Filmszerűen látom magam előtt, ahogy Szabi az idegességtől, a megalázottságtól és a hányingertől remegve nekiáll megírni, mit tett vele a MÁV. Nem nehéz elképzelni, ő maga írta le végtelen szövegromahának dereka táján a jelenséget: "ilyenkor csak a kar izmai feszülnek meg, a kéz ökölbe szorul, egy-egy ér megrándul a halánték környékén, a szemhéj rángatózni kezd és csak egy vérnyomásmérő lenne képes számszerűleg kijelezni a felgyülemlett düh mértékét." Mondjuk ki ne káromkodna nagyokat, ha egész nap undorító vécétisztítószaga lenne? A Homár azzal büntetné a MÁV vezetőit, hogy az irodájukba a nemzeti együttműködési nyilatkozat helyett Szabi levelét kelljen kifüggeszteniük, és azt naponta kétszer fel is olvassák. A szöveg, a lélek háborgása miatt rettenetesen hosszú, a lényegi részt ezért megkövérítettem, akinek nincs rengeteg ideje, szkrollozzon odáig.
Vonattal Európába… vagy legalábbis Veresegyházról a fővárosba…
Azon már meg sem lepődik az emberek nagy része, ha olyasmit lát a menetrendben, amit már az általános iskolás fizika-tananyag birtokában is erősen korszerűtlennek és nevetségesnek lehet mondani. Az út-idő- sebesség összefüggés ismeretében ugyanis elgondolkodtató, hogy 27 km megtételéhez miért kell már a menetrend szerint is 48 perc? Ez durván 34 km/órás átlagsebességet jelent, itt és most, 2010-ben! Hogyan is jön ki ez az eredmény? Egyszerű: a pálya a kezdetektől fogva egyvágányos és a MÁV-nál eltűnt milliárdokat bizony nem itt költötték el. Ha néhol el is éri a 60 km/h-t a vonat sebessége, a következő állomások valamelyikén megáll várni az ellenvonatot, vagy csak úgy megáll valahol a pusztában, mert az álló szerelvények ugye sokkal biztonságosabbak, mint a valamilyen sebességgel haladók. Nyílván ez bonyolult szakmai kérdés, amit a MÁVos szakemberek többsége biztosan ügyesen meg tudna magyarázni, viszont ezért a szolgáltatásért havonta 21000 Forintot kérnek el, ami már felvet egy-két további kérdést is. A „szolgáltatásról” mint kifejezésről viszont érdemes bővebben is értekezni. Kezdjük a tisztasággal: Pár év vonatozás után úgy hittem, a MÁV nem tud már újat mutatni. De bizony, tud! Mert arra ugye már fel sem emeli a fejét a megfáradt utazó, ha megáll, nem jön, késik, avagy az egybites fűtésrendszerrel (be/ki – köztes állás nincs) néha úgy fűtik, mint Belzebub a pokol legmélyebb kemencéjét. Az sem új, hogy többnyire olyan szagú a kocsi WC felőli vége, hogy a vágóhídi dögkútról ide járnak szakmai tanácsért… Vagy a másik kedvenc, a direkt hányásmintás üléshuzat se okoz már fejtörést sokaknak, hiszen a minta kinézete és neve rögtön utal az átlagos felhasználási módra és az alapos tisztításának feleslegességére. Hiszen a kétes színű foltok eredetét már senki sem vizsgálja, hogy azok vajon a minta művész által megálmodott koncepciójának részét képezik-e vagy valamiféle későbbi tevékenység nyomán kerültek csak oda... No, de az egyik átlagosnak induló estén mégis reményt hozó fény csillant a MÁV szürke égboltján. Egy higiéniai szakmunkatárs segítségével olyan katarzist élhettünk át sokadmagammal, amilyenre egyikünk se számított. Történt ugyanis, hogy a Nyugatiban, indulás előtt 7 perccel egy láthatósági-mellényes fiatalember ugrott fel a már utasokkal tömött kocsira és a kezében szorongatott - valamikor jobb létre érdemes seprűnek látszó - tisztítószerszámmal végigvágtatott a folyosón, maga előtt széles nagy mozdulatokkal lökdösve a padlóra rakódott szennyet, olyan porfelhőt gerjesztve ezzel, mint amilyet a Párizs-Dakar rallye sivatagi szakaszain láthat a kedves szemlélő. Az egész művelet nem tartott egy percnél tovább, ám a kialakult fojtogató porfelhőben nullára csökkent a látótávolság és az utasok többsége köhögésbe és tüsszögésbe fojtotta a hirtelen felindulásból elkövetett gyilkosság gondolatát. Férfitársaim bizonyára ismerik azt az érzést, amikor a neveltetésből és a társadalmi törvények által magunkon viselt korlátokból adódóan ilyenkor csak a kar izmai feszülnek meg, a kéz ökölbe szorul, egy-egy ér megrándul a halánték környékén, a szemhéj rángatózni kezd és csak egy vérnyomásmérő lenne képes számszerűleg kijelezni a felgyülemlett düh mértékét. A MÁVnak piszok nagy szerencséje van! Az emberek tűrőképességének határán táncolni évekig?! Ezt biztosan nem lehet büntetlenül csinálni, legalábbis hosszútávon nem. Főleg úgy, hogy néhol sikerül megmutatni, hogy rendesen is tudják csinálni, csak akarni kell. Ez így még rosszabb, hiszen az a diák, amelyik mindig egyest hoz haza, nem okoz nagy meglepetést. De az, amelyik néha ötöst is hoz, annál ott a kérdés, hogyha megy úgy is, akkor miért nem úgy csinálod mindig édes fiam?! A bérlet megvásárlásával egy szerződés köttetik az utazó és az utaztató között. Ezt már annyi formában sikerült a MÁV-nak megszegnie, hogy érdemes volna időnként az utasoknak fizetni azért, hogy még mindig hajlandóak használni a kitűnő szolgáltatást.
