Tékozló Homár

Jó nagyot hazudik a címkén a Veszprémtej

2010.04.15. 00:22 | szily | 201 komment



Átlagos esetben zavarodott mosollyal reagálnánk a "Miért nem jó nekünk ízesítésre a valódi makói hagyma?"-jellegű fogyasztói füstölgésekre. Most azonban én is azt gondolom, hogy Kopoltyúnak tök igaza van, hogy dühöng. Az ugyanis tényleg csúnya átverés, ha egy körözöttet "hagyományos recept" felirattal árulnak, és kiderül, hogy vöröshagyma-aroma van benne. A hagyományos körözött juhtúróból, tejfölből, vöröshagymából, fokhagymából, sóból, borsból, köménymagból és pirospaprikából áll. Azon esetleg lehet vitatkozni, hogy túróból a juh vagy a tehén a hagyományos, vagy hogy alapfeltétel-e a bors vagy a mustár. De az aromázást még egy élelmiszervegyész dinasztia házi szakácskönyvében sem neveznék hagyományosnak. Mi mást kivánnánk a cég marketingeseinek, mint sok-sok aromás zsíroskenyeret otthonra. Levél és fotó alant:


Meddig gyártják, árulják, v(esszük) ezeket a szemeteket? Miért nem jó nekünk ízesítésre a valódi makói hagyma? Milyen meggondolásból írják rá, hogy „hagyományos”? Tán’ a gyártó felmenőinek kiskertjében évről-évre vöröshagyma aromát kapáltak? Éppen a csábító felirat miatt vettem meg ezt a sz..t. Az apró betűket csak azután olvastam el, miután az első falatot bekaptam, - ám azt azonnal ki is kellet köpni, mert markánsan undorító, hagymára csak halványan emlékeztető íze van.  (Nagyon sötét a háttér, - mint a mellékelt képeken is)

Üdv: Kopoltyú

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kenderice 2010.04.15. 00:27:19

De késő van már...

۝merta-X 2010.04.15. 00:29:05

És jön egy ilyen megdöbbentő poszt... Ssza meg, szily, disztingváljunk már.

۝merta-X 2010.04.15. 00:31:41

Másrészről eddig a Bakony termékeiről sosem a "markánsan undorító" jelző ugrott be, hozzáteszem, a kőrözöttől fekve hányok.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.04.15. 00:32:51

A hagyományos recept gondolom azt jelenti, hogy ez a cég így csinálja már elejétől kezdve, nem pedig azt, hogy természetes anyagokat használ. Furcsa egyébként, hogy a kedves vásárló a guar gumi felett elsiklik és a hagymaporon akad ki.

Makói hagyma már nem nagyon van, ahogy magyar fokhagyma sincs. Sajnos.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.04.15. 00:34:10

@۝merta-X: Mondjuk ezt a kiköptem dolgot én se értem. Aki teljesen természetes körözöttet akar enni, csak csinál otthon magának és úgy ízesíti ahogy neki a legjobb.

Rétisas 2010.04.15. 00:34:43

Deresre a "fejlesztővel"!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.15. 00:36:01

A hagyományos azt jelenti, hogy vöröshagyma (aroma) van benne, nem mondjuk rum (aroma).

Brrrrrrrrrrrrr 2010.04.15. 00:42:37

Mmmmmm bakonyi imádom főleg a "gazdagon" verziót.
Az ilyen sznobnak akinek nem felel meg az aroma annak kapja be egy roma.

zakboss 2010.04.15. 00:55:26

egyik konkurrens cégnek van hasonló terméke (->körített túró), ott mintha meg tudták volna oldani, hogy abból rakják össze, amiből otthon is csinálná az ember.

A veszprémtejnek meg hollók vájják ki a szemét. Múltkor (3 éve) megvettem azt a Bakony trappistát, ami nem is Magyarországon készült, na az volt az utolsó csepp.

moli 2010.04.15. 01:03:14

jelen termek amugy tenyleg vacak.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.15. 01:08:21

- Mit eszik uzsonnára a kannibál rendőr?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
- Körözöttet.

Kókuszmenyét 2010.04.15. 01:48:35

A hagymaaroma egy dolog... én arra sem emlékszem, hogy dédikém anno ilyet tett volna bele: "stabilizátor (zselatin, szentjánoskenyér liszt, guar gumi).

Tényleg pofátlanság ráírni, hogy hagyományos. A tanulság pedig annyi: előbb olvasgatunk utána vásárolunk.

Gera 2010.04.15. 01:48:46

@BKV figyelő.hu: Lehet, hogy guargumit már a nagyanyja is rakott bele :)

eml 2010.04.15. 01:55:58

@BKV figyelő.hu: Azért a savópor is odab..z.

Bubu80 2010.04.15. 01:57:13

Normális ember körözöttet otthon készit magának valódi alapanyagokból. Nem kell hozzá sok tudomány, csak fogom a túrót, és összekeverem az alapanyagokkal és befűszerezem és izlés szerint annyi tejfölt adok hozzá amilyen állagúra szeretném. Valaki nagyon sűrű krémszerűen szereti,vki pedig kicsit higabban(pl.én is), ja és hozzáteszem hogy 0.5 kg túróból a 10-szeresét tudom előállitani ennek a szemétnek amit a boltban körözött néven árulnak.

eml 2010.04.15. 01:58:04

@Kókuszmenyét: Már 20 alatt is szabad a poszttolót?

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.04.15. 01:58:59

@Bubu80: De a tojáskrém se semmi. Vagy azt csak én szeretem...?

vercseh 2010.04.15. 02:03:50

@Bubu80: Hát ez az. Minek megvenni a boltban?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.15. 02:07:31

a recept a hagyomanyos, nem az elkeszitesi mod
mindennek meg van a helyettesitoja
en mega napkozis korozottes kenyeret is szerettem
nem tudom Sarika neni mibol csinalta ketszazunknak, de mindig kertem repetat

Megdobbent 2010.04.15. 02:20:14

Jo, kapott meg egy pofont a szar. nem unjuk am mar, ezek erdekfeszito ujdonsagok, es valodi nepnemzeti nagymagyar hagyomanyos lofasz felhaborodast ideznek elo.

Bubu80 2010.04.15. 02:25:46

@BKV figyelő.hu: Na azt elmesélhetnéd, hogy készül, anyu mindig csinált ilyet, de akkoriban még nem érdekelt az ilyesmi, csak a késztermék :)

BBG76 2010.04.15. 02:32:16

Hát nem értitek? Ez úgy hagyományos, hogy ők hagyományosan így csinálják.

Ha valaki félreérti, az nem az ő hibájuk.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.04.15. 02:37:49

@Bubu80: Főzz meg 6-7 tojást és reszeld le nagy lyukú reszelőn. Reszelj rá egy nagy fej vöröshagymát, és keverd össze 8 dkg margarinnal, 2 teáskanál mustárral, és fűszerezd finomra vágott petrezselyemmel, borssal, sóval.

Hagyd állni legalább egy fél napot a hűtőben, akkor a legjobb!:)

Zsola777 2010.04.15. 02:44:44

Tehéntúró, tejszín, víz, vaj, konyhasó, metélőhagyma. A többi adalék. Jóétvágyat!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.15. 02:48:46

@BKV figyelő.hu:
oh bocs bekevertem azt hittem a korozottet csinalod igy
kicsit meglepodtem

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.15. 03:05:28

"Az apró betűket csak azután olvastam el, miután az első falatot bekaptam, - ám azt azonnal ki is kellet köpni, mert markánsan undorító, hagymára csak halványan emlékeztető íze van. "
Nem véletlen, hogy tejből erjesztett szarokat alapvetően nem szeretek megenni :D

A vöröshagyma aroma kapálása viszont magában is szép kép :D

Megdobbent 2010.04.15. 03:57:15

Kopoltyú: te egy idiota balfasz vagy, internetet mondd le, koltozz valyogba, termeld magadnak a dolgokat, es soha ne menj kovezett feluletre, mert lathatoan a civilizacio es az iparosodas ilyen foka meg nagyon nem valo neked.

Remelem lenyomtad a jobbikos szavazatod, ha lesz masodik fordulod ne feledd, hogy ott is vonaszopas kell, csak nagyon megkerlek: ti mind telepuljetek at abba az 1-2 megyebe, ahol 5% felett kaptatok, es huzzatok fel 3 meteres falat magatok kore, mert mi nagytobbseg kurvara ruhellunk titeket, mert az idiotizmusnak olyan alacsony szintjen pislogtok, hogy szemmagasagba kerulesetek hatraveti az orszagot a 3. vilag ala. koszonom.

Bocs, de egyszeruen nem tudom mashoz kapcsolni az ilyen idiotakat, viszont ebresztek nekik gondolatokat, hogy szily tudja meg tovabb rombolni a homar szinvonalat:

- A vajat nem venasszonyok kopulik - bitora vele
- Az uveget nem jozsibacsi fujja - akasztast
- A femtargyakat nem a faluvegi kovacs kesziti - fobeloves
- A javasasszony mar a multe, kemiai gyogyszereket hasznalunk - dunabaloni
- A ruhadat guzsajozott fonalbol nem terineni szotte neked - rohadtmulti kivele az orszagbol

...

jajj, de belefardok mar ezekbe, telleg...

