Tékozló Homár

MÁV-os idiotizmus extra: túl kevés kedvezmény kellett neki, ezért megbüntették

2010.05.03. 00:08 | szily | 277 komment

B. A. túlképezte magát, nyilván ezért nem érti a MÁV logikáját. B.A. Érden lakik, Pesten dolgozik és Gödöllőn tanul tovább. Hiába van vasúti bérlete Érd és Pest között és hiába van érvényes diákigazolványa, mégis megbüntették, amiért a Budapest-Gödöllő szakaszra diákjegyet vásárolt. Az indok világbajnok: a kedvezménye ennél hosszabb szakaszra szól, ezért rövidebb etapra nem vehet kedvezményes jegyet. Izgatottan várjuk a közlekedési cég logikus magyarázatát.


A szituáció: Érden lakom, Budapesten dolgozom, Gödöllőre járok levelezőn egyetemre. Van érvényes diákigazolványom érdi lakcímmel, illetve egészárú vasúti bérletem Érd-Budapest között. Mivel Budapestről, a munkahelyemről mentem Gödöllőre, Bp-Gödöllő 50%-os jegyet vettem. Az ellenőrzéskor a kalauznő figyelmeztetett, hogy ez így nem érvényes, csakis Érd-Gödöllő között vehetek diákjegyet. Mutattam az Érd-Bp vasúti havibérletemet, hogy tessék. Nem, ez így akkor sem érvényes. Megjegyzem két éve járok ugyanilyen jeggyel, eddig még egy kalauz sem szólt, hogy ez így nem megfelelő.

A következő megállónál felszállt négy verőember külsejű további ellenőr, akiknek ugyanezt, ugyanígy elmagyaráztam, megmutattam a bérletemet, jegyemet, mégis írtak nekem egy csekket 6000 ft-ra. Hiába magyaráztam, hogy:
1. A teljes távolságra van érvényes jegyem, bérletem.
2. Nem hosszabb távon utaztam, mint a lakóhelyem, és az egyetem, hanem éppen hogy rövidebben, tehát semmiféleképpen nem károsítottam meg senkit.

Azt javasolták,  hogy bármelyik jegypénztárnál állíttassak ki egy igazolást arról, hogy én nem a viszonylatomon veszem igénybe a kedvezmény, és akkor "csak" 1100 ft kezelési költséget kell fizetnem. Az ún. utasleadási lapot ugyan aláírtam, de azzal a megjegyzéssel, hogy az utánfizetés megállapításával nem értek egyet. Azt is nevetségesnek tartom, hogy kérelmet írjak azért, hogy egy kedvezményt ne vegyek a teljes távon igénybe. Maximum azt lenne értelme kérvényezni, hogy a lakóhely és az egyetemnél hosszabb távolságon vegyem igénybe.

Felháborítónak tartom, hogy bliccelőkhöz hasonlóan zaklatnak, pedig az út teljes hosszára rendelkeztem érvényes jeggyel, bérlettel. A szabályozást értelmetlennek, és logikátlannak tartom.

B. A. (teljes név)
főiskolai tanársegéd, PhD hallgató

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.03. 00:12:01

Vagy logikus, de nem szabályos, vagy szabályos, de nem logikus. Egyszerre csak az egyik lehet. Ez a szabály. Persze, nem logikus.

Megdobbent 2010.05.03. 00:12:33

Ahaha, milyen magyar mar :) Mia kurva anyad van?! 500 ezer kedvezmeny jar?! Te meg 5 Ft-ot kersz? Na bazdmeg, akkor buntetes, te huje allat!

Magyar!!!!!!!!!!!!

Megdobbent 2010.05.03. 00:13:32

Hmm, irtam egy hosszut, nemtom mi lett vele :)

De ezt nem kuldhetem el, mert ami eltunt, az tul koran volt. Ez is MAV logika? :)

rexter 2010.05.03. 00:23:54

nekem ez magas. majdnem dobogo!!!

XCat 2010.05.03. 00:24:18

Szerintem legközelebb hazudd azt, hogy oda mégy, csak leszállsz közben. A csekket meg ne fizesd be, + a felszólítást küldd tovább címzett ismeretlennel. Anno én a bkv-val játszottam ezt, már nem tudom miért büntettek meg.

Beaver100 2010.05.03. 00:29:03

Hosszu kulfoldon tartozkodas (eles)miatt tobbszor atkellett olvasnon a dolgot mire meg is ertettem mirol van szo. Hat nagyon erdekes egy orszag lett Abszurdisztan az biztos.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.03. 00:30:01

ezt a PhD hallhatot kihagyhattad volna
hondolom a MAV szbalyzat a szakmunkastanuloka is ugyanaz
tehat irrelevans

dr, hagyma
bolcsesz
es hotelszolga

potha 2010.05.03. 00:41:42

Én azt nem értem, hogy mivan?

Diákjegyet vehetek bárhova nem?

Csak bérletet lehet lakhely és suli között igénybe venni diákosan.

Jegyet bármerre nem?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.03. 00:42:11

"PhD hallgató" - "PhD listener"

Miért nem lehet magyarul mondani: doktorandusz???

Én meg paintwork manager vagyok, szobafestő, mázoló.

Rangkórság, az.

Mike36 2010.05.03. 00:44:25

nem is tudtam hogy Gödöllő Érd és Budapest között van

szerintetek ha an egy bérleten Szeged - Budapestre, akkor ezzel utazhatok bárhová, mondjuk Miskolcra is?

XCat 2010.05.03. 00:44:52

@potha: Én azt nem értettem soha, hogy jó, oda mégy, de mi van, ha közben megállsz? Olyankor miért büntet az istenbarma? :)

XCat 2010.05.03. 00:45:53

@Mike36: Megfelelő kerülővel akár New Yorkba is. Oda azért vigyél úszógumit, lehet hogy kelleni fog.

Magnat 2010.05.03. 00:45:57

Ennek az a logikája, h ha neked van egy kedvezményed, akkor azt elvileg csak arra veheted igénybe, h otthonról suliba menjél vele és vissza. Ha a barátod/barátnőd félúton lakik, akkor azt nem látogathatod meg kedvezménnyel (illetve akkor, ha az egész útra megveszed a jegyet) és a barátodtól/barátnődtől a suliba menet sem használhatod. Persze ha a barát/barátnő ott lakik ahol a suli van, akkor azt megint nem tudja ellenőrizni, h oda mész vagy suliba. Baromság, de evvan.

pucros 2010.05.03. 00:47:46

Mert mi az a PhD?
Valami olyasmi mint a valentinnap meg a halloween?

Jezus 2010.05.03. 00:49:41

@potha: Levelezőre jár.

Ott mások a szabályok mint nappalin. Ott csak lakhely-iskola között vehetsz diákot.

Megdobbent 2010.05.03. 00:51:10

@pucros: posztumusz wannabe doktorbaszas. Tehat a delikvens halott is.

potha 2010.05.03. 00:54:33

@CatMother: Egyszer emiatt engem is meg akartak vágni, de lebeszéltem a kallert.

azt mondta valami vonalmegszakítási szart kellene csinálni.

mondtam oké majd legközelebb, azóta nem volt rá szükség :)

@Jezus: Akkor nem szóltam.

XCat 2010.05.03. 00:57:47

@potha: Én közlöm vele, hogy nem fizetek, és lebaszom, hogy amikor máshová megyek teljes árún, akkor miért nem ajvékol. Különben is, amennyi károm volt már abból, hogy ez a nyomorodott tetűláda társaság nekiáll sztrájkolgatni, ha éppen az úri kedve úgy tartja, örüljön hogy még használom őket, és ki ne merje nyitni a száját. Ennyi.

meczi 2010.05.03. 01:24:18

én a problémát megoldottam azzal hogy nem veszek se jegyet sem bérletet megbüntetek akkor ha volt ha nem volt de ha volt akkor az +5ezer úgy hogy nem veszek 3 éve pl bkv bérletet

DePassant 2010.05.03. 01:28:51

Aranyvirágszálam! (a kedves poszt-tolónak)
Teljesen igaza volt a jegyvizsgálónak, és azért mert te (és még sokan mások) képtelen vagy felfogni, hogy a levelezős diák CSAK ÉS KIZÁRÓLAG a tanintézmény és a lakhely között biztosít 50%-os kedvezményt, attól még nem lesz igazad, és teljesen felesleges homározni.
Amennyi időbe tellett megírni a levelet, akár meg is nézhetted volna az ide vágó szabályozást. Tehát: ha legközelebb bp-ről mész Gödöllőre kérsz szépen a pénztárban egy 50%os jegyet Érdtől Gödöllőig és ígérem neked egy kalauz sem fog megbüntetni.
Ez egyébként miért olyan bonyolult? Csak lakhely és tanintézmény között!!!! Nem állhatsz meg félúton egy kis városnézésre. Vagyis megállhatsz, de akkor újra a teljes viszonylatra meg kell venni a jegyet.
Nem akarok személyeskedni, de ha már a phd-ig eljutottál, egy ilyen probléma nehogy már gondot okozzon.

indapass90210 2010.05.03. 01:32:17

@meczi: figyu, nézz ide egy pillanatra: ,
Tudod mi ez?

cambridge.on 2010.05.03. 01:33:21

@Magnat: Érdekes logika.
Ezek szerint, csak akkor veheti igénybe a diák kedvezményt, ha munkahelyéről először hazamegy.
Ott megváltja a jegyet az iskoláig.
De a fél útra érvényes bérlete van, ez nem számít?
Akkor tulajdonképpen azért a szakaszért kétszer fizet.
Tipikus MÁV!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.03. 01:39:50

@cambridge.on:
ez nem erdekes ez jogos
a Te penzedbol kap utazasi engedmenyt hogy letegye a PdH-jat, de arra nem hogy a nem tanitasi napokon a feliton lako akarkijet meglatogassa
tehat vagy vesz teljesarut a csajhoz, vagy
kedvezmenyeset a sulihoz
gondolom utobbi olcsobb ezert valasztotta
de felaru egy masik varosba, faluba, azert mert utba esik nem jar
tok lohikus
amuhy en egyaltalan nem adnek semmit
dogozzon
sot mivel levelezos dogozik is
multkor meg a vasutasoktol meg a nyugdijasoktol sajnaltatok

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.05.03. 01:40:08

@CatMother:

Lehet pl. menni a Keletiből a Nyugatiba (vagy viszza) vonattal átszállás nélkül, Miskolc, Nyíregyháza, Debrecen, Szolnok érintésével. :-)

XCat 2010.05.03. 01:40:39

@DePassant: Ba tessék, egy ekte vasutas. Nincs kedved amerikába költözni? :)

eml 2010.05.03. 01:40:42

Ez bizony cumi.

www.mav-start.hu/res/mAv-start_szUsz_ii_a4_09_11_15.pdf

5.1.8. pont

"Az oktatási intézmények levelezı tanrendben résztvevı tanulója a lakóhely és az oktatási intézmény között érvényes
Diákigazolványa alapján 50 %-os mérsékléső kedvezményes menetjegyet válthat."

Mondjuk mit várunk egy cégtől, ahol a golyót viszik és a kockát guritják.

----

Mondjuk ha belegondolunk, akkor betű szerint a MÁV követelése jogos. A pótdíj viszont okafogyott, mert nem okozott kárt, mivel a teljes Érd-Gödöllő szakaszra rendelkezett érvényes menetjeggyel (bérlettel).

Megoldási javaslatom a következő, feltételezem, van Bp-re bérleted, amíg tanulsz, addig dolgozni is 50%-os kedvezménnyel járj, Elvira szerint BKSZ bérlettel ez retúrban csak 530 Ft (Érd Alsó-Gödöllő), Amennyiben szükséged van a BKV-n bérletre, akkor már holnaptól minden reggel vedd meg az 50%-os retúrt Gödöllőre, mert nem bizélgetnek, meg még olcsóbb is. Ők meg bizonyítsák be, hogy nem Gödöllőre mész.

Maradok tisztelettel őszinte híved:

eml
package non-stop-delivery manager.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2010.05.03. 01:44:56

már elnézést, de a szájbakúrt MÁV inkább a érje már el, hogy egy romacsalád fizesse ki a teljes jegyet, (nem a büntetést, csak a jegy árát) ha elkapják, és ne ilyeneken szarozzon már, ne is hozzon ilyen nyakatekert szabályokat, csak érje el, hogy nem késik néha napján egy-egy vonat

nekem az tetszik, hogy rákényszerítik az emberre ezt a Nyugati-Kőbánya meg persze Budapest belterülete közti bérletet, amit van aki ki se használ, ha meg ki szeretné nem lehet

mert:

csak Nagykőrösig érvényes, tovább már nem? és miért? mi a tököm van Nagykőrösön, semmi kedvezmény nincs jelzem, csupán annyi, hogy mivel van a bérleted, olyan, mintha kőbányán szállnál fel, de nem lehet megvenni sem úgy

hogy bérlet + kőbánya-kecskemét közti jegy
sem úgy, hogy bérlet + kőbánya-nagykőrös + nagykőrös-kecskemét

és miért? csak és kizárólag mert így szarták el magukat, alig várom már hogy bedőljön az az egész hülye vállalat, sztrájkolni az bezzeg tudnak, meg elérni, hogy egy IC megálljon a legkisebb bokornál is

mossák le a sok dzsuvától a kocsikat, meg rakják vissza a büfékocsit, esetleg menjenek el beszélőre a vezetőséghez

cambridge.on 2010.05.03. 01:45:48

@DePassant: A kalauz helyesen a szabályoknak megfelelően járt el ezek szerint.
Ez a MÁV belső szabályzata, vagy a minisztériumban valamelyik aktakukac találmánya.

Jó lenne tudni. Az itt kommentelők nevében mondhatom, a szabály megalkotója megÉRDemli a citromdíj arany fokozatát.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.03. 01:48:09

@eml:
BP e godollo kozott nem jar neki
Erd es Godollo kozott jar
nem bonyolult
ha bekescsaban dolgozik es pesten lakik de debrecenben tanul
akkor pest - es debrecen kozott jar neki a diak
b.csaba es pest kzott valthat berleyet
de b.csaba es debrecen kozott nem jar a diak

Iridium 2010.05.03. 01:48:15

Én ezt értem, de mégsem.

Iridium 2010.05.03. 01:50:18

Most már értem! Nem mégsem, most se.

szita szita péntek 2010.05.03. 01:56:27

Hááát, hár volt a végére biggyeszteni a phd-t, mer' ebből nekem csak az jön le, hogy milyen tré is a hazai oktatás minősége. Ez a szabályt még én is ismerem, pedig 10+ éve nem vagyok diák, vonatot meg már vagy 6 éve nem használok.

