Tékozló Homár

Jól megszívatta a kormány azt, akinek év elején vizsgázott az autója

2010.03.11. 00:34 | szily | 80 komment

Tamás, ki tudja hány társával együtt, egy rakás pénzt fizethetett a kormányzat szerencsétlenkedése miatt. Az év elejétől megváltoztak az autók műszaki vizsgáztatásának szabályai, aztán a közlekedési minisztérium a dühös reakcióktól megijedve február 17-én mindent visszacsinált, de Tamás például, teljesen értelmetlenül, csak kifizetett 47 ezer forintot. Mivel neki pont januárban volt esedékes a vizsgáztatás. "Az idei januári vizsga úgy került számomra 47.000 Ft-ba, hogy egy csavart nem kellett meghúzni az autómon." - írta Szollár Domokos kormányszóvivőnek. A szóvivő irodája kárpótlással kecsegtetett, aztán tojt az egészre. izzó szenvedélyek és megsarcolt kipufogók alant:


Elsősorban elkeseredésemben, másodsorban pedig dühből ragadtattam magamat a levélírásra. Nem kenyerem ugyanis, hogy panaszkodjak. De, ami sok, az sok. A mai világban ugyanis egyre többször tapasztalhatja a magamfajta törvénytisztelő állampolgár, hogy az általa elképzelt rendet maguk a törvényhozók is lábbal tiporják. 2004. januárjában vásároltam egy személygépkocsit. Az autót rendesen szervizeltem, vigyáztam rá, és, ami a legfontosabb, hogy mindvégig az én tulajdonomban volt. A januári vásárlás eredményeképpen az autóm mindkét vizsgája az év első hónapjára esett. Idén azonban megváltozott a vizsgáztatás menete. A műszaki vizsgán ugyanis nem csak az autó állapotára, hanem az eredetére és a környezetvédelmi minősítésére is kíváncsiak voltak. Mivel a karácsony előtti rohanásban képtelen voltam a kocsit levizsgáztatni (a naptári évek átlépése miatt nem is nagyon akartam ehhez az eszközhöz folyamodni), ezért kénytelen voltam januárban műszaki vizsgára jelentkezni. Az autóm a fiatal kora miatt csont nélkül ment át a vizsgán. Tehát egyetlen csavart sem kellett rajta meghúzni. A vizsga mégis 47000 Ft-omba került. Egyrészt azért, mert a vizsgával együtt kötelezően a jármű környezetvédelmi bevizsgálását is elvégezték. Tették ezt annak ellenére, hogy az autóm érvényes zöldkártyával rendelkezett. Már azt sem értettem, hogy miért kell egy tavaly kifizetett, és elvégeztetett vizsgálatot megismételni. A vizsga összegét azonban nem ez, hanem a kötelező eredetvizsgálat elvégzése nyomta meg. Az új rendelet szerint minden 2006-nál idősebb autónál kötelező az eredetvizsgálatot elvégeztetni. Na, ez már nálam is kicsapta a biztosítékot. Mert, hogy a szalonból vásárolt autómnak az első pillanattól kezdve én vagyok az első és egyedüli tulajdonosa. Gondolom, ezzel nem csak én vagyok így? Csak úgy heccből megkérdeztem egy használtautó-kereskedőt, hogy, ha eladnám az autómat, akkor a kötelező eredetvizsgálatot elfogadnák-e, mire azt válaszolta, hogy nem, akkor megint meg kéne azt csinálni. Akkor meg miért kellett ezt az ökörséget bevezetni? Félek, csak azért, hogy ismét újabb sarcot húzzanak le az emberekről. Szóval az autóm egy vagyonért levizsgázott, én meg, ha bosszankodva is, de valahogyan túltettem magamat rajta. Aztán február 17-én este leülök a televízió elé, véletlenül az m1 híradójára kapcsolok, ahol Szollár Domokos ártatlan tekintettel arról számol be éppen, hogy a minisztérium (gondolom, a közlekedési) törölte a műszaki vizsgából az eredetvizsgálatot. Nem tagadom, nagyot kurjantottam. Nem is annak a 17-18.000 fölöslegesen kifizetett forint visszakapásának a lehetősége miatt, hanem inkább az igazságérzetemet ért sérülés fájdalmának enyhülése végett. A nagy örömömbe azonban egy aprócska üröm is vegyült: a kormányszóvivő egy szóval sem utalt azokra az autótulajdonosokra, akik a másfél hónap után visszavont rendelkezés következtében pluszköltség kifizetésére kényszerültek. Másnap beszéltem a vizsgáztatóval, aki elmondta, hogy semmit sem tud rendeletről, várjuk meg a Nemzeti Közlekedési Hatóság reakcióját. Nem tagadom, hogy türelmetlen voltam, és harmadnap felhívtam telefonon az NKH-t, ahol a Műszaki Osztályra kapcsoltak. Ott egy úr elmondta, hogy „gőzük sincs arról, mi lesz azokkal az autósokkal, akikkel kötelezően megfizettették a műszaki vizsgájuk során az eredetvizsgálatot”. Mikor pedig Szollár Domokos két nappal korábbi bejelentésére hivatkoztam, egyszerűen azt felelte, „tudja mit, kérdezze inkább azt, aki ezt az egész eredetvizsgát a televízióban kommunikálta!”. Hát, én meg is kérdeztem. Illetve, csak szerettem volna megkérdezni. Szollár úr ugyanis az olyan földi halandók számára, mint én vagyok, elérhetetlen személynek számít. A kormányszóvivői irodán pedig azt tanácsolták, fogalmazzam meg a kérdésemet írásban. Ezt én meg is tettem. Íme a levelem:

„Tisztelt Szollár Domokos Úr! A Nemzeti Közlekedési Hatóságtól kapott tájékoztatás alapján a jelen helyzetben Ön az egyetlen, aki pontos információval rendelkezik arról, hogy 2010-ben milyen feltételekkel kell vizsgáztatni a gépjárműveket. Arról Ön a televízión keresztül már többször is tájékoztatta a nyilvánosságot, hogy a mai naptól, február 19-től nem kell a 2006-nál öregebb autóknak eredetiség vizsgálatot végeztetniük a vizsga során. Ez eddig világos. Ugyanakkor egy dologról nem esett szó: mi van azokkal az autótulajdonosokkal, akik 2010. január 1. és február 19. között vizsgáztatták az autójukat? Őket miért terheli egy másfél hónap után visszavont jogszabály anyagi vonzata. Nekem egy 2004. januárjában vásárolt autóm van. A jármű azóta csak az én tulajdonomban volt. Az idei januári vizsga úgy került számomra 47.000 Ft-ba, hogy egy csavart nem kellett meghúzni az autómon. Mivel a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál nem tudtak válaszolni a kérdésemre, és a válaszadásra Önt javasolták, kérném, hogy a hozzám hasonló peches (balek) autótulajdonosok érdekében a jelenlegi jogszabály-módosítás visszamenő hatályáról, illetve a kárpótlás módjáról tájékoztatni szíveskedjék.”

A levelemre a következő rövid választ kaptam: „A kormány még vizsgálja annak lehetőségét, hogy miképpen tudja kárpótolni azokat, akik január 1-je óta megcsináltatták és kifizették a műszaki vizsgával egybekötött kötelező eredetvizsgálatot. A döntést követően erről természetesen tájékoztatást fogunk adni.” Ez a jelenlegi helyzet. És az azóta eltelt néhány hétben egy centiméter előrelépés sem történt az ügyben. A kommunikáció szerint mi csináltattuk meg az eredetvizsgálatot, nem a kormány csináltatta meg velünk. Nagyon kíváncsian várom, hogy ez a kormány nem sokkal a leköszönése előtt fog-e még foglalkozni ezzel az üggyel, vagy ezt az apró kis hibát is a következő gárdára hagyja majd. Én mindenesetre még egy leckét kaptam abból, hogy egy olyan országban, ahol maguk a törvényhozók sem képesek rendet teremteni, nekem is kár erre törekednem.