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.04.15. 04:37:42

Ha ennyire fel van haborodva a kedves panaszkodo a korozotton akkor miert nem sajat maga csinalja otthon hagyomanyosan?
Senki nem kenyszeritette ra, hogy megvegye a termeket.

pernahajder Campbell 2010.04.15. 05:56:21

Valóban kicsit kurvára unalmas, hogy a gyártók minden marhaságot ráírnak a termékre, ami épp ráfér a csomagolásra, és nem szakad le tőle az ég.

Persze, hülye a posztoló, mert tudnia kellett volna, hogy hazugság, ami a csomagoláson szerepel. De miért természetes, hogy lépten-nyomon át akarnak baszni minket?

pernahajder Campbell 2010.04.15. 06:02:58

Tudjátok, mi lenne ilyenkor a tuti: szembesítés. Álljon ki a Veszprémtej igazgatója, és mondja a panaszos szemébe, hogy a körözött márpedig hagyományos recept szerint készült.
Ha meri.

legyen ez 2010.04.15. 06:07:48

pofatlanul megetetnek az emberekkel minden szart. siman fel kell jelenteni a ceget, hogy felrevezetik a vasarlokat.

Secnir 2010.04.15. 06:49:23

namármost én a
-zselatint
-szentjánosbogárkenyérlisztet
-guargumit
-citromsavat

sem sorolnám a hagyományos receptbéli alapanyagok közé.
többek között azért sem, mert vidéki létemre még nem voltam zselatinfarmon, guargumiültetvényen, illetve nem láttam citromsavkombájnt sem még...

Picitures doktor 2010.04.15. 06:50:16

@Megdobbent: Megdöbbentem,hogy miért rohantál ilyen formában kopoltyúnak,miután tök igaza van.Nyilvánvalóan az ízlések,és a pofonok különböznek.Van ember ,aki szeretne hinni a terméken feltüntetett adatok valódiságának.Talán még túl fiatal,vagy nem ért a konyhai dolgokhoz,és megveszi.Ez az egyik fele.A másik meg az,hogy ha az iménti összefoglalódat komolyan gondoltad,és az általad támogatni látszó cuccost szereted,akkor veled nagy baj lehet.A "vajat" még mindíg kisipari módszerrel állítják elő,és a ruhanemű,ha nem is guzsalyozott fonalból készül,de meg lehet találni azt a terméket,ami bőrbarát.És ne zavarj minket,akik még normális ,emberi életet szeretnénk élni,3 méteres falak közé,ez emlékeztet engem valami mai történésre.vaze menj te a fal mögé,és egyél kevesebb kutyagumis kőrözöttet,mert csak arra tudok gondolni,hogy az ilyen szarok miatt hozod össze az étkezést,és a szavazást a Jobbikkal.Nagyon remélem,nem ti vagytok a nagytöbbség.

esef 2010.04.15. 07:15:19

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX:
Feleségem otthon szokta készíteni. Igaz, olyan dolgokból, amit a boltban kapni. Tehát abban is van ez-az, de legalább igazi hagymával készül és nem aromával. Meg az ilyen-olyan adalékanyagok sincsenek benne...

nadiposzata 2010.04.15. 07:17:21

Ha ezek az idegen panamai ültetvényeken termő dolgok nem kerülnek bele, szerintetek hogy áll el a polcon?
Valaki nézte már a bolti majonéz cimkéjét? Mert akkor ne tegye!
Ajánlom akármelyik "nívós" Agrár egyetemünk Élelmiszer kémia I.-II. tantárgyat kb. 3-3 krreditért.

Mylady 2010.04.15. 07:24:06

@BKV figyelő.hu: a hagymapor és a hagymaaroma nem ugyanaz
a hagymapor simán lehet szárított, finomra őrölt hagyma, a jobb kezelhetőség és hosszabb eltarthatóság (és a lusta háziasszonyok) kedvéért
az aroma meg valamilyen esszencia, ami lehet természetes úton előállítva (kivonva valamiből (pl hagyma)), de szerintem általában mesterséges vegyület...

É2I 2010.04.15. 07:25:22

Ha ennyire felháborít, csináld meg magadnak. Akkor többé-kevésbé az lesz benne amit akarsz.
Ja, hogy az munka? Meg nem érsz rá? Akkor olvass azelőtt, mielőtt megvennéd!
Bazmeg, vihar a biliben környezettudatos zombi.

Pista bá 2010.04.15. 07:41:47

Aki a beküldőt azzal basztassa hogy mit patog, miért nem csinálja meg magának, az egy majom.

Igenis lehessen emberi fogyasztásra alkalmas élelmiszereket kapni Magyarországon is, mint minden boldogabb táján a világnak. Nem elküldeni kell saját kőrözöttet csinálni, hanem kissé igényesebb fogyasztóvá válni ebben a zsíros-álmos lángosországban.

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2010.04.15. 07:44:38

Régebben kinyírt volna az állategészségügy, ha ilyen apró betűkkel írjuk rá az élelmiszerek csomagolására az összetevőket.
A tejipart azért cseszegették, hogy biztos tartósító van a termékekben (volt, konyhasó néhányban). Ma meg tejösszetevők vannak a szintetikus tartósítószerekben.

arconfosom 2010.04.15. 08:05:44

Hát, ez sülyos!
No nem a termék, hanem aki beküldte

Kiakad a vöröshagyma aromán, miközben a guar gumit, simán fogyasztaná ?!

Tessék egy kis guar gumi kedveskedés

belfold.ma.hu/tart/rcikk/a/0/174825/1

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2010.04.15. 08:07:03

A gyümölcslé tökléből van, a citromot meg beleteszik a mosogatószerbe. Én már semmin nem lepődök meg.

efhábé 2010.04.15. 08:08:55

@Pista bá: azért ennyire nem bonyolult a világ. Lehet kapni hagyományos körözöttet frissen, piacon. Vagy lehet kapni boltban olyat, ami nem romlik meg 2 nap alatt. Tiéd a választás, de azt fel kell fogni, hogy a gyorsan romló termékek nem a 2 szép szemed miatt maradnak fogyaszthatóak hetekig, hónapokig. A háztáji körözött pl másnapra levet enged, mert a hagyma is engedi a levét, a túróból is jön a savó. Ha nem akarod, hogy a tégelyt felbontva gusztustalan lé fogadjon, akkor friss hagyma helyett hagymapor vagy aroma kell és az egész trutyit stabilizálni kell, továbbá sűríteni. Jé, hát pont ez történt a bakony körözöttel. És még élelmiszermérnök sem vagyok, csak csináltam már körözöttet, amiből maradt másnapra is.

Layosh 2010.04.15. 08:09:24

Óóóó, azok a régi szép idők. Emlékszem amikor a nagymamám a savóport keverte a guargumival, majd egy kis friss hagyma aromával megbolondította. Gyermekkorom ízei :)

É2I 2010.04.15. 08:14:13

@Pista bá: Igazad van, egy majom is meg tudja magának csinálni. De akkor mi a kedves posztoló?

Nem szűrted le ugye?

Nem az a baj, hogy készen vette, hanem az hogy megveszi majd azután pattog. Ha előtte - mondjuk a boltban - elolvassa mit tartalmaz, akkor nem kellene kiköpnie a kőrözöttet.
És ahogy mondod igényesebb fogyasztó lenne, ha gondolkodva vásárolna, mint ahogy az is aki értve tud olvasni.
;P

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2010.04.15. 08:15:17

A posztolo naiv, a veszpremtej meg fizessen otvenmilliot a fogyaszto megteveszteseert. Nyilvan folytatolagosan kovette el.
GVH, kezdj dolgozni, fel ev alatt ledolgozod a teljes magyar allamadossagot.

Sixx! Anyád is nyugger? 2010.04.15. 08:23:36

Emlékszik még valaki a Klapka(?)-féle "Hagyományos mosópor"-ra? Na ez is valami olyan lehet. :D

Sixx! Anyád is nyugger? 2010.04.15. 08:26:15

@É2I: ha nem veszi meg, akkor nem tudná publikálni, mert a bolt éber biztonsági őre kikapná a kezéből a fényképkészítő masinát és megsemmisítené a felvételt! :D
Egyébként meg te minden élelmiszerbolti termék feliratait elolvasod, mielőtt megveszed? Egy alkalommal nem elég, mert néhány havonta változik szinte minden! :(

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.04.15. 08:29:58

a lipóti hagyományos alpesi kenyérben is van guargumi.
ez egy ilyen mocskos világ sajnos.

Labancz 2010.04.15. 08:30:37

Ilyesmit otthon kell elkészíteni, nem pedig esélyt adni az ilyen marketingszemétnek. A zacskós/dobozos tejről is leszoktunk már. Egy jó ideje a friss Etyeki tej figyel az asztalon.
(Várom a Reálos felvágottas posztot!)

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2010.04.15. 08:31:01

@Sixx! Anyád is nyugger?: Nem olyan faraszto elolvasni, ha valami ujdonsagot veszel. Fel perc az eletedbol.
En akkor tanultam meg a fajdalmas lecket, amikor az addig igencsak tisztelt Schweppes termekeket elkezdtek aszpartammal arulni. En azt koptem ki, nem birom az edesitoszer izet, utana pedig elsirattam a szensavas uditok keves ihato kepviseloi kozul az egyik legmarkansabbnak az elmulasat.

