoskodnak eleg szemelyzetrol.

anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2010.02.17. 09:08:05

Én azt vettem észre a Spárban, hogy amikor meghirdetnek akciókat, Pl:Fiskars kés 50%, akkor szépen lepakolják a polcról.Majd közlik, hogy elfogyott.Ezt mind a szuperszombat keretébn...Na most én pénteken megnéztem, hogy van-e...természetesen volt.Majd szombaton nyitásra mentem...Mikor közlik, hogy elfogyott.Akkor megkértem a kedves hölgyet, hogy ne nézzen hülyének és keritsen nekem akár a föld alol is. perc múlva ki is tudta hozni a raktárból és én szépen megvettem azt az 5db-ot amit kinéztem.

Szpájk 2010.02.17. 09:11:24

Csak a vevő tudta, hogy a termék folyó év első hónapjának tizenkilencedik napján úgymond lejárt.
Magának a Macinak nem szóltak, mert akkor nyilván tudomásul veszi, majd tizennyolcadikának éjfélje után bemászik egy Biohazard feliratú konténerbe, ott megrohad és szétfolyik.
És soha többet nem jön elő.
Akkor sem, ha vége van a télnek.

tunderarcu 2010.02.17. 09:12:46

Nekem is volt kísértetiesen hasonló élményem a sparban: Vettem egy zacskó popcorn-t, nem néztem meg a lejáratot. Hazahoztam, megkóstoltam, mit ad isten, avas volt! Megnézem: 3 hónapja lejárt. Mivel a blokkot nem tettem el (ez volt az utolsó), így megpróbáltam cseles lenni, és visszamentem másnap, hogy hátha van még lejárt popcorn a polcon, de csodák-csodájára nem volt.

atompyka 2010.02.17. 09:14:18

@P.Cat:
Na ja, Ti meg visszaraktátok, mi? Pedig olyan véletlenül ki tud borulni az a kosár ilyenkor... :-)

Bandi a hegyről 2010.02.17. 09:15:21

@jufma: BOJKOKOT (fn *ang) - Hímnemű személy, ált. kereskedelmi létesítményekben lelhető fel, segít a ->VÁSÁRLOVAKnak érdekeik érvényesítésében. Szélsőséges esetben az egész létesítményt a reklámújságjuk összetépésével ->kokomlistára helyezi.

2010.02.17. 09:22:22

@holger999: az ilyen mentalitáshoz az is kell, hogy a társadalom általános morális színvonala is magas legyen. Hogy ne megbocsátható dolog legyen a lopás, mint nálunk. ÉS az emberek ne érezzék azt hogy az állam/nyakukon ülő politikusok kirabolják őket, ezért nekik is joguk van lopni bárhol bármit bárkitől.
Nem 50 hanem ötszáz év különbség van.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2010.02.17. 09:25:05

„Tisztelt Spar vezetőség!
(…)
Minden másnap itt vásárolok
(…)
az amúgy jelentősen megkopott csomagoláson
(…)
Mint ahogy más általános - nem reklamálási - esetben, most is 10 percig vártam,
(…)
hívjuk be az akkor dolgozó pénztárost, ismer engem, biztos emlékezni fog.
(…)
sajnos nem tudtam megjegyezni a "készséges hölgy" nevét
(…)
ahol naponta több ezer forintot elköltök
(…)
Érthetetlen és meghökkentő számomra az alkalmazottaik udvariatlan, arrogáns és rosszhiszemű viselkedése, amely nem csak ebben a vitás esetben okozott kellemetlenséget, hanem minden más üzletük légkörét is jellemzően meghatározza.”

Én, ha valahol mindig 10 percig váratnak, nem járok oda minden nap, több ezer forintot elköltve.

Én, ha megkopott a csomagolás, nem veszem meg, vagy jól megnézem, rendben van-e.

Én, ha valakivel többször beszélek, megjegyzem a nevét.

Én, ha ismerem a pénztárost, a következő mondatban nem szidom az alkalmazottakat.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.17. 09:31:07

@vuk_: Ja, itt a szomszéfban van egymás nyakán két Spór. Egy inter, meg egy kicsi.
A kicsiben a 4 pénztárból általában 1 megy, termékek alig. Sorbanállás, akkor is, ha csak 10-en vannak a boltban.
Az interben a pénztárak 50%-a szokott működni, tömeg állandó.

anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2010.02.17. 09:35:46

@nyomasek_bobo: Én sem jegyzem meg az alkalmaottak nevét.
Attól függetlenül, hogy ismeri a pénztárost lehet a többi alkalmazott flegma, kioktató.

Bandi a hegyről 2010.02.17. 09:37:21

@Kulics: Így van. Magyarország szinte 500 évet szenvedett. A török, német és szovjet elnyomás folyamatosan tartott 1990-ig. Voltak persze rövidebb reményteli időszakok, de általánosságban ellopták az országot és idegen népnyúzók (ill. azok bábjai) ültek a nyakunkon. Szerintem ebből egyenesen következik, hogy ma ilyen a helyzet. Nem hiszek a turáni átokban és abban sem, hogy a magyarok eleve ilyenek.

Karcsi75 2010.02.17. 09:49:03

"Visszárúzni" és másikat adni a kedves vevőnek!

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.02.17. 09:53:32

Piros/fehér boltba egyszer visszavittem a sonkát, mert nem figyeltem amikor becsomagolta és hazáig megzöldült szegény. Eladó megnézte és azt nyilatkozta, ennek ilyen a színe!
Kértem, hogy akkor itt most kóstolja meg, adok belőle. Erre kicserélte.
Aztán volt még két eset, azóta csak végszükségben megyek oda, amikor már semmi más nincs nyitva .
Mondjuk sok helyen alkohollal dörgölik le a szavatosságot és ők nyomkodják rá az újat. Eladók mondták, nem én találtam ki :-(

VilMarci 2010.02.17. 09:57:49

@Judfin: Hm... én másfél éve élek Hollandiában, de még nem láttam Tescot. De még csak szórólapot sem tőlük, pedig kilószámra dobálnak be mindenfélét. Te hol találtad?

Zuzimama 2010.02.17. 10:01:57

@Judfin: Tecsó Hollandiában? Mégis hol, mert én még nem láttam. Ez mondjuk nem jelenti azt, hogy nincs, de legjobb tudomásom szerint nincs.

Zuzimama 2010.02.17. 10:03:11

@VilMarci: nagyon ugyanarra gondoltunk. Merre laksz? Én Noord Brabant, Tilburg. Itt nincs Tecsó.

Flúgatlan 2010.02.17. 10:22:49

Ha jól értem:

Vevő panaszkodik, mert nem kimondva, de hazugnak tartja a sparos hölgy.

De: sparos hölgy meg azon lehetne vagy van megsértődve, hogy a vevő azt állítja, hogy a bolt, amit képvisel, romlott terméket ad el.

Vevő nem tudja érdemben bizonyítani állítását. Még ha lenne is kamera felvétel, hogy ő pár napja olyan macis izét vett, és emlékezne rá az eladó, hogy tényleg ő volt, az sem bizonyítja, hogy a most visszahozott maci nem egy elfelejtett, régen vett példány a hűtő mélyéről, és a nemrég vett, rendes csomag otthon lapul és várja sorsa beteljesedését.

Voltam hasonló helyzetben, de előre átgondoltam, és először ártatlan képpel bementem a boltba (nem Spar-ba), kikerestem a hűtőpultban több lejárt terméket, visszatettem, kimentem, majd ez után jöttem be a lejárttal, blokkal. Ez így együtt már eléggé alátámasztotta a mondókámat, nem is volt vita, csak orrfelhúzás.

