Tékozló Homár

Az Aeroviva megsarcolta a vulkán áldozatait

2010.04.20. 16:09 | szily | 123 komment

Világos, hogy a vulkánkitörés vis maiornak számít, és hogy egy utazási irodától nem várható el, hogy napokig fizesse egy rakás utas kinttartózkodását. Egy visszatérő ügyfélkörre alapozó, neves irodától viszont bőven elvárható, hogy legalább segítsen a bajba jutott ügyfeleinek. Zsuzsa azt állítja, hogy az Aeroviva nemhogy nem segített, de kicsinyes módon ki is használja az utasok szorult helyzetét: miután megbeszélték, hogy az iroda busza 20 ezer forintért elviszi a társaságot Müchenig, az Aeroviva 30 ezerre emelte az árat, amit számla nélkül zsebretett, kizárva az átutlás lehetőségét. Sztori alant:


Abban a szerencsés helyzetben vagyunk , hogy már itthon vagyunk , de ez nem volt egyszerű menet.

Ápr. 15-én a reggeli órákban menetrend szerint elindultunk Párizsba a 4 napos hosszú hétvégére az Aeroviva szervezésében  . Minden a lehető legnagyobb rendben zajlott , szervezés remek , szálloda tiszta (vacsora érdekesen megoldva) kirándulások fantasztikusak , a két idegenvezetőre és a buszsofőrre egy rossz szavunk nem lehetett. – itt jegyezném meg , hogy a busz az iroda saját busza kint.

Minden kellemes , közben vulkán kitörik – sebaj vasárnapra elmúlik ….hát mint tudjuk nem így lett. Az érdekes dolgok ezután jöttek. Vasárnap már az idegenvezetőnk órákat állt sorban a reptéren , hogy hátha tud nekünk valamit intézni , vagy legalábbis valami érdemleges választ kapni. (az iroda itthonról lepasszolta az ügyintézés minden lépését a kinti idegenvezetőre) Az iroda mindennemű ajánlattételtől elzárkózott ,a kis csoport rágta azon magát hogy akkor hogyan is juthatunk haza. Talán az iroda munkaköre lenne az utazásszervezés .Mivel a légi közlekedés teljesen kiszámíthatatlan és ugye csüt. óta a légtérzár miatt megnyitás után először a már csüt. ott rekedt utasokkal kezdenék meg a felszállást – tehát a mi vasárnap esti visszaindulásunk a legjobb esetben is csütörtök lehetett volna (ha kedd reggel megnyílt volna a párizsi reptér) Az iroda semmiféle költségünket nem vállalt át, tehát ketyegett a 70-96 eurós /éj szoba ár (kinek melyik) a saját költségünkre.  1 lehetőség - ott a busz , szinte üresen vigyen minket haza , véltük a legegyszerűbb megoldásnak – iroda szerint szó nem lehet róla , nagyon drága nem éri meg , számításuk szerint fél millióba kerül   busszal minket Párizsból hazahozni. Természetesen próbáltuk szépen kérni , de minden esetben nemleges választ kaptunk , ráadásul a pesti irodában beszélni sem voltak hajlandóak velünk , csak az idegenvezető közvetíthetett ! 2. variáció szerint felajánlottuk , hogy vigyen el a busz minket félútig , onnan megoldja mindenki ahogy tudja . Természetesen az irodának ez sem felelt meg , csak abban az esetben visz minket el München-ig ha fizetünk fejenként 20 ezer forintot . – ekkor már úgy, hogy kifizettük az egy napi szállást ,vacsorát - továbbá az egyértelmű volt , hogy a félútról való hazajutás is a saját költségünk lesz. (de ezt már elfogadtuk volna)

Közben nézegettük a vonat ,esetleges menetrendszerinti busz járat indulást ,(saját magunk)  helyeket, itt a buszjegy ára Budapestig 23 e. forint lett volna !!!!– de persze ez lehetetlen volt. Ezt az iroda is pontosan tudta , és most jött a leggusztustalanabb húzásuk : az eddigi 20 e lett 30 e Münchenig és onnan megy mindenki ahogy akar , ja és természetesen ott helyben azonnal kp-s fizetéssel , még az átutalásos számla verzióját is elutasították , persze ezáltal a befizetett fejenkénti 30 e. forintról számlát sem kaptunk. Az iroda semmiféle segítséget nem tett annak érdekében , hogy megkönnyítse hazajutásunkat , holott hallottuk , hogy egyes irodák külön buszt indítottak a kint rekedt utasokért , fizette az 1-2 napos szállásukat . Rendben legyen Vis Major , mindenkinek az – de ilyenkor már semmi nem számít , befizetted az utat addig jó vagy , de ha bármilyen gond van az iroda moshatja kezeit. Mi nem kértük , hogy mindent fizessen az iroda , de elvártuk volna a megértő , segítőkész hozzáállást és legalább a fél – fél áras verziót. Még azt is jobban lenyeltük volna ha maga az iroda ajánl fel lehetőségeket , legalább a félutas verziót elfogadja (mert valljuk be mi sem igazán tehetünk a vulkán kitörésről) Nem semmit !! pedig az iroda valljuk be egy igazán nagynevű irodának számít , nem kevés celeb arcával. Családonként kb. 150e. forinttért sikerült hazajutnunk ,(szállás , étkezés , a lenyúlt busz költség + Münchenbe egy ismerős/rokon kikocsikázása és velünk vissza (matricák , üzemanyag)  de persze mi voltunk a hülyék …miért kellett nekünk utazni ???

Igazából tanulságos soha többet Aeroviva !

Zsuzsa

 

Szűrt kommentelők

[HPhD]Blokkolnam 2010.04.20. 17:34:03

mi egy konferencián voltunk Róma mellett, péntek este jöttünk volna vissza wizzair-el. Persze volt infónk, ki sem mentünk a reptérre, vonatjegy vasárnapra lett volna, szóval nagy nehezen tudtunk autót bérelni Velencéig. Oda meg már lejöttek értünk Magyarországról...még jó hogy vannak autópályák, így is sok idő volt nagyon az utazás...ma meg kapom az 1 hete kért számlámat pdf-ben a wizzair-től, szépen oda van írva hogy csatolva a pdf, megnézem, és jó nagyot röhögtem, a balfaszok nem csatolták valahogy...

[HPhD]Blokkolnam 2010.04.20. 17:35:06

ja, az autókölcsönző korrekt volt, 1 napra a toyota avensis 200 EUR volt, teljeskörű biztosítással

imittto 2010.04.20. 17:35:53

Hamut csak őstermelő idegenvezetőtől.

Damáz Bodizsár 2010.04.20. 17:38:37

Egy neves irodától elvárható hogy ne húzza le az ügyfeleit.
Az Aeroviva viszont egyáltalán NEM NEVES iroda, hanem egy kifejezetten rosszhírű cég.

Ők azok, akik kihasználják a trópusi övezet esős évszakaiban negyedáron nyitva tartó üdülőket, és "akciós kedvezménnyel" értékesítik azokat a helyeket, amiket tisztességes cég soha nem vesz meg és nem ad tovább, mert olyankor 200 éve garantáltan rossz az idő.

Alikam 2010.04.20. 17:53:19

Vadkapitalizmusban élünk, e' van:)

ajajajjjjjj 2010.04.20. 17:58:38

ezzel az irodával sem utazom soha, az biztos. ritka nagy férgek

a Figyelööö 2010.04.20. 18:13:02

Részvétem Zsuzsa,

aeroviva meg elmehet a sunyiba, mindenkinek mesélni fogom a sztorit.

Mindig a "rosszban" derül ki, hogy ki a barát, kire számithatsz!

Sohasem felejtem el azt a 2 embert, akik, amikor 4 gyerekkel rekedtem - pénz nélkül - a Milánoi repülőtéren a wizzair jóvoltából, 12 órát késtünk, üldögéltünk a böröndökön.