Ám a ma reggeli élményem mindennél jobban kicsapta a biztosítékot, mivel ez még véletlenül sem a vonatot használók számlájára írható, hanem a MÁV remekül szervezett és a bérlet árával köszönőviszonyban sem álló munkavégzési hozzáállásból származott. Amikor az emberfia felszáll egy ilyen csodajárműre és mondjuk a civilizált lakosság egy jelentős részére jellemző fejlettségű higiéniai érzékkel van megáldva, nem ül le csak úgy egy székbe, hanem erősen keresni kezdi, hogy melyik is lehet az, amire minden veszély nélkül leülhet. A korábban említett hányásmintás üléshuzat bizony sok mindent képes elrejteni a vizslató tekintetek elől, így valóban szemfülesnek kell lenni, hogy a komolyabb veszélyeket még a beleülés előtt észrevegyük. Bár a legtöbb ülés állapota olyan, hogy nem is kell behatóan vizsgálni, a huzat színének barna-eltolódása ugyanis még a legedzettebb utasoknak is a vegyvédelmi öltözetet juttatja eszébe. Az ülés amelyet ma reggel választottam az átlagos koszosságúak halmazába tartozott, ezért a szokásos ellenérzés kíséretében végül csak leültem rá. Van pár elszánt utazó – főleg nők – akik a ruhájuk védelmében egy kis textíliát hordanak maguknál, és az ülésre azt leterítve próbálják magukat távol tartani a MÁV ülések sejtelmes világától. Ám a mai élményem ellen még a kis rongydarabka sem segített volna… Bizonyára minden vonaton utazó ismeri azt az édeskés, de rendkívül kellemetlen szagú folyadékot, amit a tisztításnak és takarításnak csúfolt tevékenység során használnak. A WC-k környékén ettől nem lehet megmaradni, vagyis a kocsik WC felőli kisebbik vége ettől a szagtól bűzlik, de olyan durván, hogy mindenféle más szagot elnyomva a leszállás utáni időszakban is még az ember orrában maradva percekig emlékezteti az utazás csodálatos emlékeire. Ma reggel felszállás után a kisebbik kocsi-szakaszba vezetett az utam és a szabadon álló ülések közül az egyik kevésbé koszosnak látszóba leültem. Bedöcögtünk a Nyugatiba (az erről szóló véleményemet lásd a levél elején) majd miután sikerül leszállnom és kijutnom a „jegyellenőrző kerítésen” át, gyalog nekivágtam a munkahelyemig még fennmaradó távolságnak. Menetszélben is éreztem, hogy valahogy még mindig velem van ez a rettentő kellemetlen büdösség. Gondoltam csak valahogy benne maradt az orromban, mint máskor. A munkahelyemre beérve még mindig egyre éreztem, így végül a felsőmet levéve megszagoltam… Egyetlen pillanat alatt elöntött a düh. A MÁVra nukleáris csapást mérő lopakodó vadászgépeket láttam magam előtt elsuhanni és a gombafelhőben egymás után elenyésző vagonokat vizionáltam… Valamelyik kretén tisztítómunkás letörölhette az ülés háttámláját ugyanazzal a ronggyal, amelyiket előtte a WC ülőke fedelén húzott végig és a hónap eleje óta nem öblítette ki… Az a rohadék vegyszer, amit használnak beleivódott a ruhámba, a bőrömbe és az idegrendszerembe. Elegem van! Az egész büdös, koszos, drága pénzen megvásárolt vonatozásból, a mindennapos szívásból és úgy általában ebből a reggeli-esti ámokfutásból, amit a MÁV kegyesen elővárosi közlekedésnek titulál... A jövőbe(n) utazunk…
Megdobbent 2010.07.05. 02:00:04
renhoek 2010.07.05. 02:10:36
A kedvenc saját esetem, mondjuk ez nem a MÁV hibája (általában Bp-ről haza a fullmodern zsírúj vonatokkal szoktam utazni, az meg egyenesen 1 osztályú élmény. De komolyan!)
25-30 körüli csaj előttem ülve nagyon kókadt volt, eléggé szomorkás arccal bámult maga elé, talán sírt is.. Egyszercsak magaelénéz, és elkezd okádni izomból... Ráfröcsögött a cipőmre a kannásbor+ káposzta maradványos hányás :S... gyorsan arrébbültem. Ekkor jött a kaluz, belegyalogolva a hányásba érvényesítette ajegyet (nem vette észre) ... Majd a csaj mintha misem történt volna, leszállt az következő megállónál, persze a hányást végighúzva a padlón.
Komolyan ennél gusztább látványt nem kívánok senkinek sem :D
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.07.05. 02:42:01
Fotósképző · fotoskepzo.hu 2010.07.05. 02:47:14
Azaz már 20 éve ilyen izgalmas minden vonatozásom.