R. Tamás
 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

todaytom 2010.03.11. 00:45:57

Szép történet.
Így utolagosan csak boldog névnapot kívánhatok neked.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2010.03.11. 00:47:00

Kapsz ajándékba 17.000 Forintért BKV bérletet :-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.11. 00:48:42

hosszu
eddig 3 allamban eltem
FL, NC, KY

elsoben/ florida/ semmi
Carolinaban kellett,
egy pasi ult a garazsban es 20 dollar elleneben adott egy matricat az ablakba ragasztando
/a kocsit sem latta/
kentucky= semmi
es elunk

dr. Aullah 2010.03.11. 00:50:52

Az a bosszantó, hogy én sem hallottam semmit arról, hogy tervezik eltörölni. Egyszercsak BUMM... eltörölték.

Én úgy hallottam, hogy pénzt nem kapnak vissza, hanem a következő eredetvizsgálatba beszámítják.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2010.03.11. 00:58:30

@Aullah: következő eredetvizsgálat? addig ellopatod, vagy mi?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.11. 00:58:58

"szóvivő irodája kárpótlással kecsegtetett, aztán tojt az egészre. "
Hát ez nem lett volna meglepő, még úgy sem, hogy nem ismerjük az előzményeket.

És mi az hogy hogy lehet kárpótolni?
Visszaadják a pénzt, úgy! Ha már az időt és idegeskedést nem lehet.

CBF 2010.03.11. 01:12:03

Meleg Homokos megmondja a tuti frankót...

CBF 2010.03.11. 01:18:08

Úr csak egy van. Az embereket úr megszólítással illetjük. Ezt a férget pedig....

Gigoló (törölt) 2010.03.11. 01:42:53

műszakim decemberben járt le , a zöldkártya januárban. azt mondta a szerelő már meg se csináltassam a z.kártyát érvényes automatikusan addig amíg a műszaki? Ez igaz?

Buzigyuszi 2010.03.11. 01:58:22

A melegek nevében kikérem magamnak!
Kéretik a szexuális identitást tiszteletben tartani, ennek semmi köze a kormány és az NKH balfaszkodásához!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.11. 02:08:39

@Madárjós: Attól függ milyen rendőrrel találkozol... Ha aznap már eleget büntetett, akkor lehet, hogy érvényes :D

Ferlategla (törölt) 2010.03.11. 02:10:09

Gyuszinak igaza van :) bár ez a nick, hogyismongyam, egészen speciális

Chaby 2010.03.11. 02:14:00

@Ferlategla: nem speciális, csak más egy kicsit :)
@Buzigyuszi: a kormány köreiben is épp elég meleg van. Mármint akik eddig be is vallották.
A poszthoz meg annyit, hogy ilyenen ebben az országban már meg sem lepődünk. A kormány kapkod ide-oda, azt sem tudja sokszor mit tesz. A fura az, hogy valaki meglepődik és próbál valamit elérni ezekkel szemben. Sok sikert hozzá, de attól tartok a posztoló még nálam is naivabb :(

Ferlategla (törölt) 2010.03.11. 02:18:54

@Chaby: ne hülyülj Chaby, a legjobb nick ever (de legalábbis top10). már, ha tényleg az :)

R242 2010.03.11. 02:20:11

bocsánat előre, de LESZOPHATNAK!!!!!! Mert 43.000 volt egy 20 éves verda vizsgája (ohne áfa)...Szarházi köcsögök, és télleg bocsánat, de ezt le kellett írnom!!!!!!

Chaby 2010.03.11. 02:25:03

@Ferlategla: persze. Nem mondtam, hogy rossz nick :) Csak picit más :) De legalább sokatmondó, informatív :)
@R242: semmi gond, vagyunk így ezzel minimum 3-4millióan :( és nem csak ebben, egyéb témában is :(

Megdobbent 2010.03.11. 02:35:27

Aggodalomra semmi ok, a programozok, akik ertenek is valamihez, azok kulfoldre dolgoznak muszajbol, akik rakas szarfaszuak, azok ilyesmiben es ilyesmin dolgoznak, mint jelen post, es nezzuk csak meg, ki is irta ezt az elbaszott szoftvert, ami miatt lehuztak ezrevel embereket?

