Tékozló Homár

Az újságos, ahol nem lehet apróval fizetni

2010.02.26. 09:55 | hdzs | 198 komment

Nem könnyű a Relay-nek megfelelni, volt már náluk baj a nagy címlettel is, most meg 600 Ft-nyi apró csapta ki a biztosítékot a kedves újságárusoknál.

A mai este folyamán történt meg velem, hogy cigarettát szerettem volna vásárolni a Blaha Lujza téri aluljáróban található éjjel-nappali Relay-ben, és szó mi szó, a hatszáz forintot aprópénzből kapartam össze, volt egy százas öt forintosokban, amúgy kétszázas és húszas volt. Próbáltam jófej lenni, bocsánatot kértem a lánytól, mire ő közölte, hogy ezt ő már nem számolja le, mert haza akar menni.

Mi van? Még mindig hideg fejjel mondtam neki, hogy ezt nem mondja komolyan. Ezt ő akkor se, menjek a kollegájához. A mellette dolgozó fiú átszólt, hogy ugyan neki se adjuk, mert NEM KÖTELES BEVENNI AZ APRÓT…! Na ennél a pontnál lettem ideges. A lány közölte, hogy a vásárlók idegesek, ha aprót ad vissza, és amúgy se tudja már a sok fémpénzt hova tenni. Nem szolgált ki.

Kérdem én: ha érvényes fizetőeszközzel akarok fizetni, nem kötelesek kiszolgálni, hisz ő a szolgáltató, amiért én pénzt adok? Szerintük nekem előre kellett volna jeleznem milyen címletekben akarok fizetni, és ők eldönthetik, kiszolgálnak-e.

Ott se veszek többet semmit.

Üdv: Nóri
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gertrud 2010.02.26. 09:58:12

jah, tök gáz!
Le kell szokni a cigiről...

bojl 2010.02.26. 10:01:27

vásárlók könyvét elkérni és egy fél órát elbíbelődni vele, akkor biztos nem ment volna haza..

AlexWolf 2010.02.26. 10:08:51

Felháborító! Hívni kellett volna az üzletvezetőt és megkérdezni, hogy mi a neve pozíciója!

faqtya 2010.02.26. 10:10:23

így van, nem köteles kiszolgálni, van valami törvény, hogy maximum mennyit kötelesek elfogadni az aprópénzből.

deutschtomi 2010.02.26. 10:12:14

Parasztkönyvbe szép komótosan beírni, befenyegetni a médiákokkal, orálisan verbálisan inzultálni. Ja és követelni a műszakvezető pozícióját meg nevit nekije.

asdf 2010.02.26. 10:13:45

Azt hiszem cimletenkent 50 db. a kotelezo, egy szazas 5 ft-osokban 20 db. tehat nem tagadhattak volna meg az azzal valo fizetest. Vasarlok konyvebe be kellett volna irni.

Ugyandehogy (törölt) 2010.02.26. 10:14:53

meg akkor az immedioban sem, mindegyik lapker brand...

bekbórd! 2010.02.26. 10:15:03

Vigyáztak az egészségedre.
A komótos panaszkönyvbe írás jó ötlet :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.02.26. 10:15:15

"NEM KÖTELES BEVENNI AZ APRÓT" - No, ezért jó nagyfasznak lenni...

@Eric_Cartman: Sőt, szívás. Lásd nálam.

@faqtya: Szerintem nem volt több címletenként 50 darabnál.

joetaylor 2010.02.26. 10:18:06

Akkor most mi is az illető neve pozíciója?
Újságstand vezető igazgató?
Hírszolgáltatási manager?
Fejleszthető-e?

Gigoló (törölt) 2010.02.26. 10:18:57

Ezt megszívtad!
(nem a cigit) Amúgy szörnyű gaztettet követtek el, ilyenért errefelé emberek tűnnek el

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2010.02.26. 10:19:55

lehet szőke volt, és nem tudott elszámolni százig ötösével...

Pepin bácsi 2010.02.26. 10:20:14

A mi kocsmánkban elfogadják az aprót. Főleg hó végén.
Ritka madár arrafelé a tízezres. A kocsmáros a múltkor látott egyet, azt hitte kanadai dollár. Ennyire ritka mifelénk a hasa bankó

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.26. 10:20:55

Az eladót diszkréten meg kellett volna szoptatni.

pizsama 2010.02.26. 10:22:32

Már a korábbi nagy címletes posztnál leírtam, hogy eladó válogatja, hogy mit nem szeret, sőt, van hogy ugyanaz a személy hol aprót szeretne, hol nem, és persze én, mint vásárló alkalmazkodjam a pénztárosok, kasszások szeszélyeihez. A következő lépés az lesz, hogy pontosan megmondják milyen címletekben fizess, pl. "az egyik ezres helyett nem tudnál adni 2db ötszázast". Bele kéne verni itthon a fejekbe, hogy mégis ki van kiért!

eziskamu 2010.02.26. 10:24:27

Szerencséje a csajszinak, hogy nem velem került szembe, mert biztos harakirit követett volna el. Volt már olyan hogy több ezer forintot fizettem apróban, igaz számtech boltban, de ki is szolgáltak :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.02.26. 10:25:32

@Pepin bácsi: A húszezrest én is megnézem, olyan szokatlan. A mútkor meg rém akartak sózni egy ötveháromezrest, de okos voltam, és nem fogadtam el, apróban kértem,kaptam két vadiúj huszonötezrest meg egy szintén teljesen új háromezrest, Gyurcsány, Kóka és Veres aláírásával. Ez a legszebb bankó, a lakiteleki sátor van rajta, középen Dávid Ibolyával...

Leadfoot 2010.02.26. 10:26:09

Pedig 50 forintosig valahány (azt hiszem 50) db azonos címletű fémpénz felett valóban csak rolnizva kötelesek kereskedelmi forgalomban elfogadni.
Ez teljesen logikus.

Persze a 100 forintnyi 5 forintos ezen bőven belül van.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.26. 10:29:14

Vatikáni pénzzel kellett volna fizetni.

akikaztmondjákni 2010.02.26. 10:35:58

Valakinek van Bánky Petyás link?Légyszi:)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.26. 10:36:18

Úgy tűnik, elég gyenge hétvénk lesz.

ghck 2010.02.26. 10:37:20

jaaaj de unom már a ki van kiért dumát! Mindenki magáért van! A bótos eldönti, hogy akar-e aprót számolni, meg hogy akar-e munkahelyet. A dohányos meg eldönti, hogy akar-e váltani, vagy akar-e cigizni. Ne kenjétek már mindig a másikra!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.26. 10:38:02

@akikaztmondjákni:
A FÁSz kiadványát tudnám javasolni ilyen esetben.

akikaztmondjákni 2010.02.26. 10:40:36

@AlexWolf: De neeeem eeezt:)
Hanem ,ami a Homáron volt.
Az nincs meg?

labi 2010.02.26. 10:48:29

Vásárlók könyvét elkérni, és a feltételezett számolási idő többszöröse idejéig szüttyögni vele.

babel 2010.02.26. 10:48:42

"Figyu kiscaj, nem kell megszámolnod, én már megtettem, felőlem fel is dughatod magadnak egyesével, csak add ide a cigimet és már itt sem vagyok!" :D

Énbagoly 2010.02.26. 10:53:47

Na, már megint egy rendkívül értelmes eladó.
@Kitalátor feljegyzetei: :)))

buffybot 2010.02.26. 10:56:53

A posztolónak ajánlom, hogy máskor a cigeretta helyett írja mondjuk azt, hogy Haitit szerette volna segíteni, mert ezeknek az embereknek a legkisebb támadási felület is elég. :D Szerintem se menő a bagó...Meg mondjuk ahhoz is arc kell, hogy 20 ötöst kifizessek :D De mialatt előadja, hogy ő ugyan nem, mert ő így, és ő úgy, és majd a kollega, és a kollega sem, és előadja mégegyszer, mert a vásárló ki van akadva, na azalatt hatszor kiszolgálhatta volna...Hiába ha találkozik két hülye abból homár poszt lesz :D

akikaztmondjákni 2010.02.26. 10:57:03

"Kérem mutatkozzon be!":D:D:D

akikaztmondjákni 2010.02.26. 10:58:14

Az volt már, h: ki volt az üzletvezető aznap?:)

sziva77 2010.02.26. 11:00:23

Egy kicsit még fix hogy szivattam volna! Kiváncsi lettem volna mit szól a húszezresre?!
Vásárlók könyve mindenképpen! Én is a kereskedelemben dolgozok. A mai világban az 5 ft-nak is örül az ember!!! Nekik jól megy!

