Tékozló Homár

Elijeszti új és régi ügyfeleit a Vodafone

2010.06.15. 00:01 | jackyll | 232 komment

Attila a mifelénk sajnos szokásosnak mondható módon világosodott meg 10 év Vodafone-hűség után. 3 új telefont szeretett volna előfizetéssel, de annak ellenére kértek tőle darabonként 80 ezer forint kauciót, hogy nem hitelre akarta venni, és hogy a telefonok értéke sem haladta meg a 20 rugót:

Nagyon mérges és egyben csalódott vagyok. Több, mint 10 éve vagyok a Vodafone előfizetője. Mivel eddig különösebb gondom nem volt velük ezért a családom három tagja úgy döntött, hogy egy másik szolgáltatótól átjön hozzájuk. Ma délelőtt kis csapatunk beállított egy üzletükbe. Közöltük velük, hogy három új előfizetést szeretnénk és a készülékeket is kiválasztottuk. Idáig nem történt semmi extra. Majd a kishölgy közölte, hogy fel kell küldeni az adatokat hitelbírálatra és lehet, hogy kauciót kb 9000 Forintot kell fizetni. Kicsit meglepődtem… Mondom, nem hitelt kérek hanem készpénzben fizetek és mire a kaució?

Mondta nem számít, hogy nem hitel, mert náluk így hívják a folyamatot… És mondom minek a kaució? Hát így van nekik kiadva… Azért van, hogy három hónap múlva, ha minden rendben az előfizetésemmel, akkor jóváírják. Kérdezem kamatostul? Éreztem, hogy veszélyes terepre érkeztünk, mert nem értette. Elmagyaráztam, hogy nem tudják megindokolni miért kell, de adjak nekik kölcsön ráadásul kamatmentesen… Á nem értette mit akarok.

Felhívtam a központot… Ott sem értették a problémát és természetesen nem is vehették fel panaszként. Lenyeltem 9000 forint nem a világ vége bár több ezer ügyfélnél három hónapra DKJ hozammal számolva szép kis extra profit. Na mindegy közben megjött a „hitelbírálat” is a központból. Fizessünk a 3 telefonra 240 000 forint kauciót! Darabja 80 000 Ft. (egyik telefon sem volt 20000 forintnál drágább). Lehet, hogy én vagyok lemaradva, de ezt felháborítónak tartottam és otthagytuk őket.

Azért csak magyarok vagyunk, és nem adjuk fel. Bementünk egy következő Vodafone kirendeltségbe egy helyes cicababa és egy srác fogadott minket. A srác könyékig feküdt az ebédjében és nézett ránk, hogy mit akarunk. A hölgy szerencsére odafordult, hogy a kollégája nyugodtan majszolhassa a főzelékét…Megkérdeztük, hogy ő mit tud erről a kaucióról és mi ez az egész. Semmit nem tudott! Úgy nézett ránk, mint aki rémet lát! Nem értette mit akarunk, mi az a kaució és a kollégája okosabb, de ő meg eszik…Nem lehetett zavarni valószínűleg az orvos nyugodt étkezést írt neki elő az ügyféltérben.
Otthagytuk az egészet és hazajöttünk.

Kérdés?

-Ez a normális eljárás?
-Csak én nem tudom, hogy ez a rendszer?
-Direkt vesznek fel olyan embereket, akik semmihez nem értenek?
-A Vodafone-nál lehet enni az ügyféltérben?
-Én bemehetek fagyival, hot-doggal?
- A Vodafone utálja az ügyfeleket?

Üdvözlettel,
Attila

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stupidella 2010.06.15. 11:58:04

@mojszipupi: nem küldenek semmit se fel, de nyilván nem fogja bevallani, hogy épp pofára dönt, mert még kihúzzák a pultból a nyakánál fogva. Jobb ezt egy megfoghatatlan központra kenni... :)

full mindegy 2010.06.15. 11:58:06

Figyelem egy ideje a Voda "üzletpolitikáját". Sztem a józanság határát súrolja.
Annyival nem jobbak a percdíjaik,hogy ellensúlyoznák a horribilis indulórészleteket meg kauciókat.
Na de lesznek még itt meglepetések,most nézem hogy a magenta (tm) színű szolgáltató meg beszáll a gáz,távhő stb bizniszbe.. lol

◄ViZion 2010.06.15. 12:05:21

Vodáéknál ez a normális.
Pár napja küldtem én is egy aranyosat. A történet a mai napig nem zárult le, mert a telót küldik... küldik... de nem ér ide.
A 72 órás csere már 172 órás... levélre sem válaszolnak, és mindíg másik az ügyintéző, mire utánajár... tegnap nem bírtam, és visszahívást kértem. Jól meglepődtek, majd kb. 4-5 óra múlva hívott egy pökhendi kis buzernya, h kivel egyeztettem, h hétfőn kapom a telót? (majdnem én éreztem rosszul magam...) Mire idéztem a mailjukat, hivatkozási számmal, nevekkel, stb...
Erre azt mondta a gyökér, h akkor is csak holnap... és már az a nap is lassan eltelik. Soha többet voda, ettől anno a pannon is sokkal rugalmasabb volt, sőt(!) egyszer jeleztem nekik, h a busz késik, nem érek a kirendeltségba, csak kb. 10-20 percel zárás után...
MEGVÁRTAK. ennyi. avoda meg a gyári hibás telót futárral 8 nap alatt cseréli...

mojszipupi 2010.06.15. 12:09:27

@Stupidella: Olyan mint az X aktákból a sosem látott nagyfőnök :DDD

Paddy 2010.06.15. 12:11:08

Kaució? Menj a Saturnba, Euronicsba, Elektropontba és egyéb elektroboltokba teló ért, ezekben biztos nincs kaució és még olcsóbban is jutsz független telóhoz. Én pl. mindig a saturnban veszem a tellát.
sikeres vagyok-e?

Junk1 2010.06.15. 12:34:46

Nem azért kérnek kauciót, mert a 20 ezer Ft-os készülék valójában 80 ezer, hanem mert a kedves ügyfél köt egy havidíjat és 10 órakát beszél Indiával, majd etnikai hátterére hivatkozva a magas számlát hátrahagyja és nem fizeti ki a milliós számlatartozását. A készülékről nem is beszélve.
Ez bevett szokás bizonyos etnikai csoportoknál, de nem kizárólagosan az ö trükközésük ez.

huta9020 2010.06.15. 12:39:58

Csak első olvasatra tűnik furcsának.

Gondolom, hogy nem a saját nevére akartad venni, innentől kezdve új előfizetőkről van szó, vagyis:
- A készülékeknek a támogatott ára 20eFt körüli, ha előfizetés és korlátozás nélkül akarod venni, akkor az ár a többszöröse.
- Az előfizetéses szerződés lehetőséget ad visszaélésre.

A többi szolgáltatónál sem fogsz jobban járni.

nothing.at.all (törölt) 2010.06.15. 12:41:34

@Junk1: a mcburi mikor vezeti be a kauciót? lehet kiiszom a kólaautomatájukat, mielőtt távozok!

huta9020 2010.06.15. 12:42:27

@Junk1: Megelőztél :-)
Mondjuk, milliókat nem lehet eltelefonálni, mert ha a napi forgalom meghalad egy limitet, akkor azonnal korlátozzák a telefont és hívják az ügyfelet, hogy fizessen be előleget. Legalábbis régebben így volt.

huta9020 2010.06.15. 12:44:17

@Stupidella: Bizony felküldik, komoly számítógéppel támogatott eljárás a hitelképesség-vizsgálat. A pofáról való megítélés annyira azért nem megbízható.

Roboduck 2010.06.15. 12:45:05

1.) Az összes távközlési multi és bank nálunk (és a többi kelet-európai országban) keresi meg azt a pénzt amit aztán az anyaország-beli fejlesztésekre és orrbaszájba akciókba tol bele.