"A vámhatóság összehangolt akciója után őrizetbe vették az Eclipse Informatikai Rendszerház Zrt. vezetőjét. Adócsalás és pénzmosás miatt nyomoznak. Sipos Jenő, a VPOP szóvivője csak annyit közölt, hogy az ügyben hét embert vettek őrizetbe."

"A Figyelő újságírójának egy eredetiségvizsgálatot végző műhelyben megmutatták az új szoftver felhasználói kézikönyvét, aminek utolsó frissítési dátuma 2007-es keltezésű. Ez arra utal, hogy a rendszer már régen kész volt, vagy legalábbis a frissítés – az ötmilliárdos szerződés egyik meghatározó eleme – nem volt olyan mértékű, hogy arról a felhasználónak tudnia kellett volna."

"Az Eclipse projektvezetője Pintér Sándor lánya, Pintér Hajnalka. Az ötmilliárdos megbízás ügyében ő minden teljesítés átadója és ő az elsődleges kapcsolattartó személy."

Igen, maffiozo sanyibacsi fasszopo lanya maris betette a labat az ajtoresbe, ahonnan kivonultak a szocik. Nah, igy leszunk folyamatosan allandoan milliardokkal megkarositva.

Ez az orszag mindennek a szegyene, afrika sem vallalna fel, meg szeparatista balkani fergek tartomanynak sem.

Megdobbent 2010.03.11. 02:40:42

De sajnos en nem latom az egesz nagy kepet, mert

My browser may not support display of this image.

:(

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.11. 02:48:01

@Chaby: A kormány köreiben, aki nem meleg, annak a lába alatt forró a talaj! De ha még nem, hamarosan az lesz!

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2010.03.11. 03:36:02

Igen nehéz kitalálni a kárpótlást: fizessék vissza a pénzt! Vagy lehet, hogy már valahol egy DOBOZban pihen?

Heck Elek 2010.03.11. 03:46:00

Az a hülye, aki abszurdisztáni (magyar) rendszámmal jár és engedi magát össze-vissza szivatni.

Tökiböki 2010.03.11. 06:02:52

Senki ne aggódjon, ezt a zsetont se ez, se a következő galeri nem fogja visszaadni. Amit kisarcoltak a kisembertől, az már bent marad, hogy legyen miből fizetni a korrumpálható új tisztségviselőket.

halál megdöglessz kinyírunk ® · http://href.hu/x/73ug 2010.03.11. 06:29:26

صباح الخير لجميع شركائنا في القارئ هنا في الصباح الباكر لاسامة بن لادن يقول في رسالة اليوم التهديد الارهابى

halál megdöglessz kinyírunk ® · http://href.hu/x/73ug 2010.03.11. 06:33:17

نكح نكاح كس كس كس الدور الكبير تواجه النظام الاقتصادي شنقا الثديين

bocca 2010.03.11. 06:52:43

ezért is ülni fog valaki.
Kiderül kinek az érdeke miatt szívunk?

Megdobbent 2010.03.11. 07:05:00

@halál megdöglesz kinyirunk:

أسامة بن لادن هو مثلي الجنس الأبيض مص الديك في الصبا

De ez amugy gyiksag jatek.

Manci néni, a szomszéd 2010.03.11. 07:11:09

Ugyanúgy ez is megy a levesbe mint a PPO.

Rocko- 2010.03.11. 07:15:29

1) valakik ebből szép helyen voltak nyaralni. felecsd el hogy visszakapod pénzt.
2) szalonból vetted az autót, nem az NKH-tól. a szalon nem hatóság, lopottan is eladhatta neked, nem vizsgálta ezt akkor senki
3) hogy miért nem és ezt most miért az autóval rendelkezőkön akarták anyagilag behajtani, az érthetetlen. saját balfaszkodások miatt vesznek el másoktól pénzt.

B@nális coitus 2010.03.11. 07:24:52

47000-et fizettél: ebből 17000 az eredetiségvizsgálat, és a maradék 30.000??? Ennyi a vizsgadíj?

avram iancu 2010.03.11. 07:35:48

Öregapám mondaná, hogy aki 50.000,- Ft-ért sír, sikeres embör nem lehet. Így jártál. Vagy decemberben kellett volna vizsgázni, vagy február 17 után.

