Tékozló Homár

Dühöng a fiú, mert az anyját megalázta a BKV-ellenőr

2010.03.23. 14:24 | szily | 223 komment

Elsöprő szenvedély itatja át Zoltán levelét. Sajnos teljesen hétköznapi, a BKV gyakorlatában inkább gyermeteg csínynek minősíthető dolog történt az anyjával a Nyugatinál: az ellenőr kikapta a bérletet az utas kezéből, majd belekötött abba, hogy lejárt a hátulján található pecsétes igazolás. Zoltán nem érti, milyen alapon veheti el a bérletet az ellenőr, és némi joggal füstölög azon, hogy mennyire értelmetlen, portáskommunista ízű dolog az egész pecsételés. Levélírónk a végére egész jól begerjed, és ellenőrverésről fantáziál. Íme:


Legalább 3-szor próbáltam a telefonos ügyfélszolgállattal kapcsolatba lépni problémámmal, de tegnap este 20:40-21:15 óráig SENKI, illetve ma délelőtt legalább 15 percig szintén senki sem vette fel az állítólag utasbarát, nonstop ügyfélszolgálatukon a telefont. (...)

De térjünk vissza problémámra:
 
Szívbeteg rokkantnyugdíjas 61 éves édesanyám tegnap délután (2 óra magasságában)  az M3-as metró Nyugati pályaudvari állomásán szállt le a metróról és a 4-es villamos felé haladt.
 
A metró kijáratánál útját állta 2 ellenőr nő ( az egyik a 4xx-as számot viselte, 50 év körüli, bunkó stílusú, a másik 30 év körüli valamennyivel normálisabb hölgy volt)  Édesanyám minden hónapban megveszi a bérletét, - így tette ezt most is, bérletszelvénye Április közepéig érvényes. 
 
A 438-as túlbuzgó ellenőr az érvényes bérlettel rendelkező édesanyám kezéből kikapta a bérlettokot, majd darabokra szedte a bérletet, és közölte hogy ELKOBOZZA az egészet, mivel a bérlet NEM ÉRVÉNYES,  mert 2009 december végén lejárt a bérlettartó fényképes papír hátulján lévő pecsétes igazolás, és nincs rajta pecsét.
(Mellesleg a bérlet hátuljába néhány Szegedi buszjegy is be volt rakva, mert le szokott járni kezelésre, nyilván mivel nincs szem előtt a pecsételős rész, a  fene se nézi hogy mettől meddig érvényes a fényképes bérlettok, hisz józan ésszel úgy gondolná az ember hogy azzal, hogy megveszi a bérletet, kifizette a viteldíjat, nem köthetnek bele az ellenőreik)
 
Természetesen édesanyám nem hagyta ezt szó nélkül, hisz a bérletét becsülettel megvette, jókora szóváltásba keveredett az ellenőrökkel (ismétlem szívbeteg létére nagyon nem szerencsés felzaklatni, mert kórházba is kerülhet) végül a 438-as ellenőr a bérlet fényképes része mellé piros tollal felírta:  " 4xx"    "F"  2010  03  22. majd "nagy kegyesen " gúnyosan visszaadta a bérletet hogy pecsételtesse majd le 8 napon belül a pénztárnál a fényképes papír hátulját,  vagy ha nincs hová pecsételni akkor csináltasson újat, mert így nem érvényes.
 
Kérdésem az lenne Önökhöz:
 
- Mi okból veszi ki a maguk ellenőre egy fizető utas érvényes bérletét az utas kezéből?  Az bérlettok és a bérlet egy okmány, melyet kifizetek a megvásárlással, tehát  a saját tulajdonom, mi jogon veszi ki a kezemből és szedi szét? 
 
- Ha visszamegyek, megkeresem, és jól pofán vágom az ilyen szemétláda ellenőrt mekkora büntetést kaphatok, továbbá én is letéphetem-e róla az azonosító bilétát, és szétszedhetem megnézni a hátulját?
 
- Mi lenne ha az ellenőrök a jeggyel / bérlettel nem rendelkező utasokat baszogatnák?
  Javaslom a 2 hölgyet a 28-as, 37-es villamosra, vagy épp a 99-es buszokra áthelyeztetni, Józsefváros közepén bőven
  lenne alkalmuk a jegy nélkül nem rendelkező kisebbségi utasokat igazoltatni a fent említett járatokon.
 
- Mi okból kell évenként lepecsételtetni a fényképes bérlettokot? Nem lehetne végre elfelejteni ezeket a szocializmusból itt ragadt régi begyepesedett szokásokat?  A bérlettokkal csalni sem lehet, a fénykép már most is hatalmas bazi nagy leszedhetetlen szegecsekkel van rögzítve, teljesen logikátlan dolog a hátulján lévő pecsételés is, amit senki sem tart számon.
 
-  "Normáliséknál"  ha lejár egy okmány / bankkártya akkor kiértesítik / kiküldik az ügyfélnek az új okmányt. A BKV-nál ki a fene tartja fejben a havibérlet lejárati ideje mellett a bérletigazolvány lejárati idejét is (lassan már annak is örül az ember ha minél kevesebbszer kell igénybe venni a maguk igénytelen, lerohadt szolgáltatását, bunkó módon viselkedő ellenőreikkel)?
Nem értem mi okból nem lehet regisztrációhoz kötni ezt a bérlettokot, ha már ennyire ráérnek adminisztrálni, és a bérlettok lejárata előtt kiküldetni egy értesítőt hogy  "Tisztelt utasunk...bérletigazolványa 30 napon belül lejár. Kérjük fáradjon be érvényesítettni "  
 
Esetleg elfelejteni végleg a fényképes bérlet-igazolványokat ilyen esetben akár ki is lehetne küldetni az utasnak minden évben egy új igazolványt, amit Önök központilag érvényesítenek.(Ausztiában sincs fényképes bérletszelvény,  egy bérletszelvényt használhat akár az egész család, átruházható és még sincs ebből gond sehol)
 
Bízom benne elküldik valami viselkedés kultúra oktatásra a fent említett ellenőr hölgyet,  továbbá felhívnám a  figyelmüket hogy  az elmúlt 40 évben a BKV  a "mi"  adófizetők pénzéből tartja fenn magát, képtelen még saját maga fenntartására is.  Talán máshogy kellene hozzá állni az emberekhez, ha  már mi  az adó forintunkból több milliárdal évről évre "kisegítjük"  ezt a gazdaságtalan, monopol, pénznyelő társaságot.
 
Mielőbbi intézkedésüket és válaszukat várom:
K. Zoltán

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PITTA 2010.03.23. 14:29:48

Pár hete szembesültem ugyanezzel a problémával. Előkerestem a már régóta nem használt bérlettokot és láttam hogy 2009-ben lejárt. Gyors közvélemény kutatásom alapján, a kollégáim között is akadt aki így járt, és a régi tokkal jár mind a mai napig. De ezt én sem értem miért kell ezzel csesztetni azt, aki kiad nem kis pénzt erre a minőségi szolgáltatásra...

Páneurópai Harci Kos 2010.03.23. 14:31:33

"megkeresem, és jól pofán vágom az ilyen szemétláda ellenőrt mekkora büntetést kaphatok,"

jó nagyot, mert ha egy nőt megütsz és meglátom, akkor térdenrúglak az hétszentség.

Jegkoko 2010.03.23. 14:31:40

Érdekes, már csak azért is mert a legujabb fajta fényképes igazolvány 10 évig érvényes a kiállítástól számítva.Furcsa mód nekem egy ellenőr se tépte még ki a kezemből a bérletemet, pedig nem egyszer utaztam már a metrón.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.03.23. 14:31:51

Jó hogy írta, a fene sem gondolta, h azt is le kell pecsételni, kb. 10 éve pecsételetlenül járok.

van-e szándék 2010.03.23. 14:33:43

"Józsefváros közepén bőven
lenne alkalmuk a jegy nélkül nem rendelkező kisebbségi utasokat igazoltatni a fent említett járatokon."

Ha megkeresem, és jól pofán vágom az ilyen szemétláda rasszista turhát, mekkora büntetést kaphatok?...

Énbagoly 2010.03.23. 14:34:52

Elég nagy baromság ez az őskorból itt maradt igazolványosdi.
Az ellenőrök bunkósága meg nem egyedi. :(

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.03.23. 14:36:42

Megnéztem, nekem egy üres ...-tól ...-ig mező van meg hogy ennek a kiállítási éve 2005 május. Akkor ez most 2015-ig jó? Vagy írjam be hogy 2010-től 3954-ig legyen érvényes?

Mi van azzal aki éves bérletet vesz, majd év közben lejár az igazolványa? Két számot írjon be ? Ezt kapja évi 100e Ft-ért az ember ? ezek hülyék...

Páneurópai Harci Kos 2010.03.23. 14:37:33

Folyamatosan metróval utazom - viseletes bérletokkal, sohasem "tépték ki" a kezemből

Kiállás kérdése az egész:)

Fitz 2010.03.23. 14:38:37

@Páneurópai Harci Kos: Nem nő az, csak ellenőr, annak is paraszt.

A posztoló ezt benézte amúgy, mert a bélretre rá van írva, hogy át kell adnod az ellenőrnek. Normális országokban ez nem is lenne gond, csak nálunk áll fenn a veszélye, hogy holmi indokokkal "lkoboznak" 10 rugós bérleteket.
Mondtam már, hogy a beléptetőrendszernek van még egy előnye az ellenőröktől való megszabaduláson kívül? mégpedig, hogy a bérlet nem személyhez kötött. Nem kell igazolvány, meg fénykép meg baromságok. De az Európában van, nem itt.

flea 2010.03.23. 14:38:41

@Páneurópai Harci Kos: az ilyen nem nő, legfeljebb annak látszik.

Mindemellett a "kifizettem, úgyhogy az én tulajdonom" meg hülyeség, ugyanis a BKV tulajdona, rá is van írva. Az meg az utazási feltételekben van benne, hogy át kell adni. Tehát az ellenőr a szabályoknak megfelelően eljárva volt tapló állat (a szabályok direkt ezt írják elő neki, így is mondhatjuk).

PuruttyaIrto (törölt) 2010.03.23. 14:38:50

@Páneurópai Harci Kos: az nem nő te köcsög, hanem egy BKV ellenőr. Ez nem azonos egy nővel. A nőt tisztelni kell, cserébe a nő, nőként viselkedik. Ha nem viselkedik nőként, akkor lehet ütni.

Komolyan mondom szervezzünk egy kommandót, akik összejönnek szombat este és előreküldenek egy öreg nénikét lejárt pecséttel. A kommandó 15 méterről követi. Ha azt látjuk, hogy az ellenőr túllépi hatáskörét, vagy nem köszön, udvariatlan, akkor a kommandó körbeveszi, és lezúzza az arcát. Majd szépen mindenki elindul más-más irányban és felszívódunk.

