Hiába a forradalmi online jegyvásárlás a MÁV-nál, ha a jegykiadó automata nem működik, a kalauz nem tudja a vonaton megnézni, hogy tényleg vettek-e jegyet a neten, illetve a célállomáson nem tudják érvényteleníteni a bírságot:
Naiv ügyfélként szinte a 21. században érzetem magam, amióta a MÁV e-ticket rendszerével végre megszabadultam az értelmetlen sorban állásoktól, jegyvásárlásaimat kényelmesen otthonról intéztem. Ám tegnap röpke pár óra lefolyása alatt visszazökkentem kegyetlen és sivár magyar valóságba, amikor is megtapasztaltam, miként kezeli a MÁV a rendszer meghibásodását. Csak címszavakban: a helyszínen az ügyfélszolgálat tájékoztat, hogy csak szálljak fel a vonatra nyugodtan, a vonaton ugyanúgy kezelnek, mint egy közönséges bliccelőt (pedig négyen több mint 20.000 Ft-ot hagytunk ott az útért!), és mindezek után még nekem kell külön időt és energiát áldoznom saját magam tisztázására, mert célállomásomon, Kelenföldön nem tudják érvényteleníteni a bírságot…. Lentebb a MÁV-nak írt panaszlevelem.
Tisztelt Ügyfélszolgálat!
A tegnapi napon többedmagammal Szombathelyről a 15:00-kor induló (913-as) IC-vel utaztam Budapest Kelenföldre, jegyeinket az interneten elővételben vásároltam meg. Mivel Szombathelyen egyetlen jegykiadó kioszk sem működött utazásunk során jelentős kellemetlenségeink voltak. Ezúton szeretném felhívni a figyelmüket számos problémára, amely a jelenlegi rendszerükben fennáll, és melyet pár szabály egyszerű átírásával, mind az utasok, mind maguk számára kényelmesebbé tehetnének.
- Megalázó, emberi méltóságomban sértő megoldásnak tartom azt, hogy a nem fizető utasokkal azonos módon kezeljen a kalauz, személyi adataimat elkérje, és engem bírság megfizetésére kötelezzen, még akkor is, ha ez ellen később fellebbezhetek
- Azért választottam az Internetes jegyvásárlást, mert önök azt állították, hogy gyorsabb és kényelmesebb. Ehhez képest aránytalan kényelmetlenségnek gondolom, hogy nekem személyesen kell postára/ügyfélszolgálatra mennem, hogy igényemet érvényesítsem. Mivel én például Kelenföldön szálltam le, tovább kellett utaznom a Keleti Pályaudvarba a legközelebbi ügyfélszolgálatukhoz, ahol ráadásul ügyintézőjük csak panaszomat tudta felvenni, a bírság azonnali érvénytelenítését nem tudta elvégezni
- Elfogadhatatlannak tartom ,hogy egy közel 10.000 Ft-os úton, melyet én szabályosan kifizettem ilyen további problémákat okozzanak nekem.
- Számomra érthetetlen, miért kell az én személyes közreműködésem ahhoz, hogy az internetes rendelésemet utólag ellenőrizzék
Ezúton szeretnék megosztani önökkel pár banálisan egyszerű megoldást, mellyel a hasonló problémák száma, az utasok számára okozott kellemetlenség, illetve az önök oldalán jelentkező adminisztratív költség is jelentősen csökkenthető lenne:
- A jegykiadó kioszk üzemhibájáért az azt készítő, illetve üzemeltető céget terheli a felelősség. Azt javaslom ,hogy hasonló esetekben érjék be azzal, hogy az utasok a kalauznak bemondják a jegyátvételi kódot (vagy akár csak a megrendeléshez használt email címet). Ez alapján az utazások az utasok ellenőrzése az utasok további közreműködése nélkül megtörténhet, az utazásra nem jogosult utasok költségeit a meghibásodás felelőse fizesse.
- Az internet és az email korát éljük. A kioszkok meghibásodása esetén az utazás megkezdése előtt pár perccel (legalább az IC vonatoknál) a kalauz megkaphatná az adott vonatra online rendelt és még nem átvett jegyek tételes listáját. Ez önöknek csupán pár percmunkát jelent, míg például az én vonatomon megspóroltak volna vele 50 embernek egy potya utat, a kalauzuknak 50 utasellátási lap kitöltését, és az ügyfélszolgálatuknak 50 egyedi ügyfélpanasz kezelését.
- Azt javaslom, hogy a hasonló esetekben _ne_ az utasokat terhelje az igazolás felelőssége. Legyen lehetőség az utasellátási lapon megadni a rendelési kódot, vagy a rendelési emailcímet, amely alapján az önök ügyfélszolgálata már automatiuksan érvényteleníteni tudja a bírságokat a mi közreműködésünk nélkül is.
