Tékozló Homár

Az Opel szerint normális, ha menet közben ok nélkül kinyílik a légzsák

2010.06.07. 11:56 | jackyll | komment

Tamás kénytelen lesz újra megtanulni autót vezetni, minthogy a látási viszonyokat némileg rontja a bármikor az arcába robbanó légzsák. Az Opel-szerviz szerint hibakód nem olvasható ki, úgyhogy ez rendeltetésszerű jelenség:

2010 március 12-én menet közben kb 40 km/h-s sebességnél kinyílt a 2001-es Opel Corsam első két légzsákja annak ellenére, hogy ennek semmilyen oka nem volt, egyszerűen haladtam egy egyenes úton. Az autó korábban soha nem volt sérült és fizikai hatás sem érte, ami kiválthatta volna ezt a jelenséget. Az Opel szerint mivel hibakód nem olvasható ki, ez nem vezethető vissza gyári hibára. (itt megjegyezném, hogy egy budapesti márkaszervizben, ahol vizsgálták az autót, a munkalapon több hibakód is feltüntetésre került, de abból nem kaphattam másolatot kérésem ellenére sem).

Sajnos képtelenség rábírni az Opelt, hogy érdemben válaszoljanak a feltett kérdéseimre/panaszomra/kérésemre a Fogyasztóvédelemhez fordultam. Magasabb sebesség mellett egy ilyen eset életveszélyt is okozhatott volna, ennek ellenére az Opel elzárkózik mind az ok részletes kivizsgálásától - vagy az eredmény ismertetésétől ha az kiderült a közel egy hónapos vizsgálat alatt -, mind a javítástól.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.07. 11:59:19

Na az biztos hogy ha gyorsabban mész, meghalsz!
Bár egy 10 éves autót nem nagyon fognak Opelék már leszarni sem, az borítékolom... :(

"egyszerűen haladtam egy egyenes úton"
Mennyire volt káytús? Jó magyar útjaink elég sokszor inkább kátyúból vannak, mint útból...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.07. 12:00:32

@ColT: Úgy értve már attól is berobbanhat egy érzékenyebb lufi. Bár nem 40-nél.
És 3-4?

Gépkocsifőfékmunkahengerkiegyenlítőtartálytömítés 2010.06.07. 12:01:51

Tényleg nagyobb baj is lehetett volna.
Autópályán kinyilik de van annyi lélekjelenléted hogy lehúzodsz a leállósávba ott meg leszakad alólad a pálya miközben fulldokolsz az árviz miatt.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.07. 12:04:52

- Édesem, van egy jó és egy rossz hírem.
- Mondd a jót!
- Működött a légzsák.

akárki lehetek:-) 2010.06.07. 12:08:43

Azért az sem rossz amikor a felszámított légzsákról egy csatt után kiderült, hogy nem is volt működőképes. (a típust nem írom le, mert megsértődnek)

yippyupp 2010.06.07. 12:14:43

@atpijkamo: az űrgyíkok voltak, igazából karamboloztál, de még időben áttranszportáltak egy párhuzamos univerzumba. örülj, hogy élsz, és adj hálát az airbag chipjének, az jelezte, hogy bajban vagy

Andie 2010.06.07. 12:16:31

Hubaze, ez azér dúrva. Elképzelem, ahogy 200nál az arcomba robban az a szar. Bár meghalni lehet nem tudnék, merhát végülis már nyitva van :) Ezt hijják megelőzésnek?
Naja, talán ezért van volvóm, és nem opelem :)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.07. 12:23:49

Amúgy ha nekem lenne autóm, a légzsáknak esélye sem lenne!

akárki lehetek:-) 2010.06.07. 12:27:13

@Sün‼: Neked tömör légzsákot kell használnod:-)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.07. 12:31:14

@akárki lehetek:-):
Én a női légzsákok elkötelezett híve vagyok!

akárki lehetek:-) 2010.06.07. 12:33:31

Esetedben azok is veszélyben vannak, ezért kötelezett vagy védőruhát (lovagi páncélt) viselni:-)

szita szita péntek 2010.06.07. 12:33:47

Én hülye - még csak a problémát sem értem. "Az Opel szerint mivel hibakód nem olvasható ki, ez nem vezethető vissza gyári hibára. " - Ez mi a lótúrót jelent? (Egyébként adott esetben engem pld. kurvára nem érdekelne a hibakód, csak a hiba. Mi marhaság már az, hogy egy francos komlyúter monnya meg, hogy mi a hiba? Az MAXIMUM segít a hiba felderítésében!

akárki lehetek:-) 2010.06.07. 12:34:30

@Sün‼: Látod a mienk már próbálkozik:-)

sasmadar 2 2010.06.07. 12:36:36

Ohh,én tudom a hiba okát,az opelnek semmi kötze ehez!