Egyéves Önkéntes 2010.04.15. 08:31:10

@Layosh: nálunk ha ezek nem voltak, öreganyám hozzá se kezdett, hányszor b.sztatta érte öregapámat, hogy eridj apjuk a bótba, hozzál friss guargumit, mert ez már két napos

akos147 2010.04.15. 08:37:01

szerintem inkább azon kezdjünk el vitatkozni, hogy a körözött vagy a kőrözött a helyes kifejezés, tessenek gyorsan szóelemzést végezni!

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.04.15. 08:37:30

kopoltyú, te ezt megvetted?
tudom hogy lerágott csont a téma, de kőrözöttet tényleg csak őstermelőtől lehet venni, vagy a nagymamától.

Mighty 2010.04.15. 08:46:06

Minek venni stabilizátorral meg guar gumival szennyezett szart?

Mennyiből tart a piacon venni 20 dkg juhtúrót, 10 dkg vajat (nem margarint!), összekeverni apróra vágot fél vagy egész vöröshagymával, 2 tk pirospaprikával, 1 ek mustárral, örölt köménnyel? Maximum 10 perc, és kapsz egy olyan finom kőrözöttet, hogy csak na! Friss kenyérrel, zsemlével isteni.

Terézágyú 2010.04.15. 08:53:04

Svédországban a fűszoknyás.... stb.

É2I 2010.04.15. 08:54:12

@Sixx! Anyád is nyugger?:
Persze, hogy nem, de nem is püfögök azon, hogy:

Dik mán, esenciLYa van benne! Na, akkor nem is kell, bassza meg, aki kitalálta! Meg a jó idesannyáját nekije! Sose megyek mosmár a penyi markecbe! De sosenemám!!!!

zotyikaa 2010.04.15. 08:54:28

Azért nincs benne makói hagyma, mert lengyelországtól messze van Makó.

A tudatos vásárló nem a Magyar betűket keresi, hanem azt nézi hol gyártották. Sajna erről épp lemaradt.
Figyeljünk oda, hogy a forgalmazza és gyártja nem ugyanaz.
Egy időben a veszprémi camembert-ekre rá volt írva, hogy gyártva lengyelországban. Később gondolom rájöttek a marketingesek, hogy a törvény szerint elég a forgalmazót ráírni.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.04.15. 08:56:37

@BKV figyelő.hu: Ez maró savakkal hidrogénezett, transz-zsírsavakban gazdag, faggyúval és savóporral dúsított, részben újrahasznosított növényi olajkészítmény ( = margarin)helyett libazsírral készítve nem a zsidótojás? Nádas Gyuri (az, illetve ő) kedvence, de alig akart adni belőle, úgy kellett elkenni előle...

zotyikaa 2010.04.15. 08:59:07

Remélem a jobboldali kormány végre kötelezően előírja majd, hogy fel kell tüntetni a gyártás helyét, mert addig nem tudok biztosan hazait venni.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.04.15. 09:00:53

@efhábé: Guargumi, bálványszar és állományjavító helyett a másnapos körözöttet újra lehet keverni, és még finomabb. Ha sűrőn szereti valaki, tehet bele egy kicsit több pirospaprika-port és néhány keménytojást is, lehetőleg csak a sárgáját.

uninterested 2010.04.15. 09:06:39

@Megdobbent: Jobb lett volna, ha el is olvasod a posztot.
Nem az a gáz, a posztoló szerint, hogy tele van mindenféle adalékanyaggal, hanem azzal van a gond, hogy hazudnak a termékről. Ugyanis a hagyományos kategóriába ( általános értelmezés szerint ) nem fér bele a hagyma aroma (sem)
Érted, vagy a vörös/narancssárga köd még mindig elhomályosítja látásodat?

XCat 2010.04.15. 09:19:16

Szerintem aki ma bármiből dobozosat vesz, és meglepődik azon, hogy aroma van benne, az egészen egyszerűen hülye. Az egyszerűbb fajta hülyék fajtájából.

Ez nem a gyártó hibája, hanem nem tudom mié. De az meg pontosan azért írja rá hogy hagyományos, hogy a fentemlített hülyék megvegyék.

Amúgy ahogy olvasgatom, szar ez boltból is, otthon is.. ijesztő miket meg nem esztek.

Nanemá 2010.04.15. 09:24:35

@Megdobbent: 2010.04.15. 03:57:15:
Megdöbbentő és szánalmas, mennyire korlátolt és agresaszív vagy. Szerintem ahelyett, hogy itt lebarmolod azokat, akik próbálnak tudatosan vásárolni, inkább műveld magad.
Kezdetnek ajánlom olvasásra neked, illetve mindenki másnak is,aki tudatos vásárlóvá szeretne válni: "Hans-Ulrich Grimm: A leves hazudik", illetve "William Dufty: Cukor blues" c. könyveket.
www.ketezeregy.hu/kiado/leves.html

Rézfaszú Bagoly 2010.04.15. 09:26:15

Elég durva, valahol ez a vásárlók megtévesztése. Az lenne az igazi fogyasztóvédelem, ha egyértelműen meg lehetne különböztetni a természetes alapanyagból készült, teljes értékű termékeket a felturbózott, színezett, javított műdolgoktól. Pl. nem szerepelhetnének egy polcon, vagy az egyik zöld lenne, a másik sárga, hogy teljesen elválaszthatók legyenek. Sokszor én is vettem már "hagyományos" terméket, szép csomagolásban, gyermekkori ízek emlékével, aztán otthon olvastam el, hogy mi is van benne. Átvertek.

XCat 2010.04.15. 09:28:48

@Nanemá: Tudatos vásárlás időmilliomosoknak meg munkanélkülieknek való.. gondolom ezt is a válságra kell fogni, azért jött divatba.

Elmondom hogy működik a gyakorlatban; elmégy reggel, nincs időd vásárolni, hazajössz este, megkeresed azt a hazaútvonalközeli boltot ami 24 órás nyitvatartást rendez, és nem nagyon szar dolgokat árul, és nem nagyon tahó a szeméylzet, és nem nagyon lepukkant az egész, és megveszed ott, ami van. Ha csak egy van, az első néhány szempont elhagyható.

Ennyi.

XCat 2010.04.15. 09:31:15

Egyébként lehet hogy ápolgatni kéne kicsit mégis a jobbikos kapcsolataimat.. egészen ijesztő, hogy milyen mértékben tudják elhülyíteni az amúgyis pörköltbe való népet.... valamit biztosan tudnak. Vagy a nép már előttük is ilyen volt, és csak kihozták belőlük?..

Nanemá 2010.04.15. 09:31:46

@CatMother: Nem, nem csak ennyi. Olvass (könyvet, tájékoztató cimkéket), - gondolkozz - és majd te is rájössz. Ha szerencséd van, még időben.

Nanemá 2010.04.15. 09:32:55

De hogy került most képbe a jobbik? Margit! Nooormális?

2010.04.15. 09:33:37

@Megdobbent: Engem megdöbbent, hogy lehet ebből politikát előhozni. Úgy látom. te a 'sötét' oldalt képviseled. Nem politikailag, hanem mentálisan. Az a véleményem, hogy ha porított kutyaszart szeretsz fogyasztani, az a szíved joga, én inkább az igazi élelmiszereket keresem.
Tele a hócipőm a műanyag kajákkal. Miért is mondjuk őket kajának? Talán mert valahol egy vegyész kimutatta, hogy egy csipetnyitől még nem dobja fel azonnal a talpát az ember? Az más kérdés, hogy pár év múlva mondjuk májrákot okoz vagy leukémiát, de hát Istenem, úgyis sokan vagyunk, nem igaz? Pár millió ember halála igazán nem nagy áldozat pár milliós plusz bevételért. Lásd pálmaolajos tejföl Vas megyében. 4(négy!!!) Ft/doboz-ért képesek voltak meghamisítani az ételt és eladni a becsületet. És Magyarországon ezek tovább termelhetnek! Mert ugye most azt mondták nekik, hogy ejnye-bejnye, és innentől kezdve ők aztán biztosan soha többet, de tényleg, becs'szóra.

XCat 2010.04.15. 09:36:01

@Nanemá: Drága gyermekem, itt nem én nem fogom fel, mi az, ami le van írva.
Megpróbálom egyszerűbben;
Leszarom bazdmeg, erre van időm, faszom fogja hullafáradtan keresgélni még azt is, melyik műszarban van 79% műanyag az átlagos 98% helyett. Nekem ez nem éri meg. Aminek jó íze van, azt kell megvenni, osztjónapot.

így érted?

XCat 2010.04.15. 09:37:11

A következő hülyét, aki engem próbál idiótának nézni, karóba húzatom. :)

Mérőmókus 2010.04.15. 09:37:14

Nádudvari körített túró néven fut a legjobb bolti körözött. Emlékeim szerint nincs benne guargumi meg ilyen szarok és olyan finom, hogy kiskanállal lapátoltam be a fél dobozt (amúgy nem eszem meg a körözöttet).

Beépített reklámbot vagyok-e?

2010.04.15. 09:38:18

@CatMother: Akkor kezdheted is a Veszprémtejjel. :)

XCat 2010.04.15. 09:38:57

@kermi: Aki ilyesmit megeszik, az megérdemli..

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.04.15. 09:42:15

Teljesen egyetértek azokkal, akik szerint a körözöttet otthon finomabban és nem utolsósorban sokkal olcsóbban el lehet készíteni, az a 10 perc töbletidő pedig talán belefér a legtöbb ember számára.