- Tegyék lehetővé, hogy egy utasellátási lapon több utas költségeit is feltüntethessük egyetlen felelős megnevezése mellett. Mivel az összes jegyünket én vásároltam (és igazoltam utólag) teljesen értelmetlen volt utastársaim adatainak felvétele.
- Önök számos szabályzatukban hivatkoznak a jegyátvételi kód titkosságára. Ez a fenti esetekben mindig megőrizhető lenne ,ha például jegyátvételi kód helyett kérdéses esetekben az online rendelt jegyeket például a vásárlás időpontjával és a vásárló emailcímével azonosítanák.
- Tegyék lehetővé, a vásárlás egyszerű utólagos igazolását. Ha például a célállomáson már ki tudom nyomtatni a jegyemet, akkor jegypénztárosaik (és ne csak az ügyfélszolgálati iroda!) helyben érvényteleníthessse a bírságot. Ily módon például Kelenföldön leszállva is helyben rendezhetőek lennének a hasonló problémák.
Ez úton szeretném kérni a fenti javaslatok megvizsgálását és megvalósításuk mérlegelését.
Köszönettel,
Csalódott utasuk
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.08. 11:31:58
penelop 2010.04.08. 11:34:42
Demotivation postah · http://www.demotivalo.com 2010.04.08. 11:35:01
3rd
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.08. 11:36:16
Most.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.08. 11:37:07
penelop 2010.04.08. 11:37:46
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.08. 11:41:23
Zofort is jó lesz.
bekbórd! 2010.04.08. 11:42:58
Nálunk nem lehet online jegyet átvenni, de a Nagyfaluban szoktam így intézni a dolgot. Izgulok is rendesen, hogy ugye nem most fogy ki a papír :)
deutschtomi 2010.04.08. 11:43:36
CBF 2010.04.08. 11:45:22
Landy4x4 2010.04.08. 11:46:31
Inkább járnál lovaskocsival! :)
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.08. 11:50:37
Elkísérnek, az út alatt kedved szerint kényeztetnek.
staropramen 2010.04.08. 11:54:39
lenne nehány kérdésem:
1. miért pont az online jegyvásárlás működne jól a MÁV-nál?
2.Miért alkalmazna a MÁv ésszerű megoldásokat a problémák megoldására?
3.Miért nem küldte el a posztoló a kallert és az egész MÁV-ot a jó édes anyjába, ha pontosan tudta, hogy így vagy úgy de bizonyítani tudja a helyfoglalás és a pénz átutalás tényét?
AlexWolf 2010.04.08. 11:57:22
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.08. 12:00:04
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.04.08. 12:00:17
4. Ha 4 ember utazik együtt, miért nem mentek kocsival? Ócóbb, Kelenföldön még parkolóhely is van az állomás közelében, az NBH környéke pl. jól be is van kamerázva, ritkák is arra a kocsifeltörések...
deutschtomi 2010.04.08. 12:00:27
kulup 2010.04.08. 12:01:46
reunalla 2010.04.08. 12:04:19
wannee/mayaa/du/ yaru (törölt) 2010.04.08. 12:04:48
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.08. 12:04:54
Van-e színes ceruza a csimotának?
Megannyi megválaszolatlan, kínzó kérdés...
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.04.08. 12:04:55
deutschtomi 2010.04.08. 12:06:10
Calogero 2010.04.08. 12:08:04
Most biztos páran sokkot kapnak majd azok között akik ezt onnét olvassák, de külföldön, ha valami online, akkor ilyen esetekben a vásárlással és visszaigazoló kód megkapásával a művelet befejeződött (legdurvább esetben még nyomtatni kell).
Persze, ha nálunk is így működne, akkor valaki nem kereshetett volna tízmillákat a kihelyezett gépek beszerzéséből
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.04.08. 12:09:04
Ugye nem kell elmondanom, hogy ez melyik országban működik zökkenőmentesen.
A reptéri gyorsvasúton vannak még ilyen hülye automaták, na ott vettem jegyet nemrég, de nem működött a nyomtatás. Felszálltam a vonatra, jött a kaller, mondtam mi történt, de ő már tudott az automata meghibásodásáról, mert az informatikai rendszeren keresztül már értesült róla... basszus, tényleg azt fontolgatom, hogy visszaköltözök Pestre? Normális vagyok én? áááááááááá
papugaja 2010.04.08. 12:12:42
Egy nap lesz, mire anyósomékhoz visszük látogatóba a gyereket, de nem szopatnak se kalauzok, se a benzináremelés.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.08. 12:18:29
Majd a bankkártyát a keller farpofái közé épített leolvasón lehúzva lehetne fizetni.
eml 2010.04.08. 12:19:10
eml 2010.04.08. 12:27:26
AlulírottFentemlített 2010.04.08. 12:30:52
De csak akkor, ha eltebölcsészlogós anyuval közös kártyád van és van nálad fospunepa :-)
deutschtomi 2010.04.08. 12:31:29
effective 2010.04.08. 12:32:02
Ha valakinek nincs otthon nyomtatója, az meg vegye meg a pályaudvaron! Nem értem a logikáját (sic!), hogy miért kell neten megrendelni, kifizetni, majd az állomáson lévő szarból kinyomtatni a jegyet!!