Édesanyám boltban (ha nem is élelmiszerboltban) dolgozott egész életében. Bőven akadt "trükkös" vevő, aki még kis értékű reklamációkkal is manipulált, csak a sport kedvéért. Egy bolt helyében én sem hinném el izomból, hogy lejárt terméket árult pár napja, ha most nincs lejárt termék a hűtőpulton.

Persze, ha kevés ilyen esemény van, akkor a bolt a béke kedvéért bevállalhatja az esetleges kamuzó vevő kárpótlását is, ez meg is történt itt. A modor lehetett volna finomabb, de a posztoló is megérthetné: ő meg bizonyítatlanul vádolta romlott termék árusításával a boltot. Ez nekik ugyanúgy sérelmes, mint hogy magára vette a ki nem mondott hazugság vádját.

2010.02.17. 10:25:58

@Bandi a hegyről: jajde szeretünk fetrengeni a mocskunkban !
Mi vastagon hibásak vagyunk a történelmünk alakulásában.
Csak kérdezném, hogy MOST ki lopja szét az országot ? Orosz, amerikai, labanc ? Nem, nem, hanem tisztelt politikusaink, akikre megyünk majd birkaként szavazni.
Mi meg elviseljük őket a hátunkon.
A magyar ember súlyosan vétkes abban, hogy így alakult a történelme.

Marr 2010.02.17. 10:40:59

Nem értem, mi baja van itt sokaknak a levélíró hozzáállásával...

Mikor kapsz egy karton romlott "tartós" tejet a hipermarketben, akkor ülsz otthon, és nyugtázod, hogy megszívtad?
Én is vissza szoktam menni ilyenkor, és szó nélkül kicserélik a már bontott terméket is.

bass.gitár 2010.02.17. 10:45:44

Vásárlók könyve és a KÖJÁL is a rendelkezésedre áll!
A lejárati időt és az élelmiszer összetételét nem ártana megnézned! Egy kicsit bamba lehettél, határozottabban kellett volna fellépned! Az eladó van érted és nem te az eladóért! Nem találtad meg ismét az üzletben! Bújócskáztatok? A vásárlók könyvébe az ilyen eladó nevét be kell írni, szívességet tennél a többi vevőnek, mert b.unkó eladókra nincs szüksége senkinek, az utca pedig tágas, pont az ilyen eladóknak való!

Zuzimama 2010.02.17. 10:54:09

@espadazo - Játékbolt:: nincs, de tényleg. Az Aldit, Lidlt is csak nagy nehezen engedték be pár éve. Ide később jöttek, mint pl. Magyarországra.

biteplz 2010.02.17. 10:56:11

Én most írok ide először,csak örülök végre h Spar jött szóba..én a Szilágyi Erzs. fasor vége fele lakom,itt van egy Spar közért,ami azelőtt Plus volt,azelőtt nemtommi de már a 8Oas években is abc v ilyesmi.Ez a János-kórház villamosmegállónál van.
Na ez az a bolt,ahova bemegy az ember és lehet hogy senki nem áll a kasszánál,de 2O percen belül akkor se fog távozni.Az kasszások olyan módon bánnak az emberekkel hogy az tényleg kb a 7Oes évek ügyfélszopató légkörét idézi.Biztos vagyok benne nyugodtan megtehetnék h beüljön egy kollega a másik kasszába.ezzel előlendítve a 2O m-es sor helyzetét,de nem ,inkább kirak még pár akciós árut meg fogkrémet..meg felháborodottan jön a kasszába a reggeliszacsijával a kezében,kb.
Ez még hagyján ,de hogy az egyik kasszás a vevők feje felett átüvöltve megjegyéseket tegyen rájuk,élcelődjön..-Na EZ az igazán régivágású proli dolog.
Pl én egy ízben csak cigiért mentem be,igen,kb negyedórát álltam sorba,de a továbbiakban nem esett utamba bolt,mind1.Sorra kerülök,kérek szépen egy doboz.....Erre az eladó csaj,merthogy az ő feje felett nem volt amelyiket kértem,feláll az árutovábbító szalagra,és a szembelévőből kivesz egyet.Szomszéd kasszás SRÁC erre:' Te Figyuuuuu,egyébként micsinááááász...?Mér nem mondod a kedves vevőnek hogy ez egy élelmiszerbolt?Én is havi egyszer szoktam cigit venni,egy kartonnal,khm....'
és ezek az oltások mennek kb minden alkalommal ,csak kiváncsi vagyok h ez hogy a faszba mehet így itt,nincs ezeknek főnökük v bármi..?

pavor nocturnus 2010.02.17. 10:58:37

Azé' érdekes összehasonlítani a mentalitásbeli különbségeket... Mer' itten van ez a hagyma nevezetű ámerikás balfék, aki veszettül nem érti, hogy e probléma hogyan generálódhatott Magyarország egyik üzletében, melyet jelesül Spar-nak hívnak... És ennek az ámerikás balféknek konkrétan veszettül igaza van mindazon honi balfékekhez képest, akik szerint a vásárló hibája mindaz, ami történt... Tanulság: minden honi balfék, aki vitatja a posztoló állításának igazát, tapasztalja meg ámerikás vagy bármilyen nyugatos külhonban, hogyan működik a kereskedelem, s utána a hagyma nevezetű ámerikás balfék értékítéletének megfelelően azt fogja gondolni, hogy nincsen ez így jól itten, s változtatni kellene rajta, hogy a hagyma nevezetű balfék értékítelétek megfelelő mentalitás uralkodjék el végre a Magyarországnak nevezett gecifröccsenésben is...

Pályaelhagyó autóversenyző 2010.02.17. 11:02:58

ezeknek a fagyasztott vackoknak nem 1 honap a lejarati ideje, nem kell nagyon csodalkozni, ha furcsalljak, hogy visszaviszel egy par napja lejart termeket, mikozben a hutoben talalhato 15 zacskonyi 2011-es lejarati idovel...

a magyar kereskedelem ettol fuggetlenul meg gyerekcipoben jar, koszonhetoen az igenytelen es bunko tarsadalomnak (lasd: a vevonek mindig igaza van kezdetu baromsagra valo hivatkozas; atlagbela jatssza az eszet nyaralas kozben az etteremben, stb.)

ui. legfelso / legelso termeket megvenni a polcrol, hutobol nem sikeres magatartas

_Venom_ · http://venomblog.blog.hu 2010.02.17. 11:03:11

@Fapuma: Hollandiában ki volt írva, és kedvesen el is mondták, hogy az élelmiszerek lejárati dátumát figyeljük, mert utólag, hacsak nem gyári hiba van a termékben (pl. döglött patkány a konzervben), akkor nem áll módjukban visszavenni.
EZ a természetes, nem az, hogy a vevő teljesen irracionális magatartását akarja leverni az eladón.
Nyilván paraszt volt a sparos csajszi, de nonszensz, amit a vevő hitt.

kötözködő 2010.02.17. 11:07:41

Nekem egyszer a Sparban beszólt a pénztáros, hogy miért kártyával akarok fizetni. Annyira felhúztam magam, hogy egész nap ezen pörögtem. Honnan veszi magának a bátorságot, hogy eldöntse, mivel fizessek? Kiakasztó...
Másrészt viszont vannak remek xy-mentes termékeik, amik miatt oda járok, de lehet, hogy nem fogja megérni a stressz miatt.

pavor nocturnus 2010.02.17. 11:10:38

@_Venom_: Egyáltalán nem nonszensz... Londonban vittem vissza marhahúst az ASDA-ba (Wallmart) szavatossági időn belül, mert büdös volt... A paki üzletvezető mosolyogva adott újat helyette, s persze a nyugtám sem volt meg...