2.) Csak kártyafüggetlen készüléket szabad venni, egyáltalán nem drágább. Ja, én "csak" telefonálok meg SMS-ezek így szinte bármelyik jó... Kétkártyást meg amúgy is csak függetlenben árulnak.

nocsva 2010.06.15. 12:45:31

Sajnos a voda megteheti,mert van elég ügyfele,nekem is van 4 előfizum náluk de semmi előnyöm nem származik belőlük,nem beszélünk sokat emiatt nincs is semmi kedvezmény,ezért sem írok alá hűséget elég csak a sim kártya.Eddigi tapasztalat az, hogy ez eddig a legrugalmatlanabb szolgáltató a 3 közül.
Szép napot :))

Stupidella 2010.06.15. 12:47:03

@huta9020: pár éve továbbértékesítő cégnél még tuti nem küldték fel, akkoriban dolgozott egy ismerősöm ilyen cégnél és ő mondta.

Roboduck 2010.06.15. 12:47:15

@Junk1: ...Nomen est Omen... :(

Nyuladék 2010.06.15. 12:59:43

@Valaki más:

Van Mo-on 10 éve Vodafone..

Amúgy ez nem új "megőrülés", mindig is így volt ez náluk. Érdemes elolvasni az ÁSZF-et és abból kiderül, hogy milyen esetekben kérnek ilyen magas kauciót. Nem védeni akarom őket, de ha valaki előfizetést köt (tehát nem kártyás), ráadásul hármat egyszerre, akkor ugye nincs arra garancia, hogy ha hónapokig telefonálgat mindhármon a voda költségére (bármekkora összegekben), akkor be is fogja majd a számláit fizetni. Nyilván azzal próbálják csökkenteni e "fizetés nélküli használat" esélyét, hogy kvázi előre kérnek pár havi számlafizetést (csak ezesetben kauciónak nevezik). Aki még nem dolgozott mobilszolgáltatónál, annak valóban nem lehet egyszerű ésszerűen átgondolni, hogy a szolgáltató sem hülye. Ezesetben a 80.000 Ft-os összeg nem indokolatlan.

Strex 2010.06.15. 13:00:23

@Valaki más: Mucika, a Vodafone 1999 november végétől szolgáltat Magyarországon. Elemi négyosztályos matek megvolt? :)

Nyuladék 2010.06.15. 13:02:15

@huta9020:

Valóban úgy van, hogy milliókat nem lehet eltelefonálni, mert van limit és forgalomfigyelés, ami adott összegnél korlátoz is akár, DE... az is előfordulhat, hogy valaki éppen külföldön van és onnan csicsereg sokáig és azt viszont a rendszer nem érzékeli azonnal, sokszázezer pénz is összejöhet, mire lekapcsolják...

s3m 2010.06.15. 13:10:14

A vodafonerol csak annyit, hogy az embereket twice as amazing (azaz 2x) verték at a korlatlan internettel, minekutan megcsinaltak egyszer, reklamoztak majd megtettek megegyszer, hogy a korlatlanbol hirtelen korlatos internet lett, azota semmi hiteluk nincs nalam. A vodafone a legszarabb mobil ceg a 3 mobilceg kozul, es tenyleg. Lasd ugyfelszam alakulasa az elmult honapokban. A Tre mobil legalabb tori magat hogy jobb legyen, pannon mindig is kivul maradt a hataskoromon, de nagyon igaz. A Vodafone egy nagyon tré cég. Es attol tartok ez nem mindenhol van igy csak mivelunk magyarokkal tudjak ezt megcsinalni, mert lehet.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2010.06.15. 13:10:25

@Fuxika: Hát ez hihetetlenül "vicces". Hány éves vagy, 8-10?

Grigorij 2010.06.15. 13:13:28

Photoshop...

Mert

1. Valóban 20000 körül van a telefon ára és akkor vedd meg! És nincs semmi cicó!
2. 20000 körül van a telefon ára, de nem akarod kifizetni - ugye van az a bizonyos 1 forintos lehetőség, na akkor máris 3x20000 = 60000 forint a hitelezés + a 2 további új előfizető alap kauciója...
3. 80000 körüli telefon, amiért kevesebbet fizetsz, például 20000-et, tehát 3x60000 a hitel...

Szóval kamulevél...

Stupidella 2010.06.15. 13:16:08

@s3m: a Trémobil egyik "szimpatikus" törekvése, hogy a számkijelzésért havidíjat szed. Nálam az ilyenek verik ki a biztosítékot...

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.06.15. 13:21:51

@nyunyógomez:
Előtte pár mondattal feltöltőkártyást írtam, ebből 10 iq fölöttieknek egyértelmű, hogy mire gondoltam később is.

Perillustris 2010.06.15. 13:42:13

@Don Pedro No Negro: 15 ezres korlát van, hó közben kiszámlázzák, addig tiltanak.

neked ugatok 2010.06.15. 13:45:46

lehet már a poszt tolót?

nekem az jött le, hogy azt képzeli magáról, körülötte forog a világ

1. először is előfizetéssel ők hiteleznek neked az elején, bár a 240k valóban sok, de hidd el akik a háttérben ezeket feldolgozzák és a kockázatot kiértékelik, jobban tudják nálad, hogy megéri-e nekik felvenni téged ügyfeleik közé..
2 csak te nem tudod, hogy ez a rendszer
3 a rendszer nagy, a viszonteladók saját cégek akik franchise üzletrendszert működtetnek (ilyenek a benzinkutak, a gyorséttermek, a futárszolgálatok, stb) - teljesen normális dolog, ha az egyik helyen tudatlanok, nem ott kell vásárolni
4 a 3-as pontot elolvasva nyilván leesett, hogy a vodafonnak semmi köze nincs hozzá ki hogy mit mikor eszik az ügyféltérben, ahogy neked sincs, mivel nem körülötted forog a világ, ha már eleve nagy arccal mentél be, hogy "itt vagyok én az ügyfél, nyaljátok ki a seggem", semmi másra nem számíthattál, mint a tapasztaltakra
5 mivel boltja és alkalmazottai válogatják, valahova igen, valahova nem - de feltételezem, ha belépéskor azzal kezded, hogy "nem baj ha bejövök ezzel?" és tudatod velük, hogy óvatos leszel, nem küldenek el anyádba
6 a vodafone egy cég, van itthon több ezer alkalmazottja, szerinted mindegyik utálja az ügyfeleit? eh

végezetül pedig, szabad országban élünk , ha valami nem tetszik otthagyod, én néhány aljas húzása után a vodafontól átmentem a T-hez a számommal együtt, semmivel sem jobb banda

dido_ (törölt) 2010.06.15. 13:50:38

Kicsit furcsa story, olyan, mintha valamit elhallgatott volna a posztíró. Pl., az egy dolog, hogy kp-ban csengetné ki a készülékeket, de az előfizetés kötéshez általában bekérnek jövedelem adatokat, avagy közüzemi számlákat-amiket ha határidő után perkált ki a delikvens, vagy nincs fényes jövedelme, lazán fennakadhat a rostán.

Az is egy dolog, hogy előfizetési díjat mondjuk előre kérik be a számlán, de attól még amellé csinálhat jóval nagyobb számlát beszélgetésekből és akkor gond lehet, annak behajtása.

Nekem sántít a sztori valahogy, nem akarom elhinni, hogy fejenként 80 ezer forintot kértek, viszont egyben mindannyiukra reálisnak is tartanám, - amennyiben minimálbérre bejelentett, vagy közüzemi számlákat késve fizető lenne a delikvens.

Én fejből nem tudom, talán 2004 óta vagyok előfizetőjük, de nekem problémám nincs vodáékkal. A szerződés megkötésekor én még telefont sem vettem, mert volt készülékem régebbről, független volt, csak sim kártyát kértem tőlük, ami nulla forint volt. De emlékszem, az előfizetés engedélyezéséhez be kellett mutatni közüzemi számlát...stb.

Azóta vettem már készüléket is náluk, meg többször változtattam csomagot, minden gördülékenyen ment mindig, tőlem soha nem kértek kauciót sem (családban is kötött más új előfizetést, ott sem volt semmi probléma, se kaució. Viszont határidőben becsengetett közüzemi számlát mutattak be, és normál jövedelemmel is rendelkeztek, lehet ez is számíthat, kitől kérnek, kitől nem egyéb kauciót).