Hoztak egy szabályt. A szabály azé született, hogy ha soproni vagy, miskolci oskolával, akkor ne kirándulhasd nyugodtan körbe az országot az állam pénzén, az én pénzemen. Sajnos a szabály miközben megold valamit időnként ilyen visszás helyzeteket eredményez. Ez van. Az ellenőr nem alkotja, hanem alkalmazza a szabályokat. A "négy verőember külsejű" kalauz meg nyilván azt publikálná rólad, hogy "tudatlan, kákabélű gyökér" vagyol. Szóval óvatosan sértegetésével, mer' téged minősít. Hülye voltál, nagy volt az arcod, leszólsz másokat és még neked áll feljebb! Szállj magadba és csinálj valami hasznosat!

Darth Revan 2010.05.03. 01:57:59

Szerintem itt nem a MAV idiota, hanem a posztolo. Nezze meg a MAV honlapjat:
Levelező tagozatosok kedvezménye:
A lakóhely és a tanintézet között váltható, korlátlan számban

Tehat mas viszonylatban teljes aru menetjegyet kell valtani. Nem bonyolult ez, meg egy tanarseged is megertheti.

XCat 2010.05.03. 01:59:08

@szita szita péntek: Szóval ha csajonröcsöge alsón laksz, rendes vonatközlekedés viszont csak csajánröcsöge felsőig van, onnantól napi két személy, rugalmas menetrenddel, és ezért busszal teszed meg a fennmaradó 5 km-t, akkor ne mehess haza kedvezményesen, ami egyébként neked járna.
így gondoltad?

Vicces mennyien irigyek egy phd-re.

szita szita péntek 2010.05.03. 02:01:19

Az előzőt kiegészíteném annyival, hogy anno, amikó még oskolába jártam nem egy olyan évfolyamtársam volt, aki beszerzett egy bejelentett lakcímet az ország másik felén, hogy okosba' kirándulhasson. Hanem lenne élősködő az ország nem lennének hülye szabályok.

Az meg nem érv, hogy a MÁV eleve sz*r, meg egyébként is fingasson másokat! Szerintem is sz*r - ezért nem használom. Büntetni meg büntessen minden bliccelőt, de akár a jó szándékú analfabétákat is!

XCat 2010.05.03. 02:01:22

"Az itt kommentelők nevében mondhatom, a szabály megalkotója megÉRDemli a citromdíj arany fokozatát. "

Szerintem egy alapos béltükrözést érdemelne.

szita szita péntek 2010.05.03. 02:02:30

@CatMother: Csajánröcsöge alsó és felső között a távolság max 3 km. Sétálj.

cambridge.on 2010.05.03. 02:04:24

@hagyma: Ne haragudj, de azt kell mondanom szövegértésed elégtelen.
Nem kedvezményesen utazik félúton, hanem érvényes bérlettel.
Ennek hiányában igazad lenne.
Ebben az esetben álláspontod nem helytálló!

szita szita péntek 2010.05.03. 02:04:25

@CatMother: Csajonröcsöge alsó és felső között a távolság 3 km. Sétálj, vagy igazodj a menetrendez.

mokas_gizi 2010.05.03. 02:05:22

Szánalom, ami itt folyik...

1.
Utazni felnőtt jeggyel Volánon, BKV-n szó szerint luxus lett...

2.
BKV annyiba kerül sőt drágább mint a legtöbb EU országba ahol 300-500 ezres fizetések vannak

3.
MÁV és BKV-nál olyan lenyúlások vannak, hogy amiket a TV-ben lehet hallani ás felháborodunk az az egészhez képest csak kés pénz...

4.
és ez így megy évek óta büntetlenül...
1-2 ember megbukok kap valami nevetséges büntetést és csinálják tovább...

XCat 2010.05.03. 02:06:31

@szita szita péntek: Szerintem meg a máv kussoljon. :)

XCat 2010.05.03. 02:07:45

@mokas_gizi: Hát ez borzasztó.
És már ingyencigaretta sincs, hogy rohaggyanak meg!!!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.03. 02:08:30

@szita szita péntek:
ez egy kefbezmeny
meg azon is el lehetne vitatkozni jogos-e
beiratkozok akarhova fel evig tuti tudom hasznalni

szoval a kedvezmeny a lakhely s iskola kozott szol
a vasutra
ha nincs vasut akkor bizony az allomasig meg kell oldanod magad
vagy megkerni a MAV-t hogy csajagarocsoge alsora telepitsenek egy allomast de legalabb egy feteteles megallot, mert a konyvtar-media phd-m meg hianyzik

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2010.05.03. 02:08:56

mellesleg megjátszhatta volna azt is, hogy HÉV-re száll, mert azzal még lehet mindig olcsóbb lett volna

pakesz (törölt) 2010.05.03. 02:09:10

a kedvezmeny szigoruan a tanulmany utvonalara vonatkozik
ha ennel rovidebb akkor az nem tanulmanyi celzattal van ennyi :)

amugy en is amikor megyunk repulovel atszallos temaban, sosem ertem hogy miert nem megy, hogy az atszallasnal ott 1 napot eltoltok, korulnezek aztan felszallok a kovetkezore :)

szita szita péntek 2010.05.03. 02:09:22

Szívem szerint egyébként megszüntetném az összes ilyen-olyan kedvezményt. 10 utasból 8 kedvezményes jeggyel utazik. A kedvezményt persze nem a MÁV adja, hanem az állambácsi fizeti ki a különbözetet. Miért? Állam bácsi fizessen inkább ösztöndíjat, lakhatási támogatást, nyugdíjat, akármit. Az milyen már, hogy ha vonattal bejárok az iskolámba, akkor az állam engem támogat, ha pedig (kb ugyan annyiért) albérletet veszek ki, akkor nem? Mitől másodrendű az albérletes, autós, motoros, sárkányrepülős, akármilyen diák?

XCat 2010.05.03. 02:11:45

@szita szita péntek: Miért kéne ösztöndíjat fizetnie? Örüljön az a hülyegyerek, hogy tanuljon, lakni meg nem kell luxusvillában. Nyugdíj is felesleges, nem hajt már hasznot a társadalomnak egy rozzant vén fószer.
Orvosi ellátás, minek nektek az is. Ne is szüljetek, a gyes is pénzbe kerül.
És így tovább.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.03. 02:11:54

@cambridge.on:
ebben a esetben, gondolom igen
mert gondolom pest godollo es erd kozott van/nem tudom hol van erd/
sorry
a szbaly lehet szar, de a MAV a lkhely es az iskol akozott ad kedvezmenyt
se kozelebbrol se tavolabbrol
en egyaltalan nem adnek levelezore meg plane

pakesz (törölt) 2010.05.03. 02:12:17

asszondom, bemegyek a tesoba, oda van irva hogy a sor karton folott olcsobb, na en kiveszek 2 sort, es felhaborodok hogy miert nem adjak meg a kedvezmenyt, hiszen en kevesebbre vennem igenybe!!!

vedd meg legkozelebb Erd-Godollo viszonylatot, es az kedvezmenyes lesz

szita szita péntek 2010.05.03. 02:13:13

@CatMother: No, most jól elvetted a hozzászólásom kritikai élét! :D Pedig igazam volt...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.03. 02:14:18

@szita szita péntek:
kozepsikola felett es nyugdij alatt valamint MAV dolgozok kivetelevel senkinek nem adnek

pakesz (törölt) 2010.05.03. 02:16:22

@szita szita péntek: "Az ellenőr nem alkotja, hanem alkalmazza a szabályokat."

pontosan, fel kel nyomni a Fogyasztovedelemnel, majd fellebbezni, majd AB es legvegen EUs birosag
ha mar valakinek annyira fontos :)))

en az 1100 Ft -os opciot valasztottam volna, elvegre az nagyon korrekt

levelezosre meg kell adni!!! adjon az iskola, max valahogyan kigazdalkodja

szita szita péntek 2010.05.03. 02:19:00

@hagyma: Én meg csak szimplán senkinek. Az pld. mennyire igazságtalan már, hogy a nyugdíjas ugye ingyen utazik. Az én anyám vidéki kisvárosban él, ahol gyakorlatilag NINCS tömegközlekedés. Akkor a budapesti nyugdíjashoz képest nincs véletlen hátrányosan megkülönböztetve? Vagy az állam neki meg a kerékpár költségébe száll be? Lópikulát!

DePassant 2010.05.03. 02:21:29

@CatMother: Szerintem egyiket sem érdemli. Ugye a levelező kedvezmény célja, hogy a diák olcsóbban tudjon otthonról a suliba járni. Tehát minden más jellegű utazásra nem jogosult igénybe venni a kedvezményt. Miért? Mert nyilván aki levelezőn végez egy képzést, annak egyéb elfoglaltsága (=munka)van napközben, ezért nem tud nappali képzésben részt venni. Mivel mint tudjuk "munkájáért mindenki pénzt kap (ki mennyit érdemel :))" ezért mégsem lenne igazságos, ha az állam pénzén járná be Magyarországot. Ennek következtében akár rövidebb akár hosszabb távra veszi igénybe a kedvezményt, azt jogosulatlanul teszi.

ÉÉÉÉÉS: nem vagyok vasutas. Csak nem szeretem ha valaki hibázik és utána ahelyett hogy elsunnyogna és belátná tévedését, elkezd hőzöngeni meg homár postot kreálni.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2010.05.03. 02:22:31

hát a gyest már sikerült lefaragni 2 évre, meg a TB is voltaképp ugyanez a szar, ha normális ellátást akarsz úgyis magánhoz mész

minden kedvezményt megszüntetni? tényleg beruházok egy lovaskocsiba, a régi öregeknek tuti nem kellett magukat stresszelni ennyit, a lovaknak meg eleve több esze van, mint a MÁV-ban bárkinek

kecsó és Bp közt 2200 huf csak oda úgy a jegy, hogy valszeg állok, ha ülni akarok IC-t kell vegyek 2600-ért, oda-vissza 5200, ha 4* ezt megjátszom egy hónapban, már bőven túl vagyok a 20-son, és ha esetleg kényelmesen akarnók ülni akkor 2900 az első osztály IC-re, mert ott mindig van, hely mert csak 4 kaller utazik rajta, meg beszélget, de azt a kocsit nem gazdaságtalan minden alkalommal cipelnie a mozdonynak, nem volna jobb helyette egy normális vagont hozzácsapni

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.03. 02:23:22

@szita szita péntek:
jat az en anyam meg nyugdijas
nem hiszem hogy a Matra Volan egri berlete befolyasolna anyukad tenykedeset
foleg, hogy kis helyen el is lehet setalni egy Eger szeru nagyobb varosban mar nem
kifizetni meg meg a kedvezmenyeset sem tudja
meg egyszer egy evben elmegy a rokonokhoz a balcsira
persze az is megoldas ha duplajara emelik a nyugdijjat
egy fiatalember aki levelozik es attol majd jobban keres es dolgozik is es mar most is keres az akkor mennyen egyetemre ha ki tudja fizetni
amen

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2010.05.03. 02:29:37

te péntek: akkor azért nem adnál senkinek, mert a TE anyád speciel nem tudja kihasználni?

ez a jó régi dögöljön meg a szomszéd tehene is, hogy lehet így gondolkodni?

az én anyám 36.000 nyugdíjat kap, szerinted hogy lehet ennyiből kijönni? szerinted az lenne a megoldás, hogy azt kívánjam mindenki járjon így, senkinek nem kívánom, hogy úgy éljen ahogy ő, hogy gondolhatja ezt komolyan egy felelős állam?

szita szita péntek 2010.05.03. 02:32:52

@hagyma: Nem erről van szó, ne terelj! Budapesten gyakorlatilag létszükséglet a tömegközlekedés - ez a nyugdíjasoknak ingyenes. A vidéki nyugdíjasoknak pedig (akik egyébként vélhetően alacsonyabb j0vedelmet bírtak, így a járandóságuk is kevesebb) nem jár ezzel párhuzamba állítható ingyenes szolgáltatás. Olyan ez, hogy felületesen szemlélve akár igazságosnak is tűnhet, de nem az. A lényeg, hogy a forradalom kirobbantására is képes embertömegek csak a nagyvárosokban vannak jelen megfelelő koncentrációban, így gyakran az egyenlőnek tűnő döntések is a nagyvárosnak kedveznek.
Mondok egy másik példát, bár teljesen off lesz: Mint mondtam én kisvárosban élek. A közelmúltban 4-5 multi kereskedőlánc telepedett ide. No ezek hova fizetnek iparűzési adót? Nem ide, de nem ám! A központ szerint fizetnek egyben! Az pedig BP... Erre szokták mondani, a székesfővárosiak, hogy a gdp nagyobbik része BP-ről származik - hát többek közt ezért. Lényeg a lényeg: Az az adóforint, amiből korábban nekem épült járda (mert zajlik az értékesítés) most BP-t gazdagítja. Hmm... És vajon hová adózik a Voda, Pannon, stb.?

szita szita péntek 2010.05.03. 02:35:33

@scal: Nem pajtás! Én Senkinek nem adnék kedvezményt, hanem a korábban kedvezményre szánt összegből növelném az érintettek jövedelmét. Ha egy nyugdíjasra 3 eFt jut havonta, hát annyival. A diákok kapjanak ösztöndíjat vagy hívd ahogy akarod. Nem akarok megvonni kedvezményt, de azt értékelném, ha igazságosan kerülne elosztásra!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.03. 02:36:04

@szita szita péntek: en nem vagyok pasztor, nem terelek
de ha erdekel a velemenyem
meg egyszer
nyugdijasok, diakok erettsegiig, bar mar ez is kedvezmeny, mert johetnek azzal, akinek nincs gyereke az is fizeti, MAV es BKV dolgozok
semmi tobb kedvezmeny
na jo meg az ogy kepviseloknek ha nem hasznalnak szolgalati kocsit

szita szita péntek 2010.05.03. 02:41:56

Lehet ismétlek, de sz*r a blogmotor

@hagyma: Én pld. az egyetemtől, ahol tanultam egészen belátható távolságra lakom -> nem is kaptam kollégiumot. A tömegközlekedésem (teljes árú jeggyel) Jóval többe került volna, mint egy albérlet, kedvezménnyel olcsóbb. Akkor ezek szerint az állam azt támogatta volna, hogy naponta 3 órát utazással töltsek, de azt nem, hogy ugyan annyiból albérletet vegyek ki. No ezt tartom igazságtalannak. Ha a támogatás nem a MÁV-nál jelentkezik (miként semmi köze hozzá) hanem simán megkaptam volna a sulimtól egy kérelem alapján azt az összeget, amit állam bácsi rám szánt sokkal boldogabb lettem volna. Miért lettem másodrendű azért, mert logikus döntést szerettem volna hozni?