Nos,sokan csinálják-hirdetik pesten,hogy az un légzsák inditókat ujból "inditják"nullázzás,vagy ha ugy tetszik programot frissitenek,telepitenek rá.
A lényeg az,hogy a korábban sérült(amiről te nem tudsz)kipukkant lufikat kicserélték,de az inditót a pesti varázs-garázsban "frissitették".
Ez nem gyári szoftver,csak a gyári felül irása,gány Bt!
Ezek egy idő után mind nyitják a légzsákokat ok nélkül.Bmw-Merci-Audi-Opel,egyremegy.
Az opel azért zárkozott el,mert nem itthon vetted az autót új korában,kintről behozott 10-éves youngtimer.

sasmadar 2 2010.06.07. 12:38:51

Egyébként a főcim megtévesztő,perre adhat okot,mert nem erről van szó,csak arról hogy a gyári gép nem kommunikál a Gány inditóval!!!

nyomi 2010.06.07. 12:42:37

@samadar 2: Vhogy az ilyesmi kideritheto? Vagy csak ugy, ha uj autot veszek, es sajat kezuleg szervizelem?

pcmci 2010.06.07. 12:43:02

@samadar 2: avagy arrol, hogy a gyári gép nem kommunikál egy hibás eszközzel...

۝merta-X 2010.06.07. 12:46:18

De egyébként nekem volt olyan, hogy Vectra C ette az olajat, meg feszt motorhibával jöttem mentem, de mire beértem a szervizbe kialudt. Erre a szervizben "KIÜTÖTTÉK" a kódokat, és mondták, hogy most frissen produkálnak új hibakódot. Nem ment. Elküldtek. Két hét múlva jöttem vissza, akkor gyertyát cseréltek. Hatástalan volt. Végül motor nagygenerál lett, de ehhez kellett fél év 3 különböző Opel márkaszervíznek.

Ezekkel a hibakódokkkal vannak bebuzulva teljesen.

sasmadar 2 2010.06.07. 12:48:05

@pcmci: Egyébként a gk pirotechnikai eszközeit 8 évente cserélni kell!!!
Övfeszitő,lágzsákok,inditók!

Más kérdés,hogy senki sem cserélteti egy 8 éves autón,mert vetekedne a kocsi árával!

Azért durrant el a légzsák,mert az inditó programját törölték a baleset után,és ujrairták fos programmal.
A tulaj vszeg erről semmit sem tud.

Itt csinálhattál:

www.auto-digital.hu/airbag.html

۝merta-X 2010.06.07. 12:49:51

Vagy pl. villanyász márkaszervizes szerelő nem bírta megállapítani a mai napi, hogy az egyik xenonomban az izzómozgató motor miért nem működik, és ezt azzal indokolja, hogy a hibakódban áramköri hiba szerepel, ami neki nem jelent semmit, mert van vagy 5 alkatrész, amit cserélgetéssel kellene tesztelni, és őnekik nincs ilyesmire felkszülve a raktár. Ez szintén a harmadik szervizben hallottam vissza hangról hangra.

pcmci 2010.06.07. 12:52:47

@samadar 2: izé. azért a mikroelektronika tökéletessége mellett ne nagyon törj lándzsát. elhiszem én, hogy okozhat ilyet az általad vázolt kuruzslás, de azt nem, hogy csak és kizárolag ez okozhatta...

nyomi 2010.06.07. 13:00:56

@۝merta-X: Nalam arra nem tudnak rajonni, hogy miert nem vilagit az izzo, azaz miert nem kap aramt. "elveszik" :D 5. villanyasznal volt, es mind a helyzetjelzore akarta kotni. Citroen.