Erre ez a 2 teljesen vadidegen férfi, 12 órán keresztül meghivott bennünket kajálni, fagyizni, üditőre, plázázni, és kifizették a csomagmegörzőt, hogy ne keljen magunkal cipelni mindent...

ikke i drift 2010.04.20. 18:23:46

Az Aeroviva nekem már nagyon régóta nem gyerebe, azóta helyből mennek a hírleveleik automatán a kukába, amióta először láttem egy "Thaiföld csak 199.999 Ft" hírlevelet, amiben alul a kiscsillag után a kötelezően fizetendő egyéb költségek a legolcsóbb kombinációban 269.000 Ft-ban álltak meg (természetesen mindez a 199.999 Ft mellé pluszban lett volna fizetendő).

rozsomák 2010.04.20. 18:35:19

mit sirdogálsz itt, közben itthon meg kiöntött a patak, azt anyádat úgy kell a hátamon hoznom ki a házból, eriggy, tedd le a böröndöt, azt fogd a disznókat és húzzad ki a Bódvából, montam én neked, hogy dologidőben nem megyünk Párizsba dugni !!

maxy2 2010.04.20. 18:44:35

Posztíró '79-ben utazott utoljára?
Lufthansa (ie. jónevű) egy sms-t küldött, hogy "flight cancelled". Onnantól on your own! Vis major-t értelmezte már valaki?

Spiro 2010.04.20. 18:46:31

Busszal Párizs -Bp. -Párizs üzemanyag + útdíjak max. 150.000Ft. (esetleg még valami haszon az irodának, vagy amortizációs kts.)
Sofőr bére 2 napra + költőpénz neki + éjszaka szállás neki Bp.-en max. 50.000Ft.

Nem tudom hányan voltatok a csoportban, de ennyit kellett volna összedobnotok, és a nem felhasznált repülő jegyek árát visszakapva 0-ba lettetek volna.

Ha az iroda nem volt hajlandó veletek beszélni, akkor minek forszíroztátok. Miért nem beszéltétek meg sofőrrel, és gázt neki (vagy Münchenben minek száltatok le?) A busz nyilván nem hiányzott volna nekik, hiszen senki nem tudott oda repülni.

Spiro 2010.04.20. 18:48:38

Busszal Párizs -Bp. -Párizs üzemanyag + útdíjak max. 150.000Ft. (esetleg még valami haszon az irodának, vagy amortizációs kts.)
Sofőr bére 2 napra + költőpénz neki + éjszaka szállás neki Bp.-en max. 50.000Ft.

Nem tudom hányan voltatok a csoportban, de ennyit kellett volna összedobnotok, és a nem felhasznált repülő jegyek árát visszakapva 0-ba lettetek volna.

Ha az iroda nem volt hajlandó veletek beszélni, akkor minek forszíroztátok. Miért nem beszéltétek meg sofőrrel, és gázt neki (vagy Münchenben minek száltatok le?) A busz nyilván nem hiányzott volna nekik, hiszen senki nem tudott oda repülni.

Egyébként is az ostoba iroda pedig kivihette volna a következő turnust busszal (hogy tudnak ilyenek talpon maradni az üzleti életben, hihetetlen)

Spiro 2010.04.20. 18:49:48

Nem mondok mindent 2x, csak a blogmotor benyelni látszott az 1.-t.
Bocs

rozsomák 2010.04.20. 18:55:22

@rozsomák: Na de komolyra fordítva a szót.. a vis major az vis major.
Tetszik érteni ?
Pompei lakói még lehet, hogy a császárt hibáztatták utolsó leheletükkel, de azóta mindenki megtanulta, hogy vannak esetek, amiről senki se tehet, ezért senkit se lehet felelősségre vonni.

Eric_Cartman 2010.04.20. 18:56:50

@Spiro: és nem elég, hogy az elsőt benyeli, a másodikhoz még hozzá is teszi a végére saját véleményét. Új fejlesztés ? Emmá blogmotor !

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2010.04.20. 18:57:35

Sokat olvasok itt Vis major-ról.
Szeretném megkérdezni, hogy ő Vis polgármestere?

rozsomák 2010.04.20. 18:59:46

@Spiro:, ja mert egy buszsofőr egy olyan busszal, ami nem az övé, az csak úgy eldobja magáról a cégét és ugrik, ha megkéri egykét elmebeteg utas.. ..mert szerinted ez így működik...
mire visszamegy, nincs állása se..

rozsomák 2010.04.20. 19:00:57

@Turk Hava Yollari:
Igen, az volt, annak választották meg anno, de aztán tudod, jött a vulkán..azóta nem tudni hol van..

Spiro 2010.04.20. 19:01:28

@Eric_Cartman:
Amikor percekig nem jelent meg, még hozzá írtam a slusz poént.
Amikor elküldtem, mind a kettő felbukkant.

Én kérek elnézést

Spiro 2010.04.20. 19:05:29

@rozsomák:
Szerintem ilyen helyzetben ez megbeszélhető.
Valszeg a buszt úgy sem tudták volna másra használni, hiszen új csoport nem tudott oda jutni.

Az iroda emberségből, és üzleti érzékből is 0-ra vizsgázott, ha vis major, ha nem. A repülő jegy árát úgyis vissza kapják a légitársaságtól, csak a különbözetet kellett volna kifizettetni ezekkel a szerencsétlenekkel.

rozsomák 2010.04.20. 19:11:35

@Spiro: Igen tényleg az szok lenni, hogy az utasok közfelkiáltással szavazzák meg hogy ki merre akar menni, tényleg.

Én is sokszor voltam úgy, hogy amikor felszállt a repülő akkor a kapitány kikiáltott, hogy "na akkor merre is menjünk, gyerekek ? Szavazzátok meg"
Annyira így szokott lenni, tényleg..:-))

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.04.20. 19:12:34

ennek az aerovivának már a neve is olyan, hogy tuti nem bíznék meg bennük.

apr494 2010.04.20. 19:13:13

Egy ilyen párizsi utat szerveztünk magunknak az ősszel. Kevesebb mint a felébe került, mint amit a fent említett társaság kínált és érdekes módon ebben - az idegenvezetőt kivéve - minden belefért.Kellemes kis belvárosi szálloda (Hotel Éden) a piros lámpás negyedben, Párizs kártya, vacsorák, belépők. A reggelit is magunk szerveztük meg, minden nap másik kávézóban. Szóval csuda klassz volt.
Az Aerovivával egyszer utaztunk, az jó volt, de nem szeretem a furcsa hirdetéseit. pl Thaiföld 99.000 Ft aztán ha megnézed kijön 250.000-re, mert az egyéb költségek ennyit tesznek ki.

Spiro 2010.04.20. 19:41:16

@rozsomák:
Extrém helyzet, extrém megoldások.

Ha hetekig pöfög a vulkán, akkor te is biztos ott ücsörögtél volna, napi 70-90EUR-os száláson a többi kts.-ről nem is beszélve.

Ha az iroda hajlott arra, hogy a busz elvigye őket, akkor miért csak Münchenig? Valszeg a sofőr volt a szűk keresztmetszet, mert Párizs -München- Párizs csak 1100Km, mig ue. Bp.-tel +2700.

