Tékozló Homár

Hiába van online jegyrendelés a MÁV-nál

2010.04.08. 11:31 | jackyll | komment

Hiába a forradalmi online jegyvásárlás a MÁV-nál, ha a jegykiadó automata nem működik, a kalauz nem tudja a vonaton megnézni, hogy tényleg vettek-e jegyet a neten, illetve a célállomáson nem tudják érvényteleníteni a bírságot:

Naiv ügyfélként szinte a 21. században érzetem magam, amióta a MÁV e-ticket rendszerével végre megszabadultam az értelmetlen sorban állásoktól, jegyvásárlásaimat kényelmesen otthonról intéztem. Ám tegnap röpke pár óra lefolyása alatt visszazökkentem kegyetlen és sivár magyar valóságba, amikor is megtapasztaltam, miként kezeli a MÁV a rendszer meghibásodását. Csak címszavakban: a helyszínen az ügyfélszolgálat tájékoztat, hogy csak szálljak fel a vonatra nyugodtan, a vonaton ugyanúgy kezelnek, mint egy közönséges bliccelőt (pedig négyen több mint 20.000 Ft-ot hagytunk ott az útért!), és mindezek után még nekem kell külön időt és energiát áldoznom saját magam tisztázására, mert célállomásomon, Kelenföldön nem tudják érvényteleníteni a bírságot…. Lentebb a MÁV-nak írt panaszlevelem.

 
Tisztelt Ügyfélszolgálat!

A tegnapi napon többedmagammal Szombathelyről a 15:00-kor induló (913-as) IC-vel utaztam Budapest Kelenföldre, jegyeinket az interneten elővételben vásároltam meg. Mivel Szombathelyen egyetlen jegykiadó kioszk sem működött utazásunk során jelentős kellemetlenségeink voltak. Ezúton szeretném felhívni a figyelmüket számos problémára, amely a jelenlegi rendszerükben fennáll, és melyet pár szabály egyszerű átírásával, mind az utasok, mind maguk számára kényelmesebbé tehetnének.

-          Megalázó, emberi méltóságomban sértő megoldásnak tartom azt, hogy a nem fizető utasokkal azonos módon kezeljen a kalauz, személyi adataimat elkérje, és engem bírság megfizetésére kötelezzen, még akkor is, ha ez ellen később fellebbezhetek

-          Azért választottam az Internetes jegyvásárlást, mert önök azt állították, hogy gyorsabb és kényelmesebb. Ehhez képest aránytalan kényelmetlenségnek gondolom, hogy nekem személyesen kell postára/ügyfélszolgálatra mennem, hogy igényemet érvényesítsem. Mivel én például Kelenföldön szálltam le, tovább kellett utaznom a Keleti Pályaudvarba a legközelebbi ügyfélszolgálatukhoz, ahol ráadásul ügyintézőjük csak panaszomat tudta felvenni, a bírság azonnali érvénytelenítését nem tudta elvégezni

-          Elfogadhatatlannak tartom ,hogy egy közel 10.000 Ft-os úton, melyet én szabályosan kifizettem ilyen további problémákat okozzanak nekem.

-          Számomra érthetetlen, miért kell az én személyes közreműködésem ahhoz, hogy az internetes rendelésemet utólag ellenőrizzék

 Ezúton szeretnék megosztani önökkel pár banálisan egyszerű megoldást, mellyel a hasonló problémák száma, az utasok számára okozott kellemetlenség, illetve az önök oldalán jelentkező adminisztratív költség is jelentősen csökkenthető lenne:

-          A jegykiadó kioszk üzemhibájáért az azt készítő, illetve üzemeltető céget terheli a felelősség. Azt javaslom ,hogy hasonló esetekben érjék be azzal, hogy az utasok a kalauznak bemondják a jegyátvételi kódot (vagy akár csak a megrendeléshez használt email címet). Ez alapján az utazások az utasok ellenőrzése az utasok további közreműködése nélkül megtörténhet, az utazásra nem jogosult utasok költségeit a meghibásodás felelőse fizesse.

-          Az internet és az email korát éljük. A kioszkok meghibásodása esetén az utazás megkezdése előtt pár perccel (legalább az IC vonatoknál) a kalauz megkaphatná az adott vonatra online rendelt és még nem átvett jegyek tételes listáját. Ez önöknek csupán pár percmunkát jelent, míg például az én vonatomon megspóroltak volna vele 50 embernek egy potya utat, a kalauzuknak 50 utasellátási lap kitöltését, és az ügyfélszolgálatuknak 50 egyedi ügyfélpanasz kezelését.

-          Azt javaslom, hogy a hasonló esetekben _ne_ az utasokat terhelje az igazolás felelőssége. Legyen lehetőség az utasellátási lapon megadni a rendelési kódot, vagy a rendelési emailcímet, amely alapján az önök ügyfélszolgálata már automatiuksan érvényteleníteni tudja a bírságokat a mi közreműködésünk nélkül is.

-          Tegyék lehetővé, hogy egy utasellátási lapon több utas költségeit is feltüntethessük egyetlen felelős megnevezése mellett. Mivel az összes jegyünket én vásároltam (és igazoltam utólag) teljesen értelmetlen volt utastársaim adatainak felvétele.

-          Önök számos szabályzatukban hivatkoznak a jegyátvételi kód titkosságára. Ez a fenti esetekben mindig megőrizhető lenne ,ha például jegyátvételi kód helyett kérdéses esetekben az online rendelt jegyeket például a vásárlás időpontjával és a vásárló emailcímével azonosítanák.

-          Tegyék lehetővé, a vásárlás egyszerű utólagos igazolását. Ha például a célállomáson már ki tudom nyomtatni a jegyemet, akkor jegypénztárosaik (és ne csak az ügyfélszolgálati iroda!) helyben érvényteleníthessse a bírságot. Ily módon például Kelenföldön leszállva is helyben rendezhetőek lennének a hasonló problémák.

Ez úton szeretném kérni a fenti javaslatok megvizsgálását és megvalósításuk mérlegelését.

Köszönettel,

Csalódott utasuk

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.08. 11:36:16

Javaslom, hogy lehessen kinyomtatni az internettttet!
Most.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.08. 11:37:07

Azoknak, aki szerint túl hosszú: az a lénege, hogy nem működik a MÁVnál az online jegyvétel.

penelop 2010.04.08. 11:37:46

@Sün‼: azonnal vagy ráér rögtön

bekbórd! 2010.04.08. 11:42:58

Hehh, gondolom a szegény kaller Pestig el volt foglalva az 50 elégedett utassal. Kellemes beszélgetések, stb.
Nálunk nem lehet online jegyet átvenni, de a Nagyfaluban szoktam így intézni a dolgot. Izgulok is rendesen, hogy ugye nem most fogy ki a papír :)

deutschtomi 2010.04.08. 11:43:36

Bezzeg Svédországba!

CBF 2010.04.08. 11:45:22

@penelop: Az szerintem 2nd lesz... :)

Landy4x4 2010.04.08. 11:46:31

Stevenson és a Rocket tehet az egészről!
Inkább járnál lovaskocsival! :)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.08. 11:50:37

Svédországban ez úgy van, hogy betelefonálsz, és mire kiérsz a vonathoz, fűszoknyás lányok már várnak rád a peronon a kinyomtatott jeggyel.
Elkísérnek, az út alatt kedved szerint kényeztetnek.

staropramen 2010.04.08. 11:54:39

Sztrovacsekek!
lenne nehány kérdésem:
1. miért pont az online jegyvásárlás működne jól a MÁV-nál?