ChesireCat (törölt) 2010.03.11. 07:48:35

Ééén ezt ugy hallottam, hogy azért kellett ezeknek az autóknak a műszaki mellé eredetvizsgát is csináltatni, mert bizonyos emberek elb... bizonyos dolgokat és bizonyos adatbázis eltunt és ezt az állampolgárokkal óhajtották megfizettetni. Ezért volt ez a -látszólag- logikátlan lépés. Persze ez nem biztos, én ezt csak úgy hallottam... :)

Szlovákrendszámos Fehérfurgonos Ámokfutó 2010.03.11. 07:51:21

Én 2001-ben 1 évesen vettem az autómat (nem a nickemben levőt), van róla eredetvizsga, erre velem is kifizettettek +20k-t a januári vizsgán. Állítólag nem voltam benne a rendszerben.
Ihatok e hideg vizet a pénzemre?

manes 2010.03.11. 07:54:02

"írta Szollár Domokos kormányszóvivőnek." Pone ennek az unszimpatikus,fasszopó kis takonynak?Evvel az erövel akár a hirdetöoszlopot is kérdezhetted volna.

citrix 2010.03.11. 07:55:06

„A kormány még vizsgálja annak lehetőségét, hogy miképpen tudja kárpótolni azokat, akik január 1-je óta megcsináltatták és kifizették a műszaki vizsgával egybekötött kötelező eredetvizsgálatot. A döntést követően erről természetesen tájékoztatást fogunk adni.”Hívjanak össze ötpárti vizsgálóbizottságot,rendeljenek meg hatástanulmányokat néhány tízmillióért valamelyik csókos cégtől(zsebbe vissza 30%),mindezt jól rágják meg héhány éven keresztül,utána ha él még a delikvens fizessék vissza a sarcot.Lehetne ezt 1-2 héten belül is pikk-pakk megoldani,de ez nem 35milliárd motorpályára,hogy csak úgy kifizessük gyorsan mert az nagyon kell.Soha nem adják vissza,erre már keresztet vethetnek a balekok.De lesz szép motorpálya 35 milliárdért Mucsalyröcsögén,abból majd dől a lé.

laskagomba 2010.03.11. 08:02:47

@Szlovákrendszámos Fehérfurgonos Ámokfutó:
ihatsz is, de inkább írjál levelet az nkh-nak. A kocsimat én használtan vettem 2000-ben, Németországból hozták be, kereskedőtől vettem, eredetvizsgát megcsináltatták rá akkor! Papírom megvan, lemásoltam, levéllel együtt beküldtem. Az, hogy az nkh a rendszerében nem látja, engem nem érdekel, nézzék meg jobban. De a pénzemet tuti visszakapom, ezt már eldöntöttem. Vészterv: 2012-ben nem fizetek a műszakiért (16900 volt idén).

deutschtomi 2010.03.11. 08:05:10

Sok itt az irritáló lehúzás. Mondanák néhányat: önkényirodás hirigek, a Zállam kötelez egy csomó okmány birtoklására, amit persze ki kell fizetnem. Pl. a rendszám, a zöldkártya, az útlevél ésatöbbi. Eleve az ocsmánybéjeg is egy intézményesített lehúzás.

Nyilván fájt az Állambácsinak, hogy a sok szimpatikus koma-sógor elesik a zsíros konctól, vagy csak megriadtak a tűntető, demonstráló eredetvizsgáló rokonszenves vállalkozók víziójától.

Megdobbent 2010.03.11. 08:10:28

@Pegazus Peti: irod: "Nyilván fájt az Állambácsinak, hogy a sok szimpatikus koma-sógor elesik a zsíros konctól, vagy csak megriadtak a tűntető, demonstráló eredetvizsgáló rokonszenves vállalkozók víziójától."

Helyesen szerintem igy nezne ki:

"Nyilván fájt az Állambácsinak, hogy a sok szimpatikus koma-sógor elesik a zsíros konctól, vagy csak megriadtak a tűntető, demonstráló eredetvizsgáló rokon vállalkozó víziójától."