A vonal sem szakad meg nálam, a szolgáltatással sincs bajom. Én elégedett ügyfelük vagyok.

random dude 2010.06.15. 14:00:35

attól kérnek "kaukciót" (hitelbírálati eljárás) akinek van vmijen tartozása valahol (pl. más szolgáltatónál, vagy KHR (BAR) listán!)
Mert sokan csinálják azt hogy nem fizetik ki a 80 ezres számlájukat, mondjuk a T-nél, aztán átmennének a Vodához. Csakhogy a Vodások is látják hogy tartozol a T-nek, így ez a garancia, hogy velük ezt ne tedd meg!
(ismerősöm dolgozik a vodánál, ő mondta ezeket nekem)

kételkendő 2010.06.15. 14:02:00

Csak akkor kérnek 80000-es kauciót, ha benne vagy a Preventel adatbázisban, amely a három nagy szolgáltató közös adóslistája. Nem feltétlenül a Vodának tartozol...

R. Daneel Olivaw 2010.06.15. 14:28:28

HAHÓÓÓ!!! ÉBRESZTŐŐŐŐ!!!

Ha csak most, akkor kicsit későn, de legalább elkezdett leesegetni, hogy gyarmat vagyunk.... a multicégek nem szeretetszolgálat, nem azért terjeszkednek ide és mindenhova máshova, amiért gondolnák azok, akik a marketingfogásaikat kajálják... nem neked és a barátaidnak és a családodnak és a kutyádnak akarnak kiváló minőségű termékeket eladni, szolgáltatást nyújtani etc... nem bizony... még a hazájukban sem, és legfőképpen nem egy olyan országban, amihez semmi de semmi kötelék nem fűzi őket, csupáncsak annyi, hogy szeretnének minél több bőrt minél gyorsabban lenyúzni mindenkiről, akit érnek, és az extraprofitot hazatalicskázni a részvényeseknek... és jótékonykodni belőle otthon a honfitársaknak esetleg... leszarják, hogy ki dolgozik az üzleteikben, csak nagyon olcsón tegye ezt, leszarják, hogy megdöglik-e éhen hó végére, de amíg él, ott legyen és hajtsa ki a belét... leszarják, hogy van-e társadalombiztosítása, vagy amikor megfájdul a foga van-e pénze betömetni, vagy a szomszéd hentes húzza ki harapófogóval... ezért van az, hogy bank itthon veszteséges nem tud lenni, míg nyugatabbra a bankok 30-50%-a évről évre negatív szaldót produkál... ezért van az, hogy noha minden szolgáltatáshoz és termékhez nyugat európai árszínvonalon (vagy a felett) jutunk hozzá, ugyanakkor a minőségi színvonal meg sem közelíti azt, és nem mellesleg a bérszínvonal is jó esetben a 20, de sokkal inkább a 10-15%-t éri el a nyugatinak.... és a helyzet nemhogy javulna, de romlik...
Az egyetlen lehetőség tudatos munkavállalói, vásárlói, valamint az élet valamennyi dimenziójában erős civil érdek-képviseleti rendszer kialakítása volna, hogy amit az egyes ember nem tud, az állam pedig - noha feladata lenne - nem hajlandó megtenni, azt ily módon mégis megvalósuljon...

Pundu 2010.06.15. 14:31:57

Nekem a minap volt egy érdekes csörtém a Vodafonnal.
Mi is jó pár éve vagyunk a vodafone ügyfelei. A múlt év végén átment az egész család előfizetéses csomagba, így egymás között "ingyen" beszélhetünk. Nálunk a számla jelent problémát, mert sokszor a befizetési határidő után kapjuk meg. Már többször reklamáltunk, de semmi. A legutóbbi számlának is 06.03 volt a befizetési határideje, de csak 06.10-én kaptuk meg. Természetesen közben SMS-ben folyamatosan küldözgetik a felszólításokat és persze késedelmi kamatot számolnak fel. Nem nagy összegről van szó, de sok kicsi sokra megy !!! :( Alig várom, hogy leteljen a hűségidő húzok innen, kell a fenének ez a gyomorideg, hogy megint mikor küldik a számlát.

Stupidella 2010.06.15. 14:34:58

@Pundu: tökegyszerű, álljatok át elektronikus számlázásra. Számlazárás napján már küldik az smst, emailt, hogy mennyi az annyi és már utalhatod is a lóvét, vagy egy automatánál is be tudod fizetni pikk-pakk.

macislum 2010.06.15. 14:48:32

Nemrég voltam T-nél hogy vegyek egy szifont 20 előleggel, a maradék hatvanat meg egy éves részletre. Mondta a tag egyből az elején, hogy akkor 80 ezret kérnek előre amit majd jóváírnak a havi számláimból. Jó, mondtam erre, akkor nem kell engedélyeztetnie a részletfizetést, kicsengetem a nyolcvanezret csak haladjunk. Erre azt mondta, hogy de akkor is kell az előleg. Százhatvanat már nem akartam otthagyni, mivel annyiért már akár több normális telefont is lehet venni, ezért annyiban maradtunk.
Az egészben az volt az érdekes hogy vittem magammal közüzemi számlákat, bankszámlakivonatokat amiből láthatta volna hogy többször annyi a havi munkabérutalásom, meg hogy mennyi megtakarítás van rajta. Nem érdekelte, simán pofára eldöntötte hogy fizetnem kell mobil előleget.
Én meg eldöntöttem, hogy ezeknél nem leszek előfizető.

Perillustris 2010.06.15. 14:52:30

@Zabalint: "Szerintem ők vagy azt hiszik, hogy a folytonos megszakadás"

10 év alatt kb. háromszor szakadt meg, s nem is biztos, hogy az "én" hibámból

Stupidella 2010.06.15. 14:52:33

@dzsoltike: remélhetőleg már nem kell sokat várni, hogy a másik két szolgáltatónál is legyen szifon, mert nekem is csak azért nincs, mert a tréhez soha nem mennék.

2010.06.15. 15:02:17

A beadott adataidat hitelbírálatnak vetik alá, és kész. Ez mindenhol így van, külföldön is, stb. Így működik a rendszer, különböző pontokat ad és nem nagyon lehet belenyúlni. Kauciót kérhetnek, és te eldöntheted, hogy nem fizeted ki. Nem a telefon árára kérik a kauciót, hanem az elbeszélgetett percekre. Ez nagy tévedés, ha azt hiszed, hogy minél drágább telefont veszel, annál nagyobb a kaució.
És attól, mert te vagy az ügyfél... hát ez van. A kapitalizmus sehol sem működik.

Silent Bob 2010.06.15. 15:07:34

@Humbino: Nincs ezzel semmi gond, szerencsére van még két szolgáltató.

Silent Bob 2010.06.15. 15:08:39

@Silent Bob: Mondjuk furcsa lenne, ha egy étteremben is előre le kéne rakni egy húszast, mert hátha nem a végén nem tudod kicsengetni a számlát.

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2010.06.15. 15:12:13

Ez egy jel volt. Lehet, hogy neked kellet volna átmenni ahhoz a szolgáltatóhoz, ahol a család többi tagja volt.

Egyébként valószínűleg az lehetett, hogy a készülék sokkal többe kerül, mint amennyiért a boltban adják. Régen sokan játszották azt, hogy itt olcsón megvették a készüléket előfizetéssel, majd kikódolás után ment keletre új függetlenként.

mokas_gizi 2010.06.15. 15:14:46

Szerintem szolgáltatótóól felesleges telefont venni, sok esetben a középkategóriás ás drágább telefonok annyiba kerülnek vagy még drágának mint neten, vagy mobil boltban garanciával...!!!
Amik neten vannak azok alapból függetlenek és nincs belepiszkálva, esetleg szándékosan lebutítva, lekorlátozva...
+ ha valaki GPRS-es telefont vesz akkor neten/mobil boltban még a szoftvereket is rá teszik ingyen vagy pár ezer forintért...

mókás munkás 2010.06.15. 15:18:35

@pepito1:Én is vettem vodás előfizetést 1 forintos telefont.Semmi kaució.Még csak szó se volt róla...