cambridge.on 2010.05.03. 02:46:18

Nekem az a problémám a MÁV, ill. jelen esetben a kalauz hülyeségét védőkkel, hogy én a bemásolt szabálypont alapján sem találok arra érvet, hogy kizárólag a két végpont által meghatározott szakaszra lehet kedvezményes jegyet venni.
Ha jól tudom Érdről csak Pest érintésével lehet Gödöllőre eljutni, legalábbis a MÁV-val..
Ha egy haverja leviszi Felső-Rákosig, akkor is a teljes útra kell a jegyet venni? Pedig ez sem esik ki az útvonalból!
Értelem szerűen nem használható Vác Dunaújváros között.
Abban az esetben,ha Érdről Miskolcra akar utazni, Érdtől Gödöllő viszonylatban félárú jeggyel utazhat, Gödöllő Miskolc között pedig teljes árú jeggyel. Helyes?
Pedig nem tanulmány miatt veszi igénybe a kedvezményt.
Szóval értelmetlen szabály.
Most nem azon vitatkozunk jogosan jár-e a kedvezmény?

blr 2010.05.03. 02:48:09

Baromi egyszerű:
Érd-Gödöllő 50%-os kedvezménnyel 550 Ft.
Érd-Budapest 50%-os áron 230 Ft.
Budapest-Gödöllő 50%-os áron 370 Ft.
Ebből kifolyólag a posztoló többet fizetett, mintha egyben veszi meg a jegyet.
Én perre vinném simán, hiszen a MÁV elég nehezen bizonyíthatja, hogy kár érte, mert drágábban utaztam.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2010.05.03. 02:49:43

péntek: érdekes gazdasági koncepcióid vannak, én inkább szabályoznám a vezetőség elszállt fizetését, meg elkoboznám mindenét azoknak akik lopnak (és akkor talán a többi majd meggondolja) és abból hidd el telne mindenre

most is telik, csak hazudnak, a MÁV állítólag 1950-óta veszteséges, meddig rinyálnak még amíg be nem dől?

emlékszem egy ismerősömre annak idején hogy fel volt háborodva, hogy a képviselők ingyen használhatják a tömegközlekedést (illetve csak használták, mert akkor tudta meg, amikor megvonták tőlük, de akkor már nagyon haragudott rájuk)

én inkább a magánkocsikat vontam volna meg, ők meg lógjanak csak együtt a néppel a 2-es villamoson, érezzék a törődést

DePassant 2010.05.03. 02:49:56

@szita szita péntek: Annyit ehhez hozzáfűznék, hogy ne keverjük a szezont a fazonnal. Az 50%os kedvezmény(nappalis) arra szolgál h időközönként hazamenj, meglátogasd őseidet, anyukát telerakja a tatyót 'hazai'-val. A mindennapos bejárásra(bérlet) 90%-os kedvezmény vonatkozik. Ha nem kaptál koleszt az nem csak a távolság, hanem valszeg azért is van mert szüleid viszonylag jól keresnek, így megengedhetik maguknak, hogy támogassanak.

szita szita péntek 2010.05.03. 02:50:03

@cambridge.on: Akkor vissza az eredeti témához. A szabály azért született, mert sok élelmes diák szerzett egy lakcímet az ország legtávolabbi pontján és így gyakorlatilag egy vonal mentén (Mondjuk Sopron - Miskolc) ingyen utazhatott akármiért is. Ha kedve volt kirándulni egyet, vagy csak meglátogatni a tántikát, hát akkor arra is. EZ pedig nem volt cél a kedvezmény megalkotásakor és így igyekeznek kivédeni a visszaéléseket. Így már világos?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.03. 02:51:18

@szita szita péntek:
nem tudom miert beszelsz el melletem
negyedszer is leirom semmilyen foiskolasnak egyetemistanak nem adnek kedvezmenyt, tessek dolgozni
itt aki nem milliomos az dolgozik az egyetem mellett
a kollegium az egyetem dolga
allam bacsi ne szanjon ratok semmit
allam bacsi adja a fejkvotatat a 3245 egyetemnek
gazdalkodjanak
Te meg tanulj, ha megteheted, a szulok gazdagok, olyan qrwa okos vagy hogy fizet az egyetem, vagy melozol
valahogy igy megy ez itt

szita szita péntek 2010.05.03. 02:51:35

@DePassant: Nem, nem kerestek jól, a táv viszont csak 50 km volt. 15 éve meg kevesebb volt a koli. De nem is ez a lényeg. Ha nem értetted, amit leírtam, sajnálom.

Megdobbent 2010.05.03. 02:52:47

Nekem pedig nincs mar velemenyem, mert elment tole a kedvem. Ettol fuggetlenul hajnal van, es nathas vagyok.

DePassant 2010.05.03. 02:52:58

@blr: Bocs de ennek semmi köze a szabályhoz, ráadásul nem vett érd-bp jegyet, tehát olvasd el még egyszer a postot. Mit viszel perre? Nem tartottál be egy egyszerű szabály és megbüntettek. Kiröhögnének ha perrel fenyegetőznél. :))

blr 2010.05.03. 02:53:14

@szita szita péntek: akkor a levelezősöktől miért nem kérnek inkább hasonló aláírást, mint a kedvezménnyel látogatható rendezvényekről?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.03. 02:54:38

@blr:
a szbalyozas lehet szar
de ez egy kedvezmeny a mar emlitett feltetelekkel
pereskedni lehet
de kedvezmenyt nem kotelezo igenybe venni
ha igenybe vetted elfogadod a felteteleit
lecet

DePassant 2010.05.03. 02:54:58

@szita szita péntek: Értem a koncepciódat, csak a jelenlegi szabályozás mellett nem kivitelezhető...

szita szita péntek 2010.05.03. 02:55:23

@blr: Bocs, rég voltam diák, rohadtul nem értem, hogy mire gondolsz, így válaszolni sem tudok a MÁV helyett! :D

blr 2010.05.03. 02:59:12

@DePassant: Érd-Gödöllő távolságból egyszer már megifzette az utat bérlettel Pestig, a maradékra megvette a jegyet. Nehéz lenne bizonyítani, hogy kár érte a MÁV-ot, mert két kisebb szakaszra vett jegyet egy összefüggő helyett.

szita szita péntek 2010.05.03. 03:00:33

@DePassant: Jaja. Épp a jelenlegi szabályozást kritizáltam éppen... Koncepcióm lényege: Kedvezményeket felrúgni, elosztás újragondolni, pénzt nem csökkenteni, csak legalább megpróbálni a jelenleginél logikusabban elosztani.

szita szita péntek 2010.05.03. 03:01:45

@blr: Ezt csinálta. A lényeg, hogy a maradékra kedvezményes jegyet vett, holott arra (mivel érész szakasz) nem jogosult.

DePassant 2010.05.03. 03:02:37

@blr: nem azért kapta a büntit mert kár érte a mávot, azért mert kedvezményt jogosulatlanul vett igénybe. egyszer már leírtam hogy műxik a levelező kedvezmény, nem akarom ismételni magam.

Öreg Sam 2010.05.03. 03:34:24

Egyszer kiváncsi lennék,hogy hagyományos,irott-bekötött formában mekkora kupac lenne a MÁV összes szabályzata.
Tartok attól,hogy egy nagyobb vidéki kulturház könyvtára lehetne.(esetleg külön terem az OSZK-ban)
Nem baj ez,állitólag fúrják már a Bp-New York metró alagútját,ami tök ingyenes lesz

nyari mikulas (törölt) 2010.05.03. 04:01:15

"Az oktatási intézmények levelezı tanrendben résztvevı tanulója a lakóhely és az oktatási intézmény között érvényes
Diákigazolványa alapján 50 %-os mérsékléső kedvezményes menetjegyet válthat."

A kerdeses esetben "lakóhely és az oktatási intézmény között" levu utra ( annak egy reszere) valtott kedvezmenyes jegyet. Hol van az leirva, hogy csak egyben az egesz utra veheto meg a kedvezmenyes jegy?

nyari mikulas (törölt) 2010.05.03. 04:06:35

"Az oktatási intézmények levelezı tanrendben résztvevı tanulója a lakóhely és az oktatási intézmény között érvényes
Diákigazolványa alapján 50 %-os mérsékléső kedvezményes menetjegyet válthat."

A kerdeses esetben "lakóhely és az oktatási intézmény között" levu utra ( annak egy reszere) valtott kedvezmenyes jegyet. Hol van az leirva, hogy csak egyben az egesz utra veheto meg a kedvezmenyes jegy?

nyari mikulas (törölt) 2010.05.03. 04:07:44

"Az oktatási intézmények levelezı tanrendben résztvevı tanulója a lakóhely és az oktatási intézmény között érvényes
Diákigazolványa alapján 50 %-os mérsékléső kedvezményes menetjegyet válthat."

A kerdeses esetben "lakóhely és az oktatási intézmény között" levu utra ( annak egy reszere) valtott kedvezmenyes jegyet. Hol van az leirva, hogy csak egyben az egesz utra veheto meg a kedvezmenyes jegy?

cambridge.on 2010.05.03. 05:32:17

@szita szita péntek: Értem, a sok pihent agyú egyetemista, akiből később
Zuschlág, meg Hagyó lesz esetleg Feith
kihasználja a kiskaput.Illetve csinál magának egyet.
Ez olyan mint az adó.
Sokan csalnak ,ezért mindenkit büntetünk.
Attól még az igazságérzetem háborog, nem általában, ennél az esetnél.

antaletele 2010.05.03. 05:37:58

@Darth Revan: De az út egy részére teljesárú (mindenestre a50%-nál kisebb kedvezményú, akárhogy is nézem) bérlete volt. A MÁV jobban járt így, minthí í teljes utazásra 50% kedvezményt vesz igénybe. Bizony a MÁV az idióta.

antaletele 2010.05.03. 05:42:22

@hagyma: A MÁV dolgozóknak miért is, ha nem szolgálati úton vannak?

kpityu2 2010.05.03. 05:45:24

Mit nem lehet ezen érteni. Nem azon a viszonylaton utaztál amire a kedvezményed feljogosít. A lakóhelyedtől az egyetemig.
Nem pedig a munkahelyedtől az egyetemig. Vagy a barátnődtől az egyetemig. Vagy a nagyitól (aki Siófokon lakik) az egyetemig. Az hogy a munkahelyedtől induló útvonal éppen azonos irányba esik mint a lakóhelyedtől induló útvonal és rövidebb, speciális eset de ugyanúgy vonatkozik rá a szabály.

cambridge.on 2010.05.03. 05:45:39

@szita szita péntek: Értem, a sok pihent agyú egyetemista, akiből később
Zuschlág, meg Hagyó lesz esetleg Feith
kihasználja a kiskaput.Illetve csinál magának egyet.
Ez olyan mint az adó.
Sokan csalnak ,ezért mindenkit büntetünk.
Attól még az igazságérzetem háborog, nem általában, ennél az esetnél.

Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.05.03. 06:01:23

Egy ilyen szituációba én is beleszaladtam már. A diákig. csak a lakóhelyem és az iskola viszonylatában érvényes. Én is azt gondolta, hogy abból biztos nem lehet baj, ha a rövidebb távolságban (munkahely-iskola) veszem igénybe a kedvezményt. De. Engem is meg akartak büntetni. Attól kezdve úgy voltam szabályos, ha megvettem a lakóhelyemtől az iskoláig (250 km) a kedvezményes jegyet, hiába kezdtem az utazást Bp-ről (220 km).
Van itt logika.

Csak halkan jegyzem meg 2010.05.03. 06:08:00

@DePassant: Aranyvirágszálam, De Passant! Te biztosan kalauz vagy, ezért a te fajtád soha nem fogja felfogni, hogy egy olyannak, aki PhD-ig jut, miért okoz kínszenvedést egy ilyen aljas, mocskos szabályozás, amiben SEMMI logika nincs. Nem csak nektek, de még a főnökeiteknek sincs annyi eszük, hogy egyáltalán FELFOGJÁK a logika szó értelmét. A MÁV neve nálunk egybeforrt a lopással és a hazudozással. És ismered a hülye fokozását: hülye, hülyébb, leghülyébb, rendőr, postás, vasutas...

tomfix4 2010.05.03. 06:44:59

Magyarország szeret!

esef 2010.05.03. 06:52:55

@hagyma:
Itt meg nincs elegendő hely sem a bölcsődében, sem az óvodában a gyerekeknek. Ja bocs, magánintézményben havi 30-60 ezerért/gyerek van...
Egy fővárosi kerületben 1000 gyerekre jut 700 hely az óvodákban... A többi 300 oldja meg ahogy tudja. Sőt még több, mert az agglomerációból is sokan ide hordják a gyerkőcöket... De pl Dunakeszi és Göd környékén ugyanez a helyzet.

esef 2010.05.03. 06:54:30

A hallgatóhoz:
Volt szerencsém olyan emberhez, aki közölte velem, hogy az egyetemen nem hallgatók vannak, hanem diákok. Mert hallgatni mindenki tud...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.03. 06:57:55

" Megjegyzem két éve járok ugyanilyen jeggyel, eddig még egy kalauz sem szólt, hogy ez így nem megfelelő."
Igen, ez a MÁV-nál szokásos, az sem tűnt fel nekik egy darabig, hogy egy éve lejárt a diákom, pedig megnézték. Aztán fél év után egyszer megvágtak :D
Volt ez 1995-ben .:)

"A szabályozást értelmetlennek, és logikátlannak tartom."
Az mindegy, te csak egy utas vagy, a MÁV kalauza meg mindenható :D

záporjózsi 2010.05.03. 07:04:57

Ha levelezős, akkor csakugyan kizárólag a lakóhely és az oktatási intézmény között jár a kedvezmény. Mivel ez a szabály (nem MÁV-os, hanem ez egy rendelet), a MÁV-nak igaza van, a diák pedig nem képezte túl magát. Ha nappalis, akkor van rá esély, hogy a MÁV tévedett.

salamandeer 2010.05.03. 07:05:41

tipikus, tudálékos, nagypofájú egyetemista... ezek mindenütt csak hőzöngenek, okoskodnak. baszott érdekes, én megveszem a jegyet, felszállok a vonatra, és SOHA nincs semmi konfliktusom a jegyvizsgálókkal. egyébként meg nem adnék diákkedvezményt annak aki dolgozik a suli mellett.

záporjózsi 2010.05.03. 07:07:45

@tamaskodo: Viszonylat van definiálva, azaz ott és csak ott veheti igénybe a tanuló. Érd és Gödöllő között lehetne pl. Kunszentmárton-Gödöllő is, mert van olyan útvonal, amelyen el lehet oda jutni hurkolás nélkül. Ezért adják ki a jegyet a lakóhely (lakcímkártya) és az oktatási intézmény diákigazolványban szereplő címe (diákigazolvány) közötti útra.

záporjózsi 2010.05.03. 07:09:34

@salamandeer: Elég sokat vállal a meló mellett tanuló. Ha ennyire irígy vagy, igazi magyar lehetsz. Gratulálok!