Ha a köcsög bkv nem tudja rendreutasítani a trolljait, akkor a népnek kell ezt megtenni.

Füli 2010.03.23. 14:38:51

Ha lejárt, nem érvényes a BKV bérlet tokja, akkor mi a probléma az ellenőrrel? Nincs igaza? Azért, mert a fél ország csal, hazudik, lop? Ez érv?

É2I 2010.03.23. 14:39:07

Ne pofán vágd csak lökd meg véletlenül a lépcsőn.
Ezt a nagy cucilista maradványt meg az összes dolgozóját elküldeni a gulágra egy kis tovább képzésre.
Kurv@ra fel tudnak mérgelni amikor ezek az átlagemberrel b@szakszanak, ugyanakkor messze elkerülik a kisebbséget, náluk nagyobbat, stb.

Fitz 2010.03.23. 14:39:44

@Páneurópai Harci Kos: Jaja, már a 61 éves szívbeteg nénik kiállása sem a régi. :D

RedWing 2010.03.23. 14:40:00

Bérletet a többi személyes irattal kell tartani és ha úgy tép ki a kezedből, akkor erőszakkal is visszaveheted.

flea 2010.03.23. 14:40:21

@Fitz: 4 másodperc különbséggel mondjuk majdnem ugyanazt... ha ez szabadalom lenne, most kurva nagy perek jönnének ;D

Énbagoly 2010.03.23. 14:40:21

@Páneurópai Harci Kos: szerintem te nem vagy 61 éves anyuka. Vagy tévednék?:)

elwood 2010.03.23. 14:40:42

lemaradt, hogy a szívbeteg zaklatott édasanya, most hogyan és miből vegyen tejet a gyerekének

Secnir 2010.03.23. 14:40:57

szerintem kitört rajtam a tavaszi fáradság, mert még az "ellenőrverés", "BKV" kulcsszavakra is csak fáradtan legyintek...

Vin 2010.03.23. 14:41:48

Sztem kifejezetten felvételi követelmény náluk a 70 alatti iq. Továbbá az eq-juk sem az egeket veri, kifejezetten alul- és antiszocializáltak, jó kis pöccsel megáldva, és mivel tudják, hogy ők az élet lúzerei, kicsinységük tudatát az arra alkalmasnak látszó egyéneken verik le.. Lásd öreg, rokkant, ifjú nő, koros néni. Kapja be az összes faláb!

Fitz 2010.03.23. 14:42:20

@flea: Ja, mázli, hogy nem vagyunk az USA-ban! :)

Greg Popafox 2010.03.23. 14:42:39

@Páneurópai Harci Kos: te jó nagy fasz vagy hallod...most mihez szóltál hozzá? inkább maradj csöndben.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.03.23. 14:42:49

Amúgy az volt már, hogy
megmutatni igen
fémcsíkot keresni igen
meg UV lámpázni igen
nagyítózni igen
odaadni - NEM

a többi kedves utasnak -ha már a néni nem tudja- kötelessége lenne erről leszoktatni , mert mi van ha a kabátújjából egy hamisra kicseréli?

Chuck Norriss kezébéből tépjék ki egyszer a bérletet :) Valószínű a kezét tépi ki a merész kék műanyagruhásnak

juhaszvik 2010.03.23. 14:43:09

érzelmekkel teli történet, amiket ha leveszünk a képről, akkor arról van szó, hogy a tapló bliccelőkhöz szokott tapló ellenőr tapló volt.
amúgy azt tette, ami a dolga. és azért meg én kérek elnézést, mert nem vágta le, hogy a posztoló édesanyja szívbeteg.

az volt már, hogy az ALDI-ban nem kell pecsételni?
a svédeknél pedig fűszoknyás lányok pecsételnek?

Fitz 2010.03.23. 14:44:19

@sambalabammbumbumm: Csakhogy muszáj, kell, kötelező. Én is akkor szembesültem vele, amíg a Zellenőr azt mondta, ha nem adom oda nem engedhet le a metróba. Reméltem, hogy nem talál ki semmit. Megnézte, visszadta és még udvarias is volt.

telepata 2010.03.23. 14:44:49

Kedves posztoló, azért az éremnek mindig két oldala van. A csak úgy-méltatlanul 479-es számúnak titulált hölgynek neve is van. Már önmagában is sértés egy 38 éves hölgyet "50 év körülinek" titulálni, de a bunkó megnevezést határozottan visszautasítom. Otília kiváló oklevéllel végzett az üzemmeneti továbbképzésen, és másodállásban bűvészkedik is, kérem fontolják meg valamennyien, mielőtt gátlástalan vádskodásba megy át a bejegyzés.

akikaztmondjákni 2010.03.23. 14:45:14

Hiányolom a felkiáltójeleket és a capslockot:)

PuruttyaIrto (törölt) 2010.03.23. 14:45:20

@Füli: az a baj, te szerencsétlen tulok, hogy a BKV ellenőr az nem hatóság, nincs feljogosítva semmire azonkívül, hogy udvariasan előre köszöntsön, és elkérje a bérleted.

Ha te nam adod át, mert mondjuk nincs kedved, akkor semmit nem tehet, csak udvariasan elköszönhet tőled. Erre van feljogosítva. Megfonia nem szabad, bérleted nem veheti el tőled.

Azért nincs joga, mert az ilyen ellenőrzési jogokat bizonyos iskolai végzettséghez szokták kötni, mert a paraszt az visszaél vele, egy iskolázott meg valószínűleg kevésbé.

Mondom mégegyszer, hogy te is megértsd: a bkv ellenőrnek szépen kérni van joga, de semmilyen joga nincs ennek kikényszerítésére. Ezért rossz a rendszer, és te még ezt sem fogod fel sajnos.

Páneurópai Harci Kos 2010.03.23. 14:45:39

A nő attól még nő marad.
akár ellenőr akár más foglalkozása van - igen szar meló mellesleg.
Nem hiszem, hogy csinálnám:)

de a gyomrom felfordul az ilyen alakoktól akik azért mert "ellenőr" verekedni akarnak.

Adachale 2010.03.23. 14:45:40

@van-e szándék:
Ez mióta rasszizmus? Csak egy valós mindennapi tény megállapítása.

Fitz 2010.03.23. 14:46:03

@juhaszvik: Ne is mondd...a svédeknél az Arlanda Expressen olllyan kalauznéni (olyan 23 éves forma lehetett) jött, hogy aszittem meglógott egy divatbemutatóról. :) Éreztem, hogy az lesz az én országom. ;)

frekazoid 2010.03.23. 14:46:58

Látod a karszalagom, jegyeket bérleteket
Mindenem a hatalom, jegyeket bérleteket
Jegyeket bérleteket, jegyeket bérleteket!

Ez a szó rémületetes, jegyeket bérleteket
A munkám szédületes, Jegyeket bérleteket
Jegyeket bérleteket, jegyeket bérleteket!

Nálam nincs kegyelem, jegyeket bérleteket
Szabály van és fegyelem, Jegyeket bérleteket
Jegyeket bérleteket, jegyeket bérleteket!

A számból nyál fröcsög, jegyeket bérleteket
Megbüntetlek köcsög, Jegyeket bérleteket
Jegyeket bérleteket, jegyeket bérleteket!
(BAD ForesT dalszöveg)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.23. 14:47:26

Svédországban ez úgy van, hogy betelefonálsz, és fűszoknyás lányok/fiúk kiviszik a lakásodra az új bérlettokot.
Kreditprövning nincs.
A kényeztetös módját magad döntheted el.

RedWing 2010.03.23. 14:47:35

@flea:
Ok, h. bkv tulajdon, viszont én csak hivatalos átvételi elismervény ellenében vagyok hajlandó átadni, mert a végén zsebre vágja és rám fogja, h. blicceltem.

kicsIronfist 2010.03.23. 14:48:25

A kedves posztoló azt is benézte, hogy Ausztriában nincs a bérleten fénykép... Csak tudom, fél éve azzal járok...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.03.23. 14:50:14

@Fitz:
Biztosan igazad van de én akkor sem adom oda. Megállok, türelmesem megvárom amíg megnézi, ellenőrzi, esetleg felhívja a központot, hogy van-e ilyen számú bérlet akár többször több embernek is megmutatom stb. de oda nem adom az tuti!

100e Ft-be került mert éves bérlet, nekem kicsit sok lenne ha széttépné vagy ellopná.

De azért a megcsippeltetést nem vállalnám, NO CSIP ! :)

Fitz 2010.03.23. 14:51:14

@Adachale: A 4-6 villamosokon meg állandóan azok a büdös magyarok utaznak. Fehér színűek. Azokat kéne leszállásra felszólítani, mert beszennyezik a járművet, meg a terhemre vannak.
Ez is ténymegállapítás, de azért csúnya rasszizmus rejlik benne.

Funkerman 2010.03.23. 14:51:40

De kurva jó, h nem ültem BKVn kb egy éve. Viszont ha valami okból mégis odakényszerülnék, hát fix, h viszek magammal egy csokor küllőt, az ilyen tróger faszivadékoknak.

Tökös Veréb 2010.03.23. 14:52:50

erre ott van a BKV figyelő

Páneurópai Harci Kos 2010.03.23. 14:53:16

Egyébként abban egyetértünk, hogy mindenhova beléptetőkapu, chipkártyával.
Kamera az összes járműre.
és aki szemetel(graffitizik, matricát ragaszt, hány) azt hátulról egy falkányi cerkófmajom...

keptündzsekk 2010.03.23. 14:53:40

@kicsIronfist: pedig ha ráraksz egyet,akkor van ott fénykép:)

jimaymay 2010.03.23. 14:53:56

mer' ha nincs meg a pecsét akkó' kabbe apád pöcsét; na szeva !

"mert ha megütsz egy nőt"... pffff, neked is lejött a lényeg

az említett járatokra való áthelyezés epic ötlet !

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.23. 14:54:18

"- Mi lenne ha az ellenőrök a jeggyel / bérlettel nem rendelkező utasokat baszogatnák? "
Á azt nem merik, ha nehezebb náluk az utas.

Amúgy az addig OK hogy lejárt, de ez nem egy főbenjáró bűn azért, elég lett volna ha szól érte.
Mondjuk azt nem hiszem, hogy a bérletigazolványt nem hamisítják, meredekebb dolgokat is szokás.

Viszont az ellenőrök viselkedése kritikán aluli volt, szóval a BKV megint kiérdemelte a sünt...