Hülyeség!
effective 2010.04.08. 12:33:20
B@nális coitus 2010.04.08. 12:34:57
Ha valóban így lenne a MÁV-ra ezt lefordítva akkor ma 500 km/h-val száguldozó Magleveken ülhetnél és Szombathelyről Pestig az út kb annyi ideig tartana, amíg megzabálnád az otthonról hozott rántotthúsos zsemlédet és a zsíros kezedet beletörölnéd az ülésbe. Ja, még beleférne a WC-n egy hugyozás úgy, hogy a nagy része természetesen mellé menjen, ha már fizettél a jegyért, adjál munkét a takarítóknak is.
Miizu 2010.04.08. 12:39:36
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.04.08. 12:42:49
Secnir 2010.04.08. 12:43:24
2010.04.08. 12:44:21
2010.04.08. 12:47:04
B@nális coitus 2010.04.08. 12:51:20
vernarancs 2010.04.08. 12:52:41
brainy_peter 2010.04.08. 12:54:34
Francér' nem bír itt semmi működni???
KecskeDotyi 2010.04.08. 12:58:53
Amúgy most meg a MÁVDIREKT nem műxik. De jó h nem dolgozok!
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.08. 13:07:29
Való igaz, női hölgy kaller esetén további opciók is felbukkanhatnak.
De ez már részletkérdés.
2010.04.08. 13:09:30
bekbórd! 2010.04.08. 13:11:51
bekbórd! 2010.04.08. 13:12:56
juhaszvik 2010.04.08. 13:15:51
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.08. 13:16:04
Biza.
Meg fospunepa sincs mostanság.
Valamint a ravatal is régen került már felsorolásra a rajta történő gimnasztikai gyakorlattal egyetemben.
mqqq 2010.04.08. 13:35:13
Tomasz_a_gozmozdony 2010.04.08. 13:36:30
Szo nem volt buntetesi tetelrol, meg miegymasrol...
Tomasz_a_gozmozdony 2010.04.08. 13:39:15
romesz 2010.04.08. 13:39:51
moli 2010.04.08. 13:49:29
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.04.08. 13:52:53
vernarancs 2010.04.08. 13:53:52
kolbaszbol a kerites 2010.04.08. 13:54:42
4-en mentünk, és csak 3 jegyet nyomtatott ki. Megmutattam a telón a rendelést...Kösz, rendben, viszlát volt a reakció.
Normális volt a kalauz.
Viszont ami még idegtépő számomra, hogy a kioszk-ból vett jegyről már csak interneten lehet ÁFÁ-s számlát kérni, amit szintén a KIOSZK nyomtat ki.
Igen, de ha a 2 jegyről nem, csak az egyikről kérsz számlát, azt nem lehet, csak ha két tranzakcióban veszed.
Ez még rendben is volna, de ic jegyet nem tudsz egymás mellé venni, csak ha egy tranzakción belül válogatsz.
Hülye barom, ne kérjen számlát..
Eddig lehetett a jegyekről külön kérni számlát a MÁV jegyirodában. Ezentúl nem lehet...
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.08. 14:07:01
juhaszvik 2010.04.08. 14:11:30
Píter 2010.04.08. 14:13:49
..helyét sóval behinteni...
B@nális coitus 2010.04.08. 14:18:34
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.08. 14:19:55
Mostanában elég gyéren firkálgat.
Lehet, hogy kifogyott a tinta a billentyűzetéből.
juhaszvik 2010.04.08. 14:33:18
egyébként a bloggerek szoktak kommentelni itt a homáron?
lehet, hogy álnéven teszik?
Sün!! igazold magad! van-e neved, pozíciód? és Szily-e az?
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.04.08. 14:34:03
Píter 2010.04.08. 14:34:12
Pár kamerát is kéne köréjük tenni (ami rögzít is) - olcsóbb lenne, mint javíttatni, dehát gondolom itt is lehet fejni a máv tehenét.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.08. 14:40:54
SÜN 2010.04.08. 14:44:48
na most mivan?
Alikam 2010.04.08. 14:45:35
Ugyan, még a mozdonyok is alig döcögnek...
Egy ilye vasúti rendszernél az internetes jegyvásárlás nem egy egyszerű mutatvány, hogy jól működjön teljesen meg kéne reformálin az informatika rendszert, kallereknek PDA-t adni, országos adatbázis stb. stb.
Na erre elhinném, hogy 10 milliárdba kerülne.