Megdobbent 2010.07.05. 02:54:10
Ez nem fog elmenni, mert mar idejovetelkor is internalerror haverunk fogadott, nem a post :)
Lewad 2010.07.05. 03:04:23
"A vonatokat direkt nem takarítjuk. MÁV"
@Megdobbent: Nem egyszer utaztam nyáron úgy hogy odakint 30 fok volt, bent fülkékben meg ment a fűtés...
Lewad 2010.07.05. 03:07:07
"A vonatokat direkt nem takarítjuk. MÁV"
@Megdobbent:
Volt pár alkalom régebben amikor nyáron utaztam (laza 300km), odakint 30 fok, és nem kis meglepetésre a szerelvényekben ment a fűtés... Csodálkoztam is, hogy nem számolnak fel szauna felárat :)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.05. 03:07:39
ugaynugy 1 ora mint 100 eve az elso vonat itt ment
ami szlovakiabol jott a z meg haggyan, de a magyar az katasztrofa
amugy "budosbeN"
videken bidosbe
Lewad 2010.07.05. 03:08:24
Megdobbent 2010.07.05. 03:11:37
Amugy bele ult a budosbe a skac, en is ekezni akartam, de rajottem idoben :)
@Lewad: Nah, az finom lehetett, en a januari -17-ben is majd' megsultem, nyaron gondolom lett egy konnyu 55-60 fok :I
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.05. 03:15:41
varosiasan akkoris budosveb ult
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.05. 03:16:50
ha nem jelenik meg a kommented annyit kell irni
"na"
es megjelenik
higgy nekem oreg hal vagyok
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.05. 03:18:28
szoval
BUDOSBEN
nahat
Megdobbent 2010.07.05. 03:51:31
EDE feladta a kekszalagot, nincs mese, oda egy emelkedett hos :(
Kisfaszenes es uvegteteju dohanyzoasztal. Ezek tartjak mar csak benne a lelket, es a PONTOSSAG!
Igy tud tulelni.
Megdobbent 2010.07.05. 03:53:18
EDE feladta a kekszalagot, nincs mese, oda egy emelkedett hos :(
Kisfaszenes es uvegteteju dohanyzoasztal. Ezek tartjak mar csak benne a lelket, es a PONTOSSAG!
Igy tud tulelni.
NA! -> hagyma tanacsara a tutibizti megjelenesert! Hihi, ugyis dupla lesz, mert erzem ;)
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.07.05. 04:33:28
Pontosabban annak a hianya ment, mert a hutest azt kisporoltak a vagonokbol.
A ventilatorok meg a felforrosodott levegot keringettek.
A teli futesrol egyszer megkerdeztem az egyik jegyvagot, hogy nem lehetne kisse lejjebb venni, mert elhiszem, hogy kint minuszok vannak de az sem egeszseges, hogy mar a poloban dol rolam a kocsiban a viz.
Mint kiderult szar a hofokszabalyzo.
Vagy baromi meleg van, vagy megfagysz.
Erdekes modon a vagon masik feleben kellemes meleg volt.
Gondolom ott meg mukodott a hofokszabalyzo.
Kulminaator 2010.07.05. 05:03:45
- a kormendi állomást felújították
- az állomások peronjait felújították, megemelték, hogy ne 2 méterre legyen a vonat lépcsőjétől
- a vonatok tiszták ebből kifolyólag az utasok sem barmolják össze
- a kallerek tiszták, kulturáltak, udvariasak
Nekik miért megy és a MÁV-nak miért nem?
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.07.05. 05:51:10
Ha ez lenne az általános a vasúti közlekedésben, én igen boldog lennék.
Megdobbent 2010.07.05. 06:21:33
Secnir 2010.07.05. 06:40:15
"Én utoljára idén januárban mentem vonattal Vácra, és meglepődtem: tiszta, kényelmes FLIRT motorvonat, 27 perces menetidő, ami csupán 2 perccel több a hivatalos menetrendben közölt értéknél "
és honnan mentél Vácra? vác-alsóról?
Hümüzhümümüz 2010.07.05. 06:59:54
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.07.05. 07:04:57
Ja hat MAV.
Tenyleg duhito, mert van, hogy jol csinaljak es akkor latni a toketlenkedest, hat azon alaposan bepoccen az embor gyoreke.
Fehérszakál 2010.07.05. 07:13:14
öcsi55 2010.07.05. 07:31:14
dolgozókra is át terjed.A MÁV vezetők
1980-nál megálltak,és ha beszélnél velük
milyen büszkék a tudásukra!A kormánynak
az egész vezetést le kell cserélni
csomóponti szintig,ha nem akarnak a 80-nas éveknél le horgonyozni.
Sok fiatal vasutas van nagy tudással,itt az idő váltani!
Egyéves Önkéntes 2010.07.05. 07:33:59
Darkcomet 2010.07.05. 07:34:54
Eric_Cartman 2010.07.05. 07:37:31
Magam_a_Mondomét! 2010.07.05. 07:37:56
- büdösben ült: álljon fel és menjen odébb
- büdösbe ült: akkor meg hülye!
SlafRock · http://holdontul.wordpress.com/ 2010.07.05. 07:41:55
www.youtube.com/watch?v=s7YXcRK1fGc
Egyéves Önkéntes 2010.07.05. 07:54:21
Fővonalakon IKEA is.