2.Miért alkalmazna a MÁv ésszerű megoldásokat a problémák megoldására?

3.Miért nem küldte el a posztoló a kallert és az egész MÁV-ot a jó édes anyjába, ha pontosan tudta, hogy így vagy úgy de bizonyítani tudja a helyfoglalás és a pénz átutalás tényét?

AlexWolf 2010.04.08. 11:57:22

Bánki Petya megkérdezte volna a kalauz neve pozícióját miután bemutatkozott neki!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.04.08. 12:00:17

@staropramen:
4. Ha 4 ember utazik együtt, miért nem mentek kocsival? Ócóbb, Kelenföldön még parkolóhely is van az állomás közelében, az NBH környéke pl. jól be is van kamerázva, ritkák is arra a kocsifeltörések...

deutschtomi 2010.04.08. 12:00:27

@AlexWolf: a faszt, felszállok a vonatra és a zsírúj nokiámml veszek jegyet útközbe a neten. Ja és mindenkinek bemutatkozok a kupéban.

kulup 2010.04.08. 12:01:46

Egyáltalán miért kell a jegyet a pályaudvaron kinyomtatni ? Miért nem lehet emailen elküldeni, otthon kinyomtatod és kész, a legtöbb helyen így csinálják. Ma már az se lenne nagy varázslat, ha a kalauznál lenne egy PDA, és a vonaton online meg tudna nézni mindent. Persze a MÁV-nál ez már a sci-fi kategóriába tartozik.

reunalla 2010.04.08. 12:04:19

@kulup: rendeltek pda-t a kalauzoknak, csak az igazgatótanács előbb leellenőrizi, hogy jól működnek-e....még folyamatban van :D

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.08. 12:04:54

Vonaton vajon lehet-e diszkréten kendőben szoptatni?
Van-e színes ceruza a csimotának?

Megannyi megválaszolatlan, kínzó kérdés...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.04.08. 12:04:55

@Pegazus Peti: Gond van: folyamatosan változik a pozíciód, és a hibás GPS-funkció miatt nem is tudod követni...

deutschtomi 2010.04.08. 12:06:10

@Kitalátor feljegyzetei: akkor megvárom, míg megáll egy állomáson.

Calogero 2010.04.08. 12:08:04

5. miért nevezi a máv onlinenak ezt a nevetségesen fos szolgáltatást, amikor egy a pályaudvaron felállított pléhdobozból kell a jegyeket elővarázsolni?

Most biztos páran sokkot kapnak majd azok között akik ezt onnét olvassák, de külföldön, ha valami online, akkor ilyen esetekben a vásárlással és visszaigazoló kód megkapásával a művelet befejeződött (legdurvább esetben még nyomtatni kell).
Persze, ha nálunk is így működne, akkor valaki nem kereshetett volna tízmillákat a kihelyezett gépek beszerzéséből

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.04.08. 12:09:04

hogy ez mekkora baromság, minden állomásra többszázezer forintért jegynyomtató kioszkokat tenni, mi ez, repülőtér? Sok pénze van a MÁV-nak ezek szerint. A jegyvásárlást igazoló kódot küldjék el SMS-ben, az ellenőrnek pedig csak a telefonon felmutatott kódra legyen gondja.
Ugye nem kell elmondanom, hogy ez melyik országban működik zökkenőmentesen.

A reptéri gyorsvasúton vannak még ilyen hülye automaták, na ott vettem jegyet nemrég, de nem működött a nyomtatás. Felszálltam a vonatra, jött a kaller, mondtam mi történt, de ő már tudott az automata meghibásodásáról, mert az informatikai rendszeren keresztül már értesült róla... basszus, tényleg azt fontolgatom, hogy visszaköltözök Pestre? Normális vagyok én? áááááááááá

papugaja 2010.04.08. 12:12:42

Veszek egy lovaskocsit lóval, basszameg!
Egy nap lesz, mire anyósomékhoz visszük látogatóba a gyereket, de nem szopatnak se kalauzok, se a benzináremelés.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.08. 12:18:29

A legegyszerűbb az lenne, ha lehetne küldeni egy SMS-t a kaller IP-jére.
Majd a bankkártyát a keller farpofái közé épített leolvasón lehúzva lehetne fizetni.

eml 2010.04.08. 12:27:26

Az online jegyvásárlásnak nem az lenne a lényege, hogy ne kelljen sorba éllni az állomáson, még egy szaros nyomtatásért se.

AlulírottFentemlített 2010.04.08. 12:30:52

@Sün‼:
De csak akkor, ha eltebölcsészlogós anyuval közös kártyád van és van nálad fospunepa :-)

deutschtomi 2010.04.08. 12:31:29

Azt tudtátok, hogy ha kiveszitek a bicigli első kerekét, akkor csomagnak számít?

effective 2010.04.08. 12:32:02

A jegymester.hu-n is úgy működik a jegyvásárlás, hogy megrendel, fizet, nyomtat (még csak nem is muszáj kinyomtatni, mert a jegyen lévő vonalkód száma már elég ahhoz, hogy beengedjenek), és ennyi!!!
Ha valakinek nincs otthon nyomtatója, az meg vegye meg a pályaudvaron! Nem értem a logikáját (sic!), hogy miért kell neten megrendelni, kifizetni, majd az állomáson lévő szarból kinyomtatni a jegyet!!

Hülyeség!

effective 2010.04.08. 12:33:20

@eml: a kulcsszó itt a "lenne"!!!!

B@nális coitus 2010.04.08. 12:34:57

"Az internet és az email korát éljük."
Ha valóban így lenne a MÁV-ra ezt lefordítva akkor ma 500 km/h-val száguldozó Magleveken ülhetnél és Szombathelyről Pestig az út kb annyi ideig tartana, amíg megzabálnád az otthonról hozott rántotthúsos zsemlédet és a zsíros kezedet beletörölnéd az ülésbe. Ja, még beleférne a WC-n egy hugyozás úgy, hogy a nagy része természetesen mellé menjen, ha már fizettél a jegyért, adjál munkét a takarítóknak is.

Miizu 2010.04.08. 12:39:36

énis mindig neten veszek jegyet, ki van írva, hogy figyeljek oda arra, hogy van e automata az aktuális állomáson és kész. Kiveszem a jegyet és hello.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.04.08. 12:42:49

@Miizu: ... amíg az automata kábelét bodzának nem nézik...

Secnir 2010.04.08. 12:43:24

b+, a máv először intézze el azt, hogy a XXI. században ne késsenek félóránál többet a vonatok, és akkor elkezdhet gondolkodni a következő fejlesztésen...

2010.04.08. 12:44:21

Ha jól tudom, akkor a PegaConsult egyik sikertörténete a mávnál valami informatikai projekt. Csak a nevére és beosztására már nem emlékszem.

2010.04.08. 12:47:04

@Sün‼: női kaller esetén meg van egy másik lehúzónyílás is :)

B@nális coitus 2010.04.08. 12:51:20

@Kulics: Nézd meg a pega weboldalán a referenciákat, egyből 3 MÁV-os munka jön fel.

vernarancs 2010.04.08. 12:52:41

Egyszeru: birsagot nem fizetni. Ha a MAV birosagig viszi a dolgot, megmutatni az internetes vasarlas visszaigazolasat. Per megnyerve.

brainy_peter 2010.04.08. 12:54:34

@vernarancs: Az igaz, de a bosszúságot ez sem feledteti, és nem kárpótol semmiért.

Francér' nem bír itt semmi működni???