Feltéve ha jól működne és a vásárlónak tényleg csak egy ellenőrzőkódot kéne megadni a kallernak, az belenézne a PDA-ba - 2 másodperc múlva - , oké, zöld, jöhet a következő...
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.08. 14:49:59
Kéhrlek alássan:
Név: Sün Sámuel
Pozíció: A nagy tölgyfától 50 m balra.
@atpijkamo:
Nem tudom.
Miért, az?
romesz 2010.04.08. 14:52:12
Kulonben volt mar a repteren is olanom, hogy nem vittem magammal a kinyomtatott papirt es a computerben benne volt minden.
B@nális coitus 2010.04.08. 14:53:41
OFF: Én meg vadiúj vizuális jelzőtáblákat láttam szétverve, amiket itthon nem is javítanak, vissza kell küldeni a gyártónak. Ezek nem a HÉV-es Lcd tv-k, iszonyatos károkat okoznak ezek a barmok. A kedvencem a graffitis Desiro motorvonat, csak gratulálni tudok a "művésznek".
Píter 2010.04.08. 15:05:58
@B@nális coitus:
Kamera nem akadály? -Láttad már az új Talenteket? Ott beválni látszik.
Jó minőségű kamerák kellenek, minimum 30 napos tárolással, hogy el is lehessen kapni őket. Plusz a felújított állomásokra is kellene/kellett volna, amiket a rögzítés mellett pár operátor figyel is és randalírozás esetén riaszthatja a rendőröket és ha létezik vagy létezne akkor vmiféle vasúti biztonságiakat. Bp-Érd között több milliárdból újították fel az egész vonalat és azok környékét, de kamerákat nem raktak - már réges régen szétverték-földig tarolták a megállókat. Gratula a Máv-nak hozzá! (igen, a köcsög kis barmok szétverték, de ez ellen magyarisztánban a szájtépés helyett tettek kellenének)
Kelenföldet most újítják fel, élvezzétek amíg lehet, mert hamarosan abból is szemétdomb lesz, mert kamerák szokás szerint nincsenek. Csoda, hogy a Talenteken van - biztos ajándékba adta a gyártó.
ON
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.04.08. 15:19:53
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.08. 15:38:48
juhaszvik 2010.04.08. 15:41:33
Ki Szily?
vernarancs 2010.04.08. 15:45:58
Szili kút
Szanyi kút
Szentandrási Sobri kút
AlexWolf 2010.04.08. 15:47:54
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.08. 15:48:39
Nagyon bölcs, egyben lényegretörő meglátás.
A kérdésedre itt találsz választ:
www.minosegiujsagiras.hu/main.php?name=aauthor&id=62&year=2005
Mylady 2010.04.08. 15:50:46
bár a "szokott" az erős túlzás
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.08. 15:56:27
Álnevet használ, hogy nehezebb legyen felismerni.
Ravasz fickó, én mondom!
juhaszvik 2010.04.08. 16:00:28
melyikőtök Szily?
ugyanis nekem gyanús, hogy miután kikerül a poszt, utána a blogger magára hagyja. ezért lehet, hogy itt vannak köztünk, csak álneveznek.
szóval melyikőtök Szily?
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.08. 16:01:44
torma99 2010.04.08. 16:03:46
2010.04.08. 16:05:46
index.hu/belfold/2010/valasztas/valasztasi_tippjatek/
M. Péter 2010.04.08. 16:07:32
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.08. 16:10:03
100%-ék, hogy megcsippelték az űrgyíkok!
De ti ne engedjétek magatokat!
NO CSIPP!!!
Benbe · http://www.benbe.hu 2010.04.08. 16:19:00
Sanyi 2010.04.08. 16:19:45
ora et labora 2010.04.08. 16:21:58
Amit a MÁV házi beszállítója a MÁVINFORMATIKA fejleszt az mind fos.
Ők még az 1980-as IT szinten ragadtak.
petya.bacsi 2010.04.08. 16:29:11
Píter 2010.04.08. 16:38:44
Majd elkezdtek külön neten vásárolt jegykiadókat kipakolni, ahol persze már van érintő kijelző, de hogy a 0-9 számok és egy törlés gomb helyett miért, azt nem tudom. De a jegykiadónál ahol több ezer település név, dátum, kedvezmény stb-t kéne megadni ott mindennek külön gombja van xDDD)
Egy szó mint száz a rendszer nem működő- és életképes, inkább úgymond esetenként használható, ha épp olyan helyre utazol ami rajta van a helyszíni jegykiadón vagy épp nem veszett el a netes fizetésed*(lásd korábbi posztok) és épp működik a netes jegykiadó az állomáson*(lásd mostani poszt). Tiszta lutri az egész.
PR32 (törölt) 2010.04.08. 16:39:31
Káposztakukac 2010.04.08. 16:41:24
vernarancs 2010.04.08. 16:47:43
Netuddki. 2010.04.08. 16:55:42
Ha a MÁV megvett volna egy máshol már jól üzemelő rendszert, akkor kb. 1/10 annyiba került volna neki ez az egész online jegyrendelés.