Na mind 1 én nem hagytam volna magam, de mindenki más

bahrami 2010.04.20. 19:44:21

nem minden utazási iroda ilyen!!
de tény és való hogy a fent nevezett iroda nem a segitőkészségéről hires.
én is irodában dolgozom, péntek óta éjjel nappal, itthon is, próbálom hazahozni a világban rekedt utasaimat,sőt még azt is aki nem az enyém. de nem mi vagyunk az egyetlenek, a tensi, aki egy nagy cég, ők is segitenek másoknak is sőt,külön körlevél jön mindig ha új adat van, frissitve hogy hol milyen vonalon keresnek hazahozatalt. a mauri is segit másoknak is ők is tegnap hosszabbított nyitvatartással voltak, a herz külön web site-on irja az olyan autókat amiket elvittek oneway-re és a visszaútra valami minimális költséggel talán csak benzin meg autópályadij adják az autókat.
én mondjuk jól vagyok mert 2 utasomon kivül mindenkit valahogy hazahoztam, bár nem volt könnyű, az élet fintora: pont a saját barátnőmet és a lányát nem tudom hazahozni Londonból.
na vissza a munkába.
(addig a skacom magát neveli. hogy legyen jó oldala is ennek a vulkános balhénak.)

bpi2 2010.04.20. 20:34:37

legközelebb saját autóval, saját szervezésű szállással, saját felelősségedre menj nyaralni.
én úgy szoktam. még sosem kellett csalódnom...

...majd, ha egyszer mégis kell, okolhatom saját magam. :)

isztambuli 2010.04.20. 20:51:04

Minket, 15-ünket is magunkra hagyott Isztambulba az Aeroviva azzal, hogy kb. egy hét múlva tud repülőre besorolni minket, de az sem biztos. Enny! Más lehetőség nincs, kinti szállást mi fizetjük, nincs miről tovább beszélni. Más utasokat folyamatosan tájékoztatott az irodájuk, megpróbált altervatívákat találni a hazajutásra (sokakkal beszélgettünk kint). A helyi idegenvezető szuper volt, ő nem sokat tehet az bp.-i iroda beleegyezése nélkül, végül ő szerzett buszon helyet magánemberként 250 euró per fő összegért, miután egy hét plusz kint tartózkodást dolgozó emberek lévén nem engedhetünk meg magunknak, kénytelenek voltunk élni vele. Így aztán kicsit drága lett a hosszú hétvégénk. Nem tudom, mi van akkor, ha valakinél éppen nincs ekkora összeg az utazás végén. Mindenesetre nem fogunk beletörődni abba, hogy vis maior esetén csak az utas fizesse a többletköltséget, minimum a megosztás a tisztességes. Utazni egyikünk sem fog többet az Aerovivával, másnak sem ajánljuk, és ahol csak lehet elmeséljük az esetünket. Mert bajban ismerszik meg az "ember", őket pedig már (többedszerre)kiismertük.

Mille38 2010.04.20. 20:51:43

Aerovivát megörököltem irodavezető elődömtől, de fél év üzleti kapcsolat után az egész iroda megkönnyebbült, mikor másik szolgáltatóval szerződtünk. Azóta valahogy nem teszem be hozzájuk a lábamat.

igazságos 2010.04.20. 21:14:37

Ezért nem utazok sehová utazási irodával.

Az Aerovivával meg főleg nem, sok rosszat hallottam már róluk. Egyszer majdnem elutaztam velük, de szerencsére a légitársaságnál olcsóbb volt a jegy, mint náluk.

párizsi utas 2010.04.20. 21:23:28

Köszönöm a hozzászólásokat és az irodáról való egyéb infókat , lehet általánosítani az irodáról szépen !!!
9-en voltunk a csoportban (1 gyerek) . A kinti idegenvezetővel és a sofőrrel semmi gond nem volt , a sofőr vállalta volna , hogy hazáig hoz minket 2 nap alatt de ő nem hozhatja csak úgy el a járgányt.Az iroda vezetés szerint pedig nagyon drága lett volna Pestig szállítani minket :-( de mondom a hozzáállásukkal van nagy probléma !!!
Vonat , buszjegy belátható időn belül nem volt ,a repülés kiszámthatatlan , igy hát kénytelenek voltunk elfogadni ezt a gusztustalan ajánlatot ,hiszen már elviekben hétfőn dolgoznunk kellett volna. (eredetileg vasárnap éjjel érkeztünk volna Air France járattal)

calvin&hobbes 2010.04.20. 21:30:28

rkb9y5 2010.04.20. 17:17:41
Hotelben dolgozok, es azert nem mondom hogy nekunk is leanyalom a dolog... az elmult hetben tobben toroltek a szallasukat - idejutas akadalyoztatasa miatt - mint ahanyan vagynanak elutazni.
Szoval, vannak hotelek amelyek nem eppen fogtak meg az isten labat a jelen helyzetben :)

A fenti tortenethez pedig nem szolok semmit .... semmi jo nem jut eszembe. Karomkodni meg most nincs kedvem.

VLADISZLAV 2010.04.20. 21:36:22

Valaki az Aeorovivától is szóljon már hozzá! Úgy is olvassák, tudom. Legalább valami olyat, hogy nem is igaz, nem úgy volt, sőt feljelentenek mindenkit, mert a jó hírük sérült, vagy valami ilyesmit. Légysziii!!!

csudike · http://remeteiplebaniaro.blog.hu 2010.04.20. 21:40:58

na ezt meg megszivja az iroda ,mert mar kampanyhadjarat idult ellen es semmi kepp nem fog kimaszni ebbol...

a Figyelööö 2010.04.20. 21:49:19

@rozsomák: elég izléstelen a hozzászólás....

huncut_kata 2010.04.20. 22:07:22

Nem tudtatok volna még összszervezni 40 magyart, aki Bp-re akart jönni? És máris nem üresen ment volna a busz Münchenig, hanem kijött volna az olcsóbb ár Pestig is.

galicius 2010.04.20. 22:25:18

Az Aeroviva nagyon gagyi cég lett.Ott próbálják átverni az embereket,ahol csak lehet.Engem is próbáltak,de legnagyobb sajnálatomra nem sikerült.A történet a következő:márciusban meghirdettek egy "akciós" utat,ahol a szállás és repülő volt 390ezer/fő,majd kértek még 70ezer forint reptéri meg egyéb illetéket.Meg kértek még-és itt kezdődik az átverés-a félpanzió helyett all inclusive-ra napi 70 dezsőt.Felhívtam őket,mert maga az alap nem volt túl rossz,bár az illetékeken elgondolkodtam.Az all inclusivet nem akartam,mert ismertem a helyet és tudtam,hogy se ebédelni,se vacsorázni nem akarok a szállodában.Többször beszéltem velük és mindig azt mondták,hogy a szálloda ragaszkodik az all inclusive-hoz.Én meg ragaszkodtam,hogy nem kérem.Végül is elálltam az üzlettől,de nem hagyott nyugodni a dolog.Kerestem egy amerikai internetes céget,akik szintén utazással foglalkoznak.Nevezetesen az Expediatravelt,ahol ugyanezt a szállodát jóval olcsóbban kínálták és all inclusive nélkül is lehetett foglalni.Megtettem.Repülőre is egy nagyon jó társaság az Emirates lett a nyerő.A vége az lett,hogy amit az Aeroviva kért volna,annak a 60%-át fizettem ki.Igaz én csináltam mindent,de egy fél óra alatt lezajlódott az egész.Gondoltam,hogy felhívom az aeroviva főnökét,de az arc megközelíthetetlen.Gondolom azt számolja magában,hogy naponta mennyit veszít az agyatlanságukon.Elárulom:sokat.

Fikik 2010.04.20. 22:40:23

@VLADISZLAV:
Nem is igaz, nem úgy volt, sőt feljelentünk mindenkit, mert a jó hírünk sérült, vagy valami ilyesmi.