Zotya 2010.05.03. 07:13:15

"Nem csak nektek, de még a főnökeiteknek sincs annyi eszük, hogy egyáltalán FELFOGJÁK a logika szó értelmét."

Csak halkan jegyzem meg, hogy a szabályt amiről a vita folyik, a Magyar Köztársaság Kormánya hozta. Ott kellene keresni a logikát.

Tény, a szabályozás hiányos, mert - ha már adunk kedvezményt - a munkahely és az iskola között is biztosítani kellett volna ezt a kedvezményt.
Mert az mégis csak irreális elvárás, hogy valaki utazzon haza, az iskolával ellentétes irányba azért, hogy utána kedvezményes jegyet vehessen igénybe. A munkavégzés helye, a lakhelyhez hasonlóan igazolható. Igaz kicsit problémás akiknek változó munkahelye van, de ott is meg van jelölve legalább egy "telephely" ahonnan lehet biztosítani kedvezményt.

Secnir 2010.05.03. 07:17:11

bocsi
ez a MÁV ez az a MÁV, ahol volt:
a Tiszavas Kft.-nek eladott tehervagonok és azok visszabérlése miatti ügy?
fedezetlen váltó befogadása miatti kezességvállalás?
orosz államadósság lebontásával kapcsolatos visszaélés?

ez az a MÁV, akinek a BME megmondta, hogy ne vegyen mozdonyt a bombardiertől, mert 4* akkor a fogyasztása, mint a vetélytársaié? és erre vettek 22mrd-ért 25 db-ot, amiből másik cégnél 40-et vehettek volna?

ez az a MÁV, ahol egy menetrendet másképp "értelmez" a jegykiadó, jegykezelő, a telefonos kisasszony, és a mozdonyvezető?

ez az a MÁV, ahol lehet hobbiból mozdonyt vezetni, csak el kell kérni a kulcsokat?

ez az a MÁV, ahol a késéseket összeadva még 2900-ig is csak a lemaradásokat hoznák be?

ha igen, akkor teljesen mindegy, hogy mit mond a kalauz, B.A.-nak volt igaza...

B.Bagoly 2010.05.03. 07:21:46

Érdekes hozzáállás, mindkét oldalról ha valaki nem ismeri a szabályozást.Laikusként - értsd mezei utasként - a következőket tanultam meg: 1.Az 50%-os, nappalis diákkedvezménnyel váltott menetjeggyel az utazást NEM LEHET MEGSZAKÍTANI! Kivétel BUDAPEST! Aki Bp-en keresztül utazik, itt nincs útmegszakítás, ha egy későbbi vonattal megy tovább! Az 50%-os jeggyel csak kedvezményes kártyatulajdonosként lehet utat megszakítani.
2.Igaz az is, hogy a levelezős diákoknakcsak a lakóhely és az iskola között lehet kedvezményes jegyet, vagy bérletet venni .
3.Nem kellett volna jegyet venni.Mivel igazolja a vonaton, HA BÉRLETE VAN, hogy Érdről mikor indult el? És ez után milyen joga van érdeklődni bármilyen hivatalos "közeg"-nek?

Mylady 2010.05.03. 07:27:14

Nem tudom volt-e már (ennyi kommentet most nem fogok elolvasni), de ez így teljesen jogos. A kedvezmény a lakóhely és az iskola közötti útra jár, az iskolába járás megkönnyítésére.
Más útvonalon (még ha rövidebb is, nem.)

Más kérdés, hogy ebben az egyedi esetben ez egy baromság.
Legközelebb meg kell venni Érdtől a kedvezményes jegyet.

Én is jártam úgy, hogy -mivel nem volt csatlakozás- átjött értem valaki a családból a szomszédos nagyvárosba, én meg csak odáig vettem jegyet. Meg is büntettek.

B.Bagoly 2010.05.03. 07:28:18

@tamaskodo: ...ami nincs leírva, azt nem lehet!

Manyizga (törölt) 2010.05.03. 07:28:22

@scal: "csak Nagykőrösig érvényes, tovább már nem? és miért? "

Azért, mert 100km-en belül van Budapesthez képest (91km). Kecskemét pedig már 106km. 100km a határ, amelyiken belül lehet váltani azt a jegyet/bérletet, amelyikre te annyira vágysz... (Zónázó vonatok 100km-en belül járnak csak, pl.)

szajberpiraty 2010.05.03. 07:33:36

Totál ugyanígy jártam! Ugyanígy megbüntettek, mert a jegy nem ugyanarra a viszonylatra szólt, minta diákigazolvány.

A kalauz kioktatott, hogy tökmindegy hol szállok fel, a kedvezmény akkor jár, ha a jegyen lévő viszonylat megegyezik a diákigazolványon lévővel.

Én bementem az ügyfélszolgálatra, írtam egy szánombánom vallomást, megúsztam 1000 Ft büntetéssel.

TomNemtom 2010.05.03. 07:41:04

Amikor még egyetemre jártam - nem ma volt - akkor kezdték ezt a szabályt bevezetni. Van benne logika, mert pl.: Győrben lakik, Pécsre jár egyetemre. Hogyan bizonyítod, hogy ha feljön Bpestre, onnan merre megy tovább, vagy egyáltalán továbbmegy-e? Ezen az alapon ha elég messze tanul a lakhelyétől, az országban bárhova bármikor mehetne...

yerico1 2010.05.03. 07:56:28

PhD: A filózófia doktora, ejtsd: (e)FD(é). Manapság így hívják, ha valaki nem orvosi vagy jogi egyetemet végez, de vágyik a doktor szócskára a neve elé.

Yo Sar Ian (törölt) · http://faking.blog.hu/ 2010.05.03. 07:57:25

A MÁV rendelkezése nem írja elő hogy az ÁLLANDÓ lakóhely és az iskola közé kell jegyet váltani. A tanulónak lehet egy ideiglenes lakhelye Budapesten, és akkor minden szabályos. Az ideiglenes lakhely meglétét egy budapesti cím tulajdonosa befogadó nyilatkozattal igazolhatja.

Énbagoly 2010.05.03. 07:58:33

Ez már megint egy felesleges szivatás, de gondolom, ezt már sokan elmondták.

.lll. 2010.05.03. 08:00:12

nem kell izgulni,horvát ingyenessé teszi a bkv után a mávot és a volánt is

dtk74 2010.05.03. 08:09:02

Jogos. A-B-C vonalon ha neked A és C közé van kedvezményes jegyre jogosultságod, akkor ne vegyél A-B-t, mert az nem jár!
Mindegy hogy van-e B-C viszonylatban másik jegyed, az ettől a történettől független, ahogyan a tudományos fokozatod is.
Vegyél A-C jegyet, és szállj le ahol kedved tartja. Spóroltál, ráfaragtál, rizikóztál, vesztettél. Ne magyarázkodj!

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.05.03. 08:11:12

B.A.: a legszörnyűbb, hogy amíg a nyakadon lógtak a kallerek, addig elindult a "népvándorlást", és pár tucat bliccelő dzsipó elmenekült a vonat tulsó végébe.

Adani 2010.05.03. 08:15:13

@TomNemtom:

Ilyen alapon hogy bizonyítod azt, h a suliba megy és nem mondjuk rokonlátogatóba?

Újabb példa az értelmetlen és felesleges szabályokra, a bünti lehet jogos, de h logikátlan az biztos. Többet fizet erre megbüntetik.
Ha kicsit határozottabb sztem nem büntetik meg kérhette volna,h akkor adjon Rákoscsabától egy teljes árú jegyet és passz, azt kifizetem és kend a hajadra.

lilly.alien 2010.05.03. 08:15:34

A diákkedvezmény bármilyen viszonylatra igényelhető, ha az illető nappali tagozatos. Ha levelezős, csak iskola és lakóhely között válthat jegyet diákkedvezménnyel. A bérlet bezavar: most a posztoló nappalis vagy levelezős? Mert ha levelezős, diákbérlete nem lehet, annak ellenére, hogy diákigazolvánnyal rendelkezik (az Üzletszabályzatban benne van). Nos, azért is érdekes a jegy kérdése, mivel érvényes jeggyel csak Érd-Gödöllő között utazhat diákként. Azért kötött bele a kalauz, mert neki Bp. nem a lakóhelye, és gondolom kérte is az igazolványt. Be lehet egyébként szerezni egy igazolást a pénztárban, ahol Bp.-Gödöllő viszonylatra állítanak ki érvényesítést, hogy oda tudjon kérni diákkedvezményt. Remélem, érthető voltam, próbáltam lenni.

Röviden: a büntetés jogos volt!

Kifordított kacagány 2010.05.03. 08:22:57

a kedvencem a történetben, hogy a máv mindenképp megkapja a különbözetet állambácsitól, csak még a büntit is besöpri. ügyes. igazán elkötelezett dolgozói vannak.

Adani 2010.05.03. 08:24:08

Egyébként az sincs kikötve, h a legrövidebb úton kell mennie, elvileg igazolást kell kérni a pénztárban az útvonalakról. Pl. Békéscsaba és Kecskemét között lehet menni Szeged vagy Szolnok felé, sőt Orosháza-Szentes-Kiskunfélegyháza felé is, km-ben ráadásul ez a legrövidebb, de időben a leghosszabb. Azt meg semmi sem tiltja, h te Szolnok felé menjél agy Szeged felé, elvileg akármilyen úton mehetsz, csak kérj igazolást róla, elvégre úgyse fogsz te minden egyes alkalommal átutazni a fél országon. Megjegyzem azért se kéne büntetni, hiszen az jó bevétel a MÁV-nak, és ha ilyet tesz az ember akkor bizonyára vasútbarát, aki hobbiból utazik vonaton nem kevés pénzt otthagyva, aki képes arra nem kevés pénzt áldozni, h fél országot átutazza csak azért, h fotózhasson egy ritka vonatot vagy mondjuk beutazzon egy megszüntetés előtti mellékvonalat, azt nem kéne elriasztani llyen hülyeségekkel, hanem örülni kéne, h még van ,akit érdekel a vasút.

XCat 2010.05.03. 08:26:03

@DePassant: Szerintem az sem igazságos, hogy az én adómból tartják fenn a mávot meg a bkv-t, de az élet ugye igazságtalan. :)
Pedig lehetnél ám vasutas!

lilly.alien 2010.05.03. 08:27:17

@Adani: Az alapvető probléma nem az, hogy a legrövidebb út, hanem az, hogy az illető nem lakóhely, hanem munkahely és iskola között kért kedvezményt. Ami nem jó. Erre kell kérni az az igazolást, hogy munkahely és iskola között tudjon kérni diákkedvezményt.

Masni 2010.05.03. 08:28:29

@hagyma: ezek szerint, ha előző nap elmentem az anyámhoz segíteni, mert eltört a lába, és ő olyan hülye, hogy pesten lakik, akkor nem mehetek tőle iskolába kedvezményes jeggyel, csak ha előbb visszatolatok érdre? Igen, tudom, hogy ez extrém példa, de hirtelen csak ez jutott eszembe. :)

Kifordított kacagány 2010.05.03. 08:29:04

@lilly.alien: teljesárú bérlete volt a lakóhely és a munkahely között. a munkahely és az iskola útvonalra vett diákot hibásan, így jogos az ejnyebejnye. gondolom a szabály szellemisége alapján valamilyen módon megoldható lenne, hogy a munkahely-iskola viszonylatra is válthasson diákot. hiszen a munkahely a második otthonunk.
az hol van leírva, hogy csak jegyet vehet, bérletet nem?

Kifordított kacagány 2010.05.03. 08:31:44

@Masni: bizony, ez így van. tény, hogy életszerűbb lenne a szabályozás, ha csak az lenne kikötve, hogy a kiinduló, vagy a célállomásnak kell megegyezni az iskola helyével, de a szabályok nem életszerűek általában.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.03. 08:36:06

@esef: hat ez igy van valahogy itt is
oldd meg ahogy tudod
nem vicc
foleg addig nehez ami nagyn kiv=csik a kicsik
haveroomek pl ellentetes muszakba kertek magukat, plusz nagyi segit
amugy meg nem kellett volna annyit bezarni, az en idomben tobb gyerek volt es megis volt hely
oruljetek annak a 2 evnek is
szet lehet nezni, hol mennyi

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.03. 08:37:30

@Masni:
en nem mondtam, hogy ez feltetlen jol van igy, de igy van
levelezosoknek meg akkor sem adnek kedvezmenyt

Pályaelhagyó autóversenyző 2010.05.03. 08:37:31

miutan a posztolo PhantasztikusDoktorhallgatonak velhetoen van bkv berlete, ezert vehetett volna teljesaru jegyet budapest berlettel 365 ft-ert,

de neki a (jogtalan) felaru kellett 370-ert. balf.sz

lilly.alien 2010.05.03. 08:37:33

@Kifordított kacagány: Az nem derül ki, hogy a posztoló milyen minőségben tanul tovább (ha dolgozik, csak feltételezem, hogy levelezős). Benne van, bezony. Levelezős hallgató nem jogosult diákbérlet megvételére, csak a nappali tagozatos. Munkahely-Iskola között viszony kérhet kedvezményt. Megnézem neked, és kimásolom ide! ;-)

lilly.alien 2010.05.03. 08:40:27

"5.2.2. Igényjogosultság

A Tanuló havi- és félhavi bérlet, 30 napos bérletre jogosult:

- az oktatási intézmények nappali és esti tanrendben résztvevő tanulója, hallgatója 18 éves korig, vagy a tanulmányi jogviszonyt igazoló diákigazolvány érvényességének lejártáig,
- az óvodás,
- a II. Szakasz IV. Fejezetében felsorolt fogyatékos személy.