A nép fia 2010.06.15. 15:20:27

A 10.000.000 mobilszakértő országa...

SzaGyu 2010.06.15. 15:22:45

VODAFONE-on én egyáltalán nem csodálkozom!
Egy héttel ezelőtt ONLINE rendeltem náluk egy notebook-ot. Felhívtak, kikérdeztek, majd másnap (szombaton) jött a telefon, hogy rendben van minden, de 35 ezer Ft kauciót kérnek, amit 3 hónap után havi szinten jóváírnak.
No persze mind ehhez még kérnek 2 éves hűségnyilatkozatot és havi 9900 Ft előfizetést.

Ez a VODAFONE egy állat!

Sohasem volt náluk előfizetésem, de még kártyás sem, és egyetlen telefontársaságnál sincs (nem is volt) hátralékom.

Ennyit a tisztességes és ügyfélbarát telefontársaság(ok)ról.

bgalgan 2010.06.15. 15:25:06

@Stupidella:
csak egy példa, a Vodánál 18900 Ft vitamaxos csomagban a Nokia 2730-as, nah én 26-ért vettem az edigitalnál, de kártyafüggetlen. Ezért szerintem simán megéri az a plussz 7ezer ft.

tocsa86 2010.06.15. 15:29:50

Nekem is ilyen esetem volt a Vodafone-nal. Még kb 4évvel ezelőtt egy Sony Ericsson K700i telefont szerettem volna. Akkor még diák voltam és diákmunkából szerettem volna az előfizetésemet fedezni. 19900 ft volt akkor ez a telefon előfizetéssel és kértek volna még 60ezer ft-ot, merthogy nem látják biztosítottnak hogy fizetni fogom az előfizetési díjat.

T-hez mentem ott nem volt semmi ilyen probléma

Atkakukac 2010.06.15. 15:31:19

Hali!

Én néhány éve váltottam Pannonról Vodára egy céges ajánlat alapján, annyi volt benne a tuti, h évente dobtak egy listát amin borzasztóan alul árazott, sokszor csak jelképes árú telefonokat kínáltak, valamint a cég többi dolgozójával is ingyen trécselek mint pl. édes anyám.
A szolgáltatással azóta nem nagyon volt problémám, a roamingot csak simán az ügyfélszolgálaton keresztül kérni kellett, és azóta én is üdvüzülve vagyok minden országban (évi 3-4-szer járok külföldön) összesen két apró panaszom van az, egyik: sajnos edzőtáborba (ami egy hetes) egy Szokolya nevű településre járunk ahol nincs térerő sajnos.
Továbbá néha feltűnően lassan kapcsol 1-2 számot.
Verdikt:
Én olyasmire gondolok, hogy ezek csak a céges előfizus bizniszből élnek és minden mást leszarnak, erre jó bizonyíték a viszonteladói "rendszerük" stb...

bütyök 2010.06.15. 15:40:36

2 évig volt vodás mobilnetem, amit elvileg korlátlannak vettem. mindíg belassították az 5 giga letöltése után. amikor lemondtam, szívóztak, mondván, hogy nincs ott a szerződés nálam. rettenet bunkók, legalábbis a pécsi kirendeltségen. átmentem a pannonhoz, és láss csodát, nincs belassítás, pedig elvileg lehetne, mert kb 1 hét alatt letöltöm az 5 gigát. az életben nem leszek vodafonos többet. (arról nem beszélve, hogy kb 4 szer romlott el az a kis szappantartó v mi a szar amiben a sim volt)

Adamfark 2010.06.15. 15:44:39

Szerinem megérne egy próba bejelentést a PSZAF-nél, meg a Fogyasztóvédelemnél. Mert ugye, ha részletfizetsz, akkor ott hitelezés van, és akkor az már pénzügyi tevékenység. Kérdés, hogy van-e erre jogosítványa a mobil szolgáltatónak.
Ezen felül tudtommal semmilyen közüzemi jellegű szolgáltatásnál nem kérhetek előre pénzt, még kaukció néven sem. Pláne úgy nem, ha nem részletre veszi meg az ügyfél a telefont. Ha részletfizetés van, akkor lehet kaukciót felszámolni, de csak azért, mert a készülék a futamidő végéig a cég tulajdonában marad.
Szolgáltatásra kaukciót - szerintem - nem kérhetnek, mert egyrészt a szolgáltatást nemfizetés esetén akár azonnal megszüntetheti a mobil szolgáltató a további szolgáltatást. A készüléket is letilthatják IMEI szám alapján. Másrészt a szolgáltás ha jobban belegondolunk virtuális. A szolgáltatónak minimális eszközi kára keletkezik egy esetleges nemfizetés esetén (hálózati eszköz amortizáció, stb.), ehhez képest egy a telefon értékének 3x-os összeg beszedése szimplán jogtalanság. Kaukciót - szerintem - csak bérelt eszközre lehet értelmezni, amikor is azért szednek be előre pénzt, hogy az eszközben keletkezett esetleges kárt a bérbeadó a kaukcióból fedezze.
Természetesen érthető a Vodafone félelme, mert Magyarországon mindenki tisztában van vele, hogy nagyon sok az ellopott előfizetéses telefon, ill. a nem fizetett előfizetés. Azt hiszem ezekben az esetekben viszont a szolgáltatóknak kell tartani a hátukat, mert nem kell irreális árakon (1 forint) 40-80ezer forintos telefonokat árulni, az üzletszerzés miatt, mert ilyenkor a normál előfizetőket is büntetik. Megoldás lehet még a kockázatosnak minősített ügyfelek esetében a keret limit (bruttó 5-10ezres), amit 3-6 hónap rendszeres fizetés mellett feloldhatnak.

Mocsár 2010.06.15. 15:58:35

1. az nem "hitelbírálat" hanem "hitelképességi vizsgálat". Ha a "kishölgy" hitelbírálatot kommunikál, majd a főnöke jól helybenhagyja az ánuszrózsáját. Ugyanígy furcsa, hogy a posztoló a "kaució" szót használja, mert nem erről van szó, hanem "előlegről". Az előleget pedig a 3. befizetett számla után általában visszaforgatják (azért _általában_, mert előfordulhat céges ügyfél, akinél csak 12 hónap múlva), és utána (az előleg mértékétől és a telefonálási szokásoktól függően) hónapokig mínuszos lehet a számlája a kedves ügyfélnek.

2. a más szolgáltatótól átjövő családtagok a posztoló alá kerültek volna ügyfélszámilag, vagy mindenki magának akart előfizetést? Ha mindegyik külön előfizut akart, mind külön esnek át hitelképességi vizsgálaton (a megadott adatok alapján). A családtagok nem hagytak valami tartozást az említett, más szolgáltatóknál?

3. milyen konstrukcióban vásárolta volna a posztoló családja azt a 3 előfizetést + telefont? Valahogy nem esik szó róla. A választott havidíj nagysága fontos lehet hitelképesség vizsgálatkor. Betoppanó új ügyfél szeretne mondjuk 10 000 Ft-os havidíjú előfizetést két évre plusz még telefon, MÉG JÓ, hogy jobban megnézik, képes lesz-e fizetni.

+a: mobilszolgáltatót szidni ősi román szokás. :)

SzaGyu 2010.06.15. 16:04:09

@Adamfark: 2010.06.15. 15:44:39
Minden mobilszolgáltatónál a részletre vásárlás mögött banki háttér van.
Kaució: T-mobile előfizető vagyok már rég óta és még soha semmire nem kértek kauciót. Fél éve vettem egy újabb, nem is olcsó telefont a T-nél (ez a 2. előfizetésem) és kb. 10 perc alatt meg is volt minden. Nem kellett számla, kaució.

borovi 2010.06.15. 16:09:20

@beebeebee: A barcsinők évek óta telcsin üdvözülnek? Egyháznak jeleztétek már?