Igaz akkor annak annyi lett volna az ára amennyit mondanak és nem lehetett volna a felét lenyúlni.
Kötsögök! Karóba velük!
sikitomi 2010.04.08. 17:01:27
miért nem lehet kinyomtatni otthon a visszaigazoló mail-t, hogy megvettea jegyet és ezzel sok probléma megoldódna? ha nincs visszaigazoló mail, akkor miért nincs?
2010.04.08. 17:10:12
vernarancs 2010.04.08. 17:21:33
Kémütyüm 2010.04.08. 17:21:55
Kifordított kacagány 2010.04.08. 17:49:30
Leni 2010.04.08. 18:17:08
Zuglóban az állmáson a jegyárus pl. nem tudja, hogy a 10:27-es elment-e már 10:38-kor?! Az milyen?
Firebazs 2010.04.08. 18:22:19
Ha már használsz egy szolgáltatást, előtte győződj meg a használati feltételekről. Előttem már jelezte egy kedves kommentelő, hogy hogyan kellett volna eljárni. Persze ez egyszerűbb módszer, megint lehet legalább fikázódni 400 hozzászóláson keresztül.
dzsaszper 2010.04.08. 18:26:45
vagyoni kártérítés: utánajárás, kiesett munkaidő...
nem vagyoni kártérítés: emberi méltóságon esett csorba.
És azonnal megkeresném az ügyvédemet.
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.04.08. 19:49:26
Tomasz_a_gozmozdony 2010.04.08. 19:59:08
M. Péter 2010.04.08. 20:00:38
epres négercsók 2010.04.08. 20:15:13
A zinternetes jegyvásárlásnál ki lehet nyomtatni egy kétoldalas valamit, amin rajta vannak a jegy adatai. Még az is, hova szól a helyjegy. Ugyan még sosem volt rá szükségem, de óvatosságból mindig kinyomtatom, hogy ha jön a kaller, ezzel tudjak védekezni. Bár ki tudja, elfogadnák-e... Szóval, aki teheti, nyomtassa ki.
Nemrég úgy jártam a Keletiben, hogy a nagy hideg miatt meghülyült az összes jegykiadó automata, hatalmas sor, nem haladunk előre. A számok ugyanis az érintőképernyő kijelzőjéhez képest több centit odébbcsúsztak, és szájhagyomány útján terjedt hátra a sorban az információ, hogy hova kell mellé nyomni. Egy srác ott rogyadozott mellettem, hogy neki 2 perc múlva indul a vonata, engedjük előre. De hiába, mert ő is fennakadt... Mondtam neki, mert ott volt a kinyomtatott papír a kezében, hogy szálljon fel azzal, csak elfogadja már a kalauz.
Egyébként sem értem, hogy ha van egy nyomtatható, minden adatot tartalmazó igazolás a kódszámmal együtt a neten, azt miért nem lehet jegyként elismerni??
Starlark 2010.04.08. 20:48:43
Fél évig e-maileztem a MÁV-Starttal mire világosan leírták hogy sztornózták a bírságom. /Elég nehézkesen válaszolnak,vmi rém bonyolult lehetett megállapítani a beszkennelt jegyekből és a ki copyzott adatokból hogy megállapítsák volt jegyem.
Vmi ilyesmiket írogattam én is nekik, mert szintén roppant megalázónak tartottam az egész eljárást.
Starlark 2010.04.08. 20:50:10
Starlark 2010.04.08. 21:04:43
Online support miért nincs?
Én megvártam a felszólító levelet, abban végre megbírták adni az e-mail címüket. El is lehetett velük ezen az úton rendezni csak türelem kell hozzá, márt a reakció idő úgy 1 hónap.
Mylady 2010.04.08. 21:19:56
"Ha már használsz egy szolgáltatást, előtte győződj meg a használati feltételekről. Előttem már jelezte egy kedves kommentelő, hogy hogyan kellett volna eljárni. Persze ez egyszerűbb módszer, megint lehet legalább fikázódni 400 hozzászóláson keresztül. "
Bennem azért egészen picit felmerül a kérdés: biztos, hogy a poszt toló a hibás?
Kétségtelen, hogy nem fújja oda-vissza az idevonatkozó MÁV szabályozást, de nem lehetséges -csak úgy az elmélkedés kedvéért- hogy esetleg, netalántán -le sem merem írni- a kalauznak kellett volna pontosan tudnia, hogy mit kell kiállítani ilyen esetben?
Esetleg nem büntetést fizettetni, hanem pontosan tájékoztatni az utast?
Vagy az már túlzás lenne?