5.2.3. Nem jogosultak

Nem illeti meg a kedvezmény az oktatási intézmények tanulóját (hallgatóját), ha:
· levelezı, illetve
· távoktatási
tagozaton tanul."

XCat 2010.05.03. 08:41:28

@szita szita péntek: Pont ezt mondom én is, hogy igazad van. Nem kell semmilyen kedvezmény senkinek. :)
Najó, nyomorék kaphat. Vak is. Nem segélyt, azt semmiképpen.. de egy 50%-t a mávra, az belefér. :D

kyanzes (törölt) 2010.05.03. 08:48:17

Ne haragudjatok baszki, de mi ez a rakás kedvezmény a diákok felé? Aki melózni megy, az miért nem kap kedvezményt?

Kibaszott furcsa ország ez: aki termel valamit, attól veszik el a legtöbbet. Aki nem végez értékelhető eredménnyel járó tevékenységet, az kapja a legtöbbet.

lilly.alien 2010.05.03. 08:52:21

@kyanzes: Én úgy tudom, hogy csak az 50%, valai tud többet? :)

XCat 2010.05.03. 08:54:24

@kyanzes: Akkor menj el politikusnak, és te kapod a legtöbbet. Az nem értékelhető.

Pályaelhagyó autóversenyző 2010.05.03. 08:56:00

@kyanzes: epp arrol van szo, hogy mar nincs egy csomo kedvezmeny a diakoknak, es ami van, az sem annyira tuti mar. regen meg 75% volt mindenre, aztan lett 67,5 (ez mondjuk nem tudom hogy jott ki, nyilvan bonyolultabb lett volna a 2/3), most meg a levelezosnek mar csak az emlitett 50%.

amugy ha annyit vonatozol, vehetsz berletet vagy start kartyat, ez utobbival barhova mehetsz felaron (havi 2500 ft-nak megfelelo osszegert)

----

az ugye teljesen erthetetlen, ha a nev_a_szerkesztosegben okostojas megvette azt a nyavalyas bkv berletet, akkor miert nem bir utana nezni, hogy milyen kedvezmenyei vannak...vagy esetleg az egyetem ota gyujtojeggyel kozlekedik a fillerfucker urasag?

Starlark 2010.05.03. 09:00:51

Ha levelezőn tanultál teljesen jogosan járt el az ellenőr.
Az csak a lakóhely-iskola viszonylatában érvényes, szal azt meg kell venni akárhol szállsz is fel.

Én ugyanígy csináltam. Nem a lakóhelyemen szálltam fel a vonatra mert az az első megállóig kétszer annyi ideig ment mint én autóval, visszafelé meg sorozatosan lekéste az IC a csatlakozást. De a jegyet onnantól nem vehettem csakis a lakóhelytől.

XCat 2010.05.03. 09:04:29

@Starlark: Mivel a levelező arról szól, hogy fizetsz többszázezres tandíjat, napi 10-12 óra munka mellett vizsgákra készülsz, és teszed mindezt azért, hogy még többet dolgozhass és adózhass utána, teljesen nyilvánvaló és logikus, hogy levelezősnek semmiféle kedvezmény nem jár, csak a hülye kölyköknek, akik szarral dekorálják ki a vonatokat, felhasogatják az üléseket, és telgraffitizzák őket. :D

ninimimi 2010.05.03. 09:08:16

Pár napja betévedtem a Keleti pályaudvarra, mert a közelben várakoztam, és gondoltam, eszem valami olcsó melegételt. Már az oldalbejárat nem a szokásos volt, mert egy kivert fogú, sárgamellényes lény elállta az utamat, mondván, itt csak jeggyel mehetek be.
Majd amikor végre, az egyik első, még szabadon hagyott bejáraton bejutottam, elképesztő látvány fogadott:

a valamikor civilizált országban épült állomás belső terének marhakarámokkal leválasztott, kis részében egymást löködő, a másik lábát taposó emberek tömege tülekedett. A sárgamellényes kivertfogúak, vagy két-három tucatnyian a karámok ólajtóinál mustrálgatták a befelé igyekvő, táskájukban idegesen turkáló embereket.

Lehetne most azon elmélkedni, hogy íme, egy - évi százmilliárdnyi - állami pénzzel életben tartott dinoszaurusz mindenre képes, ha állami pénzt "kell" elkölteni a semmire. Pontosabban arra, hogy primitív, embertelen, balkáni módon teremtsen a vezetőinek újabb pénzlopási lehetőséget, miközben a legalapvetőbb funkcióit sem képes betölteni.

De a fő baj nem is ez. Hanem, hogy ez a borzalom ebben az országban elmegy, megvalósulhat análkül, hogy azzal tele lett volna az újságok címlapja!

Van addig értelme itt a posztban írt szintű hülyeségekről beszélni? Biztosan nincs.

ninimimi 2010.05.03. 09:12:01

Freudi elírás javítása:

análkül = anélkül

Kifordított kacagány 2010.05.03. 09:13:15

@lilly.alien: érdekes és jobban belegondolva logikus is. levelezőn elvileg nem utazik annyit tanulás témában a delikvens, hogy érdemes legyen neki bérletet váltani.

@kyanzes: elvileg azért járna az államilag támogatott kedvezmény, hogy senkinél ne lehessen akadály az, hogy nem tudja napi szinten fizetni a közlekedést. ha nem kapnának a diákok támogatást erre, akkor a szülőnek kellene a teljes árat fizetni, ami nem lenne túl kellemes, ha azt nézem, mennyibe kerül egy gyerek az utaztatás nélkül is. ha így vesszük, az kapja a kedvezményt aki dolgozik, hiszen a kedvezményes jegyet sem a diák fizeti.
a másik része a kedvezményeknek az, amit a munkáltatóra próbálnak hárítani. mint annyi mást is. az mennyivel jobb? annak a vége nem a dolgozót terheli?

XCat 2010.05.03. 09:13:18

@ninimimi: A karámosok valami secus izé alkalmazottai, nem mávosok. De ha rájuk mordulsz, hogy takarodj, takarodnak. Némelyik beugat, de utánad nem jön, őt a karámhoz állították, az ott áll.

total eclipse (törölt) 2010.05.03. 09:15:12

egész addig szimpatikus volt a srác, amig le nem irta, hogy 'PHD hallgató'.
amúgy a probléma szerintem jogos...

Csomorkány 2010.05.03. 09:21:26

Én is csak azt találom furának a sztoriban, hogy két évig nem tűnt föl senkinek. A mostani kaller eljárása viszont jogos volt.

ninimimi 2010.05.03. 09:21:29

@CatMother: "secus izé alkalmazottai, nem mávosok"

A secus izét a MÁV fizeti. Pontosabban te meg én, mi mindannyian. Pontosan azért lehet így lopni a pénzt, mert persze azt a secus izét bízzák meg ezzel a "fontos" munkával, amelyik szimpatikusabb a MÁV vezetőinek.

Szerinted melyik secus cég szimpatikusabb nekik...?

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2010.05.03. 09:21:31

Ha tisztán szövegértelmezős alapon kötözködni akarnánk, megtehetnénk: "lakóhely és iskola közt" jár az 50%-os jegy: hát adott esetben Bp közte van. A szabályozás egyáltalán nem azt írta, hogy kizárólag egyik hazai felszállóhellyel és iskolai leszállóval (és fordítva) lehet jegyet váltani, illetve hogy kizárólag tanulmányi céllal lehet használni a kedvezményt. És szerintem egyetlen józan paraszti ésszel rendelkező emberke sem gondolná azt, hogy hosszabb távra kell jegyet vennie, mint amin utazik.

Én egy fillért sem fizetnék be. Ha a máv-nak ez probléma, akkor talán azt írja a szabályozásba (illetve a kedves országgyűlésünk az szavazza meg, mert ez ugye az ő művük), amit valójában el akar érni.

Starlark 2010.05.03. 09:23:19

Engem egyszer még régebben azért akartak megbüntetni mert Pécsen vettem Pestre egy elsőosztályú retúr jegyet, de merészeltem Pestről nem Pécsre hanem Kaposvárra menni ami km-ben ugye kevesebb, ráadásul Dombóvártól csak a 2. osztályú kocsikkal közlekedő vonatra kellett átszállni.
Ezen a szakaszon jött a kalauz és közölte hogy Dombóvártól erre a vonatra nem érvényes a jegyem.
Kérdeztem ugyan miért nem? Több km-re szól? Igen, 1. osztály helyett 2.-on utazom? Igen, Többet fizettem mint kellene erre a szakaszra? Igen,
Akkor mi a probléma? Hogy ez Pécsre érvényes...
Végülis megegyeztünk hogy nem fizetek büntetést.

XCat 2010.05.03. 09:23:34

@ninimimi: Nem tudom, egyszer bementem a forgalmi tiszthez, és megkértem, hogy ugyan fáradna el a majmaival együtt a rákba.. akkor szabadkzott szegénykém, hogy ők erről nem tehetnek. Persze csak miután megmutattam az első osztályú teljesárú feláras anyámkínnyámot.

blacklord 2010.05.03. 09:24:08

Ismét egy poszt, ahol érdekelne a fosszília reakciója...

blacklord 2010.05.03. 09:25:32

@total eclipse: Miért, szerinted mi a tökömöt írjon le, ha egyszer az?

XCat 2010.05.03. 09:26:49

@blacklord: A csóró fasz társadalmi szempontból mindenképpen pozitívabb lett volna.. többen azonosulnának vele lelkileg.

blacklord 2010.05.03. 09:28:25

@Starlark: hát, te is jó káder lennél... Véletlenül se hívod fel senki figyelmét a hülyeségre éveken át, sőt még tapsikolsz is hozzá, hogy milyen jó, hogy mást, aki veled ellentétben nem hajlandó betartani egy ekkora orbitális állatságot, azt jól megbüntették. Sírni tudnék ettől a mentalitástól!

blacklord 2010.05.03. 09:31:04

@CatMother: Egy PhD hallgató kb. 80 nettót kap. Az megfelel a szegény csóróról alkotott elképzeléseidnek?

XCat 2010.05.03. 09:32:57

@blacklord: Ha ösztöndíjként kapja, akkor határozottan túl van fizetve:))

Starlark 2010.05.03. 09:34:45

@blacklord: Nem tapsikoltam hozzá mivel plusz pénzt kellet fizetnem plusz a benzint az autómba.
De így szól a szabályozás lakóhely és iskola közt. Ha nem úgy veszem meg saját magammal tolok ki.
Másrészről örültem hogy nem teljesárúval kellett mennem, még így is jóval olcsóbban jöttem ki.

Tibike15 2010.05.03. 09:35:16

A posztíró el van tévedve nem kicsit nagyon.

A felnőtt tanulók kedvezményes jegye A pontból B pontba szól. Ha megéri a kollégádnak, akkor azt megteheti, hogy leszáll egy közbenső C pontban mindig, de ettől még a jegy A - B viszonylatban kell, pontosan az ilyen jellegű visszaélések miatt, amikor nem tanulmányi célból akar utazni A-ból C-be, értsd Érdről Pester megy, akkor ugye nem tanulni megy, hanem egyéb ügyben.

Ha jól tudom olyant csinálhat, hogy megszakítja az utját Edről Gödöllőre, mindjuk Budapesten. Inkább azzal próbálkozzon.

XCat 2010.05.03. 09:39:05

Majmász, én megnyúzlak, esküszöm.

ArnoldBácsi 2010.05.03. 09:43:17

a "tanársegéd" kellett oda bazzeg... kisebbségi mániás gyökér.

záporjózsi 2010.05.03. 09:45:12

@blacklord: A szememben teljesíti a csóró feltételeit, ugyanis ehhez napi 8 óránál többet kell dolgozzon, mert kb. 2 ember munkáját látja el. Vannak tudományterületek, ahol ez a max. amit elérhetsz, de sok helyen azok, akik nem mennek PhD-zni, hanem dolgoznak, sokkal jobb helyzetbe kerülnek, mert
- a kezdőjük ennél jóval több
- lesz munkában töltött idejük
- sokkal szerteágazóbb kapcsolatrendszerrel fognak rendelkezni.

Ettől még sok nem felsőfokú végzettségű él meg havi 80 ezerből. Vagy amennyiből tud...

záporjózsi 2010.05.03. 09:47:02

@Brannagh: Nem az OGY műve, hanem a minisztériumé. A "között" pedig a két végpontot tartalmazó viszonylatot jelenti.

Adani 2010.05.03. 09:50:33

"Kibaszott furcsa ország ez: aki termel valamit, attól veszik el a legtöbbet. Aki nem végez értékelhető eredménnyel járó tevékenységet, az kapja a legtöbbet."

65 év felett meg teljesen ingyen utazik mindenki, EU-s nyugger is. Inkább ezen kéne változtatni, mire fel utazik vki ingyen 65 felett? A diákkedvezményt már megcsonkították, de ehhez nem nyúltak mert kell a sok szavazó. Részemről inkább támogassák a diákokat az nem zavar, megérdemlik a diáknak nincs jövedelme, egy nyugdíjasnak van még ha mondjuk ne is sok, de nem is kell nekik állandóanm utazni, meg melegedni meg pletyózni járni tömegközlekedésre már reggel 7kor mondván ingyen van.

záporjózsi 2010.05.03. 09:56:47

@Adani: A közoktatási diáknak általában nincs jövedelme. A felsőoktatásinak van, ha akar. Ezek közül van sok, aki nem tud már többet dolgozni, mert diáksága mellett eltartja magát (nappalis, de dolgozik). Van sok, aki nappalis, tanul és közben kihasználja a kedvezményeket, mert eltartják. Helyes, tegye, lásson világot!
A nyugdíjasoknak tényleg lehetett volna egy egyszerű kedvezményrendszert bevezetni, ami még könnyebben is ellenőrizhető. Nem tették. A nyugdíjasok jelentős része nehezen él meg a nyugdíjából. Persze mindenki ismer jól élő nyugdíjasokat, de akinek van gyereke vagy unokája, jellemzően azt támogatja az utolsó fillérével is.

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2010.05.03. 09:58:00

@záporjózsi: mea culpa, a minisztériummal kapcsolatban igazad van, de a lényeg ugyanaz: nem jól fogalmaz a céljai eléréséhez. Mivel tudtommal soha, senki, sehol nem írta le, hogy tartalmaznia kell a két végpontot akár a diákjegynek, akár a "között" szócskának.

záporjózsi 2010.05.03. 10:01:06

@Brannagh: A "között" szó a "közötti viszonylatban" rövidítése.