akárki lehetek:-) 2010.06.07. 13:04:36

Az elektronika furi egy dolog. Adott egy oroszlános partner 1,9 szívódiesel. Első perctől hülyeségeket csinált, pl. a gyári riasztó nem engedett be az autóba időnként, csak, ha kulccsal nyitottam és bedugtam a gy. kapcsolóba a kulcsot, akkor hallgatott el 10mp múlva. Fél évbe telt mire kiderítették számítógépes kapcsolattal a kölni PSA központtal, hogy az általuk hibásan beszerelt, nem gyári rádió okozta a hibákat. Hozzá kell tennem, hogy az alvázszám szerinti autó a kölniek szerint nem is létezett, ráadásul amikor mégis rátaláltak a nyilvántartásukban, ott benzinesként szerepelt:-)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.07. 13:10:13

Bimetálos légzsáknál bezzeg nincs ilyen!
Mindig a CSIPP!

NYEMÁ CSIPPÁ!

Nanemá 2010.06.07. 13:14:03

"A munkalapon több hibakód is feltüntetésre került, de abból nem kaphattam másolatot kérésem ellenére sem)" - Na, erre a dumára nálam meg az "elvégzett" munka "nem kerülne kifizetésre", az tuti. Egyszer nekem az APEH-ban nem akarták átadni a frissen kinyomtatott folyószámla kivonatomat, mondván, hogy bizalmas adatokat tartalmaz. Erre megkérdeztem, hogy talán előlem titkolják a saját adataimat? Erre aztán némi szájhúzás után átadták. De az Opelnél nyilván ennél is erősebben védik a Corsa "személyiségi jogait".

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.07. 13:14:39

Ezért jó a 20 éves Opel Vectra, abban nem vág pofán a légzyák...

akárki lehetek:-) 2010.06.07. 13:15:38

@Sün‼: Az általad preferáltak is elég megbízhatóan működnek:-) BIO-CSIP!

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.06.07. 13:16:33

az a baj hogy volt benne elektronika.

nekem pl 2 csomag lufi van bedobva a kesztyűtartóba, és még sosem fújódott fel magától... de nincs is ám benne elektronika

akárki lehetek:-) 2010.06.07. 13:19:23

Anyóst megtanítani vezetni. Ő vezet, mi meg hátul békésen szundikálunk! Amennyiben mégsem veri pofán a légzsák, igénybe vehetjük a szívlapátot.

Secnir 2010.06.07. 13:23:45

opel
sose kopel
csak szétrohad
(vagy kidurran a zerbeg)

Egyéves Önkéntes 2010.06.07. 13:28:35

Az Opel akkor sem ír ki hibakódot, ha a szervizes faszi fejét párszor odacsukod az ajtóval.

akárki lehetek:-) 2010.06.07. 13:29:47

@Sün‼: Ezt kerestem!!!! A BIOCSIP finombeállítása!!! Örök hálám neked ó my lord:-)

asdf 2010.06.07. 13:43:44

Ugyan kellemetlen a dolog, en sem orulnek neki -es oltari mak, hogy alacsony sebessegen tortent-, de a jotallason es a szavatossag, es egy 2001-es auto mar mindegyiken kivul van. Haromszor is...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.07. 13:43:46

@akárki lehetek:-):
Tankesőn, mondják a svédül perfekt japán harcosok.

asdf 2010.06.07. 13:44:55

@asdf: helyesen: ...de a jotallason es a szavatossagon egy 2001-es auto mar kivul van. Haromszor is...

note to self: legkozelebb olvasd at azt a nyomorult mondatot atszerkesztes utan ;)

Egyéves Önkéntes 2010.06.07. 13:47:33

Légzsákot csakis az egri alexandából.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.07. 13:48:14

@EÖ:
Vicianak is opelja volt
a kocsmabol kapcsolgatta a kozponti zarat meg huzogatta az ablakokat
legzsak nem volt benne

Egyéves Önkéntes 2010.06.07. 13:50:06

@hagyma: kiben nem volt légzsák, Viciánban?
vagy a kocsmában?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.07. 13:56:06