Oweroff 2010.06.15. 16:47:38

ööö.... nem akarok "okoskodni", de mintha úgy rémlene, hogy már ügyfél volt az illető! Kvázi számlái voltak, amit
a. vagy nem fizetett rendesen
b. vagy jó kövérek voltak

A Vodafone ez alapján dönthetett úgy, hogy " kauciót " kér be a delikvenstől.
A kaució magyar neve letéti díj, amelyet az ügyfél számrájára jóváírnak, azaz lebeszélheti.

(de az is meglehet, hogy elcseszte a cerdit vettingre küldő alkalmazott az adatok pontos bepötyögését, amire a kedves kis -jupiter "rencer" kauciót köpött ki...:p kár, hogy nincs dealeri felelősség vállalás, mint hajdanán, amikor még növelni tudta az ügyféltáborát sir Vitai Attila egykori vezír, de hát ez az ő bajuk marad)

ui:
regikém, még mindig "követ és lehallgat" a voda? ejnye-bejnye szadduceusok!! :)

tizenot 2010.06.15. 16:57:43

@stellaz1: Feltoltokartyas csitacuki telefonra valszeg nem kernek 80K kauciot.

De a magyarnak ájfón kell, meg a faszom. Penze persze nincs ra, ha zsebbol kitette volna a telo arat (nem a 20K-t) es ugy vett volna kulon elofizetest husegnyilatkozat nelkul akkor lenne joga pofazni barmit is.

Igy viszont csak szimplan kurva vicces hogy nem tudja megvenni a telot csak 300 eves husegnyilatkozattal, aztan meg idejon lazazni hogy "de KP-ben kitettem az arat". A lofaszt tettel ki kp-ben kisfiam, a telo arat a kovetkezo 5 evben fogod majd kifizetni te barom.

hha96 (törölt) 2010.06.15. 17:03:08

Csak a miheztartás végett, 5800Navi, mire megvolt a pénz a Pannon kivette (2 éves előfizuval volt 49900). Vettem a neten, gyári Nokia 2 év garival, 62000ért. Független, nem használt, gyári csomagolás. Szóval néha kemény átb.szás előfizetéssel venni, érdemes előtte körülnézni, mennyi is a szabadpiaci ára a kiszemelt készüléknek.

Napkutya 2010.06.15. 17:06:02

A legtöbb, ma Magyarországon forgalmazott telefonban kb. annyi elektronika van, mint egy igényesebb piaci Tetrisben... Tényleg.

Amit kifizetsz, az a fejlesztés és a szolgáltatás + az, hogy a szolgáltatói kiadásokért több tízezer darabot kell lekötni a gyártóknál. Ehhez add hozzá, hogy legtöbben a készülék miatt váltanak telefont, nem a szolgáltatások miatt.

Ha már a gusztustalanságoknál tartunk: mennyivel egyszerűbb lenne, ha úgy vennéd a független(!) telefonodat, mint mondjuk a HDTV/DTV dekódert? A kártya eldöntené, mire alkalmas a készüléked. Te pedig eldönthetnéd melyik szolgáltató a szimpatikus...

Sajnos ez a megoldás sem a gyártó, sem a szolgáltató érdekeit nem képviseli.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.06.15. 17:07:44

@@Stupidella:
Nekem egy év alatt vagy 2000-szer, de mondjuk sokat telefonáltam vele. És nem a telefon hibája volt, mert ilyen gond nincs vele másik hálozatban. Lehet, hogy te Budapest közepén laksz, és ki sem mozdulsz onnan, talán ott jó a szolgáltatás. Nagyvárosi telefonnak talán elmegy, de barátnőmet egy 25 ezres városban a házukban eleve a pannonos telefonján csörgettem, majd nekiállt keresni a vodkással a térerőt. Mikor meg buszon ültem elsőrendű főúton, volt pár fix hely ahol mindig megszakadt, mert nem volt lefedettsége, de volt hogy random is megszakadt, gondolom cella átjárásoknál.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.06.15. 17:11:13

De igazából a megszakadásnál még sokkal nagyobb probléma volt a szar lefedettség, én gyakran járok terepre, a vodafone-nál pedig lakott területtől és főúttol messze esély nincs hogy lefedettség legyen, még főutakon sincs mindenhol. Szerintem a lefedetlen terület a másik két szolgáltatóhoz képest olyan 10-szeres lehet.

tizenot 2010.06.15. 17:11:17

@hha96: felborult kamionrol neten vasarolni mindig joval olcsobb, nem csak a telo eseten.

Napkutya 2010.06.15. 17:16:44

@tizenot: Ez talán nem igaz... Bemész egy akármilyen boltba, mondjuk hat-hétszáz kilométerrel odébb és simán megveszed az xxxx xxx-akárhányat 30-50%-al olcsóbban, kártyafüggetlenül.

Ez még az jelenlegi benzinárakkal is olcsóbb, mint amit a magyar szolgáltatók művelnek hűségnyilatkozattal.

daito 2010.06.15. 17:31:15

@Atkakukac: egy településen nincs térerő sajnos. He?
Nem 1999-et írunk, és nem Üzbegisztán vagyunk, hanem egy lapos kis ország, ahol 10-15 éve van mobiltelefon.
Tudom, hogy sznob vagyok, de egy akkora országban, amelyik más országban egy megye, és van 3 nagy mobilszolgáltató, ott ne nagyon legyen folt...

Másrészt, mi az, hogy céges előfizető bizniszből élnek?
Mindhárom mobilszolgáltató ugyanúgy "szereti" a céges előfizető állományt; tessék megnézni a Telenort, a fél állam és államigazgatási szektor az ügyfele.

Egyszerűen az van, hogy amikor 1999-ben bejöttek vodáék, akkor abból indultak ki, hogy itt a mobildíjak drágák, ami nem volt alaptalan.
Emlékeztek még ilyenre Westelesek, hogy Eurofon I-II-III, meg Szervusz és társaik? Aki bírta, az Eurofon III csomagban volt előfizető, ott westeles 35 forintért, más hálózat meg 45-ért volt hívható; ez volt a LEGJOBB ajánlat; a többinél 99 forint a hálózaton kívüli, csúcsidőben. És minden előfizetés 10 000 forint + a készülék.

11 éve... amikor a minimálbér 22 500 volt. Ha ma valaki benyögne egy ilyen 99 forintos percdíjat, azt kilöknék a WE tetejéről.

A Vodafone-nak erősen megköszönhetjük, hogy nagyobb verseny alakult ki, és jelentősen csökkentek az évek során az árak; az megint más kérdés, hogy Vodafone egy olyan versenyt alakított ki anno, hogy bár rákényszerítette a nagyokat az árcsökkentésre, de neki is kevesebb bevétele jutott. Ezért mindig is gyengébb volt az infrastruktúrája.

És nem véletlen, anno 10-11 éve, majd minden diáknak, akinek volt/lett mobilja, volt Vodafonja; akkoriban a 20-50 forintos percdíjukkal senki sem tudott versenyezni, meg a nagyon olcsó prepaid kártyás készülékeikkel. Ezzel alapozták meg azt a ma még sokakban élő nézetet, hogy a Vodafone "olcsóbb", mint a 2 másik. Úgy en bloc nem igaz, ráadásul 10 éve számított mobilválasztásnál, hogy melyik csomag percdíja, sms díja mennyi; ma ez sokkal kevésbé számít. (Ez érthető, akkor 60-100 forintos percdíj volt - abban volt 10-40 forint játéktér, most meg általában 10-20-40 forint - ebben meg 3-5 forint eltérés van.)

tizenot 2010.06.15. 17:37:45

@Napkutya: Nemtom en mar regota ugy nyomom hogy amit meg akarok venni megnezem eloben aztan meg a neten veszem meg. Az amazonnal meg az ebaynel semmi nem olcsobb, meg akkor se ha mozambikba megyek.

Mindenesetre modern mobiltelefont, modern szamitastechnikai eszkozt a neten is max. 10%-val tudsz olcsobban venni, pl nemreg iphone-t neztem, hat nem olcso ott sem, sot hasznaltan sem. Nem is vettem. Kifutoban levo termekek eseten viszont sokat lehet sporolni.