KecskeDotyi 2010.04.08. 12:58:53

Bizony neked kell igazolást kérni h szar a KIOSZK. Ha nem tetszik, lehet menni Volánnal.(Ezt mondta egy ügyintéző is egy utasnak, és persze már megen minket hívott a liba. Mondjuk m1, az hetetnte panaszt tesz...)

Amúgy most meg a MÁVDIREKT nem műxik. De jó h nem dolgozok!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.08. 13:07:29

@Kulics:
Való igaz, női hölgy kaller esetén további opciók is felbukkanhatnak.
De ez már részletkérdés.

2010.04.08. 13:09:30

@Sün‼: az már régen volt, hogy "iwiw meghívóért szopok !"

bekbórd! 2010.04.08. 13:11:51

A MÁV simán beszerezhetne PDA-kat a kalauzoknak 500E/db, hozzá szoftver 750E/db, hozzá mobilnet 250E/hó/készülék, dolgozókat fejenként 190 ezerért betanítják 1 nap alatt, és 34 ropiért még egy univerzális fényvisszaverő csíkkal ellátott tokot is kapnának. Már csak a szerverek és a rajtuk futó programok kellenének, az meg pár milliárdból kijön.

juhaszvik 2010.04.08. 13:15:51

ez a svédeknél úgy történt volna (már amennyiben valami érthetetlen okból, mondjuk villámcsapás vagy meteorit-becsapódás miatt egyik jegykiadó sem működött volna), hogy az utast a fűszoknyás lányok egész út alatt "büntetik", majd KelØnföldön lekísérik a vonatról, ott már várja egy limuzin megfelelő mennyiségű fűszoknyás lánnyal, akik amíg a KØleti pályaudvarra érnek, addig megvigasztalják. A pu.-on aztán törlik a büntetést, és ráadásul a posztolónak nem kell többé adót fizetnie.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.08. 13:16:04

@Kulics:
Biza.
Meg fospunepa sincs mostanság.
Valamint a ravatal is régen került már felsorolásra a rajta történő gimnasztikai gyakorlattal egyetemben.

mqqq 2010.04.08. 13:35:13

máv... porig rombolni.

Tomasz_a_gozmozdony 2010.04.08. 13:36:30

Vasarnap volt egy ugyanilyen sztorim, csak a tavolsag volt rovidebb. Szar volt a kioszk, a kaller kitoltott valami papirt, kedden elfaxoltam a mavnak meg a fizetesi adatokat (nev, e-mail cim, vasarlas idopontja, stb), tegnap jott a valasz hogy minden oke, ne haragudjak.
Szo nem volt buntetesi tetelrol, meg miegymasrol...

Tomasz_a_gozmozdony 2010.04.08. 13:39:15

Szal a tisztelt poszt tolonak uzennem ezuton, hogy mielott mindenkinek megadja a bankkartya adatait, nem art elolvasni a felhasznalasi felteteleket, es a rossz kioszk eseten alkalmazando eljarast. Megsporolt volna egy panaszlevelet meg ~ 300 kommentet.

romesz 2010.04.08. 13:39:51

A civilizalt vilagban mar a repulo jegyet is otthon nyomtathatja ki az ember, de a balkanon ez nem igy mukodik.

moli 2010.04.08. 13:49:29

@Csalódott utasuk: mi az istenert fizettel buntetest?! ezutan mit varsz?!

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.04.08. 13:52:53

javaslom a sineket szedjék fel és sóval hintsék be a helyét :))

vernarancs 2010.04.08. 13:53:52

@romesz: Ezt itthon is megteheted (Lufthansa pl. de ha jol emlexem a Wizznel is).

kolbaszbol a kerites 2010.04.08. 13:54:42

Nekem is volt ilyen kalandom a MÁV-val, csak annyi volt a sztori, hogy nekünk elhitték, hogy nem nyomtatta ki az összes jegyet, és engedtek utunkra.
4-en mentünk, és csak 3 jegyet nyomtatott ki. Megmutattam a telón a rendelést...Kösz, rendben, viszlát volt a reakció.
Normális volt a kalauz.
Viszont ami még idegtépő számomra, hogy a kioszk-ból vett jegyről már csak interneten lehet ÁFÁ-s számlát kérni, amit szintén a KIOSZK nyomtat ki.
Igen, de ha a 2 jegyről nem, csak az egyikről kérsz számlát, azt nem lehet, csak ha két tranzakcióban veszed.
Ez még rendben is volna, de ic jegyet nem tudsz egymás mellé venni, csak ha egy tranzakción belül válogatsz.
Hülye barom, ne kérjen számlát..
Eddig lehetett a jegyekről külön kérni számlát a MÁV jegyirodában. Ezentúl nem lehet...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.08. 14:07:01

Én aziránt érdeklődöm, hogy egy bizonyos Szily névre hallgató kolléga dolgozik-e még a blog.hu-nál/indexnél?

juhaszvik 2010.04.08. 14:11:30

@Sün‼: tegnap még tette a dolgát, nem?

Píter 2010.04.08. 14:13:49

A volánbusznál is otthon nyomtatod a jegyet. Kíváncsi vagyok hány tízmilliót sikerülhetett eddig ezen a jegykioszkos bulin sikkasztaniuk. Az egészben nem csak az a szomorú, hogy irdatlan pénzszórás ez a rendszer, hanem azt is maga után vonja, hogy a kisebb állomásokon soha a büdös életben nem lesz kioszk, jajj mer hát drága alapon, de senki nem mondta, hogy ilyen hülyén csinálják meg az egészet.
..helyét sóval behinteni...

B@nális coitus 2010.04.08. 14:18:34

@Píter: Majd akkor lesz kioszk a kisebb állomásokon, amikor a hülyegyerek nem veri szét brahiból, mert miért ne, hát útban van.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.08. 14:19:55

@juhaszvik:
Mostanában elég gyéren firkálgat.
Lehet, hogy kifogyott a tinta a billentyűzetéből.

juhaszvik 2010.04.08. 14:33:18

@Sün‼: vagy valami igazán nagy dobásra készül. :)

egyébként a bloggerek szoktak kommentelni itt a homáron?
lehet, hogy álnéven teszik?

Sün!! igazold magad! van-e neved, pozíciód? és Szily-e az?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.04.08. 14:34:03

én csak azt nem értem, hogy a posztíró miért fizette ki a büntetést? Várható volt, hogy utólag már hiába fut a pénze után... ha itt tudja hangoztatni, hogy a meghibásodás nem rá tartozik, miért nem közölte ugyanezt az ellenőrrel is?

Píter 2010.04.08. 14:34:12

@B@nális coitus: Az érvelésed baromság, a Keletiben, Zuglóban és Kökin nem egyszer láttam már összetörve a kioszkokat!!

Pár kamerát is kéne köréjük tenni (ami rögzít is) - olcsóbb lenne, mint javíttatni, dehát gondolom itt is lehet fejni a máv tehenét.

SÜN 2010.04.08. 14:44:48

"több mint 20.000 Ft-ot hagytunk ott" != "egy közel 10.000 Ft-os úton"
na most mivan?

Alikam 2010.04.08. 14:45:35

Internetes jegyevásárlás?
Ugyan, még a mozdonyok is alig döcögnek...

Egy ilye vasúti rendszernél az internetes jegyvásárlás nem egy egyszerű mutatvány, hogy jól működjön teljesen meg kéne reformálin az informatika rendszert, kallereknek PDA-t adni, országos adatbázis stb. stb.