Mylady 2010.04.20. 22:53:20

Na, mi van? LaccPacc még nem ért ide? Valaki szóljon neki!

drew85 2010.04.20. 22:57:22

az Aerovivával soha nem utaznék, íme egy barátom története:
www.panaszfal.hu/index.php/topic,361.0.html

s még sok más hasonlót hallottam, nekem is volt ha nem is ilyen súlyos kellemetlen tapasztalatom.

wartaz 2010.04.20. 23:10:31

Előre szólok - szokás szerint - hosszú leszek.
Először is, kedves kemmentelő társaim, akik itt a legkülönbözőbb módon fikázzák a posztolót ! Mindig le vagyok döbbenve, amikor a Homárt olvasom, és nem azon, hogy ilyenek kis hazánkban megtörténhetnek, hanem azon, hogyan hülyézik keresztbe a posztolót a kommenteket beírók, szemben a multinacionális és magyar, vízfejűvé vált cégekkel. Komolyan gondoljátok, hogy, aki mondjuk a valamelyik ilyen cég szolgáltatásait veszi igénybe vagy náluk vásárol és esetleg "átborítják" őt, azt le kell oltani, hogy sikeres ember nem lehet ? Komolyan az utazó a hibás, ha nem tud hazajönni és széttárják a kezüket ? Az utazási szerződés az utazási iroda és az utas között jön ilyen esetben létre és nem az utas és a légitársaság, kinti partner, stb. között. Egyesek pedig itt és mindenhol máshol oltjátok a posztolót, hogy mekkora marha, hogy segítséget vár, ha kint ragad külföldön vagy hogy azt várja, hogy azt kapja, olyan áron, amiért fizetett (jelen esetben, hogy kiviszik, kint szállást, ellátást kap és hazahozzák). Nem gondoljátok, kedves "agyhalott birka" barátaim, hogy fel kellene ébredni, nem lehet, hogy ezért tart itt ez az ország, mert TI így gondolkodtok ?

Csak egyetlen példa : atpijkamo írta cinikusan : "Szemét iroda, nem fizetett mindent és ment csődbe." Te ezt komolyan gondolod ? Ezek a cégek, amikor hatalmas profitot termelnek, akkor az rendben van, zsebre teszik röhögve, ha pedig ebből vissza kellene pörgetni, akkor semmit nem teszünk. Mert akkor - jaj, Istenem tönkremegyünk. Ha valaki ezt nem tudja vállalni, ne csináljon utazási irodát, ne nyisson üzletet, bevásárlóközpontot.

Szánalmasak vagytok ! (folytatom)

T-akonypunpa 2010.04.20. 23:25:09

Ez a történet talán az APEH-t és a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséget is érdeklelné... Mellesleg annak is van esélye, hogy az iroda visszakapja a repjegy árát, hiszen az utasok elálltak a repüléstől. Így lehet 2x kaszálni egy ügyön...

borgasz 2010.04.20. 23:25:46

Csak egy apróság a témához.
AVIS kölcsönző ( de a többi se )nem volt hajlandó Dániában ( Koppenhága ) bérautót adni Magyarországra ( de Prágába se ) csak Németországig.
Optimálisan a legközelebbi német város ahol le is lehet adni az autót ( és ki lehet "rángatni" egy családtagot a hazamentésre ) Drezda. Ezért az egynapos bérletért volt képük 330e Ft-ot elkérni ( azzal indokolva, hogy az autót majd vissza kell vinni Dániába )
Erre adtak egy német rendszámos autót ( gondolom szerencsétlen németországi bérlővel meg szintén kifizettették a visszajuttatás költségét...)
Szóval kitolhatnák az ánuszukon azt a bizonyos sünt a kölcsönzők...
Még mindig erősen dühös vagyok, de amikor repülő alapból nincs, vonatra, buszra esélytelen vagy jegyet kapni, haza kell jutnod és a kölcsönzőnél ott áll mögötted 50-60 ember, hogy a még kölcsönözhető 2 autó valamelyikét elvihesse nincs túl sok időd mérlegelni.

wartaz 2010.04.20. 23:37:31

És akkor a konkrét esetről, bár az első dolgot leírtam. Előre elmondom, nem dolgozom sem az Aeroviva-nál, sem egyik konkurens irodánál sem, nem vagyok érdekelt bennük, semmi közöm hozzájuk, viszont szeretek utazni. Elsősorban magam szervezésében, de vannak helyek, ahova csak irodával lehet.
Véleményem szerint az, hogy egy utazási iroda jó vagy rossz és kerülendő, két szinten mutatkozik meg : először is, hogy milyen utakat szervez, milyen szolgáltatásokkal, programokkal, milyen áron, másodszor pedig, hogy ha az utas bajba kerül, hogyan áll a helyzethez. Az utóbbival - szerencsére - legtöbbször nem találkozik az utas, pedig igazán ott mutatkozik meg, hogy milyen jó utazási irodával van dolgunk.

Egyszer egy közel-keleti országba utaztam a Haris Travel Club nevezetű céggel (leírom, mert megérdemlik) és egy idős utasuk otthon hagyta az útlevelét, ez a reptéren derült ki. A tulajdonos fia - aki a reptéren volt - bevágódott az autóba a hölggyel, hazarohant vele az útleveléért. Amikor a hölgy nem találta meg otthon, átfoglalták a repjegyét, és az út közepén csatlakozott a csoporthoz, és végigcsinálta az út második részét. Ez az utazási iroda is igyekszik egy állandó utaskört kialakítani, és tudtommal sikerül is nekik. Ha mindig így állnak hozzá, meg is érdemlik, mert ez abszolút nem volt elvárható tőlük, egyetértünk, ugye ?

Az Aeroviva árképzése meglehetősen "egyéni", valaki itt írt is róla, a meghirdetett árra sokszor az alapár jelentős része (50-60 %) jön hozzá, ilyen-olyan illeték, kötelező szolgáltatás, stb. címén (irány a honlap). Érdekes, de ki van írva, nyilván nehezen támadható.

Én utaztam az Aeroviva-val Myanmarba és rendkívül színvonalas és kellemes utat csináltak, kiváló, felkészült, segítőkész idegenvezetővel, nagyon jó áron, nagyon elégedett voltam.

Azonban az én tapasztalatom szerint ez az iroda egyáltalán nem ügyfélbarát, ha voltatok náluk, az a segítőkészség (a hiánya) vagy a megalázó sorban ülés, míg odavakkantanak, hogy mehetsz fizetni (!), már sokat elárul az irodáról.

Ha velem történt volna ez, az biztos, hogy lenne folytatása, mint mondtam, az utazási szerződés az utas és az iroda között jön létre és a vis major nem jelenti azt, hogy magukra lehet hagyni az utasokat. Ha igaz, hogy Münchenben szélnek eresztették őket, én megpróbálnám megkérdőjelezni, hogy ez rendben van-e, hiszen nekik Budapesttől Budapestig kellett volna szállítani az utasokat, véleményem szerint megkérdőjelezhető, hogy ezért extra pénzt kérhettek-e, stb.

sambalabammbumbumm : a számla nem csak arra szolgál, hogy "adózzá' köcsög" (bár, mondjuk ez sem mellékes szempont, ugye ?), hanem arra is, hogy ezt a kifizetést - mondjuk egy későbbi panasz esetén - igazolni tudjuk. A számlát - vagy a pénztárbevételi bizonylatot, vagy bármi igazolást - a kifizetéskor ki kell adni, nem utólag.

Ha utazásotok alatt hasonló történik, mindig jegyzőkönyvet kell felvetetni, csak akkor van esély ténylegesen fellépni.

A posztíró pedig ne hagyja magát, ha minden így történt. Ha nincs jegyzőkönyv, nyilván nem egyedül volt, vannak tanúk. És mielőtt jön az átkozódás, utálom a feljelentgetéseket én magam is, utálom a feljelentgető embereket, először mindig meg kell próbálni megegyezni a másik féllel (jelen esetben az irodával), aztán másodszor is. Legtöbbször sikerül.

href 2010.04.21. 00:37:13

"pedig az iroda valljuk be egy igazán nagynevű irodának számít , nem kevés celeb arcával"

LOOOL ez miota jelent valamit?