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.04.08. 22:12:54
amúgy azóta, hogy feltalálták a vasutat, az emberiség szépen hozzászokott, hogy ha X órakor indul a vonat, akkor X előtt 15-30 perccel besétálunk az állomásra, megvesszük a jegyet, aztán felszállunk a vonatra. mi a fenének kell online jegyet venni? az elvira menetrendeken hasznosak tudnak lenni, na de ugye nem halunk bele abba ha pénztárnál veszünk jegyet???
Starlark 2010.04.08. 22:19:03
Mylady 2010.04.08. 22:20:51
ha népszerű vonattal mész (pl péntek délután, vasárnap délután) a helyjegyek sokszor órákkal a vonat indulása előtt elfogynak
ráadásul ilyenkor olyan tolongás van a pénztáraknál, hogy simán ácsoroghatsz ott félórát-egyórát, mire az ablakhoz jutsz (amit persze simán bezárnak az orrod előtt annyit odaböfögve, hogy "álljon másik sorba")
szóval nem 15-30 perccel kell számolni, hanem másfél órával
a megoldás: vagy kimész napokkal előbb megvenni a jegyet
vagy megveszed online (ha működik)
Megdobbent 2010.04.08. 23:02:48
Istenem....
Tomasz_a_gozmozdony 2010.04.08. 23:23:17
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.08. 23:33:48
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.04.09. 00:14:32
@Tomasz_a_gozmozdony: nos, nem cáfolom az álláspontodat az illető balfaszságával kapcsolatban. de ez a történet jó példa arra, hogy minden sztoriban van vki, aki balfaszabb. a máv esetében nem nehéz ilyesmit találni. ;) különben is, egy kedvesen mosolygó kék gőzmozdony ne beszéljen ily csúnyán.
Megdobbent 2010.04.09. 04:09:41
Mylady 2010.04.09. 06:40:36
Hogy esetleg vannak, akiknek ráadásul két-három vonatot is igénybe kell venniük, ezért a csatlakozásra is figyelni kell?
Szóval nem mindenki tud ám válogatni, hogy jaj, IC-vel nem megyek, mert az egyébként vagy háromezer forintos jegyre még rá kell fizetni 500 forintot...
Én egyébként nagyon ritkán járok vonattal, de voltak idők, amikor haza pl csak helyjegyes vonattal tudtam menni. Mert vagy a fővonalon volt intercity, vagy a mellékvonalon interpici. Így hangolták össze.
(tudtátok, hogy van egy olyan szabály, hogy ha vettél ic-re helyjegyet, akkor az a csatlakozó interpicire is helybiztosítást jelent? na, nálunk ezt védték ki azzal, hogy az ic-hez személyvonat volt a csatlakozás, a gyorsvonathoz meg interpici)
Mylady 2010.04.09. 06:41:50
Starlark 2010.04.09. 07:31:17
Ide pl nem opció a nem IC.
1. naponta jönne vagy 3 lehetetlen időpontban. Ha időre mész nem csak úgy hobbiból eléggé felejtős.
2. 1 órával több a menetidő és büdös, koszos...
késni mondjuk mindkettő késik...
Starlark 2010.04.09. 07:32:33
Bár ha már ketten megyünk a kocsi olcsóbb
Kifordított kacagány 2010.04.09. 07:43:21
juhaszvik 2010.04.09. 08:14:00
és mi az a homárfaktor?
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.04.09. 08:30:00
Kampánycsendben nem humorizálunk!
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.04.09. 08:32:50
@Kifordított kacagány: egyébként ez az egyetlen logikus hozzászólás a témához. ha már van online jegy szolgáltatás, akkor teljesen evidens hogy a mávban azt működtetnie kell bármi áron. olyan nincs, hogy ma nem működik, mert pistabácsi elfelejtette megjavítani.
@juhaszvik: remélem lesz még hétvégi. végülis húsvét után felgyülemlik a sok probléma, amiről posztot lehet tolni.
Calogero 2010.04.09. 08:44:30
Hála Istennek aztán egy idő után,ha sokan is vannak egyszerűen csak meghalnak és az általuk évekig gáncsolt dolgok teljes természeteséggel épülhetnek be mindennapjainkba, amit egyébként közben már rájöttek, ők is imádtak volna, csak mivel túl régóta és túl nagy vehemenciával szajkózták f.szságaikat, már túl nagy önrombolás lett volna hülyeségeik beismerése
Starlark 2010.04.09. 09:27:06
Másrészről a saját szabadidőmmel meg had gazdálkodjak már én :)
Ha van egy szolgáltatás ami könnyebbé teszi a dolgomat igenis használni fogom hiszen azért van.
Egyszer fordult elő hogy nem működött az automata /hetente jártam fel szakmérnökire/. A gondjaimat és javaslataimat az eljárással kapcsolatban pedig megírtam a MÁV-Startnak is. Egyszer talán /tudom utópia/ változtatni fognak ezen az eljáráson.