Visitor009 2010.02.17. 11:13:47

Néhány alkalommal vásároltam a szóban forgó üzletben, az eladók különösen barátságtalanok és bunkók akármelyik másik sparral vagy egyéb üzlettel összehasonlítva.

biteplz 2010.02.17. 11:14:33

@_Venom_: lejárt dátumú kaját nem lehet kint tartani,hacsak nem pont ezért van akcióban..ha te boltos vagy és nálad jár az antsz és talál lejárt szavidejű bármit,többszázezerre megbasznak.és ez a normális.

georg 48 2010.02.17. 11:24:49

Úgy rémlik, amikor anno ránkköszöntött a nagy hatalmas demokrácia és beözönlöttek a multik, azzal etettek minket, hogy na most meglátjátok, minden meg fog változni! Ilyen és ehez hasonló disznóságok nem fognak előfordulni. De igen, előfordulnak. Lehet, hogy Angliában, Dániában, netán Zimbabvéban, vagy Madagaszkáron nem, de itt igen! Mert ebben a nyomoronc országban semmi nem úgy működik, ahogy szerte a világban! Ha három másodpercen belül kibasznák a vezetőt / azért őt, mert nem tud rendet tartani/ mint macskát szarni, nem ez lenne. Uf!

insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2010.02.17. 11:31:32

Nagyon tetszett a post, bár nem olvastam el mert qrva hosszú és unalmas volt.

Sissio 2010.02.17. 11:37:31

@_Venom_: szerintem ez pont nem igy van ugyanis a BOLTBAN kellene filgyelni arra hogy a lejart vagy hamarosan lejart arut nem rakjuk ki a pultra, vagy ha igen akkor feltuntetjuk hogy hamarosan le fog jarni.
En egyaltalan nem latom hogy miert lenne bunko a posztolo,en is ugyanezt tennem, fognam es visszavinnem.

Tesco Gazdaságos Gumikalapács (törölt) 2010.02.17. 11:50:59

Jaj, az a SPAR ami itt Újpesten van az áruház aljában nagyon szar. Amíg PLUS volt, volt választék, exkluzív termékek Németországból, amik olcsók és finomak voltak, most meg alig van választék ott. Egy kibaszott fos lett, a pénztárosok tetűlassúak, a biztonsági őrök az arcodba állnak, hárman is, nehogy a lassú sor miatt inkább kilopd a kosaradból azt a pár szart, amit a gyér fos kínálatból összegubiztál, és gyorsan fizetés nélkül távozz. A pénztárosok stílusa is pont ilyen szar, ez valami követelmény lehet a SPARnál. Egy PUTRI bazmeg!

bass.gitár 2010.02.17. 11:58:44

biteplz:Azért nem volt kasszás, mert aznap mindent ingyen adtak!
A srácnak vissza kellett volna szólni: ha ilyen király a helyzeted, adj már egy dobozzal, és már itt sem vagyok!
Elhiszem, hogy unalmas a munkájuk, szórakoztatják egymást, de akkor is a vevő az első.
Engem az egyik pénztárosuk 5.000.- Ft-tal akart megrövidíteni. Pénztárkassza zárást kértem. A kasszazárás nélkül visszakaptam a pénzemet, és mellé egy bocsánatkérést.
Határozottabbnak kell lenni, ha holnap és a következő időkben is oda akarsz járni! Különben nem vesznek semmibe!

mmonitor 2010.02.17. 12:03:00

A hozzászólásokat olvasva újra csak örülök, hogy elhagytam azt a nyomorult országot. Nem lenne jobb inkább ha a köcsög vásárló ahelyett, hogy bemenne egy boltba és az ott dolgozókat zargatná, tenyésszen pulykát otthon aztán mindig frisset zabálhatna. Még hogy elvárni egy boltban, hogy ne szart áruljanak, hol él ez a buzi, a holdon?
Egyébként meg az baszna be, hogy minden szaron nekem kelljen keresgélni a szavatosság dátumát.
Ezért tart ott az az ország ahol és ez nem vicc, miattatok kedves hozzászólók.

_Venom_ · http://venomblog.blog.hu 2010.02.17. 12:09:17

@biteplz: Hazafelé a munkából bedobok út közben a kosaramba egy fél csirkét a Tescóban, majd hazaérek, és észreveszem, hogy büdös, de nincs kedvem kocsiba ülni ezért inkább a sarki Sparba viszem el reklamálni. Nincs blokkom, de vegyék már vissza, és nekem áll feljebb.
Tetszik érteni, hogy van olyan, hogy tudatos vásárlói magatartás?

_Venom_ · http://venomblog.blog.hu 2010.02.17. 12:12:05

@mmonitor: Pedig ha a vásárló figyelne arra, mit és hol vesz, magát kímélné meg a posztban említett helyzetektől. Vagy akkor én vagyok a balfasz, hogy nem ész nélkül borítom a polcról a kosárba a termékeket?
A dolog egyik oldala, hogy tapló a boltos és szart árul, és a dolog másik oldala, amikor az ember maga is elkerülheti a bajt ha kicsit is figyelmes.

pavor nocturnus 2010.02.17. 12:14:31

@_Venom_: A fogyasztói társadalom az agyhalottaknak szól... Nehogy már olvasni vagy számolni kelljen tudnom... S tudod, balfék cimborám, a fogyasztói társadalomnak ebben (legalább) igaza van...

_Venom_ · http://venomblog.blog.hu 2010.02.17. 12:15:02

@Sissio: Nem bunkó a posztoló hanem figyelmetlen. Nyilván egy bolt áruljon normális termékeket, ezt senki sem vonja kétségbe, és lehetne udvarias az eladó, ezt sem.

bass.gitár 2010.02.17. 12:35:10

@mmonitor: Városban lakik az ország lakosságának nagy része! Szabályozva van, hol, mit lehet tartani! Esetleg Kubában tarthatsz tyúkot a belvárosban. A mami kiül a ház elé, a tyúkocska lábára köt egy madzagot és levegőznek.
Nem tudom hova tévedtél? Ott mit tartanak a városban, tyúkot, disznót, tehenet? A tej, tojás, hús biztosítva, de a zöldségek, gyümölcsök, kenyér nem. Esetleg kimentél egy nyugati országba, és átalakítottad a szokásokat? Felszántottad a külvárost?
Elfelejtetted az itthoni szokásokat? Az baj!

mmonitor 2010.02.17. 12:36:22

@_Venom_: Ennyi erővel beboríthatnának egy rakás szemetet a hűtőpultba aztán válogasd ki ami ehető, időd van gondolom..

mmonitor 2010.02.17. 12:37:55

@bass.gitár: Valamit félreértettél szerintem.

2010.02.17. 12:45:07

A vásárolt cuccot mindig le kell ellenőrizni, mielőtt a kosárba teszi az ember. Akkor kevesebb meglepetés érheti. Mert előfordulhat hibás csomagolás, átdátumozás, stb. Engem az áruház azon magatartása zavar, hogy ha nem vettem semmit, akkor meg akarják nézni a táskámat, hátha loptam. Mert aki nem vásárol, az ugyebár csak tolvaj lehet. Ha lehet nem megyek sparba. A tecsótól meg úgy undorodok már, hogy évek óta nem mentem feléjük.