Na erre elhinném, hogy 10 milliárdba kerülne.
Feltéve ha jól működne és a vásárlónak tényleg csak egy ellenőrzőkódot kéne megadni a kallernak, az belenézne a PDA-ba - 2 másodperc múlva - , oké, zöld, jöhet a következő...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.08. 14:49:59

@juhaszvik:
Kéhrlek alássan:
Név: Sün Sámuel
Pozíció: A nagy tölgyfától 50 m balra.

@atpijkamo:
Nem tudom.
Miért, az?

romesz 2010.04.08. 14:52:12

@vernarancs: aha, de a mavhoz nem szivargott be ez a technika.
Kulonben volt mar a repteren is olanom, hogy nem vittem magammal a kinyomtatott papirt es a computerben benne volt minden.

B@nális coitus 2010.04.08. 14:53:41

@Píter: Kamera nem akadály, szerintem, habár némi visszatartó ereje biztos lenne.
OFF: Én meg vadiúj vizuális jelzőtáblákat láttam szétverve, amiket itthon nem is javítanak, vissza kell küldeni a gyártónak. Ezek nem a HÉV-es Lcd tv-k, iszonyatos károkat okoznak ezek a barmok. A kedvencem a graffitis Desiro motorvonat, csak gratulálni tudok a "művésznek".

Píter 2010.04.08. 15:05:58

OFF
@B@nális coitus:
Kamera nem akadály? -Láttad már az új Talenteket? Ott beválni látszik.

Jó minőségű kamerák kellenek, minimum 30 napos tárolással, hogy el is lehessen kapni őket. Plusz a felújított állomásokra is kellene/kellett volna, amiket a rögzítés mellett pár operátor figyel is és randalírozás esetén riaszthatja a rendőröket és ha létezik vagy létezne akkor vmiféle vasúti biztonságiakat. Bp-Érd között több milliárdból újították fel az egész vonalat és azok környékét, de kamerákat nem raktak - már réges régen szétverték-földig tarolták a megállókat. Gratula a Máv-nak hozzá! (igen, a köcsög kis barmok szétverték, de ez ellen magyarisztánban a szájtépés helyett tettek kellenének)

Kelenföldet most újítják fel, élvezzétek amíg lehet, mert hamarosan abból is szemétdomb lesz, mert kamerák szokás szerint nincsenek. Csoda, hogy a Talenteken van - biztos ajándékba adta a gyártó.
ON

juhaszvik 2010.04.08. 15:41:33

@Sün‼: akkor nem te vagy Szily.

Ki Szily?

vernarancs 2010.04.08. 15:45:58

@juhaszvik: Pedig nepdal (vagy mudal?) is van rola:

Szili kút
Szanyi kút
Szentandrási Sobri kút

AlexWolf 2010.04.08. 15:47:54

@juhaszvik: és mi a neve pozíciója?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.08. 15:48:39

@juhaszvik:
Nagyon bölcs, egyben lényegretörő meglátás.

A kérdésedre itt találsz választ:
www.minosegiujsagiras.hu/main.php?name=aauthor&id=62&year=2005

Mylady 2010.04.08. 15:50:46

@juhaszvik: szily meglepő módon szily néven szokott kommentelni
bár a "szokott" az erős túlzás

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.08. 15:56:27

@Mylady:
Álnevet használ, hogy nehezebb legyen felismerni.
Ravasz fickó, én mondom!

juhaszvik 2010.04.08. 16:00:28

jó, de nem úgy Szily, hanem amúgy!
melyikőtök Szily?

ugyanis nekem gyanús, hogy miután kikerül a poszt, utána a blogger magára hagyja. ezért lehet, hogy itt vannak köztünk, csak álneveznek.

szóval melyikőtök Szily?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.08. 16:01:44

@Píter: A kamerákból valaki jól járna, a felvételek meg használhatatlanok lennének. Nincs ez így jól.

torma99 2010.04.08. 16:03:46

Nem olvastam végig, csak az első mondatig. Te voltált a tájékozatlan,mert egy pótdíj nélküli utaslapot kellett volna kapnod, nem büntetéseset, amivel nincs semmi gond, annyi igen, hogy neked kell lelevelezni a mávval.

M. Péter 2010.04.08. 16:07:32

@Rékuc: Feltetelezem, hogy a kioszkok nemcsak elore megvasarolt jegyet adnak ki, hanem azonnali utazasra is lehet jegyet venni. Ennyivel is rovidebb a sor a penztarnal, vagy akkor is lehet jegyet venni, ha nincs nyitva a penztar. (Felteve, hogy mukodik a rendszer.)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.08. 16:10:03

@Kulics:
100%-ék, hogy megcsippelték az űrgyíkok!
De ti ne engedjétek magatokat!

NO CSIPP!!!

Sanyi 2010.04.08. 16:19:45

A MÁV az egyetlen cég aminek nem ügyfélszolgálati irodájában kell panaszkodni hanem saját "Panasziroda"-ja van. Ezek után mit vártok?

ora et labora 2010.04.08. 16:21:58

Miért pont az online vásárlás működne?

Amit a MÁV házi beszállítója a MÁVINFORMATIKA fejleszt az mind fos.

Ők még az 1980-as IT szinten ragadtak.

petya.bacsi 2010.04.08. 16:29:11

MÁV. LOL. És most már tanúsítva van a cég :D

Píter 2010.04.08. 16:38:44

@M. Péter: Oh, bárcsak olyan egyszerű lenne, mint ahogy azt leírtad. Sajnos nem így van. Először elkezdtek jegykiadókat telepíteni (ahol nem azt a kiindulási és célállomást lehet kiválasztani amire neked szükséged van, hanem csak amelyeknek külön gombja van, értsd Érd-hez való eljutáshoz meg kell nyomnod az Érd gombot, valamint mivel így is minden dologhoz külön gombot rendeltek, ezért még ráírtak vagy 100 településnevet kódokkal, de ez így is csak az elérhető célállomások töredéke - így értelme az egésznek nincsen!)

Majd elkezdtek külön neten vásárolt jegykiadókat kipakolni, ahol persze már van érintő kijelző, de hogy a 0-9 számok és egy törlés gomb helyett miért, azt nem tudom. De a jegykiadónál ahol több ezer település név, dátum, kedvezmény stb-t kéne megadni ott mindennek külön gombja van xDDD)

Egy szó mint száz a rendszer nem működő- és életképes, inkább úgymond esetenként használható, ha épp olyan helyre utazol ami rajta van a helyszíni jegykiadón vagy épp nem veszett el a netes fizetésed*(lásd korábbi posztok) és épp működik a netes jegykiadó az állomáson*(lásd mostani poszt). Tiszta lutri az egész.

PR32 (törölt) 2010.04.08. 16:39:31

Szvsz a szuperhipermegatitkos átvételi kód (gondolom ez az egyedi azonosító, adatbázisosoknak=kulcs) kivételével igazad is van.

Káposztakukac 2010.04.08. 16:41:24

németországban a vonatjegyedet neten úgy rendeled meg, hogy hitelkártyával/bankátutalással neten keresztül kifizeted, a jegyet meg emailben elküldik neked, amit kinyomtathatsz. minden jegyen egy egyedi vonalkód van, amit a kalauz a nála lévő terminál segítségével kiolvas.

vernarancs 2010.04.08. 16:47:43

@Píter: hat bizony es kulonosen Erden nagyon sok minden van. Rengeteg olyan hirdetest latni, hogy "Eladó xyz. Érd 06-30-xxxxxxx". Szoval Erdre biztos sokan mennek ezert kell a kulon gomb! :DDD

Netuddki. 2010.04.08. 16:55:42

Naív ügyfél.