A meglepett törpe 2010.07.05. 08:13:13
És kb 40%os eséllyel nem is késik 10 percnél többet :D:D:D
bpindustry 2010.07.05. 08:25:16
Flaggx 2010.07.05. 08:35:46
Zónázó vonat, az újfélefajta piros. A vonat bent állt a Nyugatiban, ment a légkondi, kellemes volt bent a hőmérséklet, se túl hideg, se túl meleg, és patyolat tisztaság volt. Időben elindultunk, ahogy a nagykönyvben meg van írva. A kalauz kedves volt és mosolygós (40-50 közötti férfi), nem hullarészeg bunkóparaszt, szépen kérte a jegyet, megkérdezte van e hozzá budapest bérletem, megköszönte érvényesítés után!
Ezekután percre pontosan értünk Albertirsára. Mikor leszálltam a vonatról, megnéztem hogy biztosan máv szerelvény volt e, és arról is meggyőződtem, hogy igen, Magyarországon vagyok e még mindig?
Tessék, lehet ezt így is, legközelebb a szülői házba is így megyek, habár az másik vonal, de egy próbát megér. :)
Flaggx 2010.07.05. 08:40:27
Miért van az, hogy a budapest bérlet egyes szakaszokon használható és így olcsób is a jegy, egyes szakaszokon pedig nem?
Volán, MÁV - ebből a szempontból egykutya.
Nem értem! Valaki világosítsa meg sötétségben tévelygő elmémet! :)
Banditos 2010.07.05. 08:46:28
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.05. 08:51:26
Jerky_Maistro 2010.07.05. 09:05:12
de legalább jó drága!!
Énbagoly 2010.07.05. 09:07:57
szóval akkor ezután szagolgatni is fog a posztoló...
cicmen (törölt) 2010.07.05. 09:10:45
Manci néni, a szomszéd 2010.07.05. 09:11:51
Számomra teljesen nyilvánvaló, hogy ha az A-ban lakó A-ban és a B-ben lakó B-ben dolgozna, akkor felesleges lenne fenntartani a szutykos "melósvonatokat".
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.05. 09:12:25
Fővonalakon IKEA is."
A szárnyvonalon veszel kávét, a fővonalon polcot?
cicmen (törölt) 2010.07.05. 09:15:05
cicmen (törölt) 2010.07.05. 09:17:10
katalin62 2010.07.05. 09:17:21
Flaggx 2010.07.05. 09:20:52
Anno még a tanártól is kaptál egy nyaklevest ha nekiálltál karcolgatni a padot, és ez így volt helyes. Emlékszem, amikor még nagyapám tanár volt, és úgy vitte be a drágalátos nebulót az igazgatóiba, hogy a pajeszánál fogva húzta. Na, azzal a gyerkőccel több baj nem nagyon volt utánna 8 éven keresztül. Ez hiányzik most is.
a Lojalista 2010.07.05. 09:20:59
Az már "természetes", ha késik, kimarad, bedöglik. Gond ha esik, ha fúj, ha süt a nap, a hóról már nem is beszélve. Az elmúlt télen a MÁVnak sikerült sok emlékezes pillanatot szereznie, kezdve a Nyugati információs szolgáltatásával. Mert ha gond is van a közlekedéssel, legalább vegyenek minket utasokat emberszámba és tegyék meg azt a szívességet, hogy tájékoztatnak.
De alapvetően pozitív gondolkodású ember vagyok, így ilyenkor mindig azzal vígasztaltam magam valamit-valamiért. Mert a kiköltözéssel én vállaltam be az utazást, de kaptam cserébe kutyákat, macskákat, csendet, jó levegőt. Még sok galádságot kell elkövetnie a MÁVnak, hogy ezek ne ellensúlyozzák.
cicmen (törölt) 2010.07.05. 09:25:36
RobinGood 2010.07.05. 09:25:45
Amúgy meg szerintem az utasok a hibásak. Mindenki csak puffog magában, de sosem lázadunk fel. Polgáriu engedetlenségi mozgalmat kellene hirdetni. Senki ne vegyen jegyet, se bérletet. Az első néhány nap után megérezné a MÁV és nem tudnának büntetni. Ehhez persze összefogás meg szolidalitás kellene meg szervezés. Úgyhogy marad minden a régiben.
Ooorsi 2010.07.05. 09:27:19
Sőt olyan is volt, hogy szakadó esőben beázott a szellőztető rendszer és egész úton folyt ránk a víz.
cicmen (törölt) 2010.07.05. 09:27:56
RobinGood 2010.07.05. 09:31:59
Én is inkább festékszoró helyett vihetnék magammal Clean-t, mert ugye az utasok fújják össze a vonatokat kívül belül.
Még jó hogy itt voltál ezt elmondani.
JuveKrisz 2010.07.05. 09:33:38
És szerinted a Volánbusz különb?
NEM!
Én naponta Szigethalomról járok be dolgozni Budapestre.
Tudni kell rólam, hogy abszolút izzadós típus vagyok és emiatt rendszerint kis törölközővel közlekedek, hogy ne vegye át az izzadságomat a pólóm, és még véletlenül se legyen tőle vizes az ülés.
De mivel a buszokon is szokás nyáron fűteni, előfordul, hogy bizony kicsit megizzad az ember.
Ne tudd meg, hogy ilyenkor milyen szagokat old ki a nedvesség az ülésekből.
Furcsa mód ugyan olyat mint a vonatokon a plüss üléshuzatból. Egyszóval csesznek takarítani.