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2010.05.03. 10:06:25

@záporjózsi: amiben a végpontok még mindig nincsenek benne. Nem mellesleg: törvény, rendelet, utazási szabályzat és egyéb hasonló dolgok nem rövidítenek, hacsak azt nem látod leírva: (a továbbiakban:....)
Na mindegy, szőrszálhasogatás, viszont a béka éhezik, úgyhogy én mentem is :)

záporjózsi 2010.05.03. 10:16:23

@Brannagh: A viszonylat a végpontokat önmagában tartalmazza. A rendeletben (rákerestem, kormáyrendelet, akkor nem tudom, hogy most MEH vagy közl. min. készítette elő) viszont külön ki van emelve, ha bármely viszonylatban jár a kedvezmény.

Netuddki. 2010.05.03. 10:23:48

Hát bammeg egy leendő doktoranduszból egy kicsit több észt néznék ki.
A kedvezmény a lakóhelytől az iskoláig (és vissza) érvényes. Nézd meg jobban a feltételeket.

Csigorin 2010.05.03. 10:28:54

mennyivel egyszerűbb ez nyugaton, ahol 26 év alatt jár kedvezmény (nem 50% amúgy, többnyire kb 25 v annyi se) és kész.
Ellenőrizni is egyszerűbb, nincs diszkrimináció, meg matricákkal trükközés.
Amúgy mennyivel igazságosabb pl azt szívatni aki 18évesen már dolgozik, azzal szemben aki még az állam pénzén továbbtanul?

záporjózsi 2010.05.03. 10:32:08

@Csigorin: A 26 év alatti kedvezmények a legtöbb helyen a vasúttársaság üzletpolitikai kedvezményei.

Ártatlan Méz Előd 2010.05.03. 10:40:45

@meczi: Remek hozzáállás, dicsekedj csak vele.

krj 2010.05.03. 10:48:27

már biztos sokan írták, de a kedvezményt azért nem veheted így igénybe, mert az csak érd-gödöllő viszonylatban érvényes, ráadásul akkor, amikor suliba mész doktoranduszkodni. elvileg ha berúgni mennél a haverjaiddal gödöllőre, nem vehetnéd igénybe. mint ahogy a bp-gödöllő útvonalra sem, hiába mentél tényleg az egyetemre. mert mit keresel pesten?! ez a logikája. készülj arra, hogy kapsz majd egy levelet, érthetetlen szöveggel és a végén azzal, hogy a hatezer már inkább 18e-re rúg.

Phrascarica 2010.05.03. 10:49:27

@DePassant: "CSAK ÉS KIZÁRÓLAG a tanintézmény és a lakhely között biztosít 50%-os"
Aranyvirágszálam!
Hát nem pont ott utazott???

záporjózsi 2010.05.03. 10:50:20

@phrascarica: Nem. Bp. és Gödöllő között utazott és nem Érd és Bp között. Ezek különböző viszonylatok.

krj 2010.05.03. 10:52:10

a homár meg miért rak ki minden posztot gondolkodás nélkül? ez olyan, mint amikor a szemét bkv nem adott számlát a nyugtaként funkcionáló jegyről.

Phrascarica 2010.05.03. 10:52:32

@záporjózsi: és Bp-Gödöllö az nincs benne az Érd-Gödöllö halmazban?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.03. 10:52:42

Érd ás Gödöllő között lehet nem Bp.-en keresztül menni???

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.03. 10:53:27

Érdekes, hogy én is BP és Gödöllő közt utazok, és engem sosem büntet meg a kalauz. Mondjuk én nem trükközök diákigazolvánnyal.

Phrascarica 2010.05.03. 10:53:59

@krj: de a nyugta nem számolható el, az APEHnek számla kell, a nyugta semmire sem jó, csak hogy a szomszédnak megmutasd, ennyibe kerül a jegy!

záporjózsi 2010.05.03. 10:55:06

@phrascarica: Nincs. Ugyanis ez a kedvezmény nem egy adott útvonalon belül bármilyen viszonylatra, hanem egy adott viszonylatra szól. A lakóhely és az oktatási intézmény közötti utazásra szolgál, ezért csak abban a viszonylatban vehető igénybe.
@atpijkamo: Lehet, de a jegyen Érd-Gödöllő viszonylatnak kell szerepelnie. Úgy sem jó, ha Érden vesz egy Érd-Bp és egy Bp-Gödöllő jegyet.

Phrascarica 2010.05.03. 10:57:28

@záporjózsi: és ez így le van írva valahol? Dobjál már egy linket és akkor úgy valóban van értelme, de addig csak játék a betűkkel.

fakof 2010.05.03. 10:59:00

a post-tolónak:
Használt suzuki 200-ér?

krj 2010.05.03. 10:59:03

@phrascarica: ezúton tájékoztatlak, hogy az érvényben lévő és korábbi kormányrendeletek alapján a munkábajárás költségeinek igazolására és elszámolására elég a jegy ill. a bérletszelvény (a munkáltató vagy magánszemély nevére szóló áfa-s számla nem szükséges). a kiküldetésnél is így van.

Phrascarica 2010.05.03. 10:59:30

@Starlark: "De így szól a szabályozás lakóhely és iskola közt."
Tehát ami közte van az mind jó!

záporjózsi 2010.05.03. 10:59:49

@phrascarica: Nem tudok, mert a magyarorszag.hu lehalt. Elvileg ott lenne, az előbb megtaláltam, hogy 85/2007., de azóta ismét döglött. Na ez az igazi homár...

záporjózsi 2010.05.03. 11:02:48

@phrascarica: Próbáld meg, nem fog menni. Max. pontosítják a szövegezést. Eddig evidens volt mindenkinek. Néhány fogalmatlan ember számára persze lehet folyamatosan pontosítani.
Ja, és a SZÜSZ-t is érdemes hozzáolvasni.

szita szita péntek 2010.05.03. 11:04:36

@krj: És itt visszatérek a vesszőparipámhoz. 3 kolléga összefog és kocsival szeretne bejárni dolgozni, mert kényelmesebb, gyorsabb. Az ótó annyiért viszi el őket dolgozni, mint 1 teljes árú jegy. Mégis vonatozni/buszozni kényszerülnek, mer' az ótóra nem jár a támogatás. Mér?
Haverom pár éve kigondolta, hogy ő motorral fog bejárni. Nos - támogatás hiányában - ő is tömegközlekedni volt kénytelen.

lilly.alien 2010.05.03. 11:05:07

@Brannagh: Na, figyu, én is olyan száraz leszek, mint a szabályzat:

- A kedvezményes jegy nappalisoknak bármilyen viszonylatra, levelezősöknek kizárólag iskola és lakóhely között jár, független attól, hogy most te tanulni mész, vagy leinni magadat, ahogy ezt az előttem szólók leírták.

- Amennyiben a bérlet/jegy kiállítása meghiúsul: bérletet nem tud kiadni a pénztár, jegyet nem tud kiadni a pénztár, netán zárva a pénztár stb., jegyet lehet venni a kallernál, a probléma jelzése mellett. Bérletet értelemszerűen nála nem tudsz.

- Az előzőt folytatva: amennyiben lakóhelyen a bérlet kiállítása nem megoldott, akkor a legközelebbi állomáson megteszik ezt neked, ha jelzed a pénztárban a problémádat.

Igen, ez mind benne van. Ha te ezt nem fizetnéd, te bajod, továbbra is állítom, hogy teljesen jogosan büntetett.

+ A jegyét nem Érd-Gödöllő viszonylatra kérte, hanem Bp.-Gödöllő távolságra, nem tudom miért az, hogy "hosszabb távra kérte a jegyét".

lilly.alien 2010.05.03. 11:07:42

@phrascarica: Kiscsillag, ha a jegyre ráírattatta volna, hogy "Érd - Bp. - Gödöllő", akkor jó lett volna. Még akkor is, ha evidens. Érd-Gödöllő bármilyen viszonylatban elérhető, pl. Érd-Kukutyinfalva-Zabhegyező-Gödöllő, értem? ;-)

záporjózsi 2010.05.03. 11:11:33

@szita szita péntek: Az állam a közlekedéspolitikának megfelelően az egyéni közlekedést nem kívánja támogatni. Ha 3 ember összeáll és nekik úgy jobb, tegyék. Ha megéri nekik, joguk van hozzá.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.03. 11:11:33

@kpityu2: vasutas-e vagy?

A MÁV és a logika egymást kizáró fogalmak.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.03. 11:14:19

@záporjózsi: Tudom, mi a szűz, tudom, mi a szösz, de nem is érdekel, mi a SZÜSZ. Gondolom valami agypótló a metanoltól és/vagy egyéb szájon át vagy inhaláció útján elfogyasztott oldószertől zombivá vált vasutasok számára.

záporjózsi 2010.05.03. 11:16:55

@Kitalátor feljegyzetei: Nem is kell érdekeljen. A vasutast sem érdekli majd, ha téged nem érdekel, viszont a SZÜSZ-nek nem megfelelően teszel valamit.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.03. 11:17:25

@Kitalátor feljegyzetei: Fokozatok: hülye, hülyébb, leghülyébb, postás, rendőr, vasutas.

krj 2010.05.03. 11:17:50

@szita szita péntek: de jár, a szja 25 (2) b alapján nem jövedelem, és a munkáltató kérheti a menetjegy helyett a 9 Ft/km térítését, ráadásul mindannyian, akik a kocsiban ülnek és a munkáltató nem tagadhatja meg. csak ezt általában 1. az emberek nem tudják, 2. a munkáltatók meg leszarják. egyébként a munkáltató jobban jár, mert a jegy átlagosan 15-16 Ft/km, ráadásul a bérletet egész hónapra megveszik, a km-pénz meg csak a munkában töltött napokra jár.

soulclipse · http://soulclipse.blog.hu/ 2010.05.03. 11:20:33

Nem oda Buda!
Tekintve, hogy a kedvezmény az iskola és a lakhely között van, így az Érd-Bp bérletet mutatni felesleges, mert Érd-Bp között lehet utazni BUSZ-al is, így ez nem megszakítás, hanem kombinálás, és ezt a jogszbály nem tiltja. Könyörgöm, a MÁV-os f@szok, nem tudják, hogy nem csak ez az egy gittegylet létezik, aki személyszállítást végez, hanem a Volán társaságok is???

egerészölyv 2010.05.03. 11:21:01

Kedves tan.seg., ilyen helyzetben előszöris legfőbb az őszinteség. Remélem, bevallottad, hogy Zápor Józsefnek hívnak, lakcímed pedig Érd, Kakukk sétány 22/c.

Picsasereghajtó 2010.05.03. 11:23:24

Akinek van munkahelye és így jövedelme, az ne kapjon semmilyen vasúti kedvezményt, és el van intézve az otthon-suli-munkahely háromszög közötti összes utazási probléma.

Dr Kangörény 2010.05.03. 11:26:35

Konklúzió: faszé' kell vonattal járni?

Hagy a picsába, kedves tanársegéd a vonatot, menj busszal!

A máv és rajongói pedig baszódjanak meg a szabályozásukkal egyetemben.

lilly.alien 2010.05.03. 11:27:30

@Sün! balázs: Vegyük számba, hogy egyre több az INGYEN utazó nyugdíjas, aki SEMMIT sem fizet. A MÁV sztem lehúzhatja a rollert! ;-)

lilly.alien 2010.05.03. 11:28:35

@Kangörény_: Ki az aki rajongója? Itt mindenkinek alternatív (valahol egyetlen) közlekedési eszköz.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.03. 11:30:50

@lilly.alien:
persze a nyugdijasok szorakozasbol vonatozgatnak mert sok idejuk van
- hova megy szomszedasszony
- elugrok Sifokra, mer ingyer van, az esti szemllyel , meg jovok haza
- ah en a multkor debrecenybe votam, de oljan draga vot a Heinecken, hogy holnap kiprobalom a csabai gyorsot

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.03. 11:39:41

@záporjózsi: Szerintem nincs egyetlen olyan emberi vagy isteni eredetű szabályzat sem, aminek a MÁV képes lenne megfelelni, kivéve Murphy törvényeit, de a (szabályzatokba vetett vak) hit sokat segít a tudathasadásos állapot elviselésében...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.03. 11:41:41

@atpijkamo: Az utolsó kettőt még Zápor József kommunikációs MÁV-főmunkatárs megnyilatkozásai ellenére is megcserélném...

2010.05.03. 11:51:55

Győri vagyok, Debrecenben tanulok. Ha mondjuk Bp.-ig busszal mennék, utána meg vonattal, akkor megbüntetnének, csak mert a vonatjegyemet a Nyugatiban vettem és nem Győrben? Ezt csak valami szellemi fogyatékos találhatta ki a mávnál. Miért van az, hogy Magyarországon a debilitás feltétel az íróasztalhoz jutáshoz?
Eszemben sincs egyébként buszt igénybevenni, mert szők, kényelmetlen, és nem biztos még a hely sem. Tehát elvi jellegű a kérdés.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.03. 11:52:10

orvosok... mindent jobban tudnak... (??)

különbenmeg SÜN! elzargathatná az összes jegyellenőrre a rokonyságát!

További magyar hang 2010.05.03. 11:55:23

Érd és Gödöllő közt nincs közvetlen járat, Bp-en mindenképpen át kell szállnia. Ezért ha Érdről megy Gödöllőre Bp-i átszállással, akkor bőségesen elegendő, ha csak Bp-Gödöllő közt vált jogosan neki járó diákjegyet, mivel az utazás első szakaszára, Érd-Bp közt már van érvényes bérlete.
A MÁV meg ne már a bérletet és jegyet is becsületes megvásárlókról akarjon még egy bőrt lehúzni.

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2010.05.03. 12:05:09

@lilly.alien: Mint irta, teljes aru mav berlete van es levelezos. A buntetes nem jogos, mert nyilvan nem ez volt a szabaly szandeka. A levelezosoknek tamogatni akartak az iskola megkozeliteset, de a nyaralasi utazast es egyebeket nem. Az ertelmezes zavarossaga miatt egyertelmuen penzbeveteli lehetosegnek tekintik. Ocsmany, retek, kekeckedes. Egyszer kobozta el egy kalauz a MAV berletemet, mert nem volt rairva a szam, voltam 16 eves. A szotyolazo ciganyokkal erdekes, hogy sohasem szorakoznak, csak a vedtelennek tunovel. Azota soha nem adok ki a kezembol semmit. En nem irtam volna ala semmit, szallitsanak le, rendort hivok. 6an vannak? Hurra, elo a fenykepezogepet, orditok, hogy kirabolnak, tolvajok akarmi. Nem szabad aldozatnak tunni!!