Kövér_Agár 2010.03.11. 08:13:59

@avram iancu: Kedves Hegyi Mócom! Nekem - nem részletezendő okok miatta (:-)) az NKH-nál kellett volna műszakiztatnom decemberben. Dec. 20-tól már egy kikúrt időpontot nem voltak hajlandók adni decemberre. Ma már tudom miért.. (47)

MeeCee 2010.03.11. 08:17:56

@B@nális coitus: autó 10 napja vizsgázott, kerek 28.800 pénzért.

jabor 2010.03.11. 08:26:38

Meddig vizsgálják? Neked nyolc nap,nekik harminc-,vagy hatvannap.Nekem a vizsga 42.volt,itt sem kellett semmit javítani,csak álapotfelmérés volt.???

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.11. 08:28:25

"Akkor meg miért kellett ezt az ökörséget bevezetni? Félek, csak azért, hogy ismét újabb sarcot húzzanak le az emberekről."
Ne félj!
Azért.
És vedd tudomásul, hogy nem maffiamódszerekkel lopják ki, (hanem máshogy, kreatívabban) nem is talicskával tolják ki (hanem NOKIA-dobozban), és valójában nem is ők kúrták el, hanem mi...

Doubledeceker 2010.03.11. 08:41:35

Jól tudom-e, hogy ez az eredetiség vizsga valóban nem vonatkozott minden autóra?

Csak egy bizonyos évjárat volt érintet első, azok közü mis az első tulajos járművek?

Igaz történt nem kicsi hiba, mert olyan autókról is le akarták húzni a sápot, amelyeket korábban már eredetiségvizsgálatak valahol.

Az NKH egy igen geci és önkényes szervezet.

Több összefogás kellene ellenük, hátha egyéb geci lépéseiket is visszalehjetne vonatni velük.

A pénzt meg kurva gyorsan küldják vissza.

De hol van ilyenkor az autóklub, obudsman és a többijek, álampolgári jogok?????

JoeMendoza 2010.03.11. 08:45:29

külföldi rendszám a megoldás, különben ki vagyunk téve az itthoni dilettáns és korrupt törvényhozók és törvényt alkalmazók kénye-kedvének.

Benzinszivo Szunyog 2010.03.11. 08:45:30

Én is megszívtam. A büdös k. anyjukat!

Vogon 2010.03.11. 09:06:05

Nyugodjatok meg, van aki jobban meg lett szivatva feleslegesen... nemrég a cégekkel fizettettek 70e forintot a TEÁOR átsorolás miatt tök feleslegesen.. az szívta meg aki határidőre megcsinálta az átsoroltatást, mert a határidő vége előtt visszavonták..

asandor 2010.03.11. 09:17:26

az eredetvizsgálat ötlete az szdsz-es Tótfalusi üzleti körébe tartozott volna, akit a BKV ügyben őrizetbe vettek. Emiatt azonnal levették a napirendről.

oszamaci 2010.03.11. 09:26:43

@Nandi29: Csak arra vonatkozot aminek még nem volt semmilyen eredetvizsgálata.
Tehát alapvetően 1 tulajos szalonos autókra 2002 évjárattól amióta van eredetvizsga. Kevés autót eredetvizsgáznak tehát kellett egy célcsoport akit le lehet húzni igy akarták büntetni őket, hogy nem vettek másik kocsit 8 év alatt.

simon says: 2010.03.11. 09:29:47

kedves R. Tamas, van egy jo megoldas, kocsi elad, vonatra/repulore felszall es irany nyugat. ez az orszag egy nagy rakas szar! es sajna az is marad, mindorokre.

KolompárRómeó 2010.03.11. 09:30:41

"A kormány még vizsgálja annak lehetőségét, hogy miképpen tudja kárpótolni azokat, akik január 1-je óta megcsináltatták és kifizették a műszaki vizsgával egybekötött kötelező eredetvizsgálatot."

Számlaszám bekér, pénz dupla jegybanki alapkamattal megemelve visszautal + 5000 HUF kárpótlás felajánl. Ennyi. Mi a tökömet kell ezen vizsgálni?

papugaja 2010.03.11. 09:48:37

@manes:
Ezek szerint nem csak az én véleményem az, hogy eddig csak nála normálisabb kormányszóvivőink voltak, beleértve Marosán Györgyöt is.