Gondolom te az átutalásaidat is még mindig csekken a postán intézed, illetve kézzel írsz levelet, és lóháton jársz.
Ilyen hozzáállással mint amit képviselsz vonat se lenne, illetve le sem másztunk volna a fáról hisz eddig is milyen jó volt ott.
Mylady 2010.04.09. 09:28:30
Mylady 2010.04.09. 09:34:49
Visszafelé meg ritkán jön Mucsáról közvetlen járat Pestre. Általában valahol át kell szállni. Szóval simán lehet Mucsáról úgy jönni, hogy közben IC-re száll az ember.
Te nem sokszor láttál még vonatot közelről, jól sejtem?
vernarancs 2010.04.09. 09:35:19
2010.04.09. 09:43:14
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.04.09. 09:54:20
@Starlark: nem mondtam hogy megyeszékhelyen nincs sorbanállás. mucsán biztos nincs!
@Mylady: nos, úgy tűnik hogy túlságosan részletesen belementek abba a vitába, hogy ki mikor hol hogyan miért száll föl ic vonatra. nos, igazatok van abban, hogy vannak túlterhelt ic járatok, amikre néha muszáj online jegyet váltani. De, vannak egy csomóan az országban, akiknek nem életbevágóan fontos, hogy ic legyen a seggük alatt, meg az sem hogy otthon az internet előtt heverészve vegyenek jegyet. nyilván igazatok van abban, hogy bizony sok embernek nélkülözhetetlen az ic. én most azokat kritizálom, akik miatt ezek az emberek kénytelenek napokkal előbb helyet foglalni online, mert aznap már nem marad helyjegyük. azért teltházasak ezek a vonatok, mert igenis van pár bolond aki "rohadtul siet" valahová, és nem hajlandó a fél órával lassabb vonatokkal menni. ha ők türelmesebben, észszerűbben utazgatnának, akkor senkinek sem lenne baja azzal, hogy túl gyorsan elfogynak az ic jegyek.
nyáron sokat ingázok balaton és budapest között. mindig gyors- vagy személyvonattal megyek, sosem ic-vel. kb 3 óráig tart az út, és valahogy mindig túlélem. pedig a klíma és a bűz a vagonokban nem túl kellemes. az ic-vel 2,5 óra lenne az út, és talán kényelmesebb székecskében ülnék. na ennek semmi értelme nincs, pláne ha nem rohanok sehová. van egy csomó ismerősöm, akik nyávognak, ha felvetem nekik h jöjjenek velem vonattal. "nekem intersziti kell". hát basszus, azért ülnek ic-re, mert finnyásak. ennyi. és miattuk vannak bajban azok, akiknek muszáj ic-vel menni, hogy elérjék az átszállóhelyen az utolsó mucsai vonatot.
" mindent jobban tudó egyébként meg maximálisan beszűkült, 30 éve >>többre lettem volna képest<< hajtogató pöcs"
"Gondolom te az átutalásaidat is még mindig csekken a postán intézed, illetve kézzel írsz levelet, és lóháton jársz."
"Te nem sokszor láttál még vonatot közelről, jól sejtem?"
elképesztő, hogy milyen zseniálisan vonjátok le a következtetéseket. vajon mennyit törhettétek a fejeteket, míg mindezt kitaláltátok? :D
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.04.09. 09:55:44
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.04.09. 09:58:56
Starlark 2010.04.09. 10:02:07
Az egész történetben a kalauz volt a legnormálisabb.
A faxolásról nem tudok. A postás verziót mondták ott a Déliben.
De a MÁV-Start ügyfélszolgálati e-mail címe szerintem a legkényelmesebb.
Problémát megírod, jegyet beszkenneled, a vásárlási oldal adatait becopyzod és elküldöd.
Igazából nem értem miért akarják azt hogy postán küldözgessünk papírokat. Az idősebb kollégáimnak is mániája ez a papírozgatás mikor minden meg van adatbázisban is...
Starlark 2010.04.09. 10:04:38
Mylady 2010.04.09. 10:41:10
Mi lenne, ha azt mondanám: a vonatok nem azért túlzsúfoltak, mert a sok hülye rosszkor utazik, hanem mert a szolgáltató (MÁV) nem hajlandó az igényeket felmérni és a megfelelő kapacitást biztosítani. Igaz, hogy ezer éve az megy, hogy péntek délután áramlik haza a fél ország, vasárnap délután meg vissza, de ez az ezer év a MÁV-nak kevés volt arra, hogy ráébredjen, a péntek délután és a vasárnap délután kritikus időszak. Egyszerűen nem vesznek róla tudomást.
Pedig simán meg lehetne csinálni, hogy hosszabb, ne adj isten több szerelvényt indítanak ilyenkor. És akkor nem lógnának az ablakban is utasok.