Rókakígyó 2010.04.21. 01:51:47

mi a faxért utazgatnak fixmajorba:)?

popocatepetl 2010.04.21. 06:38:25

Miért kellett újra buszjegyet venni egy buszos kirándulás közepén?

Aladár69 2010.04.21. 07:10:27

Hááááát, aki párizsi hosszú hétvégére képes utazási irodával menni, az megérdemli.

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2010.04.21. 08:18:59

Pár magyarórát vehetne a kedves károsult, ha már párizsi hétvégére van pénze.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.04.21. 08:28:45

Pont most hallottam egy Fox autóreklámot a rádióban, ők speciel meglátták a szituban az imázsépítő lehetőséget: ingyen adják az autót azoknak, akik nem tudtak hazarepülni, a delikvensnek csak a benzint kell állnia...

The Hitman 2010.04.21. 08:31:50

Na megint jön a posztoló leoltása és megalázása. Szerintem paraszt, aki így viselkedik. Aki meg irigykedik rá, mert ő utazik/utazhat, tegye nyugodtan, de ne őt szidja.

Mi legalább 5-ször voltunk Párizsban és mindig magunknak szerveztük az utat, olcsón kijött és mindig a saját kívánságainkhoz igazíthattuk a programot.

Nyelvészeknek: a "vis maior" jelentése "a nagyobb erő", kényszerítő körülmény. Az angol major hadnagyot jelent, a mayor pedig a polgármester.

Üdv az egész bagázsnak! H.

Pávor Jál 2010.04.21. 08:32:23

@Aladár69: Sőt, vezethetne ő egy magánrepülőt és akkor szállhatna fel, amikor akar. Ugye?

Aeroviva 2010.04.21. 09:12:15

Az Aeroviva utazási iroda az alábbiakat válaszolja a fenti cikkre hivatkozva:

Az Aeroviva Utazási Iroda által szervezett Párizs városlátogatás 2010. április 15 – 18-ig tartott .Az izlandi vulkánkitörés és ezáltal az Air France járatának Párizs – Budapest szakaszán történt járattörlés miatt az utasok azonban sajnálatos módon Párizsban ragadtak.

Az utazási szerződése értelmében, irodánk köteles a tőle elvárható segítséget nyújtani az utasnak abban az esetben, ha a hiba olyan harmadik személy magatartására vezethető vissza, aki az utazási szerződésben vállalt szolgáltatás teljesítésével nincs kapcsolatban, és a hibát az Aeroviva az ésszerű elvárhatóság mellett sem láthatta előre, illetve azt nem volt képes elhárítani, vagy ha vis maior esete következett be. Az izlandi vulkánkitörés és az általa okozott károk egyértelműen vis major esetnek számítanak. Az Aeroviva Utazási Iroda és a csoporttal kint tartózkodó idegenvezető minden tőle telhetőt megtett, hogy az utasok hazaszállításáról gondoskodjon. Irodánk az idegenvezetőnk közvetítésével és segítségével több alternatívát felajánlott a Párizsban rekedt csoport részére. Elsőként felajánlottuk, hogy a légitársasággal egyeztetve hazaúti repülőjegyeiket átfoglaljuk 2010. április 21-re, melyet a csoport nem fogadott el. Ezt követően második lehetőségként az idegenvezető vonatjegyet próbált nekik intézni, de a vonatozást elutasították. Ezután menetrendszerinti buszjáratra keresetünk helyet, de sajnos a buszjáratokra már minden jegy elkelt. Ezt követően az utasok azzal a kéréssel fordultak az irodához, hogy az iroda busza hozza el őket Münchenig, mely kérésüket teljesítettük, de irodánknak nem áll módjában buszos szolgáltatást ingyenesen teljesíteni. A Párizs München utazásra árajánlatot tettünk, melyet az utasok elfogadtak és ki is fizettek. Idegenvezetőnk sajnos a helyszínen valóban nem tudott számlát adni, de természetesen az utasoknak postázzuk az általunk kiállított számlákat.

Úgy gondoljuk, hogy a kellemetlenségeket a vulkánkitörés okozta és irodánk minden tőle telhetőt megtett annak érdekében, hogy az utasok mihamarabb hazaérkezzenek,ezért a fenti cikkben irtakat nem tartjuk jogosnak.

Aeroviva utazási iroda

pipmuc 2010.04.21. 09:16:50

Az Aeroviváról, viszont én csak rosszat tudok mondani. Cunami után utaztunk volna Phuketre, de mivel lerombolta a tenger a félszigetet, így áttetek minket egy másik szigetre természetesen fejenként 50.000 Ft-ot kellett ráfizetni.Mivel ez egy körút volt Bangkokban kezdtünk, már ott nem a katalógusban megjelölt szállodában helyeztek el bennünket - ez egy város széli szálloda volt, bár a szállásra nem lehetett panaszunk. Majd elutaztunk Samoui szigetre, ahol közölték, hogy a katalógusban szereplő szállodában csőtörés van, így biztosítanak 3 napig egy megfelelő szállást nekünk, amíg 3 nap alatt pont abban a 25 szobában, amit a mi csoportunk foglalt le megoldják a csőtörést. Elvittek minket vhová a világ végére egy putriba, ahol egy fürdőszobára jutott két szoba és a körülmények felháborítóak voltak. Nem hagytuk annyiban, mint kiderült később a szállodában természetesen nem volt semmilyen csőtörés csak teltház, ami pont a mi szobáinkat érintette. Azóta, ha meghallom az Aeroviva nevét senkinek nem tudom ajánlani - tönkretették az utazását jó néhány embernek!!!

CBI 2010.04.21. 09:18:04

@The Hitman:

major = őrnagy

hadnagy = lieutenant

CBI 2010.04.21. 09:23:51

@Aeroviva:

Jól mondtad: kötelességetek mindent megtenni, mindenáron (a saját költségetekre) hogy teljesítsétek azt amire szerződtetek. Szó sincs szívességtételről. Küldjetek ki buszt, gyaloghintót és hozzátok haza az utasokat. Ha ez nem lehetséges fizessétek minden költségét a kinntartózkodásnak.

Aksi 2010.04.21. 09:32:09

@a Figyelööö:
Minek utazol 4 gyerekkel pénz nélkül???

beriberi 2010.04.21. 09:40:47

A mi esetünk már elég régi, de hátha kerekebbé tesszük az Aeroviva hozzáállását az utasokhoz!
Kétszemélyre foglaltunk helyet 2005. január elejére Thaiföldre. Mint ismert 2004. karácsony tájékán cunami söpört végig a térségen. A híradásokat látva bementünk az utazási irodába ( ahol már rengeteg ember tülekedett)és szerettünk volna tájékoztatást kapni ill. mivel ezekután nem akartunk elutazni a katasztrófa sújtotta övezetbe, csere lehetőséget kértünk az irodától.
Az iroda mereven elzárkózott a csere lehetőségétől és nagyon agresszíven, fenyegető módon beszéltek nem csak velünk, hanem a többi utassal is. Közölték, hogy pénzt vissza nem fizetnek.
Annyit sikerült csak elérnünk, hogy több órás vita után a befizetett nem kevés pénz felét visszaadják. Na nem azonnal, hanem kb. 2 hónap várakozás után utalták vissza.
Egy dolog biztos, ezzel az utazási irodával soha, semmilyen kapcsolatba nem fogunk többet kerülni. Messzire elkerüljük őket.