É2I 2010.03.11. 09:57:41

@KolompárRómeó:
Azt, hogy honnan tudnak annyit lopni, amiből visszafizethetnék. Mivel a beszedett pénz már rég egy nokiás dobozban hever, ismeretlen helyen.

esef 2010.03.11. 10:11:31

Én még továbbra sem értem, hogy ugyanannak a típusnak az eredetvizsgája miért kerül többe, ha nem az 1.4-es alapmodellt, hanem mondjuk egy erősebb, 2.0-s változtatot veszünk. Nem ugyanazokat a dolgokat kell megnézni rajta?

esef 2010.03.11. 10:15:27

@É2I:
Van az már nokiás raklap is. Az ismeretlen hely meg egy kajmán-szigeteki nokiás bankszámla.

JoeMendoza 2010.03.11. 10:16:16

csak egy kis közvéleménykutatás:) Ki jár közületek külföldi rendszámú autóval? És volt-e igazoltatáskor bármilyen kötözködés emiatt?

KAWAszaki 2010.03.11. 10:17:56

Én ezen a sztorin meg sem lepődök.
Odáig jutottunk, hogy Zállambácsi lyukas bukszájából annyi pénz hiányzik, amennyit lehetetlen az eddigi módszerrel beszedni.
Pénz kell MÉG MÉG MÉG !
Kitől lehet beszedni?
Megint az autósoktól! Lényegtelen, milyen ürüggyel, de fejni kell. Fogja fel mindenki úgy, aminek szánták. Plusz bevételi forrás.
Egy baj van csak : Azon csodálkozik Zállambácsi, hogy mindenki ki akarja kerülni a fizetést. Lásd: szlovák rendszám....
Az embert komplett bolondnak nézik.

akos147 2010.03.11. 10:22:34

valaki összefoglalná?

akos147 2010.03.11. 10:23:50

@esef: de igen, viszont akinek telik drágább motorra, azt megszívatják jobban. Magyarország, én így szeretlek.

akos147 2010.03.11. 10:37:26

@Szlovákrendszámos Fehérfurgonos Ámokfutó: 1 évesen hogy tudtál autót venni? a szüleid elkísértek? vagy hogy akkor most hogyvan ez, és svédben?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.11. 10:55:57

@akos147:
A svédeknél ez úgy van, h betelefonálsz, és mire hazaérsz, fűszoknyás lányok házhoz viszik a levizsgázott autót.
Fizetni nem kell.
Kreditprövning ilyenkor sincs.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.11. 10:59:45

A BKV éves bérletből kap majd 3 nap kedvezményt.

KolompárRómeó 2010.03.11. 11:05:55

@É2I: Persze, hogy ellopták és ellopják. Ez nem is kérdés. De akkor a szóvivő elftárs ne hablatyoljon, hanem mondja ki.

Én magam is sokkal szívesebben hallgatnám azt, hogy "Emberek! Nem loptunk eleget, ezért adót emelünk. Kuss legyen.". Mint azt, hogy "Igen, emeljük az adókat, bevezetünk újabbakat - adócsökkentés és egyszerűsítés címen -, amiből aztán majd 3 év múlva hú, meg ha, meccsoda emelkedés, meg növekedés."

jobbra 2010.03.11. 11:15:02

Pénzt visszakapni??? höhö,örülj hogy még nem ment érted a fekete autó és bevisz mert háborogsz itt nekik.Rendőrállam rulezzzzzz....
Amúgy meg lepipálhatnak egy nagy talicska majom ..szát.Mocskos tolvaj banda.

egyszerüen 2010.03.11. 11:15:06

nálunk ugy van elmegyek a szerelöhöz, odaadom a papirokat amiket kell kifizettem, majd 1-2 napig fü alatt járok a kocsival, mert ugye papirok éppen vizsgáznak, de addig is olyan jo kocsikázni, majd mikor készen van a papirok vizsgáztatása, jön a szerelő házhoz felragasza a zöödkártya bélyeget átadja a papirokat és kész is van a vizsga- zöldkártya:DD

kár hogy nem birtam a macerát amit ki kellett élnem és eladtam a kocsimat:DD

meg nem birtam hogy komplett hülyének néznek, igy inkább biciglivel járok, azt mondják egészséges. Bár ugy hallotam hogy nem lehet ész nélkül hajtani mert megbüntetnek:D

ááh hülye egy ország ez, mi meg birkák türjük:DD

jobbra 2010.03.11. 11:17:36

totalcar.hu/magazin/kozelet/nemetvizsga/

érdemes elolvasni hogy működik ez valóban európai viszonylatban , nem pedig autósokatmindenáronlehúzó országunkban.