β α γ ε δ κ ζ π3 λ π5 π4 σ 2010.02.26. 11:00:43

már bocsánat, de nem az a kérdés szerintem, hogy menő-e a cigi, vagy sem...
hanem az, hogy azzal a kifogással hárítani, hogy haza akarok menni, nem számolom le.

reunalla 2010.02.26. 11:05:55

panaszkönyvbe beírtál-e?

Pepin bácsi 2010.02.26. 11:13:12

Biciklivel ment cigiért, de nem volt nála U lakat, azért nem fogadták el az ötösöket.

További magyar hang 2010.02.26. 11:16:01

Abban az esetben, ha már kérted a cigarettát és odatette eléd a pultra, majd ezután közli, hogy nem kéri a pénzed, a helyes cselekvési algritmus a következő: pultról cigarettát felkap, pultra aprót lebasz. A többit oldja meg ő.
Persze ha még a kezében tartja az áhított terméket, akkor is kivitelezhető a dolog, csak kicsit neccesebb.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.02.26. 11:16:54

Az 5forintos kiváló a parkoló automatákba. Egyszer parkolok, és minden apró gonddom megoldódik. :-(

mortalwombat 2010.02.26. 11:23:35

mifelénk nem fogadja el az 5-öst az parkoló-mikrobi.

Issti 2010.02.26. 11:23:53

Asszem 1500Ft-ig kötelesek minden aprót elfogadni.

Pepin bácsi 2010.02.26. 11:25:31

mifelénk nem kell fizetni a parkolásért.
eláruljam a pozíciót ?

KÁJZERSZÓZE 2010.02.26. 11:29:40

Hát Nórika, elég bamba vagy.
elveszed a cigit és bebaszod a pénzt a csajnak, hadd halyolgasson :D :D :D :D

- Kérek egy cigit!
- Tessék, haccáz pénz.
- Köszike, nesze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

én is cigizem, de így sosem jártam még. meg egyetlen ismerősöm sem. még jó hogy nem volt nálad marhanyelv.... azt meg elvették volna mi?

szita szita péntek 2010.02.26. 11:31:44

A pénztáros tapló volt, kirúgnám, nem is kérdés. De a post zárókérdése "ha érvényes fizetőeszközzel akarok fizetni, nem kötelesek kiszolgálni, hisz ő a szolgáltató, amiért én pénzt adok? " elgondolkodtatott. Szerintem a szolgáltató nem köteles szolgáltatni. Ha nem akar eladni neked semmit, hát nem teszi. Ha akarja, akkor azért nem mert nincs rajtad sapka. Mégis mi kötelezné, hogy kiszolgáljon? (mármint a saját érdekén túl?)

akikaztmondjákni 2010.02.26. 11:36:08

@Pepin bácsi: Nélunk mindenhol kell:S
De tudja hogy van ez itt.Meg mé' :S

esef 2010.02.26. 11:38:53

A cég sem köteles ezt a két marhát alkalmazni...

Pepin bácsi 2010.02.26. 11:40:13

@akikaztmondjákni: nem is igaz. Ottan a maguk háza környékén nem kell, nyáron se'
Tudom ám a pozícióját :)
Meg a nevét is :)

akikaztmondjákni 2010.02.26. 11:56:15

@Pepin bácsi: :D:D:D:D:D:D
Jóóóó, ott nem kell.De máshol, beljebb a központi pozicio felé :D ,na ott mindenhol.
Kérem mutatkozzon be!

AlexWolf 2010.02.26. 11:56:16

@Pepin bácsi: Ezek szerint Mr Pepin, önnek működő dzsipieszes nokijája van?

akikaztmondjákni 2010.02.26. 11:57:49

@AlexWolf: Nem, nem, bemutatkoztam neki:D

KÁJZERSZÓZE 2010.02.26. 11:58:25

az van neki csak nem egy lebutított szerkezet, hanem tuningolva van egy laptoppal.......

Á lá madame Palkovics

Pepin bácsi 2010.02.26. 12:03:48

@akikaztmondjákni: Józef Pepin, szolgálattyára.

Tegnap melegétel utalvánnyal fizettem a cigiért. Kicsit kekec volt a pénctáros csaj, de montam neki ha meggyúttyuk akkó a cigi is meleg.
Elfogatta eszt az érvet.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.26. 12:08:06

@akikaztmondjákni:
Itt felhős az idő, ilyenkor késik kicsit a napórám.

KÁJZERSZÓZE 2010.02.26. 12:08:19

trükkös cigit meg üdülési csekkér?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.02.26. 12:09:10

@Nigab: Két tanúval igazolod, csináltok egy jegyzőkönyvet, bejelented, és onnantól ingyen parkolhatsz amíg meg nem javítják.

akikaztmondjákni 2010.02.26. 12:09:42

@Pepin bácsi: Nem jó:)
Nem kellett volna:)

@Sün‼: Itt konkrétan SZAKAD az eső.

Pepin bácsi 2010.02.26. 12:12:18

@akikaztmondjákni: ?

itt is konkrétan szakad

@KÁJZERSZÓZE: igen
nokia telefont meg internet utalványér

akikaztmondjákni 2010.02.26. 12:13:22

@Sün‼: Bezony ám.

@Pepin bácsi: Nem kellett volna bemutatkoznia.:)

KÁJZERSZÓZE 2010.02.26. 12:16:56

@Pepin bácsi: erotikus masszás egésség pénztár kártyára?

tuti dolog ez a kafetéria. kár hogy apróért nem adnak cigit Nórinak, csak jobb hejeken. sőt ott apró sem kell, felírják :D :D :D :D :D

akikaztmondjákni 2010.02.26. 12:18:19

Na ebéd.
Állitolag jérce leves meg vmi mátrai borzaska...

mortalwombat 2010.02.26. 12:18:59

@atpijkamo: De már gyárilag sincs rajt, hogy elfogadja az 5ft-ost. Direkt így gyártják mocskok.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.02.26. 12:21:29

@AlexWolf: Leszarom a pastuk érzékenységét...
@β α γ ε δ κ ζ π3 λ π5 π4 σ: Viszont aki dohányzik, az amúgy sem lehet sikeres ember...
@Sün‼: Aprópénzt csak az ALDIból

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.02.26. 12:22:45

@Nigab: Ez az ő problémájuk. Az 5forintos érvényes fizetőeszköz.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.02.26. 12:25:11

@Nigab: A parkolóautomákba fújt PUR-hab szándékos rongálásnak minősül, több százezer forintos kárt számolnak fel miatta...

csillagkutya seven 2010.02.26. 12:26:09

én ilyenkor csak kérdezném meg...hogy te mit szólnál, ha így kapnád vissza a vissza a visszajárót? hmmm? na lehet gondolni, hogy mit is mondanának...amúgy nem vagyok újságos, csak van ismerősöm és néha látom, mi zajlik ott, ennyi.

XSB 2010.02.26. 12:27:46

Ne szidjátok már a nokiás csókát, nem ő volt a paraszt. Tény, írásba kérhette volna, hogy később is cserélik a telefont, de vsz még nem baszták át korábban, és ezért bizakodó volt. Az ottani üzletvezető meg valóban seggfej volt, a Nokia helyében úgy vágnám ki, mint macskát. Szerencsére nem minden boltban ilyenek.