Aksi 2010.04.21. 09:49:37

@Aeroviva:
Csak én érzem úgy, hogy szerintem korrekt? (már ha a "20-ért igértük, 30-ba került a végén" sztori nem fedi teljesen a valóságot)
Vis major esetek mint ez is, mindig lehetnek, ilyenkor minimálisan elvárható, hogy egy utazási iroda maximálisan segíti utasait, akik ennek az önköltségi árát megtérítik. Aki ekkora "rizikót" nem tud vállalni az vagy kössön minden részletre kiterjedő biztosítást (szerintem magyar biztosítónál nincs ilyen, de létezik ilyen másutt és köthető) vagy pedig ne menjen utazni és bízzon benne, hogy otthon nem éri természeti csapás...

gumicukor1 2010.04.21. 09:50:31

wow, és ők is megjelentek :)
A Homárban az a vicces amúgy, hogy ha mindkét fél elmesélné a saját szemszögéből a dolgot, akkor mindkettőnek igazat adnánk (általában). De szórakozásnak jó. :)

salty 2010.04.21. 09:59:57

Aerovivás kalandunk nekünk is volt, de végül anyagi veszteség nem ért minket, csak kétszer kellett elmenni hozzájuk. A honlapon hírdettek repjegyet Törökországba nagyon jó áron. Lefoglaltam, felhívtam őket, hogy mit is kell pontosan tenni. Instrukcióknak megfelelően a kellő mennyiségű pénzzel irodába befáradtam. Kisebb várakozás után a szerződést megkötöttük, pénzt elvették. Délután telefonálnak, hogy az adott jegyet ők mégsem tudják kiállítani, de a török légitársaság igen egy kisebb ügyintézési díj fejében. OK, legyen, még így is a többi iroda ára alatt maradtunk. Másnap reggel következő telefon, sajnos a török légitársaság sem tud az adott járatra jegyet kiállítani, fáradjak be és visszaadják a pénzt. Ezek után honlap lecsekkolva, adott járat még mindig elérhető és foglalható.
Ennyi hozzáértés után Aeroviva soha.

Kiralylany77 2010.04.21. 10:03:45

Namost en is egy utas voltam ebben a csoportban, ott helyesbitenek, hogy az idegenvezeto kislany sajnos nem beszelt semmilyen modon franciaul, meg angolul is alig-alig, az tudvalevo, hogy a franciak szoba sem allnak olyannal, aki nem beszeli a nyelvuket. Azert nem valasztottuk azt az opciot, hogy egy busztarsasaggal hazamegyunk, mert az meg masfel nap lett volna es mindenki haza szeretett volna valahogyan jutni. Meg aztan kivancsi lennek, hogy a kommentelok kozul hanyan mennek egy 3 napos varoslatogatasra euro ezrekkel. Nekunk sem voltak milliok a zsebunkben.

A masik dolog, hogy air france- al utaztunk, akik elvileg visszateritik a repjegyunk arat, de az iroda meg ezt is le akarja tagadni. Most errol irhatnek meg tovabbi oldalakat, de kivancsi lennek a kommentelok kozul hanyan talaltak volna jobb megoldast akkor.

Kiralylany77 2010.04.21. 10:11:04

"Az Aeroviva Utazási Iroda és a csoporttal kint tartózkodó idegenvezető minden tőle telhetőt megtett, hogy az utasok hazaszállításáról gondoskodjon"

Ezt most megcafolnam, mert a hozzaallas rettenetes volt, vasarnap senki nem akart velunk foglalkozni, meg hetfon is alig-alig mondtak valamit..

"lsőként felajánlottuk, hogy a légitársasággal egyeztetve hazaúti repülőjegyeiket átfoglaljuk 2010. április 21-re, melyet a csoport nem fogadott el."

igen, felajanlottak, de ez napokkal kesobb lett volna, es ekkor meg legaléabb 4 ejszakat kellett volna kifizetnunk a hotelre, pluisz egyeb felmerulo koltsegekre (kaja, stb)

"Ezt követően második lehetőségként az idegenvezető vonatjegyet próbált nekik intézni, de a vonatozást elutasították."

mindenki hallhatta a hirekben, mi a helyzet a vonatokkal, allohelyek is alig voltak, raadasul a jegy is onkoltseges lett volna, ami tobb szaz eurobol jott volna ki budapestig..

"Ezután menetrendszerinti buszjáratra keresetünk helyet, de sajnos a buszjáratokra már minden jegy elkelt."

Ez nem igaz, sajat magunk hivtunk fel tobb busztarsasagot, masnapi indulas lett volna 20 ezer forintert, de ekkor mar az a variacio gyorsabbnak tunt, hogy munchenbe azonnal indulhatnank e skijonnek elenk..

Ennyit az aeroviva szavahihetosegerol.

RedWing 2010.04.21. 10:21:36

Kp-s fizetésnél nincs számla?
Mehet a feljelentés az APEH-nek!
Nekik majd magyarázkodhatnak!

Kiralylany77 2010.04.21. 10:23:16

Kommentelokhoz: kivancsi lennek, ha egy utas lettel volna, 20 euroval a zsebedben es a kovetkezo napokon fontos dolgaid lettek volna, akkor is ott ultel volna velunk es mondogatod, hogy igen, az utazasi irodanak igaza van, nincs semmilyen kotelezettsege felenk nezve...megneztelek volna akkor abban a szituacioban...

roziamopsz 2010.04.21. 10:27:27

@CBI:
Honnan tudod,hogy nem küldtek gyaloghintót? Szerintem még úton van valahol, csak nem volt türelmük kivárni, hogy odaérjen.

ember a holdon? 2010.04.21. 10:40:53

@anarch: @Pittykapitany: Persze, fél Párizs Münchenbe akart eljutni és ha csak a vonatot nézzük akkor a kb napi 6-7 járat nem volt elég... hogyne.

beriberi 2010.04.21. 10:50:38

Egyébként érdekes, hogy a többi utazási irodáról, együttvéve sem lehet annyi panaszt hallani mint az Aeroviváról.
Ez talán jelent valamit.

fourgee 2010.04.21. 10:54:15

@Pittykapitany: Gyere sörözni Kensingtonba :)

roka 2010.04.21. 11:02:32

Én kb. négyszer utaztam az Aerovivával, ezt néha én, és barátok szervezték soha nem teljesült az amit igért. Volt olyan tengerparti üdülésünk ahol az ottlévő összes ember fel volt háborodva, mert bokáig ért a tengervíz (dagálykor) és egyáltalán nem lehetett fürdeni a tengerben, de a katalógusban gyönyörű. Aztán volt, hogy öt órát késett a repülőgépünk oda menet és amikor érdeklődtünk, hogy visszafelé mennyit fog késni akkor semmilyen választ nem kaptunk, viszont hajnal kettőkor kimentünk a reptérre és 11 órára már megjött a repülőgép. Ezenkivül volt még, hogy egy héttel arréb rakták az utazásunkat, úgyhogy mindenkinek, hogy válassza az Aerovivát. A törvény előírja, hogy egy utazásnak az árát egyösszegben kell feltüntetni érdekes hogy évek óta az Aeroviva az egyik olyan cég amelyik 100.000 hirdet egy utat, ami ha minden költséget összedunk 300.000.-ft. További szép nyaralást!

roka 2010.04.21. 11:13:14

Az kimaradt az előzőekből, hogy az Aeroviva törzsutas pontgyűjtő programja olyan, hogy az ember évek alatt nem tud annyi pontot gyűjteni ami annyit érne, mint mikor elkezdte. Magyarul ha az ember skat utazik az Aeroviva pontokért kap egy mozijegyet. (Azért azt igérték, hogy egy ingyen repülőjegy bárhová.)

fodorb 2010.04.21. 11:16:37

Érdekes dolgokat írtok, jókat kacagok egyes kommentekben.

Az Aerpviva válasza semmitmondó,sablonos.

Szerintem az lett volna a korrekt, ha már a repülő nem megy az egyéb menetrendsz szerinti járatok meg értelemszerűen telitettek, hogy akár a saját költségükön, ha kell egy buszokkal foglalkozó cégtől szerezzenek egy buszt, és küldjék ki párizsba, az Aeroviva valszeg nem jött volna ki rosszul, mert az Air Francve a nem felhasznált jegyek árát visszaadja, hisz a gép fel sem szállt.