_Venom_ · http://venomblog.blog.hu 2010.02.17. 13:03:38

@mmonitor: Szerintem érted te is nagyon jól, hogy van egy arany középút. Aki multiban jóhiszeműen, csekkolás nélkül vásárol, az rá is fog fázni. Lehet reklamálni utána, meg erkölcsi alapon (mert jogi amúgy nincs) cserét követelni, de ésszerű magatartásokkal egy csomó ilyen megelőzhető.

_Venom_ · http://venomblog.blog.hu 2010.02.17. 13:05:30

@kermi: Ha be akarnak nézni a táskádba, mondj annyit a biztonsági őrnek, hogy inkább olvasgassa a 2005. évi CXXXIII. törvény 26. és 28. §-át, és onnantól csöndben lesz.

hevi421 (törölt) 2010.02.17. 13:06:39

Azok a termékek amelyek pár nap múlva lejárnak, általában leakciózzák. A Spar-ban 1 szer vásároltam A tejtermékeket, húsokat, mirelitet általában megnézem mikor jár le. Joghurtok tömkelege... volt amelyik aznap járt le (akciós) és volt amelyik csak pár nappal később. Vettem is egy 4-est abból amelyik később jár le, majd a pénztárnál közölték, hogy ezt nem vehetem meg!?
Kérdezem, miért?
Mert ott van az akciós, és ennek még nem kéne kint lennie a pulton. Mondom, ez nem az én problémám, kint van a pulton, tehát megvehető...Nem tudott mit csinálni, megvettem.Azóta sem járok oda.

Levéltetű 2010.02.17. 13:11:26

@_Venom_: És tőlünk nyugatabbra miért is nem fáznak rá? Miért van az, hogy ilyen problémák például az Aldival kapcsolatban fel sem merülnek? Még Magyarországon sem?

Nem vagyok semmilyen kapcsolatban sem az Aldival, de úgy érzem, eddig ez az első cég, ami a nyugati üzletpolitikát Magyarországon is keményen betartja.

ksk 2010.02.17. 13:16:03

Ezúton én is szeretném megerősíteni a fenti reklamáció valószínűsíthető helytállását. Nekem is volt már arra precedens, hogy minősíthetetlen modorban reagáltak egyszerű kérésemre egy SPAR üzletben (Szigethalom), és kénytelen voltam üzletvezetőt kérni. A kérés annyiból állt, hogy a húspultnál levágott termék nem egyezett meg az általam kért mennyiséggel(duplája volt), és kértem annak további felezését. Erre kibuggyant a "hölgyből" egy-két olyan mondat, amelyet sokan nem is vennének a szájukra, nemhogy egy vásárlói igényre legyen ez reakció. Nem kell mondanom, hogy azóta nem tettem be a lábam egyetlen SPAR üzletbe sem, mégha ez volna a legközelebb is. Inkább hosszabb utat teszek meg egy másik üzletlánchoz vagy kisebb, magyar üzletekhez (mégha drágább is), ahol még van értéke az általam biztosított vásárlóerőnek.
Én úgy gondolom - tekintvén, hogy jómagam is egy 40-45 fős üzlet vezetője vagyok - a vezetőség az, akinek a vállán fekszik az a felelősség, hogy üzletében vevőközpontú, hatékony csapatot és kellemes morált biztosítson. Ehhez elengedhetetlen, hogy a kommunikált elvárásokhoz és standard-ekhez megfelelő training és példamutatás legyen biztosítva. Amint olvasgatom ezeket a leveleket, egyre jobban az az érzésem, hogy itt nem a bolti eladókkal van a konkrét probléma, elvégre ők csak az elvártak szerint dolgoznak.Ha nincs magasabb elvárás, nincs jó minőségű munka sem...

_Venom_ · http://venomblog.blog.hu 2010.02.17. 13:17:50

@Levéltetű: Nyugaton rengeteg vásárlói tájékoztató van, amikor a holland Albert Heijnben vásároltam, még a 70 éves mamika is a doboz hátuljával kezdte a vásárlást.
Nyilván az is lehet, hogy ott jobban ügyelnek a boltok erre, de még mindig mondom, ez kétoldalú dolog.

2010.02.17. 13:38:12

@_Venom_: Köszönöm!
Felhívom a sasszem figyelmét majd a 26. § első sorára:
A vagyonőrzési feladatokat ellátó személy- és vagyonőr a megbízó KÖZTERÜLETNEK NEM MINŐSÜLŐ létesítményének őrzése során jogosult
matatni a csomagban, de abban az esetben is csak akkor, ha "megalapozottan feltehető"(28. §), hogy mondjuk loptam. Tehát, ha pl. a raktárukban rajtakapna, amint épp egy olyan tárolóeszközbe pakolok, ami nem bevásárlókosár. Ha jól értelmezem. Már megérte ide benézni. Köszi!

micinéni 2010.02.17. 14:12:45

Vettem már (nem lejárt szavatosságú)romlott mozarellát a Sparban. Nem vittem vissza. Aztán vettem mascarponet, ami szintén romlott volt. Aztán szeletelt karajt, amiben az alsó húsok zöldek voltak. Még ekkor sem balhéztam, nem szeretek 8 általánost végzett modortalan eladókkal vitatkozni. A pohár akkor telt be, amikor másodszor is le akarta húzni a pénztáros a bankkártyámat. Kérdeztem miért? Válasz szó szerin idézve: "mer' szar ez a fos terminál!" Ja, az más, mondtam és kifordultam a SPAR-ból. Örökre.

Sokorai_Atala 2010.02.17. 14:30:11

@biteplz: ja ismerem, kő bunkó hely, koszos, de két őr köröz újabban.

2010.02.17. 14:33:05

@_Venom_: Ez eleve hülyeség, mert a cimkén rajta van a bolt neve, logója. Ha a tescos cimkéset viszed vissza a spárba akkor nem kicsit néznek hülyének téged. De gondolom most csak kóstolgatsz minket.

_Venom_ · http://venomblog.blog.hu 2010.02.17. 14:51:32

@Kulics: Nem minden termék van ellátva a bolt címkéjével, pl. a Sparban a mirelitcuccokon nem szokott lenni.

2010.02.17. 15:22:41

@micinéni: sajnos előfordul, hogy nem kétszer, hanem akár többször is el kell húzni a bankkártyát az olvasóban. Ez azért van, mert az olvasóban az olvasófej előtt az eladó mozgatja a kártyát, amit az olvasó akkor tud leolvasni, ha a kártya sebessége az olvasófej előtt adott sebességhatárok közé esik. Tehát az se jó, ha túl gyorsan, és akkor se, ha túl lassan húzza el a kártyát. Tévedés könnyen előfordulhat, mivel az ember mozdulatait befolyásolja az érzelmi állapota. Pl. ott toporogsz te is, a főnöke is b@szogatja, hogy többet kell beütni percenként, hát siet kicsit. De nyugodj meg, maga az elhúzás nem jár anyagi következményekkel. Erre jó példa, hogy pl. nálunk előbb a kártyát húzom el a gépben, és csak utána ütöm be a gépbe a fizetendő összeget.
Megjegyezném, hogy nem kell zsigerből mindenkit lenézni, aki a kereskedelemben dolgozik, mert lehet, több az iskolai végzettsége a tiednél, vagy épp folyamatban van a megszerzése. Ez persze nem evidencia, de azért nem kell túl magasra emelni szaglószerveinket.
Ki nem állhatom a sznob embereket.