Reggelente ami buszo jön befelé Budapestre, egy koszos csuklós busz.
Hátul rendszerint pókhálók vannak, és nem egyszer kosztól összeállt pókháló lóg a busz tetején lévő szellőzőfedélról.
Az ülések között olyan kosz van, hogy egyszer fehér nadrágban utaztam a buszon, és azóta sem lehet kimosni belőle a koszt. Valami olajos folt került rá.
Sok diákot oktattam már ki azért is hogy a kis hátizsákját az ülésre teszi. De mi van akkor ha előtte a busz padlóján volt, ami sokszor olajtartalmú valamivel van felkenve. Nos ekkor az olaj rákerül a szövetre, amibe egy óvatlan utas beleül. Hát így jártam én is.
Szóval nem kell itt fényezni a Volánbuszt, vagy akármelyik volán társaságot.
Javaslom egyszer próbáld ki a Népligetből hétköznap 17:55-kor a 30-as kocsiállásról induló ultramodern Neoplán autóbuszt.
Csak néhány paraméter: nyáron légkondi mellett 40 fok, télen fűtés mellett 5 fok.
Nyitható ablak két darab, egyenként kb 50 cm X 20 cm.
Férőhely kevés.
Csomagtartó az utastérben nincs.
Egy utazótáska elhelyezésére nincs mód.
A négyszemélyes helyeken két ember sem fér el kényelmesen, nemhogy 4.
És akkor még nem beszéltem a koszról.
Szóval magyarországon vagyunk. Ne feledjük.
RobinGood 2010.07.05. 09:35:46
Így van. Ha már gáz van legalább tudjam mi a helyzet, mire számítsak, mi a terv. Ja hogy ők se tudják. Az más kérdés.
Azt meg nem értem, hogy miért nem lehet megoldani, hogy a valóban információt tartalmazó közléseket ugyan olyan hangerővel lehessen hallani mint az álatlános indulási infókat.
JuveKrisz 2010.07.05. 09:40:08
Ők azok (főként tizenéves diákok) akik összefirkálják az ablakokat, vagy az ülséek háttámláját.
Az hogy kívülről ki meg hogyan festékszórózza le a járműveket azt nagy ívben letojom, attól még utazhatnék kényelmesen, ha a járművek belül tiszták lennének.
Mondjuk azt is meg kell említeni, hogy azért takarítani is lehetne a járműveket, és erről tényleg nem az utasok tehetnek.
upci 2010.07.05. 09:40:49
Netuddki. 2010.07.05. 09:46:36
Állategészségügy?
Bejelentetted vagy csak ide írogatsz?
Szanaszét Szolizott Szilikonos Szőke 2010.07.05. 09:47:29
JuveKrisz 2010.07.05. 09:48:53
Még jó hogy a MÁV állomásokon van hangosbeszélő. Ott valóban illendő lenne a tájékoztatás, hiszen azért van.
De a buszok esetében mi van?
Állok a puszta közepén a megállóban és a busz vagy jön vagy nem.
Szigethalom térségében pl a következőt kell tudni a buszokról.
Hétvégén azok a járatok amelyek messziről érkeznek rendszerint 5-10 perccel korábban érkeznek Szigethalomra mint ahogy a menetrendben fel van tüntetve. A közel (pl szomszéd településről) érkező járatok késnek sokszor 5-10 percet. És ez sajnos rendszer.
Arról nem is beszélve hogy hétvégéken azon a vonalon ahová a bérletem érvényes 10-ed annyi busz közlekedik mint hétköznap. Vagyis szombaton reggel 9 órától vasárnap délután 2 óráig mindössze 2 busz van, amivel be lehet jutni Budapestre. Erre mondják hogy van HÉV, meg csepel felé is busz.
Hát kösz, akkor mi a szarnak van bérletem, ha arra még külön jegyet kell vennem.
És a bérlettel nem spórol az ember, ha legalább egy napot nem dolgozik le a munkanapok közül. Ugyanis mindössze egy napnyi jegy árával kerül kevesebbe a bérlet, ahhoz képest, mintha jegyet vennél.
Csakhogy jegyet nem szoktan téríteni a munkelyeken, hanem csak bérletet.
Netuddki. 2010.07.05. 09:50:42
Lófszt! Megállna a pusztába veletek a vonat, aztán szépen megkérdeznék vagy fizettek vagy gyalogoltok. XD
dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2010.07.05. 09:52:01
cicmen (törölt) 2010.07.05. 09:52:36
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.05. 09:53:06
Alapvető tévedés. A MÁV költségvetésében nem szerepel döntő súllyal a jegyárbevétel. A jegykiadás-ellenőrzés költségével van egy nagyságrendben.
JuveKrisz 2010.07.05. 09:56:58
A budapest bérlet értelme a következő:
A hagyományos BKV bérleteket anno megemelték kb 1000 forinttal, így a bérletet nemcsak BKV járműveken használhatod hanem Budapest közigazgatási határain belül közlekedő Volán és MÁV járatokon. Persze nem mindegyiken. A járatok rendszerint csak akkor állnak meg egy megállóban ha van leszálló utas, tehát azért mert van felszálló nem biztos hogy megfog állni. Ezért tüntetik fel sok helyen a menetrendben hogy az adott megálló csak leszállóhely.
Tehát hába jön busz nem biztos hogy fel tudsz rá szállni.