Baszkurátor 2010.06.15. 18:23:30

Én 8 év után hagytam ott őket, hasonló fassssság miatt.

guy 2010.06.15. 19:55:00

Ez fura, én az akkor minimálbéres fizum mellett simán átválthattam feltöltőkártyásról előfizetésesre, és nem emlékszem, hogy bármi furcsát kértek volna tőlem (talán egy közüzemi számlát). Utána egy-két évvel felhívtak, hogy hozzám vágnának ingyen egy (akkor kártyafüggetlenül 30-40 ezerbe kerülő - megnéztem) telefont, ha aláírom, hogy még két évig előfizetek náluk (és még díjcsomag-hűség sem volt, tudom, mert azóta már váltottam). Most a melómhoz 2.500-HUB-ért korlátlan netet használok, ami elég megbízhatóan működik. Szóval vagy nagyon nagy pech szériája van a kedves posztolónak, vagy ez egy lejárató kampány a Voda ellen, ami még index címlapra is beverekedte magát.

sertésmájkrém 2010.06.15. 19:55:02

@Layosh: Kamatmentes mi?

Tudtad hogy a cél az ilyen csodatelefonok gyártásánál a darabonkénti 1 eurós ár alá csökkenteni az előállítási költségeket?

A szolgáltatód meg valszeg 50k ért megkapja,de te kamatmentesen részletfizetéssel 100k ért megkapod.

Te nyertes, te.

Sissio 2010.06.15. 20:12:29

ebben csak az a vicc hogy ez kulfoldon mennyire mashogy meg.kinnvagyok wales-be, en is vodas vagyok, es nem eleg hogy az elofizus telefonomert semmit nem fizettem,
tehat ingyen megkaptam (es nem, nem egy sz*r darab telefon) de raadasul meg ingyen ajandekokat is valaszthatsz hozza mint pl plazmatv,xbox,laptop,ps3...es ezert fizetek mindossze 35 fontot, ami az itteni fizeteshez loturo...ennyit arrol hogy hogy allnak a magyarokhoz.....

Alternatív 2010.06.15. 20:24:16

@daito: Diákoknak most is jó a Voda, havi 300 Ft-os díj befizetése mellett Vodán belül 5 Ft a percdíj. Komplett osztályok lépnek be hozzájuk, meg a szülők is követik...

Nekem T van, a gyerek úgyis az anyját hívja inkább. Se nem rosszabb, se nem jobb, mint a Voda. Például az M7-esen is van egy csomó lyuk a térerőben.

ArmandoBertolucci · http://nincsszabaly.blog.hu 2010.06.15. 20:26:25

Én is 10 éve Vodás vagyok, három előfizetéssel. Most kinéztem egy jó kis készüléket, gondoltam biztosan kapok rá valami remek árat. 29000-ért akarták odaadni, két év hűséggel. Ugyanaz a telefon az Auchanban függetlenül 36000.-

Normálisak????

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.06.15. 20:26:56

Nyuladék 2010.06.15. 12:59:43
baromság... mikor eléred a kb. 10k-t akár éjjel 2kor felhív a veréb, hogy van 24 órád becsengetni mivel új előfizető vagy, vagy kasza! ha van kauciód, ha nincs!

ez azért van, hogy az előfizeték kamatmentes hitellel fedezik a cég napi likviditását... így hülye lenne bank és egyéb kölcsönöket felvenni... nem most kezdték...

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.06.15. 20:57:56

@Alternatív:
Mint a kedvenc szám, ez is meg fog szűnni egy éven belül. Mindig ezt csinálják.

De hidd el, mivel nekem egyszerre volt vodás és trés, nem véletlenül mondom, hogy ég és föld a különbség a lefedettségük között. A trénél lyukak vannak, a vodánál inkább az a lyuk, ahol van.

flippant 2010.06.15. 21:21:40

A csaj tutira szőke volt és francia műkörme lehetett..

lorenzoo22 2010.06.15. 22:01:20

A román Vodafone mobil szolgáltatónál is kérnek kauciót,amikor élőfizetést akarsz csinálni, az összeg kb 9 -30 euro között van fizika személyeknek,és jogi szemelyektol kb 90 euro kérnek általában ha van tartozása más szolgáltatónál,banknál stb, de ezt a pénzt levonjak a 3 dik hónapba a bérletből.

csillagház 2010.06.15. 22:13:27

@Voice: Nyolc éve vagyok ügyfelük, soha semmi bajom nem volt velük. Mobilnetem három éve van, előbb E220, most stick, éppen ezt használom most is. Én is beállítottam a HSDPA szélessávot (kizárólag 3G, APN, DNS1, DNS2). Valódi szélessáv, nagyon jó sebesség, nincsenek különösebb gondjaim. Ha mégis volt valami gubanc, a 1270 segített. Sticket a márkaboltban frissitették, udvariasan és azonnal. Kauciót soha nem kértek. És van előfizetéses mobilom is, azzal sincs gond.

stars7726 2010.06.15. 22:13:56

sajnos ez ma magyarország.és a továbbiakban sem várható nagy előrelépés.elkeserítő.

MICS 2010.06.15. 22:26:05

@◄ViZion:Végig olvastam - tanúlságos.Te, egyet nem értettem soha:te meg a cimboráid napközben ebédidőben kommenteltek???Helló! Ebéd? bájos kolléganő? "ne adj isten" munka???TE, mindig kiváncsi voltam:ha nektek erre van késztetésetek akkor meg tudjátok nyalni egymás bal heréjét úgy, hogy a jobb mozdulatlan marad?És Neten keresztül, blogolás közben????

Nézz magadban - menne:)

min 2010.06.15. 22:30:55

@ArmandoBertolucci:
Vodafone-nál az egyik nokia típus feltöltökártyával 20ezer. Ugyanez egy két üzlettel arrébb található szórakoztató elektronikai boltban szintén 20 de kártyafüggetlenként. Néha tényleg nem normálisak.

Akvyr 2010.06.15. 22:56:52

Édesanyám egy időben a T-com vezérigazgatóságon dolgozott, és mesélte, hogy eszméletlen gáz volt egy új csomaggal, mert rengetegen megrendelték, 1 hónap habzsi-dőzsi milliós számlák, aztán felszívódtak.

Gondolom ilyesmi lehet itt is a háttérben... de elég rideg.

csillagház 2010.06.15. 23:04:52

Előbb feltöltőkártyás voltam, három éve lehetett váltani előfizetésesre, kedvezményekkel. Kellett három hónapja folyamatos munkahely és utolsó közüzemi számla. 54 ezer ft. értékű mobilt 90 ft-ért megkaptam. Azóta hosszabbítottam, semmiféle kaucióról nem volt szó. Vagy nincs a kérdezőnek (vagy valamelyik családtagjának) munkahelye, vagy nem fizetett rendszeresen. Az pedig természetes új előfizetésnél, hogy ellenőrzik a vevőt, kis időre elküldik. Van USB stickkel netem, azzal sincs semmi gond. Amikor akadozott, bevittem frissiteni a szoftverét és megy normálisan.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.15. 23:13:18

Letegeztek? Nem?
Akkor mi a baj?

Ekézés nélkül..
beszarás ez az ország a sok multijával és azok droidjaival
A kinai NagyFal rövid lesz ha jön a forradalom

BÁNYAI 2010.06.15. 23:39:29

Hát én azóta szharok a vodafonra, amióta képesek voltak az egyik jó humorú munkatársukat elküldeni, aki csak anynit írt egy közösségi site-ra az éppen nem működő trémobilos barátjának: csörgess meg!
Ezért kirúgni? No, ott mondtam vissza 3 előfizetésemet, és - mivel a pannon maradt, mert a tré nem ment - odamentem. Nem is csalódtam !

Bartoki 2010.06.15. 23:42:56

Tőlem is kértek kauciót valamikor 2004-2005 környékén. Azt mondták hogy a központ dönti el hogy 20e, 40e vagy 80e Ft lesz-e.

Nem vagyok semmilyen listán, és kp-re vettem egy alap telefont, mégis 80e Ft-ot kértek. Lehet hogy azért, mert külföldi állampolgár vagyok (de van állandó lakcímem és kifizetett közüzemi számlákat is vittem), mindenesetre nem indokolták meg.