Páneurópai Harci Kos 2010.03.23. 14:54:50

@PuruttyaIrto: "@Páneurópai Harci Kos: az nem nő te köcsög, hanem egy BKV ellenőr. Ez nem azonos egy nővel. A nőt tisztelni kell, cserébe a nő, nőként viselkedik. Ha nem viselkedik nőként, akkor lehet ütni.

Komolyan mondom szervezzünk egy kommandót, akik összejönnek szombat este és előreküldenek egy öreg nénikét lejárt pecséttel. A kommandó 15 méterről követi. Ha azt látjuk, hogy az ellenőr túllépi hatáskörét, vagy nem köszön, udvariatlan, akkor a kommandó körbeveszi, és lezúzza az arcát. Majd szépen mindenki elindul más-más irányban és felszívódunk.

Ha a köcsög bkv nem tudja rendreutasítani a trolljait, akkor a népnek kell ezt megtenni. "

Ha a szülőanyád BKV ellenőrnek megy, mert nem tudja a családot eltartani, mit fogsz tenni?

keptündzsekk 2010.03.23. 14:55:48

igazat megvallva szerintem még dns mintát is kéne venni az utastól/ellenőrtől, biztos ami biztos.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.03.23. 14:56:03

@RedWing:
egyetértek. Mondjuk a hivatalos elismervény is legalább pecsétes sorszámozott legyen, mert egy fénymásolt fecnire max a használt rágógumim adnám. :)

Továbbá a zsebtolvajok miatt nekem egy kis láncon van rajta, megy vele a táska is, azt aztán meg végképp nem adom :) Mondjuk az elmúlt években a felmutatós embereknek naponta (4x) jó volt azoknak az ellenőröknek akikkel találkoztam azoknak is.

Pioker.Ignac 2010.03.23. 14:56:12

Annyira elegem van az ilyen hülyékből! Miért ne lehetne megütni egy nőt??? Egyenjogúság van, nem? Egy szabad országban mindenki azt ver pofán akit akar!!!

Hümüzhümümüz 2010.03.23. 14:56:32

Végigolvastam, de az nem derült ki belőle, hogy akkor most miért is kell a férfiaknak mellbimbó. :(

jimaymay 2010.03.23. 14:57:07

nem az ellenőr szakmával van baj, mint olyan; nem általánosítunk, ugyanúgy ahoyg rasszisták sem vagyunk, hanem a magatartás ami bosszantó

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.23. 14:57:08

@sambalabammbumbumm: Ő sem adta oda, elvette az ellenőr magától...

2010.03.23. 14:58:09

@sambalabammbumbumm: Tudok jobbat. Menj el szcientológusnak és akkor egymilliárd évre lesz érvényes a bérletigazolványod is! :-)

Páneurópai Harci Kos 2010.03.23. 15:00:04

@PuruttyaIrto: "Ha nem viselkedik nőként, akkor lehet ütni."

Neked az anarchia való - ezzel csak egy probléma van, hogy más meg arra gondol hogy a hozzád hasonló szellemi agyhalottakat le kell lőni.

"Ha azt látjuk, hogy az ellenőr túllépi hatáskörét, vagy nem köszön, udvariatlan, akkor a kommandó körbeveszi, és lezúzza az arcát.
Majd szépen mindenki elindul más-más irányban és felszívódunk."
Mindez remekül látszik majd a kamerákon, aztán majd amikor papás mamást játszotok valami kellemetes helyen, az sokkal nagyobb móka lesz :D

"
Ha a köcsög bkv nem tudja rendreutasítani a trolljait, akkor a népnek kell ezt megtenni. "

nem nem, amiről beszélsz az önbíráskodás, és erre sohasem lesz joga a népnek. -különben ilyen alapon nekem is lenne arra jogom, hogy hasonlóképp járjak el a magadfajtákkal:)
és sehova sem vezetne a folyamatos vendetta:D

AlulírottFentemlített 2010.03.23. 15:00:07

@Sün‼:

Gondolom olyan bérlettokot adnak, aminek a hátulja LCD kijelzős és korlátlan kábeles mobilnet is van rajta.

Yasashi Tanuki 2010.03.23. 15:00:26

Úgy tudom tényleg van olyan szabály, hogy elkobozható a lejárt érvényességű bérlet és a ki nem töltött bérletszelvény, csak az elkobzás eddig nem volt gyakorlat.

A BKV indíthatna egy figyelemfelkeltő kampányt ami felhívná a figyelmet a bérlettok érvényesítésére.
Ha Hagyó a helyén lenne, ebből is össze tudna hozni egy kisebb nokiásdoboznyi kampánypénzt;)

juhaszvik 2010.03.23. 15:02:39

@Hümüzhümümüz: mármint a saját mellbimbónk, vagy a nőké? :)

ave 2010.03.23. 15:02:56

sallallallallaa... Csak hogy legyen komment, mert mast irni nem lehet erre.

johevi 2010.03.23. 15:03:25

Bunkó volt az biztos, de ha lejárt a bérlet ( nem a szelvény ) akkor ebben igaza volt. Így hogy megkérdezted mennyit kapsz, kétszeresét fogod, mert előre megfontolt szándékkal teszed.

flea 2010.03.23. 15:03:52

1 dolgot tisztázzunk.
Mi a f@x értelme van a bérlettok külön érvényesítésének?
Ugyanaz, mint a BKV különjárat-osztályának volt 8 évvel azután, hogy megszüntették a különjárat-szolgáltatást. Bár ők legalább annyit tudtak mondani, hogy "a mi feladatunk, hogy az ilyen jellegű igényeket elutasítsuk"...

Akkor miért is kell még mindig érvényesíttetni?
Napalmérett az egész rohadt BKV...

Salvor_ 2010.03.23. 15:04:41

Es a berlettok ervenyessegenek lejarta miert is fobenjaro bun? Csalni lehet vele? Vagy ez is plusz bevetel a BKV-nak, mert a pecseteles penzbe kerul? Vagy igy tudnak nehany embernek munkat adni, hogy ok pecsetelnek? Mi az ertelme a berlettok ervenyessegenek? Most megneztem, az enyem 2 eve lejart. Tolem ugyan nem venne el a berletet az ellenor. Legalabbis addig, mig minden ciganynak emberi joga ingyen utazni a BKV-n.

Bougheau Tschichka 2010.03.23. 15:05:03

Ha gyó nem lett volna, jutott volna pénz nem bunkó kra is

elég.volt 2010.03.23. 15:05:41

Én január óta ingyen utazom. Mindenkinek ezt javaslom. Meg is írtam a BKV-nak, hogy majd akkor fizetek ha európai lesz a színvonal.

johevi 2010.03.23. 15:06:05

Egyébként az lett volna a "normális" az ellenőrtől, ha azt mondja, hogy fáradjon oda a 10 méterre lévő bérletes ablakhoz és kérjen egy pecsétet, hiszen a Nyugati aluljáróban van ilyen. De az már nagyon európai lett volna.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.23. 15:06:48

@flea:
Mi értelme van a bérlettoknak?

@AlulírottFentemlített:
Pontosan.
Antennás.
És 3D-s.

Páneurópai Harci Kos 2010.03.23. 15:09:32

@elég.volt: "Én január óta ingyen utazom. Mindenkinek ezt javaslom. Meg is írtam a BKV-nak, hogy majd akkor fizetek ha európai lesz a színvonal. "

No, az ilyesmi a kivétel, szvsz az összes bliccelőt a cerkófmajmok, hátulról, hosszan...(sőt a felmenőiket is)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.03.23. 15:09:33

@Fitz: minden rasszista felhang nélkül, egyes józsefvárosi járatok utazóközönsége valóban kritikán aluli, ezt a 'rasszizmus'-ra redukálni elég kár szerintem. Az ellenőr pedig igenis menjen oda és - rendőri segítséggel - teremtsen rendet a járatokon.

A posztoló pedig
1. dühöngés előtt (helyett) olvassa el az utazási feltételeket
2. ha verekedhetnékje van, akkor ne a homáron keressen önigazolást, mert itt mindenkiből lehet csáknorisz, hanem menjen oda, üsse meg az ellenőrt és viselje a következményeket.

Hatvanéves néniket cseszegetni ettől függetlenül gáz.

pcjav 2010.03.23. 15:11:42

Az a csoda, hogy még vannak utasok ezen a szutyok BKV-n! :o

Iridium 2010.03.23. 15:13:10

Van benne veréssel fenyegetés, cigányozás, komcsizás, bunkózás, minden ami egy BKV-s posztból nem hiányozhat.

warbirds 2010.03.23. 15:13:42

Megnéztem az enyémet. A pecsét és a kiállítás kelte ugyan rajta van, de az érvényes -tól -ig sorokra nem írtak semmit...
Akkor most mi van? :) Eddig a kutya sem nézte meg, de irtózatosan megharapom, aki csak úgy ki akarja kapkodni a kezemből...

Kukettó (törölt) 2010.03.23. 15:16:30

Ki a tökömet érdekli, ha kikapja a kezemből az ellenőr a csöves bérletet?

juhaszvik 2010.03.23. 15:19:14

ha már a fényképeknél tartunk, miért nem jelenik meg az "avatárom", hogyha egyszer rászántam magam, hogy feltöltsek egy képet?

egyébként egyszer majdnem elmentem Svédországba, de Ózdnál visszafordultam :)

keptündzsekk 2010.03.23. 15:21:08

@juhaszvik: remélem előbb betelefonáltál Svédországba:)

Dr. Körömlakk ® 2010.03.23. 15:26:26

Ezt Szegeden szépen megoldották: nincs bérletigazolvány. A bérletre a személyi igazolvány számát kell rávezetni, és tulajdonképpen azzal együtt érvényes. Kérésre azt is fel kell mutatni, de 98%-ban nem kérik el. Csak kedvezményes bérletek mellé kérik a kedvezményre jogosító iratot (diákigazolvány, nyugdíjas valami), de gondolom ezeket is csak akkor, ha ránézésre valami nem stimmel az utassal, pl 25 évesen nyugdíjas bérlettel utazik :)
Szóval ez a bérletigazolvány egy nagy marhaság, megszüntethetnék már igazán.

van-e szándék 2010.03.23. 15:26:51

@Adachale: poszotlónk kiakad, mert két sutyerák kipécézte magának az édesanyját, miközben ő egy egész közösséget pécéz ki magának rosszindalú megjegyzésével azon az alapon, hogy mind a Józsefvárosban lakik.
Magyarázzam még?

roadrunner 2010.03.23. 15:27:31

At kell venni a Londoni rendszert aztan mindenki kussolhat.

juhaszvik 2010.03.23. 15:28:58

valahol azt hallottam (talán növényélettan órán), hogy a növények mérete nagyban összefügg a hőmérséklettel, vagyis hidegebb helyen nem nőnek meg ugyanakkorára. akkor viszont a svéd lányok fűszoknyája valószínűleg sokkal rövidebb, mint amit mi a Hawaii lányokkal kapcsolatban magunk elé képzelünk.
de persze ez csak felvetés, amit illik letesztelni. az eredményt természetesen majd publikálom.

esef 2010.03.23. 15:32:36

Feleségem ikrek után kap GYES-t, ami náluk 6 éves korig jár. Kisgyerekes bérletet veszünk neki, aminek az igazolványát évente kell megújítani. A gondot az szokta okozni, hogy az Államkincstártól kapott igazoláson rajta van, a gyerekek 2005-ben születtek. A kedves pénztárosok vissza szokták dobni, "Menjen innen, nem tud számolni, a 3 év 2008-ban lejárt, mit akar maga ezzel!" felkiáltással. Ilyenkor képen tudnám törölni, de udvariasan csak mosolygok és megkérem, hogy a következő bekezdést is legyen szíves elolvasni, amin leírják, hogy mivel ikrek, 2011-ig jár a GYES... Ahelyett, hogy elnézést kérne, még utána is tahó módon viselkedik.