Szlovákrendszámos Fehérfurgonos Ámokfutó 2010.03.11. 11:38:47

@akos147: Amikor megszülettem apukám megígérte, hogy ha betöltöm az 1. évemet akkor vesz egy pedálos kisautót. De mivel újra nem futotta, csak használtat tudott venni, amire már meg kellett csináltatni az eredetvizsgát, mert már akkoriban is lopták a játszóterekről ezeket a kisautókat. :)

Gyagyás Tóni (törölt) 2010.03.11. 11:50:31

Van pénzed autóra? Akkor mit rinyálsz?

Zorro2007 2010.03.11. 12:04:20

Lejart a muszaki, felhivtam egy szervizt kaptam egy idopontot, pontban megjelentem 20 perc alatt keszen is volt, kaptam uj matricat es az egeszert fizettem 30EUR-t. Ausztriaban...

apakezdődik (törölt) 2010.03.11. 12:56:02

már most nem azért, hogy semmibe nézzem a kedves cikkírót, de akkor én milyen izzó szenvedélyekkel teli posztot szerkeszthetnék, mikor egy tetves, 3 éves utánfutó vizsgáztatásáért kértek el 40.000 azaz NEGYVEN EZER forintot??? És azon se húztak egy csavart se... Ha így fog haladni ez az ország, hát én nem tudom mi lesz itt...

ladislaus 2010.03.11. 13:34:46

@nyomasek_bobo: jah, ami elegendo 7 hétre kb :)

ladislaus 2010.03.11. 13:40:03

amugy a kormany nem csak azokat szivatta meg akiknek év elejen vizsgazott az autoja. Hanem kb a tobbi 10millio magyarországi lakost is...

Kíváncsi Politikus · http://KivancsiPolitikusBlog.kattints.info/kpb1/kivancsi-informaciok 2010.03.11. 13:43:12

A nagy ÁllamiKaszinóban mindig az állam nyer, nem tudjátok még?

Az állam kaszál, ennyi.

Ofélia . 2010.03.11. 13:49:50

Mikor még volt autóm a vizsga mindig pontosan anyiba került (én csináltam meg és két üveg konykért átoltuk a zártrendszeren)

Viszont egyben biztos voltam, hogy a gép rendben van!!

Tényleg megnézték ott álltam melette viszont egy fél őzért 4 óra alatt végeztem.

Ja az adminisztátor lány haját megdicsérni csokit átadni papírokat átveni(azonnal) telephelyet elhagyni:D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.11. 15:38:50

@papugaja: A csúcs az én szememben minden logopédusok kudarca, Réti Ervin volt. Meglehetősen szűk mássalhangzó-készlettel rendelkezett, viszont legalább hihetően tudott hazudni.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.11. 16:25:14

Ezt Bánki Péter teljesen máshogy intézte volna.

eml 2010.03.11. 17:28:12

Ja és az eredetvizsgálat sz..t sem ér, enyimnek elgépelték a motorszámát anno, mikor megvettem, eredetin a járműkisérőlapon javítva lett, csak az okmányirodán sz..tak bele. Nem egyezett a forgalmi és a járműkisérő, el akarta küldeni rendkívüli vizsgára. Hülye, ott van még másfél évig érvényes, akkor szemlére. Na itt jött a Mama, a számon ki jó hangosan, majd egy főnök, aki elrendezte. De a forgalmiban még mindig a szar motorszám van. Ez Magyarisztán

DW73 2010.03.18. 13:13:48

Azt is mondhatta volna, örülj, hogy lyuk van a seggeden!
süti beállítások módosítása