Távolsági járatokon elvileg csak az elővárosi közlekedésben résztvevő járatokon lehet rá kiegészítő menetjegyet vásárolni. Ami minden esetben Budapest közigazgatási határától érvényes, mert addig a BEB bérletet használod. Ezért olcsóbb a jegy.
De ezt nem használhatod minden járaton.
Ugyanis ami pl Pest megyén kívülre megy tutira nem érvényes. Bár vannak kivételek, főleg a Kunság volán járatai.
A BEB bérletet elméletileg az elővárosi közlekedés elősegítésére találták ki. Hiszen a korábbi BKV bérlet és a MÁV vagy VOLÁN bérlet bármelyike érvényes volt párhuzamosan a városhatáron belül. Így ezt szüntették meg. Bár árban nem változott. Ugyanis olcsóbb a MÁV vagy VOLÁN bérlet, mivel kevesebb kilómétert kell fizetni, de anno jól megemleték a BKV bérletek árát emiatt.
morden2 2010.07.05. 09:57:53
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.05. 09:59:23
upci 2010.07.05. 10:01:50
Kulminaator 2010.07.05. 10:01:55
Talán van abban valami, hogy ha valami normálisan néz ki, ki van takarítva, stb akkor az ember nem szívesen "rondít" oda.Nem gondolod?De ezen felül kérdezem én, hogy a GySEV ellenőrei és kallerei miért vannak normálisan felöltözve?Miért tiszták?Miért néznek ki kulturembernek?Miért kedveskednek a kisgyerekeknek olyan jeggyel ami az összes GySEV vonalon beváltható és ingyen utazást biztosít?A GySEV-nek miért éri meg villamosítani a Szombathely - Szentgotthárd vonalat, miért éri meg felújítani az állomásokat amiken hovatovább 56-os, golyóütötte lyukak voltak ( persze ez túlzás, csak szemléltetni akartam az állapotokat )?
A mellékhelyiségben a csapból folyik a víz, a szappantartóban szappan van és a törülközőtartóban papírtörülköző leledzik.
A máv-nál elértünk oda, hogy az IC-k is koszosak, pontatlanok, egy kalap szar az összes.
(megjegyzem, hogy sem én sem semelyik rokonom nincs alkalmazásban egyik vasúttársaságnál sem)
cicmen (törölt) 2010.07.05. 10:03:52
Nem semmi látvány lehet!
cicmen (törölt) 2010.07.05. 10:07:23
Lehet, hogy te is büdös vonaton utaztál, csak nem vetted észre?
Picsasereghajtó 2010.07.05. 10:13:12
Tényleg?
Én kb egy-másfél hétig tudnék csak parkolni ennyiből (BP, belváros) Plusz benzin, plusz szervizköltség, ami egy ilyen öreg autónál már fennáll.
Arról nem is beszélve, hogy a belvárosba autóval bejutni kész kalandtúra, nekem pl metróval fél óra az út, kocsival egyszer próbáltam, akkor 50 perc volt. Bicajjal pont a fele, úgyhogy azzal járok.
morden2 2010.07.05. 10:15:03
JuveKrisz 2010.07.05. 10:15:42
Egyetértek, és engem is foglalkoztat a kérdés.
Egyébként meg nem véletlenül beszéltünk MÁV-ról. A GySEV az más. De nem tudom mitől?
Bár gondolom valamikor talán 100 évvel ezelőtt a MÁV is kultúráltabb volt.
Gondolom néhány ember úgy gondolkodik, hogy ha már úgyis koszos, akkor nem mindegy hogy én is teszek oda még egy kis koszt?
Gondolom az is közrejátszik, hogy az emberek általában úgy viselkednek, ahogy velük is bánnak. Mivel a GySEV alkalmazottai tisztességesek, illemtudóak, így az emberek velük szemben ugyan úgy viselkednek. De a MÁV alkalmazottak (tisztelet a kivételnek) tényleg máshogy viselkednek.
Találkoztam más mindkét véglettel. Olyannal is aki miatt a bicska bizony kinyílt a zsebemben, de olyannal is, hogy azt kívántam bárcsak minden kaller ilyen lenne.
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.07.05. 10:16:22
a poszt toló miért ül a bűzben? hosszú még a vonat, menjen tovább. üljön nyitott ablak mellé, a huzat még 30kmh-nál is hatásos.
cicmen (törölt) 2010.07.05. 10:16:44
Nem jó ez sehogy sem!
A 20 éves autó havi 20000-ből kb 200 km.
RobinGood 2010.07.05. 10:19:54
Ha a vonat a szokásosnál is többet késik (mondjuk 10 perc helyett 20 percet) a kaller már nem megy végig, mert nincs kedve hallgatni az anyázást, pedig az többnyire nem neki szól csak az általa képviselt cégnek.
milike47 2010.07.05. 10:20:10
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.07.05. 10:21:07
cicmen (törölt) 2010.07.05. 10:21:21
Inkább kért volna egy szál spanglit fenyegetőzés helyett és hárman dohányoztatok volna a klotyón, mint a suliban!
Kerámia_53 2010.07.05. 10:22:18
Krogshöj 2010.07.05. 10:23:35
cicmen (törölt) 2010.07.05. 10:23:53
cicmen (törölt) 2010.07.05. 10:25:17
morden2 2010.07.05. 10:25:46
Herlock Sholmes 2010.07.05. 10:27:27
Ennyi élményből simán kijön 10 rész.
