Tékozló Homár

Miért szívatja a MÁV a külföldi diáklányokat?

2010.03.04. 00:01 | szily | komment

Ismerjék meg Bobyt, aki annyira rendes, hogy telefonálgatott, majd kifizette egy MÁV-kaller által megsanyargatott külföldi lány büntetését, és csak felaakkora összegért fogadott el eurót tőle. Boby azon füstölög, hogy

1.) a MÁV miért nem fogadja el a külföldi diákigazolványokat, ha egyszer külföldön szinte mindenhol elfogadják a magyart a vasúttársaságok

2.) a jegypénztáros egyáltalán miért ad ki kedvezményes jegyet küldöldi igazolványra, ha egyszer az nem jogosít fel kedvezményre

Apróság, és az ügy lényegét nem érinti, de ha egyszer itt tanuló külföldiről van szó, miért nem volt magyar diákigazolványa? Megannyi kérdés alant. Ja, és a sztoriban az a szép, hogy a magyar utasok a helyszínen a nem magyar utastárs pártjára álltak.


A vasúti büntetéses posztról eszembe jutott egy történet, ami 12.25-én volt, s eléggé kiverte a biztosítékot nemcsak nálam, de az utastársakban is.

Amint a csatolt scannelt jegyen is látszik, az ominózus napon Hajdúszoboszlón felszálltam az ICre. A helyfoglalást követően figyelmes lettem egy beszélgetésre, melyet a kalauz folytatott egy kisebb társasággal a mögöttem lévő sorban.

A történet a következő: Adott egy nálunk tanuló külföldi diáklány, aki a MÁV pénztárában felmutatva érvényes nemzetközi diákigazolványát jegyet vásárol, s neki azt a pénztáros diákkedvezménnyel kiadja.

A vonatra felszállva a kalauz rögtön kiszúrja a lány idegen nyelvű olvasmányát, s szabályosan rászáll. "Természetesen" idegen nyelven nem beszél egy mukkot sem. Tolmácsolni egy hölgy segített be, aki egyrészt már járt úgy régebben, hogy rossz jegyet kapott, s emiatt megbüntették, másrészt látta az említett jegyvásárlást a lány részéről, s szerencsére a lány mögötti széken ült. (Én az előtte lévő sorban)

Rá akarta verni a következő bírságokat:
- Menetjegy nélküli utazás (Ami ugye necces, mert volt érvényes jegy)
- Büntetés
- Új jegy, immár érvényesen

Mindezek közben folyamatosan hangoztatta, hogy ő sajnos nem tud mit tenni, mert jön az ellenőrzés, s őt fogják elővenni, mert neki minden jegyet kezelni kell (Figyelem, ennek még lesz jelentősége később!), különben őt is megbüntetik stb, meg ő milyen rendes mert a lehető legalacsonyabb összeget kéri stb.

A legkevésbé sem érdekelte, hogy magyarul sajnos az utas nem beszélt, valamint csak euró volt nála, forint nem. (Ez mondjuk az utas baja is, elvégre magyarhonban vagyunk, az más kérdés, hogy a sarki kocsmában kezdve a Tesco-ig mindenhol elfogadják az eurót, a vonaton persze nem). Szegény lány kínjában már sírva fakadt, az utasoknál pedig az ő hangulatával ellentétesen emelkedni kezdett a vérnyomás.

Felhívtam a MÁV információs vonalát, ahol a jelentkező hölgynek vázolva a történteket feltettem a kérdést, hogy miért van a fenti helyzet, mely szerint egy érvényes igazolványt nem fogadnak el. Az illető hölgy türelmet kért, megkérdezi. Majd kisvártatva néhány kattanás kíséretében a vonal megszakadt. Na ugye engem, mint edzett Homár olvasót nem ráznak le, már tárcsáztam is újra, immár idegből:D Egy úr vette fel, akivel köszönés után közöltem, hogy jó lenne ha nem nyomná rám a telefont, s szintén a fentebb említett dolgok után ő is türelmet kért míg utána néz a dolgoknak. Nemsokára jelentkezett is. Azzal kezdte, hogy a vonal az előbb nem a kolléganője miatt szakadt meg (persze...hiszi a piszi), s hogy náluk tényleg ez a szabály. Ha nem tetszik nekem, vagy meg szeretném tudni miért van ez írjak a MÁV-nak levelet vagy mailt.

Nem rabolom az időt a további részletekkel, a megoldás az lett, hogy kifizettem a lány helyett a büntetést (5860 Ft volt azt hiszem) forintban, s nagynehezen hagytam magam rádumálni hogy cserébe megkapjak 10 eurót a lánytól. A furcsa az, hogy mindezek után még én éreztem magam rosszul. Mégpedig azért, mert régebben én is jártam többször külföldön, s minden esetben elfogadták az érvényes nemzetközi diákomat.

Lehet itt mindenféle támogatásokra hivatkozni, de az első esetben az én adómból is öntik számolatlanul a lóvét a hárombetűs állami pénztemetőkbe (MÁV, BKV stb), s furcsállom, hogy nem jut pár forint arra a kevés külföldi diákra. Különösen furcsa mindez annak fényében, hogy a lány hazájában az ő szüleinek adójából nem sajnálták az én jegyemre a kiegészítést. (És akkor arról nem beszélnék, hogy néhány helyen külföldön a busz padlójáról lehetne enni, míg itthon sok esetben a graffiti tartja össze a vasúti kocsit.)

És most visszatérve a már említett momemtumhoz: Amint az a scannelt jegyeken is látszik, az már nem volt fontos hogy pl. az én jegyem kezelve legyen, s az utastársak elmondása alapján a kocsiban még min. egy tucat hasonló kezeletlen jegy volt. Érdekes...hol van az emlegetett ellenőrtől való rettegés?

A kalauz nem jött többet vissza a kocsinkba az út folyamán.

A (költői) kérdéseim a következők lennének:
- Miképpen lehetséges az, hogy egy, az Állam által elfogadott nemzetközi egyezményt az Állam által "működtetett" társaság ignorálhat?
- Ki a felelős ezért?
- Miképpen lehetséges, hogy a külföldi utazóközönség által is előszeretettel használt IC vonatokon olyan kalauz dolgozik, aki egy mondatot sem beszél idegen nyelven (Tisztelet a kivételnek, de sajnos sem én, sem az utastársak nem találkoztak még ilyennel.)?
- Ki a felelős ezért?
- Miért van az, hogy kiadnak egy jegyet, mikor a pénztáros pontosan tudja, hogy nem lesz érvényes?
- Ki a felelős ezért?

Ha már itt tartunk megemlítenék egy tavalyi esetet Amsterdamban: Az utolsó járattal mentünk a szállásunkra egy külső városrészbe (Zaandam) a vasúti pályaudvartól, s megzavart minket az éjszaka, azt hittük megismerjük a környéket ahol le kell szállni...nem így lett. Miután leszállt az utolsó utas is, s csak ketten maradtunk magyarok odamentünk a sofőrhöz, mert gyanús lett a dolog:D. Elmondtuk hova szeretnénk menni. (Tökéletesen beszélt angolul.) Kiderült pár megállóval előbb kellett volna leszállni, s már elég sokat jöttünk azóta, s ráadásul a garázsba megy, tekintve hogy ez az utolsó járat. Megkérdeztük hogyan tudnánk visszajutni, vagy hívna-e nekünk egy taxit. Kért egy kis türelmet kitalálja azt mondta. Visszaültünk a fülke mögé. 1 perc sem telt el halljuk, hogy csipog a rádiója, s számon kérik rajta miért tért le az útvonalról. (Utólag derült ki mit mondtak neki, említette hogy a központból keresték, s hogy miért. Elmondta, azt mondták neki jól tette és nincs belőle gondja, nem is lesz.) Gondolom már többen kitalálják: Visszafordult a pályára és elvitt minket. Mikor ismerős részre értünk mondtuk neki innen már odatalálunk, s próbáltunk neki pár euró "bánatpénzt" adni a túlóráért. Fel volt háborodva, hogy nem azért csinálta, s majdnem behajtott a hotelbe velünk, olyan közel vitt amennyire csak tudott, s további kellemes időtöltést kívánva fordult vissza a garázsba. Végig éreztük a kedvességet, s meg kell mondjam rosszul éreztük magunkat hogy magyarok vagyunk. (Amiatt, hogy esetleg fordított helyzetben nálunk mi lenne a "jutalma").

És végül az utolsó kérdésem:
Eljutunk-e mi valaha ilyen szintre, ahol az utasért lesz a közlekedés?

Természetesen nem vagyok naív, nem várok választ az illetékesektől...(Vagy igencsak az lenne a válasz, hogy: nem, nem, SOHA. Esetleg a kampányidőszakban ez: Persze a következő ciklusban ha mi nyerünk:D)

Üdvözlettel:
Tamás

Ui: Persze tudom: nem vagyok sikeres mert vonatozok, de megjegyzem ha csak fel kell szaladni pestre vidékről egy személynek rövid időre akkor több okból is jobb nem kocsival jönni:
- Lehet olvasni/dolgozni/tanulni/telefonálni/stb.
- Olcsóbb 1 személynek, mint kocsival menni, s pályadíjat meg hasonlókat is fizetni mellé.

Két személynél már nem kérdés: be kell ülni az autóba.

Ui2: Bocsánat a kisregényért!

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mike007 · http://lookatmylife.blog.hu 2010.03.04. 00:17:16

Magyarország, én így szeretlek... :(

Drevan 2010.03.04. 00:30:29

TE kifizettél 6.000 Ft bírságot helyette, Ő pedig adott 2600 Ft-nyi Eurót és még Te érezted szarul magad? Ejjha... :D

ouroboros 2010.03.04. 00:30:40

folyékony bronzba foglalják a kaller kezét

ouroboros 2010.03.04. 00:31:40

... csak lemeradtam a 3. helyröl :(

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2010.03.04. 00:31:48

Kicsit rég volt karácsony, mé nem akkor írtad meg?

Chaby 2010.03.04. 00:33:14

az a baj, hogy ez már lassan megszokottá válik. És hiába példálózik az ember a külföldi dolgokkal. Ilyenkor az nem érvényes meg különben is ott más a helyzet. Milyen végzettség kell egy kalauznak? 5 elemi elég? Bár nekem eddig szerencsém volt, csak egy vasutassal kellett vitatkoznom. De végül megegyeztünk döntetlenben :)

Mike007 · http://lookatmylife.blog.hu 2010.03.04. 00:40:04

Egyébként miért kell valakit szopatni ha nyilvánvaló, hogy rendelkezik érvényes diákigazolvánnyal??? Hasonló jellegű saját élményem, amikor 6-7 évvel ezelőtt késtek a matricák, de én megvettem a diákjegyet Keszthely felé jött a kaller amint meglátta, hogy diákjegyem van egyből kérte is az igazolványt, majd egy kérdést szegezett hozzám, hogy hol az érvényes matrica? Válaszoltam, hogy elég köztudott, hogy késnek és a MÁV tájékoztatása szerint köteles elfogadni jelen állapotában. Kisebb veszekedés után már a büntetést írta, mondta ha megjön a matricám úgy is vissza tudom igényelni a büntetés nagy részét, eddig szép és jó, de matricák 18 nappal később érkeztek meg visszaigénylés meg 5napig működik, röviden ezért járok inkább autóval... ki kellene gyújtani az egész tetves társaságot!!!

Chapell 2010.03.04. 00:41:20

Az ui-t felejtsük már el az e-mailekről...

KiNG 2010.03.04. 01:02:58

Az édesanyjukat az ilyen hülye kalauzoknak! Minek foglalkoztatnak ilyen fogatlan, angolul nem tudó debil 4 elemiseket?

Fel kell jelenteni az ilyen bűnözőket!

Chaby 2010.03.04. 01:05:21

Lehet nem is kalauz volt hanem kalóz. Akkor érthető a rablása.

Bal 2010.03.04. 01:05:39

Három éve ingázom vonaton Angliában. Egyszer rossz vonatra szálltam, ami túlment a célállomáson. Magyar tapasztalat alapján készültem, hogy kifizetem a büntetést, a jegyet visszafelé és lenyelem a kioktatást, de a kalauz értetlenül nézett rám, miért akarok jegyet venni, előfordul, mondta, és kinézte a menetrendből, mikor megy visszafelé a következő állomásról vonat.

Mindezért hasonló viszonylatban (főváros elővárosából kb. 40 km utazás főpályaudvarig) kb. 2-3x annyit fizetek, az átlagfizetés is kb. ennyivel magasabb. Elfogadom, hogy a vonat mindenhol ugyanannyiba kerül, de a kalauz kedvessége nem.

bazd meg 2010.03.04. 01:09:15

Akar honnan is nezzuk tenyleg a Balkanon van ez az MO;^) Ha valaki igy szereti, mint egyes hozzaszolo, akkor van utanpotlas is, bravo;^(

Chaby 2010.03.04. 01:14:57

@bazd meg: honnan vetted a hozzászólások alapján, hogy valaki/bárki is így szeretné? Nekem úgy tűnt, mindenki elítéli ezt a hozzáállást.

Megdobbent 2010.03.04. 01:15:31

@bazd meg: uj homaros vagy, nem is maradsz sokaig, de nyugi az emlitett szlogent mi pont helyesen hasznaljuk itt ;>>>

Metropolisz · http://tisztabeszed.blog.hu 2010.03.04. 01:18:00

Picit kapcsolódik a történetem, de a végeredmény teljesen eltérő.

Helyszín: Amsterdamból Lelystadba közlekedő IC. Jegy: nyitott felhasználási idejű.

Jön a jegykezelő, kéri a jegyemet. Mondja, sajnos nem tudja elfogadni (Kérem, váltsunk angolra. Minden gond és probléma nélkül megteszi.), mivel a nyitott időtartamú jegyet utazás előtt érvényesíteni kellett volna. Mondom: először utazom Hollandiában, fogalmam sem volt erről a szabályról. Válasz: semmi probléma, legközelebb figyeljek rá. Jó utazást!

Thresher 2010.03.04. 01:38:23

Kvázi hasonló:

Jöttem pont haza külföldről, a reptéri busszal (200?) mentem a metróig. Na, ott volt -egészen hihetetlen- két külföldi, aki jó cserkész módjára vettek jegyet, de elkövették azt a bibliai ősbűnt, hogy nem lyukasztották ki, mivel náluk nem szokás, csak meg kell venni. Mondanom se kell, ellenőr befigyel, persze ő se beszél a magyaron kivül sehogy -a reptérről induló járaton minek is- és meg akarta baszni őket...Szegények hadonásztak, hogy de hát itt a jegy...

De a vége jó lett, ott is lincshangulat lett, már sőfor jött ki a kormány mögül, kérve a kollégát hogy ne szívassa meg őket, de a kaller visszaugatot, és öt perc után "takarodj a kurvaanyádba" szólással leszállítatta a sofőr a kallert.

A külföldieknek meg csak pislogtak hogy mi fasz van. Azért lássuk be, elég faja élményük lett volna az első félórás magyarországi ittlétük alatt, nem elég hogy Kőbányán kellet átmenniük, (ezen a járaton én bedeszkázám az ablakokat), de még meg is húzták volna egy bírsággal.

Zeck 2010.03.04. 01:43:16

Én próbálommagam tartani a külföldi trendekhz deákon ha épp várok valakit, vagy arra megyek és látom hogy ember vakra a fejét a jegy autómata mellet akkor segítek neki veszek jegyet, megmutatom merre jöjjön, stb. Mondjuk azt nem tudom überelni amikor prágában megkérdeztünk egy random embert hogy merre van ez a cím, mire ő sűrün bocsánatot kért hogy nem tud jól angolul és leszólított nekünk egy fiatal srácot hogy ő hátha, majd a srác nem tudta holvan a hely ahova megyünk, emiatt odavitt minket (asszem) a forgalom irányítóhoz aki szó nélkül google maps-os térképet utvonalat és átszállásokat nyomtatott nekünk. Mire akartam ezzel kijukadni? Nemtom, de az itteni orkok jegyet nem hajlandók adni néha nem hogy térképet.

Chaby 2010.03.04. 01:45:21

Országimázs hajrá! És tényleg sokan nem értik miért nem szeretik a magyarokat? Csak az magas nekem, hogyha az itt kommentelők/olvasók megértik a problémákat, vagy legalábbis meglátják, az olyan helyen ahol tudnának is tenni valamit miért nem látnak semmit?
Tudom átmentem naivba :(

halál megdöglessz kinyírunk ® · http://href.hu/x/73ug 2010.03.04. 01:53:30

még, még, még, ez így kibaszottul nem elég...

sfece 2010.03.04. 01:58:42

Egyszer Franciaországban sikerült nekem is rossz vonatra szállnom. A kalauz tudott angolul, és hajlandó is volt beszélni e nyelven, megbeszéltem vele, hogy jutok el oda, ahova indulni szerettem volna, büntetni eszébe nem jutott. Lehet, ott nincs ellenőr, aki csekkolja a munkáját...
Valamint egy kérdés: ha az uniós tagországokból érkező 65 év felettiek a magyar buszon, vonaton, miegyében ingyen utazhatnak, akkor a nemzetközi diákkal rendelkezőknek miért nem jár a kedvezmény?
Tudom, én vagyok a hülye, MÁV-nál logikát keresni...
Kicsit off: annyi minden szarra folyik ki a pénz a MÁV-tól, nem lehetne a kallereket legalább egy angol tanfolyamra benevezni? Valamelyik főnök haverjai közt csak akad egy, akinek nyelviskolája van...
21. század, Európai Unió...

prezzey · http://www.prezzey.net 2010.03.04. 02:03:17

Én is jártam ugyanígy. Magyarországon diplomáztam, Ausztriában vagyok doktorandusz. Azt gondoltam, simán elfogadják az osztrák diákigazolványt a vonaton (Győr-Bp), mert mindenhol máshol Magyarországon elfogadták tőlem, egészen meglepő helyeken is (amúgy a magyar diákigazolványhoz képest elég igénytelen, simán papírból van). Ebben már nem vagyok biztos, de mintha én is megkérdeztem volna a pénztárban, hogy lehet-e.

(Elméletileg lehet kapni külföldön tanuló magyaroknak magyar diákigazolványt, de nekem elég macerának tűnt, és tényleg csak a MÁV nem fogadja el a külföldit. Ha majd nagyon ráérek, akkor azért megpróbálom kiváltani...)

algi 2010.03.04. 02:14:45

@Drevan: Hát, ilyen üzlet után én is szarul érezném magam. :)

Nightowl 2010.03.04. 02:31:07

Tavaly nyár végén igyekezte haza Walesböl szabadságra... Milton Keynesböl az egyik vasúttársaság expressz buszával mentem volna a Lutoni reptérre... Csakhogy a vonat Birmingham felöl 9 percet késett s így lekéstem az aznapi utolsó buszjáratot. Mivel a gépem másnap korán reggel indult, mindenképpen kellett valami megoldást találnom. Jobb hijján a Virgin Train forgalomirányítójához fordultam, aki elkérte a vonatjegyemet, kiállított egy taxi utalványt, kikísért az állomás elötti droszthoz, mindent elrendezett a soförrel és további jó utat kívánt... aztán hazaérve Budapest-Keszthely (kb 180 km-es) távot sikerült a MÁV-nak 5, azaz öt óra alatt leküzdenie... no comment. Azon meg föként csodálkozom, hogy Magyarországon még van olyan eszement ember aki vonatra száll.....

kalapocska 2010.03.04. 02:44:14

1. a nemzetkozi diakot valoban nem fogadja el a mav,volan ezt meg is mondjak ha megkerdezed
2. magyarorszagon tanulo kulfoldieknek
3. kulfoldon tanulo magyaroknak (nekem is van ) lehet igenyelni magyar diakot.
4. a jgypenzarnak nem dolga a diakiazolvany ellenorzese, kulonben en sirnek ugyanitt mert pl a nyaron is vett nekem valaki jegyet a tavol letemben.
5. errol jo lenne a mindenki tudna (es nyilvanvalova nnek a mayarul nem tudoknak is)
6. vagy hagynak a nmzetkozi diak haznalatat.
Amugy nem minden orszagban fogadjak el a nemzekozi diakot, es nagyon sok helyen nincs is diak jegy.
A masik meglatsom hogy amennyire olcso magyarorszagon a kozlekedes a nyugahoz kepest (mert rettenetes kozpenzeket olunk bele ahhelyett hogy valaki privatizalna) igenis a te szuleid ado penzebol is utazott a diaklany megha nem is a legolcsobb aron.

Edd China 2010.03.04. 02:59:33

Elbaszott ország ez, én mondom.

Sanz 2010.03.04. 03:10:01

Érdekes, nekem Japánban elfogadták a magyar diákigazolványom. Pislogtak rá, hogy ez vajon milyen ország lehet, mondom "Európa... Európai Unió". Kisebb tanácstalanság, vállvonogatás után mondták, hogy oké, akkor jó. "Kicsit" máshogy megy ott is...

BrianZ 2010.03.04. 03:44:10

@halál megdöglesz kinyirunk: A bátyám vasutas, osztályvezető, csak őket írattá be angolra, a kallerekre nem jutott zsé...

BrianZ 2010.03.04. 03:46:54

@sfece: az előző neked szólt...

BrianZ 2010.03.04. 03:49:02

@kalapocska: 4. Ezzel azért vitatkoznék, mert múltkor a jegypénztáros addig nem adott jegyet, amíg elő nem vettem a diákot. Úgy látszik, attól függ, ki ül a pénztárban.

Ferlategla (törölt) 2010.03.04. 04:02:38

@Chaby:

honnan tudod, hogy viselkedünk a való életben. egyáltalán hogyan vehetsz minket egy kalap alá csak azért, mert mindannyian írogatunk itt néha.

a véleményeddel sem értek egyet, a fenti poszt szerintem pont hogy nagyon jól tükrözi a hazai viszonyokat: vannak, akik konkrétan rászállnak a külföldiekre és az utolsó bőrt is próbálják lehúzni róluk és vannak mások is, pl a többi utas, aki látja, h ez nem helyes és a maguk eszközeivel próbálnak is a védelmére kelni. aztán ott a harmadik (nyilván legszűkebb) csoport, aki kifejezetten szégyelli magát (pedig nem neki kellene) a hazai állapotokért és próbálja jóvá tenni, amit mások elb*sztak. Ebbe a csoprtba tartozik a posztoló is. És minden nagyképűség nélkül mondhatom, gyakran én is, mert az tényleg nem normális, h valakit megalázhatnak, megríkathatnak csak azért, mert külföldiként önhibáján kívül nincs tisztában a helyzettel. Ha te rengeteg külföldi példát láttál, Chaby, biztos feltűnt, hogy az elfogult ítélkezés, alaptalan vádaskodás nem jó alap egy párbeszédhez :(

Ferlategla (törölt) 2010.03.04. 04:09:19

@Chaby:

Te aztán gyorsan kiismertél minket! Honnan tudod, hogyan viselkedünk a való életben? Egyáltalán hogyan vehetsz minket egy kalap alá csak azért, mert mindannyian írogatunk a homáron?

A véleményeddel sem értek egyet, a fenti poszt szerintem pont hogy nagyon jól tükrözi a hazai viszonyokat: vannak, akik konkrétan rászállnak a külföldiekre és az utolsó bőrt is próbálják lehúzni róluk. Vannak mások is, ez esetben pl a többi utas, aki látja, h ez nem helyes és a maguk eszközeivel próbálnak is az "áldozat" védelmére kelni. Aztán ott a harmadik (nyilván legszűkebb) csoport, aki kifejezetten szégyelli magát (pedig nem neki kellene) a hazai állapotokért és próbálja jóvá tenni, amit mások elb*sztak. Ebbe a csoportba tartozik a posztoló is. És minden nagyképűség nélkül mondhatom, gyakran én is, mert az tényleg nem normális, h valakit megalázhatnak, megríkathatnak csak azért, mert külföldiként önhibáján kívül nincs tisztában a helyzettel. Ha te rengeteg külföldi példát láttál, Chaby, biztos feltűnt, hogy az elfogult ítélkezés, a meggondolatlan vádaskodás nem jó alap egy párbeszédhez :(

Ferlategla (törölt) 2010.03.04. 04:09:36

@Chaby:

Te aztán gyorsan kiismertél minket! Honnan tudod, hogyan viselkedünk a való életben? Egyáltalán hogyan vehetsz minket egy kalap alá csak azért, mert mindannyian írogatunk a homáron?

A véleményeddel sem értek egyet, a fenti poszt szerintem pont hogy nagyon jól tükrözi a hazai viszonyokat: vannak, akik konkrétan rászállnak a külföldiekre és az utolsó bőrt is próbálják lehúzni róluk. Vannak mások is, ez esetben pl a többi utas, aki látja, h ez nem helyes és a maguk eszközeivel próbálnak is az "áldozat" védelmére kelni. Aztán ott a harmadik (nyilván legszűkebb) csoport, aki kifejezetten szégyelli magát (pedig nem neki kellene) a hazai állapotokért és próbálja jóvá tenni, amit mások elb*sztak. Ebbe a csoportba tartozik a posztoló is. És minden nagyképűség nélkül mondhatom, gyakran én is, mert az tényleg nem normális, h valakit megalázhatnak, megríkathatnak csak azért, mert külföldiként önhibáján kívül nincs tisztában a helyzettel. Ha te rengeteg külföldi példát láttál, Chaby, biztos feltűnt, hogy az elfogult ítélkezés, a meggondolatlan vádaskodás nem jó alap egy párbeszédhez :(

huvosvadasz · http://huvosvadasz.blog.hu 2010.03.04. 04:20:18

@kalapocska: "jgypenzarnak nem dolga a diakiazolvany ellenorzese,"

De azért dolga lenne tudni, hogy mire jár a kedvezmény és mire nem. Vagyis dolg alenne ismerinie a szolgáltatást, amit árul. Márpedig a sztori úgy szól, hogy a külföldi lány megmutatta a diákját. Akkor viszont erre az a válasz, hogy arra nem ad diákjegyet, mert nem fogjákt elfogadni az igazolványát a vonaton.

@Thresher: Melyik országban nem kell érvényesíteni a jegyet? Azért ez elég furán hangzik, mert ha nem automatából veszel eleve lepecsételt jegyet (amit még csak a közlekedési eszközökön láttam), akkor valahogy csak jelezni kell, hogy elhasználtad. Ettől még paraszt volt az ellenőr. Mondjuk ezt lehet tudni előre, országimázst ugye itthon kell építeni, és nem reklámfilmekkel: wikitravel.org/en/Budapest#Tickets_and_passes "They have a notoriously bad reputation with locals, often being rude. Rarely speaking English, they sometimes pick tourist from the mass."

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.04. 05:01:10

"a MÁV miért nem fogadja el a külföldi diákigazolványokat, ha egyszer külföldön szinte mindenhol elfogadják a magyart a vasúttársaságok"
Mert ez itt nem Európa, csak azt mondják.

"Apróság, és az ügy lényegét nem érinti, de ha egyszer itt tanuló külföldiről van szó, miért nem volt magyar diákigazolványa? "
Mert mondjuk kis hazánkban oly csodásan műxik a bürokracija, hogy még nem bírtak adni neki...

"A vonatra felszállva a kalauz rögtön kiszúrja a lány idegen nyelvű olvasmányát, s szabályosan rászáll."
Működik az országimázs-központ! Mert valójában ez az igazi országimázs.

renugard 2010.03.04. 05:03:27

A lényeget: most akkor megvolt a diáklány, vagy nem? :)))

lcs 2010.03.04. 05:17:11

A kedvezmeny alapja, hogy hallgatoi jogviszonyod van, nappalis, levelezo, stb. Namost az alapjan nem lehet kulonbseget tenni, hogy melyik tagallamban van jogviszonyod, tehat a MAV az EU-s jogot serti.
Lasd a raeros nemet nyugdijas esetet a strandos nyugdijas jeggyel. Megnyerte a pert, van ra jogeset, ott van az EU Birosaganak joganyagaban, elozetes donteshozatali eljarasok kozott.
A vonatok pedig, mint tudjuk, direkt kesnek...

gpetersz 2010.03.04. 05:55:03

MÁV: pusztuljon.
Hol van ilyenkor Gaskó? Mindig kikéri, hogy milyen remekül dolgoznak a kollégái? Hol a picsában van ilyenkor?

Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2010.03.04. 06:41:05

Egy NEMZETKÖZI diákigazolvány (vagy jogosítvány vagy akármi) az azért NEMZETKÖZI, mert minden civilizált országban/únióban érvényesként elfogadják. Ha nálunk nem fogadja el valaki, akkor nem az igazolvánnyal van a gond.

Vigo 2010.03.04. 07:00:21

ha megnéznétek,TELJESÁRU jegy és IC potjegy. az egész egy hazugság.... BARMOK

Manyizga (törölt) 2010.03.04. 07:07:59

"a jegypénztáros egyáltalán miért ad ki kedvezményes jegyet küldöldi igazolványra, ha egyszer az nem jogosít fel kedvezményre?"

Azért, mert a jegypénztáros gyakorlatilag BÁRMILYEN jegyet ki kell, hogy adjon, ha kérik. Gondolj bele: például a dédunoka szeretne regisztrációs jegyet venni a dédnagypapájának, hogy annak ne kelljen sorba állnia. Milyen alapon nem adnák ki? Kötelező a dédinek sorba állni? Hol van ez leírva? :)

A poszt többi része joggal felháborító.

fatality666 2010.03.04. 07:09:19

@Zeck: Svájcban hasonló a helyzet.

El akarsz menni valahova, bemész a pályaudvarra (megállóhoz) és ha elmondod, hogy hova szeretnél menni totál megtervezik(elége mondjuk egy félóra azon a helyen ahol meg akarsz állni, stb.) az utadat és kinyomtatják neked!

Manyizga (törölt) 2010.03.04. 07:10:38

@Vigo: "ha megnéznétek,TELJESÁRU jegy és IC potjegy. az egész egy hazugság.... BARMOK "
Ja. Ha értelmesen tudnál olvasni, akkor rájönnél, hogy NEM a diáklány jegye van beszkennelve, (az nyilván a csajszinál maradt, nem a posztolónál).
A poszt írója csak annyit ígazolt a szkennelt jegyekkel, hogy neki volt jegye arra az IC-re. Ezt írta: "Amint a csatolt scannelt jegyen is látszik, az ominózus napon Hajdúszoboszlón felszálltam az ICre. "

Pont.

Megdobbent 2010.03.04. 07:11:55

@gpetersz: szopogatja a politkusfaszokat szepen sorban. nem er ra olyasmire, hogy munkamoral, tisztesseg, jog, becsulet.

nyulambulam 2010.03.04. 07:16:49

A diákigazolvány EU-s volt? Akkor beperelni a MÁV-ot, ui. nem tehet különbséget EU-s és magyar diákigazolvány között...

nyulambulam 2010.03.04. 07:18:15

Ja, ha esetleg valakit érdekel: Budapest és Zürich közt már jó ideje fűtés nélkül közlekedik a Wiener Walzerhez kapcsolt magyar hálókocsi. A MÁV-ot és a kallereket ez persze nem érdekli.

S1lver 2010.03.04. 07:18:56

@Vigo: isten barma, ez a srac jegye, hogy bizonyitsa, ott jart es a kalauz mar nem erezte fontosnak kezelni az o jegyet.

Kommentezes helyett gyakorold az olvasast.

Vigo 2010.03.04. 07:19:43

PERSZE IGY MÁR MÁS.leírok egy baromságot,beszkennelek valamit hozzá. hidd el igaz! na ennyi

deutschtomi 2010.03.04. 07:22:13

Nem tudom mejik cég fejleszti a MÁV honlapját, de eléggé vicces, higy GYIK első harmada a sztrájkra vonatkozó dolgokkal foglalkozik. Mert az fontosch.

borzash · http://frozensteak.bandcamp.com 2010.03.04. 07:24:17

gyanús, hogy a holland buszhajcsárt némileg jobban fizetik, meg nyilván jobb a közérzete, mert esténként csutkára betéphet, de egyébként jogos

Ofélia . 2010.03.04. 07:26:46

@Megdobbent:
"munkamoral, tisztesseg, jog, becsulet."
Én utoljára ilyet az átkosban látam az ikarusban az öreg szakiknál:((

huncut 2010.03.04. 07:28:43

@Manyizga: És még annyit akart igazolni mellé, hogy bár arra hivatkozott a kaller, hogy neki érvényesítenie kell a jegyeket, különben megbüntetik, velük ezt mégsem tette meg.

Amúgy többen hivatkoztak a Balkánra. Többször utazgattunk már Montenegróban és Albániában, kizárólag tömegközlekedéssel, és mindenütt megkülönböztetett figyelemben volt részünk, mindenki hihetetlenül segítőkész volt. Volt, hogy leszállt velünk a kalauz, hogy megmutassa, hol kell várnunk a következő buszunkra, de mesélhetnék még jó pár történetet arról, mennyi jóindulattal figyeltek ránk, hogy jól érezzük magunkat az ő országukban. Szóval volna mit tanulnunk a balkáni országok lakóitól...

hááááát 2010.03.04. 07:29:57

Azért ez a jegy dolog érdekes.Ettől függetlenül le a kalappal elötted barátom.Ilyenkor csak arra tudok gondolni, hogy ez nem egy Hungarisztán, hanem egy értelmes és kedves emberekböl álló európai ország, amelyben a kis emberek példát mutatnak az elitnek.

Magyarország én igy szeretnélek!

váj mí 2010.03.04. 07:31:06

Köszöntsünk körünkben a MÁV dolgozóit. Többek között: Szevasz, @Vigo!
Nemzetközi diákigazolványt még az olyan megátalkodott országokban is elfogadnak, mint Románia. És IC-n kaller beszélni angol, igaz nem túl jól, de azért beszélni. Pedig állítólag az a Balkán sötét bugyra.

Mylady 2010.03.04. 07:31:30

"Ja, és a sztoriban az a szép, hogy a magyar utasok a helyszínen a nem magyar utastárs pártjára álltak."

Tévedés: utas vs máv
Szerintem ez teljesen természetes.

Ofélia . 2010.03.04. 07:32:05

@Pegazus Peti:
Kihagytál alapfoku kérdéseket:
Melyik mávos vezető körösztfiának a feleségéé a cég??

És mibe fáj ez nekünk??

Énbagoly 2010.03.04. 07:39:58

Ez csak a szokásos szivatás volt.
És gratula a posztolónak, hogy segített, és nem hagyta magára a diákot.
Ezért még a regényt is megbocsájtom. :)

A MÁV meg rájöhetne már, hogy Európába akarunk tartani, és ezt nem csak a vezetők fizetésének kell tükröznie.

J.G. 2010.03.04. 07:41:45

Mi egy ismerős norvéggal utaztunk egyszer Veszprémbe, szintén kapott diákjegyet, amit a kaller nem akart elfogadni. kb 15 perc vita után mondtuk a kallernak, hogy ok, akkor most innentől oldja meg egyedül, mert mi nem tolmácsolunk tovább. Ismerősünknek mondtuk, hogy ne fizessen, hanem kérdezze meg az okát a büntinek. Ő 4 nyelven érdeklődött, (magyarul nem tudott annyira, úgyhogy az kimaradt), de a kaller nem értett semmit. Néhány másik utast közben kénytelen voltam rendre inteni, mert ki akarták fizetni a büntetést. (Az egyik nagyon nehezen értette meg, hogy nem a pénz a probléma, hanem az eljárás.) Amikor rendőrrel fenyegetőzött a kaller, akkor mondtuk neki, hogy olyan rendőrt kérjen, amelyik beszél idegen nyelven, mert ha nem beszél, akkor csak annyit érnek el, hogy nem 2, hanem 4 egyenruhás áll majd a kocsi közepén, és várja, hogy egy külföldi megtanuljon magyarul. Székesfehérvártól majdnem Veszprémig ott állt a kaller és küzdött a nyelvvel, aztán fizettünk, és leszálltunk. Írtunk a panaszkönyvbe, angolul, de valószínűleg nem tudták lefordítani, így a szokásos "sajnáljuk, de nekünk van igazunk" levelet sem küldték el, amit beírás után szoktak. Ennyi.

deutschtomi 2010.03.04. 07:43:22

Ami még kérdésként felmerült, hogy a kaller meghívatta-e magát egy viszkire, mert arról nincsen szó a történetben.

Meghogy a kaller lehet-e elnéző a szabájzattal ellentétesen és miért kérik számon rajta eztet itten?

qzqz01 2010.03.04. 07:43:58

Sajnos a történet nem egyedi eset. Örülök, hogy megírtad, hátha lesz valami eredménye. Legalább a kedvezményes jegyet ne adnák ki külföldi diákra. Én is tapasztaltam 3 éve. Éppen a klotyóra mentem egy hátsó kocsiba, amikor kijövet találkoztam a kalauzzal, és a segítségemet kérte fordítani. Elsőre sikerült lebeszélnem a kallert a 3 német diáklány megbüntetéséről. Nekik is kiadták a diákjegyet, amire nem lettek volna jogosultak. Visszamentem a helyemre egy másik kocsiba. Kb. 10 perc múlva már ketten mentek a hátrébb lévő kocsiba. Büntettek, mert ez a szabály.

J.G. 2010.03.04. 07:44:21

@váj mí: néhányan már említették itt a Balkánt.
Pedig mi vagyunk az...

Ofélia . 2010.03.04. 07:44:52

@huncut:
Nem kell itt senkinek hivatkozni a balkánra!!

Ez a minden emberi érzésböl kivetkőzött
csak egymás és mindenki más utálatábol élő nép nem érdemel jobbat!!

Élni és élni hagyni helyet dögöljön meg a szomszéd tehene!! roszzabb mint a legsötétebb csecsenföld:((((

Levest befejezted? 2010.03.04. 07:45:50

1.Ha egész félévet (min. 5 hónap)tölt itt diákként, jár neki a magyar diákigazolvány, ergo jogosult minden kedvezményre, amire a magyar diákok diákigazolvány birtokában.
2.A külföldre utazó cserediákok MINDENHOL a beiratkozáskor megkapják az ottani diákigazolványt, ez a mi egyetemünkön is így van a bejövő külföldiekkel.
Egyébként az én külföldi diákjaimat is szívatja a BKV, és szegények nem mindig elég bátrak, hogy ellenkezzenek. Ezzel aztán jól vissza is lehet élni. :-S

Ofélia . 2010.03.04. 07:46:42

@Énbagoly:
Nem tarthatunk európába mert az odavezető sineket a máv vezetői elopták:((((

KecskeDotyi 2010.03.04. 07:47:36

A MÁV a diákok kedvezményének igénybevételéhez csak MAGYAR diákigazolványt fogad el. A pénztárosnak nem feladata megkérdezni, hogy "Hééé, van hozzá diákod is?". Azzal, hogy valaki megvásárol egy menetjegyet és felszáll a vonatra, aláír egy szerződést, mellyel elfogadja a SZÜSZ-ben foglaltakat. Ja, hogy nem olvasta? C'est la vie. Minden állomáson kikérhető és elolvasható, de a honlapon is fenn van.

A MÁVDIKERT-ről meg: SOHA nem rakjuk rá a telefont az utasra, viszont előfordul, hogy elvész a hívás. Nem egyszer volt már ilyen, a technika ördöge. Nem kell minket egyből fikázni. Csak egy napig ülnél a mi helyünkön és egyből más hangnemet választanál magadnak.
Lassan megérett már egy írás a idetelefonáló bunkó utasokról is!

EgyKalauz 2010.03.04. 07:47:46

Ezt nem tudom, mégcsak elképzelni sem. Én is kalauz vagyok és ha én ilyet csinálnék a főnökeim másnap valszeg leszednék a fejemet. Persze a jegyeket ellenőrizni kell, és jöhet bizony ellenőr is és akkor én vagyok a hunyó, de a legtöbb problémát "rugalmasan" is meg lehet oldani (nem a "kenőpénzre" gondolok), tekintettel az adott helyzetre. Hivatalosan nekünk nincs mérlegelési jogunk, azt kell csinálni és úgy, ahogy az a "nagykönyvben" meg van írva, ugyanakkor az sincs megtiltva hogy emberségesek legyünk... Bár lehet ezzel csak én vagyok így.

Nincs diplomám vagy ilyesmi. Sima érettségi, 2 nyelvvizsgával, de ez nem jelenti azt, hogy egy bunkó paraszt is vagyok. Nem is szabad annak lennem, mert annak hamar következményei vannak.

Mondjuk lehet az a probléma hogy én Ausztriában dolgozom?

Thresher 2010.03.04. 07:48:16

@huvosvadasz: Én se értettem nagyon, de gondolom azt hitte, hogy mivel a buszvezetőnél vette a jegyet, akkor a sofőr "látja" hogy nem ingyen utazik. Csak azt nem vette figyelembe, hogy nálunk a sofőrők leszarják ki utazik hogyan, nem tekintik munkaköri leírásnak.

Énbagoly 2010.03.04. 07:48:31

@Ofélia .: azt te loptad el, nem? :)

De ha ilyen iramban haladunk--merre is?--, akkor leelőz mindet a közel, és távolkelet is. :S

Énbagoly 2010.03.04. 07:50:13

@EgyKalauz: azért szemétség volt az elő sok mondat az utolsó tükrében. :))

Taurusz 2010.03.04. 07:50:49

@Vigo: "leírok egy baromságot,beszkennelek valamit hozzá." A baromság megvolt, de a scan-t még nagyon várjuk!

Levest befejezted? 2010.03.04. 07:50:59

"Miképpen lehetséges, hogy a külföldi utazóközönség által is előszeretettel használt IC vonatokon olyan kalauz dolgozik, aki egy mondatot sem beszél idegen nyelven " Mert aki kalauz akart lenni kiskorában (én), és felnőttként beszél angolul (én), az nem ment a MÁV-hoz jegyeket ellenőrizni, mert többre érezte képesnek magát :-)

váj mí 2010.03.04. 07:51:57

@J.G.: Bocs, ha evidenciákat ismételgettem ;)

foto háber 2010.03.04. 07:52:32

és mi lett a vége meg volt a külföldi lány?

EgyKalauz 2010.03.04. 07:54:18

@Énbagoly: ja hát én a postra reagáltam, nem a hozzászólásra, de tény elég hülyén jött ki :))

Terézágyú 2010.03.04. 07:55:30

"Eljutunk-e mi valaha ilyen szintre, ahol az utasért lesz a közlekedés?"

Hadd legyek demagóg: nálunk a kalauz is magyar (mentalitású) ember, meg a sofőr is, meg a legtöbb utas is. Változás csak akkor lesz, ha mindegyikük változik.
Most ezt általánosságban mondtam, egyértelmű, hogy itt a máv a ludas.

Egyébként ez egy érdekes dolog, hogy pl. a pénztárosok miért kérik a diákigazolványt, ha egyszer a jegykezelőnek amúgyis kérnie kell. Mivel ugye nem a kedvezményes jegy váltása lenne 'csalás', hanem az, ha ezt felhasználja valaki az erre jogosító igazolvány nélkül... Tehát elég lenne a felhasználáskor ellenőrizni.

Ofélia . 2010.03.04. 07:59:16

@Énbagoly:
Nálad a pont de a labdát direkt adtam fel:))

A két ketet már régen lelőzöt de dulván még akor is ha ot a vagonok tetején is utaznak:D

Tökös Veréb 2010.03.04. 08:00:03

@KecskeDotyi: te csak maradj szépen csendben. a máv egy nulla. én a gödör aljárol nem kiabálnék azokra akik a létrát adják.

Terézágyú 2010.03.04. 08:00:48

@Malacorr:
"Mert aki kalauz akart lenni kiskorában (én), és felnőttként beszél angolul (én), az nem ment a MÁV-hoz jegyeket ellenőrizni, mert többre érezte képesnek magát :-)"

Igen, ez is egy nagy igazság, sajnos. Az ilyen 'ellenőri' státusokra erős kontraszelekció van (ne csodálkozzunk rajta, hogy a bkv 'ajtónállói' is milyenek), én pl. biztos, hogy semmi pénzért nem vállalnám el, mert - lássuk be - marha szar dolog az ilyen ellenőrködés. Mármint főleg itt és most, Magyarországon, ahol pl. ugye megtehetik az utasok, hogy hátat fordítanak az ellenőrnek és kész...

deutschtomi 2010.03.04. 08:06:05

A külön rokonszenves Tamásban, hogy jó kiscserkész módra segít a bajbajutott Hölgynek, holott ő meg amúgy autós júzer. Ez a részlete a posztnak oj megkapó és fontos is a történet szempontyábúl :)

J.G. 2010.03.04. 08:06:27

@Terézágyú: Ez jó kérdés, de anno, amikor még nem kellett ingyenjegyet váltani, alig tudtam venni 2 helyjegyet az egy menetjegyhez, mert nagymamámnak retúrjegye volt, és csak helyjegy kellett neki. Előző nap elmentem jegyet venni, egyedül. Mondták, hogy mutassak meg mindent, a menetjegyet, a nyugdíjas igazolványt, hogy be van pecsételve a kedvezményes utazás, stb. Kis hangemelés, 5 perc, és megvehettem.
Bezzeg, amikor nem járt a vonat Fehérvár és Pest között, mert leszakadt a vezeték, akkor szó nélkül adtak jegyet Veszprémben. Annyira szó nélkül, hogy nem mondták el azt, hogy vonattal nem jutok el Pestre.

Terézágyú 2010.03.04. 08:12:30

@J.G.:
"Bezzeg, amikor nem járt a vonat Fehérvár és Pest között, mert leszakadt a vezeték, akkor szó nélkül adtak jegyet Veszprémben. Annyira szó nélkül, hogy nem mondták el azt, hogy vonattal nem jutok el Pestre."

A két dolog más, mert a pénztárosoknak azt tudniuk kell (munkaköri kötelességük)hogy milyen igazolvány kell a kedvezményes jegyhez, viszont nem kötelességük tudni, hogy járnak-e a vonatok!!! Ez persze állati nagy baromság, de így van. Tudjuk milyen a máv-kommunikáció: hát bizony a máv a saját dolgozót se informálja semmiről.

Dr. Kix 2010.03.04. 08:15:24

@KecskeDotyi: Keress új állás, mert ebbe már belefásultál, látszik.

J.G. 2010.03.04. 08:16:35

@Terézágyú: Ez volt az az eset, amikor eldőlt, hogy kell egy kocsi. Azóta nem vonatoztam, és úgy látom, jól teszem.

pragmatica 2010.03.04. 08:17:53

A két alsó pontot nézzétek a MÁV Start honlapján a GYIK-ből:

www.mav-start.hu/ugyfelszolgalat/gyik.php

Terézágyú 2010.03.04. 08:21:53

@KecskeDotyi:
"A MÁV a diákok kedvezményének igénybevételéhez csak MAGYAR diákigazolványt fogad el."

Világos.
De miért van ez így?
A MÁV mennyire kommunikálja ezt a külföldi diákok felé?
A pénztárosnőnek viszont ezt kötelessége tudni, és ha látja, hogy az illető külföldi és külföldi diákigazolványa van, akkor illene szólnia...

Mellesleg én láttam már ilyen külföldinek kiállított magyar diákigazolványt - hát az egy rakás fekália, de nem igazolvány: volt hogy név se volt rajta!!! Úgyhogy nem csodálkozom bizonyos eseteken, hogy gond származott belőle hogy az illető külföldinél semmilyen normális irat nem volt...

2010.03.04. 08:23:34

Volt egy ismerősöm egy csaj: kalauz a vasútnál.
Felháborodva mesélte, hogy fegyelmit akartak neki adni.
-?
-az történt, hogy a kis csajnál nem volt ott a diákja, pénze sem volt, én meg leszállítottam.
-Le? Hol?
-Hát ....on.
-De hisz ott nincs is állomás! Az csak egy megálló?
-Az volt a legközelebb.
-És?
-A kis csaj felhivta az apját, aki várta az.....állomáson.Az ment érte és utána meg kiverte a balhét.
-Kis csaj? Hány éves volt?
-Azt mondta hogy 13.
-És te leszállítottad este 8-kor a vonatról?
- Ezek a lányok olyan fejlettek, akkora mellük, faruk van, akármit mondhat.
-?
-Azt is mondta, hogy majd az apja kifizeti, de hát én nem vagyok hülye, ha megárkezik, elszalad, nem fog fizetni, meg kitudja, hogy várja-e valaki. És most felgyelmit akarnak adni, nekem, aki csak a munkámat végeztem.
-Felháborító!

váj mí 2010.03.04. 08:26:32

@KecskeDotyi: Hát írd meg te nagyonokos. A renomét már nincs mivel lejjebb vinni, úgysem ... A szétrohadó kocsik, az a fenenagy "ügyfélközpontúság", a magyarul is csak tőmondatokban megnyilvánulni képes kallerek (tisztelet a kivételnek, mert olyat is láttam, hogy a kaller udvarias volt, és még angolul is tudott... csak kár, hogy ez olyan ritka, hogy erre külön felfigyeltem.
Tudod, nem kell ám mindenáron megvédeni a mundért. Kivéve, ha nem a te zsebedben kötnek ki az elsummantott milliók.

arconfosom 2010.03.04. 08:30:32

"egy történet, ami 12.25-én volt, s" (..)
"Amint a csatolt scannelt jegyen is látszik"

Az látszik, hogy nem 12.25-én volt, hanem 02.25-én

Egyébként Magyarországon a Magyar Forint a hivatalos pénznem! Euróval fizessen ott, ahol az.
Jó hogy nem már malaysiai Sitkut is köteles elfogadni a magyar közalkalmazott ...

Mind e mellett a Jegykezelő meg üljön Tengeri sünbe
De előtte, mielőtt rátör az ordíthatnék, árulja el, uygan honnan jönnének rá az ellenőrei, hogy egy jegy ami csak az utas és az ő kezében fordult meg a szerelvényen, az rendben volt-e vagy sem ???

Terézágyú 2010.03.04. 08:30:55

@Frengi:
"Azt is mondta, hogy majd az apja kifizeti, de hát én nem vagyok hülye, ha megárkezik, elszalad, nem fog fizetni"

Bocs, de ezt alighanem tapasztalatból mondta a kalauz ismerősöd. Merthogy ez is Magyarország.

Itt a homáron is milliószor leírták már a jogtudósok, hogy abban a pillanatban, hogy leszáll a (nemfizető) utas a vonatról, villamosról stb. akkor az ellenőr semmit nem tehet vele, nem tartóztathatja fel, nyugodtan elsétálhat az illető.

VilMarci 2010.03.04. 08:32:15

@KecskeDotyi: "A MÁV a diákok kedvezményének igénybevételéhez csak MAGYAR diákigazolványt fogad el."
Ellentétben minden más EU-s társasággal, akik szó nélkül elfogadják a nemzetközi diákigazolványt.

váj mí 2010.03.04. 08:33:11

@VilMarci: Hungarikum, baszomalássan! Ezt kellene levédetni, nem a pálinkát :P

Dr. Kix 2010.03.04. 08:36:54

@Frengi: Áh, én ezt nem hiszem el. Még sosem hallottam az ... állomásról.

Dr. Rodney 2010.03.04. 08:37:49

Csak egy pozitív tapasztalat (igaz hogy az egyetlen is)

Győrből mentem volna Komáromba, de véletlenül rossz vonatra szálltam (siettem, és először voltam ott). Az 1-es vágányról indult a Pest felé tartó és a Hegyeshalom felé tartó személyvonat is nagyjából egy időben.
Egyből lesápadtam, mihelyt megmozdult a vonat, és rájöttem ez nem az ami...
Jön kalauz, már felkészültem a büntetésre, de ekkor jött a meglepetés.
Mondta a kalauz, hogy semmi baj. És ne is szálljak le egyből a következő állomásnál, menjek el Mosonmagyaróvárig (~40 km), hogy ne kelljen sokat várnom. És onnan jöjjek vissza Győrbe és szálljak át a jó vonatra Pest felé. És a fő meglepetés, visszaúton Győr felé a másik kalauz már tudott a történetről, és senki se büntetett meg. Így történt az, hogy a MÁV néha tud jófej is lenni.

dz02 2010.03.04. 08:39:18

mi a faxért kell bocsánatot kérni azért mert vonatozol????? hülye snob.

deutschtomi 2010.03.04. 08:40:55

Jogos, a vonatozás ősi magyar szokás, tűzoltóbálokba meg lagzikba is szoknak vonatozni az ittas honpolgárok.

ma-ez-van 2010.03.04. 08:44:40

Nemetorszag:Stuttgart.
Jegyet kiad, terkepet kiad, utvonalat kinyomtat, elmagyaraz, szajbarag. Jo utat!

Mille38 2010.03.04. 08:45:42

@Pegazus Peti: Ki mondta, hogy a szabályzat JÓ?

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2010.03.04. 08:47:36

Nekem van angol diákigazolványom (mivel itt kint járok egyetemre), de csináltattam egy nemzetközit is. Ez utóbbit mindenhol elfogadták eddig Európa más részein is, Pesten is (BKV) kivéve a MÁV-ot. Nekem úgy magyarázta a csaj, hogy ez egy állami támogatás (segély) a magyar állam részéről a magyar diákoknak, ezért a külföldi diák nem veheti igénybe...

Terézágyú 2010.03.04. 08:49:08

Mellesleg: a beszkennelt bal oldali jegyen van egy rubrika, hogyaszongya "a ... számú jeggyel érvényes"... Hát ez nincs ám kitöltve... A pénztárban kellett volna? Vagy az utasnak???

avatartalan 2010.03.04. 08:51:53

én is szivesen szivatnék külföldi diáklányokat...

Tibike15 2010.03.04. 08:52:29

nem volt érvényes igazolványa, de olcsó jeggyel akart utazni. még szép, hogy megbüntették, de volt egy balek, aki kifizette helyette a büntetést. ügy megoldva, balek elbukta a pénzt.

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2010.03.04. 08:55:33

@Tibike15: Ha a pénztáros kiadta neki a diákjegyet, ha máshol simán használhatja az igazolványát akkor honnan kellett volna tudnia, hogy nem érvényes a MÁV-nál?

váj mí 2010.03.04. 08:55:56

@Tibike15: Egyszerű lélek lehetsz ám ...

Meklén és Tamara 2010.03.04. 08:59:00

azt meséltem már, hogy egyszer Svédországban elment az orrom elött az utolsó vonat is ? Másnap lemondott a közlekedési miniszter nekem pedig bársonypárnán átadták Stocholm kulcsait. Na, ezt hívom én panaszkezelésnek...

mortalwombat 2010.03.04. 09:01:09

@Dr. Rodney: Győrben többnyire GYSEV van, nem MÁV. Két külön cég. Szerintem a kalauz GYSEV-es volt, azért volt tájidegen a kedvessége.

dzsíí 2010.03.04. 09:01:11

Amerre eddig én jártam, sz@rtak a nemzetközi diákra. Torontóban ha az utca másik oldalán laksz, már nincs diákkedvezményed.
Az ottani állomáson körberöhögnek a nemzetközi diákkal, és mosolyogva kiadják a teljes árú jegyet...

Tökös Veréb 2010.03.04. 09:01:21

@Meklén és Tamara: én egyszer svájban jártam és olyan helyre akartam elmenni ahol még nem volt vasút, erre megkérdeztem a kallert, ő pedig szólt a munkásoknak és lerakták a sineket.

juhaszvik 2010.03.04. 09:03:32

én csak azt nem értem, hogy aki itt hőzöng, hogy milyen rossz ez az ország, az nem gondolja, hogy az eldurrogtatott demagógiától még nem lesz jobb semmi?

csak mert elmondom mindennek a MÁV-ot, attól még nem változik semmi. attól még az a MÁV nem fog jobban működni.

azt tudom tanácsolni, hogy mindenki legyen udvarias és megértő. lehet hogy ezek nem egy sikeres ember "fegyvertárából" való fogalmak, de én nem is akarok sikeres lenni. és sikeres országot sem akarok.

ha nincs igazam, akkor megyek a drótsünért. :)

szgyula 2010.03.04. 09:04:56

Azért a rendőr postás vasutas érvényes. GYIK: "A nemzetközi diákigazolvány igénybe vehető-e belföldi utazás céljára? Nem.". Hát persze, hogy nem. Ahogy a villamos emelőt sem lehet utazás céljára igénybe venni. A JEGYET lehet utazás céljára igénybe venni, az igazolványt meg a kedvezményre jogosultsághoz lehet használni. Amúgy meg MÁV-ot perelni. 85/2007. (IV. 25.) Korm. rendelet: 3. § (1) Tanulói, hallgatói, doktorjelölti jogviszonya alapján az 1. mellékletben meghatározott kedvezményre jogosult: ) ha állandó vagy ideiglenes diákigazolvánnyal (a továbbiakban együtt: diákigazolvány) rendelkezik. Illetve: bc) a felsőoktatási intézmények nappali és esti tanrendben részt vevő hallgatója. Megjegyzem, hogy ÁSZF nem írhat felül magasabb szintű jogszabályt.

J.G. 2010.03.04. 09:05:57

@juhaszvik: Inkább el kéne adni a MÁV-ot.
A BKV-val együtt

AlexWolf 2010.03.04. 09:06:14

100%-ig egyetértek a posztolóval. Dögöljön meg a MÁV, BKV, hogy van pofájuk beszólni az utasoknak (itt első sorban az ellenőrökre gondolok), van pofájuk milliárdokat sikkasztani (itt meg a vezetőkre).
Az is eszembe jutott, hogy Bánki Petya új irányzatot teremtett ezzel a "Mi a neve pozíciója" dumával. :D
De télleg most a posztolónak adok igazat, és ha télleg kifizette a lány büntijét, akkor respect.

ati27 2010.03.04. 09:07:14

@huncut:

Bocsáss meg, mert már majdnem leirtam, hogy magyarország igenis Balkáni ország. De ez után már nem merem.. Tehát annál roszabb. Szeretem, azokat a tipusu kommenteket: "egy holland buszsofőr biztos mennyit keres" Ez még nem lehet indok a bunkóságra. Minek ment az illető buszsofőrnek? Esetleg lehet nyelvet tanulni, oszt lehet menni külföldre is melózni..

Körömcsiga 2010.03.04. 09:07:27

Ócsó diáklány volt, ha 10 ójró plusz természetbeni vót a jegy :)

dorfield 2010.03.04. 09:07:40

Sziasztok!
Én is Ausztriában tanulok, nekem ottani kártyás diákom van. Amint megkaptam az iskolalátogatási igazolást igényeltem magyart is (mivel jár)...volt ez szeptemberben....a diákot december végén kaptam kézhez..mindezek után megpróbáltam matricát szerezni rá (mert azt már nem adnak hozzá) vártam rá 3 hónapot...de nem jött...telefonálgattam egy sort...aztán április környékén végleg feladtam...
Egyszer úgy hozta a sors hogy Pestre mentem, ahol a GYSEV-es kaller lekezelte a jegyet, nem is foglalkozott hogy van-e magyar diákom (mondta hogy tudja hogy mi a külföldön tanulókkal a helyzet). Aztán jött a MÁVos kalauz hogy ő is lekezeli...persze hol a diák???? Mutattam neki a magyart is. Hol a matrica???a történet folytatása annyiban különbözik, hogy a leszállással, büntetéssel való fenyegetőzés után, közöltem vele hogy nem fizetek mert van diákom és az a magyar bürokrácia hülyesége hogy nincs rajta matrica, és a másik kolléga meg tudta érteni a problémát, csak az a különbség hogy ott hiányzik a rosszindulat! Kb. negyed óra vitatkozás után, szó nélkül ott hagyott...máig se tudom mivel hatottam meg, vagy csak egyszerűen megunta a szócsatát...

Ofélia . 2010.03.04. 09:10:17

@Nigab:
:DD tájidegen kedveség!!

Lehet, hogy embernek és nem kiccsávónak vagy díszgebének nevelték??.

Terézágyú 2010.03.04. 09:11:45

@ati27:
Hát te is marha egyszerű emberke lehetsz...

deutschtomi 2010.03.04. 09:12:22

Az mond semmi.

A Nagyapám meg belföldi menetjeggyel utazott a tengerparta, meg Bécsbe is. Sőt, még Párizsban is voltak és a kupoldákba meg a kocsmákba sem kellett fizetniük. Sőt, még a cincéreket is felpofozták, ha nem volt elég hideg a sámpány. A szomszéggya meg Lengyelországba utazott, tejjesen ingyér. Monnyuk a retúr-csatlakozásra várnia kellett egy évet, de hát ma már ijesmi persze nem történhetik meg. Igaz, a váróba tejjes ellátást kapott, kosztot, kvártéjt meg ruhát is. Mer a csomagjai valahogy elkeverettek.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.04. 09:14:50

Sziasztok!
Én itt élek az erdőben, és qvára megértem a post tolót.
Ja, diákigazolványom nincs.
Viszont egy dolog biztos:
Bánki Péter ezt másképp intézte volna el.

Petikeee 2010.03.04. 09:23:57

Nekem a szlovén vasúttal van pozitív sztorim. Hárman utaztunk Ljubljanából Mariborba és ketten rosszul kaptuk meg a jegyünket (nem IC pótjegyeset), harmadik útitársunk IC-set kapott, mivel ő mondta, hogy a következő vonattal megyünk (ami történetesen IC). Mivel 5 percünk volt indulásig, aluljáró le-fel, peronon végigrohanás, hogy elérjük a vonatot, nem csekkoltuk a jegyet. A vonaton jött a kalauz, aki beszélt angolul, és közölte, h nem jó a jegyünk, de semmi gáz kb 1€-ért megvan az IC pótjegy, ott helyben kiadta és kellemes utazást kívánt. Kíváncsi vagyok, hogy itthon mi lett volna, ha külföldi IC pótjegy nélkül száll fel IC-re. 2010 Szlovénia, ahol nem is olyan rég még háború volt (igaz, csak pár nap)...

aaabbbccc 2010.03.04. 09:25:41

ha vett a kedves segítőkész honfitársunk jegyet a külföldi lánynak, akkor a rosszul kiadott jegy árát visszaadták ?
mert ha nem, akkor a MÁV jogtalanul gazdagodott, nem ?

Hümüzhümümüz 2010.03.04. 09:25:57

A MÁV boozie!!! Gaskó legközelebb azért sztrájkoljon, hogy kapjanak pénzt új kocsikra, vonatokra, tisztítószerre, nyelvtudással rendelkező munkaerőre és ne a jelenlegi szar nagyobb támogatására!!! MÁV, Gaskó boozie!!!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.03.04. 09:26:28

nos könnyen előfordulhat, hogy a lánynak azért nem volt diákigazolványa, mert az egyetem, ahol tanult, nem adott hallgatói jogviszonyt. Én is pont így jártam a BME-n, mivel a szak, ahova jártam, a strassbourgi Marc Bloch egyetem kihelyezett részlege volt, ergo hiába volt Pesten, mégsem járt a magyar jogviszony.

Másrészt Svédországban nem adnak orrba-szájba 50-90 százalékos kedvezményeket boldog-boldogtalannak. Max 30 százalék kedvezmény jár diákoknak és nyugdíjasoknak, valamint a 6 év alatti gyerekek jelképes összegért utaznak. Ennyi!

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2010.03.04. 09:27:19

egyáltalán nem csoda, hogy ez történt. a magyar kallerek (és a vasutasok többsége) abból az igazán alja népcsoportból kerül ki, aki már tényleg nem alkalmas semmire, mint hogy gátnál cölöp legyen, így kár is olyan utópiában reménykedni, hogy ezek valaha is fognak beszélni több nyelvet, legtöbbször még a magyart se nagyon tudják.

természetesen nem kérek bocsánatot a többi 'rendes' vasutastól, mert lehetnek ők ugyan szeretnivaló népség, de sajnos ők is pontosan hozzájárulnak ahhoz, hogy az egész ilyen híg fos legyen, amilyen.

egy németországi tapasztalatomat osztanám meg cserébe (tudom, kit érdekel), de a DB (ez lenne a német állami vasutak) másodosztályú kocsijai olyanok, mint otthon az IC-n az első oszályon, van fűtés, tisztaság van, nincs agyonrongálja se belüről se kívülről a szerelvény, és a vonatok percre(!) pontosan érkeznek kivétel nélkül. ha ki van írva, hogy egy vonat egy köztes állomásra 9:33-kor érkezik, akkor nem 9:30-ra, nem is 9:35-re, hanem 9:33 gördül be a vágányra, néha már ijesztő pontossággal.

szóval még van egy picit fejlődni, de hogy a máv...? áh, sose.

Terézágyú 2010.03.04. 09:28:48

@holex:
"nincs agyonrongálja se belüről se kívülről a szerelvény"

Bezony... itt meg a vasutasok rongálják.

2010.03.04. 09:29:46

@azertyui: Németországban minden állomáson és megállóhelyen ezt csinálják, sőt még az automatam is tudja.
(Csupán egyet nem lehet tudni a német vasutakon: hogy mennyibe kerül a jegy :))

ati27 2010.03.04. 09:30:51

@Terézágyú:
Vállalom hogy egyszerű vagyok.. Persze amikor a miniszterelnök is azt mondta: "nem tetszik el lehet menni" Először felháborítónak tartottam. És tényleg nem tetszett, hogy minimál lóvéért lehúzták a bőrömet.Ennek ellenére mindig a legjobb tudásom szerint megcsináltam a melót. És hallgattam a tanácsra, leléptem. Mostmár tudom, hogy ebben az egyben igaza volt Ferencnek. Tehát ha valakinek nem tetszik a helyzet, akkor először saját magának kell lépni, és nem mástól várni a segítséget. Persze a kommentelők egy része ezt úgysem fogja megérteni, és te sem.. Ezért nem is erőltetem.. Magyarországon akkor is ki kell "halni" pár generációnak, ha netalántán jó irányba indulnak a dolgok. Én csak gratulálni tudok a posztolónak, mert vannak még rendes emberek, akik a jelenlegi kaotikus helyzetben "emberek" maradnak.

Manci néni, a szomszéd 2010.03.04. 09:31:48

Egy IC össztömege ~500 tonna. A diáklányé ~50 kg. Nem mindegy annak a kurva vonatnak már, hogy elviszi vagy nem?

Félre ne értsetek, nem a jegy nélküli utazást támogatom, csak erre az egy konkrét esetre értem. Mert tanú is volt rá, hogy kiadták neki a diákjegyet, nem is jegy nélkül akart utazni.

És ha már kiadták a jegyet, a MÁV be fogja szedni az államtól a különbözetet!!! Így duplán megkapta + pótdíj, és van egy elégedett műveletlen kalauzunk, aki büszkén feküdt ágyba aznap este, hogy most aztán jól kihúzta a szarból a MÁV-ot.

Terézágyú 2010.03.04. 09:32:34

@ati27:
Te most miről beszélsz?

ati27 2010.03.04. 09:34:28

Válasz a 9:11:45-es posztodra.. esetleg nem nekem szántad?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.04. 09:35:22

A svédeknél ez úgy van, h betelefonálsz, és mire kiérsz a vasútállomásra, fűszoknyás lányok odaviszik a frissen kiállított diákigazolványodat.

Ofélia . 2010.03.04. 09:35:27

@Petikeee:
Hogy mi lett volna?? jól megbünteti ha egyáltalán tud angolul!!

De az egyensapka ugye fontosabb a főnök varrodájábol mint elküldeni a dolgozót nyevtanfolyamra:(((

Secnir 2010.03.04. 09:35:53

lemaradt a lényeg:
meghúzta a lányt vagy sem?

Piraeus 2010.03.04. 09:36:23

Simán be kellett volna menni a célállomáson az információhoz és hivatalosan panaszt tenni, hogy az ellenőr nem kezelte a jegyedet.
Ha már ennyire patkány volt, akkor megérdemelné azt a büntetést amitről retteg.

Terézágyú 2010.03.04. 09:36:46

@Manci néni, a szomszéd:
"Egy IC össztömege ~500 tonna. A diáklányé ~50 kg. Nem mindegy annak a kurva vonatnak már, hogy elviszi vagy nem?"

Csúcsdemagógia rulez.
Én 70 kiló vagyok, akkor engem is elvihetne ingyen. Na jó, veszek egy 90%-os jegyet, hogy lássátok nem akarok jegy nélkül utazni...

Terézágyú 2010.03.04. 09:38:29

@ati27:
Neked szántam, de nem tudom, hogy jön ide gyurcsány meg a többi...

Hümüzhümümüz 2010.03.04. 09:39:12

OFF:

Többször felmerült bennem a kérdés, hogy azok az emberek, akik egy mukkot nem tudnak angolul, azok hogy boldogulnak az internettel??? :-O Csak és kizárólag magyar oldalakat látogatnak??? Vagy mi? Most komolyan... :-S

Ofélia . 2010.03.04. 09:41:47

@Sün‼:
Háncsszoknyában és virágfüzérel!!!

Egyébkénk hülye az EU mert nyaralásra nem adnám senkinek a kedvezményt csak tanulmányi célzatal előzetes igazolás alapján:D

ati27 2010.03.04. 09:42:58

@Sün‼:
Nem tévedsz a svédeknél előre megveheted a jegyet a neten, és attol is függ a jegyár, hogy mikor, mennyivel előre veszed. Tehát neten kapsz egy kódot, amit ha lemész a vasutra, azzal az autómatából kinyomtatod a jegyet. Ez az 1. lehetőség. 2. az autómatából nyomtatod a jegyet. 3. megveszed az állomáson. (kb 40 ezres város 1 jegyárus van asszem 8-16h ig.) 4. a vonaton is van jegykiadó autómata. 5. Vehetsz a kallernél is, fizethetsz kártyával is. Mivel egy Palm-van nála kártyaolvasóval+kis nyomtatóval, amin kiadja a jegyet.. No akkor?

Terézágyú 2010.03.04. 09:43:45

@Hümüzhümümüz:
"Többször felmerült bennem a kérdés, hogy azok az emberek, akik egy mukkot nem tudnak angolul, azok hogy boldogulnak az internettel??? :-O Csak és kizárólag magyar oldalakat látogatnak??? Vagy mi? Most komolyan... :-S"

1. Nem mindenki netezik Magyarországon. Éppenséggel egy kalauz éppen nem.
2. Igen, csak magyar oldalakat nézegetnek. Mi ebben a furcsa? Ma már minden megvan magyar nyelven is...
3. Urambocsá' előfordulhat, hogy olvasni tud úgy-ahogy angolul, de beszélni már nem - ezzel nem azt akarom mondani, hogy a kalauzok éppen ilyenek, de nekem is van egy ismerősöm, aki fordít is angolból, de megszólalni nem tud.
4. A falusi nyelvoktatás olyan amilyen. Elvileg ma már minden iskolás (a rendszerváltás óta) tanul angolul 8 évet... és? De ez más tészta.

Ofélia . 2010.03.04. 09:44:53

@Hümüzhümümüz:
Google fordítóprogramot használunk:D

Fejleszti a kombinációs készséget:DD

Esperes úr 2010.03.04. 09:46:36

a nyugatiak éppen ezért szeretnek idejárni: nincs messze, nekik olcsó, de ugyanúgy megkapják ezt a turistalenyúlós afrikai-ázsiai-latin-amerikai fílinget; ha pedig még kicsit el is tévednek, alig különbözik a nyomor ugandától, bangladestől vagy salvadortól. egy késhegynyi harmadik világ európa szívében.

Gábor mester 2010.03.04. 09:47:27

Baj-társaim! Ebben a kies kis hazánkban szinte senki nem azért van azon a helyen, ahová a Jóisten v. a Lóisten pottyantotta, hogy jó pénzért minimum jól dolgozzon. A fentiekhez hasonló esetek tapasztaltán nem nyávogni kéne, "felelőst keresni", hanem úgy leverni az összes "felelős vezetőt" a hülye csicskásaikkal egyetemben, mint vak a poharat. Mert DEMOkrácia van, nem DEDÓkrácia (=hülyegyerek-uralom)!

Ofélia . 2010.03.04. 09:47:55

@Terézágyú:
Na ezért tudok én perfekt oroszul:)

Pedig most jól jönne vagy inkáb a kínai??:D

ati27 2010.03.04. 09:48:19

@Terézágyú:
Pedig egyszerű leirtam. Csak értelmezni kell. De ezzel nem Gyurcsányozás volt a célom, hidd el. Egy mondatot ragadtam ki a "hirhedt" beszédéből, amiben kivételesen igaza volt. Persze abban az időben nem hangzott annak, amikor meghallotam. Erre csak később jöttem rá.. CSupán ennyit akartam írni. Mégegyszer mondom nem akarom belekeverni ebbe a posztba a politikát.. Persze azért egy kicsit arról is szól, ismerve a máv és bkv botrányokat.. De ezeket inkább hagyjuk.. Értve vagyok?

Terézágyú 2010.03.04. 09:50:30

@ati27:
"De ezzel nem Gyurcsányozás volt a célom, hidd el. Egy mondatot ragadtam ki a "hirhedt" beszédéből, amiben kivételesen igaza volt."

Szerintem meg nem kell innen elmenni, ha nem is tetszik, hanem változtatni kell a dolgokon. Kezdve persze saját magunkon.

Theremin 2010.03.04. 09:54:12

Elküldtem a MÁV ügyfélszolgálatának a postot.
Ha jön válasz berakom ide.

borigabi 2010.03.04. 09:55:57

@Chapell: "Az ui-t felejtsük már el az e-mailekről..."

Miért is?

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.03.04. 09:56:15

@Terézágyú: Nah Én is oroszt. Orosz tagozatos ált iskolában. 6 éven át heti 6 óra. Még (20 év útán)eltudom mondani a jelentést és betudok mutatkozni :) Jah, meg, hogy hol lakom
Kis, off-olós nosztalgia :)

Theremin 2010.03.04. 09:57:52

@Terézágyú: "Szerintem meg nem kell innen elmenni, ha nem is tetszik, hanem változtatni kell a dolgokon. Kezdve persze saját magunkon."
Valaha én is ezen az állásponton voltam.
Én változtattam is pedig elmentem aztán visszajöttem.
De azóta sokkal szarabb let minden, úh újra fontolóra vettem h lelépek.
a MÁV meg ott b@ssza meg ahol tudja.

ati27 2010.03.04. 09:58:05

@Terézágyú:
Egyetértek, lehet otthon is. Persze engem hajtott a kiváncsiság, meg szerettem volna tanulni. Ki tudja, a tapasztalatokat amit szereztem egyszer talán otthon kamatoztatom? pl, ha otthon maradtam volna, akkor soha nem szólalok meg idegen nyelven... Ez is lehet pozitivum. Szeretnék neked sok sikert és kitartást kivánni amit leirtál.

Hümüzhümümüz 2010.03.04. 10:00:41

@Terézágyú:

Na ja. Általánosban maximum azt tanulják meg, hogy How do you do, meg byebye... :) No meg a fuck you, vagy ich liebe dich.

Kötelezővé kellene tenni minimum egy nyelv középszintű ismeretét. Pláne a közszférában dolgozóknak. Kalauz, rendőr, orvos, tűzoltó stb.

ati27 2010.03.04. 10:05:38

@Hümüzhümümüz:
Kötelező most is.. Azzal nem érsz el semmit. Az igényt kell megteremteni. Meg talán pl ha nem szinkronosan adnák le a filmeket, hanem eredeti nyelvel, felirattal mint pár államban. Akkor még akaratlanul "ragadna" is valami..

Terézágyú 2010.03.04. 10:08:31

@Hümüzhümümüz:
"Kötelezővé kellene tenni minimum egy nyelv középszintű ismeretét. Pláne a közszférában dolgozóknak. Kalauz, rendőr, orvos, tűzoltó stb."

Na igen. Meg pszichológiát is tanuljanak, mert udvariaskodniuk kell utassal akkor is ha az viszont kiabál, viszont önvédelmet is tanulniok kell, mert mi van ha az utas neki támad (pl. ha egy csoport batyustól kéri a jegyet) - és mindezt gondolom ugyanennyi fizetésért...

Valahogy a fiatal, legalább alapszinten nyelvet tudó, érettségizett, urambocsá alapszakon végzett emberek valahogy nem tolonganak a jegyellenőri állásokért... pedig mennyit olvashatjuk a neten is, hogy nem talál munkát a diplomájával...

Mint mondtam én se mennék el semmi pénzért ellenőrnek, például azért, elég sok a bunkó utas - és ezt most mint utas mondom.

Hümüzhümümüz 2010.03.04. 10:13:26

@ati27:

Igen, a feliratos filmeket én is szeretem, mert gyakorlásnak sem utolsó, ráadásul nem tanított kifejezéseket is megismersz.

@Terézágyú: Én kereskedelem hasonló területen dolgozom (nem eladó) és kötelező volt tanulnom alap pszichológiát, hogy tudjam kezelni az embereket problémás és normál helyzetben is. A cégem elküldött minket 1 hétre vidékre és ott tágították a buksim. Nyugodtan lehetne ezt az állami cégeknél is, pont úgy, mint ahogy elküldik a tanárokat, orvosokat továbbképzésre stb.

akos147 2010.03.04. 10:15:49

nem volt élelmes a poszt toló, másképp is kifejeztethette volna a háláját a külföldi vendégtanulóval...

gossip 2010.03.04. 10:17:18

Becs es Pest kozott vonatozok rendszeresen. Becsben lenyegesen olcsobb, ha online veszem meg a jegyet es szepen kinyomtatom magamnak. Az osztrak kalauz szepen beszkenneli, es ad nekem egy masik jegyet, mert a magyar kalauz hijan van a technikanak, ami elarulja, hogy en rajzoltam-e ami a papiron van.
Csakhogy mikor bevezettek a railjeteket, nem jart kalauz az osztrak reszen. Odafele semmi gond, magyar kalauz ranez a magam nyomtatta jegyre (retur), tovabbsetal.
De visszauton jonnek a magyar kalauz urak, mutatom nekik a papirt, kerdik hol van a hozzatartozo fecni, amit az osztrak kalauz nyomtatott odauton. Elmagyaraztam, hogy nem jott kalauz, ezzel es ezzel a vonattal utaztam, nyugodtan nezzenek utana. Olyan nincs, en hazudok. Nagy szemekkel nezek ra, tessek?! Nem pontosan ket telefonba kerulne ezt tisztazni? Nem, azonnal fizessek tizezer-valamennyi buntetest. Dehogy fizetek, mar kifizettem egyszer a jegyem arat. Akkor kerik a szemelyimet. Miert is? Csak meg akarnak nezni valamit rajta (szuper cseles). Hat azt sajnos nem fogom odaadni. Akkor rendorseget hivnak. Mondom nagyon helyes, talan ok nem sajnalnak majd ket telefonhivast. De akkor a vonat megall, kesni fog, es ezt majd nekem kell am kifizetni! (Vajon mennyibe kerul egy vonatkeses, vagy percben merik?)
Vegul bevartak az osztrak kalauzt, (aki egyebkent jot kuncogott a hisztin), leszkennelte nekik a papiromat es OK! OK! felkialtassal lengette az arcukba a jegyemet, aztan pedig elnezest kert a kellemetlensegekert. A magyar kollegak nagy puffogva (es az orruk alatt hulyekurvazva) leszalltak.

effective 2010.03.04. 10:17:57

@Vigo: Az a magyar csaj jegye! BAROM!

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2010.03.04. 10:18:15

@Terézágyú: Azert mert sok a bunko utas, csak bunkok menjenek kallernak. Gyonyoru szillogizmus, bar valoszinuleg az utasok sem lennenek tarackok egy normalis kallerral. Zsakutca.

Megegyszer neki kellett futnom a sztori olvasasanak, mert nem ertettem hogyan fordult vissza a vonat veluk. Erre nem is vonat volt.:)

Tomzone 2010.03.04. 10:19:02

Idegen nyelven kaller soha nem fog beszelni. Az egyetlen dolog, amit idosebb kulfoldi uriembereknek szoktak mondani tort angolsaggal: Sir, i do for you good, sex business, 20 EUR.

Terézágyú 2010.03.04. 10:19:50

@Hümüzhümümüz:
"Én kereskedelem hasonló területen dolgozom (nem eladó) és kötelező volt tanulnom alap pszichológiát ... Nyugodtan lehetne ezt az állami cégeknél is, pont úgy, mint ahogy elküldik a tanárokat, orvosokat továbbképzésre stb."

Lehetne, de ne felejtsd el, hogy itt most nem orvosokról, tanárokról, managérekről és hasonló tanult emberekről van szó... hanem ellenőrökről... :)))

Ezért mondom, hogy lehetne felvenni legalább az ICkre ilyen embereket, lásd fentebb. De valahogy nem mennek az emberek...

MosoMasa 2010.03.04. 10:20:27

@gossip: "Vajon mennyibe kerul egy vonatkeses...." Mo.-n semmibe!

effective 2010.03.04. 10:21:25

@Vigo: Ja, nehéz is elhinni egy arcpirító szemétséget a hiper tisztességes, és becsületes MÁV-ról, mi???

gossip 2010.03.04. 10:23:00

@MosoMasa / Ha nagy leszek, japán leszek!: Pedig mindenaron ki akartak velem fizettetni :)

Terézágyú 2010.03.04. 10:29:11

@vazsmegyeigerdezsház:
"Azert mert sok a bunko utas, csak bunkok menjenek kallernak. Gyonyoru szillogizmus"
... lenne, ha ezt mondtam volna :)
De nem azt mondtam, hogy azok menjenek, sőt azt sem, hogy csak azok mennek :)

"bar valoszinuleg az utasok sem lennenek tarackok egy normalis kallerral."

Attól függ. Egyrészt az utasok közt is vannak alapból tahók (tudom, azt fogjátok mondani, hogy nekik szabad annak lenni, mert ők a fizető utasok - ha fizetnek egyáltalán), másrészt azért kiváncsi lennék én egy nyugati ellenőr reakciójára, amikor pl. azt mondja neki az utas, hogy "Nem mutatom a jegyem, hagyjon engem békén. Baszogassa a főnökét, aki ellopja a mi pénzünket!"...
Vagy éppen hogyan viszonyulna egy nyugati ellenőr egy batyus csapathoz... stb. stb.

Victoorius · http://www.konzolcenter.hu 2010.03.04. 10:31:42

Ez is olyan, mint a regisztrációs jegy...

Csigorin 2010.03.04. 10:38:54

Azt csendben azért megjegyzem, hogy sok nyugati országban a kedvezmény nem diáknak jár, hanem 26 év alattinak (pl. Franciaország), és nem is 50, csak 20-25% körüli.
Azt meg nem tehetik meg hogy nem adják meg más EU állampolgároknak is, mert erre megállapodás van (mint ahogy nálunk is ingyenes 65 év felett minden EU áp-nak a közlekedés). Viszont amint a 26ot betöltöd senkit nem érdekel hogy diák vagy-e. Keletebbre menve pedig (pl Oroszország) NINCS vonatra diákkedvezmény és pont. Igaz, sok minden másra (múzeumok stb) van, és nem kicsit meglepő módon sokszor bemondásra elhiszik hogy diák vagy (már persze ha ezt oroszul adod elő)

Terézágyú 2010.03.04. 10:47:32

@Csigorin:
"Igaz, sok minden másra (múzeumok stb) van, és nem kicsit meglepő módon sokszor bemondásra elhiszik hogy diák vagy"

Igen, ez akár Magyarországra is igaz. De ne felejtsük el, hogy azért van különbség egy múzeum, meg egy közlekedési vállalat között ilyen szempontból :)

záporjózsi 2010.03.04. 10:51:13

EU-s nappalis diákigazolvány kedvezményre jogosít. Jogszabály van róla.

@Csigorin: A 26 év alattiak kedvezménye üzletpolitikai és nem szocpol kedvezmény. Emellett az sem igaz, hogy a 65 év feletti EU áp-nak meg ell adni korlátlanul az ingyen utazást, mert lehet lakóhelyhez vagy tartózkodási helyhez kötni.

@dorfield: Mindkét kalauz szabálytalan volt. Az osztrák diákot el kellett volna fogadniuk. A magyar miatt pedig legalább meg kellett volna büntetniük (mert használni akartad), de lehet, hogy közokirat-hamisítás miatt eljárást is kellett volna kezdeményezni ellened (nem kell megijedni, felmentettek volna...).

@J.G.: Az ingyenesnek márc. 1-ig csak be kellett mondania a jogcímet.

A titkok otthona 2010.03.04. 10:55:47

Egyértelmű, a kalauz zsebpénzt akart....sajnos!
Ez a magyar valóság....
Magyarország Imázsközpont - mert Mi építjük..

sexhell.hu

...Ahoj... 2010.03.04. 11:05:04

Ki az a hülye aki még a mai világban MÁV-ra száll. Bezárni a francba az egészet, autópályát a helyére.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.04. 11:09:46

Kifizetted a csajnak a fele büntetést? Hehe! Jó nagy csöcsei lehettek!

Barbara Hercegnő - lurva.blog.hu 2010.03.04. 11:10:18

@Zulu Alfa Kilo: Te hülye barom, nem tudsz olvasni? (A poszt írója szkennelte be a sajátját, nem a külföldi csajé...)

Manyecska 2010.03.04. 11:15:41

:(((..influenzaszezon csúcsán utaztam Esztergom felé..kulturáltan üvöltött az arcomba egyikük, mikor kinyitottam az ablakot, megunván a folyamatos ugató köhögést /négyen voltak, ellenőr ellenőrje??/..megkértem halkan, távozzon az arcomból, amúgy is elküldtem a jó édes...oda..ha volt neki..Ja, gyerekkel voltam!! Legközelebb átpelenkázom az ülésen, bár 10 éves:))))))...ennyi IQ-val miért nem a Pálmaházban áll a trágyában??:)

záporjózsi 2010.03.04. 11:20:03

@...Ahoj...: Bezárni az ilyet a francba és a háza helyén is autópályát építeni. gondolom bevezetjük a röghöz kötést is, mert van, aki nem vezethet. Gondolom vasutat még nem láttál, csak MÁV-ot...

Én pl. inkább megyek 1 órával többet vonaton, de 3 óra hosszat így folyamatosan tudok dolgozni, mint 1 óra alatt összecsapjak valamit és 2 órát vezessek.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.04. 11:20:24

Volt szerencsém egyszer egy kallertanfolyam résztvevőivel beszélgetni. Mesélték, hogy milyen nehéz dolgokat tanulnak. Pl. van egy vasútvonal, A település 50 km-ra van B-től, B pedig 70-re C-től. Nekik pedig, kapaszkodjatok meg, ki kell tudniuk számolni, hogy akkor C mennyire van A-tól! Úristen! Többen elhagyták a tanfolyamot már az elején, annyira megrémültek a követelményektől.

Mit akartok ti, hogy még angolul is tudjon, pffff...

Terézágyú 2010.03.04. 11:23:32

@Manyecska:
Télen, netalán minuszban kinyitottad az ablakot...?

záporjózsi 2010.03.04. 11:27:50

@Terézágyú: ...és azzal mi is a gond? Télen is kell szellőztetni, ráadásul értelmesen azt kereszthuzattal lehet. Nem ez a gond. A vonat ugyanis Esztergom felé légkondis, ezért nem szabad ablakot nyitni, mert meghülyül (sokat fogyaszt, illetve nyáron folyamatosan nagy teljesítményen megy és elromlik).

@Bánki Ede a Kékszalag Consult ügyvezető igazgatója: A gáz nem ez. A gáz az, hogy a 120 km néha 110, néha 130. Ráadásul logikátlanul.

europeer12 2010.03.04. 11:33:40

MÁV-val soha, szerintem az egész szart már régen privatizálni kellett volna, vagy szinte felszámolni teljesen az utasszálítási üzletágat. Teljesen értelmetlen dolog rendszeresen 100 milliárdokkal konszolidálni ezt a szartelepet.

hlarsson 2010.03.04. 11:33:40

@Csigorin: Oroszországban a "vonatra" tényleg nincs, viszont a diákok által inkább használt "elektricskára"(távolsági vonat, értsd akár 200 km is) van 50%.

Manyecska 2010.03.04. 11:39:16

@Terézágyú: mint az állat!!:))..tudod, ez nem lakás, vonat,.. fennt van a kisablak!
Ők is ezt mondták, hogy ne nyissam ki, mert nem működik a hűtés:)))))..meg nehogy még betegebb legyen szegény!:((..Ja, egy hét múlva kifeküdtünk mindketten, már nem az ellenőrrel együtt:)

Terézágyú 2010.03.04. 11:45:43

@Manyecska:
Hát tudod, van akit zavar, hogy télen, minusz fokban valaki kinyitja a robogó vonat ablakát... Ha te szó nélkül kinyitottad, nem törődve azzal, hogy ez valakit zavarhat, akkor milyen jogon szidod az ellenőröket, hogy bunkók voltak???

Chaby 2010.03.04. 11:52:02

@...Ahoj...: őő esetleg az, aki nem tudja megoldani az autót :) Nem biztos, hogy akar valaki vonatozni, de sokszor elkerülhetetlen.

Alikam 2010.03.04. 11:57:08

Ha a kaller látványosan szemétkedik, akkor el kell küldeni a f@szba. Megtettem,nem vitt el a gestapo.

KecskeDotyi 2010.03.04. 12:04:39

@Tökös Veréb: Nekem ti semmit nem adtok. Csak néha felidegeltek a hülyeségetekkel. Én nem a mávnak dolgozom.

@Terézágyú: A szabályok nem azért vannak, hogy valakinek a kedvében járjunk, vagy épp ne. Sztem jogos, hogy egy timbuktui diák az én adómból ne utazgasson már 50%-al.

@váj mí: Utazol vonattal? Én nem, így meredeken le is tojom, hogy milyenek a kocsik. Nem is emlékszem rá, hogy mikor ültem utoljára vonaton. De még mindig érdekesnek találom, hogy engem miért nem büntetnek meg soha? Én vhogy mindig tudom h mivel kell ahhoz rendelkeznem, h az adott kedvezményt/utat/stb. igénybe vehessem. Mutáns vagyok, vagy mi?

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.04. 12:15:57

Nekem csak egy kérdésem van: "eszembe jutott egy történet, ami 12.25-én volt" az karácsony a jegy meg február 25-i,de amugy sün a kalauz seggibe:)))

záporjózsi 2010.03.04. 12:16:02

@KecskeDotyi: Igen, ebben az országban aki nem sír mindenen és nem várja a sült galambot a szájába, az mutáns.

economico 2010.03.04. 12:18:44

Ebben az esetben a kaller sztem egy nem eléggé tisztázott helyzetet akart kihasználni, egy kis mellékeshez jutni. Egyre több a külföldi diák minden országban, és az ő országmegítélésük többet nyom a latban, mint talán az összes nyugdíjas túrista együtt + százmilliós imázsreklám. Nagyon el lehet kúrni a megítélésünket egy ilyen sunyi akcióval. (főleg ha a vendéglátóipar is besegít)
Kőkeményen tisztázni kellene néhány dolgot. Vagy legyen minden külföldi diáknak egy Európában egységes diákigazolványa, és azt minden kaller magolja be, fogadja el, elbocsájtás terhe mellett. Vagy minden diák saját igazolványa legyen érvényes bármely országban, ekkor meg legyen egy brossúra minden kallernél a lehetséges 30-40 igazolvány képével, és ezeket legyen köteles elfogadni. Másrészt azt is tisztázni kellene már végre, hogy ezek érvényességét akkor kötelező jelleggel a pénztáros ellenőrzi, vagy a kaller. Ne mindkettő. Mert pont akkor van gáz, mikor a Keletiben elfogadják, a vonaton már nem. Fordítva nem lenne ekkora gáz. És legyen egy 10 soros angol nyelvű leírás a kallereknél, mely felsorolja az érvényes utazás kritériumait. És legyen a pénztárosnak is egy azonosító száma és a kallernek is.
Mindez nem volna bonyolult, 4-5 kiskaput kellene törvényileg megszüntetni, kiskapukat, melyek a kallernak kedveznek és kiszolgáltatott helyzetbe hozzák a (külföldi) utasokat.

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2010.03.04. 12:19:16

Micsoda hatásvadász szar cím... Gondolom ugyan azért, amiért én is.

záporjózsi 2010.03.04. 12:21:33

@economico: A kallereknek kimutathatóan oktatni kellett a külföldi papírokat is. Gondolom nagyon komoly felkészültségük van...

Új Nick 2010.03.04. 12:24:30

miért gondolom azt, hogy két nigériai fiúval ez nem pont így történt volna?

:-D

PassageInTime 2010.03.04. 12:51:54

Azert jo latni ,hogy otthon akad meg 1-2 EMBER , nem csak agyatlan barmok . Respect a postolonak , amiert kifizette a jegyet .

VJV Man 2010.03.04. 13:08:40

Hibázott a Jegyvizsgáló, mert ki kellett volna egészíteni a menetjegyet teljes árúra, és + 6000 forint pótdíj, mert jogtalan kedvezményhasználat.
A vasút 270ft/1Euró-ban vált. (ha jól tudom)

Lehet siránkozni, hogy jaj, szegény lány, de a szabályok nem ismerete nem mentesít a következmények alól...

A pénztáros meg olyan jegyet ad, amilyet kérnek. (mert mi van ha nem magának veszi?)

A kedves utas aki kifizette szegény külföldi diáklány jegyét, kár, hogy nem járt pár napja Székesfehérvár felé, mert egy kedves külföldi sthil fűrésszel akarta rávenni a kalauzt, hogy ne kelljen fizetnie.

Vagy lehet, hogy a fűrész nem, csak sírás hatásos?

büdipeti 2010.03.04. 13:16:07

Sziasztok!

Nem nagyon szoktam kommentelgetni, inkább csak olvasgatom a homárt, amikor van egy kis időm.

Kérlek alázzatok meg, nem értek én semmihez. De ha majd sokat kommentelek, akkor mindenhez érteni fogok?

Előre is kösz.

A MÁV meg egy fos, és nem válogat. Külföldi vagy magyar tökmindegy. Hét évet vonatoztam Nagykanizsa - BP vonalon hetente. Dejó hogy vége. Riszpekt annak, aki még velük kényszerül utazni.

szgyula 2010.03.04. 13:36:58

Az agyam eldobom. Van egy, azaz egy darab nemzetközi diákigazolvány. Minden országban ugyanúgy néz ki (www.isis.org). Nem kell országonként egyet megtanulni. Ahogy van nemzetközi jogsi is. Minden országban ugyanaz. Pont az egy bites kallerek, fakabátok miatt.

Anno nekem is volt élményem. Magyar diákigazolványom volt (még a régi papír verzió), amibe kézzel volt beleírva az iskola neve (és az OM körpecsétje hitelesítette). Na ezt nem akarta elfogadni a kaller. Anyád.

Könyörgöm, a kedvezmény a diáknak jár. Ezt meg tökéletesen igazolja a nemzetközi. MÁV meg nem mondhatja, hogy csak magyarnak jár, mert az EU tökön szúrja.

zitoka 2010.03.04. 13:43:45

A holland vasúttal nekem is van sztorim.
A shipolon rossz vonatra szálltunk ( egy kimaradt, mi meg nem figyeltünk, pedig szóltak), és gyanús lett, hogy nem Amszterdam-főpályudvar felé haladunk, mivel a házak után szántóföldek jöttek. Meg a kalauz. Megnézte a jegyet, mondta, hogy erre a vonatra nem jó, és mi sem a jó vonaton vagyunk. Szólt a vezetőnek , hogy a következő állomáson álljon meg (nem kellett volna neki, expressz járat volt), ráírt valamit a jegyünkre, mondta, ne vegyünk másikat szálljunk fel ezzel a következő ellentétes irányba jövő vonatra, az bevisz minket Amszterdam központjába. Úgy lett. Persze a kalauz vigyorgott, valószínűleg a bénázásunkon, de elnéztük neki. Jegyet megtartottuk, fényképet készítettünk.:)

GhostBusters 2010.03.04. 13:43:50

@VJV Man: Neked a jó anyádat, azt!
Ha az EU-ban mindenhol el kell fogadni a nemzetközi diákigazolványt, akkor a MÁV képviseletében te is elfogadod, kedves barátom, és nem hablatyolsz "a szabályok nem ismerete nem mentesít..." és hasonlókat.
Ahogyan előttem már elhangzott, a MÁV SZÜSZ nem írhat felül uniós direktívákat és magyar kormányrendeleteket sem!
De idióta és buta vezető jegyvizsgáló, te!

Terézágyú 2010.03.04. 13:50:06

@GhostBusters:
"Ha az EU-ban mindenhol el kell fogadni a nemzetközi diákigazolványt, akkor a MÁV képviseletében te is elfogadod"

Azért ugye elolvastad pl. ezt a hozzászólást:
dzsíí 2010.03.04. 09:01:11
Amerre eddig én jártam, sz@rtak a nemzetközi diákra. Torontóban ha az utca másik oldalán laksz, már nincs diákkedvezményed.
Az ottani állomáson körberöhögnek a nemzetközi diákkal, és mosolyogva kiadják a teljes árú jegyet...

GhostBusters 2010.03.04. 14:05:19

@Terézágyú: Igen, Kanada az valóban az EU része. Én tévedtem.
(csak Kanadát hozza példaként...)
Ha átsiklunk fontos részletek felett (és ez nem csak rád érvényes), érdemben vitázni nem tudunk.
Persze sokaknak nem is ez a célja, hozzászólásaik minőségéből nyilvánvalóan látszik...

Evil One 2010.03.04. 14:07:06

@VJV Man: A fűrész hatásos, az kell nektek.

Terézágyú 2010.03.04. 14:25:34

@GhostBusters:
Igazad van, ezt én néztem be: valamiért Torinót olvastam :)

Viszont azt hiába mondod a jegyellenőrnek, hogy a máv nem írhatja felül a törvényeket, mert a szüszt nem a jegyellenőr írja...

blogszilva 2010.03.04. 14:35:32

@Chaby: nem "kezd megszokottá válni", ez a görénykedés már ezelőtt 20 évvel is így működött a MÁV-nál.

Én egyszer vesztem össze csúnyán vasutassal, valamikor 1988-89 táján. Éjszakai postavonattal szándékoztam Miskolcra utazni (akkoriban rendszeresen csináltam), és akkor vamiért Rákoson szálltam fel rá.

Talán ketten vártunk a vonatra a pénztár mellett, mert az zárva volt. Miután indulásig senki nem jelent meg a pénztárban, felszálltunk, és amikor jött a kalaj, kértem, hogy adjon jegyet. Na ekkor kinyílt a csipája, elkezdte sorolni, hogy ő most milyen büntetéseket fog kifizettetni velem, mert hivatalosan Rákoson éjjel-nappali a pénztár, és ő nem adhat jegyet olyan állomástól, ahol lehetett volna jegyet venni. A végén jó nagy veszekedés lett belőle, én nem adtam oda neki semmilyen iratomat, ő meg nem akart jegyet adni. A másik rákosi utas is bizonygatta, hogy nem volt nyitva a pénztár, de a kaller valamiért velem akart cicózni. Hatvanban leszállt, elment a forgalmi irodába, hogy ellenőrzi a rákosi péztárost. Én meg tudtam, hogy itt állunk pár percig, leszálltam és vettem jegyet Hatvantól.

Mikor Hatvanból elindultunk, örömittas fejjel jött vissza, hogy ő bizony telefonált Rákosra és megerősítették, hogy a pénztár folyamatosan nyitva volt és van. Arra hervadt le a mosoly a szájáról, amikor az orra alá dugtam a Hatvantól érvényes jegyet. Szólni sem tudott, leült velem átellenben és egész úton gyűlölködve nézett.

Hát, már akkor sem a "szolgáltatás" volt a MÁV lényege, de az elmúlt 20 évben ez tapasztalatok alapján csak rosszabb lett:(

Nikkecske 2010.03.04. 14:41:07

en elkuldtem volna a kurva anyjaba bazdmeg. miazhogy buntetes. megkell lincselni az ilyet, ott helyben.

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2010.03.04. 14:42:25

Mávot, bkv-t nem lehet mexűntetni mert akkó honnan lopnának elftársaink... milliárdokat?

Terézágyú 2010.03.04. 14:53:49

@blogszilva:
"Én egyszer vesztem össze csúnyán vasutassal, valamikor 1988-89 táján. "

De innentől kezdve utálod a mávot a vasutasokat stb. egészen a halálodig... értem :)

blogszilva 2010.03.04. 15:01:46

@Terézágyú: Nem kell félremagyarázni a szavaim! Nem mondtam egy szóval sem, hogy utálom őket. Hála az égnek, 1992-ben megszereztem a jogsit és azóta elég kevés közöm van a vasúti közlekedéshez, de amikor szükség volt rá, akkor mindig bosszankodás lett a vége, mert sosem úgy működnek náluk a dolgok, ahogy annak egy normális helyen kellene.

Terézágyú 2010.03.04. 15:06:40

@blogszilva:
"Nem kell félremagyarázni a szavaim! Nem mondtam egy szóval sem, hogy utálom őket."

Csak azt, hogy "görénység" :)
De értem, nem utálatból mondtad :)

blogszilva 2010.03.04. 15:14:16

@Terézágyú: Szerinted nem görénység, amit a posztban a kaller csinált? Szerinted nem görénység, amit ezelőtt 20 évvel velem próbált meg a kaller? A módszer ugyanaz: rászáll valakikre, akiről úgy gondolja, hogy meg tudja pumpolni. Szinte bármelyik vonaton találkozhatsz ilyennel. Akkoriban rendszeresen vonatoztam, láttam én is éppen eleget, ami nem velem esett meg.

Azóta is bármikor ültem vonatra, sajnos nem sikerült a vasutasoknak bebizonyítaniuk, hogy ők bizony szolgáltatnak. Úgy tesznek, mintha szívességet tennének az utasoknak, mintha az utasok mind őértük lennének, és nem fordítva. Hát ez a hozzáállás alapvetően görénység az én szememben.

A vasutat, mint közlekedést egyébként szeretném, ha hagynák, hogy szeressem.

VJV Man 2010.03.04. 15:24:42

Mea culpa

Most néztem a szabályzatot.

dorfield 2010.03.04. 15:30:22

@záporjózsi: lehet hogy nem érthetően fogalmaztam, de akkor tisztázom: az osztrák diákomat megmutattam mind2-nek, a GYSEV-es elfogadta (lehet hogy azért mert Bécsből jött az IC nem tudom..lehet hogy nincs összefüggés) a MÁV-so kolléga szintén elkérte a diákomat, megmutattam neki az osztrákot, de ő a magyart kérte. Magyar diákom is van, EREDETI (nem az ecserin vettem) csk az érvényesítő matrica hiányzik róla, a már leírt okok miatt. Az van ráírva hogy külföldi oktatási intézményben tanulok (ami ugye nem ad ki matricát) ezt az esetek 99%-bsn megértik. GYSEVnél alapból nincs ilyen probléma mert vagyunk így egypáran.. de inkább autózok...

Marr 2010.03.04. 15:46:42

Illusztráció: a Bécs-Bp vonalon a határig németül-angolul beszélő kaller van, aki tud magyar köszönni, stb. A határtól Bp-re magyarul beszélő kaller van, aki magyarul tud köszönni.

...

2010.03.04. 17:17:58

Az érem két oldala : Amerikában vonatoztam sokat, és minden kocsiban ordas nagy poszter hírdeti, hogy bűncselekményt követ el az, aki inzultálja a kalauzt. Ez eddig okés.
Kalauznak hatalmas névtáblája, sorszámozott sapkája van, hogy ha ciki van, akkor beazonosítható legyen a delikvens. A kocsikban kamera van, nyilvánvaló. És igen, ha szemetelsz, simán kirónak rád 1-2000 dolláros büntetést.
Kalauz kedves, mindenkinek megköszöni a jegy bemutatását, segítőkész, stb.
Hát így is lehet.

CID 2010.03.04. 17:58:14

@Humbino: És, beszél angolul ? :)

2010.03.04. 18:27:18

@CID: ja, bakker, és beszél angolul! :)))

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 2010.03.04. 20:00:39

@Csigorin: Azt nem tudom, de minden más közlekedés átlagban 10% áron van (mert: legtöbb helyen 0, de néha 25).

A Tyne folyó déli partja 2010.03.04. 20:32:09

@Rékuc: hát itt se nagyon. nyugdíjas (korhatár: 65 év, igaz, ha akarsz, elmehetsz 62 évesen is...), meg diák (16 éves korig) van. esetleg nappali tagozatos egyetemi hallgató. ha nem vagy nappalis, vagy kiegészítő szakra jársz, adnak ugyan egy kártyát, amivel állítólag kedvezményesen vásárolhatsz. aha. jártam úgy boltban,h. közölték, h. igen, jár rá a kedvezmény, de szombat-vasárnap nem....köszi. (természetesen illető városban szombat-vasárnap voltam. egyetem máshol volt, másik nap.)

záporjózsi 2010.03.04. 22:31:35

@dorfield: Valamiért az ugrott be, hogy a GYSEV-nél is kérték a magyart. Ettől még a magyar matrica nélkül tényleg érvénytelen, viszont az osztrák önmagában is érvényes. Szerintem ilyenkor mail az OM-nek és a KHEM-nek. Legalább nyoma legyen.

záporjózsi 2010.03.04. 22:42:29

@szgyula: @GhostBusters: Nemzetközi diákigazolvány benne van a rendeletben? Nincs. Tehát nem kell elfogadnia.

@VJV Man: Azért a jegyvizsgáló megkérdezhette volna, hogy van-e EU országbeli diákja. Mennyibe tartott volna?!

GhostBusters 2010.03.04. 23:18:25

@záporjózsi: "Nemzetközi diákigazolvány benne van a rendeletben? Nincs. Tehát nem kell elfogadnia."
Igen, de a rendelet nyilvánvalóan ellenes az idevágó uniós direktívákkal, tehát a jegyvágó rugalmas lesz, örül, hogy eggyel több külföldi jön országunkba a pénzét költeni, és elfogadja. Még akkor is, ha a rendelet szerint nem kell elfogadnia.

A mentalitás, amit képviselsz, viszi csődbe ezt az országot (bár jól tudom, hogy nem csak ez...)

KecskeDotyi 2010.03.05. 06:56:13

@GhostBusters: Felvilágosítalak! Ugye gondolom te is tudod, h a nemzetközi diák színe ZÖLD!

SZÜSZ:"A diákigazolványok egyes fajtái színükben és a rajtuk feltüntetett képjelben különböznek egymástól. A közoktatási diákigazolvány színe narancssárga. A felsőoktatási diákigazolvány színe kék."
Tehát ha se nem NARANCSSÁRGA, se nem KÉK, kend a hajadra!

záporjózsi 2010.03.05. 08:24:20

@KecskeDotyi: Ez a magyarországi diákigazolványokra vonatkozik? Csak mert az EU-ban elég sok fajta diákigazolvány létezik.

@GhostBusters: "de a rendelet nyilvánvalóan ellenes az idevágó uniós direktívákkal" Három lehetőséged van:
- az Alkotmánybírósághoz fordulsz.
- az EU-hoz fordulsz.
- csöndben maradsz.
Az első kettőt akkor ajánlom, ha megtaláltad az EU ide vonatkozó irányelvét, áttanulmányoztad a magyar jogszabályokat és az államigazgatás nem jogi eszközeit.

A jegyvizsgálónak tilos rugalmasnak lennie. Nem arra találták ki. Parancsot teljesít, még hozzá szó szerint. Az én időmben még az ISIC egy egyszerű, laminált kártya volt fényképpel, a még így van, akkor érthető, hogy nem akarják elfogadni. Elég jól tudok angolul, csinálok egy ilyet, utazom vonaton és meg sem szólalok magyarul. Nem kéne...

dorfield 2010.03.05. 08:48:37

@záporjózsi: a lényeg a lényeg akinek nincs matricával felszerelt akármilyen magyar diákja, ne vonatozzon! Legalábbis a MÁV-nál ne! MÁV-nál már hallottam olyat is, hogy aki nem itt tanul, az Mo-n nem is diák....érdekes megközelítés, bár az OEP-nél is így vélekednek, mert a TB-t is nekünk kell fizetni...Szóval szerintem a legnagyobb probléma, hogy a kalauzok sincsenek tisztában (nem akarnak tisztában lenni) azzal hogy mit lehet elfogadni.Nem védeni akarom őket, de ha csak ausztriát vesszük, az egyetemeken papír diák van, nekem meg a fősulin hipermodern csippes....mutathatnék én nekik törzsvásárlói kártyát is amennyire németül tudnak...
Baráti körömben volt olyan aki azután hogy a magyar diákot egyáltalán meg se kapta, igényelt nemzetközit, ami ugyanúgy nem fogadtak el!
szóval ha az ember nem akar teljes áron vonatozni, bízik a kalauz jóindulatában!

záporjózsi 2010.03.05. 09:00:13

@dorfield: A nemzetközit nem is fogják elfogadni. Viszont az osztrákot kötelesek. Ha a diákok ilyen jellegű lehúzásának nincs nyoma, akkor nem fog semmi változni. Tudod: vonatszám (a menetrendben az időértékek fölött), kb. állomásköz, időpont, jegy másolata beküld a szerveknek.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.03.05. 12:21:27

Bocs, ha nagyon "nemzeti érzelmű" lennék, de nem lehetne, hogy belföldön csak az adott helyi fiatalságot támogassák? Cserébe persze aki kint akar tanulni szintén teljes összeget fizetne.

Kollégiumban, menzán viszont minden diák kapjon kedvezményt, de ösztöndíjat, nagycsaládos kedvezményt a tandíjban, tankönyvvásárlásban megint csak a helyi ifjúság. Cserébe összegszerűen nagyobb legyen.

Hiányszakmáknál százalékosan több pénz szintén a helyi lakosnak, nemzetiségűnek. DE: mesterképzésben, gyakorlat megszerzésében rendes és azonos fizetést korra, nemre, nemzetiségre való tekintet nélkül.

záporjózsi 2010.03.05. 12:30:49

@sambalabammbumbumm: Nem. Az EU ezt szigorúan tiltja.

szgyula 2010.03.05. 15:45:48

A lakhely alapján lehet diszkriminálni. Állampolgárság alapján nem. Azaz a Magyarországon lakó holland 70 évesnek jár a Horn bérlet, ha az itt lakó 70 éves magyarnak jár. Ugyanakkor ha az amszterdami 70 éves portugálnak nem járna, akkor a bécsben élő magyar 70 évesnek sem.

Avagy mi is a baj a magyarigazolvánnyal...

záporjózsi 2010.03.05. 16:02:37

@szgyula: ...de Magyarországon ezek a kedvezmények nem lakhely szerint differenciáltak. Na ez a baj.

kékszemű...34 2010.03.05. 16:49:55

Szerintem, ha a pénztárnál külföldi diákot felmutatva kedvezményes jegyet adtak, akkor a diáknak semmi vétke nem volt, ugyanis a pénztárosnak tudnia kellett mit lehet.
Ez szívatás és nem a kallerral kezdődött.

Hogy ne csak külföldi példa legyen kellemes:-)

Martonvásár vonalon utazgatom 9 éve amíg nem a mávstart volt(és nem volt ellenőrzés), volt h nem volt idő jegyet venni... és az ellenőr egy sör áráért nem cirkuszolt sőt...

Meg lehet érteni h kell a mellékes, de vannak határok, meg más lehetőség is...

Kobe 2010.03.07. 19:31:31

szintén a MÁVos ingázók körébe tartozom, pont a napokban láttam egy érdekes kerekasztal beszélgetést is róla, de egy dologban nem lettem okosabb.

Mindenki olt itt, mint állat, hogy igy meg ugy meg kell szüntetni. Nekem 1 kérdésem volna, mit raknátok a helyére, vagy mivel utazzon akkor a polgár ? Mert én, aki gondolkodott rajta, aki számolgatott, nem csak fröcsögte a demagóg dumát, nem tudtam rájönni.

Egy kis számtan példa:
250 kmes szakaszon intercity jegy odavissza, tehát returjegy kereken 8500 forint, melynek ha dolgozol, a cég törvényi alapon köteles tériteni a 86%-át. Vagyis a végén kb csak 1300 forintot kell állnod belőle. A szolgáltatás szinvonala nagyjából ezzel az 1300 forintos árral ér fel.

A cégek ha adnak benzintámogatást, legjobb esetben is kilométerenként 9-12 forintot adnak. Ugyanazon az 500 kmes úton átlagfogyasztású dizeles autóval számitva körülbelül 9500 forintra jön ki a benzinköltség, melyből az emlitett támogatással is csak 5 ezer forint térithető vissza.
Mindemellé jönnek a járulékos költségek a biztositási dijak - mert ugye első autódnál első besorolásként minimum évi 70-80 ezres dijat rádsóznak, a gyakoribb műszaki vizsgálat, az amortizáció, a 2 hetente trenddel ellentétesen dráguló üzemanyagár, stb. Ott tartok, hogy jólkeresőként nem tudnék fenntartani egy 10 éves kocsit...

Szóval milyen értelmes alternativák maradnak ? Mert én csak annyit látok, hogy a vonatozás kurvadrága, az autózás még drágább, és egyik sem emgoldás. Valahol európa emberi részén azt, hogy az egyik drága, kompenzálták azzal, hogy a másik olcsó, miért mi vagyunk az egyetlen ország európában, ahol a drága és még drágább, illetve szar és szarabb között kell választaunk?

romesz 2010.03.08. 06:04:11

en nem fizettem volna ki a bakternak a penzt amig nem hiv egy ellenort aki eldonti mi legyen es csak jegyzokonyvezes utan lettem volna hajlando ra.
Teljesen jogtalan amit csinalt a kalauz.

ClearWater 2010.03.08. 23:29:58

És miért is kellett helyben fizetni az ellenőrnek? Vegyen fel jegyzőkönyvet, kézrázás, jóutat.

v2peti 2010.05.25. 23:45:45

"Volt szerencsém egyszer egy kallertanfolyam résztvevőivel beszélgetni. Mesélték, hogy milyen nehéz dolgokat tanulnak. Pl. van egy vasútvonal, A település 50 km-ra van B-től, B pedig 70-re C-től. Nekik pedig, kapaszkodjatok meg, ki kell tudniuk számolni, hogy akkor C mennyire van A-tól! Úristen! Többen elhagyták a tanfolyamot már az elején, annyira megrémültek a követelményektől.

Mit akartok ti, hogy még angolul is tudjon, pffff... "

Egyik családtagunk rövid ideig (ca. 3 hétig, azt hiszem) egy kábelgyárban dolgozott. Véradónap volt. Előtte kellett egy kérdőívet kitölteni.
Kérdés: Járt-e az elmúlt egy évben európán kívüli országban?
A csaj a családtagomtól kérdezte, hogy Olaszország Európa?

harharhar 2010.11.24. 04:31:29

Íme a hivatalos BKV és MÁV álláspont a külföldi diákigazolványokról:

BKV -
K: Nemzetközi diákigazolvánnyal, külföldi diákigazolvánnyal vehetek-e diákbérletet?
V:Az EU tagállamaiból és az Európai Gazdasági Térségből érkező diák, az érintett tagállamokban kiadott diákigazolvánnyal, nemzetközi diákigazolvánnyal, 16 éven aluli külföldi gyermek esetében az útlevél vagy személyi igazolvány igazolása alapján használhatja a tanulóbérletet. A bérletszelvényre a diákigazolvány számát, 16 éven aluliak esetében az útlevél vagy személyi igazolvány számát kell rávezetni.
(www.bkv.hu/hu/gyakran_ismetelt_kerdesek)

MÁV -
A külföldön tanuló diák az intézmény által kiadott diákigazolvánnyal igénybe veheti-e a magyar diákokra érvényes belföldi kedvezményeket?
Ha a diákigazolványt nem Magyarországon állították ki, a kedvezményre jogosultság igazolására csak abban az esetben használható fel, ha a jogosultság adati az igazolványról egyértelműen megállapíthatóak
• az igazolványt az Európai Unió vagy az Európai Gazdasági Térség egyik tagállamában adták ki,
• az igazolvány névre szóló,
• az igazolvány fényképpel ellátott vagy az utas egyidejűleg más fényképes igazolvánnyal tudja igazolni személyazonosságát,
• az igazolvány érvényességi ideje megállapítható (érvényességi időtartam vagy érvényesítő bélyegzés, matrica, stb.),
• az igazolvány tartalmazza az oktatási intézmény megnevezését és székhelyét.
Amennyiben a külföldön kiállított diákigazolványról a képzés jellege (nappali, levelező, stb.) nem állapítható meg, akkor azt nappali képzésre kiadott diákigazolványként fogadjuk el.
Az ún. nemzetközi diákigazolványok (amelyeket nem oktatási intézmény vagy hivatal állít ki, pl.: ISIC) alapján kedvezmény nem vehető igénybe.
(www.mav-start.hu/ugyfelszolgalat/gyik.php)

harharhar 2010.11.24. 04:32:33

Volánbusz álláspont, csak hogy teljes legyen a kép ;-)

"Felhívjuk figyelmedet, hogy a nemzetközi diákigazolvány utazási kedvezmény igénybevételére nem jogosít fel, valamint az Európai Gazdasági Térség országainak és Svájc oktatási intézményei által kiállított érvényes diákigazolványokkal kizárólag kedvezményes menetjegy váltható."
www.volanbusz.hu/hu/gyik
süti beállítások módosítása