@EÖ: viciannak sorhasa volt
lehet jobb mint egy legzsak
a kocsmaban fireoztunk
O meg huzgaltaaz ablakot
es buszke bolt lathatolag

nekem meg sose ugrott ki a legzsak, bar oda a kormanyra ra van irva hogy van benne
nem lehet orom

akárki lehetek:-) 2010.06.07. 13:58:05

@Sün‼:
Az megvan a biocsip hordozóiról, hogy kor szerint csoportosítják őket???
16-20 között titokzatos, mint Ázsia
21-30 között tüzes, mint a forró Afrika
31-40 között üzemképes mint a modern Amerika
40 felett szétlőtt minta vén Európa

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.07. 14:03:58

@akárki lehetek:-):
16-20 között titokzatos?
Milyen lehet hajnali 6-kor?

akárki lehetek:-) 2010.06.07. 14:05:23

@akárki lehetek:-):
Ugyanez a biocsip élvezőiről:
16-30 között Heves megye
31-40 között Vas megye
41-55 között Békés megye
55 felett Tolna de nem megye

akárki lehetek:-) 2010.06.07. 14:06:40

@Sün‼: Korról van szó vazze! nem óráról. Pfúj pedofil

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.07. 14:09:01

"55 felett Tolna de nem megye "
Ez jó!

@akárki lehetek:-):
JééézusMááárija!
Melyik az?

akárki lehetek:-) 2010.06.07. 14:15:32

@Sün‼: Bocsi nem pedofil, türelmetlen!

zooDoo 2010.06.07. 14:17:30

Nahát - nahát, száguldunk, aztán még felvágyunk háborodva a nem rendeltetésszerű használat mellett bekövetkező károkért.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.07. 14:21:02

@akárki lehetek:-):
Legyél türelmes, az idő neked dolgozik(vidéken: gályázik)!

szmoker (Homo Trollicus) 2010.06.07. 14:24:19

@Secnir: én is mindig ezt mondom. 1.6i Asztma jóság, ha épp nem lakatolják :)
Ja meg időnként elrágja a vezérműszíjat, de - höhö - nem üti szét a szelepeket. 2-ből kettő.

Bezzeg a Renyón meg 300 küvecs egy szétvert szelepkészlet + generál :)

akárki lehetek:-) 2010.06.07. 14:24:31

@Sün‼: Az idővel az a baj, hogy a biocsipes változat az idő múlásával egyre jobban leereszt.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.07. 14:32:53

@akárki lehetek:-):
Ezért kell alúlról néha felpumpálni!
Ha hallod, hogy szuszog, akkor megy bele a levegő.

akárki lehetek:-) 2010.06.07. 14:39:45

@Sün‼: Ha jól zár alul a szimering, akkor pumpálhatod, csak nyögni meg visitozni fog. Szuszogni csak amikor nagynehezen feltöltöd, még Tolna előtt.

Jim Tonic 2010.06.07. 15:01:59

Hat éves kor felett illik ellenőriztetni a légzsákot. Amúgy anno az Audi A6-osok sorban produkálták ezt, Corsanál meg nem hallani szériahibáról.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.07. 15:23:21

@Jim Tonic:
Nőknél ez 14 év felett igaz.

@akárki lehetek:-):
Csak arra kell figyelni, hogy a hátsó szelepen ki ne engedje a bepumpált levegőt!

akárki lehetek:-) 2010.06.07. 15:28:24

@Sün‼:
Uffál Te, én már uftam eleget!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.07. 15:43:34

@Don Bandi:
Ez már a hóvégi!

@akárki lehetek:-):
A dugót megfelelően nagy nyomás esetén kilőheti.
Inkább valami ragasztószer javallott!

akárki lehetek:-) 2010.06.07. 15:47:05

@Sün‼: Előző este Epokitt? Jó lesz vacsira?
Visszatérek a finombeállításhoz.
Azt hívják BIOCSIP-tuningnak????

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.07. 16:00:32

@akárki lehetek:-):
Így van.
Jellegzetessége, hogy nem kell számítógépre kötni, potméterrel elvégezhető a tyúnolás.
A megfelelő érték elérésekor a tulaj hangjelzést ad.

akárki lehetek:-) 2010.06.07. 16:03:55

@Sün‼: És az hogy hangzik? Phá, esetleg szszszsz, vagy aaahhhh?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.07. 16:09:14

@akárki lehetek:-):
Leginkább az utolsóhoz hasonlít.
olyasmi, hogy; ááááááááá!

akárki lehetek:-) 2010.06.07. 16:13:43

@Sün‼: Nem tudom, amikor próbálom állítani, folyton pumpálni kell, de egy idő után a pumpatömlő eltunyul, és akkor adja a biocsip a legcsúnyább hangot.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.06.07. 17:42:02

A légzsák pont arra való, hogy megvédjen, a kilátást meg csak egy pillanatra állja el. Felfújódás után azonnal leereszt.