Málnás Vodkazselé 2010.02.17. 15:27:46

Azért arra kiváncsi lennék, hogy a sok okostojás közül, aki szerint "Ménem nézte meg mikó' jár le", hányan nézegetik meg vásárláskor minden egyes túrórudit, csokit, fagyasztott szart, minden alkalommal amikor vásárolnak... :)
(no offense)

2010.02.17. 15:29:41

@Málnás Vodkazselé: Röhögni fogsz. Én mindig megnézem. Pont azért, mert nem akarok emiatt szívni. :)

2010.02.17. 15:32:35

@Málnás Vodkazselé: jó, nem mindent. Pl. a sört nem mindig, meg a bort se. De a tejtermékeket meg a húsokat, felvágottakat, fagyasztott cuccokat, kenyeret kivétel nélkül.

2010.02.17. 15:35:06

Sőt, az összetételt is megnézem. Mert még az olyan egyszerű termékekben se lehet megbízni manapság, mint a tejföl, vagy a sertészsír. Mert pl. mit keres a zsírban tejpor?? Meg sülthús aroma. Hát a f...m!

Málnás Vodkazselé 2010.02.17. 15:37:11

@kermi: Na hát nemtom. Nekem nem biztos hogy egy nagy bevásárlásnál pl. lenne + másfél órám, hogy minden egyes tételt körbemasszírozzak a lejárati időt keresve...
Bár az is igaz, hogy vissza sem vinnék egy buggyant konzervet :) Inkább k****anyázok egyet otthon... tudom-tudom, nem vagyok eléggé tudatos, de sajna nincs egyikhez sem türelmem...
Na meg egy optimálisan működő világban az embernek nem is kell ezzel törődnie, mert ez az üzlet dolga lenne, hogy ne adjon el romlott sz@rt.
:(

Málnás Vodkazselé 2010.02.17. 15:39:44

@kermi: na ja, az külön felháborító, hogy mindenféle tényleg felesleges adalékot képesek belerakni dolgokba :)
Ennek egy ellenpéldája pl a Lidl-ben a legolcsóbb fajta vodkájuk, ami nemes egyszerűséggel az alábbiakból tevődik össze: víz, etil
:D

2010.02.17. 15:54:03

@Málnás Vodkazselé: sajnos a buggyant konzervnek nincs rendszáma, ami alapján beazonosíthatnád. A világ nem működik optimálisan, ezért mindenkinek magának kell odafigyelni, hogy ne tudják lehúzni. Sajnos a magyar jogrendszer elég béna, nem tud lekezelni ilyen dolgokat. Persze minden a pénzről szól. A kereskedő nem alkalmaz elég embert, mert sokba kerül. A kevés alkalmazottat se fizeti meg rendesen, mert sokba kerül, csökkenne a profit. A kevés rosszul megfizetett alkalmazott túl van terhelve, meg nincs is motiválva, hogy lelkiismeretesen végezze a munkáját. Ebből kifolyólag nem jut ideje ránézni a cuccnak a lejárati idejére, meg kicsit sz@rik is rá. És eljutottunk a vásárlóhoz, akinek magának kell elvégezni a más munkáját, ha nem akar rosszul járni.

europeer12 2010.02.17. 16:23:13

Szokásos balkáni esemény ebben a moslék, kupleráj országban. Szerintem két alapvető oka van a szolgáltatók ilyen hozzáállásnak:
1. A magyar fogyasztói társadalom nem harcolja ki magának a tisztességes szolgáltatást. Sajnos ez az emberi tényezőkön múlik, melyekben a magyar népességnek siralmasak a mutatói.
Tehát hiányzik a civil együttműködés, a közös társadalmi fellépés. A társadalom "alapja" a káröröm, az önzés, az irigység.
2. A magyar hatóságok, az elit -politikai, gazdasági, szellemi- teljesítménye egy nagy nulla. Nincs megfelelő jogi szabályzás, a fogyasztóvédelmi hatóságok hihetetlenül rosszul teljesítenek, sorolhatnám még.

Ha az ember kimegy "Nyugatra" rögtön elcsodálkozik a dolgokon. Amikor ki van írva a kisboltra, hogy a legjobb ár/értékarányú bolt a városkában -a városi önkormányzat ítéli oda-, amikor az ingyenes nyilvános, hipertiszta WC-ben a falon lógnak a "Loo of the year awards"-ok, amikor ki van írva a Mac Donaldsokban, hogy csak helyi alapanyagból készül a hamburgerhús, amikor a sofőr végtelenül udvarias és segítőkész az utasokkal .........
Rendesen fáj a szívem, mikor megérkezek ebbe a mocskos, kis stílű, ócska, bunkó, sötét országba. Mintha egy nyugodt, kertvárosi, középosztálybeli negyedből kellene átköltözni a cigánysorra.

littlesue 2010.02.17. 16:59:41

@Megdobbent: vehetnél egy teszkógazdaságos magyar nyelvű billenytűzetet is ha legközelebb arra jársz, könnyebb lenne olvasni a kommentjeidet.
peace

Anyád barátja 2010.02.17. 17:04:27

@europeer12: Megkérdezhetem miért érkezel meg ebbe az országba?

Hkd90 2010.02.17. 17:08:25

Nem olvastam minden hozzászólást végig, DE!!
1. Döbbenet, hogy megengedheti magának egy eladó ezt a stílust, és luxust, amivel vevőt veszít a bolt. (tudom, az ő fizetésén ez nem látszik majd, elég szomorú!!)
2. Azért tudják ezt megcsinálni, mert mint itt a hozzászólóknál is ők vannak többen a birka magyar, mindig csak csendben anyázik otthon, ahelyett, hogy megkövetelné hogy a pénzéért, amit kifizet normális színvonalon szolgáltassanak neki!! Legyen szó akár tömegközlekedésről, vagy normális minőségi árukról!
3. Igaza van annak aki azt mondta, ezért tart itt ez az ország! Jól tetem, hogy elhúztam innen, mindenkinek ajánlom aki emberi életet akar élni!
Csak egy példa: London, Marks and Sp.-ben vásároltam gyerekruhát, benéztem a méretet, szerettem volna kicserélni. Még csak a cimke sem volt rajta... Az eladó nemhogy blokkot nem kért, de mosolyogva ő kért elnézést, szó nélkül kicserélték, és még egy ajándékutalványt és törzskártyát is adott... Mert fontos nekik, hogy legközelebb is odamenjek vissza!

Hkd90 2010.02.17. 17:11:06

A szavahihetőséget firtatóktól meg kérdezném, hogy amúgy miért is nem bizonyíték egy blokk?? Ha egy lcd tv-t veszel, és el van törve teszem azt, és visszavinnéd mit szólnál, ha azt mondanák, sorry, de nem vagyunk biztosak benne hogy ezt itt vette, lehet hogy már rég eltörte, az egyik barátja meg most vett ilyen tv-t hát elkérte a blokkot... Zokon vennétek mi??

Hkd90 2010.02.17. 17:13:50

@Málnás Vodkazselé: Vagy ha mégis, akkor kérjen elnézést, és sunnyogva cserélje vissza...

europeer12 2010.02.17. 17:16:28

@Anyád barátja: Mert sajnos ebbe a szemét, tetves országba születtem, továbbá voltam olyan hülye, hogy nem költöztem ki, amikor jó lehetőségem volt rá.:) De kiemelten fontos célon, amint lehetséges, akkor lelépjek innen, persze ha sikerül rendes körülmények közt elhelyezkednem kint. Nem nagy élvezet cigánysoron élni, még akkor se, ha viszonylag tűrhető anyagi körülmények közt "tengődik" az ember. Meg persze szeretnék családot, de azt nem szeretném, ha "cigányok" közt szocializálódnának. :)

_Venom_ · http://venomblog.blog.hu 2010.02.17. 17:24:07

@Hkd90: én nemrég voltam a Hervis-ben venni fürdősapkát és fürdőnadrágot, mire a pultnál figyelmeztetett az eladónő hogy a biztonság kedvéért próbáljam fel mindkettőt, mert sokan szokták utólag visszahozni.
És ezt Magyarországon!
Bunkó, sötét ország.