Ha a MÁV megvett volna egy máshol már jól üzemelő rendszert, akkor kb. 1/10 annyiba került volna neki ez az egész online jegyrendelés.
Igaz akkor annak annyi lett volna az ára amennyit mondanak és nem lehetett volna a felét lenyúlni.
Kötsögök! Karóba velük!

sikitomi 2010.04.08. 17:01:27

kicsit sok a komment, szal ha voltmár, akkor sry.

miért nem lehet kinyomtatni otthon a visszaigazoló mail-t, hogy megvettea jegyet és ezzel sok probléma megoldódna? ha nincs visszaigazoló mail, akkor miért nincs?

2010.04.08. 17:10:12

@vernarancs: ez ugye komoly ? mert viccnek elég durva :)

Kifordított kacagány 2010.04.08. 17:49:30

én csak egyet nem értek. miért fizettek büntetést? kifizették a szolgáltatást, igénybe vették és ennyi. a kaller szaladgáljon és ellenőrizze ahogy tudja, hogy jogosan utaznak-e a vonaton. miért a vásárlónak kell ezzel foglalkozni? én biztos nem fizettem volna egy fillért sem. oldja meg a máv a saját problémáját.

Leni 2010.04.08. 18:17:08

Bakker! XXI.század!
Zuglóban az állmáson a jegyárus pl. nem tudja, hogy a 10:27-es elment-e már 10:38-kor?! Az milyen?

Firebazs 2010.04.08. 18:22:19

Na, aszondja: Először is kérjük, hogy jelezze a hibát a MÁVDIREKT 06 (40) 49 49 49-es telefonszámán. A 10 jegyű azonosító kódot ne adja meg senkinek, még a jegyvizsgálónak se! A vonatra ettől függetlenül felszállhat. Amennyiben jegyeit nem tudta hiánytalanul átvenni, a jegyvizsgálatnál kérjük, tájékoztassa a jegyvizsgálót a helyzetről, aki az esetről egy bizonylatot (utasleadási lapot) állít ki. Ezt a bizonylatot, valamint a vásárlás azonosító adatait (vevő neve, regisztráció során megadott e-mail címe, vásárlás pontos időpontja), valamint elérhetőségeit (cím, telefonszám) 15 napon belül juttassa el a MÁV-START Zrt. Központi Ügyfélszolgálatára (1426 Budapest, Pf. 56.). Az adatok alapján munkatársaink az esetet kivizsgálják, és döntésüket ez alapján hozzák meg.

Ha már használsz egy szolgáltatást, előtte győződj meg a használati feltételekről. Előttem már jelezte egy kedves kommentelő, hogy hogyan kellett volna eljárni. Persze ez egyszerűbb módszer, megint lehet legalább fikázódni 400 hozzászóláson keresztül.

dzsaszper 2010.04.08. 18:26:45

én csípőből fizetési meghagyáson gondolkoznék:
vagyoni kártérítés: utánajárás, kiesett munkaidő...
nem vagyoni kártérítés: emberi méltóságon esett csorba.
És azonnal megkeresném az ügyvédemet.

Tomasz_a_gozmozdony 2010.04.08. 19:59:08

latom azert sokatoknak nem jott meg le hogy a fost legyezgetitek. olvassatok mar el bazmeg a mav-start.hu-n a jegyigenyleshez tartozo reszeket. a poszt tolo volt a faszkalap, nem a MAV....

M. Péter 2010.04.08. 20:00:38

@Píter: Gondolhattam volna, hogy a MAV-nal nem fogjak atvenni azt, ami kulfoldon mar jol bevalt.

epres négercsók 2010.04.08. 20:15:13

Nem tudom, volt-e már...
A zinternetes jegyvásárlásnál ki lehet nyomtatni egy kétoldalas valamit, amin rajta vannak a jegy adatai. Még az is, hova szól a helyjegy. Ugyan még sosem volt rá szükségem, de óvatosságból mindig kinyomtatom, hogy ha jön a kaller, ezzel tudjak védekezni. Bár ki tudja, elfogadnák-e... Szóval, aki teheti, nyomtassa ki.

Nemrég úgy jártam a Keletiben, hogy a nagy hideg miatt meghülyült az összes jegykiadó automata, hatalmas sor, nem haladunk előre. A számok ugyanis az érintőképernyő kijelzőjéhez képest több centit odébbcsúsztak, és szájhagyomány útján terjedt hátra a sorban az információ, hogy hova kell mellé nyomni. Egy srác ott rogyadozott mellettem, hogy neki 2 perc múlva indul a vonata, engedjük előre. De hiába, mert ő is fennakadt... Mondtam neki, mert ott volt a kinyomtatott papír a kezében, hogy szálljon fel azzal, csak elfogadja már a kalauz.
Egyébként sem értem, hogy ha van egy nyomtatható, minden adatot tartalmazó igazolás a kódszámmal együtt a neten, azt miért nem lehet jegyként elismerni??

Starlark 2010.04.08. 20:48:43

Dettó így jártam, de ott helyben nem kellett bírságot fizetni. A Déliben senkinek fogalma se volt mit kéne csinálni /kalauz maximálisan normális volt, de nem tudott mit tenni mint ami le van neki írva a szabályzatban/

Fél évig e-maileztem a MÁV-Starttal mire világosan leírták hogy sztornózták a bírságom. /Elég nehézkesen válaszolnak,vmi rém bonyolult lehetett megállapítani a beszkennelt jegyekből és a ki copyzott adatokból hogy megállapítsák volt jegyem.

Vmi ilyesmiket írogattam én is nekik, mert szintén roppant megalázónak tartottam az egész eljárást.

Starlark 2010.04.08. 20:50:10

@epres négercsók: Hiába van nálad, nekem a kalauz azt mondta meg sem nézheti mert olyan hiperszuper titkos az a 10 jegyű kód...

Starlark 2010.04.08. 21:04:43

@Firebazs: Azért már ha neten veszek vmit ne postán kelljen ügyintéznem, ha saját hibámon kívül gond van a szolgáltatással...
Online support miért nincs?

Én megvártam a felszólító levelet, abban végre megbírták adni az e-mail címüket. El is lehetett velük ezen az úton rendezni csak türelem kell hozzá, márt a reakció idő úgy 1 hónap.

Mylady 2010.04.08. 21:19:56

@Firebazs:
"Ha már használsz egy szolgáltatást, előtte győződj meg a használati feltételekről. Előttem már jelezte egy kedves kommentelő, hogy hogyan kellett volna eljárni. Persze ez egyszerűbb módszer, megint lehet legalább fikázódni 400 hozzászóláson keresztül. "

Bennem azért egészen picit felmerül a kérdés: biztos, hogy a poszt toló a hibás?
Kétségtelen, hogy nem fújja oda-vissza az idevonatkozó MÁV szabályozást, de nem lehetséges -csak úgy az elmélkedés kedvéért- hogy esetleg, netalántán -le sem merem írni- a kalauznak kellett volna pontosan tudnia, hogy mit kell kiállítani ilyen esetben?
Esetleg nem büntetést fizettetni, hanem pontosan tájékoztatni az utast?
Vagy az már túlzás lenne?

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.04.08. 22:12:54

@Tomasz_a_gozmozdony: végülis a poszt toló nem kér tőled pénzt azért, hogy a hugyos szaros vonatján utazhass.
amúgy azóta, hogy feltalálták a vasutat, az emberiség szépen hozzászokott, hogy ha X órakor indul a vonat, akkor X előtt 15-30 perccel besétálunk az állomásra, megvesszük a jegyet, aztán felszállunk a vonatra. mi a fenének kell online jegyet venni? az elvira menetrendeken hasznosak tudnak lenni, na de ugye nem halunk bele abba ha pénztárnál veszünk jegyet???