Orbán Diktor (törölt) 2010.03.23. 15:34:10

@Páneurópai Harci Kos: "Komolyan mondom szervezzünk egy kommandót..."

Szervezd. Végre sittre kerülhetsz te is... Vagy várd meg, míg kiengedik a börtönből azt a copfos buzit...

vernarancs 2010.03.23. 15:35:24

Lejart a berlet? igen.
Megbuntettek? nem.

Akkor inkabb koszono levelet kene kuldeni!

Nem volt udvarias es elnezo az ellenor, de nem is kotelezo neki. Miert varjuk el folyton, hogy a szabalyokat "ugyan mar" csak egy kicsit lazabban tessek venni? Megoldjuk okosba meg a haverom haverja elintezi mutyizas megy mint az atkosban. Ki f@szom tartsa nyilvan mikor jarnak le az irataim? (ok, az ugyfelkapun valo regisztracio utan a szemelyi meg az utlevelrol kap mailt az ember, de ha nem akkor nem hibaztathatom az allamot, hogy elfelejtett szolni).

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.23. 15:37:34

@juhaszvik:
Nagyon jó meglátás.
A svéd fűszoknya alapvetően rövidebb a "hagyományos" fűszoknyáknál.

Adachale 2010.03.23. 15:38:28

@van-e szándék:
OK állításoddal egyetértek.
Viszont ha egy átlagos napon megnézzük egyes utazóközönség viselkedését, akkor az a kijelentés távolról sem volt rasszista. Lehetett volna másképpen is fogalmazni. (pl Józsefvárosban lakó bérlet nélkül utazók, vagy a villamost tele szottyizókra ( az előbbi szóra várom a helyesírási megfejtést) stb)

Még mielőtt más vizekre eveznénk újra mondom, hogy a kijelentéseddel egyetértek!

vernarancs 2010.03.23. 15:38:29

@roadrunner: ebben az a szep, hogy londonban meg stockholmban is belepteto rendszer van, nalunk meg ezeket leszereltek anno. Mert hat az ellenorok olcsobbak es nalunk ugye tobben jarnak metroval mint londonban.

Semper Augustus 2010.03.23. 15:38:37

az enyim 2006-ban járt le, kezdhetek aggódni? :)

Kukettó (törölt) 2010.03.23. 15:40:51

@vernarancs:

Azért lehet udvarias.
Persze azt sem tudjuk mennyire volt az, vagy nem az.
A legfőbb gond, hogy bemondásra elhisznek itt egyesek bármit.

Orbán Diktor (törölt) 2010.03.23. 15:41:55

@van-e szándék: "egy egész közösséget pécéz ki magának rosszindalú megjegyzésével azon az alapon, hogy mind a Józsefvárosban lakik.
Magyarázzam még? "

Ne magyarázz meg semmit. Inkább azt szeretném hallani, hogy valóban nem merik elkérni a kisebbségiektől a bérletet? Mert akkor milyen alapon kérik el a többségtől?

somogyi83 2010.03.23. 15:42:14

az én kezemből egyszer akarták kivenni a bérletet a Kálvinon, le is ordibáltam az ellenőr fejét, hogy mit szeretne, ne nyúlkáljon. Azt mondta, hogy rajta van, hogy át kell adnom, mire felvilágosítottam, hogy igen, kérésre kell átadnom, a metró területén. Mivel kérés nem érkezett (a nyúlkálást, és a "Nem látom" morgást nem tekintem annak) és már a fehér vonalon kívül álltam, további szép napot kívántam neki és tovább álltam.

Az én bérletemet ne tapogassa senki, én vettem a saját fizetésemből! Inkább a metróállomáson kéregetőket dobják ki, mert ha én nem mehetek le érvényes bérlet nélkül, akkor a koldus hogy van lent? Oda született?

hááááát 2010.03.23. 15:42:50

@van-e szándék: A 99 buszon évek óta nincs ellenőr mert mindig megverték őket.És igen a romák.Ez nem rasszizmus ez tény.

Robbantó 2010.03.23. 15:42:59

Amúgy meg egyenjogúság van nem? A nők mindig ezt akarták, akkor viseljék a pofonokat is.

Cino 2010.03.23. 15:43:52

Én tutira lekullantom, hogy van e pecsét a bérletemen vagy sem. Ha szóvá teszi az ellenőr, akkor elkérem tőle az érvényes munkaszerződését, mert egyenruhát meg jelvényt lehet szerezni.

Mondjuk egy 61 éves hölgy kezéből nem nehéz kivenni a bérletet. :( Próbálja meg az enyémből kivenni... Lehet megrázná a pofonfát!

Kukettó (törölt) 2010.03.23. 15:44:11

@somogyi83:

Szerelmes vagy a bérletedbe?
Vagy mi a franctól félted?
Mit a tök baj van azzal, hogy elkéri egy olyan személy akinek az a feldata, hogy ellenőrizze azt?

vernarancs 2010.03.23. 15:44:56

@Kukettó: az elnezore ertettem alapvetoen a nem kotelezot. Az udvariassag az baj, hogy hianyzik, hiszen az penzbe sem kerulne a BKV-nak, sot.

Kukettó (törölt) 2010.03.23. 15:45:39

@Kaszanova:

Keresek neked olyan nőt akit bátran felpofozhatsz.
Aztán majd a fogaidat ügyesen szedd össze a földről.

somogyi83 2010.03.23. 15:46:16

@Kukettó:
Nem az a baj, hogy elkéri, hanem az,hogy kitépi a kezemből.
Nem, nem vagyok szerelmes a bérletembe, de ha kikapja a kezemből, zsebrevágja, hogy bizonyítom be, hogy jogosan használtam a BKV-t?

Kukettó (törölt) 2010.03.23. 15:49:04

@somogyi83:

Ki tényleg ne tépje, ebben igazad van.
Kérje el szépen és akkor az ember odaadja.
Azért azt nem hiszem, hogy naponta vennének el és vágnának zsebre bérleteteket, szóval ezt alaptalan félelemnek érzem.

Orbán Diktor (törölt) 2010.03.23. 15:49:53

Az a legnagyobb baj, hogy fizetni kell az utazásért. Itt csak akkor lesz rend, ha ingyenes lesz a bkv.

Salvor_ 2010.03.23. 15:50:27

Tudja valaki, hogy mi ertelme van a berlettok ervenyessegenek? Hogy lehet visszaelni vele, ha lejart az ervenyessege?

vernarancs 2010.03.23. 15:50:42

@somogyi83: ket dolog: a rendor is zsebreteheti a szemelyidet, aztan bekaszliz, hogy iratok nelkul randalirozol. Akkor neki sem adod at az irataidat?
masik: nem minden a te tulajdonod amiert fizetsz. Mondjuk pl. ha alberletben laksz a lakas nem a tied.
Az orkok bunkosagara viszont valoban nincs mentseg, de ez nem mentesit a szabalyok alol senkit sem.

Cino 2010.03.23. 15:51:58

@Orbán Diktor: Ingyenes? Hol élsz te biciklibelsőben? :)
Eleve az adófizetők pénzén élősködik.

Kukettó (törölt) 2010.03.23. 15:52:16

@hááááát:

A BKV-s posztok alatt ellenőrt verni szándékozók milyen származásúak?

Magam_a_Mondomét! 2010.03.23. 15:52:48

"...- Mi lenne ha az ellenőrök a jeggyel / bérlettel nem rendelkező utasokat baszogatnák? ..."

De hát a Te Anyádnak sem volt érvényes bérlete!!!

szekertabor · provo.blog.hu 2010.03.23. 15:52:57

Ha valaki elolvassa a bérletigazolványába beírt apróbetűs részt, érdekes információkra bukkanhat. Ilyen például: (az utasnak) a bérletét minden utazásnál - felszólítás nélkül - fel kell mutatni, és az ellenőrzést végző dolgozók kérésére át kell adni.
Ki szokta a buszra felszállva kérés nélkül felmutatni a bérletét?
És miért értelmezik ezt a mondatot az ellenőrök úgy, hogy kérés nélkül kikaphatják a kezemből a bérletemet?
Én egyébként ilyenkor némán meg szoktam fogni a fényképes kitűzőjét, és addig nem eresztem, amíg vissza nem adja a bérletemet.

idiesel 2010.03.23. 15:53:29

Páneurópai Harci Kos: Ha a kedves ribanc ellenőr (nem, nem nevezem nőnek!) tapló módon viselkedik és egy idősebb hölgynek teszi a nagyot és arcoskodik, valamint annyi nincs benne, hogy felhívja a figyelmet és szemethúny a hiányosság felett, akkor ez nem nő, hanem egy geciláda.

Kedves "van-e szándék": Ne légy már kurva nevetséges. Ne gyere már a rasszizmussal te gyökér. Ha egy cigány jött volna fel nagy pofával és szemenköpte volna a ribancot (NEM, még mindig nem NŐ, hanem egy tetüláda ribanc), akkor szerinted mit tett volna? Kussol és félreáll. Erről van szó. Igenis, lassan általánosítani kell. Az ellenőr csak azokba köt bele, akit kiszúr, hogy lehet vele szarakodni.

Szívesen beállnék az ellenőr mellé az említett vonalakon mit pofázna és kinek mit tépne szét. Ülne a hátsó sorban és morzsolná a karkötőjét.

Én nemcsak felpofoznám, hanem tarkón is vágnám úgy, hogy a mozgólépcsőn csúszna le, ha valaki a beteg anyámmal szarakodna így.

Barátom menj el és tedd amit tenned kell.

Női Hiszti_ 2010.03.23. 15:55:13

@Páneurópai Harci Kos: ez jelen esetben lényegtelen. Mármint a neme.