Minimum.
cicmen (törölt) 2010.07.05. 10:30:11
ember a holdon? 2010.07.05. 10:31:16
Egyébként átérzem a problémát.. néhanapján legrosszabb rémálmaimban még felbukkannak az emlékek, de szerencsére én 6 éve ültem utoljára vonaton és a következő 10-15 évben nem is tervezem utazni hőn szeretett MÁV-unk vonatain.
Xezs 2010.07.05. 10:32:55
Ja, megjegyzem nem büdösbe ült, hanem büdösbeN.
RobinGood 2010.07.05. 10:34:16
Amúgy ha igaz lenne a felvetéset (pár éve még az volt), akkor sem állja meg a helyét, mert ha jegybevétel=utasszállítás költségei, akkor az elmaradó jegybevétel a költségek növekedésében jelentkezik. Elvben ez egy cégnél fontos lenne. A MÁV viszont egy szocialista nagyvállalat itt ez nem fontos. Majd a központi költségvetés állja a hiányt.
Csatmar (törölt) 2010.07.05. 10:37:20
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.07.05. 10:37:26
DE. A buszon valamiért soha nem láttam randalírozó bandákat és az öt év alatt soha egyetlen percet sem késett a járat. Szóval kényelem a buszon sincs, de legalább megérkezik, és sztrájk is ritkábban van...
milike47 2010.07.05. 10:39:06
Xezs 2010.07.05. 10:43:27
@RobinGood: Ha te festékszóróval jársz vonatozni, akkor az a minimum, hogy mélyen kussolsz róla. Cicmen nyilván nem felseprésről beszél, hanem olyan apróságokról, hogy a szemetet a szemetesbe tesszük és nem lebasszuk a földre. Sokan erre se képesek.
cicmen (törölt) 2010.07.05. 10:45:24
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.05. 10:45:46
Nekem se tetszik a cím, de nem feltétlenül hibás.
>>Szaglott a kocsi, de nem volt más választása, beleült a büdösbe.<<
>>Büdösben ült végig az úton.<<
De eleve rossz, mert büdösben nem lehet ülni, csak büdös kupéban.
Persze, lehet, hogy olyan büdös volt, hogy vágni lehetett, és szabott magának egy ülőhelyet bele a büdösbe.
Kulminaator 2010.07.05. 10:46:13
A lányom palija mondja, hogy mintha hallotta volna, hogy a GySEV vonalon valami családi kedvezmény van.A nejem rákérdezett a pénztárostó de azt mondta a drága hölgy, hogy semmi ilyenről nem tud.
Vonat elindult, jött a kaller.Nézi, hogy hatan utazunk nagyjából egy kupacban.Rövid érdeklődés után kiderült, hogy bizony van ilyen kedvezményük és a rühedék mávos már MEGINT szart az egészbe.Szegény még Ő érezte megát kellemetlenül amiért a mávos buxxa elbaszta szokás szerint.
Hát költse patikára az édes.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.05. 10:47:17
Miért érdekes?
RobinGood 2010.07.05. 10:47:17
Kerámia_53 2010.07.05. 10:48:33
RobinGood 2010.07.05. 10:49:00
Mert ezt írtad.
"Alapvető tévedés. A MÁV költségvetésében nem szerepel döntő súllyal a jegyárbevétel. A jegykiadás-ellenőrzés költségével van egy nagyságrendben."
belekotyogok 2010.07.05. 10:49:48
Xezs 2010.07.05. 10:50:56
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.05. 10:52:31
Xezs 2010.07.05. 10:52:48
Fesse mindenki házszínűre a MÁV-os szerelvényeket, hátha kijönnek a gázművektől, megírják a büntetést Palkovicsné laptopján, aztán a vonat addigra odaér Ede panziójához :)
belekotyogok 2010.07.05. 10:54:38
Egyéves Önkéntes 2010.07.05. 10:55:18
Dancso 2010.07.05. 10:56:18
cicmen (törölt) 2010.07.05. 10:57:33
RobinGood 2010.07.05. 10:58:42
Látom nem csak a metafora, hanem az irónia sem értelmezhető számodra.
RobinGood 2010.07.05. 11:01:22
2010.07.05. 11:01:45
Paderból jöttem haza - nem először, már volt keserű tapasztalatom, ezért a Kasseli átszállásnál nagyon örültem, hogy jön a vonat időben (a múltkor fékhiba miatt késett, utána még a rendőrség is átkutatta, és pont elég volt, hogy e miatt ne érjem el a müncheni csatlakozást.)
Most azonban itt volt, jaj, nagy öröm!
Egészen Fuldáig. Ott már bemondták, hogy késni fogunk, de később azzal módosították, hogy a szerelvény "Technische Panne" miatt nem megy tovább, szálljunk le.
És?
Mindenki nézze meg a menetrendet, és a következő vonattal menjen tovább amerre akar.
Ennyi.
Münchebe már rutinosan irattam át a jegyemet, allig 1 órát kellett sorba állni 2 helyen.
Kértem, hogy csak is és kizárólag a 2 órával később induló Railjetre kérem, mert már tudtam, hogy ha előbb akarok haza érni az azzal jár, hogy Salzburgban és Bécsben is át kell szállni. Salzburgot épp átépítik, és a multkor is késtünk, Bécsben meg csak 10 perc van a csatlakozásig, ha kések akkor még mindig csak a Rail-lel fogok tudni tovább menni.Tehát ugyan ott vagyok vele.