De attól az efféle cimkézés még a vásárló rosszhiszemű megtévesztése marad.

jet set 2010.04.15. 09:47:44

A "Nagymama szörpje" meg Na-ciklamáttal van édesítve. Az én nagyanyám csak a cukrot ismeri és azt is tesz a háziszörpbe.

Nanemá 2010.04.15. 09:47:57

@CatMother: Nem, nem értem. Nem értem, ha egyszer ennyire nincs időd vásárolni, akkor mi a fenének mész mindennap boltba. Én elmegyek hetente-kéthetente egy hipermarketbe, egy terjedelmes bevásárlólistával, rászánok 3 órát, és le van tudva a bevásárlás. És szánok rá időt, hogy megnézzem, mit eszek, mivel, mennyire mérgezem magam. Igaz, aznap este már nem marad időm megnézni sem a Józsibarátot, sem a barátokköztöt. Óriási veszteség, de azt még túlélem.

XCat 2010.04.15. 09:48:08

"de hát Istenem, úgyis sokan vagyunk, nem igaz? Pár millió ember halála igazán nem nagy áldozat pár milliós plusz bevételért"

No végre valaki látja a lényeget. Szerintem inkább barátkozzatok a gondolattal.
Pontosan így működik.

XCat 2010.04.15. 09:49:34

@Nanemá: Igen, gondoltam hogy egyébként mindig nézed, ha teheted. No és hogy van magdianyus?

Nanemá 2010.04.15. 09:51:52

@CatMother: És anyád, ő hogy van?

XCat 2010.04.15. 09:54:34

@Nanemá: Anyámról itt és most leszállsz köcsög, vagy kibelezlek.

bekbórd! 2010.04.15. 09:55:57

Sokan kiakadnak, hogy úristen, a hagymaaroma semmi, de guar gumi van a körözöttben! A guar gumi egy babféle termésnek a lisztje (nem autóabroncsoké), természetes anyag. Mi vele a baj? Amitől elhíresült, az a 2007-es botrány, mikor fertőzötten került forgalomba. Ha egyszer egy pl. kínai malomban megfertőződik a rozsliszt, nem esztek több rozsos kenyeret?
hu.wikipedia.org/wiki/Guar_gumi

2010.04.15. 09:56:33

@CatMother: Csak tudod, enni mindenkinek kell. És nagyítóval kell keresni azt a kaját, ami még esetleg igazi. És egyre kevesebb van. A kenyér műanyag, a tej műanyag, a felvágott műanyag. Még a sonka se igazi, pedig annak látszik esetleg. Minden kaja nagyobb hányada műanyag. És meg akarják magyarázni, hogy azért kevernek bele minden sz@rt, mert jobb lesz tőle. Frászt. A pálmaolaj olcsóbb, mint a tej. A szója olcsóbb, mint a hús. Azért gyártanak cukormentes-édesítőszeres üdítőket, mert a műcukor olcsóbb, mint a valódi. Az nem baj, hogy a műcukor lebomlási terméke mérgező, rákkeltő. Olcsó, tehát jó.

Nanemá 2010.04.15. 09:57:04

@CatMother: "A stílus maga az ember."

2010.04.15. 10:00:24

@Nanemá: Na álljunk meg. Te kezdtél anyázni.

XCat 2010.04.15. 10:01:12

@kermi: Ne egyél igazi kaját. Eddig sem csináltad, és megvoltál. :)
Meddig akartok élni mégis? És főleg minek? Olyan hasznosak vagytok az emberiségnek? Vagy annyira jó emberek lennétek? Egy indokot mondj nekem, ami miatt érdemes titeket hosszú távon életben tartani.
Tudod milyen egy átlagember ráfordított költség/megtérülés aránya? Sírva fakadnál.

@Nanemá: Kuss.

XCat 2010.04.15. 10:02:31

@kermi: Hagyd, nem érdekes. Ennyire képes... viszont vannak tabutémák. Ez meg pont ilyen.

Nanemá 2010.04.15. 10:04:00

@kermi: Lehet, de én csak finoman. És nem előzmény nélkül. Esetleg olvasgasd vissza, milyen stílusban írt a vadmacska korábban.

XCat 2010.04.15. 10:06:17

@Nanemá: A te szinteden, fiam. Gondoltam valami számodra ismerősebb kommunikációs forma célravezetőbb lesz.. tévedtem, van ilyen. :)

Nanemá 2010.04.15. 10:08:42

@CatMother: Majd szólj, ha már elmúltak nálad a "nehéz napok", én addig nem kívánok veled többet kommunikálni.

jog-ász 2010.04.15. 10:09:55

aki azt irta hogy makói hagyma nincs: nos van, sőt több mint harminc féle makói vöröshagyma létezik évtizedek kutatásai alapján és termesztik is, csak mindenféle szemetet eladnak a makói névvel.
amugy meg a nádudvari körözött turo összetétele közelit ahhoz amit otthon én is csinálok. legalábbis legutobb az összetételben lényegében nem volt semmi mü, sem szentjánoskenyér liszt sem guargumi. persze nyilván romlandóbb is, de hát meg kell enni.
nem csak a multik gyártanak és árulnak szemetet amugy(lásd dicső magyar vállalkozók rotható hustelepei)

Nanemá 2010.04.15. 10:13:22

@jog-ász: Sajnos, igazad is van, meg nem is. "Akadémikusan" persze, lehet 30 féle makóihagyma, de a megtermelt mennyiséget tekintve szinte nincs is. Legalább is csak csekély hányadát fedezi már a hazai szükségleteknek.

kovácspéterke 2010.04.15. 10:21:23

"Éppen a csábító felirat miatt vettem meg ezt a sz..t. Az apró betűket csak azután olvastam el," - na ezért kár nyavalyogni...

Bocimaster 2010.04.15. 10:22:48

Az igazi körözött juhtúróból készül.

Perillustris 2010.04.15. 10:33:32

"Miért nem jó nekünk ízesítésre a valódi makói hagyma?"

Mert már az is kínai.

Kókuszmenyét 2010.04.15. 10:34:03

@Bubu80: hihi... durván 30 fölöt... :)

AutosVilli 2010.04.15. 10:39:26

Kapitalizmus van bameg,mit vársz?

Bisztő Gyalla · http://gyulszi.blog.hu 2010.04.15. 10:45:15

Szerintem a tehén meg a juh is hagyományosnak számit paraszti körökbe, mer az asszony igen korán elfoglaltságára hivatkozva rikácsolni kezd, és akkor meghitt viszonyba kerültek az álatokkal, de hogy tejfölt tegyenek a körözöttbe vaj hejett, az már igen fura izlésre utal.

PuruttyaIrto (törölt) 2010.04.15. 10:47:08

Igen, hagyományosan a körözöttet Savóporral készítették! Bravó bakony!

Nanemá 2010.04.15. 10:47:20

@Bisztő Gyalla: Én most fellélegeztem, hogy nem csak én nem értem a kőrözöttben a tejfölt...

MrZed001 2010.04.15. 10:49:38

Nekem már elegem van belőle, hogy a bevásárlás nagy része azzal megy el, hogy minden sz.rnak a kisbetűs feliratát kell dekódolni.
A vonalkód már sz.rt se ér (lengyel, szlovák is 599 alatt fut, mert csak)
Származási ország hol volt, hol nem volt, hol meg csak EU.
Termék neve magyar, meg minden felirat is, aztán kisbetűvel hogy mely országból akarják rámsózni.
Összetevők, miből mennyi, feliratok, név ... teljes a kavalkád.
Az a k. piac meg igen messze van.

Anyád barátja 2010.04.15. 10:50:39

Hát ez baromi jó!:)
Több előnye van egy doboz ilyen trutyinak.Lehet politizálni miatta,lehet anyázni miatta,meg lehet ötleteket adni,hogy mit csináljak holnap reggelire!:))
Tegnap a cigánypecsenye(ma az az ebédem),holnap reggelire körözött,alakul ez!
Szily!Valami töményebb kajáról is kérünk posztot,még nincs ötletem a holnapi ebédre!:))

Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.04.15. 10:54:45

Gyerekek monttam már. Hányszor mongyam még??? Körözöttet csak Bánki Pétertől!! Vagy az Aldiból? Valaki nem láttaa aztatmondákit???

"Can't Stop The Signal..." 2010.04.15. 11:12:09

@Anyád barátja: pacal....

Rá van írva a dobozra a recept a hagyományos. Különben gondolkodjon el kicsit a panaszos, nincs annyi alma a világon amennyi almalé elfogy. Nézhet más terméket is. Általános iskolai tanárom kérdezteegyszer, hogy miből készül a szörp. Nem tudtuk. Közölte, hogy a természetes arom tartalmazza azt a növényt ami a nevében is van (pl.: alma, málna...) a természet azonos aroma a TVK-nál készül kőolajból.....

min 2010.04.15. 11:13:30

Akkor a konzerves sertésmájkrémről is lehetne posztot írni mert ha elolvasod az összetevőit rögtön dobsz egy hátraszaltót. Pedig finom...