Salvor_ 2010.03.23. 15:55:18

"De hát a Te Anyádnak sem volt érvényes bérlete!!!"

De volt. A berlettok nem volt ervenyes. Hatalmas visszaeles! Mennyivel karositotta meg az allamot vagy a bkv-t?

Kukettó (törölt) 2010.03.23. 15:56:12

@idiesel:

Figyelj, te ott voltál a történetnél és azért vagy ilyen okos?
Vagy beszopsz valamit, amiről nem is tudod, hogy miként történt?

Fitz 2010.03.23. 15:56:16

@esef: Bizony, ezzel van a baj, nem a szabályok betartásával.

ier6w7i 2010.03.23. 15:56:37

Ha nagyon szigorúan nézed, akkor jogszerűen járt el, mert ha a bérlettokot érvényesíteni kell, akkor bizony érvényesíteni kell. (Hogy minek, azt senki nem tudja, de ez a szabály.)

Ha paraszt volt az ellenőr és szóvá teszed, akkor teljesen igazad van. A net is jó hely, de írd be panaszként is BKV-nak levélben, ha van tanúd akkor még jobb. (Sok eredménye nem lesz rövid távon, de ha mindannyian írunk panaszkodunk, akkor előbb-utóbb van valami eredmény.)

Ne vágd orrba, mert téged fognal felelősségre vonni és nagyon rosszul jársz. Azt hiszem ők nem hivatalos személyek (akkor nagyon rosszul jársz, lásd Btk!), de ha közfeladatot ellátó személy, akkor is megjárhatod.
Egy jó kis leüvöltés kijár nekik, azt nem büntetik, ráadásul csak-csak odaverődik egy kis tömeg is ilyenkor.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.23. 15:58:09

@Salvor_:
Már kérdeztem egyszer, de akkor mégegyszer:
Mi értelme van a bérlettoknak?

hihihi 2010.03.23. 15:58:42

Ausztriaban van az eves berleten fenykep. A havi es heti berlet atruhazhato, nem nevre szolo.
Erdekessegkeppen: Ha az eves igazolvanyod lejar, kapsz automatikusan levelben egy matricat, amit felragasztassz a berletre - hacsak nem mondod le emilben. Ja,es az eves berlet vasarlasakor 2 honapot ingyen kapsz. Es havi szinten automatikusan vonjak az arat a bankszamladrol (10 honapot termeszetesen:-).

Salvor_ 2010.03.23. 15:59:01

Tobbszor elofordult mar, hogy a 4/6-os ill. 1-es villamoson voltak ellenorok, es a ciganyokat mindig kikerultek (pedig az 1-en sokan szoktak lenni). Nyilvan feltek. A cigany meg ugy erzi, hogy neki emberi joga ingyen utazni.

idiesel 2010.03.23. 16:01:02

Magam_a_Mondomét!

Mondod a faszságot öregem. Érvényes volt a bérlete, csak az a kurva tok nem volt az. A tisztelet és az emberség hiányzik ezekből a szánalmas bagázsból. Nem fogok szarakodni egy öreg hölggyel, mert csórinak nagyobb baja is van, minthogy a tokot nézze. Szerintem.

A legnagyobb probléma azt hiszi ez a tapló banda, hogy Ő az atyaúrsten és azt tehet, amit akar. Azzal fenyegetőzik, amivel akar, arra hivatkozik, amire akar. A kedves, érvényes (és keményen fizető) utas pedig azzal kéne pofán vágja, amivel akarja.

Pánamerikai Harci Kos 2010.03.23. 16:01:20

@Páneurópai Harci Kos:
"de a gyomrom felfordul az ilyen alakoktól akik azért mert "ellenőr" verekedni akarnak"

Ki nem szarja le? te barom...

Hallgasd inkább ezt:
Belga - Kalauz
www.youtube.com/watch?v=SfTsChFZKks&feature=PlayList&p=24110996162A3B4D&playnext=1&playnext_from=PL&index=10

Kukettó (törölt) 2010.03.23. 16:02:21

@Salvor_:

Fogtam egy cigányt! :)

"elég.volt 2010.03.23. 15:05:41
Én január óta ingyen utazom. Mindenkinek ezt javaslom. Meg is írtam a BKV-nak, hogy majd akkor fizetek ha európai lesz a színvonal."

Salvor_ 2010.03.23. 16:04:31

Legalabb azt irja meg valaki, hogy mit kell tenni, ha lejar a berlettok ervenyessege. A penztarban lepecseteltetni? Fizetni kell erte?

Orbán Diktor (törölt) 2010.03.23. 16:04:34

@Salvor_: "A cigany meg ugy erzi, hogy neki emberi joga ingyen utazni."

A magyar is ugyanezt érzi.
:-)

idiesel 2010.03.23. 16:05:14

@Kukettó: Bocs, nem vagyok a védőügyvédje, de amilyen tetü banda, simán elhiszem, hogy ez törént.

Tedd már a szívedre a kezed (milyen szépen fogalmaztam) és válaszolj erre: Te nem hallottál millió sztorit - esetleg nem láttál - a visszaélésekről?

Pl:
Csapat külföldi megy le a mozgólépcsőn és már szólnak a rádión, hogy figyelj már megy le egy csapat külföldi, kapd el őket, mindjárt megyünk. Fültanúja voltam baszki..

A szerencsétlenek azt se tudták, hogy mi bajuk van, ők meg mondták, hogy oké, fejenként 7ezer forint. Számla nélkül, zsebbe, naná. Ekkor léptem oda és elmondtam szépen angolul, hogy srácok induljatok el külön-külön, minden irányba. Majd a hőbörgő ellenőr kérdezte, hogy mit mondtál nekik köcsög!!!!

Nah innentől a sarki koldúst többre tartom, mint ezeket.

sorica123 (törölt) 2010.03.23. 16:05:44

@Páneurópai Harci Kos: na, ez azért vicces, mert egyfelől nőt nem ütünk, másfelől viszont őhölgységének beleállhatott volna a csúz a kezébe, mikor nekiállt portásarrogánskodni a fele akkora mámikával. Úgyhogy esetleg még asszont lehet küldeni pofozkodni. Csak hogy a lovagiasságon ne essen folt.
Amúgy a hisztisen visszakérdezgető napközis kollégáknak: senki sem szerelmes a bérletébe, de amikor a hatósági közeg egyszerűen kiveszi a kezemből, és jó, ha nem ejti a mozgólépcsőbe, akkor kicsit ideges leszek én is. Nem viccből perkálja a polgár a nem is kicsi összegeket, gyakorlatilag arra, hogy a BKV továbbra is egye a pénzt és aztán ráfogja az egészet a bliccelőkre.
Nekem pl nem az kéne, hogy ingyenes legyen a szolgáltatás, hiszen sehol se az, hogy lenne az. De mivel ez egy általános, mindenki számára elérhető valami kéne legyen, röhej, hogy az összes BKV-s pénzbeosztási képtelenségét meg gazdagodási mizériáját az utazóközönségnek kell finanszíroznia. A járművek meg maradnak olyanok, amilyenek, esetleg valaki levetett buszait megvesszük szépen kiföstve, mert azok legalább formásak, frissen mázolva, ez kérem mégse a Balkán. Magyarul van ugyan egy működőképes, (még egyelőre) gépparkkal is rendelkező közlekedési vállalatunk, viszont mégse vagyunk vele elégedettek, mert csak valahogy szarul van megszervezve. Sokan csak 'lopni' mennek oda, mert úgyis rá lehet fogni a bliccelőkre. Az alsóbb posztokon meg nulla stressz- és monotóniatűrésű, fáradt, esetleg alkoholista vagy egyszerűen aszociális emberekből van rengeteg.

Szelid sunmalac 2010.03.23. 16:06:42

Igazabol nekem nincs is berlettokom. Mert nem fer be sehova. Mindig felmutatom az ervenyes berletet, de a penztarcamban, a lehajthato feleben van. Meg senki nem akarta kitepni a kezembol. Jol elore latjak es csak intenek, hogy menjek.
Probalna meg valamelyik kivenni a kezembol. Jo hangosan tolvajt kialtanek, aztan utes-rugas kombo nyakra, lagyekra.

dayaxx 2010.03.23. 16:07:18

Régi típusú bérlettokom van, érvényességi idő kitöltése nélkül. A jelen bkv szabályzat 10 év, illetve a fotó alapján felismerhető fejhez köti az érvényességet, pecsételésről semmit sem ír.
Amúgy a bérletszelvény szövege, azoknak akik nem tudják, hogy kell viselkedni az ellenőrökkel:
"...A bérletet minden utazásnál - felszólítás nélkül - fel kell mutatni és az ellenőrzést végző dolgozók kérésére át kell adni."
Ezen kívül itt olvasható még, hogy ha nincs beírva a cím az igazolványra, vagy nincs szám írva a bérletre, akkor pótdíjfizetési kötelezettség van, elkobzás csak visszaélés esetén.

Inf@ 2010.03.23. 16:10:26

@Füli: Épp ezaz hogy nem a bérlete járt le, hanem a tok hátulján lévő pecsételős biszbasz. Ki a franc tartja számon hogy még arra is figyeljél? Egyártalán MIÉRT JÁR LE A BÉRLETTOK? NOOOORMÁLIS ???

idiesel 2010.03.23. 16:13:56

Az ellenőröket ki kell vágni a francba és ne gyertek nekem azzal, hogy családja van. Ok, elmegy máshová dolgozni. Ezeknek a béréből (mert ne tagadjuk, rengetegen vannak) és az ismételt állami segítségnyújtásból felszerelik a kapukat a metróra olyan nyugatias formában: Lsd. New York, London stb. Mágneskártyákat bevezetni és várni. Nem másnapra és nem következő hónapra, de szerintem megtérülne. Buszokon meg legyen ellenőr, mitbánomén.

RedWing 2010.03.23. 16:14:33

@idiesel:

Engem egyszer ilyenért meg is akartak verni! (2-en voltak, villamoson)
akkor egy 12-13 év körüli spanyol kislányt választottak ki maguknak.
Azt nem tudhatták, h. rossz emberrel kezdenek, uh. rövid idő alatt lebasztam őket a megállóba. Érdekes, még rendőrt sem akartak hívni...

Inf@ 2010.03.23. 16:14:51

@telepata: 438-as a száma, gondolom a neve nem volt a bilétáján.

Fitz 2010.03.23. 16:15:52

@Inf@: Talán a fotó miatt? Én is most vettem újat. A legviccesebb, hogy van a nem átlátszó tok, amit valami nemtomhányszáz pénzért vehetsz hozzá. Még javasolta is a néni, mert tartósabb. Stockholmban meg ingyen vágták a műanyag bérletkártyádhoz, ami ugye nem fényképes.