Más :
Ha repülőjegyet veszel minden esetben a légítársaságtól vedd mert akkor nincs rajta az utazási iroda haszna.
És ha online teszed még olcsóbb.

Unommáazegészet 2010.04.21. 11:19:51

A csüt néha kitörik. :-)))))

fodorb 2010.04.21. 11:24:01

Ami egyébként mindenkinek tanulságos, europán belül, lehet, hogy tovább tart, de sokszor érdeems autóval utazni, Párizs ráadásul nincs is messze, nincs közben tenger stb,,,,

2 vezetővel megszállás nélkül teljesíthető.

A szállodákban meg biztosra veszem, hogy beszélnek angolul és németül legalább hisz leginkább abból élnek, hogy külföldiek szállnak meg náluk.

Sosem értettem azokat, akik a németekhez repülővel mennek, nem egy ember, hanem 4-5 , mert 1 ember esetében olcsóbb lehet a repülő, de 4-5 nél már kötvehiszem.

KOOK 2010.04.21. 11:26:26

nem vagytok túl együtt érzőek.. ha az ember egy kellemes hétvégére vágyik és ilyen történi akkor én is elvárnám az iroda segítségét. egyébként én ha már kaland akkor magamnak szervezem. és akkor nem is várok segítséget. De ha már ő szolgáltat az épp azért van h nekem ne kelljen ilyen helyzetekre felkészülni....

wartaz 2010.04.21. 11:31:57

@Kiralylany77: ha megnézed a korábbi hozzászólásomat, láthatod, hogy éppen a kommentelőknek próbáltam elmagyarázni, hogy mennyire nem oké, hogy osztják a posztírót, akivel kibabráltak (így ezt nem veszem magamra). Érzésem szerint megkérdőjelezhető, hogy jogos volt-e az utazási iroda hozzáállása, ha pedig az van az utazási szerződésben, amit írnak, akkor, hogy az megfelel-e mindenben a törvényeknek. Sajnos ilyen esetben más irodák is próbálják minél kisebb összegből megúszni a számukra is problémás helyzetet. Hogy ez ügyfélbarát-e ? Nem hiszem.

Tudtommal valamelyik felettes szerv (valószínűleg a Fogyasztóvédelem) felhívta a figyelmét az utazási irodáknak, hogy ne álljanak úgy az utasokhoz, ahogy teszik, és ne hárítsák a felelősséget - nem biztos, de így hallottam.

Egyebekben egyes hírek szerint külföldön azon is vitatkoznak a biztosítók, hogy ez egyáltalán vis major volt, természeti katasztrófa, vagy mi. Nyilván senki nem akar fizetni és próbálják az utasra tolni, ebben nem csak az Aeroviva ilyen.

Ha szükséged van a tanácsomra, menj be az irodába és próbálj megegyezni velük. Ajánld fel, hogy nem lesz Fogyasztóvédelem, újságcikk (mondjuk ezzel kicsit elkéstetek), APEH, stb., ha rendezik valahogy. Az utazási szerződést is meg lehet vizsgáltatni, nem biztos, hogy mindig, minden irodánál törvényes, és ha az törvénytelen, hiába írod alá, nem lehet rá hivatkozni. Próbáljatok megegyezni !

Ha bemész, ne állj le vitatkozni egy - a pultnál álló - kisfiúval vagy kislánnyal, úgysem kompetens, keress vezetőt, az iroda jogászát és ne hagyd magad lehengerelni paragrafusokkal, meg utazási szerződésben foglaltakkal, mondd, hogy akkor majd a Fogyasztóvédelem eldönti. Kérdezd meg, hogy ki a felügyelő szervük (ki kell függesztve lenni az irodában) és jegyezd fel pontosan, hatásos szokott lenni, a szándékaid komolyságát jelzi. A számlát pedig KP esetén kifizetéskor kell kiadni, nem levélben.

Biztosan meg lehet egyezni.

Még egy tanács, amiért nem fogsz szeretni. Bármilyen rövid időre is utazol, bármilyen közel, ne annyi pénz legyen Nálad, amennyi pont kell. Az utolsó €-kat ne költsd el az utolsó órákban, pontosan ezért. Ilyen ritkán van, de ha mondjuk - ne adja az Isten - bármi történik, mondjuk megbetegszel és a kezelés mondjuk 100 €-ba kerül, akkor a biztosító azt fogja mondani, hogy fizesd ki és utólag térítik. A kórházba/orvosnál Rád sem néznek, amíg nem fizeted ki. A kisebb összegű kezeléseknél mindig így van (a biztosító szempontjából pedig az egy-kétszáz € kisebb összeg, akkor is, ha egy átlagembernek nem az). Soha ne legyen egy út végén 20 € a zsebedben. Ne haragudj, hogy ezt írtam.

A korrektség pedig azt kívánja, hogy az Aeroviva válasza is kerüljön ki a Homárra, ne csak kommentként legyen jelen.

Sajnálom, hogy újra hosszú voltam.

wartaz 2010.04.21. 11:38:48

@fodorb: A repülőjegyeken általában nincsen rajta az utazási iroda haszna, normál esetben jutalékot kapnak. Mondjuk a jutalékot úgy leszorították a légitársaságok, hogy mindenféle egyéb díjként ez próbálják kompenzálni.

Pld. érdekes, hogy egy Bécsből induló gépnél, ha megveszed egyes irodákban miért van, hogy - bár a jegy ugyanannyiba kerül, kivéve az árfolyamtrükköket -, a reptéri illeték sokkal drágább. Nem mondom, hogy mindig, de láttam már ilyet. Érdekes...

bldo 2010.04.21. 12:27:21

"vulkán kitörik" Gratulálok!

Kiralylany77 2010.04.21. 14:00:40

uzenem az aerovivanak, hogy gusztustalan dolog a posztirot feljelentéssel fenyegetni a posztja miatt, es ha kell az osszes utas tanuskodni fog mellette.

Silenzio 2010.04.21. 14:49:49

A vulkán kitörik? Francokat törik. Csak tör.

A tanulság: teljesen mindegy, mekkora és mennyire menő utazási iroda, kispályás lószar mindegyik! Egy közepes pár napos válsághelyzet, és fut a pénze után mindeki. Nincs annyi mozgósítható válságkezelő tőkéjük, hogy segíteni tudjon az utasain. Mert az ügyvezetők lenyúlják a pénz legnagyobb részét, a cégük meg döglődik. Valahogy Magyarországon szerintem minden cég kispályás, máról holnapra él, ha történik valami váratlan dolog, behúzza fülét-farkát és retteg a haláltól. Szánalmasak ezek a turisztikai irodák.

hujabuja 2010.04.21. 14:57:58

@drew85:
üdv mindenkinek
számomra az a hihetetlen a történetben, hogy még mindig ilyen jól prosperál ez az iroda, pedig a barátod már 2007-ben, mások 2005-ből és ki tudja mikortól panaszkodnak rájuk, ha a fele igaz a leírtaknak, akkor létezésük egy üzleti csoda. nekem nincs velük tapasztalatom, de az arrogancia, ügyvéddel való hivatalos fellépés számomra elfogadhatatlan részükről, hiszen ők pont a stresszmentes kikapcsolódást hivatottak szolgálni (legalábbis magánút esetén)
kíváncsi leszek a Homár-cikk esetleges hatására
sziasztok, minden jót!

isztambuli 2010.04.21. 16:43:32

@Aeroviva: Azt nem tudhatom, hogy a párizsi utasoknak mit ajánlott fel az iroda, de azt biztosan tudom, hogy nekünk, isztambuli utasoknak semmit, ill. csak és kizárólag az egy héttel későbbi repülőutat (addig a szállásköltség szintén minket terhelt volna), ami ráadásul még biztos sem volt, sem buszt, sem vonatot nem fizet. Amikor sikerült buszos helyet találni, a kinti képviselőnek megmondták, hogy saját zsebből kell finanszíroznunk az utat (mint már említettem 250 eró/fő).

párizsi utas 2010.04.21. 16:59:36

A mai nap eseményeiként leírnám , de mint látom utastársam már leírta , felhívott egy úr az Aerovivától , hogy feljelentettek a rendőrségen rágalmazásért , és írjak egy helyesbítést . Nagyon helyesbíteni nem tudnék mit ,mert a leírtak megegyeznek a véleményemmel ,max. még leírhatnám az azóta kiderült dolgokat stb...