Olman · http://szofejto.blog.hu/ 2010.04.15. 11:17:55

hagyományos recept ALAPJÁN - vagyis nem "hagyományos recept SZERINT". :)

Nanemá 2010.04.15. 11:23:35

@Kanazawa: "hogy a természetes aroma tartalmazza azt a növényt ami a nevében is van" - sajnos, többnyire még ez sem igaz. Pl. egy ausztrál fa fűrészporából állítják elő az eperaromát, és ez is természetes aromának számít. Bővebbe erről ebben a könyvben olvashattok: www.ketezeregy.hu/kiado/leves.html

Anyád barátja 2010.04.15. 11:24:31

@Kanazawa: Pacalt talán a hétvégére,köszi,jó az ötlet.
Holnapra valami könnyebbet gondolnék.....

Nanemá 2010.04.15. 11:28:22

A "kedvencem" pl. a "kárminpiros" nevezetű (E120)"természetes" ételszinezék. Ezt a bíbortetű testéből vonják ki, de nem ám szárításos-porlasztásos, természetes úton, hanem egy bonyolult, savazós-lúgozós kémiai eljárással. Aztán megy bele pl. a Danone epres joghurtba. Mióta ezt tudom, áttértem egy másik márkára, ahol legalább céklalevet használnak szinezékként az eperjoghurthoz.

Öreg Sam 2010.04.15. 11:33:02

Éppen ma délelőtt csináltam egy nagy tál körözöttet"hagyományos" eljárással.
Én a helyetekben nem paráznék annyit a feliraton,bár szerintem csak egyszerüen idióta a megfogalmazása.Az élelmiszer iparban természetes dolog kivonatokkal dolgozni,egy-egy charge (tétel)kivonat azonos izű,állagú,biztositja a közel azonos végterméket.
A kivonatok természetes anyagok,az illóolajak kinyerésével állitják elő őket.Igy érhető el,hogy az idei hagyma/fokhagyma/bármilyen zöldfűszer ne különbözzék a tavalyitól.
Summa-summarum,jódolog ez,csak idióta módon adták elő a cimkén.

Nanemá 2010.04.15. 11:33:05

A "kedvencem" a "kárminpiros" (E120) nevezetű "természetes" ételszinezék. Ezt a bíbortetű (!) testéből állítják elő, de nem ám természetes úton, mint pl. a pirospaprikát, hanem egy bonyolult, savazós-lúgozós kémiai eljárással. Mióta ezt tudom, azóta nem veszek Danone epres joghurtot, hanem inkább áttértem egy másik gyártóra, aki karmin helyett céklalével szinezi az epres joghurtot.

Nanemá 2010.04.15. 11:38:25

@Öreg Sam: Ami az élelmiszeripar méregkeverőinek "természetes", az nekünk, emberállatoknak nem az. Az illóolajos-kivonatos elméleted pedig a naivitásodat tükrözi. Az eperaromát sem az "eperfa" illóolajából állítják elő, hanem egy ausztrál fa fűrészporából. Ugyanis a világ teljes epertermése még az amerikai felhasználás felét sem fedezné, ha nem gyártanának - szerintük természetes, szerintem mesterséges - aromákat.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.04.15. 11:51:32

@jog-ász: van makói hagyma, csak alig lehet hozzájutni. Nézd meg, hogy az áruházakban milyen hagymákat árulnak. A legtöbb nem magyar, sajnos.

Ezért is jobb zöldségesnél vásárolni.

Öreg Sam 2010.04.15. 11:53:11

@Nanemá:
Sajnálattal olvastalak,már ami a "naivitásomat" illeti.
Ez a szakmám...:)
Valaki fentebb nagyon jól leirta a választékot
1. kivonatok-macerátumok (illóolajok)
2. természetes aromák
3. természetazonos aromák-no ez a műanyag!
Ha te is netán szakmabeli vagy,szivesen beszélgetek veled a szakma egyéb szépségeiről :)

Nanemá 2010.04.15. 12:05:54

@Öreg Sam: Konkrétan mi az, ami a szakmád? csak hogy tudjam... Nekem nem szakmám, bár azért én is tanultam egy évig élelmiszer áruismeretet, ami főleg az élelmiszer gyártásról szólt. De javaslom, hogy olvasd el (ha még nem tetted meg) az általam fentebb többször reklámozott könyvet (www.ketezeregy.hu/kiado/leves.html). Őszintén kiváncsi volnék, hogy mi a véleménye a könyvben közölt állításokról egy "szakmabelinek"...

t0thl 2010.04.15. 12:09:28

Én tegnap is csináltam. Túró, só, tejföl, lilahagyma, pirospaprika, bors, köménymag ez az én receptem. :P

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.04.15. 12:18:30

@Bisztő Gyalla: Nincs olyan sós étel, amit tejföllel el lehetne rontani.

@Anyád barátja: Akkor ma már nincs cigányzene?

MikeeMikee 2010.04.15. 12:20:53

sztm ne hazudhassanak barmirol legyenszo !

ui: komenymag ?! fuuujj snidlinget bele !

Nanemá 2010.04.15. 12:21:59

@Kitalátor feljegyzetei: "Nincs olyan sós étel, amit tejföllel el lehetne rontani." - érdekes, én ezt eddig az Erős Pistáról hallottam... :o)
Bár sajnos, már az sem "hagyományos" eljárással készül.

fakof 2010.04.15. 12:28:06

@Megdobbent: ez egy amolyan döbbenet, ugye? Mert nekünk is az vagy apám.

Kopoltyú: Az árút még a polcon tessék megfordítani, és ha megfelel az összetétel akkor lehet megnézni az árát is. A márkanév csak arra való, hogy legközelebb is tudjuk melyik dobozt érdemes megfordítani, és újra elolvasni. A többi, csak dekoráció. Tessék így szemlélni a dolgokat, és hamarosan nem lesz kedved áruházban vásárolni sem. De akkor te már a jó úton fogsz járni ;) Köszi az írást!

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2010.04.15. 12:35:20

Érdekes, hogy a vöröshagyma aromán akadt fenn a T. beküldő. Ezek szerint a zselatin és a guar gumi teljesen rendben van.

Bröci 2010.04.15. 12:36:53

Ez a kaja tele van méreggel.

Picitures doktor 2010.04.15. 12:37:56

@Öreg Sam: télleg öregszel,ha ilyesmit állítasz.....

Picitures doktor 2010.04.15. 12:39:00

@Öreg Sam: Útálom,ha macerátumoznak...

katinka42 2010.04.15. 12:54:41

@MrZed001: és akkor azt még nem is vetted számításba, hogy ha esetleg allergiás vagy, vagy étel-intoleranciával küzdesz, akkor a cimkén lévő feliratot a te általad kizárt élelmiszer listával összeegyezteted. Ehhez segítség: www.food-detective.hu

tlantos 2010.04.15. 13:23:00

A korozottet csinaljuk, nem vesszuk.

Öreg Sam 2010.04.15. 13:29:57

@Picitures:
Édes fiam,gyurjál erre az állapotra!
Csak a testem öregszik,az agyam talán kevésbé:))

europeer12 2010.04.15. 13:43:10

Ameddig a fogyasztóvédelem jó nagyot tesz a vásárlók megtévesztésére, addig nem lesz semmi változás. Rövidesen gumikacsát árulnak eredetvédett biotermékként. A túlfizetett fogyasztóvédelmesek meg csak bambulnak majd mélán a közalkalmazotti szférától megszokott módon.
Magyarország a világ egyik leginkább "túlbürokratizált" országa, csak a társadalom számára fontos és hasznos érdekek védelmére nincs "energia". Aki tud, az meneküljön innen!:)

eml 2010.04.15. 13:54:20

@Pista bá: Van a polcon kb 15 féle körözött. Válogasson!

akos147 2010.04.15. 13:57:23

@CatMother: a szart is megennéd, ha elég finomra ízesítik

efhábé 2010.04.15. 14:12:55

@Kitalátor feljegyzetei: Sőt, még jobb eleve csak a felét elkészíteni, a másik felét meg másnap újra frissen kikeverni.
Ebben egyetértünk.
Csak azt tettem szóvá, hogy a körözött gyorsan romló termék, tehát evidens, hogy valamilyen módon tartósítani kell, továbbá valamivel biztosítani az egyenletes állagot hosszú távon. Józan paraszti ésszel végiggondolva, a nyers hagyma túl nedves, tehát biztosan ki fog maradni a "hosszanfriss" termékből, helyette vagy hagymapor vagy hagymaaroma lesz benne.
A túrót viszont nehéz kihagyni belőle, így annak állagát valahogy stabilizálni kell (hogy a savó benne maradjon), majd az egészet valamivel tartósítani.
Nem olyan bonyolult ez. Ha zárt dobozban 3-4 napnál hosszabb az eltarthatósági ideje, akkor a fentieket valahogy meg kell oldania a gyártónak.
Ergo mindegyik nagyüzemi körözöttnek lesznek ilyen összetevői.
Ha ezeket el akarja kerülni a vásárló, mert nyers hagymára vágyik, ugyanakkor guargumira vagy xantánlisztre nem, akkor két lehetősége marad.
1. Elzarándokol vmelyik piacra, ahol árulnak háztáji előállítású friss tejtermékeket.
2. Előállítja otthon háztáji módszerekkel.

Szerintem a 2. a legegyszerűbb, tekintve a körözött meglehetősen alacsony élőmunka-igényét :)

Ha viszont nem tetszik sem az 1., sem a 2. megoldás, akkor ne szirénázzon a vásárló, hogy guargumival stabilizált, hagymaaromás körözöttet talál a dobozban, amit változatlan formában gyártanak legalább 30-40 éve, tehát hagyományos recept szerint készül.

efhábé 2010.04.15. 14:24:09

@CatMother: Pontosan így működik, írod, miközben ez komplett baromság.