KenSentMe 2010.03.23. 16:17:01

@juhaszvik: Egyébként ebben a témában nagyon sok kutatási lehetőség rejlik, amit a mértékadó irodalom terjedelmessége ellenére sem tudott még töredékében sem feldolgozni. Nyilván minnél rövidebb egy fűszoknya, annál rosszabbak a hőtartó tulajdonságai, minnél hosszabb, annál jobbak. Hidegebb országokban tehát számolni kell a Schlebniz-Zorkov-Meitner hatással (a túl rövid fűszoknyát viselő lányok bármit megtennének egy kis melegért), míg melegebb országokban a Grassi-Hong elv érvényesül (a túl hosszú fűszoknyát viselő lányok bármit megtennének azért, hogy megszabadulhassanak a szoknyájuktól). Az, hogy a SZM vagy a GH elméletből adódik nagyobb erkölcsi lazulás az érintett országok átlaghőmérsékletét is figyelembe véve, az mind a mai napig nyitott kérdés és tudományos viták tárgya.

2010.03.23. 16:18:28

Most már csak megkérdezem, mert fúrja az oldal a kiváncsiságomat: ezek a fűszoknyás svéd lányok nem fááááznaaaak ???!!
Merhogy ott döghideg van.
nem inkább bundás, prémes svéd lányokról van szó ?

2010.03.23. 16:18:54

Hagyományos bérlettok volt? Mert az enyémen nincs olyan, hogy meddig érvényes.
A BKV pénztáros nem tudta volna? Már 2005 óta használom.

idiesel 2010.03.23. 16:19:08

Pl:

1.
www.mta.info/nyct/subway/images/modifying_gates.jpg
Nem pofázik hülyeséget és nem köcsögösködik. Egyszerűen nem enged be. Ennyi.

2. z.about.com/d/gochina/1/0/h/A/-/-/Subway_4.jpg

Ezt Magyarországra nem ajánlanám, hiszen ezeket még az 50 éves is átugorná...

Kint kamerák és rendőrök növelik meg ezeknek a kapuknak a hatékonyságát. A 7 éves kisrácokon kívül nem is nagyon csúsznak át alatta.

Fitz 2010.03.23. 16:19:46

@VRbagoly: Ez a gyelek meg nem nolmális! :D

idiesel 2010.03.23. 16:20:29

@RedWing: Pff... 12-13 éves kislánnyal...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.23. 16:21:08

@VRbagoly:
Nagyon meggyőző érvelés.
Épp anyagot gyűjtök egy szakmai posthoz a fűszoknyával kapcsolatban.
Engedelmeddel be is kopiznám az anyagba.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.23. 16:22:32

@Kulics:
Nem fáznak.
Fűthető fűszoknyában miért is tennék?

AlexWolf 2010.03.23. 16:24:21

Tegnap este hazafelé egy női harcitroll próbálkozott nálam a "megfogom a bérletedet és jól nem hagylak tovább menni az anyádúristenit" módszerrel. Aztán, amikor észlelte, hogy kirántom a bérletigazolványomat a kezéből és igen csúnyácskán nézek rá (na jó, ő sem volt túl szép), visszafogta magát és megpróbált picit kulturáltabban viselkedni. Nem sikerült neki. A bérletemet azért megmutattam.

üllős 2010.03.23. 16:24:21

én 2009 augusztusi szelvénnyel nyomom, még nem vették észre
ha ez megtörténik készséggel kifizetem a helyszíni bírságot

phyllo 2010.03.23. 16:25:24

Én 1979-ben Moszkvában voltam, ahol semmiféle bérlettok nem kellett a bérlethez. Igaz nem volt kedvezmény sem! Az összvonalas (metró, troli, busz) bérlet 6 rubel volt. (110 rubeles átlagfizetés és 42 rubeles egyetemi ösztöndíj mellett. Talán még meg van valahol egy ilyen "jegyíníj bilét".
Ez a szocializmus közepén volt, akkor minek Mo-ra mindenféle kedvezmény?!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.03.23. 16:25:34

amúgy a stockholmi biztonsági őrök a metróban így néznek ki:

www.situationsthlm.se/Global/Vakt-01.jpg

Inf@ 2010.03.23. 16:28:35

@Magam_a_Mondomét!:

A Posztoló anyjának volt érvényes bérlete, a TOK járt le, nem a bérlet. Olvass előbb.

idiesel 2010.03.23. 16:29:18

@Rékuc: Ég és föld. Szívesebben is venném a jegyet, nemcsak kényszerből. Komolyan.

Gyuree 2010.03.23. 16:37:33

továbbá felhívnám a figyelmüket hogy az elmúlt 40 évben a BKV a "mi" adófizetők pénzéből tartja fenn magát, képtelen még saját maga fenntartására is. Talán máshogy kellene hozzá állni az emberekhez, ha már mi az adó forintunkból több milliárdal évről évre "kisegítjük" ezt a gazdaságtalan, monopol, pénznyelő társaságot.

Ezzel a résszel nem teljesen értek egyet. Miért lett volna jövedelmező egy olyan cég, ahol két évtizeden át, a szocializmus látensen emberbaráti gazdaságában befagyasztották a vonaljegyek árát?? Egyébként a rokkantnyugdíjas havibérlet 3700 Ft, ami nyilván nem fedezi az igénybevétel költségeit. Természetes szerintem, hogy az ilyen közszolgáltatók tevékenységét az állam kiegészíti az adófizetők pénzévé, hisz lehet hogy a valós fejenkénti költség 15 ezer lenne, de átlagban a használok havi befizetése az 5000 ft-ot sem érheti el, mivel egyrészt sok nyugdíjas használja, másrészt "sikkes" dolog a bliccelés - amit azért más fizetős szolgáltatás igénybevételénél nemigen lehetne megtenni...Ja, és külföldön (pl. Sydneyben) mikor használtam a tömegközlekedést, havi bő 25 ezer forintnyi összeget fizettem és ott sem kerestem háromszoros pénzt...

Iustizmord 2010.03.23. 16:39:38

konkrétan egy próbára bocsátás- 100e pénzbümti között lehet, ha nem csapod meg extrém módon. tapasztalat

666E 2010.03.23. 16:41:06

ez tényleg mekkora szadista baromság már, kit érdekel a bérletigazolvány, 200 Ft könyörgöm, biztos azon fogok csalni a 10ezer forintos bérlet mellett.

vernarancs 2010.03.23. 16:42:04

@Inf@: Mit ir a szabalyzat? A berlet mivel egyutt ervenyes?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.23. 16:47:02

4xx = 438 /4
X2 = 109,5 - 109,5
0 = x2 -109,5

x1,2 = (-(-109,5) +_√109,52-4) / 2

x1,2 = (109,5 +_ 10,46) /2

x1 = 59,73
x2 = 49, 52

PuruttyaIrto (törölt) 2010.03.23. 16:57:24

@Páneurópai Harci Kos: akkor mi a megoldás nagyokos? Szomorkodjunk együtt egy tea mellett?

Megmondom mi az alapprobléma. A jogszabályok szerint kell élnünk, hisz különben anarchia lenne.

Ki hozza a jogszabályokat? A politikus, aki gyakran köztörvényes bűnöző, maga is jogszabályt sért (lásd Eclipse ügy).

Namostakkor tehát te azt mondod, hogy tartsam egy olyan jogszabályhoz magamat, amit egy olyan ember hozott, aki maga sem tartja be a jogszabályokat?

Jó, lerúgni az arcukat tényleg túlzás, ha kicsit elvonatkoztatok a dühömtől, de te meg ne csak az erőszak ellen ágálj, hanem akkor adjál megoldást is.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.03.23. 17:12:24

Én is megkaptam reggel Zoltán levelét. Igyekeztem szakmai szemmel megválaszolni a kérdéseit. Akit az anyázáson kívül ez is érdekel, az keresse a levélben a zöld zárójeles szövegeket:

bkvfigyelo pont hu/2010/03/23/kitepte-az-utas-kezebol-a-berletet-az-ellenor/

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.03.23. 17:21:28

@Páneurópai Harci Kos: "Kiállás kérdése az egész..." Nyilván, nuncsakuval járunk tömegközlekedni, fő a defenzivitás. Különösképpen hatvanas, szívbeteg asszonyok esetében - nekik kell leginkább harcolniok, vérben forgó szemekkel.
Tehát:
tartasz egy darab papírt a kezedben. Én meg csak úgy kikapom belőle. Hogy védekezel (miután már kikaptam)? He?
Okosferike...

Áldom az eget (ismét), hogy nem abban a koszos dzsungelban élek.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.23. 17:26:42

"Javaslom a 2 hölgyet a 28-as, 37-es villamosra, vagy épp a 99-es buszokra áthelyeztetni,"

Haha, ezen felröhögtem! Itt lakom Kőbányán, napi szinten járok az említett járművekkel! Nincs ellenőr, aki fel merne ide szállni, mert fél perc alatt kibeleznék a cigók! Még szerencse, mert nincs bérletem :-)))

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.23. 17:28:22

@Páneurópai Harci Kos:

"megkeresem, és jól pofán vágom az ilyen szemétláda ellenőrt mekkora büntetést kaphatok,"

jó nagyot, mert ha egy nőt megütsz és meglátom, akkor térdenrúglak az hétszentség."

én meg téged tökön, ha nem haragszol.

AlexWolf 2010.03.23. 17:35:32

Baaal sarokbaaaaan Megélhetéééési Sünözzzzzööö! Jobb saroookban Páááneurópai Harci Kos!!! FIGHT!!!

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.23. 17:46:52

@AlexWolf: :-))))

Mindig is szerettem volna tökön rúgni valakit.

tejfogubandi 2010.03.23. 17:52:06

azért pl a szakitosblogra ne küld el ....
bkvs hisztiket a figyelőre (ahogy oda is elküldted) és ne ide. köszi
Ja és szarjon sünt a kaller....

AutosVilli 2010.03.23. 18:22:27

Akkor ezt figyuzd, az egyik barátom a bérletébe bele szokott tenni egy tartalék 5000ft-ost,ha úgy alakul az általában a zsebében van,nem a táskájában,kb fél év után kellett VOLNa neki,mert nem volt benne, Ő azt mondta hogy a fél év alatt töbször megnézték,de csak egyszer kérték el tölle a bérletet és "szedték szét" tehát akkor vette ki belöle a mocskos tolvaj a pénzt.

zyl187 2010.03.23. 18:25:34

@Rékuc: Minden tiszteletem ellenére megkérnélek, hogy az olvassa el a utazási feltételek című részt gondolt át jó!!!

Egy csaló, korrupt, tolvaj vezetésű állami pénznyelőről beszélünk, ami eltekintve 1-2 járattól, éppen hogy elégséges a feladat ellátására. Mit olvasgassak??? Utazási feltételeket??? Na ne röhögtess jó!!!