Megdobbent 2010.06.07. 17:46:07

A biztonsag az elso, utana johet a vezetes :)

Egyebkent en is az urgyikokra gyanakszom, valoszinuleg elobb megcsipeltek a kinyito aramkort, aztan visszacsinaltak hibamentes opelcsipre...

De meg varhato ilyesmi, az urgyikok joarcok :>

Tsakazertish 2010.06.07. 18:10:24

Javasolnám elolvasni (márkától függetlenül) az autó kezelési utasítását/kézikönyvét, amelyben feketén-fehéren le van írva, hogy 8 év után illendő kicserélni a légzsákokat... Természetesen pénzért, arany áron, de így van.

Gigoló (törölt) 2010.06.07. 18:45:11

Jaja. Azonnal leereszt. Voltszerencsém.Nópara

king4aday 2010.06.07. 20:49:03

Én múltkor egy majdnem-baleset alatt (szemből előzött egy Baromira Megyek Wazze egy buszt kanyar előtt, csak szembe jöttem) tövig nyomtam a dudát reflexből a közepén, és utána jöttem rá, hogy ha baleset lett volna, a kezem az arcomba kapom a légzsáknak köszönhetően.

zeugma 2010.06.07. 22:00:35

@king4aday: Ezért jók a 20 év fölötti autók, mint az enyém: azon egy picike pöcköt vagy kart kell oldalról benyomni (indexkapcsoló végét vagy ablaktörlő-vezérlő kart például). Egyrészt mire megtalálod és megfelelő szögben eltalálod, elmúlik a veszélyhelyzet. Másrészt, ha nem múlt el a veszélyhelyzet, hanem belédmegy valaki, akkor a kar szépen letörik és a kezedben marad. Népszerű alkatrész a bontókban, egy nagyobb kocc után (tükör nélkül tolattak előttem, illetve belém) én is hat-nyolc roncsot végigböngésztem, mire találtam olyant, amiben még benne volt és működött is.
Ja igen, és légzsák sincs a kocsiban, nehogy leverje a szemüvegedet.

LAttilaD 2010.06.07. 23:48:32

Nekem a hibakódról az Alchemy jut eszembe, valaha volt egy ilyen nevű képkonvertáló program DOS alá. Ha sok képet konvertált az ember, akkor a program egy idő után hajlamos volt leállni egy üzenettel: Error, the memory management software returned 3. Én ilyenkor kisebb dührohamot kaptam, nem a hibától, hanem az üzenettől. Ki a faszomat érdekli, hogy mennyit adott vissza a memóriakezelő szoftver? Az ő privát belügye, hogy mennyit adott vissza, mi közöm hozzá?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.08. 04:45:31

A Homár szerint normális, ha éjjel nincs időzített post? :D

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.08. 06:06:15

@Gépkocsifőfékmunkahengerkiegyenlítőtartálytömítés:
leszakad alólad a pálya miközben fulldokolsz az árviz miatt. "

Fenntartya a légzsák, arra van

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.08. 06:08:42

@Hurrá Torpedó:
' 2 csomag lufi van bedobva a kesztyűtartóba'

Ne nagyzolj!

Megdobbent 2010.06.08. 06:28:17

Viszont ez mar a hetvegi, ugyhogy innentol mindenki csak 1 kis kommentet, hogy elferjunk. koszonom!

A rája szarik rája 2010.06.08. 07:11:07

Ma nem lesz poszt? Vagy ez már a hétvégi?

Káposztakukac 2010.06.08. 11:09:58

@Tsakazertish: régen, nagyon régen tényleg írtak ilyesmit, de ma már nem.

chris-v 2010.06.09. 09:12:45

Sztem egész egyszerűen csak le kell cserélni azt az Opelt egy autóra!
süti beállítások módosítása