Szerinted mi jövedelmezőbb egy cégnek? Nem azt kérdem, mi etikusabb, mi morálisabb, csak azt, mi jövedelmezőbb?

1. Verzió: Néhány forint költségcsökkentés miatt megölni a vásárlót.

2. Ugyanazt a terméket sokszor eladni ugyanannak a vásárlónak.

Szólj, ha sikerült kimatekozni, hogy melyikkel tud több pénzt keresni a cég tulajdonosa.

Nanemá 2010.04.15. 14:24:11

@efhábé: Nagyon jól látod, ez sajnos tényleg így van. Csak az a baj, hogy az iparilag előállított élelmiszerek nem csak azért vannak tele adalékokkal, mert másképp nem állnának el, hanem azért is, hogy pár fillérrel olcsóbb legyen az előállításuk, amitől nem a végtermék lesz olcsóbb, hanem a profit nagyobb. És a gyártok nagy ívben tesznek rá, hogy így egészségtelenebb, hiszen pl. CatMothernek is tökmindegy.

efhábé 2010.04.15. 14:32:21

@BKV figyelő.hu: Szerinted a zöldséges nem a nagybaniról szerzi be ugyanazt a spanyol/kínai/marokkói hagymát, mint az áruházláncok?
Sőt, sutyorogják, hogy sok őstermelő is hajnalban a nagybanin termeli a cuccot, amit aztán megveszel tőle, mert olyan cukin tudja mondani, hogy "aranyoskám, vigye már el ezt a kis paradicsomot is a paprika mellé, csak ennyi maradt már összesen".

efhábé 2010.04.15. 14:34:35

@Nanemá: Persze, ez is evidens, a profitért mindent, de azt azért ne akarjuk már előadni, hogy a gyártók direkt gyilkolják az embereket, avagy másképp fogalmazva, direkt zsugorítják a saját piacukat.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.04.15. 14:36:06

Most jutott eszembe. Ez nem vásárló megtévesztése?

m.blog.hu/ga/galm/image/DSC03426.jpg

m.blog.hu/ga/galm/image/DSC03427.jpg

@efhábé: Attól függ. Vannak olyan zöldségesek akik a magyar termékre építenek.

efhábé 2010.04.15. 14:42:29

Megjegyzem, a nádudvari is megéri a pénzét, az új salátaöntetük összetétele:
izocukor, almaecet, fűszerkeverék, joghurt.

No most az izocukor az aztán rettenetesen nagyon E-mentes termék :)

Széleskörben alkalmazott enzimtechnológiai eljárás az izocukor előállítása. Az izocukor glükóz-fruktóz elegy tömény vizes oldata, amelyet az élelmiszeriparban nagy mennyiségben édesítőszerként használnak. Előnyös tulajdonsága, hogy nehezen kristályosodik, illetve erős nedvszívó képessége miatt megakadályozza a készítmény vízvesztését. A felhasznált nyersanyag: kukorica. A szemekből eltávolítják a fehérjetartalmú csírát, amelyet állati takarmányként hasznosítanak. A csírátlanított szemeket megőrlik, és a keményítőt elkülönítik, majd gondosan tisztítják. Ezután α-amiláz enzimet adnak hozzá, és 85-94 °C-on, 5-6 pH-n előhidrolizálják a keményítőt. Ezt az enzimet hevítéssel inaktiválják, és a lehűtött oldathoz amiloglükozidáz készítményt adnak, amely glükózig viszi tovább a hidrolízist. Az így kapott glükóz-oldatot immobilizált glükóz-izomeráz enzimmel feltöltött oszlopokon engedik át, aminek hatására egyensúlyi reakció során a glükóz egy része fruktózzá izomerizálódik. A kapott oldatot tisztítják és töményre (körülbelül 64 m/m %-osra) bepárolják.

Nem gondolom, hogy káros lenne az egészségre, de valahogy a hagyományos répacukor bizalomgerjesztőbb (és természetesen drágább, mint az izocukor)

Nanemá 2010.04.15. 15:25:31

@efhábé: Na, akkor most felvázolom az összefüggéseket: Kezdetben vala az I. világháború. Soha azelött annyi robbanóanyag nem fogyott el, mint akkor. Amihez viszont óriási vegyipari kapacitásokat kellett teremteni, és nem mellesleg ez a vegyipari befektetőknek (is) óriási üzlet volt. Csakhogy egyszercsak véget ért a háború, és ottmaradtak a felesleges kapacitások felvevőpiac nélkül. Na ekkor ált át a vegyipar robbanóanyag gyártásról műtrágya gyártásra. (Köztudott egyébként, hogy hogyan lehet műtrágyából házilag robbanószert gyártani.) A földeken a gazdálkodók elkezdtek a rájuktukmált műtrágyával "trágyázni" a bevált szervestrágya helyett. Ezzel viszont az lett a gond, hogy az így előállított termények íztelenné válltak, hiszen a növény "éhezett" - a műtrágya ugyanis nem tartalmazta mindazt a tápanyagot, amire szüksége lett volna. Mintha egy ember kizárólag zsíroskenyéren élne. De erre megint megtalálta a vegyipar a választ: elkezdtek mesterséges adalékanyagokat, aromákat gyártani, hogy a sz@rt is izletesebbé tegyék. Finomabb is lett, de a tápértéke az így előállított élelmiszereknek (beleértve a vágóállatok húsát is, hiszen azok sem jártak jobban, mint a növények) továbbra is csapnivaló maradt. Pl. a gyümölcsök vitamintartalma az elmúlt évtizedekben drasztikusan lecsökkent. Az ebből adódó (tápanyag)hiányos táplálkozás miatt megjelent egy sor, korábban ismeretlen civilizációs betegség, pl diabétesz, stb. De ez megint csak a vegyiparnak jó: ha sok a beteg, akkor sok gyógyszert is lehet eladni. És az emberek szedik is a pirulákat, annak ellenére, hogy talán csak egészségesebben kéne táplálkozniuk. Ugyanakkor még ember nem akadt, akinek a gyógyszerek hatására meggyógyult volna pl. a cukorbetegsége vagy a magas vérnyomása. A gyógyszerek csak "szinten tartják" az állapotát, de eközben számos, súlyos mellékhatást okoznak. De erre is van megoldás: további gyógyszerek...

Nanemá 2010.04.15. 15:31:10

@Nanemá: Azt még kifelejtettem, hogy a tápanyag hiányos haszonnövények ezáltal védtelenebbé váltak a kórokozókkal szemben is - de a vegyipar már megint "segített" a növényvédő szereivel - tovább mérgezve ezzel az amúgy is mind értéktelenebb élelmiszereinket.

Nanemá 2010.04.15. 15:32:37

@Nanemá: bocsánat, korokozók helyett talán a kártevő a helyénvalóbb..

Öreg Sam 2010.04.15. 16:25:33

@efhábé:
Ugye nagyon meglepődsz,ha azt mondom,hogy az olyannyira kedvelt vhisky-whiskey is ezzel a technológiával készül egészen a besűritésig.Besürités helyett ott erjesztik a keletkezett cukros oldatot :))
Jelen esetben a besürités(vizelvonás) azért szükséges,mert a cukor bizonyos koncentráció fölött nem hajlandó erjedésnek indulni.Ez az érték tisztaságtól függően 60-66% közé esik.
Tovább süriteni azért nem célszerű,mert akkor kristályosodási folyamat léphet fel.

efhábé 2010.04.15. 16:49:34

@BKV figyelő.hu: Vannak, de nem túl sokan. Az átlag nem, sajnos.

A paprika esetében nem is a fotó az igazán durva, hanem az, hogy a régi nagy paprikamárkák, amikről eszedbe sem jutna, hogy külföldi paprikával vannak keverve, még azok is kevertek. Szegedi, piros zacskós stb-stb.
Múltkor a metróban a teljes pirospaprika-kínálatból egyetlenegyet találtam, ami csak hazai paprikából készült, a metro sajátmárkás paprikáját, ami ezüst színű zacskóban van. Az összes többiben volt importpaprika (jobb esetben Szerbiából, ami kvázi hazai, rosszabb esetben dél-amerikából meg marokkóból).

Öreg Sam 2010.04.15. 16:50:38

@efhábé:
Bakker,benyelte a blogmotor az irásomat.
Szóval: igencsak meglepődsz,ha azt mondom,hogy a mostanában annyira felkapott whisky/whiskey ugyanezzel a technológiával készül,csak ott az elcukrositott keményitőlevet nem besűritik,hanem kierjesztik alkohollá.
Jelen esetben a besüritésnek(vizelvonás) az a jelentősége,hogy egy bizonyos cukor% fölött a koncentráció eleve megvéd a beerjedéstől.Ez más anyagok jelenlététől függően 60-66% cukortartalmat jelent.

efhábé 2010.04.15. 17:11:32

@Öreg Sam: Hát meglepődnék, ha párszáz éve a skótok alfa-amiláz enzimet használtak volna a whiskey-hez (beleköptek vagy honnan állt rendelkezésre?) meg valahogy az immobilizált glükóz-izomeráz enzimmel feltöltött oszlopokon való átengedés is eléggé hihetetlen :)

Eszembe sem jut azt mondani, hogy egészségtelen lenne az izocukor, bár nem értek hozzá, természetes anyagoknak tűnnek a felhasznált anyagok, de valahogy természetközelibbnek tűnik a meszes, kéndioxidos stb. cukorgyártás.

vagyok59 2010.04.15. 17:18:05

Ha valmikor nem szabad venni körözöttet, hát tavasszal.