AlexWolf 2010.03.23. 19:00:04

@AutosVilli: Nem elképzelhető, hogy az ellenőr azt hitte, hogy éppen megvesztegetik? Manapság az divat!

2010.03.23. 19:04:17

Azt honnan kellene tudni, hogy az igazolvány 10 évig érvényes?

kpityu2 2010.03.23. 19:07:38

- Jó napot kívánok asszonyom, kérem adja át a bérletét ellenőrzésre. Köszönöm.
- Sajnos az ön bérlettartójának az érvényességi ideje lejárt, kérem 8 napon belül pecsételtesse le, mert e nélkül a bérlete sem érvényes. További jó utazást.

Matiz Papa (törölt) 2010.03.23. 19:09:32

Az igazolvány nem 10 évig érvényes! Ha rokkantnyugdíjas a mama, akkor 4*1 évig!

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.23. 19:27:08

@kpityu2: Szeretjük a fantasyt, de ez még nekünk is sok.

2010.03.23. 19:39:46

@vernarancs 2010.03.23. 16:42:04
"Mit ir a szabalyzat? A berlet mivel egyutt ervenyes?"
anyáddal? nem mondom, kérdezem...

Betkó 2010.03.23. 19:52:40

Kedves Barátom,

mivel engem elítéltek BKV ellenőr elleni hivatalos személy elleni erőszakért, a következő büntetési tétellel kalkulálj:

Pénzbírsággal kiváltható szabadságvesztés, Nekem 60E HUF volt.

Miért: Leszedtem az azonosítót és elküldtem a picsába és még hozzátettem, hogy rátekerem a hülye okulárt a kibaszott fejére. Nekem a menyasszonyommal történt szinte hasonló eset és zokogva hívott fel. Én, a hősszerelmes persze egyből taxiba és irány a helyszín. Csak Ők hárman voltak. Ismétlem, nem verekedtem. Plusz Én hívtam rendőrt... Hárman azt vallották, hogy teljes halálfélelemben voltak... Akkor 68kg voltam, öltönyben stb, egyébként nem is vagyok rosszfiús fejszerkezetű...

Hát erre számíts. Magyar bíróság előtt MINDIG nekik lesz igazuk, mert mindig van tanújuk a helyszínen...

Betkó

Mylady 2010.03.23. 20:01:51

Mielőtt elolvasnám a kommenteket, jelzem: az enyém is lejárt. Decemberben. Én tudatosan nem vettem újat (reménykedem, hogy nem kapnak el), mert cafeteriában kapom a bérletet, amire előre ráírják az igazolvány számát. És félek ekkora kihívás elé állítani az ezt intéző személyzetis kiscsajt, mert eddigi ténykedése alapján nem vagyok biztos benne, hogy jól sülne el a dolog...

Majd ha új munkahelyem lesz, veszek új igazolványt.

Magam_a_Mondomét! 2010.03.23. 20:05:21

@Salvor_: Te nem tudod mit beszélsz! :)
Bérlet = tok, ami műanyagból van, plusz bérletigazolvány plusz bérletszelvény, ebből a bérletigazolvány nem volt érvényes, nem a tok, Te tüdöshurka!

Magam_a_Mondomét! 2010.03.23. 20:06:49

@lxrose: Onnan, hogy rá van írva, nem ?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.23. 20:19:10

Ha szívbeteg nyugdíjas, akkor miért nem fordít kitüntetett figyelmet arra, hogy az igazolványai, bérlete érvényes legyenek? Nem ér rá? A fiacskája sem fordít édesanyjára elég figyelmet?

Haverom 130 kiló, 198 cm, nem csak hasban széles. Metróval jár. Érdekes, még egy ellenőr se tépte ki a kezéből a bérletét.

Szerintem az ilyen tolvajpribék BKV ellenőröket külön tenyésztik. Erős válogatás után külön tanfolyamon kell a kiemelkedő bunkóságot tanulniuk.

Fény-árnyék 2010.03.23. 20:34:32

@Inf@: Igen,elvárható lett volna az udvarias figyelmeztetés.
Kár,hogy nem tellett a Nokiás dobozból egy kis továbbképzésre...

Rocky2 2010.03.23. 20:44:00

Nem akarom védeni az ellenőrnő(ke)t, mert az eljárásban igencsak lehet találni kivetnivalót, de a lényeg itt van: rokkantnyugdíjas. Ahogy azt már más is említette, az érvényesség ezért nem 10 év, mint az általános bérletigazolványnál. (Bár már évek óta ezt sem 1 évre adják mindig, hanem ameddig az ideiglenes leszázalékolás tart, vagy véglegesítés után már - úgy tudom, - ezt is 10 évre.)

Mivel ezzel az igazolvánnyal kedvezményes bérlet váltható / használható, ezért kekeckednek jobban, hogy már lejárt. A teljes árú bérletnél aligha foglalkoznak vele, hogy érvényes-e még a bérletigazolvány.

uruk.hai 2010.03.23. 20:48:36

@Rékuc: A stockholmi biztonsági őrök a metróban tiszta Star Trek.

Fittipaldi 2010.03.23. 20:57:13

Én már nem is veszek jegyet BKV-n. Metrón se, csak átmegyek az ellenőrök között. Néha beszólnak vagy utánam jönnek, de leszarom, rá se nézek. Persze megértem, hogy egy nyugdíjas hölgy ezt nem biztos hogy meg tudja tenni, de ha nincs bérlet, nincs mit elvenni. Mindenesetre az ellenőr nem érhet hozzá az utashoz, fizikailag nem tartóztathatja föl.

HuszonX évig vettem bérletet, de már 1 éve nem, mert minek, ha úgyis ellopják a pénzt? Ennek a BKV-nak soha többé nem fizetek. Ha nagyon akadékoskodna a kaller, ennyit elmagyaráznék neki, de ilyen eset még nem volt.

BéLóg 2010.03.23. 20:58:36

Most már itt is látom, igazából a tömegnek a posztoló szivatása a fő élvezet.

uruk.hai 2010.03.23. 20:59:22

Az esettel kapcsolatban annyi mondanivalóm lenne, hogy el sem férne itt.
Pro és kontra meg van a véleményem, megtöltene egy könyvet is. Rettenetesen nyomasztanak a hülyék, legyenek bár utasok, ellenőrök, szakácsok, kőművesek, etcetera (sorolnám,de még valaki kimarad és megsértődik). A McDonalds-nak meg üzenem, hogy nem vagyok hajlandó fizetni náluk, amíg nem kapok Big Mac-et 10:30 előtt. A szabályok meg csak akkor vonatkoznak rám, ha szerintem van értelmük.

BKV - Önnek megyünk 2010.03.23. 21:05:42

én két éve nem vettem jegyet vagy bérletet

az is igaz hogy kulfoldon élek...

Unommáazegészet 2010.03.23. 21:28:09

És IGAZA VAN! HALÁLAZELLENŐRÖKRE!!!

reunalla 2010.03.23. 21:30:17

lenne egy olyan költői kérdésem a posztoló és egyes kommentelők felé, hogy ugyan mennyivel jobb az az ember, aki megüt egy nőt, mint az a nő, aki bunkón viselkedik?

amúgy a nem nőként viselkedik, akkor meg kell ütni szövegtől épp most hányok....nem mellesleg a nőként viselkedés az melyik évszázad normája szerint értendő?

reunalla 2010.03.23. 21:33:38

@Fittipaldi: remélem, te meg a fizetésed nem kapod meg, mert úgyis elköltöd, akkor meg minek....végül is teljesen normális dolog, hogy az utasok 60%-a nem fizet egy igénybe vett szolgáltatásért, a maradék 40 % nevében megköszönöm, hogy a te utazásod árát is mi fizetjük...

Unclerabbit (törölt) 2010.03.23. 21:34:33

Minden ellenőr egy utolsó lelketlen féreg.
Csak azért megy ellenőrnek hogy kiélhesse agresszív hajlamai és múltbéli sérelmeit.

odanézz 2010.03.23. 21:35:25

akkor ez már a hétvégi?

uruk.hai 2010.03.23. 21:50:55

@Unclerabbit: Minden homo sapiens sapiens egy utolsó lelketlen féreg.
Csak azért élnek hogy kiélhessék agresszív hajlamaikat és múltbéli sérelmeiket. Ezt hívják általánosításnak-ne versenyezz velem, nagyon jó vagyok benne. :-)

reunalla 2010.03.23. 21:51:14

@Unclerabbit: Ja vagy mert kaja kell a gyereknek...

amúgy igazatok van, nem kell ellenőr, legyen becsületkassza

uruk.hai 2010.03.23. 21:51:57

Hejesirasban is jó vok.

uruk.hai 2010.03.23. 21:53:00

Nincs itt már se becsület, se kasza. .-)

Fittipaldi 2010.03.23. 21:57:07

@reunalla: tévedés, mert a BKV-t nagyrészt az adókból fizetjük, a jegy csak a költségek kis részét fedezi. Ezért én még így is jelentősen többet fizetek bele, mint kellene, amit aztán a egyrészt ellopnak, másrészt az egyáltalán nem hatékony működésre pazarolnak. Hogy mást nem mondjak, monopolhelyzetben van Bp-en.

Ezen túl az a véleményem, hogy az elmúlt hónapokban látott események után egyszerűen birka, aki fizet, és aki meg is magyarázza hogy miért, az csak a saját kognitív disszonanciáját próbálja feloldani.

reunalla 2010.03.23. 22:04:42

@Fittipaldi: igazad van, az áramért és a gázért se fizetek ezután, mert ott is lopnak, sőt a kajáért se fizetek, mert a tescoban is lopnak a főnökök, akkor én a hülye vásárló miért fizessek?

szerintem, a szegedi volán is monopolhelyzetben van Szegeden, nem? Sőt, ha jól rémlik, egész Amszterdamban ugyanaz a közlekedési vállalat volt, a város minden részén.

Amúgy, attól, hogy mások lopnak én még nem érzem magamra kötelező érvényűnek ezt a viselkedési mintát ;)

Fittipaldi 2010.03.23. 22:14:08

@reunalla: vitatkozhatnánk azon, hogy lopásnak számít-e, ha valaki nem veti alá magát egy 'magasabb szintű' lopásnak, de valószínűleg nem értenénk egyet.

Amúgy az áramos és a többi példád nem bizonyítottak, csak a feltételezéseiden alapulnak, ezért nem relevánsak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.23. 22:29:17

azt azert szeretnem megjegyezni, hogy statsztikailag bizonyitottan hosszabb a sved lanyok labai,/sic/ mint a hawaiake
tehat a fuszoknya pontosan ugyanolyan meret
viszont svedorszagban tenyleg qrwa hideg van
hawaion meg nem

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.03.23. 23:27:30

@Fittipaldi:

Nem tudom honnan veszed az információkat, de érdemes lenne először szaklapokat, szakanyagokat fellapozni, mielőtt hülyeségeket írsz.