Starlark 2010.04.08. 22:19:03

@Don Bandi: Főleg ha pénteken utaznál haza nagyfaluból és már szerda este nincs helyjegy az IC-re...

Mylady 2010.04.08. 22:20:51

@Don Bandi: azért jó az online jegyvásárlás, mert kényelmesebb és biztosabb (ha működik)
ha népszerű vonattal mész (pl péntek délután, vasárnap délután) a helyjegyek sokszor órákkal a vonat indulása előtt elfogynak
ráadásul ilyenkor olyan tolongás van a pénztáraknál, hogy simán ácsoroghatsz ott félórát-egyórát, mire az ablakhoz jutsz (amit persze simán bezárnak az orrod előtt annyit odaböfögve, hogy "álljon másik sorba")
szóval nem 15-30 perccel kell számolni, hanem másfél órával

a megoldás: vagy kimész napokkal előbb megvenni a jegyet
vagy megveszed online (ha működik)

Megdobbent 2010.04.08. 23:02:48

@Firebazs: Nabazdmeg, akkor igy telleg sokkal egyszerubb, wazze, de jo hogy szoltal...

Istenem....

Tomasz_a_gozmozdony 2010.04.08. 23:23:17

@Don Bandi: valoban nem tolem ker penzt, de ha egyszer balfasz akkor ugy kell neki.

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.04.09. 00:14:32

hú de el vagyok most kapva! bocs hogy ennyire nem vagyunk egy hullámhosszon. de aki IC-vel jár belföldön, az olyan mint aki kocsival jár pesten olyan útvonalakon, ahol hatékonyan elszállítaná a bkv-t. ha nektek kell az az irdatlan drága IC jegy azért, hogy 20 perccel hamarabb érjetek oda valahová, akkor csak tessék, vegyétek online. de lehetőleg maszatolós telefonnal, mobil-szélessáv-nettel.
@Tomasz_a_gozmozdony: nos, nem cáfolom az álláspontodat az illető balfaszságával kapcsolatban. de ez a történet jó példa arra, hogy minden sztoriban van vki, aki balfaszabb. a máv esetében nem nehéz ilyesmit találni. ;) különben is, egy kedvesen mosolygó kék gőzmozdony ne beszéljen ily csúnyán.

Megdobbent 2010.04.09. 04:09:41

Hetfoig mar ez lesz :>

Mylady 2010.04.09. 06:40:36

@Don Bandi: Olyanról még nem hallottál, hogy esetleg vannak helyek, ahova nem megy félóránként egy gyors meg egy IC?
Hogy esetleg vannak, akiknek ráadásul két-három vonatot is igénybe kell venniük, ezért a csatlakozásra is figyelni kell?
Szóval nem mindenki tud ám válogatni, hogy jaj, IC-vel nem megyek, mert az egyébként vagy háromezer forintos jegyre még rá kell fizetni 500 forintot...

Én egyébként nagyon ritkán járok vonattal, de voltak idők, amikor haza pl csak helyjegyes vonattal tudtam menni. Mert vagy a fővonalon volt intercity, vagy a mellékvonalon interpici. Így hangolták össze.
(tudtátok, hogy van egy olyan szabály, hogy ha vettél ic-re helyjegyet, akkor az a csatlakozó interpicire is helybiztosítást jelent? na, nálunk ezt védték ki azzal, hogy az ic-hez személyvonat volt a csatlakozás, a gyorsvonathoz meg interpici)

Mylady 2010.04.09. 06:41:50

ja, ezzel azt akartam mondani, hogy vannak helyek, ahova az ic nem luxus, hanem pl a napi három-négy normál vonat egyike

Starlark 2010.04.09. 07:31:17

@Don Bandi: Basszus hol élsz te? Gondolom nagyfaluban és életedben nem vonatoztál még rendszeresen.

Ide pl nem opció a nem IC.
1. naponta jönne vagy 3 lehetetlen időpontban. Ha időre mész nem csak úgy hobbiból eléggé felejtős.
2. 1 órával több a menetidő és büdös, koszos...

késni mondjuk mindkettő késik...

Starlark 2010.04.09. 07:32:33

Másrészről Pestre szívesebben járok IC-vel mint kocsival.
Bár ha már ketten megyünk a kocsi olcsóbb

Kifordított kacagány 2010.04.09. 07:43:21

@Mylady: a máv a szolgáltatása részeként biztosítja az onlány jegyvásárlást. az üzemeltetése is az ő feladatuk. emiatt aztán nagy ívben teszek rá, hogy tudják-e működtetni vagy sem. amint fizettem a szolgáltatásért, nekem ne pattogjon ott senki nekem, semmi közöm a belső problémáikhoz.

juhaszvik 2010.04.09. 08:14:00

félve kérdezem meg, hogy ez vajon már a hétvégi-e, vagy netalántán még nem az?

és mi az a homárfaktor?

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.04.09. 08:32:50

@Starlark: na, sikerült kiprovokálnom az ellentmondást. eddig ugye arról volt szó, hogy elfogynak az ic helyjegyek, meg nem szeretünk sorban állni a pénztárnál, ezért kell az online jegy. de ha már vki azért jár ic-vel, mert mucsáról csak azzal tud kijutni, annak talán nincs nag sorbanállás a pénztárnál. és ha helyjegyet akar venni, bármikor megteheti ugyanolyan gyorsan, mint online (ahhoz képest hogy mucsán milyen gyorsan lehet netezni)
@Kifordított kacagány: egyébként ez az egyetlen logikus hozzászólás a témához. ha már van online jegy szolgáltatás, akkor teljesen evidens hogy a mávban azt működtetnie kell bármi áron. olyan nincs, hogy ma nem működik, mert pistabácsi elfelejtette megjavítani.
@juhaszvik: remélem lesz még hétvégi. végülis húsvét után felgyülemlik a sok probléma, amiről posztot lehet tolni.

Calogero 2010.04.09. 08:44:30

Don Bandi tipikusan az az 50-es, megkeseredett, mindent jobban tudó egyébként meg maximálisan beszűkült, 30 éve "többre lettem volna képest" hajtogató pöcs, aki miatt minden kornak meg kellett kűzdenie bárminemű technikai vagy intellektuális fejlődésért.
Hála Istennek aztán egy idő után,ha sokan is vannak egyszerűen csak meghalnak és az általuk évekig gáncsolt dolgok teljes természeteséggel épülhetnek be mindennapjainkba, amit egyébként közben már rájöttek, ők is imádtak volna, csak mivel túl régóta és túl nagy vehemenciával szajkózták f.szságaikat, már túl nagy önrombolás lett volna hülyeségeik beismerése

Starlark 2010.04.09. 09:27:06

@Don Bandi: Miből gondolod hogy egy Pestre menő IC esetében egy megyeszékhelyen nincs sorban állás?
Másrészről a saját szabadidőmmel meg had gazdálkodjak már én :)
Ha van egy szolgáltatás ami könnyebbé teszi a dolgomat igenis használni fogom hiszen azért van.
Egyszer fordult elő hogy nem működött az automata /hetente jártam fel szakmérnökire/. A gondjaimat és javaslataimat az eljárással kapcsolatban pedig megírtam a MÁV-Startnak is. Egyszer talán /tudom utópia/ változtatni fognak ezen az eljáráson.
Gondolom te az átutalásaidat is még mindig csekken a postán intézed, illetve kézzel írsz levelet, és lóháton jársz.
Ilyen hozzáállással mint amit képviselsz vonat se lenne, illetve le sem másztunk volna a fáról hisz eddig is milyen jó volt ott.