Bár ilyet sohasem.

Öreg Sam 2010.04.15. 17:24:16

@efhábé:
Lepődj csak meg,a szesziparban mindennapos használatban van ez az enzim,csak koncentrált formában izolálva. A hagyományos gabonalepárlók az un. "malátaszérűn" állitják elő,aholis csiráztatnak bizonyos mennyiségű gabonát,szellős helyen,vékony rétegben,falapáttal naponta forgatva,ugyanis a csira tartalmazza ezt a bizonyos alfa-amiláz nevű enzimet :)

képtelen 2010.04.15. 17:25:43

Kedves posztoló, ugye tudod, hogy a termékek alkotórészeit mennyiségi sorrendben kell feltüntetni. Előre kerül, amiből a legtöbb van benne (leggyakrabban a víz, de az itt éppen a negyedik), és a végére, amiből a legkevesebb (aromák, tartósítószerek). Mármost a vöröshagyma aroma éppen a legutolsó, tehát amit éreztél, az valószínűleg a 0,8% metélőhagyma (származási helye ismeretlen), aminek íze egyáltalán nem hasonlít a vöröshagymához.

Ha nem jött be a termék, többet nem veszel, ennyi. Odaadhatod a kukázóknak, ők örülni fognak neki. Én mindig megnézem az összetevőket vásárláskor, ha valami új dolgot próbálnék ki, így nem otthon ér a meglepetés. ;)

efhábé 2010.04.15. 17:34:43

@Öreg Sam: és az immobilizált glükóz-izomeráz enzimmel feltöltött oszlopokon való átengedés?

Öreg Sam 2010.04.15. 17:40:38

@efhábé:
erről beszéltem.az immobilizált glükóz-izomeráz,melyre oly szent borzadállyal nézel,az népes nevén az alfa amiláz,mint emlitettem.Technológiai kérdés ez az "oszlop",kb annyi az értelme,hogy felesleges anyag ne mehessen pocsékba,ugynakkor elegendőt adagoljon a "gép",hogy minden cukor invertálódjon.A malátafőzésnél klasszikusan bemártjuk az ujjunkat a trutyiba,és megnyaljuk az anyagot :))
Ugyanez az empiria az erjedésnél,ujjazás,nyalás,ha már nem édes,hanem savanykás,akkor lehet lepárolni a whiskyt.))

efhábé 2010.04.15. 17:42:06

@Nanemá: Ez ok és nyilvánvaló. A kérdés az egyrészt, hogy az ízetlen termény okoz-e megbetegedést, halált, amint azt fentebb állították, másrészt meg az, hogy a műtrágyázás mekkora volt a termésátlag és azzal mennyi embert kellett táplálni?
Továbbá, szépen hangzik, hogy a gyógyszerektől még cukorbeteg nem gyógyult meg, de gyógyszer nélkül sem. Ugyanez igaz a magas vérnyomásra is. Ebben az esetben viszont nem itt kéne keresgélni a gyógyszerek előnyét, ugyebár. A kérdés az, hogy hány ember halt bele a kezeletlen cukorbetegségbe, vérnyomásba és hány a gyógyszerek szedése mellett?
A cukorbetegség megjelenését összekötni a műtrágyázással csak azért vicces, mert a betegség megnevezése is az ie. II. századból származik, de a tünetegyüttest már az ókori egyiptomiak leírták.

efhábé 2010.04.15. 17:50:08

@Öreg Sam: Ehhez képest mindenütt felsorolják, mint keményítőt hasító enzimet az alfa-amilázt és a glükóz izomerázt is.
Egyébként, mint írtam is, nem gondolom, hogy olyan borzasztó lenne az izocukor, már ránézésre is csupa természetes anyagot használnak a készítéséhez. Pusztán azt említettem, hogy azért a répacukor előállítása egy fokkal természetesebbnek tűnik (tudom, ott is van minden a mésztől kezdve a kéndioxidon át a felszabaduló ammóniáig).
Ráadásul nem is én hisztizek azért, mert az élelmiszeripar használ mindenféle anyagot. Ha lehet, megpróbálom elkerülni őket, de nem hisztizek, ha vajkrémet akarok enni, tudomásul veszem, hogy vagy otthon keverem, vagy kapok mellé tartósítót meg aromát meg stabilizátort meg emulgeálót meg stb-stb. :)

Öreg Sam 2010.04.15. 18:13:54

@efhábé:
Jaaah,mást nem is igen tehetsz/tehetünk.
Csak arra próbáltam rávilágitani egy kis szeletben,hogy nem minden adalékanyag az ördögtől való.
Valaki emlitette pl. a zselatint,mint adalékanyagot.
Könyörgöm,tellesen természetes anyag,ez miatt van télen kocsonyád az asztalon! :))

geniusgenie 2010.04.15. 18:14:48

Kőrözött. A körözött az a bűnöző.

nadiposzata 2010.04.15. 18:26:38

jelezném, hogy az nem tetű, hanem pajzstetű (Dactylopus coccus) és szerintem megsértődne és tök hagyományos már Montezuma is ismerte mint adót.
(arról nem beszélve, hogy van egy másik is, szóval az egy nem állja meg a helyét)
A többi félelem meg, hiába no, meg is írták, eléggé szarul működik a természettudományos oktatásunk manapság.
A műtrágyákról meg annyit, hogy már kedves Jókai pajtás is használt a Sváb-hegyén, pedig akkor még hol volt akármilyen háború is?
Szintén vmi nagyszókincsű kortársnál olvastam: "egykönyvűemberek", ennyit a tudatos fogyasztóról.

Nanemá 2010.04.15. 18:33:12

@gigicske: Aha, Jókai pajtás is. Akkor viszont biztosan csak egészséges lehet, ugye?

Öreg Sam 2010.04.15. 18:42:03

@gigicske:
lehet rosszul tudod?
Emlékeim szerint létezik egy "bibortetű" nevű species,ami anno kimondottan ruhafesték céljára szolgált a Földközi tenger mellékén. :)

nadiposzata 2010.04.15. 18:45:23

@Nanemá: azt hiszem vmi olyasmit kapargatsz, amiről fél információid vannak. Habár a vegy(had)ipar piacon elfoglalt pozícióját nem kérdőjelezem meg Remek önképzési lehetőséget nyújtanak az antikváriumok és/vagy szakkönyvesboltok agrár/mezőgazdasági részlegei. Ha az egészségességről akarsz vitát nyitni nem tudok egyértelmű választ adni, ha még nem tűnt volna fel folytonosság van és horizontális, vertikális egymásra utalstág minden szereplőnél. Úgyis látom merre hajlasz e tekintetben és nincs jó vitakészségem.
De ha ennyire bosszant tehetsz úgy, mint nagyanyám, aki kiborult, hogy sós a bolti kenyér és neki állt kenyeret sütni az udvaron a kemencében. Mert megteheti.

nadiposzata 2010.04.15. 18:47:55

@Öreg Sam: hát ezt most találtam: en.wikipedia.org/wiki/Cochineal
de csak megbizonyosít.

Nanemá 2010.04.15. 18:47:58

@efhábé: Ne gyere itt a termésátlagokkal. Mo-on jelenleg hatalmas termőföldek vannak műveletlenül, aki pedig termel, igen gyakran nem tudja értékesíteni a terményét, akkora a túltermelés. Tehát nem műtrágyázni kellene, hanem akár kisebb termésátlaggal, de jobb minőségű terméket előállítani. Így újra mi láthatnánk el jóminőségű élelmiszerekkel Európát, és nem importálnánk annyi élelemnek nevezett hulladékot, mint most.
És hiszed, vagy nem, de a magas vérnyomás is, de még esetenként a cukorbetegség is gyógyítható - gyógyszerek nélkül. És igenis, a cukorbetegség is civilizációs betegség, mert nem létezett addíg, amíg a finomított cukrot fel nem fedezték. A cukor olyan, mint a heroin: egy végletesen finomított anyag, amiből minden hasznos anyagot kivontak. A természetben pl. a cukorrépában benne van minden anyag, amire a szervezetnek szüksége van ahhoz, hogy a cukrot fel dudja dolgozni. Na ez vész el a finomításkor. Bővebbet erről a "Cukor blues" c. könyvben olvashatsz.

nadiposzata 2010.04.15. 18:49:04

@gigicske: ja, van magyarul is. Igaz a bíbortetű elnevezés, elnézést a szakbarbárkodásért.

A Tyne folyó déli partja 2010.04.15. 18:55:14

@kermi: ezzel csak az a gond, h. lehet rá azt mondani, h. ha igazit akarsz, csináld magad. na de. a) kinek van manapság rá ideje? (nagymamám örök életében háztartásbeli volt, ő ráért foglalkozni a kerttel, megfőzni a saját kertjében termett dolgokat, stb. na de manapság a nők -feleségek is a munkahelyen töltik a napjukat, ha az ember este 5-6-kor ér haza, nem igazán lesz se ideje, se energiája kertet művelni, minden kaját saját maga gyártani.)
b) eleve a kertet is elég nehéz kivitelezni mondjuk egy lakótelep közepén...ha meg pl. vesz egy telket, akkor megintcsak plusz idő, nyilván hétközben, vagy azokon a napokon, míg dolgozik, nem igazán lesz rá ideje.