A BKV állami támogatása évről-évre csökken. Míg 2006-ban a bevétel 18,3 százaléka árkiegészítés volt és 32,9 százalékos volt a normatív támogatás, addig pl. 2008-ban már 30 százalék alatti volt a normatív támogatás és 16 százalék alatti az árkiegészítés, tehát az állami támogatás kevesebb, mint 30 százalék volt már tavaly is, ez idén még kevesebb.

Az utas szerinted a költségek kis részét fizeti. Megsúgom, hogy 2008-ban a BKV bevételeinek közel 50 százaléka jegyeladásból származott. Ezen kívül vannak egyéb bevételek is (5-8 százalék évente változik).

Ide vezethető vissza a finanszírozási probléma is. Máshol Európában a bevételek 33 százalékát fizeti az utas, 33 százalékát az állam és 33 százalékát a megrendelő önkormányzat.

Budapest évek óta egy fillért nem fizet, helyette fizet az utas. Legalább 15 százalékkal lehetne olcsóbb a jegy és a bérlet, ha Demszky végre fizetne a megrendelt szolgáltatásért, és nem talicskázná ki a pénzt a BKV-tól a madzagon rángatott cégvezetőkön keresztül.

Azt javaslom, foglalkozzatok a problémákkal jobban, és nézzetek időnként a dolgok mögé is:)

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.23. 23:50:18

@Betkó: Hűha! Akkor örülhetek, hogy én semmit nem kaptam, amikor lecigányoztam az ellenőrt, és elküldtem melegebb éghajlatra...

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.23. 23:52:19

@BKV - Önnek megyünk: Haláli a szlogened, kár hogy nem küldted be a BKV-pályázatra :-)

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.23. 23:55:01

@Fittipaldi: Én azóta nem veszek bérletet, amióta elvesztettem az állásomat. Sorry, de van jobb helye annak a pénznek. Az könnyen beszél, akinek a melóhelye fizeti a bérletet. Szerintem lassan már csak ezeknek az embereknek lesz bérlete...

Fittipaldi 2010.03.23. 23:55:13

@BKV figyelő.hu: pár évvel ezelőttről erre emlékeztem, de annyira nem érdekel a téma, hogy szaklapokat olvassak.

Amúgy nekem utasként irreleváns, hogy a jegyből, az államtól, vagy a fővárostól kapott pénzt talicskázzák, mert a bevétel 90+%-a ezek szerint a lakóságtól számazik, ha talicskáznak, ahhoz semmilyen formában nem akarok hozzájárulni.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.24. 00:02:55

@Fittipaldi: Talicskázzák ide nekem. Ahhoz hozzájárulok :-))))

(pfujjj, korrupt)

Mylady 2010.03.24. 07:40:03

@Támadnak az űrgyíkok! NO CSIPP!!!! Ne engedjétek!:
"Az könnyen beszél, akinek a melóhelye fizeti a bérletet."

Ezen ki tudok akadni. Akinek a munkahelye fizeti a bérletet, az sem ajándékba kapja. Az része a fizetésének, megdolgozik érte a jómunkásember.
Megvan, hogy kapsz X összeget és annak egy kis részéről szabadon dönthetsz, hogy milyen formában kéred.

Mondok két verziót:
a fizetésed nettó 100.000Ft
plusz cafeteria nettó 20.000
az ebédre havonta 20.000 Ft-ot költesz (csak munkanapokon, rendelős cégtől pl)

te a cafeteriában kérsz 10.000 Ft-ért bkv bérletet és 10.000 Ft-ért étkezési utalványt, a maradék 10.000 Ft-ot az ebédedre a kp-ban kapott fizetésedből fizeted.

VAGY

a cafeteriában kérsz 20.000 Ft étkezési utalványt, ami fedezi az ebédedet és a kp-ban kapott fizetésedből fizeted a bkv bérletet

Azaz: az elsőben kapod a cégtől a bérletet (lehet irigyelni?), a másodikban veszed
melyik esetben több a fizetésed?

szerintem ugyanannyi

A cafeteriában kapott bérlet nem ajándék

Az az ajándék, amikor nőnapon bemegyek és ott egy cserép virág az asztalomon, vagy húsvétkor a csokinyuszi.
Csak ez ritka.

vernarancs 2010.03.24. 09:32:16

@avman: nem, nem azzal. Olvasd el, ha tudsz egyaltalan olvasni. Anyad jaratott iskolaba? Kerdezem csak...

2010.03.24. 11:15:17

@Fittipaldi: Miért, ha jogerősen elitélnék az ELMŰ vagy bármelyik áramszolgáltató vezetőjét sikkasztásért, hűtlen kezelésért, akkor az áramért sem fizetnél, esetleg lopnád? Próbáld csak meg, ott nem véd meg az ombudsman, hogy személyiségi jogaid vannak! Nyugtasd meg magad, hogy neked jogod van lopni, mert más nem fog! Persze mehetsz gyalog is, vagy biciklivel, esetleg autóval, bár a benzinlopás kockázatosabb, mint ingyen utazni.

2010.03.24. 11:47:05

az érvényes bérlettokkal igazolja, hogy jogosult a nyugdíjas bérletre... a módszer lehet nem volt a legjobb, de alapvetően helyesen osztanak neki ki büntetést, ha nem volt érvényes a tok...

labi 2010.03.24. 12:00:51

kimostam az egészet, így se a fénykép se semmi nem látszik, meglehetősen viseletes... De még nem volt vele gond... Igaz akkor is át szoktak engedni, ha véletlenül reggel kómásan a céges belépőkártyámat mutatom fel, ami cseppet sem hasonlít...

Manyecska 2010.03.24. 12:45:02

Hát..ha ütni nem illik, le kell fejelni..mint a kos..

2010.03.24. 13:44:23

@vernarancs: jaja. és képzeld, ott még az ékezetes betűket is megtanították. a nagybötűkre már nem futotta.
egyébként meg, ha neked annyi jutott el a tudatodig, h mi a bkv-s szentírás az adott esetre, a többi része meg nem, akkor szerintem fáradj vissza az anyádba még egy picit mert az az uszkve 9 hónap kevés volt, h embernek szüless.

vernarancs 2010.03.24. 15:13:29

@avman: Fuss neki megegyszer, figyelmesen olvass. Hatha most sikerul te balfasz.

Oldman · http://www.zartajto.hu 2010.03.24. 15:49:05

Szerintem ez a poszt értelmetlen! Nem volt érvényesítve bérlete és kész. Azonkívűl az utazási feltételekben le van írva kerek-perec, hogy köteles átadni ellenörzésre a bérletet MINDENKI! Nem számít, hogy beteg anyóka, 130 kilós kancigány, vagy kisiskolás!
Viszont a másik oldalról valóban tanulhatnának egy kis kultúrát az ellenőrök is,... így európa közepén.

KecskeDotyi 2010.03.24. 17:22:50

Ha lejárt, akkor bevonható. Senkit nem érdekel, h anyukád nem sasolja minden nap, hogy mikor jár le.
Nem vette észre? Ő baja.
Szívbeteg? Kit érdekel? Aki utazik, az vegyen jegyet/bérletet, mert azon túl, hogy alapvető követelmény, azokkal fizetteti meg a cég, akik becsületesen megvesznek/kifizetnek/érvényesíttetnek mindent. Szóval talicska aprómajom a jó büdös................-ba már!

Tomasz_a_gozmozdony 2010.03.24. 18:30:49

@sorica123: a nagy lofaszt finanszirozza az utazokozonseg. pont hogy meg a pusztapiripocsi epitoipari segedmunkasok is finanszirozzak a tokfeju pestiek foshalmazat.

BéLóg 2010.03.25. 14:43:11

@Tomasz_a_gozmozdony: Ebben pedig tökéletesen igazad van. S bár pösti bunkó vagyok, ugyanígy felháborítónak tartom.
Én évente nagyjából tízszer utazom békávén, mégis az adómból nem jelentéktelen összeg kerül oda teljesen feleslegesen.
A MÁV, a másik ilyen társaság, dettó. De ott rosszabb a helyzet, mert én vagy tíz éve nem ültem vonaton.

rendszerhiba 2010.03.25. 14:50:10

és még csodálkozik az ember, hogy az ország ott tart, ahol..... :(

Szégyen az országnak, szégyen a társadalomnak!!!

toldylany 2010.03.25. 14:53:51

Sziasztok, új vagyok, legyetek velem kíméletesek, légyszi.

Egyszer velem baromi rendes volt egy BKV ellenőr, örök hálám érte.

Kislányommal metróztunk, füzetjegyem volt, a végefelé jártam a jegyeknek, és nem vettem észre,hogy olyat "lyukasztottam" a metrón, amit már egyszer felhasználtam a felszínen egy villamoson. Odanyújtottam a nőnek és erre közölte, hogy ez így érvénytelen ,de elenged, mert nem akar megalázó helyzetbe hozni a kislányom előtt.

Felajánlottam neki, hogy egy érvényes jegyet akkor most kettétépek, de ezt sem fogadta el , mondta, hogy menjek nyugodtan tovább. És még mosolygott is.

Szóval szerencsére van ilyen ellenőr is . Azóta rendesen megnézem, nincs-e lebélyegezve már a jegy.

Sziasztok: KMF

Anyád barátja 2010.03.26. 08:26:26

@toldylany: Ez az ellenőr főállásban Aldiban árul FTP-t.
Azért mosolygós.
Megkíméltelek.

Gyökérke 2010.03.26. 09:19:28

"ElKÉRHETI a béretet és a fényképes igazolványt, át is kell adni..."jó, azt még elfogadom. De NE kapja ki a kezemből! A héten ezt akarta tenni velem is egy ellenőr, de fürgébb voltam. Miért: mert együtt van az összes többi okmányommal, mint oly sok más embernek, ahhoz meg nincs joga.. Megoldás: kérje, én meg adom (kiveszem).

metánsav 2010.03.29. 21:52:40

a jól megszokott sztorik.. nincs semmi új manapság?

Csőbensültsajtosrák 2010.04.02. 12:59:49

Azt mondjátok meg, egyáltalán mi szükség van a bérletigazolványra?
Azon kívül persze, hogy a BKV 200Ft-ot keres rajta fejenként (-elállítási költség) és egyel több dolog, amiért nyaggathatják az utasokat.
A személyi igazolvány nem elég az azonosításra? Mindenkinek egyedi és fényképes is, mi kell még?
süti beállítások módosítása