Kezembe nyomtak még egy félméteres folmulárét, hogy tötlsem ki, majd utalnak valami pénzt, no meg egy kis zsacskó só mogyorót az idegekre.
Hát B+ a mogyorójukat.
cicmen (törölt) 2010.07.05. 11:03:34
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.05. 11:04:54
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.05. 11:06:12
Szerzel egy bazi nagy iront (vidéken: vasat), és összeironizálod.
Szocsi88 2010.07.05. 11:10:56
Aki meg azt mondja, hogy miért nem jár mindenki kocsival, az szálljon már kicsit magába,
1; nem mindenki engedheti meg magának, hogy kocsikázzon.
2; a tömegközlekedést kellene fejleszteni, nem pedig az autókázást, néha úgy érzem, direkt ilyen alacsony a színvonal, hogy autópályát lehessen építeni, nem pedig villamosítani.
01020304 2010.07.05. 11:15:26
vagy
Majd beleőrült, olyan büdösbe ült BE a vonaton
RobinGood 2010.07.05. 11:18:52
2. Kaptál tájékoztatást. Ez nálunk annyira nem dívik. Nyílván ettől nem jutottál előrébb, de legalább tudod mi van.
3. Ez azért nem egy 30 km-es út volt.
4. Koszban és mocsokban utaztál-e?
Xezs 2010.07.05. 11:20:18
Úgy szeretem, mikor valaki balfasz a neten és védekezésképp az iróniára fogja a dolgokat, mintha ezzel el lenne intézve a dolog.
RobinGood 2010.07.05. 11:30:53
cicmen (törölt) 2010.07.05. 11:35:48
Én mondjuk nem is akarok.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.05. 11:58:37
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.07.05. 12:32:34
utasbarát 2010.07.05. 12:46:04
A vandál mocskos utasok ellen pedig ott lenne a videokamera és az álvideó kamera. Néhány vasútbarát, aki társadalmi munkában igyekszik rendet tartani egy-egy megállót, esküszik rá, hogy használ.
Vazul néni
morden2 2010.07.05. 12:46:54
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.07.05. 12:48:30
svedorszag.blog.hu/2010/07/05/vonatkaosz_malmoben
vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2010.07.05. 12:57:45
Ooorsi 2010.07.05. 14:00:46
Roy 2010.07.05. 15:16:01
A déli pályaudvarról eleve csak átszállással tudsz Mohácsra jutni, mert az onnan induló vonat Pécs felé közlekedik, és Sárbogárd az átszállóhely.
Karipapa01 2010.07.05. 16:27:06
Rong 2010.07.05. 16:35:39
hunsly 2010.07.05. 17:04:07
hunsly 2010.07.05. 17:16:34
2010.07.05. 17:18:02
De még egy érdekesség:
Kasselben felszált egy kis csapat, 3 50-es házaspár, nyaralni indultak. Már Kasselben be voltak baszva, ott is pezsgőztek, a vonaton folytatták, előkerült a snapsz, meg a kaja is. (itt lehet a közterületen inni, csak dohányozni nem)
Zengett tőlük a vonat, de senki még csak egy rosszalló pillantást sem vetett rájuk, mert az hogy URLAUB az minden norma alól felmentést ad.
Karipapa01 2010.07.05. 17:27:47
Karipapa01 2010.07.05. 17:45:52
hunsly 2010.07.05. 18:13:51
WC-n nagyon durván látszik a különbség.
neurotikk! (törölt) 2010.07.05. 18:33:58
Arra a MAV-nal mar nincs szukseg. ; )))
neurotikk! (törölt) 2010.07.05. 18:39:01
Nebassz! A vonatokon feher a wc kagylo??!!! Eletemben nem lattam meg ilyet!
neurotikk! (törölt) 2010.07.05. 18:40:33
"A mellékhelyiségben a csapból folyik a víz, a szappantartóban szappan van és a törülközőtartóban papírtörülköző leledzik."
Na neeee?! Ilyen tenyleg van?!?
Karipapa01 2010.07.05. 19:00:48
hunsly 2010.07.05. 19:15:06
A rája szarik rája 2010.07.05. 20:32:04
- Te, én már nem érzem a lábamat.
- Akkor szagold az enyémet!
Narratív komplexitás 2010.07.07. 10:44:01
zozo6296 2010.07.07. 22:13:26
Xezs 2010.07.08. 04:08:12
Mille38 2010.07.13. 12:45:24
(Megj: koncessziós buszok járnak, azaz kisebb-nagyobb vállalkozások üzemeltetik ezeket, a megállóban kiírások, hogy mikor melyik jön. 33 km-re fejenként kb. 420 Ft volt.)
Lehet, hogy mégis GYF-re kellett volna hallgatni és költözni, el innen...
sorica123 (törölt) 2010.07.24. 17:21:14
'olyan szagú a kocsi WC felőli vége, hogy a vágóhídi dögkútról ide járnak szakmai tanácsért…' - avagy az oroszlán megemeli a sörényét:)))
Zsidózóknak viszont üzenem, hogy ragadjanak fel a tükörre, és ne itt rontsák a levegőt. Hogy a tükröt miért ajánlom figyelmükbe, azt talán még fel bírják nagyratörő nekrofil árja agyukkal fogni...