2010.05.03. 12:05:28

@Sün! balázs: Azért találták ki, hogy ezzel segítsék azokat, akik vannak olyan elszántak, hogy kifizetik a minimálbér mellett azt a 300.000, egyes helyeken több forintot az éves tandíjra, plusz azt a 25-30000 vagy több forintot tankönyvre ugyancsak évente, plusz a még 25-30000 forintot amit egyéb címen húz le az egyetem az ember fiáról. Persze, tudom, ez teszi tönkre az országot, és azt is gyakran megkapja az ember, hogy a 300000 kevés, többet kellene fizettetni azzal, aki tanulni akar, meg különben is, rohadjon meg. Az olyanoktól, mit pl. te.

Kifordított kacagány 2010.05.03. 12:06:21

@További magyar hang: jahogyígy? akkor tényleg a jó anyjukat

Tomasz_a_gozmozdony 2010.05.03. 12:09:11

En nem ertem ezt, valaki elmagyarazhatna igazan :)
Ha volt berlete, mi a fasznak vett jegyet is? Vagy en nem ertem csak? Ti ertitek?

A Gyula 2010.05.03. 12:09:14

Szokásos értetlenkedés. Levelezős diákigazolvánnyal csak a lakhely és az oktatás székhelye (telephelye) között válthat 50%-os menetjegyet, hiába értetlen számára, a szabály akkor is ezt írja. A szabályzatban viszont az is le van írva, hogy tudja feloldani azt az ellentmondást, hogy arra a szakaszra, amelyre teljesárú havibérlete van, ne kelljen pluszban 50%-os jegyet is vásárolnia, még pedig a pénztárban ha jól emlékszem 60 vagy 80 Ft-ért kiállítják számára a Tanulók vasúti kedvezménye igénybevételére jogosító igazolást feltüntetve benne jelen esetben a Budapest - Gödöllő viszonylatot és így máris szabályosan használja a teljesárú bérletét is, meg a levelezős diákigazolvánnyal az 50%-os menetjegyét a rövidebb szakaszon.

Amúgy meg az a tipikus főiskolai tanársegéd, PhD hallgató, felsőfokú "értelmiségi", aki értetlenkedik az értelmetlen szabályokon, amit a hozzá hasonló nagy tudásúak alkottak meg.

Abd 2010.05.03. 12:19:13

én is igy jártam böböböbö.
pedig nincs is sok végzettségem.
6000 ftos leadás, majd kunyerálás a pénztárnál 1100 forintos potdijért.
de tuléltem.

Abd 2010.05.03. 12:20:25

@kermi: a kérdésedre a válasz: igen.
ki kellett váltanom egy igazolást, kb 500 forintért, hogy pl. Budapesten megszakíthassam a folyamatos csodálatos szép mávos utjaimat.

A Gyula 2010.05.03. 12:20:40

@Abd: Az utólagos bemutatás kezelési költsége 1000 Ft, nem tudom honnan veszitek ezt az 1100 Ft-os tételt?

Logic 2010.05.03. 12:23:09

szerintem jogos a bünti

Abd 2010.05.03. 12:25:23

@A Gyula: lehet hogy borravallót adtam. baj?????????

A Gyula 2010.05.03. 12:34:31

@Abd: Írtam valahol, hogy baj? Nekem is adott már utas borravaló pár száz Ft-ot is mert kedves voltam meg stbstb. Bár ezt is már csak ( )-ben lehet leírni, mert se a jegyvizsgáló, se a pénztáros nem fogadhat el hivatalosan borravalót, mert azt korrupt gyanúsnak találta a felsővezetés ezért megtiltotta ennek elfogadását!

DePassant 2010.05.03. 12:36:04

@phrascarica: Nem. milliószor le van írva az előző kommentekben, hogy miért nem. Ha ennyire nehéz a felfogásod akkor őszintén sajnálom.

2010.05.03. 12:36:43

@Abd: De miért ülsz te buszra? :) Én próbáltam, de mikor helyre szólt a jegyem, akkor is közelharcot kellett vívni érte, és még úgy is állni kellett 120 km-en keresztül. A volán egy inkorrekt cég, és egy helyre több jegyet is elad. Az ülőhely amúgy is szűk, kényelmetlen. A szellőzés meg gyakran nem elégséges.
Lehetne írni egy tanulmány a tömegközlekedés ergonómiájáról is. Mo.-n a buszokon, vonatokon a 150 cm-s embert tekintik etalonnak. Az annál magasabbak nem tudnak kényelmesen elhelyezkedni. Vagy nem tudnak könyökölni, vagy le kell csússzanak az ülésen, vagy féloldalasan kell ülni, csak kényelmesen nem lehet. Gondolom, aki kipróbálta őket, az ráült egyre és egyből fel is pattant, hogy o.k. Másfél órát biztos nem ült rajtuk. Vagy csak lesz@rta. :(

A Gyula 2010.05.03. 12:38:02

@A Gyula: Elfelejtettem leírni, hogy az elfogadás következményeinek egyike a felmondás is lehet. Mondjuk ennyi erővel minden pincért, orvost stb. ki lehetne rúgni az állásából, aki borravalót, hálapénzt fogad el.Hiába ilyen világot élünk.

Abd 2010.05.03. 12:38:47

@A Gyula: huu ezt nem tudtam. nem vagyok egy gazdag csávó, de ha valami jó, néha szoktam borravalózni. :-) bocsánat. de tényleg eszetlen szabályozások vannak nagyon a vasutnál.

A Gyula 2010.05.03. 12:47:41

@ninimimi: És az oda nem illő élőlények mégis a vonaton kötnek ki, ez a legszomorúbb az egészben.

záporjózsi 2010.05.03. 12:58:35

@ninimimi: A marhakarám mint olyan elvileg nem hülyeség. Az, hogy gyakorlatilag a menetjegy-értékesítésbben és a menetjegy ellenőrzésben ott tartunk ahol, az a hülyeség. Mennyivel egyserűbblett volna pl ennek a szerencsétlennek egy automatából úgy jegyet venni, hogy a diákját beledugja, az alapján az automata kiállítja az akár kombinált menetjegyet is. Persze az sem lenne baj, ha SMS-ben is tudna jegyet venni...

záporjózsi 2010.05.03. 12:59:37

@A Gyula: Tehát a kivitelezés rossz. A zsebre dolgozó jegyvágókat nem eléggé szűri ki, az oda nem valókat nem eléggé szűri ki, viszont az utasokat bosszantja.

kps 2010.05.03. 13:01:15

Én Cegléden lakom, Győrben tanultam. Cegléd-Győr viszonylatban volt 50%-os kedvezmény, amivel sajna nem tudtam élni, ha Ceglédről csak Pestig mentem, bulizni, rokontlátogatni, miegyebek. Aztán egy ismerős javaslatára kértem egy igazolást a MÁV-tól, arra ráirattam, hogy Cegléd-Bp és vissza utazom suliügyben, pecsét rá, onnatól erre a viszonylatra is volt kedvezményem. Azóta se tudom hogy mi alapján, néha hümmögtek a kallerok, valószínűleg nem értették egészen, ahogy én sem, de évekig működött, meg is hoszabbították féévente.

Laska 2010.05.03. 13:12:10

@kovi1970: Nem leendő doktorandusz, hanem leendő doktor, jelenleg doktorandusz. Nézz már kicsit utána, mielőtt ész nélkül hozzászólsz és lököd a hülyeséget.

gyárvárosi 2010.05.03. 13:18:25

Olaszországban Mestre és Velence között jártam vonattal.Egyik alakalommal a megváltott jegyem a vonat indulása miatt nem volt időm érvényesíteni. Természetesen ekkor jött a kalauz.
Összeszedtem minden angol tudásom, és elmondtam a problémát. Ő is nagyjából úgy beszélt angolul mint én, mégis szót értettünk, és egy barátságos mosollyal, és "no problem senor" -ral elköszönt.Pedig biztos megbüntethetett volna a helyi akármilyen szabályzat megszegése miatt. Lehet a MÁV vezetőinek és alkalmazottainak sem ártana néha az európai vonatokon utazni?

Abd 2010.05.03. 13:23:18

@záporjózsi: ez csak álom. Itthon. Eléggé merész elképzeléseid vannak, amikor a gépesített jegy mellé kézzel ír kp-s számlát a drágalátos pénztáros.

ennél már csak a bankkártyás fizetés a jobb: mielőtt kiadja a jegyet a terminál által nyomtatott igazolásra is irogat.. de minek?? az is idő . minek csináljaaaa??? vagy miért nem utolag? HOl marad itt a szolgáltatás minősége? amibe az időtényező is beletartozik.
undorító... a lázongóknak: menjek ki hamarabb. DE ha valaki már utazott tudja hogy nem mindig van idő mindenre.
ja és a kioszk vagy mi a szaron is szoktam jegyet venni...

záporjózsi 2010.05.03. 13:51:06

@Abd: Jó kérdés, hogy mi a merész. Persze ez MÁV, de ma már annyi mindent lehet SMS-ben venni, hogy ez talán nem gond...

nyünyőke 2010.05.03. 14:14:15

@krj: hát ez egy jó nagy hülyeség.
Akkor kérhetsz a munkáltatótól üzemanyagpénzt, ha a lakhelyed és a munkahely közötti útvonalon nem lehet tömegközlekedni (se busz, se vonat).

subbazoo 2010.05.03. 14:14:40

@phrascarica: A kedvezményes árú menetjegy kizárólag a diákigazolványban, a tanintézeti igazolásban vagy az „Igazolás a tanulók
vasúti kedvezménye igénybevételéhez” nyomtatványban tételesen feltüntetett vasútállomások közötti utazásra váltható.
Elı nem jegyzett viszonylatra, közbeesı állomásra vagy közbeesı állomástól kedvezményes árú menetjegy nem adható ki.
Az elıjegyzett viszonylatra megváltott menetjeggyel a közbeesı állomáson a fel- és a leszállás megengedett. Közbeesı
állomáson történı fel- és leszállás esetében a menetdíj-különbözet visszatérítése nem igényelhetı.

kb 2 perc keresés interneten és megvan a válasz rá...

csak a Te kedvedért, www.mav-start.hu/res/mAv-start_szUsz_ii_a4_09_11_15.pdf
38. oldal.

ugyanakkor nem feltétlen értek egyet a máv politikájával, de ez van. Ha nem így lenne, rengeteg trükközésre adhatna okot. Nem a Gödöllő-Érd viszonlatban, de mondjuk egy miskolc, aki Pécsen tanul gyakorlatilag mindenhova vehetne jegyet a Te elméleted szerint. Magyarok vagyunk, meg is tennénk sokan. (sztem én is)

nyünyőke 2010.05.03. 14:18:19

@krj: ezúton tájékoztatlak, hogy ezt sem tudod teljesen jól, mert a jegy valóban elég ugyan, a bérletről számla kell.

subbazoo 2010.05.03. 14:24:04

"B. A.
főiskolai tanársegéd, PhD hallgató"

na ebből lesz kö..ög a vizsgákon pár év múlva...

MÁVon utazás közben megtanulhatná használni a fokozatait(mikor, miért, hogyan) :)

nyünyőke 2010.05.03. 14:29:44

@Sün! balázs: Egyébként nekem az egy csöppet vicces, hogy minden ingyenélő kap valamiféle kedvezményt, az egyetlen, aki nem, az az, aki a munkába járás miatt vonatozik. Az én adómból kapja mindenki más a szaros kedvezményét. Nekem havi 60.000 ft az, hogy eljárjak dolgozni. Illetve nekem szerencsére csak 10 körül van, mert a munkáltató fizet 86%-ot. Nekem még annyi kedvezményem sincs, hogy mondjuk ha bérletet veszek, az jobban megérje, mert mondjuk olcsóbban adnák, mint a jegyeket. Nem. Pont annyi a bérlet, mintha minden munkanapra jegyét vennék.

A legröhejesebb az egészben, hogy az első 3 hónapban én fizettem az egész bérletet. Megvettem a start klub kártyát 15.000ért fél évre, hogy féláron utazhassak. Erre mikor lebeszéltem a munkáltatóval, hogy térítsenek, mondtam, hogy nekem még úgy is jó lenne, hogy én félévente megvenném a start-klub kártyát, ők meg mondjuk akkor térítik a félárú jegyeket. De nemám, olyat nem lehet. A munkáltató kedvezményes jegyet nem téríthet. Remek.

krj 2010.05.03. 15:01:03

@nyünyőke: nem kell számla, nézd meg a 39/2010-es korm.rendet. (3.§ (2)).

és az sem igaz, hogy csak akkor kérhetsz benzinpénzt, ha nincs tömegközlekedés. a korm.rend. csak a min. kötelező eseteket sorolja fel, (nincs közösségi közl. vagy sokáig kellene várni vagy mozgáskorlátozott) csak értelmezni kell. ha a munkáltató erre hivatkozik, rosszul teszi.

nyünyőke 2010.05.03. 15:09:47

@krj: Jó, ok, én nem nézegettem meg konktétan, viszont a könyvelőcégünknél ezt mondták (jegyről nem kell számla, hanem a jegyet adjam le, bérletről kérjek számlát. Amúgy nekem tökmindegy, plusz 2 perc, és inkább azt csinálom, amit ők kérnek).

A benzinpénzes magyarázatodat nem értem. Mi az, hogy csak a min. kötelező eseteket sorolja fel? Ha egyszer fel van sorolva, hogy mikor lehet benzinpénzt kérni, akkor nem kérhetek csak azért, mert nekem úgy kényelmesebb bejárni, vagy mert csak, nem? Mondjuk ez engem nem értint. Eszem ágában sincs a reggeli csúcsforgalomban baszakodni pesten az autóval, több idő lenne, mint a vonat+villamos. Bár pénzben még ezek mellett az üzemanyagárak mellett is, még ha csak egyedül utazok is, ugyanannyi, vagy kicsit olcsóbb.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.03. 15:14:54

@A Gyula: A felső vezetésetekkel meg mi lenne, ha nem korrumpálná őket senki?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.03. 15:20:03

@subbazoo: Tönkre is tenné a MÁVot meg a nemzetgazdaságot, ha az önköltséges, sötétben vagy postán vizsgázó egyetemisták féláron utazhatnának szanaszét az országban, nemdebár! Az csak a korkedvezményes nyugdíjasoknak jár. Az öregségi nyugdíjasok meg ingyen hordhatják a drogot Szegedről Győrbe...

krj 2010.05.03. 15:20:24

@nyünyőke: a számlával azért vagy beljebb, mert pl. ha elveszted a bérleted, tudod igazolni, hogy vettél. vagy ha azzal vegzálnak az ellenőrök, hogy hamis a szelvény. harmadrészt hó elején leadhatod a számlát és megkapod a pénzed, míg a bérletet csak a hó végén tudod leadni. de a könyvelőkkel nehéz, tudom.

a benzinpénznél kértünk jogászi értelmezést és arra jutottunk, hogy a rendelet a minimumot határozza meg, az szja szerint meg adómentesen adható a munkavállaló választása esetén munkábajárásra (tehát alapesetben helyközi viszonylatban).

mondjuk a poszt szempontjából ez mind-mind érdektelen...:-)

nyünyőke 2010.05.03. 15:29:16

@krj: jó-jó, de a poszt már úgy is ki lett vesézve:D amúgy meg érdekes dolgok ezek:)

krj 2010.05.03. 15:33:38

@nyünyőke: zárom is soraim...kíváncsian várom viszont a poszt utóéletét.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.03. 15:36:19

@krj: Kirúgnak kilenc kerékkopogtatót, hogy ne verjék szét a méregdrágán megvett veszélyes hulladékok futóművét...