Mindegy, belementem mert kellett az olcsó külföldi hívás, az olcsó roaming meg az olcsó GPRS.

Akkoriban néha 1-2 hónapot is csúsztak a roaming hívások számlázásával, gondolom azért kellett így túlbiztosítani magukat. Na nem mintha ez felmentés lenne, sokkal inkább lúzerség... :)

wartaz 2010.06.16. 00:12:03

Kedves Attila ! Igen, a Vodafone-nál ez a szokás Magyarországon és ez volt már sok-sok évvel ezelőtt is, amikor a most nevet váltó társaságtól átmentem hozzájuk. Akkor is szó volt max. 80 ezres kaucióról és igen, ezt csak Te nem tudtad. De...

Mindez azért van, mert egyesek elviszik a telcsit (amit neked 20 ezerért adnak, de a boltban sokkal többe kerülne, igaz, el tudom képzelni, hogy a Voda még ennyit sem fizet érte, persze nem biztos), és már az első havi számlát sem fizetik be, hanem kikódolva használják a telefont. Soha nem szoktam védeni a multikat, de ez most egy kétoldalú játék, amiben hibás mind a két fél. Nem, nem te, hanem egyesek.

Én, amikor átmentem hozzájuk, felnyaláboltam vagy két évnyi Pannon számlát, hozzátűzve a csekk és betoltam nekik. A srác ezt is csatolta a "hitelbírálathoz" és csont nélkül kaptam meg a választott telefont, nulla kaucióval. Ebből gondolom, hogy azért nem végletesen elvetemült dolog ez, hanem tényleg arról szól, hogy egyesek visszaélnek a dologgal.

Kérdés persze, hogy jogos-e a kamat nélküli pénzhasználat, de lefogadom, hogy valahol aláírod, hogy elfogadod, akkor pedig jogos.

Emellett a Vodafone-nak azért voltak kemény húzásai, a családom több tagja is náluk fizet elő.

Spanyolországban is használom a Vodafone-t és itt volt egy időszak, hogy bizonyos okokból mindenkinek, aki náluk volt, be kellett jelentkeznie és egyeztetnie az adatokat. Valamilyen terrorelhárítási ügyből kifolyólag volt erre szükség, ha jól emlékszem akkoriban volt valami balhé Mallorcán. Aki nem jelentkezett be időre, annak a letiltották a ki- és bejövő hívásokat is. Így jártam én is, és közepesen volt egyszerű újraindítani a cuccot. A lelküket kitették, hogy segítsenek, rengetegszer felhívtak, bocsánatot kértek, pedig tulajdonképpen nem ők voltak a hibásak. Volt egy szabály, én nem tudtam, ők korlátoztak. Nagyon kérték, hogy ne menjek el tőlük a probléma miatt. Pedig csak feltöltőkártyás voltam !

Na, ez különbség ! A magyar Vodafone-osok tanulhatnának a spanyol kollégáktól. Lenne értelme !

wartaz 2010.06.16. 00:13:56

@Bartoki: Én magyar állampolgár vagyok, és kb. akkor mehettem a Vodafone-hoz. Az előző kommentben leírtam, hogy miért nem kértek tőlem, pedig arról volt szó, hogy kérni fognak, ezért is vittem a Pannon csekkeket.

ugyhogy 2010.06.16. 01:39:13

Nem fogom vegig olvasni a kommenteket, tehat mar biztos minden volt, amit most irni fogok:

Egy alkalmazott napkozben eszik? Felhaborito!

Kepes a Vodafone kezdoket felvenni?? Felhaborito!

Aranyos vagy hogy igy kiszamolod , hogy kamat meg minden, de azt elfelejted, hogy az elofizetes az igazabol "utofizetes", tehat akkor ok is kerjenek kamatot? Mert ez igy veszteseg nekik. A kauciot nem a telefonert kerik (nem is ertem, ezt hogy keverted bele), hanem az elofizetesert. Tudod, ha ugy tamad kedved, hogy emelt dijasz szamokat hivsz aztan elfelejtesz fizetni.

Felreertes ne essek, teljesen ertem a posztolot, hogy fel van haborodva a kaucio es az alkalmazottak miatt. De azert nem kell mindjart hulyesegeket irni.

SzaGyu 2010.06.16. 06:04:24

@értem: 2010.06.16. 01:39:13 "...az elofizetes az igazabol "utofizetes", tehat akkor ok is kerjenek kamatot?" Hülye kérdés. Csak utólag lehet tudni, mennyit forgalmazott és azt elszámolni. A feltöltő kártyánál sincs kamat, pedig ott is több ezer forintot használnak. Miről is beszélünk?

A kaució az csak "válogatás" !
Ezért kevesebb a Vodafone előfizetője, és náluk van a legtöbb ügyfélellenes trükk, ezt követi a (Pannon) Telenor.
Csak "úgy" eltűnni meg nem lehet, mert a számlát előbb-utóbb (többszörösen) de ki kell fizetni.

Piraeus 2010.06.16. 06:53:43

Iszonyat sok ilyet hallok a Vodafonról. Szar cég, jobb velük vigyázni.

anarchist (törölt) 2010.06.16. 07:21:45

rohadt anyukat, miért nem úgy hirdetik 20000+80000 kaució?????????

BlackTriple 2010.06.16. 08:36:42

Én voltam aki küldte a levelet...Köszönöm a sok hozzászólást és néhány megjegyzés...
Több, mint 10 éve vagyok ügyfél , talán 99 óta. Nem a kaucióval volt a bajom lehet, hogy ez nem egyértelmű hanem az eljárással.
Kérlek titeket jelentkezzen az aki ad nekem kölcsön 3 hónapra kamatmentesen pénzt!!!
Ha valaki kér pénzt annak ára van...Vagyis írják jóvá kamatostul és akkor magyarázható a dolog. A problémám igazából az volt, hogy semmilyen megoldást nem akartak keresni a gondunkra...
Szerintem egyébként ha valaki szerint ez az eljárás jó azaz ő dolga szerintem nem. Az minden cég saját üzleti kockázata, hogy fizetnek-e neki vagy nem. Dolgozza kia akonstrukciót úgy, hogy jó legyen! Ilyen egyszerű. Ha pedig hitelbírálat van, akkor járjanak el annak megfelelően és ne csak személyit meg alap adatokat kérjenek. Szóval soha nem volt tartozása a család egyik tagjának sem, szerintem nem űberfasza készülékat akartak venni Samsung 5230 volt kiválasztva. És a posztoló nem hazudik, mert ez történt...

BlackTriple 2010.06.16. 08:43:53

Most értesítettek, hogy szeretnék megoldani a problémát...majd leírom, hogy mi történt, de ez korrektnek tűnik elsőre :)

BlackTriple 2010.06.16. 10:14:20

Beszéltem egy Úrral, aki nagyon készséges volt és elmondta, hogy az elmúlt pár napban a rendszerükbe csúszott hiba okozta a galibát. Szerintem nagyon fontos az, hogy minden esetben próbáljuk megoldani a gondokat! Itt ebben az esetben ezt megpróbálták , ami üdvözülendő!

BlackTriple 2010.06.16. 10:17:31

Beszéltem egy Úrral, aki nagyon készséges volt és elmondta, hogy az elmúlt pár napban a rendszerükbe csúszott hiba okozta a galibát. Szerintem nagyon fontos az, hogy minden esetben próbáljuk megoldani a gondokat! Itt ebben az esetben ezt megpróbálták , ami üdvözülendő!

Clearvoyance 2010.06.16. 11:19:28

@Lexus600:
Ergo olvasni tudnak.
A homárt is.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.06.16. 11:38:36

@Lexus600:
Én akkor is húznék más szolgáltatóhoz a helyedben, azonnal. De te tudod.

Take-it-Easy 2010.06.16. 12:19:13

A Vodafone-nal anno én is összerúgtam a port. Sajnos keményen megfizettem az árát, hogy megszabaduljunk egymástól (pedig az ő üfszolgálatuk szarta le a panaszomat), de azóta szorgalmasan csinálom nekik a negatív reklámot: mindenkit óva intek attól, hogy vodás legyen.