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.04.22. 00:18:19

Volt azt rtl híradóba egy copfos liba az erovivától, talán ügyvezető, vagy üzletvezető nem tudom, gyorsan elkapták a feliratot, a ritka arrogáns fajtából. Nem ezzel az üggyel kapcsolatban, csak általánosságokban közölte, hogy ők mindent megtesznek. (hátul rohangáltak a narancssárga pólós robotok, mintha tennének valamit) Együttérzéssel gondoltam a párizsi utasokra.

szily 2010.04.22. 01:49:12

Drága kommentelők! Aki személyesen ott volt a párizsi úton, kérem jelentkezzen levélben a Homárnál, köszönöm.

Hansaplast 2010.04.22. 10:00:11

Az Aeroviva túlexponált "managere" többszörösen zaklatott telefonon, ezzel háborgatva a nyugodalmas hétköznapi estémet!
TUDJA MEG MINDENKI!

A MOTTÓJUK:

kizsigerelni, tönkretenni a róluk véleményt alkotókat. Róluk NEM LEHET rosszat mondani, mert ha valaki meg meri tenni, ők azonnal rendőrséggel (hahaha), feljelentéssel, ügyvédekkel és családunk tönkretételével, rosszakarókkal példálóznak.
Fenyegetni, családi kapcsolatainkban turkáltak, a rólunk tudomásukra jutott információkkal visszaéltek és modortalanul, arrogánsan, fülsiketítően hadakozott velem egy "fiatalember", akinek a szülei és oktatói, főnökei előtt meghajlok, hogy képesek voltak egy ilyen robotembert reprodukálni!
Sem az én verziómra, sem pedig a véleményemre nem volt kíváncsi!

NEM VETTE FIGYELEMBE azt, hogy kivel beszél, hogy milyen hangnemben....
Ez az üzleti moráljuk, mélységes fejet hajtok előtte, gázoljanak csak át az utasaikon, hátha a közeljövőben ők is bezárhatják kapuikat! (végre!)

A telefonszámát jól elmentettem, hiába titkosított, addig megyek, amíg ki nem nyomozom, kihez tartozik és feljelentést teszek zaklatásért!

Hansaplast 2010.04.22. 10:31:44

@Kiralylany77: a tied se semmi.
beszéltem már fogyasztóvédelmissel. jártas vagyok benne, én is emberekkel dolgozom, így senkivel nem lehet bánni.
sem jogilag sem pedig emberileg. ez nem kedvező cégpolitika, innentől csak mélyrepülés van

Kiralylany77 2010.04.22. 10:58:20

@Hansaplast: en tegnap hivtam fel oket h megkerdezzem h akkor ez a parizsi ut hogy is volt...teljesen bunko, lekezelo hangnemben beszelt velem egy hapsi e smeg azt is tagadta hogy a repjegyeket meg tudnak teriteni. Erre felhivtam az air france-t ok azt mondtak h termeszetesen megteritik minden utasnak ill utazasi irodanak a jegyek arat...

Harlequin 2010.04.22. 14:49:22

Engem próbálnának meg felhívni meg fenyegetni, állok elébe!

kispista 2010.04.22. 16:21:40

Gyarmati ferenc telefonszámát beírhatná valaki, akit felhívott (lehet egy újonnan regisztrált névvel is)!

Frucsasz 2010.04.22. 16:22:16

@roka: Te ennyi szopás mellett is 4-szer utaztál az aerovivával? Pofonért is házhoz mész? :)

Ezt a szily-bojkottom ellenére is meg kellett kérdeznem.

Egyébként köcsög blogmotor. ÉS pálinkás szép jó reggelt.

Féregírtó 2010.04.22. 16:37:38

Ha még nem láttátok volna:
homar.blog.hu/2007/07/09/alomnyaralas_az_aerovivaval
Ez a köcsög Gyarmati nem először játszadozik. Dolgoztam vele, ritka nagy tapló alapból.
Fenyegetőzős telefont meg szigorúan rögzíteni!

B : My Man 2010.04.22. 16:42:17

Olvastam egy kollégától a budapesti szállodák nem túl rózsás helyzetét, és csak megerősíteni tudom. Én egy ötcsillagos szállodában dolgozom és nekünk sem pozitívan zárult a nagy kaland.

Mivel a zárlat főként a hétvégi vendégeket érintette, ők nem tudtak időben hazatérni. Aki itt ragadt nem volt éppen jó kedvében. Amit akartak, megnéztek, esetleg néhány mélyebb hangvételű dolgot ki tudtak még pipálni.

2. A vendégek egy ilyen kiruccanásra fix összeget szánnak és sok vendég a mostani időszakban nem tud megengedni magának plusz 4-500 euró többletköltséget. Tehát szar kedve lesz, mert nem tud költeni. A másik oldala, hogy egész nap a repülőteret hívja, a vonatokat figyeli vagy a buszokat.

3. Nálunk volt olyan nap, hogy egy vendég sem(!) érkezett meg a szállodába.

4. Visszafelé ugyanez volt igaz: az egyik vendégünk Hertz-es bérautóval ment haza Portugáliába, a másik vendég pedig az egyik taxisunkkal ment haza Párizsba!

Szóval nem volt épp fenékig tejfel ez a pár nap nekünk, szállodásoknak sem.

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2010.04.22. 17:10:50

@Aeroviva:

"... de irodánknak nem áll módjában buszos szolgáltatást ingyenesen teljesíteni."

Átlátszó, hazug csúsztatás.

Nem kellene úgy beállítani, mintha ez egy olyan kérés lett volna, mint például "vigyenek el bennünket az útiterven felül még X. faluba is kirándulni". Az utasok csak azt kérték, hogy az Aeroviva egy olyan szolgáltatást teljesítsen (gy.k. hogy hozza haza őket), amit ők már kifizettek.

tamarju 2010.04.22. 17:50:33

valaki csapja már szájba ezt a Gyarmatit... simán megérdemelné

iwiw.hu/pages/user/userdata.jsp?userID=9267392

keressétek meg!

jotik 2010.04.22. 20:17:59

Ritkán járok errefelé, de tanulságos!
Most tervezzük augusztusi pihenésünket, nagy család, 5 házaspár, +gyermekek. A jelzett iroda a kosárban volt,előkelő helyen. Törölve, fekete lista. A válaszuk finoman fogalmazva nem korrekt, mellébeszélés.
minusz cc 15 pihenni vágyó.

cogitoergosum1 2010.04.22. 22:12:25

Ahogy kivettem a légitársaságok visszafizetik a törölt járatokra szóló jegy árát, kivéve ha az utas későbbre átfoglalja, sőt a legtöbben a felmerült költségeket vagy azok egy részét is átvállalják.
Egy normális utazási irodának így kellett volna kezelnie a kontinensen belül ragadt utasai helyzetét:
- ha sürgős hazajutnia, busz vagy vonatjegyet vesz, ha sokan vannak/nincs hely, akkor bérelt buszt/kocsit küldeni
- ha ráér szállodát foglalni/fizetni neki és a repülőjegyet átfoglalni
- elnézést kérni a kellemetlenségekért
Aki egy 8 milliárdos céget vezet és ezt alpári fenyegetőzéssel próbálja megoldani, az vagy egy bábu vagy egy marha