A Tyne folyó déli partja 2010.04.15. 19:05:11

@Öreg Sam: épp akartam kérdezni,h. vajon ez a sok latin név, ami benne van úgymnd adalékanyagként a dolgokban, véletlenül nem valami teljesen normális dolog neve, ami alapban benne van a növényben?
nem értek hozzá, csak kérdezem. van egy olyan gyanúm, h. ha a víz helyett elkezdik ráírni a dolgokra, h. H2O van benne, akkor is jönnek majd a felháborodotott emberek, h. fúj, vegyi anyag...

Öreg Sam 2010.04.15. 19:23:33

@Animacs:
Van benne valami :)
A szabályozás értelmében az összetevők általánosan használt nevét kell feltüntetni.
Ha a kémiai/tudományos igazán preciz és félreérthetetlen megjelölés lenne kötelező,alghanem A/4 lapot kellene minden termékhez mellékelni :)
Nem teljesen korrekt példa: alkoholokból sok ezer van (izo/propil/butil/metil stb/,de mert általánosan az etilalkoholt használjuk fogyasztásra,értelemszerüen ezt tüntetik fel.Nota bene,vízből is van többféle,mi a H2O-t isszuk :)

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.04.15. 19:26:33

@CatMother: na, megjött a stíluskirálynő... pfff...

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.04.15. 19:29:22

@Nanemá: egyértelmű, hogy egy normális hangvételű kommentedre PorkMother asszonyság válaszolt először olyan lekezelő és tahó módon - ahogy szokott. Megértem, hogy eljutottál anyukáig. :D

eml 2010.04.15. 20:13:36

@Anyád barátja: Natúr pulykamell párolt zöldségkörettel, esetleg kukoricás rizzsel.

XCat 2010.04.15. 20:58:58

@morrisal_: Meg a tajparaszt szakszervezet elnöke is. :)
Ne lázadozz, jankó fiam, ülj szépen a kis seggeden, és eszegessél műanyagot, hogy hamar szerves trágyává alakulj át, és végre valami hasznod is legyen.

Pista bá 2010.04.15. 22:31:57

@eml: szoktam, de azért kösz a tippet

amúgy nincs annyi, töredéke se, és olyan főleg nincs közte, ami emberi táplálék minőségű

az a baj, hogy Magyarországon csak a mainstream megy mindenben, aki jobbat akar az úgy járt

salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.15. 22:41:36

@Mrs. Jackman: tudod mi a borzalmas?
hogy nagybetűkkel meghirdetnek valamit, majd aki nem tudja elolvasni az apróbetűst az copik.
ezt nevezik a kedves vevő átbaszásának.

nem is olyan rég volt egy post a nagybetűs reklám és a kisbetűs muszájfeltüntetésről a HPP Kft-vel kapcsolatban.

homar.blog.hu/2010/04/06/magyar_termekek_a_vilag_minden_tajarol

illetve a Re:

homar.blog.hu/2010/04/07/re_magyar_termekek_a_vilag_minden_tajarol

és még hány meg hány ilyen van?! hogy döglene meg az összes szófacsaró...

salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.15. 22:48:34

@Nanemá: nehidd! nem műveletlenül csak parlagon... művészien van tele pl fűvel.
parlagfűvel. néhol méternél is magasabbal...
magasról carik rá a tulaj. inkább rohangál segélyért.

hopp-hopp 2010.04.15. 23:31:08

ha valami hagyományosat szeretnél enni - mondjuk körözöttet és mint bizonyítottad ismered a receptjét is - AKKO' MI A DRÁGALÁTOS ló-füle állít meg abban, hogy odahaza állítsad elő a heti adagot???
he???

inkább megveszed a szart drágán - és még van képed nagyon csodálkozni...

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
mentsetek meg a tudattalan vásárlóktól

Nanemá 2010.04.16. 07:56:41

@morrisal_2010.04.15. 19:29:22:
THX! ;o)

Nanemá 2010.04.16. 08:06:14

@salapapa: Szerintem tévedsz a segéllyel kapcsolatban. Inkább az lehet, hogy ezek a parlagon heverő földek már - zsebszerződések révén - már régen külföldi tulajdonban vannak. De remélhetőleg ennek is véget vet majd az új kormány.

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2010.04.16. 11:23:15

nem tudom hogy van e jelentősége de az hogy forgalmazza elég beszédes

efhábé 2010.04.16. 12:06:11

@Nanemá: "És igenis, a cukorbetegség is civilizációs betegség, mert nem létezett addíg, amíg a finomított cukrot fel nem fedezték."

Hát nézd, az egyiptomi is egy civilizáció volt, tehát nevezheted civilizációs betegségnek, de az, hogy a finomított cukor előtt nem létezett, szimplán nem igaz, tekintve, hogy már az egyiptomiak leírták a tünetegyüttesét, valamint magának a betegségnek az elnevezése is az IE. II. századból származik, tehát ismert betegség volt már az antik világban is.

efhábé 2010.04.16. 12:16:10

@Öreg Sam: A Földközi-tenger mellékén az bíborcsiga volt, nem bíbortetű.

Market-Ing · http://www.festekszer.hu 2010.04.16. 13:17:16

Vagy a burgonyát majd ezentúl Kínából fogjuk importálni, és krump-lee márkanévvel szín tiszta krump-lee kivonatot fog tartalmazni...
A danone után szabadon (lsd: bíbortetűs színezék az epres joghurtban) pofátalantalanságosság....
azuniverzum.blogspot.com ; idezetekgyujtemenye.blogspot.com ; atechnikacsodai.blogspot.com

Öreg Sam 2010.04.16. 13:18:58

@efhábé:
Jaaah,még az is megeshet,hogy igazad van,én nem a vikipédiából meritek,hanem saját kútfőből.)
Csak hát a kor,meg az alkohol...
Pusztulnak a szürke agysejtek észrevétlenül :)
Azért nem adom fel,utána nézek.

Nanemá 2010.04.16. 14:16:03

@efhábé: "magának a betegségnek az elnevezése is az IE. II. századból származik..." - Nem néztem utána, de elhiszem neked. Ettől függetlenül fentartom, hogy ez egy ritka betegség volt, ami csak azután öltött tömeges méreteket, miután iparilag kezdték finomítani, és olcsón árulni a cukrot.

Anyád barátja 2010.04.16. 15:49:21

@eml: Köszi Neked is az ötletet,de nekem az kicsit "ritka" kaja.
Nem az update étkezésemről vagyok híres.
Csülkös pacal mellett döntöttem.Jönnek a haverok is,ha jó idő lesz akkor bogrács,ha nem akkor gáztűzhely.
A végeredmény a lényeg!:)

salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.16. 22:34:22

@Nanemá: ugyan nem igazán szeressem a najancsot ebben a formában, de igen örülnék neki ha tehetne és tenne is valamit.
nagyon sok nagyon jó minőségű földünk van, immár évtizedek óta parlagon. pikihenték magukat. ha termelne rajtuk valaki -BÁRKI!- biztos vagyok benne, hogy rengeteg, szar minőséget importáló cég csődbemenne.
s talán valódi Magyar Termék plecsni kerülhetne fel legálisan. :)

salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.16. 23:17:07

@efhábé: nono!
tudtak a létezéséről. igaz. de nem mindegy, hogy a 60éven felülieket és annak is cca a 20%-át, vagy már 30-40 évesen is és nagyon nagy %-ban terjed-e?!
nem beszélve a cukorbeteg kisgyerekekről, babákról...

érdekességként olvasd el ezt a pár cikket. garantálom, meg fox lepődni ha még valami véletlen folytán nem hallottál volna róla!
www.szabadfold.hu/cikk?4582
www.szabadfold.hu/zoldfold/mitol_kivanatosabb_az_etel
www.szabadfold.hu/egeszsegunk/bovulo_vegyi_lista
www.szabadfold.hu/csaladotthon/venynelkul/a_misztikus_eszamok

remélem, mostmár elfogadja a blogmotor...

vauvauvau 2010.05.14. 00:39:16

A Bakony termékei (pl. camambert, de ez a termékük is) szerintem finomak.
A kőrözöttek közül ez a legjobb.

zeugma 2010.09.28. 03:25:03

Múltkor a boltban egymás mellett láttam a Bakony és a Nádudvari körözöttet, utóbbi büszkén hirdette, hogy nincs bebbe E-adalék. Megnéztem az összetételt, és tényleg: csupa normális összetevőből áll (só, vöröshagyma, fokhagyma, ilyesmi). Utána elolvastam a Bakony "körözött" anyaglistáját is: ennyi erővel a dobozt is megehetném, amibe csomagolták...

Egyébként a Bakony körözött ma már Medve "márkanév" alatt fut. A Medve a sajtjaira nem meri ráírni, hogy "sajt", mert a saját bevallásuk szerint is csak 21% sajtot tartalmaz a kockasajtjuk, a lapka meg még annyit sem. Szomorú, mert a Bakony körözött amúgy finom, csak hát ki akar műanyagot enni?

Esztikelány 2010.09.30. 16:30:37

speciel a guar gumi az én szememet jobban bántja...
süti beállítások módosítása