Mylady 2010.04.09. 09:28:30

@Kifordított kacagány: Én ezzel teljes mértékben egyetértek. Oldja meg, hogy működjön, megbízhatóan működjön és hogy ellenőrzini tudja. És ne az ügyfeleket zaklassa a problémáival.

Mylady 2010.04.09. 09:34:49

@Don Bandi: Tévedés. Én pl az egyik megye második városában vagyok érintett. 30-35 ezres lakossággal. Az nem Mucsa. Aki hazafelé megy mondjuk péntek délutábn, annak mindegy, milyen irányba indul el, tömve lesznek a vonatok (IC-nél nincs helyjegy). Én volt olyan, hogy 2 órát utaztam a WC előtti peronon (10 másik emberrel együtt) és örültem, hogy egyáltalán felférek.
Visszafelé meg ritkán jön Mucsáról közvetlen járat Pestre. Általában valahol át kell szállni. Szóval simán lehet Mucsáról úgy jönni, hogy közben IC-re száll az ember.
Te nem sokszor láttál még vonatot közelről, jól sejtem?

vernarancs 2010.04.09. 09:35:19

Az volt mar, hogy nem kell helyszini buntetest fizetni, hanem az utasellatasi lappal egyutt az ellenorzo szupertitkos kodot el kell faxolni?

2010.04.09. 09:43:14

@Calogero: ez jó kis elemzés volt. riszpekt.

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.04.09. 09:54:20

@Calogero: próbáltál okos lenni, de nem sikerült. 22 éves egyetemista vagyok, aki csak röhögni tud mindenkin, aki nem képes megoldani a saját hétköznapi problémáit, és csak jajgatni tud. ;)
@Starlark: nem mondtam hogy megyeszékhelyen nincs sorbanállás. mucsán biztos nincs!
@Mylady: nos, úgy tűnik hogy túlságosan részletesen belementek abba a vitába, hogy ki mikor hol hogyan miért száll föl ic vonatra. nos, igazatok van abban, hogy vannak túlterhelt ic járatok, amikre néha muszáj online jegyet váltani. De, vannak egy csomóan az országban, akiknek nem életbevágóan fontos, hogy ic legyen a seggük alatt, meg az sem hogy otthon az internet előtt heverészve vegyenek jegyet. nyilván igazatok van abban, hogy bizony sok embernek nélkülözhetetlen az ic. én most azokat kritizálom, akik miatt ezek az emberek kénytelenek napokkal előbb helyet foglalni online, mert aznap már nem marad helyjegyük. azért teltházasak ezek a vonatok, mert igenis van pár bolond aki "rohadtul siet" valahová, és nem hajlandó a fél órával lassabb vonatokkal menni. ha ők türelmesebben, észszerűbben utazgatnának, akkor senkinek sem lenne baja azzal, hogy túl gyorsan elfogynak az ic jegyek.
nyáron sokat ingázok balaton és budapest között. mindig gyors- vagy személyvonattal megyek, sosem ic-vel. kb 3 óráig tart az út, és valahogy mindig túlélem. pedig a klíma és a bűz a vagonokban nem túl kellemes. az ic-vel 2,5 óra lenne az út, és talán kényelmesebb székecskében ülnék. na ennek semmi értelme nincs, pláne ha nem rohanok sehová. van egy csomó ismerősöm, akik nyávognak, ha felvetem nekik h jöjjenek velem vonattal. "nekem intersziti kell". hát basszus, azért ülnek ic-re, mert finnyásak. ennyi. és miattuk vannak bajban azok, akiknek muszáj ic-vel menni, hogy elérjék az átszállóhelyen az utolsó mucsai vonatot.
" mindent jobban tudó egyébként meg maximálisan beszűkült, 30 éve >>többre lettem volna képest<< hajtogató pöcs"
"Gondolom te az átutalásaidat is még mindig csekken a postán intézed, illetve kézzel írsz levelet, és lóháton jársz."
"Te nem sokszor láttál még vonatot közelről, jól sejtem?"
elképesztő, hogy milyen zseniálisan vonjátok le a következtetéseket. vajon mennyit törhettétek a fejeteket, míg mindezt kitaláltátok? :D

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.04.09. 09:55:44

@Kulics: nem kell lesnek a száját mindenkinek, aki nagyot mond. ennyi erővel hallgathatnád éjjel-nappal azt az ütődött vona gábort. riszpekt ;)

Starlark 2010.04.09. 10:02:07

@vernarancs: Mikor én jártam így, a kalauznak eszébe se jutott helyszíni bírságot követelni. Másrészről nem is fizettem volna semmit.
Az egész történetben a kalauz volt a legnormálisabb.

A faxolásról nem tudok. A postás verziót mondták ott a Déliben.
De a MÁV-Start ügyfélszolgálati e-mail címe szerintem a legkényelmesebb.
Problémát megírod, jegyet beszkenneled, a vásárlási oldal adatait becopyzod és elküldöd.

Igazából nem értem miért akarják azt hogy postán küldözgessünk papírokat. Az idősebb kollégáimnak is mániája ez a papírozgatás mikor minden meg van adatbázisban is...

Starlark 2010.04.09. 10:04:38

@Don Bandi: "Mucsán" jegy kiadó automata sincs, tehát ott sokra nem mész az online vett jeggyel :)

Mylady 2010.04.09. 10:41:10

@Don Bandi: Vannak emberek, akik sietnek, mert dolguk van, valaki várja őket, vagy csak úgy. Az ő dolguk. Mindegy.

Mi lenne, ha azt mondanám: a vonatok nem azért túlzsúfoltak, mert a sok hülye rosszkor utazik, hanem mert a szolgáltató (MÁV) nem hajlandó az igényeket felmérni és a megfelelő kapacitást biztosítani. Igaz, hogy ezer éve az megy, hogy péntek délután áramlik haza a fél ország, vasárnap délután meg vissza, de ez az ezer év a MÁV-nak kevés volt arra, hogy ráébredjen, a péntek délután és a vasárnap délután kritikus időszak. Egyszerűen nem vesznek róla tudomást.
Pedig simán meg lehetne csinálni, hogy hosszabb, ne adj isten több szerelvényt indítanak ilyenkor. És akkor nem lógnának az ablakban is utasok.

Elárulom: én ha választhatok, nem IC-vel megyek, hanem első osztályon. Kicsit ugyan drágább, mint az IC (nekem évente egyszer-kétszer bőven belefér), viszont kényelmesebb, több a hely és nem zsúfolt, ugyanis ott még állni is csak első osztályú utasok állhantak, abból meg többynire kevés van.

Calogero 2010.04.09. 11:26:05

Tök igazad van Don Bandi, mint ahogy egy csomó szülőnek sem kéne kötelezőnek éreznie, hogy egyetemre járassa szerényebb képességű gyermekét, dehát a társadalmi nyomás nagy úr..
IC hegyekre valóban nem lenne szükség, a normális gyors- és személyvonat szállítást kellene minimális követelményként az IC-k szintjére hozni és így máris egy hatalmas problémával beljebb lennénk, mert pillanatnyilag úgy áll a dolog, hogy elfogadható minőségű szolgáltatást kizárólag az IC-k nyújtanak, amiért viszont plusz pénzre húznak le. Elég vicces így ez a konstrukció..