_Venom_ · http://venomblog.blog.hu 2010.02.17. 17:25:33

@europeer12: naná, és nyugaton mindenki rózsaillatút szarik és kolbászból van a kerítés.

europeer12 2010.02.17. 17:31:49

@_Venom_: Én nem vagyok idealista, nem élek álomvilágban. Természetesen Nyugaton se minden tökéletes, de hatalmas a különbség az életminőségben. Tudod, ez olyan, mintha valaki elköltözik a lezüllött, elcigányosodott, Avas lakótelepi 50 nm-es kalitkájából egy 150 nm-es, kellemes kertvárosi sorházba. Nem luxus az se, nincs feszített víztükrű úszómedence, nem milliárdos az értéke, de hatalmas a különbség mégis az életminőség terén a két helyzet közt.

europeer12 2010.02.17. 17:35:33

@europeer12: Speciel nem elsősorban az anyagi körülményekre gondoltam, hanem a "környezet" milyenségére. Lakókörnyezet, szomszédok mentalitása, hozzáállása a dolgokhoz, értékrend, "szolgáltatások színvonala" satöbbi.

_Venom_ · http://venomblog.blog.hu 2010.02.17. 17:47:14

@europeer12: Nemrég jöttem vissza Hollandiából, ahol fél évet töltöttem, szóval van rálátásom azért a dologra.

_Venom_ · http://venomblog.blog.hu 2010.02.17. 17:48:29

@europeer12: A holland lakótársaim, akiknek az egyetemi ösztöndíjából kijött egy 82cm-s LCD TV, simán kinnhagyták a kajamaradványt rohadni a konyhában akár napokig is. Például.:)

Anyád barátja 2010.02.17. 17:53:20

@europeer12: Értem.Szar környezetbe születtél,ott élsz,ezért moslék ez az ország.Én egy kellemes környéken élek,családi házban,igaz medence itt sincs,de azért jól érzem magam.Szerintem normális embereknek élhető ez az ország.
Akkor most hogy?

europeer12 2010.02.17. 18:30:52

@Anyád barátja: Bocs, középosztálybeli családban nőttem fel, 3 szintes kertvárosi házban, normális, intelligens körülmények közt szocializálódtam. Szóval nem talált.:) Ráadásul elég mozgalmas ifjúságom is volt, szóval ebben sincs hiány. Viszont az utóbbi pár évben élhetetlenné vált az ország, az emberek többségét soha nem értékeltem túl sokra, de egyre kilátástalanabb. Szóval erősen mellé lőttél.:)
Ha te jól érzed magad a szartól, húgytól, okádástól szennyezett Magyarország nevezetű kloákában, az a te elvárásaid, életmódod, értékrended mutatja.:) Csak nem patkány vagy?:) Mert azok szeretik a szennyet!:)

europeer12 2010.02.17. 18:34:37

Na, valamiért nem ment át, amit írtam.
Akkor, normális középosztálybeli családban családban nőttem fel -nem vert anyám, nem ivott apám:)-, 3 szintes kertvárosi házban, rendezett körülmények közt. Jelenleg is normális anyagi körülmények közt élek, sőt, volt gyerek és ifjúkorom is, elég színes és mozgalmas.:) Szóval mellé lőttél.
A te igényeid, színvonalad jelzik, hogy ebben a szarral, húggyal teli kloákában oly boldogan lubickolsz, biztos patkány vagy, ha neked ez álmaid környezete.:) Kinek milyen elvárásai vannak.:)

_Venom_ · http://venomblog.blog.hu 2010.02.17. 19:38:22

@europeer12: tehát patkány, aki nem zsigerből gyűlöli az országot?

Zuzimama 2010.02.17. 20:37:07

@_Venom_: mondjuk a hollandok ritka igénytelenek (tudnak lenni).
Az én magyar kolis szobatársaim 200 ft-ból 200-at elittak, és akkoriban még LCD tévé sem létezett. :D
Mindkét banda igénytelen, mégis a hollandok többre fogják vinni az életben. És nem is indokoltan, mert nem okosak.

Sir Zet 2010.02.17. 21:29:13

Én tegnap a Rákóczi téri csarnokban lévő Sparban egy január 14-én lejárt zacskó chipset nyomtam az egyik eladónéni kezébe, hogy addig járnak jól, amíg a vevő veszi észre, és nem mondjuk az ÁNTSZ. Ja, kőkeményen, 25%-al le volt árazva, a pénztrá előtti részen volt sárga matricával. Gondolom,elnézték a hónapot...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.17. 21:32:33

@pavor nocturnus:
hejhej hej dehogy vagyok balfek sot bar regen kijottem meg emlekszem mennyire maskeppem viselkedtem meg otthon en is
mivel a kereskedok is
szinte allandoan szivesseget kellett kerni mindenert
itt se minden uberfasza, de a kereskedelem-vendeglatas 90 szazaleka normalis, mert kirugjak a francba
ebbol az is kovetkezik, a fonokok igen gecik, nem pocsolnek

nem tudom itt meseltem-e de egyik elso amerikai elmenyem az volt, hogy beultem egy helyre , ilyen bufe jellegu, ismeritek, 5-6 dollar annyit eszel amennyit akarsz es refill a cola
/ez akkor torzshelyem volt mert csoro voltam/
de ez tenyleg az elso napokban volt, hogy kiontoteem a colat, konkretan felboritottam a poharat
egy igen meretes fekete asszonysag nagy hangon kozelitett az asztalomhoz/szot se beszeltem angolul/ na mondom ez kesz
ez megol, vegem
es mit akart?
lerakott egy tablat hogy csuszik a fold es noszogatott hogy menjek a kolagephez ujratolteni, mert benne van az arban

aztan jott egy masik is aki takaritott
hat igy

koszonom a figyelme
/hagyma a nem balfek/

Chaby 2010.02.18. 01:49:56

@ksk: "Ehhez elengedhetetlen, hogy a kommunikált elvárásokhoz és standard-ekhez megfelelő training és példamutatás legyen biztosítva."
Igazad van, teljes mértékben egyetértek, de...!
Mi az, hogy training? A normális modorhoz, emberi kiszolgáláshoz ne kelljen már különórákat venniük! Vagy ha az kell, akkor nem oda való. Akkor menjen el kapálni vagy havat hányni! De ne foglalkozzon emberekkel!

renugard 2010.02.18. 06:38:12

1. A pénztártól való távozás után reklamációt SEHOL sem fogadnak el.
2. Medvemadárkrémet hazavisz, tavalyi ottfelejtettet visszavisz, hisztizik. 2010 Magyarország.
3. @europeer12: Már ne is vedd sértésnek, de a véleményem szerint, te egy született féreg vagy. Felesleges ezen vitatkozni.

vokmen 2010.02.18. 08:12:26

" tizedik jubileumnál írtam az ügyfélszolgálatra is,rá se bagóztak.
"
Na akkor nem biztos hogy a SPAR-al van a gond ;-) Talán jobban járna a Spar is ha átszoknál a Tescoba !