LJP 2010.05.03. 15:53:13

@subbazoo: Ez így van, a posztolónak a feladata a hasonlók elkerülése végett, hogy bemenjen egy tetszőleges MÁV pénztárhoz, ott kérjen egy papírt a levelező tagozatos hallgatók hazautazásáról (A4-es lap) amire felvezetheti a kívánt viszonylatokat (Bp-Érd, Bp-Gödöllő) majd visszamegy egy nyugodtabb időszakban s akkor ott 70 ft ellenében elkészítik neki a "Levelező tagozatos hallgatók hazautazási kedvezménye" c leporellót, amire akár 20 különböző relációt is felvehet.

Nekem is van ilyen, régóta használom valamelyest hosszabb távon (Győr-Bp-Baja viszonylatban), én is egy büntetés után szereztem tudomást róla [kellemetlen eset volt], de akkor nekem egy kedves szolgálaton kívüli máv-os hölgy elmagyarázta a mikéntjét ennek a levelezős "kedvezmények".

kiskapuk:
mivel a posztolónak a lakhely és a suli között rövid az út, igazán alternatív útvonalat nem vehet fel , nekem viszont teljesen irreális viszonylatokat is megengedtek felvenni, azaz nem csak a legrövidebb útvonalat, hanem a köztes nagyobb városok által felszabdalt utat. (bp-kecskemét, kecskemét- kkfélegyháza stb.). Az A4-es bianko papírt nem kell a MÁV-on kívül érvényesíteni (pl. suliban) így jóformán a beszélőkéden és a mávos pénztáros jóhiszeműségén múlik, hogy mi kerül a papírra. Persze ésszel kell csinálni, nekem sem engedtek volna meg egy bp-miskolcot.

Alikam 2010.05.03. 15:55:56

MIt nem lehet ezen érteni? A Diákkedvezmény ez esetben csak a lakóhely és iskola közöttre szól.

Nem lehet bemenni Budatétényre bevásárolni kedvezménnyel, hiába rövidebb a táv.

Egyesek annyira nehéz felfogásúak.

Az más kérdés, hogy már a pénztárosnak sem lett volna szabad kiadni a jegyet.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.03. 15:58:40

@LJP: Könyörgöm: pont ezért faszság. Egy teljesen felesleges papírpusztító-íróasztalfenntartó aktus, amely révén nem szarhatunk a kútba, csak a kávájára, de belelökhetjük, ha Gizike rálehel a pöcs(öm)éttel.
WC-pucolóra, víztartályfeltöltőre meg ablakmosóra viszont nem fussa...

LJP 2010.05.03. 16:08:17

@Kitalátor feljegyzetei: én nem mondtam hogy nem faszság :-)))) de hát a MÁV ilyen és amíg ilyen is marad, addig túl kell élni vhogy, ha használni akarod. Nem én vagy te fogod megreformálni, de a posztolónak valszeg májusban is el kell utaznia Gödöllőre; fogadja ezt túlélési tanácsként ;-).

subbazoo 2010.05.03. 16:16:32

@Kitalátor feljegyzetei: nem akarok ebből vitát nyitni nagyon. Igazából a kedvezmény lényege, hogy be tudjon járni ócsóér az iskolába.

A másodképzésem így végeztem én is, én IC-ztem sokat. Nem az tenné tönkre a nemzetgazdaságot (van olyan itt?), de nézd a dolgot a másik oldalról. Az iskolába tud féláron járni. Miért nem elég ez?

tudod, pont ez a hozzáállás a legnagyobb baj az országban.

"ha az önköltséges, sötétben vagy postán vizsgázó egyetemisták féláron utazhatnának szanaszét az országban, nemdebár"
Ne utazzanak féláron bárhová. Aki levelezőn munka mellett tanul elégedjen meg azzal, hogy legalább iskola-lakóhely között kap kedvezményt. Akkor már inkább menjenek az aktívan DOLGOZÓ nagycsaládosok még nagyobb kedvezménnyel.

Korkedvezményes nyugdíjasok hogy jönnek most ide?
Látod, nekem leginkább ez nem tetszik az átlag honfitársaimban. Nem azt nézi, hogy vazz, mehet a levelezős 50%-ért suliba. Azt nézi, hogy a korkedvezményes mehet bárhová.

Elfelejti, hogy nyilván van annak oka, hogy mehet. Én nem lennék tűzszerész még a 1.5 vagy 2 szorzóért sem. Hiába nem robbantottak itthon bombát, mégsem vállalnám. Ha meg vállalja, abban benne van hogy 35 évesen nyugdíjas. ugyanakkor ne felejtsük el, hogy benne van az is, hogy darabokra szakadhat bármikor.

ez viszont egy másik téma, amihez elvből nem szólnék hozzá, itt is csak azért mert felhúztam magam. :)

worldpeace :)

eszembe is jutott az ördög, amikor kérdezik tőle, hogy a magyarok üstje mellett miért nincs őr. - Hát ha egy kijutna a többi úgyis visszarántja.

zengo682 2010.05.03. 16:21:40

Ki kell néhány értetlenkedőt ábrándítanom,a Diák urak-hölgyeknek a kedvezményt nem a MÁV Start adja hanem a mindenkori Oktatási kormányzat,aki meg is szabja hogy mikor ki,milyen formában,honnan hová veheti igénybe.Persze ugyan ez vonatkozik a Volán vállalatokon végzett utazásokra is.

záporjózsi 2010.05.03. 16:33:32

@zengo682: Gondolom ezért is szabályozzák Kormányrendeletben. Vagy nem?

tocibacsi 2010.05.03. 16:39:19

nekem az átrulja el valaki, hogy ha a kedvezmény csak a suliba járásra érvényes (érd-gödöllő) de valaki rendszeresen jár máshova is (érd-bp, meló), de néha megy gödöllőre is, akkor hogyan tudja a kedvezményét ésszerűen érvényesíteni?! Gondolom, ha vesz egy érd-gödöllő 50%-ot, akkor az nagyságrendben a BP-gödöllő 100% körül fog mozogni... Magyarul az illető nem élhet a jogos kedvezményével csak azért, mert van más bélrlete plusszban?! Csak mert elvégre egy érd-gödöllő utat megszakíthat, míg bemegy melózni...

zengo682 2010.05.03. 16:42:05

Pontosan. A MÁV Start üzletpolitikai cimen csak néhány kedvezményt ad,az összes többi az mind Állami kedvezmény,ezt is tartalmazza a SzÜSz.@záporjózsi:

zengo682 2010.05.03. 16:47:57

@tocibacsi: Úgy hogy kiváltja az igazolás ...címü formanyomtatványt,ami pár forintba kerül,beiratja az igénybe veendő utvonalat és akkor használja utazásra amikor akarja.

dzsaszper 2010.05.03. 18:06:22

1. Emlékeim szerint a diákkedvezményt a lakóhely és a munkahely közötti szakaszon érvényesíteni tilos, a posztoló csupán ezt hajtotta végre korrektül. Mivel most nem megy a jogszabálykereső a magyarorszag.hu-n, ezért nem tudom kikeresni.

2. A posztoló utazhatna Érdről Budapestre diákkal busszal is, azt senki se tiltja, hogy Budapesten szálljon át buszról vonatra diákjeggyel. Eldobhatta a buszjegyét, nem volt köteles megőrizni.

Szóval szerintem panaszkönyv, és ha nem kedvező a panasz elbírálása, akkor érdemes lehet megkeresni egy ügyvédet, hogy reális-e a fizetési meghagyás.

záporjózsi 2010.05.03. 19:42:22

@zengo682: Igen, viszont külföldön a kedvezmények szerkezete gyökeresen eltér.

zengo682 2010.05.03. 20:18:27

@záporjózsi: Valóban,de ott nincs Államilag kötelező kedvezmény (ún. szociálpolitikai)hanem csak üzleti kedvezmények vannak,ez nálunk nem sok létezik ilyen pl. 26 év alattiak hétvégi kedvezménye is.

záporjózsi 2010.05.03. 20:36:18

@zengo682: Van ott is. Főleg a diákokra és a gyerekekre. De a kedvezmények szerteákazó "rendszere" (kuszasága) ott nem jellemző.

666E 2010.05.03. 20:49:58

a máv mindíg tartja a markát amikor tudja. de a logikus válasz a következő (lehet már valaki belegondolt és leírta előttem) :
a támogatás, csak konkrétan a munkába járáshoz jár, hogy a dolgozónak ne kelljen már az oda meg visszautat is fizetnie amíg eljut a munkahelyére. viszont ha úgy döntene, hogy szabadidejében vasárnap kiruccan a mittudomén, vidámparkba vattacukorért (ami most pont egy állomás mellett van), akkor ne várja el a munkaadójától, hogy ezt is támogassa anyagilag. mert ez magánügy. mintahogy az ember nem kér a főnökétől pénzt benzinre amikor le akar menni nyaralni a balatonra.

zengo682 2010.05.03. 21:26:57

@záporjózsi: Az ott sem Állami hanem üzleti.

zengo682 2010.05.03. 21:28:13

@zengo682: Az úgy szerepel hogy 26- stb.stb.

GegeWarrior 2010.05.04. 09:17:49

Ne hülyüljünk már meg!Ki a fasz mondja meg, hogy most éppen hova megyek? Akkor a pesti bérlet is csak iskola és a lakás között érvényes? Vicceltek, ugye? Megvettem oda megyek ahova akarok, örüljön a MÁV, hogy luk van seggén, ilyen szar szolgáltatásért ilyen sok pénzt elkérni nem lenne pofám, de nekik van.

zengo682 2010.05.04. 13:23:11

@GegeWarrior: KI beszélt itt pesti bérletről, itt egy Állam által adott kedvezményről,és annak szabályozásárol volt szó.Egyébként az árakat sem a közlekedési cég határozza meg,csak azokét amelyiket ők adják,ilyen pl.külömböző rendezvényre adottak

záporjózsi 2010.05.04. 20:54:53

@zengo682: De, állami. A 26--os nem, de van más, több fajta, ami igen.
@GegeWarrior: Tanulmányozd a "helyi" és a "helyközi" utazás fogalmait...

Gezuka 2010.05.05. 13:45:20

Nem tudom írta-e valaki, de ha Mr. PHD szeretne BP és Gödöllő között kedvezménnyel utazni, kérnie kell egy igazolást a máv-starttól. A kérelem hozzá itt van: www.mav-start.hu/res/a4_kerelem_tanulok_hazautazasi_kedvezmenyenek_igenybevetelehez.pdf
Ezt kitöltöd és elmész vagy a gödöllői vagy az érdi vasútállomásra, és cc. 60 Ft-ért megvan a papírod, amit félévente pecsételtetni kell.

lófasz 2010.05.07. 09:54:46

Kurva egyszerű a helyzet: nem kell a MÁV szolgáltatásait igénybe venni. Lehet, hogy kényelmetlenebb a busz, meg állni kell (ez kit érdekel amúgy? nyifi-nyafik társasága, akik nem bírnak végigállni egy 1-4 órás utat), de nem dugnak seggbe, ha jegyet vagy bérletet merészelsz venni. Vannak persze beszólós buszsofőrök is, de eddig velük sem volt problémás a jegyvásárlás, az ellenőrökről nem is beszélve. Aki pedig csak azért is vonatozik, az szenvedjen csak továbbra is.

zengo682 2010.05.11. 14:38:57

@lófasz: Nem akarlak elkeseriteni,de a buszon is ugyanez a szabály van érvényben.

Leontinus 2012.06.07. 11:32:12

Ez régen (1990~) is így volt.
Vajdaságiként Budapestről Szegedre vonatoztam és ott felültem egy buszra, ami átvitt a határon túlra.
Na de mi történt! Nagyokosék kitalálták, hogy én ha a Röszke nevű határátkelőhelyen megyek át, akkor nekem a Budapest-Röszke jár csak féláron, Budapest-Szeged nem! Az, hogy a Röszkén átmenő vonat nekem nem volt jó - mert nem Szabadka felé utaztam és amúgy is nagyon ritkán járt - az senkit sem érdekelt. Tehát amíg az a néhány kalauz, aki a "törvényt" betartotta működött, Budapest-Röszke vonalra voltam kénytelen a félárú jegyet venni. Hála Istennek, nem tartott sokáig a működésük. Az én esetemben igazából nem sokat veszítettem, de bosszantó volt.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.06.07. 12:31:11

@Leontinus: Most már csak az érdekelne, hogy téged vajdaságiként miért illet meg 50%-os kedvezmény.

Adani 2012.06.07. 17:54:58

@Leontinus:

Ez sima ügy, veszel Röszkéig kedvezményeset és csak Szegedig mész, olcsóbb egy kedvezményes jegy +13 km-re mint teljes árút venni.

Leontinus 2012.06.07. 18:04:16

@agresszív kismalac: Bárki a Földről aki egy magyarországi felsőoktatási intézmény hallgatója (gondolom a középiskolára és az általánosra is igaz) törvény szerint jogosult az 50%-os kedvezményre - ugyanúgy mint egy belföldi diák.

Leontinus 2012.06.07. 18:06:04

@Adani: Igen, így tettem, ahogy a kommentemben is írtam.
" ... Tehát amíg az a néhány kalauz, aki a "törvényt" betartotta működött, Budapest-Röszke vonalra voltam kénytelen a félárú jegyet venni. ... "
süti beállítások módosítása