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.04.09. 11:47:40

@Calogero: ismét sikerült egy szinttel lejjebb menned, pedig próbáltál feljebb jutni, gratulálok. úgy látszik, túlságosan is szerényebb képességű vagyok nálad ahhoz, hogy megértsem, miért veszed a szádra (billenytűzetedre) a szüleimet. bocs hogy nem vagyok beszűkült és 50 éves.
"hogy egyetemre járassa szerényebb képességű gyermekét, dehát a társadalmi nyomás nagy úr" szerintem kiváló regényíró lehetnél, ha kultúráltabb körülmények közt használnád a fantáziádat. épp ideje volna, hogy legyen egy kortárs magyar író, akire felnézhetünk.

Kifordított kacagány 2010.04.09. 11:49:43

@Starlark: na most ebben az esetben is úgy van, hogy ha a máv onlány rendszere lehetővé teszi a vásárlást és te fizetsz a szolgáltatásért, akkor piszok mód nem kell, hogy érdekeljen képesek-e üzemeltetni a rendszerüket vagy sem. az utazásra nem a jegy jogosít, hanem az, hogy fizettél a szolgáltatásért.

Starlark 2010.04.09. 12:15:52

@Kifordított kacagány: Ebben egyetértünk.
De az online oldal felhívja a figyelmed hogy vásárlás előtt győződj meg róla, hogy van-e automata azon az állomáson ahonnan utazni szeretnél.
Ezzel nincs is semmi bajom, azzal se ha tönkremegy, van ilyen.
A megalázó, adatgyűjtős eljárást és a nehézkes /menj a postára/ ügyintézést tartottam felháborítónak.

Starlark 2010.04.09. 12:19:28

@Kifordított kacagány: Ebben egyetértünk.
De az online oldal felhívja a figyelmed hogy vásárlás előtt győződj meg róla, hogy van-e automata azon az állomáson ahonnan utazni szeretnél.
Ezzel nincs is semmi bajom, azzal se ha tönkremegy, van ilyen.
A megalázó, adatgyűjtős eljárást és a nehézkes /menj a postára/ ügyintézést tartottam felháborítónak.

Kifordított kacagány 2010.04.09. 12:22:10

@Starlark: és akkor mi van, ha felhívja a figyelmed? elfogadták a pénzed? el. akkor?

wannee/mayaa/du/ yaru (törölt) 2010.04.09. 12:25:17

@Benbe:

Ez esetben elnézést kérek a balkániaktól!

Starlark 2010.04.09. 13:38:23

@Kifordított kacagány: Vehetsz jegyet "Mucsáról" "Röcsögére" mert lehet épp Pesten vagy s itt kiszeded az automatából. Ebben nem korlátoz a rendszer.
A MÁV ÁSZF-jét nem ismerem de lehet benne van hogy jegy nélkül nem veheted igénybe. Velem egyszer azon szórakoztak pár éve hogy a Pécsen váltott retur jegyemmel szerintük nem mehetek Pestről Kaposvárra mert Dombóvártól az más vasútvonal. Kérdeztem a kalauzt Pécs több km mint Kaposvár mondja igen, 1 osztályú jegyem van? Az. A vonaton csak 2. osztályú kocsi van? Igen. Többet fizettem tehát mint amit igénybe veszek? Igen. Akkor mi a probléma? Szerencsére abban egyetértettünk hogy nem fizetek semmilyen bírságot...

Egy otthon kinyomtatható egyedi vonalkódos jegynek én is jobban örülnék. Akkor automata se kéne max azoknak akiknek otthon nincs nyomtatójuk.

andihu_ 2010.04.09. 14:16:27

Igaz, hogy nem neked kéne utána járni a dolognak, de ez a MÁV-os online rendszer már egy jó ideje működik. Nem akarom védeni, mert eléggé utálom én is a MÁV-ot, de amikor az automata nem ad ki jegyet, akkor esetleg fel lehetne hívni az oldalán található számot, amin szépen és udvariasan elmondja a néni, hogy tessék felszállni a vonatra, tessék megmondani, hogy ön vett ilyen jegyet majd mikor megbüntetik a büntetést el kell rakni, és otthon kinyomtatni az igazoló e-mailt majd azzal együtt visszaküldeni és törlik a büntit. Nálunk ez bevált.
Megértem a felháborodást, mert akkor hirtelen én is az voltam, de arról meg nem a szegény kalauz tehet, hogy a szervezet éppenséggel nem képezi ki őket és azt sem tudja, hogy miről beszélsz.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.09. 14:20:39

@andihu_: A kalauznak kellene engem felvilágosítania, nem fordítva.

andihu_ 2010.04.09. 14:23:42

atpijkamo: Persze jogos. De hosszasan lehetne arról vitázni, hogy minek hogyan kellene lennie és attól még úgysem változik semmi. Őt konkrétan nem érdekli, hogy téged megbüntet vagy sem, hanem csak az, hogy a pénzt odaadd. Ergo neked kell utánamenni a dolgoknak, ha nem akarsz feleslegesen fizetni.

lexuska · http://oltarino.fw.hu 2010.04.09. 18:21:56

Kis hozzászólás a cikkhez. Elég kamunak tűnik. Én a MÁV informatikanál dolgozom, mi üzemeltetjük az autómatákat. Olyan biztosn nem volt, hogy mindkettő nem üzemel. Ha rossz is az egyik, pár órán belül javítjuk. Büntetést meg tényleg nem kell fizetni.

Kifordított kacagány 2010.04.09. 20:05:37

@Starlark: akkor majd felnyomjuk őket szándékos megtévesztésért, mert ugyan nekem honnan kellene tudnom, hogy hol van és hol nincs nyomtatójuk, ha az onlány rendszerük meg enged vásárolni?
ez pont olyan, hogy bemegyek a boltba és kérek fél kiló sertésmájat, amit ki is fizetek, majd miután eltették a pénzem, közlik velem, hogy nekik itt nincs sertésmájuk, de menjek el a szomszéd városba, ahol van boltjuk és ott lesz majd sertésmáj.

Starlark 2010.04.09. 20:32:53

@Kifordított kacagány: Van a térképes lista a vásárlási felületen :)

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.04.12. 14:42:42

@Starlark:
Nem kell kinyomtatni, elég egy egyedi azonosító case sensitive pl Ax19-U8T8-G5n2-JpR9-uW7A amit beüt a kaller a PDa-ba és kijelzi, hogy ki vette a jegyet stb. Esetleg kérhet bármilyen név-fénykép igazolvány felmutatását mellé.

Vagy ugyanez beléptetőkapuval ami beterheli a bankkártyádat (viteldíj+kaució majd leszálláskor visszakapod a kauciót), akkor se jegykiadó pénztáros se kaller nem kellene :)

Vannak ötleteim a központilag irányított szerelvényekkel, hogy vezető se kelljen, de nem lehet meg chippeltetni az embereket !!! :D

Kifordított kacagány 2010.04.12. 20:16:56

@Starlark: amit fejből meg kell tanulnom, hogy tudjam, hol vehetem kézhez a papír formátumú jegyemet? ne már

Fedup Sári 2010.04.13. 15:44:55

Teljesen feleslegesen írtad le az ötleteidet a mávnak, semmi értelme nincs, ugyanis semmit nem kezdenek vele, és nem is akarnak. Kapsz egy válaszlevelet az ügyfélszolgálattól, amiben elismétlik az értelmetlen szabályaikat, sőt mi több, esetleg meghazudtolnak-meggyanúsítanak (nem is így volt, sértő hangnemben beszéltél a kalauzzal, te rongáltad meg az automatát stb.). Csak tovább pocsékoltad az idődet a levél megírásával.
süti beállítások módosítása