De szernitem a panaszos azt az ócska trükköt játszott el ami kb 20 éves! Otthon talált egy lejárt terméket a fagyasztóban,majd lement a spárba vett egy úgyanolyat majd azután visszavitte a lejártat kicseréltetni ! És még ő durrog hogy ,hogy bántak vele a spárban, próbálta volna meg egy Tesco-nál, ott már nem lettek volna ilyen kedvesek mert ezt e trükkör a "szagos kisebbségiek" minden nap el akarják játszani! Ha ott probálkozott volna kivágták volna mint macskát . . . . .

UFF szóltam -)

Anyád barátja 2010.02.18. 09:32:58

@europeer12: A patkányokra az a jellemző,amit Te csinálsz.Kezd kiesni az apuci-anyuci által seggedbe felhelyezett lófasz és máris menekülsz.Remélem sün lesz bepréselve ánuszrózsádba helyette.
Lehet,hogy örülnél neki?
Tényleg!Kötsög-e vagy?

Tóth Ágas 2010.02.18. 10:01:51

gyanús, hogy a külföldön élő/külföldre vágyódó honfitársaink azért írnak ide, mert ezen a blogon -vmilyen okból kifolyólag- nagy arányban található a fogyasztókat, azaz embereket érő kellemetlenségekről, visszaélésekről szóló bejegyzések?

mert ez önigazoláskeresésnek tűnik úgy első ránézésre. a sydney-i magyarok is állandóan azt várták tőlem, hogy fikázzam az itthoni állapotokat, amit nem nehéz megtenni, de ennél sokkal érdekesebb megfigyelni, hogyan kompenzálják túl emberek a honvágyukat.

micinéni 2010.02.18. 10:43:08

@kermi: Ha az eladó hozzád hasonlóan normális hangnemben elmondja mindezt, biztosan nem húzom fel magam ennyire. De már bocsánat, egy olyan boltban, ahol rendszeresen átverik, megkárosítják a vevőket szándékosan (romlott hús) vagy trehányságból (tejhűtőpult hőmérséklete) valamint ordenáré stílusban kommunikálnak, nehogy már az én sznobágom legyen a legnagyobb hiba:-))

europeer12 2010.02.18. 12:55:21

@Anyád barátja: Élvezd a cigánytelepi életet, s legyél rá büszke.:) Hirdesd fennen, hoyg az irigység, a műveletlenség, a tudatlanság, a bunkóság ősi magyar nemzeti vonás, amit még tovább is kell fejleszteni! Köszönöm, nekem ebből a kuplerájból elegem volt. Ha lehetséges, nem cigánytelepen akarok élni, nem a cigány etika, erkölcsi és kulturális szokások szerint! Ha neked ez megfelel, lelked rajta. Nem Járóka Töhötöm Lívia Ubul a neved?:) Mert ő védi úgy a szaros fajtáját, mint te a magyarok többségét kitevő söpredéket.

europeer12 2010.02.18. 12:57:46

@Tóth Ágas: Erős tévedésben vagy. Itt nem a fogyasztóvédelemről van szó elsősorban, hanem alapvető etikai, emberi normákról, életstílusról, világképről. Ezek azok, amelyek magyarországi állapota nem felel meg az igényeimnek, de szerintem bármely más normális ember igényeinek se.

_Venom_ · http://venomblog.blog.hu 2010.02.18. 12:59:57

@europeer12: Az a vicces, hogy a te stílusod áll legközelebb ahhoz, ami ellen felszólalsz. Hogy is mondják: reprezentálsz.

Anyád barátja 2010.02.18. 16:13:34

@europeer12: Huncut vagy!Csak nem kivetett a saját fajtád,hogy ennyire cigányozol?
Csak szeretném felhívni a figyelmedet arra,hogy azért mert cigány vagy,nem fognak diadalkapuval fogadni külföldön.Maradj itthon és éldegélj a segélyből,mint eddig.Ha néha leszopod a vajdát,visszafogadnak.

2010.02.18. 16:15:55

idézet fentebbről: ""Ehhez elengedhetetlen, hogy a kommunikált elvárásokhoz és standard-ekhez megfelelő training és példamutatás legyen biztosítva."
Igazad van, teljes mértékben egyetértek, de...!
Mi az, hogy training? A normális modorhoz, emberi kiszolgáláshoz ne kelljen már különórákat venniük! Vagy ha az kell, akkor nem oda való. Akkor menjen el kapálni vagy havat hányni! De ne foglalkozzon emberekkel!"
Saját tapasztalatom az, hogy sajnos sok embert nem tanítanak meg otthon emberekkel bánni, talán már a szülőknek se tanították, hogyan kell. De lehet még fejlődőképes valaki, és megérheti foglalkozni vele, ha ő is törekszik rá. Egy kis illemtan sose árthat meg. Nekem se egyébként. :)

shred 2010.02.18. 17:41:28

Az erzsébet körúti SPAR-ban tényleg ritka ellenszenves személyzet dolgozik... a nyitás utáni első évben még barátságos, segítőkész gárda volt, de mára lecserélték őket ilyen mogorva p..ákkal.

viragszem 2010.02.18. 18:29:28

Hát azért van ennek egy másik oldala is.... Nagyon sokszor hallom saját fülemmel, hogy kedves vásárló olyan lekezelő undorító módon szól az eladóhoz, hogy nekem mint vevőnek fordul fel a gyomrom... Az eladó meg alzákodjom meg mert a kedves vevő rajta tölti ki az aznapi haragját... Ilyen esetben én kedvesen megszoktam jegyezni a "kedves" vásárló társamnak, hogy Ön mit szólna hozzá, ha magával így beszélnének...? De tény, hogy sok megkeseredett eladó van, aki nincs motiválva az eladásra... Ez a szakma hibája, lehetne rajta változtatni... De kizsigerelni egyszerűbb... Sajnos...!

Borzasztó Károly 2010.02.18. 22:45:00

Nem értem a problémát, végül is egy helyett kettő csomag is lett...
Amit nem értek, hogy a történet elején még minden másnap vásárol a sparban, a végére pedig mindennap költ több ezer forintot ugyanott.

Levéltetű 2010.02.19. 22:09:34

@renugard: "1. A pénztártól való távozás után reklamációt SEHOL sem fogadnak el."

Auchan Vevőszolga 2010.02.20. 00:24:27

Mint Vevőszolgálatos is azt mondom: Othon lejár a fagyasztóban, nem baj, vesz egy frisset, majd a lejártat visszahozza..nagy kunszt...

Én is elküldtem volna!Amugy meg az a vicces, amikor valaki Vezetőt kér...Az az Üzletvezető is ugyanolyan csicska, mint a pénztáros, vagy az árufeltöltő...Sőt mi azt is megcsináljuk, hogy vevőszolis kolegánkat kiadjuk áruházvezetőnek... ha én elmondom a helyzetet, nem ér semmit.. Ha az van rám mondva vezető, ugyan azokkal a szavakkal, már elfogadják...
A kereskedők mindig utálják a vevőket, a vevők meg a boltosokat... Ugyan mindegy Spar, Cora, Tesco... Ithon magyarok dolgoznak bennük...AZ NEM a német hibája ha bunko volt a sparos csaj...

Auchan Vevőszolga 2010.02.20. 00:26:48

@kermi: aha, mert te 70. 000 forintért kinyalnád a bunkó parasztok seggét...Még én is mosolygos vagyok, de szerintem ha ezt csinálom egy 10 évig, biztos én sem leszek másmilyen...

Matiz Papa (törölt) 2010.02.20. 08:21:01

Itt van a hamimaci, a nevem Spary Gamy,
lejárt már a szavi szavi.