Elárulom: én ha választhatok, nem IC-vel megyek, hanem első osztályon. Kicsit ugyan drágább, mint az IC (nekem évente egyszer-kétszer bőven belefér), viszont kényelmesebb, több a hely és nem zsúfolt, ugyanis ott még állni is csak első osztályú utasok állhantak, abból meg többynire kevés van.
Calogero 2010.04.09. 11:26:05
IC hegyekre valóban nem lenne szükség, a normális gyors- és személyvonat szállítást kellene minimális követelményként az IC-k szintjére hozni és így máris egy hatalmas problémával beljebb lennénk, mert pillanatnyilag úgy áll a dolog, hogy elfogadható minőségű szolgáltatást kizárólag az IC-k nyújtanak, amiért viszont plusz pénzre húznak le. Elég vicces így ez a konstrukció..
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.04.09. 11:47:40
"hogy egyetemre járassa szerényebb képességű gyermekét, dehát a társadalmi nyomás nagy úr" szerintem kiváló regényíró lehetnél, ha kultúráltabb körülmények közt használnád a fantáziádat. épp ideje volna, hogy legyen egy kortárs magyar író, akire felnézhetünk.
Kifordított kacagány 2010.04.09. 11:49:43
Starlark 2010.04.09. 12:15:52
De az online oldal felhívja a figyelmed hogy vásárlás előtt győződj meg róla, hogy van-e automata azon az állomáson ahonnan utazni szeretnél.
Ezzel nincs is semmi bajom, azzal se ha tönkremegy, van ilyen.
A megalázó, adatgyűjtős eljárást és a nehézkes /menj a postára/ ügyintézést tartottam felháborítónak.
Starlark 2010.04.09. 12:19:28
De az online oldal felhívja a figyelmed hogy vásárlás előtt győződj meg róla, hogy van-e automata azon az állomáson ahonnan utazni szeretnél.
Ezzel nincs is semmi bajom, azzal se ha tönkremegy, van ilyen.
A megalázó, adatgyűjtős eljárást és a nehézkes /menj a postára/ ügyintézést tartottam felháborítónak.
Kifordított kacagány 2010.04.09. 12:22:10
wannee/mayaa/du/ yaru (törölt) 2010.04.09. 12:25:17
Ez esetben elnézést kérek a balkániaktól!
Starlark 2010.04.09. 13:38:23
A MÁV ÁSZF-jét nem ismerem de lehet benne van hogy jegy nélkül nem veheted igénybe. Velem egyszer azon szórakoztak pár éve hogy a Pécsen váltott retur jegyemmel szerintük nem mehetek Pestről Kaposvárra mert Dombóvártól az más vasútvonal. Kérdeztem a kalauzt Pécs több km mint Kaposvár mondja igen, 1 osztályú jegyem van? Az. A vonaton csak 2. osztályú kocsi van? Igen. Többet fizettem tehát mint amit igénybe veszek? Igen. Akkor mi a probléma? Szerencsére abban egyetértettünk hogy nem fizetek semmilyen bírságot...
Egy otthon kinyomtatható egyedi vonalkódos jegynek én is jobban örülnék. Akkor automata se kéne max azoknak akiknek otthon nincs nyomtatójuk.
andihu_ 2010.04.09. 14:16:27
Megértem a felháborodást, mert akkor hirtelen én is az voltam, de arról meg nem a szegény kalauz tehet, hogy a szervezet éppenséggel nem képezi ki őket és azt sem tudja, hogy miről beszélsz.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.09. 14:20:39
andihu_ 2010.04.09. 14:23:42
lexuska · http://oltarino.fw.hu 2010.04.09. 18:21:56
Kifordított kacagány 2010.04.09. 20:05:37
ez pont olyan, hogy bemegyek a boltba és kérek fél kiló sertésmájat, amit ki is fizetek, majd miután eltették a pénzem, közlik velem, hogy nekik itt nincs sertésmájuk, de menjek el a szomszéd városba, ahol van boltjuk és ott lesz majd sertésmáj.
Starlark 2010.04.09. 20:32:53
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.04.12. 14:42:42
Nem kell kinyomtatni, elég egy egyedi azonosító case sensitive pl Ax19-U8T8-G5n2-JpR9-uW7A amit beüt a kaller a PDa-ba és kijelzi, hogy ki vette a jegyet stb. Esetleg kérhet bármilyen név-fénykép igazolvány felmutatását mellé.
Vagy ugyanez beléptetőkapuval ami beterheli a bankkártyádat (viteldíj+kaució majd leszálláskor visszakapod a kauciót), akkor se jegykiadó pénztáros se kaller nem kellene :)
Vannak ötleteim a központilag irányított szerelvényekkel, hogy vezető se kelljen, de nem lehet meg chippeltetni az embereket !!! :D
Kifordított kacagány 2010.04.12. 20:16:56
Fedup Sári 2010.04.13. 15:44:55