Take-it-Easy 2010.06.16. 12:23:44

@Lexus600: tééényleg...? Érdekes, akkor x éve folyamatosan csúszik be az a hiba, mert kauciót tőlem is kértek. Kb. 4 évvel ezelőtt.... Sajnos én nem voltam ennyire karakán velük.

Silverf@x 2010.06.17. 18:31:21

Ja, hát nem adnak oda csak úgy egy telefont ingyé'... egyébként nem egy telefont kártyafüggetlenül újonnan olcsóbban lehet megvenni a boltban, mint náluk kártyával :D
Meg aztán a pannon (aki azóta telenor lett) se jobb... az ügyfélszolgálatos képtelen volt megoldani azt a bonyolult problémát, hogy a lejárt útlevél számát kicserélje az újra a rendszerben... slussz poén, hogy a helpdesk sem tudott segíteni neki. A hozzáértés lassan eléri a közszféra színvonalát...

SzaGyu 2010.06.18. 06:30:02

@Lexus600: Most akkor mi a fejlemény?
Bekönyörögtek a Vodafone előfizetői táborába?
Azt írtad, majd itt tájékoztatsz mindenkit a fejleményekről, de lehet, hogy...

Oktondi 2011.06.22. 14:36:13

Az eredeti post óta eltelt egy év, de hogy nem változnak a dolgok, íme egy példa:
Szép hazánk egy kis városában él egy tanárnő a párjával. Gazdasági és egyéb megfontolásból döntenek, hogy egy szolgáltatónál vesznek előfizetéses telefonkészüléket. Osztanak, szoroznak, megvan az a keret, amennyit általában telefonálásra fordítanak. Megnézik a szolgáltatók ajánlatait, majd a T-Mobilnál kötnek ki, hisz a Médiamánia L díjcsomag havidíja pont megfelelne az igényüknek. Kiválasztásra kerül hozzá egy, az akcióban hirdetett "0" Ft-os telefonkészülék, esetünkben egy Samsung Wave II. No, és itt jön az arculcsapás! Még a beszélgetés elején tartanak, amikor az egyébként kedves ügyintéző közli, hogy erre a készülékre 30 ezer forintos kaúciót fog kérni a cég, tehát mivel kettőt szeretne a kedves ügyfél, az rögtön 60 ezer forint. És természetesen ez 2 év hűségnyilatkozattal, és 2 év tarifahűséggel értendő. De ne aggódjanak, a befizetett összeget három hónap alatt jóváírják számlájukon. Félre ne értse senki, nem sok egy ilyen készülékért ez az ár, de akkor ne "0" Ft-os készüléknek hirdessék meg, hisz az ügyfél nem győz csodálkozni. A történethez tartozik még, hogy az ügyfélnek soha semmiféle szolgáltatónál nem volt hátraléka, bejelentett és több mint egy évtizedes stabil munkahellyel és fizetéssel rendelkezik, saját lakása van, stb. Tehát hitelbírálat esetén simán átmenne még a legszigorúbb szűrőn is. De azt is lássuk be, a mai világban 60 ezret csak úgy kiadni nem biztos hogy célravezető, pláne ha értelme nincs a dolognak. Ugyanis ha 3 hónap alatt jóváírják a két előfizetésen, valamint addig Ft-os számlákat kap az ügyfél, akkor még simán megteheti, hogy utána nem fizeti a számláit. A végeredmény ugyanaz. Vagyis mégsem, mert a tanárnő és a párja megszégyenülten elkullogott a boltból, és megállapították: semmit sem adnak ingyen, még azt sem, amit úgy hirdetnek. Így minden marad a régiben, a T-Mobil elesik havi 22.000 Ft-os előfizetési díjtól 2 éven keresztül, az ügyfél meg marad a régi szolgáltatójánál, és fizeti a kb. 30.000 Ft-os számláit továbbra is. Senki nem járt jól, csak az ügyfél gazdagabb lett egy keserű tapasztalattal. És hangsúlyozom, nem a készülék árával van a baj!!! Amikor ezt a történetet meghallottam, el sem hittem. Azt gondoltam, végeztek valamiféle hitelképesség-vizsgálatot, hisz az ÁSZF szerint ennek eredménye kapcsán a szolgáltató kérhet bizonyos fedezetet, vagy letétet, illetve új konstrukciót ajánlhat az ügyfélnek. De magam is meggyőződtem róla, hogy nem így van. Még érdeklődésem elején közölték kérdésemre, hogy ezt az összeget kérni fogják. Tehát hitelképesség-vizsgálat nélkül. Pedig én is simán átmennék rajta. Különösen hogy ezzel foglalkozom... :)

cso zsi 2011.06.22. 16:33:28

@Oktondi: Nem értem. Ugyanennél a szolgáltatónál vettem két és fél éve új készüléket. Nem 0 forintért, hanem valami 8-10ezer körül kellett befizetni egy közepesen "okos" telefonra. Nem érdekelte őket, hogy van-e állásom, a lakcímet is csak megkérdezték, hogy az-e, mint a nyilvántartásukban van. Halkan megjegyezték, hogy nem ártana befizetnem kéthavi hátralékot (nem én foglalkozom a kiadási résszel a kasszában), ha már épp arra járok, és akkor semmi akadálya, hogy a telefonvásárlást is lebonyolítsuk.

Bár az is lehet az általad leírt esetnél, hogy ők is részesedni akartak egy olyan esetleges üzletből, amivel tele vannak a hirdetések: fóliás, bontatlan, originál, szolgáltatófüggő X forintért eladó.

Oktondi 2011.06.23. 09:23:20

@cso zsi: Igazából magam sem értem. Bementem ugyanabba a T-Mobil üzletbe, és ott érdeklődtem. Azt kihagytam az előző bejegyzésből, hogy megkérdezték ismerőseimet, van-e már T-Mobilos előfizetésük, mert akkor nincs ez a "kaúció". Vagyis ennyi volt a hitelképesség-vizsgálat. Mivel én voltam az a botor aki ajánlotta nekik ezt a szolgáltatót, készüléket és díjcsomagot, kicsit utánajártam. Első lépésként bementem az üzletbe. Ott a fenti választ kaptam. Következett a webshop. Ott érdekes módon ugye minden adatot megkérdeznek, tehát elméletileg hitelképesség-vizsgálathoz teljesen rendben lenne a dolog. Kedves hölgy telefonál, és láss csodát, rendben lenne a dolog, de a "0" forintos készülékért szállításkor kellene fizetni 30.000 forintot. És elmondja hogy ezt az összeget 3 hónap alatt, és hogy addig tulajdonképpen "0" forintos a számla...blabla... Amikor megkérdeztem tőle, hogy meg tudná-e magyarázni benne a logikát, annyit mondott hogy nem, nekik ez van kiadva, de javasolja hogy menjek be egy T-Pontba, és hátha a boltban nem kérik. Tehát vissza a gyökerekhez. Az általad leírt esetben nincs is gond, ha azt reklámozza a cég, hogy 8-10 ezer forintért elvihető egy akármilyen készülék 2 éves hűség és tarifamegtartási nyilatkozattal, az egyértelmű dolog. De könyörgöm, akkor ne reklámozza "0" forintos készülékként. Ha pedig hitelképesség-vizsgálatot végez, akkor látható, ki a kockázatos ügyfél. Ha pl. nincs bejelentett munkahelye, vagy csak határozott idejű szerződése van, akkor van kockázat, így az ÁSZF-ben meghatározottak alapján "kérhető" kaúció, az ügyfélnek el kell fogadnia! De hitelképesség-vizsgálat nélkül kapásból kérni azt, ellentétben a meghirdetett árral és feltételekkel simán a vásárló megtévesztésének egy formája. Talán nem ez az elvárható a piacvezető szolgáltatótól. Komolyan fontolgatom, hogy megkeresem véleményezés miatt a fogyasztóvédelmi hatóságot, mert bár ilyesmivel foglalkozom, de lehet én vagyok a "nagyon nem okos".
süti beállítások módosítása