BÁNYAI 2010.02.21. 21:53:42

A Sparnál többször jártam már hasonlóan, mint a többiek, ezeket nem írom le. Van, viszont egy megoldás, ha vissza akarod őket szopatni.
Veszel 20-30 dkg drága sonkát, ugyanennyi szintén borsos áru más felvágottakat, összesen kb. 1 kg értékben.
Tovább sétálsz az Intersparban, és ezeket mindet beteszed egy polcra, más aruk mögé. Ne a ruhák mögé tedd, mert a szagukról 2 nap múlva rájönnek, megtalálják, és nem üt akkorát.
A mosóporok mögé rakd, ott a friss gyöngyvirág illat, meg a Tomi Sztár szaga elnyom minden mást. Csak akkor veszik észre, hogy benn van a kiló felvágott, ha már kifolyt a mosóporok alól.
Na, ennyit csak! Ez hatásos, akár minden héten megcsinálhatod!
Ez egyébként a kisebb üzletükbe is jó, nem csak az Interben!

Csilu 2010.02.22. 19:43:47

A jóó öreg Spaar! Annyira vártam már, hogy mikor lesz poszt... Én is, ha egy mód van rá, kerülöm, de én más okból. Nagyon meg kell nézni milyen ár szerepel a polccímkén, mert nem tudom, hogy hogy csinálom, de nem egy termék ára nőtt meg 300 Ft-okkal, még elértem a kasszáig... Aztán még persze, hogy a kasszásnéni veri a nyálát, mert ki kell kulcsolja az árut és csodálkozik, hogy nem vagyok hajlandó megvenni. De volt már arra is példa, hogy 2 ára volt egy jégkrémnek, ugyanaz a név meg kód is. Mondtam a kasszánál, hogy mi lenne, ha megnéznénk először, hogy melyik ár a helyes a kettő közül. Ki sem fogjátok találni!!! A kasszánál egy harmadik árat mutatott a gép!!!!! :D Sok ilyet tudnék még mondani személyes tapasztalat alapján, és az a szomorú, hogy ellenpéldát csak egyetlen egyet! Azt is egy egri CBA-ban, mikor kicserélték nekünk a tejet (aminek még jó volt a szavatossági ideje) de nemám akárhogy!! A blokk már nem volt meg, ráadásul nem is az a hölgy cserélte ki, aki a kasszánál még emlékezhetett volna ránk!!! És egy rossz szava nem volt!! Fel sem merült benne, hogy át akarjuk verni! Ez a különbség. "Budapest! De csodáás" :)

vaníliáspuding 2010.02.28. 12:21:46

Itt van a hamimaci, a nevem Spary Gamy,
lejárt már a szavi szavi.

Halálos :) LOL

Monya1988 2010.05.29. 00:15:31

@Csilu:
Azért te majom mert nem tudsz olvasni, és csak a számokat ismered, nem értem mi olyan nehéz a betűk felismerésében, vagy netán abban hogy kinyisd a kicsi szádat hogy megkérdezd!!
Aki hülye ne járjon Sparba!!!!!!!

bke 2010.06.22. 12:39:50

Megjegyzem, hogy a vásárlók sem szentek. Amikor azt látom, hogy üvölt egy vásárló szerencsétlen eladóval akkor nem a vásárlót fogom megsajnálni...
1x vásárolni voltam egy sparban és az információnál a férfi azon problémázott (üvöltve és hazugnak nevezve a dolgozót), hogy amit ő vásárolt az nem az akciós áron van. (azt nem figyelte, hogy nem azt a terméket vette el ami akciós) Az eladó hiába magyarázta (kedvesen és végtelenül türelmesen, hogy mi a helyzet a férfi sz@rt rá...
Ezzel csak arra akarok rámutatni, hogy a vásárlók között is vannak hülyék...

timici2 2011.06.09. 16:54:02

sziasztok!engedjétek meg hogy füzzek ide néhány szót.elöször isén egy spár dolgozo vagyok.igaz pénztárban ülök,de ott is tapasztalok dolgokat.vannak szörnyű vásárlók!pl van aki nem tud köszönni hiába köszön az eladó.már az áruház másik végéröl kiabál,hogy adjak már neki szatyrot.van aki nem tudja kivárni a sorát.látja ,hogy még az elötte álló vásárlóval foglalkozom,de ő mindenáron azt akarja,hogy a figyelmemet rá forditsam.ja és szatyrot igy kell kérni?adjál már szatyrot!ez bunkóság.na és ahogy néha ránk néznek!talán mi nem vagyunk emberek attol,hogy a pult mögött állunk?mi is ugyanugy elvárjuk a tiszteletet a vásárlotol,ahogyan ök tölünk.és nem mindig a vásárlónak van igaza!!!!!!!!röviden ennyi.

timici2 2011.06.09. 16:58:42

@Csilu: a vásárlóknak kellen megnézni rendesen,hogy milyen árura van ki irva azaz ár.elkell olvasni a pontos megnevezését és akkor semmi probléma nem lessz.ugyanis nem az árak vannak rosszul kitéve,hanem a vásárló nem jól nézi meg az árát.de hát ök nem hibáznak.ááá,dehogyis.hogy képzelhetünk ilyet?ők?
soha!csak is az eladó lehet a hibás.ja és azért vannak az árleolvasó készülékek,hogy használják.csak,ha a lustaság fájna.akkor igen csak orditana mindenki.hát röviden ennyi.

timici2 2011.06.09. 17:14:52

@BÁNYAI: neked annyi ezsed van amennyi látszik!te otthon is igy szoktad,ha már nem eszel a felvágottbol nem a hütöbe rakod vissza,hanem elrejted otthon valamelyik kis zugba?jó illat lehett nálatok!és ez szerinted mért kitolás?

timici2 2011.06.09. 17:26:19

@Hkd90: sigen!az is döbbenet amit a vásárló megengedhet magának.ugy bánnak az eladókkal,mint egy kutyával!ha pl valaminek nem jó az ára rögtön ordibálnak kiabálnak csak mert szeretnék rontani az üzlet szinvonalát.csak közben sokszor kiderül,hogy nem a vásrlónak van igaza.ugyanis a kedves vevő ,ha levesz valamit valahonnan és közben meggondolja magát,nem oda teszi vissza az árut ahonnan elvette.nem beszélve arrol,hogy sokszor nem azt olvassák el ami ki van irva,csak azt látják amit akarnak.és,ha kiderül ,hogy az eladónak van igaza akkor bocsánat kérés nélkül odébb áll.és még ö van felháborodva.tiszta vicc.az ilyen emberek miért járnak vásárolni?ikább maradjon otthona seggén

timici2 2011.06.09. 17:31:16

@kötözködő: nekem meg képzeld beszolt egy vevő.csak köszöntemm,hogy jó napot kivánok!ő erre azt kérdezte szivből mondom ezt neki vagy csak megszoksbol?erre én is vissza kérdeztem,hogy ö szivböl köszönt vagy megszokásbol?szerintem a vásárloknak sem áll jogukban igy bánni sem az eladóval sem a pénztárosokkal.már az is baj,ha az ember köszön?sok idióta!!!

Csilu 2011.06.10. 00:06:18

@timici2: kedveském. pont ezek miatt rendesen meg szoktam nézni, hogy mihez mi van kiírva... nem kell hülyének nézni, nem ok nélkül írtam, amit írtam... amúgy mutass már nekem a Sparban egy vonalkód ellenőrzőt, ha te annyira profi vagy kisszivem...

Csilu 2011.06.10. 00:09:33

@Monya1988:
". Mondtam a kasszánál, hogy mi lenne, ha megnéznénk először, hogy melyik ár a helyes a kettő közül."
Na melyikünk nem tud olvasni? 8 általános... ppfff
süti beállítások módosítása