A poszthoz: baszkikám.. szerinted valaki le fog neked számolni 100 darab ötöst (mondjuk elég könnyű. Aki pókerezik, láthatja. Leszámolnak 5 darabot, mellé tesznek egy nagy oszlopot, és lehúznak róla is 5 darabot. Így lesz 10 darab. Ezt eljátszod még párszor, és meg is van)?

Leonine 2010.02.26. 12:28:31

Az egyik Relay-ben a múltkor 205 Ft-ot kellett fizetnem, odaadtam egy ezrest, és egy 5 forintost, erre az 5-öst visszaadta, rám förmedt, hogy az neki nem kell, és szépen kiaprózta a 795 Ft-ot. Sajnos úgy meglepődtem ezen a reakción, hogy meg sem próbáltam ellenkezni, megsemmisülten lapátoltam a pénztárcámba a fél kilónyi pénzt.

Azóta nem vásároltam ott, de ha legközelebb megyek, vagy tízezressel fizetek a párszáz forintyni újságért, vagy jól kiaprózom. :)

AlexWolf 2010.02.26. 12:29:49

valaki nem tudja, hogy hol fellelhető az EDE-s poszt leszedéséről szóló leszedett poszt?

AlexWolf 2010.02.26. 12:32:04

@XSB: ezen mi már rég túlléptünk, és nem is szidjuk Bánki Péter ügyvezető igazgató urat a PEGAconsult kft.-től.

iwiw.hu/pages/user/userdata.jsp?userID=77367

www.facebook.com/peter.banki

KÁJZERSZÓZE 2010.02.26. 12:37:24

@XSB: faszikám!

100Ft-ot 5 forintosokkal. nem tucc olvasni????

gyk már leírták többen is, hogy az 20 darab és nem 100 darab ötforintos. óvatosan pókerezz mer sokba kerülhet ha önállóan számolsz :D :D :D :D

Lyónapot!

AlexWolf 2010.02.26. 12:39:30

@akikaztmondjákni: @KÁJZERSZÓZE: Nem, ezt olvastam. Na jó a kommenteket nem végig, nem volt kedvem 5500-at elolvasni. Nekem az kéne, amiben megindokolták, hogy leszedték. Vagy olyan nem is volt?

Hümüzhümümüz 2010.02.26. 12:40:34

Én kiszedtem volna a csajt a pultból és ingyombingyom, ecetera. Szívlapát neki!
Ha nincs cigim és nem adnak, akkor tudok dühös lenni. :S Cigi nem olyan, mint a Best magazin, hogy kibírod nélküle. :D

KÁJZERSZÓZE 2010.02.26. 12:43:24

@AlexWolf: úgy tudom azt is törölték, amiben a törlésről posztolnak.

KÁJZERSZÓZE 2010.02.26. 12:45:26

@Hümüzhümümüz: és ha van cigid, de nem tudod meggyújtani? az mégdurvább. házat feltúr, sehol semmi, falikazán őrláng... mekkora mák volt. már majdnem lementem a kocsihoz...

AlulírottFentemlített 2010.02.26. 12:46:08

Az volt ma már, hogy be kellett volna rollnizni a pénzt, mondjuk cigipapírba!

Az újágos csajnak pedig valami olyat kellett volna mondani, mint a bicajos akit nem szolgáltak ki a Mcdrive-ban, esetleg elküldeni az anyja p......-ba!

p.......-ba = pozíciójába (Bánki Péter után szabadon)

europeer12 2010.02.26. 12:50:34

1. Törvényes fizetőeszközzel fizetett, amit köteles elfogadni eladó.

2. A szolgáltató köteles kiszolgálni, ha nem szeged meg a szolgáltatás igénybevételének szabályait! Ráadásul itt nem a szolgáltató cég vezetősége, döntött, hanem egy szaros kis alkalmazott.

3. Egyik idióta azt írta, hogy tele van a töke a "nekem mihez van jogommal". Ezért balkáni az ország, mert sok ilyen mentalitású van. Ha az emberek kikövetelnék a jogaikat és elismernék kötelességeiket, akkor nagy lépést tennénk Európa felé.

4. Sutyerákok! Ciki aprópénzben fizetni. Bocsánat, de havonta 3000-4000 fontot kereső angolnak miért nem ciki megtartani az 1-2 pennyseket, majd fizetni azzal? Ez egy újabb "balkáni vicc". Annyira szánalmas a "havi húsz forintból" élők azon tábora, akiknek ciki a kiscímletű fizetőeszközzel fizetni. Ezek azok, akik elmennek bulizni, aztán egy hangosan kért Long Island-et isznak egész este.

5. A pénz az pénz, ezt "Nyugaton" tudják. Ami a csóró Magyarisztánban ciki, az a jóval gazdagabb országokban sokkal természetesebb. Ott nem ciki apróval fizetni, a milliomos kölykének újságot kihordania, Mc Donaldsba elmenni 4 órára dolgozni, nem ciki "ócskapiacot" tartani a ház előtt ......

A magyar csóringer meg játssza a Rotschildot a nagy semmire, annyira szánalmas ez a mentalitás.

Buher 2010.02.26. 12:54:21

Látom mindenki jól érzi itt magát...csak éppen a lényeg marad le, hogy kiderüljön, hogy mi is az igazság.

Magyarországon mindenki köteles névértéken elfogadni az MNB által kibocsátott és még be nem vont forintbankjegyeket és -érméket, ideértve az emlékbankjegyeket és az emlékérméket is. A készpénzfizetési (kereskedelmi) forgalomban 50 darabnál több érmét elfogadni csak a hitelintézet és a posta köteles egy fizetési művelet során. Ennek értelmében a kereskedelmi egységek egy fizetési művelet során legfeljebb 50 darab érmét kötelesek elfogadni.

Forrás: Magyar Nemzeti Bank

Buher 2010.02.26. 12:57:46

Látom mindenki jól érzi itt magát, csak éppen a lényeg marad le, hogy valójában mi is az igazság.

Magyarországon mindenki köteles névértéken elfogadni az MNB által kibocsátott és még be nem vont forintbankjegyeket és -érméket, ideértve az emlékbankjegyeket és az emlékérméket is. A készpénzfizetési (kereskedelmi) forgalomban 50 darabnál több érmét elfogadni csak a hitelintézet és a posta köteles egy fizetési művelet során. Ennek értelmében a kereskedelmi egységek egy fizetési művelet során legfeljebb 50 darab érmét kötelesek elfogadni.

Forrás: Magyar Nemzeti Bank

AlexWolf 2010.02.26. 12:57:51

Mc Donalds az az Mc Hammer haverja?

KÁJZERSZÓZE 2010.02.26. 13:01:59

@AlexWolf:

kérdezik a "romától", hogy miért szereti Mc Hammert, mire ő:
Há mer jó.....

akikaztmondjákni 2010.02.26. 13:04:04

@KÁJZERSZÓZE: :D:D:D:D:D:D
Jogos:) Egyet értek:)

@AlexWolf: Mc Hawer haverja.

akikaztmondjákni 2010.02.26. 13:08:04

"A forint ár mindíg az euró és annak aktuális árához igazodik!":D

faqtya 2010.02.26. 13:08:57

"A mai este folyamán történt meg velem"
hol él ez, hogy már az este meg volt neki ma?

Pepin bácsi 2010.02.26. 13:10:00

@akikaztmondjákni: megette ?

@KÁJZERSZÓZE: magának már megint igaza van bassza meg. Már ami a pókerezést illeti :D

kergelepke [UK] 2010.02.26. 13:11:42

En egyszer telefont toltottem fel naluk, es rendesen felb@szott a kiscsaj. Mivel eloszor csinaltam, hulye kerdeseket tettem fel, mert csak elemtolta a kis kezivackot. Olyan stilusban valaszolt, hogy a vegen ugy ereztem orulhetek hogy szanalmas eletemnek megkonyorult, es hagyta hogy arrebbhuzzam a belem. Azota ha lehet kerulom oket.

akikaztmondjákni 2010.02.26. 13:20:35

www.zimmerinfo.hu/balatonfured/csaladinyaralohaz/hu.htm

JéééééééééézusMááááááááária!
Nem ez EDE háza?
Műemléki környezetben van:D
Meg S. utca...:D:D

halál megdöglessz kinyírunk ® · http://href.hu/x/73ug 2010.02.26. 13:22:13

azért megnézném a posztíró és a vele egyet értő kommentálók pofáját, ha mondjuk ezressel fizetett volna és a visszajárót 20as 10es és 5ös címletekben kapta volna vissza :)

énis 2010.02.26. 13:23:13

ha tízezressel fizetnél valahol és megkérdezik, hogy "nincs kisebb?" Akkor azt kell válaszolni, hogy "csókolom, minden tízezre ekkora!!"

:-DD

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.02.26. 13:28:13

@XSB: Tényleg nem paraszt volt, mert az élelmet termel. "Ha a paraszt nem szarik, az úr nem eszik." Az volt vele a fő gond, hogy azzal akarta a jogait érvényesíteni, hogy úgy mutatkozott be, hogy ő Bánki Péter, a Pegaconsult ügyvezető igazgatója. "Nem akárki!" Mintha a portásnak, a sebésznek vagy a BKV-ellenőrnek nem ugyanolyan jogai lennének az adott szituációban.A másik gond az volt, hogy a bérhomárok simán felrakták, törlés nélkül a levelet, az illető úr meg elég könnyen fellelhető holmi haverista oldalakon, úgyhogy ki is lett tárgyalva pár jellemzője, különösen az arca.Ettől bepipulva meg élt valamiféle zsarolási potenciáljával, és leszedette a posztot, sőt aztán a poszt leszedéséről szóló feljegyzetet is. A cégük honlapján olvasható orbitális baromságokat, magyartalanságokat és helyesírási hibákat viszont nem tudta kijavíttatni. (Arroganciája és az általa beszélt egyik nyelv között többen összefüggéseket sejtenek.)
A mintabolt személyzetének faszságát egyébként talán senki nem kérdőjelezte meg.

vivax 2010.02.26. 13:30:31

haladéktalanul jelenteni kell az esetet, hátha kárpótolnak vagy kétezerhatszáz forintnyi ötössel, meg egy zacskó szotyival. vidd be a postára legközelebb 150 forint kezelési költségért beveszik a 40 darab ötösödet Mester;)

2010.02.26. 13:40:11

Kösz a tippet, mostantól ha oda megyek, mindig ötforintosokkal fogok fizetni.

Kabrio_Rentier · http://bit.ly 2010.02.26. 13:55:53

Én a múltkor a Luk**l benzinkúton lettem megszólva (inkább kinevetve), mert 10 darab kétszázassal fizettem: "mi vagyok én, malacpersely?" felkiáltással üdvözölt a néni.

acka 2010.02.26. 14:01:46

@Kabrio_Rentier:
Képzeld el azt a horrort,amikor bedugdossa a résen a 200.-sokat!:D:D
Vagy amikor éppen nincs aprója,és feltöri a perselyt...:D:D

hatesz 2010.02.26. 14:05:25

Elöveszed a bankkártyádat és fizetsz azzal.
Ahelyett hogy itt nyivákolnál. Mert ahogy látom a pattogás meg a homárra irogatáson túl semmi más nem jutott eszedbe...
Na ezért mondják sokan, hogy hu de stresszes életet folytatnak. Mert faszságokon felnyomják az agyukat. Én ilyenkor max vagy kártyával fizetek vagy sarkonfordulok. Nem hiszem hogy 100 méterrel arrébb ne lenne egy kisbolt vagy trafik.

petersen 2010.02.26. 14:15:08

A pénztáros nem köteles elfogadni 50 darabnál több pénzérmét egy fizetés alkalmával, a Magyar Nemzeti Bankról szóló 2001. évi LVIII. törvény 31. § (4) bekezdése alapján "Készpénzben (bankjegy vagy érme átadásával) történő fizetés esetén 50 darabnál több érmét elfogadni csak a hitelintézet és a posta köteles egy fizetési művelet során".

Bár a leírás alapján ez még az 50 darabon belül lehetett

foto háber 2010.02.26. 14:20:47

a dohányzás káros az egészségre

pandacsökiboborján4 2010.02.26. 14:24:53

Jó pofán kell rúgni az ilyen köcsögöt.

zati 2010.02.26. 14:25:19

Sok a büdösbunkó kommentelő.

Először is nem mindenhol van POS terminál Abszurdisztánban. R-Go a bankkártyás fizetés nem biztos hogy műxik.
Másrészt: nem is értem, hog miért azzal kell parasztnak lenni, aki venni akar, és fizetni, törvényes magyar fizetőeszközzel. Az ilyen kereskedelmi "alkalmazottat" úgy kell kirúgni az állásából, hogy lyukat üssön az égen. A jó k...a anyjával szórakozzon, ha valaki nyitvatartási időben PÉNZT akar otthagyni a boltban. Nem bukó módon csicskáztatva, hanem normális vevőként. Közben a munkavállalók 11%-a nem talál állást, miközben az ilyen mentálisan alkalmatlanok bitorolnak munkahelyeket.

Na, EZ a baj, nemcsak itt, hanem sok boltban, buszon, étteremben, hivatalban, minisztériumban ilyen gennyládákkal találkozni. Nos, azért kell kommentelni, panaszkönyvbe írni, az igazgatónak írni, stb, hogy az ilyen tetveket kisöpörjék, és arra méltók kerüljenek hivatalba. Ha tízből kettőt ki tudok rúgatni, már jobb lett a világ.
Na, jöhet a gyalázkodás, fikagépek!

bedtime story 2010.02.26. 14:30:09

Pedig a penz az penz! Miert van az, hogy Hollandiaban elfogadnak barmilyen (kis) cimletet is? Elegans helyeken is!

Füredi 2.0 (törölt) 2010.02.26. 14:35:01

@bedtime story: a kicsit igen, de 500 eurót és afelett meg még a szállodában sem.

hatesz 2010.02.26. 14:39:54

@zati: ezeknél szinte mindig van terminal. Amugy meg azért bátorkodtam a kártyával való fizetést ajánlani, mert akkor nyugodt marad mindenki és kész. Ha látom hogy az eladó ilyen, nem állok le vele az aprón veszekedni akármit is mond az MNB. Egérböl elefántot... Tipikus magyar mentalitás. Mindegy csak nekem legyen igazam. Bravo az eladónak és a poszt tolónak is. Ezért tart még ott az az ország. Dejó hogy már csak ritkán megyek Mo-ra. Nulla empátia, csak mindig gyerünk hergeljük fel magunkat meg a másikat. Utána meg nyafogjunk az interneten. Röhejes a poszt

szita szita péntek 2010.02.26. 14:43:30

@petersen: Mégis mit számít, hogy köteles, vagy nem köteles? Egyáltalán: miért is köteles? A szolgáltatást nem kötelező értékesíteni, csak jól felfogott érdek. Az meg, hogy a törvény betűje mit mond... Áh! Egyáltalán: minek erre törvény? A pénztárost meg ki kell vágni a p*csába.

pernahajder Campbell 2010.02.26. 14:44:00

Kedves Nóri, minden felesleges szerénységet félretéve, magamat állítanám követendő példának eléd: ma van egy éve és tizenkilenc napja ugyanis, hogy leszoktam a dohányzásról.
Azóta egyszer sem veszekedtem újságossal :)

Pepin bácsi 2010.02.26. 14:49:51

@pernahajder Campbell: miért, leszoktál az olvasásról is ?

mbazs 2010.02.26. 14:52:18

Engem személy szerint kurvára felbasz, hogy ha bemegyek valahova venni valamit, FIZETEK ÉRTE, és még a tetejébe jól lebasznak.

Egyszer úgy elküldtem az anyjába egy hasonló viselkedésű dagadt geci tehenet, hogy csak pislogott. Utána már volt becsületem. Anyja picsáját ugat, BELŐLEM ÉL!

Ezt a szokásos magyar faszságot meg, hogy "jaj hát fizetek is meg be is fogom a pofám", ezzel elmehettek a picsába. Nehogy már engem basszon le az, aki belőlem él! Faszom birka nemzet. Kiirtani a faszba, ennyit ér ez a nép.

szita szita péntek 2010.02.26. 14:52:25

@hatesz: Utálom a kártyát -> nem is véletlenül. Okaim:
- A kártyás fizetés még mindig tovább tart.
- A kártyás fizetéskor a kereskedő a fizetett összeg bizonyos százalékát a banknak utalja. Kis forgalmú helyeknél ez akár 3-5% is lehet, míg egy multi nyilván előnyösebb alkupozícióban van a terminál telepítésekor. Én, aki kp-val fizetek tehát valójában nagyobb hasznot termelek a boltnak. AZ lenne etikus, ha kp-val az egyes termékek olcsóbbak lennének.

Utóbbira vegyünk egy példát: Veszek egy pc-t egy kis számtech boltban. A 200 eFt árból a bolt 8-10 eFt-t ad a banknak, csak mert kártyával fizetek. Ez normális? Persze ha kp-val fizetek, akor is 200 pénz a gép... A boltnak sem szabadna mindegynek lennie, hogy a péda esetünkben 30, vagy 40 eFt haszna van az értékesítésen... De neeeeeeeeem! Fizessünk kártyával mindig, mindenhol, mer' az jó, praktikus, mer trendi. Egy túrót! Már csak dacból is maradok a kp-nál! A postolóval ellentétben eddig nem volt ezzel soha gondom és várhatóan nem is lesz.

hááááát 2010.02.26. 14:56:34

Ismerem az összes eladót, de még a fönököt is.Hazafele megkérdezem melyik volt.
Egyébbként nem köteles kiszolgálni!!!!
Attól függetlenül tényleg dög volt.
A tízezressel fizetőknek meg ajánlom figyelmébe azt a paragrafust(szám szerint nem tudom):ha a vásárlás összege nem haladja meg a bankjegy összegének 10%-át, váltási díj számolható fel.

Ez tök komoly utána lehet járni.Már csak az eladón múlik, hogy jó fej.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.02.26. 14:59:37

@szita szita péntek: Talán a bank kiköti, hogy az eladási ár nem változhat a fizetési módtól.

mindegykivagyok 2010.02.26. 15:06:01

Azért a cigit elvittem volna!Ha nem kell
neki az apro az az Ö baja!:)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.02.26. 15:08:05

Nme is értem az egészet, vihar egy kanál vízben.

Ha én fizetek, igyekszem normálisan adni. Kivéve a parkoló automatát, mert abba a lehető legkisebb címletet nyomom. Csak mindig elfogy.

Ha meg nekem fizet valaki, abban fizet, amiben akar.

El is csodálkozom a pénztáros zavart grimaszán, mikor ezresből félénken százasokkal ad vissza. Az is pénz. Ugyanolyan.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.02.26. 15:10:12

@europeer12: A szolgáltató nem köteles kiszolgálni. Itt tévedsz. Logikus lenne, hogy köteles, de általában nem az.

pernahajder Campbell 2010.02.26. 15:30:59

@Pepin bácsi: Nem, csak felszedtem valami 8 kiló izmot. Így könnyebb elkerülni a konfliktusokat.
Mondjuk, Nórinak ez lehet, hogy nem egy vonzó perspektíva :)

theutat villám 2010.02.26. 15:43:39

a retkes kurva anyját az ilyennek, ha meg 20 ezressel fizetnél, az lenne a baja.

kispista2 2010.02.26. 15:56:14

@hááááát:
"ha a vásárlás összege nem haladja meg a bankjegy összegének 10%-át, váltási díj számolható fel."
Kisebbet kamuzzál, vagy tegyél be pontos forrást!

Borzasztó Károly 2010.02.26. 16:12:47

tul kell lepni ezeken a dolgokon :)

Illumination 2010.02.26. 16:35:40

Pultra szórni az aprót, és levenni 5 csomag rágót (azt elérni)...

hatesz 2010.02.26. 17:00:01

@szita szita péntek: én mint vásárló lesz@rom hogy mennyibe kerül a terminál ha már egyszer OTT VAN. Amúgy az ilyen technikai berendezés leírható, nem kell sajnálni a boltost.
A pénzelszállítás meg biztos ingyen van (ne csak a költségét, hanem pl az esti számolgatás idejét is számold bele.)
Meg a kis forgalmú helynél az árakba ez bele van kalkulálva. Spec a Relay egy hálózat és nem kisforgalmú, íy elég jó alkupozícióba kerül a bankkal szemben, szóval ne féltsd öket...
Ja amugy a fenti fizetési mód beteljesülésénél (rohadtsok apró amit leszámol az eladó) magyarázd már el mikor lassabb a kártyás fizetés??? Ja meg a kártyás fizetés nem kicsivel biztonságosabb, pl rohansz és persze látja (pl. a benzinkutas) eladó, hogy rohannod kell, nesze 10ezressel fizetsz, 90% hogy egy ezressel kevesebbet ad vissza. aztán fél ora múlva észreveszed, de már meg sem éri visszamenni...
Kártyás fizetésnél meg LÁTOD az összeget a terminálon és utána nyomsz entert meg pin-t.
Te még a 20. században élsz, fogadjunk hogy fizetésnapkor rohansz az automatához kivenni az egész havi fizetést, mert jó érzés a zsebnek, meg így a biztonságos...
Amúgy a példád alszolut elüt a témától, ráadásul pont a kis (de még a nagyobb) számtech-boltokban NEM LEHET kártyával fizetni az általad az elején említett okok miatt. A boltosok nem hülyék ám...

hatesz 2010.02.26. 17:02:20

@szita szita péntek: ja és a fizetés idejébe számold bele azt is, ameddig tte megszámolod amit odaadsz... Na akkor melyik a gyorsabb?tökölsz az apróval (egykettö tuti el is gurul ekkora menyiségnél) vagy átnyújtod a kartyát és vársz max. 5 mp-et a pin beadása után...

vernarancs 2010.02.26. 17:09:15

Trafikban kartyaval? Hehe, ez itt nem az USA.

Aki meg azt tudja erre osszekaparni, hogy en urulnek-e ha igy kapok vissza az gondolkodjon kicsit. Nekem van egy penztarcam amibe x apro fer. Neki van egy kibaszott penztargepe amibe n*x apro fer.

szita szita péntek 2010.02.26. 17:10:05

@hatesz: Így van. Megkapom a lóvét, 2-3 részletben felveszem a lóvét igen. Mert nekem így tetszik. És tudod mit? Amíg van készpénzes vásárlás, addig lesz pénzszámolás, szállítás is -> ergó az arra szánt idő nehogy már költségnövelő tényező legyen... Nem mindegy mennyi pénzt visz a furgon?
20. század embere vagyok? Ilyen tekintetben biztosan. Egyszerűen azért, mert a 21. sz ajánlata rosszab. Majd ha tényleg mindenhol tudok kártyával fizetni és tényleg gyorsabb lesz, mint a kp, megoldják, hogy ne lehessen elhagyni-elkavarni, a különböző kártyaszolgáltatásokért nem vonnak le tőlem (számomra) méltánytalan összeget, ha a kártyámmal simán és azonnal be tudom fizetni az iskolában a gyerekem által betört ablak árát... No AKKOR meg fogom fontolni a szokásaim átszervezését. Addig minek?

szita szita péntek 2010.02.26. 17:13:10

Még egy gondolat: Az emberiség egy ideje már ismeri a készpénzt. Megszokta. Nagyon fel kell kötnie a gatyáját annak a rendszernek, ami jobbat tud ajánlani...

cybergreg · http://www.cybergreg.hu 2010.02.26. 17:21:26

Angliában néha teljesen korrekt címlettel se boldogul az ember. Londonban élek, és amikor skót papírpénzt kapok vissza valahol, már előre ideges vagyok, hogy elfogadják-e, amikor azzal akarok majd fizetni.
Nagy-Britannia törvényes fizetőeszköze a font sterling, és a Bank of Scotland is nyomtat ilyet, ami máshogy néz ki. Tegnap 5 percig üvöltöttem a kötschög török boltossal, hogy fogadja el. Aztán végül cseréltem egy haverjával, aki a pulton kívül állt és az ő ötöse került a kasszába.

szita szita péntek 2010.02.26. 17:30:15

Még két érv a kp mellett (csak nem bírok nyugodni):
- Ma még egyszerűen nem lehet csak kártyával élni. (Majd szóljon aki vett már vattacukrot kártyára!) Így a kártyahasználók szükségképpen "kétlaki" életet kell éljenek, ami egy fölösleges macera.
- A kártyával együtt jár a kiszolgáltatottság érzése. Vajon elfogadja a leolvasó? Szerintem már mindenki járt úgy, hogy nem. Pesze ez áthidalható, legfeljebb nem vásárolsz ott és akkor. No de mondjuk Kajászóröcsögén éjszaka egy benzinkútnál elég kellemetlen lehet.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.02.26. 18:41:20

relay, inmedio,... ezekre a helyekre tényleg csak vészhelyzetben. ha apród van az a baj, ha tízezres az a baj. ha bankkártyád van akkor fél percig feltartod szegény eladót, akinek lemegy az egyenlege miattad (éppen a fülén a mobil és pletykálna tovább). mindezt rendszeresen megkoronázták egy ritka undorító "hagyjál már a faszba a szaros újságoddal meg rágóddal" arckifejezés. a foglalkoztatás legalja.

szöszmöszmackó 2010.02.26. 18:56:50

cigit csak őstermelőtől

Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2010.02.26. 19:23:57

@hááááát: Elolvastam az MNB törvény készpénzforgalomról szóló részét, de abban nem volt szó erről a 10%-os szabályról. Kérlek, jelöld meg a forrásodat. Tényleg érdekelne.

A posthoz: Szolgálatatni nem kötelező. De azért beírnám a panaszkönyvbe az esetet, hogy a bolt vezetője, tulajdonosa (akinek nem ismert a poziciója :D vagy csak B.P. tudja esetleg) is tudja, hogy kik utasítják vissza a nevében a szolgáltatás nyújtását. Ha van egy kis esze az üzlethez, nem sokáig alkalmaz ilyen embereket.

Gáborom 2010.02.26. 19:30:48

Azért az teccik,hogy egy ilyen posthoz (magyarul íráshoz) ennyi komment (hozzászólás) érkezik. Gyerekek: ki dolgozik?
És ennyi ökörség.....
:(
A dohányzás káros az elmére.
:)

Mylady 2010.02.26. 19:49:53

@szita szita péntek: A bankkártyára fizetsz egyszer egy éves kártyadíjat (akkor is, ha évente 2x használod, meg akkor is, ha mindennap), a kártyával fizetés ingyenes. Ha kp-t veszel fel, az többnyire pénzbe kerül. Emellett: amíg a pénz a zsebedben van, nem kamatozik. Ha felhasználásig a számládon tartod, kapsz rá (minimális) kamatot.
Aki tudatosan használja a pénzét, az használja a bankkártyáját is. Ésszel.

Mylady 2010.02.26. 19:54:30

@szita szita péntek: "Amíg van készpénzes vásárlás, addig lesz pénzszámolás, szállítás is -> ergó az arra szánt idő nehogy már költségnövelő tényező legyen... Nem mindegy mennyi pénzt visz a furgon?"

Nem.
Egyrészt a pénz(be- és ki)szállításért, feldolgozásért (szétválogatás, számolás, csomagolás) és a tárolásért fizetni kell. Ez függ a címlettől, mennyiségtől. Tehát ha kp-vel fizetsz, a kereskedő ugyanúgy szív (ráadásul a bankkártya neki is biztonságosabb).

Másrészt a pénzszállító nem találomra jár körbe, hanem meghatározott terv szerint. Azaz be van kalkulálva, hogy melyik kereskedőnél mennyi pénzt vesz fel. Próbálják optimalizálni, hogy lehetőleg ne legyen kihasználatlan kapacitás.

szöszmöszmackó 2010.02.26. 20:05:43

amugy meg mit sirsz, cigit akarhol lehet venni. 50 darabnál több azonos értékű érménél elküldhetnek a pénzéddel, hogy rolnizd be, az mas kerdes, hogy ezt a szabalyt alkalmazzak mar >10 db felett is

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.26. 20:56:27

@szita szita péntek:

honapokig nincs a kezemben kp
honapokig
egyedul lottot nem adnak kartyara de azt Mary veszi

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.26. 21:01:47

ja es gyorsabb mint a kp, aguta megut mikor kp-znek, meg csekkeznek
es ingyen van
sot
ha netalantan megis kp kellene a sajat bankom atm-bol is ingyen van
mas bankbol van elhanyagolhato koltseg
de nincs szuksegem kp-ra 99 %ban

igen az igaz amit mondassz fejleszteni kene de soherok a bankok, meg a boltok otthon

renugard 2010.02.26. 21:03:41

Újság a hóna alá, aprót bekúrni a pult mögé, hátra arc, ne tarts lépést, indulj, többet vissza nem térni! Címszavakban ennyi.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.26. 21:05:20

azert ezzel
a "nem koteles kiszolgalni" ezzel ovatosan bannek
mert ez nem igy van

szita szita péntek 2010.02.26. 21:13:22

@hagyma:
- Mindennapi betevő vattacukrod kártyára veszed-e?
- "a "nem koteles kiszolgalni" ezzel ovatosan bannek mert ez nem igy van " - Ööö nemtom. Milyen szintű kötelezettségről beszélünk? Törvényiről, vagy arról, hogy azért köteles, mert ez a munkája és a munkaadója ezt várja el tőle a fizetéséért? Törvény szerintem a szolgáltatót nem kötelezi arra, hogy szolgáltatnia kell. Ugyanakkor a munkaadó elvárhatja, hogy az alkalmazottai dolgozzanak... De ugye a kettő nem ugyanaz. (Persze amilyen hülye országban élünk akár az is lehet, hogy ha a bót nyitva, akkor árulni is kell, mer' különben lecsap a nagytestvér... Fene tudja, én már semmin sem lepődök meg.)

2010.02.26. 21:26:58

Hm, ez az a Relay, ahol 350-400 Forint egy félliteres kóla? az ilyen helyet nagyon el kell kerülni...

Mylady 2010.02.26. 21:34:14

@Humbino: hát, a félliteres kóla már egy szimpla boltban (nem éjjel-nappali) is 250 volt múlthétvégén
a kétliteres sem sokkal több

a múltkor a rotschildban néztem pont, hogy valami 10-20 Ft volt a különbség a félliteres és a literes között
kár hogy a literest kényelmetlen magammal cipelni

Megdobbent 2010.02.26. 23:34:07

@hagyma: Nalunk a lottozoban is van mar POS, ugyhogy hejehuja. Sot, eleve ATM-ben lehet lottozni. Meg SMS-ben. Es nem viccelek, ez mitt nalunk igy megy, eh-eh, de a legjobb, hogy ha az 5-os fizet mondjuk 2 milliardot, akkor a 2-es akkor is csak 1200 Ft, ha egy ember vitte el. Mert na. Bezzeg regen vazze, targynyeremeny! mameg...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.26. 23:42:06

@szita szita péntek:
34 eve nem ettem vattacukrot
ami kell azt , igen, kartyaval veszem, meg az 1 dollaros kenyeret is

ha valaki kinyit egy boltot, annak , igen, vannak kotelezettsegei
en nem tudom torveny irja-e elo vagy csak nepszokas, de furcsan ereznem magam, ha valaki egy akarhol nem szolgalna ki, csak, mert nem
szerintem azt bezarnak
/nem akarok elmenni abba az iranyba, hogy esetleg cigany lennek es nem engednek be egy discoba/
vagy a penztaros a hipermarketben azt mondana
sorry en baszok teged lecsekkolni
azert ez nem hiszem, hogy jarja
torvenyt nem keresek, de valami tuti van ra, ha valamit nyitsz vannak ilyen iranyu kotelessegeid

/ kartyarol meg annyit, ki kell ugy epiteni mint itt es akkor ertened/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.26. 23:44:51

@Megdobbent:
nalunk szerintem lottozo sincs, mint olyan
ilyen hiperekben tesszuk meg a tetkjeinket meg benzinkutakon
nem tudom miert nem lehet kartyazni, de van elkepzelesem
mondjuk azzal az 1 dollarral csusznek minuszba a bank fele akkor erdekes jogi helyzet allhatna elo
ez csak gondolat
de teny, ha lottot vesz Mary, kp kell

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.26. 23:49:37

kp kell meg a pizzafutar jattjanak
es most gondolkodom
a keregetosnek
a tancosnonek/megse dughatsz debitkartyat a bugyijaba/
az ujsagos dobozoknak az utcasarkon, ha ott akarod venni
nehany parkolooranak
tobbet nem tudok
ja Trevi kutba
es edenek , mert nem fogad el udulesi csekket

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.26. 23:53:58

@hagyma:
ott figyel a kartyalehuzo
minden elesitve
vehetsz cigit, meg am belul van
WU-t, money ordert, lottot csak kp
ez van

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.02.27. 00:26:10

@europeer12: Szívemből szóltál!!! Remek a hozzászólásod.

És: máskor meg azért nyígnak a bótosok, mert "nem tudok visszaadni!" Sőt, én többször találkozom ilyennel, mint a posztban olvasható eladói egyedekkel.

Megdobbent 2010.02.27. 00:36:53

@hagyma: Amugy kopp-kopp, majdnem hasonlo cipoben jarok, mint te. Honapokig nincs nalam egy ezresnel tobb, kartyaval vasarlok meg mifranc. Akkor van csak szivas, ha a helyi kiskereskedotol kell valami hirtelenjeben, merakkor ATM -> KP -> kereskedo :)

Viszont az SMS-es lotto nem hujeseg a magamfajtanak. Megteszem 2 SMS valtassal, a szamlaval egyutt fizetem hovegen a jatekot, ha meg nyerek arrol jon SMS, a suska meg atutalassal :)

glad az egyetlen 2010.02.27. 03:45:37

Alapvetően igen, köteles bármi aprót elfogadni a pénztárol elvileg.
Azonban egyszer tanuja voltam egy hasonló tranakciónak amikor a pénztáros softos rosszalására az ügyfél ezzel kakaskodott erre visszakérdezet csöndesen a pénztáros:
- Miért, maga mit szólna ha 5 ezressel fizetne 1000Ft-os árut én meg 5-20 forintba adnék vissza? Akkor is törvényes fizető eszköz elvét vallaná?
Na akkor elkussolt az ugribugri.

Ezen gondolkozzon el mindenki.
Nem is szólva hogy egy ilyen malacpersely gyilkos után dekkolok a sorban akkor még egy jó pár embert megszivat.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.02.27. 03:50:51

@glad az egyetlen: hát kell egy arany középút. mondjuk egy hvg-t ha huszasokban, ötvenesekben fizetek ki általában inkább hálásak vagy közömbösek. múltkor megkívántam egy kürtöskalácsot, hárman álltunk sorba ketten nem tudtunk venni mert a nőnek volt kb 150ft apró a kasszában meg papír.

az aprót egy ibrikben gyűjtjük itthon, aztán ha nem sietek 5 forintosokkal veszem a buszjegyet az automatából, az legalább nem ugat vissza.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.02.27. 03:52:21

@glad az egyetlen: hát kell egy arany középút. mondjuk egy hvg-t ha huszasokban, ötvenesekben fizetek ki általában inkább hálásak vagy közömbösek. múltkor megkívántam egy kürtöskalácsot, hárman álltunk sorba ketten nem tudtunk venni mert a nőnek volt kb 150ft apró a kasszában meg papír.

az aprót egy ibrikben gyűjtjük itthon, aztán ha nem sietek 5 forintosokkal veszem a buszjegyet az automatából, az legalább nem ugat vissza.

Megdobbent 2010.02.27. 05:10:13

@d'oh: Jah, egy idoben en is vittem egy zsebnyit mindig kaveautomatakhoz :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.27. 12:53:56

@glad az egyetlen:
csak eppen felallas mas
O abbol el
en nem kibaszasbol fizetek aproval, hanem aprom van
neki meg legyen mindene
mert ismetlem
abbol el
a vasarlo es a vevo kozott ez alapveto differencia

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.27. 12:56:04

@Megdobbent:
Mary is szorja egy nagy uvegbe az aprokat
/ itt meg az 1 centeseket sem vontak ki, nem hogy kerekitenenek/
mikor megtelik es vasarolni is megyunk, beontjuk egy automataban es az ad erte papirt, amit papirpenzre valthatsz, vagy levasarolhatsz
hat igy
/10 szazalekot levon, az igaz/

2010.02.27. 18:55:59

Hát be basztam volna neki a marék aprót oda a pult mögé, majd meg számolta volna egyenként külön külön, még le is hajolt volna érte.

Mehetett volna az Istenhez panaszra, hogy mi? Bedobta a pénzt? Az aprót?
Baszki, máskor ird ki hogy csak papír pénzt lehet hajigálni.

maholnap · http://koklerbroker.blog.hu/ 2010.02.27. 20:45:52

Egyszerű: vagyunk itt elegen, Blaha aluljáró, mindenki ott veszi meg az aznapi újságot, lottót, cigit, kólát... Kis szervezéssel egy nap, egy órában.

És mindenki apróval fizet, szó nélkül, pontosan annyit, amennyi a vásárolt áru (nehogy apróban kapjunk vissza :-))

MOB Relay :-)

Megdobbent 2010.02.27. 23:01:50

@hagyma: nalam egy kis kek lapos muanyag kosarkaban gyulik, egyszer le akartam venni a polcrol, frankon majdnem eltort a csuklom. Nem is hinned, hogy egy szemre nem tul nagy cucc milyen kurva nehez lehet :>

Bar ez mar olyan "regen" gyulik, hogy az alja par centi vastagon van mar kivont jo kis forintocskakkal :>

Itt amugy forditott masinak vannak: megprobalja bevenni a papirt, hogy adjon erte fem szazast, amit minnya' be i stehetsz az automataba. Na igenam, de altalaban megunod, miutan 20x visszatolja a papirt, akarhogy is forgatod, lapogatos, egyengeted :>

Amde a coke automata az szepen kezeli a papirt, csak ilyen bena futoszalagos megoldassal akarja kiadni a dobozt, igy aztan mindig rugni kell egyet bele, mert nem tudja valahogy kiejteni...

Valamikor ugy 30 eve akartam venni "utcan at" hot-dogot, es akkor a fillerjeimet nem akarta elfogadni a neni, namondom akkor panaszkonyv, de valahogy akkoriban inkabb kijott a fonok es suru elnezest kerve elvette a penzem felet, es adott 2 hot-dogot. Igen, ilyen durva kegyetlenkedes ment az atkosban, orulok is a rendszervaltasnak :)))

avatartalan 2010.02.27. 23:09:02

@akikaztmondjákni: jaja ezaz
de azt még beírtam volna a távolság rovatba hogy kocsma 5 méter...
(tőszomszédság a főut sarkán)

A Tyne folyó déli partja 2010.02.28. 00:00:16

@hatesz: meg amit a pénztáros visszaad. kártyánál az sincs (tehát kevesebb az esély, akarom mondani, semmi, hogy rosszul adjon vissza).

A Tyne folyó déli partja 2010.02.28. 00:02:44

@Mylady: és, ha készpénzt lopnak tőled, vagy mondjuk te rántod ki a zsebedből, arra keresztet vethetsz. a bankkártyáddal meg nem sokat tudnak kezdeni, és le is tilthatod.

A Tyne folyó déli partja 2010.02.28. 00:06:30

@hagyma: busz? munkahelyi automata? metrónál jegyautomata? ezekhez nem jó itt a kártya, ezért van nálam pár font, de ennyi. meg néhány sarki boltos 5 font alatt nem enged kártyával fizetni, meg az egyik töröknél pluszköltsége van. a többinél kártya.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.28. 03:41:00

@Animacs: a busz jogos, de olyan 5-szor buszoztam az elmilt 14 evben
de egy dollaros kell az igaz
automatat nem hasznalom
metro nincs itt\
floridaban volt ahol volt 2 dollaros limit
itt meg nem talalkoztam vele

Megdobbent 2010.02.28. 05:54:20

@Animacs: Az olaszok is limiteznek, egyszer velenceben, egyszer valami kikotoben parasztkodtak, hogy de vegyek mar meg valamit, mert csak. Mondom nem kell vazze, csak amit akarok. Akkor nem adjak. Hatakkor basszátok meg az arutokat meg a Visa logotok jogos feltunteteset :)

Jaaah, ha meg nem hallottad, vagy 1 eve volt itt is olyan post, hogy valami laptop arus (nem palkovicsne!) kiirta vagymi, szal kitette a visa, eurocard/mastercard logokat, aztan athuzta pirossal, hogy nem lehet ezzel fizetni. Es akkor meg megmagyaraztak, hogy de nekik igy eri csak meg...

Ra par honappal szepen elsetaltam az ominozus bolt elott, tovabb a MM-ba, ott kartyaval vettem 140-ert laptopot, azota is teljesen elegedett vagyok vele.

Viszont tavaly ev vegen az ominozus KP-s laptoparus bizony becsodolt. Most ha elmegyek a bolt elott, akkor leeresztett vasracs mogott latok egy tokures eladoteret, hatul log 2-3 laptop taska, es annyi.

Es nem egy faszirol beszelunk egy sarki boltban, hanem egy orszagos halozatot mukodtetorol ;>

Teszkoban meg kilo kenyeret megveszek kartyaval...

A Tyne folyó déli partja 2010.02.28. 14:30:11

@hagyma: hát mostanában én se, egyiket se. se buszt, se metrót, mert a munkahely gyalogtávra van, a belváros is, messzebbre ritkán megyek, de akkor vagy biciklivel, vagy a tesómmal kocsival. a metróautomaták itt finnyásak, csak érmét fogadnak el, papírpénzt nem (kártyát sem), és bizonyos darabszámú érme fölött visszadobja....bizony, pont úgy, mint az eladócsaj a fenti írásban...

A Tyne folyó déli partja 2010.02.28. 14:31:54

@Megdobbent: itt az előző városban, ahol laktam, vasútállomáson nem lehetett visa electron kártyával fizetni (nekünk meg azt adtak elsőre.) lakótársam ment volna vonattal, adja a kártyáját, erre közlik vele, h. ezzel nem lehet...de ez ritka eset, nem ez a jellemző.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.28. 18:33:43

@Animacs:
itt meg egy retegnel divik a csekkonyv
szinte mindenhol elfogadjak
bar mocskosul utalom mikor a penztarnal kitoltogetik a 23 dollar 64 centes csekket 5 percig
a kartya 5 mp
hat nehe3z itt olyan helyet talalni, ahol egyaltalan felmerul, hogy problema lehet, bar most jutott eszembe, van itt a sarkon egy osi kocsma a Freddy's
meg zenegep is van
na ott semmi elektronika vagy bimetal
kp oszt jonapot es elvitelre is adnak sort olcsobban mint ott fogyasztasra
tradicionalis hely

salapapa · http://salapapa.hu 2010.02.28. 18:44:06

az egyiknek nem jó az apró, a másiknak (régebbi poszt) nem jó korareggel a húszezres.
költözzenek egymás mellé. :P

salapapa · http://salapapa.hu 2010.02.28. 18:51:25

@Megdobbent: :D anno úgy 15-20éve a Nagy Kínaiban (Hungárián) vaccstunk haveri társasággal. rengeteg apró (4zsák!) volt nálunk, lévén nyerőautomaták üzemeltetésével foglalkozott közülünk 2 srác.
HArmincöt körül volt a számla, ebből 20at apróban adtunk.
"nagyon" örültek nekünk. :D

salapapa · http://salapapa.hu 2010.02.28. 18:52:43

@Animacs: nemrossz, nemrossz... de mi a helyzet, ha nincs kártyalehúzója az újságosnak? márpedig Sárinéninek nem hiszem hogy lenne...

salapapa · http://salapapa.hu 2010.02.28. 18:55:01

@AlexWolf: nem. MCDC (emszídíszí) egyik lába.

A Tyne folyó déli partja 2010.02.28. 21:29:25

@hagyma: csekk itt is van, de nem jellemző. és nemrég volt róla szó, h. megszüntetik.

A Tyne folyó déli partja 2010.02.28. 21:30:35

@salapapa: akkor kénytelen vagy kp-vel fizetni...mondom, itt is van pár hely, ahol nem fogadnak el kártyát, lásd metróautomata, busz, sarki boltosok 5 font alatt.

A Tyne folyó déli partja 2010.02.28. 21:31:44

@salapapa: nagyot itt se szeretnek kora reggel, mikor még busszal jártam dolgozni, nem örült neki a buszos, h. reggel nyolc előtt csak 20 fontosom volt.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.01. 00:02:52

@hagyma: de nincs neki, mert qrva drága a fenntartása, nagy a sáp a bankok felé.
ezért nincs nekem sem. kapja be a bank, hogy szinte a teljes hasznot el akarja venni mint jutalék!
csak miattuk emeljek árat? nem! inkább maradok KP-s.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.01. 00:04:20

@Animacs: én sem sarkibót vagyok és nem nagyon van 2000Ft alatti melóm. kivéve az izzócserét.
mégis a fent említett okok miatt nem tartok kártyalehúzót.

Bodzaszedő Manager (törölt) 2010.03.01. 07:43:52

A BLaha Újságos (meg mindegyik) érdekes hely, ha nagypénzed van az a baj, ha apród van az a baj.
Ebben az országban délután nem tudnak 10ezresből visszaadni röhej, és még elvárná hogy menj el te váltani

hatesz 2010.03.01. 10:38:54

@Mylady: nem érdemes elmagyaráznod a kártya elönyeit @szita szita péntek-nek, ragaszkodik a saját régimódi gondolataihoz, szerinte a kártyahasználat szar. Látod elöre megéreztem, hogy az egész fizut amint lehet leveszi a számlájáról, mert úgy a jó ha a zsebében van. Na majd egyszer ráfázik ha egy sötét estén veszi le és megáll mellette valaki egy símaszkban. Otthon a papalan alatt a legbiztonságosabb, na meg a vattacukrot sem lehet kártyával:)

teemur · http://teemur.blog.hu 2010.03.03. 03:03:38

A hivatalos fizetőeszköz azt jelenti, hogy tartozásod törlesztését ebben a pénznemben nem tagadhatja meg. Mivel ki sem szolgált (hogy pedig kivel köt adásvételi szerződést, maga döntheti el), nem keletkezett tartozásod, tehát nem kell rinyálni, hogy "Kérdem én: ha érvényes fizetőeszközzel akarok fizetni, nem kötelesek kiszolgálni, hisz ő a szolgáltató, amiért én pénzt adok?".

Ha fogtad volna a Sportszeletet, megetted volna, és utána mondta volna, hogy hé, tessék ezt kifizetni, vagy ha összetörtél volna neki egy mittudomén kristálypoharát (jó, az tán ritka a Relaynél), akkor ha a követelését 5-ösökben akartad volna törleszteni, na AZT nem tagadhatta volna meg.
süti beállítások módosítása