Tékozló Homár

Törvénytelenül zár le utcákat a katonaság Budapesten

2010.03.09. 10:29 | szily | 200 komment

A magyar katona - amikor éppen nem húsz százalékot csorgat vissza, vagy nemzetközi cégeket próbál zsarolni - igazi nyalka, mulatós fajta. Nem véletlenül tartozik a honvédelmi tárcához a zuglói Stefánia palota, ahol jól lehet mulatni. Csakhogy több százalékponttal csökken a mulatozás élvezeti értéke, ha a katonák barátainak és üzletfeleinek messzebb kell parkolniuk, és akár 50-100 lépést is meg kell tenniük a palotáig. A katonai rendészet ezt a helyzetet hagyományosan úgy oldja meg, hogy minden előzetes értesítés nélkül, abszolút törvénytelenül lezáratja az épület mögötti utcát. A Homár Misi barátja ügyvéd, pontosan tisztában van a dolog szabálytalan mivoltával, és külön idegesítette, hogy a katonák arra bazíroznak, hogy a birka nép úgyis megijed a fegyverüktől. Misi tehát ellenállt, kiabált és megtörtént az Öntudatos Állampolgár Csodája: a katonák mégis megengedték neki, hogy leparkoljon (sőt, ami az alanti levélben nem szerepel már, később a bójáikat is felszedték a többi parkolóhelyről). Örvendhetünk, hogy talán megszünt a törvénytelen gyakorlat? persze nem. Misi kedd délelőtt írt megint, hogy újra lezárták az egész utcát. Talán majd a Homár Power hatni fog. Jól megírt dühöngés alant:


Történelmi győzelem, bazz:

Zichy Géza u-ban van az irodánk, ez a Stefánia Palota hátsó bejáratának utcája is. Ingyen lehet parkolni az egész környéken, többek között ez is egy szempont volt, amikor ide költöztünk.

Nem először fordult elő az, ami ma is: katonai rendészetes egyenruhások az egész utcát lezárták (áthajtani lehet rajta, csak megállni nem). Semmi tábla, csak bóják, meg egyenruhás közegek.

Én – sajnos - viszonylag ritkán zárathatok le utcát viszont azt ellenben tudom, hogy ilyen esetben – még rendőrségi zárás esetén is, kivéve a halaszthatatlan eseteket – 24 órával előtte ki kell táblázni, hogy itten meg itten ekkortól márpedig tilos megállni + engedélyt is kell hozzá kérni ( + tudtommal forgalomtechnikai szakvélemény + közterülethasználat, stb.).

Namármost itt 24 órával ezelőtti táblázás sosem szokott lenni, kb. dél-amerikai módra szoktak eljárni, az illetékes úgy dönt, hogy kb. kényelmesebb kiszállni a vendégeknek az autóból, ha egy kocsi sem áll az utcában és az útlezárás jogalapját kizárólag az képezi, hogy bíznak az egyenruha és a fegyveres testületek tekintélyében.

Ma úgy döntöttem, hogy megkérdezem tőlük, hogy ugyan jogszerűen zárták-e le az utcát és amíg ez nem tisztázódik, nem állok máshova. A mintegy 10 perces, emelt hangú, feszült beszélgetés alatt már az elején kiderült, hogy ők is tudják, hogy semmilyen joguk nincs lezárni az utat. A nagyon szimpatikus „Katonai Rendészet” egyenruhát és fegyvert (?!) viselő fiatalembernek elmagyaráztam, hogy ha nekem is be kell tartanom a jogszabályokat, akkor a főnökeinek is és ezért nem vagyok hajlandó arrébb állni. Ő csak annyit mondott, hogy ő nem tehet erről, neki parancsba adták és ne hozzam ilyen helyzetbe. Erre mondtam, hogy nem én hozom ilyen helyzetbe, hanem az, aki ezt – tudván, hogy nincs hozzá joga – elrendelte. Én pont azért teszem azt, amit teszek, hogy ezek ne gondolják azt, hogy a jog felett állnak, miközben, - tudtommal – általánosan elfogadott vélekedés szerint jogállamban élünk. Ezek után konkrétan kérlelni kezdett a fiatalember, de közben - hogy ne tudjam ötthagyni a kocsit – az ajtónyitás útjában állt. Nagyon szürreális volt a katonai rendészetes egyenruhás csávó, aki nem enged kiszállni az autóból, de közben ugyanakkor kérlel. Ezek után kicsit arrébb ment, amíg én kiszálltam, csináltam 2 fényképet, de közben láttam, hogy mobilozik. Odamentem hozzá, mondtam, hogy majd az Index fogja a főnökétől megkérdezni, hogy „ez most akkor hogy” (választási kampányban örülni fog neki), mire fanyalogva annyit mondott, hogy épp most hívja „saját költségen” (saját mobillal).

Ezek után kb 1,5 perccel később jött az engedély, hogy jó akkor én megállhatok.

Félreértés ne essék, nem a csávóval akartam patkánykodni (többször elnézést kértem tőle, hogy ezt vele kell művelnem), de az tényleg kibaszott undorító, hogy a HM-ben valaki úgy dönt, hogy lezárat egy utcát és ehhez szerencsétlen katonák haptákba állva kell, hogy asszisztáljanak. Abba most nem is akarok belegondolni, hogy nem csak HM-es rendezvények vannak itt a Stefánián, hanem üzleti alapúak és hogy sok esetben a kocsik meg se állnak itt, csak a kiszállást teszik kényelmesebbé szerencsétlen katonák és az ittlakók ugráltatásával.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.09. 10:32:58

Ne a kiscsákóval keménykedj! Menj be a miniszterhez és mondd meg a magadét! Az ombuccmanhoz fordulhatsz még, oda könnyebb bejutni.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.09. 10:33:57

Blogmotor, blogmotor! A gagyi blogmotor megint szabira ment. Azért se küldöm be mégegyszer!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.09. 10:34:56

Szily ilyenkor postot ír?
Házezmegígyhogy?

havajj 2010.03.09. 10:37:18

gyönyörű csendélet a más2odik kép

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.09. 10:40:28

Ez nincs lezárva.
Ez egy rutinpálya a járdára való fel- és lejárás gyakorlására.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.09. 10:48:37

Szeretném felhívni az illetékesek figyelmét, hogy az ilyen műanyag bóják nagyon jól használhatók bodzaszedéshez...

Egyébként van még olyan, hogy "katonai rendészet"? Meglep. Őrszolgálat sincs már, a katonai objektumokat érdekes (NATO-n és EU-n kívüli) tulajdonosi és irányítási hátterű magánhadseregek nemzetbiztonsági vizsgálattól mentes alkalmi kényszervállakozói végzik, állítólag.

Unbiased 2010.03.09. 11:00:04

Ez az eset a dölyfös hatalom tipikus megnyilvánulása. Katonaság már lényegében nincs, de a "ki ha nem én" hozzáállás még létezik. Vajon a választások után ez is megváltozik? (Valószínüleg naív vagyok.)

spacedevil 2010.03.09. 11:20:35

Kedves Misi!

Lépj be Te is a Néphadseregbe!
akkor ott parkolhatsz ahol akarsz, nem kell dobálni az aprót, nincs kerékbilincs és a mikuláscsomagban sem virgácsot hoz a Télapó hanem csillagot.

mortalwombat 2010.03.09. 11:21:33

@Kitalátor feljegyzetei: Van, külön egyenruhával, fényhidas szolgálati opelastrával (katonai rendészet felfestéssel)

elwood 2010.03.09. 11:22:10

ezek a mocsokmultik akármit megtehetnek

soha nem veszek semmit a katonaságtól

2010.03.09. 11:22:56

@Unbiased: Mitől változna ? Haveromat Fidesz kormány alatt parancsolták krumplit szedni valami fejes földjére...teljesen indifferens ki van hatalmon (ebben is)

MosoMasa 2010.03.09. 11:24:45

ebben az országban az elvtársaknak még mindig mindent lehet - vagyis azt hiszik.

Layosh 2010.03.09. 11:24:48

Bazzeg a katona parancsot teljesít, ha azt kapja parancsba, hogy le kell zárni az utcát, akkor le kell! Vita nincs. Ha azt kapja parancsba, hogy lőjön le mindenkit, aki 100m-nél közelebb megy a Stefánia Palotához már nem írnál ilyen posztokat a Homárra.

É2I 2010.03.09. 11:24:55

Majd megoldják egy "megállni tilos kivéve bm járművek" táblával. Akkor még büntethetnek is.

Amúgy meg szóljon már valaki a tiszt úrnak, hogy a kommunizmusnak már lőttek.

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.03.09. 11:25:02

viszont legalább lehet közlekedni a járdán. Meg az utcakép is szebb így. Katonai rendészetet a szűk belvárosi utcákba!

tundrazuzmo (törölt) 2010.03.09. 11:29:37

Kárognak a katonákok?
Húzzál rájuk anorákot!

Béna versike, mi?
Pont olyan béna, mint kekiszín barátaink akciója. Egyébként is, aki HM rendezvényt rendez a Stefánián, az nem lehet sikeres ember. Tessék ilyet rendezni a Havanna-lakótelepen. Majd megnézném, hogyan őriznének ott egyszerre 10-20 parkolót. Még a fegyverüket is lelopnák a vállukról...:)

elwood 2010.03.09. 11:31:45

@Unbiased: nem változik meg. Igen, naív vagy.

spacedevil 2010.03.09. 11:40:39

Annyira megihletődtem, írtam egy kis verset én is:

A homárba írt Doktor Misi
Haptákba áll a sok geci!

HM gatyán csorgó pisi
Csak így tovább Doktor Misi!

Petőfi Sándor

marypenmarypen 2010.03.09. 11:40:43

én köszönöm szépen, hogy képviselted a birkanépet :)

Secnir 2010.03.09. 11:43:08

hát, ha tábla nem tiltja, én simán megállok ott, leszarom a bójákat...

MagyarországKatonái · http://www.civilekahonvedelemert.hu/ 2010.03.09. 11:46:49

Korrekt a dolog, szóvá kell tenni ha valami nem jól működik.

Valóban nem a "kiskatona" a hibás, inkább az, aki kiadja neki a parancsot, bár az szívja meg aki az utcán van.

Én hiszek abban, hogy lesz változás hamarosan, bár a civilek "törődése" nélkül valóban mindegy milyen színű a kormány és a honvédelmi miniszter.

Mondjuk nem ilyen törődésről, "szereplésről" álmodnak a katonák :)

Harlequin 2010.03.09. 11:48:01

A bólya, mint forgalomirányítóeszköz tudtommal nincs benne a Kresz-ben.

spacedevil 2010.03.09. 11:51:56

@Harlequin: nézd meg talán bója vagy boyaként. Hátha így írták... : )

Zsola777 2010.03.09. 11:52:54

Biztos csak szlalomozni akartak az út két szélén oda-vissza.

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2010.03.09. 12:00:31

Szekeres hadvezérrel ne kekeckedjél, mert kitébpi a gerincedet, miután átharapta a torkodat.

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2010.03.09. 12:00:31

Ez majdnem olyan jó sztori mint ezelőtt 7-8 évvel, amikor egy honvédségi szgk leszorított egy másik szgkt a belváros egyik útján.

A leszorított autós ezt zokon vette, utánament a honvédségi járműnek és nemes egyszerűséggel átbaszott egy petárdát az autóba.

Persze volt nagy felháborodás egyenruháséknál, meg megsértődés, hogyhááá ez nem járja meg mos mér csinájják hááá mink vagyunk a katonákok. He.

A poén a feljelentésben volt amit katonahülyegyerekék tettek a rendőrségen. Ebben az állt, hogy az autósnak (most figyeljetek erősen) "TUDNIA KELLETT VOLNA, HOGY A KOCSIBAN EGY TÁBORNOK ÜLT".

Mi a fasz van??????
Azért az olyan szép, hogy már nincs néphadsereg de az alkalmazottak viselkedése még mindig a régi.

fira 2010.03.09. 12:01:41

hehe, évekkel ezelőtt sorkatonaként én is zártam ott, és foszaboltam :D jó buli volt

indapass90210 2010.03.09. 12:02:18

"A magyar katona - amikor éppen nem húsz százalékot csorgat vissza, vagy nemzetközi cégeket próbál zsarolni - igazi nyalka, mulatós fajta. "

Odabaszós szöveg, de ez leginkább a főtisztekre, tábornokokra vonatkozik!

Egzaktix 2010.03.09. 12:03:38

Tudom szentségtörés ilyet kimondani, de kell nekünk egyáltalán a Magyar Honvédség?A grippenes,tankos játékaikkal, a horribilis költségvetésükkel?Kit akarnak megvédeni, és mitől?Talán csak a saját posztjaikat, de azt bármi áron, bárki ellen!Nálunk sokkal gazdagabb országok leépítik a felesleges haderőiket, de mi itt Európa közepén tartjuk az utolsó végvárakat, mert szükséges a nemzeti öntudatunkhoz.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.03.09. 12:04:19

Én tökre birom, amikor le van zárva, mert a lányommal kellemesebb egy autók nélküli uccában iskolába menni.
A katonabácsiktól meg nem félünk.

A kínai srác is jobban tud úgy reggelente szaladni ott, nem köll a kocsikat kerülgetnie (csak minket).

Szóval zárják csak le, még adok is hozzá gólyákat.

Egzaktix 2010.03.09. 12:05:51

@mityu:

Igen,sőt zárják le egész Budapestet,akkor még kellemesebben sétálhat a magyar.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.03.09. 12:07:28

@Egzaktix: Tényleg, ez eszembe se jutott. Jó tipp, köszi!

borso 2010.03.09. 12:08:41

ha még jól emlékszem akkor a katonai rendésznek ugyan olyan jogosultsága van, mint a rendőrnek. Tehát ha az a bakter ismerte volna a jogait akkor simán elküld a faszba, ugyanis ha rendőri jogokkal rendelkezik, megtilthatja, hogy megállj azaz továbbhaladásra szólíthat fel. morálisan már más kérdés. voltam katonai rendész-sorkatonaként- simán kiállhattam forgalmat irányítani(rendőri jogok) és akkor sem tehetted volna meg hogy figyelmen kívül hagyod a karjelzéseimet.

steve85a 2010.03.09. 12:14:44

"hát, ha tábla nem tiltja, én simán megállok ott, leszarom a bójákat."

Ki kellet volna hívnia zsarukat, hogy pár egyenruhásnak tünő lehethogygárdista utakat zár le éppen.

Ki kellet volna hívnia zsarukat, hogy pár egyenruhásnak tünő lehethogygárdistánál fegyvert láttál és éppen fenyegetnek.

Polgármesteri hivatal írásos engedélyét elkérni.

TV2-RTL Klub híradó stábjának kihívása, hogy pár egyenruhásnak tünő lehethogygárdista utakat zár le éppen.

stb.

FlyInMyEye 2010.03.09. 12:19:06

@steve85a: Van benne valami,az hogy fegyvert visel nem jelent semmit,lehet hogy rendőr,lehet hogy katona, lehethogygárdista...lehet hogy jézus:O

Mondjuk rájuk volt írva, hogy katonai rendészet így könnyű a döntés...

hááááát 2010.03.09. 12:19:36

Azt az okoskodó mindenedet.Kapaszkodj.Örülj, hogy egy ilyen málészájut kaptál ki.Voltam én is biztositani sorkatonaként a tisztiháznál.Horvát,lengyel,magyar védelmi konferencia volt.Parancs szerint az utcában parkoló autó nem lehet.Áthajtani igen.Táblák mindig ki vannak helyezve az utca elején.Az ott lakók ismerik az évente kb 4 utca lezárást.
Én szépen felszólitalak azt ha nem mész kapsz billincset,kihívjuk a rendöröket és átadunk.Innentől kezdve te perelhetsz én meg jót röhögök rajtad azért mert egy 400 méteres utcában kiverted a palávert.

Egyébként a következőnél lezárják az utcáta te hülyeséged miatt, s akkor téged szídhatnak az emberek.Gratulálok.

FlyInMyEye 2010.03.09. 12:21:47

Egyéként én biztos megállok arrébb,dehát én nem keresem a konfliktus a fegyveres erőkkel,biztos betoji vagyok...Azért köszi Misi,hogy kiálltál értünk.Így is köll!

eml 2010.03.09. 12:23:45

Honvédség.

Már egy utcát sem tudunk megtartani.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.09. 12:24:10

@spacedevil: Hehehe, nincs is már Néphadsereg...
Papíron még van ugyan Magyar Honvédség, de attól pl. az In-Kal nagyobb tűzerőt és létszámot képvisel. Bár az tény, hogy ők meg soha nem fognak tudni úgy vizet tisztítani, hidat építeni, mint a katonáink, de a mobil WC üzemeltetésben még jelenthetnek konkurenciát...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.09. 12:26:01

@FlyInMyEye: Nem tudom, működik-e még a cége, de Tomcat is azt ír(t) és rajzol(t) rá a ruházatra, amit csak akart...

steve85a 2010.03.09. 12:26:14

Nekem mint civilnek katonai rendör nem parancsol. Majd ha kihírdetik a hadiállapotot akkor, talán.
Addig csak a rendöregyenruhát ismerem!

Fegyver meg semmit sem jelent.
Olyannyira, hogy tankolás után nyíltan viselt fegyverrel az oldalamon mentem be fizetni.
Bent két egyenruhás rendör is volt.
Azt sem kérdezték, hogy ki fia-bornya vagyok, pedig látszott, hogy éles fegyver és nem gáz-szutyok.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.09. 12:27:30

@hááááát: B+!
Amikor te sorkatona voltál, még volt katonaság (na jó, olyan, amilyen) és hatalmi tényezőt jelentett...

Nade 2010.03.09. 12:28:17

"Ha azt kapja parancsba, hogy lőjön le mindenkit, aki 100m-nél közelebb megy a Stefánia Palotához már nem írnál ilyen posztokat a Homárra."

20 éve vége a kommunista diktatúrának, de gondolkodó emberek sem tudják, hogyan műkszik a demokrácia. A Nürnbergi Per óta demokráciákban nem fogadják el a "parancsba kaptam" kezdetű védekezést. Törvényellenes, emberiségellenes parancsot KÖTELEZŐ megtagadni!
De mit csodálkozunk ennek nem ismeretén olyan hazában, ahol országos visszhangú ügyekben bizonyítékokat lehet eltüntetni következmények nélkül. A tegnapi Zsanett-ítélet kapcsán például hogyan nem merült fel, hogy kik tüntették el a térfigyelő kamerák "éppen megfelelő" felvételeit?

FlyInMyEye 2010.03.09. 12:32:18

@Kitalátor feljegyzetei: Persze,de azt,hogy katonai rendészet biztos nem írta volna magukra ő sem. Azzal nem lehet félelmet kelteni.Látod:)

Vérszívó 2010.03.09. 12:34:00

Akkor röviden és tömören.
A törvény mindenkire vonatkozik
Katonára rendőrre mindenkire!!!
A jogszabályok azért lettek megalkotva hogy azokat betartsák és betartassák.
Az előző kommentelőnek csak annyit hogy a "kapsz bilincset,kihívjuk a rendőröket" nálam fordítva sülne el mivel egy jogszerűtlen intézkedés során való előállítás egyenlőnek minősül a személyes szabadság jogosulatlan korlátozásával ami mint tudjuk cirka 2-5 évig büntetendő.
Tehát a kiérkező rendőrnél meg is tenném a feljelentést ellened ami eredményeképpen kicsit megváltozna pár évre az egyenruhád!
Természetesen egy hosszasabb jogi procedúra után,ezenkívül az adófizetők drága pénzéből kártérítést is ítélnének nekem az elszenvedett lelki sérüléseimet orvosolva.
Magyarul tetszik nem teszik,ha nem törvényes egy akció mindegy kisbarátom hogy egyenruhád van meg fegyvered,az is mindegy hogy "Te csak parancsot teljesítettél" te leszel megb@szva érte.
Ugyanis a parancsmegtagadás olyan esetben amikor jogszerűtlen intézkedésre szólítanak fel,neked állampolgári kötelességed!Ha nem tudtad most szólok.
Egyszerűsített példa:
tüntetésen azt a parancsot kapod hogy lőj mindenkit fejbe,ha te megteszed:
a, leülöd a fél életed
b, bizonygathatod hogy parancsba kaptad, és akkor a feljebbvalód is ülni fog.
Csakhogy kispajtás ettől te még ugyanúgy ülni fogsz a jó kis se..beb..szósba azt ott a 2 méteres kanc..ánynak magyarázhatsz hogy parancs volt.
Erről ennyit.
Ezenkívül amíg a honvédség az adófizetők pénzén mulatozik addig örüljenek hogy van aki eltartja őket a semmiért cserébe.
A múltkor láttam vonulni ezeket a "honvédeket" hát ha rajtuk múlik az ország akkor nem alszom nyugodtan.
Ilyen satnya dolgozni nem akaró nyápic brigádot még katona néven nem láttam soha.
Furkó Kálmán kéne nektek!Na az megadná a kiképzéseteket,egy hétig feküdnétek a gyenguszon!

Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2010.03.09. 12:37:03

@steve85a: és egészen pontosan milyen jogalapon viselsz nyíltan fegyvert, az most mindegy hogy éles-e?

és miket látott még rajtad az a rendőr, aki nem kérdezősködött - pénzszállító, rendőr-e vagy?

baliquez 2010.03.09. 12:40:35

Baromság ez a Magyar Honvédségnek nevezett operett-társulat mindenestől. Több mint 90% tiszt, egy csomó zsírseggű idiótát tartunk el pusztán azért mert a dölyfösködésen kívül máshoz nem értenek.

Komoly megtakarítás lenne ha feloszlatnánk az egészet - a megtakarításból töredékéből létrehozhatnánk egy nagyon jól megfizetett profi elitalakulatot ami mehetne a tagságunkért elvárt NATO-feladatokat végrehajtani.

Bőven jutna arra is pénz hogy minden felnőtt férfi (sőt, akár nő is, ha akar) évente kétszer lőgyakorlaton vehessen részt, így a lakosság védhetné effektíven a hont szükség esetén.

Felesleges pl. azért fenntartanunk repülőgépeket hogy tábornokok kiadják mutyiba kölcsönbe "baráti" országoknak, meg hogy hasonló sötét üzleteket végezzenek az adófizetők kontójára.

Rotoxis 2010.03.09. 12:41:45

@steve85a: Azért arra kíváncsi lennék, hogy egy tokban lévő fegyverről hogyan lehet megállapítani, hogy lőfegyver, vagy riasztó!!!!!!!!!!!!!

vagyok59 2010.03.09. 12:42:22

Örülj neki, hogy nem jött ki a főnöke és nem kért 10%-ot.

riado 2010.03.09. 12:44:58

En mar nem is csodalkozom ezeken, itt a Del-Balkanon!

borso 2010.03.09. 12:48:14

na arra én is kíváncsi lennék, ugyanis értek a fegyverekhez. :-)

Páneurópai Harci Kos 2010.03.09. 12:48:14

"Namármost itt 24 órával ezelőtti táblázás sosem szokott lenni, kb. dél-amerikai módra szoktak eljárni"

Hehe, ha úgy járnának el, téged lelőttek volna:D
sün.

indapass90210 2010.03.09. 12:54:11

@Páneurópai Harci Kos: dehogy lövik, drága a lőszer, levágják macsetével!

dz02 2010.03.09. 12:54:57

k..vára igazad volt. aki meg elmegy katonának meg rendőrnek, azt nem kell ezért sajnálni. tudja ő azt h náluk ez így megy.

arról már nem beszélve, hogy neki sem kötelező megszegnie a jogszabályokat, az ilyen parancsot meg lehet b..szni, ugymond.

labi 2010.03.09. 12:55:19

Áh, a katona hülye volt.

Ha én parancsba kaptam volna hogy fegyverrel őrizzem a parkolót akkor a belémvert tudomány alapján ha odaállsz: :)

1. A fegyverhasználat alapjául szolgáló cselekmény abbahagyására irányuló felszólítás.
2. Figyelmeztetés hogy fegyverhasználat következik.
3. Figyelmeztető lövés.
4. Célzott lövés

:)

Mit köll gondolkodni a kapott parancsokon? Már a katonaság sem a régi. :)

gonosztojás (törölt) 2010.03.09. 12:56:53

1. A KR nem rrendvédelmi szerv. tehát nem járhat el sem rendőrként, sem közterületfelügyelőként. ott és akkor legfeljebb a vendégeket dirigálhatja merre menjenek, ha:
Van BEFK engedély( egy hónappal a rendezvény előőt kell kérni)az utca lezárására, forgalomkorlátozására.
A kerületi PMH-tól szintén van engedélye, és bepengeti amegfelelő közterület-foglalási(igénybevételi) díjat.
Ezek nélkül a KR, a MH meg Szekeres Nyulgerinc Sosevoltamkatona elvti is leszophatja a grizzlymedvét.

mindegykivagyok 2010.03.09. 13:02:45

Ilusztràljàk ami ràjuk vàr 8 év utàn!:)
Szoknijuk kell!:D

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.03.09. 13:03:42

Asszem a Kreszben benne van, hogy akatonai forgalomiányítónak (fehér kesztyő, kis tárcsa, egyenruha = gyakorlatilag Mickey egér) az utasítására engedelmeskedni kell (gy.k. rendőrnek minősül)

Egzakt esetben mi van ha nitroglicelint szállító teherautót biztosít...

Annó decimál leszereléskor a laktanya környéke konkrétan megtelt kocsival és a társaimra ilyen gúnyát akasztottak, hogy az érkező kocsikat a parkolók felé irányítsa, hogy ne az legyen, hogy a laktanya kapujában 1csillió kocsi keres parkolót, 150m-re meg nyuszi legel annyi hely van.

Továbbá, hogy az áthaladó forgalmat ne korlázotta a parkolást keresők társasága.

Fegyverük nem volt (a tárcsát leszámítva) és az adott helyzetben ténylegesen segítő feladatot láttak el. Előtte való nap nem volt kitáblázva (felesleges is, hiszen 20 kocsinak volt hely parkolni, de 500 másiknak csak a környéken) engedélyt tuti nem kértek.

labi 2010.03.09. 13:03:50

@steve85a: "Nekem mint civilnek katonai rendör nem parancsol. Majd ha kihírdetik a hadiállapotot akkor, talán.
Addig csak a rendöregyenruhát ismerem!"

Hát, lehet hogy a rendőregyenruhát ismered (gondolom a szabálytalan élesfegyverviselés miatt - ami azért érdekes mert akinek engedélye van rá az ilyen hülyeséggel nem kockáztatja azt) de a kreszt biztos nem, mert nem csak rendőr forgalomirányíthat, hanem a szolgálatban lévő katonai forgalomszabályozó, a katasztrófavédelmi hatóság közúti ellenőre, a vám- és pénzügyőr, a tűzoltó, valamint a forgalmat ellenőrző közlekedési hatóság közúti ellenőre is...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.03.09. 13:10:31

@Nade:
@Vérszívó:
Törvényellenes az embereket lelőni. Mégsincs olyan háború (sajnos) amikor az okosok leünek és azt mondják, hogy oké, Magyarországhoz csatoljuk Európát, mert az jó :)

A helyzet az, hogy parancsmegtagadásért büntetés jár és "ülni fogsz a jó kis se..beb..szósba azt ott a 2 méteres kanc..ánynak magyarázhatsz hogy " te megtagadtad a parancsot, te vagy a jó fiú...

Félre ne értsetek, dehogy lőnék le valakit egy parkolásért, inkább erősítést hívnék, lője le ő ha akarja :)

dr. Tonyk 2010.03.09. 13:10:53

@hááááát: Te sutyerák... teeee....

Ki a tököm vagy te?! Kaptál volna akkora maflást hogy a taknyodon csúszol végig. Azért mert terepszínű gúnya van rajtad, civilnek nem nagyon pattoghatsz. Legfeljebb a hülye haverjaidnak.

Plumper 2010.03.09. 13:13:18

mit ugattok bele, amihez nem értetek? a katonaság, a rendőrség, az összes fegyveres szerv ott és azt zár le, amire szükség van. nehogymár tahóék fájlalják a parkolóhelyeiket. menjetek BKV-val, mint sokan mások. vagy biciklivel, és karikázzatok el a lezárt utcák mellett.

Rotoxis 2010.03.09. 13:15:23

@sambalabammbumbumm: Amióta leszereltél, kissé változott a helyzet, meg a jogszabályok.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.03.09. 13:15:45

@steve85a:

Annak idején úgy tanítottak bennünket, hogy éles fegyverrel nyugodtan mászkálhatsz, csak nem lehet töltve, pláne kibiztosítva.

Részemről nem is tartanám látható helyen mert mi van ha egy mögém lép egy meg elveszi... Már ha nem valami védelmi feladatot látnék el ill. nem lenne társam aki figyel.

Azért sztem bankba, tömegközlekedésre ne menj így be, vagy legalább ne napszemüveg/sísapka kombóban, nem biztos hogy megértenék, hogy csak a szabad jogaidat gyakorlod. :)

Rotoxis 2010.03.09. 13:17:26

@labi: A forgalomirányítás nem azonos a területlezárással! Ez csak (mint korábban helyesen már írta valaki) csak hatósági engedély szerit jogszerű

hááááát 2010.03.09. 13:20:09

@Kitalátor feljegyzetei:Lehet ez a baj ezzel az országgal.Mindenki ismeri a saját kis jogait, de nem ismeri el a kötelezettségeit.

Egyébbként már honvéd voltam, csak akkoriban még sokan tisztelték az egyenruhát.

Az hogy ez átalakult köszönhető a jogalkotóknak és maguknak az egyenruhásoknak.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.03.09. 13:21:23

@Heilmasseur:
Biztosan, hiszen elég sok idő eltelt. Talán ma rendőri biztosítást kellene hasonlóra kérni. Akkoriban elég votl a sorkatona.

Sosem felejtem el, belvizes területre kellett kimenniük homokzsákokat pakolni. Egy nap munka után (8 óra kemény fizikai.. nem tökvakarászás) egy nap pihenőt kaptak. Érted: pénzt vagy valamit nem és Qrva boldogok voltak. Én a sofőr voltam, nekem is adtak egy napot...
Tiszthelyettestől felfelé sétálgattak és elelnőrizték a zsákot/homokot/lapátolást. Ők is kaptak +1 napot.

Nézd meg most, a fél Alföld víz alatt, házak dőlnek össze. A hivatásos havi 120-200e-ért max akkor megy menteni, ha már emberélet van veszélyben, de inkább a katasztrófavédelem.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.03.09. 13:25:13

@hááááát:
Tényleg tisztelték, bármelyik kocsmában az első kört ingyen ittuk (sör, bor) plusz csoportos kedvezményt kaptunk.

VÁPosok na azok nem tisztelték :) Váltás ruhával többször öltöztem vonat wc-ben de engem nem is szivattak.

Rotoxis 2010.03.09. 13:27:02

@sambalabammbumbumm: Van némi igazad, csak akkor volt 100-120 ezer sorkatona, most meg van 6-7 ezer hivatásos-szerződéses katona, azok egy része is külföldön. Még egy közepes méretű stadiont sem volnának megvédeni holmi fegyveres szabadcsapattól sem (nem az ő hibájuk, felszerelés sincs hozzá). A mai honvédség inkább a vicc kategóriába tartozik, látszat, illetve diplomáciai katonaság. Éppen ezért bosszantó a jelzett nem éppen törvényes tevékenység.

szvsz 2010.03.09. 13:28:18

@labi: sőt, alkalmasint még egy együgyü polgárőr is.

Dél-amerikában amugy az ilyen egoista pöcsöket dél-amerikai módon a helyszinen kivégzik. Megfontolandó.

Shalamoon 2010.03.09. 13:32:57

A Stollár Béla utca egy részét állandóra lezárták, egy belvárosi utca, amin nem lehet végig menni a Honvédség miatt.

Agyalap 2010.03.09. 13:40:18

@Layosh: "Bazzeg a katona parancsot teljesít"
Bazzeg a katona nem kaphat ilyen parancsot. Ha megtagadja sem lehet(ne) belőle semmi baja.
A honvédség meg úgy ahogy van egy röhej. Ha már a laktanyákat is őrző-védő szolgálatok őrzik, akkor mi a fenéről beszélünk?
És még azt gondolhatja egyik másik vezetőjük, hogy különböző cégeknek diktálhat? Noooormáááális?

Paó 2010.03.09. 13:40:21

azért az jó dolog, hogy nem kell minduntalan azon a borzalmas bürokrácián keresztülvinni a dolgokat, ha egyszer az ember elakar valamit intézni.
Hadsereg, oszt jól van.

Metal_Storm 2010.03.09. 13:41:47

Nincs MO-n olyan, hogy nyíltan viselhet valaki fegyvert egyenruha nélkül. (egyenruha jelen esetben a nyomozó jelvénye is)

Az önvédelmi fegyver viselése kizárólag rejtve tehető meg. Máskülönben nincs sok értelme.

Aki nyíltan szaladgál vele, az nagyot mondott, vagy hivatásos és volt egyéb azonosítója, amiből ez látszik is.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.03.09. 13:47:55

@Heilmasseur:
Az a bosszantó, hogy a 100+ezer sorkatona szállását, élelmezését, zsoldját utazását fizették, holott kb. ennyi értelme volt az egésznek amit írtam fent.

Most kb. ugyanez különböző jogcímeken megy tizedannyi hivatásos katonának. Persze minőségbeli javulás van, hiszen Liaz és Ural teherautók helyett Rába van (nah, legalább magyar) meg Lada / Niva helyett Octávia.

Gondolom kell a "sereg" egy esetleges zavargás megakadályozásához, de tank, meg bombázó/vadászgép tuti nem kell. Legyen helyette helikopter (legalább fel tud utazó sebességre gyorsítani, nem mint a vadász anélkül, h elhagyná az országot) legyen valami radar, meg elhárító rakéta aztán ennyi.

Ennyi százezredes meg főhangya meg aztán végképp nem kell, olyan katona kellene aki dolgozik is, nem az észt osztja.

A fenti példámban már a tisztek is hót' feleslegesek voltak: lapátolni a homokot, hordani kellett volna ember, s nem aki az embereket ide-oda irányítja, mennek maguktól pl. zsákot tölteni ha elfogy...

mikka 2010.03.09. 13:51:13

a retardalt kommenteloknek.. Kinek nem inge nem veszi magara..

Adva vagyon egy allampolgar aki tudja a jogait..El a jogaival..Torodik azzal hogy masok is betartsak a szabalyokat. Jogkoveto magatartas. Ez a normalis. Igy van ez mindenhol szeles e vilagban..Vagyis a fejlettebb felen..a nem banankoztarsasagokban. Itt mi van?

Sok gyoker kommentelo,aki nem veszi eszre ebbol az apro tortenetbol hogy azert tart ott az orszag ahol tart mert a tobbseg szarik bele mindenbe..aztan meg panaszkodik. Nos..
Van engedelyuk lezarni az utcat? Nincs. Megszabad ott allni? Igen. A "kiskatonanak" semmi koze a dologhoz..nem kell sajnalni,mi baja lenne? Semmi. Ki kell verni a balhet minden egyes ilyen esetnel,maskepp nem megy. A savolyi 35 milliard ugyeben is balhezni kell,meg persze a Hagyo Miklos mentelmi joganak ugyeben is. / a parlament utolso ulese megtortent, a valasztasokig milyen parlamenti tevekenyseget folytat a pali? /
Es meg sok sok mas dolog var megoldasra ebben az orszagban..Hogyan oldodnak meg a problemak??? Nyilvanossag..Media..Blog..Tuntetes.. Ebben az orszagban csak igy ..jelenleg..
Minden ilyen esetre szukseg van. Mindenrol irni , beszelni kell.. Ha kell szazszor.. Szoval nem azt kell fikazni emberek aki megirta hogy a honvedelmi miniszterium emberei meg mindig kommunista modon rendezkednek ebben az orszagban. Nem nem..

Majmász Gedeon 2010.03.09. 13:55:55

"A magyar katona - amikor éppen nem húsz százalékot csorgat vissza, vagy nemzetközi cégeket próbál zsarolni"
Vagy éppen nem drogot csempészik Afganisztánból...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.03.09. 13:56:25

@Metal_Storm:

Nah, akkor én emlékeztem jól. Járműben tilos volt a töltött fegyver is - kivéve amikor a tel-aviv-i gépet kellett kísérni.

Akkor szabad volt a töltött fegyver, de nem volt kibiztosítva. Persze gumilövedék volt a pisztolyban a kerozin miatt - így is egy nagyeszű belelőtt egyet a teherautómba, mert játszott vele utazás közben... Holott IQ teszt is volt meg 8 általános alatt nem lehetett fegyvere akkoriban. Nem mintha az számítana sokat, kész kudarc volt ami ott ment...

AK-47 ben mondjuk éles volt meg a kutyás őrnek is azt hiszem, de ők a kerítés mellett voltak.

plony 2010.03.09. 14:08:07

@mikka: Mélyen egyetértek veled.
Sok kommentelő megbukna szövegértésből.

1. Misi nem az ellen tiltakozott, hogy a katonai rendész forgalmat irányít, hanem hogy a honvédség engedély nélkül közterületet foglal. Mivel az utca lezárását nem előzte meg a kitáblázás, ezért felmerült a gyanú, hogy nincs is engedélyük. Hogy a gyanúját igazolja, kérdezősködni kezdett („úgy döntöttem, hogy megkérdezem tőlük, hogy ugyan jogszerűen zárták-e le az utcát, és amíg ez nem tisztázódik, nem állok máshova).

2. Kiderült, hogy nincs engedélyük, és ezt el is ismerték. („már az elején kiderült, hogy ők is tudják, hogy semmilyen joguk nincs lezárni az utat”)

3. A „főnök”, hogy a botrányszagot enyhítse, Misinek külön engedélyt adott („kb 1,5 perccel később jött az engedély, hogy jó akkor én megállhatok”). Na, ez is hatalmas pofátlanság ám! Azt hitte, hogy ezzel megússza a helyzetet.

4. Misi, öntudatos állampolgár lévén, nagyon helyesen megtette, amit megtehetett: a nyilvánossághoz fordult, hogy ne csak ő parkolhasson le az utcába, hanem mindenki, hiszen az úgy jogos. Nem volt önző, és nem csak a saját jogaiért állt ki, hanem mindenkiéért.
Köszönjük!

5. A dél-amerikai megoldás nem az utcai kiskatona viselkedését minősítette, hanem az „illetékesét” (táblázás sosem szokott lenni, kb. dél-amerikai módra szoktak eljárni, az illetékes úgy dönt, hogy ...”) Az utcán szolgáló rendészt kifejezetten szimpatikusnak írta le. („A nagyon szimpatikus „Katonai Rendészet” egyenruhát és fegyvert (?!) viselő fiatalembernek elmagyaráztam ...”)

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.03.09. 14:17:25

@plony:
Szép összefoglaló! Ha lehetne rangsorolni a kommenteket előre tenném.

Dr Smit Plagius 2010.03.09. 14:18:23

és mi van a sok utcai rambóval. aki székkel, műanyag kannával vagy bármi mással lezárja a neki tetsző parkolóhelyet az otthona vagy a munkahelye vagy az üzlete előtt? ott öntudatos vagy oszt kapsz egyet a pofádba vagy szanálják az autódat! magyarország, így nem szeretlek

honvéd 2010.03.09. 14:22:49

@Vérszívó:
nem szokásom hozzászólásokat írogatni, de most az egyszer megteszem. nem a cikkhez, hanem csak néhány kommentelőhöz.

Katona vagyok, és büszke vagyok rá. Az hogy itt egyeseknek mi van a fejében a Honvédséggel kapcsolatban elszomorít egy kicsit.

Satnya, dolgozni nem akaró, nyápic brigád, zsírseggű idióták.......stb.

Elég erős szavak ezek, hogy csak úgy általánosan rádobáljuk őket a katonákra.
A mai Magyar Honvédség már nem olyan mint 10 éve volt, tudom, mert már akkor is katona voltam. Nem tagadom vannak olyanok is a seregben akikre a fent leírt jelzők valamelyike ráillik, de nem ez a jellemző. Ha nem hiszi el valaki, el lehet látogatni bármelyik laktanya nyílt napjára, és el lehet beszélgetni a katonákkal, meg lehet nézni, hogy az adófizetők (az a kevés) pénzét mire is költik el. Meg meg lehet kérdezni a katonákat, hogy ők mennyit kapnak ebből a pénzből mint fizetést..... csodálkozna sok mindenki hogy ennyi pénzért ki az a hülye aki önként csinálja azt amit ők. Nem a fejesek fizetését kell nézni, hanem a honvédek, tizedesek, szakaszvezetőkét! nem hiszem hogy itt bárki is "dolgozna" annyiért, azt meg végképp nem hogy azt megcsinálná amit a mai katonáktól elvárnak.... Egy jó példa erre a legutóbbi árvíz. Szinte ingyen és bérmentve robotoltunk 12 órás műszakokban a gátakon több mint egy hónapig, a civilek meg csak fotózni és csodálkozni jöttek oda (tisztelet a kivételnek). Akkor mindenki büszke volt ránk, meg mondogatták, hogy milyen jó hogy vannak katonák is ebben az országban.... Most meg????

Minek vagyunk....?
Nem is kellünk....?
Nem csinálunk semmit, de azt jó sok pénzért....??????????? (nem tudom ki?)
Nem is vagyunk jók semmire...?

És akkor mi van ha beüt a mennykő valahonnan???? Majd ti véditek meg az országot???? vagy a "gárda"???(én még emlékszem a sorkatonák "minőségére")
Magyarország (mint NATO tag) érdekeit ki képviseli majd külföldön? (mint katona)
Az itt írogató szájkaratésok közül fel merné e vállalni bárki is a fegyverhasználat felelősségét a világ azon nem éppen békés területein ahol a Magyar Honvédség katonái szolgálják Magyarország érdekeit?????
Szerintem sokan már a tizenpárkilós mellény alatt is becsokiznának....
A lényeg, hogy lehet itt bármit leírni a katonáinkról, de azt nem kell elfelejteni, hogy ők Magyarországot és a Magyar állampolgárokat szolgálják a szó szoros értelmében, önként, nem álomfizetésért.
Más, fejlett országokban lehet, hogy nem mindenki ért egyet a katonák céljaival, de a Katonáikra (mindegy, hogy hogy néz ki vagy, hogy milyenek voltak az "elődeik") mindenki büszke!
Tapasztalatból mondom.

Annak meg aki azt hiszi, hogy ő jobban csinálná: be lehet állni közénk!!! meg lehet mutatni ki a legény a gáton!!!

s.p. 2010.03.09. 14:24:57

Tehát az a lepukkant autó a kapuban a posztolóé? Kapuban meg lehet állni? A járdán elfér egy babakocsi az autó mellett? Csak kérdezem...

Gabo1000 2010.03.09. 14:27:42

@plony: Nem az utcát zárták le, hanem a parkolást korlátozták. Megsúgom, hogy csak a közterületfenntartó engedélye szükséges. kint volt a megállni tilos tábla, így nem nagyon van mérlegelési joga a közlekedőnek, hiszen ez alapján bármikor megkérdüjelezhetné a táblák "eredetiségét". Nem hinném, hogy nagy hős lenne a poszt írója, hiszen a leggyengébb láncszemmel szájkaratézott, aki nem volt felkészülve okoskodó emberekre, akik lustaságból nem gyalogolnak 50 méterrel többet, tegyék inkább ezt a 70-80 éves özvegyek akik a rendezvényre érkeztek. Sajnos itt a nagy többség a jogaira hivatkozik, amiket nem is ismer. A posztíró honnan tudja, hogy nem volt engedély a parkolási tilalom bevezetésére? mert a "kiskatona" azt mondta? Nem ő kérte, neki nem kell tudnia róla. Miért nem jelenti fel az eset pontos leírásával a rendőrségen? Ja hogy akkor kapásból megbüntetnék szabálytalan parkolásért, vagy talán a szájkaraténál többet is tenni kéne?
Egy dolgot azonban elfogadok, sőt felháborít, mágpedig az előzetes tájékoztatás hiánya. Magyarországon nem jellemző az időben történő tájékoztatás, még akkor sem ha az biztonsági szempontból megoldható lenne.

mikka 2010.03.09. 14:32:00

plony!

Koszonom szavaidat.Megnyugtat a gondolat hogy nem vagyok egyedul.. Talan egyszer uljunk ossze,talaljunk megfelelo,hasonloan gondolkodo tarsakat es tegyunk valamit az orszag erdekeben.

Gabo1000 2010.03.09. 14:36:19

@s.p.: az az autó teljesen szabálytalanul áll, se nem párhuzamos, a tábla tiltja és még a járdán is parkol... de biztos nem a posztolóé hisz ő ismeri a jogait

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.09. 14:44:10

@labi: Annó mi a régi szép időkben húztuk csőre az AK-t a rendőrükre. Mondjuk mi lőszert szállítottunk, amikor megállítottak keménykedni.

2010.03.09. 14:44:53

@honvéd: megértem, ha sértve érzed magad.
A mártír szerep viszont nem áll túl jól: ha nem fizetnek meg akkor miért is vagy katona ????
Magyarországot nem kell megvédeni mert sem Afganisztán, se Irak nem fenyeget bennünket, szóval ez nagyon nagy csúsztatás. A kinti szolgálatért viszont kemény pénzt osztogatnak és önkéntesen lehet kimenni.
Az árvízvédelem valóban szép dolog.
De teljesen kár egy blogos közönség előtt igazságosdit játszani. Ez egy dühöngő ketrec. Kár hogy nem tudod és beszállsz szájkaratézni.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.09. 14:46:38

@gattamorte: Nem neked kell odaállni, hanem elvenni az akadályt, és megvárni, míg más odaáll. Azt majd leboxolják... :-D

Gabo1000 2010.03.09. 14:57:49

@Kulics: Valóban nem fenyeget mindeki egyik állam sem, közvetlenül legalábbis, de azért azt lássuk be hogy jobb ha ott gyakorolják a harci helyzetek kezelését mintha itthon. Nem gondolnám, hogy nagy dolog a kinti harc hiszen ahogy írtad, jó pénzért önkéntesen teszik. Azzal viszont nem értek egyet, hogy egy 20000 fős szervezet minden tagját egy mondattal jellemezni lehet. Aki ezt teszi, az meglehetősen furcsán gondolkodik az élet ezen dolgairól. Ugyanúgy van közte bünöző mint zseni, hiszen kis hazánk állampolgárai alkotják. Hogy összességében milyen képességeink vannak arról pedig az "általunk" megválasztott politikusokat tessék kérdezni illetve szidni miatta, a nagy része a katonáknak ugyanis feladatot hajt végre.

mikka 2010.03.09. 15:03:16

gabo1000?

miert is szemelyeskedsz? nem ertem hogy mi a problemad. az a bajod hogy a posztolo nem rugta ra a miniszteriumra az ajtot? szajkarate? honnan szalajsztottak teged ecsem??? A poszt rendben van. Megirta mi tortent. Ugy ahogy kell. Ha illetekes olvassa,es azert van ott ahol van mert hivatasa van akkor el kell jarjon az ugyben. Szajkarate? a poszt hatasara epp most irtam a megfelelo helyre. Remeljuk lesz folytatas. Ha nem, akkor is tovabb kell posztolni az ilyen , egyertelmuen karos es kerulendo viselkedest a kozfeladatot ellato szervezetekrol. Ez a modja, ezert is van homar.Amit te muvelsz baratom az kotekedesnek hivjak..rosszindulatu,kicsinyes kotekedes.

staropramen 2010.03.09. 15:05:45

honvéd 2010.03.09. 14:22:49

Ha pár szóval leírnád, hogy Afganisztánban tartózkodó -szigorúan önkéntes-katonáink milyen magyar érdeket védenek?
Milyen vitánk van nekünk Afganisztánnal?
Úgy hallottam, volt már egy magyar hadsereg magyar érdekeket védeni a Donnál.
Azt hiszem ráadásul olyan esetről van szó amit minden normális katonának élből el kellene utasítani.Ez pedig az egyenruha vélt hatalmával való visszaélés.
Egyébként meg van párszáz munka ahol nem kell tizenkilós mellényt cipelni, igaz nem is megy onnan nyugdíjba negyvenpáréves korában senki böhöm sok pénzzel.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.09. 15:11:12

@honvéd: Ez szép, de a fizetésetek miatt ne sírjatok. 50 eFt-os albérlettámogatás, ilyen-olyan pótlékok, jól fizetett külföldi munka, tuti állás, harminciksz évesen nyugdíj, stb. A katonáknak kurva jó dolguk van.

Gabo1000 2010.03.09. 15:11:29

@mikka: Most nem tom hogy az ecséd vagyok vagy a barátod.
A posztoló elvárja a jogkövető magatartást a katonáktól de magára nézve nem tartja fontosnak azt. Nem a minisztériumra kell rárúgni az ajtót csak azért, mert 50 méterrel többet kellett volna gyalogolnia. Vedd már észre nem velem van baj hanem azokkal akik direkt úgy viselkednek, hogy keresik mibe lehet belekötni. Annyi idő alatt amíg vitatkozott simán leparkolt volna a szomszéd utcában. Kicsi megértés, empátia satöbbi kéne neki és neked is és akkor számodra is élhetőbb lenne a világ

staropramen 2010.03.09. 15:18:17

honvéd 2010.03.09. 14:22:49
Milyen magyar érdeket védenek Afganisztánban?
Az én máktermesztőm jó ember a táliboké nem?
Milyen vitája van Magyarországnak Afganisztánnal?
Kirendelik-e oda a magyar katonát, vagy sorbanállás van szigorúan önkéntes alapon jó pénzért?
Egyszer volt egy magyar hadsereg amelyik állítólag szintén magyar érdekeket védett a Donnál.Folytassam?
itt meg szimplán csak arról van szó , hogy pár teiarany vállapos visszaél az egyenruha vélt hatalmával.te meg őket véded.
Egyébként pedig senki nem kényszerít arra, hogy tizenpárkilós mellényben ne csokizz be.Van sokszáz más foglalkozás, igaz abból nem is lehet negyvenpár évesen nyugdíjba menni egy rakás pénzzel.

2010.03.09. 15:19:16

@Gabo1000: Az empátia tanusítást te egyoldalúan kezeled. A posztolónak kéne megjuhászodnia. Vicces.

mikka 2010.03.09. 15:21:56

gabo1000

Nem erted a lenyeget. Itt arrol van szo : ha otven metert gyalogolsz a tuskok mindig mindenhol meg fogjak tenni azt amit nem szabad. Erted? Csak azert mert egy kocsog allamtitkarnak van kek villogoja ne hasznalja,ahogy sokan teszik. Minek nekik egyaltalan? Egy allamtitkar hova siet? Talalkozora? induljon el idoben. A hadvezetesnek party van? a meghivora nyomja ra hogy ebben es ebben a P+R parkoloban varja a kedves vendegeket egy HM altal berelt busz ami a helyszinre szallitja oket etc etc. Oldjak meg. De , DE ne ugy hogy azt mondja XY egyenruhas hogy akkor most itt mas nem parkolhat. Erted a lenyeget? Azert lehet latni KPM-es / narancssarga - kozutkezelo / autokat faval megrakva maganhazak elott alldogalni mert senki nem szol erte... ez a viselkedes vezet oda hogy szet lehet lopni az orszagot. Kovetkezmenyek nelkul termeszetesen. Jo lenne ha lenne kovetkezmeny vegre. Ez a poszt errol szol inkabb,csak nem mindenki olvas a sorok kozott. A kiskatona a tortenetben nem jatekos,nincs jelentosege..aki ezt nem latja az nem lat semmit.

staropramen 2010.03.09. 15:38:05

Bocs, azt hittem, az első komment elveszett.
Rosszul hittem.

Gabo1000 2010.03.09. 15:38:30

@mikka: Értem én, de hogy akarod betartatni a törvényeket, ha magad sem tartod be azokat? Az egész posztot ha végigolvasod tárgyilagosan, indulatoktól mentesen, akkor a következő dolgok nyilvánvalóak. A cím csúsztatás hiszen egy utcáról van szó és senki nem tudja, hogy van e engedély vagy sem. A posztoló szarik a táblákra, a posztoló szarik a katonai rendész forgalomirányítására, vagy nem ismeri a KRESZT. Az összes többi dolog feltételezés.
Kit-mit utálsz? Az államtitkárt, vagy hogy kék villogója van (egyébként szabályosan)? Te szavaztad meg hogy az ő pártja jelölje államtitkárnak. Hangsúlyozom, egy normális országban kit érdekel, hogy kék villogóval megy? Ez irigység semmi több. Engem pl. nagyon nem foglalkoztat, hogy kék villogójával előretolakszik. A kopaszmercis annál inkább kiakaszt. Ez ellen miért nem teszünk valamit? De visszatérve az alaphelyzetre. Aki ismeri az utcát nagyon jól tudja, hogy a képen látható autóhoz hasonlóan parkolók miatt a bekanyarodás az utcába nagy busszal eléggé kétesélyes dolog, arról nem beszélve, hogy Magyarország különböző részeiről érkezett nyanyákat több kisbusz is szállíthatta. www.honvedelem.hu/cikk/0/18775/stefania_katonaozvegyek_talalkozoja.html
Lehet felháborodni de igazából a nyanyákkal cseszel ki nem a miniszterrel

Makk Ász 2010.03.09. 15:39:27

Miért is kell a hadsereg? Olyan ez mint ahogy zárat teszünk az ajtónkra. Ugyan aki akarja figyelmen kívül hagyja, de mégis jelezzük, hogy ez a mi felségterületünk. A betörővel szemben pedig a jog véd. Tehtát rúgjuk ki a katonákat. Hiszen hazánkba senki nem akar betörni. Ha meg mégis, akkor majd jól megvéd minket a NATO. Ingyér'. Mindenesetre nekem távolinak tűnik a következtetés, valaki a katonáéknál vagy hibázott vagy nem egy parkolási ügyben, ergo: rúgjukkiŐketmertúgysincsszükségasokléhűtőremersenkinemakarmegtámadniminket. Nem rossz!

Sátán meg a Jocó 2010.03.09. 15:40:09

Bizony, a katona békeidőben sokszor lábat lógat.

Akinek ez nem tetszik, ki a seggel a fotelből, és indulhat is aláírást gyűjteni a nemesi felkelés visszaállításáért.

Addig ez csak szájkarate.

honvéd 2010.03.09. 15:44:19

@staropramen:
Ha arra vagy kíváncsi miért vagyunk Afganisztánban akkor olvass egy kicsit utána a NATO történetének, rendeltetésének, valamint Magyarország kötelezettségeinek e szövetségben.
Aztán olvass egy kicsit utána Afganisztán történetének (javaslom a tálib korszakot).
Majd ha ezzel is meg vagy akkor emlékezz egy kicsit vissza a 2001.-ben és utána történt dolgokra.
Az itteni, nem épp békés teremetéseknek, nevezzük őket egyszerűen "terroristáknak" tényleg nem Magyarországgal van bajuk, hanem minden NATO és azt támogató országgal.
Ebben már mi is benne vagyunk.....

Valóban önkéntes alapon lehet szolgálni külföldön, és tényleg jó a fizu, de ezt meg is kell fizetni! (más országok katonái még ennél is többet kapnak, de ez más tészta)

A posztolóval meg egyébként egyetértek....

Amúgy meg tényleg senki nem kényszerít arra amit csinálok, azért csinálom mert ez a hivatásom, nem a foglalkozásom. nagy a különbség hidd el.

Az előtted szólónak meg azt üzenem, hogy jól hangzik az 50e ft albérletpénz, meg a 20 év szolgálat utáni nyugdíj, de én a szerződéses, legénységi katonákról beszéltem korábban. nekik ilyen sajnos nem jár.

Rotoxis 2010.03.09. 15:52:09

Gabo 1000: Néhány dolgot finom csúsztatásnak golndolok, de a Te részedről. Valóban utcáról van szó. A második képen az egész utca látszik a behajtás irányából. Vettem a féradságot és kinagyítottam. Az utca elején, sőt sehol az utcában nincs semmiféle jelzőtábla! Ettől kezdve nincs igazad. Erre gondolok: "A posztoló szarik a katonai rendész forgalomirányítására, vagy nem ismeri a KRESZT."
A villogós államtitkárral kapcsolatban... Egy ún. normális országban az államtitkárnak nincs villogója. Az, hogy szabályosan van csak egy dolog, mert bejegyezték a forgalmijába. Mikor is használhatja? Minek kell történnie ahhoz, hogy egy államtitkár kékeljen? Minimum földindulásnak (ebbe a "Szekeres elvtárs sürgősen hívatja" nem tartozik bele!)
Személy szerint sajnálom a néniket, akik nehezen mozognak, meg is értem, hogy ott kell megállniuk. Akkor azonban tessék szabályosan intézni, úgy mint más szervezet, akár civilszervezet ha hasonlót szertne!

Gabo1000 2010.03.09. 16:00:48

@Heilmasseur: Gratula a szemednek nekem szétesik a kép.
Gondolom tőled kell engedélyt kérni,hogy használhassa a kéket. Vagy minden budapestitől? Irigység ez nem más

Agyalap 2010.03.09. 16:01:00

@Gabo1000: Nem tartozik a poszthoz, de mondd már el légyszi, miért szabályos az államtitkár kék villogója? Mert "feladat sürgős ellátására" megy éppen? Milyen feladatra? Gyereket kell óvodába vinni? Nagy a dugó a körúton?
Ne viccelődjünk már...
A védett személyt még megérteném (én csak az öt legfőbb közjogi méltóságot sorolnám ide), hiszen egyre többen vágnának téglát egy államtitkár fejéhez - de mivel könnyen pótolható, nincs értelme az extra védelmének :)

mikka 2010.03.09. 16:03:09

gabo1000

Ugy latszik te igy szocializalodtal. Mindenkinek lehet mindent csak azert mert "hatalma" van. Ezen nem lehet valtoztatni? Sorolhatnek peldakat arra hogy mashol hogy mennek a dolgok,folosleges. Nem akarod latni.. Nem,nem vagyok irigy egy kek villogora, az viszont felboszit amikor emberek halnak meg vagy serulnek a kozutakon a felelotlen allamtitkarok es miniszterek miatt. Had ne linkeljek peldakat a kekvillogos balesetekre,biztos te is ismered a tortenteket. A "tenkitely elv" nem mukodokepes egy demokraciaban gabo. Csak azert mert mondjuk xy tabornok szorakozik nehogy mar egy utca vigyazban alljon. A foto amire hivatkoztal azt mutatja hogy egy utca vegig van bolyazva nehogy megalljon valaki. NEM latod??? A foto csak illusztralja a helyzetet,nem hagyta ott az autojat ebben a pozicioban :)autokijarat elott. Normalis orszagban a rendorauto is buntetest kap ha szabalytalan helyen parkol amig a rend orei a mcdonald's ban ebedelnek / UK / Normalis orszagban egy tartomany miniszterelnoket letartoztatja egy kozrendor ittas vezetesert / BC, Canada, USA /www.cbc.ca/world/story/2003/03/24/campbell030324.html
Mindenki tegye a dolgat gabo1000, akkor lesz ez egy jo orszag, amiben jo elni. Ha a pias rendorfonokok ittas vezetesert ki lesznek rugva, ha a honvedelmi miniszter csontreszegen eloadott gripen atadasi beszede utan picsan lesz rugva..ha Hagyo Miklos mentelmi joga nem lesz kerdes es meg sorolhatnank.. A kopasz mercisek nem izgatnak gabo1000. Ha nem vet a torveny ellen akkor nem zavar, ha igen akkor arra ott kell legyen a rendorseg..vagy nem?

Rotoxis 2010.03.09. 16:04:25

@Gabo1000: Amit nem akarsz látni, azt nem látod.

A kék lámpát meg a franc sem irigyli, 27 éve villog a fejem felett és a sziréna sem halkabb. Melléfogtál...

Gabo1000 2010.03.09. 16:04:52

@Heilmasseur: még valami. Szerinted kinek jó, hogy parkolási tilalom van? A rendésznek, a főnökének a nynyáknak a miniszternek vagy kinek?
Pont ezért tart egyébként itt a honvédség, és egyátalán az ország, mert összemossák a civil szervezeteket az állam tevékenységével. Ez rövid távon hasznos az országnak, de hosszú távon megbéníthajta.

Kenderice 2010.03.09. 16:04:54

Szerintem a hadseregnek katonáinak nem dolga, hogy utcát zárjon le azért, hogy egy rendezvényre érkező vendégeknek kényelmessé tegye a megközelítést. Ennek semmi köze a katonasághoz, éppen ezért van igaza a posztolónak.

Majmász Gedeon 2010.03.09. 16:06:03

@honvéd: Afganisztánból jön a drog a hazai elosztó központba, ez már eléggé köztudott. Arról meg, hogy mi történt 2001-ben van itt egy nagyon jó kis videó, bár ez sem újkeletű dolog (bár egy újszölöttnek, ugye):
video.google.com/videoplay?docid=-7875957910374889889&hl=en#

Milyen terroristákról beszélsz? Bush-ról, Obamáról vagy dicső EU-konform politikusainkról? Vagy az olyan fiktív terrorszervezetek ellen harcoltok, mint amilyen az Al-Kaida (vagy itthon a Magyarok Nyilai)?

Nem sokat tud a világról az, aki - önként - katonának szegődik, és a saját embertársait öli...

Cino 2010.03.09. 16:07:14

A cikk írójának igaza van abban, hogy ezt nem lehet. Viszont nem csak a "szervek" csinálják ha nem tűnt volna fel. Ha valaki a nagyobb forgalmú utcákon kicsit körbe néz, láthatja, hogy tele vannak a parkolóhelyek székekkel, dobozokkal és így foglalják le a parkolókat, ami ugye közterület és nem lenne szabad foglalni.

Gabo1000 2010.03.09. 16:11:10

@Agyalap: Mert benne van a törvényben. Ha nincs tessék feljelenteni, hogy jogtalanul használja. Arra próbáltam rávilágítani, hogy attól mert egy törvény rossz, még be kell tartani. Természetesen ha indokolt meg kell változtatni Ne legyenek már a törvényeink betartása kedv kérdés. Lehet összefogni és eltöröltetni. Nem Te vagy jogosult megmondani, mikor használhatja és mikor nem.

Makk Ász 2010.03.09. 16:11:13

Azt nem értem, hogy a posztoló igaza teljes tudatában miért nem hívott rendőrt? 'Kérem itt a HM súlyosan kihág tessék intézkedni!' Ehelyett ilyeneket szól:'Odamentem hozzá, mondtam, hogy majd az Index fogja a főnökétől megkérdezni, hogy „ez most akkor hogy” (választási kampányban örülni fog neki)' Na most ez nekem vegytiszta demagógia. Sajnos -illetlen de - röhögnöm kell rajta.

mikka 2010.03.09. 16:13:07

gabo1000 :)

Koszonom! Te magad irtad le amirol beszelunk neked egy ideje.
Tartsak be azt a kurva torvenyt HM dolgozok is! Basszus kulcs.
Engedely nelkul nem lehet utcat foglalni :)
Kezded mar erteni..meg ha lassan is

Rotoxis 2010.03.09. 16:14:29

@Gabo1000: Sajnálom, nincs prkolási tilalom, a közterület önkényes elfoglalása, az van. A közterület foglalásának vannak jogszabályi feltételei, amit mindenkinek - még az állami szerveknek is - be kell tartani.
Egy dologban egyetértünk, csak nem ugyanazért: valóban azért tart itt a honvédségünk (és az ország), mert ezt "belül" nem hajlandók tudomásul venni. Jelesül azt, hogy az állam szogláltat a köznek. A katonaság is, ezért nincsenek pl. előjogai, mentessége a jogszabályok végrehajtása alól.

blekkecc 2010.03.09. 16:20:17

Most konkrétan ebben a pillanatban ki van gólyázva az egész utca. Lefényképezzem?
A Stefánia út előtti szakaszt is le szokták zárogatni. És nem évente négyszer, hanem havonta kétszer-háromszor.
Ezen a kormányváltás nehezen fog változtatni, mert ezt egy baromarcú hadnagy-főhadnagy rendelheti el. Szerintem.

Agyalap 2010.03.09. 16:20:21

@Gabo1000: Azért mert törvény engedi, nem KELL kihasználnia egy szaros államtitkárnak pl. a kék lámpa lehetőségét.
Az meg, hogy választási lázukban pártelnökök is megkülönböztető jelzéssel rohangálnak az országban, már végképp a pofátlanság csúcsa.
De mit is várok a politikai elittől, aki sajnálkozva bejelenti, hogy szarban vagyunk és át kell vészelnünk ezt a nehéz időszakot, majd szemrebbenés nélkül 30%-kal emeli a havi illetményét (és ebben az egyben a mindenkori ellenzék is egyetért ilyenkor)...

Gabo1000 2010.03.09. 16:24:36

@mikka: nem mintha védenem kéne a minisztert, de nem volt ittas a gripen átadón, mégha kívülről ez látszott akkor sem. A kopaszmercisek engem sem izgatnak csak amikor pofátlanok és balesetveszélyesek. Szerintem sem kell vigyázban állni az utcának, ha tábornoki buli van, de itt nem erről volt szó. Láthatod, hogy alapjában rendpárti vagyok de a szándékos konfliktuskeresést ami sajnálatosan ma divat Magyarországon nem szeretem. pont olyan ez mint amikor valaki furakodik a közlekedésben majd ha nem engeded be hirtelen valahonnan eléd vág és megáll kiszél majd el ked pofázni. Ha ennyire ráér most akkor eddig miért nyomakodott???
Az utcával kapcsolatban. Mivel nehézkes a kiszállás a nyanyáknak gonodlom ha a ki-beszállás időszakára feltartják a forglamat akkor meg az lett volna a baj.

Gabo1000 2010.03.09. 16:26:05

@Agyalap: Nem kell, de lehet, ez már csak intelligencia kérdése. A végével egyet értek teljesen.

Gabo1000 2010.03.09. 16:28:09

@Heilmasseur: leírnád, hogy mi kell a parkolási tilalom elrendeléséhez?

Mérőmókus 2010.03.09. 16:32:20

Lehet, hogy tényleg nem kell ide honvédség. Ahogy elnézegetem itt a kommentelőket...én nem szívesen tenném kockára az életem olyanokért (ha arra kerülne sor), akik szarba se vesznek.

rcgames.ro · http://rcgames.ro 2010.03.09. 16:32:31

Basszus, pont ilyen bóják kellenek az RC autózáshoz! Összeszedné nekem valaki?

Rotoxis 2010.03.09. 16:38:10

@Gabo1000: Hatósági határozat. Kiadja a BRFK Közlekedési Főosztálya, Budapest XIV. ker. Hungária krt. Pontos részletek a feltételekről ugyanott.

Szekeres úr valóban nem volt részeg a Grippenek átadásánál, mindössze menedzsertabletták hatása alatt állt. Mint ugye tudjuk...

Agyalap 2010.03.09. 16:42:15

@Heilmasseur: Nagyon jó ez a menedzsertabletta... Hol lehet kapni? Nagyobb esze lesz az embernek, vagy nagyobb háza nő tőle?

Rotoxis 2010.03.09. 16:44:47

@Agyalap: Annak idején volt egy Kiss tábornok a rendőrségnél, aki részegségében oldalba vizelte a Teve utcai rendőrpalotát, de nem volt szerencséje, mert a kamerák felvették, letagadni nem lehetett. Ekkor született meg a magyarázat: menedzsertablettákat szedett, ezért ragadtatta magát ily cselekedetre. Haslonló tabletta-szedésért végül lapátra került néhány éve.

mikka 2010.03.09. 16:47:17

@A patikus kutyája:

Ha te abbol iteled meg hogy jo hivatast valasztottal e, hogy mi hogy velekedunk a HM altal elkovetett disznosagokrol akkor inkabb ne is szolgalj minket :) mar ne haragudj. A hadseregnek egyenlore nem jar tisztelet ebben az orszagban. a hadsereg vezetese korrupt es avitt. a szolgalatot teljesito szerzodeses emberekrol altalaban jo a velemeny, de ok termeszetesen nem alakitjak a hadseregrol kialakult kepet. Nem bizony..barmennyire is ezt gondoljak. a hadseregrol kialakult kep a mindenkori honvedelmi miniszter, a hadsereg vezetese, a haditechnikai eszkozok allapotanak es mennyisegenek osszesege adja. Ez ma egy rakas fos, mar ne is haragudj. Valaki emlitette a diplomaciai hadsereg megnevezest az elobb.. Abszolut igaza van. Ez nem hadsereg, es meg ezt sem kepesek normalisan vezetni.

alien 2010.03.09. 16:56:20

Vérszívó 2010.03.09. 12:34:00 ott a pont
tutkó nem lehet csak úgy lezárni valamit mert azzal más szabad helyváltoztatáshoz meg mozgás szabadságához, meg mélzósághoz való jogát sérti
a rendőr sem zárhat csak úgy le utcát, így az ő jogaival bíró vápos sem
a bilincs meg tényleg lehet hogy más egyenruhát eredményezett volna.

ezsolt 2010.03.09. 16:59:03

Hé hó politikusok
loptok csaltok hazudtok
<Bélga>

Macropus Rufus 2010.03.09. 17:00:55

minend oksokodónak: lehet, hogy van hozzá joga. És? Ez akkor feljogosítja őt bármire?
Én már rántottam volna is a médát a kistáskák nyakába. Nem állok le pattokgni. 3-4 tv, 5-6 rádió adó, több kellemetlen kérdés, és ennyi volt, többet ilyen nem lesz.

Amúgy meg felháborítónak tartom az egész dolgot. Bár ha jobban belegondolok, ez csak egy elöző rendszerből megmaradt beidegzősés...
A hatalomnak és a csicskáinak mindent lehet, plána, hogy a nép fizeti.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.03.09. 17:00:55

@honvéd:
Riszpekt Neked is, meg a többi becsületesen dolgozó katonánknak - akire a T. posztolók ennyire ki vannak hegyezve azok a döntéshozók, a százezredesek vagy tudom is én kik akik elviszik a nagy pénzt, kapják az extra szolgáltatásokat.

Meg a sorkatonákra akik nagy részére libát sem bíznék - majdnem szétlőtte az egyik a teherautómat, mert játszott a fegyverrel. Magamat sem tartom egy Rambónak fizikailag aztán A kategóriát kaptam (ez az, hogy menetelhet, csinálhat mindent elit katona maximális állóképeességgel) - akkor voltam 52kg a málhazsák meg 30kg + fegyver :)))

Ja, és kibírtam, szemben a kétszer, háromszor nehezebb suttyóknál akik kötélre mászni sem tudtak meg kidőltek a díszmenetből...

A posztnál maradva: nyilván nem az ott álló kiskatona tehet az útlezárásról és szomorú, hogy egy csoffadt CB rádiót nem tudtak volna a kezébe nyomni, hogy probléma esetén beszéljon a főnöknek... Mert gondolom ha valami NATO nagykutya jön akkor is ugyanez a helyzet, pedig a polgár lehet TNTvel töltötte emg a kocsiját...

Fischer 2010.03.09. 17:04:51

hm...

katonát bántani a tisztikar egyes lumpen elemei miatt nem biztos, hogy jó, bölcs és célravezető dolog...
értem ezt pl. honvéd nicknevű kommentelőnkre, valamint a minisztériumi hülyékkel azonosított teljes katonaságra.

szerintem ők ugyanúgy utálják a minisztériumi vízfejet, mint mi, csak náluk "a parancsot megbaszni nem lehet, mert szaporodik!"...

a poszttal azonban teljesen egyetértek, mert a katonai vezetés egy része a tettei alapján megérett a katonaság éléről való távozásra.

szívem szerint megsemmisítést írnék, de elvégre valami faszom jogállamnak csúfolt szarkupacban élünk, amiben nehéz tisztára söpörni a mindennapi életet.

hiába van annyi többszörösen ugaroltatott föld, a sok ingyenélő férget nem lehet leparancsolni, kapálni.

nem is tudnak, meg nem is akarnak, hiszen eltartja őket a bamba köznép...

az ő pénzükből pedig lehetne a honvédek, tiszthelyettesek bérfejlesztésére költeni, elvégre, ha baj van, ők lesznek a hivatalos védőink, nem a minisztériumi operetthuszárok a bársonyszékből.

szóval, Hölgyek, Urak, a katonának tisztelet, a minisztériumi balfaszoknak megvetés a javasolt fogadási mód!

cucus 2010.03.09. 17:05:16

Dolgoztam Én is párszor az emlitett évi 2-3 rendezvényen..Régebben minden szabályos volt, de amióta László Tibor ezredes irányitja ezt a csapatot,azóta nem tartják be a szabályokat.Bocsi, ilyen a sereg. A katona parancsba kapja, teljesiti. Valaki mondta hogy ami nem törvényes azt nem kell végrehajtani, megkell tagadni! De az a szerencsétlen tiszthelyettes nem tudja hogy ez nem hivatalos!! Csak azok akik ezt a sok szar törvénytelen lezárást elrendelik. Ugye mondtam már hogy ki?! Egyébként ezt a sok szerencsétlent általában már hajnalban kizavarják, és estig ott állnak hidegben, fagyban.. Van egy mikrobuszuk, abban pihennek, és esznek! Az elüljárójuk meg röhög a markába, és felveszi a jutalmat a rendezvény sikeres lebonyolitásáért! Egyébiránt ezzel azt éritek el, hogy megfogják szervezni,, mint régen az utca hivatalos lezárását, csak ezt mint már mondtátok kitáblázzák elöre majd egy nappal.. Innét lehet tudni hogy hivatalos lesz....

cucus 2010.03.09. 17:09:10

Jaaa Ha látnátok hogy ez csak a jéghegy csúcsa... Kéklámpázós rodeók végig a városon, az országon.. Átöltözni, ebédelni, vacsorázni, szinházba menni...katonai rendészetes kisérettel..ezért kapják az új autókat.. Mert menni kell ha véges az idő..,de miért nem indulnak el korábban?? Az új autókat nem lehet megvenni, mert közbeszerzés az levan tiltva! Mit csinálnak az elvtársak,??!! Lizingelik az autókat és ez 3-szor többe kerül,de ott a kiskapu!!!

2010.03.09. 17:23:49

@honvéd: "Ha arra vagy kíváncsi miért vagyunk Afganisztánban..."
Jajj már ne a hivatalos agymosást mondd kérlek !
Afganisztánba azért vonult be az USA, mert a tálibok betiltották a kábítószer alapanyagnak számító mák termesztését. Afganisztán ugyanis a világ legnagyobb ópium termelője. Ez borította volna az illegális kábszer piacot ami akkora nagy pénz, hogy a politika ürügyet kreált a beavatkozásra.
Irak esetében pedig az olajról van szó.

Szánalmas, hogy a NATO birkaként azt bégetjük amit az usa kitalál.
Bezzeg amikor MAgyarországtól párszáz kmre a Jugoszláviában háború dúlt akkor sok sok évet vártak a beavatkozásra. Az emberélet nem számít, ha nincs gazdasági érdeke az USAnak.
Ennyit a nagy álszent politikáról.

Magyarországnak SEMMI köze se irakhoz, se afganisztánhoz.

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2010.03.09. 17:25:43

@Kitalátor feljegyzetei: A Bűnelkövetés feliratú láthatósági mellény tényleg örökbecsű, meg a "géppisztolyos" séta a fenti mellénykében.

Sam75 2010.03.09. 17:54:08

@steve85a: Nekem mint civilnek katonai rendör nem parancsol. Majd ha kihírdetik a hadiállapotot akkor, talán.
Addig csak a rendöregyenruhát ismerem!

Kis barátom ha katona lettél volna akkor tudnád hogy a katonai rendész az isten, ami azt jelenti hogy a rendőr is csak, és csak is akkor intézkedhet ha arra engedélyt kapott a rendésztől amennyiben az a helyszínen van. Egy katona nem köteles magát igazolni egy rendőrnek és ezt mindkét fél tudja, hogy csak egy kis apróságot mondjak.

Azt tesz és akkor amikor akarja. SOSE kezdj ki egy rendésszel. Csak te járhatsz rosszul. Amúgy meg ha normálisan állsz hozzájuk lehet velük beszélni. Ahogy az előttem szolók már írták a vezetéssel van a gond, nem a kiskatonákkal.

Nade 2010.03.09. 17:56:17

Igazad van Honvéd, legyél is büszke a hivatásodra!
Természetesen nem rólad, nem az igazi katonákról, nem az egyenruhához méltó emberekről van szó, amikor kritikusan beszélünk.
A mai hadsereg végre magyar érdekeket véd, bármennyire is nehezen fogják ezt fel egyesek. A magyar katona hivatása ma tisztelhető, például azért, mert védtelen nőket megerőszakoló magyar katonákról még nem hallottam...

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2010.03.09. 18:00:40

@Nade: "Nürnbergi Per óta demokráciákban nem fogadják el a "parancsba kaptam" kezdetű védekezést. Törvényellenes, emberiségellenes parancsot KÖTELEZŐ megtagadni!" ja, ía náciknak nem fogadták el, az tény.
A tatai sortűz elítéltjét viszont felmentették Strasbourgban.

Nade 2010.03.09. 18:08:44

@Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár: Érdekelne is a "nemzet megmentőinek" véleménye az ügyről. Még így a választások előtt...

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2010.03.09. 18:20:35

@honvéd: Hát, a NATO nemigen véd(ene) meg, az tuti. Ti ott vagytok Afganisztánban, van , aki jó pénzt, más jó kis idegbajt kap, legszélsőségesebb esetben elesik.
De a nyugati államok soha nem siettek magyarország megsegítésére, függetlenül a fennálló szerződésektől. Miért lenne ez pont most másként?

Mérőmókus 2010.03.09. 18:26:06

@mikka: Nem vagyok katona. (Egyenlőre pedig a baltás gyilkos darabolja fel az áldozatát, te az egyelőre szót kerested.)

Más: ha a főnököd hülye, akkor abból következik hogy te egy senkiházi, lusta, alulképzett genetikai hulladék vagy?

Szerintem nem.

Úgyhogy esetleg nem kéne 'elvből' leírni minden katonát; pláne, hogy katona és katona között is van különbség. Nem is kicsi.

Meg igazából az is böki a szemem, hogy mindenki nagyon ért mindenhez, mégis ott tartunk, ahol.

Számomra logikus lett volna, hogy mikor egy ország bólint rá arra, hogy ne legyen sorkatonaság, mert a mai 'férfiak' még arra se képesek, hogy túléljenek egy alapkiképzést, akkor egyúttal valami olyasmi is elhangzik, hogy esetleg emberszámba vesszük azokat, aki még képesek ellátni ezt a feladatot.

seahawk 2010.03.09. 18:38:51

nos. már megint egy önjelölt majd én megmutatom ember.ha engedélyt szerez és úgy zárja le akkor az jobb?akkor nyugott vagy? mivel olykor megfordulok az intézményben tudom hogy csak akkor zárnak le ha valami vezér kutyafüle vagy miniszter stb. jön.tehát nem hiszem hogy gondot okozna nekik engedélyt szerezni.legfeljebb lusták 1-2telefont elereszteni. és ha nem egy gyík lennél akkor nem katonával genyóztál volna hanem meg keresed a felettesét,esetetleg annak ,stb.
ha már háborogni akarunk akkor vegyük azt hogy ott bulizak azok a semmirekellők,akik életükben nem csináltak még semmi hasznosat.ráadásul mint tisztek,kiszolgáltak egy megszálló hadsereget ami meg hazaárulás.

Vasalt 2010.03.09. 18:42:54

Kulics 2010.03.09. 17:23:49
Olyannyira betiltották, hogy 10% adót vetettek ki rá és ebből finanszírozták a fegyverkezésüket. Olyannyira, hogy a legnagyobb máktermelő vidékek délen és keleten van, ahol is a tálib az úr, akár tetszik, akár nem.
MO. nem azért van ott, mert dolga van Afganisztánnal, vagy Irakkal, hanem azért, mert nemzetközi szerződéseket teljesít.
Teccett volna végiggondolni, amikor az ikszet húzogattuk a NATO-népszavazásnál.
Jó az a fizetés, aha. Csak el is kell tudni költeni.

Vasalt 2010.03.09. 18:53:08

Bocs, "keleten vannak". Vajon miért is a pakisztáni határhoz közel?
És mégegy. A hivatásos katonánál már megvan a jogszabályi háttér, hogy necsak önként menjen, hanem vezényeljék. Innét már csak egy lépés a szerződéses állomány is. Erre is ikszet rakott MO. majdnem pont 11 éve. Csak akkor jónak tűnt, mint sokminden más is, ma pedig szembesülünk a valósággal.

Gabo1000 2010.03.09. 19:08:35

@Heilmasseur: köszi, nekem a kapitányság vezetője azt mondta a közterületfenntartó. Ezek szerint ő sem jól tudja.
Nem volt részeg egyébként. Te is kipróbálhatod mi történt, 40 perc +1 fokos hidegben 20 km/h széllel. Gyorsított eljárásban: 4 gombóc fagyi és jöhet az "interoperabilitás". Tudom ezt nem a bal oldal dobta fel, de nem kell mindent elhinni.

zozy79 2010.03.09. 19:37:07

nah az tutti hogy aki elkezd ott pattogni annak ahogy az első kommentben is elhangzott,4 lépés célzott lövés.nem érdekel ki vagy,nem érdekel jogos-e a kifogás vagy sem,parancs az parancs.nem az az illetékes aki végrehajtja a parancsot.mert ha beengedlek parkolni akkor nekem jogi út és nem neked.olyan nincs hogy egy katonával elkezdesz bótolni ecsém!

neos 2010.03.09. 19:42:33

Aki ebből a történetből akarja megitélni a honvédséget annak nehéz dolga lesz. Az ügyeletes tisztet minden jel szerint nem érdekelte az ügy.
Talán, ha a kedves posztoló jobban felhivta volna magára a figyelmet.

Ettől függetlenül szerintem tökéletesen kezelték a szitut - egyenruhás rendész értesiti főnökét, aki dönt.

Van persze itt egy romantikus szál: a posztoló elnézést kér a rendésztől, a rendész kérleli az autóst.....sicc

Ajtony 2010.03.09. 19:46:50

@Gabo1000: matek-részeg volt. Ezt a:" 40 perc +1 fokos hidegben 20 km/h széllel. Gyorsított eljárásban: 4 gombóc fagyi és jöhet az "interoperabilitás"" dumát csak a szocietászos hülyegyerekek nyalják be.
Még, hogy nem volt részeg! :-)

Ajtony 2010.03.09. 19:54:44

Honvéd! Ne foglalkozz kockás inges, vastagszemüveges kihízott hülyékkel, akik csak tévében láttak katonát.

vlgymir 2010.03.09. 19:58:35

Látom jó mederben haladunk. Én is voltam sorkatona és még emlékszem, hogy milyen parancsot nem kell végrehajtani. Elég kicsi a mozgástér. A parancs megtagadás pedig hadbírósági eljárást von maga után. Ha a katonának valami baja volt a paranccsal, akkor a VÉGREHAJTÁS után lehetett panaszt tenni. Szóval ne felejtsétek el, ha katonák lesztek valaha, amit nem kívánok senkinek csak önként, akkor ne próbálkozzatok az olyan vitával, hogy pl. "parancsnok úr, de hát ehhez nincs is meg a rendőrség és a FÖKÉTÜSZ engedélye, nem küldök el senkit, csak azért mert megparancsolta", mert ez most viccesnek hat, de ez parancsmegtagadás.
Azt nem értem, hogy egyesek mennyire nem gondolják végig, hogy mit mivel hasonlítanak össze. A náci háborús bűnösök lelkén sok millió ember, többségük polgári lakos, vagy a háború esetén besorozott katona, valamint egy teljes Magyar hadsereg száradt. A katonai rendész, aki megpróbálta elhesegetni a sértett posztolót, nem háborús bűnös, lealábbis remélem.
Aki meg nem érti, hogy miért vannak Magyar katonák külföldön, annak azt ajánlom, hogy tájékozódjon, mert sajos ezek az ügyek nem olyan egyszerűek, hogy nekünk nincs bajunk az Afgánokkal, tehát mit a francért vagyunk ott. Annak oka van, de ennek megértéséhez be kell fektetni az energiát.
Egyébként pedig midenkivel egyetértek, aki azt mondja, hogy a törvényeket, szabályokat mindenkinek be kell tartania. Ez alól senki, de még a nemtommilyen ezredes sem kivétel.
Namost én is kieresztettem kicsit...

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.03.09. 20:26:53

Ez a Magyar Virtus. Helyes megfingatni az ilyen kiskirályokat.

Waka · http://blogkocsma.blog.hu/ 2010.03.09. 20:48:13

"Áh, a katona hülye volt.

Ha én parancsba kaptam volna hogy fegyverrel őrizzem a parkolót akkor a belémvert tudomány alapján ha odaállsz: :)
1. A fegyverhasználat alapjául szolgáló cselekmény abbahagyására irányuló felszólítás.
2. Figyelmeztetés hogy fegyverhasználat következik.
3. Figyelmeztető lövés.
4. Célzott lövés"

Egészen pontosan így hangzott:
1. A fegyverhasználat alapjául szolgáló cselekmény abbahagyására irányuló felszólítás.
2. Más személyek segitségűl hívása.
3. Kényszerítő intézkedés.
4. Figyelmeztetés hogy fegyverhasználat következik.
5. Figyelmeztető lövés.

Aztán (volt) szabad lőni. A jelenlegi szolgálati szabályzat már másképpen fogalmaz.

"A kinti szolgálatért viszont kemény pénzt osztogatnak és önkéntesen lehet kimenni."

Afganisztánban a nettó havi ellátmány 869 Euró, ehhez jöhet némi pótlék pl. a műveleti területen (kb. háborús zóna) végrehajtott feladatok után.
A Hjt. szerint minden katona kötelezhető külföldi szogálatteljesítésre, a szerződéses is. Lehet fellebbezni a parancs ellen, 3 hónap van a fellebbezés elbírálására.

A katonai rendész polgári személlyel szemben csak bűncselekmény vagy súlyos szabálysértés gyanúja esetén intézkedhet, minden más esetben rendőrségi segítséget kell kérnie.

Parancsot akkor lehet megtagadni, ha annak végrehajtása bűncselekményt valósít meg.

Gabo1000 2010.03.09. 20:49:19

@Ajtony: Honnan szerzed az információidat?

Tomi1973Wien 2010.03.09. 20:55:28

a jo katonaknak emeljenek fizut.

a görenyek monnyanak le.

az utca egyik felet adjak a katonaknak, a masik felet meg ne zarhassak le. soha.

:-D

szal, viccet felreteve, ebben az esetben, es ezzel az esettel kapcsolatban igazat adok a szerzonek, ha ilyet nem lehet, akkor ne is tegyek.

az osszes tobbi, temat nem kozvetlenul erinto komment felesleges.

Gabo1000 2010.03.09. 20:56:57

@Ajtony: végül is mindegy, az enyémek pontosabbak ez biztos. Ha részeg lett volna akkor nem dülöngél szerinted?

mikka 2010.03.09. 21:15:16

@A patikus kutyája:

ok egyelore, bar Kazinczy nem igy gondolja :)
Elfelejtetted elolvasni azt a mondatomat hogy "a szerzodeses katonakrol nem rossz a kialakult kep.." Azert ne vard hogy az orszag leboruljon a mindent szetlopo hadsereg es annak vezetese elott.Ez a hadsereg nem hadsereg. Az a teny hogy van x szamu onkentes kulszolgalaton, /anyagi elony / miatt meg nem teszi a magyar hadsereget harcedzett,potens haderove. Lehet itt vitatkozni mindenrol de errol nem nagyon.. A korabbi kommentjeimet esetleg olvasd el es akkor teljes kepet kapsz a velemenyemrol. Semmi bajom a szolgalatat letolto xy szerzodeses katonaval. Bajom a hadsereg vezetesevel van, a technikai elatottsagaval..az igenytelen elhelyezessel..az atlagon aluli szemelyi felszerelessel..es a sok ex kommunista vezetovel. Hadero reform kell ide nem hazafiassag.. Nekem azok a you tube videok jutnak az eszembe a meglatasodrol ..ahol egy kivenhedt 30 eves harci helikopter ropkod nagyon kimeletes modban valami bemutaton.. Na ez a magyar hadero..

Mérőmókus 2010.03.09. 21:32:58

@mikka: "a szerzodeses katonakrol nem rossz a kialakult kep.."

A hivatásosok a sátán fattyai és az ország romba döntői? Hogyne.

Rohadjon meg az összes olyan, aki lehúzta a négy évet a Zrínyin és diplomás katona. De komolyan, ássuk el őket élve.

Mellesleg neked van bajod a technikai ellátottságával? Azon kívül, hogy lehet siránkozni, hogy "jaj, mire megy el az adóm", nem hiszem, hogy itt bárki sokat tudna mesélni arról, hogy milyen körülmények között és felszerelésekkel (vagy pont felszerelések nélkül) dolgoznak a katonák.

És igen, a vezetőség ilyen és ez addig nem fog változni, amíg nyugdíjba mennek. Amit viszont ti nem láttok, az a sok fiatal arc, akik már várják, hogy oda kerüljenek, ahol elmondhatják, ne adj' isten, megvalósíthatják az ötleteiket.

Szerintem őket, abban a közegben, ahol nap mint nap ordas nagy baromságokat hallgatva kell dolgozniuk, sokkal jobban zavarja az, amit ti a fotelből leírtok, mint titeket, mert ők ezt a saját bőrükön érzik, sőt, kénytelen-kelletlen az arcukat is adják hozzá.

Mérőmókus 2010.03.09. 21:34:38

A blogmotor nem szeret engem, én pedig beletörődöm.

Lesek, mint a vett malac 2010.03.09. 23:04:42

Voltam hivatásos tiszt. Kócfejü civileket nem néztük semmire:))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.09. 23:05:37

hat en nem tudom
de ha rendor vagy katona itt bolyazgatna az qrwahetszentseg hogy eszembe se jutna komplenolni/sic/
ha a hangulat derus lenne max megkerdeznem :miert?

neos 2010.03.09. 23:18:02

@A patikus kutyája: "sok fiatal arc" és az ötleteik.

Aki ötletelni akar az menjen a vállalkozói szférába. Fegyveres testület ne ötleteljen, arra ott a civil szféra, a honvédelmi bizottság.

Hogyan mehet valaki hivatásosnak, ha nem birja elviselni fönökeit? Talán sok rambo filmet látott? Még ő is elviseli a főnökeit.

A hadserget nem lehet alulról reformálni. Micsoda barom ötlet.

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2010.03.10. 06:25:43

@Lesek, mint a vett malac:
"Voltam hivatásos tiszt. Kócfejü civileket nem néztük semmire"

Igazad van. Miért is kéne? Hiszen az ő adóforintjaikból éltek.

TE INGYENÉLŐ BAROM!

A versenyszférában valószínűleg már éhen döglöttél volna.

staropramen 2010.03.10. 07:50:56

Sam75 2010.03.09. 17:54:08
Na látod pont az ilyen nagyarcú duma miatt van tele az ember hócipője a hadseregtől.
Ideje lenne leszállni a földre.

pupumpa 2010.03.10. 08:02:28

A kerületi rendőrkapitányságot még senki nem szidta itt? Miért egy "kócfejű civil"-nek kell ilyenre felhívni a figyelmet? A rendőröket sem azért tartjuk, minket baszogassanak.

rinyagép 2010.03.10. 08:41:20

Te valóban HOMÁR vagy. Mármint aki ezt az idétlen cikkszerűvalamit írta. Az az ügyvéd akiről beszélsz csak nem az aki évek óta, minden héten feljelenti a művelődési házat hol ezért, hol azért????
Mert ha igen, akkor igen komoly az ő véleménye. Egy zsák macskaürüléket is megadnék érte. Bizonyosan ez ad értelmet a szegényes életének. Arra az igen egyszerű lelkületű magyar "jószomszédra" hajaz, aki minden szarért feljelenti a szomszédját (mert füvetnyír, mert játszanak a gyerekek az udvaron, mert fát ültet a kerítés közelében, mert nem b.....a meg az anyukáját). Szóval erről ennyit.
Az pedig hogy NATO rendezvények miatt, a rendőrségen, önkormányzatnál bejelentett módon területeket zár le, asszem ilyet már láttunk állami szervezetek környezetében, és ezek kizárólag a már említett szervezeteken keresztül mennek.
Szóval sajnálom az ilyen álhírekkel megküzdő, hanguletkeltő jellegű, üldözési mániás írások kitalálóit.
Javasolnék netán valami hasznos elfoglaltságot, amitől kis hazánk több lesz, szebb, tisztább és kreténmentes.
Lehet fikázni.....

w vista 2010.03.10. 09:08:21

Kampala-ban is néha láttam ilyen ut lezárásokak, igaz csak egy-két orán keresztül amikor Jeje Odongo tábornok "ment" hazafelö. Ps: Kampala Uganda fövárosa

Grigorij 2010.03.10. 09:50:26

Én azért örülök annak, hogy egy példás internetes kiadvány egy hétköznapi polgárjogi vitát arra használ fel, hogy emberek ezreit gyalázza!
Könyörgöm, a közértes szállítók? A pénzszállítók? A több tízezer szabálytalanul parkoló? A kukásautó? A villamossínre parkoló?

Ja azok tisztességesek, mert nem írt levelet az indexnek!

Én azért az ilyen szily-féléket megforgatnám egy pár hetes kiképzésen, aztán kérdezném meg, hogy egy állítólagos(!!!) utcalezárás miért jogosít fel ocsmány becsületsértésre???

Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2010.03.10. 09:51:53

Minek ezen ennyit izmozni? Az utca túlsó oldalán dolgoztam 15 évet, pont ida nézett az irodám ablaka az elsőről, láttam, hogy ez mindig is így volt. Aki arrafelé járt, az tisztában volt a tényekkel. Tele van a környék követségekkel meg mindönféle diplomáciai képviseletekkel, nincs min csodálkozni. A HM-esek (akkoriban legalábbis) ki szokták tenni pár nappal előbb a Zichy elején is meg a Stefánián is a táblákat, hogy ettől eddig nem lehet parkolni és kész. Mindenki tudomásul vette és jónapot, parkolt 150 méterel tovább vagy az Abonyiban. Egy évben 2-3 alkalommal fordult elő, ezt bőven ki lehet bírni, cserébe a hely nyújtotta egyéb előnyökért.

Grigorij 2010.03.10. 09:56:23

És hát a hsz-ek!

Ki az a barom, akik szerint most azok a tisztek, tiszthelyettesek vannak, akik mondjuk a 80-as években voltak??????

Ennyire ostobának és tanulatlannak nem kellene lenni!

Miért kellene egyetlen mai katonát is sajnálni, félteni stb.? EZEK MÁR HIVATÁSOSOK! Nincs már sorkatona, így mindaz, amit mi anno átéltünk, már nem létezik!

De látom a sok "nemvoltamkatona" azért írogatja ide a fszságait...

boomcheecavaauvaa 2010.03.10. 10:00:17

Látszik a képeken ,hogy fotoschop!

Agyalap 2010.03.10. 10:09:42

@A patikus kutyája: Aki volt katona az tudja, hogy az alapkiképzésben nem a fizikai része volt a durva hanem az, hogy hótsetét tisztesektől és tiszthelyettesektől kaptál láthatóan értelmetlen és fölösleges parancsokat. (Mondjuk végiglogikázva ez is érthető, mert valahogy el kellett volna érniük, hogy ne is gondolkodjunk a hülyeségükön...)
@vlgymir:
Aki meg volt katona az tudja, hogy lehet bármit kidumálni. Attól hogy valakit hagyok megállni egy ilyen helyen, még nem követek el parancsmegtagadást: "Épp 20 méterre álltam, mikor ez a renitens disznó beállt két bólya közé, és mire odaértem már be is zárta az autót. Ezredes úr hívja ki a rendőrségi lopós autót hogy elvontassák!"
Egy katona engem sem tudna rávenni, hogy visszaszálljak és elhajtsak. Gondolod, hogy lelőne?

Agyalap 2010.03.10. 10:22:18

@Grigorij: Én voltam katona, hál' Istennek csak egy évig.
Mondd már el légyszi az alapvető különbséget a 80-as évek tisztjei és a maiak között!
Én a 80-asokat láttam, olyan emberek voltak, akik nem akartak dolgozni és nagyrészt keményen alkoholisták voltak. Elvégezték a katonai főiskolát, és az évek múlásával araszoltak felfelé a ranglétrán. Ha nyalta, gyorsabban.
A maiakról azt gondolom, hogy (biztos elkötelezettek a haza megmentéséért) nem akarnak dolgozni, és ha van eszük az akadémiát is elvégzik - lehetőleg valahol külföldön - majd lassan araszolnak felfelé a ranglétrán várva a kedvezményes nyugdíj korhatárt...

Homár Hunter 2010.03.10. 10:44:01

KRESZ II rész 6§ 4 pontja

admin1221 2010.03.10. 11:06:15

Ez mind ok, de ki az a bunkó a második képen, aki a lezárás ellenére csakazértis odaparkol? :)

Mérőmókus 2010.03.10. 11:24:43

@neos: arra esetleg nem gondoltál, hogy az emberek nem hadnagyként halnak meg? ergo ahogy haladsz fölfelé a szamárlétrán, egyre nagyobb beleszólásod van a dolgokba. remélem így már világos.

sajnálom, ha nem tetszik az ötlet szó, de úgy kötsz bele a tartalmába, mintha halvány lila gőzöd se lenne arról, hogy mit értettem alatta valójában.

mellesleg a kiábrándulás az emberek többségénél az főiskola évei alatt elkezdődik. inkább nem részletezném, hogy milyen ott a vezetés; az emberek gyakorlatilag annyi motivációval jönnek ki onnan, amennyit magukra tudtak erőltetni, mert a zrínyin kb még az élettől is elveszik a kedved.

a most bent lévő tiszti hallgatók majdnem három hónapig (!) nem kaptak illetményt, mégis volt képük az orruk alá tolni egy kérdőívet, hogy mire költik el. aki meg az ilyesmiket szóvá teszi, szopóágra kerül. na itt jutottak el odáig az emberek (már sokadjára), hogy "bassza meg, miért van az, hogy a honvédséggel aláírt szerződés csak engem kötelez?!"

csak hát értelemszerűen ezeket nem reklámozzák a nyílt napon.

papucsbojt 2010.03.10. 11:30:36

ha jol ertem, akkor most mar nem muszaj katonanak lenni, szoval nem ertem a vinnyogast, hogy a felettesek ilyenek meg olyanok, parancsot kell teljesiteni, meg nemzetkozi szerzodesek, meg milyen kiraly csavok vagyunk mert kibirtuk a kikepzest...ha nem tetszik, akkor lehet mas munkat is vegezni.

Mérőmókus 2010.03.10. 11:41:46

Eh, részemről a vita lezárva.
:lemondóan legyint, balra el:

cheega 2010.03.10. 11:58:54

én asszem E-t kaptam.
háború esetén... :D
golyófogó, vállalom :)

neos 2010.03.10. 12:04:41

@papucsbojt: Na neked sem lesz sok jo beosztottad. Ha leszarod a problémáikat, akkor ne sok jót várj tőlük. Vigyáz nagyon ne maradj egyedül köztük, még valami bajod esne.

neos 2010.03.10. 12:06:59

Na neked sem lesz sok jo beosztottad. Ha leszarod a problémáikat, akkor ne sok jót várj tőlük. Vigyázz nagyon ne maradj egyedül köztük, még valami bajod esne!

Homár Hunter 2010.03.10. 15:55:15

Látom vannak nagyon hozzáértő FÉLIG KÜLFÖLDI hozzászólok is,akik érintettek a témában.Bár jogokra hivatkoznak ami nem baj,csak a jogosítványát vette libáért.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.03.10. 22:23:09

Hadd használjam már ki itt az alkalmat a tájékoztatásra. Mert úgy látom sokan nincsenek oda a seregért és főként nem azért ha az aféle kötelező rabszolgaság, mint volt sokáig. A kényszersorozás ugyan megszűnt, bár eléggé joghézagosan. Tehát bármikor előfordulhat bármiféle visszarendeződés. A Hadkötelezettséget Ellenzők Ligája, röviden HEL 2004 november 13-i közgyűlése megállapította, hogy a HEL lényegében elérte célját és felfüggesztette a HEL működését. A web lapot azonban folyamatosan frissítjük. Alakult egy Figyelő Bizottság, ami újraindíthatja a HEL működését, amennyiben arra szükség mutatkozik.

www.hel.hu/
www.c3.hu/~farkashe/hel/
he-liga.blog.hu/

foglalt nick 2010.03.11. 14:23:20

Mikka szopkod le az indexes haverjaidat Te patkány

tintamin 2010.03.11. 23:11:14

Ismerősöm HM-ben dolgozik. Nem hinném, hogy van még egy minisztérium, ahol többet és pofátlanabbul lopnak, mint ott. Egyrészt kurvasok a fizetésük, és tulajdonképpen semmit, de tényleg SEMMIT nem csinálnak.
Talicskával viszik haza a lét.

Másrészt 45 évesen nyugdíjba mennek, majd visszaalkalmaztatják magukat a HM-mel.

Ocsmány egy alkoholista banda, a világon nem isznak annyit, mint a HM-ben. Békával tolják be a névnapi zsúrokra a sört meg a töményet. Nyilván zsebpénzből.

Ráadásul síksetétek: nem ritka, hogy félévekre kiküldetik magukat Angliába nyelvtanfolyamra (az sem mellékes, hogy ha valaki ennyi időre lelép egy cégétől, arra konkrétan nincs ott szükség), majd annyit bír mondani az agysebész, hogy "I was London". Így. Brávó.

És ez szerencsére kormányfüggetlen. Ebben az egyben biztosak lehetünk, hogy ez kormányváltás után sem fog változni...

foglalt nick 2010.03.14. 17:51:49

Jogállamról beszélsz Te veréb?Nézd már meg az autód rendszámát amivel jársz Te fasszopó.

Zorro_a_fekete_hoze 2010.04.07. 09:42:55

@foglalt nick: Okosan beszélj Odi! Ne irigykedj más rendszámára. És ne tegezd a bácsit. Ha annak idején ezt az urat nem előzi meg a lépcsőn apád az előre kiszámolt aprópénzével,akkor lehet,hogy most ő lenne az apád! Szóval viselkedj szépen és kussolj kicsilány